abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 december 2004 @ 06:19:43 #201
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23930187
quote:
Op woensdag 8 december 2004 03:45 schreef roekeno het volgende:
Opeens mochten de Gastarbeiders blijven in Nederland , nooit is gedacht over de consequenties
en niemand heeft het toen aan ons gevraagd
Nu zitten we ermee in onze maag
en de klok terugdraaien kan niet meer
LINKSE kERK , BEDANKT !
bwahaha, afgezien van het feit dat links (sp, groenlinks) niet of max 1x in de regering heeft gezeten en NOOIT een meerderheid van de kamer heeft bevolkt, was de SP bijv. fel tegen het naar nederland halen van gastarbeiders en is dit door de vvd (lees: rechts) erdoorheen gedrukt. Links was het er niet mee eens of had z'n twijfels (toenmalige pvda).

Dus eigenlijk hoor je de rechtse kliek te bedanken . Ik vind het zo vreemd dat veel users zo fel gekant zijn tegen links, terwijl alleen gematigd links (pvda) nog in de regering heeft gezeten.. terwijl rechts wel degelijk vaak in de regering heeft gezeten. Paars was ook voor de helft rechts... en nu hebben we een rechtse regering.

Maar goed, ontopic. Over die 2 manden met appels.. Die rotte appels wil niemand! Maar men vergeet dat appels niet vaker rot worden omdat het een andere soort betreft, maar door de manier waarop de appels behandeld en gegroeid zijn. Haal de rotte appels uit de manden en je houdt lekkere appels over.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  maandag 13 december 2004 @ 06:25:05 #202
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23930194
ow even nog op de stelling reagerend en een analogie trekkend: Als we nou alle mensen met een IQ < 110 deporteren dan zullen ook een boel van je problemen opgelost worden. Immers domme mensen worden oververtegenwoordigd in de gevangenissen, criminaliteit en zijn sneller asociaal. Ze voegen weinig toe aan de maatschappij, halen het BNP per hoofd van de bevolking omlaag en sorteren hun afval ook vaak niet. Domme mensen zijn veelal de oorzaak van de meeste problemen. De verhouding tussen domme mensen en problemen ligt stukken hoger dan de verhouding tussen allochtonen en problemen.

Beetje debiel niet? Tussen die domme mensen zitten ook welwillenden.. je kunt niet alle individuen binnen een groep over 1 kam scheren
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  maandag 13 december 2004 @ 10:27:37 #203
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_23931968
tvp
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_23948678
* rekenwonder wacht nog steeds op *de statistieken* waar pberends het over had.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_23955219
quote:
Op zondag 12 december 2004 14:45 schreef Oud_student het volgende:
OK, achteraf praten is natuurlijk altijd eenvoudig. Maar waarom hebben ze toen niet voor het Zwitserse model gekozen:
Achteraf is makkelijk praten, maar het weerhoud je er niet van. Ook deze opmerking draagt wmb niets bij aan de oplossing.
quote:
...nu zitten we met een probleem dat bijna niet meer opgelost kan worden.
Waarom niet? Natuurlijk kan dat!
quote:
Ik kan mij goed voorstellen, dat waneer men in een ghetto woont, men minder genuanceerd over deze zaken gaat denken. De situatie is al zo ver gepolariseerd dat de goeden van slechten al moeilijk te scheiden zijn.
Natuurlijk, dat komt door de emoties en de angst. Maar juist daarom is het zo ontzettend belangrijk om te laten zien dat je daar overheen moet zetten om tot een oplossing te komen. Als ik deze draad lees is het 90% onmin, bangmakerij en stemmingmakerij, en niemand draagt een reële oplossing aan. Laten we snel gaan werken aan een oplossing ipv constant de "self fulfilling prophecy" te uiten dat het al te laat is en we gedoemd zijn.
quote:
De "goeden" moeten IMO heel duidelijk partij kiezen voor onze samenleving. Doen ze dit niet dan zullen zij, terecht of onterecht, gezien worden als mensen die op z'n minst onbetrouwbaar zijn en niet aan onze kant staan
Eens. Het viel me ook echt op dat zeer veel reacties van allochtonen op de moord van vGogh lieten zien dat dit partij kiezen ook gebeurt. Ik heb heel veel verstandige opmerkingen gehoord en Ik hield daar een positief gevoel aan over. De groep goeien groeit en de groep geintegreerden ook. Nou is het aan de autochtoon om dat te erkennen en deze groep te verwelkomen.

De discussie hier geeft zo'n signaal niet af maar saboteert vorderingen De verdeling tussen "wij" en "zij" zou niet een rassen- of afkomstkwestie moeten zijn maar een etische.
pi_23955698
quote:
Op maandag 13 december 2004 06:25 schreef DionysuZ het volgende:
ow even nog op de stelling reagerend en een analogie trekkend: Als we nou alle mensen met een IQ < 110 deporteren dan zullen ook een boel van je problemen opgelost worden. Immers domme mensen worden oververtegenwoordigd in de gevangenissen, criminaliteit en zijn sneller asociaal.
Het grappige is dat niemand het hier heeft over deportatie. Deden ze dat maar, dan kan ik beargumenteren dat dat geen reële oplossing is.

Het blijft bij stoken. Geen oplossing, maar gehuil over fouten uit het verleden. Dat hoeft ook niet want ze geloven dat het nooit meer goed komt.

In de jaren 80 waren we allemaal bang voor de Russen en de nucleaire oorlog. Die was destijds ook onvermijdelijk.
  † In Memoriam † maandag 13 december 2004 @ 23:14:33 #207
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23955787
quote:
Op maandag 13 december 2004 23:11 schreef PeterM het volgende:

In de jaren 80 waren we allemaal bang voor de Russen en de nucleaire oorlog. Die was destijds ook onvermijdelijk.
Vergis je niet, de raketten zijn er nog en echt stabiel is het niet in Rusland en omstreken.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_23957597
Mijn zus woont overigens in een wijk waar voornamelijk westerse allochtonen wonen. En ze vindt de buurt er echt op achteruitgegaan sinds die ontwikkeling op gang is gekomen. Mensen die meestal een goede baan hebben en plenty geld, maar geen interesse voor hun buren en vaak spreken ze niet eens Nederlands.
pi_23960208
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:33 schreef Lemmeb het volgende:
Alleen dat milieu-argument vind ik een beetje vaag en vergezocht. Maar dat veel niet-westerse allochtonen stinken en voor onbehoorlijk veel zwerfvuil zorgen, is natuurlijk gewoon een feit.
Ook autochtonen zorgen voor vuil kijk naar de gemiddelde tokkie familie in NL. En dat autochtone ghetto plaats in Limburg.
  dinsdag 14 december 2004 @ 04:38:47 #210
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_23960343
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Tja wat moet ik er van zeggen. Het lijkt me een schoolvoorbeeld van generalisatie. Je argument bijvoorbeeld dat 75% van de gevangenen in nederland allochtoon is, zegt niet dat 75% van de allochtonen crimineel is. Het zegt zelfs niets kwantitatiefs over het percentage criminelen onder de allochtonen. Ergo: je argument kan niet gebruikt worden als onderbouwing van een stelling over allochtonen in het algemeen.

Een zelfde redenering kan je op zo ongeveer al je punten loslaten.
Klopt alleen kun je daaruit wel berekenen dat allochtonen (1*14.3 miljoen tegenover 3 op 1,7 miljoen)= ongeveer 25 keer zo crimineel zijn dan autochtonen.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_23960359
- Intolerantie: allochtonen kunnen minder goed ergens tegen, vrijheid van meningsuiting word door allochtonen groepen beperkt; en is veel haat en racisme jegens autochtonen en homo's. Dan kun je zeggen: maar dat hebben homo's en autochtonen tegen allochtonen ook. Dat is precies mij punt: dat probleem had je dus niet als je nooit die immigranten had binnengelaten.

Te generaliserend. Een gemiddelde Surinamer en Antilliaan hebben net als de gemiddelde Nederlander niks tegen homo's. Anders dan de gemiddelde Moslim die meer anti homo gevoelens heeft gebaseerd op zijn of haar geloof. Daarnaast moet je, je niet vergissen dat ook veel Moslims homo zijn maar daar voor niet durven uit te komen. De bovenste stelt alleen dat NL nooit een tolerante land was en is maar schijn tolerant. Overigens als een allochtoon iets beledigends tegen een Nederlander zegt kan de Nederlander ook niet tegen. De gemiddelde Nederlander kan niet tegen kritiek van een buitenlander en dat is ook een ware feit.

- Ingrepen sociale zekerheid: op het gebied van sociale zekerheid zijn veel autochtonen vrij links; wij beschouwen dat als "onze verworvenheden" in de moderne samenleving. Probleem is alleen omdat vooral allochtonen hier zo gigantisch misbruik (of veel gebruik) van maken dat er stevige ingrepen in de sociale zekerheid nodig waren en zijn. Door nooit immigranten binnen te laten waren de ingrepen in ons zo geliefde sociale stelsel nooit of in mindere mate nodig geweest.

Als u als blanke werkgever meer gelijke kansen voor een allochtonen bood op de arbeidsmarkt waren er een stuk minder mensen in de sociale zekerheid. Een hele grote groep allochtonen kan moeilijk aan werk komen, ook al hebben ze een goed diploma en spreken ze goed Nederlands. Het is algemeen bekend dat de gemiddelde werkgever vaak voor zijn of haar eigen soort kiest. Door immigranten niet toe te laten zou de economie in NL juist crashen.

En maak je borsten maar nat want de komende jaren heeft NL meer dan een miljoen immigranten nodig om de leegstaande arbeidsplaatsen van de babyboomers te vervullen en de economie draaiende te houden.

- Verdeeldheid: allochtonen zorgen voor een enorme verdeeldheid onder de bevolking. Ten eerste tussen links en rechts; de ene helft is pro-migrant en pro-asielzoeker; en de ander is anti-migrant en anti-asielzoekers. Dat verdeeld ten eerste de autochtone bevolking hevig onder elkaar. Ten tweede heb je de scheidslijn tussen autochtonen enerzijds en allochtonen anderzijds. Verdeeldheid is nooit goed, niet voor het land in waar wij leven; niet voor de economie, en zeker niet voor de samenleving. Reden te meer waarom we nooit een immigrant hadden moeten binnenlaten; het is de bron van verdeeldheid. Het duurt (zonder migratie) nog vele tientallen jaren voordat wij weer een eenheid zijn.

If you want to change the World start with yourself. Contribueer jij dan niet aan de verdeeldheid? Doe er wat aan, scheelt wel.

- Uittocht van autochtone Nederlanders: Het klimaat dat in Nederland ontstaan is, met name door allochtonen of tenminste het eindeloze debat hierover veroorzaakt een enorme kennisuitstoot van goedopgeleide autochtone Nederlanders (80% van emigranten is autochtoon volgens CBS). Dit druist in tegen de ambities van dit land om een welvarende economie op het gebied van kennis te worden.

Bewijst alleen dat NL niet tolerant was en is. Het schijnt ook zo in de grote steden, lekker vertrekken uit de grote stad om dan vervolgens te klagen dat de steden verzwarten. Ja, duh!

Ook allochtonen vertrekken massaal weg. Hoezo autochtonen alleen? Denk je niet dat veel hoog opgeleide allochtonen die een Nederlander nooit wat heeft misdaan, het genoeg hebben om over een zelfde kam geschoren te worden met dat bekrompen verharding en kritiek?!

- Directe schade Nederlandse economie: vele uitkeringen en lonen van allochtonen worden gedeeltelijk direct de grens overgesmeten om "het thuisland" (zegt al genoeg waarmee ze zich verbonden voelen) te helpen. Dit veroorzaakt directe schade aan de Nederlandse economie, en is een reden waarom we nooit immigranten hadden moeten binnenlaten.

Alleen vergeet je, dat allochtonen altijd de Nederlandse economie hebben gesteund. Ga is naar de markt, naar de Bas, naar de Super de Boer, naar de Blokker, de V&D, de C&A, de Hema, de Praxis daar stikt het van de allochtonen die dingen kopen van Nederlandse ondernemingen welteverstaan.

Opmerkelijk hoe ik vaak allochtonen zie met grote winkeltassen op straat en de gemiddelde Nederlander die twijfelt om te kopen. Tsja..

Je vergeet ook dat veel Nederlanders vies kijken van vuile baantje als WC's schoonmaken, uw werkplek schoonmaken, uw vuil ophalen, uw straat vegen. Wie zou die banen vervullen zonder de immigranten? Niet de Nederlander hoor.. met als gevolg onleefbaarheid, vieze werkplekken en dus een stuk minder kwaliteit in de dienstverlening

- Stimuleren van terrorisme: Het geven van honderden paspoorten aan directe terroristen en 100.000 paspoorten aan mensen die sympathie voor terroristen hebben maakt het voor terroristen wel heel gemakkelijk om in ons land aanslagen te plegen, of internationaal terrorisme te ondersteunen. Lokaal terrorise of ondersteuning van internationaal terrorisme zou een stuk minder gemakkelijk worden als we die immigranten nooit hadden binnengelaten.

Een terrorist wordt niet geboren, een terrorist maak je en sympathie creëer je. De bovenstaande is een te oppervlakkig conclusie. Want het probleem ligt dieper en gecompliceerder dan wat je hier beschrijft. Je kunt ook concluderen dat als de Nederlandse AIVD beter haar best heeft gedaan waren een groot deel van die paspoorten niet gegeven.

- Slecht voor milieu: immigranten zijn zeer slecht voor het milieu, en dan niet alleen het lokale milieu in Nederland; maar ook internationaal gezien slecht voor het milieu; de westerse levensstandaard is veel hoger dan in het thuisland; en dus slecht voor het milieu. Het nooit binnenlaten van immigranten was dus goed voor het milieu en natuur. Bovendien is Nederland nu kunstmatig een stuk dichtbevolkter; wat voor een soort broeierig sfeertje zorgt.

Niet waar, er zijn veel niet Westerse landen waar de levenstandaard hoger is dan veel landen in het Westen, voorbeelden Bermuda, Kaaiman eilanden, Aruba kijk is naar de GDP per land. Daarnaast het is juist de industriële Westen en in toenemende mate Azië die grotendeels verantwoordelijk zijn voor de gif die de natuur op aarde verkloot.

- Aanwakkeren van extreem-rechts: extreem-rechts zou nooit gegroeid zijn in dit land als wij nooit immigranten binnen hadden gelaten. Jongeren beginnen haat te kweken jegens allochtonen en de problemen die zij veroorzaken. Extreem-rechts was dus alleen maar gekrompen zonder immigranten; want er was (bijna) geen reden meer om extreem-rechts te zijn.

Extremisme is achterlijk. Je zegt dat "extremisme was dus alleen gekrompen zonder immigranten." Hoe is extremisme dan gegroeid zonder immigranten?

- Autochtonen moeten opeens aanpassen: ik en andere autochtonen moeten zich opeens gaan aanpassen aan allochtonen; terwijl dit mijn thuisland is. Ik en het meerendeel van de autochtonen zullen denken: wat is dit voor belachelijk iets? En dat is het ook.

Niet aanpassen, wel samen leven. Betekent concreet niet vluchten uit een wijk omdat een turk naast je komt wonen, betekent niet vluchten uit een stad omdat je niet met zwarten kan omgaan en betekent niet je kinderen uit een school halen omdat er enkele allochtonen in de klas zitten.

"It takes two too tango" voor integratie.

- Slecht voor kenniseconomie: naast de uittocht van hoogopgeleide autochtonen; zijn er natuurlijk de allochtonen zelf die slecht voor de kenniseconomie zijn. 60% is laagopgeleid tegenover 40% van de autochtonen.

Ik moet je helaas teleurstellen dat het aantal allochtonen met een hoogopgeleid diploma stijgende is. Rest mij de vraag of de Nederlandse werkgever bereid is deze grote groep hoogopgeleide allochtonen op te vangen? Of moeten ze op een werkloos uitkering?! Of wordt een deel van hen zondanig hopeloos en teleurgesteld in de samenleving dat ze de kant van de extremisme kiezen.

- Veel zorgkosten: omdat 60% laagopgeleid is, en laagopgeleiden de meeste zorg nodig hebben, zijn de zorgkosten gestegen; waar wij in ons solidair systeem allemaal aan mee moeten betalen.

De werkende allochtoon betaald ook mee. Je moet niet denken dat een autochtoon alleen belasting betaald in NL en de systeem draagt. Als de wijken een stuk gemengd waren was de percentage laagopgeleiden onder allochtonen een stuk lager. Dat is bewezen door hoe Canada de integratie op een nette manier aanpakt en dat wordt geprezen door veel landen.

- Criminaliteit: Iedereen weet, en anders zoek je het maar op bij het CBS, dat 75% van de mensen die nu in de gevangenis zit niet in Nederland is geboren, maar wel een Nederlands paspoort hebben.

Tsja...geen baan ik steel, geen hoop ik beroof. Helaas is het zo voor een groepje, ik zou zeggen biedt maar perspectief.

- Gevoel van onveiligheid: Een klein deel van de niet-westerse allochtonen (met name moslims) veroorzaken terrorisme en daarmee vooral een groot gevoel van onveiligheid, wat superslecht is voor het consumentenvertrouwen en kost de overheid weer veel geld aan geheime diensten en politie.

Goedkoop. Onveiligheid speelt niet eens een prominent rol in de consumentenvertrouwen. De dalende consumentenvertrouwen in NL heeft te maken met de maatregelen van de huidige regering op de sociale zekerheid stelsel en de oplopende kosten die de koopkracht negatief beïnvloeden. Daarnaast speelt zekerheid op behoud van een baan ook een rol.

- Slecht voor solide overheidsfinanciën: al die zorgkosten, slechte schoolprestaties, subsidies aan minderheden, lage lonen, veel criminaliteit kost de overheid miljarden per jaar, en levert de overheid miljarden minder op.

Nederland zou dezelfde problemen hebben ook zonder immigranten. Nogmaals ook de werkende allochtoon betaald belasting en de zorgkosten.

- Nadelige maatregelen politiek: dingen als de identificatieplicht en mogelijk ook de dienstplicht waren of zouden nooit ingevoerd worden als wij niet zoveel immigranten hadden binnengelaten. Autochtonen worden dus de dupe van het wangedrag van allochtonen. En er moet ook opeens specifieke aandacht komen voor achterlijke elementen als eerwraak en besnijdenissen.

Nee, Nederlanders worden de dupe van de wangedrag van andere Nederlands van zowel autochtone en als allochtone komaf. Er zijn ook veel stoute autochtonen te beginnen bij de stoute voetbal supporters. By the way, besnijdenis komt ook voor in de Christelijk katholieke cultuur, Brabant, Limburg.

- Het niet meer thuisvoelen van autochtonen in eigen land: dat is niet zo gek als je 4 uur 's nachts wakker wordt van het gebrabbel van je moslimmedemens in je omgeving. Of als iedereen bij jou op straat in de buurt elke taal spreekt, behalve Nederlands. Wat ik al eerder zei; veroorzaakt dit een uitstaat van goedopgeleide autochtonen naar het buitenland en veroorzaakt verdeeldheid onder de bevolking. Allochtonen veroorzaken veel inbreuk op het vertrouwen van de (autochtone) Nederlander in Nederland, Nederlander zijn en daarmee een stukje arbeidsethiek, en daarmee economische welvaart, door een gebrek aan assimileren.

01. Ik heb ook in het buitenland gewoond en ik moet u zeggen dat ook Nederlanders vaak niet integreren en het liefst in hun eigen clubje blijven. Ze openen hun eigen oer hollandse cafés waar ook alleen Nederlanders komen en kijken ze vreemd aan als een niet Nederlander komt aankakken.
02. Breuk op de vertrouwen van een Nederlander in Nederland door een allochtoon zegt meer over de minderwaardigheidscomplex en het niet tegen waarheden en kritiek kunnen. De Nederlander moet ook leren zelf kritiek te hebben en dat geldt ook voor allochtonen.
03. Ik woon zelf bij de Oude Haven in Rotterdam en wordt alleen wakker door dat geschreeuw op straat van dronken autochtone jongeren.

- Verdrukken van autochtonen op de arbeidsmarkt: dit geldt dan natuurlijk vooral voor laagopgeleiden; omdat in een hoogwaardige economie er minder banen beschikbaar zijn voor laagopgeleiden. Het is ontzettend asociaal tegenover laagopgeleide autochtonen om immigranten ooit uberhaupt binnen te laten.

Bullshit.. er zijn vacatures zat voor schoonmakers en andere lage dienstverlenende baantjes, betaald alleen minder. En bij de uitzendbureaus zie ik vaak allochtonen die dat aannemen te beginnen op Schiphol.
  dinsdag 14 december 2004 @ 06:23:04 #212
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23960402
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 04:38 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Klopt alleen kun je daaruit wel berekenen dat allochtonen (1*14.3 miljoen tegenover 3 op 1,7 miljoen)= ongeveer 25 keer zo crimineel zijn dan autochtonen.
bullshit!!!! Omdat er meer allochtonen in de bajes zitten (die ook nog eens niet allemaal uit hetzelfde land komen, allochtonen uit irak zijn anders dan die uit turkije, allochtonen uit marokko zijn anders dan die uit kroatie) wil dat niet zeggen dat allochtonen crimineler zijn dan autochtonen. Allochtonen zijn ook mensen en hebben genetisch heel erg veel hetzelfde met jou. Puur omdat ze allochtoon zijn maakt ze niet crimineel.

Ik durf wel te stellen dat er meer allochtonen dan autochtonen in de bajes zitten door het tekort aan kansen en een opleiding. Ik durf te wedden dat als je het aantal mensen met een laag IQ tegenover het aantal mensen met een hoog IQ zet in de bajes, dat de eerste groep oververtegenwoordigd wordt. Evenzo de mensen die in achterstand geleefd hebben tegenover mensen die dat niet hebben.
pi_23960613
De VS profiteren van immigratie; zowel aan de onderkant van de markt als aan de bovenkant. Kennelijk is het helemaal niet zo moeilijk om immigratie als positieve kracht in de maatschappij in te zetten. Alleen moet je dan niet beginnen met iedere immigrant in de watten te leggen omdat ie zo zielig zou zijn.
  dinsdag 14 december 2004 @ 08:30:43 #214
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_23960784
tvp

PS @ TS
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  woensdag 15 december 2004 @ 02:14:04 #215
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_23981792
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 06:23 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

bullshit!!!! Omdat er meer allochtonen in de bajes zitten (die ook nog eens niet allemaal uit hetzelfde land komen, allochtonen uit irak zijn anders dan die uit turkije, allochtonen uit marokko zijn anders dan die uit kroatie) wil dat niet zeggen dat allochtonen crimineler zijn dan autochtonen. Allochtonen zijn ook mensen en hebben genetisch heel erg veel hetzelfde met jou. Puur omdat ze allochtoon zijn maakt ze niet crimineel.

Ik durf wel te stellen dat er meer allochtonen dan autochtonen in de bajes zitten door het tekort aan kansen en een opleiding. Ik durf te wedden dat als je het aantal mensen met een laag IQ tegenover het aantal mensen met een hoog IQ zet in de bajes, dat de eerste groep oververtegenwoordigd wordt. Evenzo de mensen die in achterstand geleefd hebben tegenover mensen die dat niet hebben.
Genetisch niet, cultureel wel. Dus: goed punt én slecht punt. Maar om dat nu te zeggen dat als je geen kans krijgt een normale baan te krijgen als alochtoon (waar ik mijn twijfels over heb) een begrijpbare en goed te praten reden is om maar crimineel te worden, vind ik echt een bold statement.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  woensdag 15 december 2004 @ 04:11:38 #216
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23982441
quote:
Op woensdag 15 december 2004 02:14 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Genetisch niet, cultureel wel. Dus: goed punt én slecht punt. Maar om dat nu te zeggen dat als je geen kans krijgt een normale baan te krijgen als alochtoon (waar ik mijn twijfels over heb) een begrijpbare en goed te praten reden is om maar crimineel te worden, vind ik echt een bold statement.
ik probeer helemaal nix goed te praten. Criminelen zijn criminelen en die moeten gestraft worden. Wat jij echter stelt is dat allochtonen vaker crimineel zijn juist omdat ze allochtoon zijn. Dat vind ik echt een bold statement
pi_23987681
Na moord op Van Gogh meer racisme

Kijk, dat probleem hadden we niet als Nederland nog 100% autochtoon was. De autochtonen hadden namelijk niemand om racistisch tegen te zijn. En als ze racistisch waren dan had niemand er last van. Het racismeprobleem was bij een strikt immigratiebeleid dus preventief voorkomen en opgelost.
pi_23989188
quote:
Op woensdag 15 december 2004 13:00 schreef pberends het volgende:

Kijk, dat probleem hadden we niet als Nederland nog 100% autochtoon was. De autochtonen hadden namelijk niemand om racistisch tegen te zijn. En als ze racistisch waren dan had niemand er last van. Het racismeprobleem was bij een strikt immigratiebeleid dus preventief voorkomen en opgelost.
Ik zou zeggen dat de donkere Nederlanders er wel last van hadden.
Maar jij gaat met deze posting uit van het "houd Holland blank"-idee
pi_23990705
quote:
Op woensdag 15 december 2004 14:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat de donkere Nederlanders er wel last van hadden.
Maar jij gaat met deze posting uit van het "houd Holland blank"-idee
Ik laat de Antillen en Suriname dan even achterwege. Die hadden we in 1950 al moeten afstoten.
pi_23990861
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik laat de Antillen en Suriname dan even achterwege. Die hadden we in 1950 al moeten afstoten.
No-can-do... zo is het niet gegaan...
Je vergeet daarnaast ook donkere indische Nederlanders.
Of je impliceert dat men Molukkers had moeten weren, omdat ze donker waren.
Jij lijkt te zeggen dat men in heden en verleden men donkere Nederlanders en andere donkere mensen had moeten weren of het land uitzetten.
De schuld van racisme in Nederland leg je bij hen... en dat standpunt deugt niet.
pi_23991965
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

No-can-do... zo is het niet gegaan...
Je vergeet daarnaast ook donkere indische Nederlanders.
Of je impliceert dat men Molukkers had moeten weren, omdat ze donker waren.
Jij lijkt te zeggen dat men in heden en verleden men donkere Nederlanders en andere donkere mensen had moeten weren of het land uitzetten.
De schuld van racisme in Nederland leg je bij hen... en dat standpunt deugt niet.
Dat is gedeeltelijk een fout van mij; maar ik bedoel: hoe meer immigranten, hoe meer racisme. Ik leg de graad van racisme gedeeltelijk bij het aantal immigranten.
pi_23996742
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:15 schreef pberends het volgende:

[..]

NL zal nooit de Antillen afstoten dat moeten ze zelf willen. Ze waren niet gevraagd om gekoloniseert te worden. Draag nu de consequenties...and be a MAN!
pi_23996894
quote:

Een autochtoon heeft Pim Fortuyn vermoord. Dat vergeet U, en dat zeker niet vanwege allochtonen.

Racisme zal altijd bestaan tot het einde van tijd.Gelukkig heb ik een gemengd vriendenkring zonder die achterlijk racistische gedachtes.
  woensdag 15 december 2004 @ 23:58:25 #224
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24002595
Gedurende de jaren 60 waren het de VVD en de Christelijke Partijen (die later CDA vormden) die in de regering zaten, en dat is eigenlijk tot het kabinet Den Uyl in 1975 wel zo gebleven.

Als de KVP (Katholieke Volkspartij) en de VVD destijds de emancipatie niet zo zaten dwars te liggen en de vrouwen toen al volledig lieten werken en de oude waarden van het gezin uit de politiek hadden gehaald, dan hadden we de gastarbeiders waarschijnlijk nooit nodig gehad, of in ieder geval een veel kleiner aantal dan nu het geval.

We mogen de conservatieve partijen van destijds maar weer bedanken dat ze destijds de emancipatie een halt toeriepen. Ik heb nog nooit op de PvdA gestemd, en ik twijfel nog steeds aan hun standpunten..... maar ze hadden het destijds aan het rechte eind door meer werkrechten, zwangerschapsverlof, etc etc aan vrouwen te verlenen en de de arbeidsmarkt op te pushen.

Lang leve de conservatieven! Bedank ze hier voor de immigranten!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 16 december 2004 @ 00:11:58 #225
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24002939
quote:
Kijk, dat probleem hadden we niet als Nederland nog 100% autochtoon was.
Wanneer was Nederland voor het laatst 100% autochtoon? Was Nederland ooit autochtoon? Joden immigreerden al sinds de 17e eeuw naar Nederland, en we hebben in de 18e eeuw ook een lading Fransen over de vloer gehad. In de 19e eeuw kregen we voor het eerst immigranten uit onze kolonieën in Nederland, zoals uit Suriname en Indonesië, maar slechts in kleine getalen.
Er zijn zelfs mensen in Nederland die al 500 jaar Spaanse afkomst hebben en de Protestantse revolutie na de oorlog met Spanje hebben overleefd. In de jaren 20 kregen we veel Duitsers in Nederland die de vernedering van het Duitse keizerrijk in de eerste wereldoorlog ontvluchtten, en de verbannen Keizer die in Nederland kwam wonen achterna gingen.

Voor de Tweede Wereldoorlog woonden er zo'n 150.000 Joden in Nederland, waarvan er tijdens de oorlog zo'n 110.000 niet meer terug kwamen uit Duitsland, en er zowel voor als na de oorlog een hoop zijn vertrokken naar de VS. In de jaren 45 tot 49 zijn meer dan 100.000 Indonesiers naar Nederland gekomen, in de jaren 50 kwamen ontzettend veel Italianen en Grieken naar Nederland (vandaar overal Griekse en Italiaanse restaurants), en in de jaren 60 een nieuwe golf Indonesiers en Mollukkers en ook Spanjaarden, gevolgd door Turken en Marokkanen. Tijdens de hele periode tussen 1950 en nu zijn er ook veel Antilianen en Surinamers naar Nederland gekomen, de meesten nadat Bouterse de macht overnam in Suriname.

Ik denk dat zelfs jouw grootvader niet eens in een "100% autochtoon" Nederland leefde.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 20 december 2004 @ 16:34:09 #226
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24103755
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 03:47 schreef Stratos het volgende:
Ook autochtonen zorgen voor vuil kijk naar de gemiddelde tokkie familie in NL. En dat autochtone ghetto plaats in Limburg.
Met dat 'maar autochtonen doen het ook'-argument moet het ook maar eens afgelopen zijn. Het is een enorm cliche en werkt een oplossing van het probleem alleen maar tegen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24769288
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 05:17 schreef Stratos het volgende:
[b]-Te generaliserend. Een gemiddelde Surinamer en Antilliaan hebben net als de gemiddelde Nederlander niks tegen homo's. Anders dan de gemiddelde Moslim die meer anti homo gevoelens heeft gebaseerd op zijn of haar geloof. Daarnaast moet je, je niet vergissen dat ook veel Moslims homo zijn maar daar voor niet durven uit te komen. De bovenste stelt alleen dat NL nooit een tolerante land was en is maar schijn tolerant. Overigens als een allochtoon iets beledigends tegen een Nederlander zegt kan de Nederlander ook niet tegen. De gemiddelde Nederlander kan niet tegen kritiek van een buitenlander en dat is ook een ware feit.
Het gaat meer om het idee, ze denken alles te kunnen zeggen, ik maak me er niet druk om. Maar zodra je wat terug zegt is het ineens 3x zo erg en discrimineer je. Ze kunnen beter zelf eerst kijken wat ze zeggen, voordat ze gaan zeiken over anderen.
pi_24770748
Om even de topicstarter aan te halen in zijn OP:

"iedereen weet dat 75% van de gedetineerden niet in Nederland is geboren...." etc. bla bla bla.....

http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?TT=2&LA=nl&DM=SLNL&PA=37264&D1=7-20&D2=0&D3=0&D4=0&D5=a

Eindelijk eens échte cijfers, dan weten we tenminste waarover we praten, of beter gezegd: weet de topicstarter NIET waarover hij praat............ 75% ja ja........... (cijfers spreken voor zich.....)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 27 januari 2005 @ 01:17:22 #229
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_24771721
Een slordige 42 % is aanwijsbaar allochtoon.

Doe er dit lijstje ook bij..... en doe nog eens dezelfde statistiek maar dan voor de situatie... evenveel Nederlanders als allochtonen.
http://www.maatschappijleerwerkstuk.nl/tabellen/tabel53_1.html

idd. (cijfers spreken voor zich.....)
pi_24771770
quote:

Daarnaast zijn die kleurlingen in het algemeen de grootste racisten die er in het "wild" (stadsjungle) rondlopen. Als je ze de waarheid zegt is het meteen "wallah allah jij kankerrazzzist zijn. Jij tegen marokkanen zijn. Zwallah wallah "

Ja, we hebben veel racisme geïmporteerd.
quote:
- Slecht voor kenniseconomie: naast de uittocht van hoogopgeleide autochtonen; zijn er natuurlijk de allochtonen zelf die slecht voor de kenniseconomie zijn. 60% is laagopgeleid tegenover 40% van de autochtonen.
Na 3 generaties vrijwel geen marocjes van Nederlandse afkomst in de hogescholen en universiteiten. Hoe compleet kan de afgang van de een maatschappelijke visie zijn?
pi_24771997
- Intolerantie:
Nederlanders kunnen evenmin veel hebben. Er is dus ook veel haat tegen allochtonen, maar ook haat tegen fans van andere voetbalclubs om maar een heel duidelijk voorbeeld te noemen. En wij Nederlanders maken ook snel druk over hele kleine dingen. In het verkeerd kunnen wij Nederlanders ook behoorlijk flippen. Of gister zag ik nog iemand die vond dat iemand anders voordrong in het vliegtuig, de ander hardhandig wegduwen daarom.

- Ingrepen sociale zekerheid:
Het is klinklare lulkoek om te doen alsof alleen allochtonen hier misbruik van maken. Kijk maar eens naar de diverse wonwagenkampen die de laatste tijd in het nieuws zijn geweest.
En dat zijn de duidelijke voorbeelden. Als echt alles goed en openbaar zou worden, dan zou je ook wel zien dat er zat gewone autochtonen de diverse instanties oplichten.
De ingrepen in de sociale stelsels zijn vooral wegens de vergrijzing nodig. Niet omdat er zoveel misbruik van is gemaakt.

- Verdeeldheid:
Autochtonen zorgen voor een enorme verdeeldheid onder de bevolking.
En een duidelijk voorbeeld daarvan is pberends zelf wel. Hij probeert die verdeeldheid nog groter te maken door vooroordelen te gebruiken, te doen alsof alleen allochtonen misdaden begaan.

Uittocht van autochtone Nederlander:
De uittocht van Nederlanders komt ook doordat ze vinden dat er in Nederland teveel regels zijn of dat ze het klimaat ontvluchten.
Kijk wat het eerste betreft maar eens naar de vele boeren die naar bijvoorbeeld Canada gaan.

- Directe schade Nederlandse economie:
Dat is pure onzin. Geen enkele bron dat emigranten veel meer schade berokkenen aan de ecomnomie dan autochtonen. Zie ook Ingrepen sociale zekerheid

- Stimuleren van terrorisme
Als iemand uit het buitenland echt een misdaad wil plegen in Nederland, dan hoeft die echt niet perse een Nederlands paspoort te hebben.
En hoe hadden we Volkert tegen kunnen houden dan? Jij zult de aanslag op van Gogh wel terrorisme willen noemen, maar dan is de aanslag op Fortuyn ook terrorisme.

- Slecht voor milieu
Wat een ontiegelijk bullshitverhaal.
Zonder onderbouwing over hoe de emigranten het millieu verpesten alleen maar een vermoeden.
En zonder in te zien dat de bedrijven en auto's wel heel wat meer millieu verpesten dan mensen.

- Aanwakkeren van extreem-rechts:
Daar heb je wel gelijk in. De eerste keer in je hele betoog.

- Autochtonen moeten opeens aanpassen:
Nee. Dat moeten ze niet. Dat denken ze alleen maar en gebruiken ze als argument om tegen allochtonen te zijn.

- Slecht voor kenniseconomie:
Pure vooroordelen dat de kenniseconomie achteruit zou zijn gegaan.
Slaat nergens op. Nederlandse universiteiten zijn nog steeds goed bezet en dat mensen die afstuderen naar het buitenland gaan is niet meer dan 10 jaar geleden ofzo.

- Veel zorgkosten
Bullshit.
Wederom beweringen zonder onderbouwing. Zie ook hierboven.

- Criminaliteit
Zoek het zelf even op.
Als jij dit soort beweringen gebruikt, mag je best wel eens bronnen gebruiken.

- Gevoel van onveiligheid
Dat is een probleem waar de emigranten in zijn geheel niks aan kunnen doen. Maar iets wat afgenomen kan worden als men zijn gezond verstand gebruikt en niet naar mensen zoals pberends luistert.
Oftewel, niet doen alsof alle emigranten boemannen zijn.

- Slecht voor solide overheidsfinanciën
Dit is nu al de derde keer dat je dit punt gebruikt, alleen in andere bewoordingen.
En het is nog steeds niet overtuigend.

- Nadelige maatregelen politiek
Bullshit.
Die besluiten zijn al heel lang geleden genomen. En niet vanwege de emigranten.

- Het niet meer thuisvoelen van autochtonen in eigen land
Ik word om 4 uur 's nachts ook wel eens wakker van mijn buren die ruzie maken. Of van een stel Nederlandse hangjongeren die op de hoek thuiskomen van de disco.
Wederom een probleem wat te makkelijk op één groep wordt afgeschoven ipv individuen.

- Verdrukken van autochtonen op de arbeidsmarkt
Toch wel leuk dat je hier compleet de plank misslaat en duidelijk laat zien dat je weinig kaas hebt gegeten van geschiedenis.
De Nederlandse regering heeft jaren geleden juist actief mensen naar Nederland gehaald, omdat Nederlanders de kutbaantjes niet wilden doen.
Daar is het begonnen met emigranten op grote schaal naar Nederland halen.

Oftewel, je hebt in ruime mate ongelijk.
Jouw beweringen zijn 9 van de 10 keer gebasseerd op vooroordelen en vermoedens. Je gebruikt geen enkele bron om vage beschuldigingen te onderbouwen.
Weinig indrukwekkend verhaal, alleen maar bedoeld om nog meer onderlinge verdeeldheid te zaaien krijg ik de indruk.
En dat is iets wat jij allochtonen verwijt te doen.
  donderdag 27 januari 2005 @ 02:04:11 #232
89730 Drugshond
pi_24772124
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 01:49 schreef calvobbes het volgende:
1 - Directe schade Nederlandse economie:
Dat is pure onzin. Geen enkele bron dat emigranten veel meer schade berokkenen aan de ecomnomie dan autochtonen. Zie ook Ingrepen sociale zekerheid

2 - Criminaliteit
Zoek het zelf even op.
Als jij dit soort beweringen gebruikt, mag je best wel eens bronnen gebruiken.
Punt 1 : lees het volgende verhaal eens door.

Punt 2 : zie eerdere postings.....(cijfers in tabelvorm)
quote:
Bron : http://www.amsterdam.pvda.nl/forum/view_topic/89
Uitkering Cijfers [cbs]
Eind 2002 had 29 procent van de niet-westerse allochtonen van 15–64 jaar een uitkering. Dat is 2,5 keer meer dan bij de autochtonen, van wie 12 procent een uitkering had. Vooral onder Turken en Marokkanen bevonden zich veel uitkeringsontvangers.

Van de Turken had 37 procent een uitkering en van de Marokkanen
36 procent. Van de Surinamers en Antillianen en Arubanen was
ongeveer een kwart uitkeringsontvanger.

Niet-westerse allochtonen hebben vooral vaker een bijstandsuitkering. Eind 2002 zat 16 procent van de niet-westerse allochtonen van 15–64 jaar in de bijstand (gecorrigeerd voor verschillen in bevolkingsopbouw). Dat is 8 keer zoveel als bij de autochtonen. De verschillen zijn minder groot bij de arbeidsongeschiktheids-en WW-uitkeringen. Van de niet-westerse allochtonen had 11 procent eind 2002 een arbeidsongeschiktheidsuitkering en 3 procent een WWuitkering. Bij de autochtonen was dit 9 procent en 2 procent.

Oudere Marokkaanse vrouwen 11 keer zo vaak in de bijstand

De verschillen tussen autochtonen en niet-westerse allochtonen zijn groter bij specifieke groepen. Zo zat eind 2002 ruim 10 procent van de Antilliaanse en Arubaanse vrouwen van 15 tot 25 jaar in de bijstand. Van de autochtone vrouwen met deze leeftijd zat daarentegen 1 procent in de bijstand. Bij beide groepen
gaat het grotendeels om alleenstaanden en alleenstaande moeders.

Bij de Marokkaanse vrouwen loopt het aandeel bijstandsontvangers erg hard op met de leeftijd. Zo zat 28 procent van de 35 tot 45-jarigen in de bijstand. Van de 55 tot 65-jarige Marokkaanse vrouwen was dat zelfs 44 procent. Dat is 11 keer zoveel als bij de autochtone vrouwen van 55 tot 65 jaar. Bij autochtone vrouwen loopt het aandeel bijstandsontvangers bijna niet op met de leeftijd. Bovendien verschilt de huishoudenssituatie van Marokkaanse oudere vrouwen in de bijstand sterk van die van de autochtone oudere vrouwen. Tweederde van de Marokkaanse vrouwen van 40 tot 65 jaar in de bijstand deelt deze uitkering met een partner, terwijl een op de zeven alleenstaand is. Bij de autochtone vrouwen is het andersom: van de 40 tot 65 jarigen onder hen in de bijstand is tweederde
alleenstaand en deelt een op de zeven de uitkering met een partner.

Bijna helft 65-plussers in de bijstand

Na het bereiken van 65-jarige leeftijd bestaat er geen recht meer op een arbeidsongeschiktheids-of werkloosheidsuitkering. Recht op bijstand is er echter nog wel als de AOW-uitkering en eventueel pensioen minder is dan het bestaansminimum. AOW-rechten worden opgebouwd uit het aantal jaren dat iemand een verblijfsstatus heeft in Nederland. Pensioenjaren worden opgebouwd tijdens arbeid, waarbij de hoogte van de pensioenuitkering afhankelijk is van het verdiende inkomen. Iemand die pas op latere leeftijd in Nederland
komt, bouwt minder AOW op en ook minder pensioenjaren dan iemand die
zijn hele leven in Nederland gewoond en gewerkt heeft. Dit betekent dat vooral de eerste generatie niet-westerse allochtonen meer kans heeft op AOW en/of pensioen dat lager ligt dan het bestaansminimum en daarmee meer kans op een aanvulling met een bijstandsuitkering.
Onder de autochtonen van 65 jaar en ouder had eind 2002 slechts 0,2 procent een bijstandsuitkering. Van de niet-westerse allochtonen van 65 jaar en ouder was dat met 46 procent bijna de helft. Dat zijn 18 duizend niet-westerse allochtone ouderen. Vooral onder Marokkanen van 65 jaar en ouder bevonden zich veel bijstandsontvangers.

Hoog aandeel arbeidsongeschikten onder oudere mannen

Het aandeel arbeidsongeschikten was onder niet-westerse allochtonen 1,2 keer zo hoog als bij autochtonen. Het verschil met autochtonen wordt echter groter met de leeftijd. Vooral oudere niet-westerse allochtone mannen zijn vaker arbeidsongeschikt. Van hen had 38 procent een arbeidsongeschiktheidsuitkering eind 2002, anderhalf keer zo veel als bij de autochtone mannen van 55 tot 65 jaar. Veel Turkse en Marokkaanse oudere mannen ontvingen een arbeidsongeschiktheidsuitkering.
Van de Turkse mannen van 55 tot 65 jaar was ruim 60 procent arbeidsongeschikt, van de Marokkaanse mannen met die leeftijd was dat ruim 45 procent. Ook onder de Turkse vrouwen loopt het aandeel arbeidsongeschikten sterk op met de leeftijd. Bij de Antillianen en Arubanen kwam arbeidsongeschiktheid bij alle leeftijdsgroepen juist minder vaak voor dan bij de autochtonen.

Bron:CBS
Youp Doei en de Mazzel ......

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 27-01-2005 02:11:11 ]
  donderdag 27 januari 2005 @ 02:09:18 #233
75261 Brick-Top
Bring on the pain!
pi_24772155
Weet je wat ik nu niet snap?

Afgezien van al het bovenstaande en op de voorgaande pagina's.... iedereen zal het met me eens zijn dat je niet iedereen over één kam kan scheren. Goed, maar IK heb doorgaans een verdomd goed gevoel of mensen wél of niet in de Nederlandse samenleving passen. Waarom heeft de IND dat gevoel eigenlijk niet? Die worden er nota bene voor betaald....

Hoe ik dat precies weet moet je me niet vragen... het is immers een gevoel. Maar het heeft natuurlijk te maken met de manier waarop men zich gedraagt. Als ik een groepje alloctone (ik gok Marokkaanse) jongens om half één 's nachts op Hoog Catherijne in Utrecht zie rondhangen, dan weet ik in één klap dat er iets niet in de haak is. Waarschijnlijk zijn het criminelen, maar sowieso is er iets mis als je op dat tijdstip met je homies in een groepje op die plek hangt.

Een ander voorbeeld is het sinds kort populaire 'scootertjerijden' en bijbehorende kruimeldief-activiteiten. Tuurlijk, autochtone Nederlands doen dat ook, en ook die vindt je overal. Maar díe mensen kunnen we niet harder aanpakken dan we al doen. Hén kunnen we niet naar "hun eigen land" sturen... daar zijn ze immers al. Ik vind dat wat dat betreft 'nieuwe Nederlanders' gerust terug mogen worden gestuurd naar het land van herkomst. Of ze daar nu wel of niet welkom zijn, veel of weinig kans op overleven hebben.... híer passen ze in elk geval niet.

Ik voel me geen racist, en ik ben politiek over het algemeen tamelijk links ingesteld. Maar ik ben één van de vele mensen die het zát zijn. Hier en daar zal het best onbegrip van 'Nederlande' kant zijn, maar waar hebben we het nu nog over? Als je prompt reageert op een overval dan wordt je in de cel gegooid. Als je iemand op klaarlichte dag doodsteekt en -schiet kun je gerust zeggen dat je niet naar het Pieter Baan centrum wilt. En als je een minister liever de hand niet schudt omdat ze vrouw is, dan kun je rekenen op bijstand van Allah.

What the.....?
Space is limited
In a haiku, so it's hard
To finish what you
pi_24772161
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 02:04 schreef Drugshond het volgende:

Punt 1 : lees het volgende verhaal eens door.

Punt 2 : zie eerdere postings.....(cijfers in tabelvorm)

Youp Doei en de Mazzel ......
Ik zal het zo eens lezen, maar omdat ik op één punt ongelijk zou hebben, is de rest van mijn verhaal dat pberends ongelijk heeft ook ineens onzin?

De mazzel met jezelf zul je bedoelen....

Edit: Wat heeft jouw verhaal over uikering, te maken met mijn verzoek om cijfers over criminaliteit

[ Bericht 14% gewijzigd door calvobbes op 27-01-2005 02:16:53 ]
pi_24772183
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 02:09 schreef Brick-Top het volgende:
Weet je wat ik nu niet snap?

Afgezien van al het bovenstaande en op de voorgaande pagina's.... iedereen zal het met me eens zijn dat je niet iedereen over één kam kan scheren. Goed, maar IK heb doorgaans een verdomd goed gevoel of mensen wél of niet in de Nederlandse samenleving passen. Waarom heeft de IND dat gevoel eigenlijk niet? Die worden er nota bene voor betaald....
Er worden de laatste jaren 1.000 mensen het land uitgezet door de IND.
En wat de IND doet heeft niks met gevoel te maken, maar met regeltjes.
quote:
Een ander voorbeeld is het sinds kort populaire 'scootertjerijden' en bijbehorende kruimeldief-activiteiten. Tuurlijk, autochtone Nederlands doen dat ook, en ook die vindt je overal. Maar díe mensen kunnen we niet harder aanpakken dan we al doen.
Waarom zou je allochtonen harder aanpakken dan autochtonen? Wat is dat nou voor een onzin...
Daarbij is het geboortelans van veel autochtonen ook gewoon Nederland. Dus waar wil je die dan heensturen?
Als je die zou sturen naar het land van hun ouders, dan dump je die mensen dus gewoon alsof je een rotte appel weggooit.
Als je het over achterlijke praktijken hebt, is dat er dan wel één van.

Als je zegt dat de ene wel harder aangepakt moet worden wegens zijn afkomst, dan ben je wel discrimerend bezig.
  donderdag 27 januari 2005 @ 02:16:30 #236
89730 Drugshond
pi_24772188
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 02:10 schreef calvobbes het volgende:
Ik zal het zo eens lezen, maar omdat ik op één punt ongelijk zou hebben, is de rest van mijn verhaal dat pberends ongelijk heeft ook ineens onzin?

De mazzel met jezelf zul je bedoelen....
Drie direct aanwijzbare punten ongelijk.
- Economie. (minder werkenden voor meer lasten)
- Kosten verzorgingsstaat voor mensen die ouder zijn dan 65 maar slechts een deel van de premies hebben betaald.
- Criminaliteit.
Zucht.....

PBerends gaat ook niet vrijuit in zijn betoog..... maar nu wordt pas leuk nu we met cijfers gaan beginnen..(en de geplaatste stellingen kunnen valideren)...
pi_24772207
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 02:16[/url] schreef Drugshond het volgende:

Drie direct aanwijzbare punten ongelijk.
- Economie. (minder werkenden voor meer lasten)
- Kosten verzorgingsstaat voor mensen die ouder zijn dan 65 maar slechts een deel van de premies hebben betaald.
En waar blijkt dan uit dat dat directe schade oplevert aan de Nederlandse economie in zijn algeheel
Ja het gaat slecht met de economie, wereldwijd. Maar niet omdat we uitkeringen geven aan mensen die er minder voor betaald zouden hebben.
quote:
PBerends gaat ook niet vrijuit in zijn betoog..... maar nu wordt pas leuk nu we met cijfers gaan beginnen..(en de geplaatste stellingen kunnen valideren)...
Die discussie is al 239876987 keer ofzo gevoerd. Telkens met een kansloos einde omdat iedereen de cijfers op een andere manier interpreteert en gebruikt. Dus nu zou het ook wel een kansloos einde worden.
pi_24772313
voor calvobbes:

zie vooral het laatste plaatje waaruit blijkt dat de gemiddelde niet-westerse allochtoon alleen maar geld kost

zie ook http://krant.telegraaf.nl(...)eksten/bin.gros.html

[ Bericht 47% gewijzigd door Schepseltje op 27-01-2005 02:53:57 ]
  donderdag 27 januari 2005 @ 02:45:04 #239
89730 Drugshond
pi_24772327
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 02:20 schreef calvobbes het volgende:
Maar niet omdat we uitkeringen geven aan mensen die er minder voor betaald zouden hebben.
Eind 2002 zat 16 procent van de niet-westerse allochtonen van 15–64 jaar in de bijstand (gecorrigeerd voor verschillen in bevolkingsopbouw). Dat is 8 keer zoveel als bij de autochtonen.
quote:
3 miljoen allochtonen 16 % neemt niet deel aan het arbeidsproces. = 480.000 mensen
Een bijstandsuitkering is tegenwoordig zo'n 1000 euro p.m => ff doorrekenen = 5,8 miljard euro per jaar (waarvan de premies niet kostendekkend zijn voor de opbouw c.q. uitkering van de staatspot).

Als ik de autochtonen ga meenemen in de vergelijking...
(16,3 miljoen - 3 miljoen) * (0.16/8) * 1000 * 12 = 3,2 miljard euro per jaar. (die wel heel hun leven premie hebben betaald.

Totale schadepost = bijna 9 miljard euro per jaar waarvan 65 % op conto komt voor de allochtonen.

Let wel : In bovengenoemde vergelijking heb ik nog niet eens de WW/WAO-uitkeringen meegenomen.

9 miljard per jaar is toch een boel geld... zeker als je het cummulatief over de jaren gaat meenemen.
Hoeveel wilde de overheid ook alweer bezuinigen... 17 miljard (of zoiets).....

Ik hoop dat je nu een beter inzicht hebt gekregen wat de kosten zijn voor onze verzorgingsstaat. En een gevoel voor getallen hebt gekregen.
En kom nu niet weer met een bla bla bla verhaal... geef cijfers of onderbouw een stelling. Anders moet je maar plaatjes gaan kijken in B&H.
quote:
Dus nu zou het ook wel een kansloos einde worden.
Terwijl we hier een behoorlijk sterke case hebben ... noem jij het kansloos.... hmmzzzzz... (wat ga je dadelijk doen - Demoniseren ?!?)

[ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 27-01-2005 02:54:01 ]
  donderdag 27 januari 2005 @ 02:47:43 #240
89730 Drugshond
pi_24772332
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 02:43 schreef Schepseltje het volgende:
voor calvobbes:

zie vooral het laatste plaatje waaruit blijkt dat de gemiddelde niet-westerse allochtoon alleen maar geld kost

[afbeelding]
Perfecto... ik was net dat plaatje aan het zoeken ... vooral die van rechtsonder.
  donderdag 27 januari 2005 @ 02:54:26 #241
75261 Brick-Top
Bring on the pain!
pi_24772356
quote:
Als je zegt dat de ene wel harder aangepakt moet worden wegens zijn afkomst, dan ben je wel discrimerend bezig.
Niet helemaal mee eens.

Ik maak inderdaad wél onderscheid (heb ik niet altijd gedaan, is iets van de laatste een of twee jaar) tussen mensen van verschillende afkomst. Toch denk ik niet dat dit onder racisme of discriminatie valt. Het onderscheid is immers al gemaakt door de criminaliteitscijfers, al lang voordat IK het onderscheid maak. De statistiek bewijst nu eenmaal dat er onevenredig veel allochtone criminaliteit bestaat.

Zoals ik al door liet schemeren: als we autochtone criminelen het land uit zouden kunnen zetten had ik dat ook gewild. En dan bedoel ik niet na één tasjesroof. Dat is overdreven, maar er moet toch érgens een grens worden gesteld. Overigens heb ik het dus niet alleen over niet-Westerse allochtonen, maar over álle allochtonen. Iemand die we omwille van zijn gedrag het land uit kúnnen zetten: doen! Nogmaals: alleen na herhaaldelijk of zwaar misdragen, maar dat is een kwestie van verfijning.

Waarom ik dan niet discrimineer? Het is een ieders menselijke plicht om een medemens in nood te helpen; dat is wat we doen met het opvangen van asielzoekers. Ik vind het echter niet meer dan normaal dat er iets tegenover staat. Geen geld natuurlijk. Geen lening. Geen schulden. Maar wél dat je je best doet om mee te komen in de samenleving die je optvangt. Dat lijkt me het mínste wat je kunt doen. Daaronder valt beslist niet alleen het proberen te leren van de taal (ik weet best dat dat lastig is voor sommigen, en daar kunnen we ook best tolerant mee omgaan), of het toleren van het Christelijk geloof (ik ben zelf niet Christelijk, voor de duidelijkheid), maar vóóral dat je respect toont voor zij die je opvangen. Dit kun je bijvoorbeeld laten blijken door te gaan werken in het land waarin je wordt opgevangen. Maar ook als je géén werk kunt vinden (werk vinden, al is het een klotebaan, is niet zo héél moeilijk), dan kun je nóg je waardering laten blijken. Niet eens door te gaan slijmen hoe blij je wel niet bent met die Hollanders; maar simpelweg door NIET buurten te 'terroriseren' (wat een rotwoord is het toch), NIET rond te hangen op een manier waarvan je weet dat het mensen angst aanjaagt, en NIET te provoceren in naam van Allah of wie dan ook.

Nogmaals, ik ben niet Christelijk. Niet gelovig zelfs. Maar ik heb net zo'n hekel aan Christelijken die mij lastig vallen met hun geloof, als Moslims die hun theologische gelijk willen halen. Ik vind het prima als je ergens in gelooft, al is het dat een Olifant de aarde uit zijn achterste heeft geperst, maar ik wil er niets mee te maken hebben. Zo is dat in de grondwet geregeld (scheiding kerk en staat e.d.) en daar hecht ik waarde aan. Handhaaf dus die wet!
Space is limited
In a haiku, so it's hard
To finish what you
  donderdag 27 januari 2005 @ 03:03:42 #242
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_24772378
Brick-Top,

Er is altijd wel een statistiek te vinden waarin jij in een categorie past die heel slecht uitvalt.
  donderdag 27 januari 2005 @ 03:13:53 #243
75261 Brick-Top
Bring on the pain!
pi_24772393
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 03:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Brick-Top,

Er is altijd wel een statistiek te vinden waarin jij in een categorie past die heel slecht uitvalt.
Dat is veel te makkelijk van je. Wil je beweren dat allochtonen NIET onevenredig veel criminaliteit op hun naam hebben staan?

En wil je dan misschien ook beweren dat het NIET voornamelijk mannen zijn die zich schuldig maken aan strafbare feiten? (ik ben een man, dus laat er geen misverstand ontstaan)

Wellicht ben je het met me oneens dat er veel jeugd is die met 'petty theft' een slechte reputatie over zich roept? (ik ben 20, dus ik verdedig mezelf wederom niet bepaald)

Kijk naar statistieken van de politie. Het is héél simpel: allochtonen. hebben. een. onevenredig. groot. aantal. misdrijven. op. hun. naam. staan.

Of je daar iets mee wilt doen is een ander punt, maar ik zou eerst graag zien dat je dit feit erkent.
Space is limited
In a haiku, so it's hard
To finish what you
  donderdag 27 januari 2005 @ 03:16:40 #244
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_24772398
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 03:13 schreef Brick-Top het volgende:
Dat is veel te makkelijk van je.
Nee.
quote:
Wil je beweren dat allochtonen NIET onevenredig veel criminaliteit op hun naam hebben staan?
Nee.
quote:
En wil je dan misschien ook beweren dat het NIET voornamelijk mannen zijn die zich schuldig maken aan strafbare feiten? (ik ben een man, dus laat er geen misverstand ontstaan)
Nee.
quote:
Wellicht ben je het met me oneens dat er veel jeugd is die met 'petty theft' een slechte reputatie over zich roept? (ik ben 20, dus ik verdedig mezelf wederom niet bepaald)
Nee.
quote:
Kijk naar statistieken van de politie. Het is héél simpel: allochtonen. hebben. een. onevenredig. groot. aantal. misdrijven. op. hun. naam. staan.
Klopt.
quote:
Of je daar iets mee wilt doen is een ander punt, maar ik zou eerst graag zien dat je dit feit erkent.
Erkend. Nu zou ik graag willen dat je even terug gaat naar mijn posting en leest wat ik schrijf.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 27-01-2005 03:22:18 ]
pi_24772399
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 02:45 schreef Drugshond het volgende:

Terwijl we hier een behoorlijk sterke case hebben ... noem jij het kansloos.... hmmzzzzz... (wat ga je dadelijk doen - Demoniseren ?!?)
Nee je hebt geen sterke case.
Zoals ik net al zei worden er weer dingen andere geinterpreteerd en uitgelegd dan ik zou doen. Dus dan krijgen we weer een welles nietus discussie zoals er (zoals ik al eerder) al ongeveer 8678736876 zijn geweest.

En dat heeft dus weinig zin.

Maar goed, laten we er dan maar voor het gemak van uitgaan dat jullie voor een gedeelte gelijk en hebben en dat pberends dus 1 of 2 punten heeft waar die WEL gelijk in heeft. Dan blijft nog veruit het grootste deel van zijn verhaal en dus ook de discussie in zijn algeheel onzin is.
pi_24772412
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 03:17 schreef calvobbes het volgende:

Nee je hebt geen sterke case.
Zoals ik net al zei worden er weer dingen andere geinterpreteerd en uitgelegd dan ik zou doen. Dus dan krijgen we weer een welles nietus discussie zoals er (zoals ik al eerder) al ongeveer 8678736876 zijn geweest.

En dat heeft dus weinig zin.

Maar goed, laten we er dan maar voor het gemak van uitgaan dat jullie voor een gedeelte gelijk en hebben en dat pberends dus 1 of 2 punten heeft waar die WEL gelijk in heeft. Dan blijft nog veruit het grootste deel van zijn verhaal en dus ook de discussie in zijn algeheel onzin is.
De punten van pberends kloppen wel gewoon, alleen sommige overlappen elkaar wat. Maargoed, welke punten zijn volgens jou -niet- waar?
pi_24772415
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 03:24 schreef Schepseltje het volgende:

Maargoed, welke punten zijn volgens jou -niet- waar?
Lees mijn eerste post in het topic eens

Ach laat ik het je ook maar makkelijk maken DEZE POST DUS

Daar heb ik duidelijk mijn mening gegeven over elk punt van zijn verhaal. Dus dat zou toch wel heel duidelijk moeten zijn welke punten ik niet waar vind.
  donderdag 27 januari 2005 @ 03:38:43 #248
89730 Drugshond
pi_24772439
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 03:17 schreef calvobbes het volgende:
Maar goed, laten we er dan maar voor het gemak van uitgaan dat jullie voor een gedeelte
aantal belangrijke onderdelen gelijk hebben en dat pberends dus 1 of 2 3 punten heeft waar die WEL gelijk in heeft. Dan blijft nog veruit het grootste deel van zijn verhaal en dus ook de discussie in zijn algeheel onzin is.
[1] economie versus verzorgingsstaat
[2] criminaliteit
[3] Aanwakkeren van extreem-rechts.
- Dit zijn in mijn ogen toch belangrijke punten (in korte termijn denken)
quote:
Toch zet ik hier een deur op een kier... omdat we straks met zijn allen ook de grijze massa moeten betalen.. En zoals de kaarten er nu voor liggen zijn we niet goed bezig. !!!! Met het creeren van dropouts in de samenleving. Straks hebben we ze (wellicht) nodig en dan kunnen ze niks.
Anders mag iemand anders een aannemelijk rekenvoorbeeldje laten zien die punt 1 en 2 onderuit kunnen halen.
pi_24772495
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 01:22 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Daarnaast zijn die kleurlingen in het algemeen de grootste racisten die er in het "wild" (stadsjungle) rondlopen. Als je ze de waarheid zegt is het meteen "wallah allah jij kankerrazzzist zijn. Jij tegen marokkanen zijn. Zwallah wallah "

Ja, we hebben veel racisme geïmporteerd.
[..]

Na 3 generaties vrijwel geen marocjes van Nederlandse afkomst in de hogescholen en universiteiten. Hoe compleet kan de afgang van de een maatschappelijke visie zijn?
Uiteraard helpt het volgende, wat de (storm)frontpage stond, ook niet:
quote:
Oh Allah, u bent groot en heeft de wil van Uw Zoons over Uw Hand verlopen, oh Heilige Heerser van de Levensboom. Oh Amerika, mogen uw zoons in de zandberg stranden van de 6 lamsgeiten en vergisten in de zon, oh onreine Geitebroeders!

Oh Europa, moogt u zich gewaarschuwd wensen met de steun van de afvallige amerikaanse Geiten, dan zijn de Zeven Gouden Vijgen aan uw keelgat besteed. Oh Europa, zou u de Amerikaanse geit-apen steunen, Oh Groot-Moefti, Oh Groot-Moefti, brengt uw Geit-hoornen in de ogen van de ongelovigen en voedt de rivieren der aderen van de ongelovigen! Oh Allah, wees genadig, Oh Allah!
pi_24772512
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 03:38 schreef Drugshond het volgende:

[1] economie versus verzorgingsstaat
[2] criminaliteit
[3] Aanwakkeren van extreem-rechts.
- Dit zijn in mijn ogen toch belangrijke punten (in korte termijn denken)
Je vergeet 1 belangrijk punt.

Als Nederland nooit ZELF begonnen was met buitenlanders naar Nederland te halen hadden jouw, mijn en pberends(voor)ouders zelf een heleboel kutwerk moeten doen. Wat ze dus niet wilden doen...
En daarom is Nederland ooit ZELF begonnen met buitenlanders naar Nederland te halen.

Overigens zijn er nu ook zat allochtonen die WEL geld in het laatje brengen voor de uitkeringen van andere allochtonen. Dus het is niet zo dat ze alleen maar geld kosten.
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')