abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 november 2004 @ 03:24:45 #1
94241 pandemon
ik heb een pik for girls dirkh
pi_23558325
weet iemand dat ?

ik hoorde wel eens dat diesel motoren op veel meer andere dingen liepen waaronder dit
blaat
  donderdag 25 november 2004 @ 03:26:23 #2
100586 Hiph0p2oo4
Waar zijn m'n 7500 posts?
pi_23558336
Mijn fiets loopt op mayonaise .
Hier moet ik iets grappigs neerzetten.
Maar dan zouden jullie me nog vergeten, alsof ik hier helemaal niks stond.
Dus eigenlijk is deze signatuur nutteloos.
Had ik maar niks neergezet.
pi_23558378
quote:
Op donderdag 25 november 2004 03:26 schreef Hiph0p2oo4 het volgende:
Mijn fiets loopt op mayonaise .
lastig in de bochten....
  donderdag 25 november 2004 @ 03:34:23 #4
94241 pandemon
ik heb een pik for girls dirkh
pi_23558394
ja have fun met je mayo..

heb het al gevonden, de diesel motor is ontwikkeld om op elke olie te lopen , dus ook plantaardige..

mischien ook wel op mayo
blaat
pi_23558400
quote:
Op donderdag 25 november 2004 03:34 schreef pandemon het volgende:
ja have fun met je mayo..

heb het al gevonden, de diesel motor is ontwikkeld om op elke olie te lopen , dus ook plantaardige..

mischien ook wel op mayo
ik zou zeggen probeer het es met de auto van je pa

Remia loopt het best denk ik...
pi_23558840
Ja dat kan/wil. Kijk hier maar eens www.solaroilsystems.com
  donderdag 25 november 2004 @ 06:57:54 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23558843
ja hoor zonder problemen gewoon goedkope zooi bij de aldi kopen en gaan met die banaan.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 25 november 2004 @ 07:04:04 #8
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_23558857
quote:
Op donderdag 25 november 2004 06:57 schreef Klonk het volgende:
ja hoor zonder problemen gewoon goedkope zooi bij de aldi kopen en gaan met die banaan.
het is alleen nogal illegaal, jammer genoeg

en je ruikt naar frituurpan, dus even stiekem doen zit er ook niet in ben ik bang
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_23558871
Ja hoor.. al moet je auto wel iets aangepast worden. In duitsland zijn er al diverse proeven geweest.
Bizar.. (bit dyslectische)
pi_23558872
quote:
Op donderdag 25 november 2004 07:04 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

en je ruikt naar frituurpan, dus even stiekem doen zit er ook niet in ben ik bang
zet je een frituur pan in je auto... en dan zeg je dat de geur daarvan af komt
  donderdag 25 november 2004 @ 07:11:03 #11
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_23558876
gewoon proberen dan kom je er vanzelf achter jah
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_23558882
quote:
Maar waarom??? Lijkt me toch stukken milieuvriendelijker... Is het gevaarlijk ofzo?
  donderdag 25 november 2004 @ 07:33:28 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23558936
quote:

[..]

waarom zou dat illegaal zijn , gebeurt al jaren
  donderdag 25 november 2004 @ 07:43:02 #14
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_23558968
quote:
Op donderdag 25 november 2004 07:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar waarom??? Lijkt me toch stukken milieuvriendelijker... Is het gevaarlijk ofzo?
letterlijk: overheid wil de inkomsten over brandstof niet mislopen ; in NL is het alleen op kleine schaal toegestaan in kader van onderzoek, dat vooraf goedgekeurd moet worden door ministerie van VWS.
  donderdag 25 november 2004 @ 07:43:39 #15
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_23558970
quote:
Op donderdag 25 november 2004 07:33 schreef Klonk het volgende:

[..]

ja en af en toe gooi ik ook wel eens per ongeluk rode diesel in m'n auto, maar als ze je pakken ben je zwaar de klos
pi_23559083
van die rode diesel snap ik nog dat dat niet mag, dat is geloof ik gesubsidieerd voor boeren enzo

maar dat je verder niet zelf mag weten wat je in je auto gooit? ik heb ook verhalen gehoord dat in de 2e wereld oorlog in de pacific jeeps enzo op kokosnoot olie reden
  donderdag 25 november 2004 @ 08:25:00 #17
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
  donderdag 25 november 2004 @ 08:34:58 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_23559176
quote:

[..]

Volgens mij zit er op slaolie enzo nog steeds geen accijnzen, daarom is het illegaal. SCHATKIST van ZALM natuurlijk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_23559336
quote:
Op donderdag 25 november 2004 08:14 schreef DJRoberto1978 het volgende:
van die rode diesel snap ik nog dat dat niet mag, dat is geloof ik gesubsidieerd voor boeren enzo

maar dat je verder niet zelf mag weten wat je in je auto gooit? ik heb ook verhalen gehoord dat in de 2e wereld oorlog in de pacific jeeps enzo op kokosnoot olie reden
In een ouwe Kadett diesel kan je best wel met lijnzaadolie/slaolie rijden, zonder aanpassingen (dacht ik).

Je mag ZEKER niet bepalen wat je in je auto gooit, namelijk je mag geen brandstof gebruiken waar geen accijns over is geheven. Dus stel er bestond rode benzine (zonder accijns), dan mag je dat NIET gebruiken in je dagelijkse limonadekar. Helaas maar waar.
pi_23559728
Toch oppassen!! Bij oudere diesels, zeker van Volkswagen en Mercedes (maar zeker niet alle types, dus niet zomaar slaolie er in flikkeren) gaat het meestal wel. Modernere, vooral de commonrail types is het meestal (zonder aanpassingen) niet mogelik.

Wat wel goed gaat is bij mengen bij gewone diesel. tot 5% slaolie zou geen problemen opleveren.

Als je een beetje gaat googelen vind je meer dan genoeg hierover, vooral in duitsland zijn ze er veel mee bezig, ook mbt ombouwen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  donderdag 25 november 2004 @ 09:39:51 #21
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23559794
quote:
Op donderdag 25 november 2004 08:57 schreef yup het volgende:

[..]

In een ouwe Kadett diesel kan je best wel met lijnzaadolie/slaolie rijden, zonder aanpassingen (dacht ik).

Je mag ZEKER niet bepalen wat je in je auto gooit, namelijk je mag geen brandstof gebruiken waar geen accijns over is geheven. Dus stel er bestond rode benzine (zonder accijns), dan mag je dat NIET gebruiken in je dagelijkse limonadekar. Helaas maar waar.
afgezien van rooie diesel (alleen voor landbouwvoiertuigen enzo) mag je alles in je tank lazeren wat jij wilt, m.a.w. er bestaat geen wet die zegt dat je je dieselauto niet op zonnebloem/sla olie of desnoods op ouwe frituurolie (ja dat kan echt) wil laten lopen.

maar idd een beetje uitkijken met moderne diesels die zijn iets minder tolerant met andere brandstoffen dan diesel.
pi_23559927
quote:
Op donderdag 25 november 2004 09:39 schreef Klonk het volgende:

[..]

afgezien van rooie diesel (alleen voor landbouwvoiertuigen enzo) mag je alles in je tank lazeren wat jij wilt, m.a.w. er bestaat geen wet die zegt dat je je dieselauto niet op zonnebloem/sla olie of desnoods op ouwe frituurolie (ja dat kan echt) wil laten lopen.

maar idd een beetje uitkijken met moderne diesels die zijn iets minder tolerant met andere brandstoffen dan diesel.
Volgens mij mag je geen brandstof gebruiken waar geen accijns over is geheven, wat is rode diesel? DIESEL ZONDER ACCIJNS, NIET MEER, NIET MINDER.
pi_23559930
Een diesel kan wel op slaolie of (zoals in zuid duitsland veel gebeurd) koolzaadolie rijden. Maar het probleem is dat deze olieën wat dikker zijn dan diesel, dus moet je wel wat ruimere benzineslangen ed. hebben.

En zoals gezegd, die nieuwe generatie diesels zal er moeite mee hebben als ze niet aangepast zijn.

Maar ik vraag me af wat nu duurder is; een litertje diesel of een paar flessen olie....
Don't hurry, be crappy!
  donderdag 25 november 2004 @ 09:53:34 #24
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_23559989
quote:
Op donderdag 25 november 2004 09:49 schreef RiDo78 het volgende:
Een diesel kan wel op slaolie of (zoals in zuid duitsland veel gebeurd) koolzaadolie rijden. Maar het probleem is dat deze olieën wat dikker zijn dan diesel, dus moet je wel wat ruimere benzineslangen ed. hebben.

En zoals gezegd, die nieuwe generatie diesels zal er moeite mee hebben als ze niet aangepast zijn.

Maar ik vraag me af wat nu duurder is; een litertje diesel of een paar flessen olie....
vraag het bv eens bij de sligro
pi_23560040
wat ik ervan weet is dat de plantaardige olie een stuk aggresiever is dan diesel. Het verhaal gaat de de niet metalen onderdelen snel slijten (rubberen pakkingen etc)

verder voegen ze eerst een hulpstof toe aan de sla olie
pi_23560393
Een persoon hier in de omgeving rijd op slaolie.
Met zijn Peugeot 205 diesel.
Reed ie eerst nog op een mengsel wat half om half was: 50% diesel 50% slaolie, langzaam heeft ie dit afgebouwd naar 100 procent slaolie.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 25 november 2004 @ 10:36:32 #27
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_23560653
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_23561137
Ma wat kost een lieter slaolie nu als ik bij de aldi kijk kost het nog 65 cent, en bij de macro kost het flessen van 3 liter zelfs 2.60 dat schiet niet echt op.
The best way to life is to life your live
pi_23561519
quote:
Op donderdag 25 november 2004 09:56 schreef TheDeadGuy het volgende:
wat ik ervan weet is dat de plantaardige olie een stuk aggresiever is dan diesel. Het verhaal gaat de de niet metalen onderdelen snel slijten (rubberen pakkingen etc)

verder voegen ze eerst een hulpstof toe aan de sla olie
Ja dat heb ik ook gehoord.
quote:
Op donderdag 25 november 2004 10:36 schreef Herr.Flick het volgende:
Water werkt ook!

Geef eens een nuttige bijdrage man
quote:
Op donderdag 25 november 2004 10:19 schreef GizartFRL het volgende:
Een persoon hier in de omgeving rijd op slaolie.
Met zijn Peugeot 205 diesel.
Reed ie eerst nog op een mengsel wat half om half was: 50% diesel 50% slaolie, langzaam heeft ie dit afgebouwd naar 100 procent slaolie.
Hmmm dat geloof ik wel, maar 50 diesel en 50 slaolie, gaat die auto niet beetje raar doen dan
pi_23562096
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:25 schreef yup het volgende:

[..]

Hmmm dat geloof ik wel, maar 50 diesel en 50 slaolie, gaat die auto niet beetje raar doen dan
Volgens die man niet.
Auto rookte wel meer dan gemiddeld, maar hi jzei dat ie een stuk goedkoper uit was dan met gewone diesel.

Blijft wel: het is niet legaal. Milieuvriendlijk maakt het geen zak, maar de overheid loopt op deze manier erg veel accijns mis.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_23562848
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:55 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Volgens die man niet.
Auto rookte wel meer dan gemiddeld, maar hi jzei dat ie een stuk goedkoper uit was dan met gewone diesel.

Blijft wel: het is niet legaal. Milieuvriendlijk maakt het geen zak, maar de overheid loopt op deze manier erg veel accijns mis.
Duhh.

Voorbeeldje:

Mensen gingen teveel op G3 rijden (VEEL meer milieuvriendelijker dan diesel of benzine), verbieden die hap uit de bebouwde kom. Yeah right alsof benzine minder hard explodeert Sorry maar dat is gewoon een kutsmoes.

Door gas loopt de overheid behoorlijk veel inkomsten mis. Tjah ik tank alleen benzine als die leeg is (en gebruik benzine om te knallen met die ballen) en dat leeg zijn van de tank gebeurt 1x per maand ofzo...

Gelukkig woon ik 1 minuut op de snel/autoweg, blaas ik daar effe, kom ik bij Spaarnwoude, en voila, daar is un statione du gez (net verzonnen weet niet of het frans is ) en 45 cent per literke is gewoon lachen bij de pomp. Maar iets zegt me dat de overheid het hardst gaat teruglachen
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2004 @ 14:01:52 #32
25682 2cv
Niet subtiel
pi_23564864
Het probleem bij slaolie is dat er een accijns over is afgedragen. Voor brandstof in motorvoertuigen is dat n.l. verplicht (uitgezonderd landbouwvoertuigen). Het mag er wel in, maar dan moet je wel een methode vinden om toch die accijns te dokken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_23565536
aanlengen met plantaardigeolie schijnt idd prima te kunnen met OUDERE diesels
bij moderne comonrail injectie gebeuren ff checken of die op "biodiesel" mag rijden dat is plantaardige olie die in Du gewoon aan sommige pompen verkocht word.
dit is dus ook de oplossing voor tijdens cotroles gewoon zeggen dat je in Du bio diesel hebt getankt en dan kunnen ze je nix maken
maar ja waarom wil je in een olieboot/frituurpan rijden als je ook op benzine kan
lalala
pi_23951970
Accijnzen "ontduiken" is niet het probleem. We zitten hier in een verenigd Europa, dus als jij in pakweg Duitsland koolzaadolie gaat tanken, kan de NL regering doodvallen voor wat betreft accijnzen. Hiervoor geldt namelijk dezelfde redenering als voor benzine of dieselolie: Je betaalt accijnzen in het land waar je tankt. En jij en ik kunnen er toevallig ook niks aan doen dat er in Duitsland geen accijnzen geheven worden over koolzaadolie.

Ook kun je bij wijze van spreken een bulk-container met pakweg 1000 liter koolzaadolie aanschaffen in Duitsland en die in je schuurtje zetten. Omdat het plantaardig is en niet op aardoliebasis is er dus geen enkel probleem met "gevaarlijke stoffen". Je vervoert gewoon een voedingsmiddel...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_23972614
Dit hebben ze toch een keer bij Top Gear getest met een oude volvo diesel geloof ik...
Autoweek ook, en na 3000km geen enkel probleem/slijtage...
  dinsdag 14 december 2004 @ 19:13:49 #36
38338 Bogusje
Het binnestebuitenbeentje
pi_23973059
Een TD zonder I van VW rijdt bijzonder goed op een 100% zonnenbloem olie tankinhoud. Enigste probleem was dat de dikte van de olie er voor zorgt dat de overdruk in de injectie pomp wat te groot werdt en deze dus begon te lekken. Maar zonder verdere problemen toch een km of 5000 kunnen rijden op zonnenbloem olie a 39 cent de liter van de Dirk. Scheelt toch best wat met de diesel van de shell.
En zelfs met die koude weer gewoon probleemloos starten hoor

(zonnenbloem olie stinkt ook stuk minder als sla-olie, enigste nadeel is de wat vettige walm en dat je wat vaker naar de wasserette moet om die neerslag eraf te wassen)
pi_23973181
Oplossing: De zonnebloem/slaolie aanlengen met petroleum. Zeker in de winter is dat geen overbodige luxe.
pi_23973265
Ja het kan
Don't turn your back on me. I won't be ignored!!!
  dinsdag 14 december 2004 @ 19:49:48 #39
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_23973741
Het rijk kan me de pot op! Slaolie is the way
pi_23974415
paar kankerverwekkende geurvretertjes in je auto, en rijden maar...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_23975289
Filtertje er in, en je kan zo bij de patatboer langs om de olie op te halen die anders toch weggeflikkerd zal worden.
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 15 december 2004 @ 00:00:58 #42
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_23979753
Wat er ook voor slap gelul langs komt, je mag NIET rijden op brandstof waar geen accijnzen over geheven is op de OPENBARE weg. De enige uitzonderingen zijn voertuigen die op basis van proeven rondknorren (waterstof, aardgas bv) en landbouwvoertuigen (omdat er vanuit gegaan wordt dat je kleine stukskes tussen akkers en weilanden over de openbare weg rijdt.) Op je eigen terrein mag je natuurlijk wel alles in je tank flikkeren wat maar brand (maar daar is nu juist die rode diesel weer voor overigens) denk aan circuit Zandvoort en Eurocircuit. Ik zie niet zo 123 een fokker met een landgoed alwaar je je tank zo leegrijd

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_23981684
Geile neuk Harrie heeft gelijk
pi_23981695
quote:
Op woensdag 15 december 2004 02:04 schreef yup het volgende:
Geile neuk Harrie heeft gelijk
Dat viel mij nou ook op

pi_23982567
Een diesel rijdt zo goed op slaolie
net zo als op water ong. 10%
dit komt omdat water in hoge temp. weer over gaat naar het zeer brandbare watersof en zuurstof
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_23982570
Afgewerkte frituurolie werkt ook. Nog goedkoper.

De lucht die er achter hangt zeker
pi_23983191
quote:
Op woensdag 15 december 2004 00:00 schreef Furby het volgende:
Wat er ook voor slap gelul langs komt, je mag NIET rijden op brandstof waar geen accijnzen over geheven is op de OPENBARE weg.
Dus je mag niet met Duitse benzine en dieselolie rijden in Nederland?

O.

Leuk dat ik 't weet. En nu? Gaan de douaniers weer terugkomen? FYI, knul: de koolzaadolie waar ik over spreek, komt in Duitsland uit een gewone brandstofpomp en is vrijgegeven voor gebruik in het wegverkeer. Dat de Duitse regering heeft beslist om hier geen accijnzen over te heffen is een zaak van de Duitse regering en niet van de Nederlandse.

Om een andere reden kun je dus 1000 liter koolzaadolie tanken in Duitsland en het per bulkcontainer vervoeren naar je eigen schuurtje. En het daar opslaan om ervan te tanken. Het is namelijk geen "gevaarlijke" stof. Omdat benzine en dieselolie wel "gevaarlijke stoffen" zijn, mag je dit niet zomaar per bulkcontainer vervoeren.

Oja: Op rode diesel (ofwel huisbrandolie) zitten wel degelijk accijnzen, echter een beetje minder dan over dieselolie. Hiermee mag je inderdaad niet rijden op de openbare weg. Maar dat mag in Duitsland ook niet. Staat ook duidelijk aan de pomp vermeld.

Mijn tip aan jou: Leer tussen de regels door lezen.
  woensdag 15 december 2004 @ 15:52:18 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23991505
Ik rij al jaren biodiesel, dat is in pricipe slaolie en wat extra´s
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 december 2004 @ 17:15:23 #49
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_23993188
quote:
Op woensdag 15 december 2004 08:57 schreef Daffodil31LE het volgende:

Dus je mag niet met Duitse benzine en dieselolie rijden in Nederland?

O.
Zeer juist. Het is zelfs zo dat er een max op het aantal liter in je tank zit bij overgang van de grens. (ik dacht iets van 25 liter) Geen hond die dat controleerd bij de grens maar ik zou als ik jou was maar niet met je koolzaadolie bij een veemarkt in de buurt gaan rondknorren omdat ze daar WEL vaak controles hebben op rode diesel (vanwege veel boeren die vaak op rood rijden).

Je kan ook gewone huisbrandolie in je auto flikkeren (is overigens slimmer en goedkoper en in Belgie stoken nog veel mensen op olie thuis dus heel makkelijk te verkrijgen). Huisbrandolie is ongekleurde diesel. De rode kleurstof blijf je maanden zien in je moter.

Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  woensdag 15 december 2004 @ 17:17:55 #50
45206 Pietverdriet
pi_23993237
Als je iemand aan wie je een hekel hebt dus wilt naaien gooi je 5 liter landbouwdiesel in zijn tank en tip je de kit dat ie landbouwdiesel rijdt...
pi_23994281
Puntje 1, Furby: huisbrandolie is WEL DEGELIJK gekleurd. Ik neem even aan dat het een ongelukkig typfoutje van je was dat je ONgekleurd schreef.

Puntje 2: In de (diesel)tank van mijn auto past iets meer dan 80 liter. Als (let wel: ALS) ik in NL m'n tank volkieper en naar België rijd om bijvoorbeeld juist over de grens op familiebezoek te gaan, zou men mij dus bij terugkomst gaan beboeten omdat ik nog voldoende in m'n tank heb? Dacht het even niet.

En daar zit 't 'm nou juist. Huisbrandolie is NIET vrijgegeven voor wegverkeer. Ook niet in Duitsland of België, dus mag je er je auto niet mee stoken. Koolzaadolie is WEL vrijgegeven voor wegverkeer, alleen worden er in Duitsland geen accijnzen over geheven. Voor zover ik weet in Nederland wel. En wie gaat zeggen of jouw koolzaadolie Nederlands of Duits is?

Linkje 1
Linkje 2
Linkje 3

Overigens wordt in zowat elk verslag gewag gemaakt van een schijnbare "milieuvriendelijkheid". Hoewel dat best zo kan zijn boeit het de gemiddelde chauffeur geen ruk of het "vervuilt" of niet. Enkel het goedkopere rijden is interessant.
  woensdag 15 december 2004 @ 18:33:31 #52
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_23994705
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Puntje 1, Furby: huisbrandolie is WEL DEGELIJK gekleurd. Ik neem even aan dat het een ongelukkig typfoutje van je was dat je ONgekleurd schreef.
Nee, ik dacht dat dat wel degelijk ongekleurd was
quote:
Puntje 2: In de (diesel)tank van mijn auto past iets meer dan 80 liter. Als (let wel: ALS) ik in NL m'n tank volkieper en naar België rijd om bijvoorbeeld juist over de grens op familiebezoek te gaan, zou men mij dus bij terugkomst gaan beboeten omdat ik nog voldoende in m'n tank heb? Dacht het even niet.
Nou, dan wens ik je veel succes met je camera van 3000 euro die je hier gekocht hebt weer mee terug te nemen vanuit Thailand zonder aantekening van de douane bij vertrek (als je officieel al Belgie in mag met die hoeveelheid)
quote:
En daar zit 't 'm nou juist. Huisbrandolie is NIET vrijgegeven voor wegverkeer. Ook niet in Duitsland of België, dus mag je er je auto niet mee stoken. Koolzaadolie is WEL vrijgegeven voor wegverkeer, alleen worden er in Duitsland geen accijnzen over geheven. Voor zover ik weet in Nederland wel. En wie gaat zeggen of jouw koolzaadolie Nederlands of Duits is?
Volgens deze redenering kan je net zo goed de diesel bij de buurman uit z'n auto zuigen. Wie gaat zeggen of jij die eruit zoog of dat het verdampt is ?

Doe dan makkelijker en koop gewoon koolzaadolie in nederland. Niet erbij zeggen dat je het in je auto flikkerd

pi_23994876
Maak je maar geen zorgen. Ik koop al olie in Nederland. Geen koolzaadolie maar slaolie uit de supermarkt. en dan 20 liter petroleum erbij. Het zal de supermarkt worst wezen wat ik ermee doen. Al drink ik 't ter plekke op.
pi_24019217
quote:
Dat is een fabeltje, als de diesel auto een katalysator heeft ruik je net zoveel als bij gewone diesel.
pi_24019277
quote:
Op donderdag 25 november 2004 14:28 schreef nonono het volgende:
aanlengen met plantaardigeolie schijnt idd prima te kunnen met OUDERE diesels
bij moderne comonrail injectie gebeuren ff checken of die op "biodiesel" mag rijden dat is plantaardige olie die in Du gewoon aan sommige pompen verkocht word.
dit is dus ook de oplossing voor tijdens cotroles gewoon zeggen dat je in Du bio diesel hebt getankt en dan kunnen ze je nix maken
maar ja waarom wil je in een olieboot/frituurpan rijden als je ook op benzine kan
Moderne diesels kunnen heel goed op biodiesel rijden. Vrijwel alle fabrikanten hebben inderdaad biodiesel goedgekeurde auto's. Bij koolzaadolie kan dit absoluut niet. Hiervoor moet je je auto aanpassen dit kan dankzij de moderne halfcomputergestuurde auto's steeds makkelijker omdat het grootste deel van de ombouw softwarematig kan gebeuren.

En in duitsland kan je inmiddels inderdaad bij ongeveer 2000 (!!!!) tankstations al biodiesel tanken (biodiesel = koolzaadolie die beetje chemisch bewerkt is)

Binnenkort komt er ook Bioethanol op de markt (waarschijnlijk niet in nederland natuurlijk) dat kan je ook lekker die benzine weg doen!
pi_24019337
quote:
Op maandag 13 december 2004 20:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
Accijnzen "ontduiken" is niet het probleem. We zitten hier in een verenigd Europa, dus als jij in pakweg Duitsland koolzaadolie gaat tanken, kan de NL regering doodvallen voor wat betreft accijnzen. Hiervoor geldt namelijk dezelfde redenering als voor benzine of dieselolie: Je betaalt accijnzen in het land waar je tankt. En jij en ik kunnen er toevallig ook niks aan doen dat er in Duitsland geen accijnzen geheven worden over koolzaadolie.

Ook kun je bij wijze van spreken een bulk-container met pakweg 1000 liter koolzaadolie aanschaffen in Duitsland en die in je schuurtje zetten. Omdat het plantaardig is en niet op aardoliebasis is er dus geen enkel probleem met "gevaarlijke stoffen". Je vervoert gewoon een voedingsmiddel...
Er is nu een bedrijf in Delfzijl (De Noord Nederlandse oliemolen) die toestemming heeft om 3,5 miljoen liter koolzaadolie te maken. Dat is legaal. Verder blijft het vaag en probeert de NL overheid het zoveel mogelijk tegen te houden ookal is er vanuit Europa druk om soepeler om te gaan met dit geweldige alternatief.

En zo'n tank kan je via www.solaroilsystems.nl aanschaffen. Die kunnen ook het bijvullen regelen. Heb je ook altijd genoeg olie bij de hand voor als je wilt wokken
pi_24023435
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:33 schreef Furby het volgende:

[..]

Nou, dan wens ik je veel succes met je camera van 3000 euro die je hier gekocht hebt weer mee terug te nemen vanuit Thailand zonder aantekening van de douane bij vertrek (als je officieel al Belgie in mag met die hoeveelheid)

We hebben het hier dan ook over duitsland en de eu... niet thailand.. "grenzeloos" was het toch?
engelsen rijden ook met busjes met drank en sigaretten op en neer naar frankrijk.. zolang het maar "voor eigen gebruik" is
Klikt niet op facebook links
pi_24225991
Volgende week rij ik onderweg naar de wintersport door Duitsland. Ik zou dan ook wel biodiesel willen tanken, maar ik vraag me af of dat kan in een Seat Arosa SDI op deze site kan je kijken of je auto er geschikt voor is. Maar mijn Duits is niet zo best meer.
quote:

Seat Deutschland GmbH
PKW Telefon: 0 61 0 5/2 08-0

Stand der Informationen: Juni 2003, aktuelle Aussage ist angefragt Toledo ab Modelljahr 1999 Leon Arosa Alhambra Inca (ab Fahrgestellnummer FTR013605) Ibiza ab Modelljahr 2002
Denk niet dat het erin kan als ik het zo lees.
die site heb ik vanuit de Autoweek
I got soul, but I'm not a soldier
  zondag 26 december 2004 @ 23:34:50 #59
45206 Pietverdriet
pi_24226129
Schrik niet van de Dieselprijzen, gooi hem voor de grens nog ff vol, zou ik zeggen.
pi_24226322
quote:
Op zondag 26 december 2004 23:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Schrik niet van de Dieselprijzen, gooi hem voor de grens nog ff vol, zou ik zeggen.
Is het in Duitsland nu duurder dan in NL, van Zwitserland (waar we ook doorheen gaan) wist ik het wel. Daar is benzine zelfs goedkoper dan diesel.
  zondag 26 december 2004 @ 23:46:22 #61
45206 Pietverdriet
pi_24226393
quote:
Op zondag 26 december 2004 23:43 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

[..]

Is het in Duitsland nu duurder dan in NL, van Zwitserland (waar we ook doorheen gaan) wist ik het wel. Daar is benzine zelfs goedkoper dan diesel.
Reken zo een 10 tot 20 cent duurder per liter dan in NL.
pi_24226542
WTF, komt dat door Joska Fischer met z'n groene praatjes?
  zondag 26 december 2004 @ 23:56:23 #63
45206 Pietverdriet
pi_24226645
Yep.
pi_24227573
Rode diesel is wel gekleurd, zie de naam.
Deze kleurstof is een gemeen goedje, wat een speciale glans aan de tank / jerrycan geeft, die je er niet zo 1 2 3 meer uit kunt krijgen/
pi_24237498
Al met al weet ik nog steeds niet of er Biodiesel in die SDI kan, anyone?
quote:
Op zondag 26 december 2004 23:28 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Volgende week rij ik onderweg naar de wintersport door Duitsland. Ik zou dan ook wel biodiesel willen tanken, maar ik vraag me af of dat kan in een Seat Arosa SDI op deze site kan je kijken of je auto er geschikt voor is. Maar mijn Duits is niet zo best meer. :

Seat Deutschland GmbH
PKW Telefon: 0 61 0 5/2 08-0

Stand der Informationen: Juni 2003, aktuelle Aussage ist angefragt Toledo ab Modelljahr 1999 Leon Arosa Alhambra Inca (ab Fahrgestellnummer FTR013605) Ibiza ab Modelljahr 2002

Denk niet dat het erin kan als ik het zo lees.
die site heb ik vanuit de Autoweek
  maandag 27 december 2004 @ 23:56:43 #66
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24246072
ik ken iemand die al 10 jaar op slaolie uit de lidl en aldi rijd ... is betrekkelijk goedkoper ... hij heeft een mercedes 2.5 D oud model nog ... het ziet er wel redelijk lullig uit als je iedere week in de aldi 10 bussen van 5 liter slaolie gaat kopen ... soms doet hij echt achtterlijk en vult hij zijn tank op de parking maar ja dat gaat dus enkel met de nieuwere common rail en TDI motoren doe je het beter niet zeker de TDI's niet ... kan je wel eens een setje nieuw kleppen nodig hebben ...

Verder mag het in belgie wel want je kan het niet onderscheiden van bio diesel dus.

Je verliest wel een dikke 20 % van je vermogen dat is wel een nadeeltje
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_24247736
quote:
Op donderdag 25 november 2004 09:48 schreef yup het volgende:

[..]

Volgens mij mag je geen brandstof gebruiken waar geen accijns over is geheven, wat is rode diesel? DIESEL ZONDER ACCIJNS, NIET MEER, NIET MINDER.
Note: Er zitten aantal bestanddelen niet in die je bij gewone diesel zult aantreffen, daarom gaat de rode diesel nogál lastig bij bepaalde dieselmotortechnieken.
Verwijderd door Admin.
pi_24247857
quote:
Op woensdag 15 december 2004 00:00 schreef Furby het volgende:
Wat er ook voor slap gelul langs komt, je mag NIET rijden op brandstof waar geen accijnzen over geheven is op de OPENBARE weg. De enige uitzonderingen zijn voertuigen die op basis van proeven rondknorren (waterstof, aardgas bv) en landbouwvoertuigen (omdat er vanuit gegaan wordt dat je kleine stukskes tussen akkers en weilanden over de openbare weg rijdt.) Op je eigen terrein mag je natuurlijk wel alles in je tank flikkeren wat maar brand (maar daar is nu juist die rode diesel weer voor overigens) denk aan circuit Zandvoort en Eurocircuit. Ik zie niet zo 123 een fokker met een landgoed alwaar je je tank zo leegrijd
Heb je nog anders toe te voegen dan alleen maar belerende moralisatie?
Verwijderd door Admin.
  dinsdag 28 december 2004 @ 10:24:46 #69
45206 Pietverdriet
pi_24251445
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:56 schreef God_de_Vader het volgende:
ik ken iemand die al 10 jaar op slaolie uit de lidl en aldi rijd ... is betrekkelijk goedkoper ... hij heeft een mercedes 2.5 D oud model nog ... het ziet er wel redelijk lullig uit als je iedere week in de aldi 10 bussen van 5 liter slaolie gaat kopen ... soms doet hij echt achtterlijk en vult hij zijn tank op de parking maar ja dat gaat dus enkel met de nieuwere common rail en TDI motoren doe je het beter niet zeker de TDI's niet ... kan je wel eens een setje nieuw kleppen nodig hebben ...

Verder mag het in belgie wel want je kan het niet onderscheiden van bio diesel dus.

Iedere tank een liter of zo wasbenzine erbij, heb je geen vlok problemen in de winter, en doordat ie dan dunner is, verneveld de olie beter en heb je meer vermogen. Je kan ook gewone benzine erbij doen, maar de antiklopmiddelen die daar inzitten gaan de dieselwerking tegen (dat is de hele bedoeling van antiklopmiddel)
pi_24280083
Gisteren eens geprobeerd. De tank was bijna leeg en ik heb een jerrycan gevuld met twee dozen slaolie (12 flessen van 1 liter per doos) De kan bijgevuld met ongeveer 4 liter petroleum om het zaakje wat vloeibaarder te maken. Even schudden om te mengen en dit heb ik in de tank gegoten.

Toen ik de motor startte kreeg ik (de gebruikelijke) zwarte damp uit de uitlaat, maar de motor bleef gewoon verderdraaien. Omdat ik nog even wegmoest (naar Sint-Truiden) leek dit me de ideale test om te zien hoe de auto zou reageren. Geen problemen gehad. Aangekomen in Sint-Truiden bemerkte ik een lichte oliebollengeur achter de auto...

Na een bezoek van 6 uren ben ik weer huiswaarts gegaan. Na het voorgloeien startte de motor onmiddellijk; ik mag wel zeggen sneller dan met dieselolie het geval was. Terugreis ook zonder problemen.

Vandaag nog even weggeweest; de auto had nu een nacht stilgestaan. Maar zoals verwacht startte de motor weer gewoon vlot. De (gebruikelijke) zwarte rookpluim bleef dit maal echter achterwege. Het experiment gaat dus zeker een vervolg krijgen, al is het maar om de prijs. Slaolie kost 59 cent per liter en petroleum juist 50 cent. Grofweg gezien kan ik dus voltanken voor 50 euro...
  woensdag 29 december 2004 @ 18:36:43 #71
45206 Pietverdriet
pi_24280795
Leuk daffodil, maar één punt, slaolie lost aanslag op in je leidingen, en niet alle brandstofleidingen verdragen het. Het kan dus zijn dat de smurrie uit je leidingen je brandstoffilter verstopt, en dat je leidingen gaan lekken.
  woensdag 29 december 2004 @ 18:38:09 #72
45206 Pietverdriet
pi_24280815
Oh, en vertel wat voor een auto je hebt en wat voor een motor?
pi_24280932
Een Citroën XM uit 1992 met een 2100 TD-motor.

Ben nog wel volop aan 't uitzoeken hoe ik dit ten volle kan benutten. Voor het gemak denk ik dat ik gedurende de winter nog maar even op dieselolie blijf rijden, maar tijdens de zomer fatsoenlijk ga doorzoeken wat de auto aankan. En uiteraard even de brandstofleidingen vernieuwen...
  woensdag 29 december 2004 @ 19:51:08 #74
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_24282210
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een Citroën XM uit 1992 met een 2100 TD-motor.

Ben nog wel volop aan 't uitzoeken hoe ik dit ten volle kan benutten. Voor het gemak denk ik dat ik gedurende de winter nog maar even op dieselolie blijf rijden, maar tijdens de zomer fatsoenlijk ga doorzoeken wat de auto aankan. En uiteraard even de brandstofleidingen vernieuwen...
Laat je ook even weten wat het verbruik ongeveer is???
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_24294247
Momenteel heb ik er alweer een 350 kilometer opzitten. En het reservelampje is nog niet aan...
  donderdag 30 december 2004 @ 11:31:51 #76
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_24294305
Een diesel rijdt zelfs op kippenvet

(Gisteren bij de Keuringsdienst van Waarde)
And nothing can stop me now
pi_24346228
Maar wordt dit bij een ongeval nog wel door de verzekering gedekt, aangezien je niet volgens de voorschriften van de fabrikant rijdt?
Die kerels pikken alles eruit om niet te hoeven dokken....
  zondag 2 januari 2005 @ 03:37:40 #78
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_24350253
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:56 schreef God_de_Vader het volgende:

Heb zelf ook een ouwe traktordiesel gehad en dat ding verloor totaal geen vermogen. Ook geen winst. Volgens mij heeft hij echt gewoon pech, want als ik me niet vergis ontloopt de stookwaarde van diesel en slaolie elkaar vrijwel niet. Dus waarschijnlijk wordt het dan idd niet goed verneveld. Verwarmingselementje zou het moeten oplossen.
Vampire Romance O+
  zondag 2 januari 2005 @ 10:16:05 #79
45206 Pietverdriet
pi_24351360
http://www.iwr.de/biodiesel/auto.html#Seat
Om de originele vraag te beantwoorden,
  zondag 2 januari 2005 @ 10:25:27 #80
45206 Pietverdriet
pi_24351405
Intressant op te weten:
http://www.michaelneuhaus.de/golf_frame.htm?biodiesel.htm
In frankrijk wordt diesel standaard met 5% biodiesel vermengt.
Dat zou dus betekenen dat je alle oude frituurolie bij je gewone diesel kan flikkeren. 5% is op 50 liter 2 1/2 liter.
  zondag 2 januari 2005 @ 11:04:17 #81
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24351683
ik zie dat biodiesel niks goedkoper is dan normale diesel, Prijs is meer dan 80 cent per liter! Ik vind het wel een interessante onwikkeling ,maar ik denk dat het vooralsnog meer nadelen dan voordelen heeft, dus behalve uit ideaisme is er weinig reden om op biodiesel te gaan rijden.

Verder snap ik niet dat men vanuit de overheid nooit alvohol heeft gepromoot voor benzineauto's, Brazilie heeft beweze dan dat makkelijk kan.. alleen daar wordt onder druk van de oliemaatschappijen die daaruit geen inkomsten hebben benzine en diesel weer gepushed helaas...

Biodiesel zal een brandstof in de marge blijven als het niet minstens 2x zo goedkoop wordt.. maar dat is weer tegen de belangen van overheid en oliemaatschappijen en dus zal dat niet gebeuren. Verder zit je ook met biodiesel nog steeds met een CO2 probleem.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 2 januari 2005 @ 11:24:44 #82
45206 Pietverdriet
pi_24351905
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zie dat biodiesel niks goedkoper is dan normale diesel, Prijs is meer dan 80 cent per liter! Ik vind het wel een interessante onwikkeling ,maar ik denk dat het vooralsnog meer nadelen dan voordelen heeft, dus behalve uit ideaisme is er weinig reden om op biodiesel te gaan rijden.

Verder snap ik niet dat men vanuit de overheid nooit alvohol heeft gepromoot voor benzineauto's, Brazilie heeft beweze dan dat makkelijk kan.. alleen daar wordt onder druk van de oliemaatschappijen die daaruit geen inkomsten hebben benzine en diesel weer gepushed helaas...

Biodiesel zal een brandstof in de marge blijven als het niet minstens 2x zo goedkoop wordt.. maar dat is weer tegen de belangen van overheid en oliemaatschappijen en dus zal dat niet gebeuren. Verder zit je ook met biodiesel nog steeds met een CO2 probleem.
Je post staat zoals gewoonlijk weer vol met onzin en misbegrip
Vraag me af of je het er om doet
1) Biodiesel is hier 10 cent goedkoper dan biodiesel, en ik rij er al tijden op
2) Met biodiesel heb je geen CO2 probleem, alle CO2 die biodiesel veroorzaakt is er door de plantjes eerst uit de lucht gehaald, en de hoeveelheid CO2 die gebonden is in de Olie en de planten is een buffer.
3) Brandstof maarschappijen kunnen ook in de biodiesel gaan, maakt geen fuck uit voor een firma of ze hun winst uit aardolie of uit landbouwproducten halen, winst is winst.
4) Biodiesel is volledig biologisch afbreekbaar, itt tot gewone diesel, en bovendien niet giftig.
pi_24352404
Ga het even testen in een nieuwe 7 serie
http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?t=26021
  zondag 2 januari 2005 @ 12:11:01 #84
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24352538
1: 10 cent is natuurlijk maar een erg beperkt verschil, nauwlijks de moeite waard voor de meeste mensen.

2: Met CO2 heb je wel gelijk, ik had er niet aan gedacht dat planten idd CO2 gebruiken , wat je weer kan wegstrepen tegen de CO2 die je uitstoot.

3: Dat maakt wel degelijk uit. Biodiesel is voor veel minder lucratief en je ziet dat oliemaatschappijen in de pers vaak lovend zijn, maar verder dit soort alternatieven ,als ze te grootschalig worden vakkundig de nek omdraaien, Zie hier de alcohol in Brazilie.

4: Dat neem ik van je aan..

Als mijn auto op biodiesel zou kunnen rijden en het zou voor mij net zo duur zijn of goedkoper zou ik het ook doen, ware het niet dat gewone diesel mij 35 cent per liter (mijn baas betaalt de accijnzen) kost en er hier nergens biodiesel te krijgen is. En mijn auto daar volgens mij vooralsnog niet geschikt voor is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 2 januari 2005 @ 12:31:46 #85
45206 Pietverdriet
pi_24352938
quote:
Op zondag 2 januari 2005 12:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
1: 10 cent is natuurlijk maar een erg beperkt verschil, nauwlijks de moeite waard voor de meeste mensen.
5 euro op een tank is geen peanuts.
quote:
2: Met CO2 heb je wel gelijk, ik had er niet aan gedacht dat planten idd CO2 gebruiken , wat je weer kan wegstrepen tegen de CO2 die je uitstoot.
En de CO2 gebonden in de voorraad..
quote:
3: Dat maakt wel degelijk uit. Biodiesel is voor veel minder lucratief en je ziet dat oliemaatschappijen in de pers vaak lovend zijn, maar verder dit soort alternatieven ,als ze te grootschalig worden vakkundig de nek omdraaien, Zie hier de alcohol in Brazilie.
Gek genoeg verkopen die oliemaatschappijen hier wel biodiesel
http://www.iwr.de/bio/nutz/tankstellen.html
Nu zie je weer een voordeel van de door jouw zo verafschuwde vrije markt, massa´s ondernemers zien een gat in de markt en leveren het. Dat Biodiesel in NL niet verkocht wordt ligt niet aan de oliemaatschappijen maar aan de overheid, die dan bang is minder accijns te verkrijgen. Het zijn niet de oliemaatschappijen die het meest verdienen aan de klassieke brandstoffen, maar de overheden met belastingen.
  zondag 2 januari 2005 @ 12:41:59 #86
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24353120
Over die accijnsen... het is maar net hoe je het verhaaltje verteld volgens mij.... Je mag inderdaad alleen op brandstoffen rijden waar accijns over betaald is. Maar er zijn in de wet ook regels voor brandstof additieven (vallen bijvoorbeeld NOS en octanebooster ook onder) Als je het als additief opgeeft zou het volgens mij moeten mogen?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zondag 2 januari 2005 @ 12:44:32 #87
45206 Pietverdriet
pi_24353180
quote:
Op zondag 2 januari 2005 12:41 schreef Five_Aces het volgende:
Over die accijnsen... het is maar net hoe je het verhaaltje verteld volgens mij.... Je mag inderdaad alleen op brandstoffen rijden waar accijns over betaald is. Maar er zijn in de wet ook regels voor brandstof additieven (vallen bijvoorbeeld NOS en octanebooster ook onder) Als je het als additief opgeeft zou het volgens mij moeten mogen?
Als je deels slaolie, deels diesel in je tank hebt, dan kan de belastingdienst je geen fuck maken, want je hebt in Duitsland biodiesel getankt, toch?
  zondag 2 januari 2005 @ 13:35:03 #88
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_24354057
quote:
Op zondag 2 januari 2005 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je deels slaolie, deels diesel in je tank hebt, dan kan de belastingdienst je geen fuck maken, want je hebt in Duitsland biodiesel getankt, toch?
Idd, en daarnaast heb je nog het eeuwige discussiepunt dat slaolie eigenlijk een voedingsmiddel en geen brandstof is.
Vampire Romance O+
  zondag 2 januari 2005 @ 13:35:54 #89
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_24354070
quote:
Op zondag 2 januari 2005 12:03 schreef Impreza_STI het volgende:
Ga het even testen in een nieuwe 7 serie
http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?t=26021
Die heeft lef
quote:
Gruß und freude am Sparen
Vampire Romance O+
  zondag 2 januari 2005 @ 15:45:19 #90
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24355561
quote:
Op zondag 2 januari 2005 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

5 euro op een tank is geen peanuts.
[..]

En de CO2 gebonden in de voorraad..
[..]

Gek genoeg verkopen die oliemaatschappijen hier wel biodiesel
http://www.iwr.de/bio/nutz/tankstellen.html
Nu zie je weer een voordeel van de door jouw zo verafschuwde vrije markt, massa´s ondernemers zien een gat in de markt en leveren het. Dat Biodiesel in NL niet verkocht wordt ligt niet aan de oliemaatschappijen maar aan de overheid, die dan bang is minder accijns te verkrijgen. Het zijn niet de oliemaatschappijen die het meest verdienen aan de klassieke brandstoffen, maar de overheden met belastingen.
dat is omdat de Duitse overheid biodiesel stimuleert en waarschijnlijk subsidieert. Ik blijf terugkomen op de (uit suikrriet geproduceerde) alcohol in Brazilie, ook veel milieuvriendelijker dan benzine, maar onder druk van de oliemaatschappijen heeft de Braziliaanse overheid het aantal alcoholtankstations teruggedraaid en extra heffingen hierop gezet.. Puur omdat de oliemaatschappijen veel minder verdienen hieraan. Gelukkig rijdt nog steeds een substantieel deel van de voertuigen in Brazilie op alcohol, maar de druk van de oliemaatschappijen is uitgebreid in de pers beschreven. Waarom rijden in Europa geen auto's op uit suikerriet geproduceerde ethanol?? precies de oliemaatschappijen zijn bang voor enorm omzetverlies.

Verder is een paar euro per tank natuurlijk niet veel als je bedenkt dat je vaak je auto duur moet laten ombouwen etc..(voor mij helemaal aangezien ik normaal gesproken minder dan 10.000 km per jaar rij) Ik begreep dat het voornamelijk de leidingen en rubberen pakkingen zijn die vervangen moeten worden om een auto geschikt te maken voor biodiesel. Of kun je het gewoon proberen?? Ik doe het niet omdat ik zo geegd vor 35 cent per liter gewone diesel kan tanken, maar zou het zeker overwegen als het zonder motorschade kan voor een iets lagere prijs.

[ Bericht 2% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 02-01-2005 15:52:15 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 2 januari 2005 @ 16:27:33 #91
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24356212
Voor de verschillende reacties met benziene mengen of met was benziene mengen ... geloofme nu maar je VW TDI motor is naar de eeuwige jachtvelden heb jaren in een garage gewerkt. Benziene in een TDI en 10.000 km verder zijn je kleppen gaar ... en voor de technische uileg... De smering wordt automatisch geregeld met een spruitstuk sensor ... tank je daar iets raars in ... dan zet die de klepsmering niet aan omdat de sensor dat spul niet kent ... ook regelt hij de kleppen dan naar SPSP--A stand en gevolg is dat je kleppen op paar kilometer serieus plooien ... dan rij je nog wat verder en hopla naar de jachtvelden ... kosten 1260 euro exclusief BTW VAG prijs.

Verder werkt het in traditionele diesels of bijvoorbeeld de VAG TD zoals in de audi 80 en de Golf III wel perfect. Is de 75 pk motor... ook de later uitgekomen SDI lukt het mee zelfs zonder voorgloeier .... olie er in en gassen die handel.
  zondag 2 januari 2005 @ 16:37:39 #92
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24356355
nu zijn fiat motoren doorgaans wat degelijker dan die van vw, zou dat wel gaan?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24356414
tvp
  zondag 2 januari 2005 @ 16:46:31 #94
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24356466
quote:
Op zondag 2 januari 2005 16:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nu zijn fiat motoren doorgaans wat degelijker dan die van vw, zou dat wel gaan?
Hahahahahahahahaa zo twee grappen en het is pasen ... de TDI van volkswagen en de CDI van Mercedes zijn de meest betrouwbare en onderhoudsvriendelijke motoren die er bestaan ... enkel de toyota VVTI doet het beter hoor de JTD van Fiat group komt er pak minder lekker uit en die beginnen na 100 000 km allemaal behoorlijk lawaaierig te worden plus ferm te roken
  zondag 2 januari 2005 @ 16:50:42 #95
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24356515
als ik op de weg kijk zie ik meer rook komen uit de uitlaat van de gemiddelde tdi, dan de jtd. Maargoed Fiat heeft bewezen dat ze qua motoren voorlopen op de rest van de fabrkanten, dit is al zo sinds de jaren 50. Waar het vaak qua kwetsbaarheid van sommige andere delen wat minder was (al is dit nu ook sterk verbeterd) . Het gaat hier echter om de motoren.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 2 januari 2005 @ 17:13:19 #96
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24356876
Hehehehe ik houd het toch lekker bij mijn japanner algemeen bekend dat het zowel motorisch als mechanisch niet stuk te krijgen is Toyota is al jaren DE nummer 1 maar good Fiat is inderdaad gebeterd ik kan me de tijd nog herinneren van de Fiat Uno en Tipo man lief daar was altijd wel iets aan vooral met het electronisch dashbord van de tipo mijn god wat was dat BROL. hahaha
pi_24359531
quote:
Op zondag 2 januari 2005 16:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als ik op de weg kijk zie ik meer rook komen uit de uitlaat van de gemiddelde tdi, dan de jtd. Maargoed Fiat heeft bewezen dat ze qua motoren voorlopen op de rest van de fabrkanten, dit is al zo sinds de jaren 50. Waar het vaak qua kwetsbaarheid van sommige andere delen wat minder was (al is dit nu ook sterk verbeterd) . Het gaat hier echter om de motoren.
De eerste JTD's van fiat/alfa romeo, roken behoorlijk bij vollast en d'r wil ook wel eens wat blauwe rook uit komen. (motor olie). TDI's van VAG hebben dat veel minder. Enig nadeel wat ik van 1.9 TDI's ken is de luchtmassameter die wil wel eens kuren vertoond. (je kunt dan overigens nog verder rijden, maar je mist vermogen bij hoge toeren) Verder is een van de beste diesels die ik ken.

Huidige JTD's zijn wat beter geworden. Toch ga ik liever voor de VAG diesels dan de diesels van Fiat/Alfa.

En ik zou in je panda diesel (die heb je toch, zo'n 1.3 JTD?) geen slaolie gooien. Maar je mag het proberen hoor. Maar ik betaal niet de rekening als't fout gaat.
V10
  zondag 2 januari 2005 @ 20:41:53 #98
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24359817
Ander nadeeltje aan de tdi ... gloeiers vervangen is een enorm kl... werk ... zittn achteraan schuin beneden en je moet die langs boven met een dubel geknikte sleutel er uit halen ... Verder de CDI van mecedes en de D4D van toyota echte toppers...
  zondag 2 januari 2005 @ 20:44:17 #99
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_24359860
quote:
Op zondag 2 januari 2005 03:37 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Heb zelf ook een ouwe traktordiesel gehad en dat ding verloor totaal geen vermogen. Ook geen winst. Volgens mij heeft hij echt gewoon pech, want als ik me niet vergis ontloopt de stookwaarde van diesel en slaolie elkaar vrijwel niet. Dus waarschijnlijk wordt het dan idd niet goed verneveld. Verwarmingselementje zou het moeten oplossen.
Slaolie heeft minder caloriën per liter dan diesel, maar het voordeel van slaolie is dat er van nature meer zuurstof in zit waardoor de verbranding optimaler is. Ook het cetaangetal is hoger (cetaangetal is tegenovergestelde van octaangetal wat de zelfontstekingskwaliteit aangeeft).
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 3 januari 2005 @ 01:06:55 #100
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24364648
waarom hebben we het hier over slaolie alleen, ik lees op diverse fora dat mensen met succes de afgewerkte bakolie van de visboer en de chinees in de auto gooien en dat is gratis rijden!!!

evt 30-50% moet zowiezo kunnen in de zomer begreep ik , ook bij niet aangepaste moderne jtd/hdis, en dan ga ik gewoon een groot vat afgewerkte visolie in de schuur zetten en tank ik voortaan zelf! Ik denk dat ik het zelf voorlopig nog niet doe, omdat ik met mijn nieuwe auto geen risico wil lopen en ik normale diesel ook voor 35 cent kan tanken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24365453
Lijnzaadolie ken je toch ook gebruiken?
  maandag 3 januari 2005 @ 02:00:21 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24365770
Inderdaad, gewoon op huisbrandolie (mazout) gaan rijden. Is gewoon diesel maar met minder accijns.
Ongeveer ¤ 0.41/ liter.
Toen ik nog in Belgie woonde stookte ik mijn huis daarmee warm. Ik had dus gewoon een tank van 1000 liter in m'n huis en als die bijna leeg was dan liet je zo'n tankwagen langskomen om hem te laten bijvullen. Vervolgens kun je dan zelf je auto ermee voltanken.

Maar wel illegaal natuurlijk en al dan niet gekleurd (maar wie let daarop??).
Toch vind ik die slaolie experimenten interessanter. Ik vraag me alleen af hoeveel land je wel niet nodig hebt op biodiesel te verbouwen voor alle autos.

[ Bericht 28% gewijzigd door SeLang op 03-01-2005 02:16:43 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 3 januari 2005 @ 03:01:31 #103
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_24366387
heel erg veel
sorry.
pi_24366435
Volgens mij kan je oude dieselauto''s ook op oude frituurvet laten rijden ofzo....
  maandag 3 januari 2005 @ 03:19:54 #105
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_24366472
quote:
Op maandag 3 januari 2005 03:11 schreef Drifter__ het volgende:
Volgens mij kan je oude dieselauto''s ook op oude frituurvet laten rijden ofzo....
bij oude dieselvervoersmiddelen gaat dat wel vanwege weinig computer componenten zorg wel dan vloeibaar is want dan draait ie niet
Je heb nog geen Common rail en pompverstuibvers dus het is eenvoudig
sorry.
  maandag 3 januari 2005 @ 08:04:37 #106
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24367108
je kan ook veel zuiniger rijden op slaolie toch? Op frituurvet iig wel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 3 januari 2005 @ 09:55:37 #107
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24367751
let er wel op dat je er frituurolie!! in gooiy, wat niet stolt als het kod is, anders heb je volgens mij een probleem. Maar op de markts kun je het gratis halen en bij beel restaurants /frietkramen. Bijkomend voordeel is dat je uitlaat lekkere patat, of vislucht komt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 3 januari 2005 @ 09:59:07 #108
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24367800
je schijnt er 1:40 mee te kunnen rijden
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_24367825
quote:
Op maandag 3 januari 2005 03:01 schreef SpeedyRich het volgende:
heel erg veel
Heel, heel, heel erg veel.

Daarom zal het ook nooit dé oplossing worden, maar het kan ons wel minder afhankelijk maken van fossiele brandstoffen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 4 januari 2005 @ 02:59:02 #110
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_24385317
juist GRRRRRRRRR
jij heb het door

Er is maar een oplossing:
Paard en Wagen
een de zware vrachten door treinen laten rijden die stroom krijgen van een waterstof centrale( Kernfusie mag ook)
sorry.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:40:27 #111
909 Num
Núm dus!
pi_24390932
quote:
Op zondag 2 januari 2005 15:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat is omdat de Duitse overheid biodiesel stimuleert en waarschijnlijk subsidieert.
Dat klopt ze hebben een accijnsvrijstelling. Hierdoor schieten de biodieselfabrieken als paddestoelen uit de grond en wordt oost duitsland volgegooid met koolzaad. Dit levert de duitse overheid indirect weer veel op omdat die biodiesel fabrieken weer winstbelasting betalen en het natuurlijk een enorme hoeveelheid werkgelegenheid opbrengt. Daar komt nog bij dat er minder geld naar het midden oosten wordt weggegooid.
quote:
Ik blijf terugkomen op de (uit suikrriet geproduceerde) alcohol in Brazilie, ook veel milieuvriendelijker dan benzine, maar onder druk van de oliemaatschappijen heeft de Braziliaanse overheid het aantal alcoholtankstations teruggedraaid en extra heffingen hierop gezet.. Puur omdat de oliemaatschappijen veel minder verdienen hieraan. Gelukkig rijdt nog steeds een substantieel deel van de voertuigen in Brazilie op alcohol, maar de druk van de oliemaatschappijen is uitgebreid in de pers beschreven. Waarom rijden in Europa geen auto's op uit suikerriet geproduceerde ethanol?? precies de oliemaatschappijen zijn bang voor enorm omzetverlies.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wil suikerriet hier niet zo goed groeien. Suikerbieten natuurlijk wel. Maar ja die productie hier is erg duur. Het zit er trouwens wel aan te komen. In Zweden wordt het volgens mij al standaard bij de benzine ingedaan en kan je het zelfs puur tanken.
quote:
Verder is een paar euro per tank natuurlijk niet veel als je bedenkt dat je vaak je auto duur moet laten ombouwen etc..(voor mij helemaal aangezien ik normaal gesproken minder dan 10.000 km per jaar rij)
Voor BIODIESEL hoef je je auto niet om te bouwen. De biodiesel is aangepast aan je auto.
Voor koolzaadolie, slaolie, kippenolie weetikveelolie moet je je auto wel aanpassen. Hier is het principe: de auto moet aangepast worden aan de brandstof.
quote:
Ik begreep dat het voornamelijk de leidingen en rubberen pakkingen zijn die vervangen moeten worden om een auto geschikt te maken voor biodiesel. Of kun je het gewoon proberen?? Ik doe het niet omdat ik zo geegd vor 35 cent per liter gewone diesel kan tanken, maar zou het zeker overwegen als het zonder motorschade kan voor een iets lagere prijs.
Bij moderne auto moeten inderdaad enkele leidingen worden vervangen en moet de motor softwarematig worden aangepast omdat koolzaadolie een iets andere verbranding heeft dan fossiele diesel. Kosten ongeveer 1000 euro.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:47:02 #112
909 Num
Núm dus!
pi_24391041
quote:
Op maandag 3 januari 2005 02:00 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me alleen af hoeveel land je wel niet nodig hebt op biodiesel te verbouwen voor alle autos.
Vaak veel minder dan uit officiele rapporten blijkt. De oogst van de boeren die aangesloten zijn bij de Noord Nederlandse Koolzaadolie is twee maal zo hoog als volgens het ministerie van landbouw mogelijk is. Hier waren de duitsers al lang achter.

Dan heb je om nederland van diesel te voorzien nog altijd ongeveer 3 maal de oppervlakte van nederland nodig (weet het niet meer zeker kan ook 2 of 4 keer zijn). Het intterresante is nu dat die oppervlakte vandaag al aanwezig is en morgen in gebruik kan worden genomen. Niet in Nederland maar in Europa liggen gigantische terreinen braak om te voorkomen dat er dingen als een boterberg en een melkplas ontstaan. Als die gronden kunnen worden aangewend voor koolzaadproductie (die overigens de kwaliteit van de grond ook sterk bevorderen) dan kan een groot deel van Europa op koolzaad rijden. In zuidelijke landen kan je trouwens beter op olijf of palm olie rijden daar zit veel meer olie in.

Grote investering? Hoe duur is zo'n olieplatform in het midden van de zee? Hoe duur zijn die gigantische rafinaderijen? Etc.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:17:53 #113
45206 Pietverdriet
pi_24391574
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 13:40 schreef Num het volgende:

[..]

Dat klopt ze hebben een accijnsvrijstelling. Hierdoor schieten de biodieselfabrieken als paddestoelen uit de grond en wordt oost duitsland volgegooid met koolzaad. Dit levert de duitse overheid indirect weer veel op omdat die biodiesel fabrieken weer winstbelasting betalen en het natuurlijk een enorme hoeveelheid werkgelegenheid opbrengt. Daar komt nog bij dat er minder geld naar het midden oosten wordt weggegooid.
En nog belangrijker, de technologie wordt ontwikkeld door hun, dus is in handen van, en dat leverd veel exertise op, met allerlei nevenontwikkelingen en kennis.
Het zijn niet voor niets de duitsers die toonaangevend zijn op dieselmoter technologie.
quote:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wil suikerriet hier niet zo goed groeien. Suikerbieten natuurlijk wel. Maar ja die productie hier is erg duur. Het zit er trouwens wel aan te komen. In Zweden wordt het volgens mij al standaard bij de benzine ingedaan en kan je het zelfs puur tanken.
In Dresden staat een fabriek waar ongesorteerd huisvuil in gaat, die minerale en metaal etc er uit scheid, en van de rest methanol maakt, waar je ook prima op kan rijden. Je kan ook van hout, (afval uit de houtindustrie) en andere plantenresten ( van biodiesel hou je veel plantenresten over) prima methanol maken, waar je benzinemotoren op kan laten rijden.
quote:
Voor BIODIESEL hoef je je auto niet om te bouwen. De biodiesel is aangepast aan je auto.
Voor koolzaadolie, slaolie, kippenolie weetikveelolie moet je je auto wel aanpassen. Hier is het principe: de auto moet aangepast worden aan de brandstof.
[..]

Bij moderne auto moeten inderdaad enkele leidingen worden vervangen en moet de motor softwarematig worden aangepast omdat koolzaadolie een iets andere verbranding heeft dan fossiele diesel. Kosten ongeveer 1000 euro.
De aanpassingen voor niet minerale olie in een dieselmotor zijn niet zo groot, en als je zoals in frankrijk een percentage biologische vetten aan de standaard diesel toevoegt hoef je de auto geeneens aan te passen.
Kosten van het aanpassen van een diesel voertuig op plantaardige olie houden zich trouwens erg binnen de perken. begint bij het verwisselen van brandstofslangen, een 150 Euro.
pi_24770125
Ik rijd nu al op 30% sla olie en de rest diesel.
Mijn wagen is niet omgebouwd en hij doet het prima!
Binnnenkort ga ik 50% slaolie rijden dit kan met de wat oudere diesels prima!
leuk he sigjes lezen !
pi_24770181
De oudere diesels kunnen zelfs op pure slaolie rijden, dus zonder ombouw.

Momenteel rijd ik op een mix van 60 liter slaolie en 20 liter petroleum (om het een beetje vloeibaar te houden in deze kou). Gaat prima.
  woensdag 2 maart 2005 @ 17:09:55 #116
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_25333669
Wil je graag weten hoe 1 en ander in z'n werk gaat? Kijk es hier voor een fotoreportage...
pi_25333779
quote:
Op donderdag 25 november 2004 06:55 schreef hessel het volgende:
Ja dat kan/wil. Kijk hier maar eens www.solaroilsystems.com
Cool, voor dat bedrijf hebben we een pitch op school
And as a finishing touch, God created the Dutch
  donderdag 3 maart 2005 @ 01:38:26 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25341195
Wat kost tegenwoordig een liter gewone diesel in NL ?
(sorry, lang niet meer geweest)
Mijn reisverslagen
  donderdag 3 maart 2005 @ 03:20:34 #119
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_25341800
rond de 80-90 cent de liter
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 3 maart 2005 @ 07:41:36 #120
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25342115
quote:
Diesel duurder

Uitgegeven: 2 maart 2005 10:52

DEN HAAG - Marktleider Shell heeft woensdag de adviesprijs voor een liter diesel met een cent verhoogd tot 96,5 cent. De prijzen voor benzines blijven ongewijzigd: euro ongelood op 1,265 euro en super plus op 1,319 euro.

Shell bepaalt de adviesprijzen voor brandstoffen aan de hand van ontwikkelingen op de olieproductenmarkt
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 6 maart 2005 @ 18:20:34 #121
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_25399302
helaas
sorry.
pi_25483109
We hebben afgelopen week een presentatie gehad van Dhr. Aberson, zijn bedrijf (Solaroilsystems) mag 3,5 miljoen liter bio-diesel produceren accijnsvrij. Enkele bedrijven in Nederland hebben hun vrachtwagens al op deze diesel rijden en het bevalt erg goed. Als particulier kan je je tank ook om laten bouwen, dat kost circa 2400 euro.

Wel zul je altijd een klein beetje normale diesel nodig hebben om te starten omdat de bio-diesel te dik is als het koud is. Ook moet je dingen veranderen in het motormanagement.

Verder, ligt de prijs 10 cent lager dan gewone diesel. En moet je een keer vaker de filters + motorolie vervangen/verversen.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 12:50:25 #123
909 Num
Núm dus!
pi_25488110
Voor de duidelijkheid. De heer Aberson verkoopt alles behalve biodiesel. Hij verkoopt Koolzaadolie. En dan doet hij dat niet eens zelf maar via de Noordelijke Oliemolen BV.

Van koolzaad wordt koolzaadolie gemaakt dit kan in omgebouwde diesel auto's worden gebruikt
Van koolzaadolie wordt biodiesel gemaakt (chemisch process) waar vrijwel elke diesel op kan rijden.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 13:06:30 #124
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_25488282
Vreemd dat zo iemand die er alle belang bij heeft het zo positief mogelijk af te schilderen zo'n hoog bedrag noemt. Tot nu toe heb ik bedragen van 1000-1500 euro gehoord, vooropgesteld dat er iets omgebouwd moest worden. Want dat hoeft lang niet altijd. Heeft hij ook gezegd wat er precies verbouwd moet worden?

Een veelgebruikte truc is trouwens ook om de olie te verwarmen voor hij naar de motor gaat. Dat maakt het zaakje zodanig dunner dat de motor er veel minder moeite mee heeft. Het *schijnt* dat je dat zelfs zelf in elkaar kan draaien dmv een oude lpg verdamper.
Vampire Romance O+
pi_25488515
Biodiesel te dik?

Dan verwarm je het toch lekker voordat je het ding start...

Gewoon een klein apart 5 liter reservoir, die lekker opwarmen dmv een extra accu, en daarna gaan met die banaan!
pi_25489019
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 13:06 schreef MouseOver het volgende:
Vreemd dat zo iemand die er alle belang bij heeft het zo positief mogelijk af te schilderen zo'n hoog bedrag noemt. Tot nu toe heb ik bedragen van 1000-1500 euro gehoord, vooropgesteld dat er iets omgebouwd moest worden. Want dat hoeft lang niet altijd. Heeft hij ook gezegd wat er precies verbouwd moet worden?
Hmm, toch niet goed opgelet zeker Hij vertelde dat de tank verdeeld wordt in 2 compartimenten, een kleintje voor de diesel en de rest voor bio-diesel. Plus dat er iets veranderd moest worden in het motormanagement, hij noemde bedrijven als VW, Seat, Volvo, maar weet niet meer wat hij daarover zei
  zaterdag 12 maart 2005 @ 20:08:12 #127
909 Num
Núm dus!
pi_25493802
Dat motormanagement houdt in dat er softwarematig iets moet worden aangepast omdat de verbrandingseigenschappen van koolzaadolie (normaals dat is iets anders als biodiesel) iets anders zijn.

De 2400 euro die je eerder noemde moet veel te hoog zijn. Dat was het een paar jaar geleden maar doordat nu een groot deel softwarematig ligt dat eerder rond de 1000 euro. Exacte bedragen weet ik niet.

Overigens, geweldige man die Aberson. Kan het mooi vertellen.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 20:14:15 #128
909 Num
Núm dus!
pi_25493896
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 13:27 schreef yup het volgende:
Biodiesel te dik?
Biodiesel heeft dezelfde eigenschappen als diesel (op een reductie in C02, zwavel en roetdeeltjes na en het feit dat het biologisch afbreekbaar is). Biodiesel is net zo dik als diesel.

Koolzaadolie wil je misschien wel voorverwarmen.
pi_25494297
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 13:27 schreef yup het volgende:
Biodiesel te dik?

Dan verwarm je het toch lekker voordat je het ding start...

Gewoon een klein apart 5 liter reservoir, die lekker opwarmen dmv een extra accu, en daarna gaan met die banaan!
Nee joh! In je wagen zit koepvloeistof, daar kan je het mee voorverwarmen. Zoals een LPG verdamper ook doet.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 21:11:11 #130
101860 Tique
strictly seated concert
pi_25494781
Ik weet niet wie het was die het heeft gezegd maar met rode diesel mag je wel degelijk op de weg rijden, het is echter alleen vrijgegeven voor de bouwsector.
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
  zondag 31 juli 2005 @ 01:31:08 #131
126312 biocarfuel
Biobrandstof en E85 Ethanol In
pi_29283772
spammmmm

[ Bericht 97% gewijzigd door ThaFreak op 31-07-2005 16:01:45 ]
biocarfuel
  zondag 31 juli 2005 @ 05:31:19 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29286558
quote:
Op zondag 31 juli 2005 01:31 schreef biocarfuel het volgende:
SPAM!

[ Bericht 46% gewijzigd door ThaFreak op 31-07-2005 16:02:05 (quote verwijderd!) ]
Mijn reisverslagen
pi_29288042
Wat dacht je Hans, mijn website is sinds 27 juli online, nu nog even wat bezoekers er naartoe zien te trekken? Goedkoop hoor, om op deze manier te spammen.

Wat ik mij afvraag, kon je nu werkelijk niet meer fora vinden waar je je spam op kwijt kon?
Je hebt alleen de TDIclub.nl, het Tros Radar forum en meisjemeisje.nl vervuild met je spam.
  zondag 31 juli 2005 @ 11:50:50 #134
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29288801
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:10 schreef patje74 het volgende:
Wat dacht je Hans, mijn website is sinds 27 juli online, nu nog even wat bezoekers er naartoe zien te trekken? Goedkoop hoor, om op deze manier te spammen.

Wat ik mij afvraag, kon je nu werkelijk niet meer fora vinden waar je je spam op kwijt kon?
Je hebt alleen de TDIclub.nl, het Tros Radar forum en meisjemeisje.nl vervuild met je spam.
meisjemeisje.nl
Vampire Romance O+
pi_29289233
Nog een andere oplossing: Vliegtuigbrandstof. Kerosine dus. Is ook weer net hetzelfde als diesel of huisbrandolie, het enige verschil zijn een paar additieven zoals een anti-oxidant en anti-mos.

Collega van me verwarmt zijn huis ermee en hij flikkert het ook in zijn Peugeootje
pi_29295648
Moet je wel de kleine stukjes uit je fles sla-olie halen..
pi_29296259
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 13:06 schreef MouseOver het volgende:

Een veelgebruikte truc is trouwens ook om de olie te verwarmen voor hij naar de motor gaat. Dat maakt het zaakje zodanig dunner dat de motor er veel minder moeite mee heeft. Het *schijnt* dat je dat zelfs zelf in elkaar kan draaien dmv een oude lpg verdamper.
Mijn pa heeft een nieuwe Mercedes CLS 350 cdi besteld in duitsland en daar laat hij hem gelijk ombouwen naar olie.
Dit kost maar 900 euro in Duitsland
pi_29298246
Maat van mij rijdt met 50% diesel en 50% zonnebloemolie in z'n moderneTDI (Skoda Octavia). Koopt-ie voor 56 cent per liter de olie bij de Lidl (zet dan 2 dozen olie in z'n karretje ) en dat scheelt hem ongeveer 12 euro per maand (poe hé ), had hij zo berekend. Met minder dan 50% diesel lukte het ook wel maar dan ruik je het wel; nu was daar geen probleem mee, volgens hem. Hij heeft de brandstofinspuiting ook niet laten aanpassen of zo, alleen in de winterperiode gaat-ie weer volledig over op 100% diesel i.v.m. vlokvoming.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_29299067
quote:
Op zondag 31 juli 2005 17:33 schreef RRRobert het volgende:
Maat van mij rijdt met 50% diesel en 50% zonnebloemolie in z'n moderneTDI (Skoda Octavia). Koopt-ie voor 56 cent per liter de olie bij de Lidl (zet dan 2 dozen olie in z'n karretje ) en dat scheelt hem ongeveer 12 euro per maand (poe hé ), had hij zo berekend. Met minder dan 50% diesel lukte het ook wel maar dan ruik je het wel; nu was daar geen probleem mee, volgens hem. Hij heeft de brandstofinspuiting ook niet laten aanpassen of zo, alleen in de winterperiode gaat-ie weer volledig over op 100% diesel i.v.m. vlokvoming.
12 euro lijkt me een beetje sterk aangezien er zo'n 50 liter in de tank gaat.
Dus 25 liter slaolie.
1 liter diesel kost zeg maar 1 euro en 1 liter slaolie 56 cent
Het verschil is 44 cent x 25 = 11 euro
Dat betekend dat hij maar 1 keer per maand tankt.
Lijkt me sterk.
pi_35040902
Zo ver ik weet moet je dat mengen 50% slaolie of zonnebloem olie en 50% diesel heb het zelf geprobeerd met mijn Ford Escort Diesel, maar ik kan je zeggen hij loopt er prima op, alleen stinkt het zo erg dat je er koppijn van krijgt
Actief op Hyves <a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt" rel="nofollow" target="_blank">http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt</a>;/a>
  maandag 13 februari 2006 @ 20:09:52 #141
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_35050345
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:26 schreef Saurus het volgende:
Zo ver ik weet moet je dat mengen 50% slaolie of zonnebloem olie en 50% diesel heb het zelf geprobeerd met mijn Ford Escort Diesel, maar ik kan je zeggen hij loopt er prima op, alleen stinkt het zo erg dat je er koppijn van krijgt
oja ?
en andere verhoudingen ?
sorry.
pi_35074651
Welke verhoudingen dan nog meer?
Actief op Hyves <a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt" rel="nofollow" target="_blank">http://vrij-rijden.hyves.nl/&lt</a>;/a>
pi_35084095
De 1.9d van de golf rijdt 100% op zonnebloemolie in de lente/zomer
pi_35084445
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:49 schreef Konijn het volgende:
De 1.9d van de golf rijdt 100% op zonnebloemolie in de lente/zomer
Zal wel lekker ruiken dan, ik vond dat bij 50% al een flinke frite lucht achter de auto hing
pi_35084644
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:26 schreef Saurus het volgende:
Gewoon luchtrecirculatie aanzetten, merk je dan veel minder dan (als het goed is)...
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:08:11 #146
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_35084795
quote:

[..]

Je bent dan belasting aan het ontduiken en dat is fraude.
Beetje hetzelfde als op rode diesel rijden dus.
pi_35085810
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:08 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Je bent dan belasting aan het ontduiken en dat is fraude.
Beetje hetzelfde als op rode diesel rijden dus.
Betaal al genoeg belasting daar ga ik mij niet druk om maken
Trouwens de wegenbelasting van een diesel auto is al bijna 3 x zo duur als een benzine auto.

Ik ben nog nooit aangehouden om op rode diesel gecontroleerd te worden.
Maar ik kan me voorstellen als er zo'n kutwout achter je rijdt en hij ruikt die fritelucht
dat je dan gecontroleerd gaat worden. Maar als ze dat kunnen meten net als bij rode diesel is ook maar de vraag?
pi_35086889
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:58 schreef Saurus het volgende:

[..]

Zal wel lekker ruiken dan, ik vond dat bij 50% al een flinke frite lucht achter de auto hing
Alleen bij het achteruit rijden ruik je de frituur lucht. Maar voor de rest is het gewoon lekker tuffen.

Het is trouwens ook nog eens goed voor het milieu. Moet je maar eens voor de gein een servetje voor de uitlaat houden, het servetje blijft schoon en bij diesel zwart door de roet uitstoot.

Op plantaardige olie hoeft geen accijns worden betaald, alleen op minerale olieen.
pi_35091010
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:20 schreef -Dominator- het volgende:

[..]

Mijn pa heeft een nieuwe Mercedes CLS 350 cdi besteld in duitsland en daar laat hij hem gelijk ombouwen naar olie.
Dit kost maar 900 euro in Duitsland
cls 350 cdi bestaat nie, dus als dit een verkapte "kijk eens m'n pappie heeft een benz gekocht" reactie is. zorg dan ook dat het klopt
e-students.nl handig voor studenten
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:43:39 #150
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_35095889
Klopt het dat je auto naar een frietpan gaat ruiken als je op slaolie rijd?
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_35097873
Nee, eerder naar een oliebollenkraam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')