abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23573082
Florida's vastgoed was maar een willekeurig voorbeeld. Het gaat er gewoon om dat ze zich heel graag belangrijk willen voelen in de VS. Ik ben het even kwijt, maar welk Nederlands bedrijf ging zijn financiële staf ook weer in New York zetten? Ik kan het wel begrijpen voor de betrokken mensen hoor. Wonen in Manhattan heeft wel wat sjieks, en je kan er een beetje doen alsof je bij de grote jongens hoort. Veel spannender dan tussen Aerdenhout en Amsterdam heen en weer te moeten. Maar als ik in zo'n bedrijf zou beleggen zou het voor mij het ogenblik worden om m'n bezit te gaan liquideren.

En ja... US foodservice heeft mij een obsceen bedrag gekost.
  donderdag 25 november 2004 @ 19:53:37 #77
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23573208
Eigenlijk is het wel een intressant onderwerp voor een scriptie, waarom Nederlandse firma's zo vaak falen in de VS...
Had ik dat maar bedacht voor ik mijn scriptie schreef
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23573456
Damn het is bijna een cent per dag de laatste tijd! Tegen de tijd dat ik in de VS woon (1 maand) is het misschien wel 1,50 dus
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_23574022
Ik ben er ook over ong 7 weken, voor 6 maanden...
pi_23574298
quote:
Op donderdag 25 november 2004 19:53 schreef HarigeKerel het volgende:
Eigenlijk is het wel een intressant onderwerp voor een scriptie, waarom Nederlandse firma's zo vaak falen in de VS...
Had ik dat maar bedacht voor ik mijn scriptie schreef
Onder de redenen horen in ieder geval :

1. ze denken dat ze Engels spreken
2. ze denken omdat ze Engels spreken kunnen communiceren met Amerikaanse zakenlui
3. omdat ze denken dat ze kunnen communiceren denken ze te maken te hebben met mensen met een zelfde patroon van zakendoen.

Maar per saldo zijn het meestal mensen die in steenkolenengels hun Amerikaanse partners in verwarring achterlaten over wat ze nu eigenlijk zeiden, waarna die partners vervolgens lekker ongestraft hun handjes diep in de kas gaan steken.
pi_23574475
maar is nederland niet één van de grootste investeerders in new york?

(bea's moeder die ooit in NY rondgereden werd met de toenmalige president..
president: wat is manhattan mooi geworden he? echt een handelscentrum voor de wereld (oid)
onze toenmalige queen: "ja, dat weet ik, ik bezit de meeste gebouwen hier" LOL

maar goed.. aangezien wij toch al ik-weet-niet-hoeveel van amerika in eigendom hebben.. waarom nemen we america niet gewoon over "USA, onderdeel van het koninkrijk der Nederlanden.." klinkt goed
dag
pi_23575248
Woeha, dat zij echt zijn!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 26 november 2004 @ 18:36:17 #83
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23592094
opnieuw goed nieuws!
quote:
Dollar verliest opnieuw

Uitgegeven: 26 november 2004 08:28

TOKIO - De dollar lijkt in een vrije val te geraken en is vrijdag op de valutamarkten in het Verre Oosten steeds verder weggezakt.

Vooral tegenover de euro leverde de munt fors in. Nadat eerst ruim 1,32 dollar betaald moest worden voor een euro brak de munt de grens van 1,33 dollar en noteerde de euro, kort voordat de valutahandel in Europa begon, 1,3329 dollar.

Dit is het laagste niveau dat de dollar ooit heeft genoteerd ten opzichte van de euro. In Japanse yens uitgedrukt zakte de 'greenback' naar een peil dat in vier jaar niet was bereikt en belandde net boven de 102 yen.
door de 1.33 heen (op het moment van schrijven zitten we precies op de 1.33) maar de stijgende lijn zet door in een steeds straffer tempo, ook ten opzichte van de andere valuta overigens.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23594473
gaan we nog gokken wanneer de euro $1,50 waard is??
dag
  maandag 29 november 2004 @ 10:49:01 #85
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_23638818
wanneer stapt de wereld eens van die dollar af en gaat het op euro's over
ze moeten dus gewoon gaan handelen in die euro's en niet zoals nu in dollars

:') slaan wij toch 2 vliegen in 1 klap??? goeie export en goedkoop spullen uit VS halen
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 1 december 2004 @ 22:33:24 #86
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23703258
$1.3352 , op weg naar de $1.34, de afgelopen 48 uur stagneerde het wat, maar nu zit de vaart er weer in, morgen $1.34., let maar op!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23707250
hmm.. ik zit zo es te denken wat de voor- en nadelen voor europa zijn.

dat ze erover zitten denken om de olie in euro's te gaan afrekenen is een nadeel lijkt me. (de slechte dollar drukt die olie prijzen voor europa tenminste nog wat.)
what else?
pi_23713773
Misschien kunnen we wel een inkoopactie beginnen uit amerika. Laten we 1 vrachtschip vol met auto's, pc's en zo overkomen,
De status 'bagger-user' voorbij
  donderdag 2 december 2004 @ 14:30:34 #89
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_23713964
quote:
Op donderdag 2 december 2004 14:21 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Misschien kunnen we wel een inkoopactie beginnen uit amerika. Laten we 1 vrachtschip vol met auto's, pc's en zo overkomen,
Makkelijk voor de douane ook. Kunnen de invoerrechten in 1 keer afgerekend worden. .
  donderdag 2 december 2004 @ 17:53:12 #90
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23718836
Het importeren van een 2'e hands Landcruiser is wel steeds intressanter aan het worden ja... maja dan zit je weer met die verdraaide hoge wegenbelasting
  vrijdag 3 december 2004 @ 07:45:18 #91
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23731019
quote:
Rente eurolanden onveranderd

Uitgegeven: 2 december 2004 14:55

FRANKFURT - De Europese Centrale Bank (ECB) heeft besloten geen wijzigingen aan te brengen in de bestaande rentetarieven. Dat houdt in dat het belangrijkste tarief, de herfinancieringsrente, voorlopig op 2 procent blijft staan. De bank maakte dit donderdag bekend na afloop van de maandelijkse vergadering over de rente.

Het besluit kwam voor analisten niet als een verrassing. Een verhoging zou de koers van de euro, die tegenover de dollar record na record breekt, alleen maar verder hebben opgedreven. Een verlaging van de rente zou de inflatie, die als gevolg van de hoge olieprijzen boven de doelstelling van de ECB ligt, verder hebben doen stijgen.

Het is de achttiende maand achtereen dat er geen verandering komt in de rente die geldt voor de landen die de euro als munteenheid hebben.

Dit is eenslecht bericht. Ik had gehoopt dat de ecb ook een rentestijging zou doorvoeren. Het besluit de rente NIET te verhogen kan weer leiden tot stagnatie van de koers. Dat bleek al, want direct na dit bericht zakte de euro weer tot zelfs onder de 1.33 !!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23731058
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 07:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Dit is eenslecht bericht. Ik had gehoopt dat de ecb ook een rentestijging zou doorvoeren. Het besluit de rente NIET te verhogen kan weer leiden tot stagnatie van de koers. Dat bleek al, want direct na dit bericht zakte de euro weer tot zelfs onder de 1.33 !!

sorry als ik dit gemist heb.. maar waarom ben je eigenlijk zo blij met een dalende dollarkoers BFH?
  vrijdag 3 december 2004 @ 08:09:52 #93
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23731138
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 07:53 schreef nikao het volgende:

sorry als ik dit gemist heb.. maar waarom ben je eigenlijk zo blij met een dalende dollarkoers BFH?
Omdat hij weinig over economie weet?
pi_23731150
ik vind het top, die goedkope dollar.
lekker via ebay afrekenen in dollars en dat scheelt inmiddels bijna 50 % met toen ik er mee begon
  Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 08:16:02 #95
18653 crew  D.
pi_23731175
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:11 schreef dolle_hond het volgende:

ik ook
zie OP
pi_23731266
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:16 schreef D.Rose het volgende:

[..]

ik ook
zie OP

en zo maakt het ook niet uit dat paypal bij de koers 2 cent inpikt. dus ipv 1,33 1,31.

schouderophalend en glimlachend op confirm klikken
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:45:20 #97
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_23731999
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:11 schreef dolle_hond het volgende:
lekker via ebay afrekenen in dollars en dat scheelt inmiddels bijna 50 % met toen ik er mee begon

als de dollar volgend jaar nog zo laag staat, ga ik ook eens wat aankopen doen
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:54:00 #98
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23732127
icoontje van hem is van windows iets laten zoeken, krijg je een hondje als icoontje, net als de paperclip in word.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_23733109
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:54 schreef Pumatje het volgende:
icoontje van hem is van windows iets laten zoeken, krijg je een hondje als icoontje, net als de paperclip in word.

en dus?
pi_23736907
Weet je waar ik een pleurishekel aan heb.. veel amerikaanse softwarebedrijven.. ze hebben bijvoorbeeld een softwarepakket voor 500 dollar, maar als je in europa woont moet je de euro prijs betalen, je kan ze niet in dollars betalen, en die euro prijs is dan 550 euro

dus al die bedrijven hanteren nog de oude rate van 1 dollar = 1.1 euro terwijl nu 1 dollar = 0.75 euro en die 500 moet dus geen 550 zijn maar 375 euro

dus door de prijzen niet te veranderen terwijl de koersen hevig veranderen, maken die bedrijven 175 euro extra winst op europeanen.. ze naaien ons dus gewoon.

Daarnaast is mijn inkomen ook momenteel afhankelijk van de dollar, hoe lager die is hoe slechter

dus dit is allemaal erg klote voor mijn situatie

misschien moet ik het maar eens gaan compenseren door dingen te importeren uit de usa... ff op ebay checken hehe

kan je trouwens bij de bank geld omzetten naar dollars en die later weer omzetten naar euros? ik denk namelijk dat het vanaf dit moment weer gaat dalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')