abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2005 @ 14:52:29 #251
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24372466
Voor sommige mensen is het toch altijd weer alleraardigst om WOII erbij te halen.
Ik noem het een aanscherping van gezag en wethandhaving.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat we de huidige identificatiebewijzen niet moeten gebruiken, omdat ze te onhandig in gebruik zijn. Waarom niet een mobiele irisscan invoeren?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_24372553
De tien vingerafdrukken die ik dagelijks bij me draag lijken me deterministisch genoeg voor een identificatie. Waarom een paspoort? Zakkenvullerij.
pi_24372836
quote:
Op maandag 3 januari 2005 14:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Voor sommige mensen is het toch altijd weer alleraardigst om WOII erbij te halen. :`)
Ik noem het een aanscherping van gezag en wethandhaving.
Dat kun je best zo noemen, maar het heeft er geen hol mee te maken.

Hoezo scherp je 'het gezag' aan door een ID-plicht? Als je een grote muil opzet tegen een agent had die in princiepe al mogelijkheden genoeg om z'n gezag te laten gelden.

Hoezo scherp je de wethandhaving aan? Door het opleggen van een nieuwe verplichting? Da's natuurlijk kolder, die bon voor het door rood rijden krijg je toch wel, of je nou een ID bij je hebt of niet.
quote:
Overigens ben ik het er wel mee eens dat we de huidige identificatiebewijzen niet moeten gebruiken, omdat ze te onhandig in gebruik zijn. Waarom niet een mobiele irisscan invoeren?
Waarom niet gewoon mensen met rust laten, en pas om een identificatie gaan zeuren als daar daadwerkelijk aanleiding toe is? Produceer je dan een ID, prima. Wil en/of kun je het niet, dan ga je mee naar het bureau. Zoals het eigenlijk altijd al is geweest. En ik zie nog steeds het probleem daarin niet, of wat deze ID plicht nu bij zou moeten dragen aan 'de veiligheid'.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2005 @ 15:25:23 #254
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24372976
quote:
Op maandag 3 januari 2005 15:17 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dat kun je best zo noemen, maar het heeft er geen hol mee te maken.

Hoezo scherp je 'het gezag' aan door een ID-plicht? Als je een grote muil opzet tegen een agent had die in princiepe al mogelijkheden genoeg om z'n gezag te laten gelden.

Hoezo scherp je de wethandhaving aan? Door het opleggen van een nieuwe verplichting? Da's natuurlijk kolder, die bon voor het door rood rijden krijg je toch wel, of je nou een ID bij je hebt of niet.
Als de bon ter plekke betaald zou kunnen worden, prima. Voor de administratie en benadering is het echter ook handiger om te weten wie je voor je hebt staan bij een overtreding. Een agent gaat ook niet zomaar iedereen aanhouden, dat gebeurt pas bij een overtreding of opsporing.
quote:
Waarom niet gewoon mensen met rust laten, en pas om een identificatie gaan zeuren als daar daadwerkelijk aanleiding toe is? Produceer je dan een ID, prima. Wil en/of kun je het niet, dan ga je mee naar het bureau. Zoals het eigenlijk altijd al is geweest. En ik zie nog steeds het probleem daarin niet, of wat deze ID plicht nu bij zou moeten dragen aan 'de veiligheid'.
Je ontlast er schaarse politiekracht mee, een ritje naar het bureau kost weer veel onnodige tijd. Voor mensen die zich niet kunnen identificeren is er de hogere drempel. Gaan ze toch mee naar het bureau, dan kun je ze tenminste de gemaakte kosten daarvan declareren.

Veiliger, absoluut, je weet wie je voor je hebt. In de wet staat haarscherp waar de informatie voor gebruikt mag worden, namelijk identificatie en opsporing. Als je niks te verbergen hebt, zie ik geen probleem. "Razzia's" worden op overtreders van een wet gehouden, niet op afkomst of geloofsovertuiging.
  maandag 3 januari 2005 @ 15:28:00 #255
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24373031
quote:
Op maandag 3 januari 2005 15:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Als je niks te verbergen hebt, zie ik geen probleem.
De overheid heeft burgers met rust te laten, tenzij er een reden is om hen lastig te vallen.
  maandag 3 januari 2005 @ 15:35:02 #256
3542 Gia
User under construction
pi_24373150
Als er ergens iets gebeurt, dan kan de politie makkelijk even van iedereen naam en adres noteren, om na verder onderzoek eventueel te gaan verhoren. Als het overgrote deel geen identificatie bij zich heeft, dan heeft dat allemaal niet zoveel zin, want de slechteriken geven toch een valse naam op. Als vrijwel iedereen wel een identificatiebewijs bij zich heeft, dan hoeft men alleen van diegenen zonder meteen de verhoren afnemen. De rest kan altijd later nog.

Okay, extreem voorbeeld, maar het vergemakkelijkt het werk van de politie wel. Dus meer tijd voor andere zaken.

En ja, ik ben het met degenen eens die vinden dat de politie haar prioriteiten eens moet bijstellen. Fietsers zonder licht bekeuren is uiteraard minder belangrijk dan inbrekers pakken.
Maar hopenlijk hebben ze met deze nieuwe wet meer tijd om inbrekers te vangen.

Ben het dus zonder meer wel met deze wet eens, dus. Als mij echter om mijn papieren wordt gevraagd zonder een enkele aanleiding, zal ik wel eerst vragen wat de reden is. Ook al heb ik mijn ID wel bij. Ze mogen er niet zomaar om vragen.
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2005 @ 15:42:50 #257
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24373285
quote:
Op maandag 3 januari 2005 15:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

De overheid heeft burgers met rust te laten, tenzij er een reden is om hen lastig te vallen.
Heb je al voorbeelden van de Balkenende-Razzia's?
pi_24373365
quote:
Op maandag 3 januari 2005 15:35 schreef Gia het volgende:
Als er ergens iets gebeurt, dan kan de politie makkelijk even van iedereen naam en adres noteren, om na verder onderzoek eventueel te gaan verhoren. Als het overgrote deel geen identificatie bij zich heeft, dan heeft dat allemaal niet zoveel zin, want de slechteriken geven toch een valse naam op.
Een 'slechterik' bijft volgens mij uberhaupt niet wachten tot de politie ergens op komt dagen .
quote:
Als vrijwel iedereen wel een identificatiebewijs bij zich heeft, dan hoeft men alleen van diegenen zonder meteen de verhoren afnemen. De rest kan altijd later nog.
Nee, de mensen zonder ID blijven niet wachten, maar lopen door. Omdat ze wel kunnen ruiken dat wanneer de politie ter plaatse is, zij degene zijn die als eerste op de bon geslingerd worden. Ergo, nog minder getuigen.
quote:
Okay, extreem voorbeeld, maar het vergemakkelijkt het werk van de politie wel. Dus meer tijd voor andere zaken.
Mensen lastig vallen om hun ID ja. Bovendien levert het hele ID gebeuren zoals jij het schetst 0,0 op aan extra veiligheid. Er gaat helemaal geen preventieve werking van uit.
quote:
En ja, ik ben het met degenen eens die vinden dat de politie haar prioriteiten eens moet bijstellen. Fietsers zonder licht bekeuren is uiteraard minder belangrijk dan inbrekers pakken.
Maar hopenlijk hebben ze met deze nieuwe wet meer tijd om inbrekers te vangen.

Ben het dus zonder meer wel met deze wet eens, dus. Als mij echter om mijn papieren wordt gevraagd zonder een enkele aanleiding, zal ik wel eerst vragen wat de reden is. Ook al heb ik mijn ID wel bij. Ze mogen er niet zomaar om vragen.
Overheidsbemoeienis dient zich tot het minimum te beperken, naar mijn mening. En mij verplichten om altijd, overal met een ID rond te lopen en dat bij het minste of geringste te moeten presenteren valt daar dus niet onder.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_24374159
opo
quote:
Op woensdag 24 november 2004 08:45 schreef BaajGuardian het volgende:

ik neem geen zogenaamd ID mee over straat , en als ome piet de agent erom vraagt krijg ome piet agent van mij een *sodemieter op* te horen.
als ome piet de agent het dan geoorloofd vind geweld te gebruiken , zal ik mij verdedigen
en desnoods ome piet agent de plomp inwerken.

ik word geen bezit van wat dan ook.

en jullie?
Kerel met alle respect, maar als je het hier zo zwaar slecht trekt dan ga je toch weer lekker naar het land waar je roots liggen en waar je ongestoord lekker crimineel kan zijn in dat cultuurtje van je.
Je hoeft hier niet te blijven hoor. Als je het goed aanpakt kan je nog 6 rooie meekrijgen ook.

Ps hier staat nog een leuke AusWeis-generator op internet daar kan je ook OomAgent even mee in de zeik nemen door eerst die Ausweis te geven.
http://www.onlinewahn.de/a-maker.htm

[ Bericht 6% gewijzigd door JohnDope op 03-01-2005 16:39:21 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24375318
quote:

[..]

Als de bon ter plekke betaald zou kunnen worden, prima. Voor de administratie en benadering is het echter ook handiger om te weten wie je voor je hebt staan bij een overtreding. Een agent gaat ook niet zomaar iedereen aanhouden, dat gebeurt pas bij een overtreding of opsporing.
[..]

Je ontlast er schaarse politiekracht mee, een ritje naar het bureau kost weer veel onnodige tijd. Voor mensen die zich niet kunnen identificeren is er de hogere drempel. Gaan ze toch mee naar het bureau, dan kun je ze tenminste de gemaakte kosten daarvan declareren.

Veiliger, absoluut, je weet wie je voor je hebt. In de wet staat haarscherp waar de informatie voor gebruikt mag worden, namelijk identificatie en opsporing. Als je niks te verbergen hebt, zie ik geen probleem. "Razzia's" worden op overtreders van een wet gehouden, niet op afkomst of geloofsovertuiging.
Maar waarom wordt er een wet die er niks mee te maken heeft aangenomen om de boetes voor zonder licht fietsen van 25 naar 50 euro te schoppen? Want daar komt het (blijkt uit het nieuws) op neer. En de mensen die eerst een valse naam opgaven (en die dus nu extra gestraft kunnen worden) zullen daar heus niet ineens mee ophouden, nu de boete die ze ontwijken 50 euro meer kost.
The uproar of one hand clapping.
  maandag 3 januari 2005 @ 18:08:01 #261
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_24375771
quote:
Op maandag 3 januari 2005 16:33 schreef JohnDope het volgende:
opo
[..]

Kerel met alle respect, maar als je het hier zo zwaar slecht trekt dan ga je toch weer lekker naar het land waar je roots liggen en waar je ongestoord lekker crimineel kan zijn in dat cultuurtje van je.
Je hoeft hier niet te blijven hoor. Als je het goed aanpakt kan je nog 6 rooie meekrijgen ook.
zeg vervelend ventje , ik ben een volbloed nederlander en in amsterdam geboren.
kijk maar eens naar mijn fotoboek als het moet.

zucht , domme kinderren ook altijd met hun klimaatgevormde opmerkingen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_24376011
quote:
Op maandag 3 januari 2005 17:42 schreef Morkje het volgende:

[..]

Maar waarom wordt er een wet die er niks mee te maken heeft aangenomen om de boetes voor zonder licht fietsen van 25 naar 50 euro te schoppen? Want daar komt het (blijkt uit het nieuws) op neer. En de mensen die eerst een valse naam opgaven (en die dus nu extra gestraft kunnen worden) zullen daar heus niet ineens mee ophouden, nu de boete die ze ontwijken 50 euro meer kost.
Als je én zonder licht fietst én je niet kunt legitimeren, bega je nu 2 overtredingen en krijg je dus ook 2 bekeuringen. Niet meer dan logisch. Kost je dan dus in totaal 75 euro.
Misschien dat men het dan een keer afleert om andere weggebruikers in gevaar te brengen door zonder licht te fietsen.

Ook leuk als je je rijbewijs als legitimatie gebruikt en deze niet bij je hebt terwijl je achter het stuur zit.
Krijg je 30 euro boete voor het niet kunnen tonen van je rijbewijs én 50 euro boete omdat je je niet kunt legitimeren.

Ik had altijd al mijn ID-kaart in de knip zitten en ik verlaat het huis nooit zonder portefeuille, dus voor mij veranderd er helemaal niets .
  maandag 3 januari 2005 @ 18:55:57 #263
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24376688
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:20 schreef Swolly het volgende:

[..]

Als je én zonder licht fietst én je niet kunt legitimeren, bega je nu 2 overtredingen en krijg je dus ook 2 bekeuringen. Niet meer dan logisch. Kost je dan dus in totaal 75 euro.
Misschien dat men het dan een keer afleert om andere weggebruikers in gevaar te brengen door zonder licht te fietsen.

Ook leuk als je je rijbewijs als legitimatie gebruikt en deze niet bij je hebt terwijl je achter het stuur zit.
Krijg je 30 euro boete voor het niet kunnen tonen van je rijbewijs én 50 euro boete omdat je je niet kunt legitimeren.

Ik had altijd al mijn ID-kaart in de knip zitten en ik verlaat het huis nooit zonder portefeuille, dus voor mij veranderd er helemaal niets .
Ook voor jou is er iets veranderd. Net als voor mij, terwijl ik ook de hele dag mijn ID kaart bij me heb en vaak ook mijn rijbewijs. Je wordt nu immers als verdachte gezien zodra je je huis verlaat. Je wordt verdacht van het niet bij je hebben van je ID. Ook kan het nu zomaar voorkomen dat je een 'risicogebied' (of een andere vage reden) inloopt en met meerdere ID controles te maken krijgt, waar je dat eerder nooit had. Er verandert voor jou dus zeker wat.

Verder snap ik het nog niet.. al enkele jaren geldt er een beperkte identificatieplicht. Alleen als uiterste middel 'ter vergemakkelijking van de opsporing en vervolging van strafbare feiten' mag de identificatieplicht een rol spelen.

Als je door het rood reed, geen ID bij je had en bekeurd moest worden, had de politie het recht om je te fouilleren, mee te nemen naar het bureau, vingerafdrukken af te nemen en je bepaalde tijd vast te houden. Dit deden ze in de praktijk natuurlijk niet, ze schrijft gewoon een boete voor door rood licht uit en stuurt dit naar de naam die je opgeeft.

Nu is die ALGEHELE identificatieplicht er, moet je je dus op ieder moment van de dag kunnen identificeren.. In ons voorgaande voorbeeld: Je rijdt door rood, geen ID bij je.. je wordt aangehouden door de politie. De politie heeft het recht blalalalala... (etzelfde als net) maar doet dit in de praktijk natuurlijk maar amper.. ze schrijft gewoon een boete voor door rood licht rijden en het niet bijhebben van identificatie uit en stuurt dit naar de naam die je opgeeft. Extra inkomsten voor de staat dus

Bijkomend voordeel is dat je overal mag worden gevraagd om je ID, waar je ook bent.. als de betreffende autoriteit dit maar nodig acht voor zijn functie.. bijvoorbeeld ter bescherming van de openbare orde.. of ter controle in een 'vergroot risico' gebied.. heb je geen ID bij je: KASSA!! extra inkomsten. Meer papierwerk.. dat wel.. maar goed wie kijkt daar nou voor op?

Wat ze hadden moeten doen bij het invoeren van die wet is specifiek erbij vermelden wanneer de politie het recht heeft om je om identificatie te vragen.. in plaats van een onzinnig regeltje 'wanneer dit in de uitoefening van zijn taak noodzakelijk is'.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:57:32 #264
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24419638
quote:
'Verplichte legitimatie absurd'

WAGENINGEN - Verplichte legitimatie voor alle Nederlanders vanaf 14 jaar is absurde schijnveiligheid. Het alternatief voor deze zogenaamde veiligheidsmaatregelen is meer geld voor onderwijs, opvoeding en inburgering.

Dat heeft burgemeester A. Pechtold van Wageningen woensdag gezegd. Pechtold meent dat overheidsmaatregelen als verplichte legitimatie, cameratoezicht en preventief fouilleren slechts vrijheidsbeperking tot gevolg hebben. Hij vindt dat gemeentebestuurders zich nadrukkelijk van ,,dit soort Haagse maatregelen'' moeten distantiëren.

Pechtold vindt dat zulke harde veiligheidsmaatregelen te gemakkelijk voor het hele land worden genomen. ,,In steden als Amsterdam en Rotterdam is het misschien wel nodig, maar voor 90 procent van alle gemeenten is er geen enkele reden. Burgemeesters moeten niet zo hard mogelijk willen zijn en de stoere jongen uithangen. In gemeenten met een omvang van Wageningen is identificatieplicht absurde onzin'', stelt de Wageningse burgemeester.

Meer beschaving

Pechtold denkt dat een veel betere oplossing te vinden is in meer beschaving. ,,Die is in Nederland flinterdun geworden. We storten grif op giro 555, maar sommigen van ons liggen alweer op het strand van Phuket. We discussiëren met Islamieten, maar hun scholen worden in brand gestoken. We lopen mee in stille tochten, maar de dader van morgen loopt waarschijnlijk mee.

Er sluipt steeds meer dubbelheid in ons eigen gedrag'', zegt hij. ,,Ik pleit niet voor burgemeesterlijke ongehoorzaamheid, maar ik hoop wel dat veel collega's met mij bereid zijn andere oplossingen voor veiligheid te zoeken. Door geld te besteden aan opvoeding, onderwijs, alcohol- en drugsbeleid. Daar kunnen wij van de kleinere gemeenten ons mee profileren en niet met zoveel mogelijk handhavingsinstrumenten in de plaatselijke verordeningen'', aldus de Wageningse burgemeester.

ANP

Bron: LC
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:59:27 #265
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24419678
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:57 schreef Sidekick het volgende:

[..]
Er zouden er meer zoals deze hun nek moeten uitsteken.
  donderdag 6 januari 2005 @ 18:26:41 #266
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_24436357
quote:
Op maandag 3 januari 2005 15:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nou wat zeik je dan, je word pas gecontroleerd op ID als je een strafbaar feit of gedraging hebt gepleegd.
  donderdag 6 januari 2005 @ 19:54:05 #267
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24437865
quote:
Als de bon ter plekke betaald zou kunnen worden, prima.
Scenario:

Agent: "Uw licht doet het niet. Dat is dan 25 Euro. Mag ik uw ID even zien?
Aangehoudene: "Heb ik niet bij me"
Agent: "Dat is dan 50 Euro boete, totaal dus 75. U kunt ter plekke betalen of mee naar het bureau"
Aangehoudene: "Ik wil ter plekke betalen want ik moet over 10 minuten op mijn werk zijn"
<Aangehoudene geeft Agent 75 Euro en gaat weer op weg>
Agent verscheurd bekeuring en belt naar huis: "Schat, zullen we vanavond uit eten gaan? Ik betaal!"

Het ter plekke betalen van bekeuringen is alleen mogelijk als er een zeer strict controle systeem aanwezig is. Electronisch met een handcomputer, of per telefoon etc..... Anders krijg je al snel Mexicaanse toestanden waar ze bekeuringen ter plekke verzinnen die direct betaald moeten worden enzo..... En dan zoeken ze natuurlijk de Amerikaanse toeristen op die geld hebben.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 20:02:23 #268
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24438012
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 19:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Scenario:

Agent: "Dat is dan 50 Euro boete, totaal dus 75. U kunt ter plekke betalen of mee naar het bureau"
Aangehoudene: "Ik wil ter plekke betalen want ik moet over 10 minuten op mijn werk zijn"
Agent verscheurd bekeuring en belt naar huis: "Schat, zullen we vanavond uit eten gaan? Ik betaal!"

Het ter plekke betalen van bekeuringen is alleen mogelijk als er een zeer strict controle systeem aanwezig is. Electronisch met een handcomputer, of per telefoon etc..... Anders krijg je al snel Mexicaanse toestanden waar ze bekeuringen ter plekke verzinnen die direct betaald moeten worden enzo.....

En dan zoeken ze natuurlijk de Amerikaanse toeristen op die geld hebben.

Wat denk je nu zelf? Je krijgt een bon, daar staat ook dat je betaald hebt, als je al ter plekke contant zou moeten betalen...
pi_24438033
quote:

[..]

Scenario:

Zou ik ook niet al meteen bij 25 euro voor het niet voeren van mijn verlichting hebben mogen doorrijden
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:15:13 #270
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_24438247
quote:

[..]

Scenario:

Het ter plekke betalen van bekeuringen is alleen mogelijk als er een zeer strict controle systeem aanwezig is. Electronisch met een handcomputer, of per telefoon etc..... Anders krijg je al snel Mexicaanse toestanden waar ze bekeuringen ter plekke verzinnen die direct betaald moeten worden enzo..... En dan zoeken ze natuurlijk de Amerikaanse toeristen op die geld hebben.
Kom nou zeg , we leven hier niet in Chili!
Het gebeurd al tientallen jaren dat het uit efficiency het innen van de boetes toebedeeld is aan het CJIB.

Echter , Belgen , Duitsers, Engelsen, Fransen, Spanjaarden en alle andere buitenlanders moeten echter hun boete ter plekke betalen zonder enig electronische kassa! De agent neemt het geld in ontvangst en als de buitenlander geen geld bij zich heeft dan neemt de agent de auto in beslag.
Dat is de procedure...
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:49:27 #271
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_24438957
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:57 schreef Sidekick het volgende:

[..]
Misschien ga ik dan ooit in Wageningen wonen. Ik vind verplichte identificatie trouwens lastig als ik in de zomer op de strand wil zitten en even over de boulevard wil slenteren....
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  donderdag 6 januari 2005 @ 21:50:06 #272
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24440156
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 18:26 schreef Amando het volgende:

[..]

Nou wat zeik je dan, je word pas gecontroleerd op ID als je een strafbaar feit of gedraging hebt gepleegd.
lees het de topic anders eens door

[ Bericht 2% gewijzigd door DionysuZ op 06-01-2005 21:51:39 (pff ;)) ]
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_24562623
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:09 schreef Puschkin het volgende:

[..]

Oke, laat mij raden....
Zeker een groenlinks/sp stemmer :p

Je moet niet gaan zeggen dat ik een helderziende ben, jij zegt dat het vanaf 1 januari alle zo drastisch gaat veranderen...... Stop nou eens met je anti-promotie voor de staat, neem gewoon lekker vanaf morgen je id-bewijs je mee, en mocht het inderdaad zo zijn dat je vanaf morgen om de haverklap gecontroleerd wordt, dan ben ik de eerste die jou gaat vertellen dat jij gelijk had.
Oke, ik ben aangehouden omdat ik geen licht had om 3 uur 's middags en ik moest mijn ID laten zien. Ik had hem niet bij me en kreeg boete. Plausibele reden?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:35:52 #274
3542 Gia
User under construction
pi_24562760
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:28 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Oke, ik ben aangehouden omdat ik geen licht had om 3 uur 's middags en ik moest mijn ID laten zien. Ik had hem niet bij me en kreeg boete. Plausibele reden?
Nee! Zou ik tegen protesteren. Om 3 uur 's middags hoef je geen licht op te hebben, toch?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:45:45 #275
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_24562954
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee! Zou ik tegen protesteren. Om 3 uur 's middags hoef je geen licht op te hebben, toch?
Wel op de brommert, cq andere gemotoriseerde lichte tweewieler.
Master of my domain
pi_24563903
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:45 schreef Koobus het volgende:

[..]

Wel op de brommert, cq andere gemotoriseerde lichte tweewieler.
Ik was op de fiets, maar het frapantste vond ik nog dat ik uiteindelijk geen boete kreeg voor dat licht (wat 26 euro is) maar wel voor het niet bij me hebben van het ID. Ik heb die agent trouwens wel even verteld wat voor ***** ik het vond.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:25:56 #277
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24565434
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:52 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik was op de fiets, maar het frapantste vond ik nog dat ik uiteindelijk geen boete kreeg voor dat licht (wat 26 euro is) maar wel voor het niet bij me hebben van het ID. Ik heb die agent trouwens wel even verteld wat voor ***** ik het vond.
Als dit werkelijk is gebeurt zou ik een bezwaarschrift insturen.. alhoewel de agenten in kwestie zich natuurlijk kunnen indekken door te zeggen dat de aanhouding geschiedde in het kader van bewaring van de openbare orde en dat het licht enkel als reden werd aangevoerd om je te laten stoppen. In other words, als je werkelijk bekeurd bent door die reden ben je naar alle waarschijnlijkheid toch fucked , mar zou toch in beroep gaan, al was het maar voor een proefprocesje
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:53:22 #278
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_24567582
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:52 schreef Tobbes het volgende:
Dit is gewoon een verkapte manier om er achter te komen of men het identiteitsbewijs kan tonen. Ik had niet anders verwacht dat ons zeer slecht functionerend politieapparaat op een dergelijke wijze zou opereren. Ook hieraan is weer te zien dat Donner in een hele andere wereld leeft en totaal geen benul heeft van wat er op straat gebeurt.

Als ik jou was zou ik een klacht indienen. Mochten ze die klacht ook niet goed afhandelen, dan kun je naar de nationale ombudsman stappen.
pi_24577352
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:53 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dit is gewoon een verkapte manier om er achter te komen of men het identiteitsbewijs kan tonen. Ik had niet anders verwacht dat ons zeer slecht functionerend politieapparaat op een dergelijke wijze zou opereren. Ook hieraan is weer te zien dat Donner in een hele andere wereld leeft en totaal geen benul heeft van wat er op straat gebeurt.

Als ik jou was zou ik een klacht indienen. Mochten ze die klacht ook niet goed afhandelen, dan kun je naar de nationale ombudsman stappen.
Ik betaal gewoon niet en heb het ministerie van justitie al gebeld...Wilde die telefoonsloerie me niet eens Donner himself geven
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:15:09 #280
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24579615
kun je de boete, de bewijsvoering (als je die aanvraagt en toegestuurd krijgt natuurlijk) en het bezwaarschrift misschien inscannen (met wegeditten van persoonlijke gegevens natuurlijk ) voor mij?
pi_24579939
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:15 schreef DionysuZ het volgende:
kun je de boete, de bewijsvoering (als je die aanvraagt en toegestuurd krijgt natuurlijk) en het bezwaarschrift misschien inscannen (met wegeditten van persoonlijke gegevens natuurlijk ) voor mij?
Ik zal kijken, heb zelf geen scanner maar kan ik denk wel regelen.

ps. Boete wordt lastig die heb ik verscheurd: o

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2005 13:32:38 ]
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:37:39 #282
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24580049
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:31 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik zal kijken, heb zelf geen scanner maar kan ik denk wel regelen.

ps. Boete wordt lastig die heb ik verscheurd: o
haha begrijpelijk natuurlijk
pi_24644828
Zit er eigenlijk al RFID in de ID-kaarten tegenwoordig?
pi_24651350
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 00:51 schreef arjenderon het volgende:
Zit er eigenlijk al RFID in de ID-kaarten tegenwoordig?
leg hem even in de magnetron, dan kom je er vanzelf achter
pi_24652994
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:36 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

leg hem even in de magnetron, dan kom je er vanzelf achter
zojuist gedaan, gebeurt helemaal niks, maar zijn er tegenwoordig geen nieuwere id kaarten?
mijne is ondertussen alweer 4,5 jaar oud
  vrijdag 4 februari 2005 @ 02:38:01 #286
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24914974
quote:
ID-plicht: 3300 boetes
Politie controleert vooral bij onrust en dreigend geweld

AFGELOPEN maand hebben maar liefst 3300 mensen een boete gekregen omdat zij bij controle geen geldig identificatiebewijs opzak bleken te hebben. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) gisteren bekendgemaakt. De huidige identificatieplicht is van toepassing op iedereen van 14 jaar en ouder en is per 1 januari ingevoerd. De boete bedraagt 50 euro. Voor jongeren van 14 en 15 jaar is de boete 25 euro. De overheid wil met de uitbreiding van de identificatieplicht de veiligheid vergroten. Controle geschiedt vooral bij onrust of dreigend geweld, zoals bijvoorbeeld ’s nachts in uitgaansgebieden. Ook bij voetbalwedstrijden, waarbij ordeverstoring dikwijls op de loer ligt, is de kans op controle groot. Volgens het OM zal de politie omstanders bij een plaats delict, zoals een schiet- of steekpartij of een brand, ook om geldige papieren vragen. Wie geen identiteitsbewijs bij zich heeft, hoeft er bij controle niet op te rekenen dat de politie de hand over het hart zal strijken, zegt het OM. Dat zou de waarde van de identificatieplicht voor de rechtshandhaving ondergraven. Iemand die zich niet kan identificeren en vervolgens ook nog eens een valse naam opgeeft, kan rekenen op strafvervolging voor beide feiten. ANP
uit : metro 3-2-2005

ok, meer dan 100 boetes per dag dus uitgedeeld in januari... voor het niet bijhebben van het ID. Verder mag je er als getuige van een brand, helemaal met de politie meewerkt en de getuigenis af wil leggen, maar toevallig het id bewijs vergeten bent, niet erop rekenen dat de politie over zijn hart strijkt. Zero tolerance dus.
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:12 schreef Puschkin het volgende:

Aantasting van privacy Wat worden er weer zware termen gebruikt..... Er wordt door jou gesproken alsof iedereen dagelijks gecontroleerd gaat worden. In de praktijk zal je waarschijnlijk nooit om je ID gevraagd worden als je je normaal gedraagd. Er worden alleen mensen om id gevraagd wanneer dat nodig is....en er worden niet zomaar willekeurige controles gehouden.
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:56 schreef Puschkin het volgende:

Maar hoe vaak denk je dan gecontroleerd te worden het komende jaar? Denk je nou echt dat je de komende jaren dan zovaak gecontroleerd gaat worden
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:05 schreef Puschkin het volgende:
Ok...... we gaan het nog één keer proberen uit te leggen......

Je wordt door deze identificatiewet niet vaker gecontroleerd als in de jaren hiervoor. De politie kon alleen weinig doen als iemand zich kon (of wilde) legitimeren. Nu hebben ze wel meer mogelijkheden en wordt hun werk makkelijker. Je wordt dus NIET op willekeurige momenten gevraagd om je ID te tonen! Dus denk daar eerst eens een keertje aan voordat je begint te schreeuwen over privacy en vrijheid. Je zal er in de praktijk gewoon niets van merken!

Anders moeten alle mensen die zo panisch zijn om gecontroleerd te worden vanaf 1 januari maar een topic aanmaken, waarin iedereen een berichtje moet posten als je "zomaar" gecontroleerd bent door "big brother". Je zal zien dat het een erg rustig topic zal bijven
pi_24916499
Pfft, wat lullig zeg, Tobbes. Triest agentje, vooral.

Ik vraag me trouwens af hoe veel mensen hier zich ook werkelijk aan die wet houden. Jij dus iig niet, en ik ook niet, wie volgt?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_25013910
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:38 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

uit : metro 3-2-2005

ok, meer dan 100 boetes per dag dus uitgedeeld in januari... voor het niet bijhebben van het ID. Verder mag je er als getuige van een brand, helemaal met de politie meewerkt en de getuigenis af wil leggen, maar toevallig het id bewijs vergeten bent, niet erop rekenen dat de politie over zijn hart strijkt. Zero tolerance dus.
[..]

[..]

[..]

Aangezien ik qua identificatiebewijs alleen een paspoort heb, en dat echt te onhandig is om altijd bij me te hebben betekent dit dus twee dingen voor me:
1) me netjes aan alle regels houden (kan ik nog mee leven);
2) als ik iets zie gebeuren waar mogelijk politie op af komt en ik getuige moet spelen, doen alsof ik niet zie en doorlopen/fietsen

En dan moet ik er verder nog maar op hopen dat ik niet eens toevallig chagrijnig kijk als er net een agent langsloopt, die dat reden vind om mijn identificatie te vragen.

Ja, dit gaat inderdaad enorm helpen voor de veiligheid. Ik denk dat de gemiddelde terrorist enorm onder de indruk is van deze maatregel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')