Bij hardlopen gaat je hartslag idd erg snel omhoog. Ik fiets vooral, liep ook wel eens hard, maar met hardlopen zat ik zo op mijn maximum hartslag, terwijl ik dat met fietsen bijna nooit voor elkaar krijg (alleen bij korte klimmetjes als ik echt omhoog sprint).quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:28 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Vochtig moet genoeg zijn, als hij je hartslag weergeeft is 'ie nat zat.
Wat noem je hoog? Als ik ga hardlopen / schaatsen zit ik maar zo op 180bpm, als ik ga fietsen moet ik me echt de blubbers fietsen om 'm zo hoog te krijgen, bij mij ligt het dus aan de sport die ik doe.
Nou ik ging echt heel langzaam rennen haast lopen en toen ging ie boven de 200 meteen. Daarna na 1 seconde ongeveer weer rond de 90 en dat soort dingen. Echt heel raar. Zat ie dan niet goed ofzo?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:28 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Vochtig moet genoeg zijn, als hij je hartslag weergeeft is 'ie nat zat.
Wat noem je hoog? Als ik ga hardlopen / schaatsen zit ik maar zo op 180bpm, als ik ga fietsen moet ik me echt de blubbers fietsen om 'm zo hoog te krijgen, bij mij ligt het dus aan de sport die ik doe.
Dat lijkt me niet goed, nee (of jij bent niet goedquote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:38 schreef sannuh het volgende:
[..]
Nou ik ging echt heel langzaam rennen haast lopen en toen ging ie boven de 200 meteen. Daarna na 1 seconde ongeveer weer rond de 90 en dat soort dingen. Echt heel raar. Zat ie dan niet goed ofzo?
Je bent man? Dan gok ik op 12 km/u ofzo, dus 5 minuten per km. Bekijk anders eens de uitslagen van een paar willekeurige loopjes op uitslagen.nl, dan krijg je gauw genoeg een beeld (want ik gok nu eigenlijk ook maar wat)quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:57 schreef placebeau het volgende:
Okee, ik ben ingeschreven, over drie weken loop ik een amateurwedstrijd.
weet iemand hoe rap ik de 5 km of 7,5 km zou moeten lopen om in de middenmoot te eindigen?
Bedankt voor de linkquote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:07 schreef thaleia het volgende:
[..]
Je bent man? Dan gok ik op 12 km/u ofzo, dus 5 minuten per km. Bekijk anders eens de uitslagen van een paar willekeurige loopjes op uitslagen.nl, dan krijg je gauw genoeg een beeld (want ik gok nu eigenlijk ook maar wat)
Nee hoor, je mag gewoon in je eigen topic verder gaan hoor. Ik gaf alleen maar wat linkjes waar je misschien wat meer info kon vinden.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:23 schreef de_priester het volgende:
mijn vorige post moest naar centraal topique:
Ook even melden dan! PK is echt een topper.quote:Op zondag 3 april 2005 17:58 schreef HenkieNL het volgende:
Ik denk dat ik daar binnenkort maar eens langsga.
Ik ben bang dat ik anders na een paar weken met een shin-splint thuiszit (heb ik in het verleden ook gehad, maar dat had niets met hardlopen te maken).
Nee, natuurlijk is dit niet normaal.quote:Op dinsdag 5 april 2005 09:58 schreef DaYwALKuR het volgende:
Vraagje, ik heb gisteren een klein uur liggen rennen, echter heb nu een beetje last van gevoelige knieen is dit normaal ?
Met beiden heb ik geen slechte ervaringen. Runnersworld (alleen bekend in Utrecht) komt op mij wel professioneler over.quote:Op woensdag 6 april 2005 10:34 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand tips voor goede loopschoenen?
Ik woon in Amsterdam, en daar zijn 2 winkels waar ik denk ik wel ga kijken: run2day en runnersworld. Is dat wat?
3. staant rennen wil ook nog wel eens helpen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:38 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk is dit niet normaal.
Twee mogelijke oorzaken zijn:
1. Slecht schoeisel. Oplossing: goede schoenen kopen bij een echte hardloopwinkel.
2. Overbelasting: je bent nu vrij fanatiek aan het hardlopen en het is heel goed mogelijk dat je spieren en pezen dat nog niet aan kunnen. Oplossing: minder fanatiek zijn.
Het kan best zijn dat het door wat anders komt, maar ik zou in jouw geval de oplossing eerst bij een van bovengenoemde redenen zoeken.
quote:Op woensdag 6 april 2005 10:46 schreef pfaf het volgende:
[..]
]
3. staand rennenn wil ook nog wel eens helpen.
quote:Op dinsdag 5 april 2005 09:58 schreef DaYwALKuR het volgende:
Vraagje, ik heb gisteren een klein uur liggen rennen, echter heb nu een beetje last van gevoelige knieen is dit normaal ?
Beetje veel typefouten, maar ik bedoel wat hierboven al was uitgelegd. " liggen rennen" klinkt niet echt logisch.quote:
Waar sommige mensen zich druk over makenquote:Op woensdag 6 april 2005 11:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Beetje veel typefouten, maar ik bedoel wat hierboven al was uitgelegd. " liggen rennen" klinkt niet echt logisch.
Ik had gelezen dat het erg zwaar iig zou zijn, moet je eens op runnersweb zoeken!quote:Op woensdag 6 april 2005 13:34 schreef Harmen1984 het volgende:
Vraagje:
Heeft iemand van jullie misschien ervaring met polsgewichten tijdens het lopen? Ik overweeg het om in de tijd dat ik loop ook direct wat meer spiermassa te kweken....
Niemand?quote:Op woensdag 6 april 2005 10:55 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
aahp.s. is het logisch dat je pas na een 30min lekker kunt gaan (staand) rennen?
Meestal ren ik de eerste 15 minuten ook als een hele oude vent, dat komt gewoon doordat je spieren nog moeten opwarmen enzo.quote:Op woensdag 6 april 2005 10:55 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
aahp.s. is het logisch dat je pas na een 30min lekker kunt gaan (staand) rennen?
quote:Op donderdag 7 april 2005 14:02 schreef Lempicka het volgende:
Ik hoor prima verhalen over run2day van mijn vriend (die de halve marathon van Utrecht in 1.28.6 heeft afgelegd).
Ik heb na die marathon met mijn grote mond beweerd dat ik dat ook best kan, en dat me dat dit jaar nog wel gaat lukken...
Dus nu loop ik drie keer per week op een sukkeldrafje vijf kilometer (nou ja, ik volg een myasics schema) en eerlijk gezegd is het best lekker om weer eens wat aan mijn conditie te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |