abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:19:43 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21286886
Vervolg van Waarom God onmogelijk goed kan zijn.

Maar nu natuurlijk met "God" tussen aanhalingstekens want de TS bedoelde dat hersenspinsel van de schrijvers van de bijbel.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:20:22 #2
60090 Akkersloot
pi_21286901
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 17:24 schreef Bensel het volgende:
psst, wie heeft de hel gemaakt?
Ja die vraag had ik ook al gesteld. Wie heeft volgens de bijbel de hel geschapen. Waarom zou een almachtige God de duivel een thuisbasis gunnen ?

De hersenspinsels van Mohammed (de koran) zijn hier duidelijk in. Volgens de koran heeft de duivel immers een verbond met Allah. "Tot de dag des oordeels zou de duivel de ondankbaren leiden". Koran 2:34
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:23:00 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21286954
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:19 schreef Akkersloot het volgende:

Maar nu natuurlijk met "God" tussen aanhalingstekens want de TS bedoelde dat hersenspinsel van de bijbel.
Knap hoor. In één zin de TS van het vorige topic beledigen en nodeloos de mensen die wel in God geloven kwetsen...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_21287039
Nou, ja, de Bijbel een hersenspinsel c.q. sprookjesboek. Nee, niet echt. Maar de minderwaardige koran is zeker weten wel een kookboek.

"This is the Hell which the Sinners deny: / In its midst and in the midst of boiling hot water will they wander round!" (Koran 55:43, 44)

[ Bericht 1% gewijzigd door DrWolffenstein op 14-08-2004 19:09:11 ]
pi_21287193
Zo..als dat geen reden is om Allah te geloven weet ik het ook niet meer. Tot in het einde der tijd rondbaggeren in kokend heet water. Ga d'r maar aanstaan.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:43:14 #6
60090 Akkersloot
pi_21287326
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Knap hoor. In één zin de TS van het vorige topic beledigen
Hoezo zou Djenneke zich beledigd voelen. Volgens mij staat zij minstens heel erg kritisch tegenover het christendom en is ze volgens mij ook erg intelligent:
quote:
openingspost deel I
Adam en Eva hadden immers direct contact met hem (anders dan wij mensen na de zondeval)
quote:
en nodeloos de mensen die wel in God geloven kwetsen...
Niet nodeloos. Mensen die wel in God geloven maar niet in de bijbel of koran (zoals ik) hoeven dat hoofdfiguur in die mensenwerk boeken niet eretitel God te geven. Ik schrijf daarom dan ook "God" of "Allah". Wie beledigd er wie. Volgens mij die epilepsie patienten die beweerden dat God ongelovigen gaat straffen. Dat is immers, geef maar toe, een enorme belediging van de echte God. Want die is immers wel goed voor zijn schepping (voor zo ver hij kan, of wat voor andere theorien er ook aangehaald kunnen worden).
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:44:52 #7
60090 Akkersloot
pi_21287355
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:36 schreef MrData het volgende:
Zo..als dat geen reden is om Allah te geloven weet ik het ook niet meer. Tot in het einde der tijd rondbaggeren in kokend heet water. Ga d'r maar aanstaan.
"Allah geeft je de keuze". Waar zou jij voor kiezen Kleutertjes zijn er helaas wel (blijvend) vatbaar voor.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:46:53 #8
60090 Akkersloot
pi_21287393
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nou, ja, de Bijbel een hersenspinsel c.q. sprookjesboek. Nee, niet echt. Maar de minderwaardige koran is zeker weten wel een kookboek.

"This is the Hell which the Sinners deny: / In its midst and in the midst of boiling hot water will they wander round!" (Koran 55:43, 44)
Ik vat hem nu pas. . Kookboek 55:43,44
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:54:21 #9
101630 db70
nooit te jong om te leren
pi_21287551
...
70+ op het internet
pi_21287680
Terugvind post
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:06:05 #11
60090 Akkersloot
pi_21287810
De eerste topic op Fok! of waar dan ook met het woord "God" of "Allah".
Mensen die in wel in een God geloven maar niet in de bijbel of koran raken nog eens geemancipeerd.

Hoe heet iemand die in God maar niet in de bijbel gelooft ?
pi_21287852
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:46 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

pi_21287987
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:46 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

zaterdag 14 augustus 2004 @ 20:01:04 #14
101630 db70
pi_21288881
wanneer houden jullie nu eens op om te discusseren over mij
70+ op het internet
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 20:06:39 #15
60090 Akkersloot
pi_21289003
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:01 schreef db70 het volgende:
Hellluup, hij bestaat ! (te laat).

Moeten wij jou dan niet met een hoofdletter schrijven ? Dus
quote:
wanneer houden jullie nu eens op om te discussieren over mij Mij.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 20:15:43 #16
101630 db70
pi_21289224
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:06 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Hellluup, hij bestaat ! (te laat).

Moeten wij jou dan niet met een hoofdletter schrijven ? Dus
[..]
Het is natuurlijk MIJ met hoofdletter M_I EN J
70+ op het internet
pi_21289271
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:01 schreef db70 het volgende:
In het geval dat je Allah denkt te zijn; je bent een vies vuil varken.
pi_21289572
quote:

Maar nu natuurlijk met "God" tussen aanhalingstekens want de TS bedoelde dat hersenspinsel van de schrijvers van de bijbel.
Ik vind dat je met je aanhalingstekens wel een beetje zeurt hoor, je zegt dat de bijbel een verzinsel is, oke. Maar als je nu een fictieve roman die je hebt gelezen aan iemand moet beschrijven, kun je wel alles tussen aanhalingstekens zetten om een voorbeeld te noemen. Een beetje nutteloos vind ik. Zelfde verhaal gaat op voor het hersenspinsel gebeuren (overigens zou je daar veel vollediger in kunnen zijn, want er zijn veel meer oorzaken te verzinnen voor hallicunaties), mensen kennen jou standpunt daarin inmiddels toch wel?
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 20:54:43 #19
60090 Akkersloot
pi_21290239
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:17 schreef DrWolffenstein het volgende:

In het geval dat je Allah denkt te zijn; je bent een vies vuil varken Varken.
pi_21290312
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:20 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ja die vraag had ik ook al gesteld. Wie heeft volgens de bijbel de hel geschapen. Waarom zou een almachtige God de duivel een thuisbasis gunnen ?
Het christendom gaat niet uit van een hel als thuisbasis voor de duivel, maar de hel is de plaats waar de duivel door god gestraft wordt.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:01:55 #21
60090 Akkersloot
pi_21290427
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:29 schreef Frezer het volgende:
Ik vind dat je met je aanhalingstekens wel een beetje zeurt hoor, je zegt dat de bijbel een verzinsel is, oke. Maar als je nu een fictieve roman die je hebt gelezen aan iemand moet beschrijven, kun je wel alles tussen aanhalingstekens zetten om een voorbeeld te noemen. Een beetje nutteloos vind ik.
Dank voor je reaktie.

Je vergeet dat voor iemand die in God gelooft (maar niet dat van het mensenwerkboek de bijbel) het natuurlijk niet zo leuk hoeft te vinden dat God's naam misbruikt wordt door de auteurs van de bijbel en de koran. Een hersenspinsel dat ongelovigen laat branden in de hel, hoef ik natuurlijk géén God te noemen. "God" is daartoe een goed alternatief.
quote:
Zelfde verhaal gaat op voor het hersenspinsel gebeuren (overigens zou je daar veel vollediger in kunnen zijn, want er zijn veel meer oorzaken te verzinnen voor hallicunaties), mensen kennen jou standpunt daarin inmiddels toch wel?
Voor het recht om een persoon die mij met zijn "visioenen" in zijn godsdienst betrekt gewoon een geestesziek persoon te noemen, heb ik hier op fok! heel lang moeten strijden. Voor het tussenaanhalingstekens zetten van "profeet" werd ik al wekenlang een fascist genoemd waarna ik een maand werd geband. Ik blijf voor dat recht vechten. Bedenk alleen maar dat in veel, voornamelijk islamitische landen, je voor "geestesziek persoon Mohammed" al in de gevangenis beland (in het gunstigste geval).
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:02:14 #22
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_21290436
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Knap hoor. In één zin de TS van het vorige topic beledigen en nodeloos de mensen die wel in God geloven kwetsen...
Ik zou het knap vinden als het incidenteel was, maar hij doet dit structureel

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:03:50 #23
101630 db70
pi_21290479
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:54 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

zo is het jij komt in de hemel
70+ op het internet
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:06:41 #24
60090 Akkersloot
pi_21290580
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:57 schreef Alicey het volgende:
Het christendom gaat niet uit van een hel als thuisbasis voor de duivel, maar de hel is de plaats waar de duivel door god gestraft wordt.
Er zal wel zo iets zijn in dat geloof dat op de "dag des oordeels" de duivel door God gestraft zal worden (zo iets van "eind goed, al goed" ) maar ik weet zeker dat volgens het christendom de hel de plaats is waar de ongelovigen gestraft zullen worden.

Blijf dus nog steeds met de vraag zitten wie, volgens de bijbel, de hel geschapen heeft. Zou God de hel zelf geschapen hebben. Er zullen altijd wel foutjes in dat mensenwerk boek zitten.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:09:23 #25
60090 Akkersloot
pi_21290650
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou het knap vinden als het incidenteel was, maar hij doet dit structureel
Djenneke zal zich echt niet beledigd voelen.

Als je nu eens de moeite had genomen om mijn antwoord te lezen.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:10:06 #26
13462 BansheeBoy
pi_21290666
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:01 schreef Akkersloot het volgende:

Bedenk alleen maar dat in veel, voornamelijk islamitische landen, je voor "geestesziek persoon Mohammed" al in de gevangenis beland (in het gunstigste geval).
En omdat je het in de Islamitische landen niet durft te zeggen val je ons nu hier lastig ?

Luister eens hiernaar zou ik zeggen, doe ik ook dagelijks: http://quran.islamway.com/nabawy1423/012.ram

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_21290692
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:06 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Er zal wel zo iets zijn in dat geloof dat op de "dag des oordeels" de duivel door God gestraft zal worden (zo iets van "eind goed, al goed" ) maar ik weet zeker dat volgens het christendom de hel de plaats is waar de ongelovigen gestraft zullen worden.
Dat klopt, samen met de duivel en demonen. Het is dus niet dat de duivel de ongelovigen straft, maar de duivel wordt samen met de ongelovigen gestraft.
quote:
Blijf dus nog steeds met de vraag zitten wie, volgens de bijbel, de hel geschapen heeft. Zou God de hel zelf geschapen hebben. Er zullen altijd wel foutjes in dat mensenwerk boek zitten.
Het moet haast wel door god zelf geschapen zijn, wie verzint er anders zoiets wreeds..
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:11:25 #28
13462 BansheeBoy
pi_21290709
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:09 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

We hebben vandaag 0-0 gespeeld helaas. Maar ik speelde redelijk. Sinds dit jaar speel ik bij het 1ste van Sc Reeland in Dordrecht

zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:13:55 #29
60090 Akkersloot
pi_21290775
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:
En omdat je het in de Islamitische landen niet durft te zeggen val je ons nu hier lastig ?
Het gaat niet over niet durven. Het gaat over het niet mogen, op straffen van ... . Wat staat er in Iran bijvoorbeeld op het beledigen van de "profeet" ?
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:17:47 #30
60090 Akkersloot
pi_21290885
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:10 schreef Alicey het volgende:
Dat klopt, samen met de duivel en demonen. Het is dus niet dat de duivel de ongelovigen straft, maar de duivel wordt samen met de ongelovigen gestraft.
Ik denk dat volgens het christendom de duivel de ongelovigen straft. Tot dat op de "dag des oordeels" God het overneemt. De duivel straft op aarde niet de ongelovigen. Want die ongelovigen zijn dan kortzichtig, volgens het christendom.
quote:
Het moet haast wel door god zelf geschapen zijn, wie verzint er anders zoiets wreeds..
Maar staat het ergens in de bijbel.
pi_21290976
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:17 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik denk dat volgens het christendom de duivel de ongelovigen straft. Tot dat op de "dag des oordeels" God het overneemt. De duivel straft op aarde niet de ongelovigen. Want die ongelovigen zijn dan kortzichtig, volgens het christendom.
De duivel verleidt alleen, en wordt uiteindelijk zelf samen met zijn volgelingen gestaft.
quote:
[..]

Maar staat het ergens in de bijbel.
Er staat wel meer niet in de bijbel wat alsnog wordt aangenomen. Wanneer je alles in de bijbel zou moeten zetten, zou het ook best een dik boek worden, denk je niet? Nee, dit vind ik weer geen argument.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:54:40 #32
101630 db70
pi_21291798
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:17 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

IK zou maar oppassen ERWIN!!!!! IK laat me niet zomaar voor varken uitschelden.
70+ op het internet
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:25:56 #33
60090 Akkersloot
pi_21292483
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:21 schreef Alicey het volgende:
De duivel verleidt alleen, en wordt uiteindelijk zelf samen met zijn volgelingen gestaft.
Nogmaals. Dat lijkt mij sterk.Volgens "God"s grondpersoneel straft de duivel de volgens hen slechte mensen in de hel. Volgens hen zullen de ongelovigen echt niet veilig zijn in de hel.
pi_21292626
Volgens mij straft de duivel helemaal niemand.... Maar probeert (volgens de bijbel dan) mensen naar zijn kant te lokken, ofwel tegenstander (wat tevens de betekenis van het woord satan is; tegenhanger, tegenstander) van God te worden.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:38:16 #35
60090 Akkersloot
pi_21292785
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:31 schreef djenneke het volgende:
Volgens mij straft de duivel helemaal niemand.... Maar probeert (volgens de bijbel dan) mensen naar zijn kant te lokken, ofwel tegenstander (wat tevens de betekenis van het woord satan is; tegenhanger, tegenstander) van God te worden.
Ja de duivel probeert de mensen aan zijn kant te lokken. Dat geloof heb je niet alleen in het X-dom maar ook in de islam. Maar nogmaals dat is tijdens het leven. Eénmaal dood komen die mensen dan echter beduveld uit

( Leuk. Zelfs dood waren de gelovige mensen vroeger namelijk nog niet veilig voor de duivel. Gezien bij menig begraafplaats er een rooster lag waar de duivel met zijn hoeven niet over heen kon )
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:40:00 #36
60090 Akkersloot
pi_21292842
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:31 schreef djenneke het volgende:
(wat tevens de betekenis van het woord satan is; tegenhanger, tegenstander) van God te worden.
Geen enkele doctrine kan overleven zonder vijandsbeeld.
pi_21293251
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:54 schreef db70 het volgende:

[..]

IK zou maar oppassen ERWIN!!!!! IK laat me niet zomaar voor varken uitschelden.
Heb je soms in mijn profiel gekeken, of ken je me IRL?
pi_21293287
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 20:54 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Die hoofdletter is te veel eer voor zo'n laag iets.
pi_21294251
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:01 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dank voor je reaktie.

Je vergeet dat voor iemand die in God gelooft (maar niet dat van het mensenwerkboek de bijbel) het natuurlijk niet zo leuk hoeft te vinden dat God's naam misbruikt wordt door de auteurs van de bijbel en de koran. Een hersenspinsel dat ongelovigen laat branden in de hel, hoef ik natuurlijk géén God te noemen. "God" is daartoe een goed alternatief.
[..]

Voor het recht om een persoon die mij met zijn "visioenen" in zijn godsdienst betrekt gewoon een geestesziek persoon te noemen, heb ik hier op fok! heel lang moeten strijden. Voor het tussenaanhalingstekens zetten van "profeet" werd ik al wekenlang een fascist genoemd waarna ik een maand werd geband. Ik blijf voor dat recht vechten. Bedenk alleen maar dat in veel, voornamelijk islamitische landen, je voor "geestesziek persoon Mohammed" al in de gevangenis beland (in het gunstigste geval).
Halleluja praise the Lord! Akkie is in de Here gekomen! Ik ben even naar een popconcertje, kom ik terug, heeft Akkie mijn hele wereldbeeld overgenomen, en loopt als een Valse Profeet te orakelen dat het een lieve lust is. Dat is nu jammer, want de rol van verlicht atheist paste mijn goed...

Goed, ik bedenk wel iets nieuws, liefje...

BTW: geen van mijn uitspraken in dit forum gedaan zijn onheus of anders dan op grond van mijn eigen overtuiging. Ik trol niet (behalve Akkie dan, maar dat vind toch niemand erg). Ik reageer met respect voor de andere posters.
Mu!
  zondag 15 augustus 2004 @ 02:03:52 #40
19194 Oversight
◢◤
pi_21296326
ik ben GOD, én ik ben GOED !
◢◤
  zondag 15 augustus 2004 @ 05:35:57 #41
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21297409
god bestaat niet , alleen in een waanbeeld of misinterpetatie van een voor *begrip* superieur wezen
dat heersde in oude tijden , in meervoud.
sumer.
enki , enlil , anu , alalu
Humwawa

namen die allemaal op hun eigen tijden god zijn.

*het* geloof van heden dagen , is een misinterpetatie van de realiteit , de geschiedenis ,
sommigen hebben waanbeelden erbij , een logisch gevolg van onbegrip door ingewikkelde substantie van informatie.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_21297444
Hoop zieke mensen hier
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  zondag 15 augustus 2004 @ 07:58:04 #43
60090 Akkersloot
pi_21297512
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 schreef Akkersloot het volgende
[Wie komen er in de hel]
[Lionsguy18 Personen die satan gediend hebben.
Mijn persoonlijke mening hierover zijn b.v. mensen die de duivel aanbidden , mensen die zonde begaan hebben tegen de Heileige Geest, spiritsten etc.
Ik kan me echter op geen enkele bijbeltekst beroepen]
Nou dan blijven we vrienden. Want mensen die niet in God geloven geloven ook niet in de duivel en kunnen de duivel dus ook niet aan bidden.
Het scheelde dan echter ook maar één woordje.: "aanbidden". Als er stond "geholpen hebben" (volgens de visie van de "gelovigen" dan) was het wel bonje. Om maar zo te zeggen.
En nu had je al gezegd "personen die satan gediend hebben". Christenen kunnen daarvan maken wat ze willen. "Niet voor God kiezen" bijvoorbeeld.
Je gedachtengang zit dan dus toch heel erg dicht tegen demonisering aan.
((Niet voor God kiezen kan natuurlijk niet, want wat voor je niet bestaat kan je ook niet voor kiezen))

[ Bericht 0% gewijzigd door Akkersloot op 15-08-2004 08:03:38 ]
  zondag 15 augustus 2004 @ 08:02:35 #44
60090 Akkersloot
pi_21297526
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 06:55 schreef pro_jeex het volgende:
Hoop zieke mensen hier
quote:
Projeex schreefHet is gewoon een feit, jij verzet je zo tegen God en de Islam dat er voor jou niets anders rest dan een plek erg diep in De Hel.

Waarom vereer je die andere pedofiel, Dutroux, trouwens niet ?
  zondag 15 augustus 2004 @ 08:08:56 #45
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_21297543
Te veel ellende op deze wereld, er is geen god. Tenminste, geen goede.
The Internets, I needs it..
  zondag 15 augustus 2004 @ 09:34:36 #46
60090 Akkersloot
pi_21297774
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 08:08 schreef Dr_Crouton het volgende:
Misschien wel een God in de wereld wat je met het hiernamaals aan kan duiden. Of is zijn macht behoorlijk beperkt. Verder sta ik open voor de theorie áls het op aarde als een paradijs zou zijn de mens geen enkele voldoening en dus zin voor het leven zou kunnen voelen. Iemand had daar eens een topic over geopend. Hij vergeleek dat met één of ander spel dat bij Blokker in de schappen ligt.

Maar die God in het hiernamaals is in elk geval niet dat hersenspinsel van epilepsie patienten als de "profeten" Paulus en Mohammed. Maar misschien dat God de christenen en moslims daar ook gelukkig kan maken met de creatie daar van een nep-God zodat ze daar dan ook gelukkig zijn. De echte God kan in het hiernamaals immers alles.
  zondag 15 augustus 2004 @ 09:38:54 #47
60090 Akkersloot
pi_21297800
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 08:08 schreef Dr_Crouton het volgende:
Feit. Het geloof, en aanbidding daarvan, dat er geen goede God en er dus een slechte God bestaat maakt de wereld alleen maar slechter. Zie de gevolgen van de hersenspinsels van Paulus en Mohammed. Je kan er dus beter voor kiezen dat er dan maar wél een goede God bestaat en dat idee dat er een God á la "Allah" of "God" van de bijbel bestaat krachtig bestrijden.
  zondag 15 augustus 2004 @ 10:42:58 #48
66444 Lord_Vetinari
pi_21298269
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:09 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waarom? Dat antwoord sloeg, zoals gewoonlijk, weer nergens op...
pi_21298364
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 09:38 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Feit. Het geloof, en aanbidding daarvan, dat er geen goede God en er dus een slechte God bestaat maakt de wereld alleen maar slechter. Zie de gevolgen van de hersenspinsels van Paulus en Mohammed. Je kan er dus beter voor kiezen dat er dan maar wél een goede God bestaat en dat idee dat er een God á la "Allah" of "God" van de bijbel bestaat krachtig bestrijden.
Akkie, ben je soms van mening dat in jouw (onze ?) "objectieve" Godsgedachte er geen verschil is tussen God en Allah, en dat we slechts te maken hebben met menselijke interpretatieverschillen (kan ik me wel voorstellen trouwens) ?
Mu!
  zondag 15 augustus 2004 @ 10:53:48 #50
101630 db70
pi_21298385
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:57 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Heb je soms in mijn profiel gekeken, of ken je me IRL?
lol.. in je profiel staat toch gewoon dat je Erwin Wolff heet.?!
maar even serieus.
Ik maakte mijn opmerking omdat ik het nogal bizar vindt dat mensen elkaar voor [ weet ik niet wat uitmaken, en elkaar de hersens in slaan ] allemaal in de naam van hun God.
Wanneer je geloofd dat God goed is, denk ik dat je minimaal het voorbeeld van je schepper zou moeten volgen.
Ik ben ervan overtuigt dat God mij geen varken zou noemen, ten eerste al omdat Hij zou weten waarom ik bepaalde opmerkingen maak.
Verder ben ik nog niet zo bekent op (FOK), maar ik zie dat deze discussie al een tijdje off topic is.
Waar gaat deze discussie eigenlijk nog over???
70+ op het internet
pi_21299314
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 10:53 schreef db70 het volgende:

[..]

lol.. in je profiel staat toch gewoon dat je Erwin Wolff heet.?!
maar even serieus.
Ik maakte mijn opmerking omdat ik het nogal bizar vindt dat mensen elkaar voor [ weet ik niet wat uitmaken, en elkaar de hersens in slaan ] allemaal in de naam van hun God.
Wanneer je geloofd dat God goed is, denk ik dat je minimaal het voorbeeld van je schepper zou moeten volgen.
Ik ben ervan overtuigt dat God mij geen varken zou noemen, ten eerste al omdat Hij zou weten waarom ik bepaalde opmerkingen maak.
Verder ben ik nog niet zo bekent op (FOK), maar ik zie dat deze discussie al een tijdje off topic is.
Waar gaat deze discussie eigenlijk nog over???
De basisgedachte, als ik die zo mag verwoorden, is dat God niet goed kan zijn omdat in de bijbel -kortweg - gezegd wordt dat ongelovigen in de hel zullen branden.
Mijn stellingen zijn dat 1) de bijbel een boek van mensen is en dus uitsluitend iets over mensen zegt en niets over God, 2) de bijbel niet bedoeld was voor ongelovigen om daar hun bewijsvoering mee te onderbouwen, en dat bovendien glad ijs is omdat je snel zelfreferende uitspraken doet die lastig te bewijzen zijn, en 3) het voor ongelovigen geen probleem zou moeten zijn dat gelovigen denken dat ze in de hel zullen branden omdat ze er toch niet in geloven.

Blijft de oorspronkelijke stelling, "Waarom God onmogelijk goed kan zijn". Nu de eerdere argumenten weggenomen zijn hoor ik geen nieuwe. Logisch. De godsbeleving is een individuele en als iemand zegt dat God niet goed is dan kan hij uitsluitend spreken over zijn eigen godsbeleving. Die heeft dus voor anderen geen waarde, omdat zij een andere, eigen, godsbeleving hebben.

Tenslotte zou je nog iets kunnen zeggen over de axiomatische systeem-God, die we eerder invoerden als 'objectieve godgedachte voor ongelovigen" (hoewel hij voor gelovigen ook klopt hoor). Die God bestaat bij gratie van het axioma 'God is Almachtig".

Of die God goed of slecht is weten we niet, omdat hij Almachtig is. Dat impliceert, zoals we eerder zagen, dat hij ook willoos is. ZIjn bedoelingen zijn voor ons niet te begrijpen, immers hij is Almachtig en schiep hemelen en aarde, bestaat dus in een systeem buiten ons systeem waar en het axioma van Almachtigheid geen strijdigheid met andere axioma's oplevert. Zo'n systeem is voor ons onvoorstelbaar, dehalve zijn God's wegen ook ondoorgrondelijk.

Wat mij betreft dus voldoende duidelijk aangetoond dat God niet 'onmogelijk goed kan zijn'.
Mu!
pi_21300202
Vorige topic was nog enigzins serieus nu draait het gewoon uit op alle gelovigen een beetje voor schut te zetten, moeten jullie weten maar erg serieus zullen jullie bij volgende discussies niet lijken.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_21300244
Even een vraagje trouwens. Weet niet of er hier iemand is die verstand heeft van de Islam maar waarom heeft Allah volgens de Koran het varken geschapen als het zo'n laag beest is?
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:53:07 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21300294
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:49 schreef ee-04 het volgende:
Even een vraagje trouwens. Weet niet of er hier iemand is die verstand heeft van de Islam maar waarom heeft Allah volgens de Koran het varken geschapen als het zo'n laag beest is?
Dat weet ik niet, ik ken de islam niet zo goed. JHWH heeft echter ook een hele hoop onreine dieren geschapen, weet je daar de reden van?
pi_21300326
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik ken de islam niet zo goed. JHWH heeft echter ook een hele hoop onreine dieren geschapen, weet je daar de reden van?
Om eerlijk te zijn, nee
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:55:46 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21300344
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:54 schreef ee-04 het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, nee
Misschien dat er een schriftgeleerde kan opstaan om het te verklaren.

Ik denk wel dat Allah dezelfde reden heeft gehad als JHWH..
pi_21300363
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Misschien dat er een schriftgeleerde kan opstaan om het te verklaren.

Ik denk wel dat Allah dezelfde reden heeft gehad als JHWH..
Ow jij weet het ook niet dus ? Dacht dat jij het me ging vertellen!
pi_21300414
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een slager gesproken (geen islamiet overigens) die me vertelde dat varkensvlees inderdaad onrein vlees is. Als hij varkensvlees aan het snijden was, en hij sneed zich, dan kreeg hij de meest enge ontstekingen, terwijl dat bij ander vlees en wild niet het geval is...

Om antwoord te geven op je vraag: Misschien dat het varken bedoeld was als aas voor dieren, en niet voor mensen?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 15 augustus 2004 @ 13:01:35 #59
101630 db70
pi_21300464
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 11:54 schreef SingleCoil het volgende:

De basisgedachte, als ik die zo mag verwoorden, is dat God niet goed kan zijn omdat in de bijbel -kortweg - gezegd wordt dat ongelovigen in de hel zullen branden.
Mijn stellingen zijn dat 1) de bijbel een boek van mensen is en dus uitsluitend iets over mensen zegt en niets over God
Ik stel dit iets milder 1) de bijbel is een boek over God, niet van God
quote:
2) de bijbel niet bedoeld was voor ongelovigen om daar hun bewijsvoering mee te onderbouwen, en dat bovendien glad ijs is omdat je snel zelfreferende uitspraken doet die lastig te bewijzen zijn
Dit lijkt me inderdaad een logisch beredenering, omdat de bijbel +/- 300 NC opgesteld is om de "ware" theologie/leer te reprecenteren. er waren daarvoor namelijk nogal wat verschillende stromingen en interpretaties onder de Christenen. Met daarbij natuurlijk de bijbehorende boeken, die na het vastlegging van de "heilige boeken" in 1 boek, verketterd werden.
(Een grappige paradox hierin is dat in de bijbel gerefereerd wordt aan boeken die niet in de bijbel opgenomen zijn.) Maar dat zou leuk zijn voor een topic als "DE BIJBEL IS HET ENIGE EN WARE WOORD VAN GOD".
quote:
3) 3) het voor ongelovigen geen probleem zou moeten zijn dat gelovigen denken dat ze in de hel zullen branden omdat ze er toch niet in geloven.
Dit is een logica! Toch wil ik er wat kanttekeningen bij plaatsen.
Ik begrijp best dat je met gelovigen en ongelovingen refereerd aan het geloof in de bijbel.
Toch wil ik [misschien tenovervloede] aantekenen dat ieder mens gelooft. De stelling "ik geloof niet" is een geloof.
M.B.T mezelf... Ik weet niet of ik zal branden in de hel. Ik heb een sterk vermoede dat het niet zo is, omdat ik denk dat het concept hel voortkomt uit de mens. Toch kan ik dat onmogelijk bewijzen voor mezelf.
Het is dus niet of/of er is ook een misschien.
Wat trouwens overeenkomt met je uiteindelijke conclusie:
quote:
Wat mij betreft dus voldoende duidelijk aangetoond dat God NIET 'onmogelijk goed kan zijn'.
quote:
Blijft de oorspronkelijke stelling, "Waarom God onmogelijk goed kan zijn". Nu de eerdere argumenten weggenomen zijn hoor ik geen nieuwe. Logisch. De godsbeleving is een individuele en als iemand zegt dat God niet goed is dan kan hij uitsluitend spreken over zijn eigen godsbeleving. Die heeft dus voor anderen geen waarde, omdat zij een andere, eigen, godsbeleving hebben.

Tenslotte zou je nog iets kunnen zeggen over de axiomatische systeem-God, die we eerder invoerden als 'objectieve godgedachte voor ongelovigen" (hoewel hij voor gelovigen ook klopt hoor). Die God bestaat bij gratie van het axioma 'God is Almachtig".

Of die God goed of slecht is weten we niet, omdat hij Almachtig is. Dat impliceert, zoals we eerder zagen, dat hij ook willoos is. ZIjn bedoelingen zijn voor ons niet te begrijpen, immers hij is Almachtig en schiep hemelen en aarde, bestaat dus in een systeem buiten ons systeem waar en het axioma van Almachtigheid geen strijdigheid met andere axioma's oplevert. Zo'n systeem is voor ons onvoorstelbaar, dehalve zijn God's wegen ook ondoorgrondelijk.
Deze laaste argumenten kan ik alleen maar beamen en is daarmee ook volgens de reikwijdte van mijn logica aangetoond dat God NIET 'onmogelijk goed kan zijn'.

Sterker nog het is een onzinnige stelling.

Wellicht wanneer de stelling anders gesteld wordt krijg je een meer gerichtere discussie.
"De God van de bijbel kan onmogelijk goed zijn" of "de God van de koran kan onmogelijk goed zijn"
enz.

Daaruit kan je dan ook gelijk opmaken waar de stellingnemer/ster mee stoeit in zijn leven

[ Bericht 0% gewijzigd door db70 op 15-08-2004 13:30:00 ]
70+ op het internet
pi_21300616
Wat mij betreft dus voldoende duidelijk aangetoond dat God niet 'onmogelijk goed kan zijn'

you bedoelt dat God mogelijk goed kan zijn?
wat is goed en wat is slecht dan?
wat you slecht vind daar krijg ik misschien een harde lul van en wat you goed vindt, vind ik mogelijk saai of gewoon.
dus wie bepaalt wat ("...") is?
yes jij en/of ik. en niet die kneuzen die jou wel even vertellen hoe het zit.(religiez,machthebbers, enz)
God = een schatje dus ik ook.... en jij?

pi_21300771
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 13:08 schreef JoZzephus het volgende:
Wat mij betreft dus voldoende duidelijk aangetoond dat God niet 'onmogelijk goed kan zijn'

you bedoelt dat God mogelijk goed kan zijn?
Ik schrijf wat ik bedoel. Dit bedoel ik niet
quote:
wat is goed en wat is slecht dan?
wat you slecht vind daar krijg ik misschien een harde lul van en wat you goed vindt, vind ik mogelijk saai of gewoon.
Zou zomaar kunnen, ik krijg trouwens ook wel eens een harde lul van dingen die ik, op de keper beschouwd, slecht vind. Maar ik had al eerder geleerd dat de stijfheid van mijn lul een erg slecht richtsnoer in mijn leven is...
quote:
dus wie bepaalt wat ("...") is?
yes jij en/of ik. en niet die kneuzen die jou wel even vertellen hoe het zit.(religiez,machthebbers, enz)
Natuurlijk. Maar dan kun je toch nog wel geloven ?
quote:
God = een schatje dus ik ook.... en jij?

Ik geloof dat ik geen schatje ben.
Mu!
pi_21301008
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 13:15 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik schrijf wat ik bedoel. Dit bedoel ik niet
ok..wat jij wil.

Zou zomaar kunnen, ik krijg trouwens ook wel eens een harde lul van dingen die ik, op de keper beschouwd, slecht vind. Maar ik had al eerder geleerd dat de stijfheid van mijn lul een erg slecht richtsnoer in mijn leven is...

je hebt gelijk..ik ook niet..hoewel..soms als ik geil ben wel.

Natuurlijk. Maar dan kun je toch nog wel geloven ?

ik geloof wat ik geloof en thats it.

Ik geloof dat ik geen schatje ben.

ok dan geloof je dat..
maar weet je het ook?
pi_21301019
Wat mij altijd zo opvalt aan mensen als Akkersloot, zeg maar het type voorheen christen nu niet meer, dat ze vaak nog heftiger hun evangelie verkondigen als de gemiddelde dominee.
Ik plaats zo iemand een beetje in het rijtje van het Hart, gefrustreerde gereformeerden
Daarom wat betreft stelling 3 het geen probleem zou moeten zijn voor ongelovigen:
ik ben het er volledig mee eens, maar ik denk dat je een nuance moet maken voor dit subtype. Dit zijn volgens mij de mensen die er wel heel graag van los zouden willen komen, maar hun hele leven, de angst met zich mee blijven dragen: het zou toch niet stiekem wel, en oh shit dan kom ik toch in de hel... En omdat ze dat gevoel hebben zoveel mogelijk mensen en daarmee steeds meer zichzelf ervan willen overtuigen dat het allemaal onzin is die bijbel en dat geloof.. Kijk naar de vele topics die geopend worden door Akkersloot, de steeds harder wordende taal naarmate zijn evangelie van het atheisme niet geloofd wordt. Het lijkt haast wel of we hier de nieuwe Paulus/Mohammed hebben. Ik vraag me zelfs af, of gezien de harde taal, deze akkersloot als hij het voor het zeggen had in de keuze over mensen, hij niet voor straf al die domme christenen en moslims die maar weigeren het geloof los te laten, ondanks zijn 'overtuigende' scheldpartijen, rechtstreeks in de eeuwigheid, dan misschien niet naar de hel, maar toch wel naar een inferieure plaats zou sturen..
Daarnaast, ik heb het al eens in een ander topic gezegd en herhaal het nog maar eens, aangezien akkersloot dat ook doet: epilepsie is geen afdoende verklaring voor de visioenen: epilepsie wordt of niet herinnerd, of men weet dat het niet echt was, wat men zag. Je zult dan met een ander ziektebeeld op de proppen moeten komen...

PS: vervelend he, als er zo op de man af gespeeld wordt... Misschien moet jij dat ook eens wat minder doen!
Are you gonna bark all day little doggy, or are you gonna bite??
  zondag 15 augustus 2004 @ 13:46:00 #64
101630 db70
pi_21301214
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 13:30 schreef Persy het volgende:
Wat mij altijd zo opvalt aan mensen als Akkersloot, zeg maar het type voorheen christen nu niet meer, dat ze vaak nog heftiger hun evangelie verkondigen als de gemiddelde dominee.
Ik plaats zo iemand een beetje in het rijtje van het Hart, gefrustreerde gereformeerden
Daarom wat betreft stelling 3 het geen probleem zou moeten zijn voor ongelovigen:
ik ben het er volledig mee eens, maar ik denk dat je een nuance moet maken voor dit subtype. Dit zijn volgens mij de mensen die er wel heel graag van los zouden willen komen, maar hun hele leven, de angst met zich mee blijven dragen: het zou toch niet stiekem wel, en oh shit dan kom ik toch in de hel... En omdat ze dat gevoel hebben zoveel mogelijk mensen en daarmee steeds meer zichzelf ervan willen overtuigen dat het allemaal onzin is die bijbel en dat geloof..
Je maakt denk ik een goede analyse van een veelvoorkomend fenomeen.
ook ik wilde een nuance maken in mijn laaste post bij punt 3 met mezelf als uitgangs punt.
verder eindig ik die post ook met een zinspeling op dit fenomeen.
Zelf worstel ik ook nog met eerder aangenomen waarheden die in mijn referentie kader zitten en die ik liever kwijt dan rijk ben.
Ik[ sinds gisteren lid van FOK] zie het kwaad er niet van in als een 'akkersloot' via deze weg zijn innerlijke conflicten aan het verwerken is.
70+ op het internet
pi_21301358

PS: vervelend he, als er zo op de man af gespeeld wordt... Misschien moet jij dat ook eens wat minder doen

zover ik het kan zien is hij gewoon een emotionele jongen die gevoel heeft en vandaaruit schrijft.
altijd 'goed' dus wat mij betreft.
als je je aangevallen voelt moet je er wat tegen doen en dat doe je.
is ook 'goed'
nou nu ga ik weg hoor.
daaaag

pi_21301619
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 13:53 schreef JoZzephus het volgende:

PS: vervelend he, als er zo op de man af gespeeld wordt... Misschien moet jij dat ook eens wat minder doen

zover ik het kan zien is hij gewoon een emotionele jongen die gevoel heeft en vandaaruit schrijft.
is ook 'goed'
nou nu ga ik weg hoor.
daaaag

ik heb ook niks tegen akkie hoor, ik ken 'm inmiddels wel een beetje...
Mu!
pi_21303251
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 13:53 schreef JoZzephus het volgende:

is ook 'goed'
nou nu ga ik weg hoor.
daaaag

hahaha, ironie. mooi term. woordenkraam van TS duidt inderdaad op emotionele instabiliteiten. misschien heeft hij zelf wel een epileptische aanval gehad. er zijn geleerden die jarenlang studies hebben verricht op dit gebied en die komen er nog steeds niet uit. TS denkt het allemaal al te weten.

dat is dan erg jammer.. voor hem
stolen from an Africa land - chased out with a knife - a face like Bob Marley and a mouth like a motorbike
pi_21305903
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 15:41 schreef mr_ivy het volgende:

hahaha, ironie. mooi term. woordenkraam van TS duidt inderdaad op emotionele instabiliteiten. misschien heeft hij zelf wel een epileptische aanval gehad. er zijn geleerden die jarenlang studies hebben verricht op dit gebied en die komen er nog steeds niet uit. TS denkt het allemaal al te weten.

Ik weet niet of je mij bedoelt met TS, maar ik ga er maar even van uit. Het valt mij op dat er op dit forum veelal beledigend en op de man af gepraat wordt, ipv in te gaan op iemands argumenten. Wat jij nu ook weer doet. Het is op zich allemaal niet heel erg, maar zorgt wel voor paginalange 'offtopics' waarin mensen elkaar proberen te beledigen, wat op zich al lastig zat is, door iemand op een forum die je niet eens kent!
Woordenkraam of niet, je hebt niet echt een inhoudelijke reactie gegeven op wat er mis is met mijn stelling, of zelfs met stelling3... (misschien als ik het netter had geformuleerd?)
Gelukkig heb ik zelf nog nooit een epileptische aanval gehad, maar heb er inmiddels toch al wel behoorlijk wat gezien, en over nog meer wat moeten leren. Ik geef toe dat het hier wel kort door de bocht door me wordt neergezet, maar ik kan moeilijk elke keer weer helemaal uitleggen hoe het zit.. Kort samengevat is het gewoonweg veel waarschijnlijker dat paulus/Mohammed alles uit hun duim zogen dan dat ze zelf geloofden dat ze een goddelijke boodschap kregen terwijl ze stiekem een epilepsie-aanval hadden. Dan zou er toch echt wat meer onzin in bijbel en koran moeten staan, want het zou wel al te toevallig worden als ze elke epilepsie aanval die ze hadden een hallucinatie zouden hebben over iets wat God hen dan weer te vertellen heeft.. Zo werkt het nou eenmaal niet, het is niet hetzelfde als een droom, die gaat over wat je bezig houdt, het is een oncontroleerbare 'depolarisatiegolf' die niet valt te sturen.
Daarbij moet je een partieel insult hebben (dwz gedeeltelijk) waarbij je wel bij bewustzijn blijft, anders als je een aanval hebt met schokken e.d. die mensen kunnen zich sowieso niet herinneren wat er gebeurd is. Dan moet tijdens die partiele aanval de visuele schors aangedaan worden, ook dat is goed mogelijk, maar kenmerkend is nou juist dat ook die mensen weer vergeten wat ze gezien hebben. En die enkeling die dat dan blijkbaar onthoudt, kan dan ook nog eens zoveel invloed uitoefenen op de loop van de geschiedenis?? Ik blijf erbij, het is veel waarschijnlijker dat ze alles verzonnen hebben, of dat het echt waar is, dan dat het om een epileptisch insult ging..

Maar goed, inmiddels begint het alweer aardig op een woordenkraam te lijken en straks moet ik nog opgenomen worden voor al mijn emotionele instabiliteiten...
pi_21306041
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 13:46 schreef db70 het volgende:

Ik[ sinds gisteren lid van FOK] zie het kwaad er niet van in als een 'akkersloot' via deze weg zijn innerlijke conflicten aan het verwerken is.
Oh ik ook absoluut niet trouwens.. Vooral doen! Maar er zijn meer, en vooral sociaal vaardigere manieren tot het verwerken van innerlijke conflicten, dan op een agressieve manier bepaalde bevolkingsgroepen beledigen. Al moet ik er direct bijzeggen, dat er nu wel een heel punt van wordt gemaakt, zo erg is het nou ook allemaal weer niet. En ik geef toe, daar ben ik zelf vooral medeschuldig aan, door die opmerking onderaan die bewuste post te plaatsen.. Helaas kon ik het niet laten
pi_21306781
Akkersloot, wat versta jij onder "Goed zijn" ?
  zondag 15 augustus 2004 @ 18:35:14 #71
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21306993
grappig dat mijn alles zeggende post genegeerd word , maar ja , slaap maar verder hoor , lieve gristennen
  zondag 15 augustus 2004 @ 19:07:15 #72
101630 db70
pi_21307779
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 05:35 schreef BaajGuardian het volgende:
god bestaat niet , alleen in een waanbeeld of misinterpetatie van een voor *begrip* superieur wezen
dat heersde in oude tijden , in meervoud.
sumer.
enki , enlil , anu , alalu
Humwawa

namen die allemaal op hun eigen tijden god zijn.

*het* geloof van heden dagen , is een misinterpetatie van de realiteit , de geschiedenis ,
sommigen hebben waanbeelden erbij , een logisch gevolg van onbegrip door ingewikkelde substantie van informatie.
quote:
grappig dat mijn alles zeggende post genegeerd word , maar ja , slaap maar verder hoor , lieve gristennen
Bedoelde je dit bovenstaande als alles zeggende post????
neem aan dat je met "sommigen hebben waanbeelden" jezelf meerekend
Grootheidswaan in dit geval
70+ op het internet
  zondag 15 augustus 2004 @ 21:50:12 #73
60090 Akkersloot
pi_21311563
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 23:45 schreef SingleCoil het volgende:
. Dat is nu jammer, want de rol van verlicht atheist paste mijn goed...

Goed, ik bedenk wel iets nieuws, liefje...
Jij de rol van verlicht atheist? Dan vind ik dat je wel heel erg dom meelult met gelovigen (de bent zelfs nog erger dan diegenen waarvoor jij denkt op te komen) "Ik stel dat het citeren van de bijbel een beetje betekenisloos is als je er toch niet in gelooft.".
Dom meelullers op dit forum.
quote:
Ik reageer met respect voor de andere posters.
Geef dát respect wat de betreffende persoon en de betreffende doctrine toekomt zeide Akkersloot tegen de respectgeleerden (de farizeeers van vandaag). Waarom tolerantie tegen de intoleranten.

En lul vooral niet dom mee.

[ Bericht 9% gewijzigd door Akkersloot op 15-08-2004 22:00:06 ]
  zondag 15 augustus 2004 @ 21:58:11 #74
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21311726
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 21:50 schreef Akkersloot het volgende:

Geef dát respect wat de betreffende persoon en de betreffende doctrine toekomt zeide Akkersloot tegen de respectgeleerden (de farizeeers van vandaag). Waarom tolerantie tegen de intoleranten.
Respect is natuurlijk iets anders dan tolerantie (Ik heb het gevoel alsof ik deze post voor de 3e keer intyp. Is dit een deja-vu, of heb ik eerder soortgelijke posts gemaakt?). Ik blijf me er over verbazen dat je discussiert, zonder enige basis van respect te tonen. Zoals evident is, werkt een discussie zonder een minimum van respect niet.

Wanneer we alles zouden "backfiren", zou er nooit vooruitgang zijn, en sterft iedereen waarschijnlijk snel uit. Zo nu en dan eens iets anders doen hoeft niet per se verkeerd te zijn.
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:05:36 #75
60090 Akkersloot
pi_21311888
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 19:07 schreef db70 het volgende:
Bedoelde je dit bovenstaande als alles zeggende post????
neem aan dat je met "sommigen hebben waanbeelden" jezelf meerekend
Grootheidswaan in dit geval
Ik vind dat je op BaajGuardian geen commentaar mag geven db70. Dat hij gelooft dat er vroeger wel een opperwezen bestond houdt immers niet in dat hij jou en mij in haar godsdienst betrekt. Dat i.t.t. christenen en moslims.
Ik weet trouwens niet of dat hij het gelooft of dat ze het uit de eerste hoofdstukken van de bijbel geanalyseert. Zie het topic "de polytheistische oorsprong van de bijbel ?".
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:12:40 #76
60090 Akkersloot
pi_21312044
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 10:51 schreef SingleCoil het volgende:
Akkie, ben je soms van mening dat in jouw (onze ?) "objectieve" Godsgedachte er geen verschil is tussen God en Allah, en dat we slechts te maken hebben met menselijke interpretatieverschillen (kan ik me wel voorstellen trouwens) ?
De bijbel en koran zijn voor 100 % mensenwerk dus er bestaat geen "God" en geen "Allah".

De term "Allah" vindt ik ook iets te veel eer voor de pedofiel en moordenaar "profeet" Mohammed.
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:18:28 #77
60090 Akkersloot
pi_21312205
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:59 schreef djenneke het volgende:
Ik heb wel eens een slager gesproken (geen islamiet overigens) die me vertelde dat varkensvlees inderdaad onrein vlees is. Als hij varkensvlees aan het snijden was, en hij sneed zich, dan kreeg hij de meest enge ontstekingen, terwijl dat bij ander vlees en wild niet het geval is...

Om antwoord te geven op je vraag: Misschien dat het varken bedoeld was als aas voor dieren, en niet voor mensen?
Geen enkel argument. Kippevlees kan ook heel erg gevaarlijk zijn. En verder kan je ook de ergste ontstekingen krijgen als je aardappelzetmeel in je bloed krijgt.

En aardappels zijn echt niet onrein !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! . Ze bevatten hoogwaardige eiwitten. In de winter waren ze vroeger ook de belangrijkste vitamine C bron.
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:26:55 #78
60090 Akkersloot
pi_21312388
quote:
Wat mij altijd zo opvalt aan mensen als Akkersloot, zeg maar het type voorheen christen nu niet meer,
Nooit heb ik gelooft dat ongelovigen in de hel zouden komen. Ik ben namelijk netjes opgevoed. !
quote:
Daarnaast, ik heb het al eens in een ander topic gezegd en herhaal het nog maar eens, aangezien akkersloot dat ook doet: epilepsie is geen afdoende verklaring voor de visioenen: epilepsie wordt of niet herinnerd, of men weet dat het niet echt was, wat men zag. Je zult dan met een ander ziektebeeld op de proppen moeten komen...
Konden ze dat ten tijde van Mohammed en Paulus dan soms ook

Mohammed en Paulus betrekken mij als "ongelovige" bij hun religie. Dus ik mag zeggen wat ik wil. Maar acromegalie (een tumor in de hypose) lijkt mij inderdaad een betere verklaring voor de verschijnselen bij de "profeet" Mohammed.
quote:
PS: vervelend he, als er zo op de man af gespeeld wordt... Misschien moet jij dat ook eens wat minder doen!
Dit noem ik niet op de man spelen. Als je wilt weten wat op de man spelen is moet je de reacties lezen van Schorpioen, Lord_Vetinari en Dalai_Lama. Verder geef ook antwoord op cruciale vragen.
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:32:30 #79
60090 Akkersloot
pi_21312511
quote:
Akkersloot schreef[/b]
Voor persoonlijke aanvallen moet je de posts van Schorpioen, Lord_Vetinari en Dalai_Lama lezen.
Of die van mr_ivy
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 15:41 schreef mr_ivy het volgende:

zondag 15 augustus 2004 @ 22:34:53 #80
60090 Akkersloot
pi_21312581
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 18:25 schreef Kochane het volgende:
Akkersloot, wat versta jij onder "Goed zijn" ?
Niet zo arrogant (wat zou een normaal oppermachtig wezen het nu interesseren ofdat iedereen wel of niet in hem gelooft) en zo haatdragend als die hersenspinsels uit de bijbel en de koran.

De echte God zal waarschijnlijk hier op aarde niet alles kunnen. Als iemand niet alles kan hoeven we hem natuurlijk nog niet slecht te noemen.
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:41:42 #81
60090 Akkersloot
pi_21312768
Miisschien moet de echte-God gelovers hun godsbeeld maar als vrouwelijk, dus een Godin, vervormen. Dan worden de hersenspinsels "God" en "Allah" van de epilepsie patienten Paulus en Mohammed ten minste niet langer aangezien voor een God. Een echte God is immers niet arogant en haatdragend. Hij doet ook geen extra moeite om een deel van de mensheid ongelovig te laten, terwijl hij geloven zo belangrijk zou vinden, door bijvoobeeld een pedofiel uit te zoeken als zijn haar boodschapper.

Je kan God niet veranderen, maar je godsbeeld natuurlijk wel. ("je God" staat taalkundig trouwens ook voor godsbeeld)

[ Bericht 13% gewijzigd door Akkersloot op 15-08-2004 23:00:20 ]
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:44:47 #82
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21312872
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 22:05 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik vind dat je op BaajGuardian geen commentaar mag geven db70. Dat hij gelooft dat er vroeger wel een opperwezen bestond houdt immers niet in dat hij jou en mij in haar godsdienst betrekt. Dat i.t.t. christenen en moslims.
Ik weet trouwens niet of dat hij het gelooft of dat ze het uit de eerste hoofdstukken van de bijbel geanalyseert. Zie het topic "de polytheistische oorsprong van de bijbel ?".
een geloof nee , ik concludeer het , aan de hand van alle bronnen ,
ik voeg het samen , vertaal het strikt vanuit oogpunt uit de tijd waaruit het afkomstig is

en uiteindelijk komt het eropaan , dat er een *heerser* was , geen werkelijk *opperwezen*
een alleen heerser die iedereen te slaaf hield.

deze heerser hete : Nyarlathotep
ook ooit genoemd : Yehovah
de slachter van de egyptische goden (lees : heersers)> sumerische heersers
Enki (genoemd: rebel , of satan) enlil , de broer van enki (genoemd : beelzebub) en Anu , (genoemd : an - ubis )

hierover kun je verder lezen op links die ik heb staan in het volgende topic :
(jammer genoeg compleet afgedwaald , door mensen die meenden dat het de bedoeling was over de bijbel te praten )
Yehovah Slecht , Satan goed.?

vriendelijke groeten
pi_21313806
Mmmmm een heiden met een grote duim, of moet ik zeggen broodje aap verhaal?
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zondag 15 augustus 2004 @ 23:37:08 #84
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21314139
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 12:59 schreef djenneke het volgende:

[..]

Tenzij de omstandigheden zodanig goed zijn dat het geen kwaad meer kan om vakernsvlees te eten. Ik denk inderdaad dat het eten van varkensvlees 3000 jaar terug stukke gevaarlijker is als tegenwoordig. En dat met de opstanding van Christus de tijd daar was om het aan de mens zelf over te laten of het vlees wel of niet geschikt was.
Maar geld dat niet ook onreine vrouwen als ze ongesteld zijn? En voor het straffen van zondaars daar waar er geen overheid was die tijdig kon inspringen? En voor bepaalde beeldspraken waarvan mensen in die tijd nooit een weet van konden hebben? en voor rituelen zoals besnijdenis?
  zondag 15 augustus 2004 @ 23:43:32 #85
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21314267
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 18:35 schreef BaajGuardian het volgende:
Lol je bedoelt tog niet deze?
quote:
kenmerkend dat je je afreageer op een bepaald medemens, waar juist jij zou moeten weten dat deze vrij horen te zijn hun mening te hebben.
  maandag 16 augustus 2004 @ 00:55:55 #86
101630 db70
pi_21315630
Beste Akkersloot,

Ik ben sinds kort pas hier op FOK.... Ik hoorde zoveel over je, dat ik eens ben gaan lezen op de verschillende Topics die je hebt geopend. Vooral die nu gesloten zijn....
Ik vindt je echt een geweldig fenomeen. Man wat heb ik hier in mijn eentje zitten te lachen!!!!
Geweldig dat er zelfs een topic speciaal aan jouw gewijd was. Echt geniaal.
Ik zou er heel wat voor over hebben om jou eens te ontmoeten. Heel de dag achter je computer topics openen, en ageren tegen alles en nog nix.
Je bent gewoon Don Quichot in hoogst eigen persoon hahaha lol
En volgens mij ben je niet alleen op kruistocht tegen religie, maar is FOK ook een nieuw levensvervullend doelwit van je.
Geweldig echt waar.
Je bent echt leuk. Prachtig materiaal voor Psychiaters en psycholgen in opleiding.
Ik zou zeggen... Vooral dooorgaan zonder jou zou het hier een stuk saaier worden.
70+ op het internet
  maandag 16 augustus 2004 @ 01:21:44 #87
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21316051
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 00:55 schreef db70 het volgende:
Beste Akkersloot,

Ik ben sinds kort pas hier op FOK.... Ik hoorde zoveel over je, dat ik eens ben gaan lezen op de verschillende Topics die je hebt geopend. Vooral die nu gesloten zijn....
Ik vindt je echt een geweldig fenomeen. Man wat heb ik hier in mijn eentje zitten te lachen!!!!
Ik zou er heel wat voor over hebben om jou eens te ontmoeten. Heel de dag achter je computer topics openen, en ageren tegen alles en nog nix.
En volgens mij ben je niet alleen op kruistocht tegen religie, maar is FOK ook een nieuw levensvervullend doelwit van je.
Geweldig echt waar.
Je bent echt leuk. Prachtig materiaal voor Psychiaters en psycholgen in opleiding.
Ik zou zeggen... Vooral dooorgaan zonder jou zou het hier een stuk saaier worden.
Psst, BaajGuardian is ook een aanrader
pi_21316479
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 01:21 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Psst, BaajGuardian is ook een aanrader
Hmm..,.ik ben nieuwsgierig..
wie nog meer? (serieus)
ik ben een "newbie" kotzz whatever.
jullie zijn een "newbie" kotzz voor mij dus whats up?
pi_21317178
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 01:46 schreef JoZzephus het volgende:

[..]

Hmm..,.ik ben nieuwsgierig..
wie nog meer? (serieus)
ik ben een "newbie" kotzz whatever.
jullie zijn een "newbie" kotzz voor mij dus whats up?
laat maar..(oei..te persoonlijk he) ik kom er zelf wel achter.
sleep well
  maandag 16 augustus 2004 @ 07:09:26 #90
60090 Akkersloot
pi_21318134
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 23:21 schreef lionsguy18 het volgende:
Mmmmm een heiden met een grote duim, of moet ik zeggen broodje aap verhaal?
Wat geeft jou het recht om iemand een heiden te noemen?
Een heiden anders-gelovige met een grote duim.
  maandag 16 augustus 2004 @ 07:17:28 #91
60090 Akkersloot
pi_21318147
quote:
Beste Akkersloot,

Geweldig echt waar.
P.A. (persoonlijke aanval) dus

Daarbij moeten we dat topic ook niet vergeten met de (oorspronkelijke) titel "Waarom spreken atheisten over "afgoden"" . Daarvan is door de moderator namelijk de titel veranderd.
(Een atheist gelooft niet in de Goden "God" en "Allah" van de bijbel en de koran. Dus waarom noemt hij dan wel de Goden van een Afrikaanse stam "afgoden" en niet de "goden" van de christenen en moslims. Hij gelooft immers in geen enkele van die Goden/afgoden).

Verder heb ik een ontichelijke hekel aan de term "kruistocht".
pi_21318208
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 22:12 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De bijbel en koran zijn voor 100 % mensenwerk dus er bestaat geen "God" en geen "Allah".

De term "Allah" vindt ik ook iets te veel eer voor de pedofiel en moordenaar "profeet" Mohammed.
De Koran is Godswoord geciteerd door de Aardsengel Gabriël.
Je lastert maar een eind weg, je moet je er zelf eens voor verantwoorden en dan is er een mooi plekje voor je gereserveerd.
pi_21318211
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 07:17 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Pot verwijt ketel
pi_21318269
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 07:36 schreef pro_jeex het volgende:
Je lastert maar een eind weg, je moet je er zelf eens voor verantwoorden en dan is er een mooi plekje voor je gereserveerd.
De naam van het almachtige pornoboek der 9-jarigen, is beslist niet heilig. In tegendeel, alles wat te maken heeft met de onheilige Koran, heeft ook te maken met dood, verderf en ellende.
pi_21318284
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 07:49 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De naam van het almachtige pornoboek der 9-jarigen, is beslist niet heilig. In tegendeel, alles wat te maken heeft met de onheilige Koran, heeft ook te maken met dood, verderf en ellende.
Bedoel je niet de honderden malen herschreven Bijbel

Geeft niet. Iedereen maakt fouten. Dat jij ze vaker maakt dan gemiddeld is jammer, maar ik blijf hoop houden.
pi_21318340
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 07:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee hoor, dat is immers geen handleiding waarvan je als pedofiel nog veel kan leren. Integenstelling tot de Koran heeft de bijbel ook geen ingebakken lust om elke staatsvorm anders dan een islamitische heilstaat omver te werpen.
quote:
Geeft niet. Iedereen maakt fouten. Dat jij ze vaker maakt dan gemiddeld is jammer, maar ik blijf hoop houden.
Ik maak doorgaans geen fouten, dat zou me mijn baan en opleiding kosten als ik dat wel deed. ik ga er nog op in ook

Maar om ontopic verder te gaan, God is enkel wreed tegen dieren, wat op zich niet echt erg is.
pi_21318396
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 07:49 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Voor jou geld hetzelfde, maar zo te zien geloof jij eerder in Mamon (Mammon)
Of is voor jou de Babylonische Talmud de hoogste waarheid?
pi_21318479
En jij bent een troll
  maandag 16 augustus 2004 @ 11:42:00 #99
101630 db70
pi_21320715
quote:
(Een atheist gelooft niet in de Goden "God" en "Allah" van de bijbel en de koran. Dus waarom noemt hij dan wel de Goden van een Afrikaanse stam "afgoden" en niet de "goden" van de christenen en moslims. Hij gelooft immers in geen enkele van die Goden/afgoden).
Het lijkt me logische dat men [atheist of theist] gebruik maakt van algemeen gebruikte begrippen.
Als ik het over God zou praten tewijl ik het over Baäl heb, dan zou niemand weten waar ik het over heb. Je gaat niet in elk gesprek een filosofische onderbouwing geven waarom je het woord God gebruikt en niet afgod en wat je precies bedoeld met dat begrip.
Ik geloof ook niet in aliens... toch gebruik ik het woord.
quote:
Verder heb ik een ontichelijke hekel aan de term "kruistocht".
Een kruistocht tegen de term "kruistocht"???

Beste Akkersloot,
Ik ga er van uit dat je bovenstaande argumenten zal negeren, maar wellicht verbaas je me.
Ik denk te zien dat je "het gevecht" nodig hebt in je leven.
Ik heb daarom 2 vragen voor je [ voor nu ]
1) Welke behoefte vervult het 'gevecht' in je leven?
2) Wie is Akkersloot, wanneer de gehele mensheid het eens zal worden met al je stellingen, en al de mogelijke stellingen die je nog in kan nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door db70 op 16-08-2004 11:51:35 ]
70+ op het internet
  maandag 16 augustus 2004 @ 11:47:43 #100
101630 db70
pi_21320844
quote:
p.s. GEEN P.A..
Ben hoogstens geïntrigeerd.
70+ op het internet
  maandag 16 augustus 2004 @ 13:24:55 #101
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21322701
Wil men een discussie voeren over of God almachtig goed is of niet dan moet je een aantal dingen aannemen. de eerste aanname is dat er een god is.
Dan rest er nog welke god, die van de bijbel? de koran? een ander?
Dan moet nog worden vastgesteld wat dat *goed* dan is. Want wat is goed?
pi_21323435
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 13:24 schreef Boomstam het volgende:
een andere god...je weet wel, die ene..

yeah right.
wat is goed?
wie bepaalt wat "IK" goed vindt?
me myself and i
amen
pi_21323634
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 13:24 schreef Boomstam het volgende:
Wil men een discussie voeren over of God almachtig goed is of niet dan moet je een aantal dingen aannemen. de eerste aanname is dat er een god is.
Boomstam heeft groot gelijk. Het probleem van deze hele discussie - en vele andere discussies hier gehouden - is dat we feitelijk langs elkaar heenpraten.
Mijn fundamentele standpunt is bijvoorbeeld:
1. God is almachtig goed.
2. We hebben het over de God zoals die zich in de Bijbel bekend maakt;
3. Goed is feitelijk: waarvan God zegt, dat het goed is.

Als iemand het met één van deze drie punten niet eens is (en dat is heel begrijpelijk), dan is een discussie in feite zinloos. Je kan dan ongetwijfeld heel zinnig praten over wat goed is (bijvoorbeeld naastenliefde of trouw) en waarom dat wel of niet goed is, maar verder kom je er niet mee.
pi_21323884
Goed is feitelijk: waarvan God zegt, dat het goed is

heb jij God oooooit horen vertellen wat goed is of neem je alles klakkeloos aan wat je leest en hoort?

Als iemand het met één van deze drie punten niet eens is (en dat is heel begrijpelijk), dan is een discussie in feite zinloos. Je kan dan ongetwijfeld heel zinnig praten over wat goed is (bijvoorbeeld naastenliefde of trouw) en waarom dat wel of niet goed is, maar verder kom je er niet mee.

succes met de discussie mannen en vrouwen van de bijbel, koran, kookboek, enz god.
doe ze de groeten van me in hell of hiha heaven
  maandag 16 augustus 2004 @ 14:33:41 #105
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21323974
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 14:28 schreef JoZzephus het volgende:
Goed is feitelijk: waarvan God zegt, dat het goed is

heb jij God oooooit horen vertellen wat goed is of neem je alles klakkeloos aan wat je leest en hoort?

Volgens de bijbel is het enige goed Jezus volgen. Jezus als voorbeeld nemen dus.
pi_21324418
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 14:28 schreef JoZzephus het volgende:
Als je goed leest wat ik schrijf, weet je het antwoord al.
pi_21324879
Acromegaly?? Hypofysetumor?!
Acromegaly zou er ook voor moeten zorgen dat zowel mohammed als paulus grote kaken, enorme voeten, handen, en eigenlijk een enorm lijf an sich (tenzij op latere leeftijd dan de groeifase verkregen, dan voornamelijk die kaken!) moet hebben. Daar valt niets over te lezen, en daarbij komt dat als eerste verschijnsel van een hypofysetumor hallucinaties optreden ook niet waarschijnlijk is, zo zijn daar als eerste de visusdalingen, extreme hoofdpijn, andere uitval van hersenzenuwen, ver voordat er een hallucinatie op gaat treden, laat staan solo-hallucinaties... Sorry alweer een verkeerd ziektebeeld, maar blijf vooral zoeken, wordt mijn directe medische kennis nog eens getest...
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:08:26 #108
60090 Akkersloot
pi_21327042
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 21:58 schreef Alicey het volgende:
Respect is natuurlijk iets anders dan tolerantie (Ik heb het gevoel alsof ik deze post voor de 3e keer intyp. Is dit een deja-vu, of heb ik eerder soortgelijke posts gemaakt?). Ik blijf me er over verbazen dat je discussiert, zonder enige basis van respect te tonen. Zoals evident is, werkt een discussie zonder een minimum van respect niet.

Wanneer we alles zouden "backfiren", zou er nooit vooruitgang zijn, en sterft iedereen waarschijnlijk snel uit. Zo nu en dan eens iets anders doen hoeft niet per se verkeerd te zijn.
Wat ook belangrijk is als iedereen elk een beetje begrijpt of wil begrijpen. Volgens mij begrijpen, of willen niet begrijpen, dat ik alleen uitval tegen "religieuze" doctrines die mij bij hun religie betrekken.

Verder hoeft niemand bij mij met "respect" aan te komen. Ik ben namelijjk wekenlang voor fascist uitgemaakt vanwege het ""te veel schrijven van "profeet" Mohammhed"" .

En natuurlijk is er niets op tegen iemand die zegt dat je in de hel komt uit te maken voor een rotte appel.
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:14:19 #109
60090 Akkersloot
pi_21327161
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 15:20 schreef Persy het volgende:
Acromegaly?? Hypofysetumor?!
Acromegaly zou er ook voor moeten zorgen dat zowel mohammed als paulus grote kaken, enorme voeten, handen, en eigenlijk een enorm lijf an sich (tenzij op latere leeftijd dan de groeifase verkregen, dan voornamelijk die kaken!) moet hebben. Daar valt niets over te lezen, en daarbij komt dat als eerste verschijnsel van een hypofysetumor hallucinaties optreden ook niet waarschijnlijk is, zo zijn daar als eerste de visusdalingen, extreme hoofdpijn, andere uitval van hersenzenuwen, ver voordat er een hallucinatie op gaat treden, laat staan solo-hallucinaties... Sorry alweer een verkeerd ziektebeeld, maar blijf vooral zoeken, wordt mijn directe medische kennis nog eens getest...
Misschien dat je er een hoofdstukje voor of er na moet zijn :

http://users.skynet.be/sky50779/mohammed%205.htm

(van de Belgische pathopsycholoog Somers). Mohammed is op 62 jarige leeftijd gestorven aan symptomen die je aan acromegalie kan toeschrijven. Verder had hij inderdaad zijn laatste 20 jaar veel last van hoofdpijn.
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:19:18 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21327275
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:08 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Wat ook belangrijk is als iedereen elk een beetje begrijpt of wil begrijpen. Volgens mij begrijpen, of willen niet begrijpen, dat ik alleen uitval tegen "religieuze" doctrines die mij bij hun religie betrekken.

Verder hoeft niemand bij mij met "respect" aan te komen. Ik ben namelijjk wekenlang voor fascist uitgemaakt vanwege het ""te veel schrijven van "profeet" Mohammhed"" .
Maar waarom zou je zelf op datzelfde niveau gaan zitten, en daarmee de (hoofd)discussie in een thread de nek omdraaien?
quote:
En natuurlijk is er niets op tegen iemand die zegt dat je in de hel komt uit te maken voor een rotte appel.
Maar treft het ook enig doel?
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:41:57 #111
60090 Akkersloot
pi_21327791
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 17:47 schreef Persy het volgende:
Kort samengevat is het gewoonweg veel waarschijnlijker dat paulus/Mohammed alles uit hun duim zogen dan dat ze zelf geloofden dat ze een goddelijke boodschap kregen terwijl ze stiekem een epilepsie-aanval hadden.
En als die "profeten" alles nu alles "gewoon" uit hun duim hebben gezogen en ze gaan hun "wijsheden" verkopen als "visioenen" wat is er dan op tegen om te zeggen dat die personen gewoon geestesziek waren. Paulus en Mohammed logen toch zelf dat ze visioenen hadden. Dus waarom mag je die, al dan niet verzonnen, visioenen dan geen temporaal kwab epilepsie noemen ?
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:46:13 #112
60090 Akkersloot
pi_21327896
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 07:36 schreef pro_jeex het volgende:

[de koran en bijbel zijn voor 100 % mensenwerk]

Ik vind het wel bijzonder van jou dat je deze denkbeelden pas na je kleutertijd heb opgelopen. Kleutertjes met dergelijke ideeen indoctrineren gaat in de regel veel gemakkelijker.
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:49:02 #113
60090 Akkersloot
pi_21327983
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 07:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik vind dat iemand weinig respect toont door van een ander wel te verlangen dat ze je koran niet als mensenwerk mogen beschouwen maar gelijkertijd van de bijbel te beweren dat die door mensen herschreven zou zijn.
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:51:54 #114
60090 Akkersloot
pi_21328057
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:19 schreef Alicey het volgende:
[En natuurlijk is er niets op tegen iemand die zegt dat je in de hel komt uit te maken voor een rotte appel.]

Maar treft het ook enig doel?
Respect tonen voor zo'n gast wel dan. Dat hij zo achterlijk is is niet mijn probleem.
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:57:07 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_21328203
Een helaas nogal erg laat antwoord:
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:54 schreef speknek het volgende:
Almachtigheid is op geen enkele manier houdbaar in een logisch systeem.
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 14:23 schreef SingleCoil het volgende:
Dat zou ik ook menen, maar het bewijs ervan is nog niet zo 1-2-3 gegeven. Jij weet meer ?
Ik gebruik even een wat aangepaste notatie, de opvolgende modus ponens implicaties volgen uit het kunnen doen van iets:

1. Almachtigheid, alles kan gedaan worden (assumptie)
2. A (A kan gedaan worden, volgt uit 1)
3. niet A (de negatie van A kan gedaan worden, volgt uit 1)
4. Falsum (volgt uit 2 en 3)

5. Niet Almachtig (volgt uit 1 en 4)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:57:10 #116
60090 Akkersloot
pi_21328205
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 11:42 schreef db70 het volgende:
2) Wie is Akkersloot, wanneer de gehele mensheid het eens zal worden met al je stellingen, en al de mogelijke stellingen die je nog in kan nemen.
Je zoek het maar uit. (antwoord heeft iets te maken met een van je vorige posts).
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:59:56 #117
60090 Akkersloot
pi_21328284
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 14:16 schreef Henk-Jan het volgende:
2. We hebben het over de God zoals die zich in de Bijbel bekend maakt;

Edit: Sorry ik was wat voorbarig want je schreef daarna
quote:
[Als iemand het met één van deze drie punten niet eens is (en dat is heel begrijpelijk), dan is een discussie in feite zinloos.
Dus je staat wel degelijk open voor het idee dat iemand de bijbel niet ziet als een boek waar "God zich bekend maakt".

Excuus.
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:39:50 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_21329266
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 15:20 schreef Persy het volgende:
Acromegaly zou er ook voor moeten zorgen dat zowel mohammed als paulus grote kaken, enorme voeten, handen, en eigenlijk een enorm lijf an sich (tenzij op latere leeftijd dan de groeifase verkregen, dan voornamelijk die kaken!) moet hebben.
Ik ben twee weken terug nog in het Topkapi paleis in Istanbul geweest, alwaar de voetafdruk van Mohammed ligt. Die is echt gigantisch! Maat zeventig gok ik. Dus dat zou best kunnen .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:57:32 #119
101630 db70
pi_21331354
mijn vraag was en vermoede was.....
quote:
Beste Akkersloot,
Ik ga er van uit dat je bovenstaande argumenten zal negeren, maar wellicht verbaas je me.
Ik denk te zien dat je "het gevecht" nodig hebt in je leven.
Ik heb daarom 2 vragen voor je [ voor nu ]
jou antwoord...
Je zoek het maar uit. (antwoord heeft iets te maken met een van je vorige posts)

En ja hoor argumenten totaal genegeerd
enne...ik begrijp niet wat je met het het volgende bedoeld....
quote:
antwoord heeft iets te maken met een van je vorige posts
Kun je je nader verklaren????!!!!!
70+ op het internet
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:20:27 #120
60090 Akkersloot
pi_21333923
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:57 schreef db70 het volgende:
mijn vraag was en vermoede was.....
En ja hoor argumenten totaal genegeerd
enne...ik begrijp niet wat je met het het volgende bedoeld....
Kun je je nader verklaren????!!!!!
quote:
Akkersloot schreef
Je zoek het maar uit. (antwoord heeft iets te maken met een van je vorige posts)
Vanwege dit dus
quote:
Zielepoot.
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:35:34 #121
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21334323
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:51 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Respect tonen voor zo'n gast wel dan. Dat hij zo achterlijk is is niet mijn probleem.
Maar waarom niet negeren of logisch weerleggen zonder overbodige flames?
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:40:00 #122
60090 Akkersloot
pi_21334440
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 22:35 schreef Alicey het volgende:
Maar waarom niet negeren of logisch weerleggen zonder overbodige flames?
Die doctrine dat "ongelovigen" in de hel zouden komen is nog een vrijveel voorkomende doctrine. En die bestrijden we dus gewoon. Logisch weerleggen? "Waarom zou iets wat alles kan en oppermachtig is, nu geinteresseerd zijn ofdat wij miezige kleine wezentjes nu wel of niet in hem geloven". Zou dat helpen. Schelden op een troll als Pro_Jeex is nooit een overbodige flame.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akkersloot op 16-08-2004 23:10:57 ]
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:48:01 #123
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21334643
waarom gaat het wederom niet over het onderwerp vande topic maar om totaal andere dingen?
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:55:07 #124
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21334837
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 22:40 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Die doctrine dat "ongelovigen" in de hel zouden komen is nog een vrijveel voorkomende doctrine. En die bestrijden we dus gewoon. Logisch weerleggen? "Waarom zou iets wat alles kan en oppermachtig is, nu geinteresseerd zijn ofdat wij miezige kleine wezentjes nu wel of niet in hem reageren". Zou dat helpen.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het snel zal helpen, het ligt namelijk gecompliceerder. Het houdt echter wel de dialoog open en discutabel, waarmee imho de kans om iets te bereiken veel groter is dan iets te zeggen waarmee je van te voren kunt weten dat de richting omslaat naar flames.
quote:
Schelden op een troll als Pro_Jeex is nooit een overbodige flame.
Daarmee houd je alleen de troll in leven. Niet voeren is (imho) de meest effectieve remedie.
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:09:31 #125
60090 Akkersloot
pi_21335255
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 22:55 schreef Alicey het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het snel zal helpen, het ligt namelijk gecompliceerder. Het houdt echter wel de dialoog open en discutabel, waarmee imho de kans om iets te bereiken veel groter is dan iets te zeggen waarmee je van te voren kunt weten dat de richting omslaat naar flames.
Waarom moet je alle dialogen openhouden. Dat ongelovigen naar de hel zouden gaan is gewoon een doctrine. Je kan er heel veel argumenten tegen inbrengen en dat doe ik dan ook
quote:
Ik geloof namelijk niet dat God ongelovigen straft. Waarom zou iets wat alles kan en oppermachtig is, nu geinteresseerd zijn ofdat wij miezige kleine wezentjes nu wel of niet in hem geloven.
Maar alles heeft zijn grenzen.
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:15:55 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21335447
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:09 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waarom moet je alle dialogen openhouden. Dat ongelovigen naar de hel zouden gaan is gewoon een doctrine. Je kan er heel veel argumenten tegen inbrengen en dat doe ik dan ook
[..]

Maar alles heeft zijn grenzen.
Als ik je een persoonlijke vraag mag stellen, heb je zelf ooit aan een religie gehangen?
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:33:52 #127
60090 Akkersloot
pi_21335984
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:15 schreef Alicey het volgende:
Als ik je een persoonlijke vraag mag stellen, heb je zelf ooit een religie aan gehangen?
Komen we toch weer ontopic. Ik plaats "God" bij de "God" van de bijbel tussen aanhalingstekens omdat dat niet de God is die volgens mij wel bestaat. Het is ook een God(sbeeld) die het totaal niet interesseert ofdat mensen nu wel of niet in hem geloven. En als het God niet interesseert, interesseert het mij niet. Voor het gemak in de christen- en islam discussies noem ik me dus net zo makkelijk atheist. "Is God een atheist ?" luidde één van mijn eerste topics en is één van de topics die het snelst gesloten werden door Schorpioen.
"Akkersloot-isme" is geen religie. Want dat staat voor het "overtuigd niet dom meelullen met religies die je bij hun religie betrekken". Overigens wordt zo'n topic toch weer verbashed en dus gesloten.
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:40:47 #128
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21336155
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Komen we toch weer ontopic. Ik plaats "God" bij de "God" van de bijbel tussen aanhalingstekens omdat dat niet de God is die volgens mij wel bestaat. Het is ook een God(sbeeld) die het totaal niet interesseert ofdat mensen nu wel of niet in hem geloven.
Dit komt ongeveer overeen met hoe ik God zie.
quote:
En als het God niet interesseert, interesseert het mij niet.
Ach, dat het me niet interesseert zou ik dan weer niet direct zeggen..
quote:
Voor het gemak in de christen- en islam discussies noem ik me dus net zo makkelijk atheist. "Is God een atheist ?" luidde één van mijn eerste topics en is één van de topics die het snelst gesloten werden door Schorpioen.
"Akkersloot-isme" is geen religie. Want dat staat voor het "overtuigd niet dom meelullen met religies die je bij hun religie betrekken". Overigens wordt zo'n topic toch weer verbashed en dus gesloten.
Ok.. Maar.. Je hebt dus nooit een religie als het christendom, islam, of een andere dogmatische religie aangehangen?
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:49:49 #129
60090 Akkersloot
pi_21336394
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:40 schreef Alicey het volgende:
Ok.. Maar.. Je hebt dus nooit een religie als het christendom, islam, of een andere dogmatische religie aangehangen?
Ik heb nóóit gelooft dat ongelovigen in de hel zouden komen. (Ik ben namelijk netjes opgevoed). En dat is dus dé doctrine waar ik hier op fok tegen in ga.

Tot een paar jaar terug had ik ook niet geweten dat het christendom én islam deze doctrine propageren. Tot zelfs maanden na 11 september 2001. Ik dacht dat die lui de koran verkeerd geinterpreteerd hadden. Zoals sommige christenen met "de gezonden hebben geen dokter nodig". Maar ik heb toen de koran gelezen. Het leek wel Mein Kampf. Het was verder op een uitvaart waarbij ik de pastor hoorde zeggen "omdat zij gelovig is geweest krijgt zij het eeuwige leven". Nu is het katholicisme niet zo agressief. Hoewel menig links pastortje wel islamofiel tot en met zullen zijn. Hoe dan ook, voor doctrines als "ongelovigen gaan naar de hel" geldt voor mij "gelijke monniken, gelijke kappen".

Dergelijke doctrines. En dat allemaal in God's naam.

(laat).
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:58:33 #130
60090 Akkersloot
pi_21336633
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:40 schreef Alicey het volgende:
Dit komt ongeveer overeen met hoe ik God zie.
De meeste gelovigen, ook veel moslims, geloven, volgens mij, ook niet dat ongelovigen naar de hel gaan.

We zullen ons echter wel beter moeten emanciperen.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 01:30:38 #131
101630 db70
pi_21338509
quote:
Dit kan inderdaad een beetje denigrerend overkomen... dat spijt me oprecht.
Ik doelde met 'prachtig materiaal' je 'gevecht' tegen het christendom en de Islam zonder dat duidelijk wordt waar je nu eigelijk naar toe wil.
Ik denk dat het voor iedereen die op dit forum komt nu wel duidelijk is wat je statement is.
Dus nogmaals mijn vraag nu anders geformuleerd....
Wat wil je bereiken?
Of is het 'gevecht' het doel op zich?
Ik ben werkelijk geïnteresseerd en zou het zeer waarderen als je hier een antwoord op wil geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door db70 op 17-08-2004 08:32:42 ]
70+ op het internet
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:18:42 #132
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21343044
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:49 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik heb nóóit gelooft dat ongelovigen in de hel zouden komen. (Ik ben namelijk netjes opgevoed). En dat is dus dé doctrine waar ik hier op fok tegen in ga.
Heb je zelf wel tijdens je opvoeding met een monotheistische religie te maken gehad?
quote:
Tot een paar jaar terug had ik ook niet geweten dat het christendom én islam deze doctrine propageren. Tot zelfs maanden na 11 september 2001. Ik dacht dat die lui de koran verkeerd geinterpreteerd hadden. Zoals sommige christenen met "de gezonden hebben geen dokter nodig". Maar ik heb toen de koran gelezen. Het leek wel Mein Kampf. Het was verder op een uitvaart waarbij ik de pastor hoorde zeggen "omdat zij gelovig is geweest krijgt zij het eeuwige leven". Nu is het katholicisme niet zo agressief. Hoewel menig links pastortje wel islamofiel tot en met zullen zijn. Hoe dan ook, voor doctrines als "ongelovigen gaan naar de hel" geldt voor mij "gelijke monniken, gelijke kappen".
Wat probeer je te bereiken met de wijze waarop je nu tegen sommige aanhangers van die religies opstelt?
quote:
Dergelijke doctrines. En dat allemaal in God's naam.

(laat).
Het is makkelijk om iets in Gods naam te doen, wie zwijgt stemt toe zou je kunnen stellen..
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:20:06 #133
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21343077
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:58 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De meeste gelovigen, ook veel moslims, geloven, volgens mij, ook niet dat ongelovigen naar de hel gaan.

We zullen ons echter wel beter moeten emanciperen.
Op welke manier bedoel je dit precies? Op welke manier heb je het gevoel achtergesteld te worden op basis van je geloof?
pi_21343125
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:14 schreef Akkersloot het volgende:

(van de Belgische pathopsycholoog Somers).
Daar heb je het al, een psycholoog, dat is dus geen arts... En nog belg ook...
Acromegalie is een teveel aan groeihormoon, mogelijk afkomstig uit een hypofysetumor (omdat daar groeihormoon gemaakt wordt) en die uitgroei moet dan de rest van de hersenen beknellen en daardoor krijg je problemen: er is niet zoveel extra ruimte in de hersenpan...
pi_21343159
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:57 schreef speknek het volgende:
Een helaas nogal erg laat antwoord:
[..]

[..]

Ik gebruik even een wat aangepaste notatie, de opvolgende modus ponens implicaties volgen uit het kunnen doen van iets:

1. Almachtigheid, alles kan gedaan worden (assumptie)
2. A (A kan gedaan worden, volgt uit 1)
3. niet A (de negatie van A kan gedaan worden, volgt uit 1)
4. Falsum (volgt uit 2 en 3)

5. Niet Almachtig (volgt uit 1 en 4)
ik zou daar achteraan kunnen zetten: 6. Toch Almachtig, immers: 1 !

Wat je nu zegt is dat god geen steen op kan tillen die hij zelf als ontilbaar gemaakt heeft. Ik stel dan dat almachtigheid betekent dat hij dit steen wel op kan tillen.

Jij zegt dan: logisch gezien niet.

Ik zeg dan:dan klopt de logica niet want God is Almachtig.

Dus als je met God's logica kan bewijzen dat God niet Almachtig is dan bewijs je daarmee slechts Zijn Almachtigheid.

Als het op God betrekking heeft is iedere uitspraak zelf-refererend...
Mu!
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:27:41 #136
60090 Akkersloot
pi_21343224
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 11:22 schreef Persy het volgende:
Daar heb je het al, een psycholoog, dat is dus geen arts... En nog belg ook...
pathopsycholoog. Dat betreft dus die psychologie die lichamelijk te verklaren vervalt. Kortsluitingen bij de 'reli' kwab dus, de 'reli' kwab zelf natuurlijk en waanbeelden als gevolg van het één en ander niet in orde zijn bij de hypofyse.
pi_21343781
Tis me een ziekenboeg in de Bijbel.
Terwijl profetieen slechts een klein onderdeel er van zijn
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:04:50 #138
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21344103
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 11:51 schreef lionsguy18 het volgende:
Tis me een ziekenboeg in de Bijbel.
Terwijl profetieen slechts een klein onderdeel er van zijn
Toch zijn veel geloven die hier uit voortkomen (o.a. het orthodoxe jodendom en het christendom) juist gebaseerd op de profetieen die er in staan.
pi_21344236
Weet ik niet Alicey. Voorspellingen die uitkomen mogen dan wel een bevestiging voor een gelovige zijn over de waarde van de Bijbel, maar zijn geen feitelijke leerstellingen.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:43:52 #140
60090 Akkersloot
pi_21344947
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 11:20 schreef Alicey het volgende:
Op welke manier bedoel je dit precies? Op welke manier heb je het gevoel achtergesteld te worden op basis van je geloof?
Bijvoorbeeld dat ik niet in elk topic mag schrijven "temporaal kwab epilepsie patient Mohammed" en een moslim en een met moslims dom meelullende niet-moslim in dat zelfde topic wel "profeet Mohammed". Ik geloof dat Mohammed een temporaal kwab epilepsie patient was en een moslim gelooft dat Mohammed een profeet was. Beide geloven worden hier duidelijk niet gelijk behandeld.

"Emancipatie" ook in de betekenis van "je mannetje staan". Als je als gelovige in een geen-ongelovigen-straffende God de hersenspinsels van de geesteszieken Mohammed en Paulus ook God noemt, sta je duidelijk niet je mannetje.

En ik voel me ook achtergesteld als ik Pro_Jeex "jij gaat naar de hel" niet gewoon mag beantwoorden met "Je grote bek houden".
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:59:35 #141
101630 db70
pi_21347919
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 01:30 schreef db70 het volgende:

[..]

Dit kan inderdaad een beetje denigrerend overkomen... dat spijt me oprecht.
Ik doelde met 'prachtig materiaal' je 'gevecht' tegen het christendom en de Islam zonder dat duidelijk wordt waar je nu eigelijk naar toe wil.
Ik denk dat het voor iedereen die op dit forum komt nu wel duidelijk is wat je statement is.
Dus nogmaals mijn vraag nu anders geformuleerd....
Wat wil je bereiken?
Of is het 'gevecht' het doel op zich?
Ik ben werkelijk geïnteresseerd en zou het zeer waarderen als je hier een antwoord op wil geven.
Je wil hier dus geen antwoord op geven....
waarschijnlijk geef je hiermee juist antwoord op mijn vraag. En bevestig je hierbij mijn vermoeden.
toch bedankt,
db70
70+ op het internet
pi_21348033
In je stukje van de 'patho'psycholoog staat dus dat idd epilepsie geen afdoende verklaring is voor Mohammeds profetieen en dat die dus afvalt, omdat die mensen zich achteraf niks kunnen herinneren... Pfoeh mijn punt is dus bevestigd door een erkende psycholoog
Maar goed, patho of whatever, het blijft een psycholoog die dus alleen vanuit zijn psychologische oogpunt naar dingen kan kijken. Deze mensen hebben gewoon minder gedegen anatomische, physiologische achtergrond.. Maar goed, het kan natuurlijk altijd een of andere schizophrenie zijn, dat is dan nog een waarschijnlijke diagnose, veel meer dan hypofysetumor, want ik blijf erbij dat als symptoom daarvan een hallucinatie absoluut niet logisch is... Sorry
Dus voortaan in je stukjes, onderstukjes, ... graag geen temporaal kwab epilepsy meer, maar iets anders, het kost je je geloofwaardigheid!
pi_21348111
ik vind overigens een God/god die de mensen die niet in hem geloven en hem misschien zelfs ontkennen, vervolgens een eeuwigheid lang bij zich houdt ook een beetje vreemd. Waarom nu niet en dan ineens wel?? Ik denk dat het vanuit God/god gezien eerlijker is als hij zegt: joh ga dan na je dood ook lekker ergens anders iets doen. Dat dat dan de hel heet dat zal dan wel, voor mijn part noem je dat de hemel. Ik denk dat je je daar dan beter op je plaats voelt dan bij een god waarvan je je hele leven niks gemerkt hebt, en nooit in geloofd hebt..
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 15:23:00 #144
60090 Akkersloot
pi_21348427
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:59 schreef db70 het volgende:
Je wil hier dus geen antwoord op geven....
waarschijnlijk geef je hiermee juist antwoord op mijn vraag. En bevestig je hierbij mijn vermoeden.
toch bedankt,
db70
Niet zo gewiekst doen, trolletje. Waarom ik je geen antwoord geef op je, persoonlijke, vraag heb ik je duidelijk vermeld.
quote:
Je zoekt het maar uit.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 15:34:02 #145
60090 Akkersloot
pi_21348697
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:05 schreef Persy het volgende:
In je stukje van de 'patho'psycholoog staat dus dat idd epilepsie geen afdoende verklaring is voor Mohammeds profetieen en dat die dus afvalt, omdat die mensen zich achteraf niks kunnen herinneren... Pfoeh mijn punt is dus bevestigd door een erkende psycholoog
Maar goed, patho of whatever, het blijft een psycholoog die dus alleen vanuit zijn psychologische oogpunt naar dingen kan kijken. Deze mensen hebben gewoon minder gedegen anatomische, physiologische achtergrond.. Maar goed, het kan natuurlijk altijd een of andere schizophrenie zijn, dat is dan nog een waarschijnlijke diagnose, veel meer dan hypofysetumor, want ik blijf erbij dat als symptoom daarvan een hallucinatie absoluut niet logisch is... Sorry
Je hebt dus epilepsie aanvallen op verschillende plaatsen in de hersenen. Bij de meest voorkomende epilepsie aanvallen kan het slachtoffer inderdaad niets herinneren. Doch bij een kortsluiting bij het slaapkwab is dat wel het geval. De canadese neuroloog Michael Persinger heeft het één en ander onderzocht. Wat ook interessant is dat bij personen die totaal ongelovig zijn (geloof wordt immers door de slaap kwab gemaakt) deze kunstmatig opgewekte temporaal kwab epilepsie aanvallen (met de zgn helm van Persinger) totaal geen effect heeft. Wat blijkt, epilepsie-aanvallen bij het reli-kwab kan het slachtoffer c.q. proefpersoon wél herinneren.
quote:
Dus voortaan in je stukjes, onderstukjes, ... graag geen temporaal kwab epilepsy meer, maar iets anders, het kost je je geloofwaardigheid!
Ik had al eerder in mijn signature verwerkt dat van acromegalie. Gezien acromegalie hier steeds meer bekender wordt als mogelijke oorzaak van Mohammed's profetien waanbeelden zal ik kijken of daartoe nog ruimte is.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 15:43:27 #146
60090 Akkersloot
pi_21348917
& Persy. Het één en ander klopt niet aan je post.
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:08 schreef Persy het volgende:
ik vind overigens een God/god die de mensen die niet in hem geloven en hem misschien zelfs ontkennen.
Is er voor jou een verschil dan tussen niet in een god geloven en het bestaan van een god ontkennen Niet in God geloven is toch precies het zelfde als niet in het bestaan van God geloven(en dus het bestaan van God ontkennen).
quote:
Ik denk dat het vanuit God/god gezien eerlijker is als hij zegt:"joh ga dan na je dood ook lekker ergens anders iets doen". Ik denk dat je je daar dan beter op je plaats voelt dan bij een god waarvan je je hele leven niks gemerkt hebt, en nooit in geloofd hebt..
Toevallig is dit een aangepaste doctrine van gristenen. Nog net niet het stadium dat ze zeggen "maar het is God die oordeelt".
Waarom ? Je houdt dan immers nog steeds de mogelijkheid open dat God haatdragend zou zijn. Ten eerste heeft de echte God geen enkele moeite gedaan om mensen in hem te laten geloven. De "profeten" waren namelijk temporaal kwab epilepsie patienten, vooruit c.q. acromegalie patienten.
pi_21348980
Je bent lekker op dreef Akkersloot
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 15:57:19 #148
101630 db70
pi_21349277
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:23 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Niet zo gewiekst doen, trolletje. Waarom ik je geen antwoord geef op je, persoonlijke, vraag heb ik je duidelijk vermeld.
[..]

Je zoekt het maar uit.
grappig dat je nu wel reageerd .. maar goed...
Ik heb niet voor niets mijn exuses aangeboden. Of geloof je daar niet in?
70+ op het internet
pi_21351785
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 17:47 schreef Persy het volgende:

[..]

Ik weet niet of je mij bedoelt met TS, maar ik ga er maar even van uit.

....
dat had je dan beter niet kunnen doen. ik doelde op akkersloot. excuses voor mijn nalatigheid.
stolen from an Africa land - chased out with a knife - a face like Bob Marley and a mouth like a motorbike
pi_21352474
quote:
[b]
Is er voor jou een verschil dan tussen niet in een god geloven en het bestaan van een god ontkennen Niet in God geloven is toch precies het zelfde als niet in het bestaan van God geloven(en dus het bestaan van God ontkennen).

Waarom ? Je houdt dan immers nog steeds de mogelijkheid open dat God haatdragend zou zijn. Ten eerste heeft de echte God geen enkele moeite gedaan om mensen in hem te laten geloven. De "profeten" waren namelijk temporaal kwab epilepsie patienten, vooruit c.q. acromegalie patienten.
Er niet in geloven, of het ontkennen van de mogelijkheid is misschien een schaal waarbij de een iets verder dan de ander staat, maar niet veel verschil idd. Laat ik dan zeggen: vurig tegenstander zijn?

God niet haatdragend en toch mensen niet bij zich willen lijkt me prima kunnen. Juist omdat hij niet haatdragend is, zorgt hij ervoor dat die mensen niet bij hem in de hemel komen. Heel hun leven kennen ze hem niet en ineens voor altijd ermee optrekken, das toch onzin... Uit liefde laat God ze dan niet bij hem komen want ze zijn beter af/hebben zelf gekozen voor niet bij hem horen. Het zou behoorlijk lullig zijn om mensen tegen hun wil in, toch in de hemel te zetten. Waar blijft dan nog de vrije keus van de mens??? Wat je ook doet, je komt toch lekker wel in de hemel, m.a.w. we zijn keusloos en zielig...
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 18:24:21 #151
60090 Akkersloot
pi_21352745
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 18:08 schreef Persy het volgende:
Er niet in geloven, of het ontkennen van de mogelijkheid is misschien een schaal waarbij de een iets verder dan de ander staat, maar niet veel verschil idd. Laat ik dan zeggen: vurig tegenstander zijn?

God niet haatdragend en toch mensen niet bij zich willen lijkt me prima kunnen. Juist omdat hij niet haatdragend is, zorgt hij ervoor dat die mensen niet bij hem in de hemel komen. Heel hun leven kennen ze hem niet en ineens voor altijd ermee optrekken, das toch onzin... Uit liefde laat God ze dan niet bij hem komen want ze zijn beter af/hebben zelf gekozen voor niet bij hem horen. Het zou behoorlijk lullig zijn om mensen tegen hun wil in, toch in de hemel te zetten. Waar blijft dan nog de vrije keus van de mens??? Wat je ook doet, je komt toch lekker wel in de hemel, m.a.w. we zijn keusloos en zielig...
Beste Persy. Ik lees hier op en top de christelijke doctrine. En dan heb ik het er in eens niet over dat mensen die ongelovig waren in het hiernamaals ook wel zeker weer mensen willen ontmoeten die wel gelovig waren. Niet iedereen heeft vijanden gemaakt op fok
quote:
Laat ik dan zeggen: vurig tegenstander zijn?
Je kan als ongelovige wel vurig tegenstander zijn van de doctrine islam of gristendom maar natuurlijk niet van God. Waar je niet in gelooft kan je niet voor of tegen zijn. Laat staan vurig tegenstander van zijn.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 00:09:34 #152
101630 db70
pi_21361548
quote:

Persoonlijk denk ik dat Paulus en Mohammed het niet bij het juiste eind hadden. Wellicht hadden ze wel een soort ziekte waardoor ze dingen dachten te zien.
Wat denk jij hier over Akkersloot?
70+ op het internet
  woensdag 18 augustus 2004 @ 06:37:53 #153
60090 Akkersloot
pi_21364971
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 00:09 schreef db70 het volgende:
Persoonlijk denk ik dat Paulus en Mohammed het niet bij het juiste eind hadden. Wellicht hadden ze wel een soort ziekte waardoor ze dingen dachten te zien.
Wat denk jij hier over Akkersloot?
De drijfveren van Akkersloot #2 (nu met Akkersloot)

Ook je eerdere vraag zal ik daar, later, beantwoorden.
pi_21367113
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 18:24 schreef Akkersloot het volgende:

Je kan als ongelovige wel vurig tegenstander zijn van de doctrine islam of gristendom maar natuurlijk niet van God. Waar je niet in gelooft kan je niet voor of tegen zijn. Laat staan vurig tegenstander van zijn.
Als jij denkt dat Allah De Barmhartige niet bestaat waarom ben je dan zo bang voor hem en probeer je Zijn Boodschap dan zo te bestrijden?
pi_21367813
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 10:56 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Als jij denkt dat Allah De Barmhartige niet bestaat waarom ben je dan zo bang voor hem en probeer je Zijn Boodschap dan zo te bestrijden?
Akkersloot is niet bang voor Allah, die bestaat immers niet, Akkersloot is "bang" (ja, quotes ) voor de islam doctrine.
pi_21367971
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:30 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Akkersloot is niet bang voor Allah, die bestaat immers niet, Akkersloot is "bang" (ja, quotes ) voor de islam doctrine.
Akkersloot is al bang voor zijn eigen schaduw. Bij de gedachte van het waarschijnlijk moeten doorbrengen van de rest van zijn niet-aardse leven in een plaats waar niemand wil zijn, krijgt hij het doodsbenauwd. Om zijn eigen angst maar te kunnen bedwingen probeert hij zichzelf ervan te overtuigen dat zoiets niet bestaat. Alsof het weggaat als je je ogen ervoor sluit
  woensdag 18 augustus 2004 @ 11:38:45 #157
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21368000
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Akkersloot is al bang voor zijn eigen schaduw. Bij de gedachte van het waarschijnlijk moeten doorbrengen van de rest van zijn niet-aardse leven in een plaats waar niemand wil zijn, krijgt hij het doodsbenauwd. Om zijn eigen angst maar te kunnen bedwingen probeert hij zichzelf ervan te overtuigen dat zoiets niet bestaat. Alsof het weggaat als je je ogen ervoor sluit
Het komt niet in je op dat er wellicht mensen bestaan die niet geloven in een hel, Allah, Jhwh etc.?
pi_21368005
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:30 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

IK vraag het toch niet aan jou?
pi_21368030
quote:
Bij de gedachte van het waarschijnlijk moeten doorbrengen van de rest van zijn niet-aardse leven in een plaats waar niemand wil zijn, krijgt hij het doodsbenauwd. Om zijn eigen angst maar te kunnen bedwingen probeert hij zichzelf ervan te overtuigen dat zoiets niet bestaat. Alsof het weggaat als je je ogen ervoor sluit
Een goede analyse
  woensdag 18 augustus 2004 @ 11:41:30 #160
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21368084
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:38 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dit een prive-forum?
pi_21368116
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:38 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Akkersloot was toch ook niet in discussie met jou ?
pi_21368136
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:38 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het komt niet in je op dat er wellicht mensen bestaan die niet geloven in een hel, Allah, Jhwh etc.?
Dat zei ik niet. Ik had het over Akkersloot in het bijzonder. Dat is voor mij de enige verklaring waarom hij zo'n extremistische Don Quichot in het bestrijden van religies (behalve het jodendom vreemd genoeg) is.
pi_21368145
quote:

[..]

ja, dat zou mooi zijn hè ! Wie het laatst lacht lacht het best. Komt het toch allemaal nog goed. Eind goed al goed. En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_21368185
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:43 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ja, dat zou mooi zijn hè ! Wie het laatst lacht lacht het best. Komt het toch allemaal nog goed. Eind goed al goed. En ze leefden nog lang en gelukkig
Sorry, ik versta geen brabbeltaal.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 11:49:49 #165
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21368296
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat zei ik niet. Ik had het over Akkersloot in het bijzonder. Dat is voor mij de enige verklaring waarom hij zo'n extremistische Don Quichot in het bestrijden van religies (behalve het jodendom vreemd genoeg) is.
Ik kan wel meer redenen bedenken, er is echter een centraal Akkersloot-topic voor dit soort analyses.
pi_21368369
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:42 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Akkersloot was toch ook niet in discussie met jou ?
Ja en?
pi_21368389
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dit een prive-forum?
praat jij ook altijd voor een en namens een ander ofzo?
  woensdag 18 augustus 2004 @ 11:57:10 #168
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21368478
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:53 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

praat jij ook altijd voor een en namens een ander ofzo?
Heb jij altijd problemen met uit elkaar halen of iemand voor zichzelf spreekt of namens anderen?
pi_21373129
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 18:24 schreef Akkersloot het volgende:

[..]
Akkersloot ! Geloof jij soms dat God niet bestaat ?
Mu!
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:36:52 #170
8369 speknek
Another day another slay
pi_21373737
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 11:23 schreef SingleCoil het volgende:
Wat je nu zegt is dat god geen steen op kan tillen die hij zelf als ontilbaar gemaakt heeft. Ik stel dan dat almachtigheid betekent dat hij dit steen wel op kan tillen.

Jij zegt dan: logisch gezien niet.

Ik zeg dan:dan klopt de logica niet want God is Almachtig.
Maar het ging jou over het logische systeem, de almachtigheid van god is intern inconsistent.
quote:
Dus als je met God's logica kan bewijzen dat God niet Almachtig is dan bewijs je daarmee slechts Zijn Almachtigheid.
want?
quote:
Als het op God betrekking heeft is iedere uitspraak zelf-refererend...
Lijkt me speculatief.
pi_21373982
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar het ging jou over het logische systeem, de almachtigheid van god is intern inconsistent.
[..]
Dat geloof ik ook wel. Maar je kunt je voorstellen dat de macht van een uitspraak, gedaan door een almachtige, waardevoller is dan een uitspraak die 'slechts' door mensenlogica beredeneerd is.
quote:
[..]

Lijkt me speculatief.
Maar daardoor niet onjuist
Mu!
pi_21374278
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 19:06 schreef Akkersloot het volgende:
Hoe heet iemand die in God maar niet in de bijbel gelooft ?
Geen christen, of anders vrijzinnig. (dat laatste klopt dan niet helemaal)
pi_21374599
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heb jij altijd problemen met uit elkaar halen of iemand voor zichzelf spreekt of namens anderen?
Je hebt dus geen antwoord

Ontopic dan maar weer.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 16:10:00 #174
8369 speknek
Another day another slay
pi_21374726
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:44 schreef SingleCoil het volgende:
Dat geloof ik ook wel. Maar je kunt je voorstellen dat de macht van een uitspraak, gedaan door een almachtige, waardevoller is dan een uitspraak die 'slechts' door mensenlogica beredeneerd is.
Nee dat kan ik me niet voorstellen. Dat komt omdat de waarde die wij aan uitspraken toekennen via de logische juistheid ervan berekent worden. Daarom is een logische uitspraak waardevoller dan die van een almachtige, wanneer deze onlogisch is.
quote:
Maar daardoor niet onjuist
Wovon man nicht sprechen kann..
pi_21376973
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee dat kan ik me niet voorstellen. Dat komt omdat de waarde die wij aan uitspraken toekennen via de logische juistheid ervan berekent worden. Daarom is een logische uitspraak waardevoller dan die van een almachtige, wanneer deze onlogisch is.
[..]

Wovon man nicht sprechen kann..
Dat brengt ons alleen maar dichter bij de idee dat de Almachtigheid bestaandsvoorwaardelijk is voor Almachtigheid. Maar, gesteld dat een Almachtige bestaat, en dat almachtigheid onlogisch is, moet dan de conclusie zijn dat de logica (in ieder geval ten aanzien van Almachtigheid) onjuist is.
Mu!
  woensdag 18 augustus 2004 @ 17:32:20 #176
8369 speknek
Another day another slay
pi_21377134
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:26 schreef SingleCoil het volgende:
Maar, gesteld dat een Almachtige bestaat, en dat almachtigheid onlogisch is, moet dan de conclusie zijn dat de logica (in ieder geval ten aanzien van Almachtigheid) onjuist is.
Is dat een logische conclusie denk je?
pi_21377219
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Is dat een logische conclusie denk je?
ja dat realiseerde ik me ook net...
Mu!
  woensdag 18 augustus 2004 @ 17:58:09 #178
101630 db70
pi_21377782
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:35 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

ja dat realiseerde ik me ook net...
we zullen het maar zien als een rekenfoutje
70+ op het internet
pi_21377966
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:58 schreef db70 het volgende:

[..]

we zullen het maar zien als een rekenfoutje
Nee, want daarmee zijn we er nog niet uit natuurlijk.

We kunnen Almachtigheid niet met Logica verklaren maar Logica wel met Almachtigheid. Zonder verdere beredenering is Almachtigheid dus bruikbaarder dan Logica. Dat is niet logisch, en dat is maar goed ook...
Mu!
  woensdag 18 augustus 2004 @ 20:29:35 #180
60090 Akkersloot
pi_21381399
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 10:56 schreef pro_jeex het volgende:
Ik bestrijd "Allah" niet. Ik bestrijd de hersenspinsels van de arme acromegalie patient en godsdienststichter Mohammed bin Abdullah.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 20:31:16 #181
60090 Akkersloot
pi_21381436
quote:
Dank voor dit komisch intermezzo
  woensdag 18 augustus 2004 @ 20:33:48 #182
60090 Akkersloot
pi_21381499
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat zei ik niet. Ik had het over Akkersloot in het bijzonder. Dat is voor mij de enige verklaring waarom hij zo'n extremistische Don Quichot in het bestrijden van religies (behalve het jodendom vreemd genoeg) gewiekste politieke doctrines is.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 20:40:49 #183
60090 Akkersloot
pi_21381670
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:06 schreef pro_jeex het volgende:
Je hebt dus geen antwoord

Ontopic dan maar weer.
Alicey en Het Fokschaap dank voor jullie antwoorden. Thanks.
pi_21397451
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 20:29 schreef Akkersloot het volgende:

de arme acromegalie patient

ps ook deze klopte niet he, maar gelukkig niet meer: epilepsie!!
  zondag 22 augustus 2004 @ 09:24:47 #185
19194 Oversight
◢◤
pi_21460038
quote:

waarom is een hersenspinsel van jou meer waar ?

was jij erbij toen de schrijvers van de bijbel schreven ?

en als je er niet bij was, hoe kun je dan weten dat het niet waar is ?
◢◤
  zondag 22 augustus 2004 @ 09:36:55 #186
66444 Lord_Vetinari
pi_21460098
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 13:39 schreef Persy het volgende:

[..]

ps ook deze klopte niet he, maar gelukkig niet meer: epilepsie!!
Jawel hoor:

Moslims zijn niet slecht. De islam is slecht. En wie dat verschil niet ziet moet zijn bek houden.
"Respectgeleerden" zijn farizeeers. Monotheisme is een slechte uitvinding. "Visioenen" van Paulus en Mohammed waren epilepsie/acromegalie-aanvallen.
  zondag 22 augustus 2004 @ 09:39:30 #187
60090 Akkersloot
pi_21460119
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 09:24 schreef Oversight het volgende:
waarom is een hersenspinsel van jou meer waar ?

was jij erbij toen de schrijvers van de bijbel schreven ?

en als je er niet bij was, hoe kun je dan weten dat het niet waar is ?
Zat toevallig net voor een ander dat topic over de omgekeerde bewijslast te zoeken.
  zondag 22 augustus 2004 @ 09:40:51 #188
19194 Oversight
◢◤
pi_21460129
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 09:39 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Zat toevallig net voor een ander dat topic over de omgekeerde bewijslast te zoeken.
dus ?
◢◤
  zondag 22 augustus 2004 @ 09:44:34 #189
60090 Akkersloot
pi_21460154
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 09:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja wel hoor. Zie sig
Moslims zijn niet slecht. De islam is slecht. En wie dat verschil niet ziet moet zijn bek houden.
"Respectgeleerden" zijn farizeeers. Monotheisme is een slechte uitvinding. "Visioenen" van Paulus en Mohammed waren epilepsie/acromegalie-aanvallen.
Epilepsie slaat op dat "visioen" van Paulus.
Acromegalie slaat op de "visioenen" van Mohammed en zijn enorme voeten enz. . En het feit dat acromegalie vooral plaats vind bij mensen rond de 40 jaar en leidt tot een langzame dood. Kan daarover wel een topic openen maar die wordt toch alleen maar volgegooid met je persoonlijke aanvalen
  zondag 22 augustus 2004 @ 09:46:05 #190
60090 Akkersloot
pi_21460161
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 09:40 schreef Oversight het volgende:
dus ?
]
Als iemand "namens God" een godsdienst sticht zouden wij dan moeten bewijzen dat het niet zo is ?
  zondag 22 augustus 2004 @ 10:20:37 #191
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_21460436
Godsdienst is iets wat mensen verzinnen meer niet
God kan onmogenlijk voor iedereen goed zijn omdat mensen nu eenmaal verschillen van opvatting , wat voor de een" goed " is dat is voor de ander juist "niet goed"
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 22 augustus 2004 @ 11:11:44 #192
101630 db70
pi_21460943
The fear off Akkersloot

[ Bericht 48% gewijzigd door db70 op 22-08-2004 11:55:12 ]
70+ op het internet
pi_21490968
God is Almachtig.
Zijn goedheid heeft hij bewezen.
pi_21497225
Wederom in het kader van centralisatie de broodnodige opruiming.

Verder aub in een ander open topic.
Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')