abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 september 2004 @ 02:12:39 #1
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21720217
Game on

Wedstrijd Element vorige meet: Email Borelius met de namen van de drie mooiste foto's (al dan niet ge-photo-shopped) die jij gemaakt hebt op de Flevoland-meet-deze worden apart ergens neergezet, en eventueel voor publiek opengesteld...

Vorige deeltje: Fotomeet #8 - we gaan vrolijk verder....

Naarden Meet
Plek des onheils: Omgeving Naarden
Datum: 24 oktober
Tijd: 11:00 officiele NL tijd op een nog nader te bepalen locatie
extra info: n.n.t.b.

De Foto-Nerds & Nerdinnen en enthousiastelingen:
Bowiefan
Dawg
Dr_Flash
ElsCapone
Faithy
Gutteguttegut
Hayk
JeroenH
luap
Oceanonix
Offy
Ouwesok
PdeHoog
Qltel
Rewimo
RubberDuckey
Shark.Bait
Subhuman
Xilantof

De Twijfelaars & Weet-het-nog-niet-zeker:
Alfisti
Auticia
Beertje_
Borelius
Chevalric
De_Warme_bakker
Fotoloog
KamikazeKoe
m-niki
Pascalheister
Pea4Fun
Re
Rique
Robertje
RonaldV

-----

Blijdorp Meet
Plek des onheils: Diergaarde Blijdorp
Datum: 26 september
Tijd: 11:00 bij de Oceanium ingang
extra info: http://www.blijdorp.nl/

De paparazzi's:
De_Warme_bakker
Hayk
Ouwesok
pbb
PdeHoog
Rique
Robertje
Rubberduckey
Shark.Bait
Xilantof

Twijfelaars & Weet-nog-Niets
Auticia
Bowiefan
mvdlubbe
Oceanonix
Pea4Fun

En de volgende meets zijn er ook nog:

FOT mini-meet Groningen!
FOT mini-meet Utrecht

Kijk of je erbij staat als je twijfelt of zeker wilt langskomen, geef anders een spreekwoordlijke gil

Hierbij wil ik vragen of iemand ander deze lijst bijhoudt (Xilantof misschien?); ik ga met vakantie.

[ Bericht 47% gewijzigd door Shark.Bait op 03-09-2004 02:25:31 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_21721036
Als ik het zo bekijk, dan gaat de meeste voorkeur uit naar de drie beste van je totaal, dus ongeacht van welk model. Dat is ook mijn persoonlijke voorkeur. Zullen we dan maar bij deze democratisch besluiten dat dit het wordt, anders blijven we eindeloos voortdobberen zonder dat er wat gebeurt.
Ik ga straks eerst naar mijn werk, maar dan kan ik vanavond een start maken om THE BEST OF in productie te nemen. Dat wordt dus: werk-in-uitvoering
...niet geschoten is altijd mis...
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2004 @ 07:33:53 #3
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21721126
tvp
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21723613
hey shark was je gister niet jarig? nog gefeliciteerd iig
pi_21724533
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 07:06 schreef Borelius het volgende:
Zullen we dan maar bij deze democratisch besluiten dat dit het wordt, anders blijven we eindeloos voortdobberen zonder dat er wat gebeurt.
Eensch!
I am ambitious for a motley coat
pi_21724991
quote:
Als ik het zo bekijk, dan gaat de meeste voorkeur uit naar de drie beste van je totaal, dus ongeacht van welk model. Dat is ook mijn persoonlijke voorkeur. Zullen we dan maar bij deze democratisch besluiten dat dit het wordt, anders blijven we eindeloos voortdobberen zonder dat er wat gebeurt.
Ik ga straks eerst naar mijn werk, maar dan kan ik vanavond een start maken om THE BEST OF in productie te nemen. Dat wordt dus: werk-in-uitvoering
Maar we hebben het dus wel over de MODELfoto's, in dat geval heb ik je er 3 gemaild
(eigenlijk vind ik die ik van jou gemaakt heb 1 van mijn beste )
pi_21725024
quote:
Zullen we dan maar bij deze democratisch besluiten dat dit het wordt, anders blijven we eindeloos voortdobberen zonder dat er wat gebeurt.
Ik vind 't écht super, Borelius, hoeveel werk je erin steekt!!! En ik ben benieuwd naar het resultaat!
pi_21728067
tvptjuh
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  vrijdag 3 september 2004 @ 15:18:03 #9
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21728405
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:19 schreef pascalheister het volgende:
hey shark was je gister niet jarig? nog gefeliciteerd iig
nee leg uit , ik snap em niet....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_21730668
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 12:32 schreef Bowiefan het volgende:
[..]Maar we hebben het dus wel over de MODELfoto's, in dat geval heb ik je er 3 gemaild
(eigenlijk vind ik die ik van jou gemaakt heb 1 van mijn beste )
Het grappige is dat mijn leukste er eentje is waar jij op staat, maar dat is echt toeval!
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 12:34 schreef Hayk het volgende:
[..] Ik vind 't écht super, Borelius, hoeveel werk je erin steekt!!! En ik ben benieuwd naar het resultaat!
Eigenlijk is dat computer-gedoe mijn grootste hobby en staat fotografie daar vlak achter. Maar fotograferen deed ik al toen de PC nog niet bestond!
pi_21731511
Morgen mail ik je naamgenoot! En heb je dat schouderklopje voor al je inspanningen al gehad?
pi_21731549
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 15:18 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

nee leg uit , ik snap em niet....
zag het ergens in een topic staan, mja klopt dus niet
  vrijdag 3 september 2004 @ 18:53:49 #13
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21732211
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 18:12 schreef pascalheister het volgende:
zag het ergens in een topic staan, mja klopt dus niet
Aha.. ik heb anderen die in mijn fotoboek gereageerd hebben ook aangesproken; mijn verjaardagsdatum staat al een hele lange tijd op 0000-00-00. Blijkbaar kan het fotoboekk er niet tegen
pi_21732303
Ach dan feliciteren jullie mij toch. Want ik ben vandaag jarig
pi_21733493
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 18:10 schreef dawg het volgende:
Morgen mail ik je naamgenoot! En heb je dat schouderklopje voor al je inspanningen al gehad?
Ja, best wel vaak eigenlijk, de meesten zijn wat dat betreft erg attent. En ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik dat niet leuk vind. Het geeft je toch het idee dat je het niet alleen maar doet omdat het leuk is voor jezelf, anderen stellen het gelukkig ook op prijs. Wat dat betreft is dit forum een buitengewoon leuk forum en ik ben er best blij om dat ik daar aan mee mag doen!!

@Oceanonix:
Jippie, weer een jaar erbij, van harte gefeliciteerd en nog een leuke avond, morgen vieren zeker?
pi_21734220
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 18:59 schreef Oceanonix het volgende:
Ach dan feliciteren jullie mij toch. Want ik ben vandaag jarig [afbeelding]
G E F E L I C I T E E R D ! !
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  vrijdag 3 september 2004 @ 20:45:53 #17
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_21734404
quote:
Feli !!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 3 september 2004 @ 20:56:36 #18
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21734614
quote:
Gefeliciteerd
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21735579
quote:
gefeliciteerd
pi_21735913
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 07:33 schreef Xilantof het volgende:
tvp
I bet you are flying inside.
pi_21735926
quote:
Gefeliciteeeerd! .
  vrijdag 3 september 2004 @ 21:59:11 #22
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21736116
quote:
Bij deze: Van Harte!
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 3 september 2004 @ 22:47:01 #23
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21737539
Hopelijk heb ik bij de volgende meet een middenformaatscanner staan. Huidige gang van zaken ging me toch wel een tikkie langzaam, en da's best jammer, want er komen buitengewoon aardige plaatjes uit de tweeoog

Bij wijze van voorproefje:

altijd jammer dat je met een flatbedscanner niet het onderste uit de kan haalt
  vrijdag 3 september 2004 @ 23:00:38 #24
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_21737857
tvp
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 4 september 2004 @ 10:04:53 #25
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21742649
Zow, scanner ingeregeld

Verschil tussen twee machines goeddeels opgeheven

FTP-verbinding met Borelius getest

Laat het nou maar regenen, Ouwesok heeft nog wel wat te doen
  FOK!fotograaf zaterdag 4 september 2004 @ 17:29:12 #26
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21749493
we zijn benieuwd Ouwesok

ik iig wel
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21753450
Ik heb er lekker al eentje bekeken (meer is er ook nog niet), erg mooi hoor!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 4 september 2004 @ 21:06:22 #28
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21753595
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 20:58 schreef Borelius het volgende:
Ik heb er lekker al eentje bekeken (meer is er ook nog niet), erg mooi hoor!
Die was om even de ftp-verbinding te leggen en te testen. Hij liep vanmorgen als een tierelier. Inmiddels begint het scanwerk wat vorm te krijgen, waarschijnlijk gaat morgenochtend er weer een aantal op transport.
De kwaliteit is voor flatbedscans niet echt slecht, maar het verlangen naar een middenformaat negatiefscanner begint zo langzamerhand hoogtij te vieren.
pi_21753750
Re, wil je nog even aan geven welke drie je mee wil laten doen, want je eerstje lijstje was dus te lang.

Ik ga zo meteen mailtjes versturen waarin iedere deelnemer van de Lelystad meeting een eigen login-name (zijn/haar nickname in Fot) en een willekeurig gegenereerd wachtwoord krijgt toegewezen om met de best-of van de Lelystad-meet mee te kunnen doen. Er zijn echter pas 3 mensen met een lijstje:
Bowiefan, Rewimo en Borelius (ikzelf dus), dat zijn dus pas 9 foto's. Die van Re moet nog worden aangepast.
Als iemand mijn mail niet ontvangen heeft dan nog even een berichtje naar borelius@quicknet.nl.

Ik heb alleen de deelnemers (inclusief de modellen) een toegang gestuurd, maar wat mij betreft mogen ook mensen die we tot de vaste serieuze fot-groep mogen rekenen ook meedoen, want vind de rest daarvan?
Eventueel kan ik het ook zo maken dat ze wel kunnen kijken, maar niet kunnen stemmen. We kunnen zelfs zover gaan dat ze wel mogen stemmen, maar dat deze stemmen apart geteld worden.

Verder wil ik weten of jullie een tussenstand willen zien en zo ja, alleen hoeveel stemmen en het gemiddelde of ook wie welk cijfer heeft gegeven?

Ik hoor het wel, suggesties a.u.b.!!
  zaterdag 4 september 2004 @ 21:42:42 #30
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21754291
Borelius, ik ga meteen even mijn top3 maken Moet ik de foto's ook meesturen of voldoet alleen de naam ook? (ze staan namelijk ook gewoon in mijn mapje op je site)

Wat mij betreft mogen de vaste FOT-bezoekers ook gewoon kijken + stemmen. (dus iedereen die ook het wachtwoord voor de site gekregen heeft) Tussenstand hoeft van mij niet perse, kan alleen maar beinvloeden misschien. Maar op het eind is het misschien wel leuk om te zien wie welke foto's het mooist vind.

En om je ego nog een beetje te strelen: Thumbs up
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_21754482
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 21:42 schreef Offy het volgende:
Borelius, ik ga meteen even mijn top3 maken Moet ik de foto's ook meesturen of voldoet alleen de naam ook? (ze staan namelijk ook gewoon in mijn mapje op je site)

Wat mij betreft mogen de vaste FOT-bezoekers ook gewoon kijken + stemmen. (dus iedereen die ook het wachtwoord voor de site gekregen heeft) Tussenstand hoeft van mij niet perse, kan alleen maar beinvloeden misschien. Maar op het eind is het misschien wel leuk om te zien wie welke foto's het mooist vind.

En om je ego nog een beetje te strelen: Thumbs up
Was ik vergeten te zeggen, als je de bewuste foto's al een keer ge-upload hebt en er hoeft niets veranderd te worden, dan volstaat een lijstje met de drie foto's daarin genoemd.

En wat het kijken/stemmen, dat is exact zoals ik er zelf ook over denk!

Met mijn ego gaat het prima hoor, dank jewel, het is mijn fysiek dat me nog steeds parten speelt. maar gelukkig kan ik mijn hobbies nog steeds uitvoeren!
pi_21755312
Borelius, mijn lijstje had je toch ook al? en wat mij betreft mogen de vaste bezoekers ook toegang hoor!
pi_21755387
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 22:31 schreef ElsCapone het volgende:
Borelius, mijn lijstje had je toch ook al? en wat mij betreft mogen de vaste bezoekers ook toegang hoor!
Ja, over het hoofd gezien, ik ga ze er bij zetten!
  FOK!fotograaf zaterdag 4 september 2004 @ 22:36:49 #34
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21755406
ik zie dat ik een mailtje heb in mijn ongewenste post, gelijk ff aanpassen dus.
als hotmail mee werkt.
zal wel morgen worden dus.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21755454
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 22:36 schreef Borelius het volgende:

[..]

Ja, over het hoofd gezien, ik ga ze er bij zetten!
Dan mag je mijn mailtje als niet gezonden beschouwen
pi_21756088
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 22:36 schreef Xilantof het volgende:
ik zie dat ik een mailtje heb in mijn ongewenste post, gelijk ff aanpassen dus.
als hotmail mee werkt.
zal wel morgen worden dus.
Dat moet ik nog even melden, omdat het bericht dat ik verstuurd heb aan een ieder als automatische post is gegenereerd, zien sommige spam-filters het wellicht als Spam of zo...

Op dit moment het ik de foto's van mezelf, Bowiefan, Els Capone, Offy, PdeHoog en Rewimo verwerkt op de Best-Of-Site....
pi_21756520
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 21:14 schreef Borelius het volgende:
verhaal
Wat mij betreft mag iedereen het zien en stemmen
mag gescheiden, maar hoeft op zich niet.
maar geen tussenstanden
achteraf zou ik het wel leuk vinden om wat te zien, is er trouwens de mogelijkheid tot het toelichten van de stem? Lijkt mij erg interessant om te zien waarom iemand een foto welke waardering geeft (kun je wat van leren misschien)
Verder lijkt het me handig om een sluitingsdatum in te stellen.
  FOK!fotograaf zaterdag 4 september 2004 @ 23:38:02 #38
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21756555
Borelius:
netjes gedaan allemaal!
ik mail je morgen mijn eigen top 3 denk ik.
ik moet ff kiezen enzo.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21756583
Oke, Bowiefan, jij denkt er al net zo over, een einddatum lijkt me prima, maar eerst moeten we van iedereen een lijstje hebben en van Ouwesok zelfs nog de foto's.
pi_21756638
Oke, ik zie morgen wel weer of er nog meer binnenkomt, ik ga nu weer eens pitten, het is nog wel vroeg, maar dat lijf van me schijnt het momenteel nodig te hebben, vooruit dan maar.
pi_21756697
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 23:42 schreef Borelius het volgende:
Oke, ik zie morgen wel weer of er nog meer binnenkomt, ik ga nu weer eens pitten, het is nog wel vroeg, maar dat lijf van me schijnt het momenteel nodig te hebben, vooruit dan maar.
trustuuuhhhh
pi_21757566
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 23:39 schreef Borelius het volgende:
Oke, Bowiefan, jij denkt er al net zo over, een einddatum lijkt me prima, maar eerst moeten we van iedereen een lijstje hebben en van Ouwesok zelfs nog de foto's.
Er komen van mij ook nog foto's denk ik . Ik had nog wat op een rolletje staan en die gaan maandag of dinsdag naar de ontwikkelboer. Dinsdag of woensdag zijn ze dan weer terug
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 5 september 2004 @ 00:40:15 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21757622
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 21:14 schreef Borelius het volgende:
Re, wil je nog even aan geven welke drie je mee wil laten doen, want je eerstje lijstje was dus te lang.
ga ik doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_21758548
*kuch*

Zoals ik in het vorige deeltje al declameerde wil ik wel op het 'misschien-lijstje' voor Naarden.
pi_21758574
Naarden-Bussum is trouwens een heel mooi station (beetje Amsterdamse School).
pi_21762529
Gisteren geen tijd gehad, dus straks ff top3 samenstellen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 5 september 2004 @ 12:01:11 #47
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21762630
Momenteel staat nog steeds de flatbed te snorren. Het scannen op zich kost niet zoveel tijd, kleur en contrast weer zo krijgen dat het op een echte foto gaat lijken kost me echter nogal wat tijd, en met het huidige weer heb ik ook nog de nodige fotoplannen liggen, en nog wat digitale dingen van giseren die nog even uitgewerkt willen worden.
In de praktijk komt het er op neer dat ik nu op twee masjienz tegelijk zit te fotosoepen waarbij overigens wel het weekendregime keurig wordt aangehouden
pi_21763210
Inmiddels is de BEST_OF uitgebreid met de selectie van Re, tevens waren zijn foto's aanleiding de site licht aan te passen, d.w.z. de kleine foto's zijn klikbaar geworden, waardoor in een apart venster een grotere versie wordt geladen om de foto beter te kunnen beoordelen.

@Ouwesok:
Je zou wel gek zijn om met dit weer achter de PC te kruipen, ik ga zometeen ook weer naar buiten hoor!
  zondag 5 september 2004 @ 12:35:36 #49
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_21763256
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:33 schreef Borelius het volgende:
Inmiddels is de BEST_OF uitgebreid met de selectie van Re, tevens waren zijn foto's aanleiding de site licht aan te passen, d.w.z. de kleine foto's zijn klikbaar geworden, waardoor in een apart venster een grotere versie wordt geladen om de foto beter te kunnen beoordelen.

@Ouwesok:
Je zou wel gek zijn om met dit weer achter de PC te kruipen, ik ga zometeen ook weer naar buiten hoor!
Naar buiten idd,i'm off
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 5 september 2004 @ 12:43:19 #50
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21763394
Voorteken:

pi_21763523
Nog eentje dan en daarna ben ik echt even weg: ook Hayk staat bij BEST-OFF...
pi_21763567
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:01 schreef Ouwesok het volgende:
In de praktijk komt het er op neer dat ik nu op twee masjienz tegelijk zit te fotosoepen waarbij overigens wel het weekendregime keurig wordt aangehouden
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 5 september 2004 @ 13:49:09 #53
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21764556
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 22:31 schreef ElsCapone het volgende:
wat zei zegt dus
pi_21766405
Voor de blijdorpgangers-meetersmensen ( )

Ik ben naar Rome van 18 tot 25 september. Ik kom ongeveer midden in de nacht aan in Brussel, en vandaar weer terug met de bus naar Delft. Maar ik ga natuurlijk wél mee
pi_21766516
quote:
Op zondag 5 september 2004 15:36 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Voor de blijdorpgangers-meetersmensen ( )

Ik ben naar Rome van 18 tot 25 september. Ik kom ongeveer midden in de nacht aan in Brussel, en vandaar weer terug met de bus naar Delft. Maar ik ga natuurlijk wél mee
oe....jij bent echt een bikkel
pi_21766941
haha, marathon
pi_21767796
quote:
Op zondag 5 september 2004 13:49 schreef Shark.Bait het volgende:
[..] wat zei zegt dus
Ik heb al mijn mails nog eens nagekeken, diverse zijn er van jou, maar geen lijstje. Wil je hem dan nog maar een keer versturen?
  FOK!fotograaf zondag 5 september 2004 @ 16:57:53 #58
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21767866
wel gaaf De_Warme_Bakker, dat je mee gaat

zeggen PdeHoog, heb je nog ruimte in je auto?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21767987
quote:
Op zondag 5 september 2004 16:57 schreef Xilantof het volgende:

zeggen PdeHoog, heb je nog ruimte in je auto?
Voor jou? Dat moet wel lukken denk ik
pi_21768025
quote:
Op zondag 5 september 2004 16:57 schreef Xilantof het volgende:
Ik wil erg graag mee!! Denk dat het makkelijker wordt qua foto's schieten dan met zo'n hele groep...
pi_21768039
quote:
Op zondag 5 september 2004 17:06 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Ik wil erg graag mee!! Denk dat het makkelijker wordt qua foto's schieten dan met zo'n hele groep...
??

Je hebt de lijst van deelnemers nog niet gezien
  FOK!fotograaf zondag 5 september 2004 @ 17:10:27 #62
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21768078
quote:
Op zondag 5 september 2004 17:04 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Voor jou? Dat moet wel lukken denk ik
zo groot ben ik idd niet
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21768385
quote:
Op zondag 5 september 2004 17:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

??

Je hebt de lijst van deelnemers nog niet gezien
Als reactie op xilantof
  FOK!fotograaf zondag 5 september 2004 @ 17:42:06 #64
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21768615
quote:
Op zondag 5 september 2004 17:29 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Als reactie op xilantof
ikke snap hem ook niet
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21768825

Ikzelf ben de strekking ook kwijt
maargoed... laat maar zitten. Ik bedoelde volgens mij te zeggen dat het me erg leuk leek
pi_21768922
quote:
Op zondag 5 september 2004 17:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:

Ikzelf ben de strekking ook kwijt
maargoed... laat maar zitten. Ik bedoelde volgens mij te zeggen dat het me erg leuk leek

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de grootte van de groep van de vorige meet in vergelijking met de grootte van de groep van deze meet. Of de grootte van de schoolgroep waarmee je richting Italie vertrekt tov de grootte van de groep van deze meet. Of zo
  FOK!fotograaf zondag 5 september 2004 @ 18:05:21 #67
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21769066
laat maar

we hebben er gewoon allemaal zin in
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21774999
Het stemmen begint op gang te komen. Uiteraard kan ik zien wie waar op heeft gestemd en hoe. Ik zal mijn stemmen daar niet door laten beïnvloeden en ik ben niet omkoopbaar om tips van de sluier op te lichten. Maar lijstjes van anderen met hun eigen top3 zijn nog steeds welkom.
Ouwesok, heb je al weer wat klaar? Je mag ook alvast een beetje uploaden, de anderen zijn erg nieuwsgierig naar jouw bijdrage.
  FOK!fotograaf zondag 5 september 2004 @ 23:09:53 #69
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21775300
Borelius: je hebt mail
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21775683
Klopt, en deze is nu verwerkt, dus jij (Xilantof) staat ook op de BEST-OFF site. En ik ga wederom een tukkie doen. Tot morgen allemaal!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 5 september 2004 @ 23:35:35 #71
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21775900
quote:
Op zondag 5 september 2004 22:54 schreef Borelius het volgende:
Ouwesok, heb je al weer wat klaar? Je mag ook alvast een beetje uploaden, de anderen zijn erg nieuwsgierig naar jouw bijdrage.
Het meeste is inmiddels gescand en gepoetst. Morgenavond moeten de formaten nog even goedgezet worden en dan gaan ze op transport
  zondag 5 september 2004 @ 23:37:11 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21775931
die foto's van mij zien er idd niet uit zo op die site ? lijkt wel of er 10 keer sharpening en unsharp mask overheen is gegaan, da's niet de bedoeling
pi_21779550
quote:
Op zondag 5 september 2004 23:37 schreef Re het volgende:
die foto's van mij zien er idd niet uit zo op die site ? lijkt wel of er 10 keer sharpening en unsharp mask overheen is gegaan, da's niet de bedoeling
En dat is beslist niet gebeurd, ik heb ze alleen maar verkleind. Maar als je op de kleine versie klikt, verschijnt de grote versie. Als je denkt dat je een betere manier hebt om ze kleiner te maken, dan mag je deze ook opsturen, dan zet ik die er voor in de plaats.
Waarom jouw foto's er verkleind zo beroerd uit zien is mij ook een raadsel.

Verder zie ik dat er her en der al op los gestemd wordt. Het was aanvankelijk de bedoeling dat je alle foto's van iedereen beoordeelt. Ik zie dat sommigen dat (nog) niet gedaan hebben. Ik weet niet of dat het eindresultaat negatief beïnvloed, maar bij deze meld ik nog maar eens dat je elke foto mag beoordelen, behalve die van jezelf, en dat is, als alles goed is gegaan, niet mogelijk.
  FOK!fotograaf maandag 6 september 2004 @ 07:21:49 #74
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21779586
nette organisatie hoor borelius
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 6 september 2004 @ 08:38:49 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21779883
quote:
Op maandag 6 september 2004 07:04 schreef Borelius het volgende:

[..]

En dat is beslist niet gebeurd, ik heb ze alleen maar verkleind. Maar als je op de kleine versie klikt, verschijnt de grote versie. Als je denkt dat je een betere manier hebt om ze kleiner te maken, dan mag je deze ook opsturen, dan zet ik die er voor in de plaats.
Waarom jouw foto's er verkleind zo beroerd uit zien is mij ook een raadsel.
(hopelijk betere) opgestuurd
pi_21781246
quote:
Op maandag 6 september 2004 08:38 schreef Re het volgende:
[..]
(hopelijk betere) opgestuurd
Ik ben nu op mijn werk, dus ik kan er nu even niet naar kijken, maar zodra ik thuis ben zal ik ze bekijken en plaatsen, ik meld het wel even via een mailtje als ik dat gedaan heb.
  maandag 6 september 2004 @ 15:22:59 #77
331 Merel
Be here now.
pi_21785983
Zo, long time no see Werken en studeren is weer begonnen, weekendjes weg enzo... ben er maar druk mee Ben benieuwd naar de best-of site, ga nu kijken!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 6 september 2004 @ 16:00:10 #78
331 Merel
Be here now.
pi_21786640
Hij doet et niet!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_21786888
Ik ben nu op mijn werk en hij doet het hier wel, een betere test kan ik niet doen, want thuis doet ie het altijd wel. Mail even wat er niet goed gaat.
pi_21787737
Borelius, heb je mijn mail gehad?

En wb Merel.
pi_21787816
Ja Dawg, ik heb je mail gehad en je staat er bij. Ik heb je ook nog wat teruggemaild.
En de foto's van Re zijn aangepast. Lag bij jullie ook de Fok-site eruit, het laatste uur?
pi_21788597
Ok, mooi. Dadelijk ff kijken, kan hier mail niet aan.

En hier lag Fok er ook uit. Wel wat langer dan een uur overigens.
  maandag 6 september 2004 @ 20:30:26 #83
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_21789847
* pea4fun zich een beetje schaamt

Borelius doet al dat werk en ik heb nog geen best off opgestuurd. Kan het nog? en zo ja, hoeveel? Want ik heb het allemaal een beetje gemist

Ow en moet ik ze ftp-en naar een bepaalde map of mailen naar Borelius?

[ Bericht 12% gewijzigd door pea4fun op 06-09-2004 20:36:39 ]
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!fotograaf maandag 6 september 2004 @ 20:32:45 #84
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21789900
quote:
Op maandag 6 september 2004 20:30 schreef pea4fun het volgende:
* Xilantof zich een beetje schaamt

Borelius doet al dat werk en ik heb nog geen best off opgestuurd. Kan het nog? en zo ja, hoeveel? Want ik heb het allemaal een beetje gemist
3 stuks
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21790138
quote:
Op maandag 6 september 2004 20:30 schreef pea4fun het volgende:
pea4fun zich een beetje schaamt
Nou het kan nog makkelijk hoor, er zijn pas 9 (inclusief mezelf) mensen die een lijstje hebben opgegeven. En als ik de foto's al heb, hoef je ze niet nogmaal op te sturen, alleen een lijstje naar borelius@quicknet.nl .

En ja, 3 stuks!

[ Bericht 2% gewijzigd door Borelius op 06-09-2004 20:47:57 ]
  maandag 6 september 2004 @ 20:46:38 #86
52657 pea4fun
pi_21790257
quote:
Op maandag 6 september 2004 20:41 schreef Borelius het volgende:

[..]

Nou het kan nog makkelijk hoor, er zijn pas 9 (inclusief mezelf) mensen die een lijstje hebben opgegeven. En als ik de foto's al heb, hoef je ze niet nogmaal op te sturen, alleen een lijstje naar borelius@quicknet.nl .
ok thanks, ga ik nu moeilijk zoeken wat ik mijn mooiste vind.....
  maandag 6 september 2004 @ 20:52:54 #87
35485 rique
with Canon, I can
pi_21790453
Borelius, misschien een beetje een suffe opmerking maar wat is de URL ook alweer? De dingen die in mijn cache staan zijn een beetje verouderd en ik krijg steeds het verboden toegangsbord.

-edit- al gevonden

Nu maar even een top3 maken

[ Bericht 28% gewijzigd door rique op 06-09-2004 21:03:32 ]
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 6 september 2004 @ 21:24:10 #88
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21791154
Zow, de eerste tien staan erop. In de loop van vanavond volgt er meer
  maandag 6 september 2004 @ 21:28:49 #89
52657 pea4fun
pi_21791241
Pff, dat was moeilijk zeg...maar ik heb een top 3 gemaakt en opgestuurd naar borelius. Nu nog stemmen...oei....nog veel moeilijker....
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 6 september 2004 @ 21:34:01 #90
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21791364
Hé psst...Borelius.... Hoe lang duurt het ongeveer voor mijn ftp-vruchten zichtbaar worden

Mochten ze tegenvallen dan kan ik de rest nog een tikkie corrigeren
  maandag 6 september 2004 @ 21:59:23 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21791944
en psst Borelius... ik denk dat je Dawg's plaatjes misschien moet her-spellen in de urls (dwag)
pi_21792377
Oh, sorry, zat even TV te kijken. Ik ga direct aan de slag, Ouwesok!
En was ik weer een lystdectisch? Maak ik ook weer in orde...
En Pea4fun, ik zal je er bij plaatsen.
  maandag 6 september 2004 @ 22:18:41 #93
52657 pea4fun
pi_21792434
quote:
Op maandag 6 september 2004 22:16 schreef Borelius het volgende:
Oh, sorry, zat even TV te kijken. Ik ga direct aan de slag, Ouwesok!
En was ik weer een lystdectisch? Maak ik ook weer in orde...
En Pea4fun, ik zal je er bij plaatsen.
Je mag best ff TV kijken hoor Maar niet te lang natuurlijk
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 6 september 2004 @ 22:26:10 #94
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21792637
* vorderingen waarneemt

FTP loopt ineens ook stukken lekkerder
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 6 september 2004 @ 22:30:41 #95
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21792757
DanQ

Ik ga nu de rest nog 'even' bewerken en ik heb er nog een aantal te scannen.

De scans die nu op de site staan komen uit printjes die stelselmatig te groen waren. Is een redelijke heksentoer om dat allemaal weer recht te trekken en ook scherpte en contrast weer een beetje op orde te krijgen.

Voor het stof wat je bij flatbedscans stelselmatig cadeau krijgt heb ik Polaroid Dust & Scratch removal ingezet, een beretool
pi_21793057
Alles is weer bij en ook Rique staat bij THE-BEST....
Dat tooltje moet ik onthouden, kan mij ook wel eens van pas komen.
pi_21794531
Er is inmiddels 177 keer gestemd, en het album zelf is gegroeid tot 1303 foto's. Tot nu toe zou alles (inclusief de BEST-OFF) op één DVD passen en ik denk dat dit ook op het einde nog steeds lukt. Als het lukt om voor 24 oktober alles af te ronden, kan ik wellicht die dag een stapel DVD's meenemen, hoe denkt men daarover?
Interesse, bezwaren, suggesties, voorstellen en wat ik nog vergeten ben.... ????
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 6 september 2004 @ 23:40:36 #98
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21794627
quote:
Op maandag 6 september 2004 23:36 schreef Borelius het volgende:
...... Als het lukt om voor 24 oktober alles af te ronden,
Tegen die tijd heb ik die scans wel klaar
  maandag 6 september 2004 @ 23:41:47 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21794661
quote:
Er is inmiddels 177 keer gestemd, en het album zelf is gegroeid tot 1303 foto's. Tot nu toe zou alles (inclusief de BEST-OFF) op één DVD passen en ik denk dat dit ook op het einde nog steeds lukt. Als het lukt om voor 24 oktober alles af te ronden, kan ik wellicht die dag een stapel DVD's meenemen, hoe denkt men daarover?
Interesse, bezwaren, suggesties, voorstellen en wat ik nog vergeten ben.... ????
perfect idee... mooie afsluiting
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 7 september 2004 @ 00:02:25 #100
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21795119
quote:
Op maandag 6 september 2004 22:41 schreef Borelius het volgende:
Dat tooltje moet ik onthouden, kan mij ook wel eens van pas komen.
Je kunt hem zodanig sterk instellen dat ie uit een portret niet alleen de lichtjes uit de ogen retoucheert, maar ook bittere pogingen doet om de tanden van je model aan het oog te onttrekken
pi_21795438
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 00:02 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Je kunt hem zodanig sterk instellen dat ie uit een portret niet alleen de lichtjes uit de ogen retoucheert, maar ook bittere pogingen doet om de tanden van je model aan het oog te onttrekken
Daarmee kun je dus als je dat wenst ook heel leuke surrealistiche effecten bereiken.....
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 7 september 2004 @ 00:23:27 #102
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21795532
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 00:18 schreef Borelius het volgende:

[..]

Daarmee kun je dus als je dat wenst ook heel leuke surrealistiche effecten bereiken.....
Wel in combinatie met andere tools/filters.

Wat zich ook prima leent voor vervreemdingen is NeatImage of Noiseware. Wanneer je die een beetje overactief zet kun je er van die plastic huidtinten mee maken.

Ik heb intussen nog een tiental plaatjes aan mijn map toegevoegd. De rest moet nog bewerkt worden.
pi_21795575
Ja, dat klopt, ik heb met Neatimage wel eens een glad everzwijn gemaakt, idioot om te zien, maar wel apart!
  FOK!fotograaf dinsdag 7 september 2004 @ 07:19:18 #104
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21797690
ik heb vanavond pas weer tijd voor alles te checken, en ik hoop dan te stemmen.
full-time werken kost veel tijd zeg
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21798979
quote:
Goed plan! Wat stop je er toch veel werk in...
pi_21800289
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 10:02 schreef ElsCapone het volgende:
[..] Goed plan! Wat stop je er toch veel werk in...
Ach, als het idee eenmaal is uitgewerkt doet de computer de rest. Ik heb een bloedhekel aan veel handwerk, ben zelf programmeur en maak dan even gauw een tooltje voor wat ik op dat moment nodig heb. En het is ook voor een deel hobby, dus dan kijk je er toch anders tegenaan.
pi_21800531
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:33 schreef Borelius het volgende:

[..]

Ach, als het idee eenmaal is uitgewerkt doet de computer de rest. Ik heb een bloedhekel aan veel handwerk, ben zelf programmeur en maak dan even gauw een tooltje voor wat ik op dat moment nodig heb. En het is ook voor een deel hobby, dus dan kijk je er toch anders tegenaan.
Kortom: stiekem vind-ie het gewoon leuk om te doen

pi_21801385
Kan iemand me ff helpen? Ik ben ben bezig om foto's van de vorige meet te scannen maar ze worden allemaal erg donker. En ik ben geen photoshop held.
Ben nu bezig om brightness/ contrast aan te passen. Hiermee wordt het iets beter maar nog steeds niet fantastisch. Wie o wie heeft een betere oplossing?
pi_21801538
Probeer eens wat met levels Oceanonix. Zit in hetzelfde menu . Je kunt daar door met die pijltjes te spelen een en ander donkerder en lichter maken.

edit: kom anders ff op IRC . Daar zit ik nu ook
pi_21802316
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..] Kortom: stiekem vind-ie het gewoon leuk om te doen
Ja, ik vind het inderdaad heel leuk, dat heb ik al eens gezegd, daar doe ik dan ook niet stiekum meer over! Ik heb er zelfs weer het nodige van geleerd, want in dit vak ben je nooit uitgeleerd.
Maar een stukje waardering (dat krijg ik voldoende hoor) is zeker ook heel prettig.
pi_21802948
Borelius, ik ben vóór de DVD!
  FOK!fotograaf dinsdag 7 september 2004 @ 18:18:41 #112
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21808284
ik vind heto ok wel leuk zo'n DVD!
maare, hoe doen we het dan met de kosten?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21808774
ik wil niet zon DVD (ik kan er niks mee ) Ik denk dat ik wel genoeg heb aan de foto's uit 'de wedstrijd' en een reportage achtig overzicht (dus eigenlijk de foto's waar niet specifiek modellen opstaan), en dan vind ik een breedte van 750 ook nog zat
Al met al moet dat prima op een rommetje kunnen dacht ik.
pi_21809460
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 18:18 schreef Xilantof het volgende:
ik vind heto ok wel leuk zo'n DVD!
maare, hoe doen we het dan met de kosten?
Ach, inclusief een leuk hoesje, een DVD-doosje en een kleine bijdrage voor de afschrijving, hoeft dat niet duurder te zijn dan 4 Euro per stuk. Dat is toch niet te gek, hoop ik. En een CD-tje kan ook nog wel, als ik me beperk tot alleen maar het basis-fotowerk, zonder de rest er om heen.

Maar Bowiefan, hoezo heb je niets aan een DVD, wat doe je dan met je Bowie-DVD's, tegen het licht houden of liefdevol tegen je aan drukken?
pi_21811136
tja, ik heb wel zo'n stand alone DVD spelert, maar ik zie het niet zitten om op de TV door die foto's te bladeren. Mocht ik er dan nog eens wat mee willen doen, (bijv. met de foto's die men van mij heeft genomen....) Dan kan ik er dus niks mee op mijn PC.
pi_21811596
Dat begreep ik ook wel joh! Maar dan wordt het wel eens tijd voor een PC-aanpassing! Ze kosten niet veel meer tegenwoordig. Ik heb er laatst nog een paar weggegeven, ik heb nu twee DVD-branders er in zitten. Handig voor .... je weet wel.
pi_21811662
Oh ja, zou ik bijna vergeten: meer foto's van Ouwesok erbij, en een directory met foto's van Weopj bij Ptje (2 weer verwijderd) maakt de totaalstand nu op 1320 !!
En de top3 van Ptje is ook opgenomen. Stemmen maar!
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 7 september 2004 @ 20:59:43 #118
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21811815
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 20:53 schreef Borelius het volgende:
Oh ja, zou ik bijna vergeten: meer foto's van Ouwesok erbij, en een directory met foto's van Weopj bij Ptje (2 weer verwijderd) maakt de totaalstand nu op 1320 !!
En de top3 van Ptje is ook opgenomen. Stemmen maar!
Mijn tweede zending is ook aangekomen zie ik net

D'r komt dus nog het een en ander die kant op, maar mijn dagen tellen ook maar vierentwintig uur (en dan die nachten nog )

[ Bericht 15% gewijzigd door Ouwesok op 07-09-2004 21:04:46 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 7 september 2004 @ 21:28:46 #119
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21812590
4 euro is zeer goed te doen Borelius!

en ik ga even met de honden lopen, en dan de foto's van Sok bekijken.
ik ben benieuwd
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 7 september 2004 @ 21:34:38 #120
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21812730
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 21:28 schreef Xilantof het volgende:
4 euro is zeer goed te doen Borelius!

en ik ga even met de honden lopen, en dan de foto's van Sok bekijken.
ik ben benieuwd
Zo, dus Sok komt na de honden
pi_21813482
Kan ik het DVDtje ophalen?
Neem ik een lege voor je mee..LOL
  FOK!fotograaf dinsdag 7 september 2004 @ 22:10:55 #122
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21813547
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 21:34 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Zo, dus Sok komt na de honden [afbeelding]
de honden beginnen te janken en te piepen
jij ook?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21813574
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 20:51 schreef Borelius het volgende:
Dat begreep ik ook wel joh! Maar dan wordt het wel eens tijd voor een PC-aanpassing! Ze kosten niet veel meer tegenwoordig. Ik heb er laatst nog een paar weggegeven, ik heb nu twee DVD-branders er in zitten. Handig voor .... je weet wel.
ik kijk er regelmatig naar
maar mijn pc verdient geen uitbreidingen meer, laatste investering was een usb hubje van 10 eur, maar dat is extern, dus makkelijk overdraagbaar naar een eventuele andere pc . Die zal er ook wel eens kijken, en ook dan kijk ik niet naar het nieuwste van het nieuwste, als dat inhoud dat er geen DVDrom inzit is het jammer, maar verre van reden om hem niet aan te schaffen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 7 september 2004 @ 22:13:25 #124
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21813607
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:10 schreef Xilantof het volgende:

[..]

de honden beginnen te janken en te piepen
jij ook?
Ik heb al een komplete tafelpoot kaalgebeten
  FOK!fotograaf dinsdag 7 september 2004 @ 22:18:35 #125
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21813735
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:13 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik heb al een komplete tafelpoot kaalgebeten [afbeelding]
whehehe

nou mag ik je gerust stellen dat ik je foto's erg gaaf vind!
erg mooi scherp en gedetailleerd enzo!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21813989
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:11 schreef Bowiefan het volgende:
[..] ik kijk er regelmatig naar
maar mijn pc verdient geen uitbreidingen meer, laatste investering was een usb hubje van 10 eur, maar dat is extern, dus makkelijk overdraagbaar naar een eventuele andere pc . Die zal er ook wel eens kijken, en ook dan kijk ik niet naar het nieuwste van het nieuwste, als dat inhoud dat er geen DVDrom inzit is het jammer, maar verre van reden om hem niet aan te schaffen.
Als ik het goed begrijp zou jij nog blij zijn met mijn oudste PC,als ik die weer ga vervangen, want die is nu al een stuk moderner dan wat je hebt. Onthoud het maar even voor de zekerheid.
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:07 schreef Gutteguttegut het volgende:
Kan ik het DVDtje ophalen?
Neem ik een lege voor je mee..LOL
Dat is voor jou een optie, 10 minuutjes rijden denk ik. Maar op dit moment is nog niet alles binnen, dus ik maak nog even niets.

En ik moet nog even bedenken hoe ik het ga doen, want er zijn nogal wat mogelijkheden. Naast het plaatsen van de foto's, kan ik een slide-show maken in DVD-kwaliteit en er zijn bijzonder fraaie digitale albums, kijk maar eens op internet naar flipalbum, heel leuk!
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 7 september 2004 @ 23:19:21 #127
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21815253
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:18 schreef Xilantof het volgende:
nou mag ik je gerust stellen dat ik je foto's erg gaaf vind!
erg mooi scherp en gedetailleerd enzo!
En dan moet je nagaan dat ik er op deze manier nog niet een kwart uithaal van wat erin zit. Met een directe scan vanuit het negatief moet het allemaal nog mooier kunnen .
pi_21819965
Je foto's zijn inderdaad erg mooi, Ouwesok! Het wachten waard
pi_21820120
Van mij staat inmiddels de laatste serie ook op de site van Borelius. Het zijn alle zwart wit foto's.
Ze zijn ingescant en helaas niet van een zo heel goede kwaliteit.
Voor alle modellen geldt dat ze een afdruk krijgen.
pi_21823250
Zojuist mijn fotorolletjes van Londen opgehaald. Hier stonden ook nog 20 foto's van de meet op. Er komt dus nog wat aan van mij. Dat zal morgen of vrijdag gebeuren
  woensdag 8 september 2004 @ 17:47:08 #131
52657 pea4fun
pi_21823331
Borelius, als je een dvd wil maken, moet je dan de foto's niet in hoge resolutie hebben? Ik heb de mijne allemaal verkleind naar je site gestuurd.
pi_21824521
quote:
Op woensdag 8 september 2004 17:47 schreef pea4fun het volgende:
Borelius, als je een dvd wil maken, moet je dan de foto's niet in hoge resolutie hebben? Ik heb de mijne allemaal verkleind naar je site gestuurd.
Ik kan eindelijk weer op het Forum komen, dat lag er weer een pittig tijdje uit. Ik had je vraag al wel gezien, maar voor ik kon reageren was het over en uit.
Maar het lijkt me als je dat lukt wel beter om de grotere versies te uploaden. Dat mag in dezelfde directory over de oude heen, dat maakt voor het album niets uit. En uiteraard geldt dit voor anderen natuurlijk ook.
  FOK!fotograaf woensdag 8 september 2004 @ 20:29:28 #133
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21824683
dan mag ik wel beginnen met uploaden
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 8 september 2004 @ 20:29:50 #134
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21824693
quote:
Op woensdag 8 september 2004 10:29 schreef Oceanonix het volgende:
Voor alle modellen geldt dat ze een afdruk krijgen.
Voor afdrukken van mijn foto's zullen de modellen nog een beetje extra geduld moeten oefenen, dat laat ik even wachten tot ik een nieuwe scanner heb omdat ik dan zelf de regie over de kwaliteit hou

Intussen wordt het ook tijd om al eens vooruit te kijken naar de Naardense meet. Misschien is het ook hier weer handig om een keer een pilotmeet op poten te zetten om te kijken hoe we de dag het beste indelen en om eventuele knelpunten te onderkennen.

Daarvoor zijn nodig: Een drietal fotografen en een model. Misschien kunnen zich een aantal gegadigden aanmelden voor de verkenningstocht
pi_21825876
Uiteraard afhankelijk van de datum stel ik me kanditaat voor de vacature van fotograaf. Ben wel eens in Naarden geweest (is dat misschien handig?).
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 8 september 2004 @ 21:48:57 #136
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21826464
quote:
Op woensdag 8 september 2004 21:17 schreef Oceanonix het volgende:
Ben wel eens in Naarden geweest (is dat misschien handig?).
Versta je ze een beetje
pi_21826565
hè gezellig, weer een pilotmeet, mag ik mee? Ik heb komend weekend alle tijd
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 8 september 2004 @ 22:23:16 #138
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21827501
quote:
Op woensdag 8 september 2004 21:52 schreef Bowiefan het volgende:
hè gezellig, weer een pilotmeet, mag ik mee? Ik heb komend weekend alle tijd
Ik helaas niet 't kan niet altijd feest zijn....hoewel..

Meet is zelf pas in de tweede helft van oktober, d'r is dus nog alle tijd om van alles en nog wat uit te proberen.
pi_21827652
quote:
Op woensdag 8 september 2004 21:48 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Versta je ze een beetje
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 8 september 2004 @ 22:32:28 #140
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21827717
quote:
Op woensdag 8 september 2004 22:29 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

De plaatselijke bevolking daar. Altijd makkelijk als we een tolk bij de hand hebben .
  woensdag 8 september 2004 @ 22:32:46 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21827729
quote:
Op woensdag 8 september 2004 22:29 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

ken je het wereldberoemde Naardens accent niet?
  woensdag 8 september 2004 @ 22:48:16 #142
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_21828115
quote:
Op woensdag 8 september 2004 22:32 schreef Re het volgende:

[..]

ken je het wereldberoemdruchte Naardens accent niet?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_21828423
nee maar we hebben toch een tolk?
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 8 september 2004 @ 23:06:55 #144
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21828593
quote:
Op woensdag 8 september 2004 23:00 schreef Oceanonix het volgende:
nee maar we hebben toch een tolk?
Beetje backup kan geen kwaad, voor je het weet loopt er ergens een sprinkhaan rond
pi_21828857
Is dit het spelletje hints?
pi_21829113
Nee hoor
Maar jij weet wie ik bedoel?
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 8 september 2004 @ 23:29:20 #147
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21829144
quote:
Op woensdag 8 september 2004 23:18 schreef Borelius het volgende:
Is dit het spelletje hints?
pi_21829322
Ik ga daar eens een nachtje over slapen.....
pi_21832630
Goedemorgen allemaal, het album is dankzij PdeHoog wederom gegroeid, tussenstand: 1337 stuks!
Zo en nu weer naar mijn werk....
pi_21833333
Ik ben erbij, 26 september in Blijdorp.
En ik neem mijn man ook mee. .
pi_21833346
Ik ben er niet bij in Naarden, moet werken. .
pi_21833642
quote:
Op donderdag 9 september 2004 09:37 schreef Auticia het volgende:
Ik ben erbij, 26 september in Blijdorp.
quote:
Op donderdag 9 september 2004 09:38 schreef Auticia het volgende:
Ik ben er niet bij in Naarden, moet werken. .

Jammer
pi_21833942
quote:
Op donderdag 9 september 2004 09:37 schreef Auticia het volgende:
Nog gefeliciteerd
ik heb vast iets moois gemist

pi_21837110
quote:
Op donderdag 9 september 2004 10:24 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Nog gefeliciteerd
ik heb vast iets moois gemist

.
pi_21837625
Updateje (op verzoek van Shark.Bait)

Naarden Meet

Bowiefan
Dawg
Dr_Flash
ElsCapone
Faithy
Gutteguttegut
Hayk
JeroenH
luap
Oceanonix
Offy
Ouwesok
PdeHoog
Qltel
Rewimo
RubberDuckey
Shark.Bait
Subhuman
Xilantof

Alfisti
Auticia moet helaas werken
Beertje_
Borelius
Chevalric
De_Warme_bakker
Fotoloog
KamikazeKoe
m-niki
Pascalheister
Pea4Fun
Re
Rique
Robertje
RonaldV

-----

Blijdorp Meet

De paparazzi's:
Auticia
De_Warme_bakker
Hayk
mvdlubbe
Ouwesok
pbb
PdeHoog
Rique
Robertje
Rubberduckey
Shark.Bait
Xilantof

Bowiefan
Oceanonix
Pea4Fun

FOT mini-meet Groningen!
FOT mini-meet Utrecht

Kijk of je erbij staat als je twijfelt of zeker wilt langskomen, geef anders een spreekwoordlijke gil
  FOK!fotograaf donderdag 9 september 2004 @ 17:38:22 #156
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21842382
Leuk Auticia! dat je mee gaat naar blijdorp
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21843086
Zeg, hoeveel keer moet ik nog aangeven dat ik er in Naarden ook wel bij wil zijn?

Zeg dan gewoon eerlijk dat mijn aanwezigheid niet gewenst is...

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2004 18:21:28 ]
  FOK!fotograaf donderdag 9 september 2004 @ 18:54:03 #158
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21843721
quote:
Op donderdag 9 september 2004 18:21 schreef k_man het volgende:
Zeg, hoeveel keer moet ik nog aangeven dat ik er in Naarden ook wel bij wil zijn?

je bent van harte welkom
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf donderdag 9 september 2004 @ 18:57:22 #159
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21843760
Naarden Meet

Bowiefan
Dawg
Dr_Flash
ElsCapone
Faithy
Gutteguttegut
Hayk
JeroenH
k_man
luap
Oceanonix
Offy
Ouwesok
PdeHoog
Qltel
Rewimo
RubberDuckey
Shark.Bait
Subhuman
Xilantof

Alfisti
Beertje_
Borelius
Chevalric
De_Warme_bakker
Fotoloog
KamikazeKoe
m-niki
Pascalheister
Pea4Fun
Re
Rique
Robertje
RonaldV

-----

Blijdorp Meet

De paparazzi's:
Auticia
De_Warme_bakker
Hayk
mvdlubbe
Ouwesok
pbb
PdeHoog
Rique
Robertje
Rubberduckey
Shark.Bait
Xilantof

Bowiefan
Oceanonix
Pea4Fun

FOT mini-meet Groningen!
FOT mini-meet Utrecht

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21849652
quote:
Op donderdag 9 september 2004 18:21 schreef k_man het volgende:

je staat er toch gewoon bij
pi_21858886
woehoeh Naarden!

ik twijfel nog wel hoor, dawg, maar ach, ik heb nu toch geen flikker te doen op mijn stage, laat ik eens kijken wat voor moois Naarden te bieden heeft..
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_21859666
Zet mij bij beide meets maar even tussen de "nog niet weter's".....
pi_21859733
dit vind ik mooie foto's van Naarden gemaakt (door anderen)...

gemaakt door Didier DeHove, november 2003:

gemaakt door ErikJan Geniets:

linkje naar foto (gifje) : http://www.artisans-naarden.nl

deze gaat me meer om dat wat naast het orgel zit: de bogen en de ramen en dat heldere wit:

gemaakt door Rien Westerhout:

(hij hoort kleiner, zo issie wel erg brak zie ik...)
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
pi_21859775
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:24 schreef m-niki het volgende:
dit vind ik mooie foto's van Naarden gemaakt (door anderen)...

gemaakt door Didier DeHove, november 2003:
[afbeelding]

gemaakt door ErikJan Geniets:
[afbeelding]

linkje naar foto (gifje) : http://www.artisans-naarden.nl

[afbeelding]

deze gaat me meer om dat wat naast het orgel zit: de bogen en de ramen en dat heldere wit:
[afbeelding]

gemaakt door Rien Westerhout:
[afbeelding]
(hij hoort kleiner, zo issie wel erg brak zie ik...)
Hier heeft iemand duidelijk echt NIETS te doen
pi_21859812
Naarden Meet

Bowiefan
Dawg
Dr_Flash
ElsCapone
Faithy
Hayk
JeroenH
k_man
luap
Oceanonix
Offy
Ouwesok
PdeHoog
Qltel
Rewimo
RubberDuckey
Shark.Bait
Subhuman
Xilantof

Alfisti
Beertje_
Borelius
Chevalric
De_Warme_bakker
Fotoloog
Gutteguttegut
KamikazeKoe
m-niki
Pascalheister
Pea4Fun
Re
Rique
Robertje
RonaldV

-----

Blijdorp Meet

De paparazzi's:
Auticia
De_Warme_bakker
Hayk
mvdlubbe
Ouwesok
pbb
PdeHoog
Rique
Robertje
Rubberduckey
Shark.Bait
Xilantof

Bowiefan
Gutteguttegut
Oceanonix
Pea4Fun

FOT mini-meet Groningen!
FOT mini-meet Utrecht

[ Bericht 0% gewijzigd door PdeHoog op 10-09-2004 16:39:45 ]
pi_21860068
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:27 schreef PdeHoog het volgende:
...blah
Er is echt maar 1Gutteguttegut hoor
en die twijfeld nog over Naarden........
pi_21860806
Ik weet niet zeker meer of ik het al gemeld had, maar anders nog maar een keertje,
de resultaten van mijn Naardense mono-meet van enkele weken geleden:

http://www.borrie.ne1.net/jalbum/naardentest/index.html
pi_21862767
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:36 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Er is echt maar 1Gutteguttegut hoor
Bewijs het maar
pi_21862959
ehm... "gil"

Ik kan misschien toch niet mee naar Blijdorp
Vandaag het schema gehad van mijn reis naar Rome (om 04.00 uur heenvliegen ) maar ook de terugtijd. en die is een dag later dan geplanned... kijk mee...

Ik kom terug op zaterdag de 25e, één dag voor blijdorp. Dan land ik op Brussel, om...pakt papieren erbij 21.30 uur. Nouja... bagagevertraging, busreisvertraging, bommeldingen, schoolvertragingen... ik ben zo rond... 01.30 à 02.00 thuis... Dus ja, ik weet niet of ik het nog trek, om dan de volgende ochtend om 11 uur in Rdam te staan. En als ik het al trek, weet ik sowieso niet of moeders de moeder alles goed vindt... dus zeg mij maar op de "misschien_maar_waarschijnlijk_niet"-lijst. Fuck, balen is dat... Zag er echt naar uit...
pi_21863113
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:47 schreef De_Warme_bakker het volgende:
dus zeg mij maar op de "misschien_maar_waarschijnlijk_niet"-lijst. Fuck, balen is dat... Zag er echt naar uit...
Relax man...Blijdorp loopt niet weg . We gaan vast nog wel een keer
pi_21863116
Wij willen wel foto's zien van Rome!
pi_21863159
neem wel mun fotoapparaat mee naar Rome uiteraard
pi_21863311
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:57 schreef De_Warme_bakker het volgende:
neem wel mun fotoapparaat mee naar Rome uiteraard
Je bent natuurlijk niet voor niets schoolkrantfotograaf
pi_21863346
kijk
da's toch zeker waar

Zal er eens een mooi verhaal aan wagen...
  FOK!fotograaf vrijdag 10 september 2004 @ 19:52:17 #175
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21866386
we zijn (ik ben) reuze benieuwd Bakker
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21866576
Ik doe mijn best...

vandaag verzekering eens nagekeken, en ik kan ongeveer alles terugkrijgen in het ergste geval. ALS 'tie al gestolen zou worden. Ik denk dattik em nooit uit het oog verlies...
Heb er veel zin in (rome dan he )
  FOK!fotograaf vrijdag 10 september 2004 @ 20:04:25 #177
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21866684
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 20:01 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Ik doe mijn best...
quote:
vandaag verzekering eens nagekeken, en ik kan ongeveer alles terugkrijgen in het ergste geval. ALS 'tie al gestolen zou worden. Ik denk dattik em nooit uit het oog verlies...
zou ik ook niet doen, tis toch altijd een gedoe als ie gejat wordt.
quote:
Heb er veel zin in (rome dan he )
groot gelijk heb je!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21870369
boehoe...Rome, foto's en gejat in 1 zin...vorig jaar zomervakantie is ons fototoestel gestolen met rolletje er nog in...alle foto's van Lago Piano (noorden, bij Lugano), Cecina Mare (Toscane) en Rome helemaal weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
We waren er al eens eerder geweest en ook wel foto's gemaakt, maar nu waren we er 5 dagen geweest..dus veel meer gezien...
Onze auto was opengebroken op een parkeerplaats bij Venetie...net aangekomen daar en hartstikke veel honger dus tent opgezet en naar de winkel...

Veel plezier Warme_Bakker!! Het is er echt prachtig!!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 september 2004 @ 00:05:10 #179
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21872102
quote:
Op vrijdag 41 augustus 2004 23:56 schreef Borelius in het absoluut verkeerde topic het volgende:
He Ouwesok, je leeft nog. Het wordt binnenkort weer slecht weer, mooi moment om wat fotowerk af te maken of was jouw bijdrage aan het album al compleet? En je top 3??
Ik moet er nog even een paar resizen en dan ftp ik de laatste tien naar je paradijsje
pi_21872254
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:05 schreef Ouwesok het volgende:

Op vrijdag 41 augustus 2004 23:56 schreef Borelius in het absoluut verkeerde topic het volgende:
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 september 2004 @ 08:43:53 #181
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21875953
De laatste zending staat nu bij Borelius op de server

Nu nog even de beste exemplaren eruit vissen
pi_21875990
De laatste zending wordt nu verwerkt, geschatte tijd gereed, binnen 10 minuten na nu.
Tussenstand : 1348 foto's....

(Is het hier beter, Bowiefan?)
pi_21876002
quote:

Veel plezier Warme_Bakker!! Het is er echt prachtig!!
Tenks! Heb er echt veel zin in!!
pi_21876607
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 08:53 schreef Borelius het volgende:
De laatste zending wordt nu verwerkt, geschatte tijd gereed, binnen 10 minuten na nu.

(Is het hier beter, Bowiefan?)
prima meneer Borelius,
leuke avater trouwens....
ik heb nu alleen wel de hele tijd Herman Finkers in mijn hoofd: "U wilt hier rechtsaf, mag dat?"
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 september 2004 @ 10:32:28 #185
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21876672
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 08:53 schreef Borelius het volgende:
pi_21876689
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 10:25 schreef Bowiefan het volgende:
[..] prima meneer Borelius,
ik heb nu alleen wel de hele tijd Herman Finkers in mijn hoofd: "U wilt hier rechtsaf, mag dat?"
Ik las het voor aan mijn vrouw, reactie van haar:

Ik heb gisteren even zitten puzzelen en ik vond hem zelf ook best geslaagd.
pi_21876811
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 10:34 schreef Borelius het volgende:

[..]

Ik las het voor aan mijn vrouw, reactie van haar:

Hallo Borelia
quote:
Ik heb gisteren even zitten puzzelen en ik vond hem zelf ook best geslaagd.
ook lekker subtiel,
ik dacht even, hij moet die koplampen er ook bij doen, maar dat wordt teveel denk ik
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:12:40 #188
35485 rique
with Canon, I can
pi_21878038
Ik heb alvast een Airmiles-kortingsbon besteld voor Blijdorp, dan kost het opeens maar 4,50. Dat scheelt toch weer mooi een tientje.

Ik wilde nog meer van die dingen bestellen voor de groep maar mijn airmiles-saldo was tot de bodem gekelderd. Toch maar wat meer tanken
pi_21878116
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:12 schreef rique het volgende:
Ik heb alvast een Airmiles-kortingsbon besteld voor Blijdorp, dan kost het opeens maar 4,50. Dat scheelt toch weer mooi een tientje.

Ik wilde nog meer van die dingen bestellen voor de groep maar mijn airmiles-saldo was tot de bodem gekelderd. Toch maar wat meer tanken
Daar gaat de groepskorting

Nou ik je toch spreek, heb jij nederlandse handleiding bij je S1? zo ja wil je die ff voor me scannen
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 september 2004 @ 12:16:08 #190
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21878144
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:12 schreef rique het volgende:

Gewoon kofferbak tot aan de rand afvullen, komt het allemaal goed
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:20:00 #191
35485 rique
with Canon, I can
pi_21878212
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:15 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

Daar gaat de groepskorting

Nou ik je toch spreek, heb jij nederlandse handleiding bij je S1? zo ja wil je die ff voor me scannen

De handleiding heb ik wel, de scanner en de tijd niet

Is jouw nederlandse handleiding soms in het water gevallen?

ik kan hem wel even opsturen of uitlenen op de meet trouwens
pi_21878305
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:20 schreef rique het volgende:

[..]

De handleiding heb ik wel, de scanner en de tijd niet

Is jouw nederlandse handleiding soms in het water gevallen?

ik kan hem wel even opsturen of uitlenen op de meet trouwens
iets met parallel en import enzo
de mijne werd geleverd met een engelse en spaanse handleiding.
Ik dacht ik red het wel met die engelse, maar valt me nog vies tegen, iets teveel 'vaktaal'
het lukt wel maar met nederlandse zou het toch stukkie makkelijker zijn.

Dus als ik die van jou ff zou kunnen lenen scan ik hem zelf wel ff
(moek alleen nog ergens een fletbedje lenen)

en ja, ik heb dus sinds gisteren ook een S1, ik kon niet langer wachten
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:32:35 #193
35485 rique
with Canon, I can
pi_21878347
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:29 schreef Bowiefan het volgende:

en ja, ik heb dus sinds gisteren ook een S1, ik kon niet langer wachten
Jeeeeeeeeej !!!!! Gefeliciteerd! We gaan Blijdorp eens flink onveilig maken met de S1 liefhebber-club.

Parallel-import

Maargoed, ik zorg dat ik de handleiding bij me heb en dan kan je hem weer een keertje opsturen ofzow. En als ik tussendoor iets niet weet lees ik gewoon je scan
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 september 2004 @ 12:41:26 #194
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21878468
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:29 schreef Bowiefan het volgende:
(moek alleen nog ergens een fletbedje lenen)
* stilletjes aflogt....
pi_21878473
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:32 schreef rique het volgende:

[..]

Jeeeeeeeeej !!!!! Gefeliciteerd! We gaan Blijdorp eens flink onveilig maken met de S1 liefhebber-club.

Parallel-import

Maargoed, ik zorg dat ik de handleiding bij me heb en dan kan je hem weer een keertje opsturen ofzow. En als ik tussendoor iets niet weet lees ik gewoon je scan
Tja sorry, de wereld wordt steeds kleiner, en als ik bij de lokale fotoboer hetzelfde toestel 50% !!!!!!! duurder zie liggen.
Komt bij dat ik al op mijn donder van ouwesok krijg als ik een filmpje laat ontwikkelen bij die fotoboer
Maar goed voor 200 eur kan ik heel veel andere leuke dingen doen.
en als dat dan betekent dat ik iets meer moeite moet doen voor de nederlandse handleiding dan heb ik dat er wel voor over

Ik geloof dat ik maar op de zekerlijst moet voor Blijdorp.
Ik zit dan nog helemaal in een nachtritme, maar dat loopt wel los.
Kan ik bij deze een stoeltje reserveren in Collosus meneer Sok?
pi_21878549
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:41 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

* stilletjes aflogt....
je bent nog blauw en op msn
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 september 2004 @ 12:52:18 #197
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21878719
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:41 schreef Bowiefan het volgende:

Kan ik bij deze een stoeltje reserveren in Collosus meneer Sok?

't is overigens HMs Colossus
  zaterdag 11 september 2004 @ 13:01:44 #198
35485 rique
with Canon, I can
pi_21878858
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:52 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik vertrek trouwens met mijn nieuwe bak uit Amsterdam dus als er mensen mee willen rijden hoor ik het wel. Benzine is op kosten van de baas dus het wordt een goedkoop dagje.
pi_21881340
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:52 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Owhhhh ga je met die andere
ik dacht trouwens dat het de HWS Colossus is
  FOK!fotograaf zaterdag 11 september 2004 @ 18:46:28 #200
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21885120
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 10:25 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

prima meneer Borelius,
jij hebt de show van Finkers vorige week zaterdag ook gezien neem ik aan?
ik heb me rotgelachen

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21889530
Feli Bowiefan . Nou heb je zeker die converter niet meer nodig
pi_21890489
Net weer even op de site van Borelius geweest.
Ouwesok wat een leuke foto's.

Na wat vergelijk met de andere foto's kwam ik tot de conclusie dat mijn luchtjes er toch anders uitzien als bij de rest. Vaak te donker maar soms ook erg uitgebeten. Kortom eigenlijk nooit goed.

Wat kan ik doen om dit in de toekomst te verbeteren? Want hierdoor ben ik absoluut niet te vreden met mijn foto's.
pi_21891109
Om luchten beter, waarschijnlijk bedoel je sprekender en contrastrijker, op de foto te krijgen kan een polarisatiefilter uitkomst bieden. Onze Ouwsesok heeft daarover in het filter-topic nog niet zo lang geleden diverse voorbeelden gepost. Ik kan je aanraden daar eens even rond te neuzen.
pi_21892122
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 18:46 schreef Xilantof het volgende:

jij hebt de show van Finkers vorige week zaterdag ook gezien neem ik aan? :')
ik heb me rotgelachen :'(

Ik heb me zeker rotgelachen ook, ik had deze show alleen nog maar gehoord (CD, '2talig')
Op de CD hadden ze nogal wat weggelaten (visuele grapjes) dus was wel vernieuwend.
Tot nog toe heb ik vrijwel alles van hem gezien en ben ook 3 keer live naar hem wezen kijken.
Het blijft 1 van de betere cabaretiers voor mij.
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 22:33 schreef PdeHoog het volgende:
Feli Bowiefan . Nou heb je zeker die converter niet meer nodig
Bedankt P, maar niet overdrijven hè ik had je al beloofd dat je hem mocht gebruiken in Blijdorp...

[ Bericht 7% gewijzigd door Bowiefan op 12-09-2004 00:53:55 ]
pi_21892888
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:32 schreef rique het volgende:
Het is al op gelost mbv van een amerikaans nachtpaard
( Nederlandse handleiding D70 )
ik zal maandag op het werk ff kijken of het te printen valt

mocht ik alsnog zelf liever willen scannen dan hoort u nog van mij
( als die niet te zwaar is kunt u hem sowieso meenemen )

mijn eerste S1 ervaringen zijn trouwens vanaf hier: fotografie slowchat #3 te vinden, had ik de uwe al ergens gezien?
pi_21896886
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 23:47 schreef Borelius het volgende:
Om luchten beter, waarschijnlijk bedoel je sprekender en contrastrijker, op de foto te krijgen kan een polarisatiefilter uitkomst bieden. Onze Ouwsesok heeft daarover in het filter-topic nog niet zo lang geleden diverse voorbeelden gepost. Ik kan je aanraden daar eens even rond te neuzen.
Die heb ik inmiddels weer (mijn vorige is overleden).
pi_21897011
Voor al degenen die het nog nodig zouden hebben:
Nikon D70 nederlands
Deze staat op mijn gehuurde site, en het downloaden daarvandaan gaat een stuk sneller.
Ruim boven de 100 Kb/sec als je eigen verbinding dat haalt en dan is het ondanks de omvang binnen enkele minuten gebeurd.
pi_21897025
quote:
Op zondag 12 september 2004 09:39 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Die heb ik inmiddels weer (mijn vorige is overleden).
En dan evengoed geen fraaie luchten, ik snap het niet, staat de rest wel goed ingesteld?
pi_21897032
Hallo, ik ben nog geen actieve foto-fokker, maar binnenkort koop ik van mijn verjaardagsgeld een camera. Wel lees en kijk ik af en toe mee en ik heb al ideeen over hoe en wat ik met fotografie wil gaan doen. De jullie welbekende user dhr. PdeHoog heeft mij uitgenodigd om alvast mee te komen kijken op de foto meet. Hij heeft mij ook warm gekregen voor de interesese in fotografie. Bij deze wil ik mij graag aanmelden voor de meet als dat kan

edit: ik bedoel de Blijdorp-meet
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_21897054
quote:
Op zondag 12 september 2004 10:00 schreef Blinky het volgende:
Hallo, ik ben nog geen actieve foto-fokker, maar binnenkort koop ik van mijn verjaardagsgeld een camera. Wel lees en kijk ik af en toe mee en ik heb al ideeen over hoe en wat ik met fotografie wil gaan doen. De jullie welbekende user dhr. PdeHoog heeft mij uitgenodigd om alvast mee te komen kijken op de foto meet. Hij heeft mij ook warm gekregen voor de interesese in fotografie. Bij deze wil ik mij graag aanmelden voor de meet als dat kan

edit: ik bedoel de Blijdorp-meet
* PdeHoog is bezig met zieltjes winnen voor FOT

FOT-users + 1
pi_21897079
quote:
Op zondag 12 september 2004 10:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

* PdeHoog is bezig met zieltjes winnen voor FOT

FOT-users + 1
Hehehe... you talked me into it...
Krijg je er geld voor ofzo? Dan stel ik 40-60 procent voor.
iets zegt me dat ik had moeten onderhandelen vóór het opgeven
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_21897100
quote:
Op zondag 12 september 2004 10:06 schreef Blinky het volgende:

[..]

Hehehe... you talked me into it...
Krijg je er geld voor ofzo? Dan stel ik 40-60 procent voor.
iets zegt me dat ik had moeten onderhandelen vóór het opgeven

Geen onderhandeling meer mogelijk hier
en trouwens...vind je het al niet genoeg dat je hier mag logeren, zodat je niet uit dat verre zuidoosten hoeft te komen?

Oh ja...Xilantof.....we hebben een extra passagier, maar dat komt goed uit. We hebben tenslotte net de_warme_bakker gedumpt De_warme_bakker_ heeft tenslotte net afgezegd

[ Bericht 2% gewijzigd door PdeHoog op 12-09-2004 10:16:17 ]
pi_21897130
quote:
Op zondag 12 september 2004 09:59 schreef Borelius het volgende:

[..]

En dan evengoed geen fraaie luchten, ik snap het niet, staat de rest wel goed ingesteld?
Ik heb hem pas een week en had hem dus niet tijdens de meet. Hopelijk kan ik van de week er wat mee gaan spelen.
pi_21897761
Welke camera is het eigenlijk, Oceanonix? En eventueel lens/lenzen?
En ben je er bij in Naarden?
pi_21897850
quote:
Op zondag 12 september 2004 11:13 schreef Borelius het volgende:
Welke camera is het eigenlijk, Oceanonix? En eventueel lens/lenzen?
En ben je er bij in Naarden?
Dit was mijn D70 ik heb heb nog steeds maar 1 lens een oude 35-80mm.

En natuurlijk ben ik erbij in Naarden, hopelijk met de Tamron 90 mm macro, die schijnt ook bruikbaar te zijn in portretfotografie
pi_21898057
quote:
Op zondag 12 september 2004 10:10 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Geen onderhandeling meer mogelijk hier
en trouwens...vind je het al niet genoeg dat je hier mag logeren, zodat je niet uit dat verre zuidoosten hoeft te komen?

Oh ja...Xilantof.....we hebben een extra passagier, maar dat komt goed uit. We hebben tenslotte net de_warme_bakker gedumpt De_warme_bakker_ heeft tenslotte net afgezegd
pi_21898217
quote:
Op zondag 12 september 2004 11:19 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Dit was mijn D70 ik heb heb nog steeds maar 1 lens :'( een oude 35-80mm.

En natuurlijk ben ik erbij in Naarden, hopelijk met de Tamron 90 mm macro, die schijnt ook bruikbaar te zijn in portretfotografie
Gaat zeker lukken, ik had die combinatie bij me in Lelystad, de vorige meet. Maar jij gaat natuurlijk met die combinatie voor de macro's.
Die foto (recent in het macro-topic) van die bij op de zonnebloem is trouwens ook daarmee genomen en dan nog zonder filter ook!
En ik heb achteraf NIETS aan de kleuren gedaan!!
pi_21898527
Nog even een dienstmededeling over de vorige meet:

1 De BEST-OF is uitgebreid met de top3 van Oceanonix
2 Er zijn nu 13 top3 lijstjes
3 Er zijn tot nu toe 269 stemmen uitgebracht door 12 stemmers.
pi_21898834
hoe komen jullie toch allemaal aan het geld voor die nieuwe camera's en lenzen!!
Zeg me alsjeblieft waar ze voor een grijpstuiver te koop zijn....

* m-niki is jaloers!!!
* m-niki is heeeeeeeel erg jaloers en gaat met handen over elkaar nors kijkend in hoekje staan al 'hmpf' zeggend!
pi_21899464
quote:
Op zondag 12 september 2004 12:25 schreef m-niki het volgende:
hoe komen jullie toch allemaal aan het geld voor die nieuwe camera's en lenzen!!

* m-niki is jaloers!!!
m-niki is heeeeeeeel erg jaloers en gaat met handen over elkaar nors kijkend in hoekje staan al 'hmpf' zeggend!
wij werken
pi_21899532
quote:

m-niki is jaloers!!!
m-niki is heeeeeeeel erg jaloers en gaat met handen over elkaar nors kijkend in hoekje staan al 'hmpf' zeggend!
Ik heb er een jaar lang voor gespaard, en ik heb erg lang nagedacht over de aanschaf. Maar als ik sommige anderen zie, dan vraag ik me dat ook wel eens af, een lens van meer dan 1000 Euro, dan hmpf.... ik vrolijk met je mee.
pi_21899592
quote:
Op zondag 12 september 2004 12:57 schreef Borelius het volgende:

[..]

Ik heb er een jaar lang voor gespaard, en ik heb erg lang nagedacht over de aanschaf. Maar als ik sommige anderen zie, dan vraag ik me dat ook wel eens af, een lens van meer dan 1000 Euro, dan hmpf.... ik vrolijk met je mee.
Je hebt het nu over die macro-lens Borelius? Je maakt er wel hele gave foto's mee moet ik zeggen dus stiekem het geld toch wel waard

* PdeHoog zit stiekem toch te denken aan een verloopring + close-up-filters voor zijn A75 en een pola-filter voor zijn OM-2
pi_21899645
Mag ik ook mee hmpf-en?
pi_21899686
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:02 schreef dawg het volgende:
Mag ik ook mee hmpf-en?
Ga weg.........

Jij hebt al een mooie D100 (toch?) met leuk glaswerk.
pi_21899740
Snik.

En D100 indeed.
pi_21899835
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Je hebt het nu over die macro-lens Borelius? Je maakt er wel hele gave foto's mee moet ik zeggen dus stiekem het geld toch wel waard

* PdeHoog zit stiekem toch te denken aan een verloopring + close-up-filters voor zijn A75 en een pola-filter voor zijn OM-2
Ja dat is die Tamron 90 mm en ik ben nu stiekum aan het nadenken over de aanschaf van nog een setje tussenringen, zodat ik portret opnames kan maken van baby-bladluisjes e.d. .
pi_21899949
Borelius, heb je nou ook nog die ringflitser gehaald? Je had er toen een topicje over gestart?
pi_21900002
Welcome Blinky, gaat erg leuk worden, dierentuinbezoek met als primair doel mooie foto's maken is iets heel anders als zonder camera aapjes kijken

@m-niki; voor de laagste prijs kijk ik op tweakers
en verder heb ik een hele tijd gespaard en voor mijn verjaardag geld gevraagd voor de aanschaf van mijn S1.
Verder ben ik een echte amateur en heb bewust een diggicompact aangeschaft zodat ik meteen een leuke camera heb voor de snapshots.
Voor het andere werk heb ik ondertussen een 2tal analoge spiegelreflexen.
Na een dagje met Ouwesok in Doesburg te zijn geweest heb ik ontdekt dat je daar voor weinig erg leuk spul kunt kopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bowiefan op 12-09-2004 13:22:00 (typfautz) ]
pi_21900094
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:15 schreef dawg het volgende:
Borelius, heb je nou ook nog die ringflitser gehaald? Je had er toen een topicje over gestart?
Nee, door omstandigheden nog niet aan toe gekomen, maar die staat nog hoog op mijn verlanglijstje hoor!
  FOK!fotograaf zondag 12 september 2004 @ 13:21:58 #230
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21900096
Welkom Blinky
en PdeHoog, wij spreken nog af hoe/wat/wanneer/waar/hoelaat voor de blijdorp meet?

en Oceanonix, mag ik vragen welke lens je wilt ? echt de 90 mm tamron?
ik zit zelf te denken aan de 60 mm nikon. ook macro lens 2.8
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21900390
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:10 schreef Borelius het volgende:

[..]

... zodat ik portret opnames kan maken van baby-bladluisjes e.d. .
Je bent wel in de portret-maak-stemming he

Overigens is op DPZ een leuk topic over macro-fotografie te vinden in de bibliotheek. http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=10449
pi_21900449
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:21 schreef Xilantof het volgende:
Welkom Blinky
en PdeHoog, wij spreken nog af hoe/wat/wanneer/waar/hoelaat voor de blijdorp meet?
Uiteraard
quote:
Xilantof, lees dat topic op DPZ even (zie hierboven). Daar roepen ze ook wat over lenzen.
pi_21902435
Dank je wel, Xilantof en Bowiefan
  FOK!fotograaf zondag 12 september 2004 @ 15:30:53 #234
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21903126
dat is een net topic PdeHoog!
net ff doorgebladerd enzo..

maar waarvoor ik eigenlijk ff reageerde...
in hoeverre vinden de modellen van de flevoland portretmeet het erg om op een soort homepage/website van mij te staan?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 12 september 2004 @ 18:12:47 #235
35485 rique
with Canon, I can
pi_21906456
Als haar werkgever het toelaat dan wil Wanda graag mee naar Blijdorp. Naarden moet ik nog even overleggen, ook omdat ik zelf nog niet weet of ik dan kan. Maar voor Blijdorp mag ze op de "misschien" lijst.

ojah ze heeft een apen-trauma, misschien kan het uitstapje nog therapeutisch werken
  zondag 12 september 2004 @ 18:18:39 #236
40714 Subhuman
Televised confession
pi_21906584
* Subhuman heeft een vraagje

Ik hoorde dat er bij de portretmeet iemand was aangesteld die een overzichtje zou maken van alle tips en weetjes voor het maken van portretten. Ik geloof dat het Bowiefan of Borelius was of in elk geval iets met een B!

De echte basisdingen zoals altijd steunen op het achterste been ken ik wel, maar ik vroeg me af of er toevallig nog meer algemene tips uit de meeting naar voren waren gekomen.

En nu wel in het goeie topic
  zondag 12 september 2004 @ 18:25:00 #237
35485 rique
with Canon, I can
pi_21906735
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:18 schreef Subhuman het volgende:
* Subhuman heeft een vraagje

Ik hoorde dat er bij de portretmeet iemand was aangesteld die een overzichtje zou maken van alle tips en weetjes voor het maken van portretten. Ik geloof dat het Bowiefan of Borelius was of in elk geval iets met een B!

De echte basisdingen zoals altijd steunen op het achterste been ken ik wel, maar ik vroeg me af of er toevallig nog meer algemene tips uit de meeting naar voren waren gekomen.

En nu wel in het goeie topic
Een ander groot leerzaam ding was het gebruik van een reflectiescherm. Volgens mij heeft Xilantof daar hele mooie "voor-na plaatjes" van.

Verder hadden we de truuk van Ouwesok om het model eerst flink met de ogen te laten knipperen zodat het model tijdens de opname ongeveer 5 seconden zonder knipperen kon doen.

Voor de digi-gebruikers adviseerde Ouwesok het instelen van een sluitergeluid zodat de modellen weten wanneer een foto is gemaakt.

Verder heb ik persoonlijk geleerd dat je mooie foto's krijgt als je het model deel laat nemen in je creatieve proces. Dus niet zwijgend foto's maken maar praten, aanwijzingen geven en zeggen wat je aan het doen bent. Een stapje dichterbij durven doen en gewoon een beetje hardop denken. Dan werk je meer als een team in plaats van twee losse entiteiten.

Misschien een idee voor het groeidocument om wat algemene tips&tricks te maken?
pi_21909018
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:21 schreef Xilantof het volgende:

Het duurt ff maar dan geef ik toch echt antwoord:

Ja ik wil echt de 90 mm tamron twijfel nu nog tussen de gewone en de DI. De laatste heeft iets extra's voor DSLR's
pi_21909049
quote:

* Oceanonix is jaloers!!!
* Oceanonix is heeeeeeeel erg jaloers en gaat met handen over elkaar nors kijkend in hoekje staan al 'hmpf' zeggend!
Sparen, sparen en sparen....... Zo kom ik aan mijn nieuwe spullen.
  zondag 12 september 2004 @ 20:10:28 #240
35485 rique
with Canon, I can
pi_21909111
quote:
Op zondag 12 september 2004 20:08 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Sparen, sparen en sparen....... Zo kom ik aan mijn nieuwe spullen.
En natuurlijk sparen!

of was dat al een keer genoemd?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 12 september 2004 @ 20:41:25 #241
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21909887
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:12 schreef rique het volgende:
ojah ze heeft een apen-trauma, misschien kan het uitstapje nog therapeutisch werken
Maar dan eet ze toch wat anders
  zondag 12 september 2004 @ 20:44:56 #242
35485 rique
with Canon, I can
pi_21909977
quote:
Op zondag 12 september 2004 20:41 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Maar dan eet ze toch wat anders
  FOK!fotograaf zondag 12 september 2004 @ 21:06:16 #243
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21910474
quote:
Op zondag 12 september 2004 20:06 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Het duurt ff maar dan geef ik toch echt antwoord:

Ja ik wil echt de 90 mm tamron twijfel nu nog tussen de gewone en de DI. De laatste heeft iets extra's voor DSLR's
wat heeft die DI voor "speciaals" dan?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zondag 12 september 2004 @ 21:08:14 #244
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21910518
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:25 schreef rique het volgende:

[..]

Een ander groot leerzaam ding was het gebruik van een reflectiescherm. Volgens mij heeft Xilantof daar hele mooie "voor-na plaatjes" van.

knip: hele mooie tips
zonder reflectiescherm

met reflectiescherm
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21917195
quote:
Op zondag 12 september 2004 21:06 schreef Xilantof het volgende:

[..]

wat heeft die DI voor "speciaals" dan?
http://www.tamron.com/lenses/di/di_slide3_di.asp Dit staat op de tamron site over DI. Dit is ook de reden dat ik twijfel want zo duidelijk zijn ze niet.
pi_21917215
De versie die ik heb is hem dus niet, hij heet voluit:

SP AF 90 F 2.8 macro 1:1, zonder de DI. De DI versie zou wat lenzen betreft nog wat zuiverder moeten zijn. Zonder een reeks vergelijkende foto's is daar op grond van wat gegogel met cijfertjes geen chocola van te maken.
Het prijsverschil is zo'n 60 Euro, dat is niet schokkend, maar als het nauwelijks merkbaar is, dan is het weer veel geld.

Ik zal het nog lastiger voor je maken:
Een andere lens, waarmee ik mensen op DPZ ook veel zie werken (en zeer verdienstelijk) is deze:

Sigma AF 105/2.8 APO EX MAKRO DG ø 58mm

Die valt in dezelfde prijsklasse en heeft ook een niet DG versie, waarbij het prijsverschil zich verhoudt als die bij de twee Tamron-versies.

De Sigma heeft als groot voordeel een nog wat grotere brandpuntsafstand, waardoor je net wat verder van je onderwerp kunt blijven, met name bij sommige insecten een groot pluspunt.

Als ik nu weer moest kiezen, wist ik het niet.

Je kunt eens kijken bij www.pbase.com en dan als ingang kiezen de lens waar je wat resultaten van wilt zien.

[ Bericht 61% gewijzigd door Borelius op 13-09-2004 07:17:59 ]
  FOK!fotograaf maandag 13 september 2004 @ 07:16:25 #247
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21917227
ik ga eerst maar sparen
voordat ik me echt op lenzen ga orienteren..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21917230
quote:
Op maandag 13 september 2004 07:09 schreef Borelius het volgende:
De versie die ik heb is hem dus niet, hij heet voluit:

SP AF 90 F 2.8 macro 1:1, zonder de DI. De DI versie zou wat lenzen betreft nog wat zuiverder moeten zijn. Zonder een reeks vergelijkende foto's is daar op grond van wat gegogel met cijfertjes geen chocola van te maken.
Snap je mijn twijfel. Er zijn verder helemaal geen vergelijkende gegevens. De "gewone" is daardoor erg interessant omdat ik daar meerdere keren goed resultaat mee heb gezien en van de DI nog helemaal niets.
  FOK!fotograaf maandag 13 september 2004 @ 07:20:18 #249
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21917233
quote:
Op maandag 13 september 2004 07:17 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Snap je mijn twijfel. Er zijn verder helemaal geen vergelijkende gegevens. De "gewone" is daardoor erg interessant omdat ik daar meerdere keren goed resultaat mee heb gezien en van de DI nog helemaal niets.
is het prijsverschil groot?

dat zou het ook nog makkelijker maken
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21917266
quote:
Op maandag 13 september 2004 07:20 schreef Xilantof het volgende:
[..]is het prijsverschil groot? dat zou het ook nog makkelijker maken
Is 60 euro rond de 400 een groot verschil? Ik vind aan de ene kant van niet, maar dan moet je voor dat bedrag wel een merkbare verbetering hebben, anders is het toch weer veel.
pi_21917583
Ik zou als ik jullie was voor de Tamron gaan, dat is een van de beste macro-optieken die er te krijgen is.

edit: ik heb zelf de 60/2.8 micro. Haarscherp (heb zelden zo'n scherpe lens gezien, zeker voor de prijs: ¤399), alleen 60mm is wat kort als je insecten enzo wilt doen. Ikzelf gebruik hem daar niet voor, meer als algemeen optiekje. Dus als je insecten e.d. wilt fotograferen kun je beter een ander optiek nemen (de Tamron).

[ Bericht 52% gewijzigd door dawg op 13-09-2004 08:48:21 ]
pi_21922860
he, wanneer gaan jullie nou weer eens echt slowchatten??

pi_21923050
Dat mag ik niet van Bowiefan
  FOK!fotograaf maandag 13 september 2004 @ 19:02:10 #255
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21929008
quote:
Op maandag 13 september 2004 14:24 schreef m-niki het volgende:
he, wanneer gaan jullie nou weer eens echt slowchatten??

voor slowchat hebben we een speciaal topic

oeps
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21930457
Ga stemmen of zo!

Heb ik alle top3 lijstjes al?
  maandag 13 september 2004 @ 20:11:04 #257
35485 rique
with Canon, I can
pi_21930655
quote:
Op maandag 13 september 2004 20:04 schreef Borelius het volgende:
Ga stemmen of zo!

Heb ik alle top3 lijstjes al?
Ik heb nog steeds geen idee waar ik die top-3 dingen kan vinden....

Jaja ik ben slordig en chaotisch maar ik weet het niet meer
pi_21931173
quote:
Op maandag 13 september 2004 20:11 schreef rique het volgende:
[..] Ik heb nog steeds geen idee waar ik die top-3 dingen kan vinden....
Jaja ik ben slordig en chaotisch maar ik weet het niet meer
Heb ik ook wel eens last van. Check je mail (quicknet) dan moet het zeker lukken!
  maandag 13 september 2004 @ 20:35:24 #259
35485 rique
with Canon, I can
pi_21931281
quote:
Op maandag 13 september 2004 20:31 schreef Borelius het volgende:

[..]

Heb ik ook wel eens last van. Check je mail (quicknet) dan moet het zeker lukken!
tenks!
  maandag 13 september 2004 @ 20:54:05 #260
35485 rique
with Canon, I can
pi_21931777
Ik heb gestemd

Borelius, welke berekeningen ga je aan de uitslag hangen? Ga je nog rekening houden met het aantal stemmen per foto, bereken je een gemiddelde of een mediaan?
pi_21932739
quote:
Op maandag 13 september 2004 20:54 schreef rique het volgende:
Ik heb gestemd

Borelius, welke berekeningen ga je aan de uitslag hangen? Ga je nog rekening houden met het aantal stemmen per foto, bereken je een gemiddelde of een mediaan?
of de modus?

Ik dacht trouwens dat de top 3 van Hayk er ook bij moest staan, maar die heb ik niet gezien. Klopt dat of ben ik nou helemaal gek?
  FOK!fotograaf maandag 13 september 2004 @ 21:34:29 #262
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21932836
ik ga misschien ook even stemmen ja
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21933595
De top3 van Hayk staat er inderdaad nog niet bij, even mijn mail checken.
Inmiddels is de top3 van Sander0105 toegevoegd en hebben we 14 top3-lijstjes!
Als iedereen elke foto een cijfer geeft, wordt het heel simpel: (totaal / stemmers) = gemiddelde cijfer.
Zo krijgt elke foto een gemiddeld cijfer. Het zou kunnen dat er aan het einde geen duidelijke winnaar, top 3 of zo is, dan moeten we dat nog even na-stemmen. Maar ik denk dat dat wel los loopt.
pi_21933824
quote:
Op maandag 13 september 2004 22:00 schreef Borelius het volgende:
De top3 van Hayk staat er inderdaad nog niet bij, even mijn mail checken.
Dacht dat je een keer schreef dat Hayk's top 3 was toegevoegd, vandaar. Maar weet het niet zeker hoor!
pi_21933880
Alles voor Hayk's top3 stond gereed, ik had de gegevens in de database nog niet toegevoegd. Dat is bij deze alsnog gebeurd, excuses voor de verwarring.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 13 september 2004 @ 22:18:35 #266
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21934116
quote:
Op maandag 13 september 2004 07:30 schreef Borelius het volgende:

[..]

Is 60 euro rond de 400 een groot verschil? Ik vind aan de ene kant van niet, maar dan moet je voor dat bedrag wel een merkbare verbetering hebben, anders is het toch weer veel.
Om dezeoverigens een beetje offtopic vraag een beetje te beantwoorden:

In de ColorFoto stond jaren geleden een vergelijkende test van macrotele's van 90 of 105mm. Je kon daarin een drietal groepen onderscheiden:
Topklasse: De Zeiss MacroPlanar 2,8/100, Leitz APO Macro Elmarit 2,8/100 en de Micro Nikkor 105 stalen toen de show, maar vooral de eerste twee waren nogal aan de prijs
Direct daaronder kwamen de overige merkgebonden lenzen samen met Tamron, Tokina (Sigma deed toen nog niet mee)
Daar weer onder kwam de onderste groep met vreemdmerken als Cosina.

Interessanter dan die onderverdeling was het kwaliteitsverschil dat uit de cijfertjes en MTF-grafieken af te leiden was. Die kwamen erop neer dat er weliswaar een klein verschil tussen groep 1 en 2 te zien was, maar dat dat het enorme prijsverschil niet kon rechtvaardigen, de tweede groep scoorde simpelweg ook torenhoog.
Zelfs de derde groep bevatte zonder uitzondering nog uitermate fraaie macro-optieken, hoewel er een duidelijker verschil met groep 1 zichtbaar was en een uiterst klein verschil met groep 2. Optisch verslaat de goedkoopste macrotele vrijwel elke zoomlens

Conclusie was dat je je aan een macrotele eigenlijk niet kan bekopen, het is zo'n uitgesproken specialistenbrandpunt dat er met kwaliteit niet gesjoemeld wordt. Verder wordt bij macrotele's doorgaans niet geprobeerd om een absurde lichtsterkte te maken waardoor het optisch ontwerp vrij simpel kan zijn en de correcties dus hoog.

In vrijwel alle testen en reviews valt overigens steeds weer die Tamron 90mm op, waarvan de optische constructie al zo'n twee decennia meegaat, maar waarvan het mechanische en sinds AF ook het elektronischegedeelte steeds weer up-to-date wordt gehouden.
pi_21934433
quote:
Op maandag 13 september 2004 22:10 schreef Borelius het volgende:
Alles voor Hayk's top3 stond gereed, ik had de gegevens in de database nog niet toegevoegd. Dat is bij deze alsnog gebeurd, excuses voor de verwarring.
Geeft niet! Ik ben een oplettende lezer
pi_21934950
quote:
In vrijwel alle testen en reviews valt overigens steeds weer die Tamron 90mm op, waarvan de optische constructie al zo'n twee decennia meegaat, maar waarvan het mechanische en sinds AF ook het elektronischegedeelte steeds weer up-to-date wordt gehouden.
Tja, ik ben ook zeer tevreden en zou waarschijnlijk wederom de Tamron kiezen. Ik denk dat mijn bijdrages aan het macro-topic meestal wel voor zich spreken, anders: NOG MEER .
pi_21947851
Ik heb ook gestemd.

Overigens, heb minder goed nieuws.
Ik moet de aankomende meet overslaan, is iets tussen gekomen.
Iets wat ik helaas ook niet kan verzetten.
pi_21949389
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:56 schreef dawg het volgende:
Ik heb ook gestemd.
Grote knul!
quote:

Ja, dat is erg jammer, we zullen je missen!
  dinsdag 14 september 2004 @ 17:10:53 #271
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21949723
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:56 schreef dawg het volgende:
Ik heb ook gestemd.

, maar we zullen nog wel ergens minimeeten, wil nog wel eens met jouw lens spelen
  FOK!fotograaf dinsdag 14 september 2004 @ 17:37:24 #272
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21950325
jammer dawg, dat je niet kan!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 14 september 2004 @ 22:01:49 #273
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_21956209
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 17:10 schreef Re het volgende:

[..]

, maar we zullen nog wel ergens minimeeten, wil nog wel eens met jouw lens spelen
Dat klinkt bijna als een date
- Privacy Matters
pi_21956407
Waar ik dacht dat mijn proefwerk/tentamenweek na de herstvakantie ging vallen
blijkt deze toch te zijn vóór de herfstvakantie.

met andere woorden: ik ben er waarschijnlijk wel bij!
pi_21959064
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 22:08 schreef De_Warme_bakker het volgende:

pi_21959252
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 22:01 schreef RonaldV het volgende:
Dat klinkt bijna als een date
er bestaan inderdaad legio parkeerplaatsen waar je dergelijke uitspraken niet hardop moet doen
  FOK!fotograaf woensdag 15 september 2004 @ 07:17:04 #277
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21962174
quote:

gezellig!
pdehoog, hoe zit het met de ruimte in je auto?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21963467
quote:
Op woensdag 15 september 2004 07:17 schreef Xilantof het volgende:

[..]

gezellig!
pdehoog, hoe zit het met de ruimte in je auto?
Richting Naarden.....ach, als er geen model mee hoeft ruimte zat en als er wel een model mee gaat dan ook
en als er twee knappe dames mee rijden, stoppen we De_warme_bakker gewoon in de kofferbak
pi_21965698
Als er nog zitplaatsen/kofferbakruimte nodig zijn vanuit Hilversum --> Naarden dan kan dat! En als er iemand uit één van de randgemeenten moet worden opgepikt (Loosdrecht, Bussum, etc.) dan is dat ook geen probleem.

Ik hoor het wel. Laat het me ook even weten per mail (Ouwesok heeft mijn mail-adres) want ik heb niet vaak de tijd om het forum te lezen.
  woensdag 15 september 2004 @ 13:41:37 #280
52657 pea4fun
pi_21967727
Bij deze afmeldt voor de blijdorpmeet.

Ow en borelius, Ik ga die grotere versies nog ftp-en hoor (als ik het nog kan) PC probs gehad, dus moet weer opnieuw alles uitzoeken, maar het komt eraan.
pi_21969162
quote:
Op woensdag 15 september 2004 13:41 schreef pea4fun het volgende:
Bij deze afmeldt voor de blijdorpmeet.

Ow en borelius, Ik ga die grotere versies nog ftp-en hoor (als ik het nog kan) PC probs gehad, dus moet weer opnieuw alles uitzoeken, maar het komt eraan.
Ja hoor, dat kan nog steeds, ga je gang maar als je er aan toe bent!
pi_21969396
quote:
Op woensdag 15 september 2004 09:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Richting Naarden.....ach, als er geen model mee hoeft ruimte zat en als er wel een model mee gaat dan ook
en als er twee knappe dames mee rijden, stoppen we De_warme_bakker gewoon in de kofferbak
mijn vraag is hiermee dus ook indirect beantwoord
pi_21973220
quote:
Op woensdag 15 september 2004 14:54 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

mijn vraag is hiermee dus ook indirect beantwoord

Uiteraard snap je wel dat ik je zit te zieken he
Meerijden is geen probleem hoor.
pi_21974213
tuurlijk snap ik het
ik moet toch altijd weer lachen om nagenoeg elke post van jou
pi_21975965
quote:
Op woensdag 15 september 2004 18:12 schreef De_Warme_bakker het volgende:
tuurlijk snap ik het
ik moet toch altijd weer lachen om nagenoeg elke post van jou

Dat is dan weer een verkeerde opmerking
pi_21977700
Zo....even het goeie voorbeeld gevolgd van Rique (als ik me niet vergis) en een voucher besteld bij de Airmiles....

Blijdorp gaat me slechts EUR 4,50 kosten. Mooie prijs
pi_21977736
quote:

psssssst. De_warme_bakker....ik ben nu enigzins in verwarring. Welke meet hebben we het hier over? Blijdorp of Naarden?
pi_21977944
Naarden Meet

Bowiefan
Dawg heeft helaas iets anders
De_Warme_bakker
Dr_Flash
ElsCapone
Faithy
Gutteguttegut
Hayk
JeroenH
k_man
luap
Oceanonix
Offy
Ouwesok
PdeHoog
Qltel
Rewimo
RubberDuckey
Shark.Bait
Subhuman
Xilantof

Alfisti
Beertje_
Borelius
Chevalric
Fotoloog
KamikazeKoe
m-niki
Pascalheister
Pea4Fun
Re
Rique
Robertje
RonaldV

-----

Blijdorp Meet

De paparazzi's:
Auticia
Blinky
Bowiefan
De_Warme_bakker is dan nog aan het
Hayk
mvdlubbe
Ouwesok
pbb
PdeHoog
Rique + Wanda
Robertje
Rubberduckey
Shark.Bait
Xilantof

Oceanonix

FOT mini-meet Groningen! -- reeds geweest
FOT mini-meet Utrecht

[ Bericht 0% gewijzigd door PdeHoog op 15-09-2004 23:32:13 ]
pi_21982375
Ik zal tot het bekendworden van de gewestelijke schaatskalender nog niks kunnen zeggen. De banen van Eindhoven en Breda zijn op de 24e oktober al open, een dag door Naarden lopen vooraf aan een wedstrijd lijkt me geen goed idee, jullie horen later wel van me of ik kan komen.

Ivo
pi_21982442
quote:
Op woensdag 15 september 2004 20:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

psssssst. De_warme_bakker....ik ben nu enigzins in verwarring. Welke meet hebben we het hier over? Blijdorp of Naarden?
Naarden!
pi_21982661
quote:
Op woensdag 15 september 2004 20:39 schreef PdeHoog het volgende:
lijsten
Ik had al iets gezegd Fotomeet #9 op naar Naarden
maar voor de duidelijkheid.... ik ga mee naar jippiedorp

[ Bericht 6% gewijzigd door Bowiefan op 15-09-2004 23:04:09 (iets met linkjes enzo) ]
pi_21983570
quote:
Op woensdag 15 september 2004 23:02 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

Ik had al iets gezegd Fotomeet #9 op naar Naarden
maar voor de duidelijkheid.... ik ga mee naar jippiedorp
Sorry ....'t is aangepast hoor
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:57 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Naarden!
Ah...toch goed gegokt
pi_22001217
ik was er een tijdje uit Maar goed, ik zie dat 24 oktober nog steeds staat

Ik zal er zijn Enneh, ik weet niet of we weer iets met portretfotografie gaan doen, maar zo ja, dan neem ik ook een model mee
Zo nee, dan ehhh auch proficiat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 september 2004 @ 20:01:50 #294
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_22001456
quote:
Op donderdag 16 september 2004 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
ik was er een tijdje uit Maar goed, ik zie dat 24 oktober nog steeds staat

Ik zal er zijn Enneh, ik weet niet of we weer iets met portretfotografie gaan doen, maar zo ja, dan neem ik ook een model mee
Zo nee, dan ehhh auch proficiat
Vergeet je flitser niet!
pi_22001643
quote:
Op donderdag 16 september 2004 20:01 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Vergeet je flitser niet!

Ze straalt al genoeg van zichzelf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_22010646
Als er t.a.v. de Lelystad-meet nog zaken verwerkt moeten worden, dan kan ik dat pas op zijn vroegst maandagavond doen, want ik ga vandaag voor een lang week-einde naar Texel. Voor het eerst sinds 2 jaar weer eens een uitje van meerdere dagen.

Uploaden, stemmen, lijstjes mailen, album bekijken etc.. kan gewoon doorgaan, de server blijft aan staan!

Groetjes allemaal
  vrijdag 17 september 2004 @ 08:42:04 #297
262 Re
Kiss & Swallow
pi_22011019
veel plezier hoor
  FOK!fotograaf vrijdag 17 september 2004 @ 13:31:35 #298
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22016122
Veel plezier Borelius!

ik ga vanavond denk ik mijn stemmen afmaken
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22018215
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 13:31 schreef Xilantof het volgende:
Veel plezier Borelius!

ik ga vanavond denk ik mijn stemmen afmaken
waar en hoe doe je dat stemmen? ik heb weer eens niet zitten opletten......
  FOK!fotograaf vrijdag 17 september 2004 @ 15:45:35 #300
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22019267
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 15:00 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

waar en hoe doe je dat stemmen? ik heb weer eens niet zitten opletten......
als het goed is heeft Borelius je een mailtje gestuurd met url + inlog gegevens.
aan mij heb je niets want iedere user heeft een apart wachtwoord
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22019633
Dat is toch een andere url dan de meet-site? Want dan ben ik over geslagen......
En anders werkt de peroxide toch harder door dan ik dacht want op de meet-site kan ik niets vinden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')