lastig in de bochten....quote:Op donderdag 25 november 2004 03:26 schreef Hiph0p2oo4 het volgende:
Mijn fiets loopt op mayonaise.
ik zou zeggen probeer het es met de auto van je paquote:Op donderdag 25 november 2004 03:34 schreef pandemon het volgende:
ja have fun met je mayo..
heb het al gevonden, de diesel motor is ontwikkeld om op elke olie te lopen , dus ook plantaardige..
mischien ook wel op mayo
het is alleen nogal illegaal, jammer genoegquote:Op donderdag 25 november 2004 06:57 schreef Klonk het volgende:
ja hoor zonder problemen gewoon goedkope zooi bij de aldi kopen en gaan met die banaan.
zet je een frituur pan in je auto... en dan zeg je dat de geur daarvan af komtquote:Op donderdag 25 november 2004 07:04 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
het is alleen nogal illegaal, jammer genoeg
en je ruikt naar frituurpan, dus even stiekem doen zit er ook niet in ben ik bang
Maar waarom??? Lijkt me toch stukken milieuvriendelijker... Is het gevaarlijk ofzo?quote:Op donderdag 25 november 2004 07:04 schreef dr.dunno het volgende:
het is alleen nogal illegaal, jammer genoeg
waarom zou dat illegaal zijnquote:Op donderdag 25 november 2004 07:04 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
het is alleen nogal illegaal, jammer genoeg
en je ruikt naar frituurpan, dus even stiekem doen zit er ook niet in ben ik bang
letterlijk: overheid wil de inkomsten over brandstof niet mislopen ; in NL is het alleen op kleine schaal toegestaan in kader van onderzoek, dat vooraf goedgekeurd moet worden door ministerie van VWS.quote:Op donderdag 25 november 2004 07:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar waarom??? Lijkt me toch stukken milieuvriendelijker... Is het gevaarlijk ofzo?
ja en af en toe gooi ik ook wel eens per ongeluk rode diesel in m'n auto, maar als ze je pakken ben je zwaar de klosquote:Op donderdag 25 november 2004 07:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
waarom zou dat illegaal zijn, gebeurt al jaren
![]()
Volgens mij zit er op slaolie enzo nog steeds geen accijnzen, daarom is het illegaal. SCHATKIST van ZALM natuurlijk.quote:Op donderdag 25 november 2004 07:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
waarom zou dat illegaal zijn, gebeurt al jaren
![]()
In een ouwe Kadett diesel kan je best wel met lijnzaadolie/slaolie rijden, zonder aanpassingen (dacht ik).quote:Op donderdag 25 november 2004 08:14 schreef DJRoberto1978 het volgende:
van die rode diesel snap ik nog dat dat niet mag, dat is geloof ik gesubsidieerd voor boeren enzo
maar dat je verder niet zelf mag weten wat je in je auto gooit? ik heb ook verhalen gehoord dat in de 2e wereld oorlog in de pacific jeeps enzo op kokosnoot olie reden
afgezien van rooie diesel (alleen voor landbouwvoiertuigen enzo) mag je alles in je tank lazeren wat jij wilt, m.a.w. er bestaat geen wet die zegt dat je je dieselauto niet op zonnebloem/sla olie of desnoods op ouwe frituurolie (ja dat kan echt) wil laten lopen.quote:Op donderdag 25 november 2004 08:57 schreef yup het volgende:
[..]
In een ouwe Kadett diesel kan je best wel met lijnzaadolie/slaolie rijden, zonder aanpassingen (dacht ik).
Je mag ZEKER niet bepalen wat je in je auto gooit, namelijk je mag geen brandstof gebruiken waar geen accijns over is geheven. Dus stel er bestond rode benzine (zonder accijns), dan mag je dat NIET gebruiken in je dagelijkse limonadekar. Helaas maar waar.
Volgens mij mag je geen brandstof gebruiken waar geen accijns over is geheven, wat is rode diesel? DIESEL ZONDER ACCIJNS, NIET MEER, NIET MINDER.quote:Op donderdag 25 november 2004 09:39 schreef Klonk het volgende:
[..]
afgezien van rooie diesel (alleen voor landbouwvoiertuigen enzo) mag je alles in je tank lazeren wat jij wilt, m.a.w. er bestaat geen wet die zegt dat je je dieselauto niet op zonnebloem/sla olie of desnoods op ouwe frituurolie (ja dat kan echt) wil laten lopen.
maar idd een beetje uitkijken met moderne diesels die zijn iets minder tolerant met andere brandstoffen dan diesel.
vraag het bv eens bij de sligroquote:Op donderdag 25 november 2004 09:49 schreef RiDo78 het volgende:
Een diesel kan wel op slaolie of (zoals in zuid duitsland veel gebeurd) koolzaadolie rijden. Maar het probleem is dat deze olieën wat dikker zijn dan diesel, dus moet je wel wat ruimere benzineslangen ed. hebben.
En zoals gezegd, die nieuwe generatie diesels zal er moeite mee hebben als ze niet aangepast zijn.
Maar ik vraag me af wat nu duurder is; een litertje diesel of een paar flessen olie....
Ja dat heb ik ook gehoord.quote:Op donderdag 25 november 2004 09:56 schreef TheDeadGuy het volgende:
wat ik ervan weet is dat de plantaardige olie een stuk aggresiever is dan diesel. Het verhaal gaat de de niet metalen onderdelen snel slijten (rubberen pakkingen etc)
verder voegen ze eerst een hulpstof toe aan de sla olie
Geef eens een nuttige bijdrage manquote:
Hmmm dat geloof ik wel, maar 50 diesel en 50 slaolie, gaat die auto niet beetje raar doen danquote:Op donderdag 25 november 2004 10:19 schreef GizartFRL het volgende:
Een persoon hier in de omgeving rijd op slaolie.
Met zijn Peugeot 205 diesel.
Reed ie eerst nog op een mengsel wat half om half was: 50% diesel 50% slaolie, langzaam heeft ie dit afgebouwd naar 100 procent slaolie.
Volgens die man niet.quote:Op donderdag 25 november 2004 11:25 schreef yup het volgende:
[..]
Hmmm dat geloof ik wel, maar 50 diesel en 50 slaolie, gaat die auto niet beetje raar doen dan![]()
Duhh.quote:Op donderdag 25 november 2004 11:55 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Volgens die man niet.
Auto rookte wel meer dan gemiddeld, maar hi jzei dat ie een stuk goedkoper uit was dan met gewone diesel.
Blijft wel: het is niet legaal. Milieuvriendlijk maakt het geen zak, maar de overheid loopt op deze manier erg veel accijns mis.
Dus je mag niet met Duitse benzine en dieselolie rijden in Nederland?quote:Op woensdag 15 december 2004 00:00 schreef Furby het volgende:
Wat er ook voor slap gelul langs komt, je mag NIET rijden op brandstof waar geen accijnzen over geheven is op de OPENBARE weg.
Zeer juist. Het is zelfs zo dat er een max op het aantal liter in je tank zit bij overgang van de grens. (ik dacht iets van 25 liter) Geen hond die dat controleerd bij de grens maar ik zou als ik jou was maar niet met je koolzaadolie bij een veemarkt in de buurt gaan rondknorren omdat ze daar WEL vaak controles hebben op rode diesel (vanwege veel boeren die vaak op rood rijden).quote:Op woensdag 15 december 2004 08:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dus je mag niet met Duitse benzine en dieselolie rijden in Nederland?
O.
Nee, ik dacht dat dat wel degelijk ongekleurd wasquote:Op woensdag 15 december 2004 18:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Puntje 1, Furby: huisbrandolie is WEL DEGELIJK gekleurd. Ik neem even aan dat het een ongelukkig typfoutje van je was dat je ONgekleurd schreef.
Nou, dan wens ik je veel succes met je camera van 3000 euro die je hier gekocht hebt weer mee terug te nemen vanuit Thailand zonder aantekening van de douane bij vertrekquote:Puntje 2: In de (diesel)tank van mijn auto past iets meer dan 80 liter. Als (let wel: ALS) ik in NL m'n tank volkieper en naar België rijd om bijvoorbeeld juist over de grens op familiebezoek te gaan, zou men mij dus bij terugkomst gaan beboeten omdat ik nog voldoende in m'n tank heb? Dacht het even niet.
Volgens deze redenering kan je net zo goed de diesel bij de buurman uit z'n auto zuigen. Wie gaat zeggen of jij die eruit zoog of dat het verdampt is ?quote:En daar zit 't 'm nou juist. Huisbrandolie is NIET vrijgegeven voor wegverkeer. Ook niet in Duitsland of België, dus mag je er je auto niet mee stoken. Koolzaadolie is WEL vrijgegeven voor wegverkeer, alleen worden er in Duitsland geen accijnzen over geheven. Voor zover ik weet in Nederland wel. En wie gaat zeggen of jouw koolzaadolie Nederlands of Duits is?
Dat is een fabeltje, als de diesel auto een katalysator heeft ruik je net zoveel als bij gewone diesel.quote:Op donderdag 25 november 2004 07:04 schreef dr.dunno het volgende:
en je ruikt naar frituurpan, dus even stiekem doen zit er ook niet in ben ik bang
Moderne diesels kunnen heel goed op biodiesel rijden. Vrijwel alle fabrikanten hebben inderdaad biodiesel goedgekeurde auto's. Bij koolzaadolie kan dit absoluut niet. Hiervoor moet je je auto aanpassen dit kan dankzij de moderne halfcomputergestuurde auto's steeds makkelijker omdat het grootste deel van de ombouw softwarematig kan gebeuren.quote:Op donderdag 25 november 2004 14:28 schreef nonono het volgende:
aanlengen met plantaardigeolie schijnt idd prima te kunnen met OUDERE diesels
bij moderne comonrail injectie gebeuren ff checken of die op "biodiesel" mag rijden dat is plantaardige olie die in Du gewoon aan sommige pompen verkocht word.
dit is dus ook de oplossing voor tijdens cotroles gewoon zeggen dat je in Du bio diesel hebt getankt en dan kunnen ze je nix maken
maar ja waarom wil je in een olieboot/frituurpan rijden als je ook op benzine kan
Er is nu een bedrijf in Delfzijl (De Noord Nederlandse oliemolen) die toestemming heeft om 3,5 miljoen liter koolzaadolie te maken. Dat is legaal. Verder blijft het vaag en probeert de NL overheid het zoveel mogelijk tegen te houden ookal is er vanuit Europa druk om soepeler om te gaan met dit geweldige alternatief.quote:Op maandag 13 december 2004 20:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
Accijnzen "ontduiken" is niet het probleem. We zitten hier in een verenigd Europa, dus als jij in pakweg Duitsland koolzaadolie gaat tanken, kan de NL regering doodvallen voor wat betreft accijnzen. Hiervoor geldt namelijk dezelfde redenering als voor benzine of dieselolie: Je betaalt accijnzen in het land waar je tankt. En jij en ik kunnen er toevallig ook niks aan doen dat er in Duitsland geen accijnzen geheven worden over koolzaadolie.
Ook kun je bij wijze van spreken een bulk-container met pakweg 1000 liter koolzaadolie aanschaffen in Duitsland en die in je schuurtje zetten. Omdat het plantaardig is en niet op aardoliebasis is er dus geen enkel probleem met "gevaarlijke stoffen". Je vervoert gewoon een voedingsmiddel...
We hebben het hier dan ook over duitsland en de eu... niet thailand.. "grenzeloos" was het toch?quote:Op woensdag 15 december 2004 18:33 schreef Furby het volgende:
[..]
Nou, dan wens ik je veel succes met je camera van 3000 euro die je hier gekocht hebt weer mee terug te nemen vanuit Thailand zonder aantekening van de douane bij vertrek(als je officieel al Belgie in mag met die hoeveelheid)
Denk niet dat het erin kan als ik het zo lees.quote:
Seat Deutschland GmbH
PKW Telefon: 0 61 0 5/2 08-0
Stand der Informationen: Juni 2003, aktuelle Aussage ist angefragt Toledo ab Modelljahr 1999 Leon Arosa Alhambra Inca (ab Fahrgestellnummer FTR013605) Ibiza ab Modelljahr 2002
Is het in Duitsland nu duurder dan in NL, van Zwitserland (waar we ook doorheen gaan) wist ik het wel. Daar is benzine zelfs goedkoper dan diesel.quote:Op zondag 26 december 2004 23:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Schrik niet van de Dieselprijzen, gooi hem voor de grens nog ff vol, zou ik zeggen.
Reken zo een 10 tot 20 cent duurder per liter dan in NL.quote:Op zondag 26 december 2004 23:43 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
[..]
Is het in Duitsland nu duurder dan in NL, van Zwitserland (waar we ook doorheen gaan) wist ik het wel. Daar is benzine zelfs goedkoper dan diesel.![]()
quote:Op zondag 26 december 2004 23:28 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Volgende week rij ik onderweg naar de wintersport door Duitsland. Ik zou dan ook wel biodiesel willen tanken, maar ik vraag me af of dat kan in een Seat Arosa SDI op deze site kan je kijken of je auto er geschikt voor is. Maar mijn Duits is niet zo best meer. :
Seat Deutschland GmbH
PKW Telefon: 0 61 0 5/2 08-0
Stand der Informationen: Juni 2003, aktuelle Aussage ist angefragt Toledo ab Modelljahr 1999 Leon Arosa Alhambra Inca (ab Fahrgestellnummer FTR013605) Ibiza ab Modelljahr 2002
Denk niet dat het erin kan als ik het zo lees.
die site heb ik vanuit de Autoweek
Note: Er zitten aantal bestanddelen niet in die je bij gewone diesel zult aantreffen, daarom gaat de rode diesel nogál lastig bij bepaalde dieselmotortechnieken.quote:Op donderdag 25 november 2004 09:48 schreef yup het volgende:
[..]
Volgens mij mag je geen brandstof gebruiken waar geen accijns over is geheven, wat is rode diesel? DIESEL ZONDER ACCIJNS, NIET MEER, NIET MINDER.
Heb je nog anders toe te voegen dan alleen maar belerende moralisatie?quote:Op woensdag 15 december 2004 00:00 schreef Furby het volgende:
Wat er ook voor slap gelul langs komt, je mag NIET rijden op brandstof waar geen accijnzen over geheven is op de OPENBARE weg. De enige uitzonderingen zijn voertuigen die op basis van proeven rondknorren (waterstof, aardgas bv) en landbouwvoertuigen (omdat er vanuit gegaan wordt dat je kleine stukskes tussen akkers en weilanden over de openbare weg rijdt.) Op je eigen terrein mag je natuurlijk wel alles in je tank flikkeren wat maar brand (maar daar is nu juist die rode diesel weer voor overigens) denk aan circuit Zandvoort en Eurocircuit. Ik zie niet zo 123 een fokker met een landgoed alwaar je je tank zo leegrijd
Iedere tank een liter of zo wasbenzine erbij, heb je geen vlok problemen in de winter, en doordat ie dan dunner is, verneveld de olie beter en heb je meer vermogen. Je kan ook gewone benzine erbij doen, maar de antiklopmiddelen die daar inzitten gaan de dieselwerking tegen (dat is de hele bedoeling van antiklopmiddel)quote:Op maandag 27 december 2004 23:56 schreef God_de_Vader het volgende:
ik ken iemand die al 10 jaar op slaolie uit de lidl en aldi rijd ... is betrekkelijk goedkoper ... hij heeft een mercedes 2.5 D oud model nog ... het ziet er wel redelijk lullig uit als je iedere week in de aldi 10 bussen van 5 liter slaolie gaat kopen ... soms doet hij echt achtterlijk en vult hij zijn tank op de parkingmaar ja dat gaat dus enkel met de nieuwere common rail en TDI motoren doe je het beter niet zeker de TDI's niet ... kan je wel eens een setje nieuw kleppen nodig hebben ...
Verder mag het in belgie wel want je kan het niet onderscheiden van bio diesel dus.
Je verliest wel een dikke 20 % van je vermogen dat is wel een nadeeltje
Laat je ook even weten wat het verbruik ongeveer is???quote:Op woensdag 29 december 2004 18:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een Citroën XM uit 1992 met een 2100 TD-motor.
Ben nog wel volop aan 't uitzoeken hoe ik dit ten volle kan benutten. Voor het gemak denk ik dat ik gedurende de winter nog maar even op dieselolie blijf rijden, maar tijdens de zomer fatsoenlijk ga doorzoeken wat de auto aankan. En uiteraard even de brandstofleidingen vernieuwen...
Heb zelf ook een ouwe traktordiesel gehad en dat ding verloor totaal geen vermogen. Ook geen winst. Volgens mij heeft hij echt gewoon pech, want als ik me niet vergis ontloopt de stookwaarde van diesel en slaolie elkaar vrijwel niet. Dus waarschijnlijk wordt het dan idd niet goed verneveld. Verwarmingselementje zou het moeten oplossen.quote:Op maandag 27 december 2004 23:56 schreef God_de_Vader het volgende:
ik ken iemand die al 10 jaar op slaolie uit de lidl en aldi rijd ... is betrekkelijk goedkoper ... hij heeft een mercedes 2.5 D oud model nog ... het ziet er wel redelijk lullig uit als je iedere week in de aldi 10 bussen van 5 liter slaolie gaat kopen ... soms doet hij echt achtterlijk en vult hij zijn tank op de parkingmaar ja dat gaat dus enkel met de nieuwere common rail en TDI motoren doe je het beter niet zeker de TDI's niet ... kan je wel eens een setje nieuw kleppen nodig hebben ...
Verder mag het in belgie wel want je kan het niet onderscheiden van bio diesel dus.
Je verliest wel een dikke 20 % van je vermogen dat is wel een nadeeltje
Je post staat zoals gewoonlijk weer vol met onzin en misbegripquote:Op zondag 2 januari 2005 11:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zie dat biodiesel niks goedkoper is dan normale diesel, Prijs is meer dan 80 cent per liter! Ik vind het wel een interessante onwikkeling ,maar ik denk dat het vooralsnog meer nadelen dan voordelen heeft, dus behalve uit ideaisme is er weinig reden om op biodiesel te gaan rijden.
Verder snap ik niet dat men vanuit de overheid nooit alvohol heeft gepromoot voor benzineauto's, Brazilie heeft beweze dan dat makkelijk kan.. alleen daar wordt onder druk van de oliemaatschappijen die daaruit geen inkomsten hebben benzine en diesel weer gepushed helaas...
Biodiesel zal een brandstof in de marge blijven als het niet minstens 2x zo goedkoop wordt.. maar dat is weer tegen de belangen van overheid en oliemaatschappijen en dus zal dat niet gebeuren. Verder zit je ook met biodiesel nog steeds met een CO2 probleem.
5 euro op een tank is geen peanuts.quote:Op zondag 2 januari 2005 12:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
1: 10 cent is natuurlijk maar een erg beperkt verschil, nauwlijks de moeite waard voor de meeste mensen.
En de CO2 gebonden in de voorraad..quote:2: Met CO2 heb je wel gelijk, ik had er niet aan gedacht dat planten idd CO2 gebruiken , wat je weer kan wegstrepen tegen de CO2 die je uitstoot.
Gek genoeg verkopen die oliemaatschappijen hier wel biodieselquote:3: Dat maakt wel degelijk uit. Biodiesel is voor veel minder lucratief en je ziet dat oliemaatschappijen in de pers vaak lovend zijn, maar verder dit soort alternatieven ,als ze te grootschalig worden vakkundig de nek omdraaien, Zie hier de alcohol in Brazilie.
Als je deels slaolie, deels diesel in je tank hebt, dan kan de belastingdienst je geen fuck maken, want je hebt in Duitsland biodiesel getankt, toch?quote:Op zondag 2 januari 2005 12:41 schreef Five_Aces het volgende:
Over die accijnsen... het is maar net hoe je het verhaaltje verteld volgens mij.... Je mag inderdaad alleen op brandstoffen rijden waar accijns over betaald is. Maar er zijn in de wet ook regels voor brandstof additieven (vallen bijvoorbeeld NOS en octanebooster ook onder) Als je het als additief opgeeft zou het volgens mij moeten mogen?
Idd, en daarnaast heb je nog het eeuwige discussiepunt dat slaolie eigenlijk een voedingsmiddel en geen brandstof is.quote:Op zondag 2 januari 2005 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je deels slaolie, deels diesel in je tank hebt, dan kan de belastingdienst je geen fuck maken, want je hebt in Duitsland biodiesel getankt, toch?
Die heeft lefquote:Op zondag 2 januari 2005 12:03 schreef Impreza_STI het volgende:
Ga het even testen in een nieuwe 7 serie![]()
http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?t=26021
quote:Gruß und freude am Sparen
dat is omdat de Duitse overheid biodiesel stimuleert en waarschijnlijk subsidieert. Ik blijf terugkomen op de (uit suikrriet geproduceerde) alcohol in Brazilie, ook veel milieuvriendelijker dan benzine, maar onder druk van de oliemaatschappijen heeft de Braziliaanse overheid het aantal alcoholtankstations teruggedraaid en extra heffingen hierop gezet.. Puur omdat de oliemaatschappijen veel minder verdienen hieraan. Gelukkig rijdt nog steeds een substantieel deel van de voertuigen in Brazilie op alcohol, maar de druk van de oliemaatschappijen is uitgebreid in de pers beschreven. Waarom rijden in Europa geen auto's op uit suikerriet geproduceerde ethanol?? precies de oliemaatschappijen zijn bang voor enorm omzetverlies.quote:Op zondag 2 januari 2005 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
5 euro op een tank is geen peanuts.
[..]
En de CO2 gebonden in de voorraad..
[..]
Gek genoeg verkopen die oliemaatschappijen hier wel biodiesel
http://www.iwr.de/bio/nutz/tankstellen.html
Nu zie je weer een voordeel van de door jouw zo verafschuwde vrije markt, massa´s ondernemers zien een gat in de markt en leveren het. Dat Biodiesel in NL niet verkocht wordt ligt niet aan de oliemaatschappijen maar aan de overheid, die dan bang is minder accijns te verkrijgen. Het zijn niet de oliemaatschappijen die het meest verdienen aan de klassieke brandstoffen, maar de overheden met belastingen.
Hahahahahahahahaa zo twee grappen en het is pasen ... de TDI van volkswagen en de CDI van Mercedes zijn de meest betrouwbare en onderhoudsvriendelijke motoren die er bestaan ... enkel de toyota VVTI doet het beter hoor de JTD van Fiat group komt er pak minder lekker uit en die beginnen na 100 000 km allemaal behoorlijk lawaaierig te worden plus ferm te rokenquote:Op zondag 2 januari 2005 16:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nu zijn fiat motoren doorgaans wat degelijker dan die van vw, zou dat wel gaan?
De eerste JTD's van fiat/alfa romeo, roken behoorlijk bij vollast en d'r wil ook wel eens wat blauwe rook uit komen. (motor olie). TDI's van VAG hebben dat veel minder. Enig nadeel wat ik van 1.9 TDI's ken is de luchtmassameter die wil wel eens kuren vertoond. (je kunt dan overigens nog verder rijden, maar je mist vermogen bij hoge toeren) Verder is een van de beste diesels die ik ken.quote:Op zondag 2 januari 2005 16:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als ik op de weg kijk zie ik meer rook komen uit de uitlaat van de gemiddelde tdi, dan de jtd. Maargoed Fiat heeft bewezen dat ze qua motoren voorlopen op de rest van de fabrkanten, dit is al zo sinds de jaren 50. Waar het vaak qua kwetsbaarheid van sommige andere delen wat minder was (al is dit nu ook sterk verbeterd) . Het gaat hier echter om de motoren.
Slaolie heeft minder caloriën per liter dan diesel, maar het voordeel van slaolie is dat er van nature meer zuurstof in zit waardoor de verbranding optimaler is. Ook het cetaangetal is hoger (cetaangetal is tegenovergestelde van octaangetal wat de zelfontstekingskwaliteit aangeeft).quote:Op zondag 2 januari 2005 03:37 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Heb zelf ook een ouwe traktordiesel gehad en dat ding verloor totaal geen vermogen. Ook geen winst. Volgens mij heeft hij echt gewoon pech, want als ik me niet vergis ontloopt de stookwaarde van diesel en slaolie elkaar vrijwel niet. Dus waarschijnlijk wordt het dan idd niet goed verneveld. Verwarmingselementje zou het moeten oplossen.
bij oude dieselvervoersmiddelen gaat dat wel vanwege weinig computer componenten zorg wel dan vloeibaar is want dan draait ie nietquote:Op maandag 3 januari 2005 03:11 schreef Drifter__ het volgende:
Volgens mij kan je oude dieselauto''s ook op oude frituurvet laten rijden ofzo....![]()
Heel, heel, heel erg veel.quote:Op maandag 3 januari 2005 03:01 schreef SpeedyRich het volgende:
heel erg veel
Dat klopt ze hebben een accijnsvrijstelling. Hierdoor schieten de biodieselfabrieken als paddestoelen uit de grond en wordt oost duitsland volgegooid met koolzaad. Dit levert de duitse overheid indirect weer veel op omdat die biodiesel fabrieken weer winstbelasting betalen en het natuurlijk een enorme hoeveelheid werkgelegenheid opbrengt. Daar komt nog bij dat er minder geld naar het midden oosten wordt weggegooid.quote:Op zondag 2 januari 2005 15:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat is omdat de Duitse overheid biodiesel stimuleert en waarschijnlijk subsidieert.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wil suikerriet hier niet zo goed groeien. Suikerbieten natuurlijk wel. Maar ja die productie hier is erg duur. Het zit er trouwens wel aan te komen. In Zweden wordt het volgens mij al standaard bij de benzine ingedaan en kan je het zelfs puur tanken.quote:Ik blijf terugkomen op de (uit suikrriet geproduceerde) alcohol in Brazilie, ook veel milieuvriendelijker dan benzine, maar onder druk van de oliemaatschappijen heeft de Braziliaanse overheid het aantal alcoholtankstations teruggedraaid en extra heffingen hierop gezet.. Puur omdat de oliemaatschappijen veel minder verdienen hieraan. Gelukkig rijdt nog steeds een substantieel deel van de voertuigen in Brazilie op alcohol, maar de druk van de oliemaatschappijen is uitgebreid in de pers beschreven. Waarom rijden in Europa geen auto's op uit suikerriet geproduceerde ethanol?? precies de oliemaatschappijen zijn bang voor enorm omzetverlies.
Voor BIODIESEL hoef je je auto niet om te bouwen. De biodiesel is aangepast aan je auto.quote:Verder is een paar euro per tank natuurlijk niet veel als je bedenkt dat je vaak je auto duur moet laten ombouwen etc..(voor mij helemaal aangezien ik normaal gesproken minder dan 10.000 km per jaar rij)
Bij moderne auto moeten inderdaad enkele leidingen worden vervangen en moet de motor softwarematig worden aangepast omdat koolzaadolie een iets andere verbranding heeft dan fossiele diesel. Kosten ongeveer 1000 euro.quote:Ik begreep dat het voornamelijk de leidingen en rubberen pakkingen zijn die vervangen moeten worden om een auto geschikt te maken voor biodiesel. Of kun je het gewoon proberen?? Ik doe het niet omdat ik zo geegd vor 35 cent per liter gewone diesel kan tanken, maar zou het zeker overwegen als het zonder motorschade kan voor een iets lagere prijs.
Vaak veel minder dan uit officiele rapporten blijkt. De oogst van de boeren die aangesloten zijn bij de Noord Nederlandse Koolzaadolie is twee maal zo hoog als volgens het ministerie van landbouw mogelijk is. Hier waren de duitsers al lang achter.quote:Op maandag 3 januari 2005 02:00 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me alleen af hoeveel land je wel niet nodig hebt op biodiesel te verbouwen voor alle autos.
En nog belangrijker, de technologie wordt ontwikkeld door hun, dus is in handen van, en dat leverd veel exertise op, met allerlei nevenontwikkelingen en kennis.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:40 schreef Num het volgende:
[..]
Dat klopt ze hebben een accijnsvrijstelling. Hierdoor schieten de biodieselfabrieken als paddestoelen uit de grond en wordt oost duitsland volgegooid met koolzaad. Dit levert de duitse overheid indirect weer veel op omdat die biodiesel fabrieken weer winstbelasting betalen en het natuurlijk een enorme hoeveelheid werkgelegenheid opbrengt. Daar komt nog bij dat er minder geld naar het midden oosten wordt weggegooid.
In Dresden staat een fabriek waar ongesorteerd huisvuil in gaat, die minerale en metaal etc er uit scheid, en van de rest methanol maakt, waar je ook prima op kan rijden. Je kan ook van hout, (afval uit de houtindustrie) en andere plantenresten ( van biodiesel hou je veel plantenresten over) prima methanol maken, waar je benzinemotoren op kan laten rijden.quote:Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wil suikerriet hier niet zo goed groeien. Suikerbieten natuurlijk wel. Maar ja die productie hier is erg duur. Het zit er trouwens wel aan te komen. In Zweden wordt het volgens mij al standaard bij de benzine ingedaan en kan je het zelfs puur tanken.
De aanpassingen voor niet minerale olie in een dieselmotor zijn niet zo groot, en als je zoals in frankrijk een percentage biologische vetten aan de standaard diesel toevoegt hoef je de auto geeneens aan te passen.quote:Voor BIODIESEL hoef je je auto niet om te bouwen. De biodiesel is aangepast aan je auto.
Voor koolzaadolie, slaolie, kippenolie weetikveelolie moet je je auto wel aanpassen. Hier is het principe: de auto moet aangepast worden aan de brandstof.
[..]
Bij moderne auto moeten inderdaad enkele leidingen worden vervangen en moet de motor softwarematig worden aangepast omdat koolzaadolie een iets andere verbranding heeft dan fossiele diesel. Kosten ongeveer 1000 euro.
Cool, voor dat bedrijf hebben we een pitch op schoolquote:Op donderdag 25 november 2004 06:55 schreef hessel het volgende:
Ja dat kan/wil. Kijk hier maar eens www.solaroilsystems.com
quote:Diesel duurder
Uitgegeven: 2 maart 2005 10:52
DEN HAAG - Marktleider Shell heeft woensdag de adviesprijs voor een liter diesel met een cent verhoogd tot 96,5 cent. De prijzen voor benzines blijven ongewijzigd: euro ongelood op 1,265 euro en super plus op 1,319 euro.
Shell bepaalt de adviesprijzen voor brandstoffen aan de hand van ontwikkelingen op de olieproductenmarkt
Hmm, toch niet goed opgelet zekerquote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:06 schreef MouseOver het volgende:
Vreemd dat zo iemand die er alle belang bij heeft het zo positief mogelijk af te schilderen zo'n hoog bedrag noemt. Tot nu toe heb ik bedragen van 1000-1500 euro gehoord, vooropgesteld dat er iets omgebouwd moest worden. Want dat hoeft lang niet altijd. Heeft hij ook gezegd wat er precies verbouwd moet worden?
Biodiesel heeft dezelfde eigenschappen als diesel (op een reductie in C02, zwavel en roetdeeltjes na en het feit dat het biologisch afbreekbaar is). Biodiesel is net zo dik als diesel.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:27 schreef yup het volgende:
Biodiesel te dik?
Nee joh! In je wagen zit koepvloeistof, daar kan je het mee voorverwarmen. Zoals een LPG verdamper ook doet.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:27 schreef yup het volgende:
Biodiesel te dik?
Dan verwarm je het toch lekker voordat je het ding start...
Gewoon een klein apart 5 liter reservoir, die lekker opwarmen dmv een extra accu, en daarna gaan met die banaan!
SPAM!quote:Op zondag 31 juli 2005 01:31 schreef biocarfuel het volgende:
meisjemeisje.nlquote:Op zondag 31 juli 2005 11:10 schreef patje74 het volgende:
Wat dacht je Hans, mijn website is sinds 27 juli online, nu nog even wat bezoekers er naartoe zien te trekken? Goedkoop hoor, om op deze manier te spammen.
Wat ik mij afvraag, kon je nu werkelijk niet meer fora vinden waar je je spam op kwijt kon?
Je hebt alleen de TDIclub.nl, het Tros Radar forum en meisjemeisje.nl vervuild met je spam.
Mijn pa heeft een nieuwe Mercedes CLS 350 cdi besteld in duitsland en daar laat hij hem gelijk ombouwen naar olie.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:06 schreef MouseOver het volgende:
Vreemd dat zo iemand die er alle belang bij heeft het zo positief mogelijk af te schilderen zo'n hoog bedrag noemt. Tot nu toe heb ik bedragen van 1000-1500 euro gehoord, vooropgesteld dat er iets omgebouwd moest worden. Want dat hoeft lang niet altijd. Heeft hij ook gezegd wat er precies verbouwd moet worden?
Een veelgebruikte truc is trouwens ook om de olie te verwarmen voor hij naar de motor gaat. Dat maakt het zaakje zodanig dunner dat de motor er veel minder moeite mee heeft. Het *schijnt* dat je dat zelfs zelf in elkaar kan draaien dmv een oude lpg verdamper.
12 euro lijkt me een beetje sterk aangezien er zo'n 50 liter in de tank gaat.quote:Op zondag 31 juli 2005 17:33 schreef RRRobert het volgende:
Maat van mij rijdt met 50% diesel en 50% zonnebloemolie in z'n moderneTDI (Skoda Octavia). Koopt-ie voor 56 cent per liter de olie bij de Lidl (zet dan 2 dozen olie in z'n karretje) en dat scheelt hem ongeveer 12 euro per maand (poe hé
), had hij zo berekend. Met minder dan 50% diesel lukte het ook wel maar dan ruik je het wel; nu was daar geen probleem mee, volgens hem. Hij heeft de brandstofinspuiting ook niet laten aanpassen of zo, alleen in de winterperiode gaat-ie weer volledig over op 100% diesel i.v.m. vlokvoming.
oja ?quote:Op maandag 13 februari 2006 16:26 schreef Saurus het volgende:
Zo ver ik weet moet je dat mengen 50% slaolie of zonnebloem olie en 50% diesel heb het zelf geprobeerd met mijn Ford Escort Diesel, maar ik kan je zeggen hij loopt er prima op, alleen stinkt het zo erg dat je er koppijn van krijgt![]()
Zal wel lekker ruiken dan, ik vond dat bij 50% al een flinke frite lucht achter de auto hingquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:49 schreef Konijn het volgende:
De 1.9d van de golf rijdt 100% op zonnebloemolie in de lente/zomer
Gewoon luchtrecirculatie aanzetten, merk je dan veel minder dan (als het goed is)...quote:Op maandag 13 februari 2006 16:26 schreef Saurus het volgende:
Zo ver ik weet moet je dat mengen 50% slaolie of zonnebloem olie en 50% diesel heb het zelf geprobeerd met mijn Ford Escort Diesel, maar ik kan je zeggen hij loopt er prima op, alleen stinkt het zo erg dat je er koppijn van krijgt![]()
Je bent dan belasting aan het ontduiken en dat is fraude.quote:Op donderdag 25 november 2004 07:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
waarom zou dat illegaal zijn, gebeurt al jaren
![]()
Betaal al genoeg belasting daar ga ik mij niet druk om makenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:08 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Je bent dan belasting aan het ontduiken en dat is fraude.
Beetje hetzelfde als op rode diesel rijden dus.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:58 schreef Saurus het volgende:
[..]
Zal wel lekker ruiken dan, ik vond dat bij 50% al een flinke frite lucht achter de auto hing![]()
cls 350 cdi bestaat nie, dus als dit een verkapte "kijk eens m'n pappie heeft een benz gekocht" reactie is. zorg dan ook dat het kloptquote:Op zondag 31 juli 2005 16:20 schreef -Dominator- het volgende:
[..]
Mijn pa heeft een nieuwe Mercedes CLS 350 cdi besteld in duitsland en daar laat hij hem gelijk ombouwen naar olie.
Dit kost maar 900 euro in Duitsland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |