quote:Op donderdag 2 december 2004 23:55 schreef BJB het volgende:
Maar wel stemmen op een kerel die net uit de luiers is en pas 2 films af heeft
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:03 schreef BJB het volgende:
Nee, Aronofsky
Wel twee fantastische films though.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:06 schreef kamagurka het volgende:
Soms moet kwaliteit ten gunste van kwantiteit, hoewel het een moeilijke loting is..Burton heeft ook geen misselijke films gemaakt.
American Graffiti is tof.quote:Op donderdag 2 december 2004 23:52 schreef BJB het volgende:
Grappig dat die Kenji dude het zover heeft gebracht. Nauwelijks ooit van die kerel gehoord. Ga ik zeker 's achteraan!
Maar wat doet George Lucas hier nog!? Die gast heeft óók als het om Star Wars gaat alleen maar domme dingen gedaan. Niet voor niets dat het beste deel niet door hem is geregisseerd. Die nieuwe delen zouden bovendien tégen 'm moeten pleiten. Ik bedoel, Michael Bay staat er toch ook niet meer in?! ()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:17 schreef BJB het volgende:
[..]
Soms? Altijd! Daarom vind ik het ook niet vreemd dat mensen als Aronofsky en Inarritu nog steeds meedoen. Misschien niet helemaal eerlijk, maar who cares als zij degene zijn met een 100% score en volk als Ford of Chaplin het ene na het andere misbaksel aflevert?
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:03 schreef scanman01 het volgende:
Hoe wordt er gestemd trouwens door iedereen? Welk criterium wordt aangehouden? Moet je de films van een regisseur zelf goedvinden, of kun je een regisseur ook waarderen om zijn overduidelijke talent terwijl de uiteindelijke film je niet zozeer aanspreekt (zoals in mijn geval Peter Jackson)?
quote:Brian Singer wordt geloot. Brian Singer heeft een aantal (zeer) goede actiefilms/thrillers op zijn naam staan. Films die ik leukere vind dan de films van Welles of Ozu, maar dat maakt hem nog geen betere director, en dat is waar dit toernooi om draait.
quote:Soms? Altijd! Daarom vind ik het ook niet vreemd dat mensen als Aronofsky en Inarritu nog steeds meedoen. Misschien niet helemaal eerlijk, maar who cares als zij degene zijn met een 100% score en volk als Ford of Chaplin het ene na het andere misbaksel aflevert?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 03:33 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Heb slechts 1 film van Chaplin gezien. Jij toch ook niet veel? En Ford heeft naast het vreselijk overschatte The Searchers ook het prachtige The Man Who Shot Liberty Vallance en How Green Was My Valley afgeleverd. Die Chaplin en Ford hebben ook nog eens een groot en geprezen oeuvre die nog mij veel lekkere kijkervaringen kunnen opleveren. Mendes, Inarritu en Aronofsky krijgen van veel mensen ook niet de volle 100 % trouwens.....
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:03 schreef scanman01 het volgende:
Hoe wordt er gestemd trouwens door iedereen? Welk criterium wordt aangehouden? Moet je de films van een regisseur zelf goedvinden, of kun je een regisseur ook waarderen om zijn overduidelijke talent terwijl de uiteindelijke film je niet zozeer aanspreekt (zoals in mijn geval Peter Jackson)?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is misschien controversieel, maar ik stem op de regisseur die ik het beste vind. Het interesseert me persoonlijk minder of dat dan gebaseerd is op 2 films of 20 films.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:52 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
maar waarom vind je een reg. beter dan de ander?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 09:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat ik z'n films beter, leuker, interessanter, uitdagender vind..... ik volg m'n gevoel.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:12 schreef Hare het volgende:
Mag ik vragen wat mensen zo goed vinden aan Jim Sheridan?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:13 schreef scanman01 het volgende:
"In the name of the father" en "My left foot" denk ik. "In America" schijnt ook goed te zijn.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:20 schreef Hare het volgende:
Ik heb dus alleen in America gezien, maar vond die totaal niet bijzonder, en als ik verder op imdb kijk zie ik dat hij maar 5 of 6 films heeft gemaakt die allen niet te geweldig worden beoordeeld. Ook op theyshootpictures komt ie er maar bekaard van af.
Wat is er dan zo goed aan zijn films dat ie het toch wint van Capra zo te zien?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:56 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Die drie eerder genoemde films krijgen dacht ik allemaal een waardering tussen de 7.6 en 8.1. Dus dat is vrij hoog te noemen. Zegt nog niet dat het ook daadwerkelijk goede fims zijn natuurlijk, maar het geeft wel de mening weer van een aantal mensen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:04 schreef Hare het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, maar kijk dan een naar Capra's euvre, hij heeft vele malen meer films gemaakt en daar zitten er ook een zooi van tussen de 7.6 en 8.1 (en hoger!)
En hoewel het op zich niks zegt krijgt Jim Sheridan op theyshootpictures een 6, en Capra een 8. Dus wat dat betreft staat het beeld dat hier wordt gegeven wel heel erg tegendraads tegenover deze 2 sites.
waarom? Dat vraag ik me dus af....
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:29 schreef bylar het volgende:
Owwww verdomme, Fellini staat echt FLINK achter (10-5 geloof ik)!!! Kom op mensen, stemt op de creator van La Dolce Vita, Otto e Mezzo, La Strada, Le Notti di Cabiria en andere topfilms!!!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:56 schreef Posdnous het volgende:
18. Ridley Scott vs. Federico Fellini Makkelijker kan Federico het niet krijgen![]()
Overigens deed SERGEI PARADJANOV ook niet mee aan het toernooi.quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:10 schreef Morpheus2002 het volgende:
Trouwens, heeft Tony Scott eigenlijk wel meegedaan aan het Tournament? En Michael Bay!?!?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:38 schreef Retarded het volgende:
erg veel oude regisseur en buitenlandse... daar ken ik er jammer genoeg niet veel van.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:10 schreef Morpheus2002 het volgende:
Trouwens, heeft Tony Scott eigenlijk wel meegedaan aan het Tournament? En Michael Bay!?!?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 23:13 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
ja, maar die haaldden de voorronde niet
Nee dusquote:Op vrijdag 3 december 2004 22:42 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Kom op mensen. Fellini blijft er toch wel in?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:42 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Kom op mensen. Fellini blijft er toch wel in?
Dus Otto e Mezzo vindt je maar gezwets?quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vrees ervoor. Persoonlijk vind ik Scott ook leuker. Fellini vind ik eigenlijk maar wat gezwets (met uitzondering van La Strada en een halve Amarcord).![]()
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:04 schreef bylar het volgende:
[..]
Dus Otto e Mezzo vindt je maar gezwets?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Idem, behalve dat het 1 keer was en ik 'm van tv had opgenomen. Maar inderdaad, uitzitten, wachten tot-ie eindelijk afgelopen zou zijnquote:Op zaterdag 4 december 2004 14:34 schreef Sokolsky het volgende:
De eerste keer dat ik 8½ zag heb ik 'm op twee derde uitgezet. Ik kon er echt helemaal niets mee. Maar omdat Fellini zo briljant schijnt te zijn heb ik 'm nog een keer gehuurd, toen wel tot het eind volgehouden. Veel meer dan "volgehouden" was het overigens niet...
Ik zal nooit zeggen dat ik Ridley Scott fan ben, zeker niet, maar de loting is nou eenmaal zo dat je die 2 moet vergelijken.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:33 schreef bylar het volgende:
Tja, als je liever Ridley Scott-films ziet zul je Otto e Mezzo inderdaad moeten "uitzitten"...![]()
Tegen welke Fellini's die je hebt gezien?quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:34 schreef Morpheus2002 het volgende:
Gladiator en vooral Black Hawk Down geven de doorslag om voor Ridley Scott te kiezen.
Ach, ik vind het ook moeilijk te verkroppen dat zo'n blockbusterregisseurtje het gaat winnen van een man die een eigen filmtaal heeft gecreeerd. 8 1/2 behoort tot de grootste films allertijden en heeft vele regisseurs beinvloed zoals oa Terry Gilliam. Maar Fellini's beste film is voor mij nog steeds Le Notti di Cabiria waarin Fellini zich van zijn gevoeliste kant laat zien. En dan nog zijn andere meesterwerken: het gevoelige La Strada, het grappige en melancholische Amarcord, het indrukwekkende La Dolce Vita..........de man heeft zeker 5 a 6 meesterwerken gemaakt. Scott is best voor een avondje amusement hoor, maar door oa Fellini ben ik verliefd geworden op cinema. Na Ozu dus hoogstwaarschijnlijk ook Fellini eruit. Te zot voor woorden naar mijn bescheiden mening.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:33 schreef bylar het volgende:
Pfff...jammer zeg, al die negatieve reacties over de beste film van Fellini...
Zeer weinig films bevatten zó ontieglijk veel bijzondere, magische, poëtische, lyrische momenten als juist die film...
Tja, als je liever Ridley Scott-films ziet zul je Otto e Mezzo inderdaad moeten "uitzitten"...![]()
Voor mij is Scott ook een avondje amusement. Sommige Fellini's zijn voor mij dan weer een avondje hard werken en een test voor het uithoudingsvermogen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 21:20 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Scott is best voor een avondje amusement hoor, maar door oa Fellini ben ik verliefd geworden op cinema.
Ridley Scott heeft mij toch meer gegrepen dan het gros van de film die je op noemt. Alleen La Strada heeft mij tot nu toe echt gegrepen. Le Notti di Cabiria moet ik nog zien maar La Dolce Vita kan ik mij niet eens meer voor de geest bijvoorbeeld wellicht dat een nieuwe poging verandering brengt. Aan zijn kwaliteiten twijfel ik niet maar op dit moment verkies ik Scott.quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:29 schreef bylar het volgende:
Owwww verdomme, Fellini staat echt FLINK achter (10-5 geloof ik)!!! Kom op mensen, stemt op de creator van La Dolce Vita, Otto e Mezzo, La Strada, Le Notti di Cabiria en andere topfilms!!!
Misschien dat ik een voorkeur zal geven nadat ik The Apartment en Sun Set Boulevard heb afgekeken.quote:Op zondag 5 december 2004 19:04 schreef bylar het volgende:
Kom op Bergman(liefhebbers)!!!
Kom op Billyquote:Op zondag 5 december 2004 19:04 schreef bylar het volgende:
Kom op Bergman(liefhebbers)!!!
Dan wordt er blijkbaar toch eerlijker gestemd dan een aantal mensen denktquote:Op zondag 5 december 2004 19:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dé held van het toernooi is voorlopig toch Kurosawa. Die gaat na François Truffaut en Peter Jackson nu ook even Tarantino elimineren. En steeds met een duidelijk verschil.![]()
Tarr gaat heel waarschijnlijk verliezen van Carpenter.quote:Op zondag 5 december 2004 20:40 schreef dolle_hond het volgende:
ik denk op dit moment dat kurosawa de favoriet is,
anderzijds, als die paar users die bela tarr wel kennen steeds op hem stemmen
en welke relatief onbekende regs gaan doorquote:Op zondag 5 december 2004 20:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tarr gaat heel waarschijnlijk verliezen van Carpenter.
Hangt er vanaf wie of wat je relatief onbekend vindt.quote:Op zondag 5 december 2004 20:45 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
en welke relatief onbekende regs gaan door
daar kan ik iig voor of tegen stemmenquote:Op zondag 5 december 2004 20:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wie of wat je relatief onbekend vindt.
Bij het grote publiek zullen dat dan waarschijnlijk Pasolini en Tarkovsky zijn of zo. Denk ik.
Lijkt me sterk, ik herken 1 titel van hem. Kan me niet voorstellen dat ik echt zo uitzonderlijk ben daarin. Maar, als iedereen die die film gezien heeft consequent voor hem stemt en de rest zich onthoudt van stemmen gaat-ie in een zetel naar de nummer 1, dat wel.quote:Op zondag 5 december 2004 20:40 schreef dolle_hond het volgende:
ik denk op dit moment dat kurosawa de favoriet is,
Iedereen die zich ook maar een beetje interesseert in cinema kent meerdere titels van Kurosawa.quote:Op zondag 5 december 2004 21:16 schreef ranja het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat ik echt zo uitzonderlijk ben daarin.
Hé vergeet Kubrick niet! Die heeft in twee rondes nog maar één tegenstem gehad. Dus eens kijken wat er gebeurt als die tegen een Ridley Scott of een Spielberg komt te staan, dan gok ik ook op een gemakkelijke overwinning.quote:Op zondag 5 december 2004 19:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dé held van het toernooi is voorlopig toch Kurosawa. Die gaat na François Truffaut en Peter Jackson nu ook even Tarantino elimineren. En steeds met een duidelijk verschil.![]()
Mwa... eigenlijk kent alleen dolle_hond Fatih Akinquote:Op zondag 5 december 2004 22:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Hé vergeet Kubrick niet! Die heeft in twee rondes nog maar één tegenstem gehad. Dus eens kijken wat er gebeurt als die tegen een Ridley Scott of een Spielberg komt te staan, dan gok ik ook op een gemakkelijke overwinning.
Heb van Chaplin The Gold Rush, City Lights en Modern Times gezien, z'n bekendste en naar 't schijnt 'beste' films. Voor mij echter genoeg om deze man een tijdje links te laten liggen, net als de gebroeders Marx overigens. Flauwe, oubollige humor die de maatschappijkritiek totaal overschaduwt.quote:Op vrijdag 3 december 2004 03:33 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Heb slechts 1 film van Chaplin gezien. Jij toch ook niet veel? En Ford heeft naast het vreselijk overschatte The Searchers ook het prachtige The Man Who Shot Liberty Vallance en How Green Was My Valley afgeleverd. Die Chaplin en Ford hebben ook nog eens een groot en geprezen oeuvre die nog mij veel lekkere kijkervaringen kunnen opleveren. Mendes, Inarritu en Aronofsky krijgen van veel mensen ook niet de volle 100 % trouwens.....
Het enige goede aan westerns voor Leone was John Waynequote:Op zondag 5 december 2004 23:39 schreef BJB het volgende:
[..]
Heb van Chaplin The Gold Rush, City Lights en Modern Times gezien, z'n bekendste en naar 't schijnt 'beste' films. Voor mij echter genoeg om deze man een tijdje links te laten liggen, net als de gebroeders Marx overigens. Flauwe, oubollige humor die de maatschappijkritiek totaal overschaduwt.
Zelfde verhaaltje met Ford eigenlijk, waar The Searchers trouwens nog een meesterwerk is vergeleken bij zijn The Quiet Man. Verder Stagecoach en idd ook The Man Who Shot .. gezien. Conclusie: Het pre-Leone westerntijdperk bestaat uit suffe, stoffige, oubollige en cliché westerns met een standaard verhaal en vol stereotypen. Positieve uitzonderingen (lees niet-Spagettiwesterns maar toch goed) zijn voor mij High Noon en The Wild Bunch, maar dat is een heel ander verhaal
Denk het ook met als gevaarlijke outsiders; Welles (als die Hitchcock verslaat), Tarkovsky en misschien Lynch.quote:Op maandag 6 december 2004 00:01 schreef Sokolsky het volgende:
De grootste kanshebbers lijken mij Kubrick, Kurosawa en Hitchcock. Zeker nu Tarantino er overtuigend uitgeschopt wordt, dat valt me niet tegen. Nu mag David Lean (ronde 1) zeker niet in de herkansing?
Ik zie nog eerder een protestmars tegen de oorlog in rieten rokje van george W bush dan Welles die Hitchcock verslaatquote:Op maandag 6 december 2004 00:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Denk het ook met als gevaarlijke outsiders; Welles (als die Hitchcock verslaat), Tarkovsky en misschien Lynch.
Tja, ik kan je geen ongelijk geven. Behalve dat rieten rokje en het specsaverbrilletje zit me dwars.quote:Op maandag 6 december 2004 00:50 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik zie nog eerder een protestmars tegen de oorlog in rieten rokje van george W bush dan Welles die Hitchcock verslaatEn volkomen terecht! Welles is een totaal overschat regisseur, die onbegrijpelijk lang al credit heeft bij de snobistische filmcriticus met specsaverbrilletje
![]()
het is weer duidelijk dat smaken verschillenquote:Op maandag 6 december 2004 09:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik hoop dat Steven Spielberg of David Fincher wint. Fight Club en Se7en zijn geweldige meesterwerken!
gelukkig welquote:Op maandag 6 december 2004 10:12 schreef ranja het volgende:
Al zijn die parels voor iedereen verschillend natuurlijk
Ik zou ook als. Maar je kan gerust zijn stand Welles-Hitchcock is als ik ff snel tel 6-26quote:Op maandag 6 december 2004 00:50 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik zie nog eerder een protestmars tegen de oorlog in rieten rokje van george W bush dan Welles die Hitchcock verslaatEn volkomen terecht! Welles is een totaal overschat regisseur, die onbegrijpelijk lang al credit heeft bij de snobistische filmcriticus met specsaverbrilletje
![]()
Gelukkig hangt de uitslag niet alleen van jou af...quote:Op maandag 6 december 2004 09:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik hoop dat Steven Spielberg of David Fincher wint. Fight Club en Se7en zijn geweldige meesterwerken!
quote:Op maandag 6 december 2004 00:50 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Welles is een totaal overschat regisseur, die onbegrijpelijk lang al credit heeft bij de snobistische filmcriticus met specsaverbrilletje![]()
Gelukkig niet hequote:Op maandag 6 december 2004 13:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Gelukkig hangt de uitslag niet alleen van jou af...
Sunset Boulevard bekeken en dat heeft het voor mij duidelijk gemaakt waarbij ik wel moet zeggen dat ik de thematiek in de films van Bergman tot nu toe verfrissend vind maar Sunset Boulevard is gewoonweg prachtig. Het sfeertje, de belichting.quote:Op zondag 5 december 2004 19:13 schreef sampoo het volgende:
[..]
Misschien dat ik een voorkeur zal geven nadat ik The Apartment en Sun Set Boulevard heb afgekeken.
Ahem... se7en vind ik wel goed, maar fight club eerlijk gezegd het meest overschatte stuk fluim van de laatste 10 jaar filmgeschiedenisquote:Op maandag 6 december 2004 22:28 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Gelukkig niet he
Ook al zou ik het wel erg vinden als je Se7en en Fight Club niks zou vinden....
Hoe lang nog dan weet ik in elk geval wanneert ik weer een 4e ronde topic mag gaan zoeken en stemmen en hier eventueel een beetje zeiken over wie er onterecht eruit is gevlogen.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Weinig subtieleSCHOP!!!!!!!!!!!!
Elke ronde duurt een week. En het tournament is begonnen op een donderdag. Morgen dus.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:18 schreef sampoo het volgende:
[..]
Hoe lang nog dan weet ik in elk geval wanneert ik weer een 4e ronde topic mag gaan zoeken en stemmen en hier eventueel een beetje zeiken over wie er onterecht eruit is gevlogen.![]()
Niet eens Magnolia?quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:03 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ahem... se7en vind ik wel goed, maar fight club eerlijk gezegd het meest overschatte stuk fluim van de laatste 10 jaar filmgeschiedenis![]()
Die wordt echter wat minder onderbekwijlt hier op fok!quote:
Vanavond rond 20.00u. gaat hij dicht.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:50 schreef Sokolsky het volgende:
Die zijn gewoon te laat... tellen en indelen die hap! Ik wil stemmen!
nee hoorquote:Op donderdag 9 december 2004 15:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Zachtjes op de achtergrond is het tromgeroffel al hoorbaar. Langzaam aan begint de spanning te stijgen.
Jaquote:
Ik heb even gekeken en het was jouw stem die er niet bij stond. Heb je die ge-edit of zo? Anders heb ik erover gekeken.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:33 schreef sampoo het volgende:
Ik meen verder 12 stemmen te tellen voor Wilder
Mmm..... Ik heb het topic overlopen en 't is waarschijnlijk een misverstand. Kun je de volgende keer gewoon die stem in nieuwe post plaatsen? Maar dan wel op de gebruikelijke manier. Ik kijk namelijk over de "uiteenzettingen" heen wanneer ik stemmen tel.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken en het was jouw stem die er niet bij stond. Heb je die ge-edit of zo? Anders heb ik erover gekeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |