1. Voorheen kreeg ik elke maand een acceptgiro, wat ik dus (zie mijn post) 3x heb voldaan. De rest lukte me niet meerquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:12 schreef Twisted_TpaU het volgende:
1: dit is niet je eerste brief.
2: heb je al op ze gereageerd? Blijkbaar niet.
3: waar komt het vandaan? wat moet je blijkbaar betalen en wie is de eiser?
Dan is het niet gelijk een malafide onderneming maar een bedrijf wat in zijn recht staat (deze keer).quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:15 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
1. Voorheen kreeg ik elke maand een acceptgiro, wat ik dus (zie mijn post) 3x heb voldaan. De rest lukte me niet meer
2. Ik heb telefonisch contact met hun gehad om het bedrag lager te zetten van eur250 naar 150 p.m maar hier gingen Intrum niet mee accoord.
3. Het is van mijn oude opleidingsinstelling.
Lijkt me toch logisch.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:15 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
1. Voorheen kreeg ik elke maand een acceptgiro, wat ik dus (zie mijn post) 3x heb voldaan. De rest lukte me niet meer
2. Ik heb telefonisch contact met hun gehad om het bedrag lager te zetten van eur250 naar 150 p.m maar hier gingen Intrum niet mee accoord.
3. Het is van mijn oude opleidingsinstelling.
wat nou laster? Degene die lastig gevallen wordt dan zijn de mensen die moeten betalen!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:18 schreef indahnesia.com het volgende:
malafide? Pas maar op dat je niet een rechtzaak wegens laster aan je broek krijgt.
Jij moet de bovenstaande posts lezen!!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:26 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
wat nou laster? Degene die lastig gevallen wordt dan zijn de mensen die moeten betalen!
Ik vind de brief zeer dreigend en wil weten of dit wel rechtsgeldig is. Zij sturen een brief zonder handtekening én niet aangetekend.
Ik dacht dat alleen deurwaarders het recht hadden om zo'n brief te sturen, maar meestal gaat dat vergezelgd met een gerechtelijk stuk!
Dit is typisch een geautomatiseerde brief, puur om je te dwingen te betalen. (wat ik tot op heden zeker heb gedaan, maar nu willen ze weer het hele bedrag!)
Tuurlijk ben ik bereid mijn schuld te betalen, maar ze vragen een bedrag wat ik (gezien mijn inkomen) niet MEER kan opbrengen. In het begin heb ik netjes betaald elke maand, toen moest ik elke maand elk dubbeltje omdraaien. Nu heb ik twee maanden verzuimd het bedrag per acceptgiro te voldoen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:25 schreef punksquad het volgende:
Je hebt een betalingsregeling gehad, zei hebben geprobeert te bemiddelen dus, aangezien je je er niet aan houd hebben zei het recht het hele bedrag te eisen. Ze kunnen juridish gaan en dan krijg je nog extra kosten erbij ook bij een vonnis omdat zei nog hebben bemiddeld ook maar jij je er niet aan gehouden hebt. Intrum is gewoon een organisatie die volgens de regels werkt. je moet met hun nu verder wat proberen te regelen. anders kan je gewoon nog meer kosten krijgen dus
Had je niet moeten doen je had wel IETS moeten betalen.....quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:30 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
. Nu heb ik twee maanden verzuimd het bedrag per acceptgiro te voldoen.
en door deze mensen met deze instelling krijgen alle mensen zulke brieven aangezien er zo op wordt gereageerdquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:31 schreef DaMayan het volgende:
Zulke brieven zijn vaak alleen maar dreigbrieven. Ik geloof echt niet dat ze binnenkort met een dagvaardiging gaan komen.
Zulke brieven heb ik zelf ook gehad maar er is daarna niks gebeurd hoor.
Gewoon in delen blijven betalen dan komt het wel goed. Of gewoon niks van je laten horen en kijken of je ooit nog een aangetekende brief of telefoon krijgt, want deze heb je natuurlijk nooooit gezien.
Ja en door instanties als UPC zijn er duizenden mensen onterecht met een schuld opgescheept bij Intrum.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:32 schreef Twisted_TpaU het volgende:
en door deze mensen met deze instelling krijgen alle mensen zulke brieven aangezien er zo op wordt gereageerd
In dit geval is er dus geen discussie over de hoofdsom, die klopt. Dit gaat over latere betalingen in een afspraak tot betaling.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:34 schreef DaMayan het volgende:
[..]
Ja en door instanties als UPC zijn er duizenden mensen onterecht met een schuld opgescheept bij Intrum.
luister gast. Als ik geld van je krijg, zou ik uiteindelijk ook zo'n brief sturen om je bang te maken. Luister je niet, dan volgen er wel gerechtelijke stappen, maar de kosten liggen dan bij jou natuurlijk. Wees blij zat ze je NOG een kans geven.. knuppel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:26 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
wat nou laster? Degene die lastig gevallen wordt dan zijn de mensen die moeten betalen!
Ik vind de brief zeer dreigend en wil weten of dit wel rechtsgeldig is. Zij sturen een brief zonder handtekening én niet aangetekend.
Ik dacht dat alleen deurwaarders het recht hadden om zo'n brief te sturen, maar meestal gaat dat vergezelgd met een gerechtelijk stuk!
Dit is typisch een geautomatiseerde brief, puur om je te dwingen te betalen. (wat ik tot op heden zeker heb gedaan, maar nu willen ze weer het hele bedrag!)
tja ik ben dislectish maar wel programmeur van juridishe incasso softwarequote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:38 schreef nweenink het volgende:
[..]
Blij dat ik jou niet als advocaat heb... Je redenering is goed maar je spelling klopt van geen kanten.
Ik heb er een gewoon topic van gemaakt; [centraal]-topics hebben een heel ander doel en het openen ervan is alleen de bedoeling na overleg met de mods.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:10 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ik ben nu zo kwaad over deze malafide onderneming dat ik nu maar een centrale topic hierover open.
Ja, het beste advies krijg je inderdaad van mensen die hun nota's niet betalen. Niets te danken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:39 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ik heb liever dat mensen met ervaring (zoals DaMayan) met Intrum Justitia reageren dan mensen die hier doen alsof ze alles beter weten (en waarschijnlijk zoiets NOOIT hebben meegemaakt).
Nogmaals: Uiteraard ben ik bereid mijn schuld wat ik heb te voldoen (duh!). Maar ik kon het de afgelopen twee maanden gewoon niet meer opbrengen (eur250,- = wel ruim fl. 500,- !!!)
Ik heb daarnaast ook nog mijn vaste lasten en heb ook geld nodig om boodschappen te doen enz.
precies, een zeiktopic openen en vervolgens zelf de uitkomst toch al weten. TS gaat maar lekker een rechtzaak beginnen om een niet-gerechtelijke brief, kijken of hij dat kan betalen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:45 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ja, het beste advies krijg je inderdaad van mensen die hun nota's niet betalen. Niets te danken.
Als je dan toch interessant over wilt komen, schrijf dan voortaan rechtszaak ipv rechtzaakquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:18 schreef indahnesia.com het volgende:
malafide? Pas maar op dat je niet een rechtzaak wegens laster aan je broek krijgt.
Je hebt gelijk...Ik maak even het hele schuldbedrag over omdat ik toch genoeg geld heb.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:43 schreef Notoire_Gek het volgende:
Vrijdag de 13de he, dan zijn ze op hun best bij Instrum Justitia.
Ik zou zeggen.......bel als de sodemieter die klojo's op en zeg dat je het restant bedrag per direkt telefonisch overmaakt. Dan ben je overal vanaf, ......... van je schuld, van het gezeik en van je geld
DAn moet je eens goed die posts doorlezen die hierboven staan want er zijn al een paar mensen waaronder ik geweest die je tips hebben gegeven ivm jou zaak.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:03 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Je hebt gelijk...Ik maak even het hele schuldbedrag over omdat ik toch genoeg geld heb.
Dat is twee maand huur waar we over praten!
Als ik dat geld in een keer kon ophoesten, dan had ik nooit deze topic geopend.
Ik ben gewoon zwaar de lul en moet hoe dan ook betalen. Maar mijn vraag is juist gericht aan mensen met ervaring: Kan er nog onderhandeld worden nadat je reeds een betalingsregeling hebt getroffen maar achteraf niet voldeed? Kan je nog een tweede betalingsregeling treffen? Bijv. in twee termijnen?
Luister eens, allereerst zit ik niet op jullie te zeiken maar jullie op mij (uitzonderingen daar gelaten).quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:12 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
DAn moet je eens goed die posts doorlezen die hierboven staan want er zijn al een paar mensen waaronder ik geweest die je tips hebben gegeven ivm jou zaak.
Tot nu toe loop je alleen maar te 'schelden' op alle mensen en loop je te roepen ik wil wel maar kan niet. Ik weet niet of je denkt dat we nu even die 1000 euro gaan voorschieten en je zielig gaan vinden maar je hebt tips gehad van ons, ook van mensen die er ervaring mee hebben of het nou prive of zakelijk is. ALs ik jou was zou ik NU per direct een brief naar ze schrijven ipv zeiken op mede fokkers, die per direct FAXEN naar ze en een kopie maken van de brief en het orgineel PER direct op de bus doen...
Allereerst wil ik even zeggen dat je onnodig fel reageert op sommige users hier.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:20 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Luister eens, allereerst zit ik niet op jullie te zeiken maar jullie op mij (uitzonderingen daar gelaten).
Ik heb al gezegd dat ik bereid was om mijn schuld zsm af te lossen. Maar het probleem is dat ik het bedrag niet in een keer kan ophoesten (degene die dat wel kan, applausje voor jezelf!).
En tuurlijk, als ik het in een keer kan betalen dan had ik het heus wel gedaan om de onnodige hoge kosten te voorkomen.
De vraag waar ik antwoord op hoopte te krijgen was simpel, maar werd niet concreet beantwoord:
- Kan ik (nadat ik een eerdere betalingsregeling verzuimd heb) nog bellen om een nieuwe regeling te treffen? Of is het nu een verloren zaak? Wie heeft hier ervaring in?
Zeg knaapje, er hoort wel degelijk een s tussen ................ misschien een idee om samen met die Indonesia-knakker een curus Nederlands bij de LOI te volgen. Zorg dan wel dat je netjes je curusgeld betaalt, anders komt I.J ook bij jou langsquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:31 schreef Guidoweb5 het volgende:
een rechtzaak (geen S ertussen!) is niemand bij gebaat
???quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:08 schreef Conflict het volgende:
[TK] Canon Digital Ixus
Zoiets vind ik bedenkelijk.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:08 schreef Conflict het volgende:
[TK] Canon Digital Ixus
Zoiets vind ik bedenkelijk.
Je zegt dat je geen geld hebt om de lening af te betalen, maar je biedt wel op een camera...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
???
wat conflict bedoeld is dat je hier loopt te schelden op intrum mensen je tips geven en je het niet wilt lezen maar ondertussen wel in een ander topic op een camera biedt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 15:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
???
Geen ervaring in, en ik hoop dat ze je keihard laten vallen bij I.J., misschien dat je je eens wat beschaafder gaat gedragen. Sukkel.quote:De vraag waar ik antwoord op hoopte te krijgen was simpel, maar werd niet concreet beantwoord:
- Kan ik (nadat ik een eerdere betalingsregeling verzuimd heb) nog bellen om een nieuwe regeling te treffen? Of is het nu een verloren zaak? Wie heeft hier ervaring in?
Niet altijd hoor, vaak gaan ze net over de grens heen.. In dit geval zijn ze echter m.i. schappelijk, en houden ze zich aan de wet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:25 schreef punksquad het volgende:
Intrum is gewoon een organisatie die volgens de regels werkt.
Ze kunnen niet bewijzen dat ze de brief hebben gestuurd. Dat doet er echter niet toe, je was al in gebreke, dus ze hoeven de brief niet te sturen, en kunnen je rechtstreeks in rechte betrekken. Wees blij dat ze nog een brief sturen, en je nogmaals in de gelegenheid stellen om te betalen zonder rechterlijk traject.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:26 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Waarom zou intrum dat niet mogen? Iedereen mag een schuld invorderen. Het enige waarvoor een gerechtsdeurwaarder (Met zijn ambtelijke pet op) nodig is, is het uitbrengen van een dagvaarding (Alleen een door de gerechtsdeurwaarder bezorgde dagvaarding is geldig), en het dwingend uitvoeren van een rechterlijk vonnis (Lees: beslag leggen en evt. een openbare verkoop organiseren). Voor de rest, zowel in als buiten rechte is een ieder gemachtigd een incasso-procedure te voeren.quote:Ik dacht dat alleen deurwaarders het recht hadden om zo'n brief te sturen, maar meestal gaat dat vergezelgd met een gerechtelijk stuk!
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ze kunnen niet bewijzen dat ze de brief hebben gestuurd. Dat doet er echter niet toe, je was al in gebreke, dus ze hoeven de brief niet te sturen, en kunnen je rechtstreeks in rechte betrekken. Wees blij dat ze nog een brief sturen, en je nogmaals in de gelegenheid stellen om te betalen zonder rechterlijk traject.
Ik ben met je eens dat de stijl van intrum justitia erg intimiderend is, maar er is niets onwettigs aan. Zij mogen wijzen op de consequenties van niet betalen.
[..]
Waarom zou intrum dat niet mogen? Iedereen mag een schuld invorderen. Het enige waarvoor een gerechtsdeurwaarder (Met zijn ambtelijke pet op) nodig is, is het uitbrengen van een dagvaarding (Alleen een door de gerechtsdeurwaarder bezorgde dagvaarding is geldig), en het dwingend uitvoeren van een rechterlijk vonnis (Lees: beslag leggen en evt. een openbare verkoop organiseren). Voor de rest, zowel in als buiten rechte is een ieder gemachtigd een incasso-procedure te voeren.
Ze hebben namelijk recht op het hele bedrag. Een betalingsregeling is een gunst en geen recht. Als je zelf een betalingsregeling niet nakomt, wordt het hele bedrag weer opeisbaar, zo simpel is het.
Even ter herinnering : Jij bent degene die niet betaalt, jij bent in gebreke, en jij komt afspraken niet na. Kijk eens een keer naar jezelf voordat je naar een ander gaat wijzen.
Ik heb flink wat ervaring met incassobureaus en gerechtsdeurwaarders. Zowel in zaken waarbij dit onterecht was, als zaken waarbij dit terecht was. Ook zowel aan de zijde als schuldenaar als schuldeiser. In de gevallen waarbij het terecht is heb ik betalingsregelingen gesloten, en die ben ik altijd nagekomen. Als ik dat niet had gedaan, was dit aan mezelf te wijten geweest, net zoals de hele situatie aan mijzelf te wijten is. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:39 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ik heb liever dat mensen met ervaring (zoals DaMayan) met Intrum Justitia reageren dan mensen die hier doen alsof ze alles beter weten (en waarschijnlijk zoiets NOOIT hebben meegemaakt).
Hoe komt dat dan? En waarom heb je dit niet van te voren zien aankomen? Waarom kun je wel bieden op een camera? Beantwoord die vragen eens..quote:Nogmaals: Uiteraard ben ik bereid mijn schuld wat ik heb te voldoen (duh!). Maar ik kon het de afgelopen twee maanden gewoon niet meer opbrengen (eur250,- = wel ruim fl. 500,- !!!)
Wie niet..quote:Ik heb daarnaast ook nog mijn vaste lasten en heb ook geld nodig om boodschappen te doen enz.
Je kunt het altijd proberen, maar het hangt af van zowel Intrum als de feitelijke schuldeiser. Een richtlijn die vaak wordt aangehouden is dat een schuld binnen 6 maanden moet zijn voldaan, en dat alle betalingen geen dag te laat binnen zijn.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:03 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Kan er nog onderhandeld worden nadat je reeds een betalingsregeling hebt getroffen maar achteraf niet voldeed? Kan je nog een tweede betalingsregeling treffen? Bijv. in twee termijnen?
Wanneer je niets van je laat horen krijg je geheid een dagvaarding. Gezien TS een betalingsregeling heeft voorgesteld, staat ook vast dat hij wist dat hij in gebreke was. TS is kansloos als het op een rechtzaak aankomt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:31 schreef DaMayan het volgende:
Zulke brieven zijn vaak alleen maar dreigbrieven. Ik geloof echt niet dat ze binnenkort met een dagvaardiging gaan komen.
Zulke brieven heb ik zelf ook gehad maar er is daarna niks gebeurd hoor.
Gewoon in delen blijven betalen dan komt het wel goed. Of gewoon niks van je laten horen en kijken of je ooit nog een aangetekende brief of telefoon krijgt, want deze heb je natuurlijk nooooit gezien.
Je eigen frustraties afreageren via het Internet, dan zit je lekker in je velquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:28 schreef indahnesia.com het volgende:
wat is TS toch een boerenlul.
Geen ervaring in, en ik hoop dat ze je keihard laten vallen bij I.J., misschien dat je je eens wat beschaafder gaat gedragen. Sukkel.
Voor de laatste keer:quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:49 schreef Alicey het volgende:
TS is kansloos als het op een rechtzaak aankomt.
en bedankt voor het NOGMAALS oude koeien uit de sloot halen. De TS weet dit al en heeft het meerdere malen al gezegd. Volgens mij ben jij de bitch in huis. Ik heb medelijden met jouw partner.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:38 schreef Alicey het volgende:
Even ter herinnering : Jij bent degene die niet betaalt, jij bent in gebreke, en jij komt afspraken niet na. Kijk eens een keer naar jezelf voordat je naar een ander gaat wijzen.
Ik ga voor optie A, aangezien ik niet wil dat ze aan mijn hypotheek komen en aan mijn recentelijk aangeschafte auto en pc-prive...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:00 schreef Underdoggy het volgende:
Intrum Justitia staat helemaal in hun recht. Je maakt afspraken die je niet nakomt. Allereerst ben je helemaal aansprakelijk aangezien je jezelf in de schulden hebt gestoken. Willens en wetens sluit je een afspraak over aflossing welke je daarna niet nakomt. Een nieuwe regeling zelf aanbieden heeft geen zin. Een instantie voor budgetbeheer/schuldhulpverlening maakt vaak wel een kans.
Ik werk in de schuldhulpverlening / schuldsaneringen en ik kan je vertellen dat er maar 3 opties overblijven.
A: Betalen
B: Een krediet proberen te krijgen bij een bank (als dat nog kan) en deze WEL AFLOSSEN op de normale manier.
C: Je wenden bij een instantie die schuldhulpverlening aanbiedt. Mislukt de regeling die ze aanbieden omdat schuldeisers niet accoord gaan dan zal er WSNP voor je aangevraagd moeten worden.
de 3e optie is aan te raden mijns inziens want daar heb je ook stukje coaching erbij en wordt alles goed op een rijtje gezet voor je.
Misschien bied ik wel namens iemand anders? Maar dat begrijpen de meeste mensen hier niet...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:31 schreef trueno het volgende:
maar wat ik dan niet snap, je kan dan wel bieden op die cam, is dat een kennis die onder jouw naam post?
Ik zou IJ gewoon effe bellen en ardig vragen of er nog iets te regelen valt.
kan je dat geld niet efef van je ouders/vriendin/vrienden/kennisen lenen?
recent gekochte auto, ben je dan idoot bezig of niet, had dan gewoon je overige schuld afbetaald...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:31 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ik ga voor optie A, aangezien ik niet wil dat ze aan mijn hypotheek komen en aan mijn recentelijk aangeschafte auto en pc-prive...
Die heb ik niet, maar ik heb ook medelijden met mijn toekomstige partner.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:28 schreef N-tertainment het volgende:
[..]
en bedankt voor het NOGMAALS oude koeien uit de sloot halen. De TS weet dit al en heeft het meerdere malen al gezegd. Volgens mij ben jij de bitch in huis. Ik heb medelijden met jouw partner.
kijkt in profiel, ziet geen datum, wel email met 80.. geb 1980?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die heb ik niet, maar ik heb ook medelijden met mijn toekomstige partner.
Als het er op aankomt ben ik inderdaad een bitch.![]()
Ohja, dit was fok.. Even vergeten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:09 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
kijkt in profiel, ziet geen datum, wel email met 80.. geb 1980?
wanneer ben je vrij? terras pikken?![]()
was een garpje...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ohja, dit was fok.. Even vergeten.
Ja ik kreeg bijna de indruk dat ik op fok zat te posten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:23 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
was een garpje...
niet serieus bedoeld..
mijn excuses als het 'fok' achtig overkwam..
k postte onbder me vriendin en nu weer dus, zo effe uitloggenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:34 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Misschien bied ik wel namens iemand anders? Maar dat begrijpen de meeste mensen hier niet...
Het probleem hier op Fok! is: je vraagt hier mensen iets, en dan krijg je een lading gezeik over wat je al wist. En ze gaan je hele postgeschiedenis na terwijl dat geen ene mallemoer te maken heeft met elkaar.
beter op internet dan in het echt, want dan krijg ik een boete. Zou ik die ook eerst niet hoeven betalen, vervolgens een beetje om daarna een kuttopic op Fok! te openen waarin ik toch al besloten heb wat de uitkomst is?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:43 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Je eigen frustraties afreageren via het Internet, dan zit je lekker in je vel![]()
hij weet ook ergens iets een beetje vanaf,quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:51 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Voor de laatste keer:
Het is RECHTSZAAK
Interessant lullen over iets wat men niet eens kan spellen, doen mensen hier maar al te graag
FoKForuM = TOP![]()
![]()
![]()
![]()
Kijk, en op dit soort reacties was ik aan het wachten. Daarom heb ik express die dingen erbij vermeld. Het is ook zo voorspelbaar....quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:16 schreef Underdoggy het volgende:
categorie kansarm...
Wel: Auto, koophuis, PC
NIET: afbetalen schulden...
geloof mij... zoek hulp...
Kijk, en dit soort advies/reacties zit ik op te wachten. Gewoon normaal en neutraal advies, zonder overdreven te wijzen met de vinger. Dat ik het nu zover heb laten komen is mijn schuld, maar jullie weten de achterliggende reden niet waarom ik het niet heb kunnen betalen. (En dat ga ik binnenkort wel posten in R&P) als het nog van jullie mag.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:51 schreef woooohaa het volgende:
@TS
Tja, dat je jezelf in de nesten hebt gewerkt, hoeft niemand jou uit te leggen. Feit is wel dat je nu nog bij een incassobureau zit (en dus niet al bij de rechtbank bent).
Het doel van een incassobureau is te incasseren. Als je de communicatie op een serieus en betrokken niveau houdt, heb je wellicht weer kans om 'on speaking terms' te komen en vervolgens een nieuw afbetalingstraject in te gaan. Als ze het overdragen op een gerechtsdeurwaarder, hebben ze gewoon hun doel niet weten te bereiken (incasso).
Bekijk realistisch wat wel mogelijk is en blijf met deze mensen communiceren. En doe dat vooral als het je niet lukt een afspraak na te komen. Geef direct aan: morgen, vervaldatum lukt niet, maar twee dagen later komt er weer salaris of deze maand vanwege x 75% van normale bedrag en volgende maand weer inhalen. Dat het je extra rente kost, moet je voor lief nemen. Verder moet je denk ik beter met geld leren om gaan. Schat je eigen situatie beter in en ga er naar leven. Het incassobureau doet zijn werk en schelden op dit soort mensen geeft een effect wat je niet wilt.
Wel succes hoor. Dit soort trajecten (vooral het aanpassen naar een lagere levensstandaard) is voor niemand leuk.
De reden dat ik op de manier reageerde zoals ik deed, heeft niet zoveel te maken met het feit op zich, maar eerder op het feit dat jij met een vinger wees naar het incassobureau..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Dat ik het nu zover heb laten komen is mijn schuld, maar jullie weten de achterliggende reden niet waarom ik het niet heb kunnen betalen. (En dat ga ik binnenkort wel posten in R&P) als het nog van jullie mag.
Fokkers blijven fokkers.. (Ben ik nog blij dat ik geen 90 heb gekozen in plaats van 80.. Wie weet wat voor ellende dat had opgeleverd).quote:Kortom, sommige reacties waardeer ik zeer! Maar sommige zijn ook echt off topic (zoals in iemands profiel kijken dat haar geb.dat 1980 is, vervolgens sneaky een afspraak proberen te maken....)
je kan nu wel de stoere jongen gaan uithangen en doen alsof het je allemaal niets doet, en pochen met je nieuwe spullen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Kijk, en dit soort advies/reacties zit ik op te wachten. Gewoon normaal en neutraal advies, zonder overdreven te wijzen met de vinger. Dat ik het nu zover heb laten komen is mijn schuld, maar jullie weten de achterliggende reden niet waarom ik het niet heb kunnen betalen. (En dat ga ik binnenkort wel posten in R&P) als het nog van jullie mag.
Kortom, sommige reacties waardeer ik zeer! Maar sommige zijn ook echt off topic (zoals in iemands profiel kijken dat haar geb.dat 1980 is, vervolgens sneaky een afspraak proberen te maken....)
ja hej hallo ik bood mn excuses al aan.. zat ook nog met mn hoofd in afd onzin..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:25 schreef Alicey het volgende:
Fokkers blijven fokkers.. (Ben ik nog blij dat ik geen 90 heb gekozen in plaats van 80.. Wie weet wat voor ellende dat had opgeleverd).
Je begon gelijk al met het foute IJ.. daarna kwam er de rest pas naar boven, je hebt hulp aangeboden gekregen maar het is niet zo gek dat sommige zo naar je roepen aangezien je zelf nou ook niet bepaald neutraal bent. En als je het idd allemaal zo goed weet hoe fok reageerd had er dan uberhaubt niets gepost maar had een email gestuurd naar de rechtswinkel die mailen je netjes terug...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Dat ik het nu zover heb laten komen is mijn schuld, maar jullie weten de achterliggende reden niet waarom ik het niet heb kunnen betalen. (En dat ga ik binnenkort wel posten in R&P) als het nog van jullie mag.
Kortom, sommige reacties waardeer ik zeer! Maar sommige zijn ook echt off topic (zoals in iemands profiel kijken dat haar geb.dat 1980 is, vervolgens sneaky een afspraak proberen te maken....)
jongetje, ik weet niet hoe oud jij bent, maar Als je altijd achterom blijft kijken... loop je vanzelf met je snufferd tegen een lantaarnpaal.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:28 schreef Guidoweb5 het volgende:
En oowja, misschien is het verstandiger gewoon te betalen, want wat je met je vraag hier denkt te bereiken is me niet helemaal duidelijk.
het komt een beetje over als:
IK maak schulden, en IK betaal ze terug wanneer dat MIJ uitkomt.
en gezien je iq lijkt het mij verstandig er nog even bij te vermelden dat de wereld zo niet werkt!
Ik dacht op Fok! de ervaringen van andere ' gedupeerden' te lezen. Hoe zij het hebben opgelost nadat ze hun afspraak niet nakwamen. Dat soort reacties en tips weet je wel?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:35 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
Je begon gelijk al met het foute IJ.. daarna kwam er de rest pas naar boven, je hebt hulp aangeboden gekregen maar het is niet zo gek dat sommige zo naar je roepen aangezien je zelf nou ook niet bepaald neutraal bent. En als je het idd allemaal zo goed weet hoe fok reageerd had er dan uberhaubt niets gepost maar had een email gestuurd naar de rechtswinkel die mailen je netjes terug...
Als je goed kijkt ( dus lezen en je niet laten ofFOKken als je denkt iets te zien wat je niet bevalt) dan staan er van verschillende mensen tips hoe je dit het beste kan oplossen zowel van mensen die het zelfde hebben meegemaakt of mensen die met of voor een incasso buro werken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:38 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ik dacht op Fok! de ervaringen van andere ' gedupeerden' te lezen. Hoe zij het hebben opgelost nadat ze hun afspraak niet nakwamen. Dat soort reacties en tips weet je wel?
je blijft anderen maar steeds herhalen he? We zijn nu alweer 2 pagina's verder en weten inmiddels wel dat ' gewoon te betalen' het antwoord is.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:28 schreef Guidoweb5 het volgende:
En oowja, misschien is het verstandiger gewoon te betalen, want wat je met je vraag hier denkt te bereiken is me niet helemaal duidelijk.
het komt een beetje over als:
IK maak schulden, en IK betaal ze terug wanneer dat MIJ uitkomt.
en gezien je iq lijkt het mij verstandig er nog even bij te vermelden dat de wereld zo niet werkt!
In concreto:quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:42 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
Als je goed kijkt ( dus lezen en je niet laten ofFOKken als je denkt iets te zien wat je niet bevalt) dan staan er van verschillende mensen tips hoe je dit het beste kan oplossen zowel van mensen die het zelfde hebben meegemaakt of mensen die met of voor een incasso buro werken.
Maar tot nu toe vraag ik me nog steeds af wat je nu gaat doen aan deze zaak aangezien je momenteel alleen maar meldt dat alles hier verkeerd is en je beter ergens anders je verhaal had kunnen vertellen...
dus?
Mochten ze maandag tegen je zeggen dat ze geen andere regeling met je willen treffen en er een rechtzaak van willen maken, stort dan zoveel mogenlijk als je kan missen op de rekening van IJ.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:46 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
In concreto:
Ik ga maandag IJ bellen, open kaart spelen en uitleggen waarom ik in gebreke was. Ik vraag hun om ee nieuwe betalingsregeling en kijken of we er samen uit kunnen komen. Meer kan ik niet doen. Nee heb je, Ja kun je krijgen.
p.s. Het antwoord wat ik maandag zal krijgen zal ik NIET op dit forum posten, maar de volgende keer dat iemand met een soortgelijk probleem hier komt, zal ik hem mijn ervaring posten.
Degene die lacht dat ben ik, en dan wel om JOU.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:49 schreef Guidoweb5 het volgende:
weer uit de hoogte doen.
IK had vanuit mezelf wel bedacht dat betalen het slimste is.
Heb ik geen topic voor over.
Ik heb inderdaad geen date voor vanavond, maar dat hoeft ook niet als je een vriendin hebt,
Ga jij nou maar lekker in je huisje met airco en nieuwe auto voor de deur zitten.
En denk maar dat je de slimste bent en je zaakjes goed voorelkaar hebt.
Dan lachen wij je hier nog even verder uit.
bedankt voor je tip! Dat ga ik zeker doen. Zoals ik eerder zei: ik ben bereid om het zsm af te lossen. En dat kan ik ook eind deze maand als mijn salaris binnen komt. Dan maar een maand wat minder uitgeven.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:49 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
Mochten ze maandag tegen je zeggen dat ze geen andere regeling met je willen treffen en er een rechtzaak van willen maken, stort dan zoveel mogenlijk als je kan missen op de rekening van IJ.
Schrijf vervolgens een brief waarin je de hele situatie nogmaals uitlegt en zeg dat je toch nog wat geld heb kunnen storten, doe er altijd! een betalingsbevestiging bij!
Op die manier mocht er dan alsnog een zaak komen kun je wel laten zien dat je toch nog wat hebt geprobeerd en dat ze je dan wat minder hard naaien met extra kosten.
Maar ik denk dat als je gewoon zoveel mogenlijk stort en dat laat zien dmv dat betaalbewijs ze je nog wel een kans geven, rechtzaak kost te veel geld en tijd....
ik heb je ook een tip gegeven aan het begin, maar alles wat niet in jouw straatje pas doe je af als offtopic.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:54 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Degene die lacht dat ben ik, en dan wel om JOU.
Voor de andere heb ik respect , op wat off topic gelul na hebben ze me ook gewoon normaal tips gegeven. Ik heb van jou nog geen serieuze bijdrage gezien, behalve dat je elke keer in herhaling valt. DIngen die mensen al voor jou hebben vermeld. Je blijft denk ik ook dan altijd achteruit kijken, precies zoals je ondertitel. En in jouw relatie weet ik zeker dat je dik onder de plak zit, want alleen hier op Fok! doe je stoer omdat mensen je niet kennen.
Ik ga hier niet uit de hoogte doen en zeggen dat ik mijn zaakjes beter voor elkaar heb dan anderen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:56 schreef Guidoweb5 het volgende:
[..]
ik heb je ook een tip gegeven aan het begin, maar alles wat niet in jouw straatje pas doe je af als offtopic.
Ik zit niet onder de plak en heb geen schulden dus ik heb me zaakjes beter voorelkaar dan jouw.
En nou je smoel houden en gewoon betalen, arme stakker
Voor een restbedrag van 350 Euro lijkt me optie 3 een beetje overdreven. Zo'n onoverkomelijk bedrag is het ook weer niet om er een hulpverlener van de straat te houden. Ik heb zo'n vermoeden dat de topicstarter z'n lessen nu met harde hand aan het leren is en de volgende keer wat spaarcentjes achter de hand heeft voor dit soort gevallenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:00 schreef Underdoggy het volgende:
de 3e optie is aan te raden mijns inziens want daar heb je ook stukje coaching erbij en wordt alles goed op een rijtje gezet voor je.
zoals ik al eerder zei, sommige tips waardeer ik, maar er zit ook genoeg onzin bij. Precies wat je hierboven had opgemerkt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:01 schreef csar het volgende:
[..]
Voor een restbedrag van 350 Euro lijkt me optie 3 een beetje overdreven. Zo'n onoverkomelijk bedrag is het ook weer niet om er een hulpverlener van de straat te houden. Ik heb zo'n vermoeden dat de topicstarter z'n lessen nu met harde hand aan het leren is en de volgende keer wat spaarcentjes achter de hand heeft voor dit soort gevallen
Ik denk zelf dat IJ wel akkoord gaat, al is het alleen maar omdat TS binnen een maand zijn schuld wil aflossen, en nu al een voorschot wil betalen. Dagvaarden is echt het uiterste wanneer al het vertrouwen weg is, en er echt geen andere oplossing meer mogelijk is. Een rechtszaak is voor alle partijen ongewenst.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:06 schreef Twisted_TpaU het volgende:
denk dat TS nu wel weet wat hij moet doen aangezien TS zelf al aangeeft wat hij gaat doen.
Toch ben ik benieuwd wat de reactie van IJ is as maandag en zou dit graag willen horen van TS.
1. Ja, ze staat sinds juni op mijn adres ingeschreven bij GBA. (dit terwijl ze al in januari is ingetrokken, maar door nalatigheid vergeten in te schrijven).quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:29 schreef Alicey het volgende:
Je eerste vraagt past eerder in deze topic. Om daar een antwoord op te geven heb ik nog wat dingen nodig:
1) Is ze op jouw adres ingeschreven?
2) Zonee, welk adres staat ze ingeschreven volgens de GBA
3) Hoe lang verblijft ze inmiddels bij jou?
4) Wat is haar leeftijd (< 18; 18-21; >21) en wat is jouw leeftijd (< 18; 18-21; >21)?
Ok, voor de wet zijn jullie in dat geval geen partners. Dit houdt in dat jij in beginsel niet verantwoordelijk bent voor haar schulden. Ze woont wel bij jou. Dit houdt wel in dat officiele stukken op jouw adres betekend worden, en dat er in jouw huis beslag gelegd kan worden. Er kan alleen beslag gelegd worden op haar spullen, niet op jouw spullen. Wel zijn er een aantal dingen waar je aan moet denken:quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:33 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
1. Ja, ze staat sinds juni op mijn adres ingeschreven bij GBA. (dit terwijl ze al in januari is ingetrokken, maar door nalatigheid vergeten in te schrijven).
2. zie 1
3. Sinds januari
4. zij is 22, ik 25
Ik heb destijds telefonisch contact met hun opgenomen en toen een betalingsregeling overeengekomen. Heb verder geen formulieren e.d. hoeven in te sturen omdat ik direct het eerste bedrag had overgemaaktquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dit is in het algemeen. Specifiek op je intrum vraag : Je zegt dat jij een regeling met intrum had. Heb je hier ooit papieren voor naar intrum gestuurd en/of van intrum papieren voor ontvangen? Zoja, zou je een scan hiervan on-line kunnen zetten (Let op! Maskeer je eigen naam/adres-gegevens en die van de schuldeiser). Zonee, wat is er telefonisch besproken?
oeh je hebt dus wel in 2 maanden niets aan ze betaald... Heb je in die 2 maanden wel iets aan hun overgemaakt of helemaal niets??quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:50 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ik heb destijds telefonisch contact met hun opgenomen en toen een betalingsregeling overeengekomen. Heb verder geen formulieren e.d. hoeven in te sturen omdat ik direct het eerste bedrag had overgemaakt![]()
Dit heb ik dus tot twee maande terug (juni) vol kunnen houden maar daarna niet meer. Ze hebben me in de twee maanden tijd nog acceptgirokaarten gestuurd. En vandaag kreeg ik dus een brief dat ik me niet aan de afspraak hield en dat er een dagvaardig aan staat te komen in opdracht van de schuldeiser.
Zij zal dan dus gedagvaard moeten worden. Wanneer jij gedagvaard wordt, kun je haar in vrijwaring oproepen. Het lijkt echter meer een automatische bluf-brief..quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:50 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
Ik heb destijds telefonisch contact met hun opgenomen en toen een betalingsregeling overeengekomen. Heb verder geen formulieren e.d. hoeven in te sturen omdat ik direct het eerste bedrag had overgemaakt![]()
Dit heb ik dus tot twee maande terug (juni) vol kunnen houden maar daarna niet meer. Ze hebben me in de twee maanden tijd nog acceptgirokaarten gestuurd. En vandaag kreeg ik dus een brief dat ik me niet aan de afspraak hield en dat er een dagvaardig aan staat te komen in opdracht van de schuldeiser.
maar ik ben destijds wel telefonisch met hun overeengekomen om het bedrag maandelijks te voldoen. Dat is toch een geldige overeenkomst?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
In ieder geval kan Intrum tijdens een rechtszaak niet aantonen dat jij een verbintenis met hen bent aangegaan. Wanneer je op een eventuele dagvaarding aan jou gericht reageert, zul je dus niet veroordeeld worden.
Ja. In een rechtszaak kunnen ze dat echter moeilijk bewijzen wat er precies is overeengekomen wanneer je het betwist.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:58 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
maar ik ben destijds wel telefonisch met hun overeengekomen om het bedrag maandelijks te voldoen. Dat is toch een geldige overeenkomst?
Naar mijn weet niet. Indien wel, dan nog zullen ze moeten bewijzen dat het een telefoongesprek is tussen hen en jou, en zullen er exacte bedragen genoemd moeten worden.quote:En nemen ze bij Intrum ook niet de telefoongesprekken op?
Die kans is groot. Zoals eerder gezegd, procederen is een stap die doorgaans alleen wordt gedaan wanneer het echt niet anders kan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:07 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
m.a.w. De kans is groot dat ik maandag een nieuwe betalingsregeling kan treffen wat binnen reeele grenzen ligt? (ik hoop van wel)
pfffffffffquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:11 schreef Reddiablo het volgende:
heb maar een klein stukje gelezen, maar welk gedeelte van je moet betalen begrijp je niet?
Je hebt een schuld opgebouwd en die MOET je aflossen. Je wordt zélfs in de mogelijkheid gesteld om dit in termijnen te doen. Nu kan je het ineens niet meer, ja jammer voor je. Had je misschien maar niet moeten beginnen aan dit hele feit. Spijtig maar waar.
Tja, het is jouw shit en niet te mijne. Succes ermee, dat zul je nodig hebben.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:13 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
pfffffffff
bedankt voor de tip, maar lees ook even deze topic Relatieproblemen lopen steeds hoger op...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:27 schreef Reddiablo het volgende:
misschien is www.nietoptijdbetaald.nl een interessante site voor je, en toon maandag wat goodwill van jouw kant, en who knows worden er geen verdere stappen ondernomen.
Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst. Je hebt ook nog eens aangetoond dat ie er is, je hebt immers termijnen betaald. In een rechtzaak kom je daar dus niet ontderuit.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:58 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
maar ik ben destijds wel telefonisch met hun overeengekomen om het bedrag maandelijks te voldoen. Dat is toch een geldige overeenkomst?
En nemen ze bij Intrum ook niet de telefoongesprekken op?
Helaas zijn schulden en relatieproblemen vaak de oorzaak van elkaar. Veel sterkte met je situatie.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:30 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
bedankt voor de tip, maar lees ook even deze topic Relatieproblemen lopen steeds hoger op...
dan begrijp je hoe het allemaal zover is gekomen![]()
Je zou het ook nog anders kunnen zien:quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:58 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
En nemen ze bij Intrum ook niet de telefoongesprekken op?
Had ik inderdaad beter moeten oplettenquote:Op zondag 15 augustus 2004 23:30 schreef Faat het volgende:
frederik kerel let eens wat meer op, de studieschuld is van hemzelf en hij kon zijn eigen schuld niet
meer af betalen omdat hij andere schulden van zijn vriendin betaalde
Incassobureaus hebben geen enkele juridische status. In vergelijking met gerechtsdeurwaarders mogen incassobureus in feite niets meer wat een gewone burger ook niet mag. Behalve dan dat de 550 in Nederland actief zijnde incassobureaus regelmatig op het randje van het strafrecht balanceren aangaande stalking, bedreiging, etc.quote:Op zondag 15 augustus 2004 16:31 schreef Stuart het volgende:
Intrum Justitia malafideHmmmmmz, het is wel de grootste van Europa, dus dat zal wel meevallen
Totdat je een betwiste rekening in de bus krijgt.quote:Als jij gewoon tijdig je rekeningen betaald, heb je geen last van Intrum !
Iedereen kan een incassobureau beginnen. Telefoon, mooi pak, grote waffel en briefpapier met nauwelijks verholen dreigementen is snel geregeld.quote:Op maandag 16 augustus 2004 09:21 schreef Reddiablo het volgende:
alle 550 regelmatig??? Zooo... ik heb er zelden last van, betaal jij je rekeningen soms nooit?
Moet je niet papieren hebben om zn zaak op te starten? Lijkt me anders zo makkelijk, beetje brief sturen en dreigen en hoe dan ook je geld ontvangen...quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:08 schreef csar het volgende:
[..]
Iedereen kan een incassobureau beginnen. Telefoon, mooi pak, grote waffel en briefpapier met nauwelijks verholen dreigementen is snel geregeld.
Ik betaal m'n rekeningen trouwens keurig
Het enige wat je nog extra nodig hebt is een KVK inschrijving en een kwaliteitsrekening. Voor de rest is er niets nodig, geen opleiding of vergunning of iets dergelijks. Het is dus inderdaad makkelijk, maar "hoe dan ook geld ontvangen" is het natuurlijk niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:20 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
Moet je niet papieren hebben om zn zaak op te starten? Lijkt me anders zo makkelijk, beetje brief sturen en dreigen en hoe dan ook je geld ontvangen...
Wat houdt een kwaliteits rekening in?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het enige wat je nog extra nodig hebt is een KVK inschrijving en een kwaliteitsrekening. Voor de rest is er niets nodig, geen opleiding of vergunning of iets dergelijks. Het is dus inderdaad makkelijk, maar "hoe dan ook geld ontvangen" is het natuurlijk niet.Een incassobureau mag alleen dreigen, als er niet betaald wordt dan zal het toch via de rechter moeten lopen.
Een derdengeld-rekening. Dat is dus een rekening die apart staat van de rekening die voor de bedrijfsvoering gebruikt wordt. Op die rekening worden alle geincasseerde bedragen ontvangen, en van daaruit doorgesluisd naar de opdrachtgever.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:40 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
Wat houdt een kwaliteits rekening in?
De kosten worden in rekening gebracht aan de opdrachtgever, maar worden op de debiteur verhaald. Als de debiteur geen verhaal biedt of weigert de kosten te vergoeden, zal de opdrachtgever deze dus alsnog moeten voldoen.quote:Incasso buro mag idd alleen dreigen maar ik bedoel je kosten verhaal je OF op de klant OF op diegene waar je het geld vandaan moet gaan halen.
Waarom zou een incassobureau een deurwaarder of advocaat inschakelen als ze zelf voldoende juridische kennis in huis hebben om te procederen?quote:En als je als incasso buro naar de rechter moet dan schakel je toch gewoon een advocaat of een deurwaarder in?
Wanneer het voor de rechter komt, en er wordt verweer gevoerd, zullen niet alle feitelijke kosten meer vergoed worden. Het is goedkoper voor alle partijen wanneer het incassobureau zelf de procedure voor hun rekening neemt.quote:Kosten betaald diegene die het moet betalen of als dat niet kan je opdrachtgever?
Het meeste is niet no cure no pay. No cure no pay zijn ook niet altijd de beste bedrijven..quote:K bedoel, al die bedrijven die werken met no cure no pay, heb ik zitten lezen, ze verdienen er altijd wel aan... of je ze nou betaald of niet...
Als je een incassobureau wilt beginnen, zou ik me wel even verdiepen in de juridische aspecten, en ook zorgen dat je een procedure hebt die je doorloopt (Wat te doen als debiteuren betwisten, wat te doen als debiteuren onvindbaar zijn, wat te doen als debiteuren je bedreigen etc.)quote:Kvk heb ik al...![]()
1: Ik snap hemquote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:46 schreef Alicey het volgende:
1
2
3
4
5
6
Een incassobureau hoeft geen deurwaarder in dienst te hebben om te procederen. Het enige waar de deurwaarder voor nodig is, is om de dagvaarding te betekenen (Het incassobureau kan deze dus zelf opstellen). De procedure die hier op volgt is geen deurwaarder voor nodig. Pas als er een vonnis is, en er wordt niet aan dat vonnis voldaan, komt de deurwaarder weer in zicht.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:54 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
3: Waarom zou een incassoburo gelijk een deurwaarder in huis hebben? Daar moet je wel papieren voor hebben zover ik weet, dan kan je dat toch ook 'uitbesteden'?
De kosten die in een procedure worden gemaakt worden zelden volledig vergoed. De rechter hanteert een bepaalde indexering, waarmee een deel van de kosten vergoed wordt. Vaak blijven er echter bepaalde bedragen onvergoed.quote:4: Kosten zijn kosten, maakt dan toch niet uit waar die vandaan komen? Als de klant het fout heeft betaald hij ze, als de debiteur fout zit betaald hij deze?
Vaak is het ook niet eens echt no cure no pay.quote:5: Ja ok, niet allemaal maar ik zie er wel erg veel momenteel. Klanten lokkertjes..
Als je een beetje de weg kent, kom je vaak zelf minstens net zo ver als een incassobureau. Het voordeel van uit handen geven is dat het je zelf geen tijd en moeite kost (Zeg maar dezelfde reden dat een slager die een broodje ham verkoopt, het broodje doorgaans bij de bakker zal halen in plaats van zelf te bakken).quote:6: Niet dat ik er nu een wil beginnen maar het klinkt zo makkelijk om dat te doen, had ik net zo goed vroeger niet al mijn zaken aan Intrum hoeven geven en gewoon zelf een extra bv laten oprichten en daar iemand de hele dag bieven laten typen, nabellen en adres onderzoek laten doen...
Maw heb je alleen een deurwaarder nodig om het document 'officieel' af te leveren bij de eventuele 'wanbetaler'.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:04 schreef Alicey het volgende:
Een incassobureau hoeft geen deurwaarder in dienst te hebben om te procederen. Het enige waar de deurwaarder voor nodig is, is om de dagvaarding te betekenen (Het incassobureau kan deze dus zelf opstellen). De procedure die hier op volgt is geen deurwaarder voor nodig. Pas als er een vonnis is, en er wordt niet aan dat vonnis voldaan, komt de deurwaarder weer in zicht.
Daar komt het eigenlijk op neer.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:26 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
Maw heb je alleen een deurwaarder nodig om het document 'officieel' af te leveren bij de eventuele 'wanbetaler'.
En als diegene niet betaald na het vonnis om het vonnis ten excecutie uit te brengen/voeren?
Intrum is geen deurwaarderskantoor. Wanneer je een enkele dagvaarding moet laten betekenen of een enkel vonnis moet laten uitvoeren, kun je het beste contact opnemen met een deurwaarderskantoor in de buurt van de debiteur. Wanneer het te ver weg is, zal het worden doorgegeven aan een ander deurwaarderskantoor wat onnodig gesleep met papier en tijd met zich meeneemt.quote:Daar kan je dan toch best bv intrum of maasdelta voor bellen? of een andere deurwaarder/advocaat?
* Twisted_TpaU opent kwaliteits rekening,quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
LOL dan hebben ze al een verlies gemaakt van 17 keer de schuld door het frankeren alleen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:44 schreef Mirage het volgende:
Ik heb een brief van IJ dat ik deze week een dagvaarding inmijn brievenbus krijg....
om je te bescheuren...... gewoon...
het gaat om precies te zijn om o,o2 euro.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Precies !!!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
LOL dan hebben ze al een verlies gemaakt van 17 keer de schuld door het frankeren alleen.
Ach, als ze echt een dagvaarding sturen heeft de rechter ook weer eens iets te lachen..
Normaal gesproken kregen wij dan altijd een brief met daarin de mededeling:quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:44 schreef Mirage het volgende:
Ik heb een brief van IJ dat ik deze week een dagvaarding inmijn brievenbus krijg....
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou, ze hebben zich inderdaad al in de vingers gesneden... want de brief heb ik hier toch echt liggen. De frankeerkosten zijn ze al kwijt.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:01 schreef Yakko het volgende:
Lijkt me ook erg sterk, een dagvaarding voor 0.02... Geloof eerlijk gezegd niet dat IJ (of IU) noch de opdrachtgever of wie dan ook daar een dagvaarding voor laat brengen; het frankeren kost inderdaad al meer dan het ooit zal opleveren, dus dat zullen ze nooit doen!
Officieel staan ze in hun recht ja... maar verder.. wel heel erg grappig ditquote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:12 schreef Mirage het volgende:
quote:
In bovengenoemde zaak hebben wij tot op heden geen betaling van het verschuldigde
ad euro 0,02 van u ontvangen.
Onze client neemt met deze gang van zaken uiteraard geen genoegen en heeft ons derhalve verzocht om de dagvaarding uit te laten brengen, welke u dan ook op korte termijn tegemoet kunt zien.
Reeds eerder stelden wij u in kennis van het feit dat de hieruit voortvloeiende kosten eveneens aan u in rekening worden gebracht.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd verblijven wij,
hoogachtend
Grote kans dat de eerstvolgende brief er 1 is van:quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:12 schreef Mirage het volgende:
quote:
In bovengenoemde zaak hebben wij tot op heden geen betaling van het verschuldigde
ad euro 0,02 van u ontvangen.
Onze client neemt met deze gang van zaken uiteraard geen genoegen en heeft ons derhalve verzocht om de dagvaarding uit te laten brengen, welke u dan ook op korte termijn tegemoet kunt zien.
Reeds eerder stelden wij u in kennis van het feit dat de hieruit voortvloeiende kosten eveneens aan u in rekening worden gebracht.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd verblijven wij,
hoogachtend
Bij kleinere bedragen zijn hogere incasso-kosten toegestaan. Uit mijn hoofd meen ik EUR. 34,50 voor een bedrag van EUR. 0,02 (Hypothetisch).quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:03 schreef frederik het volgende:
[..]
Grote kans dat de eerstvolgende brief er 1 is van:
1. hoofdschuld 0.02
2. Incassokosten 25.00
totale waarde dagvaarding 25.02(hierbij vergetende dat incassokosten maximaal 15% mogen zijn, en dan nog onder voorwaarden)
Op onzinbrieven van Instrum Justitia moet je onzin terugsturen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:44 schreef Mirage het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:53 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Op onzinbrieven van Instrum Justitia moet je onzin terugsturen.
Ik zou een betalingsregeling voorstellen van 2 x 1 cent per maand.
Klopt, er is altijd een minimum vastgesteld bedrag aan incassokostenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij kleinere bedragen zijn hogere incasso-kosten toegestaan. Uit mijn hoofd meen ik EUR. 34,50 voor een bedrag van EUR. 0,02 (Hypothetisch).
Hoewel het in dit geval hypothetisch is. Een rechter zal waarschijnlijk nadat hij is uitgelachen direct de vordering afwijzen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 16:37 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Klopt, er is altijd een minimum vastgesteld bedrag aan incassokosten
Maar als het nou terecht is? Dan zou hij het wél moeten toekennen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 16:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoewel het in dit geval hypothetisch is. Een rechter zal waarschijnlijk nadat hij is uitgelachen direct de vordering afwijzen.
De EUR. 0,02 zelf wel. De vraag is echter of het redelijk is om ook de incasso-kosten toe te wijzen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 17:01 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Maar als het nou terecht is? Dan zou hij het wél moeten toekennen.
Ik vernam vandaag dat er een brief voor mij was binnengekomen. Het grappige is dat ze daarin nog zo'n 40 euro informatiekosten vragen, en dan nog naar het verkeerde adres sturen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:53 schreef Twisted_TpaU het volgende:
krijg ik vandaag van IJ een brief waarin staat dat ik ze nog 1,23 moet betalen... en doen ze er even 30 euro incasso kosten bij...
hmja ok... en nu...
k betaal die 1,23 wel
wat een onzin
Is geen onzinquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:53 schreef Twisted_TpaU het volgende:
krijg ik vandaag van IJ een brief waarin staat dat ik ze nog 1,23 moet betalen... en doen ze er even 30 euro incasso kosten bij...
hmja ok... en nu...
k betaal die 1,23 wel
wat een onzin
en dat moet jij nu gaan betalen?quote:Op zondag 29 augustus 2004 00:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vernam vandaag dat er een brief voor mij was binnengekomen. Het grappige is dat ze daarin nog zo'n 40 euro informatiekosten vragen, en dan nog naar het verkeerde adres sturen.
Zij vinden van wel, maar dat vinden zij al snel.quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:55 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
en dat moet jij nu gaan betalen?
Elk redelijk tarief, dit ter mijn beoordeling.quote:maar je hebt mn vraag nog niet beantwoord: wat kost jij mij per uur?
![]()
kom eens met een indicatie...quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zij vinden van wel, maar dat vinden zij al snel.
[..]
Elk redelijk tarief, dit ter mijn beoordeling.
Tussen de 80 en 350 euro ex. BTW dan zit je er wel in de buurt.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:19 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
kom eens met een indicatie...
hahaquote:Op zondag 29 augustus 2004 22:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tussen de 80 en 350 euro ex. BTW dan zit je er wel in de buurt.
DIe 8 dagen terwijl is sowieso een lacher. Net als die 34 euro incassokosten, hoewel die 34 euro nog wel haalbaar is als er echte werkzaamheden zijn verricht.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:34 schreef Gumtree het volgende:
Alicey bedankt voor je reactie, ik word echt helemaal simpel van UPC het schijnt daar gewoon niet goed te kunnen gaan.
trouwens opvallend dingetje aan de brief van IJ, de dagtekening is van vorige week (5 jan 05) de brief komt vandaag binnen (11 jan. 05) en de betalings termijn is 8 dagen. met andere woorden ik heb nog 2 dagen om geld over te maken. antidateren is ook een sterk punt van IJ
Daarnaast moet ik al ¤ 0,70 rente betalen, en wil men ¤ 34,00 hebben voor 2 lullige A4-tjes.
Ik zou me niet zo druk maken. IJ heeft wat dit betreft niets te willen met hun 8 dagen. Zeker niet omdat ze zelf te laat de stukken op de post hebben gezet.quote:ik heb al een leuk briefje voor IJ klaar incl de brieven die ik al naar P&L heb gestuurd. (alleen zul je net zien dat de inkt van de printer uitgerekend vanavond op is ;-( )
Dan voel je je genaaid als daarna de deurwaarder zijn declaratie voor de buitengerechtelijke uren neerlegt.quote:Op woensdag 12 januari 2005 12:33 schreef Sovereign het volgende:
Ik heb wel eens oude vonnissen gezien waarbij je op basis van 15% maar kwam tot een paar gulden qua incassokosten.![]()
Wat kan ik hier nu op terug schrijven, ik heb nooit en te nimmer een goede factuur van UPC gekregen. Ik ga zeker niet betalen om daarna zelf een claim bij UPC neer te leggen om het geld weer terug te krijgen.quote:Geachte mevrouw, mijnheer,
Aangezien u uw verplichtingen niet nakomt zijn wij genoodzaakt tot het nemen van verdere maatregelen wij zullen ons hiertoe wenden tot de Rechtbank.
De enige reden welke ons ons thans nog aanleiding kan geven de te nemen maatregelen te annuleren is een overboeking van ¤ **.** door middel van de aangehechte acceptgiro kaart.
Het leek ons correct om u op voorhand van één en ander in kennis te stellen
Hoogachtend
IJ
Een brief sturen dat je nog wacht op antwoord, een kopie van de brief meesturen, en niet vergeten mee te delen dat je uitsluitend een inhoudelijk antwoord in behandeling neemt.quote:Op zondag 30 januari 2005 10:45 schreef Gumtree het volgende:
gister weer een brief gekregen van IJ,
[..]
Wat kan ik hier nu op terug schrijven, ik heb nooit en te nimmer een goede factuur van UPC gekregen. Ik ga zeker niet betalen om daarna zelf een claim bij UPC neer te leggen om het geld weer terug te krijgen.
IJ heeft tot op heden nog niet gereageerd op mijn brieven en verzoeken.
trouwens, alle kosten die je maakt om je recht te halen, kan ik die bij IJ declareren? al die postzegels tikken ondertussen lekker aan. :-)quote:Geachte heer/mevrouw,
Heden 31 januari ontving in uw schrijven met de dagtekening van 27 januari jl. waarin u schrijft dat u genoodzaakt bent verdere maatregelen te nemen en dat u zich hiertoe zult wenden tot de Rechtbank.
Brief 11 januari 2005
Tot op heden heb ik van u nog van UPC een reactie gekregen om de brieven die ik reeds eerder verzonden hebt, voor uw gemak heb ik de brief van 11 januari jl. als kopie bijgesloten. Indien u niet inhoudelijk ingaat op de punten die ik aandraag in deze en andere correspondentie die ik met uw voorganger (Pennick en Landtheer )heb gevoerd zie ik mij zelf genoodzaakt verder geen gehoor meer te geven aan uw verzoeken.
Hoogachtend,
Gumtree
Dat valt tegen hoor, kosten toegewezen krijgen is niet zo eenvoudig. Je zou het natuurlijk wel kunnen melden aan IJ.quote:Op maandag 31 januari 2005 21:29 schreef Gumtree het volgende:
zoiets?
[..]
trouwens, alle kosten die je maakt om je recht te halen, kan ik die bij IJ declareren? al die postzegels tikken ondertussen lekker aan. :-)
bron: http://www.dft.nl/nieuws/7351936/UPC_pakt_wanbetalers_aan.htmlquote:HELMOND (ANP) - UPC gaat wanbetalers massaal aanpakken. De kantonrechters in Eindhoven en Helmond hebben de komende weken vier zittingsdagen helemaal gereserveerd voor klanten die langdurig bij de kabelmaatschappij in het krijt staan.
De kantonrechters hopen per dag enkele honderden zaken te kunnen afhandelen. Een woordvoerder van UPC heeft dit maandag bevestigd.
Hoeveel geld de maatschappij tegoed heeft van de notoire wanbetalers, kon de woordvoerder niet zeggen. Het gaat om schulden die per geval maximaal 5000 euro bedragen. De marathonzittingen zijn goed voorbereid, aldus de zegsman.
UPC wil ook elders in het land wanbetalers massaal aanpakken. ,,Deze actie is ook bedoeld als signaal dat het ons ernst is bij het innen van openstaande schulden.
heel goedquote:Op maandag 28 maart 2005 17:33 schreef Gumtree het volgende:
Voor de gein heb ik deze keer een factuur bijgesloten voor het extra werk dat ik heb met het verzenden van de stukken, want ook dit gaat weer aangetekend.
quote:Op maandag 28 maart 2005 18:44 schreef Gumtree het volgende:
iets van ¤ 37,50 voor kopie, verzend, en afhandelingskosten!
ik heb hetzelfde gedaan en je hoort er nu nooit meer iets vanquote:Op maandag 28 maart 2005 17:33 schreef Gumtree het volgende:
aanvulling op mijn UPC/IJ verhaal:
afgelopen vrijdag een brief gekregen dat ik moest bellen, goed hier ben ik in dit geval niet zo'n voorstander van, maar met een memo recorder naast de telefoon toch maar gebeld.
Blijkt dus dat IJ alle bijlages die bij mijn brief zaten kwijt is, volgens deze medewerker was dat een schande voor deze "profesionele" organisatie.![]()
Ik kreeg het verzoek om nogmaals kopien te sturen van alle stukken... ondertussen zijn we dus bijna 9 maanden verder en weet ik nog niets. Voor de gein heb ik deze keer een factuur bijgesloten voor het extra werk dat ik heb met het verzenden van de stukken, want ook dit gaat weer aangetekend.
tsja, ik denk dat ik een eventuele rechtsgang maar afwacht, misschien dat de rechter hier raad mee weet. Ik heb genoeg gedaan om IJ op deze onzin incasso te wijzen.quote:Geachte heer/mevrouw,
in bovengenoemde zaak hebben wij van u vernomen dat u reeds uw abonnement opgezegd heeft. Helaas is dit in de administratie van onze opdrachtgever niet bekend.
Wij verzoeken u daarom ons van een kopie van de opzegbevestiging van onze opdracht gever te voorzien o.v.v. onze referentie. Wij zullen deze dan alsnog voorleggen aan hen.
Indien u bovenstaande niet kunt aantonen, verzoeken wij u alsnog het verschuldige bedrag van ¤ ##,## op girorekening ### o.v.v. onze referentie te voldoen.
In afwachting van uw reactie c.q. betaling verblijven wij.
Hoogachtend
Intrum Justitia.
Je zou natuurlijk ook zelf een incassobureau kunnen inschakelenquote:Op zondag 17 juli 2005 15:14 schreef Hyperdude het volgende:
Goed zo!
Ik heb hier al 3 jaar een brief liggen dat ik nog iets van 40 EUR van UPC terug krijg na soortgelijk akkefietje.
2 x achteraan gebeld, was al betaald werdt er gezegd. Niet dus. Heb verder ook geen zin meer in dat gezeik met die telefoonmutsen/"managers"
Heb nu geen UPC meer maar als ik er nog eens terugkom trek ik dat bedrag af van de eerste rekening en zoeken ze het verder maar uit. Mochten ze daarvoor op de fles gaan ( hoor je helaas niets meer over) dan ben ik ook tevreden.
Wat een baggerbedrijf!![]()
Dit scheeuwt natuurlijk om de inschakeling van een incassobureau om de gemaakte kosten alsnog te innen.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:08 schreef Gumtree het volgende:
IJ en UPC hebben besloten het dossier te sluiten, reden: om een langslepende zaak te voorkomen.
de aanhouder wint.
(de gemaakte kosten worden alleen niet vergoed :-( )
let wel op, in mijn zaak die dus bijna een jaar in beslag heeft genomen heeft IJ tot 2 maal toe het postadres gewijzigd. De kans dat je brieven niet aankomen is dus redelijk groot.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:33 schreef longinus het volgende:
Intrum zijn achtelijk, ze vervolgen mij al 3 jaar om abbokosten van een opgezegd abbonement, ik verdenk hun ervan om al afgesloten incasso's weer te openen in de hoop extra kosten te kunnen declareren. nu heb ik de uitgever hierover aangeschreven (op advies van Fok!) en een brief aan Intrum dat ik bij verdere brieven ook maar kosten in rekening ga brengen. Nu hoop ik maar dat het stopt want ik ga niet betalen voor een niet ontvangen abbo. Ik heb wel het antwoordnummer van Intrum te pakken gekregen dus die kosten mij geen postzegels meer
![]()
Hierbij wil ik dan wel als kanttekening zetten dat intrum hun debiteuren probeert aan te sporen tot het treffen van regelingen waarvan intrum weet dat ze die niet na kunnen komen, en met je rug tegen de muur wint de korte termijn het vaak van de lange termijn..quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Natuurlijk mogen ze dat. Jij bent een betalingsregeling overeengekomen en jij komt die regeling niet na. Waarom je die niet nakomt is verder niet relevant.
Op het moment dat jij de regeling niet nakomt, wordt het gehele bedrag opgeeist en dat moet je dan direct betalen anders worden er andere maatregelen genomen.
Volkomen terecht. Moet je maar geen dingen beloven die je niet kan nakomen of gewoon je afspraken nakomen.
Natuurlijk probeert Intrum zo snel mogelijk het geld binnen te hebben, da's hun werk.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hierbij wil ik dan wel als kanttekening zetten dat intrum hun debiteuren probeert aan te sporen tot het treffen van regelingen waarvan intrum weet dat ze die niet na kunnen komen, en met je rug tegen de muur wint de korte termijn het vaak van de lange termijn..
Iemand afspraken laten maken die hij niet kan nakomen is op de lange termijn echter contra-productief.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Natuurlijk probeert Intrum zo snel mogelijk het geld binnen te hebben, da's hun werk.
Ja en nee. Onder grote druk kunnen mensen het vaak ineens wel betalen, uit een ouwe sok ofzo. De nee omdat je inderdaad beter een paar termijnen meer kunt meenemen in de regeling zodat die beter nagekomen kan worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iemand afspraken laten maken die hij niet kan nakomen is op de lange termijn echter contra-productief.
Het ligt totaal aan de hoogte van de vordering en de vastberadenheid van het incassobureau. Als je uitgaat van een minimum bedrag van 34 euro aan incassokosten of 15% over de hoofdsom, dan zul je een aardige hoofdsom moeten hebben wil een incassobureau je dagvaarden. De kosten moeten namelijk tegen de baten opwegen. Voor 34 euro gaan de meeste incassobureaus niet naar de rechter, maar als ze een sterke zaak hebben en kunnen aantonen dat ze hoge kosten hebben gemaakt dan zullen ze dat zeker niet laten.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:34 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van deze incassozaken uiteindelijk voor het kantongerecht komen.
Het is mij ook weleens overkomen dat ik brieven kreeg van incassoburo's.
Ik heb me echter nooit iets van het dure incassotarief dat bovenop de eigenlijke vordering kwam, aangetrokken en heb altijd dat bedrag zonder die kosten betaald aan de originele schuldeiser, en niet aan het buro.
Daar heb ik vervolgens nooit meer wat van gehoord!
Daarom vraag ik me ook af....wellicht had ik er ook mee weggekomen door helemaal niks te betalen...maar goed zo een persoon ben ik niet.
Niet zo erg veel, het moet dan ook om grotere bedragen gaan of om schuldenaren die in het geheel niet reageren. Het laagste bedrag waar ik zelf ooit voor ben gedagvaard is een hoofdsom van zo'n 600 euro, en dat was nog door een echt strevertje ook (Zaak loopt nog).quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:34 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van deze incassozaken uiteindelijk voor het kantongerecht komen.
Er valt dan ook weinig meer te doen. De incassokosten worden verlaagd door de rechter, zodat ze hun kosten er niet uit hebben als ze alleen de incassokosten voor de rechter brengen.quote:aangetrokken en heb altijd dat bedrag zonder die kosten betaald aan de originele schuldeiser, en niet aan het buro.
Ik denk dat je er dan wel mee was weg gekomen. Als een rekening terecht is, is er imo echter geen reden om niet te betalen.quote:Daarom vraag ik me ook af....wellicht had ik er ook mee weggekomen door helemaal niks te betalen...maar goed zo een persoon ben ik niet.
Maar je dat wel toch stiekum afvragen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:34 schreef cinnamongirl het volgende:
Het is mij ook weleens overkomen dat ik brieven kreeg van incassoburo's.
Ik heb me echter nooit iets van het dure incassotarief dat bovenop de eigenlijke vordering kwam, aangetrokken en heb altijd dat bedrag zonder die kosten betaald aan de originele schuldeiser, en niet aan het buro.
Daarom vraag ik me ook af....wellicht had ik er ook mee weggekomen door helemaal niks te betalen...maar goed zo een persoon ben ik niet.
Waarom zou ik me dat niet kunnen afvragen en tegelijkertijd wel mijn rekeningen betalen?quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:17 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Maar je dat wel toch stiekum afvragen.![]()
Een rekening waar je het niet mee eens bent neem ik aan?quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet zo erg veel, het moet dan ook om grotere bedragen gaan of om schuldenaren die in het geheel niet reageren. Het laagste bedrag waar ik zelf ooit voor ben gedagvaard is een hoofdsom van zo'n 600 euro, en dat was nog door een echt strevertje ook (Zaak loopt nog).
[..]
Natuurlijk kan dat tegelijk, maar dat is niet mijn punt. Een punt wat tevens sarcastisch is bedoeld en je dus niet al te serieus moet nemen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:35 schreef cinnamongirl het volgende:
Waarom zou ik me dat niet kunnen afvragen en tegelijkertijd wel mijn rekeningen betalen?
Ow jee...quote:Ik betaal ze alleen weleens VEEL te laat, omdat ik een warhoofd ben.
Hehe het kwam allemaal door die ene smiley. Die nam het sarcastische een beetje wegquote:Op donderdag 21 juli 2005 00:23 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat tegelijk, maar dat is niet mijn punt. Een punt wat tevens sarcastisch is bedoeld en je dus niet al te serieus moet nemen.
[..]
Ow jee...
Je bent me geen verantwoording verschuldigd, jongedame.![]()
Ik kom te vaak te serieus over.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:25 schreef cinnamongirl het volgende:
Hehe het kwam allemaal door die ene smiley. Die nam het sarcastische een beetje weg![]()
quote:BettyWeter
39 euro en 1 cent rechtstreeks overmaken naar Demon. Verder niet reageren op de brief van Intrum. Grote kans dat de zaak daarmee wordt afgedaan.
*Mocht* Intrum vervolgens naar de kantonrechter stappen (en daar gaan echt wel wat dreigbrieven aan vooraf) en ze worden in het gelijk gesteld zul je waarschijnlijk de gerechtskosten en 34,02 euro aan buitengerechtelijke kosten moeten betalen. Zie ook Rapport Voorwerk II.
Ik ken persoonlijk echter geen incassobureaus die hiervoor naar de rechter stappen (maar doe dan ook geen zaken met incassofabrieken als Intrum).
Uiteraard, anders valt er weinig te procederen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een rekening waar je het niet mee eens bent neem ik aan?
En vogens onze wetgever mogen deze bureas zulke kosten rekenen of proberen ze gewoon maar en zeggen onze financiele waakhonden er niets van?quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:26 schreef BettyWeter het volgende:
Registratiekosten is waarschijnlijk een bedrag wat IJ bovenop de incassokosten gooit om wat extra te verdienen. Andere incassobureaus noemen dat bureaukosten of dossierkosten en weer andere incassobureaus rekenen die kosten helemaal niet.
Een incassobureau is een commerciële instelling, derhalve mogen ze rekenen wat ze willen. Of ze het ook daadwerkelijk krijgen is aan de debiteur, of als die weigert aan een rechter. Rapport Voorwerk II is volgens mij geschreven om een soort van duidelijkheid hierover te creeëren, maar uiteindelijk worden daar alleen maar aanbevelingen in gedaan.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En vogens onze wetgever mogen deze bureas zulke kosten rekenen of proberen ze gewoon maar en zeggen onze financiele waakhonden er niets van?
Heb je betaald aan het incassobureau of aan de uitgever?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:01 schreef Ender_W het volgende:
Kan dit nu zomaar, of heb ik het echt helemaal verkeerd gedaan?
Dat kan. Een gerechtsdeurwaarder heeft doorgaans als bijbaantje het runnen van een incassobureau.quote:En het 2de geval, mijn werkgever kreeg ineens een brief van een gerechtsdeurwaarder. Zonder enige waarschuwing vooraf, ook een incassobureau of herinnering heeft hij niet gezien.
Aan de uitgever, nog voordat de brief van het bureau ontvangen was.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je betaald aan het incassobureau of aan de uitgever?
[..]
In dat geval hebben ze geen grond om de vergoeding te vorderen, hoewel ze het alsnog zullen proberen. Ik zou ze een vriendelijke brief terugsturen dat je, gezien het feit dat je betaald hebt voordat de zaak aan hen is overgedragen, geen reden ziet om het bedrag aan hen te betalen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:08 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Aan de uitgever, nog voordat de brief van het bureau ontvangen was.
Het is wel zo netjes natuurlijk, en het kan invloed hebben op eventueel door een rechter toe te wijzen buitengerechtelijke vergoeding. Ik zou ook kritisch kijken naar het bedrag dat de deurwaarder daar voor rekent.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:17 schreef Ender_W het volgende:
Ok thanks
Over het andere geval....is het dan niet zo dat een bedrijf eerst iets van een aanmaning moet sturen? Ipv direct een deurwaarder?
Zoals Alicey al zegt, omdat je vóórdat je een aanmaning van het incassobureau hebt ontvangen de hoofdsom al hebt voldaan aan de opdrachtgever kunnen ze geen kosten in rekening brengen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:01 schreef Ender_W het volgende:
Dan nog maar even een schopje met 2 vragen. Allereerst voor mijzelf. Ik heb het momenteel aan de stok met een TMI (Tailor made incasso) of iets dergelijks. Ik heb een abonnement voor een technisch maandblad. Deze heb ik al meerdere keren opgezegd maar elke keer zou mijn brief net te laat zijn of was deze niet aangekomen. Die keren heb ik braaf mijn abonnement betaald (de 2de keer wel bij de herinnering dat wel, ik had het opgezegd dus voelde er niet veel om te betalen.)
Nu heb ik dit jaar weer opgezegd maar ja, ik moet dus wel voor dit jaar nog betalen. Daar heb ik mee gewacht, gewoon uit irritatie naar dat blad (slecht misschien, maar toch) en vrij laat betaald. Na deze betaling krijg ik een brief van de TMI of ik even wilde betalen en wel snel. Ik contact opnemen en in het volgende gesprek vragen ze om het rekeningafschrift waar het op staat. Vanwege het internetbankieren krijg ik die niet meer, maar een screenshot was ook goed.
Ik hoor niets meer, niet eens een telefoontje of een antwoordmailtje, helemaal niets. En ik kwam pas terug van vakantie, of ik even wilde betalen. Omdat ik hun kosten niet had overgemaakt. Nee inderdaad, alleen de rekening van het maandblad heb ik betaalt.
Kan dit nu zomaar, of heb ik het echt helemaal verkeerd gedaan?
Ja dat ken ik..dat had ik ook bij een blad Bassic Groove. Iets van 3 keer afgezegd en toch maar steeds braaf de rekening betalen, want blijkbaar hadden ze het nooit ontvangen. Ik ben eerlijk gezegd ook heel lax met die dingen. Zo van..ik bel ze later er wel over.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:01 schreef Ender_W het volgende:
. Deze heb ik al meerdere keren opgezegd maar elke keer zou mijn brief net te laat zijn of was deze niet aangekomen. Die keren heb ik braaf mijn abonnement betaald (de 2de keer wel bij de herinnering dat wel, ik had het opgezegd dus voelde er niet veel om te betalen.)
Dan zeg jij dat dat niet zo is. Pas wanneer ze naar de rechter gaan wordt dat uberhaupt relevant, en in een rechtszaak zullen zij toch echt met bewijzen moeten komen wanneer jij betwist accoord te zijn gegaan.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:39 schreef mark1978 het volgende:
Ok bedankt, maar stel dat zij zeggen van: hij is er wel mee accoord gegaan?
Je hebt toch alleen maar gezegd er over na te zullen denken? Wanneer ze bovendien niet hebben aangegeven dat het gesprek wordt opgenomen zal een rechter zeer kritisch omgaan met dat bewijs (hoewel ik niet denk dat ze opnames maken van gesprekken).quote:Het is telefonisch gegaan dus ik weet ook niet of dat sowieso te bewijzen is.
37 euro incassokosten kan volgens mij dan weer wel (Bij kleine bedragen werkt het iets anders, zie rapport Voorwerk II daar voor), maar een rechtszaak kost ze een veelvoud van dat bedrag, dus dat zullen ze niet snel doen.quote:Ja het gaat inderdaad om een klein bedrag en daarom heb ik wat ik moet betalen in ieder geval betaald, want ik ben wel op die site geweest en wellicht heb ik toch wat aangeklikt waardoor het lidmaatschap automatisch is verlengd, maar de 37 euro incassokosten en de 25 euro registratiekosten op een bedrag van 19,95 vond ik toch wel wat absurd worden.
Zo raar is dat niet hoor. Absoluut gezien wordne er bepaalde kosten gemaakt, en 15% van 10.000 euro is wel een bedrag waar diekosten ruim uit kunnen, maar 15% van 10 euro heb je nog maar net de postzegels voor.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:56 schreef mark1978 het volgende:
Ok bedankt, ja goed als ik dan nog iets binnen krijg dan kan ik ze wijzen op de aangetekende brief waarin ik heb aangegeven wat ik van plan was te betalen, dus 15% incassokosten en de wettelijke rente sinds de periode dat ik niet meer actief ben geweest op die site. Ik heb in die brief bezwaar gemaakt op de extra kosten en een termijn gesteld waarop men schriftelijk kon reageren en aangegeven dat ik bij geen reactie ervan uitging dat men het met mijn beslissing eens was. Raar dat het bij kleine bedragen dan anders is toch?
Als je alles goed had gelezen had je geweten dat je dat bedrag moest betalen, en had Intrum je dus niet kunnen pakken. Het is imo echter wel een onzorgvuldige manier om zonder herinneringen direct Intrum er op te zetten.quote:Ik bedoel ik heb eigenlijk nooit een factuur gehad, laat staan een herinnering en dan wordt een bedrag van 37 euro aan kosten in rekening gebracht voor een hoofdsom van 19,95. Het is mij niet alleen om de kosten te doen, nu zou er dan door die extra kosten een kleine 60 euro overblijven, maar vooral om het principe, omdat je op deze manier iedereen wel kunt pakken
e-mail is op zichzelf redelijk betrouwbaar. Waarschijnlijk staat in hun AV ook vermeld dat ze facturen per mail versturen.quote:, sowieso vind ik het vreemd dat je als site (de datingsite) je facturen per mail verstuurd, dat kan volgens mij weleens makkelijk misgaan door allerlei redenen
Ik vind dat ook niet fatsoenlijk.quote:, en om dan geen herinnering of niks meer te sturen en vervolgens na lange tijd een incassobureau in te schakelen vind ik niet echt fatsoenlijk
Mogelijk veel van dezelfde brieven..quote:, dat heb op die site ook aangegeven trouwens, ook al interesseert ze dat waarschijnlijk niks, ik moest het toch ff kwijt. Maar bedankt voor de info, dan ben ik benieuwd wat er volgt van justitia.
Ik ben er ook niet uit wat die registratiekosten zijn. Incassobureaus die ik het heb gevraagd hebben er nooit op geantwoord.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:10 schreef mark1978 het volgende:
Haha ok, nou ja goed ik weet in ieder geval waar ik aan toe ben nu, ik heb even gekeken in dat rapport voorwerk II en men mag inderdaad iets meer als 34 euro opleggen zag ik voor een hoofdsom tot 226 euro, de 25 euro registratiekosten hebben volgens mij geen enkele basis.
Registratie kosten IJ:quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet uit wat die registratiekosten zijn. Incassobureaus die ik het heb gevraagd hebben er nooit op geantwoord.
Ik vind 25 euro voor 2 minuten werk van een typgeit anders best prijzig.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:12 schreef ExtendedVersion het volgende:
[..]
Registratie kosten IJ:
IJ heeft een 'eigen' systeem waar iedere debiteur instaat. Ben je makkelijker terug te vinden als je nog ergens een achterstand heb ofzoiets.. Die handeling om je er in te zetten en je er weer uit te halen na het voldoen van de volledige vordering kost man uren, die zetten ze onder de noemer registratie kosten, daarom komen ze er ook wettelijk wel mee weg.
Ik 'kende' een ander incasso buro welke dat ook opvoerde plus de dingen volgens RP VW 2 en je moet ze helaas gewoon betalen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vind 25 euro voor 2 minuten werk van een typgeit anders best prijzig.
Betalen moet wanneer het voor redelijke werkzaamheden staat, en dat is toch iets wat wel enigszins gelegitimeerd moet worden.. Aan de andere kant maken veel bedrijven fouten bij het ter hand stellen van de AV, zodat het op die grond al lukt om er onderuit te komen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:16 schreef ExtendedVersion het volgende:
[..]
Ik 'kende' een ander incasso buro welke dat ook opvoerde plus de dingen volgens RP VW 2 en je moet ze helaas gewoon betalen.
En ja, het is inderdaad veel voor een paar minuten tikwerk maar het mag![]()
Ik hoop dan ook echt dat als ze je onterecht intikken ze je er ook gratis uithalen. Maar IJ kennende zal dat wel niet het geval zijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:12 schreef ExtendedVersion het volgende:
[..]
Registratie kosten IJ:
IJ heeft een 'eigen' systeem waar iedere debiteur instaat. Ben je makkelijker terug te vinden als je nog ergens een achterstand heb ofzoiets.. Die handeling om je er in te zetten en je er weer uit te halen na het voldoen van de volledige vordering kost man uren, die zetten ze onder de noemer registratie kosten, daarom komen ze er ook wettelijk wel mee weg.
De NVI is opgericht door o.a. IJ voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:21 schreef ExtendedVersion het volgende:
Het heeft niet voor niets jaren gekost voordat IJ toe is gelaten tot de club.
Het is in ieder geval aannemelijk dat een bedrijf facturen stuurt. In gevallen waar iets erg aannemelijk is wordt de bewijslast soms omgedraaid. Desondanks zal al uit de dagvaarding moeten blijken dat een incassobureau voldoende pogingen heeft gedaan tot een minnelijke oplossing te komen om een kostenveroordeling en toewijzing van buitengerechtelijke kosten binnen te halen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:50 schreef mark1978 het volgende:
Wat is trouwens de eis waard dat je na 1 herinnering een incassobureau mag inschakelen als ik zou moeten bewijzen dat ik een factuur en een aanmaning heb gehad? Als ik jou begrijp zou je als opdrachtgever na enige tijd dus altijd een incassobureau in kunnen schakelen ondanks dat iemand helemaal geen factuur heeft gehad? Diegene kan wel zeggen dat hij hem niet heeft gehad, maar wordt dat niet geloofd, zij moeten toch ook aantonen dat dat is gebeurd lijkt me?
Niet helemaal waar.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
De NVI is opgericht door o.a. IJ voor zover ik weet.
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:20 schreef mark1978 het volgende:
Ok, dus die eis is met andere woorden niets waard, een bedrijf kan altijd na enige tijd zomaar een incassobureau inschakelen en jij hebt de onmogelijke bewijslast, lekker geregeld! Maar goed er zijn door hen nog niet voldoende pogingen gedaan en ik zeg al als men met iets fatsoenlijks komt komen we er wel uit, een rekening van 83 euro voor een hoofdsom van 19,95 past daar voor mij niet in.
Klopt. Ik kan ook niet zomaar naar deurwaarder/rechtbank gaan zonder aan te tonen dat er voldoende pogingen zijn gedaan om het in de minnelijke fase te incasseren.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is in ieder geval aannemelijk dat een bedrijf facturen stuurt. In gevallen waar iets erg aannemelijk is wordt de bewijslast soms omgedraaid. Desondanks zal al uit de dagvaarding moeten blijken dat een incassobureau voldoende pogingen heeft gedaan tot een minnelijke oplossing te komen om een kostenveroordeling en toewijzing van buitengerechtelijke kosten binnen te halen.
Wat ik zelf al vrij dubieus vond is dat ik de NVI gedragscode nergens on-line kan vinden. Maar na een mailtje hebben ze wel netjes hun gedragscode per post gestuurd.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:20 schreef ExtendedVersion het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.
Zal eens kijken waar ik die info heb liggen en wie wat waar hoe het met de NVI zit. De oprichters etc.
(Trouwens niet normaal duur hoeveel ze vragen als je lid van ze wilt worden.)
Als ze naar de rechter gaan zal een rechter ze ook vragen waarom ze niet gewoon je briefje beantwoord hebben. Het op scherp spelen of een rechtszaak starten terwijl er andere mogelijkheden zijn hebben rechters het niet zo op. Hoewel dit puur hypothetisch is, want Intrum gaat alleen naar de rechter voor verstekzaken is mijn indruk.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:52 schreef mark1978 het volgende:
Ok nou ik ben bereid tot een minnelijke oplossing, heb ook een voorstel gedaan middels die aangetekende brief en mijn betaling, ik hoop dat zij daar ook toe bereid zijn. Wanneer men met een goed verhaal komt zal ik denk ik na alles gelezen te hebben max. 25 euro extra willen betalen, of dat nou onder de noemer administratiekosten of incassokosten valt maakt me dan niet uit, maar dat lijkt me meer dan gek genoeg, als men dan op papier wil verklaren dat het daarmee over is ben ik daartoe bereid, zo niet dan wacht ik volgende stappen af en ben ik benieuwd wat er komen gaat.
Kost even tijd maar dan heb je idd wel een boekwerk in handen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat ik zelf al vrij dubieus vond is dat ik de NVI gedragscode nergens on-line kan vinden. Maar na een mailtje hebben ze wel netjes hun gedragscode per post gestuurd.
Heb jij Intrum wel eens zelf naar de rechter zien gaan? T is en blijft een incasso buro zonder deurwaarders dus ze kunnen niets. Ze zullen het hoogstens doorgeven aan bv Bazuin als de opdracht gever het wil.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als ze naar de rechter gaan zal een rechter ze ook vragen waarom ze niet gewoon je briefje beantwoord hebben. Het op scherp spelen of een rechtszaak starten terwijl er andere mogelijkheden zijn hebben rechters het niet zo op. Hoewel dit puur hypothetisch is, want Intrum gaat alleen naar de rechter voor verstekzaken is mijn indruk.
Valt wel mee. Een paar A4'tjes.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:18 schreef ExtendedVersion het volgende:
[..]
Kost even tijd maar dan heb je idd wel een boekwerk in handen.
Intrum kan niet zelf de dagvaarding uitbrengen, maar ze kunnen wel zelf procederen. Of Intrum dat doet weet ik niet, maar ik heb wel ervaring met incassobureaus die de deurwaarder slechts inschakelen als rolgemachtigde, en zelf de procedure voeren.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:22 schreef ExtendedVersion het volgende:
[..]
Heb jij Intrum wel eens zelf naar de rechter zien gaan? T is en blijft een incasso buro zonder deurwaarders dus ze kunnen niets. Ze zullen het hoogstens doorgeven aan bv Bazuin als de opdracht gever het wil.
Ik ken ook beide kanten van Intrum. Voor hun is het sowieso kassa.quote:Als debiteur vertellen ze je niets en zijn ze zeer kortaf, als klant zijnde ben je god in Frankrijk en heb je binnen 5 min een antwoord. Maar goed, ze verdienen dan ook leuk aan je maakt niet uit aan welke kant je staat. Kan het weten, was beide kanten ooit![]()
Rapport Voorwerk II (die 37 euro) is waar doorgaans vanuit wordt gegaan.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:52 schreef mark1978 het volgende:
Ok nou dan is het denk ik verstandig om af te wachten wat er eventueel gaat komen op die aangetekende brief van mij, met een standaardbrief van hun kant schiet ik dan weinig op lijkt me, dus ik ben benieuwd of ik daar nog wat op hoor. Dus ik had toch gelijk met mijn 15% begrijp ik nu extended version? Want toen ik in dat rapport keek kreeg ik weer de indruk dat voor kleine bedragen onder de 226 euro rond de 37 euro gevraagd kan worden aan incassokosten. Iedereen in ieder geval nogmaals dank voor de info.
groeten Mark
quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Rapport Voorwerk II (die 37 euro) is waar doorgaans vanuit wordt gegaan.
De staffel is aangepast aan de inflatie(?), vanaf april 2005 is dat 44 euro.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Rapport Voorwerk II (die 37 euro) is waar doorgaans vanuit wordt gegaan.
Ik heb het bedrag inderdaad niet nagekeken, maar het zou best verhoogd kunnen zijn inmiddels..quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:00 schreef Sovereign het volgende:
[..]
De staffel is aangepast aan de inflatie(?), vanaf april 2005 is dat 44 euro.
Het is de BTW zie ik nu. Vanaf april 2005 is de staffel 37 euro ex. BTW. Incl. BTW is dit 44,03.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:00 schreef mark1978 het volgende:
Nee in het rapport staat vanaf april 2005 37 euro, anders hadden ze wel 44 euro gevraagd bij IJ.
Als je rechtstreeks aan de crediteur betaalt krijg je gewoon weer een brief dat ze naar de rechter gaan.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:04 schreef ExtendedVersion het volgende:
Die 44,03 incasso kosten zijn inc btw.
Ook de 29,75 Registratie kosten zijn inc btw.
Als jij zoals eerder geschreven de hoofdsom, de rente, btw en incasso kosten betaald hebt is er weinig kans dat je nog wat te horen krijgt. Ja misschien sturen ze je nog een brief dat er een paar euro openstaat maar verder doen ze er weinig mee.
Moet je eens een betalingsafspraak maken waarbij ze de rente stop zetten, dan mikken ze (zie post hierboven) gewoon 1,20 'gestegen bankkosten' boven op de maandelijkse afbetaling. Dat is in sommige gevallen nog meer dan de rente p maandquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je rechtstreeks aan de crediteur betaalt krijg je gewoon weer een brief dat ze naar de rechter gaan.
De leukste vind ik zelf nog om op inhoudelijke gronden weigeren te betalen, en dan na tig dreigbrieven gebeld te worden "We dachten, misschien wilt u gewoon een schikking treffen.. Dan betaalt u 30%, en zullen wij geen verdere stappen ondernemenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:21 schreef ExtendedVersion het volgende:
T is net zn kleine puppie die hard probeerd te blaffen maar als het er op aan komt dan piept het en kruipt het weer in zn mandje. Wel schattig.
Hmja kijk er zijn altijd diverse redenen waarom 'een zaak' bij het incasso buro loopt. Al die redenen ga ik niet noemen maar als je als incasso buro op een niet helemaal legale manier extra geld wil binnen halen dan snap ik best dat er dit soort topics komen. Plus dat ik iedereen groot gelijk geef om die registratie kosten niet te betalen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
De leukste vind ik zelf nog om op inhoudelijke gronden weigeren te betalen, en dan na tig dreigbrieven gebeld te worden "We dachten, misschien wilt u gewoon een schikking treffen.. Dan betaalt u 30%, en zullen wij geen verdere stappen ondernemen"
Ik vind Inkasso Unie vrij beleefd. Ik heb alleen telefonisch contact met ze gehad tot nu toe, maar die mensen vonden dat ik voorlopig alleen de hoofdsom hoefde te betalen, omdat er door hun opdrachtgever geen facturen o.i.d. waren gestuurd. IJ heeft altijd zo iets van betaal alles, en dan zoeken we het later wel uit.quote:Op maandag 19 juni 2006 07:41 schreef Gumtree het volgende:
Hoe zijn de ervaringen met de Inkasso Unie? deze blafende hond heeft voor het gemak vast het volledige adres van de rechtbank in haar laatste brief gezet. Echter heeft het bedrijf wat de opdracht heeft gegeven 3 maanden geleden al bekend dat het administratief een zooitje is. (jammer genoeg niet schriftelijk)
Helaas heb ik geen tijd om het hele topic lezen, maar toch ff snel een reactie:quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:10 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Ik heb destijds met Intrum afgesproken dat ik in termijnen het bedrag zou voldoen. Elke maand 250,-
Dit heb ik 3x kunnen doen, daarna kon ik het niet meer opbrengen omdat de vanwege de vaste lasten en onderhoud.
Nu krijg ik dus een brief of ik het hele schuldbedrag in één keer wil voldoen, anders kon ik een dagvaardig tegenmoet zien.
Vragen:
Mogen ze me zo'n (dreigende) brief sturen zonder een handtekening en aangetekend te versturen?
Gelul. IJ behandelt onder andere zaken van UPC. Een bedrijf dat zijn administratie laat doen door de inwoners van Artis. Geen idee waar ze mee bezig zijn. En IJ neemt dat gedrag prima over van UPC.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:49 schreef Xebrozius het volgende:
Mensen moeten eens niet zeiken maar hun rekeningen op tijd betalen. Als je dat doet krijg je ook nooit met zulke bedrijven te maken. Alle bedrijven zijn wettelijk verplicht om je een eerste en tweede herinnering te sturen. EN als je dan nog steeds zo kansloos bent om niet te betalen moet je:
a.) eens leren met geld om te gaan
b.) eens niet zeiken als een verongelijkt kind
c.) verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden.
d.) inzicht leren krijgen in je eigen financien
e.) eens afleren om impulsief aankopen te doen
f.) eens inzien dat rood staan een teken is dat er iets niet in orde is met je financien
g.) de consequenties ook leren dragen als een volwassen persoon.
Gezeik altijd, alsof incassobureau's verantwoordelijk zijn voor JOUW betalingsgedrag.
Ik zie dan nog steeds het probleem niet, als de rekening onterecht verstuurd blijkt te zijn krijg je je geld weer terug. Alleen is het voor mensen erg moeilijk geduld op te brengen. En het domme is dat mensen dan uit principe niet gaan betalen omdat ze nou eenmaal gelijk hebben. Ja, en dan staat opeens een deurwaarder voor de deur en heeft het incassobureau het weer gedaan zeker.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:29 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Gelul. IJ behandelt onder andere zaken van UPC. Een bedrijf dat zijn administratie laat doen door de inwoners van Artis. Geen idee waar ze mee bezig zijn. En IJ neemt dat gedrag prima over van UPC.
Ik had zwart op wit beloftes voor creditnota's. Dan ga ik idd niet betalen. UPC veleent mij geen dienst, maar belast me wel. Sorry, maar als je dan gaat betalen ben je gewoon een dom varken. Maargoed, credits heb ik nooit gehad. Wel die ezels van IJ die aan het dreigen waren met deurwaarders e.d. Een brief gestuurd om ze vriendelijk, doch dringend te verzoeken om op te tiefen en dat deden ze dan ook netjes een maand of 6. Om vervolgens weer opnieuw te gaan mekkeren. Dat ging zo ongeveer 2,5 jaar door. Uiteindelijk hebben ze het opgegeven.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:35 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik zie dan nog steeds het probleem niet, als de rekening onterecht verstuurd blijkt te zijn krijg je je geld weer terug. Alleen is het voor mensen erg moeilijk geduld op te brengen. En het domme is dat mensen dan uit principe niet gaan betalen omdat ze nou eenmaal gelijk hebben. Ja, en dan staat opeens een deurwaarder voor de deur en heeft het incassobureau het weer gedaan zeker.
Welke wet legt bedrijven die verplichting op?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:49 schreef Xebrozius het volgende:
Mensen moeten eens niet zeiken maar hun rekeningen op tijd betalen. Als je dat doet krijg je ook nooit met zulke bedrijven te maken. Alle bedrijven zijn wettelijk verplicht om je een eerste en tweede herinnering te sturen.
Dat is maar de vraag. Waarom zou het bedrijf in dat geval overigens niet het geduld kunnen opbrengenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:35 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik zie dan nog steeds het probleem niet, als de rekening onterecht verstuurd blijkt te zijn krijg je je geld weer terug.
Het bedrijf (UPC in dit geval) heeft het dan gedaan.quote:Ja, en dan staat opeens een deurwaarder voor de deur en heeft het incassobureau het weer gedaan zeker.
Waarbij het voldoende is dat het bedrijf de factuur produceert. Facturen sturen hoort bij de normale werkzaamheden van een bedrijf, dus er wordt vanuit gegaan dat de factuur gestuurd is, behoudens tegenbewijs.quote:Op zondag 25 juni 2006 04:51 schreef duivelinnetje het volgende:
Dus is het aan het bedrijf te bewijzen dat zij die factuur hebben gestuurd
Geen enkele, maar het is een veel gehoord argument van mensen waarvan de incasso nog wel eens bounced heb ik gemerkt.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Welke wet legt bedrijven die verplichting op?
zeg, Ik heb inmiddels een brief gehad waarin staat dat er een deurwaarder langskomt,quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:39 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik had zwart op wit beloftes voor creditnota's. Dan ga ik idd niet betalen. UPC veleent mij geen dienst, maar belast me wel. Sorry, maar als je dan gaat betalen ben je gewoon een dom varken. Maargoed, credits heb ik nooit gehad. Wel die ezels van IJ die aan het dreigen waren met deurwaarders e.d. Een brief gestuurd om ze vriendelijk, doch dringend te verzoeken om op te tiefen en dat deden ze dan ook netjes een maand of 6. Om vervolgens weer opnieuw te gaan mekkeren. Dat ging zo ongeveer 2,5 jaar door. Uiteindelijk hebben ze het opgegeven.
Wanneer je niet eerder een dagvaarding hebt ontvangen kun je dit als een loos dreigement beschouwen. Een deurwaarder kan pas tot executie over gaan wanneer de zaak voor de rechter is geweest (Waarvoor je een dagvaarding ontvangt), de rechter een vonnis heeft uitgesproken, en vervolgens dit vonnis is betekend met in naam der koningin bevel tot betaling, en je na dit bevel alsnog niet vrijwillig betaalt. Kortom, Intrum loopt weer eens een paar stappen voor. Als je eerder een brief naar ze hebt gestuurd, dan zou je een brief kunnen sturen dat je nog wacht op antwoord van correspondentie, en die eerdere brief aanhechten.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:17 schreef janimie het volgende:
[..]
zeg, Ik heb inmiddels een brief gehad waarin staat dat er een deurwaarder langskomt,
gerechterlijke executie,
E500,== voor mijn rekening, etc. mocht ik het gehele gedrag niet betalen, incl het bedrag aan upc niet betalen wat als ik nou wel voor de rechter moet komen ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |