abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 november 2004 @ 01:29:59 #201
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23660550
The Guns of Navarone

Om maar ff in de warstemming te blijven
Goede film, die op alle gebieden net was mist om ècht goed te zijn. Ten eerste maar even zeggen dat ik een juiste balans vond bestaan tussen de actie/avontuur/spanning en drama. De blijft blijft hierdoor interessant en nooit echt vervelend. Ook kreeg je een goed idee van de toch die de mannen aflegden en het verhaal an sich is leuk bedacht. Toch miste alles net het puntje op de i. Ik vond de sommige gevechtsscenes niet goed uitgewerkt. En terwijl sommige momenten net iets te lang aandeden (vooral de storm) werden andere stukken gewoon geheel overgeslagen, waarschijnlijk omdat dat gewoon wat makkelijker was. De muziek in de film vond ik ook wat tegenvallen net als het acteerwerk. Dat vond ik sommige momenten gewoon sterk, maar andere momenten, zeker van Peck, heb ik beter gezien.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 30 november 2004 @ 03:19:35 #202
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23661471
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 01:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Shura Yukihime (The Princess Blade)
En
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ach als ik het zo bekijk had ik waarschijnlijk beter de manga kunnen lezen.
cijfer: 6
Laat ik het zo zeggen de film is gewoon niet af. PUNT
plus de 2 verhalen die gaande waren: Yuki en die jongen waren slecht aan elkaar geplakt. De 2 verhaal lijnen liepen verschrikkelijk slecht in elkaar over. Eigenlijk gewoon niet.
Verder wel amusant.

Maargoed om in Samurai spirit te blijven

vandaag gezien:

Seven Samurai
http://www.imdb.com/title/tt0047478/

Tja lang tegen aan zitten hikken maar verveelde me dus heb hem opgezet en wow... die 190 minuten vlogen voorbij. Sublieme classic(en dat classic heb je na verloop van tijd helemaal niet meer door) ! Heb in een deuk gelegen, gerouwd, en met spanning naar de aktie zitten kijken. Erg cool

En vanavond:
The Twilight Samurai
http://www.imdb.com/title/tt0351817/

En toen sprak ik heiligschennis. Want deze film raakte me meer dan Seven Samurai.
Laat ik het zo stellen het Samurai genre is een genre waar ik maar een paar films van kan waarderen. Opzich ben ik gek op zwaardvechten maar ik erger me altijd aan de grapjes die in de meeste films zitten. Ook word naar mijn gevoel de menselijke kant van de Samurai te weinig belicht.
En dat is juist het gene waar deze film in uitblinkt. Seibei de arme samurai word neergezet als mens. En je leert hem kennen als iemand die geeft om zijn familie.

En toch vind ik het niet terrecht om te zeggen dat ie beter is als Seven Samurai... Laat ik het maar op een gedeelde eerste plaats houden gezien ze zo verschillend zijn. Met een sidenote dat ik erg van realistisch drama houd.
The Light Is Leaving Us All
  dinsdag 30 november 2004 @ 09:47:04 #203
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23663139
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 03:19 schreef Zeitgeist het volgende:

Ook word naar mijn gevoel de menselijke kant van de Samurai te weinig belicht.
En dat is juist het gene waar deze film in uitblinkt. [...] Met een sidenote dat ik erg van realistisch drama houd.
Dan zijn Seppuku (Harakiri) en Jôi-uchi: Hairyô tsuma shimatsu (Samurai Rebellion) van Masaki Kobayashi wellicht aanraders voor je. Realistische samurai-films die juist veel aandacht besteden aan de menselijk kant (zoals bijna alle films van Kobayashi), maar daarnaast ook geweldige actiescenes bevatten, hoewel ze schaars zijn.
  dinsdag 30 november 2004 @ 09:48:08 #204
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23663153
Manchurian Candidate, The (Jonathan Demme, 2004)
Degelijke remake van het origineel van John Frankenheimer uit 1962. Er zijn wat veranderingen in doorgevoerd in het verhaal en hij is in de hedendaagse context geplaatst en daar is de film wel in geslaagd. Helaas zijn ze wat nonchalant omgesprongen met een aantal dingen. Zo vond ik de hallucinatie scenes zwak, zeker in vergelijking met die van het origineel. Ook het einde wordt wat slap afgewikkeld. Daar tegenover staat wel een goede performance van Meryl Streep en ook de rest van de cast overtuigd. ***½
  dinsdag 30 november 2004 @ 10:16:41 #205
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_23663563
of love and shadows

niet de moeite waard, ondanks JC.

dinsdag 30 november 2004 @ 10:45:18 #206
40664 Durbin
Who knows..
pi_23663983
Casualties of War
Gedurende de Vietnam-oorlog gaat een groep van vijf soldaten op een reguliere patrouille. Ter vergelding van het doodgaan van zijn beste vriend de vorige dag, besluit de sergeant (Sean Penn) een Vietnamees meisje te ontvoeren. Eén van de vijf soldaten, Michael J. Fox, ziet dit met tegenzin gebeuren. Wanneer de andere soldaten haar willen verkrachten, komt hij in opstand en komt daardoor op gespannen voet met de andere vier soldaten te staan. Een erg goede en aangrijpende film met een geweldige rol van Sean Penn als de ultieme klootzak, maar ook Michael J. Fox en het Vietname meisje zetten een goede rol neer. De wanhoop bij Fox is af en toe goed te merken, wetende dat hij helemaal op zichzelf staat in de jungle, terwijl hij bedreigd wordt door de anderen.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_23664064
Cold Mountain
Ik vond het wel een goede film eigenlijk. Alleen wel weer een beetje jammer dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar goed dat is bijna altijd zo.

[ Bericht 15% gewijzigd door Gorro op 30-11-2004 10:52:05 (spoilertags) ]
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:12:47 #208
81237 releaze
best of both worlds
pi_23664470
G.O.R.A.
turkse sci-fi/comedy

zag er in de trailers uit als een spoof op verschillende sci-fi films, maar dat valt heel erg mee. een comedy met voor ons hollanders lauwe humor, maar de turkse mensen in de zaal vonden hem geweldig aangezien iedereen begon te lachen op momenten terwijl er niks grappigs in de ondertiteling stond. een film met culturele inside-jokes en ik kan me voorstellen dat menig nederlander zich daar aan ergert. ik vond hem iig geweldig.
Geweldige aankleding, decor, etc. Ook de muziek was heel goed te pruimen.

het plot was hierboven al gegeven en ja, het is nogal mager, het meest van de film gaat ook over zijsporen van de verhaallijn, ik vond hem behoorlijk random. maar ik hou daar wel van
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:42:17 #209
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_23667622
The Passion Of The Christ
En toen heb ik dus gisteravond deze film gezien. Toen hij uitkwam in de bios heb ik er natuurlijk veel over gehoord en had me echt voorbereid op een film die bestond uit marteling.
Het bleek uiteindelijk echt zo te wezen dat de film gemaakt is om voornamelijk de kijker te shockeren. Ook al versta je geen ene biet van wat er gezegd wordt, je snapt echt wel wat er aan de hand is. Hier wordt een man gemarteld om redenen die niet geheel zuiver zijn. En gemarteld dat er wordt zeg. Ik vond het btw eigenlijk pas echt irritant worden nadat hij met het kruis op zijn rug voor de vierde keer in slowmo op de grond viel. Toen vond ik het wel zat. Voor de rest hele mooie weergegeven film waarin emoties heel goed door het beeld doorgegeven wordt.
Ik ben zelf zo heiden als wat dus sommige personen, flashbacks of acties waren onduidelijk of vaag maar na wat lezen in de topics over deze film zijn me wat meer dingen duidelijk geworden.
Zeker mooie, indrukwekkende film. Een 8.

[ Bericht 12% gewijzigd door hornage op 30-11-2004 13:59:20 ]
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:11:17 #211
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_23668261
mmmm ,kq wat heb je nu weer voor crap gezien?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:54:29 #212
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_23669289
ik heb afgelopen vrijdag Bridget Jones - Edge of reason gezien
Heerlijke film als je van vrouwenfilms houdt...zeker net zo goed als deel 1, misschien nog beter zelfs
To infinity…and beyond!
pi_23669613
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:11 schreef hornage het volgende:
mmmm ,kq wat heb je nu weer voor crap gezien?
Click maar
pi_23670118
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:54 schreef ivetje het volgende:
ik heb afgelopen vrijdag Bridget Jones - Edge of reason gezien
Heerlijke film als je van vrouwenfilms houdt...zeker net zo goed als deel 1, misschien nog beter zelfs
Dat ben ik dus echt niet met je eens! Ik heb wel lekker een filmpje gekeken hoor maar nee... ik vond het zeker niet beter, veel minder vond ik het. Enige wat eigenlijk leuk was, was de wending op het eind die je niet echt verwacht
pi_23670507
Heb zondagavond "Open water" gezien in bios maar was absoluut nix aan ging puurover 2 mensen in het open zee en veel verhaal daarachter was er niet eens mijn cijfer: 3
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:59:08 #216
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_23670897
Die another day James Bond
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_23675408
Gister Der Untergang gezien
Zwaaaaaaaar goeie film. Mooi acteer werk !
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:50:39 #218
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_23679850
Net... Pietje bel 2
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:30:55 #219
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23681243
The Dirty Dozen

Wat een vervelende en irritante film. Wat een stomme stoerdoenerij en machogedrag allemaal zeg. En dan de dialoog, pfff. Zwaar triest. Hele opzet sloeg ook nergens op. Waarom niet gewoon soldaten gebruiken (nikita flashback). Begin vond ik trouwens ook zwaar fout, maar goed, genoeg gezegd over deze film. De volgende was een stuk beter:

The Lodger

Deze film bewijst toch wel dat Hitchcock gewoon echt de master of Suspence is. Ik heb een silent movie nog nooit spannend ofzo gevonden, maar deze keer dus wel. Sowieso vind ik het één van de beste silent movies die ik heb gezien. Ik heb het idee dat de film ook ver z'n tijd vooruit is. Deze indruk krijg ik bijvoorbeeld door de omgang van het paartje met elkaar, het overvloedige bloot in de film en een paar erg leuke shots (typmachine, vanuit auto). En gewoon een vlot, goed lopend verhaal, die, zoals gezegd echt nog wel voor wat spanning zorgt. De soundtrack is verder ook nog eens van hoog niveau, al heb ik volgens mij de soundtrack gehoord die tijdens de restauratie is toegevoegd. Al met al heb ik me errug vermaakt met deze film en dat kan ik nou niet echt van veel andere silents zeggen.

Ik zou deze film dan ook graag in mijn collectie hebben, maar zie bar weinig over de edities staan. Heeft iemand deze misschien?

Goede kwaliteit? En hoe zit het met de soundtrack van deze? Is het de 'gerestaureerde' of een andere?
pi_23683668
Net de SPIDER-MAN 2 Giftset bekeken, maar ik heb het id dat de beeldkwaliteit niet geweldig is, toch is het vreemd, een bigbudgetmovie, net vers uit de bios, heeft mindere beeldkwaliteit als een HP'tje uit 1971 van Jesus Franco...

Iemand meer last gehad met deze versie?
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:49:23 #221
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23683987
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:44 schreef markie70 het volgende:
Heb zondagavond "Open water" gezien in bios maar was absoluut nix aan ging puurover 2 mensen in het open zee en veel verhaal daarachter was er niet eens mijn cijfer: 3
dat is het verhaal

Vanmiddag/vanavond:
Gone With The Wind
We volgen het leven van Scarlett O`Hara (Vivien Leigh) voor, tijdens en na de Amerikaanse Burgeroorlog. We zien hoe ze verandert van onzekere jonge meid in een bange, hulploze vrouw en tenslotte in een harde zakenvrouw...
Gone With The Wind is veruit de langste film die ik ooit heb gezien. Het was een lange zit, maar dat was het dan ook meer dan waard: OMFG wat is dit een goede film . Alles was goed: het acteerwerk is geweldig. Vivien Leigh kreeg dan ook zeer terecht een Oscar voor deze rol. Heb zelden iemand een personage zien neerzetten dat van alle kanten zo overtuigend is. Zowel in de scenes waarin ze een zakenvrouw speelt als in de scenes waarin ze een bange vrouw en bezorgde moeder speelt, zet ze haar karakter erg sterk neer. Ook de rest van de cast, onder leiding van Clark Gable, doet erg goed z`n best. Verder is de regie erg goed. De kostuums zijn erg mooi en kleurrijk, zitten er erg mooie shots in en is de muziekale score werkelijk om je vingers bij af te likken.
Zitten er dan geen nadelen/minpuntjes aan deze film?? Jawel: hij duurt erg lang dus je moet geduld hebben. Ook zitten er een aantal shots en scenes in die eigenlijk nutteloos zijn. Daarom zijn ze nog niet minder goed, maar ze hadden er niet per se ingehoeven. Maar dat doet dus niets af aan de (dus absoluut hoge) kwaliteit van deze film.
De film mag dan 65 jaar oud zijn, dit is 1 van de beste films ooit gemaakt en die ik ooit heb gezien
Dit moet je gezien hebben

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,3/10
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:50:06 #222
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23684007
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:37 schreef kinky_queen het volgende:
Net de SPIDER-MAN 2 Giftset bekeken, maar ik heb het id dat de beeldkwaliteit niet geweldig is, toch is het vreemd, een bigbudgetmovie, net vers uit de bios, heeft mindere beeldkwaliteit als een HP'tje uit 1971 van Jesus Franco...

Iemand meer last gehad met deze versie?
heb m zelf nog niet maar ga m morgen halen. heb je de R1 of R2 versie??
  woensdag 1 december 2004 @ 00:00:15 #223
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_23684282
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:30 schreef Hare het volgende:
The Lodger

Ik zou deze film dan ook graag in mijn collectie hebben, maar zie bar weinig over de edities staan. Heeft iemand deze misschien?
Ik heb de twee Hitchcock - The Early Years boxen, waar ook The Lodger op staat. De beeldkwaliteit is niet geweldig, maar wel okay, zeker voor een film van 75 jaar oud. Van de soundtrack herinner ik me weinig, maar ik heb me niet geïrriteerd in ieder geval. Deze boxen zijn met een beetje zoeken te vinden voor zo'n 40 euro. Ik zag ze niet zo lang geleden bij Van leest, en ook bij het Amsterdamse Filmmuseum zijn ze te koop (hoewel veel te duur). De boxen bevatten verder:
Vol. 1: The Lodger, Downhill, The Man Who Knew Too Much ('34), Sabotage, The Lady Vanishes + remake ('79)
Vol. 2: The Secret Agent, Young and Innocent, The Thirty-Nine Steps + twee remakes ('59 en '78)
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 1 december 2004 @ 00:16:57 #224
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_23684664
Saved!
Aardige satire met voormalig tienersterretje Mandy Moore en voormalig kindersterretje Macauley Culkin. Stelt de hypocrisie van de "Christian Right" op redelijk vermakelijke wijze aan de kaak. De eerste helft van de film is stukken leuker dan de tweede helft.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_23684864
Gister der Untergang

En vandaag The Forgotten.
SPOILER
  woensdag 1 december 2004 @ 01:23:11 #226
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23685642
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:00 schreef Sai het volgende:

[..]

Ik heb de twee Hitchcock - The Early Years boxen, waar ook The Lodger op staat. De beeldkwaliteit is niet geweldig, maar wel okay, zeker voor een film van 75 jaar oud. Van de soundtrack herinner ik me weinig, maar ik heb me niet geïrriteerd in ieder geval. Deze boxen zijn met een beetje zoeken te vinden voor zo'n 40 euro. Ik zag ze niet zo lang geleden bij Van leest, en ook bij het Amsterdamse Filmmuseum zijn ze te koop (hoewel veel te duur). De boxen bevatten verder:
Vol. 1: The Lodger, Downhill, The Man Who Knew Too Much ('34), Sabotage, The Lady Vanishes + remake ('79)
Vol. 2: The Secret Agent, Young and Innocent, The Thirty-Nine Steps + twee remakes ('59 en '78)
Bedankt voor de info! Maar ga liever toch voor een cheap ass versie. Over het algemeen vind ik de erg vroege Hitchcocks niet tot z'n beste behoren. The 39 Steps en The Lady Vanishes vond ik, hoewel leuk om eens gezien te hebben, niet tot z'n beste werk behoren. The Lodger daarentegen vertoont voor mij al veel van zijn latere klasse en maakt het daarom een film die ik gewoon moet hebben.

Maar ja, als ik een film koop wil ik altijd wel dat het de beste editie out there is, en dat gaat dus een beetje lastig met meerdere versies en zo weinig reviews
  woensdag 1 december 2004 @ 01:29:28 #227
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23685709
25th Hour

Film die zichzelf ontzettend omlaag haalt door een paar, naar mijn idee, zeer vreemde keuzes en fouten. Anna Paquin? Waarom doet ie in godsnaam mee? Haar verhaallijn met haar leraar boeide totaal niet voor het verhaal. En die dikke oekrainer? Wat een stumperd zeg, past misschien in een komedie, niet in een film als deze. En de 'haat' tegen New York, die hij in de spiegel uit? Wat voor plaats had dat verder in de film, afgezien dat het een aardig indrukwekkend moment was? En dan het einde (niet het laatste shot), die monoloog van z'n vader....heel erg fout
En dat alles terwijl het zo'n mooie film had kunnen zijn. Want er waren genoeg indrukwekkende momenten, het acteerwerk was erg goed en overtuigend (hoewel Norton soms wel een klein beetje zijn kunste uit AHX nadoet), Pepper vond ik erg opvallen, en ook het verhaal is erg mooi. Man die met zichzelf wordt geconfronteerd, dat is hardstikke goed materiaal. En er wordt dus ook veel goeds mee gedaan, alleen, ja, die fouten he, erg jammer
  woensdag 1 december 2004 @ 01:49:03 #228
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_23685906
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:12 schreef releaze het volgende:
G.O.R.A.
turkse sci-fi/comedy

maar de turkse mensen in de zaal vonden hem geweldig aangezien iedereen begon te lachen op momenten terwijl er niks grappigs in de ondertiteling stond.
Dat was bij mij in de zaal ook, de rest van het publiek lachtte op andere momenten dan ik.
Ik had trouwens helemaal niet gemerkt dat de 2 hoofrolspelers door dezelfde persoon gespeeld werden.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 1 december 2004 @ 02:06:40 #229
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23686104
Ik heb deze maand ook maar eens bijgehouden wat ik allemaal heb gezien.

Dat waren 61 films, waarvan 10 al eerder gezien.

De tien besten, in willekeurige volgorde: (alleen gerekend over de nieuwe films die ik heb gezien)

La Battaglia di Algeri (Battle of Algiers)
Umberto D.
Our Hospitality
Da hong deng long gao gao gua (Raise the Red Lantern)
Nora Inu (Stray Dog)
Do The Right Thing
The Player
Sciuscià (Shoeshine)
Tora! Tora! Tora!
The Lodger

De 6 slechtste, ook in willekeurige volgorde:

Dancer in the Dark
The Dirty Dozen
La Femme Nikita
The Incredibles
Der Untergang
Eorin shinbu (My Little Bride)

[ Bericht 1% gewijzigd door Hare op 01-12-2004 10:26:38 ]
  woensdag 1 december 2004 @ 02:09:26 #230
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_23686127
quote:
The Incredibles
Der Untergang
Waarschiijnlijk de twee beste films die nu in de bioscoop draaien.

[edit]
Box office afgelopen weekend:
1. Bridget Jones
2. The Incredibles
3. Der Untergang
[/edit]
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 1 december 2004 @ 10:08:21 #231
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23688529
Mediterraneo (Gabriele Salvatores, 1991)
Leuke Italiaanse oorlogscomedy die in 1992 de Oscar voor beste niet-Engelstalige film in ontvangst mocht nemen. Het verhaal wordt op een leuke manier gebracht en heeft, zoals de titel al doet vermoeden en lekkere mediterraanse sfeer over zich heen. Helaas is de muziek erg slecht, maar heel erg storend wordt dat gelukkig niet. Een leuk tussendoortje. ***¼

Finding Neverland (Marc Forster, 2004)
Betoverende film waarin Johnny Depp en Kate Winslet wederom schitteren. De prachtige magische sfeer die gecreëerd wordt is overtuigender dan die in Big Fish, waarmee de film enigszins te vergelijken is, hoewel er veel minder fantasy-elementen gebruikt worden om dat effect te bewerkstelligen. Naast betoverend is de film ook nog eens erg ontroerend, vooral in de scenes met Peter, erg goed neergezet door de piepjonge Freddie Highmore, die volgend jaar naast Depp in Charlie and the Chocolate Factory de rol van Charlie zal spelen. Was er maar zo'n goede verfilming van Peter Pan. ****¼
  woensdag 1 december 2004 @ 10:25:32 #232
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23688772
quote:
Op woensdag 1 december 2004 02:09 schreef victorinox het volgende:

[..]

Waarschiijnlijk de twee beste films die nu in de bioscoop draaien.
Ja, kan er ook niks aan doen. Zet ze er niet neer om te provoceren ofzo.

It's the truth
pi_23689073
Family man

De succesvolle Wall Street-zakenman en workaholic Jack Campbell leidt een luxe leventje in het jachtige Manhattan. Hij heeft het helemaal voor elkaar: een duur appartement, een sportauto voor de deur en genoeg telefoonnummers van vriendinnen in zijn agenda. Jack denkt dat hij alles bezit wat hij nodig heeft.Maar op kerstochtend wacht hem de schrik van zijn leven.
Hij wordt wakker in een buitenwijk in New Jersey, als getrouwd man en vader van twee kinderen! In ‘zijn vrouw’ herkent hij Kate, een oude liefde die hij dertien jaar geleden achterliet om carrière te maken. In New York weet plotseling niemand meer wie hij is. Nu blijkt hij autobanden te verkopen in het bedrijf van zijn schoonvader. De noodgedwongen omschakeling van rijke yup tot huisvader gaat niet zonder de nodige problemen. Maar wat is er in hemelsnaam gebeurd?

Leuke film Nicolas Cage
  woensdag 1 december 2004 @ 11:33:42 #234
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23690064
Deze maand maar 43 films gezien , waarvan 6 in de bioscoop en ik had ze allemaal nog nooit gezien.

1. Untergang, Der (Oliver Hirschbiegel, 2004) ****½
2. Skammen (Shame) (Ingmar Bergman, 1968) ****½
3. Suna no onna (Woman in the Dunes) (Hiroshi Teshigahara, 1964) ****½
4. Mar adentro (The Sea Inside) (Alejandro Amenábar, 2004) ****½
5. Finding Neverland (Marc Forster, 2004) ****
6. Swallowtail (Shunji Iwai, 1996) ****
7. Ônibus 174 (Bus 174) (José Padilha, 2002) ****
8. Te doy mis ojos (Take My Eyes) (Icaír Bollaín, 2003) ****
9. China Syndrome, The (James Bridges, 1974) ****
10. Innocence (Mamori Oshii, 2004) ****

Slechtste films:

1. Bound by Honor (Taylor Hackford, 1993) *½
2. Casshern (Kazuaki Kiriya, 2004) **
3. Runaway Bride (Garry Marshall, 1999) **
4. Win a Date with Tad Hamilton! (Robert Luketic, 2004) **
5. Patch Adams (Tom Shadyac, 1998) **

Gemiddelde 6,70
  woensdag 1 december 2004 @ 11:42:29 #235
106856 MociN
Live your own legend
pi_23690234
Gisteren Harry Potter - The prisoner of Azkaban gekeken.

Ben geen Harry Potter fan, maa was wel leuk om een keertje te zien.
pi_23690261
Sky Captain and the World of Tomorrow

Kvond m niet zo leuk. Best saai.
''Going mental on the Wabbu''
  woensdag 1 december 2004 @ 12:10:12 #237
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_23690834
Blade 1&2 vannacht
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  woensdag 1 december 2004 @ 13:42:15 #238
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23692852
Is volgens mij een record: heb in november 37 films gezien:

De beste was Eternal Sunshine Of The Spotless Mind met een 10/10
De slechtste was Connie And Carla met een 5,7/10

Op naar december
pi_23693749
Uptown girls

Voorspelbaar,maar wel erg leuk
  woensdag 1 december 2004 @ 14:31:14 #240
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_23694049
Chunking Express: een erg leuke film, die nog het meeste doet denken aan een Aziatische vroege Godard. Schitterend werk van Christopher Doyle en goed acteerwerk all around. Het enige minpuntje vond ik dat de tweede helft in vergelijking met de erg hip gemonteerde eerste helft soms wat sloom leek. Maar ook daar waren zat pareltjes van momenten te vinden. Erg mooi dus. 8,5.
Supersize Me: tis best leuk, maar het duurt te lang. 7-.
Out of the Past: helemaal goede film noir. Mitchum is perfect voor de rol, het is leuk om Kirk Douglas (in zijn tweede rol) een badguy te zien spelen en Greer is op dreef. Verder is Tourneur's regie uiterst okay en er is een overdaad aan toffe one-liners. Mijn enige probleem met de film is dat hij zó boordevol met plottwists zit dat ik af en toe het plot nogal kwijtraakte. Pas toen ik hem gisternacht opnieuw keek (met een nogal sloom audiocommentaar) begreep ik het hoe wat en waar van een aantal scenes. Maar ach, dat zal wel aan mij liggen. 8.

Ik heb deze maand 28 films gekeken, waarvan ik er vijf al eerder had gezien. De besten: Do the Right Thing (9,5), Before Sunset (9+), Les 400 Coups (9) en The Battle of Algiers (9-). De slechtste: Alien vs. Predator (4-).

[ Bericht 4% gewijzigd door Sai op 01-12-2004 14:48:07 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 1 december 2004 @ 14:33:45 #241
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23694097
quote:
Op woensdag 1 december 2004 11:33 schreef Gorro het volgende:
Deze maand maar 43 films gezien
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 1 december 2004 @ 16:48:57 #242
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_23696926
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:29 schreef Hare het volgende:
25th Hour

Film die zichzelf ontzettend omlaag haalt door een paar, naar mijn idee, zeer vreemde keuzes en fouten. Anna Paquin? Waarom doet ie in godsnaam mee? Haar verhaallijn met haar leraar boeide totaal niet voor het verhaal. En die dikke oekrainer? Wat een stumperd zeg, past misschien in een komedie, niet in een film als deze. En de 'haat' tegen New York, die hij in de spiegel uit? Wat voor plaats had dat verder in de film, afgezien dat het een aardig indrukwekkend moment was? En dan het einde (niet het laatste shot), die monoloog van z'n vader....heel erg fout
En dat alles terwijl het zo'n mooie film had kunnen zijn. Want er waren genoeg indrukwekkende momenten, het acteerwerk was erg goed en overtuigend (hoewel Norton soms wel een klein beetje zijn kunste uit AHX nadoet), Pepper vond ik erg opvallen, en ook het verhaal is erg mooi. Man die met zichzelf wordt geconfronteerd, dat is hardstikke goed materiaal. En er wordt dus ook veel goeds mee gedaan, alleen, ja, die fouten he, erg jammer
Hier moet ik toch ff op reageren:
Leraar/leerling-verhaal: om aan te geven dat iedereen in principe altijd wel met zn eigen leven/problemen bezig is. Het is ook gewoon niet reëel om de film alleen om de hoofdpersoon te laten draaien, iedereen is altijd wel ergens mee bezig in zn eigen leven. Moeten die 2 vrienden dan aan de bar gaan zitten janken ofzo, dat t zo'n goeie jongen was?
'Haat' tegen New York: het laatst gezegde (door het spiegelbeeld geloof ik) is iets in de trend van: het ligt niet aan New York, het ligt aan jou. Past dus juist heel goed in de film.

Het 'einde': om te laten zien wat voor gevolg zijn andere keuze eventueel had kunnen hebben.
Dit was naar mijn mening ook niet heel echt nodig, kan je zelf ook wel verzinnen.

Maar fouten zou ik het dus niet noemen. Dat een stukje leven van die vrienden eruit gelicht wordt dat niet wordt afgerond is toch geen fout? Alsof in de echte wereld alle verhalen altijd een einde hebben.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 1 december 2004 @ 16:51:06 #243
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23696995
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:48 schreef ErikT het volgende:
Maar fouten zou ik het dus niet noemen. Dat een stukje leven van die vrienden eruit gelicht wordt dat niet wordt afgerond is toch geen fout? Alsof in de echte wereld alle verhalen altijd een einde hebben.
Daarom zeg ik ook:
quote:
naar mijn idee
  woensdag 1 december 2004 @ 16:53:50 #244
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23697083
Die Hard 2

Vond het wel een goeie film niet zo goed als de eerste maar dat succes was ook niet te verwachten. Gewoon actie niet te veel bij nadenken en gewoon doordonderen maar wel met een mooi resultaat aardig spannend soms een iets te "sterk" verhaal maar dat mag de pret niet drukken.

een 7
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23697120
The Others

Eindelijk deze gezien en ik vond 'm erg goed.. Spooky sfeertje en een einde wat ik zeker niet verwachtte.. ***1/2

[ Bericht 5% gewijzigd door devv05 op 02-12-2004 11:45:56 ]
pi_23698269
Frankenfish

Wat een goeie budgetfilm OMG, jezus, dat beest zag er niet uit en het verhaal was zo klaar als een klontje. De moorden zijn dan wel weer een voordeel. Daar zie je veel van
O+ BlaBlub O+
  woensdag 1 december 2004 @ 18:08:33 #247
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_23698732
Ik weet niet eens hoeveel films ik in november heb gezien. :')

Ik denk dat Siworae de beste was. Ik ben vrij zeker dat Krocodylus de idiootste was.

[ Bericht 12% gewijzigd door SaintOfKillers op 01-12-2004 18:39:32 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_23698791
quote:
Op woensdag 1 december 2004 17:44 schreef neggix het volgende:
Frankenfish
Het Grote Baggerfilm Topic #4

woensdag 1 december 2004 @ 18:14:18 #249
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23698868
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet niet eens hoeveel films ik in november heb gezien.

Ik denk dat Siworae de beste was. Ik ben vrij zeker dat Krocodylus de idiootste was.
Siworae link wijst naar Hable Con Ella
pi_23699305
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:50 schreef Timo20 het volgende:

heb m zelf nog niet maar ga m morgen halen. heb je de R1 of R2 versie??
r1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')