abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:21:23 #276
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23731665
Yes Men, The (Dan Ollman, Sarah Price & Chris Smith, 2003)
De activiteiten die The Yes Men ondernemen zijn erg leuk. De belachelijke presentaties die ze houden zijn erg vermakelijk, alleen jammer dat de stukjes eromheen zo saai zijn. Heel droog worden daarin de activiteiten er om heen belicht en die halen ook de angel uit de documentaire. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er niet betere documentaires te zien waren op het Internationaal Documentaire Festival Amsterdam, waar de film de publieksprijs won. ***

When Will I Be Loved (James Toback, 2004)
Een erg tweeslachtige film waren elementen zitten die erg mooi zijn, maar dankzij een aantal foute keuzes bereikt de film niet haar potentieel. In het eerste half uur zijn er twee afzonderlijke verhaallijnen die later bij elkaar zullen komen. Daarvan is die van Neve Campbell erg mooi. Boeiende gesprekken waarin de stijl Linklater valt te herkennen begeleidt door Beethoven, maar deze wordt meermaals onderbroken met de andere verhaallijn over een irritante gladde rakker met een hoop geschreeuw en begeleidt door hiphop. Nadat die twee verhaallijnen bij elkaar gekomen zijn haalt de film constant niveau, tot de laatste 20 minuten, waarin de film een wending neemt die me totaal niet beviel. Jammer, want er had voor m'n gevoel meer ingezeten. Neve Campbell is wel uitstekend in haar rol overigens. ***
  vrijdag 3 december 2004 @ 11:20:15 #277
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23733718
Philadelphia

Wat een emotionele draak van een film zeg. Bah, bah en nog eens bah.
Verhaal is goed, acteerwerk is ook goed, en die Tom Hanks ziet er dus echt ziek uit, wat nog eens aan de geloofwaardigheid bijdraagd. (vond het trouwens geen Oscar waard, maar goed, transformaties doen het nu eenmaal goed).
Maar mijn god, deze film is er wel om gemaakt om de mensen eens even goed te raken zeg, en daar gaat de film helemaal de mist in. Een film is goed als ie je op een natuurlijke wijze raakt, niet als de film er op alle manieren voor wilt zorgen (muziek, karakters zo extreem mogelijk maken, wat het verschil tussen beide kampen groter maakt, dus des te mooier als het goeie kamp wint, maar zo veel mogelijk erge momenten laten zien (Hanks kaal, zijn buik enzo, wat vreselijk he! ).
Verder vond ik de uitspraak wel heel erg plotseling komen. Maar goed, het boeide ook niet echt meer, voor mij mocht de film wel afgelopen zijn.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 11:22:46 #278
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_23733767
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 11:20 schreef Hare het volgende:
Philadelphia

Wat een emotionele draak van een film zeg. Bah, bah en nog eens bah.

Wat vond je van de scene dat Hanks en Washington naar Maria Callas luisteren?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 3 december 2004 @ 11:40:28 #279
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23734140
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 11:22 schreef Mike het volgende:

[..]

Wat vond je van de scene dat Hanks en Washington naar Maria Callas luisteren?

Dat vond ik de vreselijkste scene in heel de film, en het ging maar door en door en door
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:00:13 #280
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23735862
Eurotrip
Vond hem erg geinig, tijd niet meer zo lekker gelachen om puberale, banale grappen.
cijfer: 6
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:06:00 #281
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_23736013
Zit nu D-tox te kijken
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_23739694
Hable Con Ella (Talk To Her) (2002).

Gewoon een goede film. De film bevat mooie shots en een best interessant verhaal. De moeite waard.

[ Bericht 1% gewijzigd door The_Joshua_Tree op 03-12-2004 17:55:12 ]
And that's why you always leave a note.
Last.fm.
  vrijdag 3 december 2004 @ 17:26:53 #283
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23741984
Shrek 2

Mooie film sommige momenten erg komisch maar ook soms iets te traag. Daar komt bij dat ik deel 1 nog nooit heb gezien. Maar het was een leuke film hij was geen Finding Nemo maar hij was leuk

een 6
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 3 december 2004 @ 17:30:22 #284
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23742072
The Longest Day

Groots opgezette film met grootse cast die nooit meer dan degelijk wordt. Ik vond het echt maar een matige film, en kan eigenlijk niks noemen wat ik echt positief aan de film vond. De grote schaal waarmee de film gemaakt is is natuurlijk een pre, maar ik vond het er allemaal niet goed uitkomen.
Grootste probleem had ik met de 'humor' in de film (Schoenen verkeerd om aan, landen in alles behalve de juiste plaatsten, ff klap op de tank geven en hij doet het weer, die blije Fransman waarvan z'n huis wordt gebombardeerd, de Fransman die ff op z'n fietsje ff wat wijn komt brengen etc etc), wat ervoor zorgt dat ik de film geen moment serieus kon nemen, want dat deed het zelf blijkbaar ook niet. Ook vond ik beide kampen soms nogal wat kneuzig afgebeeld.
Ook vond ik het voor de eerste keer een probleem dat de film in zwart/wit was gefilmd. Het kwam hierdoor allemaal wat minder op me over.

Ow, en nu schiet me toch een positief iets te binnen! Vond het erg leuk Sean Connery te zien
  vrijdag 3 december 2004 @ 19:10:26 #285
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_23744035
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 11:40 schreef Hare het volgende:

[..]

Dat vond ik de vreselijkste scene in heel de film, en het ging maar door en door en door

Eensch. Film zelf ging wel.

Gisteren gezien, met sioux_: Der Untergang. Fantastische film.
  vrijdag 3 december 2004 @ 22:06:31 #286
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_23748108
Ga vanavond nog 2 dvd`s bekijken

Paycheck en beste van kopspijkers
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:34:56 #287
40664 Durbin
Who knows..
pi_23750026
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Tijdens zijn derde jaar op Hogwarts krijgt Harry Potter te maken met de ontsnapte Sirius Black, een duistere tovenaar die invloed heeft gehad op Harry's jeugd. Ik ben geen groot fan van de Harry Potter-reeks, maar gezegend met een vriendin die dat wel is, waardoor ik ze nu alledrie ook heb gezien. Ik vond dit derde deel een stuk volwassener en donkerder dan zijn voorgangers en meteen ook de beste van de drie. Het geheel is een visuele pracht, alleen kan het verhaal me niet altijd evenveel boeien. De Dementos waren veruit het coolst van de film, de duistere geestachtige bewakers van Azkaban.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zaterdag 4 december 2004 @ 00:24:50 #288
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23751069
Gisteren in de sneak ( )

House Of Flying Daggers
Het is niet echt mijn favoriete genre, maar toch was ik zeer onder de indruk van deze film. Het verhaaltje stelt eigenlijk niet zo veel voor, maar is toch best aardig. Tegen t einde werd t wellicht wel een beetje teveel van t goede *1 maar toch bleef ie goed. De beelden waren erg mooie, de actie erg goed en strak gefilmd.Het acteerwerk was ok. Maar wat ik nog t beste vond aan deze film, vond ik de soundtrack. Damn wat was die goed . Zeker t bekijken waard, dus ga dat doen!!!

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

*1: waarom kunnen ze idioot irritant K*T publiek niet es de zaal uit gooien?? dat er geen 2 Fast 2 Furious achtige film wordt gedraaid, wilt nog niet zeggen dat t n slechte film is . Hier weten we dat allemaal al, t Nederlandse filmpubliek blijkbaar nog niet...
:'(
  zaterdag 4 december 2004 @ 01:40:11 #289
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23752503
Shiki-Jitsu(Ritual)
Fantastisch, mooie, prachtige film over een regisseur, die een labiel meisje ontmoet dat elke dag zegt dat morgen haar verjaardag is. En gedurende de 32 dagen dat de film zich afspeelt krijgen ze een hele mooie bijzondere band (liefdesverhouding zou ik het niet willen noemen, omdat dat te banaal klinkt)
Er wordt waanzinnig goed geacteerd. En de muziek is perfect en samen met de prachtige beelden en fantastische monologen creeërt dat een bijzonder mooie sfeer.
Cijfer: 10
pi_23752890
Heb net The Forgotten gezien in de bios, ik vond het een vrij goeie film. Leuk verhaal met veel spanning. IMDB geeft de film maar een 5.8, maar hij is zkr wel een 7.5 !!
Vooral het stukje waarin de zwarte politie vrouw de lucht in wordt gezogen... Kippevel !!! TopFilm
Nothing to see here, carry on
  zaterdag 4 december 2004 @ 02:55:24 #291
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23753000
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Shiki-Jitsu(Ritual)
Fantastisch, mooie, prachtige film over een regisseur, die een labiel meisje ontmoet dat elke dag zegt dat morgen haar verjaardag is.

heheh zei ik toch

maargoed afgelopen dagen gezien:

Children Of The Corn II: The Final Sacrifice
http://www.imdb.com/title/tt0106557/

Ach ja... Guilty pleasure. de eerste 2 delen vind ik erg leuk, maar daarna worden ze een stuk minder, hoewel ik 4 ook wel leuk vind.
Horror films in relatie met religie zijn bijna altijd leuk.
Moet zeggen dat ik graag de native american angle uitgewerkt had gezien in de serie films. Had wel wat.

Life Of Brian
http://www.imdb.com/title/tt0079470/

Tja.. what is there left to say...

Always Look On The Bright Side Of Life

blijft grappig na vele malen kijken.
"Shut up big-nose!"
The Light Is Leaving Us All
pi_23753365
A good Fwiend of mine in Wome is called Biggus Dickus

zaterdag 4 december 2004 @ 12:46:58 #293
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_23755621
Osama
Afghaanse film over de Taliban. Wanneer in een familie al de mannen zijn omgekomen, wordt het voor de vrouwen erg moeilijk, aangezien zij zonder man zelfs hun huis niet mogen verlaten. De moeder besluit om haar dochtertje te vermommen als jongen (Osama), zodat die kan gaan werken om zo toch wat geld te verdienen. De film vond ik erg goed, maar de bijgevoegde docu met het verhaal van de jonge actrice die de hoofdrol speelt, was eigenlijk nog beter. Mooi.

Squirm
Zo. Tijdens een storm belanden een hoop elektriciteitskabels op de grond, waardoor miljoenen vleesetende wormen erg boos worden en dan maar besluiten zich op de lokale bevolking te storten. Vanzelfsprekend. De film komt erg traag op gang, waardoor je wel de kans krijgt om de irritante personages te gaan haten, zodat het tweede deel erg leuk is, wanneer een groot deel van hen slachtoffer wordt van de wormpjes. Leuke B-pulp.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:55:48 #294
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23756694
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 07:57 schreef kinky_queen het volgende:
A good Fwiend of mine in Wome is called Biggus Dickus

"How shall we fuck off O Lord?"
The Light Is Leaving Us All
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:09:11 #295
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23756961
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 02:55 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

heheh zei ik toch

Was jij het die een tijd geleden hier deze film al noemde? Dan bedankt, want daardoor heb ik deze prachtige film niet gemist.

Nou om de zaterdagochtend door te komen heb ik Sen to Chihiro no kamikakushi er maar weer eens ingegooid, wat een pracht film toch. cijfer;10
  zaterdag 4 december 2004 @ 17:13:07 #296
67640 SaintOfKillers
pi_23760290
Jack Frost
Een moordenaar heeft op weg naar z'n executie een ongelukje en z'n DNA raakt versmolten met de sneeuw waarin hij belandt -> een moordzuchtige sneeuwman. Leuk filmpje. De oneliners van Frost zijn nogal , maar de moorden zijn wel "prettig". Meer moet dat niet zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_23760813
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 17:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Jack Frost
Seargant, could you please stop rocking the chair?

zaterdag 4 december 2004 @ 17:40:47 #298
67640 SaintOfKillers
pi_23760888
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 17:37 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Seargant, could you please stop rocking the chair?

Do you think we should wait until after the holidays to take her down?

Die vond ik wel geslaagd.
  zaterdag 4 december 2004 @ 21:52:20 #299
67640 SaintOfKillers
pi_23766098
Jack Frost 2: Revenge of the Mutant Killer Snowman
Pff. Meer avonturen van de killer sneeuwman en er zitten enkele leuke grapjes in, maar het lijkt grotendeels wel een parodie op deel 1 en dat was al geen serieuze film. Het is allemaal nogal onnozel. Een sneeuwman op een tropisch eiland? De FBI-agent uit deel wiens gezicht werd opgegeten heeft er alleen een ooglapje aan overgehouden? Om maar te zwijgen over wat uiteindelijk gebruikt wordt om Jack Frost te doden. Maar zelfs de personages in de film vonden het idioot, dus dat was wel weer OK.
pi_23766431
E.T.

Ik had hem nog nooit gezien, dus ik was wel heel nieuwsgierig waarom iedereen er zo enthousiast over is. Ik vond het een erg mooi gemaakte film, de muziek was echt goed en het verhaal vond ik ook erg leuk. Als ik er een cijfer voor moest geven kreeg hij een 7.

Uptown Girls

Brittany Murphy moet op een verschrikkelijk mormel gaan passen, uiteindelijk vinden ze elkaar leuk. Geen slechte film, maar het is al zooooo vaak gedaan

Cheaper by the dozen

Meer heb ik er niet over te zeggen. Ik denk dat de meesten het met me eens zullen zijn. Irritante acteurs (Ashton Kutcher, Hilary Duff , Steve Martin ) en een dom sentimenteel Oh-Wat-Houden-We-Toch-Veel-Van-Elkaar- verhaal.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')