abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12995909
Deze Nissan 200sx S13 is van een vriend van mij (sinds gisteren), het wordt een project auto, dat betekent in dit geval dat hij motorisch getuned gaat worden.


Tot nu toe zit er alleen een nog maar een Forge Blow-off valve op (en andere velgen), maar als het goed is komt maandag de Greddy Turbo Timer eindelijk binnen. En kunnen we onder andere kijken of de 0-100km per uur echt in 7,5sec kan worden behaald.

Het plan is om er ongeveer 250pk uit te halen (standaard 170pk) wat het het maximale is met de standaard T25 turbo.
Dat betekent, andere injectoren, grotere intercooler (of van een sloop saab of volvo of HKS intercooler set), betere remschijven, brandstof pomp etc. En als laatst moet de auto nog een andere kleur krijgen hoogstwaarschijnlijk wordt dit de kleur Bayside Blue, waarin de meeste Nissan Skyline's (R34) gespoten zijn.

Er moet dus nog erg veel gebeuren, en leren wat wij beide zijn beginners wat auto's betreft.
Vorderingen zullen uiteraard hier vermeld worden. Meningen en opmerkingen zijn uiteraard welkom.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 7 september 2003 @ 10:26:52 #2
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_12995937
zit er uit als een intersant project.
alleen maak het motorblok even mooi schoon want volgens mij istie best vuil.
  zondag 7 september 2003 @ 10:31:28 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_12995983
Ik wacht op verdere voorderingen. Klint als een interresant project.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_12996056
U was niet van plan om de body nog te veranderen ofzo? Andere velgen? etc. Voor de rest lijkt het me een interessant project! Suc6
pi_12996058
Het monteren van de blow-off valve vonden we iets belangrijker dan het schoonmaken van het blok.
Zodra er weer geld is volgen de vorderingen uiteraard snel.

Body kit komt waarschijnlijk helemaal aan het eind, samen met het overspuiten van de auto, waarschijnlijk wordt het dan de Veilside body kit, maar daar zijn we nog niet helemaal over uit.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_12998424
ik zal wel dom zijn maar wat doet een blow-off valve
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_12998601
quote:
Op zondag 7 september 2003 13:05 schreef Metro2005 het volgende:
ik zal wel dom zijn maar wat doet een blow-off valve
Nee is niet dom hoor, een blow-off valve ook wel dumpvalve genoemd zorgt ervoor dat de druk uit het inductie systeem gaat als je geen gas meer geeft.
Anders kan deze druk schade aan de turbine veroorzaken in de turbo.

Het loslaten van die druk brengt ook een leuk whoosh geluid met zich mee.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 7 september 2003 @ 13:15:49 #8
47081 Emphemeris
Seinfeld ownage
pi_12998612
Model heeft een beetje weg van die foute porsche
"Cause I'm like ice, buddy, if I don't like you, you've got problems." -- Kramer in "The Parking Space"[br]"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
  zondag 7 september 2003 @ 13:15:56 #9
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12998616
Erg vet, het zelf ook een 200sx s13. Uit welk jaar is ie?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_12998719
Hijs uit 1991, heb je ook dezelfde neus, of die met die rand erin?

[Dit bericht is gewijzigd door noidea op 07-09-2003 13:24]

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 7 september 2003 @ 13:23:16 #11
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12998750
nope, ik heb dezelfde neus ook uit '91 170K op de teller....als je met deze klaar bent wil ik die van mij ook wel beschikbaar stellen
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_12998951
Tuurlijk, als jij het geld hebt, lukt het best, maar jouwn 200sx is nog wel helemaal standaard?
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 7 september 2003 @ 13:37:40 #13
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12999032
yep helemaal standaard, en motorisch nog helemaal in orde. Hoeveel geld denk je kwijt te zijn voor dit project??
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_12999059
quote:
Op zondag 7 september 2003 13:15 schreef Emphemeris het volgende:
Model heeft een beetje weg van die foute porsche
Een porsche 924 bedoel je? die is wel wat boller, deze heeft wat rechtere lijnen, en is sneller dat die slome porsche (tenminste zover ik me kan herinneren)
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_13005241
Van die klapkoplampen vind ik persoonlijk heel lelijk, blijven die er op of worden ze vervangen door iets anders? Verder zie ik het wel, misschien wordt die wel heel mooi met deze koplampen. Hoelang moet het project duren Jaar, 2 jaar?
pi_13006207
Ja die koplampen vinden wij ook wat minder, of er komen 2 lampjes per unit in, en ze gaan half open.

Of de Veilside body kit

De verwachting is ongeveer 1 tot 1,5 jaar als er geen onverwachte dingen tussen komen.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_13012238
quote:
Op zondag 7 september 2003 18:31 schreef noidea het volgende:
Ja die koplampen vinden wij ook wat minder, of er komen 2 lampjes per unit in, en ze gaan half open.
[afbeelding]

Of de Veilside body kit
[afbeelding]

De verwachting is ongeveer 1 tot 1,5 jaar als er geen onverwachte dingen tussen komen.


Zo, doe onderste is wel prachtig.
  zondag 7 september 2003 @ 22:52:44 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13012550
Hey leuk project. Hopen dat het echt wat gaat worden.
Gaat er naast al dat snelheidsgeweld nog meer gebeuren, of was dat het eerst. (remmen, verlagingsset, dat soort dingen....)?

en die sleepy eyes, prachtig.

pi_13012921
Ja eerst wordt alles motorisch getuned voordat er aan het uiterlijk gewerkt wordt.
Remmen moeten uiteraard ook worden aangepast, alhoewel de standaard remmen behoorlijk wat kunnen hebben.
Mocht het nou zou zijn dat er merkbaar remkracht tekort komt, kan dat altijd nog veranderd worden.

Veilside body kit is erg mooi ja, maar daar is de prijs ook naar (minstens 1400 euro).

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  maandag 8 september 2003 @ 14:33:38 #20
67063 frank280zx
addicted to BOOOOOOOOSST
pi_13022431
jaja leuke wagen niet haha jij bedoeld de 924 en die is traag de 944 is echter een ander verhaal!!! en is optisch bijna hetzelfde op een paar breder spatborden na


maar goed een blow of valve zorgt in eerste instantie voor het voorkomen van turbo lag (stilvallen van het turbowiel), hetgeen je tijden bij optrekken bijzonder vertraagd. en in tweede niet minder belangrijke mate de voornoemde schade door het tegen de richting indraaien van het turbine wiel

speed does not kill.... stopping does!
  maandag 8 september 2003 @ 14:55:35 #21
67063 frank280zx
addicted to BOOOOOOOOSST
pi_13022861
maar wel goed bezig...!!!!!!!! eerst de motor en dat de show, want ik zie hier veel show en NO GO hehe, mooie wagens de oude s13 zijn ook erg leuk staan er twee (turbo) bij akkie stomphorst in utrecht te koop n redelijke staat ( wat verschillende kleuren plaatwerk...maar wel go) en nog twee onderdelenbakkies op gestapeld voor 800 euro iemand hier?


maar keep up the good work!!

BOOOOOOZZZZT hehe

speed does not kill.... stopping does!
pi_13094332

Gisteren heb ik de Greddy Turbo Timer ingebouwd (foto's komen nog) na veel geklooi, zat tie er 3 uur later in.
Gelukkig deed alles het en nu berekent hij zelf (aan de hand van RPM) hoe lang de auto stationair moet blijven draaien om de turbo goed af te laten koelen.
Dus gewoon het sleuteltje uit het contact de deur op slot, en hij gaat vanzelf uit na de berekende tijd.

Op deze T Timer zitten ook andere functies, de gemeten tijden:

0-100km/u in 7,04 sec.
0-400m in 13,95 sec.

Ik ga er vanuit dat deze waardes kloppen, sinds de km/u op de wijzerplaat en de turbo timer zelf gelijk lopen.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_13094991
quote:
Op donderdag 11 september 2003 14:14 schreef noidea het volgende:
[afbeelding]

Gisteren heb ik de Greddy Turbo Timer ingebouwd (foto's komen nog) na veel geklooi, zat tie er 3 uur later in.
Gelukkig deed alles het en nu berekent hij zelf (aan de hand van RPM) hoe lang de auto stationair moet blijven draaien om de turbo goed af te laten koelen.
Dus gewoon het sleuteltje uit het contact de deur op slot, en hij gaat vanzelf uit na de berekende tijd.

Op deze T Timer zitten ook andere functies, de gemeten tijden:

0-100km/u in 7,04 sec.
0-400m in 13,95 sec.

Ik ga er vanuit dat deze waardes kloppen, sinds de km/u op de wijzerplaat en de turbo timer zelf gelijk lopen.


Het lijkt me geen fijn gevoel om je auto te laten staan, terwijl de motor nog loopt... Handig is het wel, als je haast hebt ofzo

En de turbo hoeft niet af te koelen, maar de toeren moeten gewoon zakken. Als je de motor uitzet valt namelijk de olie druk weg, en de turbo wordt door olie gesmeert. ( misschien ook gekoeld? ) Iets wat met dik 100.000 rpm draait zonder smeering, ja dat gaat nou eenmaal niet goed

Maargoed, een super project! T25

Zorg er wel voor dat het niet zon pooier bak wordt, allright? zou echt zonde zijn namelijk!

Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_13096322
Oh ok weer wat geleerd, thnx
Nee we zullen er alles aan doen om het geen pooierbak te laten worden.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  donderdag 11 september 2003 @ 16:15:25 #25
33209 Juggernaut
E36 BMW 318iS executive
pi_13097290
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:05 schreef noidea het volgende:
Ja eerst wordt alles motorisch getuned voordat er aan het uiterlijk gewerkt wordt.
Heb je nog bloed onder je nagels?
pi_13097334
quote:
Op donderdag 11 september 2003 15:40 schreef noidea het volgende:
Oh ok weer wat geleerd, thnx
Nee we zullen er alles aan doen om het geen pooierbak te laten worden.
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_13097549
Cool man, mooie auto ook. De kleur vind ik overigens ook wel mooi, dat blauw van de skyline vind ik persoonlijk minder.

Was het moeilijk om die turbo timer in te bouwen? Waren de instructies compleet? En generiek, of ook specifieke details voor de 200sx?

Hoeveel heeft ie gelopen? En welk bouwjaar?

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_13097554
quote:
Op donderdag 11 september 2003 14:43 schreef stienus5gtturbo het volgende:

[..]

En de turbo hoeft niet af te koelen, maar de toeren moeten gewoon zakken. Als je de motor uitzet valt namelijk de olie druk weg, en de turbo wordt door olie gesmeert. ( misschien ook gekoeld? ) Iets wat met dik 100.000 rpm draait zonder smeering, ja dat gaat nou eenmaal niet goed


Ik dacht dat je JUIST de auto ff stationair moest laten draaien / 'uitrazen' deze te laten afkoelen en te zorgen dat er geen extra olie achterblijft wanneer je de auto uitzet ? Dit vooral na lange stukken op hoge snelheid -> heter / meer olie gebruik en als je dan in 1x de motor uitzet (ook al sta je 5 sec stationair) zou een restje van die extra olie blijven hangen in de turbo wat ie niet leuk vind op de lange termijn
+ het laten afkoelen, mja dacht toch het dat het nodig was? Of heb ik het nu mis?:)
pi_13098127
quote:
Op donderdag 11 september 2003 16:25 schreef renkie het volgende:

[..]

Ik dacht dat je JUIST de auto ff stationair moest laten draaien / 'uitrazen' deze te laten afkoelen en te zorgen dat er geen extra olie achterblijft wanneer je de auto uitzet ? Dit vooral na lange stukken op hoge snelheid -> heter / meer olie gebruik en als je dan in 1x de motor uitzet (ook al sta je 5 sec stationair) zou een restje van die extra olie blijven hangen in de turbo wat ie niet leuk vind op de lange termijn
+ het laten afkoelen, mja dacht toch het dat het nodig was? Of heb ik het nu mis?:)


Je moet m ook wel laten uitlopen, maar de reden is niet koeling. De reden is dat de turbo minder lang op slechte smeering loopt. Zoals ik al eerder zei, als de motor uitstaat, is er geen oliedruk, dus geen smeering.
Maar jij hebt ook wel gelijk, want uiteraard wordt de turbo dan minder warm, als je m ff laat uitlopen.
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_13098391
quote:
Op donderdag 11 september 2003 16:25 schreef StefanP het volgende:
Cool man, mooie auto ook. De kleur vind ik overigens ook wel mooi, dat blauw van de skyline vind ik persoonlijk minder.

Was het moeilijk om die turbo timer in te bouwen? Waren de instructies compleet? En generiek, of ook specifieke details voor de 200sx?

Hoeveel heeft ie gelopen? En welk bouwjaar?


Het was vrij lastig in te bouwen omdat er weinig ruimte onder het dashboard was waar je de draden en elkaar moet verbinden. En je moet het goede draadje hebben die van de ECU afkomt (voor de snelheid meter functies). Maar een goede voorbereiding is het halve werk.

Aangezien de handleiding die je bij de turbo timer zelf krijgt in het Japans is had ik engelse handleiding van de Greddy site gehaald.

Die is generiek, je kan wel een speciale harness bestellen voor jouwn type auto waardoor je alleen een connector aan moet sluiten voor de contactdraden, maar uiteraard was die voor deze auto weer niet beschikbaar.

Auto is trouwens uit '91 met 144.000km op de teller.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  donderdag 11 september 2003 @ 17:28:42 #31
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_13099308
Leuk project, Ik hoop dat het wat wordt!
Wil het resultaat later natuurlijk wel zien
Veel succes ermee
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  donderdag 11 september 2003 @ 19:43:41 #32
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_13102206
Kijk, dit is nou een mooie wagen. Die verdient gewoon respect

Hier kunnen die riceboys nog wat van leren.

Hou ons op de hoogte!

God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
  donderdag 11 september 2003 @ 20:24:29 #33
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_13103228
Mooie bak van Estolan or, heb er ook eentje gehad voor mijn optredens!
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  vrijdag 12 september 2003 @ 19:05:47 #34
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_13125614
MAS-TER-LIJK!!!
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_13125679
Vind je het nou niet zonde.. zoveel geld in een auto duwen die nooit echt snel gaat worden? Stel, je haalt er de max uit .. aan wat voor waardes moet je denken ?
pi_13125837
Nou zo'n 250 pk, en 0-100km/u tijd kan ik niet schatten, maar tis wel genoeg om menig auto zoek te rijden.

Het maximale wat je uit de auto kan halen met een T28 ball bearing turbo e.d. is dik 300pk geloof ik.

En de auto is niet van mij, ik help alleen mee met tunen.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_13126050
Echt snel? Onder de 4sec naar de 100 ... Doe eens een gok wat het ding straks gaat presteren..
pi_13126205
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 19:22 schreef Wimo het volgende:
Echt snel? Onder de 4sec naar de 100 ... Doe eens een gok wat het ding straks gaat presteren..
ik kan je zo vertellen dat je de 4 sec niet haalt met pak m beet 250 pk... hij doet er nu 7 over zeg dat je de 5,5 haalt dan heb je ook alles.... maar goed.... hoeveel auto's in nederland doen er nu MAAR 5,5 sec over om op de 100 te komen???? je rijdt hier echtwel 90% van de auto's eruit en het gaat ook om de eigenaar... wat wil hij.... ik denk dat hij meer als tevreden is met 5,5sec (zou ik ook zijn )
Hopeloos benzine verslaafd
pi_13126317
Leuk project.

Probeer niet teveel te veranderen aan de buitenkant dat maakt het alleen maar leuker als je bij het stoplicht of zoiets bent.

Succes ermee, ik hoor dan je die 250 pk haalt

pi_13126331
0-100 tijd is niet in te schatten, ligt aan te veel factoren.
4 sec is wel erg snel, tenminste zonder NOS.

Btw 750pk is maximaal haalbaar lees ik net. Dus als 250pk nog niet snel genoeg is er nog altijd uitgebreid worden.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_13126538
Gave auto, ik ga dit topic zeker in de gaten houden.
In de Max Power stond ooit een Japanse 200SX met 600pk, het coole was dat die er ook nog redelijk standaard uitzag, dan heb je dus echt een wolf in schaapskleren.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_13126594
Het is ook beter om em in elk geval op de standaard hoogte te houden, dan kan je nog normaal drempels nemen, en hoef je niet bang te zijn om je dure mooie bumper eraf te rijden.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_13155712
Hier de beloofde foto's van de Turbo Timer, dit is een tijdelijke oplossing hoe die nu zit ingebouwd.
Oh en de radio/cd speler komt volgende week, is wat mooier dan een gat.


De laatst gereden topsnelheid.

[Dit bericht is gewijzigd door noidea op 14-09-2003 11:43]

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_13156628
quote:
Op zondag 14 september 2003 11:37 schreef noidea het volgende:
De radio/cd speler komt volgende week, is wat mooier dan een gat.

[afbeelding]

[afbeelding]
De laatst gereden topsnelheid.


Leuke foto's. Maar heb je geen kilometerteller op je dashboard?
pi_13156700
Tuurlijk wel, maar dan kan je ook zien of tie goed staat, dus dat ook je gegevens van je 0-100km/u metingen goed zijn, en de 0-400m tijden kloppen.

En hij kan ook zo ingesteld worden zodat hij gaat piepen en het display rood wordt als je over een ingestelde snelheid gaat.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_13156764
quote:
Op zondag 14 september 2003 12:38 schreef noidea het volgende:
En hij kan ook zo ingesteld worden zodat hij gaat piepen en het display rood wordt als je over een ingestelde snelheid gaat.
Ik snap het. En misschien overbodig, maar je kunt in een 120-zone je snelheid instellen op 170 km/h zonder dat je rijbewijs in beslag genomen worden (max 50 km/h overtreding zonder dat je rijbewijs in beslag wordt genomen).
pi_13156792
quote:
Op zondag 14 september 2003 12:42 schreef Extremini het volgende:

[..]

Ik snap het. En misschien overbodig, maar je kunt in een 120-zone je snelheid instellen op 170 km/h zonder dat je rijbewijs in beslag genomen worden (max 50 km/h overtreding zonder dat je rijbewijs in beslag wordt genomen).


Behalve als je er 100 mag rijden
pi_13156810
quote:
Op zondag 14 september 2003 12:38 schreef noidea het volgende:
Tuurlijk wel, maar dan kan je ook zien of tie goed staat, dus dat ook je gegevens van je 0-100km/u metingen goed zijn, en de 0-400m tijden kloppen.

En hij kan ook zo ingesteld worden zodat hij gaat piepen en het display rood wordt als je over een ingestelde snelheid gaat.


en wat doet ie op de 400 meter? tijd en eindsnelheid?!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_13157019
Nee alleen de tijd, zodra je op het gas gaat, telt tie automatisch tot je de 400m hebt bereikt, en zie je de tijd staan.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_14142893
Nou het tunen gaat toch nog wat langer duren, aangezien we gister een ongelukje hebben gehad.

Een kleine ratel werd ineens een grote ratel op de snelweg, en toen was het boem, achterwielen blokkeerde en we gingen met de neus de vangrail in, wat tot gevolg had dat we met de neus tegen het verkeer in stonden. (gelukkig wel op de rechterbaan, maar helaas was er geen vluchtstrook)

Dus nu is de motor dus helemaal gaar (vastgelopen) en is er een kleine schade aan de voorkant rechts.

Foto's van de schade volgen ongetwijfeld nog.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')