idemquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:42 schreef Jimmy het volgende:
tvp
Zo heet de 3de inderdaadquote:Op dinsdag 9 november 2004 23:48 schreef Berkery het volgende:
QOTSA - Songs for the deaf
quote:Laid Back - Baker Man
The Slackers - Cooking For Tommy
The The - Boiling Point
Tina Turner - Steamy Windows
Blind Willie McTell - This Is Not The Stove To Brown Your Bread
Lee Perry - Roast Fish And Corn Bread
Baker Man ken je toch ook wel? En ik had nog Peter Gabriel, Gerry Rafferty en de Leidse Sleutelgaten. Goed nummer was dat.quote:Op woensdag 10 november 2004 00:34 schreef ranja het volgende:
daarvan ken ik alleen die van Tina
een fanquote:Op woensdag 10 november 2004 00:51 schreef bukgeit het volgende:
Dolly, Linda en Emmylou
Phil collinsquote:Op woensdag 10 november 2004 01:31 schreef bukgeit het volgende:
Wie is de componist van de originele Studio Sport-tune?
Theo? Vaag idee wie je bedoelt, naam kan ik je niet geven! Good nightquote:Op woensdag 10 november 2004 01:42 schreef bukgeit het volgende:
Helaas. De componist was de afgelopen dagen veel in het nieuws, als 'de beste vriend van'.
opgezocht en die is goedquote:Op woensdag 10 november 2004 07:35 schreef RoofingBurner het volgende:
Tonny Eik
Punt voor RoofingBurner!quote:Op woensdag 10 november 2004 07:35 schreef RoofingBurner het volgende:
Tonny Eik
quote:Op woensdag 10 november 2004 08:06 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Punt voor RoofingBurner!
Dat had ik dus niet gelezen.quote:Op woensdag 10 november 2004 10:15 schreef belsen het volgende:
Dus tien nummers of artiesten die direct of indirect te maken hebben met bijen.
des te knapper dat je aan 10 komt. alleen een wesp is geen bijquote:Op woensdag 10 november 2004 10:26 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Dat had ik dus niet gelezen.
quote:Op woensdag 10 november 2004 10:29 schreef ranja het volgende:
beeswax is dat een band?
So true.quote:Op woensdag 10 november 2004 10:30 schreef ranja het volgende:
[..]
des te knapper dat je aan 10 komt. alleen een wesp is geen bij
Ik ga voor deze als de eerste echt complete.quote:Op woensdag 10 november 2004 10:26 schreef ranja het volgende:
Hoe indirect is toegestaan?
Sting
Voice of the beehive
Queen b
Mercury rev - Chasing a bee
Hipsway - The honeythief
Sonic youth - Bee bee's song
The Jesus and Mary chain - Just like honey
Abba - Honey honey
Madonna - Angel
Blind melon - No rain
Dat was met zo'n parachutespringclipje. Leuk clipje! Aardig nummer ook wel.quote:Op woensdag 10 november 2004 00:47 schreef ranja het volgende:
Nee, kan Baker man niet voor de geest halen
in italic mijn spelwijzigingsvoorstellenquote:-
is an insane album that I had no (no idea it) was even released. I though (thought) their first album came much later. However, things being as they are, this is an excellent album with some insane lyrics, crazy melodies and
being dangerously insane and crazy. This is a masterwork.
quote:is dark and nasty and raunchy...it makes me feel dirty after listening to it. i used to own
and even
...i threw both away after this. once you go this hardcore, you cant go back. this is real
, and i think in addition to buying this CD, you should get
...
Voorloper van Rancid, uitvinder van de skacore, is ookquote:Op woensdag 10 november 2004 11:41 schreef ranja het volgende:
Nooit van gehoord
sorry voor het schreeuwenquote:THIS IS YET ANOTHER BAD CD THATDID EARLIER IN THEIR CAREER.
NOW, AGAIN, I'M A FAN OF, BUT ONCE AGAIN, THIS STUFF THAT THEY CALL SONGS ARE GARBAGE. I LOVE GRUNGE A LOT, BUT THIS IS GRUNGE MUSIC AT ITS WORST. DIEHARD
FANS WILL LOVE IT. BUT, I'D ADVISE YOU TO FORGET ABOUT THIS CD AND BUY
OR
nee, die is het niet....quote:Op woensdag 10 november 2004 11:54 schreef dolle_hond het volgende:
is het de 1e van nirvana![]()
en deze is echt ergquote:I've been reading a lot of reviews about this album, and the best way it is described is "difficult to listen to" or something like that.
I think, well, yeah, is very difficult to listen to, but when you let yourself get absorbed by the music, the emotions, the raw lyrics... you just LOVE the album.
has its way of express their jagged, sick, angry, depressive sensations through a truly amazing way, with desperative out-of-tune melodies and a
that seems to scream in pain, screams full of rage that I had never heard before. It's like noise-art. It's inspirating and emotive...
quote:Dude, this is like one of the greatest albums of all time. [....]
some say they are garbage, but garbage is a completely different band, ha ha, but for real i think that nirvana andare the best things to happen to music since elvis, [...]
Iggy +1quote:Op woensdag 10 november 2004 12:05 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Hole - Pretty On The Inside?
Merendeel van deze tracks staan op een CDtje met football nummersquote:Op woensdag 10 november 2004 12:26 schreef Doc het volgende:
Football comes home - New Order
Anfield Rap - LFC team
Michael Owen, Boy Wonder
We gotthe whol world in our Hands - Nothingham Forrest Team
Run Like the Wind
Jump
Michael Jordan -Thelonious Monster
Match Of the Day - Sniff
We are Leeds
Basketball - I Mother
Doc +1quote:Op woensdag 10 november 2004 12:26 schreef Doc het volgende:
Football comes home - New Order
Anfield Rap - LFC team
Michael Owen, Boy Wonder
We gotthe whol world in our Hands - Nothingham Forrest Team
Run Like the Wind
Jump
Michael Jordan -Thelonious Monster
Match Of the Day - Sniff
We are Leeds
Basketball - I Mother
Queen is een klote band dus zo ongelovelijk is het niet ...quote:Op woensdag 10 november 2004 14:12 schreef Curchulain het volgende:
Dat niemand hier Queen - Bicycle race heeft genoemd... ongelooflijk
Dame!quote:Op woensdag 10 november 2004 15:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:heren!
gewoon Green?quote:Op woensdag 10 november 2004 15:55 schreef DaisyDuke het volgende:
Tja, Uncle Green en
Heavy Shit?quote:Op woensdag 10 november 2004 15:02 schreef Doc het volgende:
[..]
De eerste bandnaam had ik zelf laatst in een gok genoemd, de tweede bandnaam is gewichtig.
Da's dus ca 1300 gram....quote:In de naam komt een gewicht voor dat naar verluidt het gemiddelde gewicht is van de hersenen van een volwassen persoon. Ze hebben bij mijn weten 1 (leuke) CD gemaakt onder die naam.
Hee! Tijd niet gezienquote:Op woensdag 10 november 2004 14:12 schreef Curchulain het volgende:
Dat niemand hier Queen - Bicycle race heeft genoemd... ongelooflijk
volgens de gezochte band ook zo ongeveerquote:Op woensdag 10 november 2004 16:56 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Da's dus ca 1300 gram....
Welk genre moeten we aan denken?quote:Op woensdag 10 november 2004 16:48 schreef Doc het volgende:
> verbazingwekkend dat weinig mensen hier die band kennen aangezien het wel binnen de muzieksmaak van een aantal triviasten zou kunnen passen.
"power pop"? (gruwlijke term) Beetje zoals de hardere nummers van Matthew Sweet of wat minder rammelig dan The Replacements. Wat melodieuzer dan The Strokes. Zoiets ongeveer.quote:Op woensdag 10 november 2004 21:24 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Welk genre moeten we aan denken?
Jawel, dwz Doc heeft het antwoord zelf maar gegevenquote:Op woensdag 10 november 2004 23:18 schreef bartrid het volgende:
is die vraag nou nog niet beantwoord? Goed dat ik de afgelopen 4 uur in de pub gezeten heb
Niet dodelijk maar vaak wel chronischquote:Op donderdag 11 november 2004 00:16 schreef Berkery het volgende:
Osdorp Posse - Commerciele AIDS
Heideroosjes - Tering Tyfus Takketrut
Gang Of Four - Love Like Anthrax
Toy Dolls - I've Got Asthma
Toy Dolls - Ernie Had A Hernia
Niet allemaal dodelijk, maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan![]()
De eerste die in mij opkwam was MSP's "Kevin Carter"quote:Op donderdag 11 november 2004 00:58 schreef ranja het volgende:
Lijkt me goed
Doe maar - Doris Day en Gorillaz - Clint Eastwood had ik nog. En Who the fuck is James Brown? maar ik weet niet meer van wie die is. Oja, en Janis' Bobby McGee natuurlijkMaar die verzin ik ter plekke.
Bukgeit +1
lijkt me goed trouwens.quote:Op donderdag 11 november 2004 08:42 schreef dolle_hond het volgende:
gino vanelli
Gezelligquote:Op donderdag 11 november 2004 11:17 schreef bukgeit het volgende:
Tuinhuisje, prieeltje.
ranja +1quote:Op donderdag 11 november 2004 11:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Gezellig
Oh wacht, Gazebo
quote:I just love this album. The music is so different than on any other pop album. This is the album that containes my favourite song in history of music -(there's not a song that can measure with this one, melody, vocals, lyrics, dancing moves in the video & the video are just superb).
love ballardsquote:What an amazing album!has excelled in her debut offering.
If like me you get bored of listening to the same type of song on albums, then this is the album for you. It is a mixture of rock, love ballards and pop
quote:This is the best CD I own.i's music is fresh, exciting and entertaining - keeping your brain engaged and your emotions going all the time. At first hearing, the different versions of the same songs appear a little tedious - but stick with them and you'll start to enjoy the different ethnic nuances she brings to each track.
dance moves in the video?quote:Op donderdag 11 november 2004 11:38 schreef Mark het volgende:
De eerste van Joss Stone?
Zijzelf misschien niet, maar anderen in de video?quote:Op donderdag 11 november 2004 11:55 schreef bartrid het volgende:
dance moves in the video?
Iggy +1quote:Op donderdag 11 november 2004 11:40 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Shakira - Laundry Service?
het was wel haar eerste engelstalige plaatquote:Op donderdag 11 november 2004 12:09 schreef Mark het volgende:
Belachelijk
quote:The lead track, and second single, from1980
LP, ”
” spins the ultimate tale of love and betrayal cloaked in fantastical folds cut from vaguely Eastern European cloth. It was fitting imagery, then, from the album which emerged a rag tag assortment of biting fairy tales, of which ”
” was perhaps the least veiled in its guise and disguise. Here, as
voice carries the story of an insecure wife tricking her husband into infidelity, the undercurrents of the song - the crone’s cackle, breaking glass – unerringly create a visual wash for the lyrics.
quote:One of the most successful and popular solo female acts of the past 20 years to come out of England,is also one of the most unusual, with her keening vocals and unusually literate and complex body of songs. As a girl,
amused herself playing an organ in the barn behind her parents' house.
quote:Op donderdag 11 november 2004 13:39 schreef ranja het volgende:
Ik zat even de titel te zoeken, maar ik gok op Anne Clark - Our darkness
is die niet canadees?quote:Op donderdag 11 november 2004 13:43 schreef dolle_hond het volgende:
laurie anderson - superman
die is van 1985quote:Op donderdag 11 november 2004 14:04 schreef belsen het volgende:
Zal Kate Bush wel zijn; Running up that hill?
quote:Op donderdag 11 november 2004 14:02 schreef ranja het volgende:
Ik denk trouwens dat het Kate Bush is. Maar welke single... Babooshka?
Via mijn Anne Clark en dh's Laurie Anderson moest ik aan haar denken, dus meteen maar een vraag van gemaaktquote:Op donderdag 11 november 2004 14:15 schreef Mark het volgende:
Jane Siberry!
Freaky! Ik had zelf:quote:Op donderdag 11 november 2004 14:29 schreef ranja het volgende:
Cure - Killing an arab
Desmond Dekker - The israelites
Jonathan ritchman - Egyptian reggae
Bangles - Walk like an egyptian
Human league - The Lebanon
Siouxie & the banshees - Arabian nights
en dus niet: A flock of seagulls - I ran
en 6 keer computer niet?quote:Op donderdag 11 november 2004 15:38 schreef ranja het volgende:
3 keer Save is iets teveel van het goede, vind ik. Sorry Mark
Sowieso een beetje een nerd-vraag ... eigenlijk....toch....quote:Op donderdag 11 november 2004 15:41 schreef Mark het volgende:
[..]
en 6 keer computer niet?![]()
Nou ja, de vraag was 'iets met 'computer' dus kan ik het woord computer moeilijk fout rekenenenquote:Op donderdag 11 november 2004 15:41 schreef Mark het volgende:
en 6 keer computer niet?![]()
Ook daarvoor zou gegolden (gegeld?) hebben dat 1 keer ok is, maar vaker in een andere betekenis niet goedgekeurd zou zijnquote:Op donderdag 11 november 2004 15:40 schreef dolle_hond het volgende:
ik vond het opsommen van de nodige surf-nummers een beetje flauw
The Three Degrees?quote:Op donderdag 11 november 2004 15:46 schreef DaisyDuke het volgende:
Nieuwe vraag, nieuwe kansen! Wie zijn dit?
[afbeelding]
The cast van "White Girls can't Hump" ??quote:Op donderdag 11 november 2004 15:46 schreef DaisyDuke het volgende:
Nieuwe vraag, nieuwe kansen! Wie zijn dit?
[afbeelding]
Diana Ross toch op de foto...en dus de Supremes zoals de Dakdekker al noemde...quote:Op donderdag 11 november 2004 16:02 schreef DaisyDuke het volgende:
1 van deze 3 dames zou uitgroeien tot een beroemde zangeres.....
Idemquote:Op donderdag 11 november 2004 16:19 schreef Mark het volgende:
Opgezocht, groep zegt me niks, bandlid natuurlijk wel. Wist niet dat ze dat ook gedaan had
ditoquote:Op donderdag 11 november 2004 16:23 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Idem
quote:Op donderdag 11 november 2004 16:30 schreef belsen het volgende:
Dat is The Sequence met Angie Stone.
Het is de 11e van de 11e dus dat zal dan wel weer carnaval ellende zijn en dus zeg ik: De Havenzangers metquote:Op donderdag 11 november 2004 16:38 schreef belsen het volgende:
De dag van vandaag doet mij speciaal denken aan een album van welke Nederlandse band?
Verdraaid! Gepasseerd door Bimmel en DaisyDuke!quote:Op donderdag 11 november 2004 16:41 schreef belsen het volgende:
De nieuwe stand!
Tot wanneer?quote:Op donderdag 11 november 2004 16:41 schreef belsen het volgende:
De nieuwe stand!
De geüpdate openingspost...
Flauw zeg...quote:Op donderdag 11 november 2004 16:46 schreef belsen het volgende:
Het heeft helemaal niets te maken met carnaval...
die ken ik trouwens toch nietquote:Op donderdag 11 november 2004 16:32 schreef DaisyDuke het volgende:
Yep, The Sequence met een nog prille Angie Stone... ze zit in 't midden!
Eh, tot nu...quote:Op donderdag 11 november 2004 16:47 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Tot wanneer?![]()
quote:Op donderdag 11 november 2004 16:46 schreef ranja het volgende:
Heeft Voist niet iets met 11-11?
Neerlands enige echte madchester bandquote:Op donderdag 11 november 2004 17:37 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
The charming children.
quote:Op donderdag 11 november 2004 17:46 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dat ene topic?![]()
DaisyDuke + 1quote:Op donderdag 11 november 2004 17:51 schreef DaisyDuke het volgende:
Thelonious Monster
Oh. Dan was het misschien al eerder een vraag geweestquote:Op donderdag 11 november 2004 17:54 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
kon m niet terugvinden, ranja...
pyl + 1quote:Op donderdag 11 november 2004 19:12 schreef pyl het volgende:
Neu!
Die vraag had ik al gesteld. Ik vroeg ook de naam van het album (California Clam Chowder) - een erg leuk album trouwensquote:Op donderdag 11 november 2004 17:44 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Welke band kwam dit jaar met een album met de volgende tracklist?
1. The Gun Club Song
2. The Bob Dylan Song
3. The Joy Division Song
4. The Germs Song
5. The Curtis Mayfield Song
6. The Jam Song
7. The Rolling Stones '77 Song
8. The Ramones Song
9. The Bowie Low Song
10. The Big Star Song
11. The Iggy Stooge Song
12. The Beck Song
13. The Elton John Song
14. The Thelonious Monster Song
15. The Oasis Song
quote:Op donderdag 11 november 2004 21:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Nigel Kennedy? (op viool)
Als ik nou zeg dat je je WEER voor je kopt kunt slaan als je het antwoordt ziet, helpt dat dan een beetje?quote:Op donderdag 11 november 2004 21:14 schreef Scrutinizer het volgende:
Let niet op mijIk ben undercover
Dan zal het Francesco wel zijn (?)quote:Op donderdag 11 november 2004 21:16 schreef pyl het volgende:
[..]
Als ik nou zeg dat je je WEER voor je kopt kunt slaan als je het antwoordt ziet, helpt dat dan een beetje?![]()
quote:Op donderdag 11 november 2004 21:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Dan zal het Francesco wel zijn (?)
Dat vrees ik ook, maar het blijft een goede vraag.quote:Op donderdag 11 november 2004 21:55 schreef bukgeit het volgende:
Vind je? Ik vrees dat de vraag lang blijft staan, of het moet zijn dat Zander langskomt.
Tja, ik ben nieuw hier dus weet niet wat gangbaar is.quote:Op donderdag 11 november 2004 21:55 schreef bukgeit het volgende:
Vind je? Ik vrees dat de vraag lang blijft staan, of het moet zijn dat Zander langskomt.
Nou ja, in feite is het natuurlijk zo dat de vraag prima is.quote:Op donderdag 11 november 2004 21:55 schreef bukgeit het volgende:
nice! wie zijn dit nu weerquote:Op donderdag 11 november 2004 22:56 schreef bukgeit het volgende:
biggie +1
Ik kom niet verder dan twee (uit m'n hoofd): Miroslav Vitous (sp?) en Alphonso Johnsonquote:Op donderdag 11 november 2004 21:43 schreef Scrutinizer het volgende:
Jaco Pastorius wordt over het algemeen dé bassist van Weather Report genoemd. Maar heeft nog drie andere bassisten in haar line-up gehad. Wie o wie?
Die zijn goed. Dat waren Jaco's voorgangers, hij had ook nog een opvolgerquote:Op vrijdag 12 november 2004 00:12 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik kom niet verder dan twee (uit m'n hoofd): Miroslav Vitous (sp?) en Alphonso Johnson
Aan halfjes doen we niet. Hele?quote:Op vrijdag 12 november 2004 00:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die zijn goed. Dat waren Jaco's voorgangers, hij had ook nog een opvolger
(is dat een half punt?)
hij is wel pittig he, extra hint --> albums plus waarderingquote:Op vrijdag 12 november 2004 00:17 schreef Gambolputty het volgende:
Nog-nooit-van-gehoord
De doodsteek voor iedere vraagquote:Op vrijdag 12 november 2004 00:41 schreef bukgeit het volgende:
Sorry, ik kom er niet uit.
Ja, dat slaapt niet lekker hequote:Op vrijdag 12 november 2004 00:57 schreef bukgeit het volgende:
Speciaal voor wie zo meteen het nieuwe topic wil openen even een reminder van de volgende zaken...quote:Op donderdag 11 november 2004 16:41 schreef belsen het volgende:
De nieuwe stand!
De geüpdate openingspost...
Idemquote:Op vrijdag 12 november 2004 08:36 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Opgezocht en nog nooit van gehoord.
Lekkere vraag.....quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:03 schreef belsen het volgende:
Zal ik dan een nieuwe vraag doen?
Noem mij tien 'bekende' bands, waar ik nog nooit van gehoord heb.
Ken ik.quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:16 schreef dolle_hond het volgende:
geweldige vraag
schundt
postgirobygget
silent running
abwarts
beast of bourbon
ww-band
eternal triangle
twice a man
rote rozen
ZK
ja, ik heb eigenlijk ook iets van:quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:23 schreef Jimmy het volgende:
Tja, ik kan ook wel allemaal obscure bands opnoemen, maar of die nou bekend zijn.
Oh, ja, Budgie en de Bonzo 'Doo dah' Dog Band.quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:25 schreef Bimmel het volgende:
Budgie
Akasha
Rodriguez
Paul Butterfields Blues Band
The Bonzo Dog Band
Los Pibes Chorros
eh.....
Wie?quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Belsen, ken je:
1 Bloodbath
2 Exmortem
3 Malevolent Creation
4 Meridian
5 Brutal Deluxe
6 Reno Divorce
7 River City Rebels
8 No Warning
9 Loved And Hated
10 Asghroth
?
quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:55 schreef Z het volgende:
Rilo Kely
Azure Ray
Elephone
Ephrema
M83
MU
Sam Prekop
Chad Van Gaalen
Zim Zims
Polvo
Quasimoto
Saloon
Built Like Alaska
Travis Morrison
Castanets
The Diskettes
Call Florence Pow
Allemaal hardstikke goed natuurlijkquote:Op vrijdag 12 november 2004 10:57 schreef belsen het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |