Vind de single-keuze voor Banquet ook vreemd, vind het een van de mindere nummers van het album. Niet slecht, maar bepaald geen eye-catcher.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:35 schreef Grobbel het volgende:
Ik vind dat ze maar vreemde keuzes wat singles betreft hebben... So Here We Are is een van de minst interessante nummers van de plaat (zelfs voor een "ballad" redelijk sub-par, dan toch liever This Modern Love of zo), en met dat nummer moeten ze dan op de huidige hype-golf gaan meeliften? Vreemde marketingkeuze; het is dat ik de band al een jaar ken, maar als ik allerlei positieve geluiden hoor vanuit de pers over een onbekende band en vervolgens So Here We Are als "posterchild" erbij hoor, dan is mijn eerste indruk toch niet zo overdonderend als toen ik Little Thoughts en She's Hearing Voices vorig jaar in de zomer voor het eerst hoorde.
En dat Banquet nu voor de derde keer of zo wordt gelanceerd als single in april is ook wat flauw... Het is best een aardig nummer, daar niet van, maar om daar zo lang op te blijven teren terwijl je ijzersterke alternatieven hebt in de vorm van Price of Gas, Positive Tension, Pioneers en Like Eating Glass vind ik zelf weer wat jammer.
Misschien, maar het is geen nummer waar de kwaliteiten van de band goed naar voren komen, namelijk het imposante geroffel van de drummer, de mooi uitwaaierende gitaarpartijen, de subtiele effecten etc..quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:59 schreef Op-zicH het volgende:
Ik vind Banquet juist een goede keuze als single, want die luistert gelijk goed weg. Ik liet hem aan een paar vrienden horen en die vroegen zich gelijk af welke band dat was.
She's Hearing Voices is volgens mij wel opnieuw opgenomen (of anders gemixt, maar song is nagenoeg hetzelfde), Banquet is niks aan veranderd. Little Thoughts bestaat ook maar in 1 versie, maar goed, die staat dus ook niet op het album of op de EP. Overigens is dat nummer dus wel een aanrader om nog een keer achteraan te gaan voor de kersverse Bloc Party fans die niet genoeg hebben aan het album en de ep alleen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:47 schreef Kolkus het volgende:
Ik ken die ouwe singles niet, maar neem aan dat deze nummers opnieuw zijn opgenomen voor het debuut?!?
Eerlijkheidshalve? Toen ik Banquet voor het eerst hoorde, vond ik het wel een aardig nummer, maar niet echt geniaal of zo - al moet ik erbij zeggen dat ik in diezelfde periode ook Aluminum van Mahjongg en History van controller.controller leerde kennen, en die waren net een paar tandjes beter en dansbaarder. Pas toen Little Thoughts werd gereleased, was ik ineens om wat Bloc Party betreft - inclusief Banquet dus, met terugwerkende kracht. Banquet is gewoon degelijk, maar zeker niet het beste wat de wat dansbaardere indierock te bieden had en heeft.quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:59 schreef Op-zicH het volgende:
Ik vind Banquet juist een goede keuze als single, want die luistert gelijk goed weg. Ik liet hem aan een paar vrienden horen en die vroegen zich gelijk af welke band dat was.
daar sluit ik me helemaal bij aanquote:Op dinsdag 19 april 2005 20:36 schreef lienelien het volgende:
héééééélemaal geweldig(netzoals voist
)
bloc party naar rockin park zou nog beter zijnquote:Op woensdag 20 april 2005 20:34 schreef Aalx het volgende:
Er waren geruchten dat bloc party op lowlands zoude komen gaat dat nog door of niet? t zou wel mooi zijn want k kan niet naar werchter en pinkpop is echt bar slecht dit jaar...
Ik heb er juist wel hele goede recensie over gelezen, heb 'm zelf ook nog niet gehoord. De muziek van Bloc Party is natuurlijk wel uitermate geschikt voor remixes.quote:Op zondag 13 november 2005 17:14 schreef lienelien het volgende:
iemand al die cd met remixes gehoord? kheb er niet zown goede resencies over gelezen, maar jammer genoeg ook zelf nog niet gehoord!
Erg teleurstellend, zit weinig interessants tussen..quote:Op zondag 13 november 2005 17:14 schreef lienelien het volgende:
iemand al die cd met remixes gehoord? kheb er niet zown goede resencies over gelezen, maar jammer genoeg ook zelf nog niet gehoord!
En in perfecte naaistreektraditie voor degenen die de plaat al in huis hadden, wordt nu ook Silent Alarm opnieuw uitgebracht met Little Thoughts en Two More Years als bonus tracks; waarbij de eerste wat mij betreft sowieso al op de oorspronkelijke tracklist had op moeten staan. Verder geloof ik nog wat bonusmateriaal, maar niet echt interessant geloof ik.quote:Op zondag 13 november 2005 17:29 schreef Afunados het volgende:
Nieuwe single Two More Years is daarentegen super!
Typisch een lame-ass marketingactie van de platenmaatschappij om de (teruggelopen) verkoop weer te stimulerenquote:Op zondag 13 november 2005 18:13 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En in perfecte naaistreektraditie voor degenen die de plaat al in huis hadden, wordt nu ook Silent Alarm opnieuw uitgebracht met Little Thoughts en Two More Years als bonus tracks; waarbij de eerste wat mij betreft sowieso al op de oorspronkelijke tracklist had op moeten staan. Verder geloof ik nog wat bonusmateriaal, maar niet echt interessant geloof ik.
Naast de remix-CD natuurlijk.quote:Op zondag 13 november 2005 18:36 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Typisch een lame-ass marketingactie van de platenmaatschappij om de (teruggelopen) verkoop weer te stimuleren![]()
Ik wordt ook altijd een beetje moe van dat soort acties!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |