Tot nu toe zit er alleen een nog maar een Forge Blow-off valve op (en andere velgen), maar als het goed is komt maandag de Greddy Turbo Timer eindelijk binnen. En kunnen we onder andere kijken of de 0-100km per uur echt in 7,5sec kan worden behaald.
Het plan is om er ongeveer 250pk uit te halen (standaard 170pk) wat het het maximale is met de standaard T25 turbo.
Dat betekent, andere injectoren, grotere intercooler (of van een sloop saab of volvo of HKS intercooler set), betere remschijven, brandstof pomp etc. En als laatst moet de auto nog een andere kleur krijgen hoogstwaarschijnlijk wordt dit de kleur Bayside Blue, waarin de meeste Nissan Skyline's (R34) gespoten zijn.
Er moet dus nog erg veel gebeuren, en leren wat wij beide zijn beginners wat auto's betreft.
Vorderingen zullen uiteraard hier vermeld worden. Meningen en opmerkingen zijn uiteraard welkom.
Body kit komt waarschijnlijk helemaal aan het eind, samen met het overspuiten van de auto, waarschijnlijk wordt het dan de Veilside body kit, maar daar zijn we nog niet helemaal over uit.
quote:Nee is niet dom hoor, een blow-off valve ook wel dumpvalve genoemd zorgt ervoor dat de druk uit het inductie systeem gaat als je geen gas meer geeft.
Op zondag 7 september 2003 13:05 schreef Metro2005 het volgende:
ik zal wel dom zijn maar wat doet een blow-off valve
Het loslaten van die druk brengt ook een leuk whoosh geluid met zich mee.
[Dit bericht is gewijzigd door noidea op 07-09-2003 13:24]
quote:Een porsche 924 bedoel je? die is wel wat boller, deze heeft wat rechtere lijnen, en is sneller dat die slome porsche (tenminste zover ik me kan herinneren)
Op zondag 7 september 2003 13:15 schreef Emphemeris het volgende:
Model heeft een beetje weg van die foute porsche
Of de Veilside body kit
De verwachting is ongeveer 1 tot 1,5 jaar als er geen onverwachte dingen tussen komen.
quote:Zo, doe onderste is wel prachtig.
Op zondag 7 september 2003 18:31 schreef noidea het volgende:
Ja die koplampen vinden wij ook wat minder, of er komen 2 lampjes per unit in, en ze gaan half open.
[afbeelding]Of de Veilside body kit
[afbeelding]De verwachting is ongeveer 1 tot 1,5 jaar als er geen onverwachte dingen tussen komen.
en die sleepy eyes, prachtig.
Veilside body kit is erg mooi ja, maar daar is de prijs ook naar (minstens 1400 euro).
maar goed een blow of valve zorgt in eerste instantie voor het voorkomen van turbo lag (stilvallen van het turbowiel), hetgeen je tijden bij optrekken bijzonder vertraagd. en in tweede niet minder belangrijke mate de voornoemde schade door het tegen de richting indraaien van het turbine wiel
maar keep up the good work!!
BOOOOOOZZZZT hehe
Gisteren heb ik de Greddy Turbo Timer ingebouwd (foto's komen nog) na veel geklooi, zat tie er 3 uur later in.
Gelukkig deed alles het en nu berekent hij zelf (aan de hand van RPM) hoe lang de auto stationair moet blijven draaien om de turbo goed af te laten koelen.
Dus gewoon het sleuteltje uit het contact de deur op slot, en hij gaat vanzelf uit na de berekende tijd.
Op deze T Timer zitten ook andere functies, de gemeten tijden:
0-100km/u in 7,04 sec.
0-400m in 13,95 sec.
Ik ga er vanuit dat deze waardes kloppen, sinds de km/u op de wijzerplaat en de turbo timer zelf gelijk lopen.
quote:Het lijkt me geen fijn gevoel om je auto te laten staan, terwijl de motor nog loopt... Handig is het wel, als je haast hebt ofzo
Op donderdag 11 september 2003 14:14 schreef noidea het volgende:
[afbeelding]Gisteren heb ik de Greddy Turbo Timer ingebouwd (foto's komen nog) na veel geklooi, zat tie er 3 uur later in.
Gelukkig deed alles het en nu berekent hij zelf (aan de hand van RPM) hoe lang de auto stationair moet blijven draaien om de turbo goed af te laten koelen.
Dus gewoon het sleuteltje uit het contact de deur op slot, en hij gaat vanzelf uit na de berekende tijd.Op deze T Timer zitten ook andere functies, de gemeten tijden:
0-100km/u in 7,04 sec.
0-400m in 13,95 sec.Ik ga er vanuit dat deze waardes kloppen, sinds de km/u op de wijzerplaat en de turbo timer zelf gelijk lopen.
En de turbo hoeft niet af te koelen, maar de toeren moeten gewoon zakken. Als je de motor uitzet valt namelijk de olie druk weg, en de turbo wordt door olie gesmeert. ( misschien ook gekoeld? ) Iets wat met dik 100.000 rpm draait zonder smeering, ja dat gaat nou eenmaal niet goed
Maargoed, een super project! T25
Zorg er wel voor dat het niet zon pooier bak wordt, allright? zou echt zonde zijn namelijk!
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:05 schreef noidea het volgende:
Ja eerst wordt alles motorisch getuned voordat er aan het uiterlijk gewerkt wordt.
quote:
Op donderdag 11 september 2003 15:40 schreef noidea het volgende:
Oh ok weer wat geleerd, thnx
Nee we zullen er alles aan doen om het geen pooierbak te laten worden.
Was het moeilijk om die turbo timer in te bouwen? Waren de instructies compleet? En generiek, of ook specifieke details voor de 200sx?
Hoeveel heeft ie gelopen? En welk bouwjaar?
quote:Ik dacht dat je JUIST de auto ff stationair moest laten draaien / 'uitrazen' deze te laten afkoelen en te zorgen dat er geen extra olie achterblijft wanneer je de auto uitzet ? Dit vooral na lange stukken op hoge snelheid -> heter / meer olie gebruik en als je dan in 1x de motor uitzet (ook al sta je 5 sec stationair) zou een restje van die extra olie blijven hangen in de turbo wat ie niet leuk vind op de lange termijn
Op donderdag 11 september 2003 14:43 schreef stienus5gtturbo het volgende:[..]
En de turbo hoeft niet af te koelen, maar de toeren moeten gewoon zakken. Als je de motor uitzet valt namelijk de olie druk weg, en de turbo wordt door olie gesmeert. ( misschien ook gekoeld? ) Iets wat met dik 100.000 rpm draait zonder smeering, ja dat gaat nou eenmaal niet goed
quote:Je moet m ook wel laten uitlopen, maar de reden is niet koeling. De reden is dat de turbo minder lang op slechte smeering loopt. Zoals ik al eerder zei, als de motor uitstaat, is er geen oliedruk, dus geen smeering.
Op donderdag 11 september 2003 16:25 schreef renkie het volgende:[..]
Ik dacht dat je JUIST de auto ff stationair moest laten draaien / 'uitrazen' deze te laten afkoelen en te zorgen dat er geen extra olie achterblijft wanneer je de auto uitzet ? Dit vooral na lange stukken op hoge snelheid -> heter / meer olie gebruik en als je dan in 1x de motor uitzet (ook al sta je 5 sec stationair) zou een restje van die extra olie blijven hangen in de turbo wat ie niet leuk vind op de lange termijn
+ het laten afkoelen, mja dacht toch het dat het nodig was? Of heb ik het nu mis?:)
quote:Het was vrij lastig in te bouwen omdat er weinig ruimte onder het dashboard was waar je de draden en elkaar moet verbinden. En je moet het goede draadje hebben die van de ECU afkomt (voor de snelheid meter functies). Maar een goede voorbereiding is het halve werk.
Op donderdag 11 september 2003 16:25 schreef StefanP het volgende:
Cool man, mooie auto ook. De kleur vind ik overigens ook wel mooi, dat blauw van de skyline vind ik persoonlijk minder.Was het moeilijk om die turbo timer in te bouwen? Waren de instructies compleet? En generiek, of ook specifieke details voor de 200sx?
Hoeveel heeft ie gelopen? En welk bouwjaar?
Aangezien de handleiding die je bij de turbo timer zelf krijgt in het Japans is had ik engelse handleiding van de Greddy site gehaald.
Die is generiek, je kan wel een speciale harness bestellen voor jouwn type auto waardoor je alleen een connector aan moet sluiten voor de contactdraden, maar uiteraard was die voor deze auto weer niet beschikbaar.
Auto is trouwens uit '91 met 144.000km op de teller.
Hier kunnen die riceboys nog wat van leren.
Hou ons op de hoogte!
Het maximale wat je uit de auto kan halen met een T28 ball bearing turbo e.d. is dik 300pk geloof ik.
En de auto is niet van mij, ik help alleen mee met tunen.
quote:ik kan je zo vertellen dat je de 4 sec niet haalt met pak m beet 250 pk... hij doet er nu 7 over zeg dat je de 5,5 haalt dan heb je ook alles.... maar goed.... hoeveel auto's in nederland doen er nu MAAR 5,5 sec over om op de 100 te komen???? je rijdt hier echtwel 90% van de auto's eruit
Op vrijdag 12 september 2003 19:22 schreef Wimo het volgende:
Echt snel? Onder de 4sec naar de 100 ... Doe eens een gok wat het ding straks gaat presteren..
Probeer niet teveel te veranderen aan de buitenkant dat maakt het alleen maar leuker als je bij het stoplicht of zoiets bent.
Succes ermee, ik hoor dan je die 250 pk haalt
Btw 750pk is maximaal haalbaar lees ik net. Dus als 250pk nog niet snel genoeg is er nog altijd uitgebreid worden.
De laatst gereden topsnelheid.
[Dit bericht is gewijzigd door noidea op 14-09-2003 11:43]
quote:Leuke foto's.
Op zondag 14 september 2003 11:37 schreef noidea het volgende:
De radio/cd speler komt volgende week, is wat mooier dan een gat.[afbeelding]
De laatst gereden topsnelheid.
En hij kan ook zo ingesteld worden zodat hij gaat piepen en het display rood wordt als je over een ingestelde snelheid gaat.
quote:Ik snap het. En misschien overbodig, maar je kunt in een 120-zone je snelheid instellen op 170 km/h zonder dat je rijbewijs in beslag genomen worden (max 50 km/h overtreding zonder dat je rijbewijs in beslag wordt genomen).
Op zondag 14 september 2003 12:38 schreef noidea het volgende:
En hij kan ook zo ingesteld worden zodat hij gaat piepen en het display rood wordt als je over een ingestelde snelheid gaat.
quote:Behalve als je er 100 mag rijden
Op zondag 14 september 2003 12:42 schreef Extremini het volgende:[..]
Ik snap het. En misschien overbodig, maar je kunt in een 120-zone je snelheid instellen op 170 km/h zonder dat je rijbewijs in beslag genomen worden (max 50 km/h overtreding zonder dat je rijbewijs in beslag wordt genomen).
quote:en wat doet ie op de 400 meter? tijd en eindsnelheid?!
Op zondag 14 september 2003 12:38 schreef noidea het volgende:
Tuurlijk wel, maar dan kan je ook zien of tie goed staat, dus dat ook je gegevens van je 0-100km/u metingen goed zijn, en de 0-400m tijden kloppen.En hij kan ook zo ingesteld worden zodat hij gaat piepen en het display rood wordt als je over een ingestelde snelheid gaat.
Een kleine ratel werd ineens een grote ratel op de snelweg, en toen was het boem, achterwielen blokkeerde en we gingen met de neus de vangrail in, wat tot gevolg had dat we met de neus tegen het verkeer in stonden. (gelukkig wel op de rechterbaan, maar helaas was er geen vluchtstrook)
Dus nu is de motor dus helemaal gaar (vastgelopen) en is er een kleine schade aan de voorkant rechts.
Foto's van de schade volgen ongetwijfeld nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |