abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21874842
Het is vrij makkelijk om mensen te confronteren met minder fijne werkelijkheden vooral met afgezette gangreen-armen, lopende koelkasten en sex-shows waarbij het publiek betestaat uit een soort corpsballen/Wall-street mannetjes en dat alles filmen als een leuk videoclipje. Van dik hout zaagt men spreekwoorden.
Een film als Trainspotting, om maar eens een junkenfilm te noemen geeft tenminste nog een boeiend en origineel verhaal wat je het ene moment laat lachen en dan doet huiveren, bovendien geeft hij een nogal gedurfd en dubbelzinnig beeld van heroïneverslaving, iets wat/dat in zo'n typisch Amerikaanse film bijna niet mogenlijk is. En in rfad in ieder geval niet gebeurd: daar wordt de stichtelijke boodschap er lekker ingeramd.

De hoofdpersonen uit rfad zijn personages die alleen maar bestaan om ten onder te gaan. En vlak voor ze dat doen zeggen ze nog even tegen die andere personges dat ze er van houden, terwijl ze een traantje wegpinken (en de koelkast de wijde wereld intrekt). De karakters zijn zo plat als een dubbeltje en lijken maar een reden van bestaan hebben: gruwelijk ten onder te gaan om de kijkers uit te leggen dat drugs slecht zijn. Net zo plat als een willekeurige actie-film waarin je boeven en helden hebt.
Ik kijk wel een filmpje (clipje) van SIRE of een ander voorlichtingsbureau als ik dat wil weten. Van films verwacht ik iets meer dan sloganflauwekul. Zeker van films die visueel nogal uitgesproken pretenties hebben
vreugdevuur der ijdelheden
pi_21876476
Lofzang voor een Droom.

Ellen Burnstyn. Ik kreeg helemaal de kriebels van haar geacteer. Wat vreselijk goed. Ze steelt de show in de film. Vooral die
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. De schoonmaakscene. . Ik ben het dan ook wel met de mensen eens die vinden dat de verhaallijn rondom Sara het beste was. En in tegenstelling tot bij Tijn wekte zij bij mij wel ontzettend veel sympathie op. Vooral als ze bij de TV-zender komt. En ook haar bejaarde vriendinnen. Het is gewoon een erg creepy sfeertje wat ze om die Sara weten te bouwen. En dat vind ik heel erg knap.
Jennifer Connelly. Wat een prachtige vrouw. Wat een tragisch personage. Je zou aan de drugs willen om bij haar te kunnen zijn, maar tegelijkertijd wil je door haar helemaal niet aan de drugs. Samen met Nicole Kidman vind ik haar toch wel een van de beste actrices van de laatste tijd. En dat bewijst ze in deze film maar al te goed.
Darren Aronofsky. Die herhalende snuif/spuit/slikscenes zijn echt goed. Sowieso zijn hele gefilm en hoe alles door elkaar loopt vind ik erg geslaagd. Ik blijf erbij: Pi vind ik beter. Maar toch. Je ziet aan beide duidelijk dat ze van dezelfde hand komen. En dat is toch knap. .
Jared Leto was ook heel goed, maar dat deed me toch minder dan de rest. Ook al was die gapende wond in z'n arm ook niet prettig om te kijken.
pi_21877219
Wat was het nou ookalweer?

1. No red meat.
2. No refined sugar.
3. ???
pi_21879917
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 03:08 schreef Savonarola het volgende:
De karakters zijn zo plat als een dubbeltje
Dat oude vrouwtje kreeg dus een oscar nominatie door een plat rolletje te spelen?

Verder begrijp ik niet waarom sommigen zo klagen over het feit dat de hoofdrolspelers ten ondergaan. Is dat zo raar dan? Er zijn ongelofelijk veel mensen die ten onder gaan aan de heroine, en met deze film wordt die ondergang enkel uitgebeeld. Zo gaat dat wel vaker bij films he!

Ow en deze film vindt ik zeker niet overrated!
pi_21880102
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:18 schreef Tom_Tom- het volgende:

1. No red meat.
2. No refined sugar.
3. ???
Ik weet het niet meer, maar het was wel het punt waar de mensen het meeste moeite mee hadden
Houd van een lijntje.
pi_21880114
Paar dagen terug gezien op dvd, maat van me zei "Dit is wel een leuke film moet je ff alleen kijken op je kamer is wel een goeie film".

Voelde me behoorlijk kut aan het eind verder wel een goeie film natuurlijk
  zaterdag 11 september 2004 @ 17:25:43 #157
27648 Weakling
available in strong mint
pi_21883365
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:18 schreef Tom_Tom- het volgende:

1. No red meat.
2. No refined sugar.
3. ???
3. No sex
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_21883840
Ik keek em voor het eerst toen ik kneiterstoned was... dan is ie echt eng
Heb em nu op dvd en ga em binnenkort wel weer is kijken.
pi_21885525
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 17:46 schreef Thomas B. het volgende:
Ik keek em voor het eerst toen ik kneiterstoned was... dan is ie echt eng
Heb em nu op dvd en ga em binnenkort wel weer is kijken.
Toffe avatar en ondertitel!
pi_21886856
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 19:03 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Toffe avatar en ondertitel!
whaha
Dit is toch toeval neem ik aan??

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2004 20:12:14 ]
pi_21887129
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 20:11 schreef Thomas B. het volgende:
whaha
Dit is toch toeval neem ik aan??
Lijkt me wel. .
pi_21887889
de site is trouwens echt te gruwelijk, net zo bizar bijna als de film. voor zover een webiste bizar kan zijn

www.requiemforadream.com
  zaterdag 11 september 2004 @ 21:09:44 #163
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_21887965
Als er één website vaag is....
pi_21889034
Ik hebde film vorige week gezien,
toevallig kwam ie gister op de tv en heb ik hem opgenomen

De eerste keer kreeg ik kriebels aan het einde van Sara en die 2 vriendinnen...de muziek die zich opbouwt maakt het geheel precies goed!!
Samen met Donnie Darko beste film in maanden die ik heb gezien ( klinkt mischien weer te overdreven )
Correct en tevens juist...
pi_21889458
Donnie Darko vond ik ook maaster, maar ik vond dat konijn eigenlijk maar achterlijk.
RFAD is gewoon een realistisch, maar heel bizar scenario. En echt heel ziek in beeld gebracht met van die mindfuckende muziek erbij. Die koelkast bijvoorbeeld als Sara zo achter die stoel zit... kneiterziek
  zaterdag 11 september 2004 @ 22:36:45 #166
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_21889623
Wat een vage site!
pi_21890056
Die scene uit Lamon's avatar vind ik trouwens misschien wel de mooiste.
pi_21890863
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:06 schreef kiw het volgende:
de site is trouwens echt te gruwelijk, net zo bizar bijna als de film. voor zover een webiste bizar kan zijn

www.requiemforadream.com
De website is in het begin een beetje in dezelfde stijl als de dvd.
Daar is het menuutje ook net alsof je naar een homeshopping programma zit te kijken ...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2004 23:36:40 ]
pi_21891157
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 23:35 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

De website is in het begin een beetje in dezelfde stijl als de dvd.
Daar is het menuutje ook net alsof je naar een homeshopping programma zit te kijken ...
idd

maar je moet verderklikken. bij het stuk over sara ga je echt schrikken (tenminste ik deej dat )
pi_21891629
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 23:49 schreef kiw het volgende:

[..]

idd

maar je moet verderklikken. bij het stuk over sara ga je echt schrikken (tenminste ik deej dat )
oew ik ga effe kijken... heb de dvd pas sinds vandaag dus ik moet de extra's allemaal nog zien
  zondag 12 september 2004 @ 00:43:21 #171
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_21892157
Ik voelde me echt klote na het zien van Requiem for a Dream !
Maar dat is denk ik de hele bedoeling van de film...
  dinsdag 9 november 2004 @ 21:54:03 #172
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_23203161
ook maar eens gekeken na er zo veel over gehoord te hebben....

het grootste deel van de film deed me niet bijzonder veel....prima acteerwerk, maar hier en daar wat te makkelijk en te voorspelbaar...alleen van het einde werd ik bijzonder onrustig; de vervreemdende manier van filmen raakte me daar wel, itt tot de rest van de film...

mijn mening: prima film, maar niet het meesterwerk waar ik op gehoopt had...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_23601947
Deze film vond ik zo ongelovelijk indrukwekkend dat ik er gewoon stil van werd zo mooi....

Ik had in ieder geval nooit verwacht dat ik deze film zo goed zou vinden want de vorige film van dezelfde regisseur (Darren Arnofsky) was 'Pi' en die vond ik net iets te onsamenhangend, te vaag enzo dus toen ik Requiem erin douwde waren mijn verwachtingen niet al te hoog gespannen.

Maar uiteindelijk na het zien van Requiem had ik niet gedacht dat het zo'n ongelovelijke indruk op mij zou maken en ik weet niet hoe dat precies komt, de film raakte mij en zet je aan het denken op de een of andere manier...bijna magisch.

De originele tekst heb ik op een andere locatie op I-net elders geplaatst maar deze versie is lichtelijk aangepast ©

[ Bericht 0% gewijzigd door eruitgeflikkerd_18022015_ op 27-11-2004 02:12:21 (Tekstaanpassing) ]
  zaterdag 27 november 2004 @ 02:14:25 #174
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23602015
Je bent je er toch wel van bewust dat die reactie in literair-esthetisch opzicht totaal niet verantwoord is, he Hepyro?
...dass wir fliegen.
  zaterdag 27 november 2004 @ 12:21:33 #175
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_23604723
ik heb hem gezien ik vond hem echt super gaaf gemaakt, btje in de stijl van donnie darko
don't give me that fucking bullshit
  zaterdag 27 november 2004 @ 12:23:11 #176
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23604753
fantastische film, maar daar is toch al een topic over
pi_23628367
idd een briljante film, met een evenzo briljante soundtrack
pi_23695107
* Hepyro geeft even een heel klein schopje...
Weet iemand trouwens hoe ik aan de officiële soundtrack kan komen van deze film en zo ja, waar ik die kan kopen? (Oja, graag ook de namen van de nummers die in de film voorkomen, ik heb namelijk geen flauw benul)
pi_23697893
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:25 schreef Hepyro het volgende:
* Hepyro geeft even een heel klein schopje...
Weet iemand trouwens hoe ik aan de officiële soundtrack kan komen van deze film en zo ja, waar ik die kan kopen? (Oja, graag ook de namen van de nummers die in de film voorkomen, ik heb namelijk geen flauw benul)
Hier kun je de CD kopen
Zo moeilijk is dat toch niet?

Track List :
Summer Overture
Party
Coney Island Dreaming
Party
Chocolate Charms
Ghosts Of Things To Come
Dreams
Tense
Dr. Pill
High On Life
Ghosts
Crimin' & Dealin'
Hope Overture
Tense
Bialy & Lox Conga
Cleaning Apartment
Ghosts-Falling
Dreams
Arnold
Marion Barfs
Supermarket Sweep
Dreams
Sara Goldfarb Has Left The Building
Bugs Got A Devilish Grin Conga
Winter Overture
Southern Hospitality
Fear
Full Tense
Beginning Of The End, The
Ghosts Of A Future Lost
Meltdown
Lux Aeterna
Coney Island Low

Je kunt hem ook (betaald) downloaden op www.allofmp3.com
Kost je maar ¤0,80 ofzo

[ Bericht 1% gewijzigd door Enemy op 01-12-2004 17:37:22 ]
pi_23710640
Tnx voor je info Enemy maar ik heb geen Creditcard enzo dus hopelijk hebben ze die CD ook gewoon in de winkel? Nouja, ik ga iig straks ff kijken of ie te koop is hier in het winkelcentrum en zo niet dan meld ik dat wel weer hier.
  donderdag 2 december 2004 @ 12:45:44 #181
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23711739
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 12:21 schreef haagse_elfje het volgende:
ik heb hem gezien ik vond hem echt super gaaf gemaakt, btje in de stijl van donnie darko

Al was DD wel wat later
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 13 maart 2005 @ 11:51:49 #182
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_25504337
Heb net de soundtrack deels beluisterd, de muziek werd namelijk gebruikt in Wie is de mol en ik herkende hem en vond het erg mooi.
Ik lees hierboven dat ik hem dus herken van LOTR omdat het bij een trailer daarvan gebruikt is. (heb toen de cd van LOTR gevonden, stond die muziek er niet op...)
Ik ben nog aan het twijfelen of ik deze film gezien heb, maar volgens mij wel.
Zitten de volgende scenes er in:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want dan heb ik m lang geleden al ooit gezien.
Muziek vind ik briljant, reden genoeg om de film nog een keer te gaan zien.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_25504671
Jep, dat is 'em
pi_25507600
OST is idd zeer genoeg... is alleen wel een beetje depri muziek... maar wel goed
  zondag 13 maart 2005 @ 17:24:09 #185
89723 RealKnuckles
In ONZ geen lastige dingen pos
  woensdag 3 augustus 2005 @ 23:16:26 #186
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29409646
Deze film komt zometeen op Net 5 (00:20).
Ik ga 'm in elk geval kijken!
pi_29410112
Ik heb de film al 2 jaar op DVD. Ligt ook in de budgetbakken van de FRS voor 5 euro.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_29410188
Gaat hem denk ik wel kijken wil deze al een lange tijd zien.
pi_29410295
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 23:30 schreef Shogo het volgende:
Gaat hem denk ik wel kijken wil deze al een lange tijd zien.
Heb je deze film dan nog nooit gezien?
Schaam jezelf, maar als je nu in een blije stemming verkeert, zou ik de film niet kijken.
Ook niet kijken wanneer je depressief bent of onder invloed van drugs.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_29410376
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 23:33 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Heb je deze film dan nog nooit gezien?
Schaam jezelf, maar als je nu in een blije stemming verkeert, zou ik de film niet kijken.
Ook niet kijken wanneer je depressief bent of onder invloed van drugs.
Nee nooit gezien.
Maar daarom nu een mooie kans om dat goed te maken en ach je weet wat B & A zeggen 'wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen'.
pi_29415005
Ik heb toen erg moeten lachen om dat stuk met die koelkast.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 02:28:55 #192
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29415116
Ik vond het een hele goede film. De muziek is goed, verhaal is goed, acteren is goed, gewoon goed en het zet je ergens aan tot nadenken dus dat maakt het super goed.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 09:14:18 #193
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29417557
Requiem For A Dream #2

Dat topic is veel uitgebreider.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_29433384
Ik ga de film zo ook kijken, 0:25 RTL 5. Ik heb hem al eens eerder gezien, maar een film zoals deze 2 keer kijken kan geen kwaad
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:57:18 #195
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_29433474
Zeer sterke film, vooral visueel
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:05:58 #196
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_29433719
Geweldige film, maar wel wat deprimerend
Ik kijk hem met liefde eens in de paar maanden, maar vaker word je gewoon depri van Het is in elk geval een goede reminder niet aan de drugs te gaan
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:24:58 #197
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_29434201
Ik zet 'm nu op... laters.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_29434553
.
pi_29434600
Ah, nu pas.
pi_29434610
Moet je zeker een keer gezien hebben, ik vond hem wel aangrijpend. Vooral het einde is echt indrukwekkend, ook de manier waarop je het wordt gebracht is anders dan andere films, vernieuwend vond ik het wel in da topzicht.

zeker een aanrader
Ja, schrok je toch even he!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')