De Emmapiramide zat ook in de Veluweloop van dit jaar. Ik geloof dat mijn teamgenoot het daar ook wel zwaar op had. Maar jij bent echte een superloopster! Gewoon 14e worden op zo'n zwaar parcoursquote:Op zondag 26 september 2004 17:32 schreef thaleia het volgende:
...
We hadden toch maar besloten de 6 te doen en niet de 15, dat bleek een goede keuze. Ik kende het parcours niet en dacht "joh, het is maar 6 km" en ging dus als een bezetene van start. Toen heb ik het 3,5 kilometer dus behoorlijk moeilijk gekregen op die Emmapiramide, jezus christus zeg, daar had ik effe niet op gerekend. Gelukkig gaat het daarna vrijwel alleen nog bergaf.
...
Ik had graag 12 km/u gelopen en dat is niet gelukt: 30:31. Maar dat was wel genoeg voor een 14e plek in een veld van 274 dames, dus dat vind ik dan wel weer stoer (kwam tot voor kort nooit verder dan de middenmoot). Misschien zelfs netto 12e zie ik nu, want het staat op bruto tijd. Ben dus wel tevreden, en gooi het niet-bereiken van die 12 km/u dan maar op de zwaarte van het parcours. Ofzo. Komt nog wel een keer...
Ik heb voor het eerst meegedaan aan de Veluweloop dit jaar. Was best wel leuk, na vijf keer Batavierenrace ofzo. Het parcours was een stuk natuurlijker doordat het wat kleinschaliger was.quote:Op maandag 27 september 2004 14:02 schreef thaleia het volgende:
Ah, de Veluweloop, lang geleden ook ooit eens meegedaan. Was leuk! Minder massale versie van de Batavierenrace, minder gedoe eromheen, maar wel natuurlijk het lopen, fietsen en de busjes
Ik denk dat ik die 14e plek vooral te danken had aan het feit dat de echt snelle dames op de 15 km zijn gestart en de 6 (die ik deed) te weinig vondenIk train nl. helemaal niet zoveel, maximaal 3 keer in de week. Ga wel tussendoor soms zwemmen, misschien helpt dat mee.
Had gisteravond een enorme aanval van inspanningshoofdpijn, dat was niet fijn. Ben verdorie om kwart voor 9 al beroerd mijn bed ingekropen. Dat was wel een domper op de vreugde over mijn mooie prestatie van die middag
Wie van jullie zie ik 10 oktober in Eindhoven? Mijn vader heeft zich nu definitief ingeschreven, dus nu moet ik ook wel gaan supporteren natuurlijk
quote:Op dinsdag 28 september 2004 20:07 schreef ErikN het volgende:
hardlopen is oorlog
Wellicht ga ik de 6 km rennen. Ik ben namelijk wel benieuwd hoe hard ik kan gaan. Mijn gebruikelijke rondje leg ik nu af in iets meer dan 47 minuten. Toen ik er mee begon deed ik er nog zo'n 53 of 54 minuten over (ik ging toen natuurlijk wel half dood), dus ik heb ondertussen wel een redelijke vooruitgang geboekt. Als ik niet te lui ben en het weer zit een beetje mee, dan ga ik proberen om die 6 km in minder dan 30 minuten te rennen. Dat zou denk ik wel tot de mogelijkheden moeten behorenquote:Op maandag 27 september 2004 14:02 schreef thaleia het volgende:
Wie van jullie zie ik 10 oktober in Eindhoven? Mijn vader heeft zich nu definitief ingeschreven, dus nu moet ik ook wel gaan supporteren natuurlijk
Ik zou bijna willen proberen om ook onder de 30 te lopen, maar aangezien ik een jaar of 10 niet hardgelopen heb vrees ik dat het een deceptie zou worden en dat ik mijn ex-#filosofievriendjes niet meer onder ogen zou durven komen.quote:Op woensdag 29 september 2004 14:42 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Wellicht ga ik de 6 km rennen. Ik ben namelijk wel benieuwd hoe hard ik kan gaan. Mijn gebruikelijke rondje leg ik nu af in iets meer dan 47 minuten. Toen ik er mee begon deed ik er nog zo'n 53 of 54 minuten over (ik ging toen natuurlijk wel half dood), dus ik heb ondertussen wel een redelijke vooruitgang geboekt. Als ik niet te lui ben en het weer zit een beetje mee, dan ga ik proberen om die 6 km in minder dan 30 minuten te rennen. Dat zou denk ik wel tot de mogelijkheden moeten behoren.
Ik ben vandaag bij de fysio geweest. Heb weer wat oefeningetjes gedaan en 5 minuten hardgelopen op de band. Ging nog best aardig, al blijf ik last houden in de knie. Toch raadde hij me aan om weer langzaam om de dag 10 minuten te gaan hardlopen! Eindelijk kan de energie er weer een beetje uit, hopelijk dat mn knie het houdtquote:Op woensdag 29 september 2004 18:29 schreef thaleia het volgende:
Ah, wat kut Michellus....graag willen lopen maar gewoon niet kunnen is ZO klote! Kun je intussen een andere sport doen, of is alle beweging uit den boze?
Pfff, balen. En: volgende week weer gaan lopen? Neem liever teveel rust dan te weinig, je wilt niet dat dit een slepende blessure wordt....Maar goed, daar kan de fysio vast zinnigere dingen over zeggen dan ik.
Lekker! Maarre, kun je geen vervangende training doen die je knie niet belast? Wordt wel moeilijk, maar bijvoorbeeld zwemmen? Kun je toch een beetje je energie kwijt.quote:Op donderdag 30 september 2004 20:22 schreef Michellus het volgende:
[..]
Ik ben vandaag bij de fysio geweest. Heb weer wat oefeningetjes gedaan en 5 minuten hardgelopen op de band. Ging nog best aardig, al blijf ik last houden in de knie. Toch raadde hij me aan om weer langzaam om de dag 10 minuten te gaan hardlopen! Eindelijk kan de energie er weer een beetje uit, hopelijk dat mn knie het houdt![]()
Dat zou idd wel lekker zijn.. Misschien wel een ideetje voor volgende week! Dankjequote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:41 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Lekker! Maarre, kun je geen vervangende training doen die je knie niet belast? Wordt wel moeilijk, maar bijvoorbeeld zwemmen? Kun je toch een beetje je energie kwijt.
Ja!quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 11:30 schreef thaleia het volgende:
Wolfje, als je nog gaat
Ik ben mn horloge vergeten.quote:Op zondag 10 oktober 2004 16:13 schreef Wolfje het volgende:
Blegh! Ik had veel eerder naar de start moeten gaan. Dan had ik tenminste wat beter mijn eigen tempo kunnen rennen. Nu heb ik van het begin tot het einde mensen in moeten halen. Vreemd genoeg waren er ook heel veel kinderen die de 6 km liepen ipv de 3 (die tegelijkertijd startten), en er waren er genoeg van die het toch wel ver vonden en dus maar gingen lopen en dus een obstakel vormden
.
Het begin van het parcours was ook slecht ontwerpen. Vrijwel gelijk na de start was er een smaller deel waar dan de hele meute doorheen moest, dat ging natuurlijk niet zo soepel.
Nou ja, ik heb een bruto tijd van ongeveer 34 minuten gelopen, maar ik heb geen flauw idee hoe hard ik nou kan rennen. Dat moet ik dan maar in een andere wedstrijd gaan uit testen
.
Ik werd er ook enigszins sjacherijnig van! Heel schattig hoor, al die kinders, maar regel daar alsjeblieft een aparte kids run voor ofzoquote:Op zondag 10 oktober 2004 16:13 schreef Wolfje het volgende:
Blegh! Ik had veel eerder naar de start moeten gaan. Dan had ik tenminste wat beter mijn eigen tempo kunnen rennen. Nu heb ik van het begin tot het einde mensen in moeten halen. Vreemd genoeg waren er ook heel veel kinderen die de 6 km liepen ipv de 3 (die tegelijkertijd startten), en er waren er genoeg van die het toch wel ver vonden en dus maar gingen lopen en dus een obstakel vormden
.
Het begin van het parcours was ook slecht ontwerpen. Vrijwel gelijk na de start was er een smaller deel waar dan de hele meute doorheen moest, dat ging natuurlijk niet zo soepel.
Nou ja, ik heb een bruto tijd van ongeveer 34 minuten gelopen, maar ik heb geen flauw idee hoe hard ik nou kan rennen. Dat moet ik dan maar in een andere wedstrijd gaan uit testen
.
haha,quote:Op maandag 11 oktober 2004 18:52 schreef thaleia het volgende:
4 mijl in 21 minuten? Petje af hoor, maar is dat geen typfout?
dat is niet mis, 3000 m op coopertest (Y)quote:Op maandag 11 oktober 2004 19:03 schreef Scheepschroef het volgende:
Heeey, een hardlooptopique
Ik wordt er steeds beter in, zit bij een triathlonvereniging, laatst bij de Coopertest exact 3000m :-)
En over niet al te lange tijd natuurlijk de zevenheuvelenloop!
Maar 4em oftewel 6,4 km in iets minder dan 21 is zeer snel!quote:Op maandag 11 oktober 2004 19:13 schreef luckyleo het volgende:
[..]
dat is niet mis, 3000 m op coopertest (Y)
bata is erg mooi evenement, alleen hij valt altijd in mijn baanseizoen, dus kan er dan geen wegwedstrijden bij doen. NSK's op de baan doe ik wel aan mee, jij ook?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 00:46 schreef Scheepschroef het volgende:
[..]
Maar 4em oftewel 6,4 km in iets minder dan 21 is zeer snel!
Een half jaar geleden met de bata, toen ik nog wel langzamer was, deed ik er iets meer dan 27 min over. Dat was met de bata, en met z'on snelheid had je zeker wel bij de eerste 3 gezeten.
Met reistijden zat ik ook wel een beetje ja. Ik heb in november een cross gevonden die in mijn oude woonplaats is, dus dan kan ik mooi daar logeren (of in elk geval douchen). Ik ga eens voor een 6 km.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 02:46 schreef thaleia het volgende:
Er is a.s. zondag een loop hier in Nijmegen, in de bossen bij Heumensoord. Ideaal voor mij, eindelijk eens niet eerst tijden op een trein wachten voordat je thuis kunt douchen/op de bank neerploffen, maar gewoon tien minuutjes fietsen van en naar het parcours. En oh wat wil ik graag eindelijk eens 12 km/u lopen, dus we gaan er maar weer eens voor, thaleia wil onder de 50 minuten (10 km loop dus). O ja: als het keihard regent of als ik een kater heb ga ik niet. Zo graag wil ik nou ook weer niet onder de 50 minuten.
In 7 km had ik toen 1 km asfalt ofzo, dus dat was vrij onverhard ja. Op zich kan ik lichamelijk best tegen asfalt, maar onverharde parcoursen slingeren meestal wat leuker. Ik hou niet zo van lange kaarsrechte wegen... De korte middagetappe van de Bata was dus niet zo tofquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:46 schreef thaleia het volgende:
Na weinig slaap hardlopen gaat bij mij altijd wel okee, na weinig slaap EN veel drank hardlopen echter niet. Werkt bij anderen ongetwijfeld ook zo, dus je weet wat je te doen staat Maestrov
(of beter: wat je niet te doen staat)
Een cross is een wedstrijd over een onverhard parcours ja, en ik vind dat zelf veeeeel fijner. Als ik zelf over de weg loop zoek ik ook al zoveel mogelijk de berm op. Ik vind zo'n harde ondergrond gewoon niet fijn. Maar bij de Veluweloop had je toch ook veel onverhard parcours, of laat mijn geheugen me nu in de steek?
Ja, ikquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 19:57 schreef Vampz het volgende:
btw gaan er nog mensen de 7-heuvelenloop meedoen in nijmegen, dat is op 21 november, een HEEL mooi parcour van 15 km lang door het mooie nijmegen en groesbeek.
thnx, maar heb je je al ingeschreven enzo? en vorig jaar ook meegedaan?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:03 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ja, ik
46 1/2 min op 10 km vind ik trouwens heel okee!
ja ik woon zelf ook in nijmegen dus kan je dit niet laten liggenquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:08 schreef thaleia het volgende:
Jaja, heb me allang ingeschreven. Je moet er bij de 7heuvelenloop op tijd bij zijn he, want ze hebben altijd teveel deelnemers. Vanaf een maand ofzo van tevoren zit de inschrijving al vol.
Ik heb vorig jaar niet meegedaan, maar de drie jaar daarvoor wel. Ik was steeds beschamend langzaam, hoop dat dat dit jaar iets beter is
Voor mij is die loop ideaal, omdat start en finish op een paar honderd meter van mijn huis zijn.
Euhmm, Maestrov kan zich nog iets vaags herinneren van Novastar en Supernatural feest en wakker worden om 12 uur 's middags.quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:12 schreef thaleia het volgende:
Ik heb even teruggelezen, en de enige uit dit topic die in Amsterdam zou gaan lopen is Maestrov zo te zien...hoe ging het?!
quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:50 schreef Maestrov het volgende:
Euhmm, Maestrov kan zich nog iets vaags herinneren van Novastar en Supernatural feest en wakker worden om 12 uur 's middags.
Zo is mijn mentaliteit ook hoor.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:29 schreef Maestrov het volgende:
Ik baal er wel van, wilde voor een pr gaan. Nu maar weer wachten op de volgende loop met een makkelijk parcours. Maar aan de andere kant, het was zaterdag wel een topnacht!
Een vriendin wil dat ik meega naar een of andere massale gezamenlijke training voor de Zevenheuvelenloop, a.s. zondag om ACHT UUR 'S OCHTENDS. Nou hebben we die nacht wel een uurtje extra, maar dan nog zeg....ik heb dus al gemeld dat ik er niet bij ga zijnquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 09:13 schreef Maestrov het volgende:
Ze moeten die wedstrijdjes ook gewoon 's middags doen!
Ja!quote:Op woensdag 10 november 2004 23:12 schreef thaleia het volgende:
Maar Wolfje, het belangrijkste: ben je er klaar voor?
Goed, die operatie is inmiddels achter de rug, maar nu nog 32 dagen tot de fysiotherapie begint. Hoop over anderhalve maand weer te kunnen beginnen met hardlopen. Stomme schouderquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 12:48 schreef PteV het volgende:
Pff, ik heb het hardlopen de laatste tijd iets verwaarloost. Voor 5 weken terug nog 5 kilometer gelopen in 21 minuut rond, maar door een hardnekkige schouderblessure de afgelopen tijd niet kunnen lopen. Nu word ik binnen 6 weken geopereerd aan die schouder en dan kan ik zeker 3 maanden niet lopen, zie er nu al tegen op
En pas 48 jaar ...quote:Op donderdag 11 november 2004 09:45 schreef Stanhope het volgende:
www.atletiek.nl meldt dat Pieter Keij is overleden. Keij was de eigenaar van de grootste running-shop van Nederland.
Ik hoop zooooooo dat het morgen regent, serieus! Dan kan je lekker veel zuurstof tot jezelf nemenquote:Op zaterdag 20 november 2004 17:43 schreef thaleia het volgende:
Ik hoop zo dat het droog is morgen
Ik hoop heel erg dat het droog is morgen
Echt, ik hoop ontzettend dat het droog is morgen
Hier spreekt Nijmegen: het ziet er koud uit (witte laag op daken van auto's en huizen), het is nu nog mistig maar dat trekt vast nog weg, het is droog, en windstil. Als die mist nu nog plaatsmaakt voor een zonnetje wordt het een prachtige winterdag!quote:Op zaterdag 20 november 2004 23:32 schreef Scheepschroef het volgende:
Het is morgen trouwens droog in Nijmegen, volgens weeronline.nl
Onderweg merkte ik al aan mijn tussentijden dat 1:20 haalbaar leek. En het ging prima, dus ik bleef maar versnellen. Heb 1:17 gelopen!!!! Dat is voor mij echt EXTREEM goed. Heb drie keer eerder meegedaan, toen liep ik steeds 1:37quote:Op zondag 14 november 2004 16:42 schreef thaleia het volgende:
Het ging vandaag zo lekker dat ik voorzichtig begin te hopen op meer dan "ik mag al een gat in de lucht springen als ik binnen de anderhalf uur blijf", wat tot nu toe mijn gedachte was. We zien wel.
Zong ie toen ook al?quote:Op zondag 21 november 2004 18:28 schreef Wolfje het volgende:
En Elvis heb ik ook ingehaald(na zo'n 2 kilometer).
Ja! De kans is dus groot dat ie de hele tijd heeft gezongenquote:Op zondag 21 november 2004 18:57 schreef thaleia het volgende:
Zong ie toen ook al?
Dank je,quote:Op zondag 21 november 2004 18:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gefeliciteerd, Wolfje en thaleia.
ik heb juist altijd dat ik de 1e 20- 30 minuten kut loop, en pas dan word ik warm en kan ik lekker gaan lopenquote:Op maandag 22 november 2004 13:51 schreef Scheepschroef het volgende:
Unihoc, de truc is er om er van tevoren niet over na te denken. De eerste 10 a 20 minuten lopen altijd prima. Waamee je in mijn geval dus nog maar 45 minuten hebt om dood te gaan, en wat is drie kwartier nou op een mensenleven?En achteraf relativeer je alles, op de spierpijn na that is.
Ik heb wel eens eerder drie kwartier gelopen, maar toen heb ik wel minder dan 15 km afgelegd hoor. Zo'n afstand duurt voor een klein meisje toch wel wat meer dan een uur. Eerst wil ik wat meer ervaring opdoen op kortere afstanden en misschien wat aan snelheid winnen.quote:Op maandag 22 november 2004 13:51 schreef Scheepschroef het volgende:
Unihoc, de truc is er om er van tevoren niet over na te denken. De eerste 10 a 20 minuten lopen altijd prima. Waamee je in mijn geval dus nog maar 45 minuten hebt om dood te gaan, en wat is drie kwartier nou op een mensenleven?En achteraf relativeer je alles, op de spierpijn na that is.
En dan zo'n tijd lopen? Niet gek!quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:23 schreef Scheepschroef het volgende:
Dit was ook mijn eerste keer, en m'n eerste echte wedstrijd want een batavierenrace etape telt natuurlijk niet helemaal mee.
Als je een keer per week een lange duurloop maakt, dan zul je het binnen een paar maanden ook wel ruim 60 minuten vol kunnen houden. En dan behoort de zevenheuvelenloop zeker tot de mogelijkheden.quote:Op maandag 22 november 2004 14:10 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik heb wel eens eerder drie kwartier gelopen, maar toen heb ik wel minder dan 15 km afgelegd hoor. Zo'n afstand duurt voor een klein meisje toch wel wat meer dan een uur. Eerst wil ik wat meer ervaring opdoen op kortere afstanden en misschien wat aan snelheid winnen.
Wat voor spieren wil je dan graag hebben? Arm- of beenspieren? Van zwemmen krijg je volgens mij geen echt sterke benen. Als je veel borstcrawl doet, dan word je wel lekker gespierdquote:Op dinsdag 23 november 2004 22:50 schreef thaleia het volgende:
Ik heb besloten dat ik het zonde zou vinden om eea nu weer te laten wegzakken nu ik net zo goed in vorm ben voor mijn doen....wil dus graag blijven lopen maar dat het liefst met een andere sport combineren. Vind hardlopen leuk hoor, maar ik word er nogal mager van dus wil er graag iets 'spierkwekends' bij doen. Tot voor kort zwom ik 1x in de week maar dat had duidelijk geen effect....wat nu? Meer zwemmen? Fitness? Wat doen jullie?
Om te beginnen: als jij een halve marathon gaat lopen, dan doet I.R. zeker mee!quote:Als ik nou in vorm kan blijven, dan kan ik in het voorjaar wel een halve doen. Dat zou ik uitermate tof vinden, dus daar gaan we maar eens voor. Doe je mee Wolfje? I.R?
Nog niet in het voorjaar hoor. Heb uberhaupt geen ervaring met langer dan een paar kilometer, dus een halve lijkt me echt te veel van het goede.quote:Op dinsdag 23 november 2004 22:50 schreef thaleia het volgende:
Als ik nou in vorm kan blijven, dan kan ik in het voorjaar wel een halve doen. Dat zou ik uitermate tof vinden, dus daar gaan we maar eens voor. Doe je mee Wolfje? I.R?
Dat is in elk geval een evenement met veel publiek langs de kant. Afgelopen jaar was het natuurlijk erg lekker weer, dus het was erg druk langs het parcours. Ook allemaal enthousiast klappende en aanmoedigende mensen.quote:Op woensdag 24 november 2004 09:07 schreef Scheepschroef het volgende:
In mei heb je de Enschede Marathon, denk dat ik iig. wel de halve ga lopen.
Tof. Dat ga ik proberen. Ik heb geen loopmaatjes of zo, maar een echte man heeft dat ook niet nodig.quote:Op woensdag 24 november 2004 09:47 schreef thaleia het volgende:
IR, ik heb voor jou ook wat gevonden: http://www.ovflevo.nl/Flevoloop.htm 5 of 10 km in maart, in Amsterdam!
De halve marathon in Utrecht begint al om 11.15! Enschede lijkt me op zich wel wat, maar het is wel erg ver weg.quote:Op woensdag 24 november 2004 09:47 schreef thaleia het volgende:
Misschien is dit wat voor ons: http://www.marathonutrecht.nl/2005/hardlopen_programma.php Halve marathon in Utrecht op 2e Paasdag (28 maart).
Probeer wat vaker de borstcrawl te doen (zie www.zweminfo.nl voor de techniek) om grote spierballen te krijgen en eet de koelkast leeg om niet te mager te worden!quote:Qua spieren: ik weet niet wat ik precies wil, ik weet alleen dat ik nu wel erg mager ben en het mooier vind als iemand wat gespierder is. Bovendien hou ik, om het beestje maar bij de naam te noemen, als ik op deze manier doorga geen borsten meer over![]()
Je kan je al op 5 december testen op de 5 km! (zie http://www.phanos.nl/mokum/mokum05/programma.html)quote:Op donderdag 25 november 2004 16:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Tof. Dat ga ik proberen. Ik heb geen loopmaatjes of zo, maar een echte man heeft dat ook niet nodig.
Wat je kan doen is van een stel oude sokken het einde afknippen, dat kan je dan over je hand schuiven en als je het te warm krijgt schuif je hem gewoon verder je arm op zodat je handen weer bloot komen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 06:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom hier ook maar meelezen voor informatie over (amateur) loopwedstrijden en tips en dergelijke![]()
Hebben jullie in het begin ook van de verschrikkelijk koude vingers onder het lopen? Iemand hier die ooit met iets als handschoenen aan heeft gelopen? Lijkt me namelijk na een tijdje alleen maar té warm, handschoenen. Alleen in het begin zijn ze wel gewenst![]()
Die oude sokken van Vampz vind ik een hele goeie!!quote:Op zaterdag 11 december 2004 06:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom hier ook maar meelezen voor informatie over (amateur) loopwedstrijden en tips en dergelijke![]()
Hebben jullie in het begin ook van de verschrikkelijk koude vingers onder het lopen? Iemand hier die ooit met iets als handschoenen aan heeft gelopen? Lijkt me namelijk na een tijdje alleen maar té warm, handschoenen. Alleen in het begin zijn ze wel gewenst![]()
Ah, kijk, dit topic is handig: nu kan ik precies zien wanneer de laatste keer was dat ik ging lopen en dat ik dus drie weken rust heb genomen voordat ik vandaag weer ging proberen.quote:Op zondag 12 december 2004 14:23 schreef thaleia het volgende:
Bovendien kwam na een klein halfuurtje dat mysterieuze vage pijntje aan de buitenkant van mijn knie weer opzetten
Nou, dat doe ik dus echt niet, hč. Als ze vinden dat ze een reden hebben om me aan te houden, dan nemen ze ook maar even de moeite om mee naar huis te huppelen (ik loop altijd redelijk dicht bij huis), dan kunnen ze constateren dat ik toch echt m'n eigen sleutel heb en dan mogen ze m'n paspoort zien. Ben niet gek ... en ga daar dus ook geen aparte ID voor kopen (naast pas en rijbewijs).quote:Op zondag 2 januari 2005 23:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik vroeg me vanavond ineens af of ik nu ook moet gaan hardlopen met een paspoort of zoIdentificatieplicht en ik heb nooit iets bij me, niet eens huissleutels omdat ik 's avonds hardloop en mijn vriend of huisgenoot er altijd wel is. Ik ga heus niet zo'n groot geval meenemen. Pfff.
Was mijn eerste reactie eigenlijk ook. Nou is Polar wat prijs betreft wel het andere uiterste, maar die heb je tenminste binnen een week gerepareerd terug ... als 'ie al kapot gaat (bij mij alleen nog maar batterijenkwestie geweest en de eerste had een lam knopje en is door de winkel direct geruild)quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:56 schreef Isabeau het volgende:
9.95?? ik krijg dan direct het gevoel dat het een waardeloos prul is. Ziets als de stappenteller van de mcdonald's![]()
Ja precies, ik moet het nog zien...bij de Kijkshop heb je ook een goede, een Cresta nogwat. Die kost maar 19,95 en die heeft goede reviews als ik online even zoek.quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:56 schreef Isabeau het volgende:
9.95?? ik krijg dan direct het gevoel dat het een waardeloos prul is. Ziets als de stappenteller van de mcdonald's![]()
Dat wel, maar op het gebied van hartslagmeting hebben ze zich nou nog niet bepaald bewezen. Maar wie weet!quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:11 schreef cinnamongirl het volgende:
Dunlop is trouwens best een bekend merk...
Vanavond ga ik hem testen, ik zal mijn bevindingen hier posten!quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:22 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Dat wel, maar op het gebied van hartslagmeting hebben ze zich nou nog niet bepaald bewezen. Maar wie weet!
Systeem ken ik, is inderdaad ideaal als je alleen periodiek je hartslag wilt meten. Geen storing met andere hartslagmeters en goedkoper.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:21 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb hem getest, aan de zijkant van het horloge zit dus een sensortje waar je je duim op drukt als je je harstlag per minuut wilt weten.
Ik wist niet dat dat bestond, ik dacht dat die horloges met borstbanden kwamen! maar in ieder geval, het is wel handig want het alternatief is stoppen met lopen, en je pols 10 secs op te nemen en dan te vermenigvuldigen met 6.
Met dit ding kun je gewoon door blijven lopen. Waar voor mijn geld dus!
Eensch, hecht ik ook helemaal geen waarde aan. Hoogstens als ik weer een stuk appeltaart m'n snoet in werk, dan denk ik meestal: o boy, weer een uurtje schaatsenquote:En de caloriemeter, tja, daar geloof ik niet zo in, hoeveel kcal je verbrandt per uur is zo afhankelijk van zoveel factoren. dat valt niet te berekenen denk ik.
Daar heb je gelijk in. Ach, ik begin net, en ik wil alleen maar weten of in in 'The Zone' train!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:27 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Systeem ken ik, is inderdaad ideaal als je alleen periodiek je hartslag wilt meten. Geen storing met andere hartslagmeters en goedkoper.
Zelf gebruik ik m'n hartslagmeter meer voor het tracken tijdens de training, de gegevens worden dan bewaard. Zou met jouw systeem niet kunnen.
Alleen echte kettingrokers zullen daar last van hebben, vermoed ik. Ik ben nooit kettingroker geweest en heb - toen ik eenmaal helemaal stopte - niets gemerkt wat betreft gewichtstoename. Het ligt natuurlijk helemaal aan jezelf hoever je het laten komen. Je proeft je eten beter, dus kan het zijn dat je meer gaan eten. Maar als je daarnaast regelmatig sport kan dat niet zo'n probleem zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 21:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Van stoppen met roken word je alleen maar dikker omdat je eetlust toeneemt als je bent gestopt.
Het lijkt mij dat de zuurstofopname bij een niet-roker een stuk beter zal zijn. Bij mensen die niet sporten is dit zeker zo, maar bij sporters zou je kunnen beweren dat het sporten de negatieve effecten van het roken opheft. Ikzelf geloof niet dat dat voor de volle 100% teniet gedaan kan worden.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 20:53 schreef thaleia het volgende:
Vraagje: zijn er onder jullie rokers, of liever nog mensen die vroeger wel rookten maar nu niet meer? Ik ken iemand die tamelijk fanatiek hardloopt en rookt, en ik wilde haar gaan vertellen dat ze vast veel sneller wordt als ze stopt en/of een beter uithoudingsvermogen krijgt, maar is dat eigenlijk wel zo? Stoppen met roken leidt vaak toch ook tot gewichtstoename en dat lijkt me dan weer niet bevorderlijk voor je snelheid/uithoudingsvermogen. Maakt het nou eigenlijk echt verschil voor je prestaties of je wel of niet rookt, of denk ik dat alleen maar?
Ik was vroeger een fanatieke atletieker.quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:51 schreef Wolfje het volgende:
RaisinGirl! Ben jij nu ook een hardloper of ben je slechts op bezoek?
haha.. goed hoor.. heb er drie dagen last van gehad zo'n beetje, had m'n lies ook een beetje geforceerd. Woensdag afgeknepen tijdens een sprint training voor voetbal. Daar weer twee dagen last van gehad. Maar het is het allemaal waard.quote:Op zondag 16 januari 2005 09:36 schreef Wolfje het volgende:
Mooie prestatie, Stanley! Maarreh.... hoe staat het nu met de spierpijn?.
Yep, beetje saamhorigheidsgevoelquote:Op zaterdag 15 januari 2005 19:50 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hebben jullie dat ook dat vergelijkbaar met motorrijders, je andere hardlopers altijd groet, terwijl het net zo willekeurig is om een wandelend stel te groeten..? Maar dat doe je dan minder vaak.
Kop overnemen is wel zo netjes ja, maar als je naar grote wedstrijden kijkt zie je dat grote ploegen dat wel doen maar de kopman (dus degene waarvoor men 'rijdt' en die moet winnen) altijd uit de wind wordt gehouden. Met schaatsmarathons zie je ook vaak als een rijder in de kopgroep zit en er geen ploegmaten mee zijn dat hij probeert om van het kopwerk weg te blijven, maar dat lukt niet altijd (soms wordt je gewoon gedwongen door de andere mensen in de kopgroep en da's maar goed ook).quote:Ennum.. ik heb altijd veel naar wielrennen gekeken. Is het nou ook zo tijdens een lange wedstrijd dat je wordt verondersteld 'de kop over te nemen' om zo elkaar uit de wind te houden of is het niet laf om iemand alleen te volgen?
Het enige wat ik hier aan kan toevoegen is: rust is ook training. Ik zou voor de lichtere variant gaan. Je lichaam moet wennen aan de inspanning, maar vooral ook herstellen. Runnersweb schiet wat mij betreft z'n doel voorbij. Succes!quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:49 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik heb nog even een vraagje aan mijn mede-lopers. Het is een beetje een crosspost vanaf myasics.nl, maar ik dacht dat ik hier ook wel wat mensen zou bereiken:
Ik wil graag in mei de 10 km van de Enschede Marathon gaan lopen. Nu ben ik al een tijdje lid van myasics.nl, dus ik heb gewoon een nieuw schema aangemaakt (10 km in 55 minuten). In dit schema loop ik drie maal per week, twee kortere afstanden (20 en 30 minuten) en een langere duurloop, die per week langer wordt. Per week komt het dus neer op 80-110 minuten.
Nu heb ik ook eens op Runnersweb gekeken naar een schema. In hun schema dat ook voorbereidt op 60 minuten lopen, lijkt het allemaal veel zwaarder. Je moet dan drie of vier keer per week dezelfde (best lange) training doen. Wekelijkse trainingstijden (3x p.w.) komen dan neer op 120-180 minuten!
Hoe komt het dat er zo'n groot verschil is? Ik volg nu met plezier het asics schema, dus dat houd ik denk ik wel vol. Heb ik dan wel genoeg trainingsarbeid verricht voor een redelijke 10 km? Of is Runnersweb meer op de prestatiegerichte loper gericht?
Vooraan, maar je niet op laten jagen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:12 schreef YPPY het volgende:
In april moet ik starten bij de marathon (de 1e 10 km). Het is dan vast erg druk. Wat is verstandiger, vooraan in het vak proberen te starten met het risico dat ik weggeduwd wordt of achterin starten met de kans dat ik niet door kan lopen omdat anderen voor me langzamer zijn?
Ik zou aan de hand van je verwachte tijd en de uitslagen van voorgaande jaren proberen te bepalen hoeveel mensen er sneller/ langzamer zullen zijn. Als bijvoorbeeld 50% van de deelnemers sneller dan jij zou zijn, dan zou ik gewoon in het midden van het vak gaan staan.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:12 schreef YPPY het volgende:
In april moet ik starten bij de marathon (de 1e 10 km). Het is dan vast erg druk. Wat is verstandiger, vooraan in het vak proberen te starten met het risico dat ik weggeduwd wordt of achterin starten met de kans dat ik niet door kan lopen omdat anderen voor me langzamer zijn?
Naar mijn weten boek je de meeste progressie op langere termijn als je de nodige variatie in je training hebt. Twee verschillende trainingen (snelheid, uithoudingsvermogen en nog wat van zo'n dingetjes) hebben meer nut dan twee dezelfde trainingen die beide aspecten tegelijk proberen te verbeteren.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:26 schreef ErikN het volgende:
Sinds 2 weken heb ik de intensiviteit wat opgevoerd, nu maak ik heel snel progressie maar ik zie in dat deze manier van trainen niet onbeperkt kan doorgaan. Ik train nu 4 á 5 keer per week, waarbij ik elke week 10 minuten langer wil kunnen doorlopen zonder echt moe te worden. Momenteel zit ik op de 60 minuten, in stappen van 5 minuten ga ik vooruit, waarvan eerst 1 keer interval (met één pauze) en daarna 1 keer aan een stuk door lopen. Ik loop gemiddeld net boven de 10km/uur en dan houd ik rekening met de volgende dag.
Ik ben er mee begonnen, maar had moeite met 3 kilometerquote:Op zondag 6 februari 2005 12:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
cultheld, hoe gaat het met je voornemens?
Ik heb nog een vraag: ik wil eigenlijk wel afstanden gaan lopen voor een atletiekvereniging. Hoe bepaal ik nou op welke afstand ik me het beste kan richten? Ik loop op de 800 m een goede tijd, maar op de 5 km ook. Zou ik dan moeten inschatten waar ik nog de meeste progressie kan boeken of iets in die trant? Ik heb echt geen idee.
Fartlek of vaartspel is ook redelijk standaard. Dan ga je gewoon op een duurloop, maar je bouwt wat versnellingen enzo in, waarbij je gebruikmaakt van de omgeving. Je kunt bijvoorbeeld over een boomstronk springen, versnellen als je wordt ingehaald door een auto, versnellen tussen lantaarnpalen, heuveltjes op en af etc... Er is gewoon iemand die iets leuks ziet om te doen, en de rest volgt. Variatie en plezier zijn daarbij belangrijk. Voor beginnende lopers kun je een klein rondje doen, voor ervarener lopers een langer rondje.quote:Op maandag 21 februari 2005 11:08 schreef mark_dabomb het volgende:
Wie kan mij aan een soort van spelletjes helpen om de beginnende hardloper te laten oefenen? We hebben geen beschikking over pionnetjes oid dus het moet allemaal vrij simpel blijven.
Ook schoolslag? (Ik kan nl. nog steeds geen borstcrawl)quote:Op vrijdag 11 maart 2005 06:56 schreef Isabeau het volgende:
En thaleia: als je weer een wat steviger bovenlichaam wilt krijgen is zwemmen geweldig!
Dan zoek je toch op hoe je de borstcrawl moet doenquote:Op zondag 13 maart 2005 00:34 schreef thaleia het volgende:
Ook schoolslag? (Ik kan nl. nog steeds geen borstcrawl)
Hmz, meldt! Bij mij blijft er ook steeds minder over hoe harder ik train. En m'n kipfilets willen maar niet van m'n bovenarmen af ... Nu heb ik 13 jaar geleden een borstverkleining laten doen waarbij ook nogal wat vet is weggehaald, dus de basis (borstklierweefsel) blijft gelukkig nog aardig 'overeind'.quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:56 schreef thaleia het volgende:
De heren hier hebben hier vast geen last van, maar in die paar maanden dat ik echt fanatiek aan het trainen was is mijn bovenlijf zo mager geworden....bovenarmen, hals, en het ergste: borsten. Ik vind dit maar niks, en dit was nog maar het resultaat van een paar maanden. Ik ga niet uitproberen hoe erg de schade wordt als ik hier jaren mee doorga
De aanbevolen hartslag voor gewichtsverlies ligt tussen de 60% en 75% van je maximale hartslag (220 - leeftijd). bron: www.polar-nederland.nlquote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:57 schreef DaYwALKuR het volgende:
Vetverbranding, bij welke hartslagzone ligt dit voor beginners ?
60--70% een uur sporten ?
80-85% een uur sporten ?
Kost een consult bij een SMA 50 euro's !!!! zoja dan ga ik dat echt niet doenquote:Op woensdag 23 maart 2005 10:16 schreef kleinmeiske het volgende:
Had ik ook toen in begon met lopen. Je lichaam moet er eerst aan wennen. Ik liep na een driekwart jaar 3x per week trainen nog op een sukkeldrafje als ik rond de 140 wilde zitten. Ben er dus achter gekomen dat mijn hartslag van nature redelijk hoog is. Ik krijg 't zelfs voor mekaar om bij een sprint met schaatsen boven de 200 te zitten![]()
SMA is dus wel aan te raden, dan checken ze dat meteen.
Maar val ik dan nu af als ik gewoon op 70% train ? want dat hou ik makkelijk wel een tijdje vol... voordeel van een hartslagmeter vind ik dat het er leuker op wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2005 12:53 schreef kleinmeiske het volgende:
Die tarieven zijn helaas overal vrij hoog. Je kunt wel bij je ziekenfonds nagaan of je het (of een gedeelte) terugkrijgt.
Elke dag gaan sporten is wellicht wel erg fanatiek. Een beetje spierpijn is niet erg, maar je moet niet gaan overdrijven. Ik heb vorig jaar met een schema van 3x per week hardlopen (langzame opbouw) binnen een half jaar naar een drie kwartier / uur hardlopen toegewerkt. In het begin vond ik het veel te langzaam gaan, maar liever te langzaam dat meteen voluit en blessures oplopen. Nu loop ik niet meer (of heel weinig), ik ben overgegaan op wielrennen omdat dat beter bij m'n schaatsen past.
Je kunt ook eens naar een hardloopspeciaalzaak gaan en daar eens wat vragen stellen. Ga dan wel naar een echte speciaalzaak, want bij de intersport of zo moet je net iemand treffen die dezelfde sport doet.
Ik heb gehoord dat meer dan drie keer in de week niet echt gezond is voor amateurhardlopers.quote:Op woensdag 23 maart 2005 12:53 schreef kleinmeiske het volgende:
Elke dag gaan sporten is wellicht wel erg fanatiek. Een beetje spierpijn is niet erg, maar je moet niet gaan overdrijven. Ik heb vorig jaar met een schema van 3x per week hardlopen (langzame opbouw) binnen een half jaar naar een drie kwartier / uur hardlopen toegewerkt. In het begin vond ik het veel te langzaam gaan, maar liever te langzaam dat meteen voluit en blessures oplopen. Nu loop ik niet meer (of heel weinig), ik ben overgegaan op wielrennen omdat dat beter bij m'n schaatsen past.
Dat zou me niks verbazen. Je gewrichten moeten al die klappen maar opvangen ...quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:28 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat meer dan drie keer in de week niet echt gezond is voor amateurhardlopers.
Ik wil ook maar 3x in de week gaan trainen, over paar maanden misschien 4x maar echt niet vakerquote:Op woensdag 23 maart 2005 13:41 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Dat zou me niks verbazen. Je gewrichten moeten al die klappen maar opvangen ...
Zolang je nog goed herstelt tussen de trainingen moet het kunnen, maar meteen beginnen met een uur lopen is misschien wel wat intensief. Je lichaam gaat nu van niks naar drie uur lopen in de week. Waarom loop je niet met een half uurtje per keer? En dan proberen om steeds te blijven hardlopen i.p.v. wandelen. Dat je niet onder de 70% kunt blijven geeft al aan dat je lichaam deze inspanning niet gewend is.quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:56 schreef DaYwALKuR het volgende:
Toenet ff een uurtje gelopen op tussen 60-75% van mijn maximale hartslag (220) (22jaar - 87kg - 1.88m) echter, hier kwam ik al volgens mijn gevoel veels te snel boven. Het overgrote deel heb ik overigens moeten lopen om tussen deze waarde te blijven. Klopt dit wel ???
Mijn hartslagmeter geeft als gemiddelde aan:
- 144 gemiddelde hartslag
- 1.03 uur gelopen
- 47,15 min in de juist hartslagzone gelopen
- 1083 Kcal verbrandt (waar ik maar geen waarde aan ga hechten)
Is dit de juiste manier, om te beginnen (overigens is dit mijn 2e keer)
Insmeren met olie ofzo? En wat voor olie dan precies? Ik ben niet zo op de hoogtequote:Op zaterdag 26 maart 2005 02:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Je kan van te voren je spierpijngevoelige spieren insmeren of een paar keer de spierpijn er meteen weer uitlopen. Heerlijk!
Toen ik nog geregeld liep had ik ook bijna nooit last van spierpijn, alleen af en toe bij zware trainingen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 02:37 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Open deur: als je vaker loopt, zal de spierpijn minder worden.
Ik wil altijd tot het uiterste gaan, met alles en ook met hardlopen (dan doet ook echt alles zeer wat zeer kan doen en mn buik lijkt wel van betonquote:Op zaterdag 26 maart 2005 02:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
*zucht*. Pak van m'n hart. Hardlopers zijn ook doodlopers trouwens, heb ik wel eens gehoord..
Leuk hč, die verschillenquote:Op maandag 28 maart 2005 15:21 schreef DaYwALKuR het volgende:
vandaag gelopen op 75/85% van max. hartslag wat een verschil is dat tussen tegenover 60/70% niet normaal! 30min volgehouden (niet aan één stuk)( 21min deze zone getraind om precies te zijn) volledig uitgeput thuis gekomen![]()
Ligt eraan wat je wilt bereiken. Wil je afvallen / vet verbranden, of wil je conditie opbouwen? Het eerste doe je met 60-70%, hettweede met 75-100%.quote:- Wat is nu beter dit tempo 30min aanhouden, of 1 uur met gemak op 60/70% rennen/lopen ?
Vochtig moet genoeg zijn, als hij je hartslag weergeeft is 'ie nat zat.quote:Op maandag 28 maart 2005 10:58 schreef sannuh het volgende:
Ik ben ook begonnen aan hardlopen.. Ik had al een aardige conditie, omdat ik op voetbal zit. Ik heb dus ook een hartslagmeter maar toen ik m om had gedaan deed ie erg vreemd. Mijn hartslag ging echt super snel omhoog terwijl ik me amper inspande en zomaar weer omlaag. Komt dit omdat die borstband dan niet goed zit ofzo? En moet je die borstband op die bepaalde plaatsen echt goed natmaken of gewoon een beetje vochtig?
Bij hardlopen gaat je hartslag idd erg snel omhoog. Ik fiets vooral, liep ook wel eens hard, maar met hardlopen zat ik zo op mijn maximum hartslag, terwijl ik dat met fietsen bijna nooit voor elkaar krijg (alleen bij korte klimmetjes als ik echt omhoog sprint).quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:28 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Vochtig moet genoeg zijn, als hij je hartslag weergeeft is 'ie nat zat.
Wat noem je hoog? Als ik ga hardlopen / schaatsen zit ik maar zo op 180bpm, als ik ga fietsen moet ik me echt de blubbers fietsen om 'm zo hoog te krijgen, bij mij ligt het dus aan de sport die ik doe.
Nou ik ging echt heel langzaam rennen haast lopen en toen ging ie boven de 200 meteen. Daarna na 1 seconde ongeveer weer rond de 90 en dat soort dingen. Echt heel raar. Zat ie dan niet goed ofzo?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:28 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Vochtig moet genoeg zijn, als hij je hartslag weergeeft is 'ie nat zat.
Wat noem je hoog? Als ik ga hardlopen / schaatsen zit ik maar zo op 180bpm, als ik ga fietsen moet ik me echt de blubbers fietsen om 'm zo hoog te krijgen, bij mij ligt het dus aan de sport die ik doe.
Dat lijkt me niet goed, nee (of jij bent niet goedquote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:38 schreef sannuh het volgende:
[..]
Nou ik ging echt heel langzaam rennen haast lopen en toen ging ie boven de 200 meteen. Daarna na 1 seconde ongeveer weer rond de 90 en dat soort dingen. Echt heel raar. Zat ie dan niet goed ofzo?
Je bent man? Dan gok ik op 12 km/u ofzo, dus 5 minuten per km. Bekijk anders eens de uitslagen van een paar willekeurige loopjes op uitslagen.nl, dan krijg je gauw genoeg een beeld (want ik gok nu eigenlijk ook maar wat)quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:57 schreef placebeau het volgende:
Okee, ik ben ingeschreven, over drie weken loop ik een amateurwedstrijd.
weet iemand hoe rap ik de 5 km of 7,5 km zou moeten lopen om in de middenmoot te eindigen?
Bedankt voor de linkquote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:07 schreef thaleia het volgende:
[..]
Je bent man? Dan gok ik op 12 km/u ofzo, dus 5 minuten per km. Bekijk anders eens de uitslagen van een paar willekeurige loopjes op uitslagen.nl, dan krijg je gauw genoeg een beeld (want ik gok nu eigenlijk ook maar wat)
Nee hoor, je mag gewoon in je eigen topic verder gaan hoor. Ik gaf alleen maar wat linkjes waar je misschien wat meer info kon vinden.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:23 schreef de_priester het volgende:
mijn vorige post moest naar centraal topique:
Ook even melden dan! PK is echt een topper.quote:Op zondag 3 april 2005 17:58 schreef HenkieNL het volgende:
Ik denk dat ik daar binnenkort maar eens langsga.
Ik ben bang dat ik anders na een paar weken met een shin-splint thuiszit (heb ik in het verleden ook gehad, maar dat had niets met hardlopen te maken).
Nee, natuurlijk is dit niet normaal.quote:Op dinsdag 5 april 2005 09:58 schreef DaYwALKuR het volgende:
Vraagje, ik heb gisteren een klein uur liggen rennen, echter heb nu een beetje last van gevoelige knieen is dit normaal ?
Met beiden heb ik geen slechte ervaringen. Runnersworld (alleen bekend in Utrecht) komt op mij wel professioneler over.quote:Op woensdag 6 april 2005 10:34 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand tips voor goede loopschoenen?
Ik woon in Amsterdam, en daar zijn 2 winkels waar ik denk ik wel ga kijken: run2day en runnersworld. Is dat wat?
3. staant rennen wil ook nog wel eens helpen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:38 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk is dit niet normaal.
Twee mogelijke oorzaken zijn:
1. Slecht schoeisel. Oplossing: goede schoenen kopen bij een echte hardloopwinkel.
2. Overbelasting: je bent nu vrij fanatiek aan het hardlopen en het is heel goed mogelijk dat je spieren en pezen dat nog niet aan kunnen. Oplossing: minder fanatiek zijn.
Het kan best zijn dat het door wat anders komt, maar ik zou in jouw geval de oplossing eerst bij een van bovengenoemde redenen zoeken.
quote:Op woensdag 6 april 2005 10:46 schreef pfaf het volgende:
[..]
]
3. staand rennenn wil ook nog wel eens helpen.
quote:Op dinsdag 5 april 2005 09:58 schreef DaYwALKuR het volgende:
Vraagje, ik heb gisteren een klein uur liggen rennen, echter heb nu een beetje last van gevoelige knieen is dit normaal ?
Beetje veel typefouten, maar ik bedoel wat hierboven al was uitgelegd. " liggen rennen" klinkt niet echt logisch.quote:
Waar sommige mensen zich druk over makenquote:Op woensdag 6 april 2005 11:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Beetje veel typefouten, maar ik bedoel wat hierboven al was uitgelegd. " liggen rennen" klinkt niet echt logisch.
Ik had gelezen dat het erg zwaar iig zou zijn, moet je eens op runnersweb zoeken!quote:Op woensdag 6 april 2005 13:34 schreef Harmen1984 het volgende:
Vraagje:
Heeft iemand van jullie misschien ervaring met polsgewichten tijdens het lopen? Ik overweeg het om in de tijd dat ik loop ook direct wat meer spiermassa te kweken....
Niemand?quote:Op woensdag 6 april 2005 10:55 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
aahp.s. is het logisch dat je pas na een 30min lekker kunt gaan (staand) rennen?
Meestal ren ik de eerste 15 minuten ook als een hele oude vent, dat komt gewoon doordat je spieren nog moeten opwarmen enzo.quote:Op woensdag 6 april 2005 10:55 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
aahp.s. is het logisch dat je pas na een 30min lekker kunt gaan (staand) rennen?
quote:Op donderdag 7 april 2005 14:02 schreef Lempicka het volgende:
Ik hoor prima verhalen over run2day van mijn vriend (die de halve marathon van Utrecht in 1.28.6 heeft afgelegd).
Ik heb na die marathon met mijn grote mond beweerd dat ik dat ook best kan, en dat me dat dit jaar nog wel gaat lukken...
Dus nu loop ik drie keer per week op een sukkeldrafje vijf kilometer (nou ja, ik volg een myasics schema) en eerlijk gezegd is het best lekker om weer eens wat aan mijn conditie te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |