En hoe kijk jij tegen deze discussie aan?quote:
Lees mijn posts in deze topic maar...quote:Op maandag 6 december 2004 01:36 schreef Landmass het volgende:
En hoe kijk jij tegen deze discussie aan?
Dat zou het olijke petje van jou te boven gaan...quote:Op maandag 6 december 2004 01:31 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wat lollig zeg.Schrijf er es een essay over. Over de diepere betekenis en zo.
In dat geval valt nagenoeg elke politieke mening ook onder racisme, valt een keuze voor een bepaalde kunst- of kledingstijl stijl onder racisme en kan het woord racisme tot een containerbegrip worden verklaard dat van nul en generlei betekenis geworden is.quote:Op donderdag 2 december 2004 13:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geschiedenis, sociale wetenschappen zijn altijd in beweging, zoals hun onderwerp van studie dat ook is, je zou maw de desbetreffende vakliteratuur moeten raadplegen over hoe er gedacht wordt over racisme. De definitie die ik geef is redelijk up to date. Was racisme in vroeger tijden gekoppeld aan louter uiterlijke biologische kenmerken, tegenwoordig is men subtieler en koppelt men inferioriteit aan culturele en religieuze kenmerken. De bron blijft steeds hetzelfde: het eigene superieur achten aan het andere.
Je haalt twee dingen door elkaar denk ik. Als je mensen vanwege hun ras een klootzak noemt ben je een racist en dat is niet verboden in dit land. Zodra je naar je opvattingen gaat handeling wordt het echter een andere zaak. Als je bijvoorbeeld mensen de toegang tot gebouwen gaat weigeren vanwege hun huidskleur of wat dan ook, is het niet enkel meer 'meningsuiting' en ben je in overtreding. En zéér terecht lijkt me, want zodra je hele rassen of andere groeperingen over één kam gaat scheren is het hek van de dam natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 december 2004 21:55 schreef Landmass het volgende:
Ik vind verder vrijheid van meningsuiting belangrijker dan het verbod op racisme.
Via een e-mail naar Wouter die het vervolgens als visie verspreidt met gebruikmaking van de mediacratische nodes moet het toch lukken.quote:Op zondag 26 december 2004 00:56 schreef Landmass het volgende:
Ben benieuwd of je Sidekick kunt overtuigen Sjun? Mij is het niet gelukt.
En discrimminatie op leeftijd mag wel.quote:Op zondag 26 december 2004 01:17 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Je haalt twee dingen door elkaar denk ik. Als je mensen vanwege hun ras een klootzak noemt ben je een racist en dat is niet verboden in dit land. Zodra je naar je opvattingen gaat handeling wordt het echter een andere zaak. Als je bijvoorbeeld mensen de toegang tot gebouwen gaat weigeren vanwege hun huidskleur of wat dan ook, is het niet enkel meer 'meningsuiting' en ben je in overtreding. En zéér terecht lijkt me, want zodra je hele rassen of andere groeperingen over één kam gaat scheren is het hek van de dam natuurlijk.
Loopt mank. Want joden kunnen wel gezien worden als een volk. Alle joden hoeven immers niet gelovig te zijn. Dat in tegenstelling tot de volgelingen van de "profeet" Mohammed.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:48 schreef Sidekick het volgende:
Moslims wordt denk ik ook als 'ras' gezien, net als Joden.
Over de holocaust heeft Sidekick ook een mening:quote:Op zondag 26 december 2004 11:15 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Loopt mank. Want joden kunnen wel gezien worden als een volk. Alle joden hoeven immers niet gelovig te zijn. Dat in tegenstelling tot de volgelingen van de "profeet" Mohammed.
De vergelijking van moslimhaat (dat is weer iets anders dan "islamgebash" (waar niets mis mee is) met de holocaust komt dan ook gewoon neer op ontkenning van de ware aard van de holocaust.
Uitgaande dat jouw definitie van racisme juist is natuurlijk.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/634018/4/20#23761985]zaterdag 4 december 2004 18:29 Maar ga rustig verder met de ridiculisatie van racisme. Of eigenlijk kan je beter spreken van het verdedigen van racisme.
Misschien moet je dan je domme geleuter eens voor je houden.quote:Op zondag 26 december 2004 00:56 schreef Landmass het volgende:
Ben benieuwd of je Sidekick kunt overtuigen Sjun? Mij is het niet gelukt.
And who the fuck are you?quote:Op zondag 26 december 2004 17:43 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Misschien moet je dan je domme geleuter eens voor je houden.
Het probleem met je is dat je het gewoon niet wilt snappen.
Je hangt wel een heel leuk leuter verhaal op maar je hebt me nog steeds niet uitgelegd wat racisme is.quote:Racisme is slecht een term en als term totaal niet interressant. Het gaat om het principe wat achter racisme schuil gaat. Vandaar ook dat de grondwet racisme alleen niet strafbaar stelt maar discriminatie in het algemeen. Racisme is ook slechts een onderdeel van het begrip discriminatie. Discriminatie betekent niks meer en niks minder dan iemand beoordelen/veroordelen op basis van een gemeenschappelijk kenmerk. Kortom je ziet een mens niet als individu maar als onderdeel van een groep. En je veroordeelt dus ook niet een individu maar een hele groep op basis van het gedrag/persoonlijkheid van een individu binnen die groep. Dat principe komt voort uit de psyche van de mens.
En natuurlijk is het zo dat ieder mens onbewust meedoet aan dit principe. Alleen er is wel een verschil tussen een keer alle studenten over een kam scheren en structureel moslims afzeiken en neerzetten als criminelen en terroristen en vervolgens daar zo ver in gaan dat je niks anders meer doet dan dat. Met als uiterste het gebruiken van geweld en het zaaien van haat naar een bepaalde bevolkingsgroep toe.
Iedereen weet wat racisme is en als dat nog uitgelegd moet worden dan kan je beter gewoon naar school gaan in plaats van rond te hangen op forums op internet.quote:Op zondag 26 december 2004 20:58 schreef Landmass het volgende:
[..]
And who the fuck are you?
[..]
Je hangt wel een heel leuk leuter verhaal op maar je hebt me nog steeds niet uitgelegd wat racisme is.
Had iedereen het geweten en er hetzelfde onder verstaan, dan was er geen discussie over gestart.quote:Op maandag 27 december 2004 13:12 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Iedereen weet wat racisme is en als dat nog uitgelegd moet worden dan kan je beter gewoon naar school gaan in plaats van rond te hangen op forums op internet.
Volgens welke wetenschappelijke criteria is deze aaname geaccepteerd?quote:Ik heb trouwens nog een mooie voor je. Mensen rassen bestaan wetenschappelijk gezien niet eens.
Er zat toch een een steekje los aan de man die Europa in een oorlog stortte vanuit de idee te bouwen aan een betere wereld...quote:Dus volgens jouw geweldige theorien bestaan racisten dus ook niet en was Hitler ook geen racist.
Gaat het wel helemaal goed met je? Ik heb die jongen deze beweringen van jou niet zien doen op Fok.quote:Je kan je verder afvragen of dat feit erg belangrijk is. Volgens jouw redenatie is het kennelijk ook prima om homo's naar de gaskamer te sturen. Pas als je negers of joden naar de gaskamers stuurt wordt het een probleem want dan is het officieel racisme. Moslims of homos dat is geen probleem dat zijn imemrs geen rassen dus zijn we ook geen racist![]()
Lekker duidelijk ja. De hoge raad moest er aan te pas komen. En zelfs dan zijn er mensen (waaronder ik) die het er niet mee eens zijn.quote:Op maandag 27 december 2004 13:12 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Iedereen weet wat racisme is en als dat nog uitgelegd moet worden dan kan je beter gewoon naar school gaan in plaats van rond te hangen op forums op internet.
Het is maar hoe je ras definieert.quote:Ik heb trouwens nog een mooie voor je. Mensen rassen bestaan wetenschappelijk gezien niet eens.
Jij hebt me niet goed begrepen. Racisme is (IMO) haat zaaien en jezelf beter vinden op basis van uiterlijke kenmerken. Moslims bashen is dus geen racisme. Mensen met rood haar de grond in trappen wel.quote:Dus volgens jouw geweldige theorien bestaan racisten dus ook niet
Het is geen racisme maar daarom keur ik het niet goed. Je hebt zeker net je eerste lessen retorica gehad.quote:en was Hitler ook geen racist. Je kan je verder afvragen of dat feit erg belangrijk is. Volgens jouw redenatie is het kennelijk ook prima om homo's naar de gaskamer te sturen.
Wat een misselijke user ben jij zeg.quote:Pas als je negers of joden naar de gaskamers stuurt wordt het een probleem want dan is het officieel racisme. Moslims of homos dat is geen probleem dat zijn imemrs geen rassen dus zijn we ook geen racist![]()
Het gaat om het simpele voorbeeld waarmee aangetoond wordt dat het geen zak uit maakt of je iets racistisch noemt of gewoon discriminatie. Het is beide verwerpelijk en uber triest. Moslims bashen omdat ze toevallig een ander geloof hebben dan jij is net zo triest als negers bashen omdat ze een donkere huidskleur hebben. Het laatste is misschien geen racisme maar het is beide gewoon discriminatie. En discrimeren is net zo fout als racisme of er aan dat laatste begrip een grotere lading wordt toegekend of niet dat doet niet terzake.quote:Op maandag 27 december 2004 15:19 schreef Landmass het volgende:
Wat een misselijke user ben jij zeg.
Als homos in de gaskamers worden gestopt vanwege hun homo zijn dan is het geen racisme maar daarmee keur ik het nog niet goed.
We bashen natuurlijk dat geloof.quote:Op maandag 27 december 2004 16:24 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Het gaat om het simpele voorbeeld waarmee aangetoond wordt dat het geen zak uit maakt of je iets racistisch noemt of gewoon discriminatie. Het is beide verwerpelijk en uber triest. Moslims bashen omdat ze toevallig een ander geloof hebben dan jij is net zo triest als negers bashen omdat ze een donkere huidskleur hebben. Het laatste is misschien geen racisme maar het is beide gewoon discriminatie. En discrimeren is net zo fout als racisme of er aan dat laatste begrip een grotere lading wordt toegekend of niet dat doet niet terzake.
De definitie van ras is een puur wetenschappelijke. En wetenschappelijk gezien bestaan ze niet. Daar is op fok ook al duizend keer een discussie over geweest. Maar kennelijk moet er op fok overal duizend keer over gediscusseerd worden.quote:
Lees even terug zou ik zo zeggen.quote:Op maandag 27 december 2004 16:26 schreef Landmass het volgende:
[..]
Misschien dat je ook even kan uitleggen wat jij onder discrimminatie verstaat.
Verder heb ik al een klacht tegen je ingedient.
Zou dat kunnen komen omdat het mensen vrij staat er een eigen, niet forumgerelaeerde mening op na te kunnen houden? Bijvoorbeeld doordat hun vaste grond niet bestaat uit wat er over iets op Fok wordt beweerd of wat de goegemeente op Fok van iets vindt.quote:Op maandag 27 december 2004 16:27 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
De definitie van ras is een puur wetenschappelijke. En wetenschappelijk gezien bestaan ze niet. Daar is op fok ook al duizend keer een discussie over geweest. Maar kennelijk moet er op fok overal duizend keer over gediscusseerd worden.
Waarom vind je dat nodig? Je kunt toch door argumenten aantonen dat iets je vreemd, onbeholpen of achtergebleven voorkomt? Waarom zou je dan mensen op hun ziel gaan staan alsof je kinderen gaat vertellen dat Sinterklaas niet bestaat? Wat is er tegen mensen fijn hun eigen geloof te laten zolang dit anderen geen schade doet?quote:Op maandag 27 december 2004 16:26 schreef Landmass het volgende:
[..]
We bashen natuurlijk dat geloof.
Ik vind het zwak een klacht tegen iemand in te dienen omdat hij een andere mening over jou of je standpunten heeft dan jij zelf hebt.quote:Misschien dat je ook even kan uitleggen wat jij onder discrimminatie verstaat.
Verder heb ik al een klacht tegen je ingedient.
Dat zou ik ook wel willen weten..quote:Op maandag 27 december 2004 16:31 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Lees even terug zou ik zo zeggen.
Maar dan heb ik nog een leuk vraagje voor je. Waarom is het voor jou toch zo vreselijk belangrijk om aan te tonen dat moslims bashen geen racisme is? Maakt dat het opeens moreel juist?
Omdat een geloofsovertuiging niet aangeboren is. Een geloofsovertuiging bashen is eigenlijk niet voor anders dan bijv. iemands muzieksmaak afkraken.quote:Op maandag 27 december 2004 17:15 schreef _sinner_ het volgende:
Dat zou ik ook wel willen weten..
Waarom is de geloofsovertuiging van iemand bashen wél ok,
maar de persoon, welke die geloofsovertuiging heeft, niet ?
Dat zie ik dan toch anders..quote:Op maandag 27 december 2004 17:37 schreef P-Style het volgende:
[..]
Omdat een geloofsovertuiging niet aangeboren is. Een geloofsovertuiging bashen is eigenlijk niet voor anders dan bijv. iemands muzieksmaak afkraken.
Hoezo? Het zijn allebei meningen.quote:Op maandag 27 december 2004 17:50 schreef _sinner_ het volgende:
Dat zie ik dan toch anders..
Overtuiging en smaak zijn toch écht 2 verschillende dingen.
over·tui·ging (de ~ (v.), ~en)
1 vaststaande mening omtrent iets => convictie
2 het hebben van een vaste mening, vast geloof
smaak (de ~ (m.), smaken)
1 het zintuig waarmee wij proeven => smaakzin
2 gewaarwording in de mond, opgewekt door het proeven van iets
3 persoonlijke voorkeur
4 gevoel voor schoonheid
Dus een vaststaande mening is voor jou hetzelfde als het hebben van een persoonlijk voorkeur?quote:Op maandag 27 december 2004 17:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoezo? Het zijn allebei meningen.
Daar discusieren we dus over. (ik noemde het bashen).quote:Op maandag 27 december 2004 16:50 schreef aryan8 het volgende:
[..]
Waarom vind je dat nodig? Je kunt toch door argumenten aantonen dat iets je vreemd, onbeholpen of achtergebleven voorkomt? Waarom zou je dan mensen op hun ziel gaan staan alsof je kinderen gaat vertellen dat Sinterklaas niet bestaat? Wat is er tegen mensen fijn hun eigen geloof te laten zolang dit anderen geen schade doet?
Ik vond dat ik onterecht voor een een of andere Nazi werd uitgemaakt.quote:)
[..]
Ik vind het zwak een klacht tegen iemand in te dienen omdat hij een andere mening over jou of je standpunten heeft dan jij zelf hebt.
Zo is het nou eenmaal niet gedefinieerd. Ik wordt dus onterecht voor iets uitgemaakt wat ik niet ben. Mag ik me daar tegen verzetten.quote:Op maandag 27 december 2004 16:31 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Lees even terug zou ik zo zeggen.
Maar dan heb ik nog een leuk vraagje voor je. Waarom is het voor jou toch zo vreselijk belangrijk om aan te tonen dat moslims bashen geen racisme is? Maakt dat het opeens moreel juist?
Ja... eigenlijk wel ja.quote:Op maandag 27 december 2004 18:03 schreef _sinner_ het volgende:
Dus een vaststaande mening is voor jou hetzelfde als het hebben van een persoonlijk voorkeur?
bashem betekent dat je iets per sé blijft afsnoeien ongeacht of er een reden voor is. Het gaat dan niet om argumenten maar om een wat rancuneus geloof van het tegendeel van waar degene die/hetgene dat gebashed wordt voor staat. Het komt voor dat er dan wat overeenkomsten aan het licht komen tussen de ene gelovige en de andere andersgelovige.quote:Op maandag 27 december 2004 18:24 schreef Landmass het volgende:
[..]
Daar discusieren we dus over. (ik noemde het bashen).
Dat lijkt me het beste bepaalbaar door ervaringsdeskundigen. tenzij je precies aangeeft waarom jij iets als onprettig ervaart.quote:
Sowieso is dat geloof van hun nou niet ehct het prettigste geloof dat er is.
Dan laat je dat toch weten aan degene die dat doet zonder daarbij (een dreigement van) een klikberichtje naar de moderators te gaan sturen?quote:Ik vond dat ik onterecht voor een een of andere Nazi werd uitgemaakt.
Je zou het woord racisme dus ook door elk ander willekeurig woord kunnen vervangen. Anti-Pim of anti-semitisme of anti-schoenpoets ?quote:Op zondag 26 december 2004 17:43 schreef dazzle123 het volgende:
Misschien moet je dan je domme geleuter eens voor je houden.
Het probleem met je is dat je het gewoon niet wilt snappen.
Racisme is slechts een term en als term totaal niet interressant.
Die opmerking zegt ook meer over de persoon die die opmerking maakt. Dergelijke simpele zielen krijg je nu als men het woord racisme misbruikt.quote:Op maandag 27 december 2004 18:24 schreef Landmass het volgende:
Ik vond dat ik onterecht voor een een of andere Nazi werd uitgemaakt.
sloeg nergens op wat ik net zei kom er op neer dat het nooit goed is plaats je iemand in een hokje zeiken ze en zeg je wat over dat ras dan zeiken ze ook weerquote:Op maandag 27 december 2004 22:24 schreef painlessmakkuh1 het volgende:
als je het heb over een ras plaats je iemand dan niet in een hokje en dat is toch is ook een veelgehoorde klacht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |