dank u, ik zal mijn post editen...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Denk dat je een deel van dit verhaal ook in werk en geldzaken moet posten
hoeveel is ze me waard?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:34 schreef harrie1 het volgende:
ligt er aan hoelang ze daar woont
1 jaar is samen leven !
dus ben je verantwoordelijk
je relatie?
tja hoeveel is ze je waard?
klinkt lullig
maar is de harde waarheid
ik gebruikte mijn adres om aan te geven dat de deurwaarder nu ook bij ons aan de deur staat te komen. En het huis staat op mijn naam en ik niet wil dat ze mijn spullen weghalen die er al stonden...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:36 schreef Moonah het volgende:
Ik vind niet dat jij verantwoordelijk bent voor haar schulden. Je hoeft dus ook niets op te hoesten.
Wat ik wél erg opmerkelijk vind, is dat jij in je post spreekt over mijn adres etc. Voelt het niet als echt samen?
Ah, oké.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:38 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
ik gebruikte mijn adres om aan te geven dat de deurwaarder nu ook bij ons aan de deur staat te komen. En het huis staat op mijn naam en ik niet wil dat ze mijn spullen weghalen die er al stonden...
Bedankt voor je zeer goed onderbouwde analyse! Zulke reacties zijn echt gewaardeerd hier.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:39 schreef Sakura het volgende:
Ongevraagd post door laten sturen, er achter komen dat ze zware schulden heeft...
Lekkere relatie hebben jullie, nog ff en je komt er ook nog achter dat ze heftig vreemd gaat in haar vakantie.
Sorry hoor, maar ik mis een essentieel iets in jullie relatie, en dat is "vertrouwen, eerlijkheid en openheid"
Zonder die ingredienten heb je geen relatie, maar slechts een 'neukertje'
Het huis blijft van jou, staat op jou naam, de spullen daarintegen blijven alleen staan als die ook echt op jou naam staan en je dat kan aantonen. Kan je dat niet dan zie ik het slecht voor je in.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:38 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
ik gebruikte mijn adres om aan te geven dat de deurwaarder nu ook bij ons aan de deur staat te komen. En het huis staat op mijn naam en ik niet wil dat ze mijn spullen weghalen die er al stonden...
Zij waardeert dat en ze betaalt me het bedrag ook weer terug, maar dan in kleine delen. Dit omdat ze de termijnbedragen niet in een keer kan ophoesten (gezien haar salaris).quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:43 schreef Alicey het volgende:
Wat voor het relatie-element wel belangrijk is.. Wat is haar reactie op het feit dat jij haar schulden betaalt?
Waarom ? Kan ze die zelf niet betalen ?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Echter, na een half jaar heeft mijn vriendin haar post door laten sturen naar (ons) mijn adres. Ik kwam er toen langzamerhand achter dat zij in het verleden hoge schulden had (en dan bedoel ik geen paar honder euro's) die nog steeds niet afgelost zijn. Ik heb tot vorige maand geprobeerd zoveel mogelijk haar achterstanden te betalen.
Begrijpelijk, maar als dat haar opstelling is, moet je *zeker niet* haar schulden betalen.quote:Ik heb zelf ook nog een studieschuld staan die maandelijks afgelost moet worden. Maar er komen nu steeds meer en meer dagvaardingen enz op mijn adres. Op dit moment is mijn vriendin echter samen met haar vriendin op vakantie (deze was al langer geboekt, dus kan niet meer geannuleerd worden) en ze komt over 2 weken terug.
Ik heb mijn vriendin al zovaak op gewezen op haar schulden en gezegd dat ze eerst haar zaken op orde moet krijgen, voordat ze iets leuks gaat doen. Ze vond dat ik teveel op haar moeder lijk (niet qua uiterlijk natuurlijk) en dat ik niet zoveel moet zeiken.
Welke betalingsafspraak ?quote:Nu heb ik dit weekend zelf een 'dreigbrief' ontvangen van Intrum Justitia dat ik binnenkort ook voor de rechter mag verschijnen omdat ik mijn betalingsafspraak niet na kwam.
Ik zou toch proberen te praten, omdat je op deze manier niet alleen je eigen fianciën, maar ook je relatie op een dood spoor zet. Want het blijft knagen, als je er niet over praat, en dat is zeker niet bevorderlijk.quote:Mijn vraag is:
- Hoe nu verder met de relatie? Praten over dit probleem helpt gewoon niet meer en ik kan het ook niet meer voor haar ophoesten...
jouw betalingsafspraak? Als in: jij hebt, op persoonlijke titel, met Interim Justitia afspraken gemaakt over jouw betaling van haar schulden?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Nu heb ik dit weekend zelf een 'dreigbrief' ontvangen van Intrum Justitia dat ik binnenkort ook voor de rechter mag verschijnen omdat ik mijn betalingsafspraak niet na kwam.
hij is blij dat het nu nog zijn huis is.. als het zo doorgaat is het huis ook niet meer van hem straks, maar van een bieder in de executieverkoop.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:36 schreef Moonah het volgende:
Ik vind niet dat jij verantwoordelijk bent voor haar schulden. Je hoeft dus ook niets op te hoesten.
Wat ik wél erg opmerkelijk vind, is dat jij in je post spreekt over mijn adres etc. Voelt het niet als echt samen?
Het is niet dat ze 'zomaar' op vakantie gaat. Dit was al ruim van te voren gepland.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik denk dat ze het wel handig vindt dat jij haar schulden betaalt. Waarschijnlijk verwacht ze ook dat je haar incasso's betaalt. I ben bang dat jullie relatie over is zogauw je stopt met betalen, dan zal ze liever een vriend zoeken die wat makkelijker is. maargoed ik zou haar eerst een opbellen over hoe en wat, ik vind het wel raar dat ze zomaar op vakantie gaat en waarschijnlijk weer bakken van (jouw) geld uitgeeft. Pas maar op met die vrouw!!!
als het huis op zijn naam staat is er niets aan de hand als de schulden op de naam van zijn vriendin staan...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
hij is blij dat het nu nog zijn huis is.. als het zo doorgaat is het huis ook niet meer van hem straks, maar van een bieder in de executieverkoop.
sorry, maar om verwarring te voorkomen raad ik je aan om eerst dit topic door te lezen Intrum Justitiaquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 22:51 schreef Xtreem het volgende:
[..]
jouw betalingsafspraak? Als in: jij hebt, op persoonlijke titel, met Interim Justitia afspraken gemaakt over jouw betaling van haar schulden?
Ik zit niet in dat wereldje, maar als dit de situatie is, vermoed ik dat je persoonlijk de lul bent...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |