bij oude dieselvervoersmiddelen gaat dat wel vanwege weinig computer componenten zorg wel dan vloeibaar is want dan draait ie nietquote:Op maandag 3 januari 2005 03:11 schreef Drifter__ het volgende:
Volgens mij kan je oude dieselauto''s ook op oude frituurvet laten rijden ofzo....![]()
Heel, heel, heel erg veel.quote:Op maandag 3 januari 2005 03:01 schreef SpeedyRich het volgende:
heel erg veel
Dat klopt ze hebben een accijnsvrijstelling. Hierdoor schieten de biodieselfabrieken als paddestoelen uit de grond en wordt oost duitsland volgegooid met koolzaad. Dit levert de duitse overheid indirect weer veel op omdat die biodiesel fabrieken weer winstbelasting betalen en het natuurlijk een enorme hoeveelheid werkgelegenheid opbrengt. Daar komt nog bij dat er minder geld naar het midden oosten wordt weggegooid.quote:Op zondag 2 januari 2005 15:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat is omdat de Duitse overheid biodiesel stimuleert en waarschijnlijk subsidieert.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wil suikerriet hier niet zo goed groeien. Suikerbieten natuurlijk wel. Maar ja die productie hier is erg duur. Het zit er trouwens wel aan te komen. In Zweden wordt het volgens mij al standaard bij de benzine ingedaan en kan je het zelfs puur tanken.quote:Ik blijf terugkomen op de (uit suikrriet geproduceerde) alcohol in Brazilie, ook veel milieuvriendelijker dan benzine, maar onder druk van de oliemaatschappijen heeft de Braziliaanse overheid het aantal alcoholtankstations teruggedraaid en extra heffingen hierop gezet.. Puur omdat de oliemaatschappijen veel minder verdienen hieraan. Gelukkig rijdt nog steeds een substantieel deel van de voertuigen in Brazilie op alcohol, maar de druk van de oliemaatschappijen is uitgebreid in de pers beschreven. Waarom rijden in Europa geen auto's op uit suikerriet geproduceerde ethanol?? precies de oliemaatschappijen zijn bang voor enorm omzetverlies.
Voor BIODIESEL hoef je je auto niet om te bouwen. De biodiesel is aangepast aan je auto.quote:Verder is een paar euro per tank natuurlijk niet veel als je bedenkt dat je vaak je auto duur moet laten ombouwen etc..(voor mij helemaal aangezien ik normaal gesproken minder dan 10.000 km per jaar rij)
Bij moderne auto moeten inderdaad enkele leidingen worden vervangen en moet de motor softwarematig worden aangepast omdat koolzaadolie een iets andere verbranding heeft dan fossiele diesel. Kosten ongeveer 1000 euro.quote:Ik begreep dat het voornamelijk de leidingen en rubberen pakkingen zijn die vervangen moeten worden om een auto geschikt te maken voor biodiesel. Of kun je het gewoon proberen?? Ik doe het niet omdat ik zo geegd vor 35 cent per liter gewone diesel kan tanken, maar zou het zeker overwegen als het zonder motorschade kan voor een iets lagere prijs.
Vaak veel minder dan uit officiele rapporten blijkt. De oogst van de boeren die aangesloten zijn bij de Noord Nederlandse Koolzaadolie is twee maal zo hoog als volgens het ministerie van landbouw mogelijk is. Hier waren de duitsers al lang achter.quote:Op maandag 3 januari 2005 02:00 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me alleen af hoeveel land je wel niet nodig hebt op biodiesel te verbouwen voor alle autos.
En nog belangrijker, de technologie wordt ontwikkeld door hun, dus is in handen van, en dat leverd veel exertise op, met allerlei nevenontwikkelingen en kennis.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:40 schreef Num het volgende:
[..]
Dat klopt ze hebben een accijnsvrijstelling. Hierdoor schieten de biodieselfabrieken als paddestoelen uit de grond en wordt oost duitsland volgegooid met koolzaad. Dit levert de duitse overheid indirect weer veel op omdat die biodiesel fabrieken weer winstbelasting betalen en het natuurlijk een enorme hoeveelheid werkgelegenheid opbrengt. Daar komt nog bij dat er minder geld naar het midden oosten wordt weggegooid.
In Dresden staat een fabriek waar ongesorteerd huisvuil in gaat, die minerale en metaal etc er uit scheid, en van de rest methanol maakt, waar je ook prima op kan rijden. Je kan ook van hout, (afval uit de houtindustrie) en andere plantenresten ( van biodiesel hou je veel plantenresten over) prima methanol maken, waar je benzinemotoren op kan laten rijden.quote:Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wil suikerriet hier niet zo goed groeien. Suikerbieten natuurlijk wel. Maar ja die productie hier is erg duur. Het zit er trouwens wel aan te komen. In Zweden wordt het volgens mij al standaard bij de benzine ingedaan en kan je het zelfs puur tanken.
De aanpassingen voor niet minerale olie in een dieselmotor zijn niet zo groot, en als je zoals in frankrijk een percentage biologische vetten aan de standaard diesel toevoegt hoef je de auto geeneens aan te passen.quote:Voor BIODIESEL hoef je je auto niet om te bouwen. De biodiesel is aangepast aan je auto.
Voor koolzaadolie, slaolie, kippenolie weetikveelolie moet je je auto wel aanpassen. Hier is het principe: de auto moet aangepast worden aan de brandstof.
[..]
Bij moderne auto moeten inderdaad enkele leidingen worden vervangen en moet de motor softwarematig worden aangepast omdat koolzaadolie een iets andere verbranding heeft dan fossiele diesel. Kosten ongeveer 1000 euro.
Cool, voor dat bedrijf hebben we een pitch op schoolquote:Op donderdag 25 november 2004 06:55 schreef hessel het volgende:
Ja dat kan/wil. Kijk hier maar eens www.solaroilsystems.com
quote:Diesel duurder
Uitgegeven: 2 maart 2005 10:52
DEN HAAG - Marktleider Shell heeft woensdag de adviesprijs voor een liter diesel met een cent verhoogd tot 96,5 cent. De prijzen voor benzines blijven ongewijzigd: euro ongelood op 1,265 euro en super plus op 1,319 euro.
Shell bepaalt de adviesprijzen voor brandstoffen aan de hand van ontwikkelingen op de olieproductenmarkt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |