abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23610091

Block party tourt momenteel met Interpol, en maken ook muziek in dezelfde stijl zij het wat ruiger (veel distortion en feedback). Ze hebben een EP uit en februari volgend jaar komt het eerste album, Silent alarm.

De leadzanger is een neger, dat zie je ook niet vaak

Officiele site: http://www.blocparty.com
Hier kan je ook een aantal nr.s legaal downloaden.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  donderdag 3 februari 2005 @ 20:58:56 #2
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24908213
Leuke openingspost, alleen nog geen reacties

Ik vond het wel tijd voor een schopje!

Goede band, op de een of andere manier heb ik hun album ook al gehoord, en kan maar een ding zeggen: erg goed!
Zijn bevriend met Franz Ferdinand en dat kun je soms ook wel in hun muziek horen!
[i]deze ruimte is te huur[/i]
pi_24909358
bedankt voor je reactie!

14 februari komt het debuut album Silent Alarm uit. Maar hij is al een tijdje geleden geleaked.

Dit is de tracklist

1. Like Eating Glass
2. Helicopter
3. Positive Tension
4. Banquet
5. Blue Light
6. She's Hearing Voices
7.This Modern Love
8.Pioneers
9.Price Of Gas
10. So Here We Are
11.Luno
12. Plans
13. Compliments

'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
pi_24909917
.

Bloc Party ken ik inmiddels een tijdje, 'k vind de muziek gezellie (punk/funk toch?) en ik kan niet wachten tot hun debuut in de winkels ligt. Ze stonden laatst ook in de OOR, iemand toevallig dat interview gelezen?
What's it going to be then, eh?
pi_24916575
Heb ze twee keer live gezin en dat viel toch wat tegen. Dat 'veel feedback en distortion' snap ik niet, want ze spelen toch vooral mete een clean geluid. Ze hebben wel een paar aardige nummers, en een goede drummer, ben wel benieuwd of het aan gaat slaan.
Aldus.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:40:19 #6
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_24918835
Ik heb ze in het voorprogramma van Interpol gezien en vond het werkelijk fantastisch. Meteen maar die EP aangeschaft en die volledige cd heb ik ook op mn pc staan. Nog niet echt veel geluisterd maar eerste indruk is erg OK. Veelbelovend bandje.
Ik kwam die zanger nog tegen nadat Interpol afgelopen was, buiten vlakbij de Paradiso. Echt een aardige vent. Ik hrkende hem eerst niet, dacht dat het een of andere zewerver was, tot iemand uit mijn groepje hem herkende. We hebben wat over die niieuwe plaat gepraat, en toe vertelde hij ook dat die plaat op valentijnsdag uitkomt. Ik dacht eerst dat hij een geintje maakte, maar nee dus. Hij was wel wat verlegen, was erg gevleid toen wij zeiden dat we het optreden zo goed vonden.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  zaterdag 12 februari 2005 @ 15:53:38 #7
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_25057597
"Silent Alarm" nu ook op de Luisterpaal!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_25062403
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 15:53 schreef DaisyDuke het volgende:
"Silent Alarm" nu ook op de Luisterpaal!
En maandag al in de winkel, met bonus DVD
pi_25063876
Klinkt best oke!
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  Moderator woensdag 16 februari 2005 @ 00:19:04 #10
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_25105289
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 21:10 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

En maandag al in de winkel, met bonus DVD
Ik heb hem vandaag gekocht.

Maar nog niet uitgebreid geluisterd.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 16 februari 2005 @ 23:13:34 #11
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_25118298
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:26 schreef Beatlesque het volgende:
.

Bloc Party ken ik inmiddels een tijdje, 'k vind de muziek gezellie (punk/funk toch?) en ik kan niet wachten tot hun debuut in de winkels ligt. Ze stonden laatst ook in de OOR, iemand toevallig dat interview gelezen?
ja gelezen.

Ze zien er trouwens wel uit als een stelletje nerds, maar gelukkig hoor je dat niet terug
pi_25125319
Goeie verhalen over deze band gehoord, zal het vanmiddag eens beluisteren.

De muziek van deze band ligt toch in de stijl van Gang of Four??
pi_25366533
Ik vind het een wereldalbum en, voor wat het waard is, het beste album van dit jaar tot nu toe.
Retro maar toch origineel, indrukwekkend!

Meer liefhebbers?!?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 20:09:23 #14
29907 Op-zicH
Ach ja, opzich
pi_25368565
Ik luister de laatste dagen niks anders. Hij had een paar luisterbeurten nodig, maar nu ik eenmaal om ben, krijg ik er geen genoeg van .
The trouble with ignorance is that it picks up confidence as it goes along.
pi_25369249
Hé m'n plaatje doet 't weer!
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:34:19 #16
43497 Afunados
Get Therapy
pi_25472081
Heeft veel weg van FF en inderdaad een heerlijk album
pi_25472249
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:34 schreef Afunados het volgende:
Heeft veel weg van FF en inderdaad een heerlijk album
Meen je dat??
Ik vind FF veel poppier en traditioneler.

Bloc Party vind ik meer een mix tussen Interpol en Gang of Four, met een zanger die goed naar
Robert Smith van The Cure heeft geluisterd, en nog een eigen smoel heeft ook.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:55:04 #18
15869 gr8w8
Better by design.
pi_25472353
Mwah, ik ben niet geheelom. Vind het wel aardig, maar de hype is zwaar overtrokken. Zo goed zijn ze nou ook weer niet. Wat niet is kan nog komen uiteraard, maar op dit moment ontstijgen ze de massa nog niet.
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 13:33:26 #19
43497 Afunados
Get Therapy
pi_25472941
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:46 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Meen je dat??
Ik vind FF veel poppier en traditioneler.

Bloc Party vind ik meer een mix tussen Interpol en Gang of Four, met een zanger die goed naar
Robert Smith van The Cure heeft geluisterd, en nog een eigen smoel heeft ook.
Eerste keer dat ik gehele CD hoorde dacht ik aan FF. Maar het is inderdaad een mix van verschillende groepen/stijlen, hetgeen de muziek ook zo goed maakt..
  dinsdag 15 maart 2005 @ 11:47:52 #20
115526 GirlSetsFire
Wurst und Käse
pi_25519147
ik vind het een te gekke cd en ik had niet eens tijd nodig om eraan te wennen, meestal vind ik het eerst kut en later pas leuk, maar dit keer niet. een band die de hype verdient heeft vind ik. maar ja, het blijft a matter of taste en dat is prima natuurlijk ^^
I used to be a lot like you, but now I'm only me
pi_25522331
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 20:09 schreef Op-zicH het volgende:
Ik luister de laatste dagen niks anders. Hij had een paar luisterbeurten nodig, maar nu ik eenmaal om ben, krijg ik er geen genoeg van .
helemaal mee eens. Lekkere sterke plaat.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_25545400
Eerst een plaat (So here we are) gezien op MTV2 en daarna maar eens voor de volledige cd gezorgd. Klinkt goed, maar moet hem denk ik nog een paar keer luisteren voordat ie echt goed is doorgedrongen
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:29:13 #23
99433 Tup
Tupperwaar
pi_25554448
Ik hoor van alles Blur, joy division, the franz, the strokes. Dan moet je wel een eigen geluid hebben.... Briljant
Wasserwunderland
  zondag 20 maart 2005 @ 15:02:04 #24
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_25611148
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:29 schreef Tup het volgende:
Ik hoor van alles Blur, joy division, the franz, the strokes. Dan moet je wel een eigen geluid hebben.... Briljant
Grappige redenering....
1,000,000 demons can't be wrong...
  zondag 20 maart 2005 @ 16:54:50 #25
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_25613531
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:55 schreef gr8w8 het volgende:
Mwah, ik ben niet geheelom. Vind het wel aardig, maar de hype is zwaar overtrokken. Zo goed zijn ze nou ook weer niet. Wat niet is kan nog komen uiteraard, maar op dit moment ontstijgen ze de massa nog niet.
waar bestaat die massa uit volgens jou? ik bedoel: met welke bands zitten ze volgens jou (nog) op één lijn?
  zondag 20 maart 2005 @ 17:25:23 #26
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_25614306
Ja, die debuutplaat is echt top! Goede band, en ach, ik heb ze "ontdekt" voor de hele hype begon en vind het nog steeds een erg toffe band. Ik hoop ze wel mee te pikken op een festivalletje dit jaar.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:35:16 #27
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_25731079
Om even wat discussie op gang te krijgen.

Ik vind dat ze maar vreemde keuzes wat singles betreft hebben... So Here We Are is een van de minst interessante nummers van de plaat (zelfs voor een "ballad" redelijk sub-par, dan toch liever This Modern Love of zo), en met dat nummer moeten ze dan op de huidige hype-golf gaan meeliften? Vreemde marketingkeuze; het is dat ik de band al een jaar ken, maar als ik allerlei positieve geluiden hoor vanuit de pers over een onbekende band en vervolgens So Here We Are als "posterchild" erbij hoor, dan is mijn eerste indruk toch niet zo overdonderend als toen ik Little Thoughts en She's Hearing Voices vorig jaar in de zomer voor het eerst hoorde.

En dat Banquet nu voor de derde keer of zo wordt gelanceerd als single in april is ook wat flauw... Het is best een aardig nummer, daar niet van, maar om daar zo lang op te blijven teren terwijl je ijzersterke alternatieven hebt in de vorm van Price of Gas, Positive Tension, Pioneers en Like Eating Glass vind ik zelf weer wat jammer.

En verder vind ik het nog steeds zonde dat ze alle eerdere singles op het album gezet hebben, behalve de sterkste van allemaal (Little Thoughts, tevens ook de afsluiter van het concert dat ze gaven als voorprogramma van Interpol vorig jaar november in Paradiso, voor diegenen die daar bij waren ). Ach ja, die zien we waarschijnlijk pas over 6 jaar of zo op een rariteitenverzamelaar verschijnen.

Oh, en waarschijnlijk bij de meesten allang bekend, maar Kele Okereke (zanger van Bloc Party) heeft ook een nummer ingezongen voor het een paar maanden geleden uitgekomen nieuwe album van de Chemical Brothers.

[ Bericht 3% gewijzigd door Grobbel op 25-03-2005 13:47:03 ]
pi_25731514
het album is definitief tot me doorgedrongen
vind het elke luisterbeurt echt veel beter worden!
pi_26298021
Leuke, goeie band. CD is goed. Ben benieuwd hoe goed ze live zijn, ga ze binnenkort zien op Pinkpop
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_26357425
héééééélemaal geweldig (netzoals voist )
pi_26357628
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:35 schreef Grobbel het volgende:

Ik vind dat ze maar vreemde keuzes wat singles betreft hebben... So Here We Are is een van de minst interessante nummers van de plaat (zelfs voor een "ballad" redelijk sub-par, dan toch liever This Modern Love of zo), en met dat nummer moeten ze dan op de huidige hype-golf gaan meeliften? Vreemde marketingkeuze; het is dat ik de band al een jaar ken, maar als ik allerlei positieve geluiden hoor vanuit de pers over een onbekende band en vervolgens So Here We Are als "posterchild" erbij hoor, dan is mijn eerste indruk toch niet zo overdonderend als toen ik Little Thoughts en She's Hearing Voices vorig jaar in de zomer voor het eerst hoorde.

En dat Banquet nu voor de derde keer of zo wordt gelanceerd als single in april is ook wat flauw... Het is best een aardig nummer, daar niet van, maar om daar zo lang op te blijven teren terwijl je ijzersterke alternatieven hebt in de vorm van Price of Gas, Positive Tension, Pioneers en Like Eating Glass vind ik zelf weer wat jammer.
Vind de single-keuze voor Banquet ook vreemd, vind het een van de mindere nummers van het album. Niet slecht, maar bepaald geen eye-catcher.
Price of Gas zou een goede keuze zijn; up-tempo en alle kwaliteiten van de band komen goed naar voren.

Ik ken die ouwe singles niet, maar neem aan dat deze nummers opnieuw zijn opgenomen voor het debuut?!?
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:59:39 #32
29907 Op-zicH
Ach ja, opzich
pi_26357922
Ik vind Banquet juist een goede keuze als single, want die luistert gelijk goed weg. Ik liet hem aan een paar vrienden horen en die vroegen zich gelijk af welke band dat was.
The trouble with ignorance is that it picks up confidence as it goes along.
pi_26358006
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:59 schreef Op-zicH het volgende:
Ik vind Banquet juist een goede keuze als single, want die luistert gelijk goed weg. Ik liet hem aan een paar vrienden horen en die vroegen zich gelijk af welke band dat was.
Misschien, maar het is geen nummer waar de kwaliteiten van de band goed naar voren komen, namelijk het imposante geroffel van de drummer, de mooi uitwaaierende gitaarpartijen, de subtiele effecten etc..
  dinsdag 19 april 2005 @ 23:53:20 #34
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_26362956
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:47 schreef Kolkus het volgende:

Ik ken die ouwe singles niet, maar neem aan dat deze nummers opnieuw zijn opgenomen voor het debuut?!?
She's Hearing Voices is volgens mij wel opnieuw opgenomen (of anders gemixt, maar song is nagenoeg hetzelfde), Banquet is niks aan veranderd. Little Thoughts bestaat ook maar in 1 versie, maar goed, die staat dus ook niet op het album of op de EP. Overigens is dat nummer dus wel een aanrader om nog een keer achteraan te gaan voor de kersverse Bloc Party fans die niet genoeg hebben aan het album en de ep alleen.
  woensdag 20 april 2005 @ 00:22:33 #35
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_26363720
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:59 schreef Op-zicH het volgende:
Eerlijkheidshalve? Toen ik Banquet voor het eerst hoorde, vond ik het wel een aardig nummer, maar niet echt geniaal of zo - al moet ik erbij zeggen dat ik in diezelfde periode ook Aluminum van Mahjongg en History van controller.controller leerde kennen, en die waren net een paar tandjes beter en dansbaarder. Pas toen Little Thoughts werd gereleased, was ik ineens om wat Bloc Party betreft - inclusief Banquet dus, met terugwerkende kracht. Banquet is gewoon degelijk, maar zeker niet het beste wat de wat dansbaardere indierock te bieden had en heeft.
pi_26380920
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:36 schreef lienelien het volgende:
héééééélemaal geweldig (netzoals voist )
daar sluit ik me helemaal bij aan

pi_26384135
ik ken ze pas sinds het op Kinkfm wordt gedraaid Had er wel van gehoord enzo, maar nooit echt verder naar gekeken. Zullen ze nog ergens anders spelen in Nederland dan Pinkpop?
pi_26384768
Er waren geruchten dat bloc party op lowlands zoude komen gaat dat nog door of niet? t zou wel mooi zijn want k kan niet naar werchter en pinkpop is echt bar slecht dit jaar...
Nothing ever changes....always stays thesame
English Summer rain...seems to last for ages
pi_26385699
quote:
Op woensdag 20 april 2005 20:34 schreef Aalx het volgende:
Er waren geruchten dat bloc party op lowlands zoude komen gaat dat nog door of niet? t zou wel mooi zijn want k kan niet naar werchter en pinkpop is echt bar slecht dit jaar...
bloc party naar rockin park zou nog beter zijn
pi_26458322
Heerlijk basloopje aan het einde van Helicopter
pi_32235618
iemand al die cd met remixes gehoord? kheb er niet zown goede resencies over gelezen, maar jammer genoeg ook zelf nog niet gehoord!
pi_32235806
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:14 schreef lienelien het volgende:
iemand al die cd met remixes gehoord? kheb er niet zown goede resencies over gelezen, maar jammer genoeg ook zelf nog niet gehoord!
Ik heb er juist wel hele goede recensie over gelezen, heb 'm zelf ook nog niet gehoord. De muziek van Bloc Party is natuurlijk wel uitermate geschikt voor remixes.
pi_32235941
tvp-tje dan maar
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_32236025
quote:
Erg teleurstellend, zit weinig interessants tussen..

Nieuwe single Two More Years is daarentegen super!
pi_32236895
oeh, nieuwe single ja? dat wist ik niet!
  zondag 13 november 2005 @ 18:13:08 #46
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32237151
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:29 schreef Afunados het volgende:

Nieuwe single Two More Years is daarentegen super!
En in perfecte naaistreektraditie voor degenen die de plaat al in huis hadden, wordt nu ook Silent Alarm opnieuw uitgebracht met Little Thoughts en Two More Years als bonus tracks; waarbij de eerste wat mij betreft sowieso al op de oorspronkelijke tracklist had op moeten staan. Verder geloof ik nog wat bonusmateriaal, maar niet echt interessant geloof ik.
pi_32237699
quote:
Op zondag 13 november 2005 18:13 schreef Grobbel het volgende:

[..]

En in perfecte naaistreektraditie voor degenen die de plaat al in huis hadden, wordt nu ook Silent Alarm opnieuw uitgebracht met Little Thoughts en Two More Years als bonus tracks; waarbij de eerste wat mij betreft sowieso al op de oorspronkelijke tracklist had op moeten staan. Verder geloof ik nog wat bonusmateriaal, maar niet echt interessant geloof ik.
Typisch een lame-ass marketingactie van de platenmaatschappij om de (teruggelopen) verkoop weer te stimuleren
Ik wordt ook altijd een beetje moe van dat soort acties!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  Moderator zondag 13 november 2005 @ 23:30:28 #48
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_32246606
quote:
Op zondag 13 november 2005 18:36 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Typisch een lame-ass marketingactie van de platenmaatschappij om de (teruggelopen) verkoop weer te stimuleren
Naast de remix-CD natuurlijk.
pi_32246670
Heerlijke band.
Inderdaad de donkere zanger valt wel op ja.

Over het algemeen denk ik die altijd bij een ander genre in

Ik ben benieuwd wanneer ze weer eens naar Nederland komen!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_32249160
M'n favoriete nummer van Block Party is Blue Light.. Vooral de Engineers 'anti-Gravity' remix ervan (Album: Silent Alarm Remixed).
  Redactie Games maandag 14 november 2005 @ 01:52:10 #51
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32249325
Zitten idd een aantal goeie nummers tussen, nog niet verder eerder veel van gehoord maar op aandringen van een vriend van me beluisterd en cd is
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_32315238
Heb nu ook silent alarm, werd getipt door vriend.. Kende Bloc Party nog niet echt, maar het klinkt wel goed. Moet nog paar keer goed luisteren voordat ik echt goeie mening kan geven.

Hoorde idd over dat remix album dat The Streets "Banguet" gingen remixen. Is dat wat geworden?
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_32395746
Ok, na paar dagen flink luisteren tot conclusie gekomen dat het echt heel vet is.. Vind het echt een hele goeie cd met hele sterke nummers.

Bloc Party staat zeker in mijn rijtje met favorieten muziek nu..
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
pi_33247081
Die gemixte versie van The Streets is niet echt heel gaaf ofzo. (vond ik iig)
Op mij kwam het echt over alsof ze gewoon de tekst en melodie hadden overgenomen en dan 'op zn Streets' de tekst hadden 'ingesproken'.
Maar goed, niet iedereen deelt deze mening wellicht.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_33327709
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:02 schreef Lieke_K het volgende:
Op mij kwam het echt over alsof ze gewoon de tekst en melodie hadden overgenomen en dan 'op zn Streets' de tekst hadden 'ingesproken'.
Ik ken het nummer niet hoor, maar als het in de stijl van 'original pirate material' is, ben ik opzich wel benieuwd!
Last.fm
pi_33393888
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:02 schreef Lieke_K het volgende:
Ik vind het ook niet helemaal geweldig. Het klopt niet echt op een of andere manier..

The streets
Bloc party

Maar samen toch niet helemaal
pi_33397168
Helicopter
  zondag 25 december 2005 @ 17:31:54 #58
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33397568
quote:
Op zondag 25 december 2005 17:00 schreef Internationalist het volgende:
Helicopter
& Price of Gas ^^
Price of Gas, keeps on rising, nothing comes for free.
pi_33398683
quote:
Op zondag 13 november 2005 18:36 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Ik was ook pissed toen ik dat zag. Ik, als fan, volle prijs betaald voor hun cd, limited edition, met bonus-DVD. Ik had beter wat gewacht dan had ik 2 nummers + een veel uitgebreidere DVD. Logisch?
pi_36601413
quote:
Ik vind 'm tegenvallen. Vooral die remix van Like Eating Glass is echt triest De remix van Blue Light is, zoals hiervoor gezegd, idd wel echt goed.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_36601532
ik vind al die remixes om te huilen...
pi_36601630
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:44 schreef lienelien het volgende:
Sommige nummers zijn echt verwerkt tot pure muzak. En ik ben een echte remix-liefhebber op zich, dus ik ergerde me al direct kapot aan de meeste remixes. Een aantal tracks zijn het niet eens waard om op een maxi-single te verschijnen
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 11:08:09 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36602032
Ken eerlijk gezegd alleen Banquet Leuk nummertje maar vond hem niet dusdanig gaaf dat ik de cd per se wilde hebben. Nu ik dit zo lees is Banquet niet echt representatief voor de rest van het album? Ga hem toch maar eens aanschaffen denk ik Alleen op het moment even krap bij kas, teveel cd's gekocht
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_36602076
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:08 schreef MaJo het volgende:
Ken eerlijk gezegd alleen Banquet Leuk nummertje maar vond hem niet dusdanig gaaf dat ik de cd per se wilde hebben. Nu ik dit zo lees is Banquet niet echt representatief voor de rest van het album? Ga hem toch maar eens aanschaffen denk ik Alleen op het moment even krap bij kas, teveel cd's gekocht
ik mail je straks wel even Like Eating Glas, Helicopter en This Modern Love, dan krijg je er wel een beter beeld van
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 11:16:47 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36602218
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:10 schreef lienelien het volgende:

[..]

ik mail je straks wel even Like Eating Glas, Helicopter en This Modern Love, dan krijg je er wel een beter beeld van
\

Jee Thanks
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_36602247
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

\

Jee Thanks
Moet eerst even naar school
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 11:20:31 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36602327
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:17 schreef lienelien het volgende:

[..]

Moet eerst even naar school
Ben aan het werk dus dat komt mooi uit. Al lijkt het van niet
pi_36612123
ik vond die remixes wel ok. niet allemaal, maar enkele konden me toch best bekoren. m.n. Banquet met die fijne beat moet altijd zo hard mogelijk
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_36616383
Ik heb het album ook gekocht (een tijdje geleden al) en ik moest toch wel wennen aan de sound.
Nu ik dan eindelijk gewend ben, ben ik blij dat ik de cd heb aangeschaft.
Heerlijke nummers: 1, 2, 4, 7 en 9.
Uit mijn hoofd, haha ik zal nog een keertje even wat duidelijker reageren, de cd ligt nu boven en ik ken de titels niet uit mijn hoofd.. I am sorry.
pi_36625416
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:01 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik heb het album ook gekocht (een tijdje geleden al) en ik moest toch wel wennen aan de sound.
Nu ik dan eindelijk gewend ben, ben ik blij dat ik de cd heb aangeschaft.
Heerlijke nummers: 1, 2, 4, 7 en 9.
Uit mijn hoofd, haha ik zal nog een keertje even wat duidelijker reageren, de cd ligt nu boven en ik ken de titels niet uit mijn hoofd.. I am sorry.
1: Like Eating Glass
2: Helicopter
4: Banquet
7: This Modern Love
9: Price Of Gasoline

pi_36626365
Dankjewel!
pi_36626633
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:10 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Dankjewel!
graag gedaan
Over de eerste 4 ben ik het helemaal met je eens!
pi_36627113
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:44 schreef lienelien het volgende:
ik ook, er staat werkelijk geen 1 nummer op dat echt goed is. Ik verkoop niet zo gauw cd's maar deze staat toch echt op de nominatie om ebay op te gaan.....
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 3 april 2006 @ 23:38:26 #74
27648 Weakling
available in strong mint
pi_36627437
Grappig, ik vond aan de oorspronkelijke CD weinig aan, maar de remixes draai ik werkelijk grijs! Heerlijke, prachtige CD. Maakten ze zelf maar dat soort muziek ...

Tsja, smaken verschillen he ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 4 april 2006 @ 00:15:29 #75
141631 Jesse-
Yeeehaaw!
pi_36628627
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:29 schreef bartrid het volgende:

[..]

ik ook, er staat werkelijk geen 1 nummer op dat echt goed is. Ik verkoop niet zo gauw cd's maar deze staat toch echt op de nominatie om ebay op te gaan.....
Die remix van Banquet is best oke

*moet je die live cd eens horen *
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:26:39 #76
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36633359
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:15 schreef Jesse- het volgende:

[..]

Die remix van Banquet is best oke

*moet je die live cd eens horen *
...Maar die remix van Banquet is ook al jaren oud, stond zelfs al op hun debuut-EP. Niet zo vreemd dat die wat minder bij elkaar gegooid klinkt dan de rest.
pi_36673803
De remix-cd ga ik maar niet aan beginnen. De normale versie is wel heel goed. Ben benieuwd naar de nieuwe cd, wanneer zou die uitkomen?
pi_36673884
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:36 schreef JeroenV het volgende:
De remix-cd ga ik maar niet aan beginnen. De normale versie is wel heel goed. Ben benieuwd naar de nieuwe cd, wanneer zou die uitkomen?
goed idee!
Nieuw album mag van mij ook wel eens ja!
  woensdag 5 april 2006 @ 14:44:19 #79
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36674126
Nieuwe album zou in het najaar moeten komen, met als voorlopige werktitel "Urbanite Relaxation". Er zijn trouwens wat nieuwe tracks te downloaden op onderstaande fanblog, alhoewel het om bootlegs gaat waarvan de geluidskwaliteit niet al te best is. Maar als je nieuwsgierig bent:

http://bloc-party.blogspot.com/
pi_36674174
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:44 schreef Grobbel het volgende:
Nieuwe album zou in het najaar moeten komen, met als voorlopige werktitel "Urbanite Relaxation". Er zijn trouwens wat nieuwe tracks te downloaden op onderstaande fanblog, alhoewel het om bootlegs gaat waarvan de geluidskwaliteit niet al te best is. Maar als je nieuwsgierig bent:

http://bloc-party.blogspot.com/
nah, die kwaliteit is niet om aan te horen
Al herken ik wel dat geweldige accentje
pi_36682032
quote:
Op maandag 14 november 2005 01:43 schreef ZeroVince het volgende:
M'n favoriete nummer van Block Party is Blue Light.. Vooral de Engineers 'anti-Gravity' remix ervan (Album: Silent Alarm Remixed).
Eensch.
  woensdag 5 april 2006 @ 22:30:01 #82
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_36691667
Damn, jammer van de kwaliteit, maar ik vind Hunting for witches echt TOP klinken :|
Price of Gas, keeps on rising, nothing comes for free.
pi_36691903
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:30 schreef prototype het volgende:
Damn, jammer van de kwaliteit, maar ik vind Hunting for witches echt TOP klinken :|
ja, klinkt idd wel leuk, maar die kwaliteit

Oh jij bent het..
  donderdag 8 juni 2006 @ 15:38:23 #84
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_38659086
Exclusive: Kele Okereke Talks New Bloc Party Album

Amy Phillips reports:
What do you get when you mix Ligeti, Isolée, Amerie, a dance-punk band, and a dude who has produced U2 and Snow Patrol? The new Bloc Party album!

On the phone from his London flat yesterday, head Bloc Partier Kele Okereke filled Pitchfork in on the status of his band's sophomore effort. "We haven't finished recording; I guess we're about halfway through," he said. The band was working in Dublin, Ireland until recently; they plan to finish the record later this summer after their upcoming North American tour.

Jacknife Lee is producing the album. In addition to his work with U2 and Snow Patrol, he's also produced Kasabian and Editors, remixed Pink, TLC, Run-DMC, and Christina Aguilera, and released his own big-beat techno albums. (Oh, and he used to be the guitarist in that post-grunge band Compulsion. We don't remember them either.)

When asked if Lee's dance music career has affected the sound of the record, Okereke replied, "We're really in the elementary stages of recording, but I think he's very up for shaking up how we finish things. So I'll know that by the end of the summer once the album has been recorded. It seemed we listened to the same sorts of things and our ideas seemed to be really on the same page."

Okereke said that Lee made him a mix CD of "tracks that he found inspiring", including "lots of classical, actually, lots of György Ligeti. I was really impressed by the use of dissonance and space and texture." The mix also included music by Isolée, and Amerie's "1 Thing", which Okereke called "one of my favorite songs of the last ten years."

He added, "I was literally obsessed with that song. The thing about that song, what I find really inspiring about modern r&b, is it really sounds like it was assembled on the computer, the pickings of samples and building the song around that. There's a sense where it seems to be just stuck together, and that's something that I'm hoping we can try to somehow bring out in the record that we're making. Essentially, yeah, we're a live band, but I'd like to get some bricolage going on."

While we'd love to hear what Rich Harrison could do with Bloc Party, one producer the band doesn't plan on working with in the near future is Paul "Phones" Epworth, who helmed their debut, Silent Alarm. "I think Paul's a great guy, a great producer, but it probably wouldn't have done us any favors working with the same producer two albums in a row," Okereke said. "We're trying to work with different people, it gives you different aspects of your sound, which is really crucial."

Okereke confirmed that the album will feature the songs "Waiting for the 718", "Uniform", "Perfect Teens" (formerly known as "Machine"), "England" (formerly "Blue Moon"), and "Song for Clay" (formerly "Merge on the Freeway"), inspired by the main character of Bret Easton Ellis' novel Less Than Zero. The songs "Cells Shaped Like Stars" and "Kreuzberg" are also being considered, but aren't definitely going to be included.

While the album title hasn't been confirmed yet, Okereke said that he has some ideas. "It's really, to me, very much an album about living in the city and I think a lot of the themes resonating on the record are pretty much about everyday living in the metropolis. So I guess the title's really gonna represent that for me."

He also mentioned that the band plans to bring in a string section and outside vocalists to contribute to the album. Strings and guests on a sophomore album?! Shocker!

http://www.pitchforkmedia.com/news/06-06/08.shtml
pi_38691580
Ben benieuwd, dit is een van mijn favo bands. Eind september zou hij moeten uitkomen.
Strings klinkt veelbelovend
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_38691997
Op Werchter vorig jaar waren ze te gek. Werden zowat de tent uitgespeeld.
Heb in ieder geval veel zin om ze op Lowlands te zien
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:50:59 #87
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_38692177
Inderdaad, het optreden op pinkpop vorig jaar kreeg op 3voor12 geloof ik ook een (flinke) onvoldoende. Nu maar hopen dat het wat beter is op lowlands
Bernie en ik zijn tof.
pi_38692425
Ben nu net Silent Alarm remixed aan het luisteren. Ik moet echt nog aan de sound wennen, net zoals het nieuwe album van Muse, alhoewel ik die nu goed begin te waarderen.
She's hearing voices is heel raar geworden, en compliments is ook de spanning vanaf.

Ik ga ff verder luisteren
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
_o_
pi_38704701
Is al een tijdje stil rond ze, ben benieuwd wat het nieuwe album qua stijl gaat brengen.

Ben meer liefhebber van de uptempo-nummers, hoop niet dat er teveels rustigs op komt.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 19:59:40 #90
151046 hyponiem
Zoek het maar op
pi_38704730
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 20:58 schreef Boeman het volgende:
Leuke openingspost, alleen nog geen reacties

Ik vond het wel tijd voor een schopje!

Goede band, op de een of andere manier heb ik hun album ook al gehoord, en kan maar een ding zeggen: erg goed!
Zijn bevriend met Franz Ferdinand en dat kun je soms ook wel in hun muziek horen!
ja, inderdaad.
Ja, dat klopt.
pi_38705284
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:58 schreef Kolkus het volgende:
Is al een tijdje stil rond ze, ben benieuwd wat het nieuwe album qua stijl gaat brengen.

Ben meer liefhebber van de uptempo-nummers, hoop niet dat er teveels rustigs op komt.
Ja, want op het forum van Bloc Party staan ook allemaal @#$@#topics
Ben ook wel van die uptempo nummers alhoewel ik compliments ook heel gaaf vind
_o_
pi_38706889
Zijn ze op het forum niet al te enthousiast?

Die uptempo nummers zijn inderaad het vetst.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 21:59:44 #93
151134 tochmaarwel
wel, maar toch..
pi_38708506
Bloc Party is cool. Ken ze van 't nummer 'Blue Light', en dan die Engineers 'anti-Gravity' mix. CD is ook cool.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
pi_38778786
De aankondiging van Bloc Party was voor mij al bijna in z'n eentje genoeg om m'n Lowlands kaartje te halen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:39:08 #95
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40587708
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:25 schreef Piliniak het volgende:
De aankondiging van Bloc Party was voor mij al bijna in z'n eentje genoeg om m'n Lowlands kaartje te halen.
Ik heb ze al wel eens live gezien en ik zou sowieso wel naar Lowlands zijn gegaan, maar Bloc Party was zeker geen verkeerde boeking.
pi_40587735
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:39 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik heb ze al wel eens live gezien en ik zou sowieso wel naar Lowlands zijn gegaan, maar Bloc Party was zeker geen verkeerde boeking.
Ah, vertel, hoe was dat?
In Paradiso, of ergens anders?
pi_40588053
Ik heb ze drie keer gezien en dat was alledrie keer een prima optreden. Alle drie keer was ook in Paradiso.
Aldus.
pi_40588119
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:47 schreef Z het volgende:
Ik heb ze drie keer gezien en dat was alledrie keer een prima optreden. Alle drie keer was ook in Paradiso.
Ah, dacht dat ze maar 2x in Paradiso hadden gestaan. Met London Calling en in december 2005 oid nog een keertje.
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:06:06 #99
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40588884
Ik heb ze in november 2004 in Paradiso gezien, toen als voorprogramma van Interpol. Was erg strak en zuiver, in elk geval; ik heb me zelden zo vermaakt met een voorprogramma.
pi_40589195
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:06 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb ze in november 2004 in Paradiso gezien, toen als voorprogramma van Interpol. Was erg strak en zuiver, in elk geval; ik heb me zelden zo vermaakt met een voorprogramma.

Interpol, in Paradiso
En bloc Party in het voorprogramma
Klinkt als een best vermakelijke avond
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:18:13 #101
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40589450
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:12 schreef lienelien het volgende:

[..]

Interpol, in Paradiso
En bloc Party in het voorprogramma
Klinkt als een best vermakelijke avond
Dat was nog in de tijd dat Bloc Party enkel die titelloze EP en wat losse singles uit had, dus de echte doorbraak moest nog komen (de enige reden dat zo'n prima avond tot stand kan komen buiten festivals en speciale gelegenheden ).
Ik vraag me af hoeveel mensen naast mij in Paradiso Little Thoughts en Banquet konden meebleren, maar Bloc Party deed voor mij weinig onder voor Interpol, zowel qua affiche als qua optreden.
pi_40599593
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:48 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ah, dacht dat ze maar 2x in Paradiso hadden gestaan. Met London Calling en in december 2005 oid nog een keertje.
London Calling, voor Interpol en op zo'n labelavondje volgens mij. Maar coorect me if i'm wrong ...
Aldus.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:49:38 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_40609487
Ben erg benieuwd naar Bloc Party. Ken eerlijk gezegd Banquet alleen echt goed, dus zal beter naar de rest van de cd luisteren voor volgende week. Vind het toch wel leuk om de muziek een beetje te kennen als ik een band zie.
pi_40613240
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:49 schreef MaJo het volgende:
Ben erg benieuwd naar Bloc Party. Ken eerlijk gezegd Banquet alleen echt goed, dus zal beter naar de rest van de cd luisteren voor volgende week. Vind het toch wel leuk om de muziek een beetje te kennen als ik een band zie.
foei.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:34:12 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_40614665
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:43 schreef lienelien het volgende:

[..]

foei.
En ik moet ook nog steeds goed naar Editors luisteren. Eerst maar eens de bands die op Lowlands staan (ook panic! at the disco bijvoorbeeld) en dan zien we wel weer verder
pi_40614851
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

En ik moet ook nog steeds goed naar Editors luisteren. Eerst maar eens de bands die op Lowlands staan (ook panic! at the disco bijvoorbeeld) en dan zien we wel weer verder
eerst Editors, dan Panic!gedoe.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:53:55 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_40615263
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:40 schreef lienelien het volgende:

[..]

eerst Editors, dan Panic!gedoe.
Maar ik ga eerst panic zien en dan wil ik het een beetje kennen Dan staan editors echt bovenaan mijn lijstje. Heb wel stiekem een beetje geluisterd
pi_40615276
of nog beter: helemaal geen panic! gedoe..
pi_40615292
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:54 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
of nog beter: helemaal geen panic! gedoe..
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:57:27 #110
52513 whosvegas
The Trickster
pi_40615363
Bloc Party
Naar mijn smaak het beste bandje van de afgelopen jaren, lekker onvervalste britpop. Ben benieuwd of ze de belofte op Lowlands goed weten te maken.

Ik heb ze ontdekt, toen ik naar Pinkpop zat te kijken, inmiddels heb ik de hele cd grijs gedraaid, ik verheug me dan ook zeer op het optreden op Lowlands.
Are you nuts??
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:57:30 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_40615365
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:54 schreef lienelien het volgende:

[..]

Wat heb jij opeens tegen Panic! at the disco?
pi_40615439
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat heb jij opeens tegen Panic! at the disco?
'opeens'
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:01:16 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_40615489
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:59 schreef lienelien het volgende:

[..]

'opeens'
Door jou ben ik ze leuk gaan vinden Of was het Lieke?
pi_40615591
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Door jou ben ik ze leuk gaan vinden Of was het Lieke?
Lieke is de schuldige

door mij ben je wel bloc party leuk gaan vinden
*wanhopige poging om ontopic te blijven*
pi_40615615
Toch geweldig hoe jullie elk topic om weten te muiten tot een I Bet Indie..-topic
pi_40615812
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:04 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Toch geweldig hoe jullie elk topic om weten te muiten tot een I Bet Indie..-topic
Het is gewoon een talent.
I Bet Indie is dan ook onze natuurlijke habitat. Of eigenlijk was het dat tot een bepaalde mod kwam zeuren.
pi_40615839
MaJo, ommuiten, is dat een woord?
pi_40615924
Da's een neologisme..bij deze
pi_40616002
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:14 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Da's een neologisme..bij deze
MaJo, neologisme... is dat een woord?

Ga je dan wel even rap meneer Van Dale waarschuwen, newbie?
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:12:14 #120
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_40617664
Liefhebbers van Bloc Party moeten eigenlijk ook eens naar ¡Forward, Russia! luisteren.

CD: iForward Russia! - Give me a Wall
pi_40617702
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:12 schreef belsen het volgende:
Liefhebbers van Bloc Party moeten eigenlijk ook eens naar ¡Forward, Russia! luisteren.

inderdaad ja
pi_40617712
Die link had ik idd ook al gelegd
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:20:34 #123
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_40617941
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:13 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Die link had ik idd ook al gelegd
Ik maakte hem eigenlijk pas nadat de reviewer op de FP hem had gemaakt.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:36:25 #124
99433 Tup
Tupperwaar
pi_40618525
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:12 schreef belsen het volgende:

Erg leuk idd.
Wasserwunderland
  Moderator donderdag 10 augustus 2006 @ 21:29:39 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_40691455
Zoals beloofd ben ik eens naar de CD van Bloc Party gaan luisteren en er zitten wel een paar goede nummers tussen. She´s hearing voices en met name This Modern Love klinken erg goed. Ik zal er nog een paar keer naar luisteren voor het optreden van volgende week, wel zo leuk.
pi_41057119
Ze stonden toch ook op LL? Hoe waren ze daar en speelden ze nieuwe nummers?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:18:07 #127
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41057517
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:06 schreef JeroenV het volgende:
Ze stonden toch ook op LL? Hoe waren ze daar en speelden ze nieuwe nummers?
Ze waren fantastisch op dreef en ze speelden inderdaad een aantal nieuwe nummers, die me op zich prima bevielen. Heerlijk intens concert, goed, strak geluid.Niks over te klagen gehad.
pi_41058531
En wanneer komt het nieuwe album nu uit? Ook eind september?
Hoe omschrijf je de nieuwe nummers? Lijken ze op oudere?
pi_41166561
Ja inderdaad! wanneer komt dat nieuwe album eigenlijk uit? Interview op Lowlands is trouwens hier te zien:

- http://www.mtv.nl/overdrive?name=music&id=6739

grtz...
pi_41167055
In dat interview van hierboven zegt Kele dat het nieuwe album begin volgend jaar uitkomt
  Moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:05:18 #131
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_41171870
Vond het optreden op Lowlands goed maar het is op de een of andere manier niet echt blijven hangen Blijf er ook bij dat ik de nummers veel van hetzelfde vinden, alleen She's hearing voices, this modern love, Banquet en Like Eating Glass springen er wat mij betreft uit. Ben wel benieuwd naar de nieuwe cd.

[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 25-08-2006 20:14:38 ]
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:21:17 #132
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_41172313
Bekend of benieuwd?
Bernie en ik zijn tof.
pi_41172363
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 19:21 schreef mordradead het volgende:
Bekend of benieuwd?
Ik zet in op benieuwd
  Moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:44:25 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_41173201
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 19:21 schreef mordradead het volgende:
Bekend of benieuwd?
Ik snap het niet
pi_41173398
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 19:05 schreef MaJo het volgende:
Ben wel bekend naar de nieuwe cd.
  Moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:14:50 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_41174402
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 19:49 schreef lienelien het volgende:

[..]

Djeez gaat lekker
pi_43060669
quote:
A Weekend In The City: nieuw album Bloc Party op 5 februari 2007
Op 5 februari 2007 brengt Bloc Party het nieuwe album A Weekend In The City uit. De opvolger van het succesdebuut Silent Alarm uit 2005 is geproduceerd door Jacknife Lee en opgenomen in de Grouse Lodge Studios in Ierland. A Weekend In The City wordt op 29 januari 2007 voorafgegaan door de eerste single The Prayer.

Met de release van Silent Alarm, en de singles Banquet, Helicopter en The Pioneers, ontsteeg Bloc Party op snelle en indrukwekkende wijze de underground. Het album ging wereldwijd ruim 1 miljoen keer over de toonbank en werd door NME uitgeroepen tot Album Of The Year. Hoe populair Bloc Party ook in ons land is, bleek afgelopen zomer eens te meer tijdens het optreden op Lowlands in een afgeladen Grolsch tent.

A Weekend In The City is geïnspireerd op wat zanger Kele Okereke noemt 'het levende geluid van een metropool'. Op het album vangt de band elk bruisend en doorsnee detail van het dagelijks leven in een moderne stad en de stille verlatenheid die daarbij alles bedekt. Van forenzen tot nonchalante sex en van uitgaan op vrijdag tot de lange reis naar huis terug op een vroege zaterdagmorgen. Dit zijn nummers die de betekenis willen begrijpen van de puls die onder elke dag klopt. Dit zijn elf nummers die barsten van de spanning, paranoia, verdriet, liefde en de intense behoefte om te weten waarom de stad zo ontheemd is geworden.

Tracklisting A Weekend In The City
01. Song For Clay (Disappear Here)
02. Hunting For Witches
03. Waiting For the 7.18
04. The Prayer
05. Uniform
06. On
07. Where Is Home?
08. Kreuzberg
09. I Still Remember
10. Sunday
11. SRXT

Bloc Party tourt in de herfst door Amerika om vervolgens in januari 2007 voor shows in Engeland terug te keren. Het vaste land van Europa volgt zeer waarschijnlijk daarna. www.blocparty.com
pi_43061835
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:11 schreef Apfel het volgende:

[..]

Beter ze gaan nu idd door amerika touren met Panic! At The Disco...

Zodra iemand weet wanneer ze in NL spelen, deel dit even met ons a.u.b.
  Moderator maandag 30 oktober 2006 @ 13:36:07 #139
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_43064299
Ah ik ben benieuwd Vooral of ze nu nummers hebben die niet allemaal zowat hetzelfde zijn Oeh en touren met P!atd? Jaloers!
pi_43064623
Typisch voorbeeld van een bandje dat je een paar weken lang compleet stukdraait, maar waar je van het ene op het andere moment ineens helemaal genoeg van hebt.

Al stond ik laatst toch zomaar ineens weer aardig te springen op Banquet in de kroeg.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2006 @ 13:59:43 #141
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_43065133
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:45 schreef nozem het volgende:
Typisch voorbeeld van een bandje dat je een paar weken lang compleet stukdraait, maar waar je van het ene op het andere moment ineens helemaal genoeg van hebt.

Al stond ik laatst toch zomaar ineens weer aardig te springen op Banquet in de kroeg.
Ik ben het dus ook niet met je eens. Jaren 00 klassieker.
pi_43261131
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:36 schreef MaJo het volgende:
Ah ik ben benieuwd Vooral of ze nu nummers hebben die niet allemaal zowat hetzelfde zijn Oeh en touren met P!atd? Jaloers!
Ben ook benieuwd. De cd luister ik niet vaak meer, maar als er een nummer langs komt op mijn iPod is het altijd wel lekker. Als ze komen ga ik er ook zeker heen.
  maandag 13 november 2006 @ 14:40:34 #143
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43507897
*trap

Nieuwe album is gelekt
pi_43508439

*zoeken gaat
  Moderator maandag 13 november 2006 @ 15:03:59 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_43508618
Echt Hoe heet het? Ik ga ook even kijken
pi_43508744
Weekend in the city volgens mij.
Maar zie het nog niet.
  maandag 13 november 2006 @ 15:08:16 #147
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43508751
bekende torrentsites enzo, je kent het wel. zie sig
pi_43509331
Jaaa, nog paar minuten wachten.
AS
pi_43509579
Vet, downloaden maar
  Moderator maandag 13 november 2006 @ 15:34:04 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_43509615
Bedankt Henk, hij is hem aan het binnenhalen Ben benieuwd!
pi_43509931
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:26 schreef Paat het volgende:
Jaaa, nog paar minutenuur wachten.
  Moderator maandag 13 november 2006 @ 15:51:44 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_43510221
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:43 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Same here, schiet niet echt op
pi_43510243
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Same here, schiet niet echt op
Ga jij er eens van af dan, misschien gaat ie bij dan sneller
pi_43510271
Ik gooi mijn upload wel aan.
AS
  Moderator maandag 13 november 2006 @ 15:57:22 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_43510419
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:52 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Ga jij er eens van af dan, misschien gaat ie bij dan sneller
Ik was eerder
pi_43510733
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik was eerder
Nietes
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:53 schreef Paat het volgende:
Ik gooi mijn upload wel aan.
We're sorry, but our database servers are currently overloaded. Please enjoy a quick cup of tea and then try refreshing this page.
pi_43510845
Ik heb hem al binnen
  maandag 13 november 2006 @ 16:38:15 #158
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43511806
Als iedereen zn bitorrent clients nou braaf laat aanstaan, dan moet ie voor de rest wel snel gaan.
pi_43512109
Klinkt leuk, denk dat ik m nog een paar keer moet luisteren voor ik m heel goed ga vinden. Zoals met de meeste goede albums trouwens.
pi_43513906
wel een slechte rip
ook dit: Encoded with: iTunes v7.0.0.70
pi_43513942
vind het niet zo geweldig klinken... erg sloom vooral
  maandag 13 november 2006 @ 17:42:18 #162
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_43514097
Debuut klonk een stuk frisser inderdaad. Deze plaat klinkt alsof ze het een goed idee vonden om Two More Years nog eens 11 keer opnieuw op te nemen, en dat was op zich al een vreemde eend in de bijt. Maar wellicht wordt ie beter bij meerdere draaibeuren.
pi_43514812
quote:
Op maandag 13 november 2006 17:34 schreef Jesse- het volgende:
wel een slechte rip
ook dit: Encoded with: iTunes v7.0.0.70
Is het echt slechte kwaliteit? Is heel vaak namelijk met albums die van te voren gelekt zijn, het 'echte' album klinkt dan heel anders..
pi_43515476
Ik vind de kwaliteit erg slecht ja. En het album is helaas niet zo fris als het eerse, wat duisterder.
Valt me erg tegen eigenlijk. Maar ik zal hem nog een paar keer luisteren.

[ Bericht 44% gewijzigd door JeroenV op 13-11-2006 18:47:31 ]
pi_43517038
quote:
Op maandag 13 november 2006 18:06 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Is het echt slechte kwaliteit? Is heel vaak namelijk met albums die van te voren gelekt zijn, het 'echte' album klinkt dan heel anders..
192 cbr vind ik nou niet goed. Van The Shins is het album gelekt, maar dan wel een goede release
  maandag 13 november 2006 @ 19:22:01 #166
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43517534
Ik vind de kwaliteit best wel mee vallen voor een rip. Ik heb hem nu 3x geluisterd en ik moet zeggen dat ik hem best okay vind; hij is wel een duisterder en trager en stiekem mis ik toch een knaller als Helicopter of Banquet. Maar deze plaat gaat zeker groeien
pi_43518754
Komt ie 5 februari pas
pi_43523854
Geweldig bandje is het, absoluut.. Ben ook echt helemaal weg van de zanger
pi_43534151
Is dit wel de eindmix?
  Moderator dinsdag 14 november 2006 @ 15:24:52 #170
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_43544562
Ik ga hem zo ook beluisteren, ben benieuwd
  Moderator dinsdag 14 november 2006 @ 18:34:58 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_43551020
Ik vind het tot nu toe ook nog niet zoveel Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik van de eerste cd alleen Banquet, This Modern Love en She´s hearing voices écht goed vind. Maar op de nieuwe cd nog niet zo´n soort nummer aangetroffen helaas...
pi_43555532
Ik had op een album voor Banquets en Modern loves gehoopt, dan is dit zware prut.
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:20:37 #173
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43559991
Tja aan de andere kant, Silent Alarm is uitgekomen, daarna een remix van de alom bejubelde sound. Zitten we wel te wachten op een Silent Alarm 2? Durf te wedden dat dan de reactie was "nou die zijn ook niet echt vernieuwd bezig"
pi_43579339
Ik vind het ondertussen een prima plaat die vooral live fantastisch klinkt denk ik zo.
Aldus.
  † In Memoriam † woensdag 15 november 2006 @ 15:47:52 #175
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_43579465
Wat vinden jullie het beste Bloc Party-nummer?

Moi:

The Answer
  Moderator woensdag 15 november 2006 @ 15:50:35 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_43579576
Aangezien ik het nieuwe album nog niet goed genoeg ken:

This Modern Love
  Moderator woensdag 15 november 2006 @ 15:53:12 #177
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_43579678
Helicopter (Sherrif Whitey remix)
pi_43587845
Banquet
  donderdag 16 november 2006 @ 00:49:02 #179
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43596176
eh

Tulips vind ik ook erg nice, maar ik denk Helicopter of Banquet. Weet ik veel.
pi_43622771
Mijn favoriete nummer is Luno.
Alleen het downloaden van die cd via Bitcomet lukt niet, iedereenb (peers) heeft em maar voor 95 of 98 procent (niet het hele bestand.) Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik probeer het anders wel ff op SLSK.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_43635204
Luno, Banquet en Helicopter...

Maar derde cd (illegaal oeps..) klinkt echt niet fout hoor, zeker niet als je op de kwaliteit let (voor een album dat pas over 3 maanden uit komt).. Ik vind the prayer echt supervet, en de eerste twee nummers zeker (song for clay had ik al in demo... Maar de demo is wat mij betreft veel vetter... Maar omg die baslijn )

Denk ook dat je hier gewoon even aan moet wennen na Silent Alarm
pi_43635228
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:39 schreef Bellah het volgende:
Luno, Banquet en Helicopter...

Maar derde cd (illegaal oeps..) klinkt echt niet fout hoor, zeker niet als je op de kwaliteit let (voor een album dat pas over 3 maanden uit komt).. Ik vind the prayer echt supervet, en de eerste twee nummers zeker (song for clay had ik al in demo... Maar de demo is wat mij betreft veel vetter... Maar omg die baslijn )

Denk ook dat je hier gewoon even aan moet wennen na Silent Alarm
3e? Je telt dat album met remixes mee als volwaardig album? Da's takkeherrie
pi_43636715
quote:
Bloc Party annuleert tournee

(15-11-06) - Bloc Party heeft alle resterende dagen van hun Amerikaanse tournee geannuleerd. De drummer kampt met een klaplong.
Bloc Party moest al een aantal voorprgramma's van Panic! At The Disco afzeggen, maar nu is de gehele Amerikaanse tournee geannuleerd. Drummer Matt Tong is geveld door een klaplong.

Zanger Kele Okereke biedt zijn verontschuldigingen aan aan de fans: ''We keken ernaar uit om in Amerikaanse steden te spelen waar we nog nooit zijn geweest, maar Matts gezondheid is nu even belangrijker.
pi_43655627
Ik vind de nieuwe CD echt sterk. Andere koek dan de eerste plaat, maar zeker nog helemaal Bloc Party style. Ik kijk uit naar de échte release
// Last.fm
pi_43656881
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:47 schreef bukgeit het volgende:
Wat vinden jullie het beste Bloc Party-nummer?

Moi:

The Answer
moi aussi!
vreemd dat dat nummer niet op Silent Alarm is gekomen..

edit: wat doen ze in godsnaam in het voorprogramma van panicatthedisco

[ Bericht 17% gewijzigd door spacemangraig op 18-11-2006 14:49:24 ]
pi_43670602
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:43 schreef spacemangraig het volgende:

edit: wat doen ze in godsnaam in het voorprogramma van panicatthedisco
pi_43879715
Ze komen in April naar Utrecht
pi_43880956
28-4 in Vredenburg - Utrecht

Kaartjes ¤27,50

wel érg duur
pi_43881483
AAaaah ook al, heb net kaartjes voor incubus en the killers gekocht, ik word gek
pi_43882039
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:49 schreef Proper_fucked het volgende:
AAaaah ook al, heb net kaartjes voor incubus en the killers gekocht, ik word gek
Totaal offtopic, maar nieuwe nummer van Incubus is leukkk!
pi_43884860
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:49 schreef Proper_fucked het volgende:
Jezus, inderdaad. Wanneer begint hier de vvk van? Als het op een zaterdag is heb ik een klusje voor je
Edit, komende zaterdag dus. Even rondvragen of er iemand mee wilt, ik wil al een tijd graag naar ze toe. Maar die concerten kosten me zo een hoop geld.
pi_43900543
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:26 schreef superheist het volgende:
Op welke dag valt Koninginnedag dit jaar? Maandag toch dan?
pi_43912639
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:26 schreef superheist het volgende:
Ik zie het nu pas, dan ben ik jarig!
Maar Bloc Party in Vredenburg? Zal me een party worden dan. Not.
pi_43914644
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:19 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

Ik zie het nu pas, dan ben ik jarig!
Maar Bloc Party in Vredenburg? Zal me een party worden dan. Not.
Hoezo?
pi_43939511
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:38 schreef JeroenV het volgende:
Hoezo?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik pas één keer in Vredenburg geweest ben (Snow Patrol), maar de indruk toen was meer die van een nette schouwburg. Als je ook naar het jaarprogramma kijkt, zal je opvallen dat het vooral klassiek is wat de klok slaat. Ik geloof dat dat nu gaat veranderen omdat ze nader met Tivoli etc. gaan samenwerken, maar hang me er niet aan op.
De zaal zelf is een soort amfitheater en is een best chique bedoeling, mag ook niet gerookt worden.
Ik stond toen in het midden, voor het podium, waar maar een beperkt aantal mensen op mochten (je kon dus niet zomaar vanaf de tribune de vloer oplopen, veel beveiliging) en hoorde later dat het geluid op de tribune van beduidend mindere kwaliteit was, hoewel het bij ons super klonk.
Ik denk dat door de hele ambiance van de zaal de boel niet echt op gang zal (/mag) komen... Maar zoals ik al zei: dit berust op één ervaring van de zaal.
pi_43941456
Klinkt niet echt spannend nee. Maar ik wil er wel graag heen, dus zie het dan wel. Lijkt me dat ze er toch wel een beetje rekening mee houden...
pi_43957724
Vind 'm vooralsnog best aardig, hoewel het idd wel wat minder rockt.
I don't really come from outer space || Last.fm
  Moderator dinsdag 28 november 2006 @ 13:04:49 #198
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_43958507
Als het in een andere zaal was geweest was ik misschien wel gegaan maar Vredenburg sla ik over. Wat moeten al die indiebands in een zaal die qua accoustiek uitgerust is voor enkel klassieke muziek? Het geluid bij Snow Patrol was inderdaad abominabel, en ik heb ook geen zin om weer op de tribune te zitten tijdens een concert. Ik laat dit concert dus aan me voorbijgaan. Bovendien vind ik het te duur voor een band die ik 'wel leuk' vind.
pi_43959194
Met interpol? Damn
Daar ga ik.
Hop hop hop op mijn buffel.
pi_43959599
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:26 schreef paljas het volgende:
Met interpol? Damn
Serieus, waar staat dat?

Dan zou ik meer voor het voorprogramma dan Bloc Party zelf gaan
pi_43960028
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:26 schreef paljas het volgende:
Met interpol? Damn
Vorige keer was Bloc Party het voorprogramma van Interpool hoor
pi_44074985
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:01 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Vorige keer was Bloc Party het voorprogramma van Interpool hoor
Ik heb de kaartjes voor je.
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:04:41 #203
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44075839
Een vriend van me liep net langs Vredenburg en zou ook meteen kaartjes kopen, dus het ziet er naar uit dat ik er ook zal zijn.
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:08:04 #204
52513 whosvegas
The Trickster
pi_44075914
Wel vroeg, nu al kaartjes kopen voor een concert in april volgend jaar
Nu ga ik iig nog geen kaartjes kopen, dat zie ik tegen die tijd wel
Are you nuts??
pi_44076397
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:08 schreef whosvegas het volgende:
Wel vroeg, nu al kaartjes kopen voor een concert in april volgend jaar
Nu ga ik iig nog geen kaartjes kopen, dat zie ik tegen die tijd wel
En dan is het uitverkocht en dan betaal je 80 euro voor een kaartje, helemaal als ze straks met een nieuw album komen...
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:30:58 #206
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44076459
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:28 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

En dan is het uitverkocht en dan betaal je 80 euro voor een kaartje, helemaal als ze straks met een nieuw album komen...
Dat is het risico inderdaad. Nou geef ik zelf niet zoveel om pakweg The Killers of Razorlight, maar kijk maar hoe snel die kaarten waren uitverkocht...
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:33:24 #207
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44076520
De laatste keer dat ik trouwens tickets kocht voor een Vredenburgconcert werd het uiteindelijk toch verzet naar de HMH, dus wie weet is de kaartverkoop goed genoeg om dat nog een keer te herhalen. Ik maak me in ieder geval weinig zorgen om de zaal zelf, trouwens.
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:30:31 #208
52513 whosvegas
The Trickster
pi_44077755
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:28 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Dan ga ik niet
Are you nuts??
pi_44087477
Ik heb kaartjes in ieder geval!
Wiiiii! (0738 8269 9873 0393 ^^)
Lestèfem!
pi_44087594
Ik denk niet dat het heel snel uitverkocht is, de 'hype' is inmiddels redelijk over, het nieuwe album valt me een beetje tegen. Maar ik wil er wel zeker bij zijn.
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:20 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Ik heb de kaartjes voor je.
Bedankt!
pi_44114577
Ik zit nog te twijfelen, ik vind de kaartjes aardig prijzig voor zo'n band
  Moderator zondag 3 december 2006 @ 21:29:35 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44114874
Zit inmiddels ook te twijfelen Vond het op Lowlands helemaal niet zo bijzonder, op de goede nummers na. De nieuwe cd klinkt nou ook niet top, maar ik wil er toch ook wel weer bij zijn. De prijs en dat het in Vredenburg is houden me nu tegen...
pi_44114893
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:29 schreef MaJo het volgende:
Zit inmiddels ook te twijfelen Vond het op Lowlands helemaal niet zo bijzonder, op de goede nummers na. De nieuwe cd klinkt nou ook niet top, maar ik wil er toch ook wel weer bij zijn. De prijs en dat het in Vredenburg is houden me nu tegen...
Op Lowlands klonk het ronduit kut, en het nieuwe album klinkt ook al zo
pi_44115007
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:29 schreef MaJo het volgende:
Wat vind je niet goed aan Vredenburg dan?
pi_44117903
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:33 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Wat vind je niet goed aan Vredenburg dan?
Zitplaatsen ?
// Last.fm
  zondag 3 december 2006 @ 22:49:01 #216
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44117994
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:46 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Zitplaatsen ?
Ik ga er wel van uit dat die stoelen dan zullen worden weggehaald, toch?
pi_44118300
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:49 schreef Grobbel het volgende:

Hoe wou je dat doen met klapstoelen?
pi_44118527
Niet alleen zitplaatsen toch?
pi_44118661
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:04 schreef JeroenV het volgende:
Nee, zitplaatsen op de tribune en op het 'middenvlak' staanplaatsen. Als je er gewoon op tijd bent, kan je makkelijk staan, lijkt me.
  zondag 3 december 2006 @ 23:09:02 #220
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44118689
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:04 schreef JeroenV het volgende:
Volgens mij ook niet, zou ook niet echt logisch zijn met zo'n boeking. Volgens mij is Bloc Party eigenlijk door Tivoli geboekt, die dan de Vredenburg afhuren omdat ze daar meer mensen kwijt kunnen. Er zijn weliswaar veel zitplaatsen (zoals ook in de HMH), maar volgens mij hebben ze ook voldoende ruimte voor een fatsoenlijke concertvloer.

edit: maar ik ben daar dus nog nooit geweest. Hopen dat het in de praktijk niet zo slecht is als Lieke het nu laat klinken.
  maandag 4 december 2006 @ 14:44:12 #221
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_44132103
Uitverkocht!

Tenminste, een vriendin zou 3 kaartjes halen voor ons, maar het postkantoor had er nog maar 1. Dus dit betekent neem ik aan dat het óf uitverkocht is of bijna uitverkocht.

Ohja, dat ene kaartje krijg ik, dan maar ik me eentje.

Tis een schat, die vriendin, mij het laatste kaartje geven
  Moderator maandag 4 december 2006 @ 17:36:40 #222
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44138394
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:49 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat je nog nooit in Vredenburg geweest bent Het zijn vaste stoelen, van die theaterstoelen die je naar beneden klapt dus. Tussen elke rij naar boven zit een muurtje, dus ook al haal je ze allemaal weg dan zou je altijd per rij achter een muurtje staan. De stoelen gaan helemaal vanaf de zijkanten de hoogte in, je moet het voorstellen als een rond theater waar alleen de vloer vrij is en voor de rest alleen maar zitplaatsen. Je kunt dus helemaal rondom zitten. De vloer is erg klein, kunnen misschien 200 man staan? Dus ja, het is best erg...

Hier zo ziet het eruit:

Van de vloer moet je dus nog de helft wegdenken want dat is het podium (aan de linkerkant waar een soort van microfoons staan).

Ja het is echt geen geschikte zaal voor zo'n concert Op tijd er heen gaan dus
pi_44138453
Hoe snel zal je er bij moeten zijn om te kunnen staan?
pi_44138543
Heel snel
  Moderator maandag 4 december 2006 @ 17:40:55 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44138546
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:38 schreef JeroenV het volgende:
Hoe snel zal je er bij moeten zijn om te kunnen staan?
Bij Snow Patrol waren wij een uur van tevoren en toen stond het op de vloer wel vol. Ook de zitplaatsen waren toen bijna allemaal ingenomen. Bij dat concert stonden alle trappen en gangen overigens ook vol met mensen. Het is dus vloer + zitplaatsen + alle overige ruimte. Maar ik zou niet graag op zo'n trap staan...
pi_44138591
Maar jij denkt dat er 200 personen op die vloer passen? Lijkt me eerder 50 ofzo
  Moderator maandag 4 december 2006 @ 17:46:58 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44138753
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:42 schreef lienelien het volgende:
Maar jij denkt dat er 200 personen op die vloer passen? Lijkt me eerder 50 ofzo
Nee een man of 200 moet zeker lukken Wat denk jij Liek? Ik heb er nog niet gestaan

Maar je moet zeker op tijd komen voor een goed plekje, als het vol is gooien ze de vloer dus gewoon dicht...
pi_44139937
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:46 schreef MaJo het volgende:

Nee een man of 200 moet zeker lukken Wat denk jij Liek? Ik heb er nog niet gestaan

Maar je moet zeker op tijd komen voor een goed plekje, als het vol is gooien ze de vloer dus gewoon dicht...
Mensen hier (die niet in Vredenburg geweest zijn) stellen echt duizendmaal dezelfde vraag...
Goede samenvatting MaJo, foto maakt het ook een hoop duidelijker voor hen, denk ik.

Ik denk ook dat er ongeveer 150 à 200 man op mag van de brandweer Wij stonden bij Snow Patrol echt ruim (zelfs helemaal vooraan dus) en toch mocht er niemand bij. Het stikt echt van de beveiliging dus zoals ik al zei, vergeet de Party, die lui gaan het echt zwaar temmen daar.

Ik denk zelf dat als je gewoon op tijd komt (wij waren er dacht ik een half uur voor het voorprogramma startte), je met gemak staanplaatsen hebt. Misschien dat je/jullie nooit zo vroeg gaan omdat het anders zo'n lange ruk wordt, maar dan ga je gewoon op de grond zitten, deden wij ook. Prima proper laminaat vloertje.
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:09 schreef Grobbel het volgende:
edit: maar ik ben daar dus nog nooit geweest. Hopen dat het in de praktijk niet zo slecht is als Lieke het nu laat klinken.
Oh, het is zeker niet mijn bedoeling om het slecht te laten klinken! Ik vond het echt een fantastisch mooie zaal, en heb het zeker naar mijn zin gehad. Ik ben namelijk zelf niet zo van het beuken, springen en bier gooien, en ik rook niet. Afgaande op de Bloc Party muziek en aanhang zal deze zaal mijnsinziens dan dus minder geschikt zijn, al heb ik dat misschien mis.
Daar komt bij dat ik na afloop van het concert hoorde dat het geluid op de tribune erg slecht was, daar hadden wij geen last van.
Gewoon op die vloer gaan staan dus en je gedragen als een net persoon, niks aan het handje!

[ Bericht 28% gewijzigd door Lieke_K op 04-12-2006 18:32:41 ]
pi_44139980
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:25 schreef Lieke_K het volgende:

Ik denk zelf dat als je gewoon op tijd komt (wij waren er dacht ik een half uur voor het voorprogramma startte), je met gemak staanplaatsen hebt. Misschien dat je/jullie nooit zo vroeg gaan omdat het anders zo'n lange ruk wordt, maar dan ga je gewoon op de grond zitten, deden wij ook. Prima proper laminaat vloertje.
hippie-alert!
pi_44140184
Ja ja, dat kregen we toen ook al te horen. Oh nee. "Festivalvolk"
pi_44140187
interpol is toch niet echt het voorprogramma he?
pi_44140221
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:34 schreef spacemangraig het volgende:
interpol is toch niet echt het voorprogramma he?
Doe eens een héééle wilde gok.
  † In Memoriam † maandag 4 december 2006 @ 18:36:27 #233
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_44140240
Ik ben er bij
pi_44140269
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:35 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

Doe eens een héééle wilde gok.
eh, nee?
pi_44140276
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:37 schreef spacemangraig het volgende:
eh, nee?
pi_44140325
godzijdank, anders was ik nu heel verdrietig.
pi_44140343
Ik ben er bij, maar die zaal staat me niet aan
  maandag 4 december 2006 @ 22:50:27 #238
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44148750
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wij gaan dan inderdaad maar wat vroeger richting Vredenburg, wat een gedoe ook weer. Hopen maar dat het concert nog verplaatst gaat worden (net als toen met Franz Ferdinand), want dit slaat natuurlijk nergens op.
  Moderator dinsdag 5 december 2006 @ 00:03:20 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44151339
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:50 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Wij gaan dan inderdaad maar wat vroeger richting Vredenburg, wat een gedoe ook weer. Hopen maar dat het concert nog verplaatst gaat worden (net als toen met Franz Ferdinand), want dit slaat natuurlijk nergens op.
Snap je nu waarom ik niet naar Vredenburg wil? Ik snap niet waarom ze dit soort concerten daar nu programmeren. Het zou inderdaad kunnen komen door de samenwerking van Tivoli/Vredenburg maar Tivoli is zoveel intiemer. Maar ja, er kunnen minder mensen in he...
Ik ga overigens nog wel naar Razorlight in Vredenburg, ook niet echt een goede band voor die zaal...
pi_44152182
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Snap je nu waarom ik niet naar Vredenburg wil? Ik snap niet waarom ze dit soort concerten daar nu programmeren. Het zou inderdaad kunnen komen door de samenwerking van Tivoli/Vredenburg maar Tivoli is zoveel intiemer. Maar ja, er kunnen minder mensen in he...
Ik ga overigens nog wel naar Razorlight in Vredenburg, ook niet echt een goede band voor die zaal...
niet echt een goede zaal voor die band

Moderator dinsdag 5 december 2006 @ 01:31:50 #241
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44153166
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:31 schreef lienelien het volgende:

[..]

niet echt een goede zaal voor die band

Dat klopt inderdaad nog beter
  † In Memoriam † dinsdag 5 december 2006 @ 11:44:20 #242
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_44158111
Vredenburg is juist wél een intieme zaal, omdat het publiek als in een soort arena om de band heen zit. Ik zie niet in waarom het geen goede locatie voor Bloc Party zou zijn.
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:29:18 #243
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_44160786
Mij lijkt het juist erg vet
pi_44266729
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom ze dit soort concerten daar nu programmeren.
Za, 28/04/07
20.15 uur BLOC PARTY
Vredenburg Utrecht

They just did it again!

Net als bij:

Wo, 07/02/07
20.15 uur RAZORLIGHT
Vredenburg Utrecht

en

Do, 01/03/07
20.15 uur LILY ALLEN
Vredenburg Utrecht

hmzz.. worden mijn eerste concerten in Vredenburg.. ik merk het wel. Heb wel 1 keer bij een 'zitconcert' gezeten. Maar dat was Eels With Strings.. dat is toch net wat anders
  Moderator zaterdag 9 december 2006 @ 03:13:03 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44269651
Goover als je er een beetje op tijd bent moet het wel goedkomen. Ik denk dat het prima te doen is als je beneden staat. Ik wil in ieder geval niet nog een keer zitten. Bij Snow Patrol had ik het idee dat ik naar tv zat te kijken ofzo, erg raar om een concert zittend mee te maken
  zaterdag 9 december 2006 @ 03:30:22 #246
145942 Stylez
zoals gewoonelijk
pi_44269800
Hmm ziet er uit als een beetje crappy locatie, maar ja ik zie het wel. Ben sowieso aanwezig heb al kaartjes
:7
pi_44271606
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 03:13 schreef MaJo het volgende:
Goover als je er een beetje op tijd bent moet het wel goedkomen. Ik denk dat het prima te doen is als je beneden staat. Ik wil in ieder geval niet nog een keer zitten. Bij Snow Patrol had ik het idee dat ik naar tv zat te kijken ofzo, erg raar om een concert zittend mee te maken
Wat is 'een beetje', ik moet uit Leiden komen, dat is opzich niet zo heel ver. Maar ik moet die dag(en) nog wel gewoon werken dus ik kan niet heel vroeg weg.
pi_44358424
  Moderator dinsdag 12 december 2006 @ 16:31:47 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44360894
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 11:09 schreef Goover het volgende:

[..]

Wat is 'een beetje', ik moet uit Leiden komen, dat is opzich niet zo heel ver. Maar ik moet die dag(en) nog wel gewoon werken dus ik kan niet heel vroeg weg.
Een uur vantevoren moet voldoende zijn denk ik
pi_44360977
TVP, heb er al vaker mensen over gehoord dus toch maar eens wat van gaan beluisteren!
pi_44373065
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:34 schreef Robertv het volgende:
TVP, heb er al vaker mensen over gehoord dus toch maar eens wat van gaan beluisteren!
pi_44373086
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Een uur vantevoren moet voldoende zijn denk ik
Eens ff kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen.. maar het duurt nog ff voor het zover is.
pi_44374249
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:22 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Nieuwe clip: The Prayer
Dat nummer zwerft zowaar op mijn computer rond, een godsmirakel aangezien ik echt in de overtuiging was niks van het nieuwe album te kennen.

Niet echt een superboeiende clip, maar wel leuk.
pi_44376697
Machtig mooie band. Nummers van het nieuwe album alweer met veel plezier aan het luisteren. This is not a Competition, Staying Fat en All the Marshalls are Dead zijn toppertjes
  woensdag 13 december 2006 @ 00:11:49 #255
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_44377918
Maar dat zijn b-sides
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 00:23:56 #256
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_44378306
Hoe tof moet de rest dan niet zijn.
  woensdag 13 december 2006 @ 00:41:02 #257
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_44378833
Zeker, al vind ik All the marshalls are dead, tulips en answers een van de vetste nummers. Ondanks dat het 'slechts' b-sides zijn.
pi_44379167
Tulips en Answers zijn toch van 2e album, en niet van dit nieuwe? En hoe bedoel je b-sides, dat was toch op LP's?

(Geen verstand van )
pi_44379208
Nummer heet trouwens The Answer toch?
pi_44382289
Ok nu moet iemand mij of: helpen of: een flinke tik verkopen dat ik niet weet hoe het zit.

Ik hoor mensen praten over '2e albums' 'nieuwe albums' etc.. maar het enige wat ik zie is Silent Alarm en de remix cd daarvan:

http://www.blocparty.com/albums.php

Help mij! Ik snap het niet meer.. is er een 'nieuw' album?
pi_44382408
'The full album was leaked in November 2006 onto many torrent websites, three months before scheduled release.'

Ok ik snap het weer... Stom gedoe, omdat ik netjes mijn cdtjes koop moet ik nu langer wachten...
  woensdag 13 december 2006 @ 09:32:41 #262
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44383285
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:37 schreef Goover het volgende:
'The full album was leaked in November 2006 onto many torrent websites, three months before scheduled release.'

Ok ik snap het weer... Stom gedoe, omdat ik netjes mijn cdtjes koop moet ik nu langer wachten...
Een prerelease downloaden staat nochtans niet gelijk aan het niet netjes kopen van de CD, hoor. Zo gauw deze uitkomt zal ik deze echt wel aaschaffen.
pi_44383318
De kwaliteit was toch zo slecht van de downloads? Ik had hem tenminste gelijk weg gegooid.
pi_44383901
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:32 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Een prerelease downloaden staat nochtans niet gelijk aan het niet netjes kopen van de CD, hoor. Zo gauw deze uitkomt zal ik deze echt wel aaschaffen.
Is geen release.. is een lek.. dat is heel wat anders. Maar goed
pi_44383955
ik vind de nieuwe plaat wel aardig, het mist een beetje echte uitschieters maar het luistert fijn weg.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  woensdag 13 december 2006 @ 10:12:32 #266
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44384163
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:01 schreef Goover het volgende:

[..]

Is geen release.. is een lek.. dat is heel wat anders. Maar goed
Wat je het ook noemen wil, mijn punt staat nog steeds.
  woensdag 13 december 2006 @ 10:16:10 #267
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_44384246
Yep, het is volgens mij niet eens uitgesloten dat zo'n plaat expres gelekt wordt om een beetje buzz te creëren. Iedereen heeft het nu over bv de nieuwe Shins en Bloc Party, beide vroeg gelekt.
Ik ga ze ook wel beide kopen, trouwens, hoewel ik nog erg aan die nieuwe Bloc Party moet wennen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 13 december 2006 @ 10:18:38 #268
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_44384317
In November 2005 gezien in Madrid. Was in 1 of andere vage discotheek aan de andere kant van de rivier. De discotheek deed het prima als concertzaaltje overigens, alleen het bier was belachelijk duur. Die teringlijers vroegen 4 euro voor een mini-biertje en 8 euro voor een Amsterdammertje. Ik en mijn vriendin waren de enige blonde mensen in de zaal, tussen allemaal vage Spanjaarden.

De sfeer was overigens top, lekker kleinschalig en veel intiemer dan bij Lowlands waar ik ze dit jaar weer gezien heb (wat ook geen slecht concert was).
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
pi_44556804
Wanneer komt hun nieuwe album eigenlijk uit? (ben toch zo geen fan van hele albums downloaden en te slechte kwaliteit enzo)

Trouwens, the Prayer is
  † In Memoriam † dinsdag 19 december 2006 @ 00:53:36 #271
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_44558797
Nieuwe album: 05/02/07
pi_44559221
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:27 schreef Eikelpiercing het volgende:
Wanneer komt hun nieuwe album eigenlijk uit? (ben toch zo geen fan van hele albums downloaden en te slechte kwaliteit enzo)

Trouwens, the Prayer is
Er is al wel een fatsoenlijke rip uit hoor
pi_44560469
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 00:53 schreef bukgeit het volgende:
Nieuwe album: 05/02/07
(heb hem al besteld )

Ook al wat nummers beluisterd, de recenties zijn niet heel lovend, het is wel net iets anders als de eerste cd, maar ik vind het nog wel lekker luisteren hoor.
pi_44560553
Ik zal hem binnenkort weer eens beluisteren. Nog maar een keer gedaan, en toen viel het erg tegen.
pi_44565317
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 08:27 schreef Goover het volgende:

[..]

(heb hem al besteld )

Ook al wat nummers beluisterd, de recenties zijn niet heel lovend, het is wel net iets anders als de eerste cd, maar ik vind het nog wel lekker luisteren hoor.
Ik ben het dan duidelijk zeer oneens met die recenties. Over het geheel is het album beter dan hun vorige, die het toch meer van uitschieters moest hebben. Het is in die zin een ander album dat het minder up-tempo is, ze hebben een iets volwassener sound aangenomen. Mij bevalt het wel.
pi_44570710
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:29 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

Ik ben het dan duidelijk zeer oneens met die recenties. Over het geheel is het album beter dan hun vorige, die het toch meer van uitschieters moest hebben. Het is in die zin een ander album dat het minder up-tempo is, ze hebben een iets volwassener sound aangenomen. Mij bevalt het wel.
Je kan zo voor de WahWah gaan schrijven
pi_44574161
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 15:33 schreef lienelien het volgende:

[..]

Je kan zo voor de WahWah gaan schrijven
pi_44583347
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:51 schreef PAA-053 het volgende:
Tulips en Answers zijn toch van 2e album, en niet van dit nieuwe? En hoe bedoel je b-sides, dat was toch op LP's?

(Geen verstand van )
Ik herhaal mijn vraag nog maar even want ik begrijp er nog steeds niets van
pi_44583929
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:15 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Ik herhaal mijn vraag nog maar even want ik begrijp er nog steeds niets van
B-sides. Ook wel een beschrijving van extra nummers op een CD single. Vaak nog niet eerder uitgebracht.

De nummers die je noemt zijn B-sides (volgens mij..) Want op geen van beide albums..
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:07:56 #280
165299 KillingMoon
Desire is a terrible thing
pi_45605836
Nog twee weken en het is zover. Wat ik al beluisterd heb klinkt veel rustiger dan het debuut.
Weekend in the city hoeft dan ook geen kopie te worden van Silent Alarm, hoewel dat een ijzersterk album was.
pi_45606036
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef KillingMoon het volgende:
Nog twee weken en het is zover. Wat ik al beluisterd heb klinkt veel rustiger dan het debuut.
Weekend in the city hoeft dan ook geen kopie te worden van Silent Alarm, hoewel dat een ijzersterk album was.
Ik vind A Weekend in the city overall gezien beter dan Silent Alarm. Daarop stonden maar een paar uitschieters en de rest luister(de) ik eigenlijk nooit...
Last.fm
pi_45635467
Ik vind Silent Alarm en A Weekend In The City behoorlijk gelijkwaardig. Over de breedte is AWitC misschien beter maar Silent Alarm heeft met een aantal nummers toch wel een briljant album neer weten te zetten.
Ik was wel ernstig teleurgesteld met de release op release van Banquet terwijl bijvoorbeeld een Helicopter een geweldig nummer is.

De nieuwe clip is wel leuk gedaan trouwens.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:49:38 #283
165299 KillingMoon
Desire is a terrible thing
pi_45698383
Weekend in the city is nu al maanden gelekt, en ligt nog steeds niet in de schappen.
Ik vraag me toch af of dat niet al te nefast is voor de verkoopcijfers.
pi_45699930
Ik heb Weekend in the city echt nog geen een keer volluit geluisterd, terwijl hij al maanden op mijn computer staat...
pi_45717473
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:49 schreef KillingMoon het volgende:
Weekend in the city is nu al maanden gelekt, en ligt nog steeds niet in de schappen.
Nefast? ehmm... funest? of wat...
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:32 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb Weekend in the city echt nog geen een keer volluit geluisterd, terwijl hij al maanden op mijn computer staat...
kutherrie. Ik vind geen een nummer leuk tot nu toe..
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:23:08 #286
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_45720161
Ik moet toegeven dat ik AWitC eerst ook niet echt super vond, maar naar mate ik het vaker luister ben ik het toch gaan waarderen. Als je de 2e helft van Silent Alarm goed vond, dan is AWitC ook wel goed. Als je de eerste helft van SA juist beter vond, dan kun je deze beter laten liggen.

Oh, en 5 februari is de officiële release.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:42:09 #287
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45720405
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:49 schreef KillingMoon het volgende:
Vergeleken met 95% van de andere grote releases die ook allemaal maanden voor de releasedatum worden gelekt? Zal niet zo veel verschil maken eigenlijk, lijkt me.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:44:41 #288
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45720440
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 02:14 schreef lienelien het volgende:

kutherrie. Ik vind geen een nummer leuk tot nu toe..
De gelekte versie is ook gewoon van slechte kwaliteit. Ik ga de CD in ieder geval wel gewoon aanschaffen; voor 11,99 bij cdwow wil ik die gok wel wagen.
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:12 schreef Os__ het volgende:
Ik vind Silent Alarm en A Weekend In The City behoorlijk gelijkwaardig. Over de breedte is AWitC misschien beter maar Silent Alarm heeft met een aantal nummers toch wel een briljant album neer weten te zetten.
Ik was wel ernstig teleurgesteld met de release op release van Banquet terwijl bijvoorbeeld een Helicopter een geweldig nummer is.

Ben je nu teleurgesteld dat Banquet zo vaak op single is verschenen en Helicopter niet? Je weet dat Helicopter ook gewoon een single was, hoop ik? De eerste van Silent Alarm zelfs, als ik me niet vergis. (Al was Banquet natuurlijk een jaar daarvoor al een keer een single geweest)
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:49:24 #289
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45720515
Banquet is toch gewoon een heerlijk nummer? Blijft leuk, ondanks dat het een single geweest is. Ik zie het probleem niet zo.
pi_45723793
Ik heb een paar keer een clip van het nieuwe nummer (weet de titel verder niet) gezien, maar dat maakte weinig indruk...
pi_45725755
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:44 schreef Grobbel het volgende:

[..]

De gelekte versie is ook gewoon van slechte kwaliteit. Ik ga de CD in ieder geval wel gewoon aanschaffen; voor 11,99 bij cdwow wil ik die gok wel wagen.
[..]

Ben je nu teleurgesteld dat Banquet zo vaak op single is verschenen en Helicopter niet? Je weet dat Helicopter ook gewoon een single was, hoop ik? De eerste van Silent Alarm zelfs, als ik me niet vergis. (Al was Banquet natuurlijk een jaar daarvoor al een keer een single geweest)
Is mij echt volkomen ontgaan. Maar volgens mij was het zo dat Banquet echt keer op keer opnieuw released werd. Dat Helicopter als single is verschenen is echt volledig langs mij heen gegaan.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:55:29 #292
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45725878
Er was zelfs een videoclip van Helicopter:
http://www.youtube.com/watch?v=2R6S5CJWlco
  Moderator zondag 28 januari 2007 @ 11:16:22 #293
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_45751052
Ik heb ook het nieuwe album maar even beluisterd, maar ik moet zeggen dat dit mij weer tegenvalt. Sterker nog ik vind dit album nog minder overtuigend dan Silent alarm...

Voor Silent alarm ben ik meteen naar de winkel gegaan, maar achteraf gezien vond ik dat album, ondanks een aantal goede nummers, toch niet sterk genoeg. Het remix album was hetzelfde verhaal. Jammer dat deze band weer zijn belofte niet inwilligt.
  zondag 28 januari 2007 @ 12:37:05 #294
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45752881
quote:
Op zondag 28 januari 2007 11:16 schreef belsen het volgende:
Ik heb ook het nieuwe album maar even beluisterd, maar ik moet zeggen dat dit mij weer tegenvalt. Sterker nog ik vind dit album nog minder overtuigend dan Silent alarm...

Voor Silent alarm ben ik meteen naar de winkel gegaan, maar achteraf gezien vond ik dat album, ondanks een aantal goede nummers, toch niet sterk genoeg. Het remix album was hetzelfde verhaal. Jammer dat deze band weer zijn belofte niet inwilligt.
Let wel: ze beantwoorden niet aan de verwachting die jij voor jezelf gekweekt hebt.... Daar kan de band niks aan doen natuurlijk.
Wel ben ik met je eens dat Silent Alarm niet in zijn geheel even sterk is. Maar ja. Wie maakt er ooit een album wat helemaal briljant is? Ik ken niemand.....

Ik heb overigens nog geen mening over de nieuwe plaat. Nog niet geluisterd.
  Moderator zondag 28 januari 2007 @ 12:46:53 #295
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_45753112
quote:
Op zondag 28 januari 2007 12:37 schreef peaceman het volgende:

[..]

Let wel: ze beantwoorden niet aan de verwachting die jij voor jezelf gekweekt hebt.... Daar kan de band niks aan doen natuurlijk.
Daar heb je natuurlijk voor een gedeelte gelijk in, maar ik spreek en bezie het natuurlijk ook vanuit mijzelf. Ze kunnen natuurlijk ook eens hun best doen een goede plaat te maken.
quote:
Wel ben ik met je eens dat Silent Alarm niet in zijn geheel even sterk is. Maar ja. Wie maakt er ooit een album wat helemaal briljant is? Ik ken niemand.....
The Clash.
  zondag 28 januari 2007 @ 12:51:01 #296
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45753204
quote:
Op zondag 28 januari 2007 12:46 schreef belsen het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk voor een gedeelte gelijk in, maar ik spreek en bezie het natuurlijk ook vanuit mijzelf. Ze kunnen natuurlijk ook eens hun best doen een goede plaat te maken.
[..]
Tja zij zullen waarschijnlijk wel vinden dat ze een goede plaat gemaakt hebben..... Jij niet, dat is puur een kwestie van smaak. Tenzij je inhoudelijk ook feitelijke kritiek hebt
quote:
The Clash.
Ah jij kent er voor jezelf 1-tje
Knap, ik ken er echt geen 1. Staat altijd wel een minder nummer op een album.
  zondag 28 januari 2007 @ 13:18:00 #297
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45753963
quote:
Op zondag 28 januari 2007 12:37 schreef peaceman het volgende:

Ik heb overigens nog geen mening over de nieuwe plaat. Nog niet geluisterd.
Dan kun je het beste nog even wachten tot de officiële release - de productie op het gelekte exemplaar is niet best, en ik heb van anderen gehoord die het album nu in hun bezit hebben dat A Weekend in the City een stuk beter te behappen met de uiteindelijke productie.
Ik ga het album nu sowieso bestellen voor een vriend van me op cdwow.nl, en dan kijk ik wel of het verschil inderdaad zo groot is.
  zondag 28 januari 2007 @ 13:21:15 #298
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45754063
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:18 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dan kun je het beste nog even wachten tot de officiële release - de productie op het gelekte exemplaar is niet best, en ik heb van anderen gehoord die het album nu in hun bezit hebben dat A Weekend in the City een stuk beter te behappen met de uiteindelijke productie.
Ik ga het album nu sowieso bestellen voor een vriend van me op cdwow.nl, en dan kijk ik wel of het verschil inderdaad zo groot is.
Ik zal m ook wel bestellen via cd-wow tzt, maar gezien de trouwplannen zal er van cd's kopen voorlopig weinig komen ben ik bang.
Zoiezo vind ik dat platen altijd even in moeten werken. Zo vond ik die nieuwe Magic Numbers na 2 luisterbeurten enorm tegenvallen, maar inmiddels begint het kwartje meer te vallen.
  zondag 28 januari 2007 @ 14:11:47 #299
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45755700
Dit topic is trouwens praktisch vol, ik maak wel even een nieuwe aan.
  zondag 28 januari 2007 @ 14:24:04 #300
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
  zondag 28 januari 2007 @ 14:24:31 #301
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45756185
En dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: