abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23389324
Stel dat Berlusconi & co stappen nemen om de euro zwakker te maken, zoals hij onlangs opperde, hoelang denken jullie dat het duurt voordat de dollar daarna weer sterker wordt? Als we er even hypothetisch vanuit gaan dat dat succes heeft. Ik wil graag weten hoeveel tijd ik in zo'n geval nog heb om snel dollars te kopen voor ik emigreer...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 17 november 2004 @ 22:30:53 #52
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23389496
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:24 schreef StefanP het volgende:
Stel dat Berlusconi & co stappen nemen om de euro zwakker te maken, zoals hij onlangs opperde, hoelang denken jullie dat het duurt voordat de dollar daarna weer sterker wordt? Als we er even hypothetisch vanuit gaan dat dat succes heeft. Ik wil graag weten hoeveel tijd ik in zo'n geval nog heb om snel dollars te kopen voor ik emigreer...
als het beleid in de VS niet substantieel wijzigt zal elke interventie van tijdelijke aard zijn.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23389601
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 08:45 schreef MikeyMo het volgende:
heerlijk toch, goedkope roep uit de states
ik roep al jaren tegen spot-prijzen
  woensdag 17 november 2004 @ 22:42:39 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23389845
quote:
woensdag 17 november 2004 uur.
Koers euro tegenover dollar naar record
ANP

AMSTERDAM - De koers van de euro tegenover de Amerikaanse dollar is woensdagmorgen op de Europese valutamarkten gestegen naar een recordniveau van 1,3046 dollar. Rond het middaguur lag de koers slechts een fractie onder dat peil.

Voor het bereiken van het record was niet veel nodig. Dinsdag stond de koers van de euro bij het slot van de handel op de Europese effectenbeurzen op 1,2980 dollar, slechts weinig onder het record van 1,3005 van vorige week woensdag.

De opmars van de euro is grotendeels toe te schrijven aan zwakte van de dollar als gevolg van de enorme tekorten op de begroting en de handelsbalans van de Verenigde Staten. Ook tegenover andere valuta's heeft de Amerikaanse munteenheid het moeilijk. Zo kwam de koers ten opzichte van de Zwitserse frank woensdagmorgen op het laagste peil in 8,5 jaar.

De Europese Unie heeft de VS te verstaan gegeven niet blij te zijn met de aanhoudende daling van de dollarkoers. De exportpositie van bedrijven in Europa wordt er immers door ondermijnd. De Amerikanen maken echter geen aanstalten tot enige actie, zelfs niet verbaal.

De Amerikaanse minister van Financiën, John Snow, verklaarde woensdag tijdens een bezoek aan Londen dat zijn land vasthoudt aan een sterke-dollarbeleid en niet uit is op verzwakking van de 'greenback'. Maar dat geluid is al vele jaren te horen en betekent in de praktijk weinig.

Snow zei te willen luisteren naar de Europese klachten, maar herhaalde nog eens dat de wisselkoersen in de ogen van de VS moeten worden bepaald op de valutamarkten. ,,De historie leert dat pogingen om de waarde van valuta's buiten de markten om te bepalen in het beste geval niet lonend zijn. Niemand heeft zich naar welvaart gedevalueerd. Dat kan niet'', aldus Snow.

Omgerekend naar de valuta's die zijn opgegaan in de euro is de dollar nog niet op een historisch dieptepunt beland. Het record van woensdagmorgen komt overeen met 1,69 gulden. In april 1995 werd een laagste peil bereikt van ongeveer 1,51 gulden. Dat komt overeen met een eurokoers van 1,46 dollar.

Voor de euro is het natuurlijk wel een historisch hoogtepunt tov de dollar, laten we dat vooral niet vergeten!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 17 november 2004 @ 22:44:49 #55
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23389911
$1.46 zou dus een echt all-time low betekenen , dan hebben we nog ff te gaan. ik ben benieuwd of we dat in dit topic gaan halen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator woensdag 17 november 2004 @ 22:54:31 #56
18653 crew  D.
pi_23390149
quote:
Op woensdag 17 november 2004 21:53 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel een goed argument..

Het icoon stelt Pol voor van het stripboek Pol (de beer en die pelikaan) tis jeugdsentiment
off-topic: jaaaa, dat was m, was ook al aan het denken waarvan ik m kende.
pi_23390680
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
$1.46 zou dus een echt all-time low betekenen , dan hebben we nog ff te gaan. ik ben benieuwd of we dat in dit topic gaan halen.
Hmm.. het is niet helemaal onmogelijk, het topic loopt niet zo heel hard, en de dollar zakt wel steeds sneller in elkaar. Ik schrik wel een beetje van hoe kort het 'Bush-effect' is geweest. Ik had dat toch wel een maandje of zo gegeven.
pi_23513726
Goh, het lijkt er een beetje op dat de $1,31 in beeld gaat komen.
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:11:56 #59
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23521489
quote:
Opnieuw record voor euro

Uitgegeven: 23 november 2004 15:14
Laatst gewijzigd: 23 november 2004 15:16

AMSTERDAM - De koers van de euro tegenover de dollar is dinsdagmiddag op de Europese valutamarkten gestegen naar een recordniveau van 1,3093 dollar. Het vorige record werd donderdag gevestigd met een notering van 1,3074 dollar.

De verdere opmars van de euro was het gevolg van het nieuws dat de centrale bank van Rusland het aandeel van de euro in haar deviezenreserves zal vergroten ten koste van de dollar. De achterliggende oorzaken van de aanhoudende verzwakking van de dollar zijn de enorme tekorten op de betalingsbalans en de begroting van de Verenigde Staten.
Het is weer dagelijks een nieuw record, maar rond de 1.35 wordt het echt interessant, omdat men dan heeft gedreigd met evt ingrijpen, het is maar de vraag of dat gaat gebeuren, maar de dreiging kan al voor een demping van de dalende dollarkoers zorgen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:28:03 #60
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23521870
Investeren in een huis in Arizona waar de bevolking de komende jaren enorm gaat toenemen gaat steeds intressanter worden.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23522494
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:28 schreef HarigeKerel het volgende:
Investeren in een huis in Arizona waar de bevolking de komende jaren enorm gaat toenemen gaat steeds intressanter worden.
Vergeet het. De huizenprijzen zijn er weliswaar erg gestegen, maar die beweging kan ieder moment de andere kant opslaan. Amerikanen zitten al aan de top van hun krediet en als de dollar instort moeten ze hun rente verhogen om nog nieuw kapitaal aan te trekken. Daarop reageert de hypotheekrente, met als gevolg dat mensen minder voor een huis kunnen bieden. Verder is de werkgelegenheid in Arizona de laatste drie jaar afgenomen en zijn de vaste lasten (m.n. energiekosten) erg toegenomen, zodat er nog minder aan wonen besteed kan worden. Ik zou er dus twee keer over nadenken.
pi_23522614
Ok, $1,31 is gehaald.
  woensdag 24 november 2004 @ 20:14:35 #63
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23549702
$1.3173 nu, de 1.32 is in zicht. We gaan nu hard! Dit komt deels omdat Rusland openlijk het vertrouwen in de dollar heeft opgezegd en dat alle deviezenreserves worden omgewisseld in euro's.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 24 november 2004 @ 21:06:00 #64
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23551051
quote:
Op woensdag 24 november 2004 20:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
$1.3173 nu, de 1.32 is in zicht. We gaan nu hard! Dit komt deels omdat Rusland openlijk het vertrouwen in de dollar heeft opgezegd en dat alle deviezenreserves worden omgewisseld in euro's.
Allemaal, of lieg je ons gewoon weer eens voor?
  woensdag 24 november 2004 @ 21:07:04 #65
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_23551071
Wat ik me toch afvraag: hoezo wordt een zwakke Dollar als goed voor Europa gezien?

Toegegeven, op de zeer lange termijn (15-20 jaar) hebben we er zeker wat aan (Euro als nieuwe wereldmunt; verbreking van de Dollar hegemonie), maar in de huidige economische situatie hebben we alleen onszelf met een sterke Euro (en nou niet aan komen zetten met de olieprijzen)......
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
  woensdag 24 november 2004 @ 21:10:53 #66
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23551188
Nou, ik zie er geen voordelen van in.
Ook niet omdat Europese firma's en pensioenfondsen de laatste decennia enorme bedragen in de VS gepompt hebben en daar op deze manier minder van terug zien.

In Frankrijk en Duitsland klagen ze over de export en dat zal in andere delen van de euro zone niet anders zijn.
  woensdag 24 november 2004 @ 21:21:25 #67
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23551467
Een sterke euro is uitstekend voor ons! Degenen die tegen zijn zijn alleen maar die zakenlui die toch al multimiljonair zijn! De gewone burger kan mooi goedkoop op vakantie. Die pensioenfondsen zijn rijk zat en hoef je geen medelijden mee te hebben, want die hebben nota bene geld weggegeven aan de bedrijven door smerige constructies tijdens de hoogtijdagen van de beurs. Laat die bedrijven dat gestolen geld maar eens terugbetalen nu die beurs wat minder gaat. Verder moeten pensioenfondsen geen risico's nemen vind ik. Export is gewoon gezeur, want voor europees design en kwaliteit mag best wat meer betaald worden. Verder kunnen we qua prijs zowiezo al niet concurreren met landen als India en China. Als we het eurogebied gewoon zo groot als mogelijk maken dan valt het met dat negatieve effect ook wel mee!

Mijn devies is dus, gewoon euro-versterkende maatregelen nemen en je houden aan de begrotingsdiscipline, wellicht gevolgd door een paar renteverhogingen van de ECB.

Door deze maatregelen zou je bijvoorbeeld kunnen afdwingen dat zaken als olie in euro's betaald gaan worden en dat de dollar snel wordt teruggedrongen als no1 wereldmunt. Dan betaalt het de kleine prijs van een wat lagere economische groei heel snel terug!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23551610
Heerlijk dat de dollar zo goedkoop wordt
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 25 november 2004 @ 16:10:03 #69
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23568173
quote:
Euro dik door 1,32 dollar

Uitgegeven: 25 november 2004 15:24

AMSTERDAM - De euro is donderdag wederom op een record beland. De koers van de Europese munteenheid ging ruim door de 1,32 dollar heen en stond in de middag op een hoogtepunt van 1,3237 dollar.

De stijging van de eurokoers is het gevolg van de daling van de koers van de dollar. De financiële markten verliezen meer en meer het vertrouwen in de Amerikaanse munteenheid en laten de dollar vallen. ADVERTENTIE

Het record van donderdag kwam tot stand nadat vier banken, UBS, JP Morgan, Merrill Lynch en Deutsche bank, hadden laten weten dat het recordtekort op de lopende rekening van de Amerikaans betalingsbalans de dollar verder zal ondermijnen.

Valutamarkten

De vier banken nemen 34 procent van de dagelijkse omzet (1,9 biljoen dollar) op de internationale valutamarkten voor hun rekening. Ze zien de koers van de dollar op korte termijn verder zakken en derhalve de euro verder in koers stijgen.

Paul Volcker, voormalig president van de Amerikaanse centrale banken, verklaarde in een tv-interview dat de Verenigde Staten steeds afhankelijker worden van kapitaal uit het buitenland. "Het probleem is hoe lang dat kan doorgaan."
Het ziet er goed uit, alle signalen staan op groen voor een vrije val va de dollar!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 25 november 2004 @ 17:41:28 #70
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23570298
1.3241 nu, het gaat hard richting 1.33 , wellicht halen we dit jaar de topictitel nog!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23570345
quote:
Op woensdag 17 november 2004 21:53 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Het icoon stelt Pol voor van het stripboek Pol (de beer en die pelikaan) tis jeugdsentiment :')
Pol is die beer met de rode broek hoor.
Dit is de admiraal, de (zee)rob.

Ontopic: echt bizar hoeveel het verschil nu is. Het is nu meer dan omgekeerd van wat de euro was vlak na de introductie. Dit heeft echt best grote gevolgen voor bedrijven. (Als je in dollars betaald maar in Euro's rekent, of omgekeerd.)
[KNE]-Mod
pi_23571351
Dus toch nog maar ff wachten met de euro's inruilen voor me verblijf daar!
  donderdag 25 november 2004 @ 19:28:21 #73
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23572562
quote:
Op woensdag 24 november 2004 21:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Degenen die tegen zijn zijn alleen maar die zakenlui die toch al multimiljonair zijn! De gewone burger kan mooi goedkoop op vakantie. Die pensioenfondsen zijn rijk zat en hoef je geen medelijden mee te hebben, want die hebben nota bene geld weggegeven aan de bedrijven door smerige constructies tijdens de hoogtijdagen van de beurs. Laat die bedrijven dat gestolen geld maar eens terugbetalen nu die beurs wat minder gaat.
Ben je nou echt zo'n Tokkie of heb je zelf geen pensioenfonds?
pi_23572686
Hij verwoordt het allemaal wat raar, maar heb jij ooit begrepen waarom Nederlandse pensioenfondsen er zo op geilen om hun geld in Amerika te beleggen? Afgezien van het feit dat een reisje naar onroerend goed in Florida wat spannender is dan naar een wasmachinefabriek in Duisburg? De belangrijkste reden waarom wij nu last hebben van de dollar's zwakte is omdat we ons er - overbodig - met handen en voeten aan hebben gebonden.

Verder wordt de sterkte van de euro wel heel makkelijk gebruikt om slechte resultaten te verdoezelen. Gistermiddag hoorde ik op BNR zo'n leuke 'hellup de dollar verzuipt' itum. Ging over boeren die last hadden van de hogere euro, zeiden ze. Maar wat er en passant ook even voorbij kwam was dat hun grootste concurrentie uit andere eurolanden kwam.
  donderdag 25 november 2004 @ 19:42:12 #75
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23572908
Nou wat ik wel weet is dat de prijzen van onroerend goed in vooral Florida de laatste decennia flink gestegen zijn dus opzich was het geen slechte investering even afgezien van de wisselkoers.
Maar waarom? tja wellicht enigzins dezelfde reden als waarom onze media zich zo massaal richt op de VS... gemakzucht, we spreken de taal en denken de cultuur te kennen.
Maar echt goed loopt het qua overnames iniedergeval bijna nooit af.
pi_23573082
Florida's vastgoed was maar een willekeurig voorbeeld. Het gaat er gewoon om dat ze zich heel graag belangrijk willen voelen in de VS. Ik ben het even kwijt, maar welk Nederlands bedrijf ging zijn financiële staf ook weer in New York zetten? Ik kan het wel begrijpen voor de betrokken mensen hoor. Wonen in Manhattan heeft wel wat sjieks, en je kan er een beetje doen alsof je bij de grote jongens hoort. Veel spannender dan tussen Aerdenhout en Amsterdam heen en weer te moeten. Maar als ik in zo'n bedrijf zou beleggen zou het voor mij het ogenblik worden om m'n bezit te gaan liquideren.

En ja... US foodservice heeft mij een obsceen bedrag gekost.
  donderdag 25 november 2004 @ 19:53:37 #77
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23573208
Eigenlijk is het wel een intressant onderwerp voor een scriptie, waarom Nederlandse firma's zo vaak falen in de VS...
Had ik dat maar bedacht voor ik mijn scriptie schreef
pi_23573456
Damn het is bijna een cent per dag de laatste tijd! Tegen de tijd dat ik in de VS woon (1 maand) is het misschien wel 1,50 dus
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_23574022
Ik ben er ook over ong 7 weken, voor 6 maanden...
pi_23574298
quote:
Op donderdag 25 november 2004 19:53 schreef HarigeKerel het volgende:
Eigenlijk is het wel een intressant onderwerp voor een scriptie, waarom Nederlandse firma's zo vaak falen in de VS...
Had ik dat maar bedacht voor ik mijn scriptie schreef
Onder de redenen horen in ieder geval :

1. ze denken dat ze Engels spreken
2. ze denken omdat ze Engels spreken kunnen communiceren met Amerikaanse zakenlui
3. omdat ze denken dat ze kunnen communiceren denken ze te maken te hebben met mensen met een zelfde patroon van zakendoen.

Maar per saldo zijn het meestal mensen die in steenkolenengels hun Amerikaanse partners in verwarring achterlaten over wat ze nu eigenlijk zeiden, waarna die partners vervolgens lekker ongestraft hun handjes diep in de kas gaan steken.
pi_23574475
maar is nederland niet één van de grootste investeerders in new york?

(bea's moeder die ooit in NY rondgereden werd met de toenmalige president..
president: wat is manhattan mooi geworden he? echt een handelscentrum voor de wereld (oid)
onze toenmalige queen: "ja, dat weet ik, ik bezit de meeste gebouwen hier" LOL

maar goed.. aangezien wij toch al ik-weet-niet-hoeveel van amerika in eigendom hebben.. waarom nemen we america niet gewoon over "USA, onderdeel van het koninkrijk der Nederlanden.." klinkt goed
dag
pi_23575248
Woeha, dat zij echt zijn!
-Mark Steyn
  vrijdag 26 november 2004 @ 18:36:17 #83
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23592094
opnieuw goed nieuws!
quote:
Dollar verliest opnieuw

Uitgegeven: 26 november 2004 08:28

TOKIO - De dollar lijkt in een vrije val te geraken en is vrijdag op de valutamarkten in het Verre Oosten steeds verder weggezakt.

Vooral tegenover de euro leverde de munt fors in. Nadat eerst ruim 1,32 dollar betaald moest worden voor een euro brak de munt de grens van 1,33 dollar en noteerde de euro, kort voordat de valutahandel in Europa begon, 1,3329 dollar.

Dit is het laagste niveau dat de dollar ooit heeft genoteerd ten opzichte van de euro. In Japanse yens uitgedrukt zakte de 'greenback' naar een peil dat in vier jaar niet was bereikt en belandde net boven de 102 yen.
door de 1.33 heen (op het moment van schrijven zitten we precies op de 1.33) maar de stijgende lijn zet door in een steeds straffer tempo, ook ten opzichte van de andere valuta overigens.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23594473
gaan we nog gokken wanneer de euro $1,50 waard is??
dag
  maandag 29 november 2004 @ 10:49:01 #85
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_23638818
wanneer stapt de wereld eens van die dollar af en gaat het op euro's over
ze moeten dus gewoon gaan handelen in die euro's en niet zoals nu in dollars

:') slaan wij toch 2 vliegen in 1 klap??? goeie export en goedkoop spullen uit VS halen
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 1 december 2004 @ 22:33:24 #86
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23703258
$1.3352 , op weg naar de $1.34, de afgelopen 48 uur stagneerde het wat, maar nu zit de vaart er weer in, morgen $1.34., let maar op!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23707250
hmm.. ik zit zo es te denken wat de voor- en nadelen voor europa zijn.

dat ze erover zitten denken om de olie in euro's te gaan afrekenen is een nadeel lijkt me. (de slechte dollar drukt die olie prijzen voor europa tenminste nog wat.)
what else?
pi_23713773
Misschien kunnen we wel een inkoopactie beginnen uit amerika. Laten we 1 vrachtschip vol met auto's, pc's en zo overkomen,
De status 'bagger-user' voorbij
  donderdag 2 december 2004 @ 14:30:34 #89
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_23713964
quote:
Op donderdag 2 december 2004 14:21 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Misschien kunnen we wel een inkoopactie beginnen uit amerika. Laten we 1 vrachtschip vol met auto's, pc's en zo overkomen,
Makkelijk voor de douane ook. Kunnen de invoerrechten in 1 keer afgerekend worden. .
  donderdag 2 december 2004 @ 17:53:12 #90
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23718836
Het importeren van een 2'e hands Landcruiser is wel steeds intressanter aan het worden ja... maja dan zit je weer met die verdraaide hoge wegenbelasting
  vrijdag 3 december 2004 @ 07:45:18 #91
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_23731019
quote:
Rente eurolanden onveranderd

Uitgegeven: 2 december 2004 14:55

FRANKFURT - De Europese Centrale Bank (ECB) heeft besloten geen wijzigingen aan te brengen in de bestaande rentetarieven. Dat houdt in dat het belangrijkste tarief, de herfinancieringsrente, voorlopig op 2 procent blijft staan. De bank maakte dit donderdag bekend na afloop van de maandelijkse vergadering over de rente.

Het besluit kwam voor analisten niet als een verrassing. Een verhoging zou de koers van de euro, die tegenover de dollar record na record breekt, alleen maar verder hebben opgedreven. Een verlaging van de rente zou de inflatie, die als gevolg van de hoge olieprijzen boven de doelstelling van de ECB ligt, verder hebben doen stijgen.

Het is de achttiende maand achtereen dat er geen verandering komt in de rente die geldt voor de landen die de euro als munteenheid hebben.

Dit is eenslecht bericht. Ik had gehoopt dat de ecb ook een rentestijging zou doorvoeren. Het besluit de rente NIET te verhogen kan weer leiden tot stagnatie van de koers. Dat bleek al, want direct na dit bericht zakte de euro weer tot zelfs onder de 1.33 !!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_23731058
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 07:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Dit is eenslecht bericht. Ik had gehoopt dat de ecb ook een rentestijging zou doorvoeren. Het besluit de rente NIET te verhogen kan weer leiden tot stagnatie van de koers. Dat bleek al, want direct na dit bericht zakte de euro weer tot zelfs onder de 1.33 !!

sorry als ik dit gemist heb.. maar waarom ben je eigenlijk zo blij met een dalende dollarkoers BFH?
  vrijdag 3 december 2004 @ 08:09:52 #93
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23731138
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 07:53 schreef nikao het volgende:

sorry als ik dit gemist heb.. maar waarom ben je eigenlijk zo blij met een dalende dollarkoers BFH?
Omdat hij weinig over economie weet?
pi_23731150
ik vind het top, die goedkope dollar.
lekker via ebay afrekenen in dollars en dat scheelt inmiddels bijna 50 % met toen ik er mee begon
  Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 08:16:02 #95
18653 crew  D.
pi_23731175
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:11 schreef dolle_hond het volgende:

ik ook
zie OP
pi_23731266
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:16 schreef D.Rose het volgende:

[..]

ik ook
zie OP

en zo maakt het ook niet uit dat paypal bij de koers 2 cent inpikt. dus ipv 1,33 1,31.

schouderophalend en glimlachend op confirm klikken
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:45:20 #97
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_23731999
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 08:11 schreef dolle_hond het volgende:
lekker via ebay afrekenen in dollars en dat scheelt inmiddels bijna 50 % met toen ik er mee begon

als de dollar volgend jaar nog zo laag staat, ga ik ook eens wat aankopen doen
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  vrijdag 3 december 2004 @ 09:54:00 #98
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23732127
icoontje van hem is van windows iets laten zoeken, krijg je een hondje als icoontje, net als de paperclip in word.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_23733109
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:54 schreef Pumatje het volgende:
icoontje van hem is van windows iets laten zoeken, krijg je een hondje als icoontje, net als de paperclip in word.

en dus?
pi_23736907
Weet je waar ik een pleurishekel aan heb.. veel amerikaanse softwarebedrijven.. ze hebben bijvoorbeeld een softwarepakket voor 500 dollar, maar als je in europa woont moet je de euro prijs betalen, je kan ze niet in dollars betalen, en die euro prijs is dan 550 euro

dus al die bedrijven hanteren nog de oude rate van 1 dollar = 1.1 euro terwijl nu 1 dollar = 0.75 euro en die 500 moet dus geen 550 zijn maar 375 euro

dus door de prijzen niet te veranderen terwijl de koersen hevig veranderen, maken die bedrijven 175 euro extra winst op europeanen.. ze naaien ons dus gewoon.

Daarnaast is mijn inkomen ook momenteel afhankelijk van de dollar, hoe lager die is hoe slechter

dus dit is allemaal erg klote voor mijn situatie

misschien moet ik het maar eens gaan compenseren door dingen te importeren uit de usa... ff op ebay checken hehe

kan je trouwens bij de bank geld omzetten naar dollars en die later weer omzetten naar euros? ik denk namelijk dat het vanaf dit moment weer gaat dalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')