Hoe ruim is die dan wel?quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Landmass, de hoge raad legt de term racisme ruim uit. Inderdaad zo ruim dat het iets verder gaat dan discriminatie louter op grond van de biologische betekenis'van 'ras'. Maar de uitleg van de hoge raad is nou ook weer niet zo ruim als jij suggereert.
quote:Op zondag 5 december 2004 13:57 schreef Ultravolt het volgende:
De Hoge Raad zegt wel meer domme dingen. Laatst nog, dat asielzoekers tot "ras" werden uitgeroepen.
Racisme is domweg: het ras waartoe mensen behoren beschouwen als een bepalende factor voor hun persoonlijkheid of gedrag.
Het enige wat dit soort uitspraken van de Hoge Raad bewijzen is dat er erg veel domme mensen op topposities in Nederland zitten en dat het tijd wordt ons ambtenarenapparaat meedogenloos te zuiveren van alle minkukels. Zonder wachtgeld, dat spreekt.
Een kerkelijke raad verklaarde de notie als zou de aarde om de zon draaien ook als onjuist. Toch is de zon daarna niet plotseling om de aarde gaan draaien.quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Landmass, de hoge raad legt de term racisme ruim uit. Inderdaad zo ruim dat het iets verder gaat dan discriminatie louter op grond van de biologische betekenis'van 'ras'. Maar de uitleg van de hoge raad is nou ook weer niet zo ruim als jij suggereert.
Er wordt in nederland over uitspraken zelden zo goed, diep en nauwkeurig nagedacht als door de Hoge Raad. Overigens hebben ze nooit asielzoekers tot 'ras' uitgeroepen, maar wel gezegd dat discriminatie van asielzoekers van dezelfde aard is als discriminatie op basis van ras, en dat daarom wetsartikelen die betrekking hebben op racisme ook van toepassing zijn op discriminatie van asielzoekers (als groep). De zaken liggen dus iets anders dan jij en Landmass ze voorstellen.quote:Op zondag 5 december 2004 13:57 schreef Ultravolt het volgende:
De Hoge Raad zegt wel meer domme dingen. Laatst nog, dat asielzoekers tot "ras" werden uitgeroepen.
Racisme is domweg: het ras waartoe mensen behoren beschouwen als een bepalende factor voor hun persoonlijkheid of gedrag.
Het enige wat dit soort uitspraken van de Hoge raad bewijzen is dat er erg veel domme mensen in topposities in Nederland zitten en dat het tijd wordt ons ambtenarenapparaat meedogenloos te zuiveren van alle minkukels. Zonder wachtgeld, dat spreekt.
En met deze uitspraak leg je de bijl aan de rechtsstaat.quote:Op zondag 5 december 2004 15:13 schreef Ultravolt het volgende:
Waarom mogen scholieren wel gediscrimineerd worden en asielzoekers niet?
Zoals ik al zei: de Hoge Raad wordt bevolkt door randdebielen. Dat is logisch, dan zijn ze geen bedreiging voor de andere randdebielen op sleutelposities in de rechtspraak.
Dan nog steeds zijn uitspraken als kuilen gravende duitsers en kut studenten racistisch!quote:Op zondag 5 december 2004 14:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er wordt in nederland over uitspraken zelden zo goed, diep en nauwkeurig nagedacht als door de Hoge Raad. Overigens hebben ze nooit asielzoekers tot 'ras' uitgeroepen, maar wel gezegd dat discriminatie van asielzoekers van dezelfde aard is als discriminatie op basis van ras, en dat daarom wetsartikelen die betrekking hebben op racisme ook van toepassing zijn op discriminatie van asielzoekers (als groep). De zaken liggen dus iets anders dan jij en Landmass ze voorstellen.
Nee, dat zegt de Hoge Raad niet. Dat maak jij er alleen maar van.quote:Op zondag 5 december 2004 15:47 schreef Landmass het volgende:
[..]
Dan nog steeds zijn uitspraken als kuilen gravende duitsers en kut studenten racistisch!
>>quote:Op zondag 5 december 2004 17:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, dat zegt de Hoge Raad niet. Dat maak jij er alleen maar van.
Dat arrest ken ik nog niet, kan je me de exacte tekst even geven? Klets niet zo uit je nek Landmass.quote:Op zondag 5 december 2004 17:39 schreef Landmass het volgende:
[..]
>>
Overigens hebben ze nooit studenten/Feyenoord aanhangers/jochies van 5 jaar en jonger/Duitsers/negers tot 'ras' uitgeroepen, maar wel gezegd dat discriminatie van studenten/Feyenoord aanhangers/jochies van 5 jaar en jonger/Duitsers/negersvan dezelfde aard is als discriminatie op basis van ras, en dat daarom wetsartikelen die betrekking hebben op racisme ook van toepassing zijn op discriminatie van studenten/Feyenoord aanhangers/jochies van 5 jaar en jonger/Duitsers/negers(als groep).
Het boeit me eigenlijk allemaal niet meer. Wat we nodig hebben is een grondige herziening van de grondwet en wetten mbt tot "racisme" en "discrimminatie". Als ik die juristen was zou ik ook gewoon het hele begrip ras laten vallen. Wat is iemand die half negro, half europees is?quote:Op zondag 5 december 2004 21:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat arrest ken ik nog niet, kan je me de exacte tekst even geven? Klets niet zo uit je nek Landmass.
Dat ben ik!quote:Op zondag 5 december 2004 22:17 schreef Landmass het volgende:
Wat is iemand die half negro, half europees is?
Wat lollig zeg.quote:Op maandag 6 december 2004 01:26 schreef lucida het volgende:
(Trivialiteitje) Het begrip discriminatie is door de Russen (communisten) ingevoerd...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |