En maandag al in de winkel, met bonus DVDquote:Op zaterdag 12 februari 2005 15:53 schreef DaisyDuke het volgende:
"Silent Alarm" nu ook op de Luisterpaal!
Ik heb hem vandaag gekocht.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:10 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
En maandag al in de winkel, met bonus DVD![]()
ja gelezen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:26 schreef Beatlesque het volgende:.
Bloc Party ken ik inmiddels een tijdje, 'k vind de muziek gezellie (punk/funk toch?) en ik kan niet wachten tot hun debuut in de winkels ligt. Ze stonden laatst ook in de OOR, iemand toevallig dat interview gelezen?
Meen je dat??quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:34 schreef Afunados het volgende:
Heeft veel weg van FF en inderdaad een heerlijk album![]()
Eerste keer dat ik gehele CD hoorde dacht ik aan FF. Maar het is inderdaad een mix van verschillende groepen/stijlen, hetgeen de muziek ook zo goed maakt..quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:46 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Meen je dat??
Ik vind FF veel poppier en traditioneler.
Bloc Party vind ik meer een mix tussen Interpol en Gang of Four, met een zanger die goed naar
Robert Smith van The Cure heeft geluisterd, en nog een eigen smoel heeft ook.
helemaal mee eens. Lekkere sterke plaat.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 20:09 schreef Op-zicH het volgende:
Ik luister de laatste dagen niks anders. Hij had een paar luisterbeurten nodig, maar nu ik eenmaal om ben, krijg ik er geen genoeg van.
Grappige redenering....quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:29 schreef Tup het volgende:
Ik hoor van alles Blur, joy division, the franz, the strokes. Dan moet je wel een eigen geluid hebben.... Briljant
waar bestaat die massa uit volgens jou? ik bedoel: met welke bands zitten ze volgens jou (nog) op één lijn?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:55 schreef gr8w8 het volgende:
Mwah, ik ben niet geheelom. Vind het wel aardig, maar de hype is zwaar overtrokken. Zo goed zijn ze nou ook weer niet. Wat niet is kan nog komen uiteraard, maar op dit moment ontstijgen ze de massa nog niet.
Vind de single-keuze voor Banquet ook vreemd, vind het een van de mindere nummers van het album. Niet slecht, maar bepaald geen eye-catcher.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:35 schreef Grobbel het volgende:
Ik vind dat ze maar vreemde keuzes wat singles betreft hebben... So Here We Are is een van de minst interessante nummers van de plaat (zelfs voor een "ballad" redelijk sub-par, dan toch liever This Modern Love of zo), en met dat nummer moeten ze dan op de huidige hype-golf gaan meeliften? Vreemde marketingkeuze; het is dat ik de band al een jaar ken, maar als ik allerlei positieve geluiden hoor vanuit de pers over een onbekende band en vervolgens So Here We Are als "posterchild" erbij hoor, dan is mijn eerste indruk toch niet zo overdonderend als toen ik Little Thoughts en She's Hearing Voices vorig jaar in de zomer voor het eerst hoorde.
En dat Banquet nu voor de derde keer of zo wordt gelanceerd als single in april is ook wat flauw... Het is best een aardig nummer, daar niet van, maar om daar zo lang op te blijven teren terwijl je ijzersterke alternatieven hebt in de vorm van Price of Gas, Positive Tension, Pioneers en Like Eating Glass vind ik zelf weer wat jammer.
Misschien, maar het is geen nummer waar de kwaliteiten van de band goed naar voren komen, namelijk het imposante geroffel van de drummer, de mooi uitwaaierende gitaarpartijen, de subtiele effecten etc..quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:59 schreef Op-zicH het volgende:
Ik vind Banquet juist een goede keuze als single, want die luistert gelijk goed weg. Ik liet hem aan een paar vrienden horen en die vroegen zich gelijk af welke band dat was.
She's Hearing Voices is volgens mij wel opnieuw opgenomen (of anders gemixt, maar song is nagenoeg hetzelfde), Banquet is niks aan veranderd. Little Thoughts bestaat ook maar in 1 versie, maar goed, die staat dus ook niet op het album of op de EP. Overigens is dat nummer dus wel een aanrader om nog een keer achteraan te gaan voor de kersverse Bloc Party fans die niet genoeg hebben aan het album en de ep alleen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:47 schreef Kolkus het volgende:
Ik ken die ouwe singles niet, maar neem aan dat deze nummers opnieuw zijn opgenomen voor het debuut?!?
Eerlijkheidshalve? Toen ik Banquet voor het eerst hoorde, vond ik het wel een aardig nummer, maar niet echt geniaal of zo - al moet ik erbij zeggen dat ik in diezelfde periode ook Aluminum van Mahjongg en History van controller.controller leerde kennen, en die waren net een paar tandjes beter en dansbaarder. Pas toen Little Thoughts werd gereleased, was ik ineens om wat Bloc Party betreft - inclusief Banquet dus, met terugwerkende kracht. Banquet is gewoon degelijk, maar zeker niet het beste wat de wat dansbaardere indierock te bieden had en heeft.quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:59 schreef Op-zicH het volgende:
Ik vind Banquet juist een goede keuze als single, want die luistert gelijk goed weg. Ik liet hem aan een paar vrienden horen en die vroegen zich gelijk af welke band dat was.
daar sluit ik me helemaal bij aanquote:Op dinsdag 19 april 2005 20:36 schreef lienelien het volgende:
héééééélemaal geweldig(netzoals voist
)
bloc party naar rockin park zou nog beter zijnquote:Op woensdag 20 april 2005 20:34 schreef Aalx het volgende:
Er waren geruchten dat bloc party op lowlands zoude komen gaat dat nog door of niet? t zou wel mooi zijn want k kan niet naar werchter en pinkpop is echt bar slecht dit jaar...
Ik heb er juist wel hele goede recensie over gelezen, heb 'm zelf ook nog niet gehoord. De muziek van Bloc Party is natuurlijk wel uitermate geschikt voor remixes.quote:Op zondag 13 november 2005 17:14 schreef lienelien het volgende:
iemand al die cd met remixes gehoord? kheb er niet zown goede resencies over gelezen, maar jammer genoeg ook zelf nog niet gehoord!
Erg teleurstellend, zit weinig interessants tussen..quote:Op zondag 13 november 2005 17:14 schreef lienelien het volgende:
iemand al die cd met remixes gehoord? kheb er niet zown goede resencies over gelezen, maar jammer genoeg ook zelf nog niet gehoord!
En in perfecte naaistreektraditie voor degenen die de plaat al in huis hadden, wordt nu ook Silent Alarm opnieuw uitgebracht met Little Thoughts en Two More Years als bonus tracks; waarbij de eerste wat mij betreft sowieso al op de oorspronkelijke tracklist had op moeten staan. Verder geloof ik nog wat bonusmateriaal, maar niet echt interessant geloof ik.quote:Op zondag 13 november 2005 17:29 schreef Afunados het volgende:
Nieuwe single Two More Years is daarentegen super!
Typisch een lame-ass marketingactie van de platenmaatschappij om de (teruggelopen) verkoop weer te stimulerenquote:Op zondag 13 november 2005 18:13 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En in perfecte naaistreektraditie voor degenen die de plaat al in huis hadden, wordt nu ook Silent Alarm opnieuw uitgebracht met Little Thoughts en Two More Years als bonus tracks; waarbij de eerste wat mij betreft sowieso al op de oorspronkelijke tracklist had op moeten staan. Verder geloof ik nog wat bonusmateriaal, maar niet echt interessant geloof ik.
Naast de remix-CD natuurlijk.quote:Op zondag 13 november 2005 18:36 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Typisch een lame-ass marketingactie van de platenmaatschappij om de (teruggelopen) verkoop weer te stimuleren![]()
Ik wordt ook altijd een beetje moe van dat soort acties!
Ik ken het nummer niet hoor, maar als het in de stijl van 'original pirate material' is, ben ik opzich wel benieuwd!quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:02 schreef Lieke_K het volgende:
Die gemixte versie van The Streets is niet echt heel gaaf ofzo. (vond ik iig)
Op mij kwam het echt over alsof ze gewoon de tekst en melodie hadden overgenomen en dan 'op zn Streets' de tekst hadden 'ingesproken'.
Maar goed, niet iedereen deelt deze mening wellicht.
Ik vind het ook niet helemaal geweldig. Het klopt niet echt op een of andere manier..quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:02 schreef Lieke_K het volgende:
Die gemixte versie van The Streets is niet echt heel gaaf ofzo. (vond ik iig)
Op mij kwam het echt over alsof ze gewoon de tekst en melodie hadden overgenomen en dan 'op zn Streets' de tekst hadden 'ingesproken'.
Maar goed, niet iedereen deelt deze mening wellicht.
Ik was ook pissed toen ik dat zag. Ik, als fan, volle prijs betaald voor hun cd, limited edition, met bonus-DVD. Ik had beter wat gewacht dan had ik 2 nummers + een veel uitgebreidere DVD. Logisch?quote:Op zondag 13 november 2005 18:36 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Typisch een lame-ass marketingactie van de platenmaatschappij om de (teruggelopen) verkoop weer te stimuleren![]()
Ik wordt ook altijd een beetje moe van dat soort acties!
Ik vind 'm tegenvallen. Vooral die remix van Like Eating Glass is echt triestquote:Op zondag 13 november 2005 17:14 schreef lienelien het volgende:
Sommige nummers zijn echt verwerkt tot pure muzak.quote:
ik mail je straks wel even Like Eating Glas, Helicopter en This Modern Love, dan krijg je er wel een beter beeld vanquote:Op maandag 3 april 2006 11:08 schreef MaJo het volgende:
Ken eerlijk gezegd alleen BanquetLeuk nummertje maar vond hem niet dusdanig gaaf dat ik de cd per se wilde hebben. Nu ik dit zo lees is Banquet niet echt representatief voor de rest van het album? Ga hem toch maar eens aanschaffen denk ik
Alleen op het moment even krap bij kas, teveel cd's gekocht
\quote:Op maandag 3 april 2006 11:10 schreef lienelien het volgende:
[..]
ik mail je straks wel even Like Eating Glas, Helicopter en This Modern Love, dan krijg je er wel een beter beeld van![]()
Ben aan het werk dus dat komt mooi uit. Al lijkt het van nietquote:
1: Like Eating Glassquote:Op maandag 3 april 2006 19:01 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik heb het album ook gekocht (een tijdje geleden al) en ik moest toch wel wennen aan de sound.
Nu ik dan eindelijk gewend ben, ben ik blij dat ik de cd heb aangeschaft.
Heerlijke nummers: 1, 2, 4, 7 en 9.
Uit mijn hoofd, haha ik zal nog een keertje even wat duidelijker reageren, de cd ligt nu boven en ik ken de titels niet uit mijn hoofd.. I am sorry.
graag gedaanquote:Op maandag 3 april 2006 23:10 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Dankjewel!
ik ook, er staat werkelijk geen 1 nummer op dat echt goed is. Ik verkoop niet zo gauw cd's maar deze staat toch echt op de nominatie om ebay op te gaan.....quote:
Die remix van Banquet is best okequote:Op maandag 3 april 2006 23:29 schreef bartrid het volgende:
[..]
ik ook, er staat werkelijk geen 1 nummer op dat echt goed is. Ik verkoop niet zo gauw cd's maar deze staat toch echt op de nominatie om ebay op te gaan.....
...Maar die remix van Banquet is ook al jaren oud, stond zelfs al op hun debuut-EP. Niet zo vreemd dat die wat minder bij elkaar gegooid klinkt dan de rest.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:15 schreef Jesse- het volgende:
[..]
Die remix van Banquet is best oke
*moet je die live cd eens horen*
goed idee!quote:Op woensdag 5 april 2006 14:36 schreef JeroenV het volgende:
De remix-cd ga ik maar niet aan beginnen. De normale versie is wel heel goed. Ben benieuwd naar de nieuwe cd, wanneer zou die uitkomen?
nah, die kwaliteit is niet om aan te horenquote:Op woensdag 5 april 2006 14:44 schreef Grobbel het volgende:
Nieuwe album zou in het najaar moeten komen, met als voorlopige werktitel "Urbanite Relaxation". Er zijn trouwens wat nieuwe tracks te downloaden op onderstaande fanblog, alhoewel het om bootlegs gaat waarvan de geluidskwaliteit niet al te best is. Maar als je nieuwsgierig bent:
http://bloc-party.blogspot.com/
Eensch.quote:Op maandag 14 november 2005 01:43 schreef ZeroVince het volgende:
M'n favoriete nummer van Block Party is Blue Light.. Vooral de Engineers 'anti-Gravity' remix ervan (Album: Silent Alarm Remixed).
ja, klinkt idd wel leuk, maar die kwaliteitquote:Op woensdag 5 april 2006 22:30 schreef prototype het volgende:
Damn, jammer van de kwaliteit, maar ik vind Hunting for witches echt TOP klinken :|
ja, inderdaad.quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:58 schreef Boeman het volgende:
Leuke openingspost, alleen nog geen reacties
Ik vond het wel tijd voor een schopje!
Goede band, op de een of andere manier heb ik hun album ook al gehoord, en kan maar een ding zeggen: erg goed!
Zijn bevriend met Franz Ferdinand en dat kun je soms ook wel in hun muziek horen!
Ja, want op het forum van Bloc Party staan ook allemaal @#$@#topicsquote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:58 schreef Kolkus het volgende:
Is al een tijdje stil rond ze, ben benieuwd wat het nieuwe album qua stijl gaat brengen.
Ben meer liefhebber van de uptempo-nummers, hoop niet dat er teveels rustigs op komt.
Ik heb ze al wel eens live gezien en ik zou sowieso wel naar Lowlands zijn gegaan, maar Bloc Party was zeker geen verkeerde boeking.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:25 schreef Piliniak het volgende:
De aankondiging van Bloc Party was voor mij al bijna in z'n eentje genoeg om m'n Lowlands kaartje te halen.
Ah, vertel, hoe was dat?quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:39 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik heb ze al wel eens live gezien en ik zou sowieso wel naar Lowlands zijn gegaan, maar Bloc Party was zeker geen verkeerde boeking.
Ah, dacht dat ze maar 2x in Paradiso hadden gestaan. Met London Calling en in december 2005 oid nog een keertje.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:47 schreef Z het volgende:
Ik heb ze drie keer gezien en dat was alledrie keer een prima optreden. Alle drie keer was ook in Paradiso.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:06 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb ze in november 2004 in Paradiso gezien, toen als voorprogramma van Interpol. Was erg strak en zuiver, in elk geval; ik heb me zelden zo vermaakt met een voorprogramma.
Dat was nog in de tijd dat Bloc Party enkel die titelloze EP en wat losse singles uit had, dus de echte doorbraak moest nog komen (de enige reden dat zo'n prima avond tot stand kan komen buiten festivals en speciale gelegenhedenquote:Op maandag 7 augustus 2006 22:12 schreef lienelien het volgende:
[..]
![]()
Interpol, in Paradiso![]()
En bloc Party in het voorprogramma![]()
Klinkt als een best vermakelijke avond![]()
London Calling, voor Interpol en op zo'n labelavondje volgens mij. Maar coorect me if i'm wrong ...quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:48 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ah, dacht dat ze maar 2x in Paradiso hadden gestaan. Met London Calling en in december 2005 oid nog een keertje.
foei.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:49 schreef MaJo het volgende:
Ben erg benieuwd naar Bloc Party. Ken eerlijk gezegd Banquet alleen echt goed, dus zal beter naar de rest van de cd luisteren voor volgende week. Vind het toch wel leuk om de muziek een beetje te kennen als ik een band zie.
quote:
eerst Editors, dan Panic!gedoe.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
En ik moet ook nog steeds goed naar Editors luisteren. Eerst maar eens de bands die op Lowlands staan (ook panic! at the disco bijvoorbeeld) en dan zien we wel weer verder
Maar ik ga eerst panic zien en dan wil ik het een beetje kennenquote:
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:54 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
of nog beter: helemaal geen panic! gedoe..
Wat heb jij opeens tegen Panic! at the disco?quote:
'opeens'quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat heb jij opeens tegen Panic! at the disco?![]()
Door jou ben ik ze leuk gaan vindenquote:
Lieke is de schuldigequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Door jou ben ik ze leuk gaan vindenOf was het Lieke?
![]()
Het is gewoon een talent.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:04 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Toch geweldig hoe jullie elk topic om weten te muiten tot een I Bet Indie..-topic
MaJo, neologisme... is dat een woord?quote:
inderdaad jaquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:12 schreef belsen het volgende:
Liefhebbers van Bloc Party moeten eigenlijk ook eens naar ¡Forward, Russia! luisteren.
CD: iForward Russia! - Give me a Wall
Ik maakte hem eigenlijk pas nadat de reviewer op de FP hem had gemaakt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:13 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Die link had ik idd ook al gelegd
Erg leuk idd.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:12 schreef belsen het volgende:
Liefhebbers van Bloc Party moeten eigenlijk ook eens naar ¡Forward, Russia! luisteren.
CD: iForward Russia! - Give me a Wall
Ze waren fantastisch op dreef en ze speelden inderdaad een aantal nieuwe nummers, die me op zich prima bevielen. Heerlijk intens concert, goed, strak geluid.Niks over te klagen gehad.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:06 schreef JeroenV het volgende:
Ze stonden toch ook op LL? Hoe waren ze daar en speelden ze nieuwe nummers?
Ik zet in op benieuwdquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:21 schreef mordradead het volgende:
Bekend of benieuwd?
Ik snap het nietquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:21 schreef mordradead het volgende:
Bekend of benieuwd?
Djeez gaat lekkerquote:
quote:A Weekend In The City: nieuw album Bloc Party op 5 februari 2007
Op 5 februari 2007 brengt Bloc Party het nieuwe album A Weekend In The City uit. De opvolger van het succesdebuut Silent Alarm uit 2005 is geproduceerd door Jacknife Lee en opgenomen in de Grouse Lodge Studios in Ierland. A Weekend In The City wordt op 29 januari 2007 voorafgegaan door de eerste single The Prayer.
Met de release van Silent Alarm, en de singles Banquet, Helicopter en The Pioneers, ontsteeg Bloc Party op snelle en indrukwekkende wijze de underground. Het album ging wereldwijd ruim 1 miljoen keer over de toonbank en werd door NME uitgeroepen tot Album Of The Year. Hoe populair Bloc Party ook in ons land is, bleek afgelopen zomer eens te meer tijdens het optreden op Lowlands in een afgeladen Grolsch tent.
A Weekend In The City is geïnspireerd op wat zanger Kele Okereke noemt 'het levende geluid van een metropool'. Op het album vangt de band elk bruisend en doorsnee detail van het dagelijks leven in een moderne stad en de stille verlatenheid die daarbij alles bedekt. Van forenzen tot nonchalante sex en van uitgaan op vrijdag tot de lange reis naar huis terug op een vroege zaterdagmorgen. Dit zijn nummers die de betekenis willen begrijpen van de puls die onder elke dag klopt. Dit zijn elf nummers die barsten van de spanning, paranoia, verdriet, liefde en de intense behoefte om te weten waarom de stad zo ontheemd is geworden.
Tracklisting A Weekend In The City
01. Song For Clay (Disappear Here)
02. Hunting For Witches
03. Waiting For the 7.18
04. The Prayer
05. Uniform
06. On
07. Where Is Home?
08. Kreuzberg
09. I Still Remember
10. Sunday
11. SRXT
Bloc Party tourt in de herfst door Amerika om vervolgens in januari 2007 voor shows in Engeland terug te keren. Het vaste land van Europa volgt zeer waarschijnlijk daarna. www.blocparty.com
Beterquote:
Ik ben het dus ook niet met je eens. Jaren 00 klassieker.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:45 schreef nozem het volgende:
Typisch voorbeeld van een bandje dat je een paar weken lang compleet stukdraait, maar waar je van het ene op het andere moment ineens helemaal genoeg van hebt.
Al stond ik laatst toch zomaar ineens weer aardig te springen op Banquet in de kroeg.![]()
Ben ook benieuwd. De cd luister ik niet vaak meer, maar als er een nummer langs komt op mijn iPod is het altijd wel lekker. Als ze komen ga ik er ook zeker heen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:36 schreef MaJo het volgende:
Ah ik ben benieuwdVooral of ze nu nummers hebben die niet allemaal zowat hetzelfde zijn
Oeh en touren met P!atd? Jaloers!
Same here, schiet niet echt opquote:
Ik was eerderquote:Op maandag 13 november 2006 15:52 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ga jij er eens van af dan, misschien gaat ie bij dan sneller![]()
![]()
Nietesquote:
We're sorry, but our database servers are currently overloaded. Please enjoy a quick cup of tea and then try refreshing this page.quote:Op maandag 13 november 2006 15:53 schreef Paat het volgende:
Ik gooi mijn upload wel aan.
Is het echt slechte kwaliteit? Is heel vaak namelijk met albums die van te voren gelekt zijn, het 'echte' album klinkt dan heel anders..quote:Op maandag 13 november 2006 17:34 schreef Jesse- het volgende:
wel een slechte rip
ook dit: Encoded with: iTunes v7.0.0.70
192 cbr vind ik nou niet goed. Van The Shins is het album gelekt, maar dan wel een goede releasequote:Op maandag 13 november 2006 18:06 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
Is het echt slechte kwaliteit? Is heel vaak namelijk met albums die van te voren gelekt zijn, het 'echte' album klinkt dan heel anders..
3e? Je telt dat album met remixes mee als volwaardig album? Da's takkeherriequote:Op vrijdag 17 november 2006 13:39 schreef Bellah het volgende:
Luno, Banquet en Helicopter...
Maar derde cd (illegaal oeps..) klinkt echt niet fout hoor, zeker niet als je op de kwaliteit let (voor een album dat pas over 3 maanden uit komt).. Ik vind the prayer echt supervet, en de eerste twee nummers zeker (song for clay had ik al in demo... Maar de demo is wat mij betreft veel vetter... Maar omg die baslijn)
Denk ook dat je hier gewoon even aan moet wennen na Silent Alarm
quote:Bloc Party annuleert tournee
(15-11-06) - Bloc Party heeft alle resterende dagen van hun Amerikaanse tournee geannuleerd. De drummer kampt met een klaplong.
Bloc Party moest al een aantal voorprgramma's van Panic! At The Disco afzeggen, maar nu is de gehele Amerikaanse tournee geannuleerd. Drummer Matt Tong is geveld door een klaplong.
Zanger Kele Okereke biedt zijn verontschuldigingen aan aan de fans: ''We keken ernaar uit om in Amerikaanse steden te spelen waar we nog nooit zijn geweest, maar Matts gezondheid is nu even belangrijker.
moi aussi!quote:Op woensdag 15 november 2006 15:47 schreef bukgeit het volgende:
Wat vinden jullie het beste Bloc Party-nummer?
Moi:
The Answer
quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:43 schreef spacemangraig het volgende:
edit: wat doen ze in godsnaam in het voorprogramma van panicatthedisco![]()
Totaal offtopic, maar nieuwe nummer van Incubus is leukkk!quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:49 schreef Proper_fucked het volgende:
AAaaah ook al, heb net kaartjes voor incubus en the killers gekocht, ik word gek![]()
Jezus, inderdaad. Wanneer begint hier de vvk van? Als het op een zaterdag is heb ik een klusje voor jequote:Op zaterdag 25 november 2006 16:49 schreef Proper_fucked het volgende:
AAaaah ook al, heb net kaartjes voor incubus en the killers gekocht, ik word gek![]()
Op welke dag valt Koninginnedag dit jaar? Maandag toch dan?quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:26 schreef superheist het volgende:
28-4 in Vredenburg - Utrecht
Ik zie het nu pas, dan ben ik jarig!quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:26 schreef superheist het volgende:
28-4 in Vredenburg - Utrecht
Hoezo?quote:Op zondag 26 november 2006 19:19 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Ik zie het nu pas, dan ben ik jarig!![]()
Maar Bloc Party in Vredenburg? Zal me een party worden dan. Not.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik pas één keer in Vredenburg geweest ben (Snow Patrol), maar de indruk toen was meer die van een nette schouwburg. Als je ook naar het jaarprogramma kijkt, zal je opvallen dat het vooral klassiek is wat de klok slaat. Ik geloof dat dat nu gaat veranderen omdat ze nader met Tivoli etc. gaan samenwerken, maar hang me er niet aan op.quote:Op zondag 26 november 2006 20:38 schreef JeroenV het volgende:
Hoezo?
Ik heb de kaartjes voor je.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:01 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Vorige keer was Bloc Party het voorprogramma van Interpool hoor
En dan is het uitverkocht en dan betaal je 80 euro voor een kaartje, helemaal als ze straks met een nieuw album komen...quote:Op zaterdag 2 december 2006 12:08 schreef whosvegas het volgende:
Wel vroeg, nu al kaartjes kopen voor een concert in april volgend jaar
Nu ga ik iig nog geen kaartjes kopen, dat zie ik tegen die tijd wel
Dat is het risico inderdaad. Nou geef ik zelf niet zoveel om pakweg The Killers of Razorlight, maar kijk maar hoe snel die kaarten waren uitverkocht...quote:Op zaterdag 2 december 2006 12:28 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
En dan is het uitverkocht en dan betaal je 80 euro voor een kaartje, helemaal als ze straks met een nieuw album komen...
Dan ga ik nietquote:Op zaterdag 2 december 2006 12:28 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
En dan is het uitverkocht en dan betaal je 80 euro voor een kaartje, helemaal als ze straks met een nieuw album komen...
Bedankt!quote:Op zaterdag 2 december 2006 11:20 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
Ik heb de kaartjes voor je.![]()
Op Lowlands klonk het ronduit kut, en het nieuwe album klinkt ook al zoquote:Op zondag 3 december 2006 21:29 schreef MaJo het volgende:
Zit inmiddels ook te twijfelenVond het op Lowlands helemaal niet zo bijzonder, op de goede nummers na. De nieuwe cd klinkt nou ook niet top, maar ik wil er toch ook wel weer bij zijn. De prijs en dat het in Vredenburg is houden me nu tegen...
Wat vind je niet goed aan Vredenburg dan?quote:Op zondag 3 december 2006 21:29 schreef MaJo het volgende:
Zit inmiddels ook te twijfelenVond het op Lowlands helemaal niet zo bijzonder, op de goede nummers na. De nieuwe cd klinkt nou ook niet top, maar ik wil er toch ook wel weer bij zijn. De prijs en dat het in Vredenburg is houden me nu tegen...
Zitplaatsenquote:Op zondag 3 december 2006 21:33 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Wat vind je niet goed aan Vredenburg dan?
Hoe wou je dat doen met klapstoelen?quote:Op zondag 3 december 2006 22:49 schreef Grobbel het volgende:
Ik ga er wel van uit dat die stoelen dan zullen worden weggehaald, toch?
Nee, zitplaatsen op de tribune en op het 'middenvlak' staanplaatsen. Als je er gewoon op tijd bent, kan je makkelijk staan, lijkt me.quote:Op zondag 3 december 2006 23:04 schreef JeroenV het volgende:
Niet alleen zitplaatsen toch?
Volgens mij ook niet, zou ook niet echt logisch zijn met zo'n boeking. Volgens mij is Bloc Party eigenlijk door Tivoli geboekt, die dan de Vredenburg afhuren omdat ze daar meer mensen kwijt kunnen. Er zijn weliswaar veel zitplaatsen (zoals ook in de HMH), maar volgens mij hebben ze ook voldoende ruimte voor een fatsoenlijke concertvloer.quote:Op zondag 3 december 2006 23:04 schreef JeroenV het volgende:
Niet alleen zitplaatsen toch?
Het is wel duidelijk dat je nog nooit in Vredenburg geweest bentquote:Op zondag 3 december 2006 22:49 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik ga er wel van uit dat die stoelen dan zullen worden weggehaald, toch?
Bij Snow Patrol waren wij een uur van tevoren en toen stond het op de vloer wel vol. Ook de zitplaatsen waren toen bijna allemaal ingenomen. Bij dat concert stonden alle trappen en gangen overigens ook vol met mensen. Het is dus vloer + zitplaatsen + alle overige ruimte. Maar ik zou niet graag op zo'n trap staan...quote:Op maandag 4 december 2006 17:38 schreef JeroenV het volgende:
Hoe snel zal je er bij moeten zijn om te kunnen staan?
Nee een man of 200 moet zeker lukkenquote:Op maandag 4 december 2006 17:42 schreef lienelien het volgende:
Maar jij denkt dat er 200 personen op die vloer passen? Lijkt me eerder 50 ofzo
Mensen hier (die niet in Vredenburg geweest zijn) stellen echt duizendmaal dezelfde vraag...quote:Op maandag 4 december 2006 17:46 schreef MaJo het volgende:
Nee een man of 200 moet zeker lukkenWat denk jij Liek? Ik heb er nog niet gestaan
Maar je moet zeker op tijd komen voor een goed plekje, als het vol is gooien ze de vloer dus gewoon dicht...
Oh, het is zeker niet mijn bedoeling om het slecht te laten klinken! Ik vond het echt een fantastisch mooie zaal, en heb het zeker naar mijn zin gehad. Ik ben namelijk zelf niet zo van het beuken, springen en bier gooien, en ik rook niet. Afgaande op de Bloc Party muziek en aanhang zal deze zaal mijnsinziens dan dus minder geschikt zijn, al heb ik dat misschien mis.quote:Op zondag 3 december 2006 23:09 schreef Grobbel het volgende:
edit: maar ik ben daar dus nog nooit geweest. Hopen dat het in de praktijk niet zo slecht is als Lieke het nu laat klinken.
hippie-alert!quote:Op maandag 4 december 2006 18:25 schreef Lieke_K het volgende:
Ik denk zelf dat als je gewoon op tijd komt (wij waren er dacht ik een half uur voor het voorprogramma startte), je met gemak staanplaatsen hebt. Misschien dat je/jullie nooit zo vroeg gaan omdat het anders zo'n lange ruk wordt, maar dan ga je gewoon op de grond zitten, deden wij ook. Prima proper laminaat vloertje.![]()
Doe eens een héééle wilde gok.quote:Op maandag 4 december 2006 18:34 schreef spacemangraig het volgende:
interpol is toch niet echt het voorprogramma he?
eh, nee?quote:
quote:Op maandag 4 december 2006 18:37 schreef spacemangraig het volgende:
eh, nee?
Wij gaan dan inderdaad maar wat vroeger richting Vredenburg, wat een gedoe ook weer.quote:Op maandag 4 december 2006 17:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee een man of 200 moet zeker lukkenWat denk jij Liek? Ik heb er nog niet gestaan
Maar je moet zeker op tijd komen voor een goed plekje, als het vol is gooien ze de vloer dus gewoon dicht...
Snap je nu waarom ik niet naar Vredenburg wil?quote:Op maandag 4 december 2006 22:50 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Wij gaan dan inderdaad maar wat vroeger richting Vredenburg, wat een gedoe ook weer.Hopen maar dat het concert nog verplaatst gaat worden (net als toen met Franz Ferdinand), want dit slaat natuurlijk nergens op.
niet echt een goede zaal voor die bandquote:Op dinsdag 5 december 2006 00:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Snap je nu waarom ik niet naar Vredenburg wil?Ik snap niet waarom ze dit soort concerten daar nu programmeren. Het zou inderdaad kunnen komen door de samenwerking van Tivoli/Vredenburg maar Tivoli is zoveel intiemer. Maar ja, er kunnen minder mensen in he...
Ik ga overigens nog wel naar Razorlight in Vredenburg, ook niet echt een goede band voor die zaal...
Dat klopt inderdaad nog beterquote:Op dinsdag 5 december 2006 00:31 schreef lienelien het volgende:
[..]
niet echt een goede zaal voor die band
![]()
Za, 28/04/07quote:Op dinsdag 5 december 2006 00:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze dit soort concerten daar nu programmeren.
Wat is 'een beetje', ik moet uit Leiden komen, dat is opzich niet zo heel ver. Maar ik moet die dag(en) nog wel gewoon werken dus ik kan niet heel vroeg weg.quote:Op zaterdag 9 december 2006 03:13 schreef MaJo het volgende:
Goover als je er een beetje op tijd bent moet het wel goedkomen. Ik denk dat het prima te doen is als je beneden staat. Ik wil in ieder geval niet nog een keer zitten. Bij Snow Patrol had ik het idee dat ik naar tv zat te kijken ofzo, erg raar om een concert zittend mee te maken
Een uur vantevoren moet voldoende zijn denk ikquote:Op zaterdag 9 december 2006 11:09 schreef Goover het volgende:
[..]
Wat is 'een beetje', ik moet uit Leiden komen, dat is opzich niet zo heel ver. Maar ik moet die dag(en) nog wel gewoon werken dus ik kan niet heel vroeg weg.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:34 schreef Robertv het volgende:
TVP, heb er al vaker mensen over gehoord dus toch maar eens wat van gaan beluisteren!
Eens ff kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen.. maar het duurt nog ff voor het zover is.quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Een uur vantevoren moet voldoende zijn denk ik
Dat nummer zwerft zowaar op mijn computer rond, een godsmirakel aangezien ik echt in de overtuiging was niks van het nieuwe album te kennen.quote:
Een prerelease downloaden staat nochtans niet gelijk aan het niet netjes kopen van de CD, hoor. Zo gauw deze uitkomt zal ik deze echt wel aaschaffen.quote:Op woensdag 13 december 2006 08:37 schreef Goover het volgende:
'The full album was leaked in November 2006 onto many torrent websites, three months before scheduled release.'
Ok ik snap het weer... Stom gedoe, omdat ik netjes mijn cdtjes koop moet ik nu langer wachten...![]()
Is geen release.. is een lek.. dat is heel wat anders. Maar goedquote:Op woensdag 13 december 2006 09:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Een prerelease downloaden staat nochtans niet gelijk aan het niet netjes kopen van de CD, hoor. Zo gauw deze uitkomt zal ik deze echt wel aaschaffen.
Wat je het ook noemen wil, mijn punt staat nog steeds.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:01 schreef Goover het volgende:
[..]
Is geen release.. is een lek.. dat is heel wat anders. Maar goed
Er is al wel een fatsoenlijke rip uit hoorquote:Op maandag 18 december 2006 23:27 schreef Eikelpiercing het volgende:
Wanneer komt hun nieuwe album eigenlijk uit? (ben toch zo geen fan van hele albums downloaden en te slechte kwaliteit enzo)
Trouwens, the Prayer is![]()
quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:53 schreef bukgeit het volgende:
Nieuwe album: 05/02/07
Ik ben het dan duidelijk zeer oneens met die recenties. Over het geheel is het album beter dan hun vorige, die het toch meer van uitschieters moest hebben. Het is in die zin een ander album dat het minder up-tempo is, ze hebben een iets volwassener sound aangenomen. Mij bevalt het wel.quote:Op dinsdag 19 december 2006 08:27 schreef Goover het volgende:
[..]
(heb hem al besteld
)
Ook al wat nummers beluisterd, de recenties zijn niet heel lovend, het is wel net iets anders als de eerste cd, maar ik vind het nog wel lekker luisteren hoor.
Je kan zo voor de WahWah gaan schrijvenquote:Op dinsdag 19 december 2006 12:29 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Ik ben het dan duidelijk zeer oneens met die recenties. Over het geheel is het album beter dan hun vorige, die het toch meer van uitschieters moest hebben. Het is in die zin een ander album dat het minder up-tempo is, ze hebben een iets volwassener sound aangenomen. Mij bevalt het wel.
quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:33 schreef lienelien het volgende:
[..]
Je kan zo voor de WahWah gaan schrijven![]()
Ik herhaal mijn vraag nog maar even want ik begrijp er nog steeds niets vanquote:Op woensdag 13 december 2006 00:51 schreef PAA-053 het volgende:
Tulips en Answers zijn toch van 2e album, en niet van dit nieuwe? En hoe bedoel je b-sides, dat was toch op LP's?
(Geen verstand van)
B-sides. Ook wel een beschrijving van extra nummers op een CD single. Vaak nog niet eerder uitgebracht.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:15 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Ik herhaal mijn vraag nog maar even want ik begrijp er nog steeds niets van
Ik vind A Weekend in the city overall gezien beter dan Silent Alarm. Daarop stonden maar een paar uitschieters en de rest luister(de) ik eigenlijk nooit...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef KillingMoon het volgende:
Nog twee weken en het is zover. Wat ik al beluisterd heb klinkt veel rustiger dan het debuut.
Weekend in the city hoeft dan ook geen kopie te worden van Silent Alarm, hoewel dat een ijzersterk album was.
Nefast? ehmm... funest? of wat...quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:49 schreef KillingMoon het volgende:
Weekend in the city is nu al maanden gelekt, en ligt nog steeds niet in de schappen.
Ik vraag me toch af of dat niet al te nefast is voor de verkoopcijfers.
kutherrie. Ik vind geen een nummer leuk tot nu toe..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:32 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb Weekend in the city echt nog geen een keer volluit geluisterd, terwijl hij al maanden op mijn computer staat...
Vergeleken met 95% van de andere grote releases die ook allemaal maanden voor de releasedatum worden gelekt? Zal niet zo veel verschil maken eigenlijk, lijkt me.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:49 schreef KillingMoon het volgende:
Weekend in the city is nu al maanden gelekt, en ligt nog steeds niet in de schappen.
Ik vraag me toch af of dat niet al te nefast is voor de verkoopcijfers.
De gelekte versie is ook gewoon van slechte kwaliteit. Ik ga de CD in ieder geval wel gewoon aanschaffen; voor 11,99 bij cdwow wil ik die gok wel wagen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:14 schreef lienelien het volgende:
kutherrie. Ik vind geen een nummer leuk tot nu toe..
quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:12 schreef Os__ het volgende:
Ik vind Silent Alarm en A Weekend In The City behoorlijk gelijkwaardig. Over de breedte is AWitC misschien beter maar Silent Alarm heeft met een aantal nummers toch wel een briljant album neer weten te zetten.
Ik was wel ernstig teleurgesteld met de release op release van Banquet terwijl bijvoorbeeld een Helicopter een geweldig nummer is.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:44 schreef Grobbel het volgende:
[..]
De gelekte versie is ook gewoon van slechte kwaliteit. Ik ga de CD in ieder geval wel gewoon aanschaffen; voor 11,99 bij cdwow wil ik die gok wel wagen.
[..]
![]()
Ben je nu teleurgesteld dat Banquet zo vaak op single is verschenen en Helicopter niet? Je weet dat Helicopter ook gewoon een single was, hoop ik? De eerste van Silent Alarm zelfs, als ik me niet vergis.(Al was Banquet natuurlijk een jaar daarvoor al een keer een single geweest)
Let wel: ze beantwoorden niet aan de verwachting die jij voor jezelf gekweekt hebt.... Daar kan de band niks aan doen natuurlijk.quote:Op zondag 28 januari 2007 11:16 schreef belsen het volgende:
Ik heb ook het nieuwe album maar even beluisterd, maar ik moet zeggen dat dit mij weer tegenvalt. Sterker nog ik vind dit album nog minder overtuigend dan Silent alarm...
Voor Silent alarm ben ik meteen naar de winkel gegaan, maar achteraf gezien vond ik dat album, ondanks een aantal goede nummers, toch niet sterk genoeg. Het remix album was hetzelfde verhaal. Jammer dat deze band weer zijn belofte niet inwilligt.
Daar heb je natuurlijk voor een gedeelte gelijk in, maar ik spreek en bezie het natuurlijk ook vanuit mijzelf. Ze kunnen natuurlijk ook eens hun best doen een goede plaat te maken.quote:Op zondag 28 januari 2007 12:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
Let wel: ze beantwoorden niet aan de verwachting die jij voor jezelf gekweekt hebt.... Daar kan de band niks aan doen natuurlijk.
The Clash.quote:Wel ben ik met je eens dat Silent Alarm niet in zijn geheel even sterk is. Maar ja. Wie maakt er ooit een album wat helemaal briljant is? Ik ken niemand.....
Tja zij zullen waarschijnlijk wel vinden dat ze een goede plaat gemaakt hebben..... Jij niet, dat is puur een kwestie van smaak. Tenzij je inhoudelijk ook feitelijke kritiek hebtquote:Op zondag 28 januari 2007 12:46 schreef belsen het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk voor een gedeelte gelijk in, maar ik spreek en bezie het natuurlijk ook vanuit mijzelf. Ze kunnen natuurlijk ook eens hun best doen een goede plaat te maken.
[..]
Ah jij kent er voor jezelf 1-tjequote:The Clash.
Dan kun je het beste nog even wachten tot de officiële release - de productie op het gelekte exemplaar is niet best, en ik heb van anderen gehoord die het album nu in hun bezit hebben dat A Weekend in the City een stuk beter te behappen met de uiteindelijke productie.quote:Op zondag 28 januari 2007 12:37 schreef peaceman het volgende:
Ik heb overigens nog geen mening over de nieuwe plaat. Nog niet geluisterd.
Ik zal m ook wel bestellen via cd-wow tzt, maar gezien de trouwplannen zal er van cd's kopen voorlopig weinig komen ben ik bang.quote:Op zondag 28 januari 2007 13:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dan kun je het beste nog even wachten tot de officiële release - de productie op het gelekte exemplaar is niet best, en ik heb van anderen gehoord die het album nu in hun bezit hebben dat A Weekend in the City een stuk beter te behappen met de uiteindelijke productie.
Ik ga het album nu sowieso bestellen voor een vriend van me op cdwow.nl, en dan kijk ik wel of het verschil inderdaad zo groot is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |