quote:Op maandag 1 november 2004 13:18 schreef bukgeit het volgende:
Openstaande vraag:noem nummers vanuit of over de:keuken slaapkamer garage badkamer kelder woonkamer WC
idemquote:Op maandag 1 november 2004 13:32 schreef DaisyDuke het volgende:
tvp
Met de woonkamer van dolle hond erbij heb je ze allemaal.quote:Op maandag 1 november 2004 13:40 schreef Berkery het volgende:
[..]Jona Lewie - You will always find me in the kitchen at parties Egbert Douwe - Kom Uit De Bedstee, M'n Liefste frank zappa - joe's garage The Beat - Mirror in the bathroom Ramones - I don't wanna go down to the basement Placebo - Brick Shithouse
=edit= Woonkamer vergeten Black Flag - TV Party?
mag je hebben, ik kan er toch niet in wonenquote:Op maandag 1 november 2004 13:43 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Met de woonkamer van dolle hond erbij heb je ze allemaal.
Geen idee, is iig niet wat ik zoek. Denk meer aan "herinterpretaties"quote:Op maandag 1 november 2004 14:37 schreef DaisyDuke het volgende:
Erg populair bij muzieksamenstellers van soft-erotische films?
Lust for life, Never tear us apart en she drives me crazy ook, allemaal op het album Reloadquote:Op maandag 1 november 2004 14:49 schreef DaisyDuke het volgende:
Burning Down the House en Little Green Bag zijn gecoverd door Tom Jones, de rest ook???
Golden Earring (Radar Love, Twilight Zone)quote:Op maandag 1 november 2004 15:11 schreef DaisyDuke het volgende:
Noem 10 Nederlandse bands (+ de desbetreffende song) die een (bescheiden) hit-notering in Amerika hebben gehad
en anders nog Goodmen - Give It Upquote:Op maandag 1 november 2004 15:27 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Golden Earring (Radar Love, Twilight Zone)
Shocking Blue (Venus)
Boney M (Rivers of Baylon etc, okay niet 100% NL maargoed)
Vengaboys (Vengabus en meuk)
DJ Tiesto (Flight 24590, was daar een hit toch?)
American Gypsy (Inside Out, niet zeker van eigenlijk of dit een hitje was)
Alice Deejay (Better Of Alone)
2 Unlimited (Twilight Zone etc)
George Baker (Little Green Bag)
Theo Vaness (Bad Bad Boy)
okay beetje gammel lijstje met redelijk foute artiesten, dus ik weet niet in hoeverre ik goed zit.
De meest complete lijst!quote:Op maandag 1 november 2004 15:30 schreef Zanderrr het volgende:
Ik gok er ook maar een paar bij:
George Baker Selection - Una Paloma Blanca
George Baker Selection - Little Green Bag
Shocking Blue - Venus
Focus - Hocus Pocus
Golden Earring - Radar Love
Golden Earring - Twilight Zone
Tee Set - Ma Belle Amie
Do - Heaven
Urban Dance Squad - Deeper Shade of Soul
Vengaboys - Going to Ibiza
2 unlimited was No Limit (kleine twijfel bij jou..), Father Abraham is volgens mij nooit een billboard-hit geweest, dit geldt ook voor Sleeze Beez, Taco komt volgens mij uit Indonesie en is nooit Nederlander geweest... maar ik kan ergens fout zitten natuurlijkquote:Op maandag 1 november 2004 15:36 schreef ranja het volgende:
welke zijn fout van mijn lijst? ben wel benieuwd
quote:Monday, 27 December, 1999, 16:44 GMT
Soul icondies
Composer and songwriter, who had a string of hits in the 1960s and 1970s, has died, aged 57.
died on Sunday at North Fulton Regional Hospital in Roswell, Georgia, on Sunday after a decade of ill-health.
He was paralysed in 1990 after being hit by a falling rig while he was performing on stage in Brooklyn, New York. Last year diabetes meant his right leg had to be amputated.
In March,was inducted into the Rock and Roll Hall of Fame but he was too ill to attend the ceremony. It was the second time he had been inducted into the US rock establishment's elite list.
In 1995 he received a Grammy Lifetime Achievement award to go with the Grammy Legend award he was presented with the previous year.became known as a civil rights hero as well as a respected entertainer; 1964's Keep On Pushing is credited with broadening the parameters of black music to include a political perspective, at a time when it was dominated by love songs and dance records.
He is credited with opening the way for James Brown to sing Say It Loud - I'm Black And I'm Proud in 1968 and Marvin Gaye's 1971 hit What's Going On.
Inderdaad, volgende maand alweer vijf jaar geleden overleden.quote:Op maandag 1 november 2004 15:51 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Curtis Mayfield
hm nouja dan doe ik wel een andere vraag:quote:Op maandag 1 november 2004 16:15 schreef ranja het volgende:
Dat account heb ik wel maar ik heb geen geluid op m'n werk
quote:started out as a jazz equivalent of what the rock world in 1970 was calling a "supergroup." But unlike most of the rock supergroups, this one not only kept going for a good 15 years, it more than lived up to its billing, practically defining the state of the jazz-rock art throughout almost all of its run.
also anticipated and contributed to the North American interest in world music rhythms and structures, prodded by keyboardist/co-founder
. And
, like many of jazz's great long-lived groups, proved to be an incubator for several future leaders who passed in and out of the band in a never-ending series of revolving-door personnel changes.
Dit klinkt als een Christina Aguilera uitspraak, de andere 3 alleen niet echt, maargoed dat is mijn gok dus.quote:Op maandag 1 november 2004 17:01 schreef Zanderrr het volgende:
- "I'm an ocean, because I'm really deep. If you search deep enough you can find rare exotic treasures."
Het is inderdaad Christina Aguilera.quote:Op maandag 1 november 2004 17:07 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Dit klinkt als een Christina Aguilera uitspraak, de andere 3 alleen niet echt, maargoed dat is mijn gok dus.
Welke band hoort op de plek vanquote:, a new addition to the top ranks of French electronica circa 1999, actually comprised two of the scene's most experienced producers:
and
. Besides their productions for Mo' Wax as La Funk Mob, the duo had also manned the boards for several excellent LPs by French rapper MC Solaar.
Nee, haar kniequote:Op maandag 1 november 2004 17:25 schreef ranja het volgende:
Hoe onbekender hoe sneller
Debbie Gibson duurde iets van 20 uur... ok stond haar gezicht er niet op maar toch
Dat waren twee bluesmuzikanten waar Pink Floyd (de twee voornamen) naar vernoemd is, geloof ik. Moet eerlijk bekennen dat ik verder nog nooit 1 noot muziek van deze heren heb gehoord.quote:Op maandag 1 november 2004 17:25 schreef DaisyDuke het volgende:
Wat zeggen jullie de namen Anderson & Council?
De bluesartiesten Pink Anderson en Floyd Council, wiens voornamen door Syd Barrett gebruikt werden om de naam van zijn groepje te bepalen...quote:Op maandag 1 november 2004 17:28 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Dat waren twee bluesmuzikanten waar Pink Floyd (de twee voornamen) naar vernoemd is, geloof ik. Moet eerlijk bekennen dat ik verder nog nooit 1 noot muziek van deze heren heb gehoord.
beetje onduidelijke vraagstelling, geef ik toe....quote:Op maandag 1 november 2004 17:29 schreef ranja het volgende:
Maar wat is je echte vraag nu Daisy, wie dat wel zijn ofzo?
quote:was one of the most creative bands to emerge from New York's punk scene of the mid-'70s, creating an influential new guitar vocabulary. While guitarists
and
liked to jam, they didn't follow the accepted rock structures for improvisation -- they removed the blues while retaining the raw energy of garage rock, adding complex, lyrical solo lines that recalled both jazz and rock. With its angular rhythms and fluid leads,
's music always went in unconventional directions, laying the groundwork for many of the guitar-based post-punk pop groups of the late '70s and '80s.
quote:Op maandag 1 november 2004 18:39 schreef bartrid het volgende:
goldie lookin' chain
quote:Rappers schenken club gouden kettingshirts
28/10/2004 11:00
De spelers van Newport County treden in de strijd om de nationale beker van Wales waarschijnlijk in een bijzonder tenue aan. De rappers van Goldie Lookin' Chain (GLC) sponsoren hun favoriete club met een speciaal gouden kettingshirt.
'Een van de fans heeft het shirt met de ketting en het logo als medaillon erop ontworpen', legde bandlid Mike Balls uit. 'Misschien kunnen we met dit shirt langer overleven in de Welsh Cup dan normaal.'
GLC scoorde zelf dit jaar een top vijf hit met het nummer Guns Don't Kill People, Rappers Do van hun debuutalbum Greatest Hits.
Een van de fans van Newport County benaderde de groep om een bijdrage te leveren. 'Ze zingen veel over Newport, zo'n beetje negentig procent van hun nummers gaat over de club. Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat ik ze heb benaderd', aldus Rob Sanwris.
DaisyDuke +1quote:Op maandag 1 november 2004 18:01 schreef DaisyDuke het volgende:
Ben Harper?
Zanderrr +1quote:Op maandag 1 november 2004 20:06 schreef Zanderrr het volgende:
Debbie Harry in Videodrome?
Inderdaad (in de speelfilm "Fire walk with me" iig, weet niet meer of 'ie ook in de TV-serie zat)quote:Op maandag 1 november 2004 20:23 schreef ranja het volgende:
Chris Isaak (Twin peaks)
Save ferris tochquote:Op maandag 1 november 2004 21:10 schreef bartrid het volgende:
dexy's midnight runners?
en ik beantwoordde hem ook al... Dexy's midnight runners ook wel bekend als `de tuinbroekenband'quote:Op maandag 1 november 2004 21:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Save ferris toch![]()
maar goed, die opmerking had niks met mijn vraag te maken
eindelijk.quote:Op maandag 1 november 2004 22:50 schreef DaisyDuke het volgende:
i feel fine?
quote:Op maandag 1 november 2004 22:32 schreef ranja het volgende:
ook niet
Ze waren er zelf wel blij mee
ach ik was er al flauw van dat zo'n vraag zo lang duurdequote:Op dinsdag 2 november 2004 09:29 schreef DaisyDuke het volgende:
Je hint was een inkopper ranja
quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:05 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Smells like booty
Je meent hetquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:22 schreef DaisyDuke het volgende:
Eye of the Tiger IS van Survivor
Weer wat geleerd vandaagquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Je meent het
quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:42 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Theo van Gogh dood
quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:25 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Noem nog 10 songs die gaan over achterwerken.
logisch, er zijn altijd grotere gekken die dit soort gekken serieus nemen. Een nieuwe trieste dag voor de Nederlandse Maatschappijquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Het heeft even geduurd, maar het is hem gelukt.
quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:44 schreef belsen het volgende:
[..]Def Rhymz - Schudden! Fountains Of Wayne - Sink to the bottom Tom Green - Bum bum song Outhere Brothers - Shake that ass Dennis O'Leary - Asshole Bumnotes - Bottom theme BAD - The bottom line Korn - Ass itch Jiskefet - Jeuk aan me naad Tool - Bottom
Dat is The Ex.quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:58 schreef ranja het volgende:
die X snap ik niet, verder lijkt me er weinig op aan te merken...
Ach jaquote:Op dinsdag 2 november 2004 12:00 schreef belsen het volgende:
Dat is The Ex.
nee, dat niet. het moet een of meer woorden zijn die meer dan 1 keer voorkomen en geen enkel woord in de titel mag maar 1 keer voorkomen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:18 schreef ranja het volgende:
in de titel moet een stukje bandnaam zitten bedoel je
Ik heb hem verbeterd, ik zag mijn fout op tijd in.quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:23 schreef dolle_hond het volgende:
ik zie dat ik in mijn vraagstelling niet geheel juist ben geweest, dus woorden die slechts 1 keer voorkomen naast dubbelen mag wel. belsen zit op 14..........
had je er net maar 14 of vergiste ik mequote:Op dinsdag 2 november 2004 12:21 schreef belsen het volgende:Abba - Ring ring Abba - Gimme, gimme, gimme Abba - Honey, honey The Vibrators - Baby, baby, baby Busted - Blah, blah, blah, blah Iggy Pop - Blah, blah Tom Green - The bum bum song (is ie weer) David Bowie - Rebel rebel Boudewijn de Groot - Ik ben ik Doe Maar - Hé hé The Beatles - She said, she said Mr. T Experience - Ba ba ba ba ba The Velvet Underground - Run, run, run The Misfits - Die, die my darling The Kinks - Yes sir, no sir
Blijft toch mijn dingetje...
quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:29 schreef belsen het volgende:
Bij welk muzikaal project was Theo van Gogh onlangs betrokken?
Bedoel ik niet, ik heb het over een groot muzikaal project...quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:31 schreef DaisyDuke het volgende:
"Het hoofd van Ferdinand Cheval"
Cool?quote:Op dinsdag 2 november 2004 13:08 schreef belsen het volgende:
Muziek - film-project...
Baby Got Backquote:Op dinsdag 2 november 2004 12:00 schreef Jimmy het volgende:
Spinal Tap - Big Bottom mag eigenlijk niet ontbreken hoor.
En ook geen Sir Mix-A-Lot met Big Butts? (of hoe dat nr ook heet!)
quote:Op dinsdag 2 november 2004 13:29 schreef DaisyDuke het volgende:
Zien van Marco B.?
quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:38 schreef BillyOcean het volgende:
Al deze artiesten worden gecovered op de bonus cd die bij de nieuwe cd van Placebo wordt geleverd...
ik net voor t eerst. het zuigt.quote:Op dinsdag 2 november 2004 16:08 schreef ranja het volgende:
Ik vind eigenlijk zo'n beetje alle covers die ik er van ken wel goed. Maar die van Jamie Cullum heb ik nog niet gehoord.
Als moord in de titel het selectiecriterium zou zijn geweest vallen alle songs van Murder Ballads af... als moord als onderwerp het criterium zou zijn geweest zou alleen Murder on the Dancefloor afvallen...quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:00 schreef methodmich het volgende:
Heel Murder Ballads van Nick Cave & The Bad Seeds, dat zijn er al 10.
Dan verder Murder On The Dancefloor van Sophie Ellis Bextor
Cop Killer van Body Count
You Kill Me van Sukilove
Moordenaar van Osdorp Posse
Killer van Adamski
Maar ook alle 10 de Murder Ballads, zou dan minus Sophie B., op 23 liedjes uitkomen....quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:16 schreef methodmich het volgende:
Nee hoor, die heeft Sophie B er tussen...
Zoals ik al zei is Sophie niet correct als "moord als onderwerp" het criterium zou zijn geweest... volgens mij gaat het nummer namelijk niet over moord, maar over het feit dat het ietsje te druk is op de dansvloer om lekker te kunnen dansen... de clip doet niet terzake...quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:45 schreef ranja het volgende:
Waarom zou Sophie niet goed zijn? Clip wel eens gezien? Ze gaan bij bosjes
Ik wil niet dat Nick Cave voor 10 telt trouwens, ik ken al die 10 titels niet eens.
quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Ha!
Erg warm......quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:39 schreef methodmich het volgende:
En Wilco is het toch ook niet?
Nee hoor, het is beslist niet onbekend.quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:28 schreef dolle_hond het volgende:
klinkt zeker niet slecht, maar wel onbekend
Het is een Nederlandse band...quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:34 schreef bartrid het volgende:
klinkt best bekend maar geen idee
quote:Op dinsdag 2 november 2004 21:25 schreef bartrid het volgende:
golden earring?
quote:Op dinsdag 2 november 2004 21:38 schreef BillyOcean het volgende:
De dijk?
Die zijn uit elkaar.quote:Op dinsdag 2 november 2004 21:44 schreef DaisyDuke het volgende:
the scene?
ik neem aan dat het van acda en de munnik is??quote:Op dinsdag 2 november 2004 21:51 schreef belsen het volgende:
En 't album, of het nummer...
Nou, vooruit maar...quote:Op woensdag 3 november 2004 00:58 schreef bukgeit het volgende:
Liedjes Van Lennie
maar, doe je het ook?quote:Op woensdag 3 november 2004 09:05 schreef bukgeit het volgende:
Om half tien kan ik een vraag stellen...
quote:Op woensdag 3 november 2004 09:50 schreef bukgeit het volgende:
Welk instrument wordt hier bespeeld?
[afbeelding]
quote:The jazz/hip-hop fusion collectivescored a major hit in 1994 with "
" a song that displayed the group's fondness for sampling classic recordings on the
label.
Howdi Mark,quote:Op woensdag 3 november 2004 10:07 schreef Mark het volgende:
Een drankorgel!allemaal!
quote:Op woensdag 3 november 2004 14:26 schreef Zanderrr het volgende:
Alfred Lion en Frances Wolf van Blue Note Records. En het antwoord op de vraag van Iggy_in_the_house is volgens mij US3
Die 'Shades Of Blue' van Madlib is trouwens zeker de moeite waard, ik ken geen van de originele opname's maar de remixen klinken prima.quote:Op woensdag 3 november 2004 14:26 schreef Zanderrr het volgende:
Alfred Lion en Francis Wolf van Blue Note Records. En het antwoord op de vraag van Iggy_in_the_house is volgens mij US3
quote:"
'New'Album Bootlegged in LA.
===================================
By Jerry Hopkins.
LOS ANGELES - More then 2,300 copies of "bootleg"album are now being sold in Los Angeles in what may be the entertainment industry's first truly hip situation comedy.
The simply-produced package - 26 cuts on two plain unmarked discs, called- was made from tapes never before released by
or by his now rather miffed record label, Columbia.
Rather, it was collected, pressed and currently is being marketed by two young Los Angeles residents both of whom have long hair, a moderate case of the shakes (prompted by paranoia) and an amusing story to tell.
Dit is bijna helemaal goed, dus ik reken 'm goed. "The basement tapes" is de legale versie die jaren later pas verscheen, de bootleg zelf stond bekend als "the Great White Wonder", omdat er niets op de platen en de hoes geschreven stond:quote:Op woensdag 3 november 2004 14:44 schreef belsen het volgende:
Dylan met The basement tapes?
Je moest eens weten, heb je die lingeriereclame met hem gezien? Die blik sprak boekdelen.quote:Op woensdag 3 november 2004 14:58 schreef Mark het volgende:
Bob Dylan danst niet stiekem met je
Dan bedenk je maar welk nummer van Dylan op nummer 1 gestaan heeft.quote:Op woensdag 3 november 2004 15:08 schreef Mark het volgende:
Ik geloof dat ik 4 nummers van TL ken, dat schiet niet zo op
Je denkt warm, maar niet goed genoeg...quote:Op woensdag 3 november 2004 15:12 schreef ranja het volgende:
De enige Dylan die op 1 gestaan heeft in NL is volgens mij Knocking on heavens door, dan ook nog in de uitvoering van Guns 'n roses. Maar waar klopt Toontje lager op?
Ik zou nog eens nadenken over Ranja's post...quote:Op woensdag 3 november 2004 15:16 schreef Mark het volgende:
Of is van allebei een liedje gebruikt als tune voor een programma?
quote:Op woensdag 3 november 2004 15:29 schreef DaisyDuke het volgende:
Ahhh! Death Is Not The End en Niks na de Dood... meningsverschilletje over het hiernamaals dus...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |