Dat vraagteken stond in die topic titelquote:Op donderdag 21 oktober 2004 08:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat vraagteken kan weg, want de dollar was gisteren al op 1.26, je had het topic beter over $1.30 of $1.40 kunnen laten gaan.
Dan zit je idd goed daarquote:Op donderdag 21 oktober 2004 08:46 schreef Libris het volgende:
Heerlijk, betaald krijgen in euro's en prijzen die gebaseerd zijn op US$, laat nog maar even stijgen
toen TS het topic opende was de euro nog minder waard dan de dollar en toen was pariteit in zicht ,daarom het vraagteken. Het was ook een mijlpaal. De 1.26 was vandaag al bereikt en is bovendien niet een alltime high. NIet echt de ideale topictitel dus.. 1.30 of 1.40 was mooier geweest... dat bedoelde ik.. maargoed maakt op zich voor de rest van de discussie niet echt natuurlik..quote:Op donderdag 21 oktober 2004 08:46 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dat vraagteken stond in die topic titelVandaar dat die hier ook staat
Oeps sorry ik dacht dat je het vraagteken in de link naar dat andere topic bedoeldequote:Op donderdag 21 oktober 2004 08:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
toen TS het topic opende was de euro nog minder waard dan de dollar en toen was pariteit in zicht ,daarom het vraagteken. Het was ook een mijlpaal. De 1.26 was vandaag al bereikt en is bovendien niet een alltime high. NIet echt de ideale topictitel dus.. 1.30 of 1.40 was mooier geweest... dat bedoelde ik.. maargoed maakt op zich voor de rest van de discussie niet echt natuurlik..
Ik zat me één ding af te vragen Die Greenspan die is al mega oud, dus die zal wel een keer de pijp uit aan. Als hij nu zou sterven zou dat een groot hefboom effect op de dollarkoers hebben? Of alleen een korte termijn schrikeffect.
van die mijlpaal wist ik niet en ook nietdat ie nog niet zo hoog was bij het openen van dit topic.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 08:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
toen TS het topic opende was de euro nog minder waard dan de dollar en toen was pariteit in zicht ,daarom het vraagteken. Het was ook een mijlpaal. De 1.26 was vandaag al bereikt en is bovendien niet een alltime high. NIet echt de ideale topictitel dus.. 1.30 of 1.40 was mooier geweest... dat bedoelde ik.. maargoed maakt op zich voor de rest van de discussie niet echt natuurlik..
merciquote:Op donderdag 21 oktober 2004 12:58 schreef _-rally-_ het volgende:
TT edit op verzoek TS
$1.2808 op dit moment zelfs al!!! , ik weet niet zeker of het nu al een record is, het record van begin dit jaar was ook iets in de $1.28quote:Op maandag 25 oktober 2004 08:46 schreef D.Rose het volgende:
$1.2768
Omdat ze veelal gewoon met dollars betalen.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:39 schreef bankrupcy het volgende:
Het opvallende is dat de VS blijven kopen in het buitenland, ondanks de goedkope dollar. Dit kan de positie van de dollar verder onder druk brengen.
Nee.quote:Op maandag 25 oktober 2004 15:21 schreef Oksel het volgende:
De australische dollar is toch verbonden met de amerikaanse dollar...!?
quote:Op vrijdag 5 november 2004 21:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 08:26 schreef D.Rose het volgende:
*In USA auto gaat kopen binnenkort
bron??quote:Op donderdag 4 november 2004 19:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
we zaten vandaag op 1¤=$1,29 , gestaag omhhoog, de komende dagen 1,30 , we hebben wat stagnatie gehad, maar de lijn naar boven is weer ingezet.
Ik meen trouwens dat er ooit is afgesproken dat bamken zouden intervenieren op 1.30 , zouden ze dat nu nog steeds doen? Het is immers geld stoppen in een bodemloze put en ik denk dat het beter is ipv kunstmatig de amerikaanse economie overeind te houden de boel maar eens laten klappen. Dan kan men met een schone lei beginnen.
als je Trichet btje kent, weet je dat die niet de euro ondersteunt met renteveranderingenquote:Op woensdag 10 november 2004 07:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:Greenspan gaat de rente vandaag flink verhogen in de VS, dit betekent dat de bus richting $1,50 even zal stoppen helaas..
Ik hoop dat Europa volgt met een renteverhoging.
hoge euro/dollar koers jaquote:Op woensdag 10 november 2004 15:21 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ja zo slim ben ik niet hoor, maar hoe hoger de dollar staat hoe beter voor mij? (ik ga in dec naar new york!!)
www.nu.nlquote:Italië zinspeelt op interventie euro
Uitgegeven: 11 november 2004 09:18
ROME - Italië heeft openlijk de mogelijkheid geopperd om te interveniëren teneinde zo de koers van de euro omlaag te krijgen. Minister van Economische Zaken Domenico Siniscalco heeft verklaard dat de groep van rijkste zeven industrielanden (G7) overweegt stappen te ondernemen.
De uitlatingen van de bewindsman hangen direct samen met de aanhoudende stijging van de euro, die woensdag voor het eerst even boven de 1,30 dollar kwam. Na de uitlatingen van de Italiaanse minister zakte de koers iets terug. Donderdag noteerde de euro in de ochtenduren 1,2885 dollar. Het Amerikaanse besluit van woensdag om de rente te verhogen had nauwelijks effect omdat de financiële markten er al rekening mee hadden gehouden.
In februari boog de G7 zich ook al over de euro. In die periode kwam de Europese munteenheid ook al op een hoog niveau te staan. De G7 sprak zich destijds uit tegen "excessieve en wanordelijke bewegingen" op de valutamarkten.
Als iemand kan voorspellen hoe de wisselkoers van een munt gaat verlopen gedurende zes maanden zou hij schatrijk worden.quote:Op woensdag 17 november 2004 13:36 schreef Smeich het volgende:
Ok, ik zal in januari voor 6 maanden naar San Francisco gaan en heb nog steeds niet mijn geld omgewisseld in $. Het is nu wel aantrekkelijk lijkt mij zo, dus is het aan te raden om dit nu te doen of toch nog even wachten?
schatrijk?quote:Op woensdag 17 november 2004 16:18 schreef freako het volgende:
[..]
Als iemand kan voorspellen hoe de wisselkoers van een munt gaat verlopen gedurende zes maanden zou hij schatrijk worden..
Dat hoeft niet. Bij valutahandel hoeft maar een heel kleine marge bij de broker aangehouden te worden - met een paar duizend dollar kun je al een ton inzetten. Op die manier kun je snel je geld verdubbelen (of kwijtraken), en daarmee ook weer je dealtjes.quote:Op woensdag 17 november 2004 17:36 schreef D.Rose het volgende:
alleen als je een paar miljoen hebt om te investeren
Nou, ik dacht wellicht weet iemand of er een bepaalde trend te verwachten is nu dat het nog gunstiger zal maken om euro's om te wisselen voor dollars.quote:Op woensdag 17 november 2004 16:18 schreef freako het volgende:
[..]
Als iemand kan voorspellen hoe de wisselkoers van een munt gaat verlopen gedurende zes maanden zou hij schatrijk worden..
De grootste kans is dat de dollar blijft zakken.quote:Op woensdag 17 november 2004 18:47 schreef Smeich het volgende:
[..]
Nou, ik dacht wellicht weet iemand of er een bepaalde trend te verwachten is nu dat het nog gunstiger zal maken om euro's om te wisselen voor dollars.
ik dacht lager eikquote:Op woensdag 17 november 2004 20:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
De grootste kans is dat de dollar blijft zakken.
Voor het historisch perspectief; $1 = ƒ 1,67 volgens mij de laagste koers ooit.
in India kan je overal gewoon pinnen met je postbankpas. Ik heb geen travelerscheques meegenomen daarheen iig, verder had ik nog een visacard voor nood. wellicht in het binnenland is het anders, maar in de grote steden kun je overal pinnen. Euro's zijn verder ook overal inwisselbaar, ze hebben die zelfs liever dan dollars.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:36 schreef Mereltje het volgende:
BloodhoundFromHell wat is nu slimmer travelchecques in Euro's of in dollars te nemen als je naar India wil... misschien wat offtopic maar jij bent er geweest..
zo dacht ik ook.... maar tegenwoordig is de euro meer gevraagd, ook omdat de dollar zo zakt.. en het anti amerikaans gevoel enz enz....quote:Op woensdag 17 november 2004 21:43 schreef Mereltje het volgende:
ja weet ik wel dat je overal kunt pinnen maar ik neem gewoon travelcheques mee en zit nu dus te twijfelen of ik dat in dollars doe of in euro's omdat dollars algemeen bekend zijn, euro's naar mijn idee minder.. maar volgens jou kan ik dus beter voor de euro's gaan.. hmm zal er eens over nadenken..
Ik denk dat het niet uitmaakt in dit geval.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:43 schreef Mereltje het volgende:
ja weet ik wel dat je overal kunt pinnen maar ik neem gewoon travelcheques mee en zit nu dus te twijfelen of ik dat in dollars doe of in euro's omdat dollars algemeen bekend zijn, euro's naar mijn idee minder.. maar volgens jou kan ik dus beter voor de euro's gaan.. hmm zal er eens over nadenken..
Dat is inderdaad wel een goed argument..quote:Op woensdag 17 november 2004 21:48 schreef appelsientje het volgende:
[..]
zo dacht ik ook.... maar tegenwoordig is de euro meer gevraagd, ook omdat de dollar zo zakt.. en het anti amerikaans gevoel enz enz....
ff wat anders.... jou user icoon... waar is dat ook al weer van ?? ik herken het nog van vroeger![]()
Maar ik kan er ff niet op komen.
[offtopic] Pol las ik vroeger ook altijd, bij mn ouders liggen als het goed is nog een aantal stripboeken hiervan...quote:Op woensdag 17 november 2004 21:53 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een goed argument..
Het icoon stelt Pol voor van het stripboek Pol (de beer en die pelikaan) tis jeugdsentiment![]()
als het beleid in de VS niet substantieel wijzigt zal elke interventie van tijdelijke aard zijn.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:24 schreef StefanP het volgende:
Stel dat Berlusconi & co stappen nemen om de euro zwakker te maken, zoals hij onlangs opperde, hoelang denken jullie dat het duurt voordat de dollar daarna weer sterker wordt? Als we er even hypothetisch vanuit gaan dat dat succes heeft. Ik wil graag weten hoeveel tijd ik in zo'n geval nog heb om snel dollars te kopen voor ik emigreer...
ik roep al jaren tegen spot-prijzenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 08:45 schreef MikeyMo het volgende:
heerlijk toch, goedkope roep uit de states
Voor de euro is het natuurlijk wel een historisch hoogtepunt tov de dollar, laten we dat vooral niet vergeten!!quote:woensdag 17 november 2004 uur.
Koers euro tegenover dollar naar record
ANP
AMSTERDAM - De koers van de euro tegenover de Amerikaanse dollar is woensdagmorgen op de Europese valutamarkten gestegen naar een recordniveau van 1,3046 dollar. Rond het middaguur lag de koers slechts een fractie onder dat peil.
Voor het bereiken van het record was niet veel nodig. Dinsdag stond de koers van de euro bij het slot van de handel op de Europese effectenbeurzen op 1,2980 dollar, slechts weinig onder het record van 1,3005 van vorige week woensdag.
De opmars van de euro is grotendeels toe te schrijven aan zwakte van de dollar als gevolg van de enorme tekorten op de begroting en de handelsbalans van de Verenigde Staten. Ook tegenover andere valuta's heeft de Amerikaanse munteenheid het moeilijk. Zo kwam de koers ten opzichte van de Zwitserse frank woensdagmorgen op het laagste peil in 8,5 jaar.
De Europese Unie heeft de VS te verstaan gegeven niet blij te zijn met de aanhoudende daling van de dollarkoers. De exportpositie van bedrijven in Europa wordt er immers door ondermijnd. De Amerikanen maken echter geen aanstalten tot enige actie, zelfs niet verbaal.
De Amerikaanse minister van Financiën, John Snow, verklaarde woensdag tijdens een bezoek aan Londen dat zijn land vasthoudt aan een sterke-dollarbeleid en niet uit is op verzwakking van de 'greenback'. Maar dat geluid is al vele jaren te horen en betekent in de praktijk weinig.
Snow zei te willen luisteren naar de Europese klachten, maar herhaalde nog eens dat de wisselkoersen in de ogen van de VS moeten worden bepaald op de valutamarkten. ,,De historie leert dat pogingen om de waarde van valuta's buiten de markten om te bepalen in het beste geval niet lonend zijn. Niemand heeft zich naar welvaart gedevalueerd. Dat kan niet'', aldus Snow.
Omgerekend naar de valuta's die zijn opgegaan in de euro is de dollar nog niet op een historisch dieptepunt beland. Het record van woensdagmorgen komt overeen met 1,69 gulden. In april 1995 werd een laagste peil bereikt van ongeveer 1,51 gulden. Dat komt overeen met een eurokoers van 1,46 dollar.
off-topic: jaaaa, dat was m, was ook al aan het denken waarvan ik m kende.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:53 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een goed argument..
Het icoon stelt Pol voor van het stripboek Pol (de beer en die pelikaan) tis jeugdsentiment![]()
Hmm.. het is niet helemaal onmogelijk, het topic loopt niet zo heel hard, en de dollar zakt wel steeds sneller in elkaar. Ik schrik wel een beetje van hoe kort het 'Bush-effect' is geweest. Ik had dat toch wel een maandje of zo gegeven.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
$1.46 zou dus een echt all-time low betekenen , dan hebben we nog ff te gaan. ik ben benieuwd of we dat in dit topic gaan halen.
Het is weer dagelijks een nieuw record, maar rond de 1.35 wordt het echt interessant, omdat men dan heeft gedreigd met evt ingrijpen, het is maar de vraag of dat gaat gebeuren, maar de dreiging kan al voor een demping van de dalende dollarkoers zorgen.quote:Opnieuw record voor euro
Uitgegeven: 23 november 2004 15:14
Laatst gewijzigd: 23 november 2004 15:16
AMSTERDAM - De koers van de euro tegenover de dollar is dinsdagmiddag op de Europese valutamarkten gestegen naar een recordniveau van 1,3093 dollar. Het vorige record werd donderdag gevestigd met een notering van 1,3074 dollar.
De verdere opmars van de euro was het gevolg van het nieuws dat de centrale bank van Rusland het aandeel van de euro in haar deviezenreserves zal vergroten ten koste van de dollar. De achterliggende oorzaken van de aanhoudende verzwakking van de dollar zijn de enorme tekorten op de betalingsbalans en de begroting van de Verenigde Staten.
Vergeet het. De huizenprijzen zijn er weliswaar erg gestegen, maar die beweging kan ieder moment de andere kant opslaan. Amerikanen zitten al aan de top van hun krediet en als de dollar instort moeten ze hun rente verhogen om nog nieuw kapitaal aan te trekken. Daarop reageert de hypotheekrente, met als gevolg dat mensen minder voor een huis kunnen bieden. Verder is de werkgelegenheid in Arizona de laatste drie jaar afgenomen en zijn de vaste lasten (m.n. energiekosten) erg toegenomen, zodat er nog minder aan wonen besteed kan worden. Ik zou er dus twee keer over nadenken.quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:28 schreef HarigeKerel het volgende:
Investeren in een huis in Arizona waar de bevolking de komende jaren enorm gaat toenemen gaat steeds intressanter worden.
Allemaal, of lieg je ons gewoon weer eens voor?quote:Op woensdag 24 november 2004 20:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
$1.3173 nu, de 1.32 is in zicht. We gaan nu hard! Dit komt deels omdat Rusland openlijk het vertrouwen in de dollar heeft opgezegd en dat alle deviezenreserves worden omgewisseld in euro's.
Het ziet er goed uit, alle signalen staan op groen voor een vrije val va de dollar!!quote:Euro dik door 1,32 dollar
Uitgegeven: 25 november 2004 15:24
AMSTERDAM - De euro is donderdag wederom op een record beland. De koers van de Europese munteenheid ging ruim door de 1,32 dollar heen en stond in de middag op een hoogtepunt van 1,3237 dollar.
De stijging van de eurokoers is het gevolg van de daling van de koers van de dollar. De financiële markten verliezen meer en meer het vertrouwen in de Amerikaanse munteenheid en laten de dollar vallen. ADVERTENTIE
Het record van donderdag kwam tot stand nadat vier banken, UBS, JP Morgan, Merrill Lynch en Deutsche bank, hadden laten weten dat het recordtekort op de lopende rekening van de Amerikaans betalingsbalans de dollar verder zal ondermijnen.
Valutamarkten
De vier banken nemen 34 procent van de dagelijkse omzet (1,9 biljoen dollar) op de internationale valutamarkten voor hun rekening. Ze zien de koers van de dollar op korte termijn verder zakken en derhalve de euro verder in koers stijgen.
Paul Volcker, voormalig president van de Amerikaanse centrale banken, verklaarde in een tv-interview dat de Verenigde Staten steeds afhankelijker worden van kapitaal uit het buitenland. "Het probleem is hoe lang dat kan doorgaan."
Pol is die beer met de rode broek hoor.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:53 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Het icoon stelt Pol voor van het stripboek Pol (de beer en die pelikaan) tis jeugdsentiment :')
Ben je nou echt zo'n Tokkie of heb je zelf geen pensioenfonds?quote:Op woensdag 24 november 2004 21:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Degenen die tegen zijn zijn alleen maar die zakenlui die toch al multimiljonair zijn! De gewone burger kan mooi goedkoop op vakantie. Die pensioenfondsen zijn rijk zat en hoef je geen medelijden mee te hebben, want die hebben nota bene geld weggegeven aan de bedrijven door smerige constructies tijdens de hoogtijdagen van de beurs. Laat die bedrijven dat gestolen geld maar eens terugbetalen nu die beurs wat minder gaat.
Onder de redenen horen in ieder geval :quote:Op donderdag 25 november 2004 19:53 schreef HarigeKerel het volgende:
Eigenlijk is het wel een intressant onderwerp voor een scriptie, waarom Nederlandse firma's zo vaak falen in de VS...
Had ik dat maar bedacht voor ik mijn scriptie schreef
door de 1.33 heen (op het moment van schrijven zitten we precies op de 1.33) maar de stijgende lijn zet door in een steeds straffer tempo, ook ten opzichte van de andere valuta overigens.quote:Dollar verliest opnieuw
Uitgegeven: 26 november 2004 08:28
TOKIO - De dollar lijkt in een vrije val te geraken en is vrijdag op de valutamarkten in het Verre Oosten steeds verder weggezakt.
Vooral tegenover de euro leverde de munt fors in. Nadat eerst ruim 1,32 dollar betaald moest worden voor een euro brak de munt de grens van 1,33 dollar en noteerde de euro, kort voordat de valutahandel in Europa begon, 1,3329 dollar.
Dit is het laagste niveau dat de dollar ooit heeft genoteerd ten opzichte van de euro. In Japanse yens uitgedrukt zakte de 'greenback' naar een peil dat in vier jaar niet was bereikt en belandde net boven de 102 yen.
Makkelijk voor de douane ook. Kunnen de invoerrechten in 1 keer afgerekend worden.quote:Op donderdag 2 december 2004 14:21 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Misschien kunnen we wel een inkoopactie beginnen uit amerika. Laten we 1 vrachtschip vol met auto's, pc's en zo overkomen,![]()
quote:Rente eurolanden onveranderd
Uitgegeven: 2 december 2004 14:55
FRANKFURT - De Europese Centrale Bank (ECB) heeft besloten geen wijzigingen aan te brengen in de bestaande rentetarieven. Dat houdt in dat het belangrijkste tarief, de herfinancieringsrente, voorlopig op 2 procent blijft staan. De bank maakte dit donderdag bekend na afloop van de maandelijkse vergadering over de rente.
Het besluit kwam voor analisten niet als een verrassing. Een verhoging zou de koers van de euro, die tegenover de dollar record na record breekt, alleen maar verder hebben opgedreven. Een verlaging van de rente zou de inflatie, die als gevolg van de hoge olieprijzen boven de doelstelling van de ECB ligt, verder hebben doen stijgen.
Het is de achttiende maand achtereen dat er geen verandering komt in de rente die geldt voor de landen die de euro als munteenheid hebben.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Dit is eenslecht bericht. Ik had gehoopt dat de ecb ook een rentestijging zou doorvoeren. Het besluit de rente NIET te verhogen kan weer leiden tot stagnatie van de koers. Dat bleek al, want direct na dit bericht zakte de euro weer tot zelfs onder de 1.33 !!![]()
![]()
Omdat hij weinig over economie weet?quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:53 schreef nikao het volgende:
sorry als ik dit gemist heb.. maar waarom ben je eigenlijk zo blij met een dalende dollarkoers BFH?
ik ookquote:Op vrijdag 3 december 2004 08:11 schreef dolle_hond het volgende:
ik vind het top, die goedkope dollar.
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:11 schreef dolle_hond het volgende:
ik vind het top, die goedkope dollar.
lekker via ebay afrekenen in dollars en dat scheelt inmiddels bijna 50 % met toen ik er mee begon
quote:Op vrijdag 3 december 2004 09:54 schreef Pumatje het volgende:
icoontje van hem is van windows iets laten zoeken, krijg je een hondje als icoontje, net als de paperclip in word.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Dit is eenslecht bericht. Ik had gehoopt dat de ecb ook een rentestijging zou doorvoeren. Het besluit de rente NIET te verhogen kan weer leiden tot stagnatie van de koers. Dat bleek al, want direct na dit bericht zakte de euro weer tot zelfs onder de 1.33 !!![]()
![]()
Ja, dat kan, en nee, dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:45 schreef Hertog_Martin het volgende:
kan je trouwens bij de bank geld omzetten naar dollars en die later weer omzetten naar euros? ik denk namelijk dat het vanaf dit moment weer gaat dalen
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:45 schreef Hertog_Martin het volgende:
kan je trouwens bij de bank geld omzetten naar dollars en die later weer omzetten naar euros? ik denk namelijk dat het vanaf dit moment weer gaat dalen
klopt.. alleen Google AdSense betaalt mij in $...dus das dan weer wat minderquote:Op maandag 6 december 2004 10:40 schreef xman het volgende:
Het heeft natuurlijk wel z'n voordelen. Online diensten in de VS zijn nu goedkoper dan ooit!
En als wij allemaal lekker in de VS spulletjes gaan kopen, is dat weer goed voor de export van de VS. Op deze manier trekt de dollar weer aan en en begint het verhaaltje weer van voren af aan.quote:Op maandag 6 december 2004 18:39 schreef Outl4w het volgende:
Nou nou wat moet je blij zijn met zon daling van de dollar...
Is het niet zo dat de Nederlandse economie nog helemaal niet zo tof draait?? Als men door die dollar ook nog es van alles uit de VS koopt dan zijn de spreekwoordelijke rapen gaar.
Hier spreekt iemand die het snapt.quote:Op vrijdag 10 december 2004 03:12 schreef Bowny het volgende:
[..]
En als wij allemaal lekker in de VS spulletjes gaan kopen, is dat weer goed voor de export van de VS. Op deze manier trekt de dollar weer aan en en begint het verhaaltje weer van voren af aan.
Nooit anders geweest.
De welbekende conjunctuurquote:Op vrijdag 24 december 2004 00:22 schreef Landmass het volgende:
[..]
Hier spreekt iemand die het snapt.
Weet iemand wat een "dollarcrisis" inhoudt? Verder denkt die John mcarthy alleen aan zn eigen portemonnee met zn geen leven boven de 1,34... (de beste man krijgt waarschijnlijk in dollars betaald) Je ziet dat er inmiddels nauwlijks meer negatieve reacties zijn op de beurs op de lage dollarkoers.. een goed teken en ook een tejen dat er niet gaat ingegrepen worden en de dollar snel nog een stuk omlaag kan! op naar ¤1=$2quote:dinsdag 28 december 2004 uur.
Euro naar record door speculatie
Van onze verslaggever Olav Velthuis
AMSTERDAM - De euro heeft maandag op de valutamarkten wederom een record bereikt. Aan het begin van de avond kostte een euro 1,3638 dollar. Handelaren leken er van overtuigd te zijn dat de Verenigde Staten noch Europa op korte termijn ingrijpen om de opmars van de euro te remmen.
De euro nam maandag een dollarcent in waarde toe. Dat geldt onder handelaren als een uitzonderlijk grote koersbeweging. Vorige week nog zei John McCarthy, directeur valutamarkten bij ING Capital Markets in New York, tegen persbureau Reuters dat er 'momenteel simpelweg geen leven' is boven de 1,34 dollar.
Over de vraag of de huidige eurokoers de waarde van de munt weerspiegelt, zijn de meningen van analisten verdeeld. Sommigen denken dat de opmars van de euro terecht is omdat handelaren vertrouwen verliezen in de dollar. Zowel de Amerikaanse regering als de bevolking leeft op te grote voet, en lijkt nauwelijks geneigd daar iets aan te doen.
President Bush liet eerder deze maand weten dat hij voorstander is van een 'sterke dollar.' Tegelijkertijd liet hij echter weten dat de dollarkoers uiteindelijk niet door hem, maar door valutahandelaren wordt bepaald. De laatsten maakten daaruit op dat de Amerikaanse regering niet zal ingrijpen om de val van de dollar te stuiten.
Andere analisten schrijven de snelle opmars van de euro echter vooral toe aan speculatie op de valutamarkten. Zij wijzen erop dat de huidige koers de relatieve sterkte van de Europese economie niet weerspiegelt, zeker omdat de Amerikaanse economie veel sneller groeit dan de Europese.
Speculanten zouden ervan uitgaan dat de pijngrens voor Europa nog niet is bereikt. Van ingrijpen op de valutamarkt is volgens hen daarom nog geen sprake.
Het handelsvolume, dat vanwege de kerstvakantie gering was maandag, versterkte de bewegingen op de valutamarkten nog eens. Zowel in Engeland, Australië als Canada waren de valutamarkten gisteren gesloten.
Door de snelle opmars neemt de angst voor een dollarcrisis toe. 'Als investeerders hun geduld verliezen of als beleidsmakers niet tot daden overgaan, bestaat er een aanzienlijke kans op een dollarcrisis', schrijft zakenbank Lehman Brothers in haar rapport over de Amerikaanse economie in 2005. In dat geval zou de onrust op de valutamarkt op andere financiële markten kunnen overslaan.
Dat bedrijf zelf ontvangt ook alles in dollars, dus dan zouden zij verlies gaan maken.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
zolang je in de usa woont maakt het niks uit, anders zou ik opslag vragen, of vragen of ze je in euro's willen uitbetalen.
Yep, bijna helemaal. Ik zie alleen geen reden om door te gaan tot 355. Maar er gebeuren wel vaker dingen op de beurs waar ik de reden niet voor ziequote:Op maandag 3 januari 2005 18:56 schreef Bowny het volgende:
Edit: Ik verwacht nog door te gaan tot 355 en dan gaan we naar beneden.
Kan iemand zich vinden in deze visie?
Wachten is geen optie, al genoeg gewacht.quote:Op maandag 3 januari 2005 18:28 schreef Toodles het volgende:
De dollar gaat nog verder wegzakken dit jaar, no worries, D.Rose.
Er zijn geen tekenen whatsoever dat de dollar zou gaan stijgen. Economie sucks, twin-deficit wordt alleen maar groter, werkloosheid stijgt nog steeds, geen interventies van de centrale banken gepland noch mogelijk, etc...
Voor het eind van het jaar zien we zeker de 1,45 op de borden staan. Gewoon nog even wachten dus, of short-gaan in dollars natuurlijk
Al eentje op het oog?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:26 schreef D.Rose het volgende:
Wachten is geen optie, al genoeg gewacht.
Wellichtquote:
ik wil ook wel een hoge dollar hoor.. krijg ook inkomsten binnen in dollars.. (tis niet veel .. maar tochquote:Op woensdag 5 januari 2005 08:25 schreef dp81 het volgende:
Ik ben blijkbaar de enige hier die een zo hoog mogelijke dollar wil.. US dollars, alles wordt uitbetaald in dollars.
krijg dollars van adsense.. niet echt mijn tarieven dusquote:Op woensdag 5 januari 2005 09:26 schreef Toodles het volgende:
Mij maakt het niet uit welke kant de dollar opgaat, hoor. Ik deed slechts een voorspelling.
Alle indicatoren wijzen niet op een herstel van de dollar op korte termijn (lees: binnen 2 jaar). Dus dan zal je toch je dollar-tarieven omhoog moeten gooien om hetzelfde te blijven verdienen.
Ik wil voorlopig nog een lage dollar.quote:Op woensdag 5 januari 2005 08:25 schreef dp81 het volgende:
Ik ben blijkbaar de enige hier die een zo hoog mogelijke dollar wil.. US dollars, alles wordt uitbetaald in dollars.
Ik denk dat het tijdelijk is en dat de dollar straks weer gaat zakken.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:09 schreef nikao het volgende:
hmm.. zit er nog meer in denken jullie?.. heb nog een cheque thuisliggen.. innen of ff wachten nog?
quote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:09 schreef nikao het volgende:
hmm.. zit er nog meer in denken jullie?.. heb nog een cheque thuisliggen.. innen of ff wachten nog?
quote:Op maandag 3 januari 2005 18:28 schreef Toodles het volgende:
Er zijn geen tekenen whatsoever dat de dollar zou gaan stijgen. Economie sucks, twin-deficit wordt alleen maar groter, werkloosheid stijgt nog steeds, geen interventies van de centrale banken gepland noch mogelijk, etc...
Voor het eind van het jaar zien we zeker de 1,45 op de borden staan.
nee nog ff aanhouden.. moet nog ff wat cheques innen.........;)quote:Op woensdag 12 januari 2005 11:19 schreef Toodles het volgende:
Net weer dollars verkocht op 1,31 rond, dus laat nu maar weer zakken, de opleving heeft lang genoeg geduurd nu![]()
![]()
*zich hierin kan vindenquote:Op woensdag 12 januari 2005 11:19 schreef Toodles het volgende:
Net weer dollars verkocht op 1,31 rond, dus laat nu maar weer zakken, de opleving heeft lang genoeg geduurd nu![]()
![]()
Denk eens hier in mee. Het dubbeltekort als gevolg van enorme importen uit Azie wordt gefinancierd door Aziatische landen die hun trade-surplus beleggen in Amerikaanse (staats)obligaties. Dit heeft als gevolg dat de rente laag kan blijven wat helpt de inflatie te drukken. De lage rente is voor de USA een goedkope manier om hun economie er weer boven op te helpen dmv extra overheids uitgaven en het bevorderen van investeringen. Theoretisch gezien zou een lage inflaties dus ervoor zorgen dat de munt relatief waarde vast is (ieg niet dalend).quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:58 schreef Prinz_ het volgende:
Leuk die prognoses, maar als je het echt kan voorspellen zou je stinkend rijk kunnen worden
Voorlopig wordt die dollar even sterker. 1.3067 staat hij nu op.
Nee ik zie die dollar nog wel ff zakken , kan me nog wel herinneren van vorig jaar , dat de dollar aan het zakken was , toen steeg hij opeens weer , en daarna zakte hij nog verder dan voorheen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 07:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het was even grote paniek op de beurzen toen de euro een forse duikeling maakte tov de dollar , je zag meteen dat de handelaren de schrik o het hart sloeg. Gelukkig is er weer herstel opgetreden en gaan we weer richting 1.33 .. dit neemt niet weg dat er een deuk is in het vertrouwen, laten we hopen dat het herstel definitief is en dat de koers richting 1.40-1.50 weer is ingezet!
hij moet omhoog zakkenquote:Op donderdag 13 januari 2005 17:39 schreef Enchanter het volgende:
En hij is weer wat gezakt vandaag , zo mag ik het graag zien
hehe.. omzet, winst of inkomen? (dat laatste lijkt me niet.. maar je weet nooitquote:Op dinsdag 18 januari 2005 17:59 schreef D.Rose het volgende:
[..]
beetje socialer mag ook wel hoor
1 cent verschil scheelt me toch al zo'n ¤250
lucky bastardquote:Op woensdag 19 januari 2005 08:21 schreef Libris het volgende:
Hehe, net even uitgerekend...
Ik krijg betaald in euro's, geef uit in Singapore dollars. In juni 2003 was de koers 1 euro = 1.70 S$, op dit moment zo'n 1 euro 2.10 S$, mijn koopkracht is er dus met ruim 20% op vooruit gegaan in 1.5 jaar. Stijgt u maar vooral verder lieve euro
Zoals in de OP te lezen staat ben ik van plan in de USA een auto te gaan kopen.quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:17 schreef nikao het volgende:
[..]
hehe.. omzet, winst of inkomen? (dat laatste lijkt me niet.. maar je weet nooit) en per jaar maand week?
$25000 is een heel bedrag
ik wil m niet stabiel, ik wil m zien dalenquote:Op woensdag 26 januari 2005 14:08 schreef Toodles het volgende:
't-is errug rustig met de dollar, lekker stabiel rond de 1,30, zeer aangenaam
hmm, ik had rond deze tijd al wel op 1,40 gehoopt!quote:Op woensdag 26 januari 2005 14:08 schreef Toodles het volgende:
't-is errug rustig met de dollar, lekker stabiel rond de 1,30, zeer aangenaam
Leg dat eens uit dan:quote:Op woensdag 26 januari 2005 19:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
In principe is een lage dollarkoers voor ons veel beter dan een hoge,..
In theorie klinkt het allemaal heel leuk, praktijk is toch echt wat anders.quote:Op woensdag 26 januari 2005 20:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als bedrijf mag je niet afhankelijk zijn van koersfluctuaties, dat is een slechte basis.. wat meer, of minder winst maakt niks uit.. voordeel van een lage dollarkoers is dat bedrijven gedwongen worden efficient te werken, waardoor de basis onder het bedrijf veel steviger wordt.
Verder zullen de Amerikanen niet om een devaluatie van de dollar uit kunnen komen als de schulden zich op blijven stapelen en men dit alleen nog maar compenseert door de drukpers harder te zetten. Dit tijdelijk negatieve herstelt zichzelf op den duur en dan zul je zien dat de europese bedrijven eerder baat hebben bij een solide financieel beleid.
Klopt, maar iedere keer als de dollar zakt wordt het budget groter en wil ik de lat verleggen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 19:01 schreef Toodles het volgende:
Jij moet gewoon dat stuk plastic gaan halen in de US, en ietsje extra afdingen, je hebt tenslotte geen inruil
Gelijk heb je, zou ik ook doenquote:Op donderdag 27 januari 2005 08:15 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Klopt, maar iedere keer als de dollar zakt wordt het budget groter en wil ik de lat verleggen.
Daar streven we naarquote:Op maandag 14 februari 2005 08:22 schreef Toodles het volgende:
Handig, zo'n koers-poster, scheelt mij weer wat sites bezoeken,en het is nog ON-topic ook
![]()
jij bent ook zo'n expert op het gebied van monetaire zakenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
omdat de fed de rente heeft verhoogd. Europa loopt nu uit de pas, de ECB moet reageren om de vrije val van de euro in toom te houden!!! Ik pleit voor een renteverhoging van 3 procent om de Amerikanen de loef af te steken! !!!
Nee BHFH is meer expert op het verslinden van vrouwenquote:Op maandag 14 februari 2005 18:06 schreef Landmass het volgende:
[..]
jij bent ook zo'n expert op het gebied van monetaire zaken
Gewoon dollars kopen als je denk dat ie op zijn dieptepunt isquote:Op donderdag 17 februari 2005 01:05 schreef Poepoog het volgende:
Hoe kan ik trouwens verdienen aan een stijging van de dollar, zijn daar ook soortement van opties voor
Je bent me idd voorquote:Op dinsdag 22 februari 2005 08:36 schreef Toodles het volgende:
Ik zal D.Rose eens voor zijn met de melding vandaag
1,3175 [afbeelding]
quote:Op dinsdag 22 februari 2005 09:19 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Je bent me idd voor![]()
Maar ik wilde iets anders posten
Waar komt jouw info vandaan?
Nee, ik heb ze vrijdagmiddag gekocht (geloof ikquote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:00 schreef Toodles het volgende:
Ik haal de info bij iex.nl vandaan. Is niet 100% nauwkeurig i.v.m. tijdsvertraging, maar in de praktijk blijkt dat dit redelijk de koers is waartegen je spot kan handelen. (mits je een goede relatie hebt met je bank)
Gekocht op 1,3020 vandaag? Zal gisteren geweest zijn, denk ik. Ach, een koersverliesje, 't-is maar net hoe je het wil zien, je hebt nu het koersrisico afgedekt, ik neem aan dat je de dollars voor je crediteuren gebruikt. En dan is afdekken wel zo prettig, ongeacht wat de koers daarna doet.
Ik kijk het RTL journaal, hier meldde ze 1.3140 vanmorgen.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:00 schreef Toodles het volgende:
Ik haal de info bij iex.nl vandaan. Is niet 100% nauwkeurig i.v.m. tijdsvertraging, maar in de praktijk blijkt dat dit redelijk de koers is waartegen je spot kan handelen. (mits je een goede relatie hebt met je bank)
waarvan?quote:Op woensdag 23 februari 2005 03:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Of je koopt een huis of onroerend goed in een Dollar land.
Als je huis meer waard wordt en de dollarkoers stijgt is het dubbel feest
quote:Korea dumpt dollar
De centrale bank van Korea heeft bekend gemaakt dat het zijn dollarreserves om gaat zetten in Australische en Canadese dollars. Op het nieuws kelderde de dollarkoers met 1,5%. Korea staat op de vierde plaats, gerekend naar dollarreserves. Trend is dat centrale banken hun reserves in toenemende mate als beleggers gaan beheren
mag ik vragen welk land je heengaat? ik heb de laatste tijd ervaren dat tegenwoordig de euro eigenlijk overal ter wereld net zo goed geaccepteerd wordt als de dollar. Ik zou geen land meer weten waar je je euro's niet kwijt kunt eigenlijk. Je kan als het niet persé nodig is beter de exorbitant hoge commissies van de banken in je zak houden.quote:Op woensdag 23 februari 2005 01:08 schreef jmac het volgende:
'Misschien' een domme vraag maar ik ga volgende week 800euro wisselen in dollars voor een reis die ik eind mei ga maken. Maar waar is dit nu het beste te wisselen? Maakt het verschil als ik het bij een GWK wissel of bij een postkantoor/bank? Of zijn er andere mogelijkheden waar je 'goedkoper' uit kan zijn? (lees: meer krijgt).
Hmm. Nou ja, de koers kan straks over 3 maanden stukken lager zijn dus ik dacht daarom maar vast rond de 1000 dollar contant mee te nemen. De rest pin ik dan wel ja als ik nodig heb. Maar goed, misschien moet ik het dan nog maar even bewaren en dan evt. daar alles pinnen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dan ga je toch geen contant geld mee nemen?? je kan in de VS met je gewone pinpas overal pinnen tegen een minimale commissie en een veel betere koers!! Je bent imho echt gek als je mey zon berg contante dollars op zak naar de vs gaat!
Spot forex maakt gebruik van leverage/margin, hierdoor kan je grotere posities aangaan dan de funds in je account. Bijvoorbeeld: Duizend Euro in je account geeft de mogelijkheid om een positie van 50 000 in een van de major currency pairs aan te gaan.quote:Op donderdag 17 februari 2005 10:34 schreef Poepoog het volgende:
Ik had het over een soort van opties. 25.000 euro kopen is in mijn geval niet echt aan te raden
Sja, maar dan kan je natuurlijk driekwart van de fok-database wel opruimen, als dat het criterium wordt..quote:Op woensdag 23 februari 2005 23:29 schreef HalfLife2ABC het volgende:
Het is een beetje loos om elke fluctuatie hier te melden
Waar baseer je je op? Ik ben long vanaf 3366. I reken op een niveau ergens onder de 1.40 aan het einde van het eerste kwartaal. 36-37 is goed mogelijk.quote:Op woensdag 9 maart 2005 01:52 schreef jmac het volgende:
De euro tikte 4 januari nog een slotniveau aan van USD 1,3279, om vervolgens terug te vallen tot een niveau van USD 1,2757 begin februari.
sorry, ik had het verkeerd gelezen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:35 schreef jmac het volgende:
@halflife: ik kopieerde alleen een stuk vanaf de website van rtlz.
Ik bedoelde ook: voor mij hoeft het niet meer.quote:Op woensdag 9 maart 2005 08:35 schreef Toodles het volgende:
Er zijn ook nog andere mensen op deze wereld, D.Rose
Enneh...vroeg of laat heb jij ook onderdelen nodig, dus....
Sukkel, moet je dat geld uiterlijk volgende week gewisseld hebben?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:00 schreef StefanP het volgende:
4#@$@#%#% verhoogt de FED eventjes lekker de rente, net nu ik moet wisselen, en de euro keldert meteen naar 1,31. Leuk man! Kost me 1500 dollar! Super! GDVR wat een klotezooi. Zul je nog zien dat hij lager zakt ook, en op vrijdag/maandag (uiterste dag dat ik moet wisselen) iets van 1,28 of zo is... dag 3000 euro...
ZUCHT
Ik lever ze gewoon direct in op me buroquote:Op dinsdag 29 maart 2005 02:35 schreef StefanP het volgende:
Je hebt blijkbaar nog nooit geld overgemaakt naar het buitenland bij de postbank, het is met een internationale overschrijvingskaart of helemaal niet. Bij andere banken zal het al niet anders zijn.
Zul je net zien dat tegen de tijd dat al die cijfers bekend zijn, de rente weer verhoogd wordt, en de euro nog maar 1,20 of zo is, mijn opdracht ineens opduikt en dan afgehandeld wordt.quote:28 maart 2005 - Kunnen markten inflatie aan?
De inflatieangst in de Verenigde Staten wordt hoe langer hoe sterker. Hoewel nog niet duidelijk te zien in de officiële cijfers, zoals de Consumer Price Index, de CPI, de Personal Price Index, de PPI en de Personal Consumption Expenditures Price Index, de PCE, is het de economen toch wel duidelijk dat de inflatie op termijn aan het aantrekken is.
De PCE met name wordt door de FED, en dan vooral Alan Greenspan, scherp in de gaten gehouden, omdat deze index als de meest nauwkeurige wordt beschouwd. De CPI en PPI meten namelijk alleen de prijsverhogingen voor de stedelijke consumenten in de Verenigde Staten, terwijl de PCE ook de buiten de stad wonenden in ogenschouw neemt.
Een ander verschil is dat de CPI gewoon de prijsverschillen in een mandje meet. Dat mandje is historisch bepaald. Dat betekent dat in de loop der tijd goederen die goedkoper zijn geworden ondergewaardeerd worden in het totaalmandje, waardoor het net lijkt of de inflatie erger is toegenomen dan in werkelijkheid. De PCE deflator houdt rekening met een veranderend uitgavenpatroon en vergelijkt dus niet steeds hetzelfde mandje.
Vandaar dat Greenspan een voorstander is van de PCE omdat deze zowel de informatie van dit als van vorig jaar gebruikt en deze vervolgens gewogen weergeeft zodat het een nauwkeuriger beeld schetst van de werkelijke inflatie. De PCE is in vergelijking met vorig jaar met 1,6 procent gestegen en geeft derhalve een wat gunstiger beeld van de inflatiestijging.
Maar of men nu de CPI, PPI of PCE als maatstaf hanteert, de inflatie ligt op de loer, een van de redenen waarom de FED heeft besloten de rente met weer een kwart procent te verhogen. De Fed funds futures geven nu aan dat de FED in mei of juni de rente met 50 basispunten tot 3,25 procent zal verhogen. Ook de terminologie die bij de laatste FOMC vergadering werd gebruikt is, hoewel nauwelijks opvallend, veranderd. In februari zei de FED dat 'de inflatie en de inflatie op langere termijn onder controle blijft'. Na de vergadering van 23 maart was de woordkeuze alsvolgt: 'ofschoon de inflatie op langere termijn onder controle blijft, is de inflatiedruk de afgelopen maanden toegenomen'. Hoewel het verschil in bewoordingen genuanceerd blijft, is de onderliggende toon duidelijk. De FED zal niet te beroerd zijn om een meer drastische renteverhoging door te voeren.
Dat zal onder meer afhangen van een aantal macro-economische gegevens die deze week de beurzen in de Verenigde Staten en derhalve over de hele wereld zullen beheersen. Dinsdag worden de cijfers over het consumentenvertrouwen gepubliceerd, consumenten die goed zijn voor twee derde van de Amerikaanse industriele activiteiten. Na de al tegenvallende index van de University of Michigan kan men gevoegelijk aannemen dat ook deze bredere index zal zijn gedaald. Het cijfer dat wordt verwacht is 103,3 maar onder invloed van dalende aandelenkoersen en stijgende bezineprijzen verwacht ik dat het cijfer lager zal uitvallen.
Woensdag zal het Ministerie van Handel de definitieve cijfers betreffende de groei van het BBP (GDP) publiceren. Men verwacht over het vierde kwartaal 2004 een groei van 4 procent op jaarbasis, terwijl het voorlopige cijfer 3,8 procent was. Een verbetering derhalve maar wel weer een reden voor de FED om extra op zijn hoede te zijn teneinde oververhitting tegen te gaan.
Vrijdag is dan de grote dag. Allereerst publiceert het Institute for Supply Management de index over de gezondheid van de industrie. Elk cijfer boven de 50 betekent dat de industriele activiteiten toenemen. Men verwacht een cijfer van 55, een lichte teruggang ten opzichte van februari. En ook hier staan de beurzen weer in dubio.
Komt de index boven de verwachting dan ligt een sterker ingrijpen van de FED voor handen. Als het cijfer slechter is dan verwacht is er weer een reden om te gaan twijfelen aan de bedrijfswinsten over de komende kwartalen. Nog voor deze ISM komt het Labor Department met de maandelijkse publicatie van het aantal nieuwe banen. De consensus is 225.000 nieuwe banen, licht onder de 262.000 in februari. En precies zoals bij de ISM zijn er weer twee zijden aan de medaille.
Als het cijfer sterker is dan verwacht ligt het inflatiespook weer om de hoek. Meer banen kunnen in een grotere vraag en derhalve in hogere prijzen resulteren. Minder banen kan betekenen dat de economie toch niet zo gezond is als men denkt. Ik denk dat het cijfer aan de bovenkant van de consensus uitkomt. Een kortgeleden gepubliceerd rapport van Manpower wijst op een zeer duidelijk toegenomen vraag naar personeel in de Verenigde Staten. Nederland was trouwens volgens ditzelfde Manpower rapport een van de zeer weinige landen waar de vraag naar personeel was afgenomen.
Al met al een zeer belangrijke macro-week in de Verenigde Staten, die duidelijk zal maken of men zich moet opmaken voor een renteverhoging van een half procent, hetgeen een grote invloed heeft op alle internationale markten en op de ontwikkeling van de dollar en indirect alle grondstofprijzen. Voor de echte beursliefhebber, waaronder ik mijzelf schaar, een spannende en interessante week.
Volgens mij gaat het bij andere banken toch een stuk makkelijker, je betaald wel aardig wat transferkosten, maar alles electronisch en redelijk snel...quote:Op woensdag 30 maart 2005 04:05 schreef StefanP een heel verhaal
Ik heb zo'n 3 weken geleden een groot bedrag overgemaakt via Rabobank internet bankieren.quote:Op woensdag 30 maart 2005 04:05 schreef StefanP het volgende:
Banken, waardeloos. Zo machteloos ben je, je eigen geld kun je niet eens bij. Internationaal overschrijven? Ik heb er slapeloze nachten van, echt. Het heeft me sinds woensdag al 1000 euro gekost en nu kan dat een veelvoud worden omdat ik de hele opdracht weer opnieuw moet versturen en bovenstaand verhaal van een nieuwe renteverhoging in die tijd dus gaat spelen. ZO frustrerend. Niks met een druk op de knop per direct overgemaakt zoals je in films ziet, maar lekker met een slakkegangetje via de post waar een stel miepen er vervolgens -na 4 dagen paasvakantie natuurlijk, laat die opdrachten maar liggen- dagen over doet om er dan achter te komen dat je envelop 'niet bestaat'.![]()
Inderdaad... Ook zo diverse overboekingen naar zowel de VS al Japan gedaan...quote:Op woensdag 30 maart 2005 08:23 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ik heb zo'n 3 weken geleden een groot bedrag overgemaakt via Rabobank internet bankieren.
Op zaterdagavond ingevoerd, op maandag afgeboekt en op woensdag bij de ontvanger. Kosten waren geloof ik ¤5
Je zit kennelijk bij de verkeerde bank
onder de psychologisch belangrijke 1.30 , hmm dat is slecht voor onze handelspositie, laen we hopen dat we weer snel doorstoten naar de 1.40 en hoger.quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:43 schreef JaWi het volgende:
1.00 EUR = 1.29585 USD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |