Da's niet ranzig toch...?quote:
Ik moest er in eerste instantie niet aan denken toen het hier gegeten werd. Wist ik veel dat er nog meer gekken zijn die het doenquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:07 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Da's niet ranzig toch...?Ik ken hele volksstammen (inclusief ik) die dat doen... Net zo gangbaar als mosterd... (hoewel mijn ene kind het wél als ranzig beschouwt
)
Ik vind een eidooier bij steak lekker,quote:Op woensdag 15 februari 2006 08:38 schreef Radobe het volgende:
patat met een rauw ei er over. Zelf nooit gehad maar volgens een kennis is dat erg lekker.
Of groentensoep maken de soep op eten en dan de groenten met piccalilly en augurken en uitjesquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:07 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Da's niet ranzig toch...?Ik ken hele volksstammen (inclusief ik) die dat doen... Net zo gangbaar als mosterd... (hoewel mijn ene kind het wél als ranzig beschouwt
)
Dat doet de vriend van mijn moeder dus altijd,alleen doet hij er dan mosterd door.Ik vind het zo ranzig dat ik spontaan mijn eigen soep niet meer lustquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Of groentensoep maken de soep op eten en dan de groenten met piccalilly en augurken en uitjes![]()
Ja, maar die "slagroom" is ongezoet.quote:
Ik geloof dat Chinese tomatensoep ook met appelmoes isquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:32 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Er werd net walgend opgekeken, toen ik vertelde dat ik appelmoes en kaas door mijn tomatensoep doe![]()
Hey, ik was al helemaal vergeten dat ik als tiener verzot was op corned-beef stamppot met augurkjes!! Dank dank dankquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:36 schreef Bouddalain het volgende:
Ja, maar die "slagroom" is ongezoet.![]()
Ook lekker: een stampot van
-aardappel
-ui (gelijke delen)
-corned beef
-tomatenpuree
-augurk
-zilverui
AMERICAN MASH![]()
Klopt. Gewone tomatensoep met wat gember, appelmoes en bosuitjes smaakt ook net als bij de Chineesquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat Chinese tomatensoep ook met appelmoes is(althans, dat is mij ooit verteld)
En zo eenvoudig klaar te maken....quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, ik was al helemaal vergeten dat ik als tiener verzot was op corned-beef stamppot met augurkjes!! Dank dank dank![]()
Ja! Hey, prima idee voor het avondeten! Het is echt een raar uitziend goedje, maar met een verrukkelijke smaak. Stom hoe je sommig eten kan 'vergeten'.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:41 schreef Bouddalain het volgende:
En zo eenvoudig klaar te maken....
En zo lekker goedkoop....
En het beste van alles: smaakt nog lekkerder als je het ruim van te voren klaarmaakt en opwarmt in de oven
Deze reactie krijg ik als ik vertel dat ik rijst met spinazie ala creme met tartaarballetjes heb gegeten.quote:Op maandag 18 april 2005 22:58 schreef Vamos het volgende:
[..]
Nee ik vertelde het een keer op mijn werk en kreeg allemaal vieze gezichten. "Dat is toch normaal?" vroeg ik. "nooit van die combo gehoord" was antwoord.
Oh, ik denk dat je collega's niks kennenquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:47 schreef Cleetje het volgende:
Ik dacht ook dat het de normaalste zaak van de wereld wasMaar het is altijd: "Spinazie met rijst??????"
![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:05 schreef Cici het volgende:
Corned beef met rijst.
Gewoon de corned beef bakken, rullen meer, dus fijnprakken en dan met rijst en wat ketjap.
Of groentesoep met rijst.
Of frikandel met rijst.
(Indo etenvinden veel mensen raar).
We have a winnerquote:
Heb ooit van een chinees gehoord dat er gewoon suiker doorheen gaat om de boel zoeter te krijgenquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat Chinese tomatensoep ook met appelmoes is(althans, dat is mij ooit verteld)
Een scheutje koffiemelk, wat suiker, ff roeren en dan maar cola, sinas, casis, of zoiets erdoor heen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:56 schreef --Christiaan-- het volgende:
Spoetnik, in welke verhoudingen gaat dat?
Serieus, m'n oom at z'n pannenkoeken ALTIJD zoquote:
Met een fijngesneden uitje erdoor is het nog lekkerder en rijst door de soep is toch doodnormaalquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:05 schreef Cici het volgende:
Corned beef met rijst.
Gewoon de corned beef bakken, rullen meer, dus fijnprakken en dan met rijst en wat ketjap.
Of groentesoep met rijst.
Of frikandel met rijst.
(Indo etenvinden veel mensen raar).
Ja, rijst in de tomatensoep =quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind rijst door de soep ook normaal![]()
Ham in cola schijnt ook lekker te zijn. Binnenkort maar eens proberenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 03:48 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn aziatische tante heeft toen ik klein was vaak cola-kip gemaakt.
Het erge is, dat er gewoon zat recepten ervoor te vinden zijn.
quote:Trashy: Ham in Coca-Cola
4 1/4-4 1/2 pound bone-in fresh ham
1 onion, peeled and cut in half
2-liter bottle of Coca-Cola
For the glaze:
Handful of cloves
1 heaping tablespoon of molasses
2 teaspoons of English mustard powder
2 tablespoons of granulated brown sugar
One thing before you start: Don't even consider using Diet Coke--it's full of sugar. If you know that you're dealing with a salty ham, put it in a pan covered with cold water, bring to the boil and then tip into a colander in the sink and start from here; otherwise, put the ham in a pan (skin-side down, if it fits like that), add the onion and then pour over the Coke. Bring to the boil, reduce to a good simmer, put the lid on (though not tightly) and cook for just under two-and-a-half hours. If your joint is larger or smaller, work out timing by reckoning on an hour for every two pounds, remembering that it's going to get a quick blast in the oven later. But do take into account that if the ham's been in the refrigerator right up to the moment you cook it, you will have to give it a good 15 minutes or so extra, so that the interior is properly cooked.
Meanwhile, preheat the oven to 500° F. When the ham's had its time, take it out of the pan (but do not throw away the cooking liquid) and let cool a little for ease of handling. (Indeed, you can let it cool completely and then finish off the cooking at some later stage if you want.) Then remove the skin, leaving a thin layer of fat. Score the fat with a sharp knife to make fairly large diamond shapes and stud each diamond with a clove. Then carefully spread the molasses over the bark-budded skin, taking care not to dislodge the cloves. Gently pat the mustard and sugar onto the sticky fat. Cook in a foil-lined roasting pan for approximately 10 minutes or until the glaze is burnished and bubbly. Should you want to do the braising stage in advance and then let the ham cool, clove and glaze it and give it 30-40 minutes, from room temperature, at 350° F, turning up the heat towards the end if you think it needs it.
Serves eight people.
copyright: nigella lawson
rauwe aardappelen zijn niet giftig, alleen je moet de blauwe plekken er goed itsnjiden, die zijn wel giftig (hoerwl ik betwijfel of je er echt ziek van wordt)quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:04 schreef Apekoek het volgende:
rouwe aardappelen? weetje dat dat giftig is?
Doe ik ook, als ik ze al gekruid hebquote:Op donderdag 23 maart 2006 13:34 schreef erodome het volgende:
De goorste eetgewoonte die ik heb is dat ik het te vaak niet kan laten even wat rouw gehakt te eten...
Ook zonder kruiden hier, kan er niets aan doen, vind het gewoon lekker...quote:
Waar is het verdrietig om dan?quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:34 schreef erodome het volgende:
De goorste eetgewoonte die ik heb is dat ik het te vaak niet kan laten even wat rouw gehakt te eten...
quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:55 schreef Ludwig het volgende:
Ik at vroeger complete pakken cup-a-soup alleen dan zonder water..
quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:34 schreef Isabeau het volgende:
Chocomel met pina colada is ook heerlijk (vloeibare bounty)
Chips op een bolletje zijn ook lekker.
Solanine is een giftige stof dat door aardappels word geproduceerd.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:27 schreef buzzer het volgende:
[..]
rauwe aardappelen zijn niet giftig, alleen je moet de blauwe plekken er goed itsnjiden, die zijn wel giftig (hoerwl ik betwijfel of je er echt ziek van wordt)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |