Nee, ik dacht dat dat wel degelijk ongekleurd wasquote:Op woensdag 15 december 2004 18:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Puntje 1, Furby: huisbrandolie is WEL DEGELIJK gekleurd. Ik neem even aan dat het een ongelukkig typfoutje van je was dat je ONgekleurd schreef.
Nou, dan wens ik je veel succes met je camera van 3000 euro die je hier gekocht hebt weer mee terug te nemen vanuit Thailand zonder aantekening van de douane bij vertrekquote:Puntje 2: In de (diesel)tank van mijn auto past iets meer dan 80 liter. Als (let wel: ALS) ik in NL m'n tank volkieper en naar België rijd om bijvoorbeeld juist over de grens op familiebezoek te gaan, zou men mij dus bij terugkomst gaan beboeten omdat ik nog voldoende in m'n tank heb? Dacht het even niet.
Volgens deze redenering kan je net zo goed de diesel bij de buurman uit z'n auto zuigen. Wie gaat zeggen of jij die eruit zoog of dat het verdampt is ?quote:En daar zit 't 'm nou juist. Huisbrandolie is NIET vrijgegeven voor wegverkeer. Ook niet in Duitsland of België, dus mag je er je auto niet mee stoken. Koolzaadolie is WEL vrijgegeven voor wegverkeer, alleen worden er in Duitsland geen accijnzen over geheven. Voor zover ik weet in Nederland wel. En wie gaat zeggen of jouw koolzaadolie Nederlands of Duits is?
Dat is een fabeltje, als de diesel auto een katalysator heeft ruik je net zoveel als bij gewone diesel.quote:Op donderdag 25 november 2004 07:04 schreef dr.dunno het volgende:
en je ruikt naar frituurpan, dus even stiekem doen zit er ook niet in ben ik bang
Moderne diesels kunnen heel goed op biodiesel rijden. Vrijwel alle fabrikanten hebben inderdaad biodiesel goedgekeurde auto's. Bij koolzaadolie kan dit absoluut niet. Hiervoor moet je je auto aanpassen dit kan dankzij de moderne halfcomputergestuurde auto's steeds makkelijker omdat het grootste deel van de ombouw softwarematig kan gebeuren.quote:Op donderdag 25 november 2004 14:28 schreef nonono het volgende:
aanlengen met plantaardigeolie schijnt idd prima te kunnen met OUDERE diesels
bij moderne comonrail injectie gebeuren ff checken of die op "biodiesel" mag rijden dat is plantaardige olie die in Du gewoon aan sommige pompen verkocht word.
dit is dus ook de oplossing voor tijdens cotroles gewoon zeggen dat je in Du bio diesel hebt getankt en dan kunnen ze je nix maken
maar ja waarom wil je in een olieboot/frituurpan rijden als je ook op benzine kan
Er is nu een bedrijf in Delfzijl (De Noord Nederlandse oliemolen) die toestemming heeft om 3,5 miljoen liter koolzaadolie te maken. Dat is legaal. Verder blijft het vaag en probeert de NL overheid het zoveel mogelijk tegen te houden ookal is er vanuit Europa druk om soepeler om te gaan met dit geweldige alternatief.quote:Op maandag 13 december 2004 20:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
Accijnzen "ontduiken" is niet het probleem. We zitten hier in een verenigd Europa, dus als jij in pakweg Duitsland koolzaadolie gaat tanken, kan de NL regering doodvallen voor wat betreft accijnzen. Hiervoor geldt namelijk dezelfde redenering als voor benzine of dieselolie: Je betaalt accijnzen in het land waar je tankt. En jij en ik kunnen er toevallig ook niks aan doen dat er in Duitsland geen accijnzen geheven worden over koolzaadolie.
Ook kun je bij wijze van spreken een bulk-container met pakweg 1000 liter koolzaadolie aanschaffen in Duitsland en die in je schuurtje zetten. Omdat het plantaardig is en niet op aardoliebasis is er dus geen enkel probleem met "gevaarlijke stoffen". Je vervoert gewoon een voedingsmiddel...
We hebben het hier dan ook over duitsland en de eu... niet thailand.. "grenzeloos" was het toch?quote:Op woensdag 15 december 2004 18:33 schreef Furby het volgende:
[..]
Nou, dan wens ik je veel succes met je camera van 3000 euro die je hier gekocht hebt weer mee terug te nemen vanuit Thailand zonder aantekening van de douane bij vertrek(als je officieel al Belgie in mag met die hoeveelheid)
Denk niet dat het erin kan als ik het zo lees.quote:
Seat Deutschland GmbH
PKW Telefon: 0 61 0 5/2 08-0
Stand der Informationen: Juni 2003, aktuelle Aussage ist angefragt Toledo ab Modelljahr 1999 Leon Arosa Alhambra Inca (ab Fahrgestellnummer FTR013605) Ibiza ab Modelljahr 2002
Is het in Duitsland nu duurder dan in NL, van Zwitserland (waar we ook doorheen gaan) wist ik het wel. Daar is benzine zelfs goedkoper dan diesel.quote:Op zondag 26 december 2004 23:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Schrik niet van de Dieselprijzen, gooi hem voor de grens nog ff vol, zou ik zeggen.
Reken zo een 10 tot 20 cent duurder per liter dan in NL.quote:Op zondag 26 december 2004 23:43 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
[..]
Is het in Duitsland nu duurder dan in NL, van Zwitserland (waar we ook doorheen gaan) wist ik het wel. Daar is benzine zelfs goedkoper dan diesel.![]()
quote:Op zondag 26 december 2004 23:28 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Volgende week rij ik onderweg naar de wintersport door Duitsland. Ik zou dan ook wel biodiesel willen tanken, maar ik vraag me af of dat kan in een Seat Arosa SDI op deze site kan je kijken of je auto er geschikt voor is. Maar mijn Duits is niet zo best meer. :
Seat Deutschland GmbH
PKW Telefon: 0 61 0 5/2 08-0
Stand der Informationen: Juni 2003, aktuelle Aussage ist angefragt Toledo ab Modelljahr 1999 Leon Arosa Alhambra Inca (ab Fahrgestellnummer FTR013605) Ibiza ab Modelljahr 2002
Denk niet dat het erin kan als ik het zo lees.
die site heb ik vanuit de Autoweek
Note: Er zitten aantal bestanddelen niet in die je bij gewone diesel zult aantreffen, daarom gaat de rode diesel nogál lastig bij bepaalde dieselmotortechnieken.quote:Op donderdag 25 november 2004 09:48 schreef yup het volgende:
[..]
Volgens mij mag je geen brandstof gebruiken waar geen accijns over is geheven, wat is rode diesel? DIESEL ZONDER ACCIJNS, NIET MEER, NIET MINDER.
Heb je nog anders toe te voegen dan alleen maar belerende moralisatie?quote:Op woensdag 15 december 2004 00:00 schreef Furby het volgende:
Wat er ook voor slap gelul langs komt, je mag NIET rijden op brandstof waar geen accijnzen over geheven is op de OPENBARE weg. De enige uitzonderingen zijn voertuigen die op basis van proeven rondknorren (waterstof, aardgas bv) en landbouwvoertuigen (omdat er vanuit gegaan wordt dat je kleine stukskes tussen akkers en weilanden over de openbare weg rijdt.) Op je eigen terrein mag je natuurlijk wel alles in je tank flikkeren wat maar brand (maar daar is nu juist die rode diesel weer voor overigens) denk aan circuit Zandvoort en Eurocircuit. Ik zie niet zo 123 een fokker met een landgoed alwaar je je tank zo leegrijd
Iedere tank een liter of zo wasbenzine erbij, heb je geen vlok problemen in de winter, en doordat ie dan dunner is, verneveld de olie beter en heb je meer vermogen. Je kan ook gewone benzine erbij doen, maar de antiklopmiddelen die daar inzitten gaan de dieselwerking tegen (dat is de hele bedoeling van antiklopmiddel)quote:Op maandag 27 december 2004 23:56 schreef God_de_Vader het volgende:
ik ken iemand die al 10 jaar op slaolie uit de lidl en aldi rijd ... is betrekkelijk goedkoper ... hij heeft een mercedes 2.5 D oud model nog ... het ziet er wel redelijk lullig uit als je iedere week in de aldi 10 bussen van 5 liter slaolie gaat kopen ... soms doet hij echt achtterlijk en vult hij zijn tank op de parkingmaar ja dat gaat dus enkel met de nieuwere common rail en TDI motoren doe je het beter niet zeker de TDI's niet ... kan je wel eens een setje nieuw kleppen nodig hebben ...
Verder mag het in belgie wel want je kan het niet onderscheiden van bio diesel dus.
Je verliest wel een dikke 20 % van je vermogen dat is wel een nadeeltje
Laat je ook even weten wat het verbruik ongeveer is???quote:Op woensdag 29 december 2004 18:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een Citroën XM uit 1992 met een 2100 TD-motor.
Ben nog wel volop aan 't uitzoeken hoe ik dit ten volle kan benutten. Voor het gemak denk ik dat ik gedurende de winter nog maar even op dieselolie blijf rijden, maar tijdens de zomer fatsoenlijk ga doorzoeken wat de auto aankan. En uiteraard even de brandstofleidingen vernieuwen...
Heb zelf ook een ouwe traktordiesel gehad en dat ding verloor totaal geen vermogen. Ook geen winst. Volgens mij heeft hij echt gewoon pech, want als ik me niet vergis ontloopt de stookwaarde van diesel en slaolie elkaar vrijwel niet. Dus waarschijnlijk wordt het dan idd niet goed verneveld. Verwarmingselementje zou het moeten oplossen.quote:Op maandag 27 december 2004 23:56 schreef God_de_Vader het volgende:
ik ken iemand die al 10 jaar op slaolie uit de lidl en aldi rijd ... is betrekkelijk goedkoper ... hij heeft een mercedes 2.5 D oud model nog ... het ziet er wel redelijk lullig uit als je iedere week in de aldi 10 bussen van 5 liter slaolie gaat kopen ... soms doet hij echt achtterlijk en vult hij zijn tank op de parkingmaar ja dat gaat dus enkel met de nieuwere common rail en TDI motoren doe je het beter niet zeker de TDI's niet ... kan je wel eens een setje nieuw kleppen nodig hebben ...
Verder mag het in belgie wel want je kan het niet onderscheiden van bio diesel dus.
Je verliest wel een dikke 20 % van je vermogen dat is wel een nadeeltje
Je post staat zoals gewoonlijk weer vol met onzin en misbegripquote:Op zondag 2 januari 2005 11:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zie dat biodiesel niks goedkoper is dan normale diesel, Prijs is meer dan 80 cent per liter! Ik vind het wel een interessante onwikkeling ,maar ik denk dat het vooralsnog meer nadelen dan voordelen heeft, dus behalve uit ideaisme is er weinig reden om op biodiesel te gaan rijden.
Verder snap ik niet dat men vanuit de overheid nooit alvohol heeft gepromoot voor benzineauto's, Brazilie heeft beweze dan dat makkelijk kan.. alleen daar wordt onder druk van de oliemaatschappijen die daaruit geen inkomsten hebben benzine en diesel weer gepushed helaas...
Biodiesel zal een brandstof in de marge blijven als het niet minstens 2x zo goedkoop wordt.. maar dat is weer tegen de belangen van overheid en oliemaatschappijen en dus zal dat niet gebeuren. Verder zit je ook met biodiesel nog steeds met een CO2 probleem.
5 euro op een tank is geen peanuts.quote:Op zondag 2 januari 2005 12:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
1: 10 cent is natuurlijk maar een erg beperkt verschil, nauwlijks de moeite waard voor de meeste mensen.
En de CO2 gebonden in de voorraad..quote:2: Met CO2 heb je wel gelijk, ik had er niet aan gedacht dat planten idd CO2 gebruiken , wat je weer kan wegstrepen tegen de CO2 die je uitstoot.
Gek genoeg verkopen die oliemaatschappijen hier wel biodieselquote:3: Dat maakt wel degelijk uit. Biodiesel is voor veel minder lucratief en je ziet dat oliemaatschappijen in de pers vaak lovend zijn, maar verder dit soort alternatieven ,als ze te grootschalig worden vakkundig de nek omdraaien, Zie hier de alcohol in Brazilie.
Als je deels slaolie, deels diesel in je tank hebt, dan kan de belastingdienst je geen fuck maken, want je hebt in Duitsland biodiesel getankt, toch?quote:Op zondag 2 januari 2005 12:41 schreef Five_Aces het volgende:
Over die accijnsen... het is maar net hoe je het verhaaltje verteld volgens mij.... Je mag inderdaad alleen op brandstoffen rijden waar accijns over betaald is. Maar er zijn in de wet ook regels voor brandstof additieven (vallen bijvoorbeeld NOS en octanebooster ook onder) Als je het als additief opgeeft zou het volgens mij moeten mogen?
Idd, en daarnaast heb je nog het eeuwige discussiepunt dat slaolie eigenlijk een voedingsmiddel en geen brandstof is.quote:Op zondag 2 januari 2005 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je deels slaolie, deels diesel in je tank hebt, dan kan de belastingdienst je geen fuck maken, want je hebt in Duitsland biodiesel getankt, toch?
Die heeft lefquote:Op zondag 2 januari 2005 12:03 schreef Impreza_STI het volgende:
Ga het even testen in een nieuwe 7 serie![]()
http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?t=26021
quote:Gruß und freude am Sparen
dat is omdat de Duitse overheid biodiesel stimuleert en waarschijnlijk subsidieert. Ik blijf terugkomen op de (uit suikrriet geproduceerde) alcohol in Brazilie, ook veel milieuvriendelijker dan benzine, maar onder druk van de oliemaatschappijen heeft de Braziliaanse overheid het aantal alcoholtankstations teruggedraaid en extra heffingen hierop gezet.. Puur omdat de oliemaatschappijen veel minder verdienen hieraan. Gelukkig rijdt nog steeds een substantieel deel van de voertuigen in Brazilie op alcohol, maar de druk van de oliemaatschappijen is uitgebreid in de pers beschreven. Waarom rijden in Europa geen auto's op uit suikerriet geproduceerde ethanol?? precies de oliemaatschappijen zijn bang voor enorm omzetverlies.quote:Op zondag 2 januari 2005 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
5 euro op een tank is geen peanuts.
[..]
En de CO2 gebonden in de voorraad..
[..]
Gek genoeg verkopen die oliemaatschappijen hier wel biodiesel
http://www.iwr.de/bio/nutz/tankstellen.html
Nu zie je weer een voordeel van de door jouw zo verafschuwde vrije markt, massa´s ondernemers zien een gat in de markt en leveren het. Dat Biodiesel in NL niet verkocht wordt ligt niet aan de oliemaatschappijen maar aan de overheid, die dan bang is minder accijns te verkrijgen. Het zijn niet de oliemaatschappijen die het meest verdienen aan de klassieke brandstoffen, maar de overheden met belastingen.
Hahahahahahahahaa zo twee grappen en het is pasen ... de TDI van volkswagen en de CDI van Mercedes zijn de meest betrouwbare en onderhoudsvriendelijke motoren die er bestaan ... enkel de toyota VVTI doet het beter hoor de JTD van Fiat group komt er pak minder lekker uit en die beginnen na 100 000 km allemaal behoorlijk lawaaierig te worden plus ferm te rokenquote:Op zondag 2 januari 2005 16:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nu zijn fiat motoren doorgaans wat degelijker dan die van vw, zou dat wel gaan?
De eerste JTD's van fiat/alfa romeo, roken behoorlijk bij vollast en d'r wil ook wel eens wat blauwe rook uit komen. (motor olie). TDI's van VAG hebben dat veel minder. Enig nadeel wat ik van 1.9 TDI's ken is de luchtmassameter die wil wel eens kuren vertoond. (je kunt dan overigens nog verder rijden, maar je mist vermogen bij hoge toeren) Verder is een van de beste diesels die ik ken.quote:Op zondag 2 januari 2005 16:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als ik op de weg kijk zie ik meer rook komen uit de uitlaat van de gemiddelde tdi, dan de jtd. Maargoed Fiat heeft bewezen dat ze qua motoren voorlopen op de rest van de fabrkanten, dit is al zo sinds de jaren 50. Waar het vaak qua kwetsbaarheid van sommige andere delen wat minder was (al is dit nu ook sterk verbeterd) . Het gaat hier echter om de motoren.
Slaolie heeft minder caloriën per liter dan diesel, maar het voordeel van slaolie is dat er van nature meer zuurstof in zit waardoor de verbranding optimaler is. Ook het cetaangetal is hoger (cetaangetal is tegenovergestelde van octaangetal wat de zelfontstekingskwaliteit aangeeft).quote:Op zondag 2 januari 2005 03:37 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Heb zelf ook een ouwe traktordiesel gehad en dat ding verloor totaal geen vermogen. Ook geen winst. Volgens mij heeft hij echt gewoon pech, want als ik me niet vergis ontloopt de stookwaarde van diesel en slaolie elkaar vrijwel niet. Dus waarschijnlijk wordt het dan idd niet goed verneveld. Verwarmingselementje zou het moeten oplossen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |