Dat was Dinand solo, toch? Niet dat dat nou zoveel verschil maakt..quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:28 schreef Tomek het volgende:
Oooow wacht, was dat niet Dreamer, dat nummer voor Guusje??
denk je dat hij in een nummer voor z'n overleden vrouw een beetje op een kussen gaat staan springen?quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:28 schreef Tomek het volgende:
Oooow wacht, was dat niet Dreamer, dat nummer voor Guusje??
*kruipt weer van de vloer op zijn stoel*quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:31 schreef ranja het volgende:
[..]
denk je dat hij in een nummer voor z'n overleden vrouw een beetje op een kussen gaat staan springen?nee, die clip zit vol foto's en filmbeelden van Guusje.
jaquote:Op vrijdag 19 november 2004 12:31 schreef ranja het volgende:
[..]
denk je dat hij in een nummer voor z'n overleden vrouw een beetje op een kussen gaat staan springen?nee, die clip zit vol foto's en filmbeelden van Guusje.
quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:35 schreef RoofingBurner het volgende:
Was het niet Anoek die op een springkussen stond (Are U kidding me?)
De titels of de inhoud?quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:11 schreef RoofingBurner het volgende:
noem 10 nummers die te maken hebben met 'slaapartikelen'
Bijvoorbeeld 'Blanket on the ground' van Billie Jo Spears
Lijkt me goed, bukgeit +1quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:22 schreef bukgeit het volgende:
Hepie & Hepie - Ik Lig Op M'n Kussen Stil Te Dromen
UB40 & Chrissie Hynde - Breakfast In Bed
Gilbert O'Sullivan - Underneath The Blanket Go
Kylie Minogue - Tears On My Pillow
Sylvia - Pillow Talk
Midnight Oil - Beds Are Burning
The Cure - Let's Go To Bed
Ron Brandsteder - Lieve Bellabeer (knuffelbeest)
Johnny En Rijk - In Een Slaapzak op De Dam
The Police - The Bed's Too Big Without You
Jan de Vries' onuitputtelijke schat aan muzikale informatiequote:Op vrijdag 19 november 2004 13:41 schreef ranja het volgende:
Wie heeft dat gecontroleerd![]()
Vast een Jan de Vries ofzo
Zanderrr +1quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:48 schreef Zanderrr het volgende:
Grateful Dead? Die hadden zo'n speciaal gebouwd PA-systeem, ontworpen door Augustus Owsley (die ook nog bekend is om hele andere vindingen)
[afbeelding]
Miskend talentquote:Op vrijdag 19 november 2004 13:48 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Jan de Vries' onuitputtelijke schat aan muzikale informatie
Ah, inderdaad, ik haalde twee dingen door elkaar.quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:50 schreef Scrutinizer het volgende:
Zanderrr +1
Dat latere systeem wat jij bedoelt was bekend onder de naam The Wall of Sound. Het eerste systeem werd ontwikkeld door Wickersham, de man van Alembic en de uitvinder van de actieve basgitaar.
Wie isquote:Whenbuilt the prototype JTM45 amplifier in the early 1960s, the drum teacher/music-store owner was just trying to help a bunch of scruffy local rock guitarists find a harder, crunchier sound. One of those kids was Pete Townshend, who had a brash new guitar sound in his head and worked with
until they came up with an amp that could produce it. Since then,
amps have attracted some of the greatest guitarists in rock history, from Jimi Hendrix, Eric Clapton, Jeff Beck, and Jimmy Page to Billy Gibbons, Eddie Van Halen, Slash, and Zakk Wylde.
Die heet Hartley van vorenquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:00 schreef Gambolputty het volgende:
Kees Peavey dan maar
Wil je ook liever niet horen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:09 schreef ranja het volgende:
Nooit van gehoord![]()
Weet ik niet, misschien gaat er wel een wereld voor me openquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:10 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Wil je ook liever niet horen.
Populair instrument hoor.... eind 17e eeuwquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:09 schreef ranja het volgende:
Nooit van gehoord![]()
Per ongeluk een keer op een klassiek concert beland waar dat ding bespeeld werd. STAPELGEK werd ik er van. 2,5 uur lang.quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Weet ik niet, misschien gaat er wel een wereld voor me open![]()
![]()
Ook Jan de Vries heeft wel eens een mindere dag.quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:13 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Per ongeluk een keer op een klassiek concert beland waar dat ding bespeeld werd. STAPELGEK werd ik er van. 2,5 uur lang.
Plinken-planken-plunken-box
quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:11 schreef ranja het volgende:
![]()
quote:Op donderdag 18 november 2004 14:08 schreef Mark het volgende:
Sommigen dingen kunnen beter dicht blijven
Het klinkt ook ongeveer hetzelfde als een clavecimbel, dacht ik. Het verschil zit 'm voornamelijk in de vorm en bouw, geloof ik. Maar eerlijk gezegd ben ik ook geen spinet-kenner...quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:11 schreef ranja het volgende:
[..]
![]()
Dit is de goede volgorde:quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Zo dan?
handel
mozart
beethoven
brahms
mahler
stravinsky
Ik voeg nog wat toe: Boys murmel anarchic state mompel mompel excellencequote:Op vrijdag 19 november 2004 14:40 schreef Zanderrr het volgende:
Argh, ik heb dat weleens geweten..
"murmel murmel anarchic state mompel mompel". Zoiets.
dan gok ik Boys enter anarchic state towards independent excellencequote:Op vrijdag 19 november 2004 14:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dan murmel ik Boys enter anarchic state towards blabla excellence
quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:52 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
dan gok ik Boys enter anarchic state towards independent excellence
quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Boys entering anarchistic state towards internal excellence
Bijna goed, het werkwoord moet anders vervoegd worden....quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Boys enter anarchistic state towards internal excellence
Dat heeft GFP al gedaanquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:56 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Bijna goed, het werkwoord moet anders vervoegd worden....
Had de "s" achter states al kado gegeven, dusquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:55 schreef GFP het volgende:
[..]
Wow, mijn 1e puntjequote:Op vrijdag 19 november 2004 14:57 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Had de "s" achter states al kado gegeven, dus
punt en vraag voor GFP
quote:Op vrijdag 19 november 2004 15:05 schreef dolle_hond het volgende:
kom maar op met die vraag GFP.
was het je 1e punt hier?
dat zou nog wel eens kunnen...quote:Op vrijdag 19 november 2004 15:28 schreef belsen het volgende:
Of Ace Of Base...
Helemaal goedquote:Op vrijdag 19 november 2004 15:19 schreef bukgeit het volgende:
Bros?
Het is echt een songtitel. Ook een zekere tijdsaanduiding.quote:Op vrijdag 19 november 2004 15:49 schreef ranja het volgende:
tis echt een songtitel van 1 woord die het meest voorkomt, niet 1 woord dat het meest voorkomt in een songtitel?
Blue
quote:Op vrijdag 19 november 2004 15:59 schreef belsen het volgende:
Of Tonight, natuurlijk...
Lois Lane, David Bowie...
dan pak je de cover van the Stranglers erbij en dan heb je al 2quote:Op vrijdag 19 november 2004 16:22 schreef Zanderrr het volgende:
Ik kwam niet verder dan "All day and all of the night" van de Kinks.
Jan de Vries verdient een eigen topic.quote:Op vrijdag 19 november 2004 16:09 schreef belsen het volgende:
Geef mij 5 nummers, waarin minstens tweemaal een tijdsaanduiding staat...
"Dus bijvoorbeeld: Jan de Vries - Gisteren of over een week"
mocht jij punt en vraag krijgen, wil ik ze welquote:Op vrijdag 19 november 2004 16:31 schreef dolle_hond het volgende:
mocht ik punt en vraag krijgen.......ik ga offline
quote:Op vrijdag 19 november 2004 16:15 schreef dolle_hond het volgende:
beatles - 8 days a week
doe maar - sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
u2 - new years day
trockener kecks nu of nooit
elvis presley - it's now or never
Of dat zelfde maar dan met het One Day Fly-gebeurenquote:Op vrijdag 19 november 2004 16:50 schreef methodmich het volgende:
Op 1 binnenkomen uit het niks... K-Otic?
precies, dat is het inderdaad niet.quote:Op vrijdag 19 november 2004 16:58 schreef Zanderrr het volgende:
Dat zal 't niet zijn toch? In het vorige trivia-topic schreef ranja:
"Ook niet het juiste record, tot 1997 waren er 4 platen op 1 binnengekomen, nu al 18."
quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:11 schreef de_man_in_beige het volgende:
Met drie nummers tegelijk in de top 40/ top10?
Nee, daar was pas een vraag over, de enige die dat ooit gelukt is was Mud...quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:17 schreef Zanderrr het volgende:
Een kerstsingle op nr 1 met kerstmis?
De man in beige is bijna een jaar weggeweest, maar gelukkig is ie terugquote:Op vrijdag 19 november 2004 17:11 schreef de_man_in_beige het volgende:
Met drie nummers tegelijk in de top 40/ top10?
sterk geheugen!quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:22 schreef bukgeit het volgende:
[..]
De man in beige is bijna een jaar weggeweest, maar gelukkig is ie terug
Daar leek het wel opquote:Op vrijdag 19 november 2004 17:44 schreef Tomek het volgende:
Een heeel jaar lang in de top40 staan?
Maar geen 2x per jaarquote:Op vrijdag 19 november 2004 18:22 schreef bukgeit het volgende:
Jawel hoor. Je kan vanaf januari 30 weken genoteerd staan, vanaf februari, april...
Jan de Vries - Ik Heb U Lief (30 weken)quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:24 schreef Tomek het volgende:
[..]
Maar geen 2x per jaar![]()
Ja dat kan inderdaad, maar dat moet dezelfde artiest in hetzelfde jaar met 2 verschillende platen langer dan 30 weken erin staan. Het lijkt me al heel wat om dat met 1 plaat voor elkaar te krijgenquote:Op vrijdag 19 november 2004 18:27 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Jan de Vries - Ik Heb U Lief (30 weken)
Jan de Vries - Breaking The Law (30 weken)
Zo kan het toch?
Off-topic:quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:27 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Jan de Vries - Ik Heb U Lief (30 weken)
Jan de Vries - Breaking The Law (30 weken)
Zo kan het toch?
nee, maar het wordt al warmerquote:Op vrijdag 19 november 2004 20:26 schreef Neleos het volgende:
laatste nummer 1 van dat jaar stond ook nummer 1 in de lijst van het hele jaar?
ondanks dat ik 'm niet snap is-ie niet goedquote:Op vrijdag 19 november 2004 20:28 schreef methodmich het volgende:
Laatste 1 werd geen 1 want de laatste week viel weg.
quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:30 schreef Neleos het volgende:
artiest met laatste nr.1 had ook nr.1 van dat jaar met ander liedje
quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:46 schreef Neleos het volgende:
Artiest stond in de laatste week zowel op 1, 2, 3 en ook op 4 en op 5.
en wie dan?quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
single van het jaar heeft de 1e positie niet gehaald?
Dat kloptquote:Op vrijdag 19 november 2004 20:57 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Da wast Safri duo
daar zag ik het ook aanquote:Op vrijdag 19 november 2004 21:30 schreef Zanderrr het volgende:
J(FML) is wel een weggever, ja.
quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:36 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Snelste naamverandering na een nummer 1 notering?
Hm. Wat denk van de laatste 2 a 3 nummer 1's?quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:36 schreef Tomek het volgende:
Grootste baggerplaat die op 1 heeft gestaan!
Dat hebben sowieso ook Jim, Jamai en Boris gedaanquote:Op vrijdag 19 november 2004 21:37 schreef Tomek het volgende:
Eerste release van een artiest die direct op 1 binnenkomt?
wel na starmaker overigens.quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat hebben sowieso ook Jim, Jamai en Boris gedaan
Hm, denk niet dat zoiets bijgehouden wordtquote:Op vrijdag 19 november 2004 21:38 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
1e artiest die van de 1e plaats wordt verstoten door een parodie/aanklacht?
klopt, maar Starmaker heeft dit record nog steeds en houdt het denk ik ook nog wel een poosje.quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:39 schreef Tomek het volgende:
[..]
wel na starmaker overigens.
nog steeds niet goed... heb ik een poosje geleden al eens een vraag over gedaan.quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:39 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Wat bukgeit zegt..
quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:43 schreef dolle_hond het volgende:
grootste daling vanaf nr 1
ik zet m ff in het JdV-topicquote:Op vrijdag 19 november 2004 21:45 schreef bukgeit het volgende:
Even afwachten wat Jan de Vries gaat doen met 'Polka Serenade'.
quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:54 schreef dolle_hond het volgende:
dit nummer heeft in de top 40 gestaan, hoogste notering: 21
quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:54 schreef pyl het volgende:
Fine Young Canibals - Johnny
quote:Het is het verhaal van een droom,
die ik had gevraagd,
het is het verhaal van een zon
waarop ik had gehoopt
Het is het verhaal van een liefde
waarin ik hartstochtelijk geloofde
Het is het verhaal van een mooie dag
die ik, klein kind, zo graag wilde
voor de hele wereld.
Ik wilde, ik hoopte
dat de vrede de baas was
op deze kerstavond
maar alles is doorgegaaan
maar alles is doorgegaan
maar alles is doorgegaan
Nee, nee, niets is er veranderd
alles is doorgegaan
Kijk, da's mooi.quote:Op vrijdag 19 november 2004 22:33 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Poppys - Non non rien n'a change?
Captain Jackquote:Op vrijdag 19 november 2004 22:56 schreef ranja het volgende:
Another one bites the dust... wie heeft dat gecovered?
Ach ja. Wie anders dan de Kapitein zelf scoort 5 hits in 1 jaarquote:Op vrijdag 19 november 2004 23:00 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Captain Jack
Is ook gelijk het goede antwoord!quote:Op vrijdag 19 november 2004 23:00 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Captain Jack
Jij komt heel goed wegquote:Op vrijdag 19 november 2004 23:11 schreef Berkery het volgende:
Louis van Dijk en Mr. Pieter van Vollenhoven toch?
Eigenlijk is het antwoord van Gambolputty nog preciezer, maar ik reken hem goed..quote:Op vrijdag 19 november 2004 23:28 schreef ranja het volgende:
George Baker - Little green bag?
quote:Op vrijdag 19 november 2004 23:47 schreef bukgeit het volgende:
Grootste vrije val uit de top 40?
nee hoor, dit staat gewoon op het net te lezenquote:Op vrijdag 19 november 2004 23:48 schreef Berkery het volgende:
Heb je weer een leuk boek met trivia feitjes op de kop weten te tikken?
quote:Op zaterdag 20 november 2004 00:04 schreef bukgeit het volgende:
Grootste vrije val in de top 40?
Closequote:Op zaterdag 20 november 2004 00:31 schreef Tomek het volgende:
Jan de Vries - Preparing your arm for a shot?
quote:The shadowy blue-black cover artwork (complete with sultry model) is an obvious homage to vintage cool jazz albums, but's compositions are much more concerned with the dark and restless interiors of the psyche than those you'll find on any 1950s jazz record. It's no secret that this quartet is trying to evoke a brooding, late-night atmosphere, and they succeed at doing this with their seductive drones (with lots of languorous guitar/bass lines and shuffle drums) and melancholy, pensive songs. It's a bit monotonous all at once, though, and Josh Haden's raspy, thin vocals don't bring out the potential expressive range of the material as well as another singer might. They might get tired of hearing this, but I'd recommend that the band shop for a lead vocalist if they want to realize their full potential; Haden ain't no Margo Timmins, Lou Reed, or even Mimi Goese (from the obscure, somewhat similar late '80s band, Hugo Largo).
Ik ook, die zingt op de slaapverwekkendste cd die ik in mijn collectie heb, en die ik maar niet krijg weggegeven aan willekeurig welke van mijn vriendenquote:Op zaterdag 20 november 2004 01:12 schreef Berkery het volgende:
Geen idee, ik weet wel wie Margo Timmins is.
Klopt - nou ja, kan gebeuren.quote:Op zaterdag 20 november 2004 01:15 schreef ranja het volgende:
wat staat er nou, The blue moods of spainnooit van gehoord.
Geniaal!quote:Op zaterdag 20 november 2004 01:34 schreef ranja het volgende:
France Gall
zit nu op 7
Als twee honden vechten...quote:Op zaterdag 20 november 2004 01:40 schreef Berkery het volgende:
....
Gij stille!quote:Op zaterdag 20 november 2004 01:40 schreef Berkery het volgende:
The Dutch
America
Japan
China Crisis
Red Hot Chili Peppers
CCCP
X-mal Deutchland
Boards Of Canada
UK
Burma Shave
Bad English
Afghan Whigs
Die had ik wel. Verder nog niet genoemd: Afro-Cuban Allstars, American Football en Dutch Boys.quote:Op zaterdag 20 november 2004 01:42 schreef thaleia het volgende:
[..]
Als twee honden vechten...
En dat dan ook nog ZONDER Belgian Asociality te noemen
Alleen PUSA, Japan, Belgian Asociality & Boards of Canada. Daar red je het niet mee in deze harde Triviawereld.quote:Op zaterdag 20 november 2004 01:43 schreef bukgeit het volgende:
Wat hadden de anderen?
America of Presidents of the USAquote:Op zaterdag 20 november 2004 01:43 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Wat hadden de anderen?
Snap ik, maar ik wilde mijn eigen bijdrage vermelden. Eskimos In Egypt was een mooiequote:Op zaterdag 20 november 2004 01:45 schreef ranja het volgende:
Cuban boys
Dutch boys mogen niet meer als je The dutch hebt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |