abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 december 2004 @ 01:36:34 #101
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_23791437
quote:
Op maandag 6 december 2004 01:28 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat ben ik!
En hoe kijk jij tegen deze discussie aan?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_23791492
quote:
Op maandag 6 december 2004 01:36 schreef Landmass het volgende:
En hoe kijk jij tegen deze discussie aan?
Lees mijn posts in deze topic maar...
  donderdag 9 december 2004 @ 00:24:53 #103
46511 Linz
held der helden
pi_23846095
Is het niet meer dan alleen een enkele onderscheiding? Volgens moeten we racisme zien in de zin zoals de nazi's die voor ogen hadden: het inferieur achten van een bepaalde bevolkingsgroep op basis van fysieke eigenschappen. En met inferieur maak je dus een onderscheid tussen de gelijkwaardigheid/menswaardigheid van mensen.

De rest is gewoon discriminatie op basis van: geloof, ras, geaardheid etc.
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_23846241
quote:
Op maandag 6 december 2004 01:31 schreef OllieA het volgende:

[..]

Wat lollig zeg. Schrijf er es een essay over. Over de diepere betekenis en zo.
Dat zou het olijke petje van jou te boven gaan...
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_23846276

[ Bericht 100% gewijzigd door lucida op 09-12-2004 00:33:54 ]
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  zondag 26 december 2004 @ 00:48:46 #106
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24210887
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geschiedenis, sociale wetenschappen zijn altijd in beweging, zoals hun onderwerp van studie dat ook is, je zou maw de desbetreffende vakliteratuur moeten raadplegen over hoe er gedacht wordt over racisme. De definitie die ik geef is redelijk up to date. Was racisme in vroeger tijden gekoppeld aan louter uiterlijke biologische kenmerken, tegenwoordig is men subtieler en koppelt men inferioriteit aan culturele en religieuze kenmerken. De bron blijft steeds hetzelfde: het eigene superieur achten aan het andere.
In dat geval valt nagenoeg elke politieke mening ook onder racisme, valt een keuze voor een bepaalde kunst- of kledingstijl stijl onder racisme en kan het woord racisme tot een containerbegrip worden verklaard dat van nul en generlei betekenis geworden is.

Ik vind het niet slim dat de hoge raad tracht het begrip racisme op te rekken. Waarom niet een nieuwe term geïntroduceerd die recht doet aan bestrijding van bewuste achterstelling en beschimping met als oogmerk haatzaaien?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 26 december 2004 @ 00:56:48 #107
106056 Landmass
pi_24211079
Ben benieuwd of je Sidekick kunt overtuigen Sjun? Mij is het niet gelukt.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zondag 26 december 2004 @ 01:17:28 #108
16701 scanman01
Today's a good day
pi_24211417
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 21:55 schreef Landmass het volgende:
Ik vind verder vrijheid van meningsuiting belangrijker dan het verbod op racisme.
Je haalt twee dingen door elkaar denk ik. Als je mensen vanwege hun ras een klootzak noemt ben je een racist en dat is niet verboden in dit land. Zodra je naar je opvattingen gaat handeling wordt het echter een andere zaak. Als je bijvoorbeeld mensen de toegang tot gebouwen gaat weigeren vanwege hun huidskleur of wat dan ook, is het niet enkel meer 'meningsuiting' en ben je in overtreding. En zéér terecht lijkt me, want zodra je hele rassen of andere groeperingen over één kam gaat scheren is het hek van de dam natuurlijk.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zondag 26 december 2004 @ 08:34:29 #109
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24214082
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:56 schreef Landmass het volgende:
Via een e-mail naar Wouter die het vervolgens als visie verspreidt met gebruikmaking van de mediacratische nodes moet het toch lukken.

Waarom zou je Sidekick per sé willen overtuigen? In ons land is er vrijheid van mening en vrijheid van geloofsovertuiging. Waarom zou je je moeite getroosten de pluriformiteit die dat biedt af te breken?

Jij vindt dit, Sidekick vindt dat, een ander vindt weer wat anders... Nou en? Er worden wat meningen uitgewisseld en ieder vervolgt wat verrijkt, al dan niet gewonnen voor een wat bijgestelde mening, zijn of haar leven.

Een begrip wordt vanzelf ombruikbaar als er een te brede betekenis aan verleend wordt. Moeten er dan toch zaken worden geduid dan worden er nieuwe begrippen geïntroduceerd. Zo blijft onze taal levend.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 26 december 2004 @ 10:42:05 #110
106056 Landmass
pi_24214599
quote:
Op zondag 26 december 2004 01:17 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Je haalt twee dingen door elkaar denk ik. Als je mensen vanwege hun ras een klootzak noemt ben je een racist en dat is niet verboden in dit land. Zodra je naar je opvattingen gaat handeling wordt het echter een andere zaak. Als je bijvoorbeeld mensen de toegang tot gebouwen gaat weigeren vanwege hun huidskleur of wat dan ook, is het niet enkel meer 'meningsuiting' en ben je in overtreding. En zéér terecht lijkt me, want zodra je hele rassen of andere groeperingen over één kam gaat scheren is het hek van de dam natuurlijk.
En discrimminatie op leeftijd mag wel.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zondag 26 december 2004 @ 11:15:41 #111
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_24214841
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:48 schreef Sidekick het volgende:
Moslims wordt denk ik ook als 'ras' gezien, net als Joden.
Loopt mank. Want joden kunnen wel gezien worden als een volk. Alle joden hoeven immers niet gelovig te zijn. Dat in tegenstelling tot de volgelingen van de "profeet" Mohammed.

De vergelijking van moslimhaat (dat is weer iets anders dan "islamgebash" (waar niets mis mee is) met de holocaust komt dan ook gewoon neer op ontkenning van de ware aard van de holocaust.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 26 december 2004 @ 11:18:57 #112
106056 Landmass
pi_24214870
quote:
Op zondag 26 december 2004 11:15 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Loopt mank. Want joden kunnen wel gezien worden als een volk. Alle joden hoeven immers niet gelovig te zijn. Dat in tegenstelling tot de volgelingen van de "profeet" Mohammed.

De vergelijking van moslimhaat (dat is weer iets anders dan "islamgebash" (waar niets mis mee is) met de holocaust komt dan ook gewoon neer op ontkenning van de ware aard van de holocaust.
Over de holocaust heeft Sidekick ook een mening:
Wat is racisme?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zondag 26 december 2004 @ 11:36:27 #113
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_24215018
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/634018/4/20#23761985]zaterdag 4 december 2004 18:29 Maar ga rustig verder met de ridiculisatie van racisme. Of eigenlijk kan je beter spreken van het verdedigen van racisme.
Uitgaande dat jouw definitie van racisme juist is natuurlijk.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_24220454
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:56 schreef Landmass het volgende:
Misschien moet je dan je domme geleuter eens voor je houden.

Het probleem met je is dat je het gewoon niet wilt snappen.

Racisme is slecht een term en als term totaal niet interressant. Het gaat om het principe wat achter racisme schuil gaat. Vandaar ook dat de grondwet racisme alleen niet strafbaar stelt maar discriminatie in het algemeen. Racisme is ook slechts een onderdeel van het begrip discriminatie. Discriminatie betekent niks meer en niks minder dan iemand beoordelen/veroordelen op basis van een gemeenschappelijk kenmerk. Kortom je ziet een mens niet als individu maar als onderdeel van een groep. En je veroordeelt dus ook niet een individu maar een hele groep op basis van het gedrag/persoonlijkheid van een individu binnen die groep. Dat principe komt voort uit de psyche van de mens.

En natuurlijk is het zo dat ieder mens onbewust meedoet aan dit principe. Alleen er is wel een verschil tussen een keer alle studenten over een kam scheren en structureel moslims afzeiken en neerzetten als criminelen en terroristen en vervolgens daar zo ver in gaan dat je niks anders meer doet dan dat. Met als uiterste het gebruiken van geweld en het zaaien van haat naar een bepaalde bevolkingsgroep toe.
  zondag 26 december 2004 @ 20:58:11 #115
106056 Landmass
pi_24223120
quote:
Op zondag 26 december 2004 17:43 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Misschien moet je dan je domme geleuter eens voor je houden.

Het probleem met je is dat je het gewoon niet wilt snappen.
And who the fuck are you?
quote:
Racisme is slecht een term en als term totaal niet interressant. Het gaat om het principe wat achter racisme schuil gaat. Vandaar ook dat de grondwet racisme alleen niet strafbaar stelt maar discriminatie in het algemeen. Racisme is ook slechts een onderdeel van het begrip discriminatie. Discriminatie betekent niks meer en niks minder dan iemand beoordelen/veroordelen op basis van een gemeenschappelijk kenmerk. Kortom je ziet een mens niet als individu maar als onderdeel van een groep. En je veroordeelt dus ook niet een individu maar een hele groep op basis van het gedrag/persoonlijkheid van een individu binnen die groep. Dat principe komt voort uit de psyche van de mens.

En natuurlijk is het zo dat ieder mens onbewust meedoet aan dit principe. Alleen er is wel een verschil tussen een keer alle studenten over een kam scheren en structureel moslims afzeiken en neerzetten als criminelen en terroristen en vervolgens daar zo ver in gaan dat je niks anders meer doet dan dat. Met als uiterste het gebruiken van geweld en het zaaien van haat naar een bepaalde bevolkingsgroep toe.
Je hangt wel een heel leuk leuter verhaal op maar je hebt me nog steeds niet uitgelegd wat racisme is.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24234112
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:58 schreef Landmass het volgende:

[..]

And who the fuck are you?
[..]

Je hangt wel een heel leuk leuter verhaal op maar je hebt me nog steeds niet uitgelegd wat racisme is.
Iedereen weet wat racisme is en als dat nog uitgelegd moet worden dan kan je beter gewoon naar school gaan in plaats van rond te hangen op forums op internet.

Ik heb trouwens nog een mooie voor je. Mensen rassen bestaan wetenschappelijk gezien niet eens. Dus volgens jouw geweldige theorien bestaan racisten dus ook niet en was Hitler ook geen racist. Je kan je verder afvragen of dat feit erg belangrijk is. Volgens jouw redenatie is het kennelijk ook prima om homo's naar de gaskamer te sturen. Pas als je negers of joden naar de gaskamers stuurt wordt het een probleem want dan is het officieel racisme. Moslims of homos dat is geen probleem dat zijn imemrs geen rassen dus zijn we ook geen racist
  maandag 27 december 2004 @ 15:01:52 #117
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_24235752
quote:
Op maandag 27 december 2004 13:12 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Iedereen weet wat racisme is en als dat nog uitgelegd moet worden dan kan je beter gewoon naar school gaan in plaats van rond te hangen op forums op internet.
Had iedereen het geweten en er hetzelfde onder verstaan, dan was er geen discussie over gestart.
quote:
Ik heb trouwens nog een mooie voor je. Mensen rassen bestaan wetenschappelijk gezien niet eens.
Volgens welke wetenschappelijke criteria is deze aaname geaccepteerd?
quote:
Dus volgens jouw geweldige theorien bestaan racisten dus ook niet en was Hitler ook geen racist.
Er zat toch een een steekje los aan de man die Europa in een oorlog stortte vanuit de idee te bouwen aan een betere wereld...
quote:
Je kan je verder afvragen of dat feit erg belangrijk is. Volgens jouw redenatie is het kennelijk ook prima om homo's naar de gaskamer te sturen. Pas als je negers of joden naar de gaskamers stuurt wordt het een probleem want dan is het officieel racisme. Moslims of homos dat is geen probleem dat zijn imemrs geen rassen dus zijn we ook geen racist
Gaat het wel helemaal goed met je? Ik heb die jongen deze beweringen van jou niet zien doen op Fok.
  maandag 27 december 2004 @ 15:19:52 #118
106056 Landmass
pi_24236058
quote:
Op maandag 27 december 2004 13:12 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Lekker duidelijk ja. De hoge raad moest er aan te pas komen. En zelfs dan zijn er mensen (waaronder ik) die het er niet mee eens zijn.
quote:
Ik heb trouwens nog een mooie voor je. Mensen rassen bestaan wetenschappelijk gezien niet eens.
Het is maar hoe je ras definieert.
quote:
Dus volgens jouw geweldige theorien bestaan racisten dus ook niet
Jij hebt me niet goed begrepen. Racisme is (IMO) haat zaaien en jezelf beter vinden op basis van uiterlijke kenmerken. Moslims bashen is dus geen racisme. Mensen met rood haar de grond in trappen wel.
quote:
en was Hitler ook geen racist. Je kan je verder afvragen of dat feit erg belangrijk is. Volgens jouw redenatie is het kennelijk ook prima om homo's naar de gaskamer te sturen.
Het is geen racisme maar daarom keur ik het niet goed. Je hebt zeker net je eerste lessen retorica gehad.
quote:
Pas als je negers of joden naar de gaskamers stuurt wordt het een probleem want dan is het officieel racisme. Moslims of homos dat is geen probleem dat zijn imemrs geen rassen dus zijn we ook geen racist
Wat een misselijke user ben jij zeg.
Als homos in de gaskamers worden gestopt vanwege hun homo zijn dan is het geen racisme maar daarmee keur ik het nog niet goed.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24237085
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:19 schreef Landmass het volgende:

Wat een misselijke user ben jij zeg.
Als homos in de gaskamers worden gestopt vanwege hun homo zijn dan is het geen racisme maar daarmee keur ik het nog niet goed.
Het gaat om het simpele voorbeeld waarmee aangetoond wordt dat het geen zak uit maakt of je iets racistisch noemt of gewoon discriminatie. Het is beide verwerpelijk en uber triest. Moslims bashen omdat ze toevallig een ander geloof hebben dan jij is net zo triest als negers bashen omdat ze een donkere huidskleur hebben. Het laatste is misschien geen racisme maar het is beide gewoon discriminatie. En discrimeren is net zo fout als racisme of er aan dat laatste begrip een grotere lading wordt toegekend of niet dat doet niet terzake.
  maandag 27 december 2004 @ 16:26:47 #120
106056 Landmass
pi_24237123
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:24 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Het gaat om het simpele voorbeeld waarmee aangetoond wordt dat het geen zak uit maakt of je iets racistisch noemt of gewoon discriminatie. Het is beide verwerpelijk en uber triest. Moslims bashen omdat ze toevallig een ander geloof hebben dan jij is net zo triest als negers bashen omdat ze een donkere huidskleur hebben. Het laatste is misschien geen racisme maar het is beide gewoon discriminatie. En discrimeren is net zo fout als racisme of er aan dat laatste begrip een grotere lading wordt toegekend of niet dat doet niet terzake.
We bashen natuurlijk dat geloof.

Misschien dat je ook even kan uitleggen wat jij onder discrimminatie verstaat.

Verder heb ik al een klacht tegen je ingedient.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')