abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23485608
Heel goed gelopen mensen... Wie weet kan ik ook ooit zo'n afstand aan. Dan ben ik er bij!
Trust me, I know what I'm doing.
pi_23490412
Unihoc, de truc is er om er van tevoren niet over na te denken. De eerste 10 a 20 minuten lopen altijd prima. Waamee je in mijn geval dus nog maar 45 minuten hebt om dood te gaan, en wat is drie kwartier nou op een mensenleven? En achteraf relativeer je alles, op de spierpijn na that is.
pi_23490541
quote:
Op maandag 22 november 2004 13:51 schreef Scheepschroef het volgende:
Unihoc, de truc is er om er van tevoren niet over na te denken. De eerste 10 a 20 minuten lopen altijd prima. Waamee je in mijn geval dus nog maar 45 minuten hebt om dood te gaan, en wat is drie kwartier nou op een mensenleven? En achteraf relativeer je alles, op de spierpijn na that is.
ik heb juist altijd dat ik de 1e 20- 30 minuten kut loop, en pas dan word ik warm en kan ik lekker gaan lopen
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_23490872
quote:
Op maandag 22 november 2004 13:51 schreef Scheepschroef het volgende:
Ik heb wel eens eerder drie kwartier gelopen, maar toen heb ik wel minder dan 15 km afgelegd hoor. Zo'n afstand duurt voor een klein meisje toch wel wat meer dan een uur. Eerst wil ik wat meer ervaring opdoen op kortere afstanden en misschien wat aan snelheid winnen.
pi_23514080
Nou, ik heb ook (voor het eerst) meegedaan en heb 1.28 gelopen. Is niet snel natuurlijk, maar ben pas net een paar maandjes bezig met hardlopen. Voorheen was ik nogal van het bierdrinktype (komt deels door werk in de horeca), maar ik ga nu toch echt voor het sporten kiezen (zonder natuurlijk ineens van de blauwe knoop te worden). Ik vond die 2 heuvels op de Zevenheuveleweg echt enorm zwaar, wilde ook bijna stoppen na die tweede. De reden dat ik toch ineens heb doorgerend, was echt puur het aanmoedigen door de toeschouwers. Ik kan echt moeilijk onder woorden bregen wat dat voor mij heeft betekend. Ik voelde me echt zielig, moe,alleen etc. En als je dan van die applaudiserende mensen ziet/hoort die iedereen bemoedigend toespreken/roepen, dan kan ik daar alleen maar enorm respect voor voelen (zeker als je bedenkt hoe koud die mensen het waarschijnlijk hadden). Dit was misschien allemaal wat serieus, sorry daarvoor, maar dat is mij eigenlijk het meeste bijgebleven (dat en die ijzingwekkende koude na de finish ---> compleet doorgezweten en dan ineens bijna een half uur stil moeten staan , moest ook nog lang op de pendelbus wachten).
Qua 'opbouw' heb ik erg regelmatig gelopen, zo ongeveer 29.35 minuten per 5 km. (twerijl ik echt had verwacht dat de laatste 6 km. een stuk langzamer zouden gaan, omdat ik er toen al enorm doorheen zat. Heb met een hartslagmeter gelopen, maar ik weet niet of dat echt heeft geholpen.

Maar volgend jaar zal ik iig weer meedoen en dan (uiteraard) een stuk sneller lopen, ben van plan om lekker regelmatig te gaan trainen.
pi_23514327
Hmmm, ooit eens begonnen met hardlopen om van een bierbuik af te komen
pi_23517822
Mooi gedaan barney! (bierbuiknaam, overigens )

Ik weet nog de eerste keer dat ik meedeed (1:37 gelopen, dus ook lekker langzaam). Ergens rond de 10/11 km kon ik ECHT niet meer, had nooit verder dan een kilometer of 8 getraind. Kreeg ook nog een ontzettende regenbui op mijn harses en wilde echt stoppen, maarja, hoe kom je dan thuis? Het regende keihard, alles was afgezet dus bussen reden er sowieso niet, dus tja, door te blijven hardlopen zou ik eerder in mijn droge & warme huis zijn dan wanneer ik zou uitstappen en wandelend naar huis gaan. Dat is de enige reden waarom ik de finish heb gehaald

Als je nu een beetje regelmatig blijft lopen kan het alleen maar sneller worden en makkelijker gaan, da's wel erg prettig
pi_23518697
Dit was ook mijn eerste keer, en m'n eerste echte wedstrijd want een batavierenrace etape telt natuurlijk niet helemaal mee.
pi_23529173
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:23 schreef Scheepschroef het volgende:
Dit was ook mijn eerste keer, en m'n eerste echte wedstrijd want een batavierenrace etape telt natuurlijk niet helemaal mee.
En dan zo'n tijd lopen? Niet gek!

Ik heb besloten dat ik het zonde zou vinden om eea nu weer te laten wegzakken nu ik net zo goed in vorm ben voor mijn doen....wil dus graag blijven lopen maar dat het liefst met een andere sport combineren. Vind hardlopen leuk hoor, maar ik word er nogal mager van dus wil er graag iets 'spierkwekends' bij doen. Tot voor kort zwom ik 1x in de week maar dat had duidelijk geen effect....wat nu? Meer zwemmen? Fitness? Wat doen jullie?

Als ik nou in vorm kan blijven, dan kan ik in het voorjaar wel een halve doen. Dat zou ik uitermate tof vinden, dus daar gaan we maar eens voor. Doe je mee Wolfje? I.R?
pi_23533048
quote:
Op maandag 22 november 2004 14:10 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik heb wel eens eerder drie kwartier gelopen, maar toen heb ik wel minder dan 15 km afgelegd hoor. Zo'n afstand duurt voor een klein meisje toch wel wat meer dan een uur. Eerst wil ik wat meer ervaring opdoen op kortere afstanden en misschien wat aan snelheid winnen.
Als je een keer per week een lange duurloop maakt, dan zul je het binnen een paar maanden ook wel ruim 60 minuten vol kunnen houden. En dan behoort de zevenheuvelenloop zeker tot de mogelijkheden.
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:50 schreef thaleia het volgende:
Ik heb besloten dat ik het zonde zou vinden om eea nu weer te laten wegzakken nu ik net zo goed in vorm ben voor mijn doen....wil dus graag blijven lopen maar dat het liefst met een andere sport combineren. Vind hardlopen leuk hoor, maar ik word er nogal mager van dus wil er graag iets 'spierkwekends' bij doen. Tot voor kort zwom ik 1x in de week maar dat had duidelijk geen effect....wat nu? Meer zwemmen? Fitness? Wat doen jullie?
Wat voor spieren wil je dan graag hebben? Arm- of beenspieren? Van zwemmen krijg je volgens mij geen echt sterke benen. Als je veel borstcrawl doet, dan word je wel lekker gespierd .

Een keer per week fitnessen is naar mijn weten niet voldoende om interessante spiergroei te krijgen. Tegen de tijd dat je dan weer eens gaat fitnessen zijn je nieuwe spiertjes al weer bijna verdwenen . Maar je wordt er desondanks toch wat sterker van hoor.
quote:
Als ik nou in vorm kan blijven, dan kan ik in het voorjaar wel een halve doen. Dat zou ik uitermate tof vinden, dus daar gaan we maar eens voor. Doe je mee Wolfje? I.R?
Om te beginnen: als jij een halve marathon gaat lopen, dan doet I.R. zeker mee! .

Ik had zelf ook al in gedachten om eens een halve marathon te lopen. Dat zou zeker moeten kunnen als ik op een zelfde manier door blijf trainen.
Wanneer is er dan een interessante halve marathon? Ik heb namelijk geen zin om in een of ander stom dorp voor de koeien te gaan rennen .
pi_23534808
Ik zwem 2 tot 3 keer per week (triathlonvereniging) en daar wordt je wel degenlijk breder van

[ Bericht 3% gewijzigd door Scheepschroef op 24-11-2004 08:55:17 ]
pi_23535008
In mei heb je de Enschede Marathon, denk dat ik iig. wel de halve ga lopen.
  woensdag 24 november 2004 @ 09:10:47 #113
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_23535046
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:50 schreef thaleia het volgende:

Nog niet in het voorjaar hoor. Heb uberhaupt geen ervaring met langer dan een paar kilometer, dus een halve lijkt me echt te veel van het goede.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_23535196
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:07 schreef Scheepschroef het volgende:
In mei heb je de Enschede Marathon, denk dat ik iig. wel de halve ga lopen.
Dat is in elk geval een evenement met veel publiek langs de kant. Afgelopen jaar was het natuurlijk erg lekker weer, dus het was erg druk langs het parcours. Ook allemaal enthousiast klappende en aanmoedigende mensen.

Ik ben me nu aan het optrainen (met een schema) voor een 5 km... Als het goed is, kan ik dat voor de kerstvakantie aan. Daarna begin ik denk ik met langere duurlopen. Of misschien een schema voor een 10 km. Dan moet ik wel eens een mp3-speler aanschaffen, want anders wordt het me te saai

Punt is wel dat ik niet al te 'dun en afgetraind' wil worden. Ik speel ook nog unihockey, wat een sport van explosieve sprintjes is. Mijn sprintspieren wil ik dus niet opofferen aan duurspieren. Daar word je een langzame speler van (getuige ook mijn ex-teamgenote die marathons schaatste).
pi_23535476
Hm, Enschede klinkt leuk maar is voor mij zo ver weg en voor Wolfje (en IR ) al helemaal. Ik heb even zitten zoeken in onze regio: er is er eentje in Drunen, maar ik verwacht dat daar Wolfjes angsten op rundergebied werkelijkheid zullen worden. Misschien is dit wat voor ons: http://www.marathonutrecht.nl/2005/hardlopen_programma.php Halve marathon in Utrecht op 2e Paasdag (28 maart). Dan mogen we ongetwijfeld bij mijn zusje douchen en omkleden.
Verder zijn er in Eindhoven en Valkenswaard (koeien!) ook wel halve marathons, maar die zijn pas in oktober en november.
IR, ik heb voor jou ook wat gevonden: http://www.ovflevo.nl/Flevoloop.htm 5 of 10 km in maart, in Amsterdam!

Qua spieren: ik weet niet wat ik precies wil, ik weet alleen dat ik nu wel erg mager ben en het mooier vind als iemand wat gespierder is. Bovendien hou ik, om het beestje maar bij de naam te noemen, als ik op deze manier doorga geen borsten meer over
Er zit op 50 meter van mijn huis een fitnesscentrum en ik zit krap bij kas, dus als ik daar al een abonnement neem ga ik ook echt wel vaak verwacht ik, anders is het zonde van het geld. Maar ik vind mezelf niet zo'n sportschooltype....misschien is zwemmen toch beter...

Unihoc> als je na de kerst begint met langere duurlopen kan het best snel gaan. Een vriendin van me begon vorig jaar na de jaarwisseling, liep bij de Bata 8 km en vond dat toen nog heel ver, heeft twee weken later een loop van 10km laten schieten omdat ze dat nog te ver vond, en afgelopen zondag probleemloos de Zevenheuvelenloop uitgelopen. Had ze een jaar geleden NOOIT kunnen denken. Die was toen namelijk, in tegenstelling tot jou zo te lezen, absoluut a-sportief.

Scheepschroef, woon je in Enschede? Dan is die halve idd perfect, mei is ook een fijne maand daarvoor lijkt me. Kun je bij de volgende Bata bij wijze van training de langste etappe in de nacht lopen
pi_23538893
Jup, E'de

En of ik de langste loop, ik denk het niet, want die wordt altijd gelopen door de besten in de vereniging die niet in het UT-team zitten. (Dan heb ik het over mensen die de zevenheuvelen met gemak in 55 minuten lopen.) Ik ga m'n duurlooprondje van 15 km denk ik wat uitbreiden daarvoor.
pi_23556927
Voor runderen hoef je in de Drunense duinen niet bang te zijn. Ik loop er km's en kom er (behalve op een fiets ) nooit tegen. Prachtig bosparcours, volledig verhard, en veel deelnemers (voor een regionale halve marathon). Aanrader, die halve in Drunen!
pi_23559516
Pfff, gisteren eindelijk na een blessure van een maand weer gelopen. Wat is het verrekte koud!!!!!
Black out the windows, it's party time!
pi_23567121
Goed gelopen bij 7heuvelen allemaal.

Doen er nog mensen aankomend weekend de Warandeloop mee?
Geef mij maar The Strokes of The Thermals of Tori Amos of Jewel of The Corrs of Herman Brusselmans
  donderdag 25 november 2004 @ 16:18:42 #120
11923 I.R.Baboon
pi_23568397
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:47 schreef thaleia het volgende:

IR, ik heb voor jou ook wat gevonden: http://www.ovflevo.nl/Flevoloop.htm 5 of 10 km in maart, in Amsterdam!
Tof. Dat ga ik proberen. Ik heb geen loopmaatjes of zo, maar een echte man heeft dat ook niet nodig.
pi_23578424
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:47 schreef thaleia het volgende:
Misschien is dit wat voor ons: http://www.marathonutrecht.nl/2005/hardlopen_programma.php Halve marathon in Utrecht op 2e Paasdag (28 maart).
De halve marathon in Utrecht begint al om 11.15! Enschede lijkt me op zich wel wat, maar het is wel erg ver weg.

Op donderdag 5 mei is er heel vlak bij mij in de buurt ook een halve marathon + 10 km (heel toepasselijk de hemelvaartloop genaamd). Maar ik denk dat ik daar liever de 10 loop vanwege de kleinschaligheid .
quote:
Qua spieren: ik weet niet wat ik precies wil, ik weet alleen dat ik nu wel erg mager ben en het mooier vind als iemand wat gespierder is. Bovendien hou ik, om het beestje maar bij de naam te noemen, als ik op deze manier doorga geen borsten meer over
Probeer wat vaker de borstcrawl te doen (zie www.zweminfo.nl voor de techniek) om grote spierballen te krijgen en eet de koelkast leeg om niet te mager te worden!
quote:
Op donderdag 25 november 2004 16:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Tof. Dat ga ik proberen. Ik heb geen loopmaatjes of zo, maar een echte man heeft dat ook niet nodig.
Je kan je al op 5 december testen op de 5 km! (zie http://www.phanos.nl/mokum/mokum05/programma.html)

(P.S. Misschien wil plunk wel je loopmaatje worden ).
  donderdag 25 november 2004 @ 23:54:18 #122
11923 I.R.Baboon
pi_23579622
Oh, ik heb ook alvast richttijden vastgesteld (waarom niet he): iig binnen 25 min op de 5 km (dat kon ik vroeger ook), en liefst rond de 22 min.
pi_23609540
Ik weet niet of jullie alweer zijn gaan lopen sinds de 7heuvelen, maar ik ging vandaag dus voor het eerst weer even, en toen ik een minuutje of tien bezig was sloeg de angst me om het hart: een vreemd pijntje aan de buitenkant van mijn knie werd bij elke stap erger. Vreesde even dat ik mezelf bij de Zevenheuvelenloop een blessure kado had gedaan. Dus besloten om maar om te draaien en rustig naar huis te joggen, intussen bedenkend welke sport ik dan in godsnaam tijdelijk op moest gaan pakken. Onderweg terug naar huis leek het pijntje toch weer wat minder te gaan worden, en omdat ik ook ergens anders nog wat vreemds voelde vermoed ik nu dat ik misschien gewoon nog wat stram was en gewoon warm moest draaien. Maar toen was ik inmiddels alweer bij mijn huis en omdat ik toch liever geen risico's wil nemen en het bovendien donker werd heb ik het hier maar bij gelaten. Volgens mij was het gewoon stramheid. Paniek om niks.
pi_23806531
Ik ben benieuwd in wat voor kleding jullie lopen. Foto's wil ik zien!!
Ik ga deze week nieuwe kleding halen dus wel even wat voorbeeeldjes zien...
pi_23834000
Ik ren zelf meestal in een winddichte trainingsbroek met een combinatie (afhankelijk van het weer) van t-shirt, sweater en bij de broek behorend windjack. Dit is voldoende voor temperaturen boven de 0 graden.

Voor wat professionelere kleding (ademend, thermo, vochtregulerend etc) kun je eens kijken op www.pkwebshop.nl
  woensdag 8 december 2004 @ 15:57:48 #126
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23834215
Helaas voor PteV geen foto's ... Ik loop nooit langere afstanden dan 5 km, dus voor het hardlopen koop ik geen professionele kleding. Gebruik vaak kleding die ik ook met schaatsen (meer mijn sport) gebruik.

In de winter lange thermo loopbroek, thermo ondershirtje, Craft laag 2 shirt erover heen en een winddicht jasje in knalgeel uitgevoerd voor de veiligheid.
In de zomer korte loopbroek en kort shirt.

PK is ook mijn favo winkel, zowel voor loopschoenen / sokken als voor schaatskleding (m.n. onderkleding en sokken). Ik woon er gelukkig vlakbij
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_23894203
Ik kom hier ook maar meelezen voor informatie over (amateur) loopwedstrijden en tips en dergelijke

Hebben jullie in het begin ook van de verschrikkelijk koude vingers onder het lopen? Iemand hier die ooit met iets als handschoenen aan heeft gelopen? Lijkt me namelijk na een tijdje alleen maar té warm, handschoenen. Alleen in het begin zijn ze wel gewenst
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_23898139
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 06:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom hier ook maar meelezen voor informatie over (amateur) loopwedstrijden en tips en dergelijke

Hebben jullie in het begin ook van de verschrikkelijk koude vingers onder het lopen? Iemand hier die ooit met iets als handschoenen aan heeft gelopen? Lijkt me namelijk na een tijdje alleen maar té warm, handschoenen. Alleen in het begin zijn ze wel gewenst
Wat je kan doen is van een stel oude sokken het einde afknippen, dat kan je dan over je hand schuiven en als je het te warm krijgt schuif je hem gewoon verder je arm op zodat je handen weer bloot komen.
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_23919066
Ik vond het ook maar koud vandaag. Werd wel wat minder toen ik eenmaal een beetje warm was gelopen, maar ik bleef het koud hebben. Nou draag ik ook niet bepaald kwaliteits-hardloopkleding, daar zal het wel door komen. Ik heb zo'n legging van PKrun, die is wel prima, bij mijn benen had ik het dus ook niet koud. Maar verder draag ik gewoon een t-shirt (geen thermo, gewoon katoen) en een hele oude slobbertrui. Daar waait de kou dus gewoon doorheen. Voordeel van die hele oude slobbertrui is wel dat de mouwen lang genoeg zijn om daar je handen in te stoppen

Het ging trouwens sowieso niet bepaald lekker: normaal gesproken gaat het het eerste kwartier kut en daarna ben je 'op gang', deze keer bleef het tot het einde toe ploeteren. Bovendien kwam na een klein halfuurtje dat mysterieuze vage pijntje aan de buitenkant van mijn knie weer opzetten, niet erg genoeg om te stoppen en gaan wandelen, maar wel irritant. Ik denk dat ik deze winter maar mijn conditie op peil moet houden door zwemmen, dat heb ik de afgelopen weken een paar keer vrij fanatiek gedaan en daarbij doet mijn knie niet moeilijk.
pi_23919383
In het begin heb ik ook ontzettend koude handen, maar na een kwartiertje is dat weer over.

Ik heb dan ook wel een thermobroek en -trui aan met daarover een trainingspak. En een muts al ik het koud vind.

In april ga ik 10 km van de Rotterdamse marathon lopen. Nu loop ik een uur lang 8 km/uur. Tegen die tijd wil ik minimaal op 10 km/uur zitten. Moet te doen zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 13 december 2004 @ 10:19:37 #131
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_23931838
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 06:45 schreef Isabeau het volgende:

Die oude sokken van Vampz vind ik een hele goeie!!
Ik gebruik zelf thermo wanten van Hunter (stof is vergelijkbaar met die van een dikke schaatssalopet). Daarmee krijg ik het minder warm dan met bijvoorbeeld schaatshandschoenen (van leer). Ik heb ook nog onderhandschoenen van Odlo, als het niet hard waait (is geen windstopper, maar dat dunne blauwe spul) helpt het ook wel. Als ik het warm krijg trek ik ze gewoon uit en stop ze tussen de band van m'n broek als ik het irritant vind worden om ze vast te houden.
Ik doe in ieder geval nooit dikke handschoenen / wanten aan, wil wel een beetje gevoel in m'n handen houden (hmz, slaat eigenlijk nergens op met hardlopen )

Vanavond ga ik maar weer eens, heb het hardlopen i.v.m. tijdgebrek vanwegen veel duurtrainingen met schaatsen, werken en studie laten versloffen. Nu even deze week geen tijd voor schaatstraining op dinsdag, dus vanavond en woensdagavond maar weer wat rustige kilometertjes maken.
pi_23970443
Had al een tijdje niet meer gepost hier.. Maar ik doe nog steeds aan hardlopen (al heb ik al sinds september niet meer aan wedstrijden meegedaan. Ik richt me voornamelijk op de 10 Km, waar ik afgelopen zomer een PR van 41:14 op heb kunnen lopen. Merk ik dat vrij gemakkelijk tussen de 41 en 45 minuten kan halen op de 10. Mijn doel is en blijft dan ook om onder die 40 te duiken.

Nu zou ik aanstaande zaterdag de Linschotenloop (www.linschotenloop.com) gaan doen, maar door mijn werk gaat dat helaas niet door. Ik loop nu maar gewoon maximaal 2 keer in de week. Hierbij gaat het meestal om 5 kilometers. Vorige week was weer mijn eerste sinds tijden, en ik liep 21:05. Best aardig. Nu werk ik naar de 10 Km van Utrecht op 2e Paasdag toe. Lekker dichtbij en een bekend rondje maakt het extra leuk! Doel word vooralsnog om rond mijn PR te lopen. Ik doe ook nog aan zaalvoetbal, badminton en zwemmen, dus echt veel tijd heb ik niet om zoveel te oefenen als afgelopen zomer.

Zo.. dit is mijn hardloopervaring.. Kweet niet of het verder interessant is, maar ik deel het gewoon even
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
pi_24176974
Nou is het eens mooi weer in deze tijd van het jaar, gaat het rennen niet zo goed . Ik zal de schuld daarvan maar leggen bij de kleine blessure van vorige week en mijn lichte vorm van bronchitis.

Maar goed, ik blijf gewoon braaf trainen om een halve marathon in het voorjaar te kunnen rennen .
pi_24339621
quote:
Op zondag 12 december 2004 14:23 schreef thaleia het volgende:
Bovendien kwam na een klein halfuurtje dat mysterieuze vage pijntje aan de buitenkant van mijn knie weer opzetten
Ah, kijk, dit topic is handig: nu kan ik precies zien wanneer de laatste keer was dat ik ging lopen en dat ik dus drie weken rust heb genomen voordat ik vandaag weer ging proberen.
En dat drie weken rust dus niet genoeg is want die knie deed weer precies hetzelfde

Mijn goede voornemen voor 2005: pas in maart weer proberen, dat lijkt me de verstandigste zet.

Ik wens alle amateurhardlopers een uitstekend hardloopjaar toe, en buiten het hardlopen uiteraard ook een uitstekend jaar. Dat jullie allemaal maar veel plezier mogen beleven aan het rennen en mooie tijden mogen lopen bij de Batavierenrace, Dam tot Damloop, City pier city, Zevenheuvelen en allerhande halve en hele marathons.
  zondag 2 januari 2005 @ 09:58:26 #135
1762 YPPY
Yppiaans
pi_24351288
De sokkentip werkt goed! Vorige week heb ik een keer met kapotgeknipte sokken gelopen en dat beviel goed.

Vervelend dat je zo lang niet kunt lopen thaleia. Het duurt wel lang zo, ben je er al mee naar een dokter geweest?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_24361736
Vanavond de sokkentip gebruikt en ik was er erg blij mee (koud, brrr)

Ik vroeg me vanavond ineens af of ik nu ook moet gaan hardlopen met een paspoort of zo Identificatieplicht en ik heb nooit iets bij me, niet eens huissleutels omdat ik 's avonds hardloop en mijn vriend of huisgenoot er altijd wel is. Ik ga heus niet zo'n groot geval meenemen. Pfff.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 3 januari 2005 @ 09:23:42 #137
1762 YPPY
Yppiaans
pi_24367470
Natuurlijk niet! We lopen zo snel dat de politie ons toch niet in haalt. Ik neem ook geen rijbewijs ofzo mee, dan moet ik helemaal met een tas gaan slepen.
*OUD heilige*
  maandag 3 januari 2005 @ 11:13:00 #138
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24368791
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik vroeg me vanavond ineens af of ik nu ook moet gaan hardlopen met een paspoort of zo Identificatieplicht en ik heb nooit iets bij me, niet eens huissleutels omdat ik 's avonds hardloop en mijn vriend of huisgenoot er altijd wel is. Ik ga heus niet zo'n groot geval meenemen. Pfff.
Nou, dat doe ik dus echt niet, hè. Als ze vinden dat ze een reden hebben om me aan te houden, dan nemen ze ook maar even de moeite om mee naar huis te huppelen (ik loop altijd redelijk dicht bij huis), dan kunnen ze constateren dat ik toch echt m'n eigen sleutel heb en dan mogen ze m'n paspoort zien. Ben niet gek ... en ga daar dus ook geen aparte ID voor kopen (naast pas en rijbewijs).
pi_24393099
Hoi allemaal,

Ben ook net weer aan een nieuw programma begonnen. Voor de kerstvakantie kon ik weer een 5 km aan. Nu heb ik een programma gemaakt voor de 10 km van de Enschede Marathon op 8 mei.

Dat leek me wel haalbaar. Een halve marathon is nog teveel van het goede, met twee uur rennen. Maar wie weet ga ik het wel steeds leuker vinden om lange stukken te lopen. Dit programma is trouwens ook een uitstekende opmaat naar de Batavierenrace, twee weken voor de Enschede Marathon.
pi_24428092
Nu bij de kruidvat aanbieding: Dunlop sporthorloge met borstband, dus met hartslagmeter en calorieverbruik.
Hij kost euro 9,95.
pi_24428795
9.95?? ik krijg dan direct het gevoel dat het een waardeloos prul is. Ziets als de stappenteller van de mcdonald's
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:14:58 #142
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24429044
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 10:56 schreef Isabeau het volgende:
9.95?? ik krijg dan direct het gevoel dat het een waardeloos prul is. Ziets als de stappenteller van de mcdonald's
Was mijn eerste reactie eigenlijk ook. Nou is Polar wat prijs betreft wel het andere uiterste, maar die heb je tenminste binnen een week gerepareerd terug ... als 'ie al kapot gaat (bij mij alleen nog maar batterijenkwestie geweest en de eerste had een lam knopje en is door de winkel direct geruild)
pi_24430133
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 10:56 schreef Isabeau het volgende:
Ja precies, ik moet het nog zien...bij de Kijkshop heb je ook een goede, een Cresta nogwat. Die kost maar 19,95 en die heeft goede reviews als ik online even zoek.
Dit horloge echter heeft geen duidelijk typenummer ofzo. Dus ik zal moeten ondervinden of het wat is.
Dunlop is trouwens best een bekend merk...
  donderdag 6 januari 2005 @ 12:22:53 #144
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24430337
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 12:11 schreef cinnamongirl het volgende:
Dunlop is trouwens best een bekend merk...
Dat wel, maar op het gebied van hartslagmeting hebben ze zich nou nog niet bepaald bewezen. Maar wie weet!
pi_24430547
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 12:22 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Dat wel, maar op het gebied van hartslagmeting hebben ze zich nou nog niet bepaald bewezen. Maar wie weet!
Vanavond ga ik hem testen, ik zal mijn bevindingen hier posten!
pi_24516020
Ik heb hem getest, aan de zijkant van het horloge zit dus een sensortje waar je je duim op drukt als je je harstlag per minuut wilt weten.
Ik wist niet dat dat bestond, ik dacht dat die horloges met borstbanden kwamen! maar in ieder geval, het is wel handig want het alternatief is stoppen met lopen, en je pols 10 secs op te nemen en dan te vermenigvuldigen met 6.
Met dit ding kun je gewoon door blijven lopen. Waar voor mijn geld dus!
En de caloriemeter, tja, daar geloof ik niet zo in, hoeveel kcal je verbrandt per uur is zo afhankelijk van zoveel factoren. dat valt niet te berekenen denk ik.
pi_24516266
Nadat ik half oktober mijn eerste marathon heb gelopen heb ik het wat rustiger aan gedaan, gemiddeld 2x per week getraind en wat kleinere regionale wegwedstrijden en crossen gelopen. Nu wil ik weer wat serieuzer gaan trainen, met als doel het verbetereren van mijn 10km. tijd en de 1/2 marathon.
Marathon lopen, dat komt wel weer een keer, over een jaar of zo.
pi_24516500
Ik had het trouwens al wel ergens anders gepost, maar niet hier. Heeft iemand wel eens van een blessure van de bekkenkam gehoord? Ik heb aan mijn linkerbekkenkam pijn. Bovenop de ronding van het bot dus (waar je als boze vrouw je handen zo mooi in de zij kan zetten en op kan steunen ) en niet helemaal aan het voorste puntje (daar zit de aanhechting van de m. sartorius, een bekende dansblessure). Het gedeelte dat bij mij pijn doet heet de crista iliaca en je hebt daar aanhechting van een aantal spieren, waaronder één van de 4 pezen van de quadriceps. Ik denk zelf dus dat die beschadigd is waardoor ik daar pijn krijg. Ik weet dat ik nu gewoon even rustig aan moet doen, maar ik vroeg me alleen af of hardlopers hier wel eens eerder gehoord hebben van een hardloopblessure van die gekke plek.

Het irriteert me alleen mateloos dat ik nu niet kan hardlopen (uiteraard wel geprobeerd, maar daar werd de pijn veel erger van)
  dinsdag 11 januari 2005 @ 13:27:31 #149
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24516899
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 12:21 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb hem getest, aan de zijkant van het horloge zit dus een sensortje waar je je duim op drukt als je je harstlag per minuut wilt weten.
Ik wist niet dat dat bestond, ik dacht dat die horloges met borstbanden kwamen! maar in ieder geval, het is wel handig want het alternatief is stoppen met lopen, en je pols 10 secs op te nemen en dan te vermenigvuldigen met 6.
Met dit ding kun je gewoon door blijven lopen. Waar voor mijn geld dus!
Systeem ken ik, is inderdaad ideaal als je alleen periodiek je hartslag wilt meten. Geen storing met andere hartslagmeters en goedkoper.
Zelf gebruik ik m'n hartslagmeter meer voor het tracken tijdens de training, de gegevens worden dan bewaard. Zou met jouw systeem niet kunnen.
quote:
En de caloriemeter, tja, daar geloof ik niet zo in, hoeveel kcal je verbrandt per uur is zo afhankelijk van zoveel factoren. dat valt niet te berekenen denk ik.
Eensch, hecht ik ook helemaal geen waarde aan. Hoogstens als ik weer een stuk appeltaart m'n snoet in werk, dan denk ik meestal: o boy, weer een uurtje schaatsen
pi_24517305
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 13:27 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Systeem ken ik, is inderdaad ideaal als je alleen periodiek je hartslag wilt meten. Geen storing met andere hartslagmeters en goedkoper.
Zelf gebruik ik m'n hartslagmeter meer voor het tracken tijdens de training, de gegevens worden dan bewaard. Zou met jouw systeem niet kunnen.
Daar heb je gelijk in. Ach, ik begin net, en ik wil alleen maar weten of in in 'The Zone' train!
Dus als ik over een half jaar nog steeds loop, zal ik er wel een met een borstband willen inderdaad.
Zo kun je alles loggen en dan is je conditie dus echt meetbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')