ik heb juist altijd dat ik de 1e 20- 30 minuten kut loop, en pas dan word ik warm en kan ik lekker gaan lopenquote:Op maandag 22 november 2004 13:51 schreef Scheepschroef het volgende:
Unihoc, de truc is er om er van tevoren niet over na te denken. De eerste 10 a 20 minuten lopen altijd prima. Waamee je in mijn geval dus nog maar 45 minuten hebt om dood te gaan, en wat is drie kwartier nou op een mensenleven?En achteraf relativeer je alles, op de spierpijn na that is.
Ik heb wel eens eerder drie kwartier gelopen, maar toen heb ik wel minder dan 15 km afgelegd hoor. Zo'n afstand duurt voor een klein meisje toch wel wat meer dan een uur. Eerst wil ik wat meer ervaring opdoen op kortere afstanden en misschien wat aan snelheid winnen.quote:Op maandag 22 november 2004 13:51 schreef Scheepschroef het volgende:
Unihoc, de truc is er om er van tevoren niet over na te denken. De eerste 10 a 20 minuten lopen altijd prima. Waamee je in mijn geval dus nog maar 45 minuten hebt om dood te gaan, en wat is drie kwartier nou op een mensenleven?En achteraf relativeer je alles, op de spierpijn na that is.
En dan zo'n tijd lopen? Niet gek!quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:23 schreef Scheepschroef het volgende:
Dit was ook mijn eerste keer, en m'n eerste echte wedstrijd want een batavierenrace etape telt natuurlijk niet helemaal mee.
Als je een keer per week een lange duurloop maakt, dan zul je het binnen een paar maanden ook wel ruim 60 minuten vol kunnen houden. En dan behoort de zevenheuvelenloop zeker tot de mogelijkheden.quote:Op maandag 22 november 2004 14:10 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik heb wel eens eerder drie kwartier gelopen, maar toen heb ik wel minder dan 15 km afgelegd hoor. Zo'n afstand duurt voor een klein meisje toch wel wat meer dan een uur. Eerst wil ik wat meer ervaring opdoen op kortere afstanden en misschien wat aan snelheid winnen.
Wat voor spieren wil je dan graag hebben? Arm- of beenspieren? Van zwemmen krijg je volgens mij geen echt sterke benen. Als je veel borstcrawl doet, dan word je wel lekker gespierdquote:Op dinsdag 23 november 2004 22:50 schreef thaleia het volgende:
Ik heb besloten dat ik het zonde zou vinden om eea nu weer te laten wegzakken nu ik net zo goed in vorm ben voor mijn doen....wil dus graag blijven lopen maar dat het liefst met een andere sport combineren. Vind hardlopen leuk hoor, maar ik word er nogal mager van dus wil er graag iets 'spierkwekends' bij doen. Tot voor kort zwom ik 1x in de week maar dat had duidelijk geen effect....wat nu? Meer zwemmen? Fitness? Wat doen jullie?
Om te beginnen: als jij een halve marathon gaat lopen, dan doet I.R. zeker mee!quote:Als ik nou in vorm kan blijven, dan kan ik in het voorjaar wel een halve doen. Dat zou ik uitermate tof vinden, dus daar gaan we maar eens voor. Doe je mee Wolfje? I.R?
Nog niet in het voorjaar hoor. Heb uberhaupt geen ervaring met langer dan een paar kilometer, dus een halve lijkt me echt te veel van het goede.quote:Op dinsdag 23 november 2004 22:50 schreef thaleia het volgende:
Als ik nou in vorm kan blijven, dan kan ik in het voorjaar wel een halve doen. Dat zou ik uitermate tof vinden, dus daar gaan we maar eens voor. Doe je mee Wolfje? I.R?
Dat is in elk geval een evenement met veel publiek langs de kant. Afgelopen jaar was het natuurlijk erg lekker weer, dus het was erg druk langs het parcours. Ook allemaal enthousiast klappende en aanmoedigende mensen.quote:Op woensdag 24 november 2004 09:07 schreef Scheepschroef het volgende:
In mei heb je de Enschede Marathon, denk dat ik iig. wel de halve ga lopen.
Tof. Dat ga ik proberen. Ik heb geen loopmaatjes of zo, maar een echte man heeft dat ook niet nodig.quote:Op woensdag 24 november 2004 09:47 schreef thaleia het volgende:
IR, ik heb voor jou ook wat gevonden: http://www.ovflevo.nl/Flevoloop.htm 5 of 10 km in maart, in Amsterdam!
De halve marathon in Utrecht begint al om 11.15! Enschede lijkt me op zich wel wat, maar het is wel erg ver weg.quote:Op woensdag 24 november 2004 09:47 schreef thaleia het volgende:
Misschien is dit wat voor ons: http://www.marathonutrecht.nl/2005/hardlopen_programma.php Halve marathon in Utrecht op 2e Paasdag (28 maart).
Probeer wat vaker de borstcrawl te doen (zie www.zweminfo.nl voor de techniek) om grote spierballen te krijgen en eet de koelkast leeg om niet te mager te worden!quote:Qua spieren: ik weet niet wat ik precies wil, ik weet alleen dat ik nu wel erg mager ben en het mooier vind als iemand wat gespierder is. Bovendien hou ik, om het beestje maar bij de naam te noemen, als ik op deze manier doorga geen borsten meer over![]()
Je kan je al op 5 december testen op de 5 km! (zie http://www.phanos.nl/mokum/mokum05/programma.html)quote:Op donderdag 25 november 2004 16:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Tof. Dat ga ik proberen. Ik heb geen loopmaatjes of zo, maar een echte man heeft dat ook niet nodig.
Wat je kan doen is van een stel oude sokken het einde afknippen, dat kan je dan over je hand schuiven en als je het te warm krijgt schuif je hem gewoon verder je arm op zodat je handen weer bloot komen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 06:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom hier ook maar meelezen voor informatie over (amateur) loopwedstrijden en tips en dergelijke![]()
Hebben jullie in het begin ook van de verschrikkelijk koude vingers onder het lopen? Iemand hier die ooit met iets als handschoenen aan heeft gelopen? Lijkt me namelijk na een tijdje alleen maar té warm, handschoenen. Alleen in het begin zijn ze wel gewenst![]()
Die oude sokken van Vampz vind ik een hele goeie!!quote:Op zaterdag 11 december 2004 06:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom hier ook maar meelezen voor informatie over (amateur) loopwedstrijden en tips en dergelijke![]()
Hebben jullie in het begin ook van de verschrikkelijk koude vingers onder het lopen? Iemand hier die ooit met iets als handschoenen aan heeft gelopen? Lijkt me namelijk na een tijdje alleen maar té warm, handschoenen. Alleen in het begin zijn ze wel gewenst![]()
Ah, kijk, dit topic is handig: nu kan ik precies zien wanneer de laatste keer was dat ik ging lopen en dat ik dus drie weken rust heb genomen voordat ik vandaag weer ging proberen.quote:Op zondag 12 december 2004 14:23 schreef thaleia het volgende:
Bovendien kwam na een klein halfuurtje dat mysterieuze vage pijntje aan de buitenkant van mijn knie weer opzetten
Nou, dat doe ik dus echt niet, hè. Als ze vinden dat ze een reden hebben om me aan te houden, dan nemen ze ook maar even de moeite om mee naar huis te huppelen (ik loop altijd redelijk dicht bij huis), dan kunnen ze constateren dat ik toch echt m'n eigen sleutel heb en dan mogen ze m'n paspoort zien. Ben niet gek ... en ga daar dus ook geen aparte ID voor kopen (naast pas en rijbewijs).quote:Op zondag 2 januari 2005 23:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik vroeg me vanavond ineens af of ik nu ook moet gaan hardlopen met een paspoort of zoIdentificatieplicht en ik heb nooit iets bij me, niet eens huissleutels omdat ik 's avonds hardloop en mijn vriend of huisgenoot er altijd wel is. Ik ga heus niet zo'n groot geval meenemen. Pfff.
Was mijn eerste reactie eigenlijk ook. Nou is Polar wat prijs betreft wel het andere uiterste, maar die heb je tenminste binnen een week gerepareerd terug ... als 'ie al kapot gaat (bij mij alleen nog maar batterijenkwestie geweest en de eerste had een lam knopje en is door de winkel direct geruild)quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:56 schreef Isabeau het volgende:
9.95?? ik krijg dan direct het gevoel dat het een waardeloos prul is. Ziets als de stappenteller van de mcdonald's![]()
Ja precies, ik moet het nog zien...bij de Kijkshop heb je ook een goede, een Cresta nogwat. Die kost maar 19,95 en die heeft goede reviews als ik online even zoek.quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:56 schreef Isabeau het volgende:
9.95?? ik krijg dan direct het gevoel dat het een waardeloos prul is. Ziets als de stappenteller van de mcdonald's![]()
Dat wel, maar op het gebied van hartslagmeting hebben ze zich nou nog niet bepaald bewezen. Maar wie weet!quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:11 schreef cinnamongirl het volgende:
Dunlop is trouwens best een bekend merk...
Vanavond ga ik hem testen, ik zal mijn bevindingen hier posten!quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:22 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Dat wel, maar op het gebied van hartslagmeting hebben ze zich nou nog niet bepaald bewezen. Maar wie weet!
Systeem ken ik, is inderdaad ideaal als je alleen periodiek je hartslag wilt meten. Geen storing met andere hartslagmeters en goedkoper.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:21 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb hem getest, aan de zijkant van het horloge zit dus een sensortje waar je je duim op drukt als je je harstlag per minuut wilt weten.
Ik wist niet dat dat bestond, ik dacht dat die horloges met borstbanden kwamen! maar in ieder geval, het is wel handig want het alternatief is stoppen met lopen, en je pols 10 secs op te nemen en dan te vermenigvuldigen met 6.
Met dit ding kun je gewoon door blijven lopen. Waar voor mijn geld dus!
Eensch, hecht ik ook helemaal geen waarde aan. Hoogstens als ik weer een stuk appeltaart m'n snoet in werk, dan denk ik meestal: o boy, weer een uurtje schaatsenquote:En de caloriemeter, tja, daar geloof ik niet zo in, hoeveel kcal je verbrandt per uur is zo afhankelijk van zoveel factoren. dat valt niet te berekenen denk ik.
Daar heb je gelijk in. Ach, ik begin net, en ik wil alleen maar weten of in in 'The Zone' train!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:27 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Systeem ken ik, is inderdaad ideaal als je alleen periodiek je hartslag wilt meten. Geen storing met andere hartslagmeters en goedkoper.
Zelf gebruik ik m'n hartslagmeter meer voor het tracken tijdens de training, de gegevens worden dan bewaard. Zou met jouw systeem niet kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |