Ik heb gehoord dat meer dan drie keer in de week niet echt gezond is voor amateurhardlopers.quote:Op woensdag 23 maart 2005 12:53 schreef kleinmeiske het volgende:
Elke dag gaan sporten is wellicht wel erg fanatiek. Een beetje spierpijn is niet erg, maar je moet niet gaan overdrijven. Ik heb vorig jaar met een schema van 3x per week hardlopen (langzame opbouw) binnen een half jaar naar een drie kwartier / uur hardlopen toegewerkt. In het begin vond ik het veel te langzaam gaan, maar liever te langzaam dat meteen voluit en blessures oplopen. Nu loop ik niet meer (of heel weinig), ik ben overgegaan op wielrennen omdat dat beter bij m'n schaatsen past.
Dat zou me niks verbazen. Je gewrichten moeten al die klappen maar opvangen ...quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:28 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat meer dan drie keer in de week niet echt gezond is voor amateurhardlopers.
Ik wil ook maar 3x in de week gaan trainen, over paar maanden misschien 4x maar echt niet vakerquote:Op woensdag 23 maart 2005 13:41 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Dat zou me niks verbazen. Je gewrichten moeten al die klappen maar opvangen ...
Zolang je nog goed herstelt tussen de trainingen moet het kunnen, maar meteen beginnen met een uur lopen is misschien wel wat intensief. Je lichaam gaat nu van niks naar drie uur lopen in de week. Waarom loop je niet met een half uurtje per keer? En dan proberen om steeds te blijven hardlopen i.p.v. wandelen. Dat je niet onder de 70% kunt blijven geeft al aan dat je lichaam deze inspanning niet gewend is.quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:56 schreef DaYwALKuR het volgende:
Toenet ff een uurtje gelopen op tussen 60-75% van mijn maximale hartslag (220) (22jaar - 87kg - 1.88m) echter, hier kwam ik al volgens mijn gevoel veels te snel boven. Het overgrote deel heb ik overigens moeten lopen om tussen deze waarde te blijven. Klopt dit wel ???
Mijn hartslagmeter geeft als gemiddelde aan:
- 144 gemiddelde hartslag
- 1.03 uur gelopen
- 47,15 min in de juist hartslagzone gelopen
- 1083 Kcal verbrandt (waar ik maar geen waarde aan ga hechten)
Is dit de juiste manier, om te beginnen (overigens is dit mijn 2e keer)
Insmeren met olie ofzo? En wat voor olie dan precies? Ik ben niet zo op de hoogtequote:Op zaterdag 26 maart 2005 02:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Je kan van te voren je spierpijngevoelige spieren insmeren of een paar keer de spierpijn er meteen weer uitlopen. Heerlijk!
Toen ik nog geregeld liep had ik ook bijna nooit last van spierpijn, alleen af en toe bij zware trainingen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 02:37 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Open deur: als je vaker loopt, zal de spierpijn minder worden.
Ik wil altijd tot het uiterste gaan, met alles en ook met hardlopen (dan doet ook echt alles zeer wat zeer kan doen en mn buik lijkt wel van betonquote:Op zaterdag 26 maart 2005 02:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
*zucht*. Pak van m'n hart. Hardlopers zijn ook doodlopers trouwens, heb ik wel eens gehoord..
Leuk hè, die verschillenquote:Op maandag 28 maart 2005 15:21 schreef DaYwALKuR het volgende:
vandaag gelopen op 75/85% van max. hartslag wat een verschil is dat tussen tegenover 60/70% niet normaal! 30min volgehouden (niet aan één stuk)( 21min deze zone getraind om precies te zijn) volledig uitgeput thuis gekomen![]()
Ligt eraan wat je wilt bereiken. Wil je afvallen / vet verbranden, of wil je conditie opbouwen? Het eerste doe je met 60-70%, hettweede met 75-100%.quote:- Wat is nu beter dit tempo 30min aanhouden, of 1 uur met gemak op 60/70% rennen/lopen ?
Vochtig moet genoeg zijn, als hij je hartslag weergeeft is 'ie nat zat.quote:Op maandag 28 maart 2005 10:58 schreef sannuh het volgende:
Ik ben ook begonnen aan hardlopen.. Ik had al een aardige conditie, omdat ik op voetbal zit. Ik heb dus ook een hartslagmeter maar toen ik m om had gedaan deed ie erg vreemd. Mijn hartslag ging echt super snel omhoog terwijl ik me amper inspande en zomaar weer omlaag. Komt dit omdat die borstband dan niet goed zit ofzo? En moet je die borstband op die bepaalde plaatsen echt goed natmaken of gewoon een beetje vochtig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |