abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2003 @ 19:09:59 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_11768943
Hoe heet iemand die wel in God maar niet in de bijbel, de koran of welk ander zogenaamd "heilig" boek gelooft ?

Onze samenleving is zo ver gekerstend en geislamitiseerd dat wanneer er over God gesproken word vrijwel gelijk een link gelegd wordt met de bijbel of de koran. Terwijl deze boeken puur mensenwerk zijn en er dus per definitie geen God in beschreven kan staan. Want zou God in de bijbel of de koran omschreven staan dan zou iemand toch iets van God gehoord moeten hebben.

Verder kan ik heel goed begrijpen dat voor iemand die niet in God gelooft God alleen maar kan associeren met dat fictief personage uit de bijbel of de koran.

Bovendien zijn beide doctrines gebaseerd op de misvatting dat anders gelovigen toch wel in de christelijke of islamitische "God" geloven maar hem alleen niet eren. En daarvoor dan ook terecht een zware straf in de hel mogen ontvangen.

Volgens mij kan je die doctrines dan ook een zware klap toebrengen door voor mensen die wel in God geloven maar niet in de bijbel en de koran (als zijnde Goddelijke boeken) een aparte naam te verzinnen. Want volgens de bijbel en de koran bestaan die mensen immers niet.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 14 juli 2003 @ 19:16:36 #2
57940 nuk3
Very interesting...
pi_11769054
Haha, ben je ineens gelovig? Je weet ook niet wat je wilt.
Shit doesn't just happen. Shit takes time, shit takes effort.
  maandag 14 juli 2003 @ 19:17:23 #3
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_11769069
Een Atheïstisch Deïst geloof ik.

GELOOF ik hè.

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_11769082
quote:
Op maandag 14 juli 2003 19:17 schreef JAM het volgende:
Een Atheïstisch Deïst geloof ik.

GELOOF ik hè.

een atheist gelooft toch juist niet in god
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_11769112
God is een metafysische transcedente entiteit. De Christelijke benaming van (volgens hen) de metafysische transcedente entiteit is God, de Islamitische benaming is Allah.

Om te vragen hoe iemand heet die in God (Christelijke invulling) gelooft, maar niet in de bijbel lijkt me dan ook nogal een vreemde vraag.

[Dit bericht is gewijzigd door Durden op 14-07-2003 19:19]

maandag 14 juli 2003 @ 19:19:32 #6
57940 nuk3
Very interesting...
pi_11769118
quote:
Op maandag 14 juli 2003 19:17 schreef vosss het volgende:

[..]

een atheist gelooft toch juist niet in god

Inderdaad.
Shit doesn't just happen. Shit takes time, shit takes effort.
pi_11769338
Een theist dan toch?
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  maandag 14 juli 2003 @ 19:31:22 #8
60090 Akkersloot
pi_11769393
quote:
Op maandag 14 juli 2003 19:16 schreef nuk3 het volgende:
Haha, ben je ineens gelovig? Je weet ook niet wat je wilt.
Typisch een reactie van iemand die gelooft dat God alleen maar dat personage kan zijn dat in de bijbel is beschreven.

Om het nog moeilijker te maken. Wat is een atheist ? . Iemand die niet in een god gelooft of iemand die het atheisme (dus dat mensen niet in god gaan geloven) aanhangt ?

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  maandag 14 juli 2003 @ 19:56:09 #9
60090 Akkersloot
pi_11769885
Nog sterker. Omdat ik in God geloof geloof ik juist niet in de bijbel of de koran. God is goed en gaat echt geen ongelovigen laten branden in de hel

God gaat niet die mensen straffen die na willen denken.

En wat zou iets wat alles kan zich nou interesseren ofdat van die mietige kleine wezentjes als ons nu wel of niet gelovig zijn.

Ik geloof wel in God maar niet in de duivel. Misschien is dat de reden waarom ik God alleen maar als goed zie en de moslims en christenen het wel voor mogelijk houden dat God onschuldige mensen gaat straffen.

pi_11770815
quote:
Op maandag 14 juli 2003 19:31 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Typisch een reactie van iemand die gelooft dat God alleen maar dat personage kan zijn dat in de bijbel is beschreven.

Om het nog moeilijker te maken. Wat is een atheist ? . Iemand die niet in een god gelooft of iemand die het atheisme (dus dat mensen niet in god gaan geloven) aanhangt ?

Anti-theïst
  maandag 14 juli 2003 @ 20:50:55 #11
60090 Akkersloot
pi_11770944
quote:
Op maandag 14 juli 2003 20:42 schreef PvtRyan het volgende:

[..]

Anti-theïst

Anti-schrift-theist ?
  maandag 14 juli 2003 @ 21:06:36 #12
30524 Feanturi
Chic N Stu
pi_11771266
quote:
Op maandag 14 juli 2003 19:19 schreef Durden het volgende:
God is een metafysische transcedente entiteit. De Christelijke benaming van (volgens hen) de metafysische transcedente entiteit is God, de Islamitische benaming is Allah.

Om te vragen hoe iemand heet die in God (Christelijke invulling) gelooft, maar niet in de bijbel lijkt me dan ook nogal een vreemde vraag.

Juist.
  maandag 14 juli 2003 @ 21:34:15 #13
60090 Akkersloot
pi_11771815
quote:
Op maandag 14 juli 2003 21:06 schreef Feanturi het volgende:

[quote] :
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 14 juli 2003 19:19 schreef Durden het volgende:

--------------------------------------------------------------------------------

Juist.

Natuurlijk geloof ik niet in de christelijke invulling van God. In die zin dat God alleen maar het eeuwige leven zou geven aan mensen die in Jezus geloven of zoals Paulus beweerde de ongelovigen in de hel eens flink zal aanpakken.

Het zit echt diep dat geloof in God iets met het mensenwerk de bijbel te maken zou hebben.

dinsdag 15 juli 2003 @ 10:56:11 #14
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_11781206
quote:
Op maandag 14 juli 2003 19:09 schreef Akkersloot het volgende:
Hoe heet iemand die wel in God maar niet in de bijbel, de koran of welk ander zogenaamd "heilig" boek gelooft ?

Onze samenleving is zo ver gekerstend en geislamitiseerd dat wanneer er over God gesproken word vrijwel gelijk een link gelegd wordt met de bijbel of de koran. Terwijl deze boeken puur mensenwerk zijn en er dus per definitie geen God in beschreven kan staan. Want zou God in de bijbel of de koran omschreven staan dan zou iemand toch iets van God gehoord moeten hebben.

huh?
quote:
heb je daar bewijzen / argumenten voor[q]

Verder kan ik heel goed begrijpen dat voor iemand die niet in God gelooft God alleen maar kan associeren met dat fictief personage uit de bijbel of de koran.

zeg dat dan en beginniet met stellingen die je niet waar kan maken
quote:
Bovendien zijn beide doctrines gebaseerd op de misvatting dat anders gelovigen toch wel in de christelijke of islamitische "God" geloven maar hem alleen niet eren. En daarvoor dan ook terecht een zware straf in de hel mogen ontvangen.

Volgens mij kan je die doctrines dan ook een zware klap toebrengen door voor mensen die wel in God geloven maar niet in de bijbel en de koran (als zijnde Goddelijke boeken) een aparte naam te verzinnen. Want volgens de bijbel en de koran bestaan die mensen immers niet.

waar haal je die onzin vandaan en waaro m wil je die doctrines een klap toebrenegen.. ?
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 10:58:42 #15
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_11781266
quote:
Op maandag 14 juli 2003 19:56 schreef Akkersloot het volgende:
Nog sterker. Omdat ik in God geloof geloof ik juist niet in de bijbel of de koran. God is goed en gaat echt geen ongelovigen laten branden in de hel

God gaat niet die mensen straffen die na willen denken.

[q] Je zegt in GOd te geloven.. maar waar haal je je kennis over God vandaan? ahgi uit de Bijbel.. je kan de bijbel niet op basis van de bijbel wegcijferen

En wat zou iets wat alles kan zich nou interesseren ofdat van die mietige kleine wezentjes als ons nu wel of niet gelovig zijn.
[/q]daar gaat het juist om....[/q]
Ik geloof wel in God maar niet in de duivel. Misschien is dat de reden waarom ik God alleen maar als goed zie en de moslims en christenen het wel voor mogelijk houden dat God onschuldige mensen gaat straffen.
[/quote]

tuurlijk jongen..

heb je daar dan argumenten voor?

If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_11781428
Subjectieve discussies over geloof in god hebben we meer dan genoeg gehad, die gaan we niet opnieuw voeren.
Geloof of geloof niet, en waar je in wil, maar dit ongefundeerde gekibbel hebben we niks aan.
Slot.
Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')