Misschien dat ik een voorkeur zal geven nadat ik The Apartment en Sun Set Boulevard heb afgekeken.quote:Op zondag 5 december 2004 19:04 schreef bylar het volgende:
Kom op Bergman(liefhebbers)!!!
Kom op Billyquote:Op zondag 5 december 2004 19:04 schreef bylar het volgende:
Kom op Bergman(liefhebbers)!!!
Dan wordt er blijkbaar toch eerlijker gestemd dan een aantal mensen denktquote:Op zondag 5 december 2004 19:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dé held van het toernooi is voorlopig toch Kurosawa. Die gaat na François Truffaut en Peter Jackson nu ook even Tarantino elimineren. En steeds met een duidelijk verschil.![]()
Tarr gaat heel waarschijnlijk verliezen van Carpenter.quote:Op zondag 5 december 2004 20:40 schreef dolle_hond het volgende:
ik denk op dit moment dat kurosawa de favoriet is,
anderzijds, als die paar users die bela tarr wel kennen steeds op hem stemmen
en welke relatief onbekende regs gaan doorquote:Op zondag 5 december 2004 20:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tarr gaat heel waarschijnlijk verliezen van Carpenter.
Hangt er vanaf wie of wat je relatief onbekend vindt.quote:Op zondag 5 december 2004 20:45 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
en welke relatief onbekende regs gaan door
daar kan ik iig voor of tegen stemmenquote:Op zondag 5 december 2004 20:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wie of wat je relatief onbekend vindt.
Bij het grote publiek zullen dat dan waarschijnlijk Pasolini en Tarkovsky zijn of zo. Denk ik.
Lijkt me sterk, ik herken 1 titel van hem. Kan me niet voorstellen dat ik echt zo uitzonderlijk ben daarin. Maar, als iedereen die die film gezien heeft consequent voor hem stemt en de rest zich onthoudt van stemmen gaat-ie in een zetel naar de nummer 1, dat wel.quote:Op zondag 5 december 2004 20:40 schreef dolle_hond het volgende:
ik denk op dit moment dat kurosawa de favoriet is,
Iedereen die zich ook maar een beetje interesseert in cinema kent meerdere titels van Kurosawa.quote:Op zondag 5 december 2004 21:16 schreef ranja het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat ik echt zo uitzonderlijk ben daarin.
Hé vergeet Kubrick niet! Die heeft in twee rondes nog maar één tegenstem gehad. Dus eens kijken wat er gebeurt als die tegen een Ridley Scott of een Spielberg komt te staan, dan gok ik ook op een gemakkelijke overwinning.quote:Op zondag 5 december 2004 19:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dé held van het toernooi is voorlopig toch Kurosawa. Die gaat na François Truffaut en Peter Jackson nu ook even Tarantino elimineren. En steeds met een duidelijk verschil.![]()
Mwa... eigenlijk kent alleen dolle_hond Fatih Akinquote:Op zondag 5 december 2004 22:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Hé vergeet Kubrick niet! Die heeft in twee rondes nog maar één tegenstem gehad. Dus eens kijken wat er gebeurt als die tegen een Ridley Scott of een Spielberg komt te staan, dan gok ik ook op een gemakkelijke overwinning.
Heb van Chaplin The Gold Rush, City Lights en Modern Times gezien, z'n bekendste en naar 't schijnt 'beste' films. Voor mij echter genoeg om deze man een tijdje links te laten liggen, net als de gebroeders Marx overigens. Flauwe, oubollige humor die de maatschappijkritiek totaal overschaduwt.quote:Op vrijdag 3 december 2004 03:33 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Heb slechts 1 film van Chaplin gezien. Jij toch ook niet veel? En Ford heeft naast het vreselijk overschatte The Searchers ook het prachtige The Man Who Shot Liberty Vallance en How Green Was My Valley afgeleverd. Die Chaplin en Ford hebben ook nog eens een groot en geprezen oeuvre die nog mij veel lekkere kijkervaringen kunnen opleveren. Mendes, Inarritu en Aronofsky krijgen van veel mensen ook niet de volle 100 % trouwens.....
Het enige goede aan westerns voor Leone was John Waynequote:Op zondag 5 december 2004 23:39 schreef BJB het volgende:
[..]
Heb van Chaplin The Gold Rush, City Lights en Modern Times gezien, z'n bekendste en naar 't schijnt 'beste' films. Voor mij echter genoeg om deze man een tijdje links te laten liggen, net als de gebroeders Marx overigens. Flauwe, oubollige humor die de maatschappijkritiek totaal overschaduwt.
Zelfde verhaaltje met Ford eigenlijk, waar The Searchers trouwens nog een meesterwerk is vergeleken bij zijn The Quiet Man. Verder Stagecoach en idd ook The Man Who Shot .. gezien. Conclusie: Het pre-Leone westerntijdperk bestaat uit suffe, stoffige, oubollige en cliché westerns met een standaard verhaal en vol stereotypen. Positieve uitzonderingen (lees niet-Spagettiwesterns maar toch goed) zijn voor mij High Noon en The Wild Bunch, maar dat is een heel ander verhaal
Denk het ook met als gevaarlijke outsiders; Welles (als die Hitchcock verslaat), Tarkovsky en misschien Lynch.quote:Op maandag 6 december 2004 00:01 schreef Sokolsky het volgende:
De grootste kanshebbers lijken mij Kubrick, Kurosawa en Hitchcock. Zeker nu Tarantino er overtuigend uitgeschopt wordt, dat valt me niet tegen. Nu mag David Lean (ronde 1) zeker niet in de herkansing?
Ik zie nog eerder een protestmars tegen de oorlog in rieten rokje van george W bush dan Welles die Hitchcock verslaatquote:Op maandag 6 december 2004 00:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Denk het ook met als gevaarlijke outsiders; Welles (als die Hitchcock verslaat), Tarkovsky en misschien Lynch.
Tja, ik kan je geen ongelijk geven. Behalve dat rieten rokje en het specsaverbrilletje zit me dwars.quote:Op maandag 6 december 2004 00:50 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik zie nog eerder een protestmars tegen de oorlog in rieten rokje van george W bush dan Welles die Hitchcock verslaatEn volkomen terecht! Welles is een totaal overschat regisseur, die onbegrijpelijk lang al credit heeft bij de snobistische filmcriticus met specsaverbrilletje
![]()
het is weer duidelijk dat smaken verschillenquote:Op maandag 6 december 2004 09:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik hoop dat Steven Spielberg of David Fincher wint. Fight Club en Se7en zijn geweldige meesterwerken!
gelukkig welquote:Op maandag 6 december 2004 10:12 schreef ranja het volgende:
Al zijn die parels voor iedereen verschillend natuurlijk
Ik zou ook als. Maar je kan gerust zijn stand Welles-Hitchcock is als ik ff snel tel 6-26quote:Op maandag 6 december 2004 00:50 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik zie nog eerder een protestmars tegen de oorlog in rieten rokje van george W bush dan Welles die Hitchcock verslaatEn volkomen terecht! Welles is een totaal overschat regisseur, die onbegrijpelijk lang al credit heeft bij de snobistische filmcriticus met specsaverbrilletje
![]()
Gelukkig hangt de uitslag niet alleen van jou af...quote:Op maandag 6 december 2004 09:14 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik hoop dat Steven Spielberg of David Fincher wint. Fight Club en Se7en zijn geweldige meesterwerken!
quote:Op maandag 6 december 2004 00:50 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Welles is een totaal overschat regisseur, die onbegrijpelijk lang al credit heeft bij de snobistische filmcriticus met specsaverbrilletje![]()
Gelukkig niet hequote:Op maandag 6 december 2004 13:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Gelukkig hangt de uitslag niet alleen van jou af...
Sunset Boulevard bekeken en dat heeft het voor mij duidelijk gemaakt waarbij ik wel moet zeggen dat ik de thematiek in de films van Bergman tot nu toe verfrissend vind maar Sunset Boulevard is gewoonweg prachtig. Het sfeertje, de belichting.quote:Op zondag 5 december 2004 19:13 schreef sampoo het volgende:
[..]
Misschien dat ik een voorkeur zal geven nadat ik The Apartment en Sun Set Boulevard heb afgekeken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |