abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25825506
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:28 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Vochtig moet genoeg zijn, als hij je hartslag weergeeft is 'ie nat zat.

Wat noem je hoog? Als ik ga hardlopen / schaatsen zit ik maar zo op 180bpm, als ik ga fietsen moet ik me echt de blubbers fietsen om 'm zo hoog te krijgen, bij mij ligt het dus aan de sport die ik doe.
Bij hardlopen gaat je hartslag idd erg snel omhoog. Ik fiets vooral, liep ook wel eens hard, maar met hardlopen zat ik zo op mijn maximum hartslag, terwijl ik dat met fietsen bijna nooit voor elkaar krijg (alleen bij korte klimmetjes als ik echt omhoog sprint).
  dinsdag 29 maart 2005 @ 10:57:52 #252
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_25825560
Okee, ik ben ingeschreven, over drie weken loop ik een amateurwedstrijd.

weet iemand hoe rap ik de 5 km of 7,5 km zou moeten lopen om in de middenmoot te eindigen?
pi_25827692
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:28 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Vochtig moet genoeg zijn, als hij je hartslag weergeeft is 'ie nat zat.

Wat noem je hoog? Als ik ga hardlopen / schaatsen zit ik maar zo op 180bpm, als ik ga fietsen moet ik me echt de blubbers fietsen om 'm zo hoog te krijgen, bij mij ligt het dus aan de sport die ik doe.
Nou ik ging echt heel langzaam rennen haast lopen en toen ging ie boven de 200 meteen. Daarna na 1 seconde ongeveer weer rond de 90 en dat soort dingen. Echt heel raar. Zat ie dan niet goed ofzo?
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
  dinsdag 29 maart 2005 @ 13:32:27 #254
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25828849
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:38 schreef sannuh het volgende:

[..]

Nou ik ging echt heel langzaam rennen haast lopen en toen ging ie boven de 200 meteen. Daarna na 1 seconde ongeveer weer rond de 90 en dat soort dingen. Echt heel raar. Zat ie dan niet goed ofzo?
Dat lijkt me niet goed, nee (of jij bent niet goed )

Zat je in de buurt van iemand anders die ook een hartslagmeter droeg? M'n vriend hebben allebei een model met ongecodeerde borstband en als wij te dicht bij elkaar komen met sporten dat zit ik ook ineens op 250bpm of zo. Als dat niet zo is, dan zou ik als ik jou was ermee terug gaan naar de winkel als 'ie dat bijft doen. Ik denk eerder dat het aan de ontvanger ligt dan dat de borstband niet goed zit.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_25840250
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:57 schreef placebeau het volgende:
Okee, ik ben ingeschreven, over drie weken loop ik een amateurwedstrijd.

weet iemand hoe rap ik de 5 km of 7,5 km zou moeten lopen om in de middenmoot te eindigen?
Je bent man? Dan gok ik op 12 km/u ofzo, dus 5 minuten per km. Bekijk anders eens de uitslagen van een paar willekeurige loopjes op uitslagen.nl, dan krijg je gauw genoeg een beeld (want ik gok nu eigenlijk ook maar wat)
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:27:13 #256
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_25840803
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:07 schreef thaleia het volgende:

[..]

Je bent man? Dan gok ik op 12 km/u ofzo, dus 5 minuten per km. Bekijk anders eens de uitslagen van een paar willekeurige loopjes op uitslagen.nl, dan krijg je gauw genoeg een beeld (want ik gok nu eigenlijk ook maar wat)
Bedankt voor de link
Ik zou in Rondje Nederland met mijn 22 minuten net met de eerste vrouw zijn aangekomen (dertigste plaats). Maar ik ben natuurlijk nog niet vol doorgegaan op training.
  vrijdag 1 april 2005 @ 13:23:14 #257
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_25904777
mijn vorige post moest naar centraal topique:

ten eerste met als doel: conditietje opbouwen
Ten tweede: gezond tijdsverdrijf buiten de 4 muren van mijn kamer

Ik heb 2 ideetjes, de ene is hardlopen en de andere is fietsen.
Gewoon omdat ik een fiets en benen heb. Niks voor nodig verder,
hoppa.

Alleen is het wel een lompe gewone heren fiets. Dus lopen is beter.

Kheb ook nog zo'n leuk warmhoud-tshirt die ook vocht goed afvoert, (kan nimeer op de naam komen) dus dat is ook handig.

Alleen: hoe begin ik? kan ik het beste een schema volgen? hoe lang enzo? geen idee echt

wie kan mij helpen? en wie wil evt meelopen? (delluft)
Imperare sibi maximum imperium est
  vrijdag 1 april 2005 @ 13:25:19 #258
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_25904827
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 13:23 schreef de_priester het volgende:
mijn vorige post moest naar centraal topique:
Nee hoor, je mag gewoon in je eigen topic verder gaan hoor. Ik gaf alleen maar wat linkjes waar je misschien wat meer info kon vinden.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 1 april 2005 @ 14:06:47 #259
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_25905958
ik zag het te laat zorry
Imperare sibi maximum imperium est
pi_25907342
Kan het kwaad 2 dagen achtereen te rennen ?

gisteren een uurtje vandaag een 30min ofzo ? (omdat spieren moeten rusten he )
pi_25912531
help ik wil zo gaan anders i.v.m. het mooie weer
pi_25912641
Joh, ga lekker! Een keertje kan best!
  zaterdag 2 april 2005 @ 08:18:53 #263
1762 YPPY
Yppiaans
pi_25925032
Als je rustig aan doet, kan dat geen kwaad.

Van mijn vriend heb ik een hartslagmeter gekregen. Echt een grappig ding. Ik kan hem instellen dat hij gaat piepen als ik sneller of langzamer loop dan de vetverbrandingszone. Erg praktisch. Het valt met wel op dat die zone behoorlijk 'langzaam' gaat. Ik heb echt het idee dat ik op een sukkeldrafje ga.

Straks de vijfde keer naar start to run. Voor mij de laatste, omdat het anders te dicht op de marathon ligt. Wel jammer, nu heb ik toch het gevoel dat ik het niet helemaal af maak. Maar ja, de marathon gaat voor. Ik moet trouwens wel 11 km lopen ipv van 10. Nog een stuk verder. En ik heb mijn loopkleding (de helft) geloop. Loop ik daar met de naam van mijn bedrijf op mijn kont!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_25956778
Ben gisteren ook weer begonnen met een beetje fanatiek hardlopen (wat wil je met zo'n lekker weer!). Ik heb eigenlijk altijd wel veel gesport, dus het ging niet slecht.
Vanmorgen ook weer een halfuurtje gelopen (was een kilometer of 6 denk ik). Ben nog steeds van plan om een keer een marathon te lopen, maar eerst maar eens wat wedstrijden met kortere afstanden (heb wel eens een keer de Zevenheuvelenloop gelopen, maar dat is alweer een jaar of 5 geleden).
Ik heb wel gemerkt dat mijn schoenen behoorlijk aan vervanging toe zijn (zelfs in het bos mis ik demping), heeft er iemand nog tips voor schoenen?
pi_25957120
Ja. Ga naar Dodewaard
pi_25957171
PKRunningshop?
pi_25957436

Die is echt uitstekend. Ze nemen heel uitgebreid de tijd voor je en hebben alleen maar ervaren hardlopers in dienst (dat is misschien bij de Runnersworld zaken ook wel zo, dat weet ik niet).
Neem wel je oude paar schoenen mee als je er naartoe gaat, want daar kunnen ze veel aan zien wb je loopstijl. (Maar ook dat is geloof ik ook bij andere hardloopzaken wel zo)
pi_25957720
Ik denk dat ik daar binnenkort maar eens langsga.
Ik ben bang dat ik anders na een paar weken met een shin-splint thuiszit (heb ik in het verleden ook gehad, maar dat had niets met hardlopen te maken). Zijn er in de maanden juni/juli nog wat leuke 10/15km lopen dat jij/jullie weten?
  maandag 4 april 2005 @ 10:29:35 #269
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25971780
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:58 schreef HenkieNL het volgende:
Ik denk dat ik daar binnenkort maar eens langsga.
Ik ben bang dat ik anders na een paar weken met een shin-splint thuiszit (heb ik in het verleden ook gehad, maar dat had niets met hardlopen te maken).
Ook even melden dan! PK is echt een topper.

[ Bericht 1% gewijzigd door kleinmeiske op 05-04-2005 10:48:45 ]
pi_25994023
Vraagje, ik heb gisteren een klein uur liggen rennen, echter heb nu een beetje last van gevoelige knieen is dit normaal ?
pi_25994729
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 09:58 schreef DaYwALKuR het volgende:
Vraagje, ik heb gisteren een klein uur liggen rennen, echter heb nu een beetje last van gevoelige knieen is dit normaal ?
Nee, natuurlijk is dit niet normaal.

Twee mogelijke oorzaken zijn:
1. Slecht schoeisel. Oplossing: goede schoenen kopen bij een echte hardloopwinkel.
2. Overbelasting: je bent nu vrij fanatiek aan het hardlopen en het is heel goed mogelijk dat je spieren en pezen dat nog niet aan kunnen. Oplossing: minder fanatiek zijn.

Het kan best zijn dat het door wat anders komt, maar ik zou in jouw geval de oplossing eerst bij een van bovengenoemde redenen zoeken.
  dinsdag 5 april 2005 @ 11:06:45 #272
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_25995397
Kan ook zijn van op een te harde ondergrond te lopen, op verharde wegen lopen is op zich niet goed voor de knieën.
pi_25995805
Ja het is idd een harde ondergrond, de schoenen wat ik heb zijn wel ok... als ik nu 2dagen rust houd en dan weer ga rennen voor een 30min is wel ok denk ik? maja je moet het toch zelf voelen.

Wat ik ook heb is dat als ik nog niet echt super warm gelopen ben, dan voel ik alle spieren in mijn benen echter als ik warm gelopen ben is dit allemaal weg. Het rennen gaat dan ook vrij zwaar, als ik eenmaal warm ben is het goed te doen. Dit is wel normaal he?

[ Bericht 9% gewijzigd door DaYwALKuR op 05-04-2005 11:37:32 ]
pi_26000720
Ik zat te denken ik kon ook afwisselen door te gaan zwemmen/fietsen ?? maja rennen krijgt toch mijn voorkeur, lekker alleen door het veld
pi_26000940
vraagje:

ik wil wat aan mijn conditie gaan doen. spieren opbouwen is het probleem niet, maar ik merk dat mijn conditie wel wat te wensen over laat (kan niet veel sporten ivm knie blessure). nu wil ik deze wat gaan verbeteren door te gaan hardlopen.

2 weken geleden op de sportschool eens op zo'n band gaan lopen. maar na 12min op 13km/h is de pijp toch wel goed leeg.
paar dagen geleden buiten eens gaan lopen, en merkte dat je dan een stuk sneller moe bent.. maar na een minuutje of 2 te wandelen kan ik er weer ff tegenaan (lees: weer zo een sessie als voor de wandelpauze). na 3 / 4 van die sessies is de pijp ook wel weer leeg.

overal hoor ik mensen een halfuur / uur rennen.. is dit gewoon een kwestie van opbouwen? of rusten die ook?
en hoe kan ik dit het beste opbouwen?
pi_26003600
Als je een knie blessure hebt, dan zou ik niet gaan hardlopen voordat een deskundig iemand je daar over geadviseerd heeft. Je knieën worden namelijk erg zwaar belast (6 keer het eigen gewicht als ik het mij goed herinner) en je hebt maar 1 paar knieën.
pi_26006502
Ik mag van mijn fysiotherapeut weer voorzichtig beginnen met hardlopen

Vandaag 10 minuten hardgelopen op de loopband en dat gaf geen pijnklachten, maar ik loop wel altijd anders (zachter?) op een loopband. Ik weet niet waar het aan ligt, maar het loopt 'makkelijker'.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 april 2005 @ 08:29:24 #278
1762 YPPY
Yppiaans
pi_26016086
Dat is fijn! Ga je nu voortaan op de loopband lopen of ga je weer naar buiten?

De hooikoorts is weer terug, dat maakt het lopen een stuk minder leuk. Ik heb nu sneller stekken in mijn zij en hoef het zakdoekje dat ik bij me heb niet meer in mijn zak te stoppen.

Nog *4* nachtjes voor de wedstrijd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 6 april 2005 @ 08:58:45 #279
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26016389
Ik ben net begonnen
Ik heb een beginnersschema uitgeprint van Runnersweb.
Ik dacht te kunnen beginen met schema 2: 4x5 minuten lopen en 3x1 minuut wandelen. Maar ik heb mijn eisen heel snel moeten bijstellen en begin nu echt helemaal onderaan, met 5x1 minuut lopen en 5x2 minuten wandelen.
En zelfs daarvan was ik bek-en bekaf.
Wel hoor ik van mensen om mij heen die lopen, dat ze al heel snel vorderingen maakten en na een paar weken al 10-15 minuten achtereen konden lopen.
Hopleijk gaat het mij ook lukken. Mijn uiteindelijke doel is toch wel om zeker een vol uur te kunnen lopen.
pi_26016439
Vandaag wil ik 30min volle power gaan rennen wil mijn AVG van 151 BPM omhoog krikken
pi_26017651
Begin maart 2004 ben ik gaan hardlopen. Eerst met een trainingsschema dat ik gekregen heb van Runnersworld : 7x1 minuut lopen en 7x1 minuut wandelen. Maar omdat ik al een basisconditie had opgebouwd als zaterdagbesteller, ben ik na twee weken sneller door het schema gegaan. Het lukte mij eind maart zelfs om bijna drie kwartier achter elkaar te hardlopen. Een goede vriendin van mij was van plan om 10 km te gaan lopen. Ik vind het wel cool om samen te gaan hardlopen!

Dus heb ik (op 4-4-4) direct een 10 km gelopen (de RTV Rijnmond Loop in Rotterdam). Een uur over gedaan, geen last van spierpijn gehad, en daarna ook niet meer gekregen. Ik merk het eigenlijk pas bij intensieve versnellingen.

Ik denk dat mijn slanke lichaamsbouw en mijn deeltijdwerk als postbode enorm geholpen hebben. Nog steeds ben ik liefhebber van de loopsport, en zondag hoop ik een PR op de 10 km te gaan lopen
  woensdag 6 april 2005 @ 10:34:34 #282
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26018145
Heeft iemand tips voor goede loopschoenen?
Ik woon in Amsterdam, en daar zijn 2 winkels waar ik denk ik wel ga kijken: run2day en runnersworld. Is dat wat?
  woensdag 6 april 2005 @ 10:37:45 #283
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26018216
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:34 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand tips voor goede loopschoenen?
Ik woon in Amsterdam, en daar zijn 2 winkels waar ik denk ik wel ga kijken: run2day en runnersworld. Is dat wat?
Met beiden heb ik geen slechte ervaringen. Runnersworld (alleen bekend in Utrecht) komt op mij wel professioneler over.
  woensdag 6 april 2005 @ 10:46:11 #284
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26018387
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:38 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk is dit niet normaal.

Twee mogelijke oorzaken zijn:
1. Slecht schoeisel. Oplossing: goede schoenen kopen bij een echte hardloopwinkel.
2. Overbelasting: je bent nu vrij fanatiek aan het hardlopen en het is heel goed mogelijk dat je spieren en pezen dat nog niet aan kunnen. Oplossing: minder fanatiek zijn.

Het kan best zijn dat het door wat anders komt, maar ik zou in jouw geval de oplossing eerst bij een van bovengenoemde redenen zoeken.
3. staant rennen wil ook nog wel eens helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door pfaf op 06-04-2005 11:11:37 ]
pi_26018429
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:46 schreef pfaf het volgende:

[..]

]

3. staand rennenn wil ook nog wel eens helpen.
pi_26018519
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 09:58 schreef DaYwALKuR het volgende:
pi_26018569
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:52 schreef HenkieNL het volgende:

[..]

aah p.s. is het logisch dat je pas na een 30min lekker kunt gaan (staand) rennen?
  woensdag 6 april 2005 @ 11:12:28 #288
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26018966
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:48 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Beetje veel typefouten, maar ik bedoel wat hierboven al was uitgelegd. " liggen rennen" klinkt niet echt logisch.
pi_26019328
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

Beetje veel typefouten, maar ik bedoel wat hierboven al was uitgelegd. " liggen rennen" klinkt niet echt logisch.
Waar sommige mensen zich druk over maken
pi_26022032
Vraagje:

Heeft iemand van jullie misschien ervaring met polsgewichten tijdens het lopen? Ik overweeg het om in de tijd dat ik loop ook direct wat meer spiermassa te kweken....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_26022053
quote:
Op woensdag 6 april 2005 13:34 schreef Harmen1984 het volgende:
Vraagje:

Heeft iemand van jullie misschien ervaring met polsgewichten tijdens het lopen? Ik overweeg het om in de tijd dat ik loop ook direct wat meer spiermassa te kweken....
Ik had gelezen dat het erg zwaar iig zou zijn, moet je eens op runnersweb zoeken!
pi_26022339
er staat dat je op 60% van je Max. hartslag zou afvallen, dit is echter sloom wandelen, klopt dit wel ? ik zit op 68% is ook een goede hartslag he.. ik had eigenlijk een hoger percentage verwacht :|
pi_26023263
nog ff en deel 4 wordt geopend
pi_26041891
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:55 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

aah p.s. is het logisch dat je pas na een 30min lekker kunt gaan (staand) rennen?
Niemand?
pi_26042697
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:55 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Meestal ren ik de eerste 15 minuten ook als een hele oude vent, dat komt gewoon doordat je spieren nog moeten opwarmen enzo.
  donderdag 7 april 2005 @ 11:00:26 #296
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26042841
Het lijkt me sowieso dat je rustiger begint als je een eind gaat rennen om je spieren even de kans te geven te wennen aan het idee dat je ze pijn gaat doen.
pi_26045978
Straks weer flink zweten, uurtje rennen. Welke sport is minder belastend voor de knieen, maar wel even effectief ?
  donderdag 7 april 2005 @ 14:02:42 #298
98634 Lempicka
Back to Life
pi_26047147
Ik hoor prima verhalen over run2day van mijn vriend (die de halve marathon van Utrecht in 1.28.6 heeft afgelegd).
Ik heb na die marathon met mijn grote mond beweerd dat ik dat ook best kan, en dat me dat dit jaar nog wel gaat lukken...
Dus nu loop ik drie keer per week op een sukkeldrafje vijf kilometer (nou ja, ik volg een myasics schema) en eerlijk gezegd is het best lekker om weer eens wat aan mijn conditie te doen.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_26047326
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:02 schreef Lempicka het volgende:
Ik hoor prima verhalen over run2day van mijn vriend (die de halve marathon van Utrecht in 1.28.6 heeft afgelegd).
Ik heb na die marathon met mijn grote mond beweerd dat ik dat ook best kan, en dat me dat dit jaar nog wel gaat lukken...
Dus nu loop ik drie keer per week op een sukkeldrafje vijf kilometer (nou ja, ik volg een myasics schema) en eerlijk gezegd is het best lekker om weer eens wat aan mijn conditie te doen.
beste sport tot nu toe
pi_26047361
Tijd voor een nieuw centraal deel4 topic neem ik aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')