quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 02:36 schreef Jawohl het volgende:
ik niet.
nee.
weet ik niet.
quote:
ik niet.
nee.
weet ik niet.
quote:
ik niet. wel
nee. okee
weet ik niet. ja
quote:
ik niet.
nee.
weet ik niet.
Echt een goeie film!
quote:Precies!
Op donderdag 21 augustus 2003 03:29 schreef Duiveltja het volgende:
Requiem For A Dream
Ik wilde trouwens bijna een uurtje kansloos gaan FOK!ken, maar nu ben ik ineens weer geinspireerd om de dvd van deze geniale film nog even een keer op te zetten.
Lijkt me een veel betere tijdsbesteding.
quote:geen dank
Op donderdag 21 augustus 2003 03:50 schreef Lamon het volgende:[..]
Precies!
Ik wilde trouwens bijna een uurtje kansloos gaan FOK!ken, maar nu ben ik ineens weer geinspireerd om de dvd van deze geniale film nog even een keer op te zetten.
Lijkt me een veel betere tijdsbesteding.
quote:Ik vond hem wel goed. Hij is alleen vrij deprimerend. Je moet van het type film houden.
Op donderdag 21 augustus 2003 02:35 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Wie heeft deze film gezien?
vertel er eens wat meer over....is ie goed?
quote:*meldt zich
Op donderdag 21 augustus 2003 04:03 schreef JesusThePimp het volgende:[..]
Ik vond hem wel goed. Hij is alleen vrij deprimerend. Je moet van het type film houden.
heb nu helft gezien... lijkt op trainspotting..
erg goed tot nu toe..kijk morgen de rest
ivm geluidsoverlast
quote:use the fucking holly search eikel
Op donderdag 21 augustus 2003 02:35 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Wie heeft deze film gezien?
vertel er eens wat meer over....is ie goed?
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 05:51 schreef Vampier het volgende:[..]
use the fucking holly search eikel
boeie, dan krijg je dat weer, maar ja...dit bevalt me wel
en hij is nog open ook!
en dan kom je toch best overdonderd de zaal uit (ik dan tenminste wel)
manier van filmen, combinatie met geluid
acteurs, verhalen van de 4 personages
het geeft een impact!
dus toen zag ik dat ie op dvd kwam (tijdje terug alweer) en heb m gelijk bij de FRS meegenomen...
nogmaals kijken, weer impressed...
tja, misschien is het idee erachter net zoiets als Trainspotting (was mijn eerste gekochte dvd trouwens) Maar het is toch een totaal andere film!
Je weet na het kijken iig wel weer waar je uit moet kijken voor drugs...
OMG die arm!!
Gefeliciteerd, u heeft zojuist de essentie van de film te pakken.quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:51 schreef IntelliEye het volgende:
Wat een vage en deprimerende boel.
De DVD heeft ook gewoon twee complete infomercials als bonus.quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:02 schreef Asskicker14 het volgende:
We've got a winner!
SARA - JUICE!
SARA - JUICE!
...Briljant
Altijd dusquote:Op maandag 9 augustus 2004 01:53 schreef UnleashMitch het volgende:
maar geen film om te kijken als je vrolijk bent en dat graag wilt blijven
Een requiem is een muziekstuk waarin je een dode herdenkt.quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:15 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Wat betekent de titel trouwens?
Je bent niet van de een op de andere dag verslaafd, daar geloof ik niks van.quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:28 schreef BobbyDrake het volgende:
Ze zijn te verslaafd om andere keuzes te kunnen maken. Dat drijft ze uiteindelijk ook tot hun acties.
Dit heb ik dus ook gedaan en dat doe ik normaal ook nooit. Je krijgt er een verschrikkelijk raar gevoel over. Het is nu al een beetje aan het wegtrekken, maar om 2 uur net had ik echt een kut-gevoel. Het zet je aan het denken. En dat op een deprimerende manier.quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:58 schreef MeneerGiraffe het volgende:Toen de film afgelopen was zat ik nog een paar minuten naar de aftiteling te kijken, doe ik normaal ook nooit. Heb nog steeds een beetje een raar gevoel.
Tsja zo gaat dat meestal he... Frodo had ook wel tegen gandalf kunnen zeggen "steek die ring maar in je reet!"....quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:25 schreef Tijn het volgende:
Ik heb 'em trouwens nu niet gezien, maar wel een tijd geleden en toen kon ik weinig medeleven opbrengen voor de hoofdrolspelers. Ze doen het zichzelf allemaal aan, ze hebben mogelijkheden genoeg om andere keuzes te maken, maar dat doen ze gewoon niet. Tsja, dan dragen ze zelf ook de verantwoordelijkheid voor hun daden maar.
Maar voornamelijk hier om natuurlijk...quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:28 schreef BobbyDrake het volgende:
Ze zijn te verslaafd om andere keuzes te kunnen maken. Dat drijft ze uiteindelijk ook tot hun acties.
Die wuss van een Frodo had ook nooit aan die hele tocht moeten beginnen nee. Maar das weer een ander verhaalquote:Op maandag 9 augustus 2004 02:42 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Tsja zo gaat dat meestal he... Frodo had ook wel tegen gandalf kunnen zeggen "steek die ring maar in je reet!"....![]()
Hij had hem met tpg moeten versturen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die wuss van een Frodo had ook nooit aan die hele tocht moeten beginnen nee. Maar das weer een ander verhaal
En dan hebben we het nog niet eens over die Neo met z'n rode pil.... Pfffquote:Op maandag 9 augustus 2004 02:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die wuss van een Frodo had ook nooit aan die hele tocht moeten beginnen nee. Maar das weer een ander verhaal
Gaat vaak juist sneaky. In het begin denk je "ach ik probeer het gewoon uit" of "ik ben niet verslaafd, ik kan nog wel stoppen" totdat je supply opdroogt oid...quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:32 schreef Tijn het volgende:
Je bent niet van de een op de andere dag verslaafd, daar geloof ik niks van.
Tsja, blijkbaar. Het zal ook wel, ik wil het eigenlijk niet eens weten. Ik kon er gewoon niet tegen hoe die gasten bezig waren, ik kan daar echt niet naar kijken en dan op het eind denken "ach gut, wat zijn ze toch zielig".quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:55 schreef MadScientist het volgende:
[..]
Gaat vaak juist sneaky. In het begin denk je "ach ik probeer het gewoon uit" of "ik ben niet verslaafd, ik kan nog wel stoppen" totdat je supply opdroogt oid...
dan blijk je ineens in de shit te zitten. Enter Requiem...
Ik ook niet, hebben ze toch aan zichzelf te danken...drugs is ok, je moet gewoon weten waar je mee bezig bent en het in de hand weten te houden. Denk dat velen dat gewoon niet kunnen en dan raken ze in de shit en ja eigen schuld.quote:Op maandag 9 augustus 2004 02:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tsja, blijkbaar. Het zal ook wel, ik wil het eigenlijk niet eens weten. Ik kon er gewoon niet tegen hoe die gasten bezig waren, ik kan daar echt niet naar kijken en dan op het eind denken "ach gut, wat zijn ze toch zielig".
En het verschil is ?quote:Op maandag 9 augustus 2004 04:08 schreef Byte_Me het volgende:
en gelukkig was het de directors cut
dildo, dildo, dildo!!!quote:Op maandag 9 augustus 2004 09:51 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
En het verschil is ?
De amputatie is het probleem ook niet, de naald in die open, rottende wond daarentegenquote:Op maandag 9 augustus 2004 12:03 schreef furanku het volgende:
Maar wat was er nou zo verschrikkelijk met die arm dan.. ik had daar veel mensen over gehoord, maar ik ben nergens van geschrokken toen die arm geamputeerd werd?![]()
Och.. viel toch wel meequote:Op maandag 9 augustus 2004 12:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De amputatie is het probleem ook niet, de naald in die open, rottende wond daarentegen
Vergeet niet WAAROM ze zich liet vernederen, he.quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:03 schreef furanku het volgende:
Enigste personage waar ik medelijden mee heb, was Marion.. al die vieze ventjes in die donkere kamer en dan nog ass-to-ass![]()
Ach, dat mens had ook elke dag kunnen besluiten om een hobby te nemen en zich onder wat mensen te mengen. Ik kan er niet tegen als iemand zichzelf op zo'n manier in een slachtofferrol duwt. In bejaardentehuizen heb ik dat ook heel erg, dan loop ik over zo'n gang, zie ik iedereen maar een beetje wegrotten voor z'n TV, hopen dat 'ie snel dood gaat... pffff, get a grip. Je kan altijd de keus maken om iets te doen met je leven. En kan je dat niet, dan ben je dood misschien wel beter af.quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:33 schreef kamagurka het volgende:
Ik voelde alleen met die moeder mee (ook veruit de beste rol trouwens!), die deed alles puur uit eenzaamheid en behoefte aan een beetje aandacht.
Wat kan jij zeiken zeg! Het is een film.....F I L M!! Volgens jou moet het lesmateriaal zijn over hoe een mens zou moeten leven ofzo?quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, dat mens had ook elke dag kunnen besluiten om een hobby te nemen en zich onder wat mensen te mengen. Ik kan er niet tegen als iemand zichzelf op zo'n manier in een slachtofferrol duwt. In bejaardentehuizen heb ik dat ook heel erg, dan loop ik over zo'n gang, zie ik iedereen maar een beetje wegrotten voor z'n TV, hopen dat 'ie snel dood gaat... pffff, get a grip. Je kan altijd de keus maken om iets te doen met je leven. En kan je dat niet, dan ben je dood misschien wel beter af.
En ik snap natuurlijk ook wel dat het feit dat ze niet de controle over hun eigen leven nemen juist het essentiele onderdeel van de film is, maar ik kan er gewoon niet tegen.
Nee, maar ik kan niet twee uur lang achterover leunen en genieten van allemaal mensen waar ik me constant kapot aan erger. De film had voor mij geen enkel sympathiek personage.quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:19 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Wat kan jij zeiken zeg! Het is een film.....F I L M!! Volgens jou moet het lesmateriaal zijn over hoe een mens zou moeten leven ofzo?
doet dat afbreuk aan de film dan? is er een of andere ongeschreven wet dat een film een sympathiek personage moet bevatten?quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan niet twee uur lang achterover leunen en genieten van allemaal mensen waar ik me constant kapot aan erger. De film had voor mij geen enkel sympathiek personage.
Ik vind het vreemd dat je je ergerd aan het feit dat personages niet doen wat jij wilt. Ook vreemd vind ik dat je een symphatiek personage nodig hebt om een film te kunnen waarderen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan niet twee uur lang achterover leunen en genieten van allemaal mensen waar ik me constant kapot aan erger. De film had voor mij geen enkel sympathiek personage.
Nee, natuurlijk niet, niks moet. Maar ja, voor mij doet het gebrek aan sympathieke personages ontzettend afbreuk aan een film. Ik zit voor m'n lol te kijken hoor.quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:24 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
doet dat afbreuk aan de film dan? is er een of andere ongeschreven wet dat een film een sympathiek personage moet bevatten?
Jij hebt hem door!quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:35 schreef Byte_Me het volgende:
het gaat helemaal niet om de vier drugsgebruikers in deze film. het gaat om verslaving. dat is het hoofdpersonage.
Ik zag die naam anders niet in de credits staanquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:17 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Jij hebt hem door!![]()
Dan vind ik je vrij hard en gevoelloos, ik hoop voor je dat je gelukkig met alle vrienden die je nu ook hebt oud wordtquote:Op maandag 9 augustus 2004 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, dat mens had ook elke dag kunnen besluiten om een hobby te nemen en zich onder wat mensen te mengen. Ik kan er niet tegen als iemand zichzelf op zo'n manier in een slachtofferrol duwt. In bejaardentehuizen heb ik dat ook heel erg, dan loop ik over zo'n gang, zie ik iedereen maar een beetje wegrotten voor z'n TV, hopen dat 'ie snel dood gaat... pffff, get a grip. Je kan altijd de keus maken om iets te doen met je leven. En kan je dat niet, dan ben je dood misschien wel beter af.
En ik snap natuurlijk ook wel dat het feit dat ze niet de controle over hun eigen leven nemen juist het essentiele onderdeel van de film is, maar ik kan er gewoon niet tegen.
Die soundtrack is echt vet!quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:22 schreef Asskicker14 het volgende:
Vrij lange samples van de Requiem for a Dream Soundtrack van Clint Mansell en de Kronos quartet:
Overture
Ghosts
Crimin' & Dealin'
...Ik wou deze soundtrack 2 jaar geleden al kopen maar het is er nooit van gekomen, de DVD heb ik al...ik denk dat ik deze week ook maar eens de Soundtrack ga kopen
my thoughts exactlyquote:Op maandag 9 augustus 2004 13:25 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat je je ergerd aan het feit dat personages niet doen wat jij wilt. Ook vreemd vind ik dat je een symphatiek personage nodig hebt om een film te kunnen waarderen.
ga dan een film kijken met robin williams erin.......![]()
Tzal het genre wel zijn ofzo, want ik vond Trainspotting ook helemaal niks.quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:51 schreef Deelat het volgende:
[..]
voor mij iig wel, ik heb altijd veel meer interesse in dit soort films (trainspotting ook bijvoorbeeld)
Daar zaten eerder wel sympathieke personages in itt Requiem for a Dream.quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tzal het genre wel zijn ofzo, want ik vond Trainspotting ook helemaal niks.
In het begin hebben ze het er nog over dat ze ook kunnen stoppen. Dus ze hadden de keuzequote:Op maandag 9 augustus 2004 17:19 schreef Promethium het volgende:
En dat het dan zo helemaal fout loopt, ligt nog niet eens zo helemaal aan hun zelf, maar ook aan de samenloop van omstandigheden.
Daar hoor ik wel meer mensen over.. zo extreem goor vond ik het nou ook weer niet.quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:42 schreef fratsman het volgende:
Wie durfde er te kijken, toen Harry die spuit in die wond zette? Toen ie met Tyrone in die auto zat bedoel ik. Echt ik werd kotsmisselijk toen ik alleen maar die wond zag.
ps: Byte_me, goeie avatar.
Ik heb t nummer ook... echt zooo geweldigquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:47 schreef Tu5 het volgende:
Die soundtrack is echt vet!![]()
De hele sfeer van de film, die zit ook in de Soundtrack.....
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:53 schreef Sonof het volgende:
de hele film is zo gruwlijk goed. die muziek, kleuren, montage, en vooral dat die griet aan het eind van de film alles doet voor drugs en dan op de bank zit met haar drugs, helemaal in elkaar gekropen en gelukkig zit te wezen. dit is de 1e film waar ik de laatste 10 min niet meer kon trekken.ik wou en moest naar buiten frisse lucht happen. dat is me nog nooit gebeurd.
hmz ja zo kan je het ook uitdrukken. ik denk dat iedereen het zo aangrijpend vind omdat ze helemaal inelkaar gekropen zit. op een bank in der huiskamer. ik vind het aangrijpend als iemand voor drugs alles doet. ook sex op zo'n ranzige manier. iemand kiest er zelf wel voor, maar jij als persoon vind het vies, mss wel walgelijk. en je krijgt medelijkden met zo'n iemand. maar he die jongen harry vind ik ook aangrijpend. ligt fucking alleen in het ziekehuis en zn arm is net gemaputeerd. lig je helemaal alleen, vriendin is er niet en hij weet nog niet ens dat zn ma opgenomen is. heftigquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:58 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]helemaal gelukkig zou ik het nou ook weer niet noemen... eerder opgelucht, dat ze weer dr drugs heeft. Geluk had ze met Harry en Harry is weg.
Ja... waarom zegt iedereen dat altijd, zo aangrijpend is het toch niet?
fagquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:16 schreef Japis_backup het volgende:
geef mij maar Harry Potter...
Ik kan niet zo goed tegen dat engelen-gebeuren op 't eindequote:Op maandag 9 augustus 2004 09:59 schreef MikeyMo het volgende:
mensen die deze goed vonden kan ik zeker Lilja 4-Ever aanraden
Vond ik wel mooi symbolisch. Misschien een beetje té, maar vond het wel in de sfeer passen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:18 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik kan niet zo goed tegen dat engelen-gebeuren op 't einde
Hij was een tijdje geleden op Yorin (of Veronica... sinds de naamsveranderingen blijf ik ze maar doorelkaar halenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:26 schreef Sonof het volgende:
Pi is een über filmiedereen de film Pi kent, hulde aan u
Het was juist zo'n lekkere film die slecht afloopt... word 't toch nog een quasi-happy endquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vond ik wel mooi symbolisch. Misschien een beetje té, maar vond het wel in de sfeer passen.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:35 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Hij was een tijdje geleden op Yorin (of Veronica... sinds de naamsveranderingen blijf ik ze maar doorelkaar halen![]()
),... dus zo'n prestatie is dat niet.
[..]
Het was juist zo'n lekkere film die slecht afloopt... word 't toch nog een quasi-happy end
Vond het juist nogal tragisch dat eind. Blijkbaar konden ze alleen in de dood het geluk vinden. Maar moet je gelijk geven dat dit einde niet echt iets toevoegde aan de verdere tragiek van de film.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:35 schreef Mister_Slide het volgende:
Het was juist zo'n lekkere film die slecht afloopt... word 't toch nog een quasi-happy end
Ja... dat we even een zijsprongetje naar een andere film (Lilja 4-Ever) maakten...quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:53 schreef Nozzman het volgende:
Of heb ik iets gemist?
Dank jequote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:26 schreef Sonof het volgende:
Pi is een über filmiedereen de film Pi kent, hulde aan u
Pi amusant? hmz ik weet er niet een goede uitdrukking voor. ik vind het gewoon heel mooiquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:58 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dank je
Maar ik vind Pi niet te vergelijken met requiemLaatsgenoemde is OVERDONDEREND, eerstgenoemde is amusant.
Als je Pi leuk vindt kan ik je de films van David Cronenberg en David Lynch ook van harte aanraden
Pi heeft nog wel erg veel met de stijl van Lynch, Coen bros en Cronenberg gemeen. Het concept van de film vind ik wel heel interessant, anders zou hij vervallen in alleen maar vaag gedoe. Maar helemaal uniek vind ik de film niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:52 schreef Sonof het volgende:
[..]
Pi amusant? hmz ik weet er niet een goede uitdrukking voor. ik vind het gewoon heel mooirequim for a dream ook
Goed argument!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:37 schreef Sonof het volgende:
[..]
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind Requiem beter...Houd van een lijntje.
Die vond ik anders beswel ehm weird.. die film. Negatief.quote:: Op maandag 9 augustus 2004 09:59 schreef MikeyMo het volgende:
mensen die deze goed vonden kan ik zeker Lilja 4-Ever aanraden
Je moet ook niet de negatief kijken slimmerikquote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:16 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Die vond ik anders beswel ehm weird.. die film. Negatief.
En toch heb je er een icon van ??quote:Op donderdag 12 augustus 2004 03:54 schreef Lamon het volgende:
Gewzien. Nare film zeg, ik wil wel een beetje kunnen lachen enzo als ik een film zie.. Dus kutfilm.
Deze film is veel realistischer dan Trainspotting. De jongere hoofdpersonen zijn eigenlijk al vanaf het begin verslaafd aan heroine, alleen geven ze het zelf nog niet toe. Ze hebben in feite geen keus meer en worden steeds dieper het gat van de verslaving ingetrokken. Ze kunnen niet meer het rechte pad kiezen, en dan kun jij als argument geven dat een normaal mens dat wel kan, maar hun zijn al verslaafd.. Dat kan niet, dat is het realistische, in tegenstelling tot trainspotting waar alles nogal positief gelaten zien wordt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:39 schreef Georges het volgende:
Requiem for a Dream, net gezien.
Een dikke 8 op IMDB. Onterecht naar mijjn mening. Ik zou 'm een 7 geven, niet meer.
Het is een film over verslaving, maar meer dan dat.
De titel is vrij vertaald 'Rouwmis voor een droom' , de American Dream is die droom.
Die boodschap is wel duidelijk, maar veel te eenzijdig weergegeven.
Het verhaal wil niet vlotten, ik had na 20 minuten al zoiets van, ga eens verder. Er wordt te veel aandacht geschonken aan de obstakels die de droom tegenhouden.
Waarom die droom najagen, waarom niet het 'rechte' pad kiezen? Het is drugs all the way, geen tijd voor contemplatie.
Trainspotting is in dat opzicht een stuk beter. Niet alleen de verslaving, maar ook het relativeren.
Ok, dat kan kloppen. Dat soort verslavingen zijn ernstig, kan me er wat bij voorstellen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:46 schreef Copycat het volgende:
In de meeste gevallen is er ook geen weg terug, Georges.
Wat dat betreft is Requim ook in mijn ogen realistischer dan Trainspotting.
Requim laat de ijskoude werkelijkheid, zonder way out, zien terwijl in Trainspotting op het eind toch nog de 'get out'-card uit wordt gespeeld.
Dat nummer van Manson is al gepikt van Be Aggressive van Faith No More. Dit volledig terzijde.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:46 schreef Georges het volgende:
Die quizmaster heeft een bepaalde kreet, lijkt veel op een nummer van Marilyn Manson, Be Oscenen.
Is dat toeval?
Alternatieven zijn er volgens mij niet in de optiek van de in Requim geportreteerde junks.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:51 schreef Georges het volgende:
Er worden geen alternatieven aangedragen. De verslaving is een voldongen feit.
De hoofdrolspelers proberen ook niet om een alternatief te vinden.
Ik vind dat een beetje te makkelijk.
Ok, even los van dit, vond jij het wel een hele goede film?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Alternatieven zijn er volgens mij niet in de optiek van de in Requim geportreteerde junks.
Of beter: ze zijn er wel, alleen (h)erkennen ze ze niet als zodanig. Een alternatief voor dope zoeken is voor hen als vloeken in de Pauluskerk.
Makkelijk is het zeker: the easy way out.
Spuiten/slikken en vergeten... (en denken alles wat je wilde bereiken ook daadwerkelijk bereikt te hebben) .
Dit is de realiteit, zoals jij het beschrijft...quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:51 schreef Georges het volgende:
[..]
Ok, dat kan kloppen. Dat soort verslavingen zijn ernstig, kan me er wat bij voorstellen.
Maar het beeld is verder erg eenzijdig of simpel, hoe je het noemen wilt.
Er worden geen alternatieven aangedragen. De verslaving is een voldongen feit.
De hoofdrolspelers proberen ook niet om een alternatief te vinden.
Ik vind dat een beetje te makkelijk.
Voeg hier maar Pink Floyd-The Wall aan toequote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:01 schreef Oksel het volgende:
.. kijk hem eerst een paar keer in nuchtere toestand. Daarna een paar keer kijken in dronken toestand. Daarna pak je een goede XTC pil, en ga je lekker bier drinken.. en kijk hem daarna nog eens..Istie in 1 keer een stuk heftiger.
Zelfde verhaal met Natural Born Killers & Fear and Loathing in Las Vegas.. films die alleen maar beter worden onder invloed van..
Een van de beste ooit. ( wat mij opviel vorig jaar was dat ze 'Lux Aeterna' -het lied- ook gebruikte in de trailer van de LOTR-films. Dat vond ik niet echt passen)quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:47 schreef Tu5 het volgende:
[..]
Die soundtrack is echt vet!![]()
De hele sfeer van de film, die zit ook in de Soundtrack.....
Dat is niet de realiteit. Er zijn altijd alternatieven, alleen moet je ze grijpen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 01:04 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Dit is de realiteit, zoals jij het beschrijft...
Jij begrijpt niet hoe ongelooflijk verslavend heroine is. Je bent al verslaafd voordat je het doorhebt, en dan heb je, zonder dat je het door hebt, geen alternatieven meer. De enigste kans is als je in een vroeg stadium in een afkickcentrum wordt gegooid, maar vaak hebben mensen in het begin van de verslaving nog niet door hoe slecht het voor ze is, dus gaan ze niet naar zo'n centrum. En op het moment dat ze doorhebben dat ze hun leven vergooien/vergooid hebben, is het eigenlijk al te laat voor het afkickcentrum. Echt verslaafden kunnen die stap dan al niet meer maken, ze denken alleen nog aan het krijgen van een nieuw shotje.quote:Op vrijdag 10 september 2004 23:36 schreef Georges het volgende:
[..]
Dat is niet de realiteit. Er zijn altijd alternatieven, alleen moet je ze grijpen.
In de film is dat niet eens aan de orde.
Erg overrated, die film.
Tuurlijk mag dat, ben het echter absoluut niet met je eens. Zeg eens wat jij een goede film vindtquote:Op zaterdag 11 september 2004 02:27 schreef Savonarola het volgende:
Ook bij de tweede keer kijken vond ik het maar een makkelijk en pathetisch prulwerkje, waarin allerhande filmische truukjes en electronica het onvermogen van de regisseur maskeren,
Mag dat ook?
Bovendien is het niet aardig om een oud vrouwtje zo te pesten; heb er wel smakelijk om moeten lachen overigens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. De schoonmaakscene.. Ik ben het dan ook wel met de mensen eens die vinden dat de verhaallijn rondom Sara het beste was. En in tegenstelling tot bij Tijn wekte zij bij mij wel ontzettend veel sympathie op. Vooral als ze bij de TV-zender komt. En ook haar bejaarde vriendinnen. Het is gewoon een erg creepy sfeertje wat ze om die Sara weten te bouwen. En dat vind ik heel erg knap.
Jennifer Connelly. Wat een prachtige vrouw. Wat een tragisch personage. Je zou aan de drugs willen om bij haar te kunnen zijn, maar tegelijkertijd wil je door haar helemaal niet aan de drugs. Samen met Nicole Kidman vind ik haar toch wel een van de beste actrices van de laatste tijd. En dat bewijst ze in deze film maar al te goed.
Darren Aronofsky. Die herhalende snuif/spuit/slikscenes zijn echt goed. Sowieso zijn hele gefilm en hoe alles door elkaar loopt vind ik erg geslaagd. Ik blijf erbij: Pi vind ik beter. Maar toch. Je ziet aan beide duidelijk dat ze van dezelfde hand komen. En dat is toch knap..
Jared Leto was ook heel goed, maar dat deed me toch minder dan de rest. Ook al was die gapende wond in z'n arm ook niet prettig om te kijken.
Dat oude vrouwtje kreeg dus een oscar nominatie door een plat rolletje te spelen?quote:Op zaterdag 11 september 2004 03:08 schreef Savonarola het volgende:
De karakters zijn zo plat als een dubbeltje
Ik weet het niet meer, maar het was wel het punt waar de mensen het meeste moeite mee haddenquote:Op zaterdag 11 september 2004 11:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat was het nou ookalweer?
1. No red meat.
2. No refined sugar.
3. ???
3. No sexquote:Op zaterdag 11 september 2004 11:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat was het nou ookalweer?
1. No red meat.
2. No refined sugar.
3. ???
Toffe avatar en ondertitel!quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:46 schreef Thomas B. het volgende:
Ik keek em voor het eerst toen ik kneiterstoned was... dan is ie echt eng
Heb em nu op dvd en ga em binnenkort wel weer is kijken.
whahaquote:Op zaterdag 11 september 2004 19:03 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Toffe avatar en ondertitel!
Lijkt me wel.quote:Op zaterdag 11 september 2004 20:11 schreef Thomas B. het volgende:
whaha
Dit is toch toeval neem ik aan??
De website is in het begin een beetje in dezelfde stijl als de dvd.quote:Op zaterdag 11 september 2004 21:06 schreef kiw het volgende:
de site is trouwens echt te gruwelijk, net zo bizar bijna als de film. voor zover een webiste bizar kan zijn
www.requiemforadream.com
iddquote:Op zaterdag 11 september 2004 23:35 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De website is in het begin een beetje in dezelfde stijl als de dvd.
Daar is het menuutje ook net alsof je naar een homeshopping programma zit te kijken ...
oew ik ga effe kijken... heb de dvd pas sinds vandaag dus ik moet de extra's allemaal nog zienquote:Op zaterdag 11 september 2004 23:49 schreef kiw het volgende:
[..]
idd
maar je moet verderklikken. bij het stuk over sara ga je echt schrikken (tenminste ik deej dat)
Hier kun je de CD kopenquote:Op woensdag 1 december 2004 15:25 schreef Hepyro het volgende:
* Hepyro geeft even een heel klein schopje...
Weet iemand trouwens hoe ik aan de officiële soundtrack kan komen van deze film en zo ja, waar ik die kan kopen? (Oja, graag ook de namen van de nummers die in de film voorkomen, ik heb namelijk geen flauw benul)
quote:Op zaterdag 27 november 2004 12:21 schreef haagse_elfje het volgende:
ik heb hem gezien ik vond hem echt super gaaf gemaakt, btje in de stijl van donnie darko
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want dan heb ik m lang geleden al ooit gezien.
Muziek vind ik briljant, reden genoeg om de film nog een keer te gaan zien....maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
Heb je deze film dan nog nooit gezien?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:30 schreef Shogo het volgende:
Gaat hem denk ik wel kijken wil deze al een lange tijd zien.
Nee nooit gezien.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:33 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Heb je deze film dan nog nooit gezien?
Schaam jezelf, maar als je nu in een blije stemming verkeert, zou ik de film niet kijken.
Ook niet kijken wanneer je depressief bent of onder invloed van drugs.
Je mag hem slecht vinden, wat mij betreft. (Al ben ik dat niet met je eens.) Maar waarom vind je hem ongeloofwaardig? Wat gebeuren er voor dingen die volgens jou onwaarschijnlijk zijn?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:24 schreef jamsen het volgende:
ongeloofwaardige baggerfilm
Dit is een film over drugs, geen thriller, horror of actiefilm. Je kunt nogal moeilijk een uitgebreid verhaal in een film proppen die eigenlijk de neerwaardse spiraal van een aantal verslaafde personen wil laten zien.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:50 schreef webfreak het volgende:
Mwah, vind 'm nogal overrated.
Puur 't feit dat de shots wat langer dan gemiddeld zijn, en dat de montage nogal apart is, wil niet zeggen dat 't een fantastische film is.
In mijn ogen is 't een veel te mager verhaal dat wordt gecompenseerd door gekke fratsen van de regisseur/editor, en dat wordt dan een 'kunstwerk' genoemd..
Doet me een beetje denken aan de film Elephant; een film die dezelfde symptonen weergeeft en eveneens zwaar overgewaardeerd is. Wat mij betreft
Kijk naar je eigen nick zeikerd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Mijn ervaring is dat deze film vooral goed wordt gevonden door mensen die pretenderen iets voor te stellen in deze wereld en overal verstand van denken te hebben. De film is gewoon overrated omdat de mensen die deze film goed vinden, vaak de neiging hebben om hun mening het hardst te verkondigen omdat ze diep van binnen weten dat ze proberen iets te zijn, terwijl dat niet zo is.
Net zoals deze mensen is deze film "het net niet".
Ben het wat Elephant betreft helemaal met je eens, wat RFAD juist helemaal niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:50 schreef webfreak het volgende:
Mwah, vind 'm nogal overrated.
Puur 't feit dat de shots wat langer dan gemiddeld zijn, en dat de montage nogal apart is, wil niet zeggen dat 't een fantastische film is.
In mijn ogen is 't een veel te mager verhaal dat wordt gecompenseerd door gekke fratsen van de regisseur/editor, en dat wordt dan een 'kunstwerk' genoemd..
Doet me een beetje denken aan de film Elephant; een film die dezelfde symptonen weergeeft en eveneens zwaar overgewaardeerd is. Wat mij betreft
Da's 1 manier om het te interpreteren; maar waar het werkelijk omgaat: heb je er geboeid naar gekeken?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:44 schreef la-nina het volgende:
Het is een deprimerende videoclip met mooie muziek![]()
Wat een ongelofelijk baggerreactiequote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Mijn ervaring is dat deze film vooral goed wordt gevonden door mensen die pretenderen iets voor te stellen in deze wereld en overal verstand van denken te hebben. De film is gewoon overrated omdat de mensen die deze film goed vinden, vaak de neiging hebben om hun mening het hardst te verkondigen omdat ze diep van binnen weten dat ze proberen iets te zijn, terwijl dat niet zo is.
Mwah, 'k heb 'm een paar keer gezien. De eerste keer was ik er wel van onder de indruk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:46 schreef Nickthedick het volgende:
Da's 1 manier om het te interpreteren; maar waar het werkelijk omgaat: heb je er geboeid naar gekeken?
Prachtig juist... die enorme anti-climax...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:51 schreef la-nina het volgende:
[..]
Mwah, 'k heb 'm een paar keer gezien. De eerste keer was ik er wel van onder de indruk.
Eigenlijk vind ik het een veels te naar verfilmd verhaal over mensen die volledig de vernieling in gaan met/door drugs.![]()
'Te' bestaat niet in mijn beleving. Waarom vind je het eigen lijk 'te', had je liever een happy ending gehad?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:51 schreef la-nina het volgende:
[..]
Mwah, 'k heb 'm een paar keer gezien. De eerste keer was ik er wel van onder de indruk.
Eigenlijk vind ik het een veels te naar verfilmd verhaal over mensen die volledig de vernieling in gaan met/door drugs.![]()
Ik haat happy endings.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:51 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Prachtig juist... die enorme anti-climax...
Nee, een happy end had die film waardeloos gemaakt,quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:53 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
'Te' bestaat niet in mijn beleving. Waarom vind je het eigen lijk 'te', had je liever een happy ending gehad?
Dat mag je best vinden; zoiets kan ik respecteren.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:57 schreef la-nina het volgende:
[..]
Nee, een happy end had die film waardeloos gemaakt,
maar met die cuts en die hele quiz-sfeer werdt het zo'n vertoning, vond ik.![]()
Jij weet overduidelijk niet waar je het over hebt...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Mooie beelden, maar ietwat traag voor mij. Ik vond het verhaal ook wat mager.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:02 schreef la-nina het volgende:
Pi daarentegen heb ik bijna ademloos zitten kijken
Ik vond het ook een goeie film hoor... alleen zijn de minpunten voor mij eerder punten die ervoor zorgen dat het geen perfecte film is i.p.v. (wat velen doen) dat ik die film de grond in probeer te boren.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:06 schreef la-nina het volgende:
Ik vond het verhaal fan-tas-tisch!![]()
En ook hier wederom knappe soundtrack.
Leuk dat smaken zo verschillen![]()
Omdat de eerste unhappy ending stamt uit 1957 (old Yeller) en unhappy endings sindsdien (alhoewel kleiner in getale) gemiddeld gezien veeeeeel betere films zijn dan films met happy endings.quote:
Volgens mij is 't wel zo'n love it or hate it film.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:10 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik vond het ook een goeie film hoor... alleen zijn de minpunten voor mij eerder punten die ervoor zorgen dat het geen perfecte film is i.p.v. (wat velen doen) dat ik die film de grond in probeer te boren.
Ben ik het niet mee eens. Er zijn films die je met een bepaalde intelligentie moet benaderen, er zijn films die je zonder intelligentie moet benaderen en er zijn films die zuigen. Ik weet vantevoren niet hoe ik zo'n film moet benaderen, dus ga ik het liefst af op m'n gevoel en bepaal later wat mijn motivatie is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:15 schreef la-nina het volgende:
[..]
Volgens mij is 't wel zo'n love it or hate it film.
Kwestie van smaak, denk ikquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:13 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Omdat de eerste unhappy ending stamt uit 1957 (old Yeller) en unhappy endings sindsdien (alhoewel kleiner in getale) gemiddeld gezien veeeeeel betere films zijn dan films met happy endings.![]()
Hmmm, dat denk ik ook weer niet. Het verhaal was niet bijster bijzonder vond ik (het gegeven wel weer), maar het is gewoon goed geacteerd en qua beelden erg interessant.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:25 schreef la-nina het volgende:
Ik doelde op het feit dat het zo'n ongewone film is, als je daar nix mee kunt,
vind je het waarschijnlijk helemaal nix, terwijl ik denk dat iedereen die die film gevolgd heeft,
hem wel goed moèt vinden!![]()
In een film zonder happy ending kun je veel verder gaan omdat het einde vaak onwaarschijnlijk wordt als je na een zwaar dramatische gebeurtenis opeens een happy ending krijgt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:30 schreef Morwen het volgende:
[..]
Kwestie van smaak, denk ikEen tranentrekker met een goed einde kan mij net zo boeien als een " Zwarte film". Tis maar net waar je zin in hebt, ik ben niet zo dat ik alles over 1 kam scheer. Actiefilms...............mja, maar op zijn tijd best leuk
Horror, docu, net zo eigenlijk. Ik bekijk het liever per film, alle films uit een bepaald genre hetzelfde beoordelen is iets te makkelijk.
Ik snap je wel, hoorquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:35 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
In een film zonder happy ending kun je veel verder gaan omdat het einde vaak onwaarschijnlijk wordt als je na een zwaar dramatische gebeurtenis opeens een happy ending krijgt.
Ik vond hem ook niet zo geweldig, maar ik hou sowieso niet van Darren Aronofsky.quote:Op donderdag 21 augustus 2003 03:06 schreef twiFight het volgende:
in tegenstelling tot de algemene mening vond ik er geen zak aan
*proest*quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Oei.......eh..........ik ben LOTR-fan, big time, daar zit wel van alles in denk ikquote:
Dus niet... ik haat LotR. Het is (in mijn opinie) dom, plat en slecht geedit. Sorryquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:55 schreef Morwen het volgende:
[..]
Oei.......eh..........ik ben LOTR-fan, big time, daar zit wel van alles in denk ik![]()
Mag hoor, maar ik reageerde niet op jouquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 04:12 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dus niet... ik haat LotR. Het is (in mijn opinie) dom, plat en slecht geedit. Sorry![]()
teveel tvgidsen gelezen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:35 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
In een film zonder happy ending kun je veel verder gaan omdat het einde vaak onwaarschijnlijk wordt als je na een zwaar dramatische gebeurtenis opeens een happy ending krijgt.
Nee, ik heb eens nagedacht... zou je ook eens moeten doen.quote:
Weet ik, maar jij reageerde ook op mijn post toen ik het niet tegen jou had.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 04:15 schreef Morwen het volgende:
[..]
Mag hoor, maar ik reageerde niet op jou![]()
En dat deed ik niet? Mijn oprechte excuses voor eventuele blauwe tenenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 04:48 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik was toen wel zo vriendelijk om jou normaal te behandelen.
Ik wees je iig niet af.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 04:52 schreef Morwen het volgende:
[..]
En dat deed ik niet? Mijn oprechte excuses voor eventuele blauwe tenen![]()
op dit moment?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 04:46 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Nee, ik heb eens nagedacht... zou je ook eens moeten doen.![]()
je lektquote:
Elk moment is een goed moment.quote:
soms zijn er objecten die een goede overpeinzing in de weg zittenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 05:10 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Elk moment is een goed moment.![]()
Dan moet je ze of: uit de weg ruimen, of: ergens anders gaan overpeinzen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 05:12 schreef wonko het volgende:
[..]
soms zijn er objecten die een goede overpeinzing in de weg zitten
alsof die objecten plaatsgebonden zijnquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 05:13 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dan moet je ze of: uit de weg ruimen, of: ergens anders gaan overpeinzen.![]()
Als die 'objecten' zich alleen in je eigen psyche bevinden... dan zijn het ook niet daadwerkelijk 'objecten' of wel?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 05:14 schreef wonko het volgende:
[..]
alsof die objecten plaatsgebonden zijn
drank...anders zou ik een psycheprobleem hebbenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 05:19 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als die 'objecten' zich alleen in je eigen psyche bevinden... dan zijn het ook niet daadwerkelijk 'objecten' of wel?
Was het een drankverspreking?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 05:22 schreef wonko het volgende:
[..]
drank...anders zou ik een psycheprobleem hebben
joh...zou het? maar toen...gaat het nog ergens over of wat?quote:
Verslaving aan macht, geld, drugs, bezittingen... ze komen allemaal aanbod in deze films. Jammer dat je niet het verhaal doorhebt... luister goed naar de muziek... lente, zomer, herfst, winter... van goed naar erg fucked up.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 05:51 schreef piet_pelle het volgende:
Wat is nou de hele achterliggende gedacht bij deze film? Don't use drugs? Meer kan ik er niet uit opmaken.
Leuk gedaan maar niet echt een bijzonder verhaal. Vond hem erg tegenvallen na alle ophemelende kritieken.
Fuck man... lees mijn post op de vorige blz. a.u.b.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 05:51 schreef piet_pelle het volgende:
Wat is nou de hele achterliggende gedacht bij deze film? Don't use drugs? Meer kan ik er niet uit opmaken.
Leuk gedaan maar niet echt een bijzonder verhaal. Vond hem erg tegenvallen na alle ophemelende kritieken.
No use, some people don't live in the same world as we do... and why should they?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 05:55 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Fuck man... lees mijn post op de vorige blz. a.u.b.![]()
hoe heeft u gekeken...met 1 hersencel of een halve? lijkt me vrij voor de hand liggendquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 05:51 schreef piet_pelle het volgende:
Dus... mensen die niet goed lezen bekijken films waarschijnlijk ook niet op de juiste wijze?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 05:58 schreef Vampier het volgende:
[..]
No use, some people don't live in the same world as we do... and why should they?
zo laag...je lijkt wilders welquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 06:02 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dus... mensen die niet goed lezen bekijken films waarschijnlijk ook niet op de juiste wijze?
Wat doen die mensen dan hun hele leven? Stemmen op rechts?![]()
Als dat zo was... zou ik je juist prijzen.quote:
verrek..het is mijn foutquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 06:07 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als dat zo was... zou ik je juist prijzen.![]()
Als ik Wilders was... zou ik het inpeperen.quote:
jij trapt alleen maar na...is heel iets anders...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 06:15 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als ik Wilders was... zou ik het inpeperen.![]()
Ja, ik ben iets nieuws. Mensen zullen zeker op mij stemmen als ik zou meedoen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 06:17 schreef wonko het volgende:
[..]
jij trapt alleen maar na...is heel iets anders...
als beste sorteermachine gok ikquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 06:31 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ja, ik ben iets nieuws. Mensen zullen zeker op mij stemmen als ik zou meedoen.![]()
T gaat bij deze film dan ook voornamelijk om de vorm, hoe de film is geedit en de opbouw (of afbraak) van de ontwikkelingen die met verslaving te maken hebben. In die zin is de film vrij ongeevenaard, weinig films zijn er in geslaagd zo'n snelkookpan-effect te bereiken door het opeenstapelen van beelden en muziek.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 05:51 schreef piet_pelle het volgende:
http://www.mikeymo.nl/music/quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:37 schreef MikeyMo het volgende:
Ik zal binnenkort eens mijn eigen remix van de soundtrack posten...
Voor zover ik me kan herinneren was het einde niet onduidelijk. It's all gone horribly wrong. Niet echt open eindjes toch?quote:Op maandag 20 september 2010 14:25 schreef DeBassist het volgende:
Requiem For A Dream #2
http://www.imdb.com/title/tt0180093/
Heb net deze film gezien en was eigenlijk bijna voor het eerst best geschokt door een film.
je leeft al erg snel mee met de hoofdpersonen en al helemaal met Marion![]()
Ik vraag me alleen wel af hoe de film nou afloopt, het is wel nogal een onbevredigend einde
al met al wel één van de betere films die ik ooit gezien heb![]()
nog meer mensen deze film gezien ?
geen open einde idd, maar ik was wel benieuwd of Marion en harry elkaar nog zouden zien (misschien hoopte ik stiekem op een happy endingquote:Op maandag 20 september 2010 14:27 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Voor zover ik me kan herinneren was het einde niet onduidelijk. It's all gone horribly wrong. Niet echt open eindjes toch?
Het is een schokkend einde, mee eens, maar een schokkend einde die past bij een schokkende film. Een geweldig werk van Aronofsky, die mij tot nu toe nog nooit teleurgesteld heeft!
Inderdaad, einde is overduidelijk: En ze leefden nog ellendig lang en ongelukkig. Allemaal.quote:Op maandag 20 september 2010 14:27 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Voor zover ik me kan herinneren was het einde niet onduidelijk.
T is echt een behoorlijk matige film hoor.quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:46 schreef Tchock het volgende:
Waa, topic uit 2003Tof dat 'ie vanavond op tv is, als ik in de stemming ben ga ik zeker kijken
En anders zeer binnenkort, ik ben heel benieuwd.
Dat geloof ik niet.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
T is echt een behoorlijk matige film hoor.
Vind jij.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
T is echt een behoorlijk matige film hoor.
Ik vind de film pretentieus en saai.quote:
Ik vind 'm dit.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik vind de film pretentieus en saai.
En ik een van de beste die ik ooit heb gezienquote:Op zaterdag 1 september 2012 18:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik vind de film pretentieus en saai.
Ik was 16 toen die film uit kwam en ik hem zag op lowlands. Godver wat was ik onder de indruk. Nu zijn we 12 jaartjes verder en doet die film mij niet zoveel meer. Maar die 1ste keer dat ik hem zag:quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:41 schreef Georges het volgende:
Ik vond de film ook wel tegenvallen, zeker gezien de kritieken en het hoge cijfer op imdb.
Grootste pluspunt is Jennifer Connelly
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |