abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 maart 2005 @ 17:25:23 #26
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_25614306
Ja, die debuutplaat is echt top! Goede band, en ach, ik heb ze "ontdekt" voor de hele hype begon en vind het nog steeds een erg toffe band. Ik hoop ze wel mee te pikken op een festivalletje dit jaar.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:35:16 #27
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_25731079
Om even wat discussie op gang te krijgen.

Ik vind dat ze maar vreemde keuzes wat singles betreft hebben... So Here We Are is een van de minst interessante nummers van de plaat (zelfs voor een "ballad" redelijk sub-par, dan toch liever This Modern Love of zo), en met dat nummer moeten ze dan op de huidige hype-golf gaan meeliften? Vreemde marketingkeuze; het is dat ik de band al een jaar ken, maar als ik allerlei positieve geluiden hoor vanuit de pers over een onbekende band en vervolgens So Here We Are als "posterchild" erbij hoor, dan is mijn eerste indruk toch niet zo overdonderend als toen ik Little Thoughts en She's Hearing Voices vorig jaar in de zomer voor het eerst hoorde.

En dat Banquet nu voor de derde keer of zo wordt gelanceerd als single in april is ook wat flauw... Het is best een aardig nummer, daar niet van, maar om daar zo lang op te blijven teren terwijl je ijzersterke alternatieven hebt in de vorm van Price of Gas, Positive Tension, Pioneers en Like Eating Glass vind ik zelf weer wat jammer.

En verder vind ik het nog steeds zonde dat ze alle eerdere singles op het album gezet hebben, behalve de sterkste van allemaal (Little Thoughts, tevens ook de afsluiter van het concert dat ze gaven als voorprogramma van Interpol vorig jaar november in Paradiso, voor diegenen die daar bij waren ). Ach ja, die zien we waarschijnlijk pas over 6 jaar of zo op een rariteitenverzamelaar verschijnen.

Oh, en waarschijnlijk bij de meesten allang bekend, maar Kele Okereke (zanger van Bloc Party) heeft ook een nummer ingezongen voor het een paar maanden geleden uitgekomen nieuwe album van de Chemical Brothers.

[ Bericht 3% gewijzigd door Grobbel op 25-03-2005 13:47:03 ]
pi_25731514
het album is definitief tot me doorgedrongen
vind het elke luisterbeurt echt veel beter worden!
pi_26298021
Leuke, goeie band. CD is goed. Ben benieuwd hoe goed ze live zijn, ga ze binnenkort zien op Pinkpop
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_26357425
héééééélemaal geweldig (netzoals voist )
pi_26357628
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:35 schreef Grobbel het volgende:

Ik vind dat ze maar vreemde keuzes wat singles betreft hebben... So Here We Are is een van de minst interessante nummers van de plaat (zelfs voor een "ballad" redelijk sub-par, dan toch liever This Modern Love of zo), en met dat nummer moeten ze dan op de huidige hype-golf gaan meeliften? Vreemde marketingkeuze; het is dat ik de band al een jaar ken, maar als ik allerlei positieve geluiden hoor vanuit de pers over een onbekende band en vervolgens So Here We Are als "posterchild" erbij hoor, dan is mijn eerste indruk toch niet zo overdonderend als toen ik Little Thoughts en She's Hearing Voices vorig jaar in de zomer voor het eerst hoorde.

En dat Banquet nu voor de derde keer of zo wordt gelanceerd als single in april is ook wat flauw... Het is best een aardig nummer, daar niet van, maar om daar zo lang op te blijven teren terwijl je ijzersterke alternatieven hebt in de vorm van Price of Gas, Positive Tension, Pioneers en Like Eating Glass vind ik zelf weer wat jammer.
Vind de single-keuze voor Banquet ook vreemd, vind het een van de mindere nummers van het album. Niet slecht, maar bepaald geen eye-catcher.
Price of Gas zou een goede keuze zijn; up-tempo en alle kwaliteiten van de band komen goed naar voren.

Ik ken die ouwe singles niet, maar neem aan dat deze nummers opnieuw zijn opgenomen voor het debuut?!?
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:59:39 #32
29907 Op-zicH
Ach ja, opzich
pi_26357922
Ik vind Banquet juist een goede keuze als single, want die luistert gelijk goed weg. Ik liet hem aan een paar vrienden horen en die vroegen zich gelijk af welke band dat was.
The trouble with ignorance is that it picks up confidence as it goes along.
pi_26358006
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:59 schreef Op-zicH het volgende:
Ik vind Banquet juist een goede keuze als single, want die luistert gelijk goed weg. Ik liet hem aan een paar vrienden horen en die vroegen zich gelijk af welke band dat was.
Misschien, maar het is geen nummer waar de kwaliteiten van de band goed naar voren komen, namelijk het imposante geroffel van de drummer, de mooi uitwaaierende gitaarpartijen, de subtiele effecten etc..
  dinsdag 19 april 2005 @ 23:53:20 #34
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_26362956
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:47 schreef Kolkus het volgende:

Ik ken die ouwe singles niet, maar neem aan dat deze nummers opnieuw zijn opgenomen voor het debuut?!?
She's Hearing Voices is volgens mij wel opnieuw opgenomen (of anders gemixt, maar song is nagenoeg hetzelfde), Banquet is niks aan veranderd. Little Thoughts bestaat ook maar in 1 versie, maar goed, die staat dus ook niet op het album of op de EP. Overigens is dat nummer dus wel een aanrader om nog een keer achteraan te gaan voor de kersverse Bloc Party fans die niet genoeg hebben aan het album en de ep alleen.
  woensdag 20 april 2005 @ 00:22:33 #35
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_26363720
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:59 schreef Op-zicH het volgende:
Eerlijkheidshalve? Toen ik Banquet voor het eerst hoorde, vond ik het wel een aardig nummer, maar niet echt geniaal of zo - al moet ik erbij zeggen dat ik in diezelfde periode ook Aluminum van Mahjongg en History van controller.controller leerde kennen, en die waren net een paar tandjes beter en dansbaarder. Pas toen Little Thoughts werd gereleased, was ik ineens om wat Bloc Party betreft - inclusief Banquet dus, met terugwerkende kracht. Banquet is gewoon degelijk, maar zeker niet het beste wat de wat dansbaardere indierock te bieden had en heeft.
pi_26380920
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:36 schreef lienelien het volgende:
héééééélemaal geweldig (netzoals voist )
daar sluit ik me helemaal bij aan

pi_26384135
ik ken ze pas sinds het op Kinkfm wordt gedraaid Had er wel van gehoord enzo, maar nooit echt verder naar gekeken. Zullen ze nog ergens anders spelen in Nederland dan Pinkpop?
pi_26384768
Er waren geruchten dat bloc party op lowlands zoude komen gaat dat nog door of niet? t zou wel mooi zijn want k kan niet naar werchter en pinkpop is echt bar slecht dit jaar...
Nothing ever changes....always stays thesame
English Summer rain...seems to last for ages
pi_26385699
quote:
Op woensdag 20 april 2005 20:34 schreef Aalx het volgende:
Er waren geruchten dat bloc party op lowlands zoude komen gaat dat nog door of niet? t zou wel mooi zijn want k kan niet naar werchter en pinkpop is echt bar slecht dit jaar...
bloc party naar rockin park zou nog beter zijn
pi_26458322
Heerlijk basloopje aan het einde van Helicopter
pi_32235618
iemand al die cd met remixes gehoord? kheb er niet zown goede resencies over gelezen, maar jammer genoeg ook zelf nog niet gehoord!
pi_32235806
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:14 schreef lienelien het volgende:
iemand al die cd met remixes gehoord? kheb er niet zown goede resencies over gelezen, maar jammer genoeg ook zelf nog niet gehoord!
Ik heb er juist wel hele goede recensie over gelezen, heb 'm zelf ook nog niet gehoord. De muziek van Bloc Party is natuurlijk wel uitermate geschikt voor remixes.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_32235941
tvp-tje dan maar
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_32236025
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:14 schreef lienelien het volgende:
Erg teleurstellend, zit weinig interessants tussen..

Nieuwe single Two More Years is daarentegen super!
pi_32236895
oeh, nieuwe single ja? dat wist ik niet!
  zondag 13 november 2005 @ 18:13:08 #46
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32237151
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:29 schreef Afunados het volgende:

Nieuwe single Two More Years is daarentegen super!
En in perfecte naaistreektraditie voor degenen die de plaat al in huis hadden, wordt nu ook Silent Alarm opnieuw uitgebracht met Little Thoughts en Two More Years als bonus tracks; waarbij de eerste wat mij betreft sowieso al op de oorspronkelijke tracklist had op moeten staan. Verder geloof ik nog wat bonusmateriaal, maar niet echt interessant geloof ik.
pi_32237699
quote:
Op zondag 13 november 2005 18:13 schreef Grobbel het volgende:

[..]

En in perfecte naaistreektraditie voor degenen die de plaat al in huis hadden, wordt nu ook Silent Alarm opnieuw uitgebracht met Little Thoughts en Two More Years als bonus tracks; waarbij de eerste wat mij betreft sowieso al op de oorspronkelijke tracklist had op moeten staan. Verder geloof ik nog wat bonusmateriaal, maar niet echt interessant geloof ik.
Typisch een lame-ass marketingactie van de platenmaatschappij om de (teruggelopen) verkoop weer te stimuleren
Ik wordt ook altijd een beetje moe van dat soort acties!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  Moderator zondag 13 november 2005 @ 23:30:28 #48
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_32246606
quote:
Op zondag 13 november 2005 18:36 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Typisch een lame-ass marketingactie van de platenmaatschappij om de (teruggelopen) verkoop weer te stimuleren
Ik wordt ook altijd een beetje moe van dat soort acties!
Naast de remix-CD natuurlijk.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_32246670
Heerlijke band.
Inderdaad de donkere zanger valt wel op ja.

Over het algemeen denk ik die altijd bij een ander genre in

Ik ben benieuwd wanneer ze weer eens naar Nederland komen!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_32249160
M'n favoriete nummer van Block Party is Blue Light.. Vooral de Engineers 'anti-Gravity' remix ervan (Album: Silent Alarm Remixed).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')