abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 augustus 2004 @ 04:44:06 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21226466
ik begrijp dat dit mensen verkeerd kan overkomen ,
dit heeft A : wel met satanisme te maken , maar B : niet zoals men het kent

sumerische goden personen komen overeen met demonen namen
satan zelf , (enki) en zijn broer beelzebub (enlil) komen er net zo goed in voor.
maar daarin worden ze niet als slijmeriche gehoornde duivels afgebeeld maar als schone blonde wijze goden.

daarintegen word Yehovah afgebeeld als een medogeloze here die alleen heerst en men straft met plagen en een 2e dood. , Yehovah dode daarbij ook alle egyptische goden
(laat dat nu net de demonen betreffen)
dit is een interresante site waar je veel informatie over dit onderwerp kunt vinden :
http://www.angelfire.com/empire/serpentis666/HOME.html
hou jezelf niet tegen met vooroordelen , ook niet de layout , het is de moeite waard. echt.

ik geef een voorbeeld.

"And for this, god shall send them strong delusion, that they should believe a lie: That they all might be damned" 2 Thessalonians 2:11-12

en

Deuteronomy 12:27
And thou shalt offer thy burnt offerings, the flesh and the blood, upon the altar of the LORD thy God: and the blood of thy sacrifices shall be poured out upon the altar of the LORD thy God, and thou shalt eat the flesh.

dit is dus van Yehovah.
ik krijg hier het idee , dat het wel heel erg verdraaid is , de geschiedenis.

p.s. voor de atheisten (ik ben zelf in essentie ook een) dit heeft dus niet al te veel met het geloof zelf te maken , maar juist met de harde realiteit , van de oude oude geschiedenis.
plaats het dan ook in dat rijtje.

niet ales is verzonnen.
slechts misplaatst.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 04:49:10 #2
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_21226478
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 04:44 schreef BaajGuardian het volgende:
niet ales is verzonnen.
slechts misplaatst.
veel is ook vaak doorverteld voordat het ooit is (her)opgeschreven ?
alsin kan bewust misplaatst zijn .. hoeft niet dus
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_21226688
Deze stukken zijn wel erg uit hun verband gerukt!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 12 augustus 2004 @ 08:01:20 #4
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_21226767
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 07:47 schreef djenneke het volgende:
Hoe moeten we ze volgens jou interpreteren?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_21226887
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 07:47 schreef djenneke het volgende:
Mischien zijn ze uit hun verband gerukt... Maar de bijbel staat vol met de wreedheden van God. Als ik kijk naar de Skeptics annotated bible dan zie ik niet in wat er nog "goed" is aan de god die door de Christenen, Joden en Moslims aanbeden wordt. In alle boeken (Oude testament, Nieuwe testament, Quran en zelfs het Boek der Mormonen) staan legio verhalen over hoe wreed God/Allah/Whomever is......
pi_21227208
Was het ook niet de sumerische religie waar JHWH in voorkwam als een god die uit wraak voor een afwijzing van een godin de wereld schiep, of was die een andere religie?

Verder zijn het vooral de bijbel en koran die willen laten geloven dat er een absoluut goed en slecht is, en dat god/jhwh/allah weten wat dat is. Wat mijzelf vooral opvalt is dat JHWH net een mens is. JHWH kent ook alle emoties, en probeert net als een mens al diens handelen ten alle tijden te rechtvaardigen, soms met absurde redenaties.
pi_21227251
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 08:57 schreef Alicey het volgende:
Was het ook niet de sumerische religie waar JHWH in voorkwam als een god die uit wraak voor een afwijzing van een godin de wereld schiep, of was die een andere religie?

Verder zijn het vooral de bijbel en koran die willen laten geloven dat er een absoluut goed en slecht is, en dat god/jhwh/allah weten wat dat is. Wat mijzelf vooral opvalt is dat JHWH net een mens is. JHWH kent ook alle emoties, en probeert net als een mens al diens handelen ten alle tijden te rechtvaardigen, soms met absurde redenaties.
Absurde redenaties, vertel!
pi_21227319
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 09:02 schreef Henk-Jan het volgende:

[..]

Absurde redenaties, vertel!
Voorbeeldje : Exodus 7. God wil zo snel mogelijk zijn volk weghebben, maar gaat het hart van Farao verharden, zodat God een vrijbrief krijgt om het hele land te slaan met plagen.
pi_21227369
Inderdaad. God zegt, dat hij het hart van Farao zal verharden. Waarom? Om hen te laten zien, dat hij de HERE is. Farao stond op tegenover God (wilde niet luisteren), en daarom liet God hem zien, wie de machtigste was.
Is dat nu zo raar?
pi_21227379
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 09:14 schreef Henk-Jan het volgende:
Inderdaad. God zegt, dat hij het hart van Farao zal verharden. Waarom? Om hen te laten zien, dat hij de HERE is. Farao stond op tegenover God (wilde niet luisteren), en daarom liet God hem zien, wie de machtigste was.
Is dat nu zo raar?
Jij vindt het normaal dat god zelf zorgt dat iemand niet wil luisteren, en diegene vervolgens straft voor iets wat god zelf heeft aangericht?
pi_21227421
Nee, als je goed leest: Farao wilde eerst niet luisteren (eerste gedeelte, zelfs na de eerste paar plagen: 'En de HERE zeide tot Mozes: Het hart van Farao is onvermurwbaar, hij weigert het volk te laten gaan.' Ex. 7:14.
En vers 22, het meest flagrant: ' Maar de Egyptische geleerden deden door hun toverkunsten hetzelfde, zodat het hart van Farao verhardde en hij naar hen niet luisterde'

Dus, let wel: het hart van Farao verhardde (en wel in hoofdstuk 7 vers 22). Dit komt nog een aantal keren voor.

Pas in hoofdstuk 9 lezen we voor het eerst: HERE verhardde het hart van Farao.
Dus: Farao weigerde te luisteren naar God. En toen zei God: dan verhard ik ook jouw hart, dan zul je het weten (nl. dat ik de machtigste ben).
pi_21227481
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 09:21 schreef Henk-Jan het volgende:
Nee, als je goed leest: Farao wilde eerst niet luisteren (eerste gedeelte, zelfs na de eerste paar plagen: 'En de HERE zeide tot Mozes: Het hart van Farao is onvermurwbaar, hij weigert het volk te laten gaan.' Ex. 7:14.
En vers 22, het meest flagrant: ' Maar de Egyptische geleerden deden door hun toverkunsten hetzelfde, zodat het hart van Farao verhardde en hij naar hen niet luisterde'

Dus, let wel: het hart van Farao verhardde (en wel in hoofdstuk 7 vers 22). Dit komt nog een aantal keren voor.

Pas in hoofdstuk 9 lezen we voor het eerst: HERE verhardde het hart van Farao.
Dus: Farao weigerde te luisteren naar God. En toen zei God: dan verhard ik ook jouw hart, dan zul je het weten (nl. dat ik de machtigste ben).
Je moet advocaat worden.
pi_21227494
Hahaha
Toen je net met dat voorbeeld kwam aandragen, dacht ik: 'shit'
Maar goed, even goed lezen en je komt weer een stukje verder (pfeeew )
Long time no see, Alicey!!
pi_21227555
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 09:28 schreef Henk-Jan het volgende:
Hahaha
Toen je net met dat voorbeeld kwam aandragen, dacht ik: 'shit'
Maar goed, even goed lezen en je komt weer een stukje verder (pfeeew )
Nouja, er verandert weinig aan.. Het blijft zo dat God een gemeen spelletje speelt met hem, vooral om zichzelf in de spotlight te zetten..
quote:
Long time no see, Alicey!!
Heb je me gemist?
pi_21227632
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 09:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nouja, er verandert weinig aan.. Het blijft zo dat God een gemeen spelletje speelt met hem, vooral om zichzelf in de spotlight te zetten..
[..]
[quote]
Gemeen... dat zijn mijn woorden niet. Bovendien was er ook nog iemand anders, die zichzelf in de spotlight wilde zetten (Farao) en die daarvoor geen machtsmiddelen schuwde.

Heb je me gemist?
Mag graag fundamenteel (en fundamentalistisch ) discussiëren. Altijd leuk als er iemand is die de boel (onderbouwd en overtuigd) op scherp zet.
pi_21227815
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 04:44 schreef BaajGuardian het volgende:
ik begrijp dat dit mensen verkeerd kan overkomen ,
dit heeft A : wel met satanisme te maken , maar B : niet zoals men het kent

sumerische goden personen komen overeen met demonen namen
satan zelf , (enki) en zijn broer beelzebub (enlil) komen er net zo goed in voor.
maar daarin worden ze niet als slijmeriche gehoornde duivels afgebeeld maar als schone blonde wijze goden.

daarintegen word Yehovah afgebeeld als een medogeloze here die alleen heerst en men straft met plagen en een 2e dood. , Yehovah dode daarbij ook alle egyptische goden
(laat dat nu net de demonen betreffen)
dit is een interresante site waar je veel informatie over dit onderwerp kunt vinden :
http://www.angelfire.com/empire/serpentis666/HOME.html
hou jezelf niet tegen met vooroordelen , ook niet de layout , het is de moeite waard. echt.

ik geef een voorbeeld.

"And for this, god shall send them strong delusion, that they should believe a lie: That they all might be damned" 2 Thessalonians 2:11-12

en

Deuteronomy 12:27
And thou shalt offer thy burnt offerings, the flesh and the blood, upon the altar of the LORD thy God: and the blood of thy sacrifices shall be poured out upon the altar of the LORD thy God, and thou shalt eat the flesh.

dit is dus van Yehovah.
ik krijg hier het idee , dat het wel heel erg verdraaid is , de geschiedenis.

p.s. voor de atheisten (ik ben zelf in essentie ook een) dit heeft dus niet al te veel met het geloof zelf te maken , maar juist met de harde realiteit , van de oude oude geschiedenis.
plaats het dan ook in dat rijtje.

niet ales is verzonnen.
slechts misplaatst.
er zyn idd veel wreedheden die toegewezen kunnen worden aan deze god.
vooral als je kijkt naar Zijn grootse plan, waar we allen nu in leven
A real patriot fights for humanity.
And the egoist for his country.
pi_21227871
't Is wel erg scherp gesteld. Wat staat er nu werkelijk in en om 2 Thessalonicenzen 2: 11-12?

" 9 Daarentegen is diens komst naar de werking des satans met allerlei krachten, tekenen en bedrieglijke wonderen, 10 en met allerlei verlokkende ongerechtigheid, voor hen, die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid niet aanvaard hebben, waardoor zij hadden kunnen behouden worden. 11 En daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven, 12 opdat allen worden geoordeeld, die de waarheid niet geloofd hebben, doch een welgevallen hebben gehad in de ongerechtigheid."

En in Deuteronomium 12:27, over de Oud-Testamentische offercultus:
"Doch wat gij aan heilige gaven hebt en uw gelofteoffers, die zult gij met u meenemen naar de plaats die de HERE verkiezen zal; 27 gij zult uw brandoffers, het vlees en het bloed, bereiden op het altaar van de HERE, uw God, en het bloed van uw slachtoffers zal op het altaar van de HERE, uw God, uitgegoten worden, maar het vlees moogt gij eten. "

'Slachtoffers' is hier niet bedoeld in de betekenis zoals die bij ons gangbaar is (slachtoffers van een oorlog of van een auto-ongeluk), maar net zoals er een 'zonde-offer', een reukoffer, een (ver-)zoenoffer is, is er ook een slacht-offer.
pi_21228129
was het niet abraham die zijn zoon isaak moest offeren.
dit werd dan wel voorkomen door een engel. die zei dat god zijn geloof op de proef stelde.

hier gaat het er even niet om dat hy uiteindelijk zijn zoon niet offeren hoefde.
Maar voel de wreedheid die erin ligt als dit aan jouw gevraagt wordt om je eigen kind te doden.
Mijn hart zou verscheuren en ook al zou ik het uiteindelijk niet hoeven doen de schade is er dan al. het vertrouwen in een god is weg

[ Bericht 52% gewijzigd door Revlation op 12-08-2004 10:25:19 ]
pi_21228243
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:17 schreef Revlation het volgende:
was het niet abraham die zijn zoon isaak moest offeren.
dit werd dan wel voorkomen door een engel. die zei dat god zijn geloof op de proef stelde.
Ja, zie Genesis 22:
1 Hierna gebeurde het, dat God Abraham op de proef stelde. Hij zeide tot hem: Abraham, en deze zeide: Hier ben ik. 2 En Hij zeide: Neem toch uw zoon, uw enige, die gij liefhebt, Isaak, en ga naar het land Moria, en offer hem daar tot een brandoffer op een der bergen, die Ik u noemen zal. 3 Toen stond Abraham des morgens vroeg op, zadelde zijn ezel, en nam twee van zijn knechten met zich, benevens zijn zoon Isaak; hij kloofde hout voor het brandoffer, begaf zich op weg en ging naar de plaats, die God hem genoemd had. 4 Toen Abraham op de derde dag zijn ogen opsloeg, zag hij die plaats in de verte. 5 En Abraham zeide tot zijn knechten: Blijft gij hier met de ezel, terwijl ik en de jongen daarginds heengaan; wanneer we hebben aangebeden, zullen wij tot u terugkeren. 6 Toen nam Abraham het hout voor het brandoffer, legde het op zijn zoon Isaak, en nam vuur en een mes met zich mede. Zo gingen die beiden tezamen. 7 Toen sprak Isaak tot zijn vader Abraham en zeide: Mijn vader, en deze zeide: Hier ben ik, mijn zoon. En hij zeide: Hier is het vuur en het hout, maar waar is het lam ten brandoffer? 8 En Abraham zeide: God zal Zichzelf voorzien van een lam ten brandoffer, mijn zoon. Zo gingen die beiden tezamen.
9 Toen zij aan de plaats die God hem genoemd had, gekomen waren, bouwde Abraham daar een altaar, schikte het hout, bond zijn zoon Isaak en legde hem op het altaar boven op het hout. 10 Daarop strekte Abraham zijn hand uit en nam het mes om zijn zoon te slachten. 11 Maar de Engel des HEREN riep tot hem van de hemel en zeide: Abraham, Abraham! En hij zeide: Hier ben ik. 12 En Hij zeide: Strek uw hand niet uit naar de jongen en doe hem niets, want nu weet Ik, dat gij godvrezend zijt, en uw zoon, uw enige, Mij niet hebt onthouden. 13 Toen sloeg Abraham zijn ogen op en daar zag hij een ram achter zich, met zijn horens verward in het struikgewas. En Abraham ging en nam de ram en offerde hem ten brandoffer in plaats van zijn zoon. 14 En Abraham noemde die plaats: De HERE zal erin voorzien; waarom nog heden gezegd wordt: Op de berg des HEREN zal erin voorzien worden. 15 Toen riep de Engel des HEREN ten tweeden male van de hemel tot Abraham en zeide: 16 Ik zweer bij Mijzelf, luidt het woord des HEREN: omdat gij dit gedaan hebt, en uw zoon, uw enige, Mij niet onthouden hebt, 17 zal Ik u rijkelijk zegenen, en uw nageslacht zeer talrijk maken, als de sterren des hemels en als het zand aan de oever der zee, en uw nageslacht zal de poort zijner vijanden in bezit nemen. 18 En met uw nageslacht zullen alle volken der aarde gezegend worden, omdat gij naar mijn stem gehoord hebt. 19 Toen keerde Abraham terug tot zijn knechten, en zij gingen tezamen op weg naar Berseba, en Abraham woonde te Berseba.

Dat klopt. Abrahams geloof werd op de proef gesteld, en wel op een heel moeilijke manier. Wat zit hierachter?
Moeilijk te zeggen.
Eerst zien we al, dat Abraham al honderd jaar oud zou zijn, toen hij zijn zoon kreeg.
God had hem een zoon beloofd, maar zijn vrouw was ook al oud ('het ging haar niet meer naar de wijze der vrouwen', ze werd dus niet meer ongesteld').
Abraham rommelde wat aan met z'n slavin, omdat hij dacht God wel een handje te moeten helpen. Maar uiteindelijk werd Sara toch zwanger, en zo kreeg Abraham toch een (rechtmatige) zoon.
Nu die jongen wat groter geworden is, is God blijkbaar nog niet klaar met Abraham. Abraham moet leren vertrouwen op God. En Abraham 'slaagt' - hij heeft er alle vertrouwen in, dat God, die hem een nageslacht beloofde zo groot in aantal als de sterren aan de hemel, daar ook voor zal zorgen. Zelfs nu hij zijn enige zoon moet offeren. Ongeloofelijk, nietwaar?
En zijn vertrouwen wordt beloond; God verhindert het offeren.

P.S. Niet dat het hierdoor zo'n 'makkelijk' verhaal wordt, maar ik hoop een beetje de context weer te geven.
pi_21228343
Mooie beloning. ik heb een kind en die moet ik doden maar omdat ik em doden wil mag ik hem houden .
mooie logica.

tegenwoordig zou je met kunstmatige insiminatie een honderd jarige vrouw ook zwanger kunnen maken.
en ik ga er zowieso vanuit dat de mensen vroeger ouder werden en dat er een veel geavanceerde technology aanwezig was dan we nu hebben.

jezus was ook een k.i. kind
pi_21228344
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 08:18 schreef Megumi het volgende:
God of de duivel. Als ze zouden bestaan zijn het allebei grote klootzakken.
boeddhist ?
your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
pi_21228370
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:30 schreef Revlation het volgende:
Mooie beloning. ik heb een kind en die moet ik doden maar omdat ik em doden wil mag ik hem houden .
mooie logica.

tegenwoordig zou je met kunstmatige insiminatie een honderd jarige vrouw ook zwanger kunnen maken.
en ik ga er zowieso vanuit dat de mensen vroeger ouder werden en dat er een veel geavanceerde technology aanwezig was dan we nu hebben.

jezus was ook een k.i. kind
Leuk, alleen staat er in de Bijbel over de vrouw van Abraham, dat ze niet meer ongesteld werd.
pi_21228439
ik kom hier nieuw even binnenvallen en weet ook niet zo veel van dit onderwerp maar 1 vraag komt bij mij wel op als ik dit zo lees: God is toch Almachtig ? Dat betekent toch dat 'ie alles kan ? Dus als hij het zou willen zou hij op een knopje kunnen drukken en dan was Abraham vanzelf wel 'godvrezend' geweest, of dan had Farao het volk wel laten gaan. Waarom dan al die poppenkast met geofferde kinderen en verharde harten ?
Mu!
pi_21228449
en toen was er licht
pi_21228503
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:32 schreef Henk-Jan het volgende:

[..]

Leuk, alleen staat er in de Bijbel over de vrouw van Abraham, dat ze niet meer ongesteld werd.
ja ik ben dan geen doctor maar moet dat dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')