Alleen echte kettingrokers zullen daar last van hebben, vermoed ik. Ik ben nooit kettingroker geweest en heb - toen ik eenmaal helemaal stopte - niets gemerkt wat betreft gewichtstoename. Het ligt natuurlijk helemaal aan jezelf hoever je het laten komen. Je proeft je eten beter, dus kan het zijn dat je meer gaan eten. Maar als je daarnaast regelmatig sport kan dat niet zo'n probleem zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 21:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Van stoppen met roken word je alleen maar dikker omdat je eetlust toeneemt als je bent gestopt.
Het lijkt mij dat de zuurstofopname bij een niet-roker een stuk beter zal zijn. Bij mensen die niet sporten is dit zeker zo, maar bij sporters zou je kunnen beweren dat het sporten de negatieve effecten van het roken opheft. Ikzelf geloof niet dat dat voor de volle 100% teniet gedaan kan worden.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 20:53 schreef thaleia het volgende:
Vraagje: zijn er onder jullie rokers, of liever nog mensen die vroeger wel rookten maar nu niet meer? Ik ken iemand die tamelijk fanatiek hardloopt en rookt, en ik wilde haar gaan vertellen dat ze vast veel sneller wordt als ze stopt en/of een beter uithoudingsvermogen krijgt, maar is dat eigenlijk wel zo? Stoppen met roken leidt vaak toch ook tot gewichtstoename en dat lijkt me dan weer niet bevorderlijk voor je snelheid/uithoudingsvermogen. Maakt het nou eigenlijk echt verschil voor je prestaties of je wel of niet rookt, of denk ik dat alleen maar?
Ik was vroeger een fanatieke atletieker.quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:51 schreef Wolfje het volgende:
RaisinGirl! Ben jij nu ook een hardloper of ben je slechts op bezoek?
haha.. goed hoor.. heb er drie dagen last van gehad zo'n beetje, had m'n lies ook een beetje geforceerd. Woensdag afgeknepen tijdens een sprint training voor voetbal. Daar weer twee dagen last van gehad. Maar het is het allemaal waard.quote:Op zondag 16 januari 2005 09:36 schreef Wolfje het volgende:
Mooie prestatie, Stanley! Maarreh.... hoe staat het nu met de spierpijn?.
Yep, beetje saamhorigheidsgevoelquote:Op zaterdag 15 januari 2005 19:50 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hebben jullie dat ook dat vergelijkbaar met motorrijders, je andere hardlopers altijd groet, terwijl het net zo willekeurig is om een wandelend stel te groeten..? Maar dat doe je dan minder vaak.
Kop overnemen is wel zo netjes ja, maar als je naar grote wedstrijden kijkt zie je dat grote ploegen dat wel doen maar de kopman (dus degene waarvoor men 'rijdt' en die moet winnen) altijd uit de wind wordt gehouden. Met schaatsmarathons zie je ook vaak als een rijder in de kopgroep zit en er geen ploegmaten mee zijn dat hij probeert om van het kopwerk weg te blijven, maar dat lukt niet altijd (soms wordt je gewoon gedwongen door de andere mensen in de kopgroep en da's maar goed ook).quote:Ennum.. ik heb altijd veel naar wielrennen gekeken. Is het nou ook zo tijdens een lange wedstrijd dat je wordt verondersteld 'de kop over te nemen' om zo elkaar uit de wind te houden of is het niet laf om iemand alleen te volgen?
Het enige wat ik hier aan kan toevoegen is: rust is ook training. Ik zou voor de lichtere variant gaan. Je lichaam moet wennen aan de inspanning, maar vooral ook herstellen. Runnersweb schiet wat mij betreft z'n doel voorbij. Succes!quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:49 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik heb nog even een vraagje aan mijn mede-lopers. Het is een beetje een crosspost vanaf myasics.nl, maar ik dacht dat ik hier ook wel wat mensen zou bereiken:
Ik wil graag in mei de 10 km van de Enschede Marathon gaan lopen. Nu ben ik al een tijdje lid van myasics.nl, dus ik heb gewoon een nieuw schema aangemaakt (10 km in 55 minuten). In dit schema loop ik drie maal per week, twee kortere afstanden (20 en 30 minuten) en een langere duurloop, die per week langer wordt. Per week komt het dus neer op 80-110 minuten.
Nu heb ik ook eens op Runnersweb gekeken naar een schema. In hun schema dat ook voorbereidt op 60 minuten lopen, lijkt het allemaal veel zwaarder. Je moet dan drie of vier keer per week dezelfde (best lange) training doen. Wekelijkse trainingstijden (3x p.w.) komen dan neer op 120-180 minuten!
Hoe komt het dat er zo'n groot verschil is? Ik volg nu met plezier het asics schema, dus dat houd ik denk ik wel vol. Heb ik dan wel genoeg trainingsarbeid verricht voor een redelijke 10 km? Of is Runnersweb meer op de prestatiegerichte loper gericht?
Vooraan, maar je niet op laten jagen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:12 schreef YPPY het volgende:
In april moet ik starten bij de marathon (de 1e 10 km). Het is dan vast erg druk. Wat is verstandiger, vooraan in het vak proberen te starten met het risico dat ik weggeduwd wordt of achterin starten met de kans dat ik niet door kan lopen omdat anderen voor me langzamer zijn?
Ik zou aan de hand van je verwachte tijd en de uitslagen van voorgaande jaren proberen te bepalen hoeveel mensen er sneller/ langzamer zullen zijn. Als bijvoorbeeld 50% van de deelnemers sneller dan jij zou zijn, dan zou ik gewoon in het midden van het vak gaan staan.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:12 schreef YPPY het volgende:
In april moet ik starten bij de marathon (de 1e 10 km). Het is dan vast erg druk. Wat is verstandiger, vooraan in het vak proberen te starten met het risico dat ik weggeduwd wordt of achterin starten met de kans dat ik niet door kan lopen omdat anderen voor me langzamer zijn?
Naar mijn weten boek je de meeste progressie op langere termijn als je de nodige variatie in je training hebt. Twee verschillende trainingen (snelheid, uithoudingsvermogen en nog wat van zo'n dingetjes) hebben meer nut dan twee dezelfde trainingen die beide aspecten tegelijk proberen te verbeteren.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:26 schreef ErikN het volgende:
Sinds 2 weken heb ik de intensiviteit wat opgevoerd, nu maak ik heel snel progressie maar ik zie in dat deze manier van trainen niet onbeperkt kan doorgaan. Ik train nu 4 á 5 keer per week, waarbij ik elke week 10 minuten langer wil kunnen doorlopen zonder echt moe te worden. Momenteel zit ik op de 60 minuten, in stappen van 5 minuten ga ik vooruit, waarvan eerst 1 keer interval (met één pauze) en daarna 1 keer aan een stuk door lopen. Ik loop gemiddeld net boven de 10km/uur en dan houd ik rekening met de volgende dag.
Ik ben er mee begonnen, maar had moeite met 3 kilometerquote:Op zondag 6 februari 2005 12:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
cultheld, hoe gaat het met je voornemens?
Ik heb nog een vraag: ik wil eigenlijk wel afstanden gaan lopen voor een atletiekvereniging. Hoe bepaal ik nou op welke afstand ik me het beste kan richten? Ik loop op de 800 m een goede tijd, maar op de 5 km ook. Zou ik dan moeten inschatten waar ik nog de meeste progressie kan boeken of iets in die trant? Ik heb echt geen idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |