abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21757749
Nou, de 300e post was in Deeltje 1 gedaan

[Project] Nissan 200sx



Dus op naar de volgende

Laatst Geposte Pixxxx

De Schade:


De Reparatie:



De Bestelde Onderdelen:

SR20DET uit een 180SX


Hybrid Intercooler:

IC = 60x30x7,5cm
Ik = 1m78
pi_21757820
Wat heb je in hemels naam gedaan? In de vangrail gezeten ofzo?
pi_21757842
quote:
Op zondag 5 september 2004 00:53 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Wat heb je in hemels naam gedaan? In de vangrail gezeten ofzo?
Mn beste vriend, Noidea reed, na een inschattingsfout, de greppel in, Verdere info staat allemaal in het Gesloten Topic
pi_21760077
mooi project hoor, ik blijf het nog wel ff volgen ook

*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_21760791
Same here. Damn hoop dat dit wat moois gaat worden.
pi_21764746
veel suces met het inbouwen van je nieuwe motortje en IC
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
pi_21764835
quote:
Op zondag 5 september 2004 14:01 schreef Wh33L het volgende:
veel suces met het inbouwen van je nieuwe motortje en IC
Tnx, zal nog wel even duren voordat alle mooie Add-On spulletjes er zijn
  zondag 5 september 2004 @ 22:25:41 #8
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_21774371
de eerste 4 foto's doen het helaas niet meer maar ben zeer benieuwd naar de rest
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_21774412
quote:
Op zondag 5 september 2004 22:25 schreef jacco het volgende:
de eerste 4 foto's doen het helaas niet meer maar ben zeer benieuwd naar de rest
Ja dat is Wanadoo die weer over zn limiet is, ben bezig met een Cardomain op te zetten, zodat de foto's gewoon te zien zijn, check morgen weer, dan doen ze het weer
pi_21774856
Mijn lievelings auto wat doe je ... hoop dat je er iets moois van maakt, anders moet ik je helaas even komen opzoeken

sterkte, ik lees mee
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_21775236
quote:
Op zondag 5 september 2004 22:48 schreef GWD het volgende:
Mijn lievelings auto wat doe je ... hoop dat je er iets moois van maakt, anders moet ik je helaas even komen opzoeken

sterkte, ik lees mee
Don't Worry, hier geen BodyKit fan.
pi_21775245
Als foto's het niet doen, check dan

http://www.cardomain.com/memberpage/681188

Daar worden ze allemaal opgezet, met kleine uitleg erbij
  maandag 6 september 2004 @ 10:04:15 #13
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_21780682
toch zijn er een hoop mooie bodykits op de markt hoor! Ik ben ook geen bodykit fan maar als ik dit zie http://www.wholehyper.com/89-94N240sxkitspage.html vooral die s13 > s15 front end conversie
pi_21787006
quote:
Op maandag 6 september 2004 10:04 schreef pwnd het volgende:
toch zijn er een hoop mooie bodykits op de markt hoor! Ik ben ook geen bodykit fan maar als ik dit zie http://www.wholehyper.com/89-94N240sxkitspage.html vooral die s13 > s15 front end conversie
Das ook de bedoeling, S15 Conversion
pi_21845082
Kleine Update

Vandaag naar Kleinestaarman gereden en een Voorruit gefixed a 70euro. ook tevens bij de Nissan Dealer een raamrubber setje besteld ( komt maandag binnen ) a 200 euro ongv

Auto staat nu bijna helemaal klaar voor de spuiterij. ze waren vandaag bezig mijn dak te maken ( putjes enz eruit halen ) en de roestplek bij mn raamstijl ( waardoor ik dus een nieuwe voorruit moest hebben ) is nu ook verdwenen, mooi stukkie ingelast en helemaal hersteld. Vleugel is nu ook eraf en achterklep weer helemaal egaal gemaakt.

Hopelijk dus komende week klaar, en dan 4okt naar de RDW in Waddinxveen voor de Herkeuring / APK


Daarna op naar 11okt, Drifting Day ( Niederhein )
pi_21880385
Blijft ie wingless? Een wingless S13.5 is fokking geil. Helemaal in het rood.
pi_21880975
Sterker nog: een plasticloze S13.5 is nog fokking geiler.

Plastic op een S13 .

Maar een tof project hoor, vooral die SR20DET . Al enig idee wat voor Turbo je erop gaat schroeven (als vervanger natuurlijk) ??
pi_21881034
Wat kost het om een S15 conversion op een S13 uit te voeren?
pi_21884837
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 15:07 schreef pAin het volgende:
Sterker nog: een plasticloze S13.5 is nog fokking geiler.

Plastic op een S13 .

Maar een tof project hoor, vooral die SR20DET . Al enig idee wat voor Turbo je erop gaat schroeven (als vervanger natuurlijk) ??
Eerst waarschijnlijk ff gewoon tubbie-kitje ( ff testen of alles ok is ), maar uiteindelijjk een Greddy TD-06 TopMounted Turbo-Kit
pi_21884890
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 15:11 schreef MikdawG het volgende:
Wat kost het om een S15 conversion op een S13 uit te voeren?
S15 Conversionkit: Glasvezel/Carbon versie
aanschaf: 3000 euro
Verschepen: 500 euro of meer
Lampen-Conversie: 450 euro
Spuiten: 800 euro

Dus totaal komt dan uit rond de 4750 euro ( minimaal )
pi_21885656
Gewoon twee lampen, twee fenders, een voorbumper en een motorkap is goedkoper of niet?
  zaterdag 11 september 2004 @ 19:11:44 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_21885737
ff helemaal offtopic, maar Estolan heb je iets meer info over die drifting day op Niederrhein ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_21885758
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 19:11 schreef Klonk het volgende:
ff helemaal offtopic, maar Estolan heb je iets meer info over die drifting day op Niederrhein ?
Hebben we met SXOC.nl ( de club voor 200SX rijders ) geregeld, oftewel, de baan is bezet
pi_21885771
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 19:08 schreef MikdawG het volgende:
Gewoon twee lampen, twee fenders, een voorbumper en een motorkap is goedkoper of niet?
Uhm als je het los zou kopen bedoel je?

De conversion-kit is al zo dat je het erop kan monteren, gewone S15 onderdelen niet zover ik weet
pi_21886488
Die conversion kit is gewoon een setje dat bestaat uit twee lampen, twee fenders, een voorbumper en een motorkap.

Meer is er ook niet nodig... Toch?
pi_21886497
Klopt als een huis
pi_21886559
Import-fan verkoopt S15 fenders geloof ik, dan koop je een leuk motorkapje, een replica voorbumpertje en dan de lampen nog. Kost volgens mij echt geen ¤3000,-...!
pi_21886664
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 19:54 schreef MikdawG het volgende:
Import-fan verkoopt S15 fenders geloof ik, dan koop je een leuk motorkapje, een replica voorbumpertje en dan de lampen nog. Kost volgens mij echt geen ¤3000,-...!
Alleen die van Import-Fan zijn van Plastic, en breken/scheuren wanneer je ze geplaatst hebt. Daarom ZUIGEN ze ook

En aangezien hete en Project Auto is voor Tuning, heb je ook wel een wat lichtere en stevige voorkant nodig ( aangezien de SR ook ietsje zwaarder is ). En daarnaast ga ik niet bezuinigen oo belangrijke dingen
pi_21887064
Mja, maar voor ¤3000,- dat kitje terwijl het goedkoper kan (koop dan andere fenders) zou ik niet doen.
pi_21887221
Het gaat erom dat je wel een stevige voorkant nodig hebt als je 550pk er onder hebt hangen. en aanegzien ik geen Faky versie van een S15 wil hebben, gaat het wat geld kosten. Ik koop gewoon niks waarvan ik vantevoren al weet dat het stuk gaat onder het transport of montage
pi_21887315
Nee, snap ik ook wel, maar er zijn echt wel goede fenders te krijgen en een stevige urethaan voorbumper zonder dat het je ¤3000 euro in totaal gaat kosten.
pi_21887394
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 20:36 schreef MikdawG het volgende:
Nee, snap ik ook wel, maar er zijn echt wel goede fenders te krijgen en een stevige urethaan voorbumper zonder dat het je ¤3000 euro in totaal gaat kosten.
mag ik vragen hoezo je nu zo moeilijk doet?

Ik zeg toch net dat ik Kwaliteit wil, en een Echte Conversion-Kit. Geld speelt geen rol bij deze auto. gaat ruim 35.000 euro in waarschijnlijk

ik hou niet van Import-Fan en andere Cheap-ass kut kwaliteit spullen, doet mij maar geimporteerde dingen uit Japan ( www.takakaira.com )

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2004 20:41:42 ]
pi_21887572
Woooooooow, dat megavette bruin/grijs naar rood spuiteffect is echt tha bomb man
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_21887613
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 20:49 schreef Inorbit het volgende:
Woooooooow, dat megavette bruin/grijs naar rood spuiteffect is echt tha bomb man
HAhahaha, nou liever gewoon rood
pi_21892966
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 20:41 schreef Estolan het volgende:

[..]

mag ik vragen hoezo je nu zo moeilijk doet?

Ik zeg toch net dat ik Kwaliteit wil, en een Echte Conversion-Kit. Geld speelt geen rol bij deze auto. gaat ruim 35.000 euro in waarschijnlijk

ik hou niet van Import-Fan en andere Cheap-ass kut kwaliteit spullen, doet mij maar geimporteerde dingen uit Japan ( www.takakaira.com )
Uit Japan kan je het ook krijgen voor minder dan ¤3000,- (daar worden die wagens immers gebouwd)...

Takakaira is fokking duur trouwens, je kan het beter rechtstreeks importeren via bijv. http://www.kaizousya.tk
  zondag 12 september 2004 @ 01:49:51 #36
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_21893150
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 18:33 schreef Estolan het volgende:

[..]

S15 Conversionkit: Glasvezel/Carbon versie
aanschaf: 3000 euro
Verschepen: 500 euro of meer
Lampen-Conversie: 450 euro
Spuiten: 800 euro

Dus totaal komt dan uit rond de 4750 euro ( minimaal )
Shit ik wist niet dat je dit gebeuren ZO serieus wilde gaan doen.

Wel gaaf hoor. Maar beter ga je dan wel stalling regelen voor je auto
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 12 september 2004 @ 08:28:06 #37
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21901734
quote:
Shit ik wist niet dat je dit gebeuren ZO serieus wilde gaan doen.

Wel gaaf hoor. Maar beter ga je dan wel stalling regelen voor je auto
Yup, geld is geen Issue, ik wil gewoon Kwaliteit!

en Stalling maakt me niet zo uit, zal weinig gebeuren
pi_21903405
Ik heb weinig aan http://www.kaizousya.tk

Staat niks op wat je kan kopen voor een 200SX, daarnaast is het nog steeds een Nederlands bedrijf ipv. een Japans bedrijf
pi_21914425
Maar Kaizousya heeft goede connecties, en rekenen ongeveer dezelfde prijzen als Takakaira maar dan aan huis geleverd (was in ieder geval zo met een Border kit voor de MR2). Ze kunnen alles krijgen.
pi_21927002
quote:
Op zondag 12 september 2004 23:33 schreef MikdawG het volgende:
Maar Kaizousya heeft goede connecties, en rekenen ongeveer dezelfde prijzen als Takakaira maar dan aan huis geleverd (was in ieder geval zo met een Border kit voor de MR2). Ze kunnen alles krijgen.
Ik moet geen Nederlands bedrijf, en nee onder de 3000e kan je geen S15 Conversion-Kit krijgen. ga jij er maar 1 zoeken dan
  maandag 13 september 2004 @ 17:32:14 #42
60383 Furb
Project Rotary
pi_21927284
goed bezig mannen!!

mag ik vragen hoe oud jullie zijn en wat voor werk jullie doen?? ben ik wel nieuwsgierig naar...!!geen vrouw of kinderen zeker?? haha
want dit is allemaal geen goedkoop geintje, maar wel respect voor alle tijd en moeite die jullie erin steken!! ga zo door mannen

ik zit voor mn komende wagen nog te twijfelen tussen civic type R integra type R en silvia S14...

deze S14 is echt mega sexy

Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_21927336
Estolan = 22, woon op mezelf, ben schilder
NoIdea = 22, woont nog thuis, is nog niet werkende maar wel weer bijna
  maandag 13 september 2004 @ 17:36:45 #44
60383 Furb
Project Rotary
pi_21927367
quote:
Op maandag 13 september 2004 17:35 schreef Estolan het volgende:
Estolan = 22, woon op mezelf, ben schilder
NoIdea = 22, woont nog thuis, is nog niet werkende maar wel weer bijna
goh schelen we niet veel dan....
ik ben 21, woon thuis en ben onderhoudsmonteur bij een grote drukkerij

maar is dat allemaal wel op te brengen als je ook een huis te betalen hebt??
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_21927372
Dat is die van Joe Djien.. Is wel vet ja, jammer van die velgen. Gelukkig krijgt hij geile 5Zigens.
pi_21927401
quote:
Op maandag 13 september 2004 17:36 schreef Furb het volgende:

[..]

goh schelen we niet veel dan....
ik ben 21, woon thuis en ben onderhoudsmonteur bij een grote drukkerij

maar is dat allemaal wel op te brengen als je ook een huis te betalen hebt??
Uhm Nee

Oftewel als Hobby nemen, en je overige geld erin stoppen

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2004 17:39:36 ]
  maandag 13 september 2004 @ 17:45:14 #47
60383 Furb
Project Rotary
pi_21927525
quote:
Op maandag 13 september 2004 17:38 schreef Estolan het volgende:

[..]

Uhm Nee

Oftewel als Hobby nemen, en je overige geld erin stoppen
haha zoiets dacht ik al ja....
zou op zich ook wel zon project willen beginnen, maar ik moet ook over een paar jaar op mezelf dus kan t geld hard gebruiken!!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_22085548
Eindelijk hij is weer terug, en helemaal gemaakt:






Alleen nog ff de rechter spatlap eraf halen, want hij was er links al af.
En dan hebben ze ook nog een putje in de voorruit gerepareerd, zonder extra kosten.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  maandag 20 september 2004 @ 17:33:28 #49
73209 dnzl
Minimalist.
pi_22085602
[/img]
  maandag 20 september 2004 @ 17:36:49 #50
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22085686
Bijna zonde om er dan weer een nieuw front op te maken
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22086178
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:36 schreef Sjoewe het volgende:
Bijna zonde om er dan weer een nieuw front op te maken
Tja S15 Conversion blijft de Droom
  maandag 20 september 2004 @ 18:01:37 #52
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22086272
Wat opzich ook voor te stellen is. Al heeft 'ie zo glimmend wel een mooi neusje
Verschilt een s15 ook nog eigenlijk behalve de neus?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22086601
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:01 schreef Sjoewe het volgende:
Wat opzich ook voor te stellen is. Al heeft 'ie zo glimmend wel een mooi neusje
Verschilt een s15 ook nog eigenlijk behalve de neus?
Neus, Koplampen enz


Zo Dus
pi_22086671
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:15 schreef Estolan het volgende:

[..]

Neus, Koplampen enz

[afbeelding]
Zo Dus
echt....

tjah gewoon super geil man
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_22086829
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:17 schreef Vampz het volgende:

[..]

echt....

tjah gewoon super geil man
Vond ik nou ook, het word dan niet precies deze kit, maar het ID van de Lampen ( jaja met Xenon Spots ) en de agressieve bumper ( met daarin mijn Overkill Intercooler ) maakt het wel compleet
  maandag 20 september 2004 @ 18:31:27 #56
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22086989
Ik zou die oliekoeler en die strijkplank er wel aflaten
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22087123
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:31 schreef Sjoewe het volgende:
Ik zou die oliekoeler en die strijkplank er wel aflaten
Intercooler bedoel je, en die heb je wel nodig
  maandag 20 september 2004 @ 18:51:06 #58
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22087484
Nee dat blok achterop de motorkap, het lijkt me dat daar subaru stijl een oliekoeler oid onder zit. Ging me meer om die gekker bult.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22088324
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:51 schreef Sjoewe het volgende:
Nee dat blok achterop de motorkap, het lijkt me dat daar subaru stijl een oliekoeler oid onder zit. Ging me meer om die gekker bult.
Das meer om de lucht onder de kap vandaan te "zuigen"

Ik wil gewoone en Mooie kit, niet dit soort Add-Ons erbij
pi_22089377
Ter inspiratie, en vooral bewondering:







pi_22090852
Leuke Inspiratie, maar das een S14a, dus daar heb ik weinig aan

Btw inspiratie is er niet nodig, het hele plan is al klaar, nu het geld nog
pi_22111198
Zal even zeggen wat er allemaal met mijn SX gaat gebeuren:

Motorisch:
- SR20DET Swap ( uit een 180SX met ECU + Kabelboom )
- Greddy TD-06SH 25G Turbine-Kit
- Blitz Nur-Spec R uitlaatlijn
- Cusco Twin Plate Clutch System
- Greddy Oil Cooler-Kit
- Hybrid Intercooler-Kit ( Custom Piping )
- Koyo S14 Alu Rad
- Samco Hoses ( alles vervangen )
- Nismo Engine + Gearbox Mounts
- Red Top 60 Gel Accu

Wegligging:
- Teins Coilovers
- Rotora Big Brake-Kit, 355mm 6Pods
- OZ Superleggera 18" Voor / 19" Achter
- ATS LSD
- Cusco OS Front Strutbrace
- HKS Kansai Front Lower Brace Bar

Electronisch:
- Defi BF 60mm meterset ( Turbodruk, Oliedruk, Olie temp, Benzinedruk, Water temp, Uitlaat Temp )
- Defi Control Unit II
- Defi Link Display VSD-Concept
- Apex AVC-R
- Apex FC
- BEE R Rev-Limiter

Interieur:
- Sparco Evo Black BucketSeats
- Sparco 4punts Gordels
- Sparco Touring/Rally afneembaar Stuurnaaf
- Sparco Lap3 Alu Stuur

Uiterlijk:
- S15 Conversion-Kit ( Xenon Lights, Carbon Hood, Fiberglass Fenders + Bumper )
- Geblindeerde Ramen ( percentage weet ik nog niet )
- Koukie Dual Leds
- Auto volledig Zwart

Verdere plannen zijn nog onduidelijk, waarschijnlijk SR blok tunen met de 2.2L Stroker-Kit van Tomei
pi_22111823
Zo'n S15 is echt retegeil. Dus dat belooft wat Vooral ook goed dat je wat pk's gaat regelen.
pi_22113188
op hoeveel pk wil je ongeveer gaan uitkomen? 400/500 zoiets?
pi_22113209
550pk
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_22113348
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 20:31 schreef noidea het volgende:
550pk
Moet wel gaan lukken
pi_22114055
als ik et geld had dan wist ik et ook wel ja
pi_22114076
btw; waarom maak je dr geen Sil-80 van? Das pas echt vet
pi_22114858
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:02 schreef -Muse- het volgende:
btw; waarom maak je dr geen Sil-80 van? Das pas echt vet
Minder mooi
pi_22116331
wel "specialer" want in japan is de sil-80 echt een bijzondere auto...
pi_22117901
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:17 schreef -Muse- het volgende:
wel "specialer" want in japan is de sil-80 echt een bijzondere auto...
Ja maar in Nederland is een s13 met s15 neus wel "specialer".
En de silvia neus is veel te hoekig, vindt ik.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_22122498
OMG..waarom heb ik dit topic niet eerder gevonden?

Ik ben dus een groot 200sx fan en ben nu rustig aan het kijken voor een witte S13a.

Wat ik me nog afvraag: Bestaat er een S13a-> S14a conversie kit?
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_22122925
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 23:10 schreef noidea het volgende:

[..]

Ja maar in Nederland is een s13 met s15 neus wel "specialer".
En de silvia neus is veel te hoekig, vindt ik.
Allbebei mooi
pi_22123829
quote:
Op woensdag 22 september 2004 08:27 schreef Gutteguttegut het volgende:
OMG..waarom heb ik dit topic niet eerder gevonden?

Ik ben dus een groot 200sx fan en ben nu rustig aan het kijken voor een witte S13a.

Wat ik me nog afvraag: Bestaat er een S13a-> S14a conversie kit?
Nee er bestaat geen kit voor, tenminste ik heb er nog nooit 1 gezien. Iemand op het sxoc.com forum heeft het zelf gedaan, alleen dat kostte hem erg veel moeite.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_22123990
quote:
Op woensdag 22 september 2004 10:22 schreef noidea het volgende:

[..]

Nee er bestaat geen kit voor, tenminste ik heb er nog nooit 1 gezien. Iemand op het sxoc.com forum heeft het zelf gedaan, alleen dat kostte hem erg veel moeite.
Dat is jammer..dan zijn er verschillende opties....
1- Helaas..gewoon een S13a gaan rijden...
2- Zelf aan de gang gaan...
3- Even door sparen en een S14a kopen...

wel gaaf hoe jij het aanpakt wish i had the cash....
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_22124283
Helaas??? nou ja zeg
Gewoon ff doorsparen voor een s15 conversie kit.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  woensdag 22 september 2004 @ 11:19:50 #77
69994 seto
-|||--------|||-
pi_22124899
als jullie die 550 pk hebben, kom me dan eens ophalen?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_22125682
quote:
Op woensdag 22 september 2004 10:47 schreef noidea het volgende:
Helaas??? nou ja zeg
Gewoon ff doorsparen voor een s15 conversie kit.
Eeeeh.."helaas" dan S13a is gewoon al een fijne auto
En de S15 vind ik niet zo mooi (die conversie dan de originele wel)..
Ik heb die conversie een paar keer online gezien en ik had altijd het gevoel van.... "hij is te log van voren"..."niet meer in proporties"...
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  woensdag 22 september 2004 @ 12:07:41 #79
60383 Furb
Project Rotary
pi_22125869
jij wilde die conversie kit uit japan over laten komen toch??
voor 3000 toch?

bij JDM-per4mance in zoetermeer ligt ie ook voor 3000 euro....
http://82.197.205.212/jdm(...)il.php?productID=780

waarom dan de moeite nemen om m te importeren???
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_22126195
Ja ligt eraan wat voor materiaal en kwaliteit die fenders zijn.
Want we zijn er al een paar tegengekomen die gewoon goedkope plastic fenders hebben, en snel scheuren.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  woensdag 22 september 2004 @ 12:27:12 #81
60383 Furb
Project Rotary
pi_22126256
dan zou je ze gewoon eens een mailtje moeten sturen.... dan weet je t gelijk!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_22126388
Btw hebben ze dan ook een conversie voor de s13, want die zie ik niet op de site staan, en op die pagina die jij hebt gestuurd, staat s14.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_22126581
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:19 schreef Estolan het volgende:
Zal even zeggen wat er allemaal met mijn SX gaat gebeuren:

Motorisch:
- SR20DET Swap ( uit een 180SX met ECU + Kabelboom )
- Greddy TD-06SH 25G Turbine-Kit
- Blitz Nur-Spec R uitlaatlijn
- Cusco Twin Plate Clutch System
- Greddy Oil Cooler-Kit
- Hybrid Intercooler-Kit ( Custom Piping )
- Koyo S14 Alu Rad
- Samco Hoses ( alles vervangen )
- Nismo Engine + Gearbox Mounts
- Red Top 60 Gel Accu

Wegligging:
- Teins Coilovers
- Rotora Big Brake-Kit, 355mm 6Pods
- OZ Superleggera 18" Voor / 19" Achter
- ATS LSD
- Cusco OS Front Strutbrace
- HKS Kansai Front Lower Brace Bar

Electronisch:
- Defi BF 60mm meterset ( Turbodruk, Oliedruk, Olie temp, Benzinedruk, Water temp, Uitlaat Temp )
- Defi Control Unit II
- Defi Link Display VSD-Concept
- Apex AVC-R
- Apex FC
- BEE R Rev-Limiter

Interieur:
- Sparco Evo Black BucketSeats
- Sparco 4punts Gordels
- Sparco Touring/Rally afneembaar Stuurnaaf
- Sparco Lap3 Alu Stuur

Uiterlijk:
- S15 Conversion-Kit ( Xenon Lights, Carbon Hood, Fiberglass Fenders + Bumper )
- Geblindeerde Ramen ( percentage weet ik nog niet )
- Koukie Dual Leds
- Auto volledig Zwart

Verdere plannen zijn nog onduidelijk, waarschijnlijk SR blok tunen met de 2.2L Stroker-Kit van Tomei
Ziet er erg netjes uit qua onderdelen. Ik had zelf de kit achterwege gelaten, maar och ieder zn ding heh.

Alleen een klein vraagje: waarom OZ Superlegara's?? Ik zou zelf Volk T37's kopen, kosten een lieve duit (16 inch 1700 euro zonder banden @ Hyperperformance in Den Briel), maar dan heb je wel een beetje velgen in de lijn van de auto.

Zucht, ik droom al van mn eigen turbo auto (Mitsubishi EVO II / III / IV of wanneer ik echt geld heb een EVO V met HKS engine erin, 400 BHP standaard ), maar ik moet het nog maar eventjes doen met mn Citroen (Waarschijnlijk word mn nieuwe lease auto wel een turbo auto, Seat Ibiza TDI met chip naar 160 pk, best rap voor zon wagentje en lekker veel torque ).
  woensdag 22 september 2004 @ 12:50:41 #84
60383 Furb
Project Rotary
pi_22126717
nogmaals.... mail ze even haha

kun je dat gelijk navragen!! ik weet zeker dat ze die S13 conversie ook wel kunnen leveren
ze hebben zelf conversie voor integra 98 -> 01 en die kom je zelden tegen
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_22126883
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:44 schreef pAin het volgende:

[..]

Ziet er erg netjes uit qua onderdelen. Ik had zelf de kit achterwege gelaten, maar och ieder zn ding heh.

Alleen een klein vraagje: waarom OZ Superlegara's?? Ik zou zelf Volk T37's kopen, kosten een lieve duit (16 inch 1700 euro zonder banden @ Hyperperformance in Den Briel), maar dan heb je wel een beetje velgen in de lijn van de auto.

...
Omdat het goede velgen zijn voor niet al teveel geld. En als je die Volk T37's al 1700 zijn voor 16 inch, hoeveel zijn ze dan voor 18 inch. Want die hebben we nodig voor de 355mm brake kit.
Anders gaat het niet passen.

Als de sx af is, en jij je evo 5 hebt, racen?
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_22129976
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:57 schreef noidea het volgende:

[..]

Omdat het goede velgen zijn voor niet al teveel geld. En als je die Volk T37's al 1700 zijn voor 16 inch, hoeveel zijn ze dan voor 18 inch. Want die hebben we nodig voor de 355mm brake kit.
Anders gaat het niet passen.

Als de sx af is, en jij je evo 5 hebt, racen?
Als je een orginele auto probeert te maken denk ik dat je elk onderdeel af wil stemmen op je smaak, en zeker als je zo veel geld erin stop ga je toch niet knippen op de velgen?
De velgen geven een behoorlijke uitstraling, en die volk velgen maken echt heel de auto ongeveer.
Terwijl je die OZ's op elke hoek tegen kom.

Nah, geldbesparing op de velgen moet je niet als je zo veel wil investeren.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_22132237
quote:
Op woensdag 22 september 2004 15:10 schreef Thermo het volgende:

[..]

Als je een orginele auto probeert te maken denk ik dat je elk onderdeel af wil stemmen op je smaak, en zeker als je zo veel geld erin stop ga je toch niet knippen op de velgen?
De velgen geven een behoorlijke uitstraling, en die volk velgen maken echt heel de auto ongeveer.
Terwijl je die OZ's op elke hoek tegen kom.

Nah, geldbesparing op de velgen moet je niet als je zo veel wil investeren.
Ik neem OZ niet speciaal omdat ze goedkoper zijn, maar om de rete goeie kwaliteit, niet voor niks gebruikt in de Rally en aangezien ik geen Velgen koop voor het uiterlijk ( aangezien ik een Hekel heb aan Show No Go auto's ), koop ik liever velgen waarvan ik weet dat ze 550pk aan kunnen. Tuurlijk zijn bepaalde velgen mooi, maarja, die worden ook wat sneller gejat.

Conclusie:

Liever sterk en functioneel, dan duur en een showelement ( en maybe niet zo sterk )
pi_22132496
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:57 schreef noidea het volgende:

[..]

Omdat het goede velgen zijn voor niet al teveel geld. En als je die Volk T37's al 1700 zijn voor 16 inch, hoeveel zijn ze dan voor 18 inch. Want die hebben we nodig voor de 355mm brake kit.
Anders gaat het niet passen.

Als de sx af is, en jij je evo 5 hebt, racen?
Ok, duidelijk . Wat Estolan zegt ben ik het niet helemaal mee eens; volk T37's zitten onder menig zwaar getunede auto en die houden het toch echt goed uit. Daarbij zijn ze imho nog mooier ook, vooral omdat die big brake kit er dan beter uit komt .

Haha, die EVO duurt nog wel heel lang hoor (eerst wachten totdat ik mn lease auto, daarna sparen en wachten totdat ik wat schadevrije jaartjes erbij heb, anders betaal ik heel erg veel verzekeringspremie zeg maar, meer dan ik kan opbrengen ), ik weet niet eens of de SX dan nog leeft. Anders kunnen we hem wel eens gaan testen op Zandvoort / Zolder of nog beter, Nordschleiffe .
pi_22132746
Conclusie dus duidelijk ik hou niet zo van Show, Bling shit enz. aangezien de auto zwart word, zijn Titanium velgen ook wel mooi

En het gaat niet echt om exclusief te zijn, dat ben je straks al met zoveel vermogen
pi_22133707
Ieder zn keus (mijn keus zou absoluut bronze T37's onder een zwarte auto zijn ), desondanks zijn OZ's wel erg goede velgen .

haha, een S15 front op een S13 is zeker niet exclusief??
pi_22145853

Yummie...
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  donderdag 23 september 2004 @ 22:43:19 #92
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_22162636
Leuke SX, maar voer je die plannen ook echt uit of ? Heb van de mensen van SXOC wel gehoord dat je al lang plannen hebt maar niets uitvoert
If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
pi_22163018
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:43 schreef Coupe het volgende:
Leuke SX, maar voer je die plannen ook echt uit of ? Heb van de mensen van SXOC wel gehoord dat je al lang plannen hebt maar niets uitvoert
schele je ziet toch dat ie er mee bezig is? Als je nou ff goed gelezen en gekeken had kon je ook zien dat hij nu ff op geld moet wachten?
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_22163067
Je moet ook niet alles geloven wat je hoort he.
De eerste sx die hij had, was een miskoop (toen waren de plannen er al) die op de snelweg ineens besloot vast te slaan.
Dus op zoek naar een andere, en deze was kort geleden in een ongelukje betrokken, en is nu weer gemaakt.
De plannen kunnen dus nu echt beginnen, en het motorblok is trouwens al onderweg.
Dus als je een beetje grappig probeert te doen ofzo, laat dat maar achterwege.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_22163695
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:58 schreef noidea het volgende:
Je moet ook niet alles geloven wat je hoort he.
De eerste sx die hij had, was een miskoop (toen waren de plannen er al) die op de snelweg ineens besloot vast te slaan.
Dus op zoek naar een andere, en deze was kort geleden in een ongelukje betrokken, en is nu weer gemaakt.
De plannen kunnen dus nu echt beginnen, en het motorblok is trouwens al onderweg.
Dus als je een beetje grappig probeert te doen ofzo, laat dat maar achterwege.
oh ik probeer zeer zeker niet grappig te doen
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_22163764
quote:
Op donderdag 23 september 2004 23:20 schreef Vampz het volgende:

[..]

oh ik probeer zeer zeker niet grappig te doen
Voortaan dan ff lezen he
pi_22168221
Volgens mij reageerd iemand op een opmerking dieniet naar hem gericht was?
pi_22168800
idd die opmerking van mij was aan Coupe gericht....
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_22173325
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 10:32 schreef noidea het volgende:
idd die opmerking van mij was aan Coupe gericht....
haha ok
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_22197327
Als mensen hier nog Interesse hebben in mijn Motorblok ( CA18DET )

check:

Nissan CA18DET
pi_22197493
Vraagje: past zoiets in een 100NX??
pi_22197546
nog over die velgen..
OZ zit niet alleen in de Rally maar ook in de F1
Leuk project trouwens, veel succes
alleen geen ongelukjes meer maken he
pi_22197630
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 17:25 schreef pAin het volgende:
Vraagje: past zoiets in een 100NX??
Uhm, ik weet niet of de basis hetzelfde is als bij een 200SX. moet je ff uitzoeken
pi_22197662
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 17:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
nog over die velgen..
OZ zit niet alleen in de Rally maar ook in de F1
Leuk project trouwens, veel succes
alleen geen ongelukjes meer maken he
Uhm, is dat BBS niet??
pi_22197723
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 17:34 schreef pAin het volgende:

[..]

Uhm, is dat BBS niet??
ook.
O.Z. Racing ook

pi_22197788
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 17:17 schreef Estolan het volgende:
Als mensen hier nog Interesse hebben in mijn Motorblok ( CA18DET )

check:

Nissan CA18DET
Tags vergeten te zetten
pi_22201039
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 17:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

ook.
O.Z. Racing ook
[afbeelding]
[afbeelding]
Ah ja, misschien noem ik BBS omdat Ferrari hebben .

Maar zo te zien rijden Renault en BMW zowiezo op OZ's .
pi_22201389
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 20:29 schreef pAin het volgende:

[..]

Ah ja, misschien noem ik BBS omdat Ferrari hebben .

Maar zo te zien rijden Renault en BMW zowiezo op OZ's .
Zover ik weet rijden de Michelin teams op OZ's
pi_22201531
Jajaja BOEIEND!!!!
pi_22201562
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 20:52 schreef Estolan het volgende:
Jajaja BOEIEND!!!!
Eigenlijk wel ja.....
  zaterdag 25 september 2004 @ 20:58:39 #111
60383 Furb
Project Rotary
pi_22201680
genoeg over F1... trug op de SX, das veel interessanter
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_22201859
sorry
pi_22209203


Leuk om te horen dat het ook bij de F1 gebruikt word, wist ik niet, maar das dan ook gezegd. niet dat er allemaal foto's enzo gepost worden

ook niet voor ideeen en zeker niet foto's van S14's
  woensdag 29 september 2004 @ 22:16:48 #114
69994 seto
-|||--------|||-
pi_22295966
Reden jullie vanmiddag rond 4 uur toevallig door de Bogaard?

Dan heb ik jullie gespot
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_22296765
quote:
Op woensdag 29 september 2004 22:16 schreef seto het volgende:
Reden jullie vanmiddag rond 4 uur toevallig door de Bogaard?

Dan heb ik jullie gespot
Ik ja, kwam van mn werk af, sta bij Station Rijswijk in de buurt te schilderen
pi_22399056
Vandaag bij de RDW te Waddinxveen geweest voor een Her-keuring ( Gewoon APK dus ). Max 10min is hij bezig geweest, en zelfs geen Uitsoot gemeten


Wel APK gekeurd tot Eind Okt 2005, met geen Enkel Punt

- Mn SR20DET staat op Schiphol op dit moment
- Maandag 11Okt naar Niederrhein, Driften met de SXOC.nl Club, gaan ook 2 Supra's mee en 2 BMW's
- Eind Okt gaan mn CA18DET eruit, die is verkocht dan
pi_22488597
Deze moet ik zien alstie af is (pics van tussendoor mag ook )
Ben benieuwd
Is dit van je hobby je beroep en/of vice versa?
en toen.....
pi_22489015
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:31 schreef VanDread het volgende:
Deze moet ik zien alstie af is (pics van tussendoor mag ook )
Ben benieuwd
Is dit van je hobby je beroep en/of vice versa?
Tis puur een hobby.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_22703353
Komend weekend ( 22 t/m 24 okt ) gaat mijn auto weer voor een tijdje stilstaan, dan gaan we de CA18DET eruit halen en verkopen, foto's volgen
pi_22711452
Ook nog ff wat foto's van mn volgende bestelde Coils ( ook uit Japan )



pi_22733345
Tein

Mooi man!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 21:33:18 #122
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22733550
Grondige aanpak, deze kar gaat echt heersen.
Heb bewondering voor jullie geduld en doorzettingsvermogen!
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 20 oktober 2004 @ 11:01:55 #123
69994 seto
-|||--------|||-
pi_22743318
tein

wanneer gaat de sr20det erin?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_22750496
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 11:01 schreef seto het volgende:
tein

wanneer gaat de sr20det erin?
Yupz Teins

Blok is vandaag binnen gekomen, dus Pics komen eraan. As weekend gaat mn CA18DET er dus uit, dan ff kijken naar wat leuke Add-On spulletjes voor mn SR blok, ds data van Swap is er nog niet
pi_22831415
ff kleine Update

SR20DET staat er mooi bij in de Krat
CA18DET is zo goed als verwijderd

2JZ Engine staat klaar voor Custom Swap

Oftewel, 6Lijn!!!!
pi_22832224
off topic: blok bijna uit je auto, en een supra gerepareerd!
En dat alles in ? 4 uurtjes tijd?
ik ben dan wel blond, ik rij wel in een supra...
pi_22833155
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 00:37 schreef suprachick het volgende:
off topic: blok bijna uit je auto, en een supra gerepareerd!
En dat alles in ? 4 uurtjes tijd?
Ghehehehe, redelijk offtopic, But Well Okay, it's True
  zondag 24 oktober 2004 @ 11:17:07 #128
69994 seto
-|||--------|||-
pi_22837101
2jz swap?

heb ik iets gemist?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_22849073
Als het goed is, gaat het nog passen ook
pi_22849093
Oftewel


SR20DET te koop


SR20DET Blacktop ( 180SX )
1997
+/- 70.000Km
Ecu + kabelboom / zonder uitlaatspruitstuk en vliegwiel/koppeling.
  zondag 24 oktober 2004 @ 20:41:23 #131
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22849383
Dapper hoor! Dan moet je het gevecht aangaan met de RDW
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22850271
een supra blok goeiesmorreges!
doe jij ook konijnen toveren?
ennuh
PICS!!?
en toen.....
  zondag 24 oktober 2004 @ 23:41:39 #133
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_22854413
2JZ

hoop inderdaad voor je dat dit gaat passen
pi_22854613
Het gaat passen, en zijn er ( zover we op Google gezocht hebben ) al 3 die het hebben, dan wel niet in NL, maar het past


Ennuh, nee ik tover geen konijnen


@ Sjoewe: welk gevecht met de RWD? gewoon ff herkeuring voor 6cillinder, en daarna blok ombouwen voor een mooie Turbo

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2004 23:50:49 ]
  zondag 24 oktober 2004 @ 23:58:29 #135
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22854816
Ik dacht dat een herkeuring krijgen voor mee cilinders zo ongeveer het verrotste is wat er was, omdat er geen typegoedkeuring voor bestaat.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22855349
In principe klopt het ook wat Sjoewe zegt, maar je kan het altijd proberen .

Nog belangrijker: wat wil je voor die SR20 hebben??
pi_22855772
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 00:19 schreef pAin het volgende:
In principe klopt het ook wat Sjoewe zegt, maar je kan het altijd proberen .

Nog belangrijker: wat wil je voor die SR20 hebben??
Opzich moet het kunnen, aangeziene r wel meer 6cillinder bakken rondrijden waar eerst een 4cillinder in hing

SR20DET staat te koop in dit topic:
[TK] SR20DET Engine ( Nissan 180SX )

Ps. 2400 euro
  maandag 25 oktober 2004 @ 09:38:16 #138
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_22859450
Als je netjes de remmerij, de uitstoot, de veiligheid idd naleeft, zou het moeten kunnen idd
Als ik jou was zou ik kijken of d'r iets als een handleiding/checklist is bij de RDW, zou het niet op de gok doen.

Het wordt wel een bommetje trouwens
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_22865898
Hehe, je hoeft alleen je Vering en Remmen te veranderen ( Komen Teins onder en Z32 remmen van een 300ZX ), Custom Engine Mounts, en verder word er niks veranderd

Dus opzich is het gewoon te doen
pi_22867537
Een tweetal foto's

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  maandag 25 oktober 2004 @ 18:17:06 #141
69994 seto
-|||--------|||-
pi_22868424
Oh het is een non-turbo blok

En die wil je naar turbo ombouwen? Dat is echt SUPER duur

Denk dat je beter de SR20 kan houden sinds die al turbo is
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_22868496
Hij wordt eerst gekeurd met dat blok, maar hij wordt gewoon omgewisseld met een turbo blok als die binnen is.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_22868582
Of hij word omgebouwd voor een Turbo

maar onze lieve Supra Doktor Arnout gaat dat ff Custom Maken ( waar geld is, zit POWAH ), ghehee 4 cillinder Mietjes
pi_22910658
haha eikel

kijk nog zo'n mietje die met een 4 cilinder aan het prutsen was



en toen.....
pi_22914617
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 18:43 schreef Estolan het volgende:
Of hij word omgebouwd voor een Turbo

maar onze lieve Supra Doktor Arnout gaat dat ff Custom Maken ( waar geld is, zit POWAH ), ghehee 4 cillinder Mietjes
Dit geeft mij alleen nog maar meer de drang om jou SX met Supra blok tegen over mijn (toekomstige) EVO met HKS blok te zetten op een track .
pi_22915386
ghehehe, uhm Die foto was niet met mijn Turbo

hehe,. Tja ik ben straks lekker geen 4 cillinder mietje meer
  donderdag 28 oktober 2004 @ 08:59:57 #147
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22916378
Het zit je wel hoog he
pi_22919174
Neuh, maar het gaat wel leuk worden
pi_22966082
Haha wtf, je gaat er een Supra blok inhangen? Cool man... Ben echt benieuwd.
pi_22966110
Das wel het plan, het past ook en is gewoon mogelijk
pi_22966135
Dat is origineler dan een SR20.

Ik doe het voorlopig wel met mijn 4-cilindertje.. Heeft genoeg potentieel die 3S-GTE.
  maandag 15 november 2004 @ 23:20:05 #152
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23342331
En omhoog met die klootzak!

Is de motor nou al van je bierkissie, of staat hij nog steeds werkeloos in de schuur
pi_23342710
Eerst wachten op de onderdelen uit Japan voor de sr20, die gaat er dan in. En daarna de 2jz gte
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_23546003
Blok staat nog steeds te koop

Ook op te halen met een Afbetalings regeleling. 50% vooraf betalen, rest op afbetaling
pi_23705814
Hoe gaat het ermee?
Gelukt met de 2JZ-GE voor de omkeuring naar een 6 cil?

p.s.weet je al of ie VVT-i heeft?
pi_23705897
die foto op de vorige pages , die donkergroene S15, vind ik best minder mooi dan de recentste pix van de TS, laat je auto gewoon zo als ie nu is... echt zwaar mooi!
<hr>
pi_23708422
zeg als die af is hè...

mag ik dan een stukkie meerijden??
2825cc Single Turbo Beast
pi_23709545
Er blijkt nu eerst dat er een 5m (ook 6cyl uiteraard) bak ingaat, dit is kwa elektronica veel makkelijker in te bouwen. Die komt uit Engeland en is als het goed is over 2 a 3 weken hier.

Maar het is nu nog niet zeker over er nou een 1jz of 2jz inkomt. Als het een 1jz wordt krijgt hij een 2jz stroker kit enz. En waarschijnlijk al een grote single turbo. (mss T88??).
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  donderdag 2 december 2004 @ 11:14:46 #159
69994 seto
-|||--------|||-
pi_23709733
Geen T88-H?

Ik denk dat je beter voor een T78 kan gaan.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_23709777
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:14 schreef seto het volgende:
Geen T88-H?

Ik denk dat je beter voor een T78 kan gaan.


Dat denk ik ook ja, turbo lag bij een T88 is zooooo groot. Maar goed tis maar afwachten eerst moet die motor er nog in.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_23712700
Bedoeling is dus een 5M-GE blok, dit vanwege het een 2.8i NA blok is
Dus voor een herkeuing van 4 naar 6 cillinders ( op papier ) begin je met een blok met zo min mogelijk vermogen, om zo gezeik met de RDW te ontwijken

Als hij dus eenmaal als een 6 cillinder op mn kentekenpapieren staat, dan gaan we zoeken naar een 1JZ of 2JZ ( maybe 1JZ omdat die iets makkelijker te vinden zijn, en kwa prijs erg veel verschil maakt )

het JZ blok moet dan ook weer aangepast worden, omdat 2 turbo's niet in de Enginebay passen, dus word het een Big Single Turbo, en waarschijnlijk een T66 voor het begin.
De Oliepan moet daarvoor worden aangepast omdat mn swaybar anders in we weg zit.Dus een stuk eruit slijpen, dichtlassen, stuk verbreden, zodat de pan dus over de bar heen valt ( en dat we die niet hoeven te verplaatsen ). er komen betere remmen voor, denk een Z32 conversie ( van de 300zx ) dit vanwege de 2zuiger klauwen ipv 1 die een 200sx S13 heeft. ook de wegligging word verbeterd met Teins Coils, en er komt een Strutbrace om de Enginebay te versterken ( dit allemaal voordat hij naar de RDW gaat ).

Verder een custom ophanging voor de schakelbak, een custom cardan-as ( deel vanuit de bak naar mn std Diff ), custom uitlaat ( 1e deel ), en later nog een LSD

dus auto zal pas weer rond het voorjaar of later weer gaan rijden, maarja dan heb je ook wel wat
pi_23712770
erg gaaf.
Ben benieuwd naar het resultaat
Blijft heilligschennis dat wel

Ik weet trouwens een 5M-GE blok te liggen, hier in Alkmaar, dus als het niet lukt met dat engelse blok, hoor ik het wel.
Nog wel meer dan de 5M ook trouwens
pi_23712820
we hebben er waarschijnlijk 1 compleet uit Rotjeknor, de hele auto dus
pi_23712958
Zoals ze in TF&TF zeggen...

pop the hood

2JZ engine, no shit
M'n signature, wat doe je :{
pi_23713031
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:45 schreef Viper_74 het volgende:
Zoals ze in TF&TF zeggen...

pop the hood

2JZ engine, no shit


hehe alleen zat die in een MK4, en nu in een hele andere bak
pi_23724630
Als je een turbo uit het jaar 0 wil die vrijwel niet spoelt moet je de T88 nemen. De T88H is al niet veel beter. De T66 heeft op de 2JZ vaak last van surge dus die zou ik ook niet nemen. Er zijn veel betere turbo's tegenwoordig. SP heeft turbo's die even snel -of zelfs sneller- spoolen als stock, die geen last hebben van surge en goed zijn voor 500+rwhp.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_23726439
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:55 schreef StefanP het volgende:
Als je een turbo uit het jaar 0 wil die vrijwel niet spoelt moet je de T88 nemen. De T88H is al niet veel beter. De T66 heeft op de 2JZ vaak last van surge dus die zou ik ook niet nemen. Er zijn veel betere turbo's tegenwoordig. SP heeft turbo's die even snel -of zelfs sneller- spoolen als stock, die geen last hebben van surge en goed zijn voor 500+rwhp.


Dat soort techische dingen laat ik lekker voor de Supra Doktor die weet precies wel wat een SX nodig heeft
pi_23726541
de T88 is inderdaad uit het stenen tijdperk, maar het is wel DE dragrace turbo. en turbos van SP zijn duur

Een PT60 kan bv. xie wel wat ik onderweg tegenkom
  donderdag 2 december 2004 @ 23:28:14 #169
69994 seto
-|||--------|||-
pi_23727144
De T51R is misschien ook wel wat
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_23727308
we zien wel, eerst ff mn auto op kenteken zetten als een 6 cillinder, daarna gaat het project echt beginnen
pi_23730193
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:39 schreef Estolan het volgende:
we hebben er waarschijnlijk 1 compleet uit Rotjeknor, de hele auto dus


Als je de motor terug tieft in de auto, heb ik er misschien wel interesse in. (MKII ?)
pi_23731904
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:05 schreef Estolan het volgende:
de T88 is inderdaad uit het stenen tijdperk, maar het is wel DE dragrace turbo. en turbos van SP zijn duur

Een PT60 kan bv. xie wel wat ik onderweg tegenkom


Duur is het toch wel, kwaliteitsspul is belangrijk.

Besides, wees orgineel Why zou je weer eens met een Garret thuiskomen
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_23735729
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:39 schreef Thermo het volgende:

[..]

Duur is het toch wel, kwaliteitsspul is belangrijk.

Besides, wees orgineel Why zou je weer eens met een Garret thuiskomen


zoals ik al zei, Arnout die regelt dat allemaal wel, die weet het meeste er vanaf
pi_23735807
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:55 schreef Estolan het volgende:

[..]

zoals ik al zei, Arnout die regelt dat allemaal wel, die weet het meeste er vanaf


Goeie instelling wel, niet doen alsof je er veel van af weet maar gewoon door de specialist laten doen
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_23736180
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:57 schreef Thermo het volgende:

[..]

Goeie instelling wel, niet doen alsof je er veel van af weet maar gewoon door de specialist laten doen


Ik overleg altijd alles met de Specialist ik moet alleen de centjes neerleggen:P
  woensdag 22 december 2004 @ 23:43:50 #176
60383 Furb
Project Rotary
pi_24149513
nog vooruitgang geboekt??
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_24150085
nop, mn auto staat stil, 5M-GE blok staat er ook, en Bracket voor verlening van versnellingspook word geregeld

ga vanaf morgen eerst ff 2 weken in de sneeuw zitten in Zwitserland, dus in Januari meer nieuws
  donderdag 23 december 2004 @ 08:41:32 #178
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24153218
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 02:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Als je de motor terug tieft in de auto, heb ik er misschien wel interesse in. (MKII ?)
Arnout heeft er een complete MKII staan. een amerikaanse.
hij wil hem misschien slopen. als je interesse hebt moet je hem dat laten weten.

ja of hij sloopt hem omdat hij hem nodig is dan heb je pech.
pi_24153867
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:05 schreef Estolan het volgende:
nop, mn auto staat stil, 5M-GE blok staat er ook, en Bracket voor verlening van versnellingspook word geregeld

ga vanaf morgen eerst ff 2 weken in de sneeuw zitten in Zwitserland, dus in Januari meer nieuws
Als je mij maar heel laat daar op de piste
pi_24155045
MK2 word als het goed is gesloopt ja

maar de 5M-GE blijft tot ik een JZ blok heb van mij
  vrijdag 24 december 2004 @ 11:56:30 #181
17438 Edwin_S
Aan de kant!
pi_24177317
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:41 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Arnout heeft er een complete MKII staan. een amerikaanse.
hij wil hem misschien slopen. als je interesse hebt moet je hem dat laten weten.

ja of hij sloopt hem omdat hij hem nodig is dan heb je pech.
Geloof mij, die MKII wil niemand meer kopen
1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
pi_24177529
voor een auto van 20 jaar oud zag hij er nog best aardig uit, hoe het gesteld is met de motor en het onderstel weet ik niet.
pi_24398115
is de S15 swap in nederland te koop/importeren? ben wel geintreseerd om een 200sx te kopen.. alleen als de conversie naar s15 (voorkant) mogelijk is.
pi_24398548
Ja is wel te krijgen, ik ken tenminste 1 project in nederland waar ze zo'n conversie bij hadden.
Geïnporteerd dan wel, je moet wel het omzetten van de lampen meerekenen in de prijs, das ongeveer 400 euro om dat te laten doen.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_24405839
woow, dat valt mee!! word steeds intressanter
  woensdag 5 januari 2005 @ 08:23:05 #186
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24405982
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 11:56 schreef Edwin_S het volgende:

[..]

Geloof mij, die MKII wil niemand meer kopen
hehehe. die witte niet nee?
pi_24408152
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 07:36 schreef SRD_Don het volgende:
woow, dat valt mee!! word steeds intressanter
Dat is alleen lampen omzetten heh .

Je hebt niet die gehele kit voor 400 euro .
pi_24408579
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:30 schreef pAin het volgende:

[..]

Dat is alleen lampen omzetten heh .

Je hebt niet die gehele kit voor 400 euro .
Idd alleen het omzetten, als je een goede S15 conversie kit wil, goede kwaliteit fiberglass bumper en zijschermen met een carbon fiber motorkap + koplampen (die dan nog overgezet moeten worden) ben je snel 4000 euro kwijt.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_24409134
Oftewel het geld dubbel en dwars niet waard. 4000 euro voor een hoopje fiberglass pffffff......

Voor mij geen plastic; mooie velgen en mooi verlagen is al genoeg wat uiterlijk betreft, daarbij is het nog effectief ook .
  woensdag 5 januari 2005 @ 15:02:09 #190
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_24411902
tvp
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_24412324
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:25 schreef pAin het volgende:
Oftewel het geld dubbel en dwars niet waard. 4000 euro voor een hoopje fiberglass pffffff......

Voor mij geen plastic; mooie velgen en mooi verlagen is al genoeg wat uiterlijk betreft, daarbij is het nog effectief ook .
Tja vind jij, in dit project zal die s15 conversie er pas op het allerlaatst opgaan, dus na al het motorische, ophanghing etc.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:26:46 #192
60383 Furb
Project Rotary
pi_24414337
klik

hier kun je hem gewoon bestellen.... is een bedrijf uit zoetermeer
er staat geen prijs bij maar de conversie kit voor de S14 is 3000 euro dus ik denk dat die er niet veel naast zal zitten...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_24418663
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 15:26 schreef noidea het volgende:

[..]

Tja vind jij, in dit project zal die s15 conversie er pas op het allerlaatst opgaan, dus na al het motorische, ophanghing etc.
Men moet inderdaad zelf weten wat voor spulletjes men op zn auto zet .
pi_24463646
Zo het is weer Januari, 2005. en ben terug van mn 2 weken Kerstvakantie in Zwitserland, Zon / Sneeuw en Bier

Binnenkort maar weer gaan sleutelen, i'll keep you up 2 date
pi_24617098
De 5M-GE Engine uit de MK2


Nu nog ff wat pas en meet werk, Motorsteunen omlassen op SX Sub-Frame, Bedrading, en wat overig werk
  dinsdag 18 januari 2005 @ 00:04:31 #196
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24617142
Je zult de motorsteunen wel weer opnieuw moeten overlassen wanneer je naar de 2jz gaat of niet? De 5M en 2JZ hebben volgens mij niet dezelfde ophangpunten.

pfft. veel werk joh
pi_24626164
We hebben nu 2 Sub-Frames. 1tje los en nog 1 onder mn auto, dus straks 1 SF met 5M steunen, en de andere SF met 2JZ steunen:)
  dinsdag 1 februari 2005 @ 14:08:46 #198
17438 Edwin_S
Aan de kant!
pi_24862866
Hier trouwens nog een plaatje van die witte MK II waar de motor uit kwam

1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
pi_24865207
LOL ederwinos, heb je weer niks te doen hehe
pi_24866472
sommige mensen kom je echt op elk forum tegen

Succes met de ombouw Estolan, ik zag laatst je auto staan, staat wel hoog op z'n pootjes zo zonder motorblok erin
pi_24866838
Ach tja, het duurt ook wel ff, maar dan hebben we ook wat
pi_24912348
S13's zijn zo sexy
pi_24913121
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:26:17 #204
108556 Meeh
Triumph Speed Four
pi_24917495
Niet dat ik iets tegen toyota heb ofzo, maar waarom houden jullie het niet in de familie? Een RB25DET, RB26DETT of een RB30ET met een RB25DET head (RB30DET, skyline GT-R killer ) zouden ook niet in die S13 misstaan
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:36:56 #205
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24917644
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:26 schreef Meeh het volgende:
Niet dat ik iets tegen toyota heb ofzo, maar waarom houden jullie het niet in de familie? Een RB25DET, RB26DETT of een RB30ET met een RB25DET head (RB30DET, skyline GT-R killer ) zouden ook niet in die S13 misstaan
Waarschijnlijk omdat de 2JZ sterkere stock internals heeft.
Daar kun je makkelijker zonder veel extra upgrades toch aan een flink aantal pk's komen.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:56:00 #206
108556 Meeh
Triumph Speed Four
pi_24917990
Hoeveel moet die ongeveer kunnen houden dan? Ik dacht dat de RB's ongeveer 600pk kunnen hebben op hun stock internals (met uitzondering van de RB20DE(T, die zou zo rond de 400pk moeten zitten)).
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:14:09 #207
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24918340
Eerlijk is eerlijk, dat weet ik niet zeker.
Dus ik antwoord daar maar niet op en laat dat over aan mensen die het precies weten.
pi_24918756
Hier nog is de link waarom ik voor 2JZ kies, ook zowieso omdar ik geen mensen ken die 100% verstand van RB blokken hebben, maar wel van JZ ( Arnout )

http://members.shaw.ca/kfgroup/240sx_-_2jz.htm

Ps. 2JZ 850pk STD

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2005 11:37:05 ]
pi_25037633
Paar dagen geleden ff een 200SX S13 Kabelboom overgenomen van iemand. Had die van mij met mn oude blok verkocht als Complete Set, alleen ik had nog ff 2 stekkertjes nodig ( die van Dash )

Dus onze vriendelijke vriend Ederwin ( Edwin_S ) kan binnenkort ff gaan bakken met de 5M-GE en CA18DET Kabelboom, om er 1 geheel van te maken

Schakelbak is ook onderweg uit Engeland, een 2JZ 5Bak met verlengstuk voor de versnellingspook


En de 2 Subframes worden ook zeer snel weggebracht om de 2 motorsteunen Custom te maken voor de EngineSwap
pi_25039338
goeieshit!
pi_25039551
Vind ik nou ook moet nu eerst ff die schakelbak afbetalen, daarna kunnen we weer verder puzzelen
  vrijdag 11 februari 2005 @ 13:57:57 #212
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25039782
Supra's zijn toch ook geleverd met 6 bak? Waarom geen 6 speed dan?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_25041982
Omdat we eerst moeten kijken hoe de 5Bak reageerd met mijn Std S13 Diff, + een 6Bak is een heel stuk duurder dan de 5bak, daarnaast moet je met de 6Bak ook veel aanpassen op het motorblok
  vrijdag 11 februari 2005 @ 18:35:02 #214
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_25044286
ik neem aan dat bij de 2JZ wel een 6 speed komt?
of hadden we het daar al over. ik ga ervan uit dat we het nog ff over de 5M hebben
pi_25044426
eerst kijken hoe de auto rijd met de 5M-GE en of hij gekeurd word daarna de 2JZ swap met die 5bak, en kijken hoe hij dan rijd, daarna Diff aanpassen en uiteindelijk maybe een 6Bak, maar bij een 6bak zitten wel wat complicaties
pi_25106292
Vandaag weer ff in Haarlem bezig geweest

- Kabelboom gebracht ( de bouw tekening is al klaar, nu nog ff knippen, verlengen en solderen )
- 2JZ-GE ( 5bak ) vandaag binnen, gelijk de Bellhousing van de 5M-GE overgezet, dus nu een 2JZ 5bak met een 5M-GE bellhousing ( voor het 5M-GE blok )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2005 01:02:41 ]
pi_25107645
Gaaf man! Meer foto's zijn altijd goed trouwens. Het is wel een heel werk zo te lezen en je zal nog wel een half jaar bezig zijn. Hoeveel gaat het trouwens ongeveer kosten, een 2JZ in je 200SX? Antwoorden hoeft natuurlijk niet maar ik ben heel benieuwd.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25107664
we zullen binnen 3 weken toch wel gaan passen enz met die 5M-GE motor, als dat gedaan is rijd mn 200SX gewoon ff Std 6lijn 2.8L.

hoeveel het uit eindelijk allemaal gaat kosten is nog niet te zeggen, maybe vinden we een mooie aanbieding voor een 1JZ of 2JZ, maar dat zien we dan wel, als de auto eenmaal gekeurd is.

foto's zal ik dit weekend even maken, niet dat er nog veel te zien valt, maarja
pi_25107981
Ik zou trouwens voor de 2jz gaan, het kost iets meer, maar dan heb je ook wat! Niet dat een 1jz niets is, integendeel het is ook een supermotor, maar je hebt later nooit meer 'had ik misschien toch maar...' als je die 2jz koopt. Een JDM front cut is echter wel zo'n 4000 euro denk ik...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25114979
maybe eerst 1JZ en daarna 2JZ, komt allemaal wel goed. Arnout heeft relaties genoeg om een goed blok te vinden voor niet al te veel centen
pi_25122019
Ik ga zaterdag voor die oude SX van Kenji kijken, denk dat Estolan en Noidea wel weten welke ik bedoel
pi_25122365
Deze?!



Marktplaats
pi_25122490
Ja das die inderdaad.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_25123620
Staat op het StreetlegalHonda forum 'n post over...

Erg goeie en stoere ride!
pi_25127688
vraag me alleen af waarom die zo snel verkocht word weer, hij heeft hem net een maand

en daanaast vind ik hem nogal Duur
pi_25128351
oh, dat wist ik niet eens....

leningkje kapotski ofzo?
pi_25140606
Die ja, en ik weet waarom dat ie weer verkocht word... Maar dat houden we maar even voor ons zelf hehe..

Duur valt wel mee, hij heeft onderhoud bekend tot begin vorig jaar, zit n nieuwe LUK koppeling op etc. etc.

Die 18" Volk replica's met toyo zijn mooi meegenomen, al denk ik wel dat ik we nog wat aan de prijs moeten doen.

't geld ligt al klaar, en de verzekering is ook zo geregeld =)
pi_25145743
Wat betekend Onderhoud dan? Want Dealer Onderhouden betekend dat het bagger is namelijk

maarja, vind het allemaal vreemd, want Kenji wilde zn SX al heel vaak weg doen, want hij voind het niks. En dan koopt hij een zelfde soort versie met een Andere Neus, dus vraag em af of er echt niet iets mis is met deze bak
pi_25145823
Kenji verkocht deze bak omdat hij die Sil80 gekocht heeft...

Of hij het niks vond, weet ik niet omdat hij er toch flink wat aan versleuteld had...
  vrijdag 18 februari 2005 @ 15:50:07 #230
17438 Edwin_S
Aan de kant!
pi_25146013
Ederwin de soldeergeit

@Ian, regel effe dat subframe dit weekend, dan zijn we weer een grote stap verder in het project.

@DeBastaard, lijkt me geen slechte aanschaf, is een mooie bak geworden na het verwijderen van de stickers
1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
pi_25146094
Vanaaf Subframes halen, morgen wegbrengen

Btw Ederwinos, GA WERKEN! LOL
pi_25146135
Ja die oude van Kenji is best goed volgens mij, het demonteren van de spoiler heeft ook geholpen in mijn inziens.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_25146238
Best mooie wagen hoor,
Al die stickers zijn eraf, spoiler is eraf... alleen die motorkap nog...

Ben nu aan t denken om die kap + dak zwart te laten spuiten, of weer rood omdat hij er nu zo'n vage driehoek ofzo op heeft. en die plekjes waar de spoiler zat nog even bij laten spuiten.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 16:22:44 #234
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_25146483
Stickers kunnen best stoer staan.

Soms.
pi_25146520
Maarja genoeg weeer over Kenji zn Bak

Eigen Projectpagina dan maar
pi_25168586
Hij is nu van mij trouwens =)
pi_25172264
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:41 schreef DeBastaard het volgende:
Hij is nu van mij trouwens =)
Gefeliciteerd
pi_25189623
240SX met 2jz:



"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25189768
ja er zijn er maar een paar op de wereld, max 4 200SX-en

maar gaarna niet allemaal foto's posten van andere bakken, snap het wel, maar niet in mijn Project topic
pi_25660772
Gister waren er weer wat Kado's uit Japan gekomen

jaja mijn TEIN COILS zijn er eindelijk

Instelbare Veerweg ( voor + Achter ) en hoogte verstelbaar, + Camber voor kan je verstellen








Als het goed is kan ik As Weekend ook mn Subframe halen die dan verlast is zodat we de 5M-GE motor kunnen gaan passen

foto's volgen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2005 15:29:43 ]
pi_25662931
Nee MIJN Tein Coils
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_25663152
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 17:25 schreef noidea het volgende:
Nee MIJN Tein Coils
not this one
pi_25664806
tein
pi_26464984
Eindelijk was het zover, sinds okt 2004 staat mn SX helemaal stil, oh zo alleen, dus nu dit weekend is begonnen met wat dingen te veranderen....


We begonnen de dag met het passen van een Supra onderblok,


aangezien er wat aanpassingen waren gemaakt aan mn subframe ( die ook dus past op het blok ) komen we net een paar cm te kort




Deze moet iets aangepast worden:



Na het geklooi, en uiteraard de foto's, op naar het volgende.....


De Tein Coils!

Origineel!

Voor:


Achter:


Naast Elkaar:



Na Montage:

Voor:


Achter:


Resultaat:





Daarna even mn bumper gedemonteerd om mn Hybrid Intercooler te passen




TNX 2:

- Apie's SupraSport Shop ( AKA Kroki )
- Joor & Edwin_s ( AKA Snok & Doki )
- Food suply by: Fonshof Lunchroom!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2005 00:34:04 ]
  zondag 24 april 2005 @ 12:08:53 #245
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_26470497
Past alles nu? Of loop je nog vast met het onderblok?
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_26471249
Dat staat erbij he, hij komt een paar cm te kort dus het subframe moet nog iets aangepast worden.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_26480516
yup, maar dat word binnenkort weer opgelost. nu weer verder aan de gewone Supra's vd klanten
  dinsdag 3 mei 2005 @ 10:37:26 #248
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_26688708
super project dit!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:10:47 #249
105973 suprachick
eat my dust
pi_26746123
Wat ee kut project, dit wordt nooit wat!
ik ben dan wel blond, ik rij wel in een supra...
  donderdag 5 mei 2005 @ 09:25:24 #250
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26747640
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:10 schreef suprachick het volgende:
Wat een kut project, dit wordt nooit wat!
Ik hoorde laatst dat de eigenaar dat stiekem ook dacht en uit baldadigheid een gele supra mishandeld had die toevallig in de buurt stond
pi_26747672
Whahahaha,


neh, Tweety roeleert

maar idd project ligt weer even stil, er zijn wat belangrijkere dingen die nu weer af moeten
  donderdag 5 mei 2005 @ 09:34:14 #252
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26747714
Moet je de motor van ctd uit elkaar trekken? of is dat al gebeurt.
pi_26762529
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 09:34 schreef Tjabbo het volgende:
Moet je de motor van ctd uit elkaar trekken? of is dat al gebeurt.
Vandaag is de kop van dat blok eraf gehaald, hijs wel een beetje stuk ja.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:18:13 #254
105973 suprachick
eat my dust
pi_26777611
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 09:29 schreef Estolan het volgende:


neh, Tweety roeleert
er zijn wat belangrijkere dingen die nu weer af moeten
Precies, Tweety moet af. Doorwerken dus!

Maar eh, je was toch laatst bezig met je blok? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
ik ben dan wel blond, ik rij wel in een supra...
pi_26792042
ja, binnenkort weer verder
pi_26793188
Succes
pi_26793896
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:46 schreef Fiets-toeter het volgende:
Succes
ja ga je dan mee helpen?? leer je ook is alvast wat een echte Swap is
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:20:38 #258
105973 suprachick
eat my dust
pi_26798413
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:22 schreef Estolan het volgende:

[..]

ja ga je dan mee helpen?? leer je ook is alvast wat een echte Swap is
Bwahahaha!!
ik ben dan wel blond, ik rij wel in een supra...
pi_26815325
pi_30433118
Vandaag ff bij Erik mn Subframe opgehaald, jaja stelt allemaal niks voor maar ach






Weer mooi zwart in de Coating
pi_30433422
Ik lees een echo
(fok forum zit net onder supras.nl in me bookmarks )
pi_30433981
ghehehe heb op 6 verschillende fora mn topic staan
  vrijdag 9 september 2005 @ 21:18:46 #263
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_30434851
Wie is Erik? Dat weten ze hier toch niet, muts!
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
pi_30435578
maakt nie uit Kroki, Oki, Doki Snok kennen ze ook nie
pi_30435682
En het is toch een BOUT auto.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_30436059
haha echt niet, Geen Roest maarja hij rijd idd nog niet
  vrijdag 9 september 2005 @ 23:54:36 #267
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_30440633
Is die andere Niks-an al in de happer gegaan?
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
pi_30444446
Bop, de witte en rode staan netje sop hun plek, de grijze staat bij mij
pi_31667117
We zijn weer een druk weekend bezig geweest met het passen van een 7M-GTE onderblok en uiteinde de 5M-GE + JZ schakelbak


hier de foto's

















pi_31667130
alvast bedankt: Kroki, Doki, Bob, Snok


















pi_31667158
















pi_31667168
ff kleine uitleg ( moest van Doki )


op de 1e set foto's zie je dat we voor de 2e keer een 7M onderblok erin proberen te hangen, alleen nu met de oude 7M motorsteunen, blijkbaar staan die 10cm meer naar achteren dan de 5M steunen

Grappig genoeg vallen de steunen precies op de plek vd 2 gleuven oip het subframe, alleen zijn die gleuven te smal


1e prob oplossen: Gleuven moeten breder, dan past het


2e Set foto's

Dan maar op naar de 5M-GE met 2JZ schakelbak eraan. Subframe is aangepast, en de motorsteunen passen er nu netjes in, onder de auto ( de tunnel ) moet wat uitgeslepen worden, zodat de schakelbak ook wat meer vrij kan bewegen.

Master-Rem cill moet er momenteel wel af en aangepast worden, want die zit ff in de weg.


de motor hangt er nu in, ruimte genoeg in de tunnel, maar er moet wel het 1 en ander aangepast worden, zodat alles netjes aansluit etc


Dat vind ik wel genoeg info
pi_31667761
het ziet er zeker top uit
pi_38279890
Zo vandaag weer ( sinds okt 2005 ) is wat actie ondernomen


het 5M-GE blok + 2JZ-GE schakelbak hingen er al in, alleen kon mn motorkap dan niet helemaal dicht ( wel in de klik stand maar niet verder )


oftewel, blok er weer uit en kijken wat we kunnen aanpassen.

We moeten de 7M steunen gaan aanpassen zodat het blok nog net 3cm naar de firewall kan, en dat daardoor de motorkap wel dicht kan

de foto's







Als we dat dan gedaan hebben, kan ik mij gaan concenteren op de ophanging vd schakelbak, daarna de cardanas etc etc etc

Tevens heb ik alweer een S14 diff ( met LSD ), S14 remmen ( 4pods klauwen ) en wat andere stuff voor de wegligging aangeschaft. Dit komt er pas onder wanneer het blok etc allemaal klaar is

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2006 20:29:48 ]
pi_38290408
waarom een 5M
pi_38294054
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:05 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
waarom een 5M
Omdat hij em dan kan laten keuren alszijnde een 6 cylinder. Daarna kan er een 2jz single turbo in.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_38295212
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:05 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
waarom een 5M
een 5M-GE heeft exact het zelfde aantal PK & NM als het stock 1.8turbo blok


dus je wint er niks mee, maar voor een herkeuring naar 6cyl op kentekenpapieren is het het ideale blok
pi_38975831
Vandaag even mn nieuwe spul uitgepakt en op de foto gezet

Front TC Arms & Cusco Rear Camber Arms



  zondag 18 juni 2006 @ 21:50:25 #279
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_38983590
Fancy stuff 8) .
Life is too short don't stress every day
pi_39365334
en hoe staat het met dit project?
loopt je 5M al?
pi_39365743
Neuh moet nog mn Motorsteunen laten aanpassen zodat het blok iets lager komt en naar achteren

maar ben laatste 2 weken meer aan mn huisje bezig geweest, en over 3 weken op vakantie. Dus ff geen geld in mn auto pompen. heb vorige week een Harman-Kardon Receiver gekocht, die was al duur genoeg, en heb nu een Bar in mn woonkamer, dus ff zuinig met de centjes.

In augustus weer verder ( dan ben ik terug uit Frankrijk van vakantie )
pi_39371504
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:54 schreef Estolan het volgende:
Neuh moet nog mn Motorsteunen laten aanpassen zodat het blok iets lager komt en naar achteren

maar ben laatste 2 weken meer aan mn huisje bezig geweest, en over 3 weken op vakantie. Dus ff geen geld in mn auto pompen. heb vorige week een Harman-Kardon Receiver gekocht, die was al duur genoeg, en heb nu een Bar in mn woonkamer, dus ff zuinig met de centjes.

In augustus weer verder ( dan ben ik terug uit Frankrijk van vakantie )
Ik moet zeggen; dat harman spul ziet er proper uit
Heb je eigenlijk al een 2JZ blok?
pi_39374272
Nee, eerst met die 5M gaan rijden, dan alles aanpassen zodat de auto goed rijd, dan 2JZ kopen, special Price, maar moet direct naar Single Tubbie dan ( dus ook naar en AEM Unit ) omdat het anders niet apst

dus dat word wel duur

maar dat zien we dan wel
pi_39375206
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:23 schreef Estolan het volgende:
Nee, eerst met die 5M gaan rijden, dan alles aanpassen zodat de auto goed rijd, dan 2JZ kopen, special Price, maar moet direct naar Single Tubbie dan ( dus ook naar en AEM Unit ) omdat het anders niet apst

dus dat word wel duur

maar dat zien we dan wel
Wat moet zoiets kosten in totaal?
pi_39375382
geen id
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:47:54 #286
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_39382694
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:23 schreef Estolan het volgende:
... maar moet direct naar Single Tubbie dan ( dus ook naar en AEM Unit ) omdat het anders niet apst
Niet de indruk wekken dat een big single een Standalone management systeem nodig heeft he.
Dat is natuurlijk niet zo.
pi_39382828
met Apexi kan je 't ook af toch?
pi_39397206
Ja, maar dan naar een AEM zou wat handiger zijn, zowieso heefte en S13 niet al te veel ruimte om meters etc in te bouwen

en de kabelboom is toch helemaal Custom, dan is een AEM EMS een stuk handiger
pi_39397352
Pak eerst eens een bus remmenreiniger en ga de motorruimte eens poetsen!
pi_39397880
er ligt eerst nog is 1cm zand in, in de loop der 1,5jaar erin geblazen

maar zondag ( mits mooi weer ) ga ik hem is beetje opruimen en schoonmaken
pi_39398227
En nou eindelijk eens die motor erin hangen? Vind het wel eens tijd worden.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_39398369
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:00 schreef noidea het volgende:
En nou eindelijk eens die motor erin hangen? Vind het wel eens tijd worden.
Ben jij nu degene die voor Estolan de kroketjes moet halen ipv andersom?
pi_39398421
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:04 schreef BazzoS het volgende:

[..]

Ben jij nu degene die voor Estolan de kroketjes moet halen ipv andersom?
Voor mij worden er nooit kroketjes gehaald
En halen doe ik ook niet.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_39400382
Hehe het blok hangt er al lang in nu de rest nog
pi_41568514
topic kan wel een schopje gebruiken hoorde ik
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_41574057
Ghehe, ja staat maybe te koop, eerst interesse peilen, dan beslissing maken
pi_41574464
Quanta?

En pics/huidige specs...
Zal ik even balletje opgooien hiero..
pi_41588888
Onderdelen:

Tein Coils ( HA of Drift versie ): va. 700euro
S14 Diff: 250 euro
S14 Remmenset: 200euro
Greddy TurboTimer: 100euro
Cusco TC-Rods: 150 euro

200SX ( 2 stoelen, S13 diff, Cardan-as, 4 velgen ( + 4 drift velgen ), exclu motor/versnellingsbak ): va. 700euro
pi_41588902
foto's staan hier in het topic btw
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:48:14 #300
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_41612289
Wat een vet project is dit. ik blijf het zeker volgen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_41622162
ja als ik hem niet verkoop, die beslissing neem ik nog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')