Kozakken als dit je profiel is, wordt je zeker aangenomen!quote:Op vrijdag 10 december 2004 15:10 schreef Anitra het volgende:
Over UWV
quote:Op zaterdag 11 december 2004 07:53 schreef phluphy het volgende:
En hij zag er gewoon zo happy uit, zo had ik hem nog nooit gezien![]()
![]()
Godverdomme . . . .quote:Op maandag 13 december 2004 16:18 schreef phluphy het volgende:
Helaas geen goede berichten.
De verwachting is dat Danyel spastisch zal worden, en de kans is groot (90%) dat dit in ernstige mate zal zijn. Er worden grote problemen verwacht bij de motoriek, op de MRI scan is duidelijke beschadiging te zien in de midden-hersenen. Helaas kunnen ze niets concreets zeggen, dus we weten niet of hij bijvoorbeeld zal kunnen zitten, lopen of praten.
De hersenschors, waar de verstandelijke vermogens "vandaan komen", ziet er ook afwijkend uit. De neurologe kon niet met zekerheid zeggen of er inderdaad sprake is van beschadiging, maar sluit het zeker niet uit.
Het is bijzonder wrang. Natuurlijk wisten we dat Danyel hersenschade had. Maar omdat we hem "normaal" zien bewegen, om zich heen kijken, voorzichtig contact maken, en er gewoon zo puntgaaf uitziet, hebben we onszelf toch onbewust zitten vertellen dat het wel mee zou vallen.
Niet dus. De ontwikkeling moet nog gaan beginnen, en zijn normale bewegingen van nu kunnen dus veranderen in spasticiteit.
Al deze bevindingen waren overigens nog gebaseerd op de scans die in zijn eerste weken gemaakt zijn. Natuurlijk ga je hopen dat zich inmiddels verbeteringen hebben voorgedaan, maar helaas vertelt de wetenschap dat op het gebied van zenuwen geldt: "wat dood is, is dood". In hoeverre sommige functies overgenomen kunnen worden door andere delen van de hersenen, valt te bezien, ook dat blijft koffie-dik kijken.
De onderzoeken van vandaag, meting van de oog- en oorzenuwen, moeten nog geëvalueerd worden. Uitslagen horen we de volgende keer (datum weten we nog niet), dan gaan we voor een hele dag terug, en krijgt hij 4 nieuwe onderzoeken: MRI scan, hersen-echo, logopedisch en fysiotherapeutisch onderzoek en een EEG, maar dat laatste weet ik niet zeker.
Jeroen en ik zijn enorm aangeslagen. De mogelijke scenario's die je hoort boezemen ons angst in. Je wil graag positief blijven denken, maar het is verrekte moeilijk. Wat helpt, is kijken naar Danyel. Dan krijg je al snel het gevoel dat je samen met hem het onderste uit te kan zult proberen te halen!
Zo snel mogelijk nieuwe onderzoeken, zodat zo snel mogelijk een duidelijk beeld geschetst wordt over de probleemgebieden, zodat we zo snel mogelijk doelgericht met de diverse juiste therapieën kunnen beginnen, om een zo goed mogelijk leven met zoveel mogelijk mogelijkheden voor hem te creëren.
Want verdomd! we zullen blijven knokken, soms met tranen, maar hopelijk steeds vaker met een lach. Danyel zal op zijn manier gelukkig worden, daar gaan we voor !! Nu nog meer dan eerst zijn we ervan overtuigd dat we levenskunstenaars zullen worden. Laat de lente maar komen!!
Nee ik vind ook dat ie maar wat voor je moet kopen jaquote:Op woensdag 15 december 2004 15:17 schreef Sugar het volgende:
Mijn vriendje vindt zichzelf ook heel stom.
Pfff.
Nou, en?
Koop ik niks voor!![]()
![]()
Dat sowiesoquote:Op woensdag 15 december 2004 16:12 schreef Luchtbel het volgende:
Beef misschien ondertussen doorzoeken naar ander werk? Succes!
Wowie Stiekemurd, echt goed zo veel gegroeid, terecht dat je trots op jezelf bentquote:Op woensdag 15 december 2004 19:42 schreef Stiekemurd het volgende:
Fluf, ik wou je ook nog even sterkte wensen.
Helaas kan ik niet alles bijlezen, maar wou je wel even laten weten dat ik nog steeds aan jullie denk!
Hier gaat alles goed. Vandaag naar inloopspreekuur geweest en dametje is nu 3525 gram. Haar laagste gewicht was 18 dagen geleden nog 2775 gram!! Borstvoeding gaat dus erg goed.
*trots is*
Het spijt me dat ik niet iedereen zijn verhaal kan lezen, maar de kleine vraagt enorm veel aandacht. Na 2 weken bij te moeten komen van alles, realiseert ze zich ineens deze aardkloot.
Ze zoekt erg veel genegenheid en aandacht, maar ik heb me laten vertellen dat het ook weer een fase is. Iemand ervaring hier mee met eventuele tips???
Tuurlijk "mag"(quote:Op woensdag 15 december 2004 20:44 schreef bixister het volgende:
sugar, ik kan me je irritaties wel voorstellen, maar aan de andere kant lijkt het me ook belangrijk om op z'n tijd eens lekker los te kunnen gaan, ook al ben je dan vader of moeder geworden. mag hij nu nooit meer carnavallen bijvoorbeeld? je vriend had gewoon nooit moeten beloven dat ie die nacht nog inzetbaar zou zijn. zowel vader als moeder zou toch af en toe es een avond/nacht/ochtend 'vrij' moeten mogen hebben vind ik. hij had op zich goed geregeld dat ie niet hoefde te werken vandaag. is ie de kater al een beetje te boven? volgende keer ben jij gewoon een keer aan de beurt om vrij te hebben. vrienden van mij hebben dat zelfs helemaal in een rooster vastgelegd, om de week heeft een van hen een zondag vrij. dat gaat mij wat te ver (want ik vind gezamenlijke zondagen veel te leuk) maar in afgezwakte vorm lijkt me daar niks mis mee.
Gaat goedkomen hoor aniet, snap best dat je het eng en spannend vind. Maar we gaan goed voor hem zorgen en hem super verwennen. (ik heb vrijdag en zaterdag niets anders te doen als djulian aandacht gevenquote:Op woensdag 15 december 2004 15:13 schreef Anitra het volgende:
Djulian is nog niet wezen uit logeren. Morgen word het zijn 1e keer en ik heb nu al kramp in mijn buik ervan. Ik moet een boel mee geven, want hun hebben niks voor kinderen. Mijn moeder had wel graag opgepast denk ik, maar die staat standbye voor Djen geloof ik want die kan pas zaterdag weg ivm school. Djulian gaat dus naar P_iglet en Knuffelbeertjuh toe. Ik vind het heel spannend, maar aan de andere kant kunnen we vrijdag Djulian echt niet hier hebben, want Rick blijft bij mij in het ziekenhuis en dat is niet te doen met een baby en daarbij weten we ook niet hoe ik ben na die injectie. Ik heb alle vertrouwen in P_iglet en Knuffelbeertjuh, maar vind het heel erg spannend. Een nacht is idd heel anders dan een dag Dutchie.
ja... een zwangere vrouw die heel erg op jou leek, met een man erbij (ik weet natuurlijk niet hoe G eruti ziet) die een jongen van piets zijn leeftijd tildequote:Op woensdag 15 december 2004 21:39 schreef bixister het volgende:
LadyS, nee ik kom bijna nooit in Almere. en afgelopen zaterdag was ik er evenmin. een dubbelganger gesignaleerd?![]()
jawel, maar ik twijfelde omdat ik het hoofd van dat kind niet zo goed kon zienquote:Op woensdag 15 december 2004 22:42 schreef beefcake het volgende:
LadyS je herkent Piet dan toch wel?![]()
Ja klopt Snoop. Nu gaat het wel iets beter. Ongeveer 70% van de nacht slaapt ze in haar wiegje, nadat we haar doodmoe en al slapend in hebben gelegd. Maar ze zou toch ook als ze wakker is, vanzelf moeten kunnen slapen. Of eis ik nu teveel van zo een kleintje? Overdag wil ze al helemaal niet meer in haar bedje. Dus nu loop ik gewoon veel met de wagen en slaapt ze als we thuis komen en laat ik haar in de wagen liggen.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:54 schreef snoopy het volgende:
Bedoel je dat ze het liefst bij jou ligt te slapen en zodra je haar in bed legt ze begint te huilen Stiekemurd?
Ik ben inderdaad naar inloop spreekuur geweest, omdat ik graag wilde weten hoeveel ze aangekomen was. Ik had namelijk een paar dagen geleden zoiets... "ze-wil-alleen-maar-drinken-dus-zal-ze-wel-niet-voldaan-zijn-met-voeding"quote:Op woensdag 15 december 2004 22:14 schreef AnnieBaby het volgende:
Stiekemurd, leuk om iets van jou te lezen! En wat goed dat ze zo gegroeid is. Ik heb op 4 januari een afspraak bij het consultatiebureau, ben dan erg benieuwd. Duurt ook nog wel even. Was jij daarom eerder naar zo'n inloopspreekuur geweest?
En hoe vind jij het geven van borstvoeding? Ik vind het best wel bijzonder, maar soms ook wel heftig. Ik heb echt de hele dag honger en dorst!
Het kan zijn dat ze daarom niet in slaap valt overdag in de box: teveel indrukkenquote:Op donderdag 16 december 2004 09:13 schreef Stiekemurd het volgende:
Ze is ook zo verdomde nieuwsgierig en wil niks missen....
Hier is het ook zo'n nacht geweest. Om 4 uur is Rick naar beneden gegaan met Djulian zodat ik nog even kon slapen. Djulian lag in de box en is gelijk in slaap gevallen. Hier lopen we dus ook met zware oogjes en Djulian ligt lekker te spelen.quote:Op donderdag 16 december 2004 07:43 schreef Sugar het volgende:
We hebben een rampnacht gehad met Maria die niet wilde of kon slapen. Uiteindelijk is m'n vriend beneden op de bank gaan liggen met haar en hebben we alledrie wel eventjes kort kunnen slapen.
Maar mén, nu ben ik toch echt zó moe, dat ik thuisblijf van het werk.Hij trouwens ook. We zijn helemaal op!
![]()
Maria wordt nu naar het kdv gebracht en dan gaan we slapen. Slapen. Slapen.
Bar, sterkte ook!![]()
quote:Op donderdag 16 december 2004 14:12 schreef Stiekemurd het volgende:
Snoop het werkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Om half 1 in bed gedaan met d'r ogen wagenwijd open. Speen erin gedaan. Af en toe huilen en speen er weer in en aai over d'r wang en ze ligt nu nog te slapen!!
Dat heb ik ook gehoord...dus mijn verloskundige had wel gelijk wat dat betreft. Ik merkte het zelf ook dat mijn tepels zachter werden na de zalf (ik gebruikte PureLan, pure lanoline is dat), en dat Noa dan gauwer weer de kloofjes 'open' zoog en dat is dus onwijs pijnlijk. Nu was het bij mijn linkerborst bijna pijnloos als ik liggend voedde, maar zittend was het wel pijnlijk. De borstvoedingshoudingen zijn ook lastig, echt een goede houding vinden (zittend) is elke keer weer erg zoeken en daar raakt Noa dan weer overstuur van omdat ze honger heeft....quote:Op donderdag 16 december 2004 11:54 schreef piglet het volgende:
Zij vroeg of ik er iets op smeerde en toen ik dat bevestigde, vertelde ze me dat het nu ws de oorzaak van de kloofjes was geworden. Als je namelijk te veel zalf smeert worden de tepels week. En dan krijg je weer kloofjes, grrr. Je mag dus wel smeren, maar niet te veel. En liever alleen op de tepel zelf en niet op de tepelhof. Maar wat volgens haar nog beter is, is om met een druppel melk je tepel en tepelhof in te masseren na het drinken. Dat hielp bij mij inderdaad ook heel goed! Maar ik ga nu inderdaad een beetje off-topic, als je meer wil weten moeten we misschien maar even verhuizen naar het borstvoedingstopic (dan kunnen anderen ook nog adviezen geven, want eigenlijk ben ik ook geen succesverhaal geworden uiteindelijk)
Ach luckepukquote:Op donderdag 16 december 2004 23:11 schreef Luckepuk het volgende:
Mag ik (ook al ben ik geen "nieuwe" moeder meer...) even mijn hartje hier luchten???
Hoe kat-met-een-u ik me ook mag voelen, daarvoor hoef jij niets in kleine letters te doen! Jij bent net zo belangrijk als wie dan ook!quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:32 schreef Anitra het volgende:
even in kleine letters omdat ik de woorden voor luckepuck even belangrijker vind dan mezelf, maar ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle steun en sterkte wensen voor over 8 uurtjes. Vooral Luchtbel en Tan, dankzij jullie woorden zie ik het zonnetje schijnen en heb ik een goed gevoel over morgen.
Djulian zijn echo is trouwens goed gegaan en hij hoeft er voorlopig geen meer, tenzij de arts in januari anders denkt, maar zijn heupjes zijn aan het verbenen en de hoeken lijken goed. Wel kwamen we onze buren tegen van de kraamafdeling. Met haar heb ik alle dagen in het ziekenhuis gelegen en haar dochter is 1 dag ouder dan Djulian. Het was heel leuk om hun terug te zien en hun kwamen ook voor hun 2e echoToeval bestaat niet heb ik vandaag ontdekt want ik dacht gister nog aan ze
quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:01 schreef Bar_en_Mar het volgende:
even een vraagje hier: (vraag me wel af wrom ik nu pas op die vraag kom)
Thijs is ondertussen alweer bijna 4 maandjes en ik ben welgeteld 2 keer echt ongesteld geweest, nu is het aan het begin van de nieuwe maand 1 dag een klein beetje bloedverlies en dat is het dan.
Volgens de huisarts kan het nog geen kwaad maar ik vind het wel vreemd vinden en aan de pil enzo wil ik voorlopig nog niet doordat ik altijd veel ellende met de pil had.
sjonge dit is niet eens een echte vraag.....
ben alleen benieuwd hoe de andere mama's dat hebben ondervonden
jammer over alles wat je maar bedenken kunt en laat je eens lekker gaan dan voel je je morgen vast beter. succesquote:Op vrijdag 17 december 2004 19:20 schreef Luchtbel het volgende:
Ja weet ik wel...ik krijg zo macaroni en vandaag doe ik ook niet aan de lijn, ik ga gewoon alleen maar jammeren![]()
Welke lijn ??quote:Op vrijdag 17 december 2004 19:20 schreef Luchtbel het volgende:
Ja weet ik wel...ik krijg zo macaroni en vandaag doe ik ook niet aan de lijn, ik ga gewoon alleen maar jammeren![]()
![]()
Bij de laatste onderzoeken was hij nog niet ziek genoeg om op de wachtlijst te mogen (longcapaciteit was toen 40% en hij had "maar" 19 kilo ondergewichtquote:Op vrijdag 17 december 2004 09:58 schreef snoopy het volgende:
Luckepuck![]()
Staat ie op de wachtlijst voor een longtransplantatie? En wat zijn de vooruitzichten qua wachttijd?
Misschien heb je dit al uitgebreid ooit gepost en heb ik het nooit gelezen hoor![]()
wel begrijpelijk natuurlijk en volgend de onderzoeken dus 'niet ziek genoeg' maar ik weet van mijn moeder die een levertransplantatie onderging (niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk) dat zij deze onderging terwijl ze nog relatief gezond was. En nu, 7 jaar later, is ze echt nog steeds superfit en kan alles doen.... Er is dus hoop Luckepuckquote:Op zaterdag 18 december 2004 23:06 schreef Luckepuk het volgende:
Bij de laatste onderzoeken was hij nog niet ziek genoeg om op de wachtlijst te mogen (longcapaciteit was toen 40% en hij had "maar" 19 kilo ondergewicht) maar ik geloof ook niet dat hij het heel erg vind dat hij er nog niet op staat. Zolang hij niet op die wachtlijst staat is het voor zijng evoel nog niet definitief en kan hij nog wat struisvogelpolitiek spelen, wat je niet ziet is er niet of zoiets, echter heeft hij gewoon een conditie van nulkommaniks en is een simpel blokje om met Suus in de wagen een uitputtingsslag
![]()
Na vanmiddag bedoel jequote:Op zondag 19 december 2004 21:43 schreef LadyS het volgende:
Anitraveel plezier!!!! En Rick, Djen en Djulian ook natuurlijk
mag ik mee? want ik ben wel toe aan vakantie
Als jij een 1 persoonsbed met Peter kan delen en een campingbedje voor Amber heb vind ik alles best, maar of meneer center parcs het er mee eens is?quote:Op zondag 19 december 2004 21:43 schreef LadyS het volgende:
Anitraveel plezier!!!! En Rick, Djen en Djulian ook natuurlijk
mag ik mee? want ik ben wel toe aan vakantie
Belana, het gaat wel goed hier, hoor. Alleen ben ik wel toe aan een vakantie, maar dat zal voor een heleboel mensen gelden. Voorlopig zit een vakantie er niet in. Het werk laat het niet echt toe.quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:01 schreef Belana het volgende:
Livelink, hoe is het nou met jou? Een tijdje geleden ging het allemaal niet zo lekker (en sorry, misschien heb ik vervolgverhalen gemist) maar ik ben wel benieuwd. En als je daar geen zin in hebt dan zeg je dat gewoon natuurlijk!
Nee, het is niet iets wat je van de daken schreeuwtquote:Op dinsdag 21 december 2004 16:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Jeej belana, dat wist ik helemaal niet, dat Kbot geen werk meer heeft
Wat ongelooflijk k#t!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |