abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44395786
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:55 schreef DIGGER het volgende:
Met betrekking tot de Dolce: Wij eten altijd op z'n Napolitaans (want in elke regio ziet het kerstdiner er weer anders uit). Het Napolitaanse doet zich vooral gelden met de Dolce want daar is Napoli wereldberoemd om.
Sfogliatelle kun je hier niet krijgen, die nemen we zelf altijd onafgebakken mee om direct in de vriezer te bewaren tot gebruik.
Wat wel super lekker is en niet lastig te maken (wel tijdsintensief maar makkelijk van te voren klaar te maken), is Struffoli. Typisch Napolitaans. Ook Roccoco, Baba, Zeppole, Chiacchiere en Mustaccioli staan altijd op een Napolitaanse kersttafel bij de dolce.
Oeh, baba!!
Kun je niet eens een doosje uit de auto gooien bij Milano wanneer je vanuit Napoli naar Nederland rijdt?
Wij zijn echt dol op baba!

Dit jaar komen mijn ouders met de kerst hier in Italie.
Kerstavond gaan we natuurlijk bij mijn schoonouders eten. Ze zijn Pugliesi dus is mijn schoonmoeder al druk bezig cartellate te maken, mmmm!!

Ik denk dat we ongeveer zo'n menu krijgen als wat je hierboven beschreef, wat inderdaad 's middags begint tot laat in de avond!
Forza Juve!
pi_45012559
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:55 schreef DIGGER het volgende:
Als je trouwens goeie producten vanaf Italiaanse bodem wilt kopen in Nederland, en dan echt het goede spul zoals ook de goede restaurants deze gebruiken, dan kun je als particulier op de zaterdag van 10-16 uur terecht in Hedel bij Silletti: http://www.silletti.nl/index.htm
Besteding > 20 Euro is verplicht.
Huismerk Pasta is Divella, beschikt over een enorm uitgebreid assortiment wijn, sterke drank, seizoensproducten (De pannetone, asti en panforte komen er weer aan!) en ook vleeswaren, kazen, baccala etc.
Vandaag langsgeweest, leuk, alleen moet ik me de volgende keer maar meer voorbereiden zodat ik iets beter weet wat ik wil hebben.
Helpt waar hij kan!
pi_45016111
Als je lekker italiaans wil eten in rotterdam, moet je naar Opazzo gaan... Het is behoorlijk aan de prijs, maar het was heerlijk!
pi_45065633
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:18 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Vandaag langsgeweest, leuk, alleen moet ik me de volgende keer maar meer voorbereiden zodat ik iets beter weet wat ik wil hebben.
En overigens, je moet idd op zaterdag langs komen, maar ze zijn te beleefd om je te weigeren als je niet in de weg loopt op andere dagen, blijkbaar. IIG spraken we met een heel vriendelijke Italiaanse mijnheer en mochten we ons gang gaan tussen de Barolo's van 58 euro en de pasta-oortjes van 1,18. Helaas vergeten te kijken naar carnolio en farro.
Helpt waar hij kan!
pi_45359980
Ik heb hier al verschillende goede ideeen opgedaan (waaronder het door NoSigar genoemde Romeinse restaurant dat ik over enige weken zeker zal bezoeken), maar ik heb nog een vraag:

enige tijd geleden heb ik de ''inktvistagliatelle'' van Albert Heijn gecombineerd met zalm. Nu is het prima pasta en was de vis ook goed, maar zalm is bepaald geen dominante smaak en de pasta overheerste daardoor enigzins. Zijn er bepaalde kruiden en/of andere goederen die ik het beste op de vis kan doen? Er zat al basilicum op.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_45388888
Reken erop dat je veel geld moet meenenemen, aangezien het zeer prijzig was. Eventueel minder prijzig, maar wel lekker is b.v. http://www.gusto.it/.

Kappertjes en room )met dat laatste maak je een sausje met de rest van de ingredičnten', of een combinatie daarvan zijn eventueel goederen, die je toe kunt voegen aan zalm. Althans, dat zijn geen ongebruikelijke ingredičnten hiervoor.
Helpt waar hij kan!
pi_45394502
Heerlijk, eergisteren nog pizza gemaakt
Oh, and that's a bad miss!
pi_45736298
Schop met een heerlijke salade die we binnenkort weer gaan maken

Panzanella (Italiaanse broodsalade)
1 ciabatta (oudbakken)

2 eetlepels rode wijnazijn

4 trostomaten (in stukjes)

1/2 komkommer (in blokjes)

1 kleine rode ui (in halve ringen)

1 zakje verse basilicum (15 g, grofgescheurd)

4 eetlepels olijfolie extra vierge

Ciabatta in grote dobbelstenen snijden, in ruime slakom doen en besprenkelen met azijn. Tomaten, komkommer, ui en basilicum door brood mengen. Olie, zout en peper naar smaak toevoegen. Smaken minstens 15 min. laten intrekken (dit gerecht kan gerust langer van tevoren bereid worden). Salade over twee borden verdelen.

pi_46074961
Net een heerlijke italiaans broodje op van de Bigoli. Zongedroogd tomatenbroodje met mozerella met pesto en rucola sla en tomaatjes. Klein beetje olijf olie en peper. Heerlijk
pi_46075308
Digger, ik heb deze kerst struffoli gegeten! Lekker zeg!

Er is hier in de buurt een nieuwe Napoletaanse Pizzeria geopend dus die moesten we even uitproberen.
Dit was rond de kerstdagen en ze verkochten ook zelfgemaakte lekkernijen, waaronder de echte Pastiera Napoletana en dus ook Struffoli.
Allemaal kleine balletjes met een soort gekleurde hagelslagjes en honing(?) er overheen. Erg lekker!!

Is een pastiera eigenlijk lekker? Daar zit toch veel grano cotto in?
Die moet ik ook maar eens uitproberen
Forza Juve!
pi_46075387
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:06 schreef K-mail het volgende:
Als je lekker italiaans wil eten in rotterdam, moet je naar Opazzo gaan... Het is behoorlijk aan de prijs, maar het was heerlijk!
maar hele slechte service.
pi_46086326
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:06 schreef Marty het volgende:
Digger, ik heb deze kerst struffoli gegeten! Lekker zeg!
Ik lees net dat je een goeie kerst gehad hebt
quote:
Er is hier in de buurt een nieuwe Napoletaanse Pizzeria geopend dus die moesten we even uitproberen.
Ik ga als ik in Noord Italie ben (Alles boven Rome) nooit naar een pizzaria, tenzij het van origine Napolitanen zijn. Maar toch zijn ze in Napoli zelf altijd beter (als je de juiste tenten weet).
quote:
Dit was rond de kerstdagen en ze verkochten ook zelfgemaakte lekkernijen, waaronder de echte Pastiera Napoletana en dus ook Struffoli.
Allemaal kleine balletjes met een soort gekleurde hagelslagjes en honing(?) er overheen. Erg lekker!!
Honing vraagteken? Enorm veel honing zul je bedoelen! Aardig klusje om het te maken (de balletjes), maar als dat gedaan is, is de rest simpel.
quote:
Is een pastiera eigenlijk lekker? Daar zit toch veel grano cotto in?
Die moet ik ook maar eens uitproberen
Recept:

Je kan de pastiera best enkele dagen van te voren klaarmaken. Fris bewaard blijft ze een week goed.
Tarwevulling :1 kg tarwekorrels - 1 nootje boter - 1 l melk - 4 lepels suiker - de schil van een halve appelsien - 2 zakjes vanille

Week de tarwekorrels 24-36 uur in water, dat je regelmatig ververst. Kook ze dan minstens 4 uur in de melk met de appelsienschil, boter, suiker en vanille, tot de korrels opengaan en de melk verdampt is. Je hebt dan een smeuļg mengsel.

Vulling : 1 kg verse ricotta - 80 gr suiker _ 14 eieren - tarwekorrels, zoals hierboven bereid, een snuifje kaneel, 3 zakjes vanillesuiker - sukade (gekonfijte schil van de cedraat , een soort grote citroen) of van een citroen
Klop de eierdooiers met de suiker. Klop de eiwitten tot sneeuw. Zeef de ricotta en voeg alles samen, ook de tarwe en de rest van de vulling.

Deeg : Meng 1/2 kg bloem met 3 eieren, 2 eierdooiers, 50 gr boter, 1 lepel suiker. Meng goed dooreen tot je een soepel deeg hebt en laat een half uur rusten in de koelkast.

Je rolt 2/3 van het deeg uit en bekleed er de bodem en rand van een taartvorm van 24-25 cm diameter mee. Giet er de vulling in.
Met de rest van het deeg snijd je linten van 2 cm breed, die je kruiselings op de taart legt.
Bak de taart in een oven van 180°C gedurende 1 uur of meer. De vulling moet volledig uitgedroogd zijn en het deeg lichtbruin.
Laat afkoelen en bestrooi met poedersuiker.

Wordt trouwens meer gegeten met pasen.

Wat heb je nog meer gehad uit die zaak rond de kerst, naast de panettone die je overal kan kopen - Italianen verorberen er ca. 110 miljoen per kerst - uiteraard? Sfogliatelle? Mostaccioli? Roccoco?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:06:10 #215
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46088110
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:45 schreef Apekoek het volgende:
Weet je nog niet wat je vanavond moet gaan maken? Dan heb ik hier een heel simpel maar heeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrllllijk gerecht!

Dit is voor de liefhebbers van italiaans eten, dit gaan jullie echt zalig vinden:

Wat nodig?

- Pasta, liefst tagliatella (200 +/- gram)
- Klein potje rode pesto
- 2 a 3 Tomaten
- Blikje tonijn (snippers)zonder toevoegingen (of evt. snippers gerookte zalm)
- Strooi kaas
- Evt. beetje basilicum

Hoe te maken?

- Kook de pasta totdat deze klaar is om te serveren

- Giet het water af en gooi de pasta in een groote pan
- Doe hierbij de tomaten in fijne stukjes samen met de gehele inhoud van de pesto en het blikje tonijn
- Even opwarmen en door elkaar roeren

- Na het verwarmen is het klaar op op te scheppen, voeg er dan nog een beetje (basilicum en) strooi kaas bij/op

- En eet smmmmmmmmaaaaaaaaakelijk!!!

Vertel jullie ervaringen hier vanavond na deze maaltijd
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46096235
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 20:57 schreef DIGGER het volgende:
Honing vraagteken? Enorm veel honing zul je bedoelen! Aardig klusje om het te maken (de balletjes), maar als dat gedaan is, is de rest simpel.
Het vraagteken stond er eigenlijk omdat ik dacht dat de honing nog met iets anders gemengd was, maar misschien ook wel niet hoor.
In ieder geval waren ze heerlijk
quote:
Recept:
-knip-
Dit ga ik binnenkort maar eens uitproberen.
Kun je voor de tarwekorrels ook van die potten geweekte grano cotto gebruiken, of is dat lang zo lekker niet?
quote:
Wat heb je nog meer gehad uit die zaak rond de kerst, naast de panettone die je overal kan kopen - Italianen verorberen er ca. 110 miljoen per kerst - uiteraard? Sfogliatelle? Mostaccioli? Roccoco?

Uit die zaak verder niets helaas. Het is een pizzeria en dit waren een paar extra dingen die ze voor de kerst verkochten. We zijn er afgelopen weekend nog geweest om te lunchen, maar ze hadden nu alleen napoletaanse taralli. Aangezien mijn schoonouders uit Puglia komen heb ik daar meestal wel een aardige voorraad van, dus die heb ik niet gekocht.
We hebben trouwens wel een heerlijk broodje gegeten, gemaakt van pizzadeeg, vers uit de pizzaoven.

Panettone's kan ik bijna niet meer zien. Ik heb er nog twee in de kast staan die nog op moeten, aangezien ze maar tot April houdbaar zijn. We hebben er minstens een stuk of tien gekregen met de kerst...
Forza Juve!
pi_46391517
Tips gezocht! Ik wil zaterdag gaan koken voor een heel stel vrienden en mijn idee was om een grote plaatpizza te maken en een paar soorten pasta.
Iemand briljante ideeen over dingen die niet kunnen mislukken, maar waardoor iedereen wel onder de indruk is van mijn kookkunsten?
pi_46392463
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 09:02 schreef Liejannuh het volgende:
Tips gezocht! Ik wil zaterdag gaan koken voor een heel stel vrienden en mijn idee was om een grote plaatpizza te maken en een paar soorten pasta.
Iemand briljante ideeen over dingen die niet kunnen mislukken, maar waardoor iedereen wel onder de indruk is van mijn kookkunsten?
Dit is misschien wel een leuk idee voor die plaatpizza, allerlei verschillend beleg, voor elk wat wils.
http://www.smulweb.nl/smu(...)?p_recept_id=1029624
  zondag 18 februari 2007 @ 20:28:21 #219
167723 sanni
Acima de seu
pi_46437173

super eten en lekker!!
pi_46447993
Ik ben helemaal gek op Italiaans eten. Is ook niet vreemd, want ik ben kwart Italiaans.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hč," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_46448062
Liejannuh, steelde je de show?
pi_46449543
quote:
Op maandag 19 februari 2007 02:14 schreef Bluezz het volgende:
Liejannuh, steelde je de show?
Het feestje is pas volgende week.
Heb wel alvast de ingredienten voor verse pesto in huis gehaald.
Daarnaast ga ik een plaatpizza maken, een pasta met een tomaten-gehaktsaus en een nog een pasta. En een salade.
Ik heb dus nog een paar dagen om de ideeen uit te werken.
pi_46484974
Mijn favoriete restaurant heb ik nog niet terug kunnen vinden:

Restaurant Giuliano's in de schoolstraat in Den Haag.

De kaart is eenvoudig italiaans en een absolute aanrader.
Mijn vriendin noemt het eten "sex on a spoon"
(ik geef haar gelijk... )

Mocht je thuis willen knutselen let dan even op de aanbieding van de Aldi. Deze heeft vanaf donderdag weet een pastamachine in de aanbieding.
Dulce de leche!
pi_46486983
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:41 schreef guntherschneider het volgende:
Mocht je thuis willen knutselen let dan even op de aanbieding van de Aldi. Deze heeft vanaf donderdag weet een pastamachine in de aanbieding.
Pastamachine 9.99, Pastapan: 17.99

2 Pizzaborden: 5.99, 4-delige 'Italiaanse' kookset: 4.99

vanaf 21 februari
heb je mij proberen te bellen zaterdagnacht?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
LOL @ Pietverdriet --> Wat spreek jij vloeiend...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
pi_46488807
Precies die bedoelde ik...
Voor 10 euro is het allicht leuk om uit te proberen lijkt me...
Dulce de leche!
pi_63644317
Tijd voor een grote schop in dit topic.

Volgende week kook ik voor mijn schoonfamilie. En die gasten zijn echt van de hollandse pot. Nu probeer ik ze dus steeds wat nieuwe dingen te laten eten. Dus nu wil ik wat pasta voor ze maken.

Ik heb al importpast van De Cecco gekocht. Maar nu nog een lekkere pasta saus. Dus wel een beetje apart maar ook weer niet te apart.

Weten jullie italieexperts daar niet een lekker recept van?
pi_63646366
Deze week de gids van La Vialla binnen gekregen. Wat een prachtproducten!

Wel jammer dat je alles per meerdere verpakkingen kunt bestellen. Maar ik zit er over te denken iemand zo'n pakket kado te doen (om er vervolgens heel vaak op visite te gaan ). Hoe lang duurt het ongeveer voor het bezorgd wordt?
Sweet and innocent...
  maandag 1 december 2008 @ 00:17:33 #228
22389 boku
Oppermoppermidget
pi_63657873
Vorige week Made in Italy van Giorgio Locatelli gekocht; wat een schitterend boek zeg! De manier waarop hij het over eten en de Italiaanse keuken heeft is echt heerlijk om te lezen. Het is namelijk niet alleen een receptenboek maar er staan ook verhalen in over zijn verleden en hij wijd af en toe ook hele stukken aan de ingredienten die gebruikt worden in de Italiaanse keuken.

Ik heb nog niet de tijd gehad om recepten uit te proberen maar dat ben ik deze week wel van plan. Ik post het wel in dit topic als ik een recept heb uitgeprobeerd.
“Do nothing which is of no use.” - Miyamoto Musashi
  maandag 1 december 2008 @ 13:31:44 #229
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63666660
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:52 schreef Bluezz het volgende:
Schop met een heerlijke salade die we binnenkort weer gaan maken

Panzanella (Italiaanse broodsalade)
1 ciabatta (oudbakken)

2 eetlepels rode wijnazijn

4 trostomaten (in stukjes)

1/2 komkommer (in blokjes)

1 kleine rode ui (in halve ringen)

1 zakje verse basilicum (15 g, grofgescheurd)

4 eetlepels olijfolie extra vierge

Ciabatta in grote dobbelstenen snijden, in ruime slakom doen en besprenkelen met azijn. Tomaten, komkommer, ui en basilicum door brood mengen. Olie, zout en peper naar smaak toevoegen. Smaken minstens 15 min. laten intrekken (dit gerecht kan gerust langer van tevoren bereid worden). Salade over twee borden verdelen.

[ afbeelding ]

dat lijkt mij wel wat.

Ik zal hier vanavond als ik wat meer tijd heb ook even mijn recept voor osso buco neer zetten. Een klassiek gerecht die niet mag ontbreken in een topic als deze
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_63670620
Beginnen alle italianen met olijfolie opwarmen, stukjes knoflook erin en dan wat uitjes fruiten? Mijn collega doet dat bij haast alles wat hij eet, en ik nu ook, het geeft een heel verfijnde basissmaak.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  maandag 1 december 2008 @ 18:41:36 #231
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63674805
Een van mijn favo's:

Osso buco

- 3 a 4 kalfsschenkels
- bloem
- Olijfolie
- 50g roomboter
- middelgrote ui, in dunne ringen gesneden.
- knoflook
-1 geraspte winterwortel.
-1 stengel bleekselderij, in kleine blokjesgesneden.
-1 blik tomaten,
- tomatenpuree
-1/4 liter witte wijn
-1/4 liter rundvleesbouillon (bij voorkeur zelfgemaakte)
- peterselie
- citroenschil
- zout en peper

Doe flink wat versgemalen zwarte peper en zout op de kalfsschenkels, haal ze door de bloem.
Olijfolie in braadpan, als het heet is de boter erbij.
Schenkels aan beide kanten bruin bakken.
Apart leggen.

In zelfde pan ui, knoflook, selderij en wortel bakken tot het zacht is.
Tomaten, klodder tomatenpuree, wijn en bouillon erbij doen.
Als het kookt kalfsschenkels erbij doen en 1,5 - 2 uur laten pruttelen.

(Je kunt eventueel als laatste de schenkels er nog even uithalen om er een gladde saus van te maken)

Voor de gremolata peterselie en citroenschil fijnhakken en eroverheen strooien.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_65626279
Misschien niet helemaal Italiaans, maar gewoon lekker eten, dat simpel te maken is om m'n schoonouders te imponeren

Is het een goed idee om bij een lamskoteletje (favoriet van m'n schoonvader) spaghetti met savooiekool (mijn favoriet en makkelijk te maken) te serveren? Of de keuze uit die spaghetti en een risotto, zelf op te scheppen. Laatste vind ik erg lekker, maar lust m'n vriend niet.

En alleen een mini-pizza vooraf (met tomaat, mozerella en basilicum), lijkt me een beetje erg kaal. Wat is daar nog meer van te maken? Of is dat precies voldoende met een lekker wijntje erbij?

Na wil ik graag bij de koffie een chocolade-ammaretti taartje serveren, maar bloedsinasappel-sorbetijs lijkt me ook heerlijk tussendoor. Of gewone chocoladetaart met sinasappelroom!

Wil het eigenlijk gewoon bij 3 gangen houden, maar vind het vooral erg lastig om er een beetje samenhang in te creeeren.
Tips zijn dus welkom!

[ Bericht 1% gewijzigd door Innocence op 01-02-2009 20:57:38 ]
Sweet and innocent...
pi_65644490
Bij de Slegte heb ik een boekje van Onno Kleyn gekocht: "Heimwee naar la bella Italia". Kostte maar 2,99, met veel recepten en achtergrondinfo en -anekdotes bij de recepten.
pi_65647749
quote:
Op maandag 2 februari 2009 02:14 schreef tim2308 het volgende:
Bij de Slegte heb ik een boekje van Onno Kleyn gekocht: "Heimwee naar la bella Italia". Kostte maar 2,99, met veel recepten en achtergrondinfo en -anekdotes bij de recepten.
Is inderdaad een leuk boekje. Mocht ik een keer gratis meenemen bij een boekenbeurs en moet zeggen dat ik er best veel plezier al van heb gehad.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 2 februari 2009 @ 12:04:22 #235
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_65651159
Italiaans eten Waarom heb ik dit topic nu pas ontdekt Gisteren nog wat zwarte olijven op uit een olijvenmuseum aan het gardameer www.museum.it heerlijk

Als ik snel even wat moet koken wordt het meestal gehaktballen met tomatensaus.

Gehakt in een schaal doen, flink wat parmezaanse kaas erbij, knoflook, flink wat chilipeper, zout en wat verse kruiden, scheut olijfolie erbij goed mengen en even laten staan.

Tomatensaus liefst van verse tomaten hoeft niet natuurlijk anders uit blik maken, tomaten olijfolie uitje erbij is lekker, met verse courgette (liefst kleine) is ook erg lekker.

Pasta opzetten, gehaktballen in wat boter aanbraden. Gehaktballen bij de saus, niet al te veel peper in de saus.

De behaktballen lekker pittig maken is lekker met de neutrale saus.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  maandag 2 februari 2009 @ 12:05:30 #236
182728 honda1990
pi_65651214
Als ik wat meer geld heb ga ik meteen om de zilveren lepel Iemand nog ervaringen trouwens?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_65651454
Hoe maak je snel tomatensaus van verse tomaten? Ik heb altijd geleerd dat die lang moet pruttelen.
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 2 februari 2009 @ 12:21:48 #238
182728 honda1990
pi_65651791
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:12 schreef Mini_rulez het volgende:
Hoe maak je snel tomatensaus van verse tomaten? Ik heb altijd geleerd dat die lang moet pruttelen.
Moeten inderdaad ook lang pruttelen Misschien dat als je je tomaten ontvelt dat je ze wat langer in kokend water laat liggen ofzo, ik heb meestal niet zo veel haast in de zomer als we weer verse tomaten uit de tuin hebben Als je dan een maand later een "tomaat" uit de supermarkt koopt vraag je je af waar je nou eigenlijk voor betaald
  maandag 2 februari 2009 @ 12:28:32 #239
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_65652037
enkele antipasti van gordon ramsay, vrij makkelijk te maken en goed te eten.

gemarineerde champignons

gevulde courgette

rode kool met balsamico saus en roquefort
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
pi_65654073
Niemand tips?
Sweet and innocent...
  maandag 2 februari 2009 @ 14:29:45 #241
182728 honda1990
pi_65656098
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:43 schreef Innocence het volgende:
Misschien niet helemaal Italiaans, maar gewoon lekker eten, dat simpel te maken is om m'n schoonouders te imponeren

Is het een goed idee om bij een lamskoteletje (favoriet van m'n schoonvader) spaghetti met savooiekool (mijn favoriet en makkelijk te maken) te serveren? Of de keuze uit die spaghetti en een risotto, zelf op te scheppen. Laatste vind ik erg lekker, maar lust m'n vriend niet.

En alleen een mini-pizza vooraf (met tomaat, mozerella en basilicum), lijkt me een beetje erg kaal. Wat is daar nog meer van te maken? Of is dat precies voldoende met een lekker wijntje erbij?

Na wil ik graag bij de koffie een chocolade-ammaretti taartje serveren, maar bloedsinasappel-sorbetijs lijkt me ook heerlijk tussendoor. Of gewone chocoladetaart met sinasappelroom!

Wil het eigenlijk gewoon bij 3 gangen houden, maar vind het vooral erg lastig om er een beetje samenhang in te creeeren.
Tips zijn dus welkom!
Over je antipasti kan je kiezen voor gevulde tomaat, gemarineerde reepjes paprika of gewoon standaard bruschetta ook erg goed te doen. Zo leuk je het snel op en je antipasti smaken vaak het beste omdat je dan best honger hebt. Als je geļnteresseerd bent in de recepten van bovenstaande antipasti hoor ik het wel

http://www.italie.nl/Italiaanse+recepten/1540/default.html trouwens geweldig om snel even traditionele recepten op te zoeken

Limoncello uit de vriezer zal ongetwijfeld goed smaken bij je bloedsinaasappel,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_65656994
Wij kregen in Italiė een keer courgettereepjes die gefrituurd waren in een beslagje. Dat was ook heel lekker als klein voorgerechtje, alleen wel redelijk vet. Als je je pizzaatje wat op wilt leuken zou je kunnen denken aan een stukje ansjovis. Of er nog iets bij moet weet ik niet, hoe groot is je mini-pizza? Gewone bruschetta met goede tomaten en basilicum is ook altijd heerlijk, hoe eenvoudig het ook is.

Wat betreft spaghetti en risotto: ik weet niet precies wat je met de spaghetti doet, maar als je doel is om te imponeren zou ik zeker ook risotto maken, dat is toch wat minder alledaags. Misschien kun je een ingrediėnt van het voorgerecht terug laten komen in de risotto voor de samenhang?

Als tussengerecht zou je in plaats van sinaasappel-sorbetijs ook kunnen denken aan een soort Virgin Mary-granita, dat past misschien beter bij je andere gerechten, hoewel wat afwisseling ook wel weer lekker is.

Verder heb ik helaas geen tips voor je, je eigen ideeėn zien er al beter uit dan wat ik klaar zou spelen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_65657320
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:55 schreef Mini_rulez het volgende:
Wij kregen in Italiė een keer courgettereepjes die gefrituurd waren in een beslagje. Dat was ook heel lekker als klein voorgerechtje, alleen wel redelijk vet. Als je je pizzaatje wat op wilt leuken zou je kunnen denken aan een stukje ansjovis. Of er nog iets bij moet weet ik niet, hoe groot is je mini-pizza? Gewone bruschetta met goede tomaten en basilicum is ook altijd heerlijk, hoe eenvoudig het ook is.

Wat betreft spaghetti en risotto: ik weet niet precies wat je met de spaghetti doet, maar als je doel is om te imponeren zou ik zeker ook risotto maken, dat is toch wat minder alledaags. Misschien kun je een ingrediėnt van het voorgerecht terug laten komen in de risotto voor de samenhang?

Minipizzas en bruschetta met komt dan eigenlijk allebei op hetzelfde neer, gewoon een lekker hapje vooraf. Denk dat ik dat maar zo laat.

Spaghetti houd ik heel simpel, ongeveer volgens dit recept: http://www.howtocookeverything.tv/recipe.php%3Fnid=139.html
Zit inderdaad wel te denken wat voor risotto ik dan maak, met alleen goede kaas is het natuurlijk ook al erg lekker. Misschien wat groen in de vorm van rucola, die ik dan ook als garnering bij het voorgerecht kan gebruiken.
De lamskoteletjes serveer ik met dezelfde tomaatjes als waarmee ik de grove pizzasaus maak en kan ik bovendien marineren in kruiden die vaker terugkomen (in risotto en spaghetti)

En dan na chocoladetaart met sinaasappelroom of espressoroom (recept kwam ik gisteren in een tijdschrift tegen), daar twijfel ik nog tussen. Vind sinaasappel wel lekker fris en dan laat ik het sorbet weg.

[ Bericht 1% gewijzigd door Innocence op 02-02-2009 15:12:48 ]
Sweet and innocent...
pi_65657400
MooieLul je rode kool in bovenstaand filmpje zijn kroten
Sweet and innocent...
pi_65813678
Voorzichtig schopje..

Ben er bijna uit, het is nu:
Anti-pasto: Minipizza met verse tomatensaus, plak buffelmozerella en blaadje basilicum
Primo: Keuze uit spaghetti en risotto, beide met zelfgemaakte pesto
Secondo: Gegrilde lamskoteletjes met pomodori uit de oven
Dolce: Chocoladetaartje met sinaasappel- of espressoroom

Eindelijk met wat samenhang, niet te moeilijk en pizzadeeg, pesto en chocoladetaartje zijn vantevoren te maken. Of zie ik iets over het hoofd?

[ Bericht 1% gewijzigd door Innocence op 06-02-2009 21:19:43 ]
Sweet and innocent...
pi_65822666
Mag een ingredient in de Italiaanse keuken wel terugkomen in de gangen? In de Franse keuken is dat toch not done? (eh.. pas ą faire?)
  zaterdag 7 februari 2009 @ 11:44:19 #247
182728 honda1990
pi_65825318
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 03:37 schreef tim2308 het volgende:
Mag een ingredient in de Italiaanse keuken wel terugkomen in de gangen? In de Franse keuken is dat toch not done? (eh.. pas ą faire?)
Ik kan me niet voorstellen dat het not-done is, anders doe ik het toch nog omdat ik gewoon zo lekker mogelijk wil eten
pi_65826395
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 21:13 schreef Innocence het volgende:
Voorzichtig schopje..

Anti-pasto: Minipizza met verse tomatensaus, plak buffelmozerella en blaadje basilicum

Eindelijk met wat samenhang, niet te moeilijk en pizzadeeg, pesto en chocoladetaartje zijn vantevoren te maken. Of zie ik iets over het hoofd?
Klinkt goed hoor Het is misschien wel wat machtig met pizza, pasta/risotto en taart, maar met grote eters of gepaste porties komt dat ook wel goed neem ik aan.
Ik zou trouwens voor de sinaasappelroom gaan. Die espresso kun je er altijd nog na drinken.
Veel plezier met je etentje!

edit: Misschien nog een bijgerechtje erbij? Iets van een simpele salade of gegrilde groenten voor bij je lam?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_65832831
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 21:13 schreef Innocence het volgende:
Voorzichtig schopje..

Eerlijk gezegd zou ik het bij de antipasti simpeler houden. Gewoon een schaaltje goede kwaliteit olijven (lichtgroene Italiaanse zijn ongewoon en bijzonder smakelijk), opgerolde plakjes parmaham en blokjes parmezaanse kaas met een paprikajam. Daarnaast snap ik niet helemaal wat je met de risotto van plan bent: wil je nu gewoon risottorijst koken en daar pesto doorheen mengen? Dat wordt niet smakelijk, bovendien geef je dan twee keuzes allebei met pesto. Ik zou de spaghetti met de pesto en gnocchi met een simpele tomatensaus serveren. Hoofdgerecht en toetje klinken smakelijk! Vergeet niet dat er bij een Italiaanse maaltijd altijd brood wordt geserveerd en erna altijd koffie. Koffie en evt likeur worden trouwens niet gelijktijdig geserveerd, eerst koffie en dan likeur.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:09:57 #250
182728 honda1990
pi_65833976
wat w11z zegt!
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:32:07 #251
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_65834428
Je vergeet het belangrijkste ingediėnt: Liefde.. dus niet zo stressen of het allemaal wel klopt, gewoon lekker eten maken.
pi_65834482
Precies, want dat was haar doel ook:
quote:
pi_65849213
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:58 schreef W1ZZ het volgende: Koffie en evt likeur worden trouwens niet gelijktijdig geserveerd, eerst koffie en dan likeur.
Niet helemaal waar (Cafe Corretto), al zullen er vast streken zijn waar het wel zo gaat. Maar dat is eigenlijk met al het eten uit Italie. Elke streek maakt de producten weer anders, en HET italiaanse recept is er voor de meeste gerechten niet.
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  zondag 8 februari 2009 @ 15:16:27 #254
182728 honda1990
pi_65849638
Italiaans eten bestaat eigenlijk niet idd, Italiė zelf eigenlijk ook niet behalve als ze voetballen Wat je wel goed onder Italiaans eten zou kunnen zien is simpele gerechten van verse ingrediėnten die veel in Italiė gebruikt worden Iedere streek heeft weer andere gerechten...
pi_65850046
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:06 schreef reclamedoos het volgende:

[..]

Niet helemaal waar (Cafe Corretto), al zullen er vast streken zijn waar het wel zo gaat. Maar dat is eigenlijk met al het eten uit Italie. Elke streek maakt de producten weer anders, en HET italiaanse recept is er voor de meeste gerechten niet.
Wat Italianen eten mag dan misschien verschillen van regio tot regio, tafelgewoonten zijn behoorlijk constant. Elke Italiaan weet dat na de koffie de ammazzacaffč komt, de likeur die de koffie om zeep helpt. Daarnaast zou ik zou een caffč corretto niet echt hetzelfde willen noemen als koffie en likeur gelijktijdig serveren maar dat moet ieder voor zich weten.
pi_65869645
Mijn Italiaanse collegae bevestigen ook wat W1ZZ zegt. Weet ik dat ook weer voor het upsellen bij Italiaanse gasten in het restaurant :p Caffč corretto is enkele druppels likeur IN de koffie (=espresso). (volgens mijn uiterst betrouwbare bron)

[ Bericht 9% gewijzigd door tim2308 op 09-02-2009 01:24:50 ]
pi_65871480
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:32 schreef SiGNe het volgende:
Je vergeet het belangrijkste ingediėnt: Liefde.. dus niet zo stressen of het allemaal wel klopt, gewoon lekker eten maken.

Ga het ook gewoon zo houden als ik vertelde. En als ze een likeurtje bij de koffie willen, krijgen ze die er niet na

Culi-puristen hier
Sweet and innocent...
pi_65872672
Okee, graag gedaan hoor
  maandag 9 februari 2009 @ 11:45:33 #259
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_65875814
Een frisse salade van Fussili met in olijfolie roergebakken stukjes varkenshaas, met paprika, rode ui, knoflook en nootjes.
Afgemaakt met een balsamico dressing en Gran Pardano schaafsel.....

Ik had gister even genoeg van het saaie eten...
pi_65882594
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:58 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd zou ik het bij de antipasti simpeler houden. Gewoon een schaaltje goede kwaliteit olijven (lichtgroene Italiaanse zijn ongewoon en bijzonder smakelijk), opgerolde plakjes parmaham en blokjes parmezaanse kaas met een paprikajam. Daarnaast snap ik niet helemaal wat je met de risotto van plan bent: wil je nu gewoon risottorijst koken en daar pesto doorheen mengen? Dat wordt niet smakelijk, bovendien geef je dan twee keuzes allebei met pesto. Ik zou de spaghetti met de pesto en gnocchi met een simpele tomatensaus serveren. Hoofdgerecht en toetje klinken smakelijk! Vergeet niet dat er bij een Italiaanse maaltijd altijd brood wordt geserveerd en erna altijd koffie. Koffie en evt likeur worden trouwens niet gelijktijdig geserveerd, eerst koffie en dan likeur.
Even een inhoudelijke reactie dan, want was wel blij met de reacties.
Ik serveer alleen spaghetti omdat iemand misschien niet van risotto houdt, niet omdat het iets heel anders moet zijn.

Verder weet ik niet wat je onder 'gewoon koken' verstaat, maar bij mij gaat door de risotto sowieso al sjalotjes, wijn, knoflook en flink wat pecorino of parmezaanse kaas. Dan lijkt het me lekker om pesto eroverheen te serveren.

Ik probeer het eerst van de week eens, maar zie niet in waarom 'gewoon gekookte' spaghettie met pesto wel smakelijk zou zijn en risotto niet...
Anders gebruik ik de ingredienten van de pesto wel los door de risotto...
Sweet and innocent...
  maandag 9 februari 2009 @ 16:07:04 #261
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65883748
In risotto is de rijst de ster van het gerecht. Met pesto fanfare je de hele zachte smaakstructuur van de romige rijst, sjalotjes en knoflook omver.
Confidence through competence
pi_65884934
Dat en daarnaast gaan warme risottorijst en olie niet samen. Warme rijst en basilicum evenmin. Maar somehow heb ik niet het gevoel dat je dat van ons gaat aannemen. Als je graag risotto wilt serveren en niet al te moeilijk wilt doen, maak dan gewoon een goed klassiek gerecht als risotto alla milanese.
pi_65886882
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:41 schreef W1ZZ het volgende:
Dat en daarnaast gaan warme risottorijst en olie niet samen. Warme rijst en basilicum evenmin.
Zou je me dat eens uit kunnen leggen?
pi_65887109
a.d. warme risottorijst en olie: risottorijst is veel poreuzer dan 'gewone' rijst: de olie trekt in de rijst en alles wordt een vieze zompige zooi. a.d. warme rijst en basilicum geef ik toe dat dat meer een persoonlijke kwestie is maar toen ik nog in IT woonde ben ik 't nooit tegengekomen.

Wat ik jammer vind is dat de authentieke Italiaanse keuken in handen van de meeste Nederlandse thuiskoks wordt gereduceerd tot: 'er zit pasta in dus het is Italiaans.' Dit is dus gewoon niet zo, Italianen koken volgens een heel scala aan regels die ze van moeder op dochter doorgeven. Vis en kaas combineren is nog zo'n voorbeeld, er is geen Italiaan die dat zal doen.
pi_65888916
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:49 schreef W1ZZ het volgende:
a.d. warme risottorijst en olie: risottorijst is veel poreuzer dan 'gewone' rijst: de olie trekt in de rijst en alles wordt een vieze zompige zooi. a.d. warme rijst en basilicum geef ik toe dat dat meer een persoonlijke kwestie is maar toen ik nog in IT woonde ben ik 't nooit tegengekomen.
Ok, dankjewel.
quote:
Wat ik jammer vind is dat de authentieke Italiaanse keuken in handen van de meeste Nederlandse thuiskoks wordt gereduceerd tot: 'er zit pasta in dus het is Italiaans.' Dit is dus gewoon niet zo, Italianen koken volgens een heel scala aan regels die ze van moeder op dochter doorgeven. Vis en kaas combineren is nog zo'n voorbeeld, er is geen Italiaan die dat zal doen.
Opzich mee eens, aan de andere kant vind ik het belangrijk om het, voor mij als kok, ook nog leuk te houden. Het is fijn om te weten hoe italianen koken (nog afgezien van het feit dat dat ook zo regionaal bepaald als de pest is), om er vervolgens van af te kunnen wijken. Op de een of andere manier krijg ik trouwens toch nooit goed de smaak 'te pakken' zoals in Italiė. Dan volg ik liever iets minder regels en luister ik naar mijn eigen smaak.
pi_65889742
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:58 schreef W1ZZ het volgende:

Koffie en evt likeur worden trouwens niet gelijktijdig geserveerd, eerst koffie en dan likeur.
Of likeur in de koffie (Sambuca)

pi_65894015
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:49 schreef W1ZZ het volgende:
Wat ik jammer vind is dat de authentieke Italiaanse keuken in handen van de meeste Nederlandse thuiskoks wordt gereduceerd tot: 'er zit pasta in dus het is Italiaans.' Dit is dus gewoon niet zo, Italianen koken volgens een heel scala aan regels die ze van moeder op dochter doorgeven.

Begon bovendien al niet voor niets m'n bericht met een disclaimer...

Wil best iets van je aannemen, maar ik kan het toch ook gewoon zelf eerst proeven? Maar kan me iets voorstellen qua samengaan van olie en risotto, op foto's zie je het er ook echt op blijven liggen. Misschien wat minder olie bij het maken van de pesto gebruiken. Ik laat het jullie vrijdag weten Met foto's!

En eh, vis en kaas combineren lijkt me eigenlijk in geen enkele eetcultuur een goede zet
Sweet and innocent...
pi_65902683
tvp
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_65962190
champignon, spekjes, uitje en ham mooi gesneden in de pan even goed bakken, overgooien in een hoge kookpan en room toevoegen, in de bakpan maak je dan weer een beetje roux (60gram bloem, 50 gram boter), laat de room koken en voeg in kleine stapjes roux toe totdat de saus dik genoeg is, kook intussen je eigengemaakte pasta (100gram bloem 1 ei zout en olijfolie, ff mengen tot een heel stevig deeg desnoods voeg je extra bloem toe, het ene ei is groter dan de ander, uitrollen en snijden of in de pasta machine) beetgaar dus als je erop kauwt breekt het niet in 1 keer, serveren en heerlijk eten
pi_65982073
Room inkoken met roux? Kan dat niet gewoon zonder?
Sweet and innocent...
pi_65984219
je kan de saus dun laten, en niet inkoken, maar binden, wat je ook kan doen is blokjes rauwe aardappel erin, dat bind uiteindelijk ook (zetmeel) , maar dan is de snelheid ervanaf, roux is erg makkelijk hoor:)
pi_65999829
Merci voor de inspiratie! Het zit nu in de pan, over enkele minuten is de Barilla Lingue klaar. Ik heb aan het eind gewoon een beetje bloem erbij gegooid, blijkbaar bindt het zo ook prima. Zou je dit in kunnen vriezen?
pi_66125587
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:43 schreef tim2308 het volgende:
Merci voor de inspiratie! Het zit nu in de pan, over enkele minuten is de Barilla Lingue klaar. Ik heb aan het eind gewoon een beetje bloem erbij gegooid, blijkbaar bindt het zo ook prima. Zou je dit in kunnen vriezen?
als je mijn recept bedoelt, ja de saus kan je invriezen meeste sauzen wel hoor.. was het lekker?
het is een soort carbonara is ook lekker met stukjes flink gekruide en gebakken kabeljauw btw..
pi_66146856
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:08 schreef mistdeja1 het volgende:

[..]

als je mijn recept bedoelt, ja de saus kan je invriezen meeste sauzen wel hoor.. was het lekker?
het is een soort carbonara is ook lekker met stukjes flink gekruide en gebakken kabeljauw btw..
Lekker maar wel vol. Ik heb natuurlijk heel hollands teveel saus gemaakt en over de pasta gegooid. (italianen gebruiken heel weinig saus aangezien de pasta 10x beter is dan de Honig)

Er zit nooit, maar dan ook nooit room in cabonara En in dit recept zit trouwens ook geen ei.... Dus het is geen soort cabonara maar een roomsaus (oei, wat ben ik weer bijdehand....)
pi_66185446
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 02:39 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Lekker maar wel vol. Ik heb natuurlijk heel hollands teveel saus gemaakt en over de pasta gegooid. (italianen gebruiken heel weinig saus aangezien de pasta 10x beter is dan de Honig)

Er zit nooit, maar dan ook nooit room in cabonara En in dit recept zit trouwens ook geen ei.... Dus het is geen soort cabonara maar een roomsaus (oei, wat ben ik weer bijdehand....)
Spaghetti Carbonara is echt goddelijk, maar jij zegt totaal geen room gebruiken? Bij mijn experimenten stolt het ei nogal snel in stukjes in plaats van als een dun laagje over de pasta heen. Dat komt waarschijnlijk doordat ik het in de pan die dan ook nog warm is door elkaar gooi.
Hoort het ei volledig te stollen of hoort het nog redelijk nat te blijven? En ben je dan niet bang voor salmonella etc?
Ben nog druk op zoek naar een goed en duidelijk recept...
pi_66185581
Marktplaats, je hebt de pan dan al wel van het vuur? Ik heb er namelijk nooit last van, een volledig gestold ei. Ik gebruik overigens ook geen room, maar alleen ei en parmezaanse kaas voor de carbonara

En nee, ik ben niet bang voor salmonella
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66223736
Ja de pan heb ik wel van het vuur dan, maar is alsnog heel warm natuurlijk.
Daardoor stolt het en gaat het klonteren denk ik, en zonder room wordt dat alleen maar erger lijkt het. Maarrrrr er volgen nog vele experimenten haha! (zelfs niet helemaal gelukt is het lekker genoeg hihi)
pi_66227104
Meer kaas gebruiken Markplaats.
pi_66304874
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:02 schreef W1ZZ het volgende:
Ok, dat leek iets te helpen. Had er alsnog wel wat room doorheen en er had zelfs nog iets meer kaas bij gemogen, maar hij was weer lekkel
pi_72980642
Ik denk dat hier binnekort een pizza oven komt
  maandag 24 oktober 2011 @ 01:52:18 #281
73430 _F.U.B.A.R_
Dio perdona,Io no!
pi_103485091
Een kick tevens tvp,dit topic moet gewoon door lopen.
Zonde van alle recepten die er in staan.

Vandaag Canneloni gemaakt :D
Kan ik koken ... ik vind van niet :')
Op de canneloni zelf na (de pasta) alles zelf gemaakt....
Sauce vulling enz.
Gekozen om een gehakt vulling op basis van basilicum te maken.
verder kwam dit idee spontaan dus helaas geen tijd voor ricotta enz. (komt nog wel een keer)

Ben zelf half italiaans en vaak bang dat er niet genoeg is...
Resultaat 2 schalen vol canneloni ...
Uit gekkigheid mn pa gebeld en gevraagt of hij een schaal wou.
Mooiste compliment tot nu toe gehad.
En mijn pa is snel niet te vreden,als het niet zo smaakt als bij mamma vroeger .... :P
Maar in zijn woorden erį speciale :@
(en of ik niet wat vaker wou koken)
( hahaha heb trouwens alles van mn pa geleerd en die komt uit de buurt van Salerno)

En voor de oplettende kijker, de kaas boven op is niet helemaal gesmolten helaas
(dat heb ik later even op een andere manier gefixed :P)
Ziet er toch echt uit dat ik een nieuwe oven moet hebben ... |:(
Verder was hij goed gaar en smaakte hij heerlijk!
#Gomorra
O’ terremot č vuler’ ‘e Dio, fa ben’ alla terra. Comm’ quann’ na persona sta mal’: accumula, accumula, finchč o s’ libera e sfoga, o mor!
pi_103568284
quote:
6s.gif Op maandag 21 september 2009 21:01 schreef DIGGER het volgende:
Ik denk dat hier binnekort een pizza oven komt :9~
Deze??? http://www.italiepunt.nl/(...)g3-ferrari-rood.html
  woensdag 26 oktober 2011 @ 01:14:24 #283
45 SiGNe
pi_103568494
die post is uit 2009..
  woensdag 26 oktober 2011 @ 01:16:43 #284
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_103568529
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:14 schreef SiGNe het volgende:
die post is uit 2009..
Kan wel zo zijn, maar toch blijf ik fan van de Italiaanse keuken. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_103569211
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2009 10:02 schreef W1ZZ het volgende:
En je spaghetti niet te droog afgieten :)
pi_103709656
Oeh, er wordt hier een topic uit 2009 tot leven gewekt. Maar misschien wel terecht. Ik zit nu nog na te genieten van de spaghetti-rood die ik vanmiddag op heb. Een week of wat geleden heb ik een tomatenbasissaus gemaakt volgens Aschwin's recept (van zes kilo hele kleine tomaatjes) die 12u geprutteld heeft. En daarna ingevroren. Vanmiddag er wat paprika en gehakt doorheen gedaan. Tot nu toe m'n beste poging!
pi_103709782
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2011 01:52 schreef _F.U.B.A.R_ het volgende:
Een kick tevens tvp,dit topic moet gewoon door lopen.
Zonde van alle recepten die er in staan.

Vandaag Canneloni gemaakt :D
Kan ik koken ... ik vind van niet :')
Op de canneloni zelf na (de pasta) alles zelf gemaakt....
Sauce vulling enz.
Gekozen om een gehakt vulling op basis van basilicum te maken.
verder kwam dit idee spontaan dus helaas geen tijd voor ricotta enz. (komt nog wel een keer)

Ben zelf half italiaans en vaak bang dat er niet genoeg is...
Resultaat 2 schalen vol canneloni ...
Uit gekkigheid mn pa gebeld en gevraagt of hij een schaal wou.
Mooiste compliment tot nu toe gehad.
En mijn pa is snel niet te vreden,als het niet zo smaakt als bij mamma vroeger .... :P
Maar in zijn woorden erį speciale :@
(en of ik niet wat vaker wou koken)
( hahaha heb trouwens alles van mn pa geleerd en die komt uit de buurt van Salerno)

[ afbeelding ]
En voor de oplettende kijker, de kaas boven op is niet helemaal gesmolten helaas
(dat heb ik later even op een andere manier gefixed :P)
Ziet er toch echt uit dat ik een nieuwe oven moet hebben ... |:(
Verder was hij goed gaar en smaakte hij heerlijk!
Oei, heb je hier een recept van? Dat klinkt en ziet er erg lekker uit :9~
Oh, and that's a bad miss!
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:29:45 #288
45 SiGNe
pi_103710221
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Kan wel zo zijn, maar toch blijf ik fan van de Italiaanse keuken. :9
* SiGNe ook :Y)

Ook handige pasta tip: als je Parmezaan gebruikt, gebruik dan verse parmezaan en dan wel de reggiano.
Dat heeft veel meer smaak dan de zakjes met kaaspoeder of plakjes parmezaan.
Ook enorm lekker om in hele dunne pakjes te snijden en dan op je tong laten smelten, evt. met wat goede balsamico erbij.
pi_103776575
Misschien heeft iemand nog wat tips om mn menu compleet te maken. Zaterdagavond krijgen we wat vrienden te eten, en ik doe een rondje italiaans.

heb al:
melanzane al parmiggiano
risotto met pancetta en pompoen

Tips voor iets van een vleesje erbij, en eventueel gegrillde groenten? En oh ja, iets vooraf, qua antipasti
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslān hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')