abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25681855
Zorg er ook voor dat je goede hardloopschoenen hebt om blessures te voorkomen.

Hier vind je uitleg over het nut van goede hardloopschoenen.
  woensdag 23 maart 2005 @ 13:28:47 #227
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_25682084
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 12:53 schreef kleinmeiske het volgende:
Elke dag gaan sporten is wellicht wel erg fanatiek. Een beetje spierpijn is niet erg, maar je moet niet gaan overdrijven. Ik heb vorig jaar met een schema van 3x per week hardlopen (langzame opbouw) binnen een half jaar naar een drie kwartier / uur hardlopen toegewerkt. In het begin vond ik het veel te langzaam gaan, maar liever te langzaam dat meteen voluit en blessures oplopen. Nu loop ik niet meer (of heel weinig), ik ben overgegaan op wielrennen omdat dat beter bij m'n schaatsen past.
Ik heb gehoord dat meer dan drie keer in de week niet echt gezond is voor amateurhardlopers.
  woensdag 23 maart 2005 @ 13:41:29 #228
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25682369
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 13:28 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat meer dan drie keer in de week niet echt gezond is voor amateurhardlopers.
Dat zou me niks verbazen. Je gewrichten moeten al die klappen maar opvangen ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_25682687
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 13:41 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Dat zou me niks verbazen. Je gewrichten moeten al die klappen maar opvangen ...
Ik wil ook maar 3x in de week gaan trainen, over paar maanden misschien 4x maar echt niet vaker . Wil door het rennen een strakker lichaam krijgen en toevallig vind ik rennen zowiezo leuker als fitnessen of baantjes trekken met oude oma's iig bedankt
pi_25691464
Toenet ff een uurtje gelopen op tussen 60-75% van mijn maximale hartslag (220) (22jaar - 87kg - 1.88m) echter, hier kwam ik al volgens mijn gevoel veels te snel boven. Het overgrote deel heb ik overigens moeten lopen om tussen deze waarde te blijven. Klopt dit wel ???

Mijn hartslagmeter geeft als gemiddelde aan:
- 144 gemiddelde hartslag
- 1.03 uur gelopen
- 47,15 min in de juist hartslagzone gelopen
- 1083 Kcal verbrandt (waar ik maar geen waarde aan ga hechten )

Is dit de juiste manier, om te beginnen (overigens is dit mijn 2e keer )
pi_25691658
Hardlopen is sowieso best een blessuregevoelige sport. Bij de atletiekclub hier waren altijd wel een paar fanatiekelingen die op mijn vraag "hoe vaak train jij in de week?" antwoordden: "op vrijdag ga ik niet" (:D), maar die waren extreem fanatiek en sommigen van hen waren ook wel regelmatig geblesseerd.

Toen ik een wat fanatiekere periode had wisselde ik het hardlopen gewoon af met zwemmen of fietsen Ik hoorde van een vriend die triatlont dat er veel triatlonners zijn die op die manier min of meer per ongeluk bij de triatlon terecht zijn gekomen, omdat ze het hardlopen moesten minderen en toch niet minder wilden sporten.
pi_25701119
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 19:56 schreef DaYwALKuR het volgende:
Toenet ff een uurtje gelopen op tussen 60-75% van mijn maximale hartslag (220) (22jaar - 87kg - 1.88m) echter, hier kwam ik al volgens mijn gevoel veels te snel boven. Het overgrote deel heb ik overigens moeten lopen om tussen deze waarde te blijven. Klopt dit wel ???

Mijn hartslagmeter geeft als gemiddelde aan:
- 144 gemiddelde hartslag
- 1.03 uur gelopen
- 47,15 min in de juist hartslagzone gelopen
- 1083 Kcal verbrandt (waar ik maar geen waarde aan ga hechten )

Is dit de juiste manier, om te beginnen (overigens is dit mijn 2e keer )
Zolang je nog goed herstelt tussen de trainingen moet het kunnen, maar meteen beginnen met een uur lopen is misschien wel wat intensief. Je lichaam gaat nu van niks naar drie uur lopen in de week. Waarom loop je niet met een half uurtje per keer? En dan proberen om steeds te blijven hardlopen i.p.v. wandelen. Dat je niet onder de 70% kunt blijven geeft al aan dat je lichaam deze inspanning niet gewend is.

Het zou zonde zijn als je volgende week weer op de bank zit met een slepende gewrichtsblessure. Het zijn namelijk juist je pezen en gewrichten die het meest moeten wennen aan het hardlopen.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_25703018
Gaat iemand nog meedoen met de Utrecht Marathon as. 2e paasdag?
Ik zelf doe daar de 10 km! Met nummer 10974 ben ik er helemaal klaar voor, zeker aangezien ik de afgelopen 2 maanden fanatiek heb meegetraind met een loopgroep van een atletiekvereniging.. helpt echt!

Ik ga zelf voor een tijd zo rond de 40 minuten, ik hoop dat het lukt (zeker met die drukte!)..
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
  vrijdag 25 maart 2005 @ 06:37:08 #234
1762 YPPY
Yppiaans
pi_25724129
Op 2e paasdag ga ik uitgebreid brunchen, hardlopen daarna lijkt me niet zo verstandig.

Nog minder dan drie weken en de marathon komt er aan. Gisteren heb ik een informatieboekje gehad. Het wordt allemaal wel erg definitief nu.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 26 maart 2005 @ 02:20:05 #235
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25750332
Ik heb ervoor gekozen om intensiever met voetbal bezig te zijn en het hardlopen komt eigenlijk wat op het tweede plan nu. Mijn gewrichten kunnen het ook niet aan om iedere dag belast te worden, dus dan moet je keuzes maken.
pi_25750395
Ah een hardloop topic kijk eens aan .

Ik heb tot 2 jaar geleden erg fanatiek gehockeyd en toen ook geregeld hardgelopen en mn conditie was op dat moment ook wel erg goed moet ik zeggen. Sinds ik gestopt ben met hockey ben ik ook eigenlijk niet meer gaan hardlopen, alleen fiets ik nog 30 min per dag.. En daarnaast sportschool maar da's alleen krachttraining.

K ga morgen maar weer eens hardlopen, ben benieuwd hoe dicht ik in de buurt kan komen van mn oude niveau .

Trouwens heeft iemand hier tips om de spierpijn naderhand te voorkomen? . (kan me herinneren toendertijd dat mn kuiten vooral helemaal kapot waren na afloop )

En heeft iemand nog tips bij het hardlopen? Wat ik altijd deed was ongeveer 500m sprinten, 500m hardlopen, 5 sec rust (water drinken) en weer 500m sprinten, 500 m hardlopen etc. Net zo lang tot ik ECHT niet meer kon. Dat hield ik dan een keer of 10 vol achter elkaar. (moet wel zeggen dat ik 1x tegen de vlakte ben gegaan )

[ Bericht 8% gewijzigd door Beroepsgokker op 26-03-2005 02:32:26 ]
  zaterdag 26 maart 2005 @ 02:27:22 #237
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25750412
Je kan van te voren je spierpijngevoelige spieren insmeren of een paar keer de spierpijn er meteen weer uitlopen. Heerlijk!
pi_25750478
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 02:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Je kan van te voren je spierpijngevoelige spieren insmeren of een paar keer de spierpijn er meteen weer uitlopen. Heerlijk!
Insmeren met olie ofzo? En wat voor olie dan precies? Ik ben niet zo op de hoogte .
  zaterdag 26 maart 2005 @ 02:37:12 #239
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25750514
um.. ik gebruik daar Midalgan voor, voor op de hamstrings.. maar je moet begrijpen dat ik maar wat doe. Het beviel mij wel goed. Maar het is niet de oorzaak aanpakken.

Open deur: als je vaker loopt, zal de spierpijn minder worden.
pi_25750537
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 02:37 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

Open deur: als je vaker loopt, zal de spierpijn minder worden.
Toen ik nog geregeld liep had ik ook bijna nooit last van spierpijn, alleen af en toe bij zware trainingen.

Maar nu heb ik echt al zo'n 2 jaar helemaal niet meer hardgelopen . Ja af en toe om de bus te halen .
  zaterdag 26 maart 2005 @ 02:40:17 #241
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25750546
Haha.. inclusief nahijgen.

Nou, je weet het dus.. Succes man!

En tip, mede namens m'n moeder: stop met gokken. Het kost je de kop.
pi_25750571
. De naam Beroepsgokker is gewoon een verzinsel, alle namen die ik wilde kiezen waren al bezet .

Groeten aan je moeder .
  zaterdag 26 maart 2005 @ 02:44:36 #243
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25750584
*zucht*. Pak van m'n hart. Hardlopers zijn ook doodlopers trouwens, heb ik wel eens gehoord..
pi_25750603
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 02:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
*zucht*. Pak van m'n hart. Hardlopers zijn ook doodlopers trouwens, heb ik wel eens gehoord..
Ik wil altijd tot het uiterste gaan, met alles en ook met hardlopen (dan doet ook echt alles zeer wat zeer kan doen en mn buik lijkt wel van beton ). Maar of het gevaarlijk is; ik leef nog .
  zaterdag 26 maart 2005 @ 02:48:38 #245
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25750619
Ok, um.. ik denk dat je iedere dag hier moet posten, anders denk ik dat het afgelopen is met je.

Ik vind je instelling tof en ik deel 'm. Daar maak je niet altijd vrienden mee, maar goed. Nogmaals, succes. Ik ga er eens rustig over nadenken waarom de wekker ook al weer om 8.00u gaat.
pi_25750686
Ga er maar niet vanuit dat ik elke dag hier post hoor .
Ik ga ook maar slapen, en ik laat morgen wel weten hoe de eerste hardloop training ging .
pi_25800729
Ik ben ook begonnen aan hardlopen.. Ik had al een aardige conditie, omdat ik op voetbal zit. Ik heb dus ook een hartslagmeter maar toen ik m om had gedaan deed ie erg vreemd. Mijn hartslag ging echt super snel omhoog terwijl ik me amper inspande en zomaar weer omlaag. Komt dit omdat die borstband dan niet goed zit ofzo? En moet je die borstband op die bepaalde plaatsen echt goed natmaken of gewoon een beetje vochtig?
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
pi_25806795
vandaag gelopen op 75/85% van max. hartslag wat een verschil is dat tussen tegenover 60/70% niet normaal! 30min volgehouden (niet aan één stuk)( 21min deze zone getraind om precies te zijn) volledig uitgeput thuis gekomen

- Wat is nu beter dit tempo 30min aanhouden, of 1 uur met gemak op 60/70% rennen/lopen ?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 10:27:14 #249
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25824980
quote:
Op maandag 28 maart 2005 15:21 schreef DaYwALKuR het volgende:
vandaag gelopen op 75/85% van max. hartslag wat een verschil is dat tussen tegenover 60/70% niet normaal! 30min volgehouden (niet aan één stuk)( 21min deze zone getraind om precies te zijn) volledig uitgeput thuis gekomen
Leuk hè, die verschillen * kan de fietstraining van gisteren nog goed voelen
quote:
- Wat is nu beter dit tempo 30min aanhouden, of 1 uur met gemak op 60/70% rennen/lopen ?
Ligt eraan wat je wilt bereiken. Wil je afvallen / vet verbranden, of wil je conditie opbouwen? Het eerste doe je met 60-70%, hettweede met 75-100%.

Als je beide wilt, dan kun je verschillende trainingen in een week combineren. Dus bv. twee keer een uurtje in de lage zone en een keer een half uurtje in de hoge zone.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 10:28:43 #250
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25825010
quote:
Op maandag 28 maart 2005 10:58 schreef sannuh het volgende:
Ik ben ook begonnen aan hardlopen.. Ik had al een aardige conditie, omdat ik op voetbal zit. Ik heb dus ook een hartslagmeter maar toen ik m om had gedaan deed ie erg vreemd. Mijn hartslag ging echt super snel omhoog terwijl ik me amper inspande en zomaar weer omlaag. Komt dit omdat die borstband dan niet goed zit ofzo? En moet je die borstband op die bepaalde plaatsen echt goed natmaken of gewoon een beetje vochtig?
Vochtig moet genoeg zijn, als hij je hartslag weergeeft is 'ie nat zat.

Wat noem je hoog? Als ik ga hardlopen / schaatsen zit ik maar zo op 180bpm, als ik ga fietsen moet ik me echt de blubbers fietsen om 'm zo hoog te krijgen, bij mij ligt het dus aan de sport die ik doe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')