Goed dat je het zegt, ik had deze al dichtgesmeten!quote:Op zaterdag 11 december 2004 16:20 schreef Inu het volgende:
Jah, maar dat zijn eet-combi's die echt vies zijn, deze gaat over die stiekem wel lekker zijn
Dat is lekker???quote:Op zaterdag 11 december 2004 16:52 schreef renz0r het volgende:
haring met slagroom of frikandel met slagroom
En patat met stroopquote:Op zaterdag 11 december 2004 17:27 schreef rekenwonder het volgende:
Pannenkoeken met mayonaise.
MSG doet nog grotere wonderen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:16 schreef rekenwonder het volgende:
Koffie met een snufje(!) zout.
Mits je er geen suiker in doet wel.quote:
Deze in eerste instantie ookquote:Op zaterdag 11 december 2004 18:19 schreef Yfke het volgende:
heb ook ooit es een topic geopend over vreemde eetgewoontes, kreeg een slotje![]()
is normaal toch? In bijna alle gerechten waar tomatien in zijn verwerkt brengt een vleugje suiker de smaak wat beter naar voren.quote:Op donderdag 16 december 2004 10:34 schreef Cici het volgende:
Tomaatschijfjes met suiker.
quote:- Patat met maggi.
da's toch gewoon 'n uitsmijter kaas?quote:- Gebakken ei, met gesmolten kaas.
Nee, gewoon tomaat in schijfjes snijden en dan suiker op en dan eten.quote:Op donderdag 16 december 2004 12:42 schreef lone_wolf het volgende:
[..]
is normaal toch? In bijna alle gerechten waar tomatien in zijn verwerkt brengt een vleugje suiker de smaak wat beter naar voren.
banaan met sambal. ook brood.quote:Op donderdag 16 december 2004 23:49 schreef Cici het volgende:
[..]
Nee, gewoon tomaat in schijfjes snijden en dan suiker op en dan eten.
Niet in een gerecht.
Banaan op brood is ook lekker.
Banaan in schijfjes he.
'ranzige combinaties die toch lekker blijken te zijn'quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:51 schreef rekenwonder het volgende:
Bacardi-Cola.
Nee, geklutst ei.quote:Op donderdag 16 december 2004 19:16 schreef winterapfel het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
da's toch gewoon 'n uitsmijter kaas?
Pain Americaine..quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:42 schreef Inu het volgende:
Of een broodje friet met eiEten ze in Frankrijk volgens mij
Dat heette bij ons "Boze Wolf"!!quote:Op maandag 20 december 2004 00:02 schreef rekenwonder het volgende:
Pitabroodje vullen met nasi en mayonaise.
Aardappelen + uien + knoflook + ei (meebakken) + satesaus + sambal.
Cola + bier.
Ik altijd met honing i.p.v. suiker. Echt lekker!quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:09 schreef Rhoona het volgende:
Sommige dingen lijkt me echt ranzig!!!
Zelf eet ik mijn boterhammen met pindakaas altijd met suiker
Dat is idd erg lekker!!!quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:33 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik altijd met honing i.p.v. suiker. Echt lekker!![]()
melk met blue curacou of quarenta I tres, ik noem dat milkshake met een bitequote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:41 schreef Rhoona het volgende:
[..]
Of sambuca met blue curacau.... Stuiterbal noemen ze dat...
Vind ik niet zo raar hoorquote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:32 schreef Twinkeltwin het volgende:
rijst met haring in tomatensaus.
T is maar wat je gewent bent hequote:
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:45 schreef Twinkeltwin het volgende:
[..]
T is maar wat je gewent bent he![]()
Uiensoep met slagroom met aardappels![]()
Ja een daar augurken en zilveruitjes bijquote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:13 schreef Marjomuts het volgende:
mijn vriend eet bruine bonen en stroop. en dan ook nog spek en ui erdoor![]()
Plakje kaas eronder en een fijn gesneden uit erbij. Dan is het helemaal meesterlijk lekker!!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:58 schreef Twinkeltwin het volgende:
Neem een flesje witte wijn mee en je bent welkom![]()
Tomaat op brood met zout en mayo schijnen ook veel mensen vreemd te vinden![]()
*ook doet*quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:06 schreef pietje-tering het volgende:
Collega's van mij eten alles met hompen sambal....
Zoals broodje boter, pindakaas en sambal
Broodje boter, chocoladehagel en sambal....
Ik zou zeggen probeer het eens uit, hier vinden ze het allemaal héérlijk
Heb ik ook wel eens besteld, in Londen geloof ik. Het was best lekker, was toen net de vanilla coke opkwam.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:22 schreef sexymofo het volgende:
heb ooit eens drankje gehad waarin cola en vanilleijs zat iig (weet niet meer precies)
Je kan daar dille in doen, HEERLIJK!quote:Op donderdag 14 april 2005 19:42 schreef dennisdotcom het volgende:
Vanavond honing-mosterd saus maken. Helaas had Edah niet de calvé dressing dus dan moet ik het zelf maar maken...
Dat is toch geen ranzige combinatie maar redelijk normaal?quote:Op donderdag 14 april 2005 19:42 schreef dennisdotcom het volgende:
Vanavond honing-mosterd saus maken. Helaas had Edah niet de calvé dressing dus dan moet ik het zelf maar maken...
Ja dat klopt maar ik had er nog nóóit van gehoord!.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:33 schreef ParanoidEv het volgende:
Dat is toch geen ranzige combinatie maar redelijk normaal?
Dus als je die lekkere hongingmosterd over je zalm wil doen moet je het van de sla afpeuteren?quote:Op donderdag 14 april 2005 20:54 schreef MaLo het volgende:
Bij óns in de supermarkt ligt bij de zakken sla in de koeling kant en klare honing-mosterd-dressing!
*baas boven baas*
Erg lekker trouwens.
quote:Op donderdag 14 april 2005 21:10 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Dus als je die lekkere hongingmosterd over je zalm wil doen moet je het van de sla afpeuteren?![]()
Ooooh dat eet ik ook graag ja! Is dat niet gangbaar?quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:58 schreef Vamos het volgende:
Ik ben dol op bloemkool met pindasaus en een balletje gehakt en ik wist niet beter of dat is een heel gangbare combi. Schijnt dat dit dus niet het geval is. Best raar eigenlijk. Het smaakt perfect met elkaar en ik raad iedereen aan om het eens te proberen
Nee ik vertelde het een keer op mijn werk en kreeg allemaal vieze gezichten. "Dat is toch normaal?" vroeg ik. "nooit van die combo gehoord" was antwoord.quote:Op maandag 18 april 2005 12:04 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ooooh dat eet ik ook graag ja! Is dat niet gangbaar?
Als je het overleeft, laat ons dan ff weten hoe het smaaktequote:Op woensdag 20 april 2005 12:28 schreef Bluezz het volgende:
Voor zondag (tapascollegamutsenmiddag) ga ik ham/kaasrolletjes besmeerd met pindakaas, gevuld met taugé maken
echt waarquote:Op woensdag 20 april 2005 12:28 schreef Bluezz het volgende:
Voor zondag (tapascollegamutsenmiddag) ga ik ham/kaasrolletjes besmeerd met pindakaas, gevuld met taugé maken
Eet mijn boterham met kaas altijd met jamquote:Op vrijdag 15 april 2005 12:49 schreef Inu het volgende:
oe oe, kheb er weer eentje
Boterham met kaas en jamof had ik die al gepost?
Na een boterham met zure haring een boterham met appelstroop eten is ook echt ranzig om te proeven.quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:41 schreef dutch-mamma het volgende:
Echt iets ranzigs proeven?
- eet een pepermuntje en daarna een stuk sinaasappel...
- toen ik nog rookte: een peuk na een dropje is bah (nu ik niet meer rook vind ik een peuk sowieso bah)
is dat niet de normaalste zaak van de wereld?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:23 schreef the_black het volgende:
Nasi Goreng met een spiegelei :-)
Jaaaaa lekkerquote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:08 schreef Sorella het volgende:
Paprika chips in je mond douwen en een zacht/zoet dropje er achteraan mikken.
dat deden wij thuis ook altijd...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:57 schreef Faithy het volgende:
[..]
is dat niet de normaalste zaak van de wereld?
drop en crackersquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:16 schreef Toet het volgende:
Meer mensen die drop in alle contexten lekker vinden!
De Friezen waren je voor... Fryske Boerekofje heet het resultaat. Maar het is iets meer dan gewoon bier en koffie door elkaar gooien...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:37 schreef Falco het volgende:
Wat gebeurt er als je bier met koffie mengt in een verhouding van pakweg 2 op 1 en vervolgens opdrinkt. Bestaat er uberhaupt wel zo'n mix en zoja heeft iemand dit al eens uitgeprobeerdHet lijkt mij wel geinig om eens zo'n experiment te houden, alhoewel het wel smerig zal zijn. Maar misschien valt het allemaal wel mee en proeft zoiets net als slappe koffie met wat alcohol drdoorheen
.
was dat ranzig dan?!?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:04 schreef Brunette het volgende:
chips met yoghurt als dipsaus![]()
rijst met yoghurt![]()
rijst in soep![]()
koffiemelk en cola...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:08 schreef Sorella het volgende:
melk met limonade siroop.
Paprika chips in je mond douwen en een zacht/zoet dropje er achteraan mikken.
Suiker in een glas doen, koffiemelk erbij en dan cola erop schenken (spoetnik noemde we dat )
quote:Coca-cola Chicken Recipe
Equipment: Dutch oven or large pot
2nd pot
Ingredients: 6 boneless chicken breasts
1 can of Coke
12-16oz ketchup
1 package spaghetti noodles or 2 packages rice
Notes: Serves 6
Instructions: Pour the ketchup into the 2nd pot or dutch oven.
Stir in the Coke.
While heating the ketchup mixture, cut the chicken breasts into strips.
Add chicken to the ketchup pot, stir, and heat.
Heat water in one pot as rice or noodle directions indicate.
Cook chicken for at least 45 minutes, stirring every 10 minutes.
After cooking the chicken for 20 minutes, start cooking the rice or spaghetti so it gets done at about the same time.
quote:Op donderdag 11 augustus 2005 03:11 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
De Friezen waren je voor... Fryske Boerekofje heet het resultaat. Maar het is iets meer dan gewoon bier en koffie door elkaar gooien...
Is dat typisch Fries dan? Wist ik niet...quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:22 schreef Muck het volgende:
mijn ex is een fries, en ik kreeg op verjaardagen altijd oranjekoek
ik vind het zoooooo lekker, maar om nou helemaal naar friesland te rijden voor zo'n ding vertik ik
en nu heb ik het recept
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:17 schreef Kurk het volgende:
Dit topic is bedoeld voor leuke culinaire uitspattingen. Dus geen paprika-met-stukjes-noot-en-geschilde-appelpitten die worden gewokt met oosterse vruchten (), maar rare combi's van doodnormale etenswaren die jij vaakt eet (en die bij voorbaat door anderen ranzig gevonden worden).
Zo kun je bijvoorbeeld boter onder pindakaas smeren () of onder de appelstroop (
).
Maar wat ik wel geregeld eet: leverkaas op een plakje peperkoek!!!!
Da's niet ranzig toch...?quote:
Ik moest er in eerste instantie niet aan denken toen het hier gegeten werd. Wist ik veel dat er nog meer gekken zijn die het doenquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:07 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Da's niet ranzig toch...?Ik ken hele volksstammen (inclusief ik) die dat doen... Net zo gangbaar als mosterd... (hoewel mijn ene kind het wél als ranzig beschouwt
)
Ik vind een eidooier bij steak lekker,quote:Op woensdag 15 februari 2006 08:38 schreef Radobe het volgende:
patat met een rauw ei er over. Zelf nooit gehad maar volgens een kennis is dat erg lekker.
Of groentensoep maken de soep op eten en dan de groenten met piccalilly en augurken en uitjesquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:07 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Da's niet ranzig toch...?Ik ken hele volksstammen (inclusief ik) die dat doen... Net zo gangbaar als mosterd... (hoewel mijn ene kind het wél als ranzig beschouwt
)
Dat doet de vriend van mijn moeder dus altijd,alleen doet hij er dan mosterd door.Ik vind het zo ranzig dat ik spontaan mijn eigen soep niet meer lustquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Of groentensoep maken de soep op eten en dan de groenten met piccalilly en augurken en uitjes![]()
Ja, maar die "slagroom" is ongezoet.quote:
Ik geloof dat Chinese tomatensoep ook met appelmoes isquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:32 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Er werd net walgend opgekeken, toen ik vertelde dat ik appelmoes en kaas door mijn tomatensoep doe![]()
Hey, ik was al helemaal vergeten dat ik als tiener verzot was op corned-beef stamppot met augurkjes!! Dank dank dankquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:36 schreef Bouddalain het volgende:
Ja, maar die "slagroom" is ongezoet.![]()
Ook lekker: een stampot van
-aardappel
-ui (gelijke delen)
-corned beef
-tomatenpuree
-augurk
-zilverui
AMERICAN MASH![]()
Klopt. Gewone tomatensoep met wat gember, appelmoes en bosuitjes smaakt ook net als bij de Chineesquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat Chinese tomatensoep ook met appelmoes is(althans, dat is mij ooit verteld)
En zo eenvoudig klaar te maken....quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, ik was al helemaal vergeten dat ik als tiener verzot was op corned-beef stamppot met augurkjes!! Dank dank dank![]()
Ja! Hey, prima idee voor het avondeten! Het is echt een raar uitziend goedje, maar met een verrukkelijke smaak. Stom hoe je sommig eten kan 'vergeten'.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:41 schreef Bouddalain het volgende:
En zo eenvoudig klaar te maken....
En zo lekker goedkoop....
En het beste van alles: smaakt nog lekkerder als je het ruim van te voren klaarmaakt en opwarmt in de oven
Deze reactie krijg ik als ik vertel dat ik rijst met spinazie ala creme met tartaarballetjes heb gegeten.quote:Op maandag 18 april 2005 22:58 schreef Vamos het volgende:
[..]
Nee ik vertelde het een keer op mijn werk en kreeg allemaal vieze gezichten. "Dat is toch normaal?" vroeg ik. "nooit van die combo gehoord" was antwoord.
Oh, ik denk dat je collega's niks kennenquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:47 schreef Cleetje het volgende:
Ik dacht ook dat het de normaalste zaak van de wereld wasMaar het is altijd: "Spinazie met rijst??????"
![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:05 schreef Cici het volgende:
Corned beef met rijst.
Gewoon de corned beef bakken, rullen meer, dus fijnprakken en dan met rijst en wat ketjap.
Of groentesoep met rijst.
Of frikandel met rijst.
(Indo etenvinden veel mensen raar).
We have a winnerquote:
Heb ooit van een chinees gehoord dat er gewoon suiker doorheen gaat om de boel zoeter te krijgenquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat Chinese tomatensoep ook met appelmoes is(althans, dat is mij ooit verteld)
Een scheutje koffiemelk, wat suiker, ff roeren en dan maar cola, sinas, casis, of zoiets erdoor heen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:56 schreef --Christiaan-- het volgende:
Spoetnik, in welke verhoudingen gaat dat?
Serieus, m'n oom at z'n pannenkoeken ALTIJD zoquote:
Met een fijngesneden uitje erdoor is het nog lekkerder en rijst door de soep is toch doodnormaalquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:05 schreef Cici het volgende:
Corned beef met rijst.
Gewoon de corned beef bakken, rullen meer, dus fijnprakken en dan met rijst en wat ketjap.
Of groentesoep met rijst.
Of frikandel met rijst.
(Indo etenvinden veel mensen raar).
Ja, rijst in de tomatensoep =quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind rijst door de soep ook normaal![]()
Ham in cola schijnt ook lekker te zijn. Binnenkort maar eens proberenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 03:48 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn aziatische tante heeft toen ik klein was vaak cola-kip gemaakt.
Het erge is, dat er gewoon zat recepten ervoor te vinden zijn.
quote:Trashy: Ham in Coca-Cola
4 1/4-4 1/2 pound bone-in fresh ham
1 onion, peeled and cut in half
2-liter bottle of Coca-Cola
For the glaze:
Handful of cloves
1 heaping tablespoon of molasses
2 teaspoons of English mustard powder
2 tablespoons of granulated brown sugar
One thing before you start: Don't even consider using Diet Coke--it's full of sugar. If you know that you're dealing with a salty ham, put it in a pan covered with cold water, bring to the boil and then tip into a colander in the sink and start from here; otherwise, put the ham in a pan (skin-side down, if it fits like that), add the onion and then pour over the Coke. Bring to the boil, reduce to a good simmer, put the lid on (though not tightly) and cook for just under two-and-a-half hours. If your joint is larger or smaller, work out timing by reckoning on an hour for every two pounds, remembering that it's going to get a quick blast in the oven later. But do take into account that if the ham's been in the refrigerator right up to the moment you cook it, you will have to give it a good 15 minutes or so extra, so that the interior is properly cooked.
Meanwhile, preheat the oven to 500° F. When the ham's had its time, take it out of the pan (but do not throw away the cooking liquid) and let cool a little for ease of handling. (Indeed, you can let it cool completely and then finish off the cooking at some later stage if you want.) Then remove the skin, leaving a thin layer of fat. Score the fat with a sharp knife to make fairly large diamond shapes and stud each diamond with a clove. Then carefully spread the molasses over the bark-budded skin, taking care not to dislodge the cloves. Gently pat the mustard and sugar onto the sticky fat. Cook in a foil-lined roasting pan for approximately 10 minutes or until the glaze is burnished and bubbly. Should you want to do the braising stage in advance and then let the ham cool, clove and glaze it and give it 30-40 minutes, from room temperature, at 350° F, turning up the heat towards the end if you think it needs it.
Serves eight people.
copyright: nigella lawson
rauwe aardappelen zijn niet giftig, alleen je moet de blauwe plekken er goed itsnjiden, die zijn wel giftig (hoerwl ik betwijfel of je er echt ziek van wordt)quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:04 schreef Apekoek het volgende:
rouwe aardappelen? weetje dat dat giftig is?
Doe ik ook, als ik ze al gekruid hebquote:Op donderdag 23 maart 2006 13:34 schreef erodome het volgende:
De goorste eetgewoonte die ik heb is dat ik het te vaak niet kan laten even wat rouw gehakt te eten...
Ook zonder kruiden hier, kan er niets aan doen, vind het gewoon lekker...quote:
Waar is het verdrietig om dan?quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:34 schreef erodome het volgende:
De goorste eetgewoonte die ik heb is dat ik het te vaak niet kan laten even wat rouw gehakt te eten...
quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:55 schreef Ludwig het volgende:
Ik at vroeger complete pakken cup-a-soup alleen dan zonder water..
quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:34 schreef Isabeau het volgende:
Chocomel met pina colada is ook heerlijk (vloeibare bounty)
Chips op een bolletje zijn ook lekker.
Solanine is een giftige stof dat door aardappels word geproduceerd.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:27 schreef buzzer het volgende:
[..]
rauwe aardappelen zijn niet giftig, alleen je moet de blauwe plekken er goed itsnjiden, die zijn wel giftig (hoerwl ik betwijfel of je er echt ziek van wordt)
Ja, leek mij ook niet lekker, maar het is eigenlijk verrassend lekkerquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:53 schreef Bluurgh het volgende:
eerste dag van een baantje stond ik raar te kijken naar een Ier, die pakte in de eerste pauze een zak paprikachips, daarna z'n boterhammetje met kaas, haalde de bovenste boterham eraf, legde wat chips op de kaas, duwde de boterham er weer op en ging eten... daarna hetzelfde, maar dan met een broodje ham. Het lijkt mij niet lekker, maar hij vond het heerlijk.
Zeker weten! heerlijk combiquote:Op zaterdag 11 december 2004 17:38 schreef zoalshetis het volgende:
aardbeien met basilicum.
Goddelijke combi!quote:Op zondag 9 april 2006 21:35 schreef teh_m0nkey het volgende:
Pindakaas/Banaan
quote:Op zondag 9 april 2006 20:49 schreef tonks het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens dat je per ongeluk 2 dingen in je mond hebt, en dat die dan opeens lekker zijn samen.
Voorbeelden
Smeerworst + Hagelslag
Witte chocolade + Komkommer
Dat produceer ik ook zelf op sommige vrijdagnachten rond 4:00 na teveel bier gedronken te hebbenquote:
gatverdamme...Je hebt me zojuist genezen...quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat produceer ik ook zelf op sommige vrijdagnachten rond 4:00 na teveel bier gedronken te hebben
Groene golf enzo
quote:Op zondag 9 april 2006 21:37 schreef JoPiDo het volgende:
broodje kaassouflé met pindasaus, echt verbazend lekker!
Ik zie hier heel veel combinaties langskomen die ik al kende, maar deze...quote:Op donderdag 13 april 2006 01:21 schreef Druus het volgende:
Broodje kroket met suikerwafel. Hmmmmm
Oftewel een "Cuba Libre"quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:47 schreef Milou__ het volgende:
[quote]Bacardi-Cola.
[`/quote]
Gwoon een baco tohg![]()
of op de boterham....heel lekker!quote:Op maandag 17 april 2006 15:40 schreef Sylvana het volgende:
crackers met stroop en kaas, zag er vreemd uit, maar was wel lekker
ik doe zelf (ik denk dat dat erg belgisch is) toast smeren met stroop en daar gebakken ei met kaas over , lekkerrrquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |