Onder de redenen horen in ieder geval :quote:Op donderdag 25 november 2004 19:53 schreef HarigeKerel het volgende:
Eigenlijk is het wel een intressant onderwerp voor een scriptie, waarom Nederlandse firma's zo vaak falen in de VS...
Had ik dat maar bedacht voor ik mijn scriptie schreef
door de 1.33 heen (op het moment van schrijven zitten we precies op de 1.33) maar de stijgende lijn zet door in een steeds straffer tempo, ook ten opzichte van de andere valuta overigens.quote:Dollar verliest opnieuw
Uitgegeven: 26 november 2004 08:28
TOKIO - De dollar lijkt in een vrije val te geraken en is vrijdag op de valutamarkten in het Verre Oosten steeds verder weggezakt.
Vooral tegenover de euro leverde de munt fors in. Nadat eerst ruim 1,32 dollar betaald moest worden voor een euro brak de munt de grens van 1,33 dollar en noteerde de euro, kort voordat de valutahandel in Europa begon, 1,3329 dollar.
Dit is het laagste niveau dat de dollar ooit heeft genoteerd ten opzichte van de euro. In Japanse yens uitgedrukt zakte de 'greenback' naar een peil dat in vier jaar niet was bereikt en belandde net boven de 102 yen.
Makkelijk voor de douane ook. Kunnen de invoerrechten in 1 keer afgerekend worden.quote:Op donderdag 2 december 2004 14:21 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Misschien kunnen we wel een inkoopactie beginnen uit amerika. Laten we 1 vrachtschip vol met auto's, pc's en zo overkomen,![]()
quote:Rente eurolanden onveranderd
Uitgegeven: 2 december 2004 14:55
FRANKFURT - De Europese Centrale Bank (ECB) heeft besloten geen wijzigingen aan te brengen in de bestaande rentetarieven. Dat houdt in dat het belangrijkste tarief, de herfinancieringsrente, voorlopig op 2 procent blijft staan. De bank maakte dit donderdag bekend na afloop van de maandelijkse vergadering over de rente.
Het besluit kwam voor analisten niet als een verrassing. Een verhoging zou de koers van de euro, die tegenover de dollar record na record breekt, alleen maar verder hebben opgedreven. Een verlaging van de rente zou de inflatie, die als gevolg van de hoge olieprijzen boven de doelstelling van de ECB ligt, verder hebben doen stijgen.
Het is de achttiende maand achtereen dat er geen verandering komt in de rente die geldt voor de landen die de euro als munteenheid hebben.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Dit is eenslecht bericht. Ik had gehoopt dat de ecb ook een rentestijging zou doorvoeren. Het besluit de rente NIET te verhogen kan weer leiden tot stagnatie van de koers. Dat bleek al, want direct na dit bericht zakte de euro weer tot zelfs onder de 1.33 !!![]()
![]()
Omdat hij weinig over economie weet?quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:53 schreef nikao het volgende:
sorry als ik dit gemist heb.. maar waarom ben je eigenlijk zo blij met een dalende dollarkoers BFH?
ik ookquote:Op vrijdag 3 december 2004 08:11 schreef dolle_hond het volgende:
ik vind het top, die goedkope dollar.
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:11 schreef dolle_hond het volgende:
ik vind het top, die goedkope dollar.
lekker via ebay afrekenen in dollars en dat scheelt inmiddels bijna 50 % met toen ik er mee begon
quote:Op vrijdag 3 december 2004 09:54 schreef Pumatje het volgende:
icoontje van hem is van windows iets laten zoeken, krijg je een hondje als icoontje, net als de paperclip in word.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |