Laatst bekeken film: Shrek 2quote:Op zondag 21 november 2004 10:38 schreef Together-Alone het volgende:
Ben nu Shrek 2 aan t kijken. Erg geestig.![]()
Wat ik me al zo vaak afvraag is waarom de namen verkeerd staan op posters ... Kirsten Dunst is de rechter niet de linker. Vind het maar achterlijk!quote:Op zondag 21 november 2004 22:39 schreef Zeitgeist het volgende:
Dick
http://www.imdb.com/title/tt0144168/
[afbeelding]
Had hem een keer op TV gezien en vond hem erg leuk. Dus had de DVD maar eens gekocht.
En nog steeds vind ik hem erg leuk. Watergate maar dan andersWat als 2 domme blondjes Deepthroat blijken te zijn?
ik ben het....de drie musketiers.quote:Op zondag 21 november 2004 20:46 schreef edje34 het volgende:
Heb Van God los weer eens zitten kijken.
Vanavond ga ik een dvd`tje kijken van bert Visscher
Mag ik vragen waarom je die titel hebt gebruikt? Ik heb die film nog nooit zo horen noemen?quote:Op zondag 21 november 2004 20:01 schreef Sai het volgende:
Les 400 Coups:: blijft erg mooi en herkenbaar. Verschrikkelijk goed geacteerd ook, zeker door de kind-acteurs. 9.
Heb ik vanavond ook gezien, het is idd een erg leuke film, heel veel gelachen!quote:Op zondag 21 november 2004 23:38 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Bridget Jones:The edge of reason![]()
Echt een leuke film![]()
Ik snap je vraag niet helemaal.quote:Op zondag 21 november 2004 23:46 schreef Hare het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je die titel hebt gebruikt? Ik heb die film nog nooit zo horen noemen?
lol is waar. Maar goed Kristen is de bekendste denk ik.quote:Op zondag 21 november 2004 23:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat ik me al zo vaak afvraag is waarom de namen verkeerd staan op posters ... Kirsten Dunst is de rechter niet de linker. Vind het maar achterlijk!
Ik ken de film als Les Quatre Cents Coups of als The 400 blows, jij noemt de film: Les 400 coups, en aangezien ik dat een beetje vreemd vond vroeg ik me af waarom je die film zo noemt.quote:Op maandag 22 november 2004 00:09 schreef Sai het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet helemaal.
quote:![]()
Wat heeft dat er mee te maken?
Quatre cent = 400quote:Op maandag 22 november 2004 01:07 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik ken de film als Les Quatre Cents Coups of als The 400 blows, jij noemt de film: Les 400 coups, en aangezien ik dat een beetje vreemd vond vroeg ik me af waarom je die film zo noemt.
The Terminal vond ik geweldigquote:Op maandag 22 november 2004 13:40 schreef A.P.O het volgende:
Heb pas geleden terminal zitten kijken ... enorm saaie film.
I knowquote:Op maandag 22 november 2004 16:13 schreef Eluc het volgende:
[..]
Quatre cent = 400
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eén van de beste en mooiste films die ik ooit heb gezien.
de namen van de acteurs staan volgens mij bijna altijd op alfabetische volgordequote:Op zondag 21 november 2004 23:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat ik me al zo vaak afvraag is waarom de namen verkeerd staan op posters ... Kirsten Dunst is de rechter niet de linker. Vind het maar achterlijk!
Mwoah, dat valt op zich wel mee. De film heeft nu al ruim 27000 votes bij Imdb.com.quote:Op maandag 22 november 2004 17:00 schreef speknek het volgende:
Ongelooflijk dat zo'n goede film met een goede cast nauwelijks beroemd is geworden.
Ja nouja dat bedoelde ik ook een beetje. Kijk het is wel een 'undergroud' hype, en dat genereert een hoop scores op imdb. Maar hij draait maar in negen bioscopen in Nederland en bijna niemand die hem hier kent. Ik bedoelde meer dat het geen blockbuster voor het grote publiek is.quote:Op maandag 22 november 2004 17:49 schreef Durbin het volgende:
Mwoah, dat valt op zich wel mee. De film heeft nu al ruim 27000 votes bij Imdb.com.
Dat zijn er toch al ruim 8000 meer dan bijvoorbeeld Shrek 2.
Maar qua marketing hebben wij inderdaad weinig van deze film vernomen.
Elfquote:Op maandag 22 november 2004 22:10 schreef speknek het volgende:
Ja nouja dat bedoelde ik ook een beetje. Kijk het is wel een 'undergroud' hype, en dat genereert een hoop scores op imdb. Maar hij draait maar in negen bioscopen in Nederland en bijna niemand die hem hier kent. Ik bedoelde meer dat het geen blockbuster voor het grote publiek is.
tsk tsk een 8 maar. Peter Jackson's beste film. Minstens een 9 waard. Veel beter dan dat LOTR geneuzel van hem wat ik gezamelijk maar een 7.5 vind. En dat is misschien hoog ingeschat. F. those who think that's blasphemy.quote:[Of Pauline's homosexuality]
Doctor Bennett: Chances are she'll grow out of it. If not... well, medical science is progressing in leaps and bounds. There could be a breakthrough at any time!
Superfilm. Zeker aanrader en ik geef hem een 8.
Enter the Dragon is een jaar ouder dan The Man with the Golden Gun. Hoe kan 'ie daarvan afgekeken zijn?quote:Op dinsdag 23 november 2004 02:59 schreef Hare het volgende:
Enter the Dragon
Verder is de film erg goed afgekeken van de James Bond films, The Man with the Golden Gun in particular.
Geen wonder, het was de eerste film die ze samenmaaktenquote:Op dinsdag 23 november 2004 00:27 schreef Hare het volgende:
Mean Streets
Voor mij was het de vroegste Scorsese en deNiro film die ik heb gezien
quote:Op dinsdag 23 november 2004 10:31 schreef Eluc het volgende:
[..]
Geen wonder, het was de eerste film die ze samenmaakten![]()
Van het script hequote:Op dinsdag 23 november 2004 06:57 schreef Mike het volgende:
[..]
Enter the Dragon is een jaar ouder dan The Man with the Golden Gun. Hoe kan 'ie daarvan afgekeken zijn?
Bij vlagenquote:Op dinsdag 23 november 2004 12:41 schreef Hare het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje een azijnpisser he
Als je de film die je gezien hebt alleen kenbaar maakt door een plaatje zorg dan aub wel dat dat plaatje het doetquote:Op dinsdag 23 november 2004 13:05 schreef Eippie het volgende:
Gister:
[afbeelding]
LAatste poging om iets met steve martin leuk te vinden maar weer niet gelukt. Eddy murphy is wel geinig als topacteur die in aliens geloofd maar voor de rest is het bagger.
Bij mij zie ik gewoon een plaatje hoor. In de preview stond er ook een plaatje.quote:Op dinsdag 23 november 2004 15:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als je de film die je gezien hebt alleen kenbaar maakt door een plaatje zorg dan aub wel dat dat plaatje het doet
[edit] op de link klikken werkt wel
dat komt omdat het plaatje dan al in je cache staat.quote:Op dinsdag 23 november 2004 15:40 schreef Eippie het volgende:
[..]
Bij mij zie ik gewoon een plaatje hoor. In de preview stond er ook een plaatje.
Vreemd
Ctrl-F5quote:Op dinsdag 23 november 2004 15:59 schreef twiFight het volgende:
helaas is er van te voren geen manier om zeker te weten of het plaatje voor anderen ook te zien is.
Ik weet niet of jij ondertussen het plaatje al ziet maar ik zie hem thuis hier nu ook gewoon. (heb hem vanmiddag op de uni gepost).quote:Op dinsdag 23 november 2004 15:59 schreef twiFight het volgende:
[..]
dat komt omdat het plaatje dan al in je cache staat.
het is inderdaad heel raar maar het komt soms voor.
helaas is er van te voren geen manier om zeker te weten of het plaatje voor anderen ook te zien is.
Kijken!!!quote:Op dinsdag 23 november 2004 22:25 schreef edje34 het volgende:
Ga straks Trainspotting kijken.heb hem al zolang in de kast staan.
Is het een aanrader,of zeggen jullie kijk maar naar een andere??
waar gaat de film in het kort over??quote:Op dinsdag 23 november 2004 22:53 schreef Hare het volgende:
[..]
Kijken!!!
Drugsgebruikquote:Op dinsdag 23 november 2004 22:54 schreef edje34 het volgende:
[..]
waar gaat de film in het kort over??
wel veel over gehoord,maar weet nog steeds niet waar ie over gaat.
Alleen maar drugs??quote:Op dinsdag 23 november 2004 23:09 schreef Hare het volgende:
[..]
Drugsgebruik
Dan zal ik maar gaan kijken.quote:Op dinsdag 23 november 2004 23:13 schreef Snok het volgende:
Let vooral op het 1e nummer, aan het begin van de film! Heerlijk
*mee eens isquote:Op dinsdag 23 november 2004 18:29 schreef Pretoriaan het volgende:
Garden State... Woohoo!!! Briljante film...vanaf 6 januari in de bios, ga het zien!
Echt zooooo mooi
quote:Op woensdag 24 november 2004 10:58 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Amelie
[afbeelding]
Wat een saaie film![]()
Jah serieus.quote:Op woensdag 24 november 2004 11:01 schreef Timo20 het volgende:
[..]![]()
![]()
je snapt m vast nietquote:Op woensdag 24 november 2004 11:38 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Jah serieus.
Ik zag vaak hier op Fok! staan dat het zo'n geweldige film is,dus ik dacht maar een keer zien dan![]()
Nou ik snap niet wat hier zo leuk aan is hoor![]()
denk ga hen ook maar eens kijken, en idd goede filmquote:Op maandag 22 november 2004 17:00 schreef speknek het volgende:
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
(Jim Carrey, Kate Winslet, Elijah Wood, Kirsten Dunst)
[afbeelding].
Tsja, hij is al vaker langsgeweest hier. Ga deze film zien. Intelligent, zonder onnavolgbaar te worden en, in tegenstelling tot de andere Kaufman films, met karakters die je wel degelijk raken. Ongelooflijk dat zo'n goede film met een goede cast nauwelijks beroemd is geworden.
grapjasquote:Op woensdag 24 november 2004 12:20 schreef Timo20 het volgende:
[..]
je snapt m vast niet
ik deel jouw mening hoorquote:Op woensdag 24 november 2004 14:20 schreef twiFight het volgende:
[..]
grapjas
maar ik vond de film ook niet geweldig hoor. sterker nog ik vond 'm nog net ok
hij kon mij niet boeien en waarom iedereen die film zo geniaal vindt is mij een raadsel.
misschien kun jij mij het doen inzien.
Wat ik er zo leuk en goed aan vind is de hele sfeer die de film uitstraalt.quote:Op woensdag 24 november 2004 14:20 schreef twiFight het volgende:
[..]
grapjas
maar ik vond de film ook niet geweldig hoor. sterker nog ik vond 'm nog net ok
hij kon mij niet boeien en waarom iedereen die film zo geniaal vindt is mij een raadsel.
misschien kun jij mij het doen inzien.
Ik heb net een hentai film gedownload, review volgt snelquote:Op woensdag 24 november 2004 15:04 schreef Zeitgeist het volgende:
Anime ;-) Manga is een stripboek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6
imdb 6.1Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Om eerlijk te zijn .. vond een niets zeggend film eigenlijkquote:Op woensdag 24 november 2004 19:15 schreef edje34 het volgende:
A man Apart Met Vin Diesel.
Sterke actie film
Maar het concept is briljant !quote:Op woensdag 24 november 2004 16:34 schreef Tom_Tom- het volgende:
Idioterne (The Idiots).
Een groep mensen woont samen in een huis en gedraagt zich als idioten door alle remmen los te laten. Dat is zo'n beetje het verhaal van de film. Het is een van de 3 'Golden Heart' films van Lars von Trier (met Breaking the Waves en Dancer in the Dark). Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Bepaalde scenes vond ik erg mooi, maar het expliciete naakt vond ik niet echt functioneel en best storend. Ik zag trouwens ook vaak geluidsdingen en andere cameramannen in beeld, maar dat had vast met de Dogma regels te maken..
Maar nee, de minste von Trier die ik tot nu toe gezien heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
WAT ZEG JE !!!!! - Dit kan je niet menen. Of je zit iedereen hier te foppen.quote:Op woensdag 24 november 2004 10:58 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Amelie
[afbeelding]
Wat een saaie film![]()
1)Wat vond je ervan?quote:Op vrijdag 26 november 2004 11:04 schreef HeaRt_woRm het volgende:
View from the top
[afbeelding]
My boss's daughter
[afbeelding]
Eternal sunshine of the spotless mind
[afbeelding]
1)ik vond ze leukquote:Op vrijdag 26 november 2004 11:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
1)Wat vond je ervan?
2)Je plaatjes werken niet.
nee hier ook nietquote:Op vrijdag 26 november 2004 11:14 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
2)of jou pc niet![]()
quote:Op woensdag 24 november 2004 19:34 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik heb net een hentai film gedownload, review volgt snel
tja smaken verschillen. ik als doorgewinterde horror/expoitatie(en ja ik heb Cannibal holocaust, Salo en I Spit On Your Grave zonder misselijkheid doorstaan) fan had nachtmerries van deze film. En gore is niet eng. gore is grappig(zie de films die ik hier boven noemde), sfeer zoals in deze film is fucking eng. Niet zo erg als A Tale Of Two Sisters(serieus ik heb 2 nachten niet geslapen) maar seriously deze film was inteligent en eng.quote:Op vrijdag 26 november 2004 23:57 schreef Hymn het volgende:
Ju-on the grudge 2
net zoals deel 1, saai, voorspelbaar en 0,0 spanning.
En het ergste, geen gore
saaaaai
quote:La Cité des enfants perdus (The City of the Lost Children)
Dit is wat men noemt een volwassen sprookje (of een sprookje voor volwassenen, wat je wilt).
De film is erg mooi gemaakt en heeft een heel bijzonder sfeertje. Dus opzich erg mooi en goed gemaakt. Verhaal is misschien een beetje absurd maar verder ook niks mis mee. En Ron Perlman is . Toch heb ik wat aanmerkingen. Ten eerste had ik geen enkele connectie met de hoofdrolspelers, wat ik een groot minpunt vind. En verder vond ik de film op het eind wel heel snel afgeraffeld worden. Wordt de eerste 60 min. rustig de tijd genomen met shots en het ontwikkelen van een verhaal. In de laatste 15 min. lijkt het wel of alle materieel wat nog over was in die laatste 15 min. gepropt moest.
Maar al met al een leuke film. (Al moet je ervan houden, zijn vast genoeg mensen die het 3x niks vinden)
cijfer: 7.5
Die scene met die vioolspeler...quote:Op zaterdag 27 november 2004 05:13 schreef victorinox het volgende:
The Gift
"Geweldig" en dan een 7,7quote:Op zaterdag 27 november 2004 12:04 schreef Timo20 het volgende:
Hoe vaak ik m ook heb gezien (was volgens mij de 15e keer ofzo) hij blijft geweldig![]()
IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
quote:Op zaterdag 27 november 2004 12:12 schreef scanman01 het volgende:
[..]
"Geweldig" en dan een 7,7
Keb die bovenstaande films ook gezien, ben zelf ook huge horror fan, maar mijn god wat was Juon 1&2slap zeg. Je wist gewoon _precies_ wat er ging gebeuren en wie er dood gingen. Alleen het eind was dan een beetje grappig, de rest was uberboring.quote:Op zaterdag 27 november 2004 01:58 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
tja smaken verschillen. ik als doorgewinterde horror/expoitatie(en ja ik heb Cannibal holocaust, Salo en I Spit On Your Grave zonder misselijkheid doorstaan) fan had nachtmerries van deze film. En gore is niet eng. gore is grappig(zie de films die ik hier boven noemde), sfeer zoals in deze film is fucking eng. Niet zo erg als A Tale Of Two Sisters(serieus ik heb 2 nachten niet geslapen) maar seriously deze film was inteligent en eng.
He, die ga ik zo kijkenquote:Op zaterdag 27 november 2004 17:29 schreef Hymn het volgende:
[..]
Sky Captain And The World Of Tomorrow
De stijl is best leuk, verhaal is niet zoo denderend. De plottwist was dan wel weer grappig.
Mwah
bungalowparkquote:Op zaterdag 27 november 2004 17:37 schreef harlingen het volgende:
Na sky captain probeer ik nog April fools day (horror uit 1986 die zich afspeelt op een highschool
Anime is veel meer dan animatie. Pixar is nog steedsvoor jongeren. Cartoons in het westen zowiezoquote:Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away)
Eerste keer dat ik me eraan waag een Japanse animatiefilm te kijken.. Een grote overgang als je de 'perfectie' van Pixar gewoon bent , maar ik heb er iig geen spijt van gekregen.. Spirited Away is , in 1 woord , geniaal. Of iets uitgebreider: heel erg fantasierijk, magisch, grappig, ontroerend, charmant...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. kon de film mij minder en minder boeien.
Aan de andere kant is de film wel verschrikkelijk mooi gemaakt. Dit was mijn eerste film van Almodóvar en je kan zien dat het een zeer goede regisseur is. En wacht nu met smart tot ik Hable on Ella kan zien, die hopelijk boeiender is.
cijfer: 7
Sleepy Hollow
De film begint heel goed en hoopgevend. Het contrast tussen de sceptische wetenschappelijke moderne Ichabod Crane (Johhny Depp) en de mensen in Sleepy Hollow die geloven in het verhaal van de mysterieuze headless horsemen is een mooi gegeven om de film op uit te bouwen. Maar jammer genoeg gaat dit contrast al ergens halverwege de film verloren als de grote plottwist is geweest. Vanaf dat moment verliest de film elke diepgang imo en wordt het meer een standaard verhaaltje van proberen de moordenaar te stoppen, terwijl we ook nog worden getrakteerd op totaal overbodige liefdesperikkelen. Maar al met al een vermakelijke horror-thriller.
cijfer: 6
Born on the 4th of July
Verfilming van de biografie van Ron Kovic door Olivier Stone. Verhaal is simpel; het gaat over een jongeman die in alles gelooft waar de VS voor staat en dus tekent bij de mariniers om naar Vietnam gestuurd te worden. Waar die verschrikkelijke dingen meemaakt en uiteindelijk verlamd raakt. Maar de main focus van de film is de terugkeer. Eerst voelt hij zich misbegrepen en in de steek gelaten door iedereen die zich tegen de oorlog keert, maar steeds meer en meer begint hij te twijfelen aan het nut van de oorlog en zijn eigen aandeel erin.
Film is gewoon. Tom Cruise is
En Olivier Stone laat keihard het leven van deze man(waarvan er duizenden meer zijn) zien. Zeer, zeer goed oorlogsdrama.
cijfer: 8 1/2
Diarios de motocicleta (the Motorcycle Diaries)
De grootse verrassing van ze allemaal. (omdat ik Born on the 4th of july al eerder had gezien)
Het gaat over de reis dwars door het Zuid-Amerikaanse continent die Ché Gueverra maakte samen met zijn beste vriend, Alberto Granado, toen hij 23 jaar oud was. De film is nog het best te beschrijven met deze quote uit de film zelfDe film begint als een (erg goede) roadmovie over twee vrienden op een reis door Zuid-Amerika en de avonturen die ze beleven om in onderdak en eten te voorzien. En dan niet op een Hollywood cliché-achtige wijze, maar heel mooi, rustgevend en realistisch gefilmd. Halverwege de film wordt steeds meer de aandacht gelegd op de verandering in Ernesto Guevara, die steeds meer onder de indruk raakt over al het onrecht op het continent. Maar het goede van de film is dat het deze verandering heel subtiel in beeld brengt. Nergens veranderd de film in een propagandische ode aan Ché Gueverra. Waar ik erg bang voor was. Nee de film laat heel mooi zien hoe een idealistische talentvolle jongen langzaam veranderd door de indrukken die hij opdoet en de mensen die hij ontmoet in deze reis. Het laat de situatie in Zuid-Amerika toendertijd en de uitwerking daarvan zien op onze hoofdpersonen, zonder te vervallen in moralistisch of propagandisch gezeik. En dat vind ik heel knap.quote:This is not the tale of impressive deeds>
Is a piece of two lives taken in a moment
when they were cruising together along a given path
With identity of aspirations and a conjunction of dreams
Was our vision too narrow, too partial, too rushed?
Were our conclusions too rigid?Maybe...
...but that aimless roaming through our enormous America
has changed me more than i thought
I am not myself anymore
At least, I’m not the same inside
cijfer: 8 1/2
On your Mark
Zelfs in een 7 min durende videoclip weet Hayao Miyazaki je te betoveren.
cijfer: 9
[ Bericht 1% gewijzigd door Lonewolf2003 op 28-11-2004 17:38:50 ]
we hebben je wel eens uitvoeriger gezienquote:Op zondag 28 november 2004 18:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Blueberry, Head of State, El Otro Lado de la Cama en Girl with a Pearl Earring
De laatste twee vond ik goed, de eerste twee niet.
De uitvoerige versie is gestuit op een nukkig forum.quote:Op zondag 28 november 2004 19:38 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
we hebben je wel eens uitvoeriger gezien
ok, wel fijn om je gewone avatar weer te zienquote:Op zondag 28 november 2004 19:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De uitvoerige versie is gestuit op een nukkig forum.
Ik kan me herinneren dat ik de film een hele tijd terug zat te kijken en op een gegeven moment een vliegtuig op een landingsbaan neerstortte, waarbij mensen voor het schuivende wrak weg moesten rennen. Ik dacht toen nog, dat had ook niet dichterbij de mensen gemoeten. Later las ik dat die betreffende stunt uit de hand was gelopen en de mensen daadwerkelijk voor hun eigen moesten rennen. Volgens mij was het hier vooral voor één persoon erg close.quote:Op maandag 29 november 2004 09:37 schreef Hare het volgende:
Wat een ontzettend indrukwekkende film zeg. Ik heb de hele aanval gewoon met open mond van verbazing zitten kijken. Toch wel weer duidelijk bewijs dat 10000 computers niet tegen het echte opkunnen. Het komt toch allemaal beter over als je weet dat de vliegtuigen ook echt vliegen, torpedo's droppen, echte schepen naar de klote worden geholpen etc etc etc.
Idd, dat voorval werd ook genoemd op imdb:quote:Op maandag 29 november 2004 11:13 schreef Durbin het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat ik de film een hele tijd terug zat te kijken en op een gegeven moment een vliegtuig op een landingsbaan neerstortte, waarbij mensen voor het schuivende wrak weg moesten rennen. Ik dacht toen nog, dat had ook niet dichterbij de mensen gemoeten. Later las ik dat die betreffende stunt uit de hand was gelopen en de mensen daadwerkelijk voor hun eigen moesten rennen. Volgens mij was het hier vooral voor één persoon erg close.
quote:The P-40 crashing in the flight line was an unplanned accident - it was a life-sized mockup powered by a gasoline engine turning the propeller and steered by using the wheel brakes, just like real airplanes, but was specifically designed not to fly. The aircraft shown was loaded with explosives which were to be detonated by radio control at a specific point down the runway. Stunt actors were strategically located and rehearsed in which way to run. However shortly after the plane began taxiing down the runway it did begin to lift off the ground and turn to the left. The left turn would have taken it into a group of other mockups which had also been wired with explosives, but weren't scheduled to be destroyed until later. The explosives in the first P-40 were detonated on the spot in order to keep it from destroying the other planes, so the explosion occurred in a location the stunt men weren't prepared for. When it looks like they were running for their lives, they really were. This special effect was filmed with multiple camera so that it could be reused in other shots in the film, as were all the major special effects.
ik vond die juliane kohler juist erg irritant en ze heeft de film imho juist behoorlijk verslechterd. er komen wel de nodige harde scenes in voor, waar je niet vrolijk van wordt idd.quote:Op maandag 29 november 2004 11:16 schreef haagse_elfje het volgende:
Heb gister eindleijk Aimee&Jaguar gezien. Ik vond hem echt heel mooi gefilmd. dan te bedenken dat het waar gebuerd is. De acteer prestaties van de twee dames waren echt formidabel het is een van de weinige films die mij nu echt heeft kunnen raken heb ik al lang niet mee kunnen maken....
ik vond het boek, zoals vele irvings, best goed. alleen zijn de verfilmingen niet altijd even sterk. toch ben ik wel benieuwd naar deze uitvoering, want jeff bridges wordt de laatste jaren steeds beter...quote:Op maandag 29 november 2004 08:51 schreef Gorro het volgende:
Door in the Floor, The (Tod Williams, 2004)
Een goede mix van tragie en relativerende humor maakt van deze film een erg aangename zit. Gebaseerd op de bestseller A Widow for One Year van John Irving, vertelt de film een verhaal wat constant nieuwe ontwikkelingen openbaart en daardoor de aandacht vast weet te houden. Dat de tragie en comedy ook werkt is te danken aan de goed gecaste acteurs die allemaal prima werk afleveren. Vooral Jeff Bridges vond ik leuk in z'n performance al eigenzinnige kinderentertainer die van tekenen houdt, zoals hij zichzelf graag betiteld. ***½
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach als ik het zo bekijk had ik waarschijnlijk beter de manga kunnen lezen.
quote:Op dinsdag 30 november 2004 01:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Shura Yukihime (The Princess Blade)
EnLaat ik het zo zeggen de film is gewoon niet af. PUNTSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach als ik het zo bekijk had ik waarschijnlijk beter de manga kunnen lezen.
plus de 2 verhalen die gaande waren: Yuki en die jongen waren slecht aan elkaar geplakt. De 2 verhaal lijnen liepen verschrikkelijk slecht in elkaar over. Eigenlijk gewoon niet.
Verder wel amusant.
Maargoed om in Samurai spirit te blijven
vandaag gezien:
Seven Samurai
http://www.imdb.com/title/tt0047478/
Tja lang tegen aan zitten hikken maar verveelde me dus heb hem opgezet en wow... die 190 minuten vlogen voorbij. Sublieme classic(en dat classic heb je na verloop van tijd helemaal niet meer door) ! Heb in een deuk gelegen, gerouwd, en met spanning naar de aktie zitten kijken. Erg cool
En vanavond:
The Twilight Samurai
http://www.imdb.com/title/tt0351817/
En toen sprak ik heiligschennis. Want deze film raakte me meer dan Seven Samurai.
Laat ik het zo stellen het Samurai genre is een genre waar ik maar een paar films van kan waarderen. Opzich ben ik gek op zwaardvechten maar ik erger me altijd aan de grapjes die in de meeste films zitten. Ook word naar mijn gevoel de menselijke kant van de Samurai te weinig belicht.
En dat is juist het gene waar deze film in uitblinkt. Seibei de arme samurai word neergezet als mens. En je leert hem kennen als iemand die geeft om zijn familie.
En toch vind ik het niet terrecht om te zeggen dat ie beter is als Seven Samurai... Laat ik het maar op een gedeelde eerste plaats houden gezien ze zo verschillend zijn. Met een sidenote dat ik erg van realistisch drama houd.The Light Is Leaving Us All
Dan zijn Seppuku (Harakiri) en Jôi-uchi: Hairyô tsuma shimatsu (Samurai Rebellion) van Masaki Kobayashi wellicht aanraders voor je. Realistische samurai-films die juist veel aandacht besteden aan de menselijk kant (zoals bijna alle films van Kobayashi), maar daarnaast ook geweldige actiescenes bevatten, hoewel ze schaars zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2004 03:19 schreef Zeitgeist het volgende:
Ook word naar mijn gevoel de menselijke kant van de Samurai te weinig belicht.
En dat is juist het gene waar deze film in uitblinkt. [...] Met een sidenote dat ik erg van realistisch drama houd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar goed dat is bijna altijd zo.
[ Bericht 15% gewijzigd door Gorro op 30-11-2004 10:52:05 (spoilertags) ]HT: FC Dinamo Assen (504765)
Click maarquote:Op dinsdag 30 november 2004 14:11 schreef hornage het volgende:
mmmm ,kq wat heb je nu weer voor crap gezien?
Dat ben ik dus echt niet met je eens! Ik heb wel lekker een filmpje gekeken hoor maar nee... ik vond het zeker niet beter, veel minder vond ik het. Enige wat eigenlijk leuk was, was de wending op het eind die je niet echt verwachtquote:Op dinsdag 30 november 2004 14:54 schreef ivetje het volgende:
ik heb afgelopen vrijdag Bridget Jones - Edge of reason gezien
Heerlijke film als je van vrouwenfilms houdt...zeker net zo goed als deel 1, misschien nog beter zelfs
dat is het verhaalquote:Op dinsdag 30 november 2004 15:44 schreef markie70 het volgende:
Heb zondagavond "Open water" gezien in bios maar was absoluut nix aan ging puurover 2 mensen in het open zee en veel verhaal daarachter was er niet eens mijn cijfer: 3
heb m zelf nog niet maar ga m morgen halen. heb je de R1 of R2 versie??quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:37 schreef kinky_queen het volgende:
Net de SPIDER-MAN 2 Giftset bekeken, maar ik heb het id dat de beeldkwaliteit niet geweldig is, toch is het vreemd, een bigbudgetmovie, net vers uit de bios, heeft mindere beeldkwaliteit als een HP'tje uit 1971 van Jesus Franco...
Iemand meer last gehad met deze versie?
Ik heb de twee Hitchcock - The Early Years boxen, waar ook The Lodger op staat. De beeldkwaliteit is niet geweldig, maar wel okay, zeker voor een film van 75 jaar oud. Van de soundtrack herinner ik me weinig, maar ik heb me niet geïrriteerd in ieder geval. Deze boxen zijn met een beetje zoeken te vinden voor zo'n 40 euro. Ik zag ze niet zo lang geleden bij Van leest, en ook bij het Amsterdamse Filmmuseum zijn ze te koop (hoewel veel te duur). De boxen bevatten verder:quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:30 schreef Hare het volgende:
The Lodger
Ik zou deze film dan ook graag in mijn collectie hebben, maar zie bar weinig over de edities staan. Heeft iemand deze misschien?
Bedankt voor de info! Maar ga liever toch voor een cheap ass versie. Over het algemeen vind ik de erg vroege Hitchcocks niet tot z'n beste behoren. The 39 Steps en The Lady Vanishes vond ik, hoewel leuk om eens gezien te hebben, niet tot z'n beste werk behoren. The Lodger daarentegen vertoont voor mij al veel van zijn latere klasse en maakt het daarom een film die ik gewoon moet hebben.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:00 schreef Sai het volgende:
[..]
Ik heb de twee Hitchcock - The Early Years boxen, waar ook The Lodger op staat. De beeldkwaliteit is niet geweldig, maar wel okay, zeker voor een film van 75 jaar oud. Van de soundtrack herinner ik me weinig, maar ik heb me niet geïrriteerd in ieder geval. Deze boxen zijn met een beetje zoeken te vinden voor zo'n 40 euro. Ik zag ze niet zo lang geleden bij Van leest, en ook bij het Amsterdamse Filmmuseum zijn ze te koop (hoewel veel te duur). De boxen bevatten verder:
Vol. 1: The Lodger, Downhill, The Man Who Knew Too Much ('34), Sabotage, The Lady Vanishes + remake ('79)
Vol. 2: The Secret Agent, Young and Innocent, The Thirty-Nine Steps + twee remakes ('59 en '78)
Dat was bij mij in de zaal ook, de rest van het publiek lachtte op andere momenten dan ik.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:12 schreef releaze het volgende:
G.O.R.A.
turkse sci-fi/comedy
maar de turkse mensen in de zaal vonden hem geweldig aangezien iedereen begon te lachen op momenten terwijl er niks grappigs in de ondertiteling stond.
Waarschiijnlijk de twee beste films die nu in de bioscoop draaien.quote:The Incredibles
Der Untergang
Ja, kan er ook niks aan doen. Zet ze er niet neer om te provoceren ofzo.quote:Op woensdag 1 december 2004 02:09 schreef victorinox het volgende:
[..]
Waarschiijnlijk de twee beste films die nu in de bioscoop draaien.
quote:Op woensdag 1 december 2004 11:33 schreef Gorro het volgende:
Deze maand maar 43 films gezien
Hier moet ik toch ff op reageren:quote:Op woensdag 1 december 2004 01:29 schreef Hare het volgende:
25th Hour
Film die zichzelf ontzettend omlaag haalt door een paar, naar mijn idee, zeer vreemde keuzes en fouten. Anna Paquin? Waarom doet ie in godsnaam mee? Haar verhaallijn met haar leraar boeide totaal niet voor het verhaal. En die dikke oekrainer? Wat een stumperd zeg, past misschien in een komedie, niet in een film als deze. En de 'haat' tegen New York, die hij in de spiegel uit? Wat voor plaats had dat verder in de film, afgezien dat het een aardig indrukwekkend moment was? En dan het einde (niet het laatste shot), die monoloog van z'n vader....heel erg fout
En dat alles terwijl het zo'n mooie film had kunnen zijn. Want er waren genoeg indrukwekkende momenten, het acteerwerk was erg goed en overtuigend (hoewel Norton soms wel een klein beetje zijn kunste uit AHX nadoet), Pepper vond ik erg opvallen, en ook het verhaal is erg mooi. Man die met zichzelf wordt geconfronteerd, dat is hardstikke goed materiaal. En er wordt dus ook veel goeds mee gedaan, alleen, ja, die fouten he, erg jammer
Daarom zeg ik ook:quote:Op woensdag 1 december 2004 16:48 schreef ErikT het volgende:
Maar fouten zou ik het dus niet noemen. Dat een stukje leven van die vrienden eruit gelicht wordt dat niet wordt afgerond is toch geen fout? Alsof in de echte wereld alle verhalen altijd een einde hebben.
quote:naar mijn idee
Het Grote Baggerfilm Topic #4quote:Op woensdag 1 december 2004 17:44 schreef neggix het volgende:
Frankenfish
Siworae link wijst naar Hable Con Ellaquote:Op woensdag 1 december 2004 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet niet eens hoeveel films ik in november heb gezien.
Ik denk dat Siworae de beste was. Ik ben vrij zeker dat Krocodylus de idiootste was.
r1quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:50 schreef Timo20 het volgende:
heb m zelf nog niet maar ga m morgen halen. heb je de R1 of R2 versie??
Aangepast.quote:Op woensdag 1 december 2004 18:14 schreef Hare het volgende:
[..]
Siworae link wijst naar Hable Con Ella
quote:Op woensdag 1 december 2004 10:08 schreef Gorro het volgende:
Finding Neverland (Marc Forster, 2004)
Betoverende film waarin Johnny Depp en Kate Winslet wederom schitteren. De prachtige magische sfeer die gecreëerd wordt is overtuigender dan die in Big Fish, waarmee de film enigszins te vergelijken is, hoewel er veel minder fantasy-elementen gebruikt worden om dat effect te bewerkstelligen. Naast betoverend is de film ook nog eens erg ontroerend, vooral in de scenes met Peter, erg goed neergezet door de piepjonge Freddie Highmore, die volgend jaar naast Depp in Charlie and the Chocolate Factory de rol van Charlie zal spelen. Was er maar zo'n goede verfilming van Peter Pan. ****¼
quote:Op woensdag 1 december 2004 16:55 schreef devv05 het volgende:
The Others
Eindelijk deze gezien en ik vond 'm erg goed.. Spooky sfeertje en een einde a la Sixth Sense wat ik zeker niet verwachtte.. ***1/2
quote:Op woensdag 1 december 2004 22:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Door te zeggen verpest je eigenlijk al de clou van The Others .. vind zo jammer dat mensen dat roepen. Dan is de hele magic weg.
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:15 schreef Timo20 het volgende:
Spider-Man 2
Voor mij de op 1 na beste film van dit jaar. Wat een vette film! Eindelijk een blockbuster van t afgelopen jaar die wel aan de verwachtingen voldoet. En eindelijk ook een sequel die beter is als t eerste deel. Veel plaats is er in deze film voor de diepgang van de karakters, en dat wordt dan ook goed gedaan. Verder zit er best aardig wat humor in, met name van J.K. Simmons die een geweldig J. Jonah Jameson neerzet. En dan is er natuurlijk nog de actie en de special effects. Die zijn beide echt om je vingers bij af te likken. Wat ziet dat er mooi uit!!! De actiescenes volgen elkaar in hoog tempo op, zodat t tempo behouden blijft.
Sam Raimi heeft met Spider-Man 2 nog eens bevestigd wat we door Spider-Man 1 al te weten waren gekomen: dat ie wel degelijk kan omgaan met high-budget movies. De film is met liefde gemaakt en dat zie je er aan af.
Kortom: gewoon een fan-tas-tische film. Op naar deel 3!!
Hoe bedoel je, Sam Raimi-achtig??
Zelf heb ik gisteren deze gezien:
Old Boy.
Wat een geweldige film. Het verhaal gaat over een man die opeens wordt ontvoerd en 15 jaar in een kleine kamer word gezet. Dan komt hij vrij en neemt hij wraak. Verder ga ik niets vertellen omdat ik bang ben teveel te verklappen over deze film. Geweldig mooi geregisseerd (al was het alleen maar om één specifieke vechtscene. Wanneer je hem ziet weet je het).
En het is ook de enige film die ik de laatste tijd heb gezien waarbij ik na afloop toch wel ff moest bijkomen. Films waarbij ik dat nog meer had? Ran, Rabbit-proof fence, requiem for a dream en dat was het geloof ik wel. Zulke films blijven dan ook HEEL hoog in mijn favoriete lijstje staan.
Sommige mensen maken de vergelijking met kill bill al snel maar dat klopt absoluut niet. Terwijl kill bill redelijk toegankelijk is voor iedereen is deze toch iets "heftiger" en serieuzer.
En nog een puntje dat absoluut niet ongenoemd mag blijven. De muziek! Wat een geweldige muziek joh. Vanaf het openingsmenu tot aan het einde blijft dat geweldig. Je werd meteen de film ingezogen als het ware.
8.6 op imdb en dat is hij wel waard. Meer zelfs. Tegen de 9,5 aan.
Gisteren:
The Giant Spider Invasion
Een stadje in de Amerikaanse staat Wisconsin wordt aangevallen door (de titel zegt t al) reuze spinnen die t hele dorpje proberen plat te krijgen...
Opzich verbaast t me niet eens dat deze film in de IMDB Bottom 100 op # 26 staat. OMG wat is dit slecht. Maar zo slecht dat t weer lachwekkend wordt. Totaal niet spannend en uiteraard ubervoorspelbaar. Maar dat kan je uiteraard verwachten met dit soort films.
Och ja, wel leuk om een keertje gezien te hebben
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
The Giant Spider Invasion
Een stadje in de Amerikaanse staat Wisconsin wordt aangevallen door (de titel zegt t al) reuze spinnen die t hele dorpje proberen plat te krijgen...
Opzich verbaast t me niet eens dat deze film in de IMDB Bottom 100 op # 26 staat. OMG wat is dit slecht. Maar zo slecht dat t weer lachwekkend wordt. Totaal niet spannend en uiteraard ubervoorspelbaar. Maar dat kan je uiteraard verwachten met dit soort films.
Och ja, wel leuk om een keertje gezien te hebben
IMDB Cijfer: 2,3/10
Mijn Cijfer: 3,5/10
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:20 schreef Hare het volgende:
Philadelphia
Wat een emotionele draak van een film zeg. Bah, bah en nog eens bah.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat vond je van de scene dat Hanks en Washington naar Maria Callas luisteren?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:40 schreef Hare het volgende:
[..]
Dat vond ik de vreselijkste scene in heel de film, en het ging maar door en door en door
quote:Op zaterdag 4 december 2004 01:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Shiki-Jitsu(Ritual)
Fantastisch, mooie, prachtige film over een regisseur, die een labiel meisje ontmoet dat elke dag zegt dat morgen haar verjaardag is.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 07:57 schreef kinky_queen het volgende:
A good Fwiend of mine in Wome is called Biggus Dickus
quote:
Do you think we should wait until after the holidays to take her down?quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:37 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Seargant, could you please stop rocking the chair?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |