abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24365453
Lijnzaadolie ken je toch ook gebruiken?
  maandag 3 januari 2005 @ 02:00:21 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24365770
Inderdaad, gewoon op huisbrandolie (mazout) gaan rijden. Is gewoon diesel maar met minder accijns.
Ongeveer ¤ 0.41/ liter.
Toen ik nog in Belgie woonde stookte ik mijn huis daarmee warm. Ik had dus gewoon een tank van 1000 liter in m'n huis en als die bijna leeg was dan liet je zo'n tankwagen langskomen om hem te laten bijvullen. Vervolgens kun je dan zelf je auto ermee voltanken.

Maar wel illegaal natuurlijk en al dan niet gekleurd (maar wie let daarop??).
Toch vind ik die slaolie experimenten interessanter. Ik vraag me alleen af hoeveel land je wel niet nodig hebt op biodiesel te verbouwen voor alle autos.

[ Bericht 28% gewijzigd door SeLang op 03-01-2005 02:16:43 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 3 januari 2005 @ 03:01:31 #103
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_24366387
heel erg veel
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_24366435
Volgens mij kan je oude dieselauto''s ook op oude frituurvet laten rijden ofzo....
  maandag 3 januari 2005 @ 03:19:54 #105
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_24366472
quote:
Op maandag 3 januari 2005 03:11 schreef Drifter__ het volgende:
Volgens mij kan je oude dieselauto''s ook op oude frituurvet laten rijden ofzo....
bij oude dieselvervoersmiddelen gaat dat wel vanwege weinig computer componenten zorg wel dan vloeibaar is want dan draait ie niet
Je heb nog geen Common rail en pompverstuibvers dus het is eenvoudig
sorry.
  maandag 3 januari 2005 @ 08:04:37 #106
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24367108
je kan ook veel zuiniger rijden op slaolie toch? Op frituurvet iig wel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 3 januari 2005 @ 09:55:37 #107
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24367751
let er wel op dat je er frituurolie!! in gooiy, wat niet stolt als het kod is, anders heb je volgens mij een probleem. Maar op de markts kun je het gratis halen en bij beel restaurants /frietkramen. Bijkomend voordeel is dat je uitlaat lekkere patat, of vislucht komt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 3 januari 2005 @ 09:59:07 #108
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24367800
je schijnt er 1:40 mee te kunnen rijden
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_24367825
quote:
Op maandag 3 januari 2005 03:01 schreef SpeedyRich het volgende:
heel erg veel
Heel, heel, heel erg veel.

Daarom zal het ook nooit dé oplossing worden, maar het kan ons wel minder afhankelijk maken van fossiele brandstoffen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 4 januari 2005 @ 02:59:02 #110
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_24385317
juist GRRRRRRRRR
jij heb het door

Er is maar een oplossing:
Paard en Wagen
een de zware vrachten door treinen laten rijden die stroom krijgen van een waterstof centrale( Kernfusie mag ook)
sorry.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:40:27 #111
909 Num
Núm dus!
pi_24390932
quote:
Op zondag 2 januari 2005 15:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat is omdat de Duitse overheid biodiesel stimuleert en waarschijnlijk subsidieert.
Dat klopt ze hebben een accijnsvrijstelling. Hierdoor schieten de biodieselfabrieken als paddestoelen uit de grond en wordt oost duitsland volgegooid met koolzaad. Dit levert de duitse overheid indirect weer veel op omdat die biodiesel fabrieken weer winstbelasting betalen en het natuurlijk een enorme hoeveelheid werkgelegenheid opbrengt. Daar komt nog bij dat er minder geld naar het midden oosten wordt weggegooid.
quote:
Ik blijf terugkomen op de (uit suikrriet geproduceerde) alcohol in Brazilie, ook veel milieuvriendelijker dan benzine, maar onder druk van de oliemaatschappijen heeft de Braziliaanse overheid het aantal alcoholtankstations teruggedraaid en extra heffingen hierop gezet.. Puur omdat de oliemaatschappijen veel minder verdienen hieraan. Gelukkig rijdt nog steeds een substantieel deel van de voertuigen in Brazilie op alcohol, maar de druk van de oliemaatschappijen is uitgebreid in de pers beschreven. Waarom rijden in Europa geen auto's op uit suikerriet geproduceerde ethanol?? precies de oliemaatschappijen zijn bang voor enorm omzetverlies.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wil suikerriet hier niet zo goed groeien. Suikerbieten natuurlijk wel. Maar ja die productie hier is erg duur. Het zit er trouwens wel aan te komen. In Zweden wordt het volgens mij al standaard bij de benzine ingedaan en kan je het zelfs puur tanken.
quote:
Verder is een paar euro per tank natuurlijk niet veel als je bedenkt dat je vaak je auto duur moet laten ombouwen etc..(voor mij helemaal aangezien ik normaal gesproken minder dan 10.000 km per jaar rij)
Voor BIODIESEL hoef je je auto niet om te bouwen. De biodiesel is aangepast aan je auto.
Voor koolzaadolie, slaolie, kippenolie weetikveelolie moet je je auto wel aanpassen. Hier is het principe: de auto moet aangepast worden aan de brandstof.
quote:
Ik begreep dat het voornamelijk de leidingen en rubberen pakkingen zijn die vervangen moeten worden om een auto geschikt te maken voor biodiesel. Of kun je het gewoon proberen?? Ik doe het niet omdat ik zo geegd vor 35 cent per liter gewone diesel kan tanken, maar zou het zeker overwegen als het zonder motorschade kan voor een iets lagere prijs.
Bij moderne auto moeten inderdaad enkele leidingen worden vervangen en moet de motor softwarematig worden aangepast omdat koolzaadolie een iets andere verbranding heeft dan fossiele diesel. Kosten ongeveer 1000 euro.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:47:02 #112
909 Num
Núm dus!
pi_24391041
quote:
Op maandag 3 januari 2005 02:00 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me alleen af hoeveel land je wel niet nodig hebt op biodiesel te verbouwen voor alle autos.
Vaak veel minder dan uit officiele rapporten blijkt. De oogst van de boeren die aangesloten zijn bij de Noord Nederlandse Koolzaadolie is twee maal zo hoog als volgens het ministerie van landbouw mogelijk is. Hier waren de duitsers al lang achter.

Dan heb je om nederland van diesel te voorzien nog altijd ongeveer 3 maal de oppervlakte van nederland nodig (weet het niet meer zeker kan ook 2 of 4 keer zijn). Het intterresante is nu dat die oppervlakte vandaag al aanwezig is en morgen in gebruik kan worden genomen. Niet in Nederland maar in Europa liggen gigantische terreinen braak om te voorkomen dat er dingen als een boterberg en een melkplas ontstaan. Als die gronden kunnen worden aangewend voor koolzaadproductie (die overigens de kwaliteit van de grond ook sterk bevorderen) dan kan een groot deel van Europa op koolzaad rijden. In zuidelijke landen kan je trouwens beter op olijf of palm olie rijden daar zit veel meer olie in.

Grote investering? Hoe duur is zo'n olieplatform in het midden van de zee? Hoe duur zijn die gigantische rafinaderijen? Etc.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:17:53 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24391574
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 13:40 schreef Num het volgende:

[..]

Dat klopt ze hebben een accijnsvrijstelling. Hierdoor schieten de biodieselfabrieken als paddestoelen uit de grond en wordt oost duitsland volgegooid met koolzaad. Dit levert de duitse overheid indirect weer veel op omdat die biodiesel fabrieken weer winstbelasting betalen en het natuurlijk een enorme hoeveelheid werkgelegenheid opbrengt. Daar komt nog bij dat er minder geld naar het midden oosten wordt weggegooid.
En nog belangrijker, de technologie wordt ontwikkeld door hun, dus is in handen van, en dat leverd veel exertise op, met allerlei nevenontwikkelingen en kennis.
Het zijn niet voor niets de duitsers die toonaangevend zijn op dieselmoter technologie.
quote:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wil suikerriet hier niet zo goed groeien. Suikerbieten natuurlijk wel. Maar ja die productie hier is erg duur. Het zit er trouwens wel aan te komen. In Zweden wordt het volgens mij al standaard bij de benzine ingedaan en kan je het zelfs puur tanken.
In Dresden staat een fabriek waar ongesorteerd huisvuil in gaat, die minerale en metaal etc er uit scheid, en van de rest methanol maakt, waar je ook prima op kan rijden. Je kan ook van hout, (afval uit de houtindustrie) en andere plantenresten ( van biodiesel hou je veel plantenresten over) prima methanol maken, waar je benzinemotoren op kan laten rijden.
quote:
Voor BIODIESEL hoef je je auto niet om te bouwen. De biodiesel is aangepast aan je auto.
Voor koolzaadolie, slaolie, kippenolie weetikveelolie moet je je auto wel aanpassen. Hier is het principe: de auto moet aangepast worden aan de brandstof.
[..]

Bij moderne auto moeten inderdaad enkele leidingen worden vervangen en moet de motor softwarematig worden aangepast omdat koolzaadolie een iets andere verbranding heeft dan fossiele diesel. Kosten ongeveer 1000 euro.
De aanpassingen voor niet minerale olie in een dieselmotor zijn niet zo groot, en als je zoals in frankrijk een percentage biologische vetten aan de standaard diesel toevoegt hoef je de auto geeneens aan te passen.
Kosten van het aanpassen van een diesel voertuig op plantaardige olie houden zich trouwens erg binnen de perken. begint bij het verwisselen van brandstofslangen, een 150 Euro.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24770125
Ik rijd nu al op 30% sla olie en de rest diesel.
Mijn wagen is niet omgebouwd en hij doet het prima!
Binnnenkort ga ik 50% slaolie rijden dit kan met de wat oudere diesels prima!
leuk he sigjes lezen !
pi_24770181
De oudere diesels kunnen zelfs op pure slaolie rijden, dus zonder ombouw.

Momenteel rijd ik op een mix van 60 liter slaolie en 20 liter petroleum (om het een beetje vloeibaar te houden in deze kou). Gaat prima.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 2 maart 2005 @ 17:09:55 #116
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_25333669
Wil je graag weten hoe 1 en ander in z'n werk gaat? Kijk es hier voor een fotoreportage...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_25333779
quote:
Op donderdag 25 november 2004 06:55 schreef hessel het volgende:
Ja dat kan/wil. Kijk hier maar eens www.solaroilsystems.com
Cool, voor dat bedrijf hebben we een pitch op school
And as a finishing touch, God created the Dutch
  donderdag 3 maart 2005 @ 01:38:26 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25341195
Wat kost tegenwoordig een liter gewone diesel in NL ?
(sorry, lang niet meer geweest)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 3 maart 2005 @ 03:20:34 #119
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_25341800
rond de 80-90 cent de liter
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 3 maart 2005 @ 07:41:36 #120
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25342115
quote:
Diesel duurder

Uitgegeven: 2 maart 2005 10:52

DEN HAAG - Marktleider Shell heeft woensdag de adviesprijs voor een liter diesel met een cent verhoogd tot 96,5 cent. De prijzen voor benzines blijven ongewijzigd: euro ongelood op 1,265 euro en super plus op 1,319 euro.

Shell bepaalt de adviesprijzen voor brandstoffen aan de hand van ontwikkelingen op de olieproductenmarkt
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 6 maart 2005 @ 18:20:34 #121
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_25399302
helaas
sorry.
pi_25483109
We hebben afgelopen week een presentatie gehad van Dhr. Aberson, zijn bedrijf (Solaroilsystems) mag 3,5 miljoen liter bio-diesel produceren accijnsvrij. Enkele bedrijven in Nederland hebben hun vrachtwagens al op deze diesel rijden en het bevalt erg goed. Als particulier kan je je tank ook om laten bouwen, dat kost circa 2400 euro.

Wel zul je altijd een klein beetje normale diesel nodig hebben om te starten omdat de bio-diesel te dik is als het koud is. Ook moet je dingen veranderen in het motormanagement.

Verder, ligt de prijs 10 cent lager dan gewone diesel. En moet je een keer vaker de filters + motorolie vervangen/verversen.
And as a finishing touch, God created the Dutch
  zaterdag 12 maart 2005 @ 12:50:25 #123
909 Num
Núm dus!
pi_25488110
Voor de duidelijkheid. De heer Aberson verkoopt alles behalve biodiesel. Hij verkoopt Koolzaadolie. En dan doet hij dat niet eens zelf maar via de Noordelijke Oliemolen BV.

Van koolzaad wordt koolzaadolie gemaakt dit kan in omgebouwde diesel auto's worden gebruikt
Van koolzaadolie wordt biodiesel gemaakt (chemisch process) waar vrijwel elke diesel op kan rijden.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 13:06:30 #124
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_25488282
Vreemd dat zo iemand die er alle belang bij heeft het zo positief mogelijk af te schilderen zo'n hoog bedrag noemt. Tot nu toe heb ik bedragen van 1000-1500 euro gehoord, vooropgesteld dat er iets omgebouwd moest worden. Want dat hoeft lang niet altijd. Heeft hij ook gezegd wat er precies verbouwd moet worden?

Een veelgebruikte truc is trouwens ook om de olie te verwarmen voor hij naar de motor gaat. Dat maakt het zaakje zodanig dunner dat de motor er veel minder moeite mee heeft. Het *schijnt* dat je dat zelfs zelf in elkaar kan draaien dmv een oude lpg verdamper.
Vampire Romance O+
pi_25488515
Biodiesel te dik?

Dan verwarm je het toch lekker voordat je het ding start...

Gewoon een klein apart 5 liter reservoir, die lekker opwarmen dmv een extra accu, en daarna gaan met die banaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')