als het beleid in de VS niet substantieel wijzigt zal elke interventie van tijdelijke aard zijn.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:24 schreef StefanP het volgende:
Stel dat Berlusconi & co stappen nemen om de euro zwakker te maken, zoals hij onlangs opperde, hoelang denken jullie dat het duurt voordat de dollar daarna weer sterker wordt? Als we er even hypothetisch vanuit gaan dat dat succes heeft. Ik wil graag weten hoeveel tijd ik in zo'n geval nog heb om snel dollars te kopen voor ik emigreer...
ik roep al jaren tegen spot-prijzenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 08:45 schreef MikeyMo het volgende:
heerlijk toch, goedkope roep uit de states
Voor de euro is het natuurlijk wel een historisch hoogtepunt tov de dollar, laten we dat vooral niet vergeten!!quote:woensdag 17 november 2004 uur.
Koers euro tegenover dollar naar record
ANP
AMSTERDAM - De koers van de euro tegenover de Amerikaanse dollar is woensdagmorgen op de Europese valutamarkten gestegen naar een recordniveau van 1,3046 dollar. Rond het middaguur lag de koers slechts een fractie onder dat peil.
Voor het bereiken van het record was niet veel nodig. Dinsdag stond de koers van de euro bij het slot van de handel op de Europese effectenbeurzen op 1,2980 dollar, slechts weinig onder het record van 1,3005 van vorige week woensdag.
De opmars van de euro is grotendeels toe te schrijven aan zwakte van de dollar als gevolg van de enorme tekorten op de begroting en de handelsbalans van de Verenigde Staten. Ook tegenover andere valuta's heeft de Amerikaanse munteenheid het moeilijk. Zo kwam de koers ten opzichte van de Zwitserse frank woensdagmorgen op het laagste peil in 8,5 jaar.
De Europese Unie heeft de VS te verstaan gegeven niet blij te zijn met de aanhoudende daling van de dollarkoers. De exportpositie van bedrijven in Europa wordt er immers door ondermijnd. De Amerikanen maken echter geen aanstalten tot enige actie, zelfs niet verbaal.
De Amerikaanse minister van Financiën, John Snow, verklaarde woensdag tijdens een bezoek aan Londen dat zijn land vasthoudt aan een sterke-dollarbeleid en niet uit is op verzwakking van de 'greenback'. Maar dat geluid is al vele jaren te horen en betekent in de praktijk weinig.
Snow zei te willen luisteren naar de Europese klachten, maar herhaalde nog eens dat de wisselkoersen in de ogen van de VS moeten worden bepaald op de valutamarkten. ,,De historie leert dat pogingen om de waarde van valuta's buiten de markten om te bepalen in het beste geval niet lonend zijn. Niemand heeft zich naar welvaart gedevalueerd. Dat kan niet'', aldus Snow.
Omgerekend naar de valuta's die zijn opgegaan in de euro is de dollar nog niet op een historisch dieptepunt beland. Het record van woensdagmorgen komt overeen met 1,69 gulden. In april 1995 werd een laagste peil bereikt van ongeveer 1,51 gulden. Dat komt overeen met een eurokoers van 1,46 dollar.
off-topic: jaaaa, dat was m, was ook al aan het denken waarvan ik m kende.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:53 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een goed argument..
Het icoon stelt Pol voor van het stripboek Pol (de beer en die pelikaan) tis jeugdsentiment![]()
Hmm.. het is niet helemaal onmogelijk, het topic loopt niet zo heel hard, en de dollar zakt wel steeds sneller in elkaar. Ik schrik wel een beetje van hoe kort het 'Bush-effect' is geweest. Ik had dat toch wel een maandje of zo gegeven.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
$1.46 zou dus een echt all-time low betekenen , dan hebben we nog ff te gaan. ik ben benieuwd of we dat in dit topic gaan halen.
Het is weer dagelijks een nieuw record, maar rond de 1.35 wordt het echt interessant, omdat men dan heeft gedreigd met evt ingrijpen, het is maar de vraag of dat gaat gebeuren, maar de dreiging kan al voor een demping van de dalende dollarkoers zorgen.quote:Opnieuw record voor euro
Uitgegeven: 23 november 2004 15:14
Laatst gewijzigd: 23 november 2004 15:16
AMSTERDAM - De koers van de euro tegenover de dollar is dinsdagmiddag op de Europese valutamarkten gestegen naar een recordniveau van 1,3093 dollar. Het vorige record werd donderdag gevestigd met een notering van 1,3074 dollar.
De verdere opmars van de euro was het gevolg van het nieuws dat de centrale bank van Rusland het aandeel van de euro in haar deviezenreserves zal vergroten ten koste van de dollar. De achterliggende oorzaken van de aanhoudende verzwakking van de dollar zijn de enorme tekorten op de betalingsbalans en de begroting van de Verenigde Staten.
Vergeet het. De huizenprijzen zijn er weliswaar erg gestegen, maar die beweging kan ieder moment de andere kant opslaan. Amerikanen zitten al aan de top van hun krediet en als de dollar instort moeten ze hun rente verhogen om nog nieuw kapitaal aan te trekken. Daarop reageert de hypotheekrente, met als gevolg dat mensen minder voor een huis kunnen bieden. Verder is de werkgelegenheid in Arizona de laatste drie jaar afgenomen en zijn de vaste lasten (m.n. energiekosten) erg toegenomen, zodat er nog minder aan wonen besteed kan worden. Ik zou er dus twee keer over nadenken.quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:28 schreef HarigeKerel het volgende:
Investeren in een huis in Arizona waar de bevolking de komende jaren enorm gaat toenemen gaat steeds intressanter worden.
Allemaal, of lieg je ons gewoon weer eens voor?quote:Op woensdag 24 november 2004 20:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
$1.3173 nu, de 1.32 is in zicht. We gaan nu hard! Dit komt deels omdat Rusland openlijk het vertrouwen in de dollar heeft opgezegd en dat alle deviezenreserves worden omgewisseld in euro's.
Het ziet er goed uit, alle signalen staan op groen voor een vrije val va de dollar!!quote:Euro dik door 1,32 dollar
Uitgegeven: 25 november 2004 15:24
AMSTERDAM - De euro is donderdag wederom op een record beland. De koers van de Europese munteenheid ging ruim door de 1,32 dollar heen en stond in de middag op een hoogtepunt van 1,3237 dollar.
De stijging van de eurokoers is het gevolg van de daling van de koers van de dollar. De financiële markten verliezen meer en meer het vertrouwen in de Amerikaanse munteenheid en laten de dollar vallen. ADVERTENTIE
Het record van donderdag kwam tot stand nadat vier banken, UBS, JP Morgan, Merrill Lynch en Deutsche bank, hadden laten weten dat het recordtekort op de lopende rekening van de Amerikaans betalingsbalans de dollar verder zal ondermijnen.
Valutamarkten
De vier banken nemen 34 procent van de dagelijkse omzet (1,9 biljoen dollar) op de internationale valutamarkten voor hun rekening. Ze zien de koers van de dollar op korte termijn verder zakken en derhalve de euro verder in koers stijgen.
Paul Volcker, voormalig president van de Amerikaanse centrale banken, verklaarde in een tv-interview dat de Verenigde Staten steeds afhankelijker worden van kapitaal uit het buitenland. "Het probleem is hoe lang dat kan doorgaan."
Pol is die beer met de rode broek hoor.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:53 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Het icoon stelt Pol voor van het stripboek Pol (de beer en die pelikaan) tis jeugdsentiment :')
Ben je nou echt zo'n Tokkie of heb je zelf geen pensioenfonds?quote:Op woensdag 24 november 2004 21:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Degenen die tegen zijn zijn alleen maar die zakenlui die toch al multimiljonair zijn! De gewone burger kan mooi goedkoop op vakantie. Die pensioenfondsen zijn rijk zat en hoef je geen medelijden mee te hebben, want die hebben nota bene geld weggegeven aan de bedrijven door smerige constructies tijdens de hoogtijdagen van de beurs. Laat die bedrijven dat gestolen geld maar eens terugbetalen nu die beurs wat minder gaat.
Onder de redenen horen in ieder geval :quote:Op donderdag 25 november 2004 19:53 schreef HarigeKerel het volgende:
Eigenlijk is het wel een intressant onderwerp voor een scriptie, waarom Nederlandse firma's zo vaak falen in de VS...
Had ik dat maar bedacht voor ik mijn scriptie schreef
door de 1.33 heen (op het moment van schrijven zitten we precies op de 1.33) maar de stijgende lijn zet door in een steeds straffer tempo, ook ten opzichte van de andere valuta overigens.quote:Dollar verliest opnieuw
Uitgegeven: 26 november 2004 08:28
TOKIO - De dollar lijkt in een vrije val te geraken en is vrijdag op de valutamarkten in het Verre Oosten steeds verder weggezakt.
Vooral tegenover de euro leverde de munt fors in. Nadat eerst ruim 1,32 dollar betaald moest worden voor een euro brak de munt de grens van 1,33 dollar en noteerde de euro, kort voordat de valutahandel in Europa begon, 1,3329 dollar.
Dit is het laagste niveau dat de dollar ooit heeft genoteerd ten opzichte van de euro. In Japanse yens uitgedrukt zakte de 'greenback' naar een peil dat in vier jaar niet was bereikt en belandde net boven de 102 yen.
Makkelijk voor de douane ook. Kunnen de invoerrechten in 1 keer afgerekend worden.quote:Op donderdag 2 december 2004 14:21 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Misschien kunnen we wel een inkoopactie beginnen uit amerika. Laten we 1 vrachtschip vol met auto's, pc's en zo overkomen,![]()
quote:Rente eurolanden onveranderd
Uitgegeven: 2 december 2004 14:55
FRANKFURT - De Europese Centrale Bank (ECB) heeft besloten geen wijzigingen aan te brengen in de bestaande rentetarieven. Dat houdt in dat het belangrijkste tarief, de herfinancieringsrente, voorlopig op 2 procent blijft staan. De bank maakte dit donderdag bekend na afloop van de maandelijkse vergadering over de rente.
Het besluit kwam voor analisten niet als een verrassing. Een verhoging zou de koers van de euro, die tegenover de dollar record na record breekt, alleen maar verder hebben opgedreven. Een verlaging van de rente zou de inflatie, die als gevolg van de hoge olieprijzen boven de doelstelling van de ECB ligt, verder hebben doen stijgen.
Het is de achttiende maand achtereen dat er geen verandering komt in de rente die geldt voor de landen die de euro als munteenheid hebben.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Dit is eenslecht bericht. Ik had gehoopt dat de ecb ook een rentestijging zou doorvoeren. Het besluit de rente NIET te verhogen kan weer leiden tot stagnatie van de koers. Dat bleek al, want direct na dit bericht zakte de euro weer tot zelfs onder de 1.33 !!![]()
![]()
Omdat hij weinig over economie weet?quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:53 schreef nikao het volgende:
sorry als ik dit gemist heb.. maar waarom ben je eigenlijk zo blij met een dalende dollarkoers BFH?
ik ookquote:Op vrijdag 3 december 2004 08:11 schreef dolle_hond het volgende:
ik vind het top, die goedkope dollar.
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 08:11 schreef dolle_hond het volgende:
ik vind het top, die goedkope dollar.
lekker via ebay afrekenen in dollars en dat scheelt inmiddels bijna 50 % met toen ik er mee begon
quote:Op vrijdag 3 december 2004 09:54 schreef Pumatje het volgende:
icoontje van hem is van windows iets laten zoeken, krijg je een hondje als icoontje, net als de paperclip in word.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |