abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:17:32 #1
85150 Eerlijke_Klootzak
Weest nou eens eerlijk tegen j
pi_21292296
Hallo,

Ik zit sinds een paar weken al met een kwestie in mijn maag. Ik zal het probleem kort omschrijven en wil weten wat jullie ervan vinden.

Na een jaar relatie hebben mijn vriendin en ik besloten te gaan samenwonen. Ik had net een koophuis gekocht en mijn vriendin zat op kamers. Toen heb ik aangeboden (wat de plicht is van elke man) om haar bij mij in te laten wonen. We zouden (nog) geen samenlevingscontract maken dus geen verplichtingen voor beide partijen.

Echter, na een half jaar heeft mijn vriendin haar post door laten sturen naar (ons) mijn adres. Ik kwam er toen langzamerhand achter dat zij in het verleden hoge schulden had (en dan bedoel ik geen paar honder euro's) die nog steeds niet afgelost zijn. Ik heb tot vorige maand geprobeerd zoveel mogelijk haar achterstanden te betalen. Ik heb zelf ook nog een studieschuld staan die maandelijks afgelost moet worden. Maar er komen nu steeds meer en meer dagvaardingen enz op mijn adres. Op dit moment is mijn vriendin echter samen met haar vriendin op vakantie (deze was al langer geboekt, dus kan niet meer geannuleerd worden) en ze komt over 2 weken terug.

Ik heb mijn vriendin al zovaak op gewezen op haar schulden en gezegd dat ze eerst haar zaken op orde moet krijgen, voordat ze iets leuks gaat doen. Ze vond dat ik teveel op haar moeder lijk (niet qua uiterlijk natuurlijk) en dat ik niet zoveel moet zeiken.

Nu heb ik dit weekend zelf een 'dreigbrief' ontvangen van Intrum Justitia dat ik binnenkort ook voor de rechter mag verschijnen omdat ik mijn betalingsafspraak niet na kwam.

Mijn vraag is:
- Hoe nu verder met de relatie? Praten over dit probleem helpt gewoon niet meer en ik kan het ook niet meer voor haar ophoesten...

[ Bericht 1% gewijzigd door Eerlijke_Klootzak op 14-08-2004 22:35:39 ]
Eerlijk gezegd zijn er twee personen die ik vertrouw: Mezelf, en de tweede dat ben jij NIET!
pi_21292611
Denk dat je een deel van dit verhaal ook in werk en geldzaken moet posten
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_21292617
Eerste vraag heb ik beantwoord in je WGR-topic. Tweede vraag heb ik nu (nog) geen tips voor. Mocht me iets te binnen schieten hoor je dat.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:34:17 #4
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21292688
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Denk dat je een deel van dit verhaal ook in werk en geldzaken moet posten
dank u, ik zal mijn post editen...
Eerlijk gezegd zijn er twee personen die ik vertrouw: Mezelf, en de tweede dat ben jij NIET!
pi_21292704
ligt er aan hoelang ze daar woont
1 jaar is samen leven !
dus ben je verantwoordelijk

je relatie?
tja hoeveel is ze je waard?

klinkt lullig
maar is de harde waarheid
pi_21292746
Ik vind niet dat jij verantwoordelijk bent voor haar schulden. Je hoeft dus ook niets op te hoesten.
Wat ik wél erg opmerkelijk vind, is dat jij in je post spreekt over mijn adres etc. Voelt het niet als echt samen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:36:57 #7
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21292753
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:34 schreef harrie1 het volgende:
ligt er aan hoelang ze daar woont
1 jaar is samen leven !
dus ben je verantwoordelijk

je relatie?
tja hoeveel is ze je waard?

klinkt lullig
maar is de harde waarheid
hoeveel is ze me waard?
- Ze is de vrouw van mijn dromen...
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:37:08 #8
45963 Kiezel
Niet van steen, wel een kei!
pi_21292758
Ik wil je niet bangmaken, maar ik vrees dat je haar niet helpt door haar rekeningen te betalen. Heb zelf jarenlang in de schuldhulpverlening gewerkt. Ben heel erg geschrokken van het gemak waar veel mensen schulden mee maken. Het doet ze niks. Spijtig om te zeggen, maar eens een gat in je hand, altijd een gat in je hand. Beter zou zijn om haar zelf de schulden af te laten betalen, zodat ze WEET wat voor ellende die schulden opleveren. Nu maak je het haar vrij makkelijk door alles voor haar te betalen, terwijl madame op vakantie waarschijnlijk weer bakken met geld uitgeeft. Kijk dus goed uit wat je doet. De kans is groot dat ze per direct bij je weggaat als jij haar vertelt dat je haar schulden niet meer betaalt. Weet je gelijk waarvoor ze bij je was: voor je geld.
't Is geen leuke post, maar reken maar dat ik gelijk heb.
wOOps
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:38:49 #9
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21292804
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:36 schreef Moonah het volgende:
Ik vind niet dat jij verantwoordelijk bent voor haar schulden. Je hoeft dus ook niets op te hoesten.
Wat ik wél erg opmerkelijk vind, is dat jij in je post spreekt over mijn adres etc. Voelt het niet als echt samen?
ik gebruikte mijn adres om aan te geven dat de deurwaarder nu ook bij ons aan de deur staat te komen. En het huis staat op mijn naam en ik niet wil dat ze mijn spullen weghalen die er al stonden...
pi_21292837
Ongevraagd post door laten sturen, er achter komen dat ze zware schulden heeft...

Lekkere relatie hebben jullie, nog ff en je komt er ook nog achter dat ze heftig vreemd gaat in haar vakantie.

Sorry hoor, maar ik mis een essentieel iets in jullie relatie, en dat is "vertrouwen, eerlijkheid en openheid"

Zonder die ingredienten heb je geen relatie, maar slechts een 'neukertje'
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_21292872
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:38 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

ik gebruikte mijn adres om aan te geven dat de deurwaarder nu ook bij ons aan de deur staat te komen. En het huis staat op mijn naam en ik niet wil dat ze mijn spullen weghalen die er al stonden...
Ah, oké.
Je moet echt een grens trekken voor je vriendin hoor.
Hoe veel je ook van haar houdt, ze is volwassen en zelf verantwoordelijk voor haar financiën.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:42:48 #12
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21292906
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:39 schreef Sakura het volgende:
Ongevraagd post door laten sturen, er achter komen dat ze zware schulden heeft...

Lekkere relatie hebben jullie, nog ff en je komt er ook nog achter dat ze heftig vreemd gaat in haar vakantie.

Sorry hoor, maar ik mis een essentieel iets in jullie relatie, en dat is "vertrouwen, eerlijkheid en openheid"

Zonder die ingredienten heb je geen relatie, maar slechts een 'neukertje'
Bedankt voor je zeer goed onderbouwde analyse! Zulke reacties zijn echt gewaardeerd hier.
Ten eerste, voordat we een relatie kregen heb ik niet in haar verleden gezocht of zij schulden had.
Ten tweede, afgezien het feit dat zij hoge schulden heeft, is de liefde wederzijds. Om nu meteen met ' vreemdgaan op vakantie' en ' neukertje' te komen geeft alleen aan dat JIJ een relatie niet vertrouwt..
pi_21292911
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:38 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

Het huis blijft van jou, staat op jou naam, de spullen daarintegen blijven alleen staan als die ook echt op jou naam staan en je dat kan aantonen. Kan je dat niet dan zie ik het slecht voor je in.

Heb het wel eens gezien ( in real ja ) dat er 2 samenwonen in 1 huis en dat degene die er zat ook al zn spullen is kwijt geraakt omdat er simpelweg niets op zn naam stond geschreven.

Is er in het verleden nooit eerder contact geweest tussen de eisers en je vriendin op jullie adres? Behalve dan nu dat ze jullie/je spullen willen komen halen?
'The world is mine'
pi_21292931
Wat voor het relatie-element wel belangrijk is.. Wat is haar reactie op het feit dat jij haar schulden betaalt?
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:46:15 #15
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21292980
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:43 schreef Alicey het volgende:
Wat voor het relatie-element wel belangrijk is.. Wat is haar reactie op het feit dat jij haar schulden betaalt?
Zij waardeert dat en ze betaalt me het bedrag ook weer terug, maar dan in kleine delen. Dit omdat ze de termijnbedragen niet in een keer kan ophoesten (gezien haar salaris).
pi_21293003
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
Echter, na een half jaar heeft mijn vriendin haar post door laten sturen naar (ons) mijn adres. Ik kwam er toen langzamerhand achter dat zij in het verleden hoge schulden had (en dan bedoel ik geen paar honder euro's) die nog steeds niet afgelost zijn. Ik heb tot vorige maand geprobeerd zoveel mogelijk haar achterstanden te betalen.
Waarom ? Kan ze die zelf niet betalen ?
quote:
Ik heb zelf ook nog een studieschuld staan die maandelijks afgelost moet worden. Maar er komen nu steeds meer en meer dagvaardingen enz op mijn adres. Op dit moment is mijn vriendin echter samen met haar vriendin op vakantie (deze was al langer geboekt, dus kan niet meer geannuleerd worden) en ze komt over 2 weken terug.

Ik heb mijn vriendin al zovaak op gewezen op haar schulden en gezegd dat ze eerst haar zaken op orde moet krijgen, voordat ze iets leuks gaat doen. Ze vond dat ik teveel op haar moeder lijk (niet qua uiterlijk natuurlijk) en dat ik niet zoveel moet zeiken.
Begrijpelijk, maar als dat haar opstelling is, moet je *zeker niet* haar schulden betalen.
quote:
Nu heb ik dit weekend zelf een 'dreigbrief' ontvangen van Intrum Justitia dat ik binnenkort ook voor de rechter mag verschijnen omdat ik mijn betalingsafspraak niet na kwam.
Welke betalingsafspraak ?
quote:
Mijn vraag is:
- Hoe nu verder met de relatie? Praten over dit probleem helpt gewoon niet meer en ik kan het ook niet meer voor haar ophoesten...
Ik zou toch proberen te praten, omdat je op deze manier niet alleen je eigen fianciën, maar ook je relatie op een dood spoor zet. Want het blijft knagen, als je er niet over praat, en dat is zeker niet bevorderlijk.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_21293014
Als ze schulden heeft en toch op vakantie gaat, zou ik eens een ernstig gesprek hebben. Ten eerste heeft ze het je niet verteld en wel met de gevolgen opgezadeld. Ten tweede leert ze er niks van als jij blijft betalen.
Tenslotte is het geen basis voor een gewlijkwaardige relatie, met een volwassen mens.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:48:27 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21293032
ik denk dat ze het wel handig vindt dat jij haar schulden betaalt. Waarschijnlijk verwacht ze ook dat je haar incasso's betaalt. I ben bang dat jullie relatie over is zogauw je stopt met betalen, dan zal ze liever een vriend zoeken die wat makkelijker is. maargoed ik zou haar eerst een opbellen over hoe en wat, ik vind het wel raar dat ze zomaar op vakantie gaat en waarschijnlijk weer bakken van (jouw) geld uitgeeft. Pas maar op met die vrouw!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:51:01 #19
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_21293099
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:17 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

jouw betalingsafspraak? Als in: jij hebt, op persoonlijke titel, met Interim Justitia afspraken gemaakt over jouw betaling van haar schulden?
Ik zit niet in dat wereldje, maar als dit de situatie is, vermoed ik dat je persoonlijk de lul bent...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:52:45 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21293132
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:36 schreef Moonah het volgende:
hij is blij dat het nu nog zijn huis is.. als het zo doorgaat is het huis ook niet meer van hem straks, maar van een bieder in de executieverkoop.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:53:18 #21
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21293142
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik denk dat ze het wel handig vindt dat jij haar schulden betaalt. Waarschijnlijk verwacht ze ook dat je haar incasso's betaalt. I ben bang dat jullie relatie over is zogauw je stopt met betalen, dan zal ze liever een vriend zoeken die wat makkelijker is. maargoed ik zou haar eerst een opbellen over hoe en wat, ik vind het wel raar dat ze zomaar op vakantie gaat en waarschijnlijk weer bakken van (jouw) geld uitgeeft. Pas maar op met die vrouw!!!
Het is niet dat ze 'zomaar' op vakantie gaat. Dit was al ruim van te voren gepland.
En tuurlijk ga ik tegen 'r zeggen dat ik mijn eigen schulden ga aflossen en dat zij zelf voor haar eigen schulden moet opdraaien.
Maar ik wil haar vakantie nu niet verpesten door haar te bellen in het buitenland. Daar hebben beide partijen niks aan.
pi_21293156
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

hij is blij dat het nu nog zijn huis is.. als het zo doorgaat is het huis ook niet meer van hem straks, maar van een bieder in de executieverkoop.
als het huis op zijn naam staat is er niets aan de hand als de schulden op de naam van zijn vriendin staan...
met de spullen is het een ander verhaal maar dat is al vermeld hierboven
'The world is mine'
pi_21293175
Ruim tevoren? Hoe ruim tevoren? Ik neem aan voordat jij van haar schulden wist?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:55:39 #24
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21293196
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 22:51 schreef Xtreem het volgende:

[..]

jouw betalingsafspraak? Als in: jij hebt, op persoonlijke titel, met Interim Justitia afspraken gemaakt over jouw betaling van haar schulden?
Ik zit niet in dat wereldje, maar als dit de situatie is, vermoed ik dat je persoonlijk de lul bent...
sorry, maar om verwarring te voorkomen raad ik je aan om eerst dit topic door te lezen Intrum Justitia
En let niet op sommige reacties, want die zijn gepost voordat ik dit probleem hier in de openingstopic had verteld...
pi_21293200
Ik hoop voor je dat het echt liefde is Eerlijke Klootzak, maar ik ben bang dat het er inderdaad op zal uitdraaien dat als je haar schulden niet meer betaalt, dat er dan een aap uit een mouw gaat komen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')