Grote kans dat de eerstvolgende brief er 1 is van:quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:12 schreef Mirage het volgende:
quote:
In bovengenoemde zaak hebben wij tot op heden geen betaling van het verschuldigde
ad euro 0,02 van u ontvangen.
Onze client neemt met deze gang van zaken uiteraard geen genoegen en heeft ons derhalve verzocht om de dagvaarding uit te laten brengen, welke u dan ook op korte termijn tegemoet kunt zien.
Reeds eerder stelden wij u in kennis van het feit dat de hieruit voortvloeiende kosten eveneens aan u in rekening worden gebracht.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd verblijven wij,
hoogachtend
Bij kleinere bedragen zijn hogere incasso-kosten toegestaan. Uit mijn hoofd meen ik EUR. 34,50 voor een bedrag van EUR. 0,02 (Hypothetisch).quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:03 schreef frederik het volgende:
[..]
Grote kans dat de eerstvolgende brief er 1 is van:
1. hoofdschuld 0.02
2. Incassokosten 25.00
totale waarde dagvaarding 25.02(hierbij vergetende dat incassokosten maximaal 15% mogen zijn, en dan nog onder voorwaarden)
Op onzinbrieven van Instrum Justitia moet je onzin terugsturen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:44 schreef Mirage het volgende:
Ik heb een brief van IJ dat ik deze week een dagvaarding inmijn brievenbus krijg....
om je te bescheuren...... gewoon...
het gaat om precies te zijn om o,o2 euro.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:53 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Op onzinbrieven van Instrum Justitia moet je onzin terugsturen.
Ik zou een betalingsregeling voorstellen van 2 x 1 cent per maand.
Klopt, er is altijd een minimum vastgesteld bedrag aan incassokostenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij kleinere bedragen zijn hogere incasso-kosten toegestaan. Uit mijn hoofd meen ik EUR. 34,50 voor een bedrag van EUR. 0,02 (Hypothetisch).
Hoewel het in dit geval hypothetisch is. Een rechter zal waarschijnlijk nadat hij is uitgelachen direct de vordering afwijzen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 16:37 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Klopt, er is altijd een minimum vastgesteld bedrag aan incassokosten
Maar als het nou terecht is? Dan zou hij het wél moeten toekennen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 16:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoewel het in dit geval hypothetisch is. Een rechter zal waarschijnlijk nadat hij is uitgelachen direct de vordering afwijzen.
De EUR. 0,02 zelf wel. De vraag is echter of het redelijk is om ook de incasso-kosten toe te wijzen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 17:01 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Maar als het nou terecht is? Dan zou hij het wél moeten toekennen.
Ik vernam vandaag dat er een brief voor mij was binnengekomen. Het grappige is dat ze daarin nog zo'n 40 euro informatiekosten vragen, en dan nog naar het verkeerde adres sturen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:53 schreef Twisted_TpaU het volgende:
krijg ik vandaag van IJ een brief waarin staat dat ik ze nog 1,23 moet betalen... en doen ze er even 30 euro incasso kosten bij...
hmja ok... en nu...
k betaal die 1,23 wel
wat een onzin
Is geen onzinquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:53 schreef Twisted_TpaU het volgende:
krijg ik vandaag van IJ een brief waarin staat dat ik ze nog 1,23 moet betalen... en doen ze er even 30 euro incasso kosten bij...
hmja ok... en nu...
k betaal die 1,23 wel
wat een onzin
en dat moet jij nu gaan betalen?quote:Op zondag 29 augustus 2004 00:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vernam vandaag dat er een brief voor mij was binnengekomen. Het grappige is dat ze daarin nog zo'n 40 euro informatiekosten vragen, en dan nog naar het verkeerde adres sturen.
Zij vinden van wel, maar dat vinden zij al snel.quote:Op zondag 29 augustus 2004 20:55 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
en dat moet jij nu gaan betalen?
Elk redelijk tarief, dit ter mijn beoordeling.quote:maar je hebt mn vraag nog niet beantwoord: wat kost jij mij per uur?
![]()
kom eens met een indicatie...quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zij vinden van wel, maar dat vinden zij al snel.
[..]
Elk redelijk tarief, dit ter mijn beoordeling.
Tussen de 80 en 350 euro ex. BTW dan zit je er wel in de buurt.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:19 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
kom eens met een indicatie...
hahaquote:Op zondag 29 augustus 2004 22:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tussen de 80 en 350 euro ex. BTW dan zit je er wel in de buurt.
DIe 8 dagen terwijl is sowieso een lacher. Net als die 34 euro incassokosten, hoewel die 34 euro nog wel haalbaar is als er echte werkzaamheden zijn verricht.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:34 schreef Gumtree het volgende:
Alicey bedankt voor je reactie, ik word echt helemaal simpel van UPC het schijnt daar gewoon niet goed te kunnen gaan.
trouwens opvallend dingetje aan de brief van IJ, de dagtekening is van vorige week (5 jan 05) de brief komt vandaag binnen (11 jan. 05) en de betalings termijn is 8 dagen. met andere woorden ik heb nog 2 dagen om geld over te maken. antidateren is ook een sterk punt van IJ
Daarnaast moet ik al ¤ 0,70 rente betalen, en wil men ¤ 34,00 hebben voor 2 lullige A4-tjes.
Ik zou me niet zo druk maken. IJ heeft wat dit betreft niets te willen met hun 8 dagen. Zeker niet omdat ze zelf te laat de stukken op de post hebben gezet.quote:ik heb al een leuk briefje voor IJ klaar incl de brieven die ik al naar P&L heb gestuurd. (alleen zul je net zien dat de inkt van de printer uitgerekend vanavond op is ;-( )
Dan voel je je genaaid als daarna de deurwaarder zijn declaratie voor de buitengerechtelijke uren neerlegt.quote:Op woensdag 12 januari 2005 12:33 schreef Sovereign het volgende:
Ik heb wel eens oude vonnissen gezien waarbij je op basis van 15% maar kwam tot een paar gulden qua incassokosten.![]()
Wat kan ik hier nu op terug schrijven, ik heb nooit en te nimmer een goede factuur van UPC gekregen. Ik ga zeker niet betalen om daarna zelf een claim bij UPC neer te leggen om het geld weer terug te krijgen.quote:Geachte mevrouw, mijnheer,
Aangezien u uw verplichtingen niet nakomt zijn wij genoodzaakt tot het nemen van verdere maatregelen wij zullen ons hiertoe wenden tot de Rechtbank.
De enige reden welke ons ons thans nog aanleiding kan geven de te nemen maatregelen te annuleren is een overboeking van ¤ **.** door middel van de aangehechte acceptgiro kaart.
Het leek ons correct om u op voorhand van één en ander in kennis te stellen
Hoogachtend
IJ
Een brief sturen dat je nog wacht op antwoord, een kopie van de brief meesturen, en niet vergeten mee te delen dat je uitsluitend een inhoudelijk antwoord in behandeling neemt.quote:Op zondag 30 januari 2005 10:45 schreef Gumtree het volgende:
gister weer een brief gekregen van IJ,
[..]
Wat kan ik hier nu op terug schrijven, ik heb nooit en te nimmer een goede factuur van UPC gekregen. Ik ga zeker niet betalen om daarna zelf een claim bij UPC neer te leggen om het geld weer terug te krijgen.
IJ heeft tot op heden nog niet gereageerd op mijn brieven en verzoeken.
trouwens, alle kosten die je maakt om je recht te halen, kan ik die bij IJ declareren? al die postzegels tikken ondertussen lekker aan. :-)quote:Geachte heer/mevrouw,
Heden 31 januari ontving in uw schrijven met de dagtekening van 27 januari jl. waarin u schrijft dat u genoodzaakt bent verdere maatregelen te nemen en dat u zich hiertoe zult wenden tot de Rechtbank.
Brief 11 januari 2005
Tot op heden heb ik van u nog van UPC een reactie gekregen om de brieven die ik reeds eerder verzonden hebt, voor uw gemak heb ik de brief van 11 januari jl. als kopie bijgesloten. Indien u niet inhoudelijk ingaat op de punten die ik aandraag in deze en andere correspondentie die ik met uw voorganger (Pennick en Landtheer )heb gevoerd zie ik mij zelf genoodzaakt verder geen gehoor meer te geven aan uw verzoeken.
Hoogachtend,
Gumtree
Dat valt tegen hoor, kosten toegewezen krijgen is niet zo eenvoudig. Je zou het natuurlijk wel kunnen melden aan IJ.quote:Op maandag 31 januari 2005 21:29 schreef Gumtree het volgende:
zoiets?
[..]
trouwens, alle kosten die je maakt om je recht te halen, kan ik die bij IJ declareren? al die postzegels tikken ondertussen lekker aan. :-)
bron: http://www.dft.nl/nieuws/7351936/UPC_pakt_wanbetalers_aan.htmlquote:HELMOND (ANP) - UPC gaat wanbetalers massaal aanpakken. De kantonrechters in Eindhoven en Helmond hebben de komende weken vier zittingsdagen helemaal gereserveerd voor klanten die langdurig bij de kabelmaatschappij in het krijt staan.
De kantonrechters hopen per dag enkele honderden zaken te kunnen afhandelen. Een woordvoerder van UPC heeft dit maandag bevestigd.
Hoeveel geld de maatschappij tegoed heeft van de notoire wanbetalers, kon de woordvoerder niet zeggen. Het gaat om schulden die per geval maximaal 5000 euro bedragen. De marathonzittingen zijn goed voorbereid, aldus de zegsman.
UPC wil ook elders in het land wanbetalers massaal aanpakken. ,,Deze actie is ook bedoeld als signaal dat het ons ernst is bij het innen van openstaande schulden.
heel goedquote:Op maandag 28 maart 2005 17:33 schreef Gumtree het volgende:
Voor de gein heb ik deze keer een factuur bijgesloten voor het extra werk dat ik heb met het verzenden van de stukken, want ook dit gaat weer aangetekend.
quote:Op maandag 28 maart 2005 18:44 schreef Gumtree het volgende:
iets van ¤ 37,50 voor kopie, verzend, en afhandelingskosten!
ik heb hetzelfde gedaan en je hoort er nu nooit meer iets vanquote:Op maandag 28 maart 2005 17:33 schreef Gumtree het volgende:
aanvulling op mijn UPC/IJ verhaal:
afgelopen vrijdag een brief gekregen dat ik moest bellen, goed hier ben ik in dit geval niet zo'n voorstander van, maar met een memo recorder naast de telefoon toch maar gebeld.
Blijkt dus dat IJ alle bijlages die bij mijn brief zaten kwijt is, volgens deze medewerker was dat een schande voor deze "profesionele" organisatie.![]()
Ik kreeg het verzoek om nogmaals kopien te sturen van alle stukken... ondertussen zijn we dus bijna 9 maanden verder en weet ik nog niets. Voor de gein heb ik deze keer een factuur bijgesloten voor het extra werk dat ik heb met het verzenden van de stukken, want ook dit gaat weer aangetekend.
tsja, ik denk dat ik een eventuele rechtsgang maar afwacht, misschien dat de rechter hier raad mee weet. Ik heb genoeg gedaan om IJ op deze onzin incasso te wijzen.quote:Geachte heer/mevrouw,
in bovengenoemde zaak hebben wij van u vernomen dat u reeds uw abonnement opgezegd heeft. Helaas is dit in de administratie van onze opdrachtgever niet bekend.
Wij verzoeken u daarom ons van een kopie van de opzegbevestiging van onze opdracht gever te voorzien o.v.v. onze referentie. Wij zullen deze dan alsnog voorleggen aan hen.
Indien u bovenstaande niet kunt aantonen, verzoeken wij u alsnog het verschuldige bedrag van ¤ ##,## op girorekening ### o.v.v. onze referentie te voldoen.
In afwachting van uw reactie c.q. betaling verblijven wij.
Hoogachtend
Intrum Justitia.
Je zou natuurlijk ook zelf een incassobureau kunnen inschakelenquote:Op zondag 17 juli 2005 15:14 schreef Hyperdude het volgende:
Goed zo!
Ik heb hier al 3 jaar een brief liggen dat ik nog iets van 40 EUR van UPC terug krijg na soortgelijk akkefietje.
2 x achteraan gebeld, was al betaald werdt er gezegd. Niet dus. Heb verder ook geen zin meer in dat gezeik met die telefoonmutsen/"managers"
Heb nu geen UPC meer maar als ik er nog eens terugkom trek ik dat bedrag af van de eerste rekening en zoeken ze het verder maar uit. Mochten ze daarvoor op de fles gaan ( hoor je helaas niets meer over) dan ben ik ook tevreden.
Wat een baggerbedrijf!![]()
Dit scheeuwt natuurlijk om de inschakeling van een incassobureau om de gemaakte kosten alsnog te innen.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:08 schreef Gumtree het volgende:
IJ en UPC hebben besloten het dossier te sluiten, reden: om een langslepende zaak te voorkomen.
de aanhouder wint.
(de gemaakte kosten worden alleen niet vergoed :-( )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |