quote:Op dinsdag 30 november 2004 01:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Shura Yukihime (The Princess Blade)
EnLaat ik het zo zeggen de film is gewoon niet af. PUNTSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach als ik het zo bekijk had ik waarschijnlijk beter de manga kunnen lezen.
cijfer: 6
plus de 2 verhalen die gaande waren: Yuki en die jongen waren slecht aan elkaar geplakt. De 2 verhaal lijnen liepen verschrikkelijk slecht in elkaar over. Eigenlijk gewoon niet.
Verder wel amusant.
Maargoed om in Samurai spirit te blijven
vandaag gezien:
Seven Samurai
http://www.imdb.com/title/tt0047478/
Tja lang tegen aan zitten hikken maar verveelde me dus heb hem opgezet en wow... die 190 minuten vlogen voorbij. Sublieme classic(en dat classic heb je na verloop van tijd helemaal niet meer door) ! Heb in een deuk gelegen, gerouwd, en met spanning naar de aktie zitten kijken. Erg cool
En vanavond:
The Twilight Samurai
http://www.imdb.com/title/tt0351817/
En toen sprak ik heiligschennis. Want deze film raakte me meer dan Seven Samurai.
Laat ik het zo stellen het Samurai genre is een genre waar ik maar een paar films van kan waarderen. Opzich ben ik gek op zwaardvechten maar ik erger me altijd aan de grapjes die in de meeste films zitten. Ook word naar mijn gevoel de menselijke kant van de Samurai te weinig belicht.
En dat is juist het gene waar deze film in uitblinkt. Seibei de arme samurai word neergezet als mens. En je leert hem kennen als iemand die geeft om zijn familie.
En toch vind ik het niet terrecht om te zeggen dat ie beter is als Seven Samurai... Laat ik het maar op een gedeelde eerste plaats houden gezien ze zo verschillend zijn. Met een sidenote dat ik erg van realistisch drama houd.The Light Is Leaving Us All
Dan zijn Seppuku (Harakiri) en Jôi-uchi: Hairyô tsuma shimatsu (Samurai Rebellion) van Masaki Kobayashi wellicht aanraders voor je. Realistische samurai-films die juist veel aandacht besteden aan de menselijk kant (zoals bijna alle films van Kobayashi), maar daarnaast ook geweldige actiescenes bevatten, hoewel ze schaars zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2004 03:19 schreef Zeitgeist het volgende:
Ook word naar mijn gevoel de menselijke kant van de Samurai te weinig belicht.
En dat is juist het gene waar deze film in uitblinkt. [...] Met een sidenote dat ik erg van realistisch drama houd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar goed dat is bijna altijd zo.
[ Bericht 15% gewijzigd door Gorro op 30-11-2004 10:52:05 (spoilertags) ]HT: FC Dinamo Assen (504765)
Click maarquote:Op dinsdag 30 november 2004 14:11 schreef hornage het volgende:
mmmm ,kq wat heb je nu weer voor crap gezien?
Dat ben ik dus echt niet met je eens! Ik heb wel lekker een filmpje gekeken hoor maar nee... ik vond het zeker niet beter, veel minder vond ik het. Enige wat eigenlijk leuk was, was de wending op het eind die je niet echt verwachtquote:Op dinsdag 30 november 2004 14:54 schreef ivetje het volgende:
ik heb afgelopen vrijdag Bridget Jones - Edge of reason gezien
Heerlijke film als je van vrouwenfilms houdt...zeker net zo goed als deel 1, misschien nog beter zelfs
dat is het verhaalquote:Op dinsdag 30 november 2004 15:44 schreef markie70 het volgende:
Heb zondagavond "Open water" gezien in bios maar was absoluut nix aan ging puurover 2 mensen in het open zee en veel verhaal daarachter was er niet eens mijn cijfer: 3
heb m zelf nog niet maar ga m morgen halen. heb je de R1 of R2 versie??quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:37 schreef kinky_queen het volgende:
Net de SPIDER-MAN 2 Giftset bekeken, maar ik heb het id dat de beeldkwaliteit niet geweldig is, toch is het vreemd, een bigbudgetmovie, net vers uit de bios, heeft mindere beeldkwaliteit als een HP'tje uit 1971 van Jesus Franco...
Iemand meer last gehad met deze versie?
Ik heb de twee Hitchcock - The Early Years boxen, waar ook The Lodger op staat. De beeldkwaliteit is niet geweldig, maar wel okay, zeker voor een film van 75 jaar oud. Van de soundtrack herinner ik me weinig, maar ik heb me niet geïrriteerd in ieder geval. Deze boxen zijn met een beetje zoeken te vinden voor zo'n 40 euro. Ik zag ze niet zo lang geleden bij Van leest, en ook bij het Amsterdamse Filmmuseum zijn ze te koop (hoewel veel te duur). De boxen bevatten verder:quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:30 schreef Hare het volgende:
The Lodger
Ik zou deze film dan ook graag in mijn collectie hebben, maar zie bar weinig over de edities staan. Heeft iemand deze misschien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de info! Maar ga liever toch voor een cheap ass versie. Over het algemeen vind ik de erg vroege Hitchcocks niet tot z'n beste behoren. The 39 Steps en The Lady Vanishes vond ik, hoewel leuk om eens gezien te hebben, niet tot z'n beste werk behoren. The Lodger daarentegen vertoont voor mij al veel van zijn latere klasse en maakt het daarom een film die ik gewoon moet hebben.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:00 schreef Sai het volgende:
[..]
Ik heb de twee Hitchcock - The Early Years boxen, waar ook The Lodger op staat. De beeldkwaliteit is niet geweldig, maar wel okay, zeker voor een film van 75 jaar oud. Van de soundtrack herinner ik me weinig, maar ik heb me niet geïrriteerd in ieder geval. Deze boxen zijn met een beetje zoeken te vinden voor zo'n 40 euro. Ik zag ze niet zo lang geleden bij Van leest, en ook bij het Amsterdamse Filmmuseum zijn ze te koop (hoewel veel te duur). De boxen bevatten verder:
Vol. 1: The Lodger, Downhill, The Man Who Knew Too Much ('34), Sabotage, The Lady Vanishes + remake ('79)
Vol. 2: The Secret Agent, Young and Innocent, The Thirty-Nine Steps + twee remakes ('59 en '78)
Dat was bij mij in de zaal ook, de rest van het publiek lachtte op andere momenten dan ik.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:12 schreef releaze het volgende:
G.O.R.A.
turkse sci-fi/comedy
maar de turkse mensen in de zaal vonden hem geweldig aangezien iedereen begon te lachen op momenten terwijl er niks grappigs in de ondertiteling stond.
Waarschiijnlijk de twee beste films die nu in de bioscoop draaien.quote:The Incredibles
Der Untergang
Ja, kan er ook niks aan doen. Zet ze er niet neer om te provoceren ofzo.quote:Op woensdag 1 december 2004 02:09 schreef victorinox het volgende:
[..]
Waarschiijnlijk de twee beste films die nu in de bioscoop draaien.
quote:Op woensdag 1 december 2004 11:33 schreef Gorro het volgende:
Deze maand maar 43 films gezien
Hier moet ik toch ff op reageren:quote:Op woensdag 1 december 2004 01:29 schreef Hare het volgende:
25th Hour
Film die zichzelf ontzettend omlaag haalt door een paar, naar mijn idee, zeer vreemde keuzes en fouten. Anna Paquin? Waarom doet ie in godsnaam mee? Haar verhaallijn met haar leraar boeide totaal niet voor het verhaal. En die dikke oekrainer? Wat een stumperd zeg, past misschien in een komedie, niet in een film als deze. En de 'haat' tegen New York, die hij in de spiegel uit? Wat voor plaats had dat verder in de film, afgezien dat het een aardig indrukwekkend moment was? En dan het einde (niet het laatste shot), die monoloog van z'n vader....heel erg fout
En dat alles terwijl het zo'n mooie film had kunnen zijn. Want er waren genoeg indrukwekkende momenten, het acteerwerk was erg goed en overtuigend (hoewel Norton soms wel een klein beetje zijn kunste uit AHX nadoet), Pepper vond ik erg opvallen, en ook het verhaal is erg mooi. Man die met zichzelf wordt geconfronteerd, dat is hardstikke goed materiaal. En er wordt dus ook veel goeds mee gedaan, alleen, ja, die fouten he, erg jammer
Daarom zeg ik ook:quote:Op woensdag 1 december 2004 16:48 schreef ErikT het volgende:
Maar fouten zou ik het dus niet noemen. Dat een stukje leven van die vrienden eruit gelicht wordt dat niet wordt afgerond is toch geen fout? Alsof in de echte wereld alle verhalen altijd een einde hebben.
quote:naar mijn idee
Het Grote Baggerfilm Topic #4quote:Op woensdag 1 december 2004 17:44 schreef neggix het volgende:
Frankenfish
Siworae link wijst naar Hable Con Ellaquote:Op woensdag 1 december 2004 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet niet eens hoeveel films ik in november heb gezien.
Ik denk dat Siworae de beste was. Ik ben vrij zeker dat Krocodylus de idiootste was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |