SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als laatste
Three
http://www.imdb.com/title/tt0324242/
Gezien dit in feite 3 losse Aziatische korte horror/supernatural films zijn zal ik ze los bespreken.
Memories(zuid Korea)
De engste van de 3.
Een man heeft hallucinaties nadat zijn vrouw is verdwenen. Hij weet niet meer waarom ze is weggegaan maar vreest het ergste. Aan de andere kant van het spectrum is zijn vrouw op zoek naar haar huis. Ze weet niet meer precies wat er is gebeurd maar aan de hand van een telefoon nummer probeerd ze thuis te komen.
Veel schrik elementen en slimme camera trucjes maken dit korte filmpje best wel erg griezelig.
The Wheel(Thailand)
Cultureel de meest interessante.
Een Khon(traditioneel theater) speler vind de poppen van een bevriende Hun Lakom Lek(traditioneel poppen theater) speler. Ondanks de waarschuwingen dat de poppen vervloekt zijn met de geest van hun vorige eigenaar start hij zijn eigen voorstelling... Terstond beginnen er rare dingen te gebeuren.
Wat subtieler dan de eerste film en niet alle griezelige elementen zijn effectief maar toch geeft het een interessante blik op de Thaise cultuur.
Going Home(Hong Kong)
De beste.
Niet zozeer eng maar meer tragisch/droevig. Een politie agent betrekt met zijn zoontje een appartement in een nogal vervallen flatgebouw. Zoontje klaagt van af begin af aan dat hij het dochtertje van de overbuurman eng vind.(de agent en de over buurman zijn de enige bewoners van de flat) Desondanks gaat hij op een gegeven moment met haar spelen. Hij verdwijnt en vader gaat op onderzoek uit. Hij breekt in bij zijn over buurman en vind de vrouw van de over buurman ondergedompeld in de badkuip... Ze is dood.
Deze is de meest intrigerende van de 3 filmpjes. Het verhaal van de buurman is uiterst bizar en triest. Erg goed.
Afgezien dat ik graag had gezien dat vooral het eerste filmpje langer had geweest vond ik Three erg interessant. Erg knap hoe in zo'n korte tijd zulke meeslepende verhalen worden verteld.The Light Is Leaving Us All
Staan daar oude films bij dan?quote:Op zondag 26 september 2004 01:30 schreef twiFight het volgende:
zo ff uit me hoofd (mening laat ik nu achterwege, bij volgende posts staat die er weer bij)
sniper 3
oceans 11
american history x
pitch black
kill bill 2
memento
a midsummer nights rave
supersize me
sleepover
mean girls
man on fire
snatch
troy
dit zijn zo on the top of my head de laatste die ik gezien heb. alle oude films had ik overigens al eerder gezien.
oceans 11quote:Op zondag 26 september 2004 04:14 schreef Sai het volgende:
[..]
Staan daar oude films bij dan?
tvp
Films maken ze al sinds 1915 ofzo hoor, dus lijkt het me een beetje vreemd als je een film uit 2001 als oud beschouwdquote:Op zondag 26 september 2004 07:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
oceans 11
american history x
snatch
memento
de had ik allemaal al gezien en beschouw ik als oud. de laatste is uit 2001.
1894quote:Op zondag 26 september 2004 11:20 schreef Hare het volgende:
Films maken ze al sinds 1915 ofzo hoor, dus lijkt het me een beetje vreemd als je een film uit 2001 als oud beschouwd
Ja, maar ik heb het over feature length films en een filmpje van 30 seconden kun je dat niet echt noemenquote:Op zondag 26 september 2004 13:33 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
1894
Films die langer zijn dan één filmspoel/filmreel (pakweg 15 minuten), bestonden al voor de jaren '10. Het waren dan meestal epossen uit Italië of verslagen van bokswedstrijden. Deze films hadden een wat hoger aanzien dan de kortere films, en speelden dan ook vaker in 'echte' theaters (en minder vaak in de zogenaamde Nickelodions, waar 'het volk' films zag). Dit zorgde natuurlijk voor een leuke extra markt, en de Amerikaantjes besloten ook een langere films te maken. Helaas had de MPPC (Motion Picture Patents Company, die alle patenten op camera's enzo bezat) iets tegen multireel-films, en was het verboden films van meer dan één spoel uit te brengen. Vervolgens maakte bijvoorbeeld Vitagraph wel gewoon een film van vijf spoelen (The Life of Moses, 1910), maar bracht steeds één reel per week uit. Als ze alle vijf eenmaal uit waren wilden distributeurs ze nog wel eens gewoon achter elkaar laten zien, voor een hogere prijs natuurlijk.quote:Op zondag 26 september 2004 13:34 schreef Hare het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb het over feature length films en een filmpje van 30 seconden kun je dat niet echt noemen
quote:Op zondag 26 september 2004 14:08 schreef Sai het volgende:
[..]
Films die langer zijn dan één filmspoel/filmreel (pakweg 15 minuten), bestonden al voor de jaren '10. Het waren dan meestal epossen uit Italië of verslagen van bokswedstrijden. Deze films hadden een wat hoger aanzien dan de kortere films, en speelden dan ook vaker in 'echte' theaters (en minder vaak in de zogenaamde Nickelodions, waar 'het volk' films zag). Dit zorgde natuurlijk voor een leuke extra markt, en de Amerikaantjes besloten ook een langere films te maken. Helaas had de MPPC (Motion Picture Patents Company, die alle patenten op camera's enzo bezat) iets tegen multireel-films, en was het verboden films van meer dan één spoel uit te brengen. Vervolgens maakte bijvoorbeeld Vitagraph wel gewoon een film van vijf spoelen (The Life of Moses, 1910), maar bracht steeds één reel per week uit. Als ze alle vijf eenmaal uit waren wilden distributeurs ze nog wel eens gewoon achter elkaar laten zien, voor een hogere prijs natuurlijk.
In Europa had je dit soort regels niet, en dus werden daar zo rond 1910 ook al langere films gemaakt. Zoals al gezegd: epossen uit Italië, maar in 1912 deed Frankrijk ook al vrolijk mee. Dit zorgde weer voor druk op de Amerikaanse distributiepartijen en het verbod op het ineens uitbrengen van multi-reel films verdween. Zo rond 1915 was de featurefilm de hoofdmoot van het programma in de wat serieuzere theaters, en het bezoek aan Nickelodions nam langzaam af..
Een beetje vrij vertaald uit Film History: An Introduction.quote:Op zondag 26 september 2004 14:17 schreef Hare het volgende:
[..]
Zo uit je werkstuk overgetypt?
Mensen zijn er al duizenden jaren, dus mijn opa van 92 is helemaal niet oud.quote:Op zondag 26 september 2004 11:20 schreef Hare het volgende:
[..]
Films maken ze al sinds 1915 ofzo hoor, dus lijkt het me een beetje vreemd als je een film uit 2001 als oud beschouwd
Mensen gaan zeg maar dood, films zeg maar niet.quote:Op zondag 26 september 2004 14:20 schreef Eluc het volgende:
[..]
Mensen zijn er al duizenden jaren, dus mijn opa van 92 is helemaal niet oud.
Bij de Boudisque in Utrecht. en niet eens zo verschrikkelijk duur.quote:Op zondag 26 september 2004 05:09 schreef hydraulix het volgende:
Zeitgeist: Hero is idd. een mooie film! Die andere 2 Aziatische films lijken mij ook interessant: heb je ze ergens op dvd gekocht?
Wat kun jij zeiken zeg.quote:Op zondag 26 september 2004 11:20 schreef Hare het volgende:
[..]
ik zeg ik vind ze oud. en dat is ook zo.quote:Op zondag 26 september 2004 11:20 schreef Hare het volgende:
[..]
Ok. Beetje rare vergelijking. Maar mensen maken helemaal voor zichzelf uit wat ze oud vinden of niet.quote:Op zondag 26 september 2004 14:41 schreef Sai het volgende:
[..]
Mensen gaan zeg maar dood, films zeg maar niet.
Ontopique.
Man, ik ben zó oud. Ik heb die films nog in de bioscoop gezien. Ja, die bestonden toen al. Ik herinner me het nog goed. Het was de tijd dat mensen als Britney Spears en Eminem hoog in de hitparade stonden. Zouden die eigenlijk nog leven? Ah, nostalgie.quote:Op zondag 26 september 2004 15:20 schreef twiFight het volgende:
[..]
ik zeg ik vind ze oud. en dat is ook zo.
ik ga geen verantwoording afleggen of dat terecht is of niet.
ik vind ze oud. dus ik zeg dat ze oud zijn. einde discussie.
Dus als ik zeg dat jij een homo bent is dat ook zo?quote:Op zondag 26 september 2004 15:20 schreef twiFight het volgende:
[..]
ik zeg ik vind ze oud. en dat is ook zo.
ik ga geen verantwoording afleggen of dat terecht is of niet.
ik vind ze oud. dus ik zeg dat ze oud zijn. einde discussie.
Samaritan Girl is trouwens zeer goedkoop te krijgen bij cdwow, voor het geval je een cc hebtquote:Op zondag 26 september 2004 14:42 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Bij de Boudisque in Utrecht. en niet eens zo verschrikkelijk duur.
Zijn wel Regio 3 dus je moet een regiovrije DVD speler hebben.
Heb trouwens gemerkt dat Boudisque Utrecht veel meer keus aan Aziatische films heeft dan die in Amsterdam.
Maar goed mocht je ze aanschaffen veel plezier alvast :-)
quote:Op zondag 26 september 2004 15:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Man, ik ben zó oud. Ik heb die films nog in de bioscoop gezien. Ja, die bestonden toen al. Ik herinner me het nog goed. Het was de tijd dat mensen als Britney Spears en Eminem hoog in de hitparade stonden. Zouden die eigenlijk nog leven? Ah, nostalgie.
Nee, dan is het projectie.quote:Op zondag 26 september 2004 15:28 schreef Hare het volgende:
[..]
Dus als ik zeg dat jij een homo bent is dat ook zo?
nee, maar als jij zegt dat ik homo ben, omdat jij denkt dat ik homo ben, dan ga ik daar niet tegeninquote:Op zondag 26 september 2004 15:28 schreef Hare het volgende:
[..]
Dus als ik zeg dat jij een homo bent is dat ook zo?
Ja, maar ik moet daar toch wel goede redenen voor hebben om dat te zeggen, of niet? Of is het net zo goed om gewoon onzin te lullen? Als ik er goed gefundeerde redenen voor heb dan kan ik het zeggen ja, of het nou zo is of niet, maar zonder enige rede iets zeggen vind ik eigenlijk nergens op slaan.quote:Op zondag 26 september 2004 16:17 schreef twiFight het volgende:
[..]
nee, maar als jij zegt dat ik homo ben, omdat jij denkt dat ik homo ben, dan ga ik daar niet tegenin
het is jouw goed recht om te denken. ik hoef het er niet mee eens te zijn. maar daarom denk jij het nog wel.
Ik vidn je een enrmoe lul, maar dta is mijn mening!quote:Op zondag 26 september 2004 16:24 schreef Hare het volgende:
[..]
Ja, maar ik moet daar toch wel goede redenen voor hebben om dat te zeggen, of niet? Of is het net zo goed om gewoon onzin te lullen? Als ik er goed gefundeerde redenen voor heb dan kan ik het zeggen ja, of het nou zo is of niet, maar zonder enige rede iets zeggen vind ik eigenlijk nergens op slaan.
Ik snap niet dat die film door veel mensen wordt goed gevonden. hij staat bij mij in de lijst van slechtste ooit die ik gezien heb.quote:Op zondag 26 september 2004 17:36 schreef Fen het volgende:
Memento
Voor de tweede keer, maar wederom: super film!
Waarom? Omdat je het cool vindt om tegen de mening van veel mensen in te gaan of zo?quote:Op zondag 26 september 2004 18:04 schreef CrackerJack het volgende:
[..]
Ik snap niet dat die film door veel mensen wordt goed gevonden. hij staat bij mij in de lijst van slechtste ooit die ik gezien heb.
Ik begrijp je niet, Hare. Onrealistisch? Karikaturaal? Typetjes? De film is traag, minimalistisch, zonder franjes. Tegen het neorealisme aan. Dus uber-realistisch, zonder excessen (zoals karikaturen of typetjes). Best mogelijk dat je 'm niet goed vindt, maar de redenen vat ik toch niet. Ik begrijp je niet, Hare.quote:Op zondag 26 september 2004 17:57 schreef Hare het volgende:
Tokyo Monogatari
Wat is dat nu weer voor een antwoordquote:Op zondag 26 september 2004 18:12 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je het cool vindt om tegen de mening van veel mensen in te gaan of zo?![]()
Nee dat hoeft niet, maar er zijn genoeg mensen die op het moment dat een film door een grote groep mensen gewaardeerd wordt, de film niet meer 'cool' willen vinden.quote:Op zondag 26 september 2004 19:18 schreef CrackerJack het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor een antwoord? Precies alsof ik alle films moet goed vinden die iemand anders goed vindt.
Is idd zo, ik merk dit vooral de laatste tijd met de Matrix-reeks, die in het begin aanbeden werd, en nu de laatste 2 films die zo afgekraakt worden, dat vind ik ook wat onterecht. Maar in de bottom 100 zullen ook wel pareltjes van gedrochten staan zoals je al aangeeft.quote:Op zondag 26 september 2004 19:28 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet, maar er zijn genoeg mensen die op het moment dat een film door een grote groep mensen gewaardeerd wordt, de film niet meer 'cool' willen vinden.
Maar goed, misschien is het inderdaad een oprechte mening, maar dan wordt het tijd dat je eens even wat bottom100 films gaat kijken.![]()
Ik deel half je mening. Ik vond 'm de eerste keer ook geen ruk aan. En ja hij wordt vrij gehyped als zijnde een geniale film. Dat vind ik het nog steeds niet. Maar ik was de eerste keer dat ik 'm zag vrij moe en dan volg je zo'n film al helemaal niet. Ik heb 'm laatst voor de tweede keer gezien (zie mijn andere post die hier nogal wat stof deed opwaaien) en ik vond 'm al een stuk beter. Opzich zit de film goed inelkaar en is het verhaal ook wel goed, alhoewel ik de wending van, zeg, het laatste half uur wat overbodig vind.quote:Op zondag 26 september 2004 18:04 schreef CrackerJack het volgende:
[..]
Ik snap niet dat die film door veel mensen wordt goed gevonden. hij staat bij mij in de lijst van slechtste ooit die ik gezien heb.
Misschien een beetje lullig dat ik nu kom met een review van de imdb site, maar die beschrijft precies zoals ik over deze film dacht en doet dat op zo'n goede manier dat ik het niet nog ga proberen te verbeterenquote:Op zondag 26 september 2004 18:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet, Hare. Onrealistisch? Karikaturaal? Typetjes? De film is traag, minimalistisch, zonder franjes. Tegen het neorealisme aan. Dus uber-realistisch, zonder excessen (zoals karikaturen of typetjes). Best mogelijk dat je 'm niet goed vindt, maar de redenen vat ik toch niet. Ik begrijp je niet, Hare.
quote:-knip-
And that's where I think this film's critical prominence lies, in its realism. I don't understand it, but whenever any film tries to be realistic or naturalistic, critics and most film buffs develop a raging erection. I know what real life is like, and I'd much rather see it exaggerated. To tell you the truth, as I said above, I don't think Ozu is presenting real life in Tokyo Story (or Bakushu). Real life has much more drama than this film. This is doing the opposite of hyperbolizing; it's minimizing real life. In real life, when a family meets around the dinner table, as the family does at the end of this film, there're a million circumstances effecting the outcome of that meal. Not so in this film. Ozu reduces them to types: the nice old couple, the too-busy adults, the selfish wife, the compassionate widow, etc. They do have character. I wouldn't want to undermine that too much. But in real life, they'd be so much more complex and interesting. I suggest that you attend a relative stranger's Christmas dinner, as a ghost, if necessary. It would be infinitely more complex.
Ik vind het ook een heel slechte film. Meer film-clichés dan in de gemiddelde Pauly Shore film, en dan zo pretentieus gebracht. Bah.quote:Op zondag 26 september 2004 18:04 schreef CrackerJack het volgende:
Waarvan ZEKER 1/3 niet eens ECHT slecht isquote:Op zondag 26 september 2004 19:28 schreef Wepeel2 het volgende:
Maar goed, misschien is het inderdaad een oprechte mening, maar dan wordt het tijd dat je eens even wat bottom100 films gaat kijken.![]()
Wat zijn dan de ECHT slecht mainstream titels?quote:Op zondag 26 september 2004 20:23 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Waarvan ZEKER 1/3 niet eens ECHT slecht is
![]()
En Hare, heb je die review op imdb gelezen voor of na je hier opschreef wat je er van vond?quote:Op zondag 26 september 2004 20:09 schreef Hare het volgende:
[..]
Misschien een beetje lullig dat ik nu kom met een review van de imdb site, maar die beschrijft precies zoals ik over deze film dacht en doet dat op zo'n goede manier dat ik het niet nog ga proberen te verbeteren![]()
[..]
Beetje lullig, Hare, zo met die review.quote:Op zondag 26 september 2004 20:09 schreef Hare het volgende:
[..]
Misschien een beetje lullig dat ik nu kom met een review van de imdb site, maar die beschrijft precies zoals ik over deze film dacht en doet dat op zo'n goede manier dat ik het niet nog ga proberen te verbeteren![]()
[..]
Dat is het m juist, mainstream is lang niet zo slecht als bv. VIOLENT SHIT, THE KILLING OF SATAN, ROBO VAMPIRE, THE ROBOT VS THE AZTEC MUMMY, THE GIRL AND THE GEEK, ORGY OF THE DEAD en nog iets als BLOOD FREAKquote:Op zondag 26 september 2004 21:33 schreef Lambiekje het volgende:
Wat zijn dan de ECHT slecht mainstream titels?
Excusez, maar op zich werd het toch wel netjes uitgelegd in die review toch?quote:Op zondag 26 september 2004 22:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Beetje lullig, Hare, zo met die review.
Maar dit beketent enkel dat er nu 2 mensen zijn die ik niet begrijp. Vergelijk het met iemand die Amelie niet zo goed vond omdat hij 'm te grauw vond. Of iemand die Requiem for a Dream niet goed vond omdat ie niet van feelgood films houdt. Het kan, maar ik snap het niet.
Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet. Ozu staat juist bekend om zijn realistische portretering van de Japanse samenleving. Werkelijk al zijn films bevatten realistische personages. Ik ben na 6 films nog geen karikatuur tegengekomen in ieder geval.quote:Ik begrijp je niet, Hare. Onrealistisch? Karikaturaal? Typetjes? De film is traag, minimalistisch, zonder franjes. Tegen het neorealisme aan. Dus uber-realistisch, zonder excessen (zoals karikaturen of typetjes). Best mogelijk dat je 'm niet goed vindt, maar de redenen vat ik toch niet. Ik begrijp je niet, Hare.
Hmm, maar is de Japanse samenleving dan zo'n ontzettend koel?quote:Op maandag 27 september 2004 01:31 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet. Ozu staat juist bekend om zijn realistische portretering van de Japanse samenleving. Werkelijk al zijn films bevatten realistische personages. Ik ben na 6 films nog geen karikatuur tegengekomen in ieder geval.
Ik zou zeggen....quote:Real life has much more drama than this film. This is doing the opposite of hyperbolizing; it's minimizing real life. In real life, when a family meets around the dinner table, as the family does at the end of this film, there're a million circumstances effecting the outcome of that meal. Not so in this film. Ozu reduces them to types: the nice old couple, the too-busy adults, the selfish wife, the compassionate widow, etc. They do have character. I wouldn't want to undermine that too much. But in real life, they'd be so much more complex and interesting. I suggest that you attend a relative stranger's Christmas dinner, as a ghost, if necessary. It would be infinitely more complex.
Ik denk dat de Japanse samenleving inderdaad koel overkomt bij het Westen. Die mensen hebben meer respekt voor elkaar, zijn formeler, laten elkaar uitpraten......quote:Hmm, maar is de Japanse samenleving dan zo'n ontzettend koel?
Ik wil mezelf echt geen kenner van de Japanse samenleving noemen, maar de indruk die ik tot nu toe heb gehad is toch wel een andere dan dat ie in deze film overkomt.
lang geleden gezien. Lekker flauw ja :-Dquote:Op zondag 26 september 2004 22:50 schreef Durbin het volgende:
Saturday the 14th
Een erg droge horrorkomedie over een familie dat een huis erft. De zoon vindt een boek dat duivelse monsters loslaat en de familieleden gaat bedreigen. Zoals gezegd is de humor erg droog, maar als je daar van houdt is het wel een aanradertje. De monsters zijn ook best ok, daar had van mij wel meer mee gedaan mogen worden.
die groene jello aliens :-D Ik denk dat je de film vooral moet zien vanwege het feit dat een sullige man zijn dromen kan verwezelijken.quote:Zebraman
Shin'ichi Ichikawa is een sukkelige leraar, die ervan droomt de superheld Zebraman te zijn. Zebraman was in zijn jeugd een tv-serie dat na 10 afleveringen is geannuleerd. Wanneer aliens dreigen de bevolking over te nemen, krijgt hij de kans om in actie te komen. Wie een actiefilm verwacht, komt bedrogen uit. De beweegredenen en gevoelens van de hoofdrolspeler komen volop aan bod, wat de film soms een beetje traag maakt. Desondanks blijft er genoeg over om van een culthit te kunnen spreken. Vooral het einde is hilarisch.
Hare... Als ik je reviews zo lees zie ik iemand die erg veel interese toont in Aziatische cultuur.quote:Op maandag 27 september 2004 01:36 schreef Hare het volgende:
[..]
Hmm, maar is de Japanse samenleving dan zo'n ontzettend koel?
Ik wil mezelf echt geen kenner van de Japanse samenleving noemen, maar de indruk die ik tot nu toe heb gehad is toch wel een andere dan dat ie in deze film overkomt.
Oh, dat zeker. Ik heb Late Spring al weer klaar staan. Maar toch hoor, de kenmerken die jij noemt van de Japanse/Aziatische cultuur is toch niet helemaal wat in deze film (Tokyo Story) tot uiting komt. Want de kinderen in deze film hebben echt geen respect voor hun ouders, zien hun alleen maar als last. En het kan verder best kloppen hoor, de kenmerken die jij noemt zijn nu eenmaal kenmerken van een collectivistisch ingestelde cultuur als de Japanse, maar dat kwam ik Tokyo Story niet naar voren.quote:Op maandag 27 september 2004 01:56 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Ik denk dat de Japanse samenleving inderdaad koel overkomt bij het Westen. Die mensen hebben meer respekt voor elkaar, zijn formeler, laten elkaar uitpraten......
Ik denk dat je last hebt van dezelfde Japanse cultuurclash als ik bij het filmkijken. Eerst begin je met Kurosawa, een westers ingestelde Japanse regisseur, die zijn films vult met passionele personages, geweldig drama en vele verwikkelingen. Dan denk je: ik begin nu maar eens aan Ozu. Maar nu krijg je compleet het tegenovergestelde: realisme, subtiliteit en onderliggend drama. Niks bombastisch (zoals bij Kurosawa), maar dagelijkse beslommeringen in Japan. En dan moet je de knop even omdraaien en dat is best moeilijk.
Maar als je aan je derde Ozu begint dan krijg je de smaak een beetje te pakken. Je proeft de subtiliteit, de eenvoud en de dagelijkse sleur in Japan en zijn onderliggende emoties pakken je nu wel bij de strot. Ik hoop dat je Ozu nog een kans geeft in ieder geval.
Ik bedoel ook niet te zeggen dat de films van Ozu koel zijn, want ze zijn juist erg warm en ontroerend. Alleen moet je als kijker iets harder graven naar de emoties.quote:maar de naar mijn idee prachtige cinema die de laatste tijd uit Korea komt laat ook niks van koelte zien.
Ghibli films moet je zeker tot film rekenen sinds Anime in feite een gelijke status heeft aan normale film. Ze zien het niet als kinderlijk vermaak.quote:Op maandag 27 september 2004 02:22 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar verder, ik heb idd al aardig wat films van Kurosawa gezien, begin net een beetje aan Kitano, en je kan het wel of niet tot films rekenen, maar een groot deel van de Ghibli's heb ik ook al gezien en bij geen van die films komt er ook maar iets koels over, alleen maar warmte of passie of whatever.
click!quote:Op maandag 27 september 2004 02:05 schreef Zeitgeist het volgende:
maar goed vandaag.
The Brain That wouldn't Die
http://www.imdb.com/title/tt0052646/
lol... tja. monster movie from the 60s
Erg leuk en duidelijk niet op zijn plaats als deel van de Bottom 100 op IMDB.com
Beetje traag af en toe maar verder lekker campy.
Had alleen graag gezien dat ze wat meer met het monster uit de kast hadden gedaan. Die Catfightscene was super :-)
Respectievelijk nee en ja.quote:Op maandag 27 september 2004 01:17 schreef Hare het volgende:
[..]
Excusez, maar op zich werd het toch wel netjes uitgelegd in die review toch?
Maar jij vond de film dus wel realistisch en kon je inleven in de personen?
Ben ik ook volledig met je eens, alleen sommige mensen vinden 'tekenfilms' niet horen tot de gewone films, daarom zei ik dat dus.quote:Op maandag 27 september 2004 02:46 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Ghibli films moet je zeker tot film rekenen sinds Anime in feite een gelijke status heeft aan normale film. Ze zien het niet als kinderlijk vermaak.
Heb je je goed herinnerdquote:De meeste Ghibli films spelen zich op het platteland of in kleine dorpjes af. Familie is daarin ook erg belangrijk.
Maar Ik neem aan dat je Grave Of The Fireflies hebt gezien(herinner me zoiets.). Zoja denk terug aan de tante die de jongen en zijn zusje in huis nam. Zie hun in vergelijking met de mensen in tokyo story.
Of in Kiki's Delivery Service. De eerste ervaringen die Kiki heeft in de grote stad. Mensen die niet vriendelijk zijn zoals ze gewend is in haar eigen dorpje.
Staat te pruttelen hoorquote:Op maandag 27 september 2004 08:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Verder denk ik dat je beter eerst naar Ohayou van Ozu kan kijken, die is luchtiger. Late Spring is in vergelijking met Tokyo Story gewoon more of the same.
Had je vorige post nog niet eens gezienquote:Op maandag 27 september 2004 02:46 schreef Zeitgeist het volgende:
Anyway. Zoals ik in mijn vorige post zei. er is een verschil in Japan tussen de plattelands cultuur(ouderwets familie gericht) en de stads cultuur(hectisch cariere gericht).
Neehoor, gewoon een blijk dat je goede smaak hebtquote:Op maandag 27 september 2004 08:46 schreef MikeyMo het volgende:
Moulin Rouge, ik had het niet verweacht maar ik heb er toch wel van genoten... is dit nu mijn coming out?
Ik ben nu toch echt wel benieuwd naar deze film, al denk ik dat ik er nog niet egt klaar voor ben. Eerst maar eens Jungfrukällan en Persona kijken (heb ik hier liggen).quote:Op maandag 27 september 2004 11:22 schreef Gorro het volgende:
Sjunde inseglet, Det (Ingmar Bergman, 1957)
Dit was de eerste film van Bergman die ik zag en toen was ik er nog niet helemaal klaar voor en kon hem niet helemaal op waarde schatten. Nu ik hem herzien heb is het meteen één van m'n favoriete films van hem geworden. De gesprekken tussen de Dood en Antonius Block zijn erg boeiend en mooi in beeld gebracht. De film is ook vitaal en zakt nooit in, op momenten spannend, grappig, tragisch, alles zit erin. Prachtig. *****
Reactie hierop staat hier: Ingmar Bergman - De Menselijke Filosoofquote:Op maandag 27 september 2004 15:00 schreef Eluc het volgende:
[..]
Ik ben nu toch echt wel benieuwd naar deze film, al denk ik dat ik er nog niet egt klaar voor ben. Eerst maar eens Jungfrukällan en Persona kijken (heb ik hier liggen).
Kom op zeg, Moulin Rouge is gewoon een vette film.quote:Op maandag 27 september 2004 08:46 schreef MikeyMo het volgende:
Moulin Rouge, ik had het niet verweacht maar ik heb er toch wel van genoten... is dit nu mijn coming out?
nee hoor tis gewoon ongeveer 1 van de beste films van de afgelopen 5 jaarquote:Op maandag 27 september 2004 08:46 schreef MikeyMo het volgende:
quote:Op maandag 27 september 2004 23:10 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik heb Intruder trouwens binnen Kinky. Bedank! Kwaliteit is ook beter dan ik gehoopt had. Ik ga hem deze week kijken en dan lees je hier wel wat ik er van vond.
Je hebt nu wel hoge verwachtingen geschept hoor.
Probeer ook 12:01 uit 1993 eens. Is wat mij betreft leuker uitgewerkt dan Groundhog Day. En heeft Helen Slater aan boord!quote:Op maandag 27 september 2004 23:00 schreef hornage het volgende:
#201 Groundhog Day
Ik had deze film gedownload omdat ik net 50 first dates had gezien en het idee van een telkens terugkerend iets vond ik wel leuk.
Iddquote:Op dinsdag 28 september 2004 01:06 schreef victorinox het volgende:
En dan ook nog eens Kirsten Dunst in ondergoed.
De oneliners van Jeff Goldblum waren voor mij t hoogtepunt van deze filmquote:Op dinsdag 28 september 2004 01:44 schreef Hare het volgende:
The Lost World: Jurassic Park
quote:Op dinsdag 28 september 2004 09:45 schreef Atreidez het volgende:
The Neverending Story
Wederom een 80's film waar ik toen ik jong was naar heb gekeken en ontzettend van heb genoten. Het verhaal is gewoon leuk gemaakt met een hedendaagse setting en een fantasie setting die elkaar steeds afwisselen. Ik moet alleen de sequels nog eens zien, die zijn me eigenlijk nooit ergens opgevallen.
Titanicquote:Op dinsdag 28 september 2004 12:25 schreef RaisinGirl het volgende:
maar waarom moet er (zie voornoemde films) toch altijd een fragment in waarin je twee mensen in een beslagen auto met elkaar bezig ziet zijn (incl. overmatig veel geluid ) (zie ook De Passievrucht, Turks Fruit etc)? Hoe fantasieloos kun je zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.qua verhaal en zo valt het nog wel mee, alhoewel de vechtscenes ook niet uitblinken.
Het verhaal: Rusland wordt binnengevallen door de Teutonen. Enkele steden zijn al gevallen en als Pskov valt gaat Novgorod Alexandr Nevsky overhalen hun leger te leiden. Er volgt een uitgebreide veldslag.
deze film vind ik echt veel minder dan Potemkin, alleen de muziek (door Prokofiev) is constant goed. maar goed, ook deze klassieker heb ik nu gezien. ik begrijp alleen niet dat hij een 7,9 op imdb heeft. zeker de naam eisenstein..... een 5,2 oid zou terecht zijn.
Het 14e Kippetje was een tijd terug ook op RTL5. Ik vond het echt een verschrikkelijke film. De dialogen lopen niet. Je herkent er wel de hand van Grunberg in, maar het werkt niet in een film. In ieder geval niet in deze opzet.quote:Op dinsdag 28 september 2004 12:25 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik zag zondagmiddag - ik dacht op rtl5 - het 14e kippetje, waarvan het script geschreven is door Arnon Grunberg, zo heb ik begrepen. Dat pleit niet echt voor hem, maar er zaten - moet ik bekennen - een paar redelijk hilarische stukjes in. Het was ook de eerste keer dat ik vond dat Antonie Kamerling wel aardig speelde. Maarja, dat zegt natuurlijk niets over de film, maar alles over Antonie. Ik zou zeggen: niet kijken, mocht je dat van plan zijn. Ik vraag me eigenlijk af wie die film überhaupt heeft gezien en er een mening over heeft?
Seks op een fiets is ook veel geiler.quote:Over Nederlandse films gesproken..laat ik nog even tegen een bekend flimcliché fulmineren, nu ik toch bezig ben. Ik zag laatst namelijk een kleine stukje van All Stars en een voorstukje van die vreselijke film met Linda de Mol in de hoofdrol. En ik vraag me het volgende af: het is bekend dat Nederlandse films nogal expliciet zijn, maar waarom moet er (zie voornoemde films) toch altijd een fragment in waarin je twee mensen in een beslagen auto met elkaar bezig ziet zijn (incl. overmatig veel geluid ) (zie ook De Passievrucht, Turks Fruit etc)? Hoe fantasieloos kun je zijn?
Als je wat terugbladert in de topics kom je mijn reviews tegen van de 3 films. Ik heb ze toen achter elkaar gekeken, maar het niveau gaat zo erg omlaag met deel 2 en over 3 moet je eigenlijk niet pratenquote:Op dinsdag 28 september 2004 09:45 schreef Atreidez het volgende:
The Neverending Story
Wederom een 80's film waar ik toen ik jong was naar heb gekeken en ontzettend van heb genoten. Het verhaal is gewoon leuk gemaakt met een hedendaagse setting en een fantasie setting die elkaar steeds afwisselen. Ik moet alleen de sequels nog eens zien, die zijn me eigenlijk nooit ergens opgevallen.
Naar aanleiding van jouw post was ik m ook weer gaan kijkenquote:Op dinsdag 28 september 2004 13:43 schreef hornage het volgende:
Als je wat terugbladert in de topics kom je mijn reviews tegen van de 3 films. Ik heb ze toen achter elkaar gekeken, maar het niveau gaat zo erg omlaag met deel 2 en over 3 moet je eigenlijk niet praten
het was vooral de sfeer die mij beviel. de charme.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:10 schreef Sai het volgende:
My Sassy Girl:
inderdaad, maar kevin zet ze lekker voor lul. ik had toen ik 'm wou kijken van te voren niet door dat het van die lezingen waren, ik dacht eerst gewoon een film. maar achteraf vond ik het helemaal niet erg want ik heb me kapot gelachenquote:Op dinsdag 28 september 2004 22:42 schreef Durbin het volgende:
An Evening with Kevin Smith
Tja het is erg slapstick over het algemeen. Ik heb in een deuk gelegen iig.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:10 schreef Sai het volgende:
My Sassy Girl: een behoorlijk leuke Aziatische romcom, met een frisse cast en best wat leuke en lieve momenten. De totale adoratie van andere posters hier ontgaat me alleen een beetje. Zeker de eerste helft bevatte pijnlijk onleuke grappen van Rob Schneider-niveau, een aantal ideeën (film wordt echt gemaakt bijvoorbeeld) waren nogal gedateerd en het happy end kun je pakweg een half uur (wat nog meevalt als je het vergelijkt met genregenoten, natuurlijk) van te voren zien aankomen. Desalniettemin zitten er ook leuke grappen in en het romantiek-gedeelte werkt bij vlagen heel behoorlijk. Kortom: een flink stuk boven de gemiddelde Hollywood-crap, en absoluut leuk voor een keertje, maar (veel) meer ook niet. 7+.
quote:Op woensdag 29 september 2004 00:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ong Bak
Heb hem na drie kwartier uit gezet omdat het nog meer zoog dan de gemiddelde Seagal film.
cijfer: 1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
Wist je niet waar hij over ging dan?quote:Op woensdag 29 september 2004 00:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ong Bak
Heb hem na drie kwartier uit gezet omdat het nog meer zoog dan de gemiddelde Seagal film.
cijfer: 1
dan moet het echt een graffilm zijn. doorgaans als ik een film erg slecht vind dan kap ik halverwege en kijk ik de dag erna de rest. maar echt helemaal afkappen komt niet vaak voor. laatste films die ik kan herinneren die ik afgekapt heb zijn memento, new york minute, bridget jones' diary. memento heb ik overigens later nog eens gezien en toen wel uitgekeken.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:24 schreef Hare het volgende:
[..]
Vraag me trouwens af of er veel personen die hier zitten zijn die wel eens een gewoon met een film kappen. Ik doe het zo nu en dan wel eens, als ik echt het idee heb dat er gewoon niks bijzonders aan de film is, of ik het allemaal al wel een keertje heb gezien of totaal gewoon het verhaal niet leuk vind.
Wacht maar je zult vroeg of laat gaan bekennen dat Alien toch genialer is dan Aliens.quote:Op maandag 27 september 2004 22:13 schreef Hare het volgende:
Alien
2e keer dat ik deze film zie en op een of andere manier vond ik hem deze echt veel beter, vorige keer knapte er iets bij mij toen Ash eraan ging, dat vond ik zo over de top, waardoor ik de rest van de film niet echt meer interesse heb gehad.
Maar deze keer geheel het tegenovergestelde. Wat een film zeg, zo vet mooi gemaakt, en de spanning!! OMG, kreeg een paar keer bijna een hartverlamming. Zeer goed gedaan. Denk dat ik 2 nog wel steeds wat beter vind, maar ga thrilleraspect staat deze toch bovenaan
Waarom heb je voor de R2 Japan versie gekozen?quote:Maareh, iemand enig idee hoe de extra's op de eerste disc te zien zijn.
Ja, en nu allemaal lachen natuurlijk, maar ik ben nog steeds niet goed in Japans en ik ga wel elke mogelijke keuze af, maar krijg geen audiocommentaar of wat dan ook
Ik kap heel vaak met een film. Zelden omdat ik hem niet leuk vind maar bijna altijd omdat ik niet in de stemming voor de desbetreffende film ben. Ik kijk zoals bekend graag films maar een film moet aansluiten bij hoe ik me voel.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:24 schreef Hare het volgende:
[..]
Vraag me trouwens af of er veel personen die hier zitten zijn die wel eens een gewoon met een film kappen. Ik doe het zo nu en dan wel eens, als ik echt het idee heb dat er gewoon niks bijzonders aan de film is, of ik het allemaal al wel een keertje heb gezien of totaal gewoon het verhaal niet leuk vind.
We shall seequote:Op woensdag 29 september 2004 01:00 schreef sampoo het volgende:
[..]
Wacht maar je zult vroeg of laat gaan bekennen dat Alien toch genialer is dan Aliens.
[..]
Ik heb voor de R2Japan gekozen aangezien ik de Alien Head wel mooi vondquote:Waarom heb je voor de R2 Japan versie gekozen?Kan je niet gewoon tijdens het kijken de audiokanaal kiezen (AUDIO knop?)? Zo kies ik bij de meeste films het commentaar.
Welke films heb jij niet afgekeken (en waarom niet?)quote:Op woensdag 29 september 2004 00:24 schreef Hare het volgende:
Ze hebben hier ook overal een topic voor of niet?quote:Op woensdag 29 september 2004 09:19 schreef Atreidez het volgende:
Welke films heb jij niet afgekeken (en waarom niet?)
Osama heb ik een tijdje terug gezien en ik miste ook muziek; tegelijkertijd vond ik ook dat het de film - ontdaan van iedere opsmuk - wellicht meer kracht gaf. Het is ook een erg ontluisterend verhaal, er zit geen hoop of optimisme in. Ik ben wat betreft die veranderde situatie ook niet zo positief. Rond Kabul is het enigszins veilig, maar uit rapporten van AI blijkt dat geweld tegen vrouwen op het platteland, juist doordat daar nu helemaal geen goed toezicht meer is, op grote schaal voorkomt: er zijn veel bendes actief die plunderen, en meisjes (alsook kleine jongetjes) verkrachten en ontvoeren. Nee, als vrouw kun je maar beter niet in Afghanistan worden geboren (als man ook niet natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel). Het meisje in de film speelt inderdaad heel goed en ontroerend (haar ogenquote:Op woensdag 29 september 2004 09:19 schreef Atreidez het volgende:
Osama[/url]
De eerste afghaanse film na de val van de Taliban, zo staat deze film ook wel bekend. Laat dit je niet afschrikken, want het is een goed verhaal en sterk gefilmd. Nadat de vader van het gezin sneuvelt ziet de moeder geen andere keus meer dan haar 12jarige dochter te verkleden als jongen om zo geld te laten verdienen. De Taliban ligt continu op de loer en het leven in constante angst wordt erg goed in beeld wordt gebracht. Marina Golbahari die Osama speelt zet een erg sterk staaltje neer voor iemand die nog nooit had geacteerd, en door de film heen is het enige wat ik miste eigenlijk muziek. Het is ook gebaseerd op een waargebeurt verhaal, en je mag toch hopen dat de situatie daar na de val van de taliban sterk is verbeterd.
Shit die moet ik ook nog steeds zien...quote:Op woensdag 29 september 2004 17:59 schreef Mar10Segovia het volgende:
The Virgin Suicides
Een collega radde me deze film aan en was er erg enthousiast over.
Het gaat dus over een gezin met 5 mooie dochters met erg strenge ouders. Op een gegeven moment pleegt de jongste zelfmoord na een eerdere poging...
Ik vond 'm eigenlijk wel meevallen. Het verhaal kon me niet zo erg veel blijven boeien. Een aardige dramafilm, meer niet.
Tsk tsk zo mooi die film. Lees het boek eens. you'll be hooked. Zwarte tragicomedie van de bovenste plank.quote:Op woensdag 29 september 2004 17:59 schreef Mar10Segovia het volgende:
The Virgin Suicides
Een collega radde me deze film aan en was er erg enthousiast over.
Het gaat dus over een gezin met 5 mooie dochters met erg strenge ouders. Op een gegeven moment pleegt de jongste zelfmoord na een eerdere poging...
Ik vond 'm eigenlijk wel meevallen. Het verhaal kon me niet zo erg veel blijven boeien. Een aardige dramafilm, meer niet.
En die tijd is nu al gekomenquote:Op woensdag 29 september 2004 01:00 schreef sampoo het volgende:
[..]
Wacht maar je zult vroeg of laat gaan bekennen dat Alien toch genialer is dan Aliens.
Wie of wat is WS?quote:Op donderdag 30 september 2004 09:39 schreef dolle_hond het volgende:
Ran
William Shakespearequote:Op donderdag 30 september 2004 11:09 schreef Hare het volgende:
[..]
Wie of wat is WS?
quote:Op donderdag 30 september 2004 11:12 schreef victorinox het volgende:
[..]
William Shakespeare
quote:Op donderdag 30 september 2004 11:09 schreef Hare het volgende:
[..]
Wie of wat is WS?
quote:Op donderdag 30 september 2004 11:38 schreef Atreidez het volgende:
Dobermann
Een erg wrede actiefilm van franse makelij, met het sterduo Cassell en Belucci. Er wordt nogal overdreven veel geweld gebruikt, soms op een komische manier en soms op een belachelijke manier. Vooral Tchéky Karyo doet het ook goed als beulagent, maar de rest van de cast is ook erg sterk. Het verhaal is wat minder maar dat is met de sterke actievolle scenes niet echt een probleem. Ik heb m trouwens voor 6.99 bij de FRS gekocht en ik kan m iedereen aanraden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op donderdag 30 september 2004 11:40 schreef SaintOfKillers het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Where facts are few, experts are many.
Eigenlijk was dit de eerste keer dat ik een film(die ik zelf aangezet heb) stop heb gezet halverwege, meestal kijk hem wel af in afwachting op verbetering. Dit geld dus alleen voor films die ik zelf aanzet, dus films die ik gehuurd, gedownload of in de bios gezien heb. En niet films die op tv zijn en ik langs zap, want daar ligt het percentage veel hoger.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:24 schreef Hare het volgende:
[..]
Ja, ik wist dat de film speciaal was, omdat er een niet vaak gebruikte vechtsport in gebruikt werd (muay-thai). Maar dat is nog geen reden om met zo'n belabberd en onorgineel plot aan te komen. Verder was het acteerwerk bagger en de regie ook niet om naar over naar huis te schrijven. En ook de vechtscenes zelf vond ik niet bijster spectulair of bijzonder. Dus geen enkele reden om verder te kijken imho.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:40 schreef victorinox het volgende:
[..]
Wist je niet waar hij over ging dan?
Ik kan me voorstellen dat je het verhaal geen ruk aan vond, maar ik mag aannemen dat je vantevoren toch wel wist dat het over de muay-thai vechtsport ging. En de vechtscene's zien er gewoon erg goed uit.
ik vond het juist een krachtige film met behoorlijk goede sfeerzetting. de relatie tussen de vader en zoon is gewoon matig, dus daarom komt t zo over.quote:Op donderdag 30 september 2004 19:48 schreef twiFight het volgende:
The Barbarian Invasion (engelse titel)
Frans (canadese?) film over een man die op sterven ligt. Een plot is er niet, het gaat dan ook geheel over de psychologie en de relaties in de film. en daar gaat het meteen mis. het acteerwerk is niet overtuigend, waardoor de relatie van bv de vader en zoon niet overkomt. de hele sfeer mist gewoon. ik voelde me niet betrokken in de film, en van drama hou ik wel. de film is simpel geschoten en mooi camerawerk ontbreekt. muziek idem dito. de film heeft dus eigenlijk niks te bieden. sla maar lekker over en ga de afwas doen, dan heb je tenminste nog het idee dat je je tijd nuttig besteed hebt.
Het is gewoon gebaseerd op een boek.quote:Op donderdag 30 september 2004 20:05 schreef Sai het volgende:
maar wel erg Burton die al zijn nooit uitgewerkte ideeën in één keer in een film tieft.
Het is pas over een kleine 3 maanden kerst.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:23 schreef Timo20 het volgende:
The Muppets Christmas Carol
nog meer ingezeten, ik denkd at ghaar mond toch wel proppievolw as niet waar?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:56 schreef Hare het volgende:
Deep Throat
Hoe laag kan ik zinken
Zeer goed acteerwerk, een goed plot en zeer vette OST worden tenietgedaan door de goorste seksscenes ooit gezien.
Had zoveel meer ingezeten!![]()
idd, had precies hetzelfde gevoel, ze neemt het slechte nieuws wel vrij makkelijk en het einde is toch wel iets plotsklapsquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
My Life Without Me
Een jonge vrouw krijgt te horen dat ze nog 2 maanden te leven heeft. Wat volgt is een (uiteraard) voornamelijk trieste film. Heel degelijke film, maar ik krijg het gevoel dat er toch meer in zat.
Waar heb je deze gekeken/vandaan gehaald?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Valley of the Stereos
Best leuke kortfilm over een natuurgeluidopnemende () hippie die in conflict raakt met z'n nieuwe buurman, een heavy metalliefhebber. Enkel gekeken omdat hij door Peter Jackson werd geproduceerd.
Valley of the Stereos in google -> de eerste hit die je krijgt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 13:47 schreef victorinox het volgende:
[..]
Waar heb je deze gekeken/vandaan gehaald?
Ik heb hem op het Fantastic Film Festival gkekeken, maar wil hem wel graag hebben.
Bedankt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Valley of the Stereos in google -> de eerste hit die je krijgt.
Ik weet het, dat is een ongelooflijk slechte kutversie, maar ja.....
lol.. zeg het zo: Topper in het exploitatie genrequote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:08 schreef scanman01 het volgende:
De voorloper van bovenstaande film ook gezien:
I Spit On your Grave
In deze film zit waarschijnlijk de langste verkrachtingsscene die je ooit hebt gezien. Verder hetzelfde commentaar als bovenstaande film. Opnieuw zeer onprettig om te bekijken en vooral bedoeld om te shockeren.
Cijfer: ?
(moeilijk een film als deze te waarderen)
Ik vond 'm vooral dodelijk saai.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:08 schreef scanman01 het volgende:
De voorloper van bovenstaande film ook gezien:
In deze film zit waarschijnlijk de langste verkrachtingsscene die je ooit hebt gezien. Verder hetzelfde commentaar als bovenstaande film. Opnieuw zeer onprettig om te bekijken en vooral bedoeld om te shockeren.
beter vroeg dan laat hequote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:35 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Het is pas over een kleine 3 maanden kerst..
Hij wist mij erg te boeien om eerlijk te zijn.. of ben ik nou erg sadistisch. Begon traag maar toen de sadistische dingen begonnen... En het revenge gedeelte was erg bevredigend.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 21:11 schreef Sai het volgende:
[nutteloze trivia]Roger Ebert noemde I Spit on your Grave de slechtste film die hij ooit zag.[/nutteloze trivia]
ergens aan de rechterkant, vlak boven de pijltjestoetsenquote:Op zondag 3 oktober 2004 00:52 schreef Zeitgeist het volgende:
was dubbel. kon het delete optietje niet vinden
lol ja de delete toets maar die in de edit functie kon ik hem zo gauw niet vindenquote:Op zondag 3 oktober 2004 01:20 schreef twiFight het volgende:
[..]
ergens aan de rechterkant, vlak boven de pijltjestoetsen
het waren geen mensen die tijdens de voorstelling nog naar binnen wilden!quote:Op zondag 3 oktober 2004 19:12 schreef Wepeel2 het volgende:
Vlucht der verbeelding
Deze film is tijdens het Nederlandse Film Festival 2003 in 5 dagen opgenomen en is daar ook meteen in premiere gedaan. In ieder geval een leuk iniatief dus. De film is erg sfeervol.
Jan Decleir speelt een fantastische rol als een liefhebber van stomme films die deze in zijn theatertje vertoont met passend commentaar, inclusief de make-up van die tijd. Tijdens een voorstelling wordt hij gestoord door aanbellende mensen die tijdens de voorstelling nog naar binnen willen. En dat kan natuurlijk niet!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let's check out that wave, before it checks out us!
quote:Op zondag 3 oktober 2004 19:17 schreef granuaile het volgende:
[..]
het waren geen mensen die tijdens de voorstelling nog naar binnen wilden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
Beter dan de bovenstaande Imdb-quote kon ik het 'plot' niet verwoorden. Op zich leek het me een aardige film, maar dat viel vies tegen. De hele film doet denken aan een duistere Power Rangers-aflevering, waarbij het niveau grotendeels nog lager ligt. De monsters gedragen zich belachelijk en acteren komt er niet van (het accent van die Aziatische meid..). Mark Hamill komt ook nog voorbij als detective. Prulwerk.quote:A young man discovers a mechanical device that merges with his own body, turning him into a cyborg superhero. When strange creatures start appearing, trying to take the device back, he begins to uncover a secret plot to genetically engineer terrifying monsters.
Ik wist niet dat Last House... daarop gebaseerd was. Jungfrukällan/The Virgin Spring ook maar een keer kijken dan. Maar eerst staat Det Sjunde Inseglet / The Seventh Seal nog op het programma.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Jungfrukällan
Bergmanproduct dat een oscar won. En ik kan dat begrijpen want ik vond het een erg goede film. Sterk verhaal, sterk geacteerd, maar het ziet er vooral erg mooi uit. Er werd later een horror-remake uitgebracht, Last House on the Left, maar deze komt (uiteraard) langs geen kanten in de buurt van deze film.
Tja je moet ook de Anime kijken. Das veel leuker. meer (veel meer) gore ook.quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:32 schreef Durbin het volgende:
The Guyver
[afbeelding]
[..]
Beter dan de bovenstaande Imdb-quote kon ik het 'plot' niet verwoorden. Op zich leek het me een aardige film, maar dat viel vies tegen. De hele film doet denken aan een duistere Power Rangers-aflevering, waarbij het niveau grotendeels nog lager ligt. De monsters gedragen zich belachelijk en acteren komt er niet van (het accent van die Aziatische meid..). Mark Hamill komt ook nog voorbij als detective. Prulwerk.
Van die serie wil ik inderdaad binnenkort ook eens wat kijken.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:01 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Tja je moet ook de Anime kijken. Das veel leuker. meer (veel meer) gore ook.
Ja, Sunset is ook zonder Sunrise een goede film, maar dan mis je misschien wel het belangrijkste thema: de verandering die de personages in al die tijd hebben doorgemaakt. Het is dus behoorlijk aan te raden eerst Sunrise te kijken. Beide films zijn trouwens een stuk beter met elkaar. Maar je kúnt ook meteen Sunset kijken. Als je een cultuurbarbaar bent enzo.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:56 schreef twiFight het volgende:
ik heb hier before sunset klaarliggen, waar ik goede dingen over gehoord heb. maar is het aan te raden before sunrise eerst te kijken?
Waarom moest je geluid dan uitquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 00:16 schreef Beroepsgokker het volgende:
SE7EN voor de helft ongeveer, toen moest het geluid uit op me kamer. Ben erg benieuwd hoe het afloopt, maar kan pas weer donderdag of vrijdag af kijken
.
Zat ik ook al aan te denken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 01:19 schreef Hare het volgende:
[..]
Waarom moest je geluid dan uit
En kon je het ipv uitzetten niet gewoon zachter zetten?
welke versie heb je gezien. de theatrical of de extended. De laatste is namelijk compleet anders en beter/spannender.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 02:43 schreef Hare het volgende:
Alien³
Erg goed en leuk vervolg op de eerste twee delen. Setting was weer zeer sfeervol gedaan, karakters vond ik beter dan in Aliens (daar waren ze zo overdone), en spanning was er ook weer, alhoewel minder dan de vorige twee delen.
de baas van Kitano's crew heeft ze erin geluist. Hij wil geen vrede met die gasten in het tropische plaatse. En als het de rivaliserende gang niet lukt om Kitano te vermoorden probeerd de crew van Kitano's baas het.quote:Op maandag 4 oktober 2004 19:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sonatine
Goede film van Kitano. Een stel gangsters moeten gaan bemiddelen bij een rel tussen 2 bendes. Er loopt echter vanalles mis en ze moeten zich gaan verschuilen op een strand. Hoewel er ook weer enkele brute scènes inzitten, vond ik de scènes op het strand met de "spelende" gangsters de mooiste. Het Yakuza-verhaal zelf vond ik soms te verwarrend, het is me niet altijd even duidelijk wie nu achter wie aan zit.
Ik zal mezelf ff quotenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 02:46 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
welke versie heb je gezien. de theatrical of de extended. De laatste is namelijk compleet anders en beter/spannender.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 02:43 schreef Hare het volgende:Al met al snap ik het lage cijfer op imdb eigenlijk niet, moet wel zeggen dat ik de extended cut heb gezien, weet niks van de bioscoopversie.
hmmmz ben ik de enige die deze film geen flikker aan vond. Heb hem meerdere malen gezien(dus give me credit for trying) maar elke keer vond ik hem saai en dus niet eng. Ook de moorden boeide me totaal niet ondanks dat ik erg graag christelijk getinte horror/thrillers zie.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 00:16 schreef Beroepsgokker het volgende:
SE7EN voor de helft ongeveer, toen moest het geluid uit op me kamer. Ben erg benieuwd hoe het afloopt, maar kan pas weer donderdag of vrijdag af kijken
.
hehe okay sorry tis laat en het nodige bier is op.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 02:56 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik zal mezelf ff quoten
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lage cijfer is denk ik voornamelijk aan het gebrek aan aktie te danken. Er is een beetje een desolaat sfeertje in beide versies van de film. Ik vind dat wel goed in de film maar blijkbaar een hoop anderen niet.The Light Is Leaving Us All
Ik kan zijn actie ook wel begrijpen hoor. Na 12en is een filmpje kijken hier ook niet gewenst, aangezien die bas nogal doordreunt. en hij kan opzich wel zachter, maar ik vind de filmervaring gewoon beter met goed geluid en soms kijk ik dan liever een film later uit.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 01:19 schreef Hare het volgende:
[..]
Waarom moest je geluid dan uit
En kon je het ipv uitzetten niet gewoon zachter zetten?
als ik me niet vergis is zouden de He-man figuurtjes oorspronkelijk Conan the barbarian action figures zijn. Maar toen Mattel zag dat hete en film is voor volwassenen hebben ze besloten om er een tekenfilm van te maken.quote:Op zondag 3 oktober 2004 21:32 schreef Tokus het volgende:
Masters Of The Universe
[afbeelding]
[afbeelding]
lekker cheesy jaren 80 film versie van de tekenfilm, met Dolph Lundgren (volgens mij hebben ze He-Man origineel op hem gebaseerd, en later hem dan alsnog gevraagd voor de film) en zo'n mokkel uit Friends.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |