abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:12:37 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21009408
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:15:12 #2
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21009465
Weer zo'n topic
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:16:27 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_21009498
nog meer
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_21009527
Tof.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_21009537
Na het zien van Fahrenheit 9/11 heb ik zoiets van: wat wil die Michael Wilson nou eigenlijk met zijn documentaire 'Michael Moore Hates America'? De titel is al een leugen. Dus wat wil je nou eigenlijk?

Ik denk dat ie de aandacht probeert te leggen naar zoiets onbelangrijks als het salaris van Michael Moore. Dan denk ik: Michael Wilson heeft Fahrenheit 9/11 niet begrepen.
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:19:20 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21009562
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:15 schreef IPdaily het volgende:
Weer zo'n topic
tja, er zijn er over de matrix ook wel een stuk of 6 volgeluld.

Ik hoop alleen dat mensen nu eens wat meer gewoon een mening kunnen delen over de film ipv weer tegen elkaar iin te schreeuwen over het beleid van bush
[..]
pi_21009653
Nu gaat die film daar toevallig over
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:27:48 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21009773
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nu gaat die film daar toevallig over
mjah, maar je kan die film ook beoordelen op andere punten. Helaas zijn er een aantal mensen die stelselmatig enkel over de politieke inhoud kunnen lullen. Je kan ook over het entertainende gehalte ouwehoeren, vond je bepaalde aspecten not done en zo ja, waarom dan?
[..]
pi_21009807
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:27 schreef MikeyMo het volgende:
mjah, maar je kan die film ook beoordelen op andere punten. Helaas zijn er een aantal mensen die stelselmatig enkel over de politieke inhoud kunnen lullen. Je kan ook over het entertainende gehalte ouwehoeren, vond je bepaalde aspecten not done en zo ja, waarom dan?
Ik vond dat de camera posities beter hadden gekund.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:31:05 #10
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21009858
Ik vind hem lastig te downloaden, maar ik gebruik dan ook nog steeds Kazaa
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:31:19 #11
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_21009861
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:29 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik vond dat de camera posities beter hadden gekund.
, ik vind de acteur die GW Bush speelt niet goed.
Feyenoord!!! * Barça
pi_21010272
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:31 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

, ik vind de acteur die GW Bush speelt niet goed.
Hadden ze geen slankere acteur kunnen vinden om MM te spelen?
pi_21010621
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:49 schreef Chewie het volgende:
Hadden ze geen slankere acteur kunnen vinden om MM te spelen?
Nu je dat zegt.. Ik zat naar de hoes te kijken en daar lijkt ie niet veel groter op dan Bush. Fotofuck?
Where facts are few, experts are many.
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:09:37 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21010663
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:07 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Nu je dat zegt.. Ik zat naar de hoes te kijken en daar lijkt ie niet veel groter op dan Bush. Fotofuck?
denk het ook ja
[..]
pi_21010849
quote:

[..]

Zie je nu wel dat Moore liegt en bedriegd
pi_21010879
Michael Moore is gewoon een groot man...
pi_21011209
quote:

[..]

dat was me al eerder opgevallen

zie deze vergelijking..

Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:52:05 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21011319
als je dan gaat bedenken dat er medlingen zijn dat hij nu nog veel dikker zou zijn dan destijd met BfC...
[..]
pi_21011522
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:52 schreef MikeyMo het volgende:
als je dan gaat bedenken dat er medlingen zijn dat hij nu nog veel dikker zou zijn dan destijd met BfC...
Dit is een foto van de premiere in New York in juni

[edit]foto's van imdb kun je dus niet linken[/edit]

Foto op filmposter lijkt me fotofuck of een hele oude foto van MM

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2004 15:07:00 ]
pi_21012500

Weet iemand waar je deze kan krijgen?
pi_21013074
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:54 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]
Donner in Rotterdam heeft hem liggen

Maar vond het zelf nogal een (zeer)slecht geschreven boek, maar dat was Stupid White Men ook eigenlijk.
pi_21013202
Loopt het dan niet op veel punten gelijk met F9/11?
pi_21015015
quote:
Dat is inderdaad nogal logisch omdat men nooit had kunnen winnen van de VS met behulp van chemische wapens, zelfs al zou men een atoombom hebben dan was met nog niet in staat geweest deze in stelling te brengen tegen de VS.
Men wist dat de VS zou winnen, het was voor hen het beste om de schijn hoog te houden dat het land totaal onschuldig was.
Dus zelfs als Irak WMD had dan waren die lang niet zo gevaarlijk als de regering Bush ons wilde doen geloven?
pi_21015250
Afgelopen vrijdag naar deze film geweest (in de cinnecitta in tilburg mogen ze wel eerst nog eens airco aanschaffen)

Ik vond er niet veel nieuws in zitten in de film, enkele andere mensen die mee waren die waren echt pissed na de film dat ze nu pas de ogen openden, maar dan heb ik zoiets dan moet je toch wat meer nieuws vergaren, en had je op die manier ook een stuk van die film wel uit kunnen destileren.

Wat wel nieuws was voor mij was het verhaal dat er maar 11.000 troepen naar afghanistan zijn geweest.

Bij zijn coaltie verhaal vond ik hem veel feiten achterwege laten, door alleen de kleine spelers te noemen, en even te vergeten dat ook engeland en autralie wel reelijk bijgedragen hebben aand e aanval op irak. (maar ja dat is ook hoe de andere kant van de media werkt)

Het meest hilarische, en tegelijkertijd ook trieste aan de film was toch wel het recruteringsverhaal van soldaten. Dat veel mensen uit kansarme gebeieden maar in het leger gaan omdat er in de vs geen studiefinaciering is zoals wij dat kennen.

En dan die kort geknipte mariniers, bij die jongens wat wil je worden?
antw:muziekant
Oh dan moet je in in het leger komen, de marine helpt je wel met je muziek carriere
pi_21015626
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 18:12 schreef Basp1 het volgende:
enkele andere mensen die mee waren die waren echt pissed na de film dat ze nu pas de ogen openden,
die mensen zagen de film voor waarheid aan? ik zou ze maar niet meenemen naar independence day of the day after tomorrow, dan raken ze pas echt overstuur..
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_21015704
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 18:29 schreef Hayek het volgende:

[..]

die mensen zagen de film voor waarheid aan? ik zou ze maar niet meenemen naar independence day of the day after tomorrow, dan raken ze pas echt overstuur..
pi_21015903
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 18:29 schreef Hayek het volgende:

[..]

En nu eens inhoudelijk reageren, want dat zouden die mensen wel kunnen.
pi_21016117
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 18:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En nu eens inhoudelijk reageren, want dat zouden die mensen wel kunnen.
dat had ik al gedaan

ik begrijp niet dat er zoveel kritiekloze mensen zijn die alles slikken wat ze voor zich krijgen, in de film zelf is de tegenstrijdigheid en eenzijdigheid overduidelijk te zien, in de vorige topics zijn er ook al talloze leugens aan bod gekomen... hoe kun je dan nog deze film als waarheid zien

voor mij heeft het evenveel waarde als een toespraak van bush, veel amusement, weinig realiteit.
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 18:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:

en jou had ik wel wat hoger ingeschat dan de gemiddelde nederlander die schaapachtig met de anti-bush mode meeloopt..zelfs m'n broer (die fanatiek SP-lid is) nam de docu niet serieus

het lijkt wel alsof veel mensen niet begrijpen dat je geen fan van Moore hoeft te zijn wanneer je het oneens bent met Bush en visa-versa.
pi_21016525
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 18:57 schreef Hayek het volgende:

[..]

dat had ik al gedaan
Ow dat gekopieerde stukje uit hp de tijd.

Waar ik pas later achter kom omdat ik de thread wat verder doorlees. Damn wie is er dan erg, Micheal Moore, die een subjectieve documatiere maakt of iemand waarmee je een discussie probeert te voeren, en waarvan je mag uitgaan dat hij eigen woorden verzint. Als jij de auteur van dat stukje zou zijn dan neem ik deze woorden terug.
quote:
ik begrijp niet dat er zoveel kritiekloze mensen zijn die alles slikken wat ze voor zich krijgen, in de film zelf is de tegenstrijdigheid en eenzijdigheid overduidelijk te zien, in de vorige topics zijn er ook al talloze leugens aan bod gekomen... hoe kun je dan nog deze film als waarheid zien
Ik heb nergens beweeerd dat deze mensen de film totaal als waarhied beschouwden, maar ze hadden wel reele vragen over hoe het nu zat met de olie leiding in afghanistan, de dubieze handelsrelateis met SA en de familie bush, de carlyle group, halliburton, enz..
quote:
voor mij heeft het evenveel waarde als een toespraak van bush, veel amusement, weinig realiteit.
Van een president zou je toch nog wel wat waarheden mogen verwachten, maar als die het al niet eens voor elkaar krijgt om zonder leugens/ halve waarheden beslissingen door te drukken hoe moet dan een burger nog het onderschied kunen maken tussen al die propaganda.
quote:
het lijkt wel alsof veel mensen niet begrijpen dat je geen fan van Moore hoeft te zijn wanneer je het oneens bent met Bush en visa-versa.
Ach Moore brengt tenminste de discussie op gang, en opent voor sommige mensen de ogen zodat ze mischien eens wat kritischer naar de amerikaanse berichtgeving gaan kijken.
pi_21019109
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:54 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]
De AKO heeft hem iig.
stop listening bad music
pi_21022914
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 18:57 schreef Hayek het volgende:

[..]

dat had ik al gedaan

[..]

en jou had ik wel wat hoger ingeschat dan de gemiddelde nederlander die schaapachtig met de anti-bush mode meeloopt..zelfs m'n broer (die fanatiek SP-lid is) nam de docu niet serieus

Ik heb aan het einde van het vorige topic een stuk geschreven waar ik achter sta. Ik ben van mening dat je de docu zeker serieus kunt nemen als je weet dat er hier en daar gekloot is met tijdstippen. Jij doet alsof de docu een aaneenschakeling van leugens is. De film duurt twee uur en er zijn een hoop dingen die je niet kunt ontkennen.

De leugens die ik vernomen heb zijn van die kleine dingetje waar alleen de mierenneukers blijkbaar van wakker liggen.
pi_21023292
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 00:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Ik heb aan het einde van het vorige topic een stuk geschreven waar ik achter sta. Ik ben van mening dat je de docu zeker serieus kunt nemen als je weet dat er hier en daar gekloot is met tijdstippen. Jij doet alsof de docu een aaneenschakeling van leugens is. De film duurt twee uur en er zijn een hoop dingen die je niet kunt ontkennen.
Het is geen aaneenschakeling van leugens, maar wel van foute suggesties, dat is het hele punt hier. ik heb er zelf al een aantal genoemd in het vorige topic, maar praktisch alles wat moore laat zien (en juist niet laat zien) geeft een totaal fout beeld.
Het is vergelijkbaar met de propaganda van Hitler, toen deze aan het einde van de oorlog steeds meer troepen verloor probeerde hij de steun van het volk achter zich te krijgen. Wat hij deed was zoeken naar kleine veldslagen die wel werden gewonnen, samen met wat heldhaftige duitsers die de overwinning vierden werd dit uitgezonden. Is zo'n filmpje een leugen? Nee want de beelden waren echt en er werden ook wel kleine slagen gewonnen, maar het beeld wat hij ermee opriep was totaal verkeerd, en dat is ook het geval bij Moore.
quote:
De leugens die ik vernomen heb zijn van die kleine dingetje waar alleen de mierenneukers blijkbaar van wakker liggen.
om een voorbeeld te noemen, een van de belangrijkste punten in moore's docu was dat de inval van Afghanistan niet was bedoeld tegen terrorisme, maar om de oliebedrijven te helpen het gebied te exploiteren middels een oliepijplijn. dit is een grote leugen omdat dat project al in 1998 is afgeblazen, waarmee moore's hele punt onderuit wordt gehaald.
verder zijn er talloze andere leugens die al in het vorige topic zijn besproken
pi_21023556
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 19:15 schreef Basp1 het volgende:

Ow dat gekopieerde stukje uit hp de tijd.
uit welke HP de tijd is het gekopieerd? ik ben wel benieuwd
quote:
Ik heb nergens beweeerd dat deze mensen de film totaal als waarhied beschouwden, maar ze hadden wel reele vragen over hoe het nu zat met de olie leiding in afghanistan, de dubieze handelsrelateis met SA en de familie bush, de carlyle group, halliburton, enz..
ik vond dat moore het wel opblies, het is vrij normaal dat een land onderhandelingen voert met andere landen over olie, moore deed het voorkomen alsof dit een soort van corruptie was.
quote:
Van een president zou je toch nog wel wat waarheden mogen verwachten, maar als die het al niet eens voor elkaar krijgt om zonder leugens/ halve waarheden beslissingen door te drukken hoe moet dan een burger nog het onderschied kunen maken tussen al die propaganda.
dat een president propaganda gebruikt is nogal begrijpelijk. Het zijn ook niet perse leugens, maar wel foute suggesties zoals die ook door Moore worden gebruikt.
Bijvoorbeeld:
Bush: "Sinds mijn aantreden als president is de werkloosheid met 18% gedaald" <applaus>
feit: de werkloosheid is gedaald vanwege de lagere dollarkoers en de verslechterde concurrentiepositie van azië
suggestie: Bush is een goede president die door zijn daadkrachtige beleid de werkloosheid heeft weten terug te dringen.

Op deze manier kun je dus eigenlijk propaganda vertellen zonder te liegen.
quote:
Ach Moore brengt tenminste de discussie op gang, en opent voor sommige mensen de ogen zodat ze mischien eens wat kritischer naar de amerikaanse berichtgeving gaan kijken.
Alleen zou hij dit wel op een eerlijke manier moeten doen, op deze manier blijft ie op hetzelfde niveau als Bush.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hayek op 03-08-2004 00:45:02 ]
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 08:38:02 #34
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21025991
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 00:39 schreef Hayek het volgende:

Alleen zou hij dit wel op een eerlijke manier moeten doen, op deze manier blijft ie op hetzelfde niveau als Bush.
Elke keer die onzin dat Moore het eerlijk zou moeten aanpakken. Het is gewoon leuk dat ie Bush een keer pakt op dezelfde manier dat Bush zijn oorlog tegen terrorisme bij elkaar liegt. Het is de amerikaanse manier, irritant, hard en drammerig.
pi_21026433
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 00:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Lezen jullie het topic wel door voordat je reageerd?

Baspp1 reageerde al volgt.
quote:
De punten die hier genoemd worden door Basp1 zijn dus al (gedeeltelijk) weerlegd zelfs door bronnen die MM zegt gebruikt te hebben.Carlyle groep bijvoorbeeld is maar een kleine investeringsgroep en belegd maar 1% in defensie en moore liegt duidelijk over de gasleiding in Afghanistan en beschuldigd Bush ook nog eens van contacten met de Taliban, het klopte wel dat er een Taliban afvaardigigng in Texas was toen hij daar gouveneur was maar de Taliban had een afspraak met Unocal en mensen van Clinton.

Als dit kleine dingetjes zijn waar alleen mierenneukers van wakker liggen snap ik de ophef over de "leugens" van Bush niet
pi_21026577
Wat zei Moore dan betreffende gasleiding in Afghanistan??
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 09:55:29 #37
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21026641
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 09:49 schreef schatje het volgende:
poeh, als ik het me ged kan herinneren iets in de trend van: ze hebben afghaanse regering, de taliban, afgezet en vriendjes daar neergezet enkel zodat men die pijpleiding kon plaatsen. En idd, enkele maanden na installatie van pro-amerikaanse mensen in de regering van Afghanistan werden er overeenkomsten gesloten tot het realiseren vand ie pijpleiding
[..]
pi_21026681
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 09:49 schreef schatje het volgende:
Moore legt een verband tussen de pijpleiding en de oorlog in Afghanistan, terwijl die pijpleiding in 1998 al afgeblazen is.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:01:27 #39
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21026709
wat ik overigens erg frappant is de manier waarop sommigen reageren:

Bush liegt, bedriegt en gebruikt propaganda methoden om mensen aan zijn kant te krijgen: dat is dan fout.

MM gebruikt dezelfde technieken: dat is dan goed want je moet vuur met vuur bestrijden en het dient een hoger doel etc etc.

Hayek: bekritiseert dingen en gebruikt daar een HP de Tijd artikel voor: dat is fout, kan hij niet zijn eigen mening bedenken?

Andere users strooien met complete quotes van websites: dat is goed, want dan ben je aan het bronvermelden

meten met 2 maten, ik heb het nog nooit eerder zo vaak zien gebeuren
[..]
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:03:24 #40
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21026732
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 09:36 schreef Chewie het volgende:

Als dit kleine dingetjes zijn waar alleen mierenneukers van wakker liggen snap ik de ophef over de leugens van Bush niet
Misschien omdat Moore met zijn "leugens" geen duizenden mensen over de kling jaagt om maar iets te noemen
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:04:50 #41
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21026753
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:03 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Misschien omdat Moore met zijn "leugens" geen duizenden mensen over de kling jaagt om maar iets te noemen
ehm, volgens mij doet hij dat ook hoor
[..]
pi_21026765
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:01 schreef MikeyMo het volgende:
wat ik overigens erg frappant is de manier waarop sommigen reageren:

meten met 2 maten, ik heb het nog nooit eerder zo vaak zien gebeuren
Dat is ook het leuke aan Bush en of VS discussies vooral hier op Fok, zodra je kritisch bent over deze documentaire ben je bij wijze van spreke gelijk pro-Bush en heb je kritiek op Bush dan heb je het licht gezien . Blijkbaar snappen sommige users hier niet dat je kritiek op beide kunt hebben.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:06:09 #43
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21026777
quote:

Hayek: bekritiseert dingen en gebruikt daar een HP de Tijd artikel voor: dat is fout, kan hij niet zijn eigen mening bedenken?
Het was alleen fout omdat meneer doet alsof het zijn eigen mening is (zonder bronvermelding)
Daarnaast had ik het stuk netjes bekritiseerd maar daar wordt dan weer niet om gereageerd... duzzz
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:07:53 #44
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21026803
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:05 schreef Chewie het volgende:

zodra je kritisch bent over deze documentaire ben je bij wijze van spreke gelijk pro-Bush en heb je kritiek op Bush dan heb je het licht gezien .
Nee hoor maar het blijft toch echt naieve om te denken dat Bush niets wist over de "hardheid" van de verschillende "bewijzen" omtrent Irak!
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:11:01 #45
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21026845
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:07 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Nee hoor maar het blijft toch echt naieve om te denken dat Bush niets wist over de "hardheid" van de verschillende "bewijzen" omtrent Irak!
tuurlijk wist hij dat wel, alhoewel het in die kringen nog wel eens voor kan komen dat diverse overheidsinstanties niet alle details doorgeven aan de president indien dat hun beter uitkomt.
[..]
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:12:11 #46
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21026863
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:04 schreef MikeyMo het volgende:
ehm, volgens mij doet hij dat ook hoor
Ja?
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:12:22 #47
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21026866
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is ook het leuke aan Bush en of VS discussies vooral hier op Fok, zodra je kritisch bent over deze documentaire ben je bij wijze van spreke gelijk pro-Bush en heb je kritiek op Bush dan heb je het licht gezien . Blijkbaar snappen sommige users hier niet dat je kritiek op beide kunt hebben.
ja van mij mag die oorlogszuchtige eikel ook optieven bij de volgende verkiezingen, maar moet ik daarom dan maar alles slikken wat de docu mij voorschotelt?

neuh, denk het niet he
[..]
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:13:06 #48
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21026882
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:12 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Ja?
ik denkd at er wel een paar duizend mensen te vinden zijn die pissig zijn om de leugens van Moore... is het niet vanwege deze docu dan is het wel vanwege BfC
[..]
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:16:06 #49
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21026936
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:13 schreef MikeyMo het volgende:

ik denkd at er wel een paar duizend mensen te vinden zijn die pissig zijn om de leugens van Moore... is het niet vanwege deze docu dan is het wel vanwege BfC
Ah
Niet over de zeik, maar over de kling! (dat was toch iets van de dood injagen)
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:17:13 #50
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21026953
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:16 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Ah
Niet over de zeik, maar over de kling! (dat was toch iets van de dood injagen)
ik heb geen idee, dacht dat over de kling jagen hetzelfde was als "offpissen"
[..]
pi_21026968
quote:
US's Afghan aid package fuels pipeline politics

WASHINGTON - Washington's approval of more than US$1.4 billion for the economic recovery of barren and battle-scarred Afghanistan provides the Bush administration with possible insurance for deepening its petro-political sphere of influence along Russia's borders in the form of a revived Trans-Afghan pipeline.

No one disputes that America is critically in need of alternative sources of oil from outside the politically volatile Middle East. This is particularly true since Iraq's Saddam Hussein recently, albeit temporarily, halted his country's oil exports to the US. With Iran and Libyan leaders also supporting the idea of renewing the 1973 Arab oil embargo, the White House has no intention of standing idly by as frustrated Americans fight long lines and higher prices at the pump.

Since the early 1990s, three countries around the Caspian Sea - Azerbaijan, Kazakhstan and Turkmenistan - have yielded a vast reserve of oil and gas. Because all three are landlocked, however, control over their billions of dollars worth of oil and gas depends on the security and economic influence of the pipelines. For keen Washington energy analysts, the recent deployment of US special operations forces to the state of Georgia can only help enforce a Washington pipeline policy aimed at neutralizing Russian influence in oil-rich Central Asia.

Several important transit lines already exist, including the existing Russian pipeline from Baku to Novorossiisk on the Black Sea, which passes through troublesome Chechnya. US oil companies, which have had difficulty dealing with the Russians, and that includes paying excessively high pipeline fees, have previously proposed alternative pipeline routes that pass through Georgia and Armenia. These pipelines would allow US companies, and not Soviet ones, to control oil and pipeline prices. The geopolitics of putting together deals in this region are so complex that only one of seven new pipelines proposed since 1996 has been built. However, a secure and stable Afghanistan offers the US a new opportunity to fulfill its expanding energy needs.

Afghanistan's US-led reconstruction plan includes not only an economic aid lift-off, but also calls for a closer military presence, brokering warlord divisions, and avoidance of any Russian intervention. Now that the Taliban are no longer an obstacle and the interim government is shaping Afghanistan's economic and political future, the Bush administration plans to accelerate the project referred to by some savvy Texas oil men as the new "Silk Road".

It was in early February that Afghanistan's interim leader Hamid Karzai and Pakistan's President General Pervez Musharraf agreed to revive plans for a trans-Afghanistan route for Iranian gas. The next day, neighboring Turkmenistan chimed in by stating that it hoped the trans-Afghanistan route would soon be built with full American participation.

The demonstrative support for the war on terrorism against the Taliban was most clearly visible in US energy company board rooms. Unocal headquarters, located in Sugarland, Texas, was no exception. Board members were elated when the Taliban were deposed; after all, these were the same individuals who had held up their expensive pipeline project a few years ago.

It is noteworthy that Vice President Dick Cheney, as former CEO of the oil-services company Halliburton, is also a veteran of the American oil industry's presence in the Caspian basin. Cheney met as recently as last spring with many of these companies, including Unocal, whose oil investments in the Caspian basin are now languishing. With almost $30 billion already invested by US oil companies in Kazakhstan, Turkmenistan, Uzbekistan and Azerbaijan, the suggested Afghan route would cost only one-half the amount of the other alternative which would run through Georgia to Turkey's Mediterranean coast.

"Unocal was part of a consortium that had proposed to build a pipeline from fields in Turkmenistan to markets in Pakistan. That line would have crossed Afghanistan. We officially withdrew from that proposed consortium in December 1998 because of many unresolved issues related to the Taliban," according to Unocal's senior spokesman Barry Lane.

As early as October 1995, Unocal Corp and Delta Oil Co of Saudi Arabia inked an agreement with Turkmenistan that was destined to open new markets in Pakistan. The agreement with Turkmenistan involved a detailed plan to develop an oil pipeline from Turkmenistan through Afghanistan to a crude oil export terminal and or refineries in Pakistan on the Indian Ocean. This trans-Afghan pipeline would be engineered to transport crude oil from fields inside Turkmenistan and from the surrounding region.

Almost two years later, in the fall and early winter of 1997, numerous meetings and dinners were held with several ranking Taliban members who traveled to Unocal's corporate offices in Texas to explore this pipeline plan. The Taliban and Unocal were hoping to build a $4.5 billion pipeline network to transport Caspian Sea oil and gas across Afghanistan to the Indian subcontinent. But the position was radically reversed in August of 1998 after the US missile strikes ordered by the Clinton administration hit Afghanistan. A corporate communications release stated that "Unocal will only participate in construction of the proposed Central Asia Gas Pipeline when and if Afghanistan achieves the peace and stability necessary to obtain financing from international lending agencies for this project and an established government is recognized by the United Nations and the United States".

As part of its initial Taliban pipeline courtship, Unocal conservatively spent $20 million and donated more than $1 million to various Afghan charities. The Texas oil company's lobbying efforts included providing testimony in Washington on a cold wintry morning in February 1998. Unocal's vice president for international relations John Maresca appeared before the House Committee on International Relations in Washington to state its case for multiple pipeline routes for Central Asian oil and gas. Almost four years later, there is a major reshufffling of the petro-political stakes and perhaps in the necessary and costly battle for energy dominance and stability, courtesy of the resurrected trans-Afghan pipeline blueprint.

As part of Afghanistan's pipeline political recovery, some in Washington questioned President George W Bush's new appointment of Zalmay Khalilzad, a former Unocal consultant, as his special envoy to Afghanistan. This is the same consultant who once served as Unocal's point man assisting with the energy company's earlier plans to build a pipeline through Afghanistan. Coinciding with this appointment, a recent Reuters release stated that Afghanistan hopes to strike a deal by the end of May to build a $2 billion pipeline through the country to take gas from energy-rich Turkmenistan to Pakistan and India. Karzai is scheduled to hold talks with his Pakistani and Turkmenistan counterparts later this year on Afghanistan's largest foreign investment project, according to Afghan Minister for Mines and Industries Mohammad Alim Razim.

According to Razim, Unocal is still considered the "lead company" among those that would build the pipeline, which would bring 30 billion cubic meters of Turkmen gas to market annually. Unocal, which led a consortium of companies from Saudi Arabia, Pakistan, Turkmenistan, Japan and South Korea, had previously maintained the project is both economically and technically feasible once Afghan stability was secured.

Back on Capitol Hill, energy companies and numerous consultants are weighing in on whether the former CEO of Halliburton, Dick Cheney, will yield to a formal demand from a Congressional inquiry. In an unprecedented move against a sitting vice president, the investigative arm of Congress filed a suit in federal court last week challenging Cheney's refusal to hand over documents related to national energy policy. Some observers have speculated that these newest developments may actually lead to an Enron investment trail in Central Asia.

The Caspian Sea region is widely viewed as important to world markets because of its large oil and gas reserves. Most energy companies regard the Caspian basin as the Persian Gulf of the 21st century. However, uncertainty over the status of the Caspian has held back oil development in the resource-rich water body, although an $8 billion international consortium is already in production off the shores of Azerbaijan. Furthermore, there is mounting geological evidence that the reserve potential even in Kazakhstan remains substantial. ENI, ExxonMobil, and other energy companies are developing one of the largest oil fields at Kashagan, estimated to contain 50 billion barrels. Conservative forecasts demonstrate that the Caspian shelf holds at least 75 billion barrels of oil.

Halliburton does not intend to be left out of this Caspian rich black gold marketplace. Cheney's former company signed a major contract with the State Oil Company of Azerbaijan to develop a 6,000-square-meter marine base to support offshore oil construction in the Caspian Sea. The base will be used to assist Halliburton's catamaran crane vessel, the Qurban Abbasov, in upcoming offshore pipe-laying and subsea activities, according to a statement the company released in mid-May.

It is the Caspian Pipeline Consortium, which links Kazakhstan's rich oil fields to the Russian ports on the Black Sea, which are most likely to add up to 1.5 million barrels of crude oil per day. Oil from the vast Tengiz field is pumped by the Caspian Pipeline Consortium (CPC) route to Novorossiisk. Unfortunately, numerous oil rich field finds, like those in Kashaghan, have few outlets to the global markets. Meanwhile, all of Russia's leading producers like Lukoil and Yukos have benefited from business relationships with US firms like Conoco, ExxonMobil and Halliburton. For example, these direct benefits include last week's awarding of a $140 million contract to a Russian company, Amur Shipbuilding, by ExxonMobil to refurbish an oil-drilling rig that the US energy company needs to develop for the rich oil fields off Sakhalin, an island near the Pacific coast of Russia.

Moscow's energy authorities are holding later this week an "Oil and Gas Summit: Caspian XXI". There, numerous oil executives and foreign ministry officials from all the neighboring "stans" are converging in Russia's Caspian capital Astrakhan. The purpose is to figure out a cooperative plan for sharing the wealth found in the often contested sea's oil deposits and also to stonewall any plans for any American companies' unilateral participation in the trans-Afghan pipeline. Prior to September 11, the US had actively encouraged the Russians to protect American energy interests and to also assist Caspian countries in developing their own hydrocarbons. Now it has become more apparent to Washington that Russia's ranking oil companies want to keep the black gold or "crown jewels" for themselves.

The US national energy plan drawn up last year and now revived calls on the Bush administration to undertake initiatives aimed at increasing oil and gas imports from alternative sources of supply. With Afghanistan's billion-dollar economic aid package, the new government will at least insure that some infrastructure requirements will be safely met. But the new coalition of warlords is also very cognizant that Afghanistan's wealth is found not in what in holds or produces, but largely in what may pass through it.

Some policy shapers and also energy consultants believe that if the pipeline transit through Afghanistan can be jump-started again there will be also clear dividends for America which may include the following:
# With the absence of the Taliban, the international investor community, including foreign banks and governments may now be quite predisposed to this oil-driven pipeline. The cost of such a pipeline may run as high as $2 billion or more with as much as $500 million of it spent in the ravaged and poor Afghanistan;
# It will enable the US to create a safe and secure transit point for oil reserves found in the Caspian shelf, and;
# With fees being paid to all parties, many energy consultants and policy shapers suggest that this project might also become a "peace pipeline" since it will also provide much needed economic benefits in the form of transit fees to the saber-rattling and warring states of Pakistan and India.

Adding ballast to this scenario, World Bank president James Wolfensohn spoke in Kabul only two weeks ago about financing a fuel pipeline to channel massive gas reserves from Turkmenistan through Afghanistan to India and/or Pakistan. Wolfensohn was in the Afghan capital to open the financial institution's Kabul office and to confirm $100 million of World Bank grants for the interim administration.

It was in 1996 when Unocal won its initial contract to build a 1,005-mile pipeline in an effort to exploit the vast Turkmenistan natural gas fields. The pipeline would extend through Afghanistan and Pakistan, terminating at Multan, with a proposed 400-mile extension into India. Of course, the project was halted when the Taliban regime became unmanageable. With the Taliban no longer a political impediment, the primary stumbling block to the Caspian-Pakistan pipeline is removed.

" I cannot state strongly enough that Unocal did not negotiate with the Taliban or any other faction in Afghanistan. Unocal met with the factions so they could be acquainted with our company and the proposed pipeline. But no negotiations were conducted. There was no globally recognized government in Afghanistan that could negotiate a pipeline franchise," added Unocal's spokesman Barry Lane in an Asia Times Online interview .

The US Energy Information Agency confirmed several years ago that Afghanistan's significance from an energy standpoint stems from its geographical position as potential transit route for oil and natural gas exports from Central Asia to the Arabian Sea. This potential includes the possible construction of oil and gas export pipelines through Afghanistan.

S Frederick Starr, chairman of the Central Asia-Caucasus Institute at Johns Hopkins University, advocates that whatever nation shapes this pipeline map will influence a huge part of the world. In regard to Unocal's previous exploratory efforts in Afghanistan, Starr added, "Unocal's relationship was killed as much by the failure of Unocal's president at the time to develop a working relation with [Turkmen President Sapar] Niyazof as by events in Afghanistan. I don't expect any real breakthroughs now until the price of hydrocarbons rises enough to warrant the investment. That can happen, of course, and could open a new page."

There remain far more questions than answers: Will Russia continue on its course in supporting America's war on terrorism? With continuing instability in the Caucasus and in developing repressive regimes like Kyrgystan, how long will an American presence even be tolerated? Can the competing warlords in Afghanistan manage such an ambitious pipeline project, ensure its security, and will these proposed transit fees replace the opium cash crops? Will Pakistan and India stand down and accept a shared peace pipeline?

With so many questions and so many more looming, it was not surprising that at last week's Unocal annual meeting, chairman and CEO Charles Williamson reiterated that Unocal has no plans or interest in becoming involved in any projects in Afghanistan, including natural gas or crude oil pipelines.

But Ian Bremmer, president of the Eurasia Group, a New York think tank, reinforces the views that all multinational energy companies will continue to capitalize on the lucractive reserves discovered in the Caspian Sea and will be engaged in both back-door channels and politically sensitive development of appropriate transit points for shipment of their black gold.

There is ample evidence to support Washington's desire to fuel its petro-politics agenda in Central Asia. Cemented with diplomatic detente with Russia, and strongly reinforced with US troops positioned in Georgia, Uzbekistan, Tajikistan, and Kyrgyzstan, the revisited Silk Road winding through Afghanistan may yet prove to be an American-led commercial corridor. But as author and journalist Ahmed Rashid writes purposely in his book Taliban, "peace can bring a pipeline, but a pipeline cannot bring peace".
http://www.atimes.com/c-asia/DE29Ag02.html

De "War On Terror" is dus ook een mooi excuus om Amerikaanse belangen veilig te stellen dan wel te bewerkstelligen.
pi_21027098
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:07 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Dan ben jij dus 1 van de weinigen die er wel genuanceerd over kan denken, genoeg users zoals Verbal zien het nogal zwart/wit en gebruiken hiervoor in feite dezelfde retoriek als Bush (je bent voor of tegen)
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:27:14 #53
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21027116
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:18 schreef schatje het volgende:

De "War On Terror" is dus ook een mooi excuus om Amerikaanse belangen veilig te stellen dan wel te bewerkstelligen.
Ik blijf de vele verdachtmakingen van Moore toch behoorlijk aannemelijk vinden, mede doordat ze vaak door serieuzere stukken worden ondersteund
pi_21027266
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:27 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Ik blijf de vele verdachtmakingen van Moore toch behoorlijk aannemelijk vinden, mede doordat ze vaak door serieuzere stukken worden ondersteund
Ze zijn in ieder geval stukken aannemelijker dan wat Bush heeft geblaat over bijvoorbeeld Irak.

Nog wat veelzeggende stukjes:

Report: bin Laden treated at US hospital

Bush took FBI agents off Laden family trail

.
pi_21027302
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:27 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Maar dezelfde serieuze bronnen die Moore zegt gebruikt te hebben (o.a. Craig Unger) weerleggen Moore's conclusies. Wil verder niet zeggen dat Bush schone handen heeft, alleen dat Moore verkeerde gegevens laat zien om zijn conclusie te trekken zoals Taliban op bezoek in Texas, conclusies over Carlyle enz, zelfs de "overwinningspeech" van Gore word door Moore misbruikt, dit was namelijk geen overwinningsspeech maar een speech voorafgaand aan de verkiezingen.
pi_21027365
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:36 schreef schatje het volgende:

[..]

Ze zijn in ieder geval stukken aannemelijker dan wat Bush heeft geblaat over bijvoorbeeld Irak.

Bush took FBI agents off Laden family trail

.
Er zijn dus wel Saudies verhoord door de FBI na 11 september, weet niet of ze allemaal zijn verhoord. Maar de claim dat elke Bin Laden gewoon mocht vertrekken schijnt dus niet waar te zijn.
pi_21027612
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 09:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Moore legt een verband tussen de pijpleiding en de oorlog in Afghanistan, terwijl die pijpleiding in 1998 al afgeblazen is.
Wat vreemd dan dat het artikel wat schatje post dateert van 2002

Maar heb jij dan mischien een ander stuk waarin dat afblazen van die pijplijn gemeld wordt, ik ga niet de overige 3 delen naspitten.
pi_21027770
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat vreemd dan dat het artikel wat schatje post dateert van 2002

Maar heb jij dan mischien een ander stuk waarin dat afblazen van die pijplijn gemeld wordt, ik ga niet de overige 3 delen naspitten.
Staat zelfs in de tekst van schatje, ze zijn alleen aan het kijken of ze het nu weer op kunnen starten, in 2002 was dat dus alleen zijn ze er nu nog niet veel verder mee, las er enkele maanden geleden nog een artikel over in de Trouw volgens mij (zal kijken of ik die online kan vinden).
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 11:02:26 #59
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21027823
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:38 schreef Chewie het volgende:
zelfs de "overwinningspeech" van Gore word door Moore misbruikt, dit was namelijk geen overwinningsspeech maar een speech voorafgaand aan de verkiezingen.
ja, maar dat was in een zgn droomsequentie...
[..]
pi_21029038
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Staat zelfs in de tekst van schatje, ze zijn alleen aan het kijken of ze het nu weer op kunnen starten, in 2002 was dat dus alleen zijn ze er nu nog niet veel verder mee, las er enkele maanden geleden nog een artikel over in de Trouw volgens mij (zal kijken of ik die online kan vinden).
ho wacht ff, als ze in 2002 aan het kijken waren of ze 't weer op konden starten, dan heeft Moore toch niks gelogen?
pi_21029335
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 12:08 schreef Reticulin het volgende:

[..]

ho wacht ff, als ze in 2002 aan het kijken waren of ze 't weer op konden starten, dan heeft Moore toch niks gelogen?
Wel zoals Moore het meldt en dan nog kun je dan niet concluderen dat de oorlog daarom begonnen is. Verder trekt Moore verbanden tussen de Bush regering en de Taliban die er niet waren, Taliban heeft gesproken met een afvaardiging van de Clinton regering en Unocal terwijl Bush zijn grote sponsor (volgens Moore) duidelijk geen belang had bij die pijpleiding in Afghanistan omdat ze zelf bezig waren met een concurerende leiding.
pi_21029755
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 12:23 schreef Chewie het volgende:
Wel zoals Moore het meldt en dan nog kun je dan niet concluderen dat de oorlog daarom begonnen is. Verder trekt Moore verbanden tussen de Bush regering en de Taliban die er niet waren, Taliban heeft gesproken met een afvaardiging van de Clinton regering en Unocal terwijl Bush zijn grote sponsor (volgens Moore) duidelijk geen belang had bij die pijpleiding in Afghanistan omdat ze zelf bezig waren met een concurerende leiding.
How het wordt nog spannender een concurrende leiding. (ik ruik een conspiracy theorie)

Er moet gewoon 1 leiding door afghanistan komen, geen 2 ,1 is al voldoende, dus waar haal je de andere vandaan?

Waarom was de oorlog in afhganistan dan gestart, ow ja omdat de taliban onderdak bood aan AQ? Waarom stuurde amerika dan maar 10.000 troepen (of was dit ook een leugen) naar afghanistan om de QA uit hun holen te roken (zeer lachwekkend om daarna dat stukje bonanza te zien, let's smoke them out ), terwijl er naar een woestijn gebeid, (makkelijker terrein) 150.000 manschappen verscheept worden.
pi_21029879
Misschien had Bush die manschappen nodig voor een andere oorlog.
pi_21029978
quote:
FAHRENHEIT 9/11: “Was it that group of religious fundamentalists who visited my state when I was governor?”

“A senior delegation from the Taleban movement in Afghanistan is in the United States for talks with an international energy company that wants to construct a gas pipeline from Turkmenistan across Afghanistan to Pakistan. A spokesman for the company, Unocal, said the Taleban were expected to spend several days at the company's headquarters in Sugarland, Texas.” “Taleban in Texas for talks on Gas Pipeline,” BBC News, December 4, 1997 (Sugarland is 22 miles outside Houston.)
Ik zie niet in wat hij nou precies liegt eerlijk gezegd .

Hij lijkt wel iets te suggereren ja, maar liegen niet.
pi_21030337
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

How het wordt nog spannender een concurrende leiding. (ik ruik een conspiracy theorie)

Er moet gewoon 1 leiding door afghanistan komen, geen 2 ,1 is al voldoende, dus waar haal je de andere vandaan?
Die andere leiding is ook niet door Afghanistan heen, uit het stuk van Schatje blijkt dat er sprake was van 7 leidingen. Dus of je een complotje ruikt weet ik niet maar lezen is blijkbaar niet je sterkste kant. Uit dat artikel van schatje blijkt ook dat Moore het in zijn film en boek iets anders voorstelt dan dit artikel.

En ik denk inderdaad dat Afghanistan binnen gevallen is vanwege de Taliban en AQ
pi_21030365
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 12:53 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat hij nou precies liegt eerlijk gezegd .

Hij lijkt wel iets te suggereren ja, maar liegen niet.
Moore legt een verband tussen Bush en deze meeting terwijl deze er niks mee te maken had behalve dat hij gouverneur was van die staat, er zat wel een afvaardiging van de Clinton regering.
pi_21030995
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 13:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Moore legt een verband tussen Bush en deze meeting terwijl deze er niks mee te maken had behalve dat hij gouverneur was van die staat, er zat wel een afvaardiging van de Clinton regering.
Dat zegt Moore toch ook??
quote:
FAHRENHEIT 9/11: “Was it that group of religious fundamentalists who visited my state when I was governor?
Of geef anders een linkje waar Moore exact zegt dat er een verband is tussen de bewuste meeting en Bush zelf??
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 13:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Die andere leiding is ook niet door Afghanistan heen, uit het stuk van Schatje blijkt dat er sprake was van 7 leidingen. Dus of je een complotje ruikt weet ik niet maar lezen is blijkbaar niet je sterkste kant. Uit dat artikel van schatje blijkt ook dat Moore het in zijn film en boek iets anders voorstelt dan dit artikel.

En ik denk inderdaad dat Afghanistan binnen gevallen is vanwege de Taliban en AQ
Al met al kregen de Amerikanen uiteindelijk wat hoog op het verlanglijstje stond; een pijpleiding door
Afghanistan.

Agreement On US 3.2 Billion Gas Pipeline Project Signed
pi_21031209
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 13:48 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat zegt Moore toch ook??
[..]

Of geef anders een linkje waar Moore exact zegt dat er een verband is tussen de bewuste meeting en Bush zelf??
Hij zegt het niet zo direct maar als je meldt "Or was the war in Afghanistan really about something else?" en daarna beelden laat zien dat de Taliban op bezoek is in Texas.

Maar ok je hebt gelijk, Moore wekt alleen de sugestie, wat hem trouwens op hetzelfde niveau qua retoriek plaatst als Bush imo.
[..]
quote:
Al met al kregen de Amerikanen uiteindelijk wat hoog op het verlanglijstje stond; een pijpleiding door
Afghanistan.

Agreement On US 3.2 Billion Gas Pipeline Project Signed
Maar dan nog kun je niet stellen dat het daarom te doen was of dat Bush samen met Enron hier een belang in hadden.

http://www.davekopel.com/(...)n-Fahrenheit-911.htm

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2004 14:03:49 ]
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 18:41:56 #69
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_21036648
quote:
In een vorig topic schreef Chewie het volgende:

Wie heeft hier nu een probleem met normaal discusieren en op de persoon spelen?
Aardig wat reacties geleden beschuldigde je MikeyMo al van persoonlijke aanvallen en nu loop je zelf Esc af te zeiken.
Niet dat ik je niet beschuldig van selectief lezen, maar: wat lees je selectief. Die arme Esc die mij meerdere malen -misplaatst- denigrerend aanspreekt, en goh, wat gek als hij een koekje van eigen deeg krijgt
quote:
Verder zit je nog steeds te zeuren om bewijs dat MM (Moore in dit geval) liegt en dat je alleen maar triviale feitjes hebt gezien over Bush zijn vakantie maar ga je (of durf je) niet in te gaan op mijn posts van 20 juli en daarvoor waar met bronnen wordt aangetoond dat MM liegt of op zijn minst feiten verdraaid over de banden tussen de fam Bin Laden en Bush en over de oorlog in Afghanistan, waarvan zelfs bronnen die MM zegt gebruikt te hebben zeggen dat MM hier de plank misslaat.
Je bedoelt die post van 20 juli waarin je mij beschuldigt van het niet willen komen met voorbeelden van vrerdraaiingen over Moore, terwijl jij blijkbaar mijn post een dag eerder waarin ik precies dàt doe negeert En over de Ungerdingen kan ik nog niet oordelen, omdat ik de film nog niet heb kunnen zien (ja ik weet het, nu wordt ik volgens MikeyMo geroyeerd door het Moorelikkersgilde, of mag ik niet meepraten. )
quote:
Blijkbaar vind je het makkelijker om vervolgens weer andere users aan te vallen die met dezelfde opmerkingen komen over deze film van MM maar dan met minder of geen bronnen (lijkt me ook niet nodig want die waren al vaak genoeg gegeven).
Ikzelf vind het anders bijzonder prettig als men met bronnen komt, ook al is het twee topics eerder al eens geplaatst. En 'aanvallen' (tsja, nu komen we weer op dat selectief lezen van je)? er wordt over en weer pittig gediscussieerd. Jammer dat je je 'Verbal-geilt-op-Moore'-verwijtentellertje hebt uitgezet. Heus, verwijten vallen aan beide kanten, en gevoelsmatig -maar, toegegeven, wellicht is dat ook 'selectief'- denk ik toch meer blatant onzinnige verwijten aan het adres van mensen die niet ( op voorhand) Moore voor leugenaar uitmaken dan andersom. Magoed, da's gevoelsmatig en wellicht ontloopt het elkaar niet zoveel.
quote:
Wat me ook opvalt is dat jij alles nogal zwart - wit ziet
Ja, dat zal wel (maar jij wilt dat nou eenmaal graag zien). Zo heb ik meermaals aangegeven dat Moore zich irritant kan overschreeuwen en kinderachtig kan doen. Ik ben wat dat betreft genuanceerder dan veel Moorehaters (tsja,, wat was dat woord ook alweer? O ja, s e l e c t i e f) Maar het lijkt wel alsof ik mij tegen over jou cs. dien te verantwoorden voor mijn mening. En als die niet bevalt, joh, dan gooien we er wat onwaarheden tegenaan. Of we worden ècht vervelend persoonlijk:
quote:
lijkt me nogal een vervelende eigenschap voor iemand die zegt Redacteur te zijn (en bijna tegen de 40 loopt, wat je niet zou zeggen gezien de manier van reageren hier)
(er zijn mensen voor minder tegen de muur gezet)

...of gewoon besluit te negerent wat ik in antwoord op eerdere, exact dezelfde verwijten heb geschreven:
quote:
je bent tegen Bush en dus voor MM of andersom blijkt uit je reacties.
Nee, dat blijkt niet uit mijn reacties. Sterker nog, ga de verwijten nou maar eens tellen aan mijn adres dat ik Moore knuffel omdat ik een Bush-hater ben. En kom dan nog eens terug met je pueriele en selectieve gezeik
quote:
Maar heb je je nooit afgevraagd dat je tegen beide kunt zijn?
En daar doe je het weer. Al eerder verweten, beantwoord, maar we gaan gewoon door met dezelfde vraag stellen.

Sjongejonge, Chewie, applaus hoor

Dit is de laatste keer dat ik mij in deze discussie ga lopen verdedigen tegen dit soort stupide en slap geneuzel. Maar er werd dit keer ZO laag persoonlijk uitgehaald, dat ik het even niet kon laten (maar ja, ik gedraag me nou eenmaal niet naar mijn leeftijd, hè?)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 21:47:45 #70
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21040664
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 18:41 schreef Verbal het volgende:
ja ik weet het, nu wordt ik volgens MikeyMo geroyeerd door het Moorelikkersgilde, of mag ik niet meepraten.
dude, where's your sense of humour?
[..]
pi_21041757
quote:
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:06 schreef IPdaily het volgende:

Het was alleen fout omdat meneer doet alsof het zijn eigen mening is (zonder bronvermelding)
Daarnaast had ik het stuk netjes bekritiseerd maar daar wordt dan weer niet om gereageerd... duzzz
heeft er nog iemand bewijs voor de beschuldiging dat ik iets uit HP de tijd gejat heb? ik ben benieuwd naar de hp de tijd waarin dit stuk zou staan.. linkje?

[ Bericht 16% gewijzigd door Hayek op 03-08-2004 22:59:05 ]
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 22:40:37 #72
136 V.
pi_21041766
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 21:47 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dude, where's your sense of humour?

Zodra je een grapje maakt, ga ik wel lachen.

Mail me maar als je je moment hebt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21041852
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 14:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar dan nog kun je niet stellen dat het daarom te doen was of dat Bush samen met Enron hier een belang in hadden.
Twee vliegen in één klap .

Wat ik ook niet bergijp van Bush is het beleid inzage Saudi Arabië. Vindt je het niet merkwaardig hoe ongeschonden er zij eigenlijk van afkomen??

In de eerste plaats de mensenrechten natuurlijk. Een land wat bekend staat om haar om wahabitische leer, een zeer fundamentalistische stroming binnen de Islam, en natuurlijk ook door lijfstraffen zoals het afhakken van ledematen .

In de tweede plaats om de steun aan Al Qaeda. Dat blijkt wel heel duidelijk uit het volgende stuk:
quote:
Since 1994 or earlier, the National Security Agency has been collecting electronic intercepts of conversations between members of the Saudi Arabian royal family, which is headed by King Fahd. The intercepts depict a regime increasingly corrupt, alienated from the country's religious rank and file, and so weakened and frightened that it has brokered its future by channelling hundreds of millions of dollars in what amounts to protection money to fundamentalist groups that wish to overthrow it.

The intercepts have demonstrated to analysts that by 1996 Saudi money was supporting Osama bin Laden's Al Qaeda and other extremist groups in Afghanistan, Lebanon, Yemen, and Central Asia, and throughout the Persian Gulf region. "Ninety-six is the key year," one American intelligence official told me. "Bin Laden hooked up to all the bad guys-it's like the Grand Alliance- and had a capability for conducting large-scale operations." The Saudi regime, he said, had "gone to the dark side."
http--tiger.berkeley.edu-sohrab-politics-hersh_saudi_weakness.pdf

En ten derde door de steun aan Hamas en consorten.
quote:
Flow of Saudis' Cash to Hamas Is Scrutinized
RIYADH, Saudi Arabia, Sept. 16 — Nearly a year ago, Khalid Mishaal, a senior leader of Hamas, the militant Palestinian organization, attended a charitable fund-raising conference here where he talked at length with Crown Prince Abdullah, the de facto Saudi ruler.

According to a summary of the meeting written by a Hamas official, Mr. Mishaal and other Hamas representatives thanked their Saudi hosts for continuing "to send aid to the people through the civilian and popular channels, despite all the American pressures exerted on them."

"This is indeed a brave posture deserving appreciation," the Hamas officials said, the document said.
http://www.nytimes.com/20(...)1cce4b201&ei=5070&hp

Je kunt dus echt spreken van een dubbel moraal. Kennelijk ziet men bij de bondgenoten van alles door de vingers. Totdat de pers er zich mee gaat bemoeien. Dan komt het zogenaamde charme-offensief .
  woensdag 4 augustus 2004 @ 05:57:16 #74
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21046983
-edit: genoeg zo, lijkt me...verder over de film...-

[ Bericht 90% gewijzigd door Mike op 04-08-2004 07:38:34 ]
[..]
  woensdag 4 augustus 2004 @ 12:07:08 #75
29907 Op-zicH
Ach ja, opzich
pi_21050952
Wat ik niet snap dat de saudies ongeveer 7 procent in handen hebben van de amerikaanse economie en dat dan geimpliceerd worden dat ze hun familie lid Osama steunen, terwijl hij met z'n aanslagen de amerikaanse economie onder uithaalde. Ook 1 van z'n standpunten is dat de amerikanen oprotten uit saoedie arabie en dat is volgens mij ook niet wat z'n familie wil.

Maar ondanks de dan niet kloppende dingen in de film van mm, is het toch misselijk makend dat van de hele congres er maar 1tje een zoon in irak heeft zitten, terwijl ze allemaal voor de oorlog zijn . Er zijn nog zat punten in de film die wel waar zijn en 1 daarvan is zeer actueel, want de bush regering heeft een code oranje afgegeven tot aan de verkiezingen (toevallig).
The trouble with ignorance is that it picks up confidence as it goes along.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 14:38:39 #76
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21053979
quote:
Fahrenheit bijna gediskwalificeerd voor Oscars
Geplaatst op 04-08-2004 om 09:56 door FilmTotaal

Het tonen van de documentaire Fahrenheit 9/11 van de Amerikaanse filmmaker Michael Moore op de Cubaanse televisie heeft de kritische rolprent over president Bush bijna gediskwalificeerd voor de Oscars.

Volgens de regels van de Academy die de Oscars toekent, mag een documentaire de eerste negen maanden na het verschijnen in bioscopen niet op televisie of op internet te zien zijn. Is dat wel het geval dan kan het werk niet meedingen naar de belangrijkste filmprijzen.

De distributiemaatschappijen van Fahrenheit 9/11 - Lions Gate Films, IFC Entertainment en de Fellowship Adventure Group - hebben echter met succes ervoor gepleit dat de documentaire door Cuba illegaal is uitgezonden. ,,De film die illegaal werd vertoond op de Cubaanse staatstelevisie kwam van een niet geautoriseerde illegale kopie'', zo stond te lezen in een communiqué.

Een zegsman van de Academy verklaarde desgevraagd dat het illegaal vertonen van films op televisie niet kan leiden tot diskwalificatie voor een mogelijke Oscar. ,,Als iemand je film steelt en deze op televisie uitzendt, gaan we je daar niet voor straffen'', aldus John Pavlik.
[..]
pi_21055286
Lol. Castro lapt weer ff de kapitalistische regels aan zijn laars, download ff een illegal copie en zend ze uit voor staatstelevisie.
pi_21060816
Opvallende column van Pamela Hemelrijk vandaag in Metro. Voor iemand van de Theo van Goghkliek is ze uitermate positief over Michael Moore. Uiteraard worden de Nederlandse media weer verrot gescholden omdat ze negatief schrijven over de film en omdat ze de zaken die Moore aan de kaak stelt hebben laten liggen.
  Moderator woensdag 4 augustus 2004 @ 21:27:08 #79
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_21060972
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 21:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Opvallende column van Pamela Hemelrijk vandaag in Metro. Voor iemand van de Theo van Goghkliek is ze uitermate positief over Michael Moore. Uiteraard worden de Nederlandse media weer verrot gescholden omdat ze negatief schrijven over de film en omdat ze de zaken die Moore aan de kaak stelt hebben laten liggen.
Ik vond het een erg slechte column. Ze viel Charles Groenhuijsen aan omdat 'ie niet genoeg achter de waarheid had aangezeten...net of hij in z'n eentje iets kan ontdekken dat de complete Amerikaanse media over het hoofd zou zien.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 21:30:48 #80
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21061051
ze betichtte trouwens ook dat de nederlandse journaals geen beelden hebben laten zien van de protesten bij de inauguratie van Bush. Sorry maar ik kan me die protesten nog helder voor de geest halen. het was de meest snelle en controversiele inauguratie ooit...
[..]
  Moderator woensdag 4 augustus 2004 @ 21:31:20 #81
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_21061064
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 21:30 schreef MikeyMo het volgende:
ze betichtte trouwens ook dat de nederlandse journaals geen beelden hebben laten zien van de protesten bij de inauguratie van Bush. Sorry maar ik kan me die protesten nog helder voor de geest halen. het was de meest snelle en controversiele inauguratie ooit...
Inderdaad, die beelden had ik ook allang voorbij zien komen in Nederland...
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_21061361
Ja, haar gekrakeel op de media, is echt grenzeloos.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 23:30:41 #83
136 V.
pi_21064355
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 21:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Opvallende column van Pamela Hemelrijk vandaag in Metro.
Pamela Hemelrijk spoort nog minder dan een Turkse hogesnelheidstrein

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21064435
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 23:30 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Dat hoef je me niet te vertellen.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 06:05:47 #85
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21068544
quote:

[..]

V.
maar ze entertaind wel... net als MM
[..]
  donderdag 5 augustus 2004 @ 11:36:47 #86
136 V.
pi_21071914
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 06:05 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

maar ze entertaind wel...
Tsja, daarover verschillen de meningen dan ook weer...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21086322
quote:

[..]

V.
explain?

H.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 22:07:12 #88
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21086530
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 21:59 schreef Hayek het volgende:

[..]

explain?

H.
da's humor... denk ik
[..]
pi_21086607
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 22:07 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

da's humor... denk ik
de vorm is een poging tot humor, de inhoud zal hij vast wel menen

overigens vond ik haar column ook nogal zwak, ze begint Moore te verheerlijken omdat hij tegen de overheid ingaat, omdat dat wel in haar straatje past is ze haar kritische houding volledig kwijt en doet ze net alsof Moore een soort profeet is.. beetje jammer, ik vond wat dat betreft de column van Van Gogh beter..
  donderdag 5 augustus 2004 @ 22:43:01 #90
136 V.
pi_21087524
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 21:59 schreef Hayek het volgende:

[..]

explain?
What's there to explain

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21090698
Nooit gedacht de man die ik zo verafschuw ooit bij mij een glimlach teweeg zou kunnen brengen;

Voorafgaand aan een speech terwijl zijn haar wordt gekamt kijkt G.W.Bush even heel schalks in de camera, dat had ik nooit van hem verwacht, heel even een fractie van een seconde voelde ik sympathie voor Bush!!!, een enge ervaring.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 08:43:46 #92
136 V.
pi_21092001
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 02:48 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Nooit gedacht de man die ik zo verafschuw ooit bij mij een glimlach teweeg zou kunnen brengen;

Voorafgaand aan een speech terwijl zijn haar wordt gekamt kijkt G.W.Bush even heel schalks in de camera, dat had ik nooit van hem verwacht, heel even een fractie van een seconde voelde ik sympathie voor Bush!!!, een enge ervaring.
Och, eerlijk gezegd moet ik best lachen om Bush en zijn, ehh, grapjes.

Het 'now watch this drive'-moment is -hoewel wrang (en ja, het gaat niet over Al-Qaeda maar over een palestijnse zelfmoordenaar etc. etc.) en ongepast, erg komisch en -vanuit komisch oogpunt- goed getimed voor wat betreft dictie.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21101294
Op zich lijkt me Bush wel een relaxte gozer om een bier of twee mee te drinken....
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 17:23:56 #94
136 V.
pi_21101700
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 17:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Op zich lijkt me Bush wel een relaxte gozer om een bier of twee mee te drinken....
Hij drinkt niet meer... schijnt het.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:32:12 #95
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_21207179
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:45 schreef Hayek het volgende:

[..]

dat was me al eerder opgevallen

zie deze vergelijking..

[afbeelding]
Moore was zo erg tegen vuurwapens.. in bowling for columbine.. maar hij staat er wel vrolijk mee te zwaaien. Walgelijke vieze geldtrekker,

Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_21207412
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 14:32 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Moore was zo erg tegen vuurwapens.. in bowling for columbine.. maar hij staat er wel vrolijk mee te zwaaien. Walgelijke vieze geldtrekker,
Tsja, dat zou zo zijn als het waar was. Moore is al jarenlang lid van de NRA en heeft vooral een hekel aan de mensen die die vuurwapens gebruiken om mensen dood te schieten (Amerikanen schijnen daar een bovengemiddelde neiging naar te hebben. Tenminste, dat is wat Moore in BfC probeert duidelijk te maken). Ik geloof dat je de strekking van BfC niet helemaal goed hebt begrepen.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_21207601
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 14:41 schreef Potus het volgende:

[..]

Tsja, dat zou zo zijn als het waar was. Moore is al jarenlang lid van de NRA en heeft vooral een hekel aan de mensen die die vuurwapens gebruiken om mensen dood te schieten (Amerikanen schijnen daar een bovengemiddelde neiging naar te hebben. Tenminste, dat is wat Moore in BfC probeert duidelijk te maken). Ik geloof dat je de strekking van BfC niet helemaal goed hebt begrepen.
Is dat wel waar? Heb ook al gelezen inc lidmaatschapkaart dat Moore pas lid is geworden vlak voor hij begon met BfC.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:56:01 #98
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21207765
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 14:49 schreef Chewie het volgende:

Is dat wel waar? Heb ook al gelezen inc lidmaatschapkaart dat Moore pas lid is geworden vlak voor hij begon met BfC.
Je leest wel meer over Moore tegenwoordig... Neemt verder niet weg dat Saniejj verder geen hout van BfC heeft begrepen. Maargoed das offtopic...
  woensdag 11 augustus 2004 @ 16:59:52 #99
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_21211223
Als je goed hebt gekeken veroordeeld hou alle mensen die vuurwapens houden. Hij zat ook al af te geven op leden van de National Rifle Association. Dus wat loop je die bolle leugenaar nou te verdedigen
  woensdag 11 augustus 2004 @ 17:09:36 #100
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21211516
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 16:59 schreef sanniejj het volgende:
Als je goed hebt gekeken...
Als je goed had gekeken... Bowling for Columbine
pi_21221932
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 22:49 schreef CeeJee het volgende:
Voor de Moore-haters.

http://www.moveonplease.org/MooreTrailer.asp
  donderdag 12 augustus 2004 @ 14:11:43 #104
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_21233720
quote:
Voor de Moore-haters.

hhaha, ja zo zit de vork wel in de steel.

Hij rukt hele texten uit hun context zodat het lijkt alsof hij gelijk heeft. Raar dat niemand dat door heeft
  donderdag 12 augustus 2004 @ 14:13:37 #105
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21233763
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 14:11 schreef sanniejj het volgende:

[..]

hhaha, ja zo zit de vork wel in de steel.

Hij rukt hele texten uit hun context zodat het lijkt alsof hij gelijk heeft. Raar dat niemand dat door heeft
nou als je dat dus opmerkt dan behoor je direct tot de bushfanclub lijkt het wel, bovendien mag MM dat want Bush doet het ook en je moet vuur met vuur bestrijden
[..]
  donderdag 12 augustus 2004 @ 14:21:14 #106
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_21233947
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 14:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nou als je dat dus opmerkt dan behoor je direct tot de bushfanclub lijkt het wel, bovendien mag MM dat want Bush doet het ook en je moet vuur met vuur bestrijden
Sinds wanneer maakt bush films
pi_21234630
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 14:21 schreef sanniejj het volgende:

[..]

je snapt het bijna, bij bush is het juist niet in een film.. maar in zijn functie.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  donderdag 12 augustus 2004 @ 14:52:42 #108
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21234660
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 14:21 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Hij speelt nu in een film met dezelfde titels als dit topic
[..]
  donderdag 12 augustus 2004 @ 23:11:00 #109
136 V.
pi_21245828
quote:
Voor de Moore-haters.
Whehehe

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 08:50:27 #110
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21251812
quote:
Moore embarrasses new CIA chief

US Congressman Porter Goss, nominated to be the new director of the CIA, may be talking himself out of the job, according to film-maker Michael Moore.

Moore, who directed the film Fahrenheit 9/11, has released an interview with Mr Goss in which he says he lacks the qualifications for the top spy post.

"I couldn't get a job with CIA today. I am not qualified," Mr Goss told Moore's production company in March.

Jammer dat dat fragment niet in F911 is gekomen.
pi_21251949
Ik heb de documentaire film laatst gezien.. schitterend die beelden van Bush in dat basisschool lokaaltje vol blije kinderen.. op 11 September en dan wanneer hij het nieuws hoort, gewoon blijft zitten...
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 09:26:18 #112
136 V.
pi_21252187
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 08:50 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Jammer dat dat fragment niet in F911 is gekomen.
Klik hier maar even
(Quicktime)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21252271
Moore weer door de bocht, hij heeft niet de benodigde taalkennis de baan te doen die hij 35 jaar geleden deed. Het hoofd van de CIA gaat niet undercover in Jemen.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 09:51:49 #114
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21252530
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 09:32 schreef CeeJee het volgende:
Moore weer door de bocht, hij heeft niet de benodigde taalkennis de baan te doen die hij 35 jaar geleden deed. Het hoofd van de CIA gaat niet undercover in Jemen.
Kon deze "intelligence" man trouwens ook niet ff checken voor wie hij het interview deed
Als je zo goed bevriend met Bush bent dat je deze baan krijgt, ben je toch waarschijnlijk geen grote Moore fan...
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 09:55:36 #115
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21252590
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 09:05 schreef _Suzanne_ het volgende:
Ik heb de documentaire film laatst gezien.. schitterend die beelden van Bush in dat basisschool lokaaltje vol blije kinderen.. op 11 September en dan wanneer hij het nieuws hoort, gewoon blijft zitten...
quote:
Bush blew it the morning of 9/11
By BILL MAHER

John Kerry has waded into an issue raised by Michael Moore in his film "Fahrenheit 9/11," namely, President Bush's sitting for seven minutes in a Florida classroom after being told "the country is under attack." Republicans are waxing indignant, of course. But the criticism is richly deserved.
The fact that Bush wasted 27 minutes that day - not only the seven minutes reading to kids but 20 more at a photo op afterward - was, in my view, the most outrageous thing a President has done since Franklin Roosevelt tried to pack the Supreme Court.

Watergate was outrageous but it still did not carry the possibility of utter devastation, like a President's freezing at the very moment we needed his immediate focus on an attack on the United States.

This is an issue about the ultimate presidential duty, acting in an emergency. If nothing else in Washington is nonpartisan, this should be.

But it is not. Republicans are tying themselves in knots trying to defend Bush's actions that morning. The excuses they put forward are absurd:

* He was "gathering his thoughts." This was a moment a President should have imagined a thousand times. There is no time in the nuclear age for a President to sit like Forrest Gump "gathering thoughts" after an attack has begun. Gathering information is what he should have been doing.

* From the White House press secretary: "The President felt he should project strength and calm until he could better understand what was happening." I agree that gaining a better understanding of what was happening should have been his goal. What I don't get is how that goal was reached by just sitting there instead of getting up and talking to people. Is he a psychic? Was he receiving the information telepathically?

* "He didn't want to scare the children." Vice President Cheney has said of Kerry, "The senator from Massachusetts has given us ample reason to doubt the judgment he brings to vital issues of national security." So Kerry's judgment is suspect, but at a moment of national crisis, Bush's judgment was: Better not to scare 20 children momentarily than to react immediately to an attack on the country!
If he had just said, "Hey, kids, gotta go do some President business - be good to your moms and dads, bye!" my guess is the kids would have survived.

I cannot see how someone who considers himself a conservative can defend George Bush's inaction. Conservatives pride themselves on being clear-eyed and decisive. They don't do nuance, and they respect toughness.

But Bush choked at the most important moment a President could have. We're lucky Al Qaeda had done its worst by the time he pulled himself away from the photo op. Next time, it might not be that way.

Maher is the host of HBO's "Real Time with Bill Maher."
Inderdaad, dan ben je toch absoluut ongeschikt als president van de VS.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 10:12:41 #116
136 V.
pi_21252844
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 09:55 schreef IPdaily het volgende:

Inderdaad, dan ben je toch absoluut ongeschikt als president van de VS.
Op zijn minst moet je wat terughoudender zijn met jezelf presenteren als een vastberaden en standvastige oorlogspresident en je tegenstrever afschilderen als een twijfelend watje.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 10:23:31 #117
136 V.
pi_21253015
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 09:32 schreef CeeJee het volgende:
tsja...
quote:
INTERVIEWER: You come from intelligence. This is what you did, this is what you know.
REP. GOSS: Uh, that was, uh, 35 years ago.
INTERVIEWER: Okay.
REP. GOSS: It is true I was in CIA from approximately the late 50's to approximately the early 70's. And it's true I was a case officer, clandestine services office and yes I do understand the core mission of the business. I couldn't get a job with CIA today. I am not qualified. I don't have the language skills. I, you know, my language skills were romance languages and stuff. We're looking for Arabists today. I don't have the cultural background probably. And I certainly don't have the technical skills, uh, as my children remind me every day, "Dad you got to get better on your computer." Uh, so, the things that you need to have, I don't have.
Lieve schat, hoe kun je dit anders interpreteren? (ik weet dat je het wìlt, maar kunnen is iets anders)

Het staat iig haaks op hoe President Bush het brengt:
quote:
Bush said, "He knows the CIA inside and out" and "He's the right man to lead this important agency at this critical moment in our nation's history."

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 10:40:49 #118
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_21253242
quote:
Voor de Moore-haters.

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_21300635
Ik heb de film ondertussen ook gezien. Ik ben anti-bush en ik vind de film best wel een stukje propaganda, maar...

Dat stukje dat hij de president is geworden, klopt wel. En het feit dat geen enkele senator de bezwaren wilde ondertekenen is diep triest...
Dat recruteren van jongeren voor het leger zou gewoon verboden moeten worden. Het lijkt de ECI wel op een drukke dag in de winkelstraat...
Als je de film bekijkt is het wel een aaneenschakeling van anti-bush dingen, maar als je goed oplet en het nieuws hebt gevolgt dan weet je ook dat er veel waar is. Moore zet het dan wel in een ander perspectief, maar goed.
Duidelijk blijft wel dat Bush een dom figuur blijft, die totaal niet capabel is om het land te regeren...
pi_21301331
Hier nog wat leuke Bush-isms. Dat is dan de leider van de vrije wereld.

http://www.dubyaspeak.com/audio.shtml
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:40:33 #121
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_21312737
Ben benieuwd of moore inmiddels al failliet is gegaan. En of hij al dat geld gaat betalen aan de mensen die het tegendeel kunnen bewijzen van zijn meningen. Hij wordt flink arm als hij daad bij woord voegt
  zondag 15 augustus 2004 @ 23:50:22 #122
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21314402
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 22:40 schreef sanniejj het volgende:
Ben benieuwd of moore inmiddels al failliet is gegaan. En of hij al dat geld gaat betalen aan de mensen die het tegendeel kunnen bewijzen van zijn meningen. Hij wordt flink arm als hij daad bij woord voegt
Hij zal wel moeten toch, zijn tegenstanders zijn zo fanatiek dat ze niet zullen rusten voordat ze Moore in de rechtbank hebben "uitgekleed" *ril* toch. Zij zullen het er echt niet bij laten zitten toch. Het is niet zo dat Moore kan kiezen zich niet te verantwoorden voor al zijn leugens toch...

Oh nee. Moore's tegenstanders hebben GEEN POOT om op te staan want hij heeft zijn "docu" goed onderbouwd

Anders hadden ze hem echt wel ergens op gepakt hoor
pi_21377662
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 23:50 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Hij zal wel moeten toch, zijn tegenstanders zijn zo fanatiek dat ze niet zullen rusten voordat ze Moore in de rechtbank hebben "uitgekleed" *ril* toch. Zij zullen het er echt niet bij laten zitten toch. Het is niet zo dat Moore kan kiezen zich niet te verantwoorden voor al zijn leugens toch...

Oh nee. Moore's tegenstanders hebben GEEN POOT om op te staan want hij heeft zijn "docu" goed onderbouwd

Wat een onzin!

Ik heb hem gister dan toch eindelijk in de bioscoop gezien en ik moet zeggen dat ik van te voren al niet een erg grote Moore fan was, maar dat is nu alleen maar erger geworden...

Ik vond deze "docu" werkelijk een grote schande! Het is één grote suggestieve bende. Hij noemt geen enkel feit waar we wat aan hebben, maar probeert de kijker naar zijn persoonlijke standpunt over te halen door hem te bombarderen met allemaal nietszeggende feiten waardoor het lijkt dat hij bepaalde dingen ontmaskerd terwijl hij in werkelijkheid GEEN ENKEL bewijs voor wat dan ook maar heeft....

En verder is het natuurlijk ontzettend zwak en wel erg gemakkelijk van hem om op de gevoelens van de kijker in te spelen door de Amerikaanse militairen als kinderen af te spiegelen. Natuurlijk kiest geen enkel lid van de sentaat er voor om zijn kinderen naar irak te sturen. Geen enkel ouder wenst dit zijn kinderen toe. Maar dat doet er verder helemaal niet toe... Het zijn geen kinderen die naar irak vertrekken. Het zijn volwassen mensen die verantwoordelijk voor hun eigen leven zijn en er vrijwillig voor kiezien om militair te worden en voor een in hun ogen goed doel te vechten.

En dan heb ik het nog niet eens over de taloze quotes van meerdere mensen die hij compleet uit verband sleept door een beetje selectief zinnetjes uit interviews te pakken...

Begrijp me niet verkeerd het is een geweldig stukje propaganda, maar dit kan je geen documataire meer noemen... De kijkers die bedeeld zijn met een wat minder hoog IQ zullen tijdens het kijken van Fahrenheit 9/11 snel naar het standpunt van Michael Moore worden overgehaald, maar iederen met een beetje inzicht en filmkennis zal hier al snel door heen zien!

Michael Moore - Uitschot eerste klas!

Edit-> Ik ben ook zeker geen voorstander van het overgrote deel van het beleid van Bush, maar Farenheit 9/11 is gewoon te erg voor woorden...

[ Bericht 2% gewijzigd door -Jay-20- op 20-08-2004 03:35:27 ]
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_21378610
Je kunt misschien een pilsje gaan pakken met Vuijsje van Vrij Nederland.
pi_21411263
De scène die het bekijken van deze docu alleen al waard is; de goedhartige maar nogal naïeve moeder Lila die aanvankelijk jongeren stimuleert om te enlisten in the army maar tot inkeer lijkt gekomen nadat ze haar eigen zoon is verloren in Irak, bezoekt de omgeving van het Witte Huis waar ze een soort die-hard beroepsdemonstrante tegen de oorlog ziet zitten. Net wanneer er een gesprek tussen de twee dreigt te ontstaan komt er zo’n vaderlandlievende bitch tussenbeide die - geheel volgens de richtlijnen van de Patriot Act - begint te razen over dat het allemaal leugens zijn over de president etc. etc. Als Lila haar verteld dat ze haar zoon verloren is door de oorlog en geëmotioneerd wegloopt, roep die trut haar nog lomp na: ”blame it on Al Quida”.

Kennelijk moeten er eerst anderen dood om je eigen blindheid te genezen.
pi_21411303
Overigens heb ik hem vanavond gezien in een bijna leeg zaaltje in gezelschap van een paar politiek zeer correcten (men lachte beschaafd en mompelde instemmend bij Moore’s commentaar), en naast een eerste generatie allochtoon die z’n zoon meegenomen had om één en ander integraal voor hem in het Turks (?) te vertalen. Dat was een eerder komische dan irritante situatie.

Moore tackled in deze docu met gestrekt been op kniehoogte. Niet bepaald subtiel, maar het doel heiligt de middelen. Hij richt zich duidelijk op een breed Amerikaans publiek en dat doet ie briljant. Sentimentele beelden van mensen die hun dierbaren zijn verloren afgewisseld met de shockerende realiteit van uiteengereten kinderlijkjes. Dat hakt er flink in, en zo hoort het ook. Als je machtsmisbruik en manipulatie aan de kaak wilt stellen moet je de vijand met z’n eigen wapens bestrijden vind ik. Daarna moet iedereen maar voor zichzelf beslissen welke ‘waarheid’ hij wil geloven.

[ Bericht 5% gewijzigd door plugger op 20-08-2004 12:41:42 (typo) ]
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 00:15:48 #127
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_21413629
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:52 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Wat een onzin!

Ik heb hem gister dan toch eindelijk in de bioscoop gezien en ik moet zeggen dat ik van te voren al niet een erg grote Moore fan was, maar dat is nu alleen maar erger geworden...

Ik vond deze "docu" werkelijk een grote schande! Het is één grote suggestieve bende. Hij noemt geen enkel feit waar we wat aan hebben, maar probeert de kijker naar zijn persoonlijke standpunt over te halen door hem te bombarderen met allemaal nietszeggende feiten waardoor het lijkt dat hij bepaalde dingen ontmaskerd terwijl hij in werkelijkheid GEEN ENKEL bewijs voor wat dan ook maar heeft....

En verder is het natuurlijk ontzettend zwak en wel erg gemakkelijk van hem om op de gevoelens van de kijker in te spelen door de amerikaanse militairen als kinderen af te spiegelen. Natuurlijk kiest geen enkel lid van de sentaat er voor om zijn kinderen naar irak te sturen. Geen enkel ouder wenst dit zijn kinderen toe. Maar dat doet er verder helemaal niet toe... Het zijn geen kinderen die naar irak vertrekken. Tet zijn volwassen en mensen die verantwoordelijk voor hun eigen leven zijn en er vrijwillig voor kiezien om militair te worden en voor een in hun ogen goed doel te vechten.

En dan heb ik het nog niet eens over de taloze quotes van meerdere mensen die hij compleet uit verband sleept door een beetje selectief zinnetjes uit interviews te pakken...

Begrijp me niet verkeerd het is een geweldig stukje propaganda, maar dit kan je geen documataire meer noemen... De kijkers die bedeeld zijn met een wat minder hoog IQ zullen tijdens het kijken van Fahrenheit 9/11 snel naar het standpunt van Michael Moore worden overgehaald, maar iederen met een beetje inzicht en filmkennis zal hier al snel door heen zien!

Michael Moore - Uitschot eerste klas!

Edit-> Ik ben ook zeker geen voorstander van het overgrote deel van het beleid van Bush, maar Farenheit 9/11 is gewoon te erg voor woorden...
Niets aan toe te voegen of tegenin te brengen. Saddam had goede zaken kunnen doen met moore om vrienden te maken om de vs tegen te kunnen houden.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 00:25:09 #128
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_21413944
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 00:15 schreef sanniejj het volgende:

Niets aan toe te voegen of tegenin te brengen.
Ondertussen wachten we nog steeds op al die rechtzaken he
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 10:07:34 #129
136 V.
pi_21418448
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 00:15 schreef sanniejj het volgende:

Saddam had goede zaken kunnen doen met moore om vrienden te maken om de vs tegen te kunnen houden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21418528
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 23:50 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Hoe kun je iemand "pakken" op basis van suggestie in een propagandastuk? De vrijheid van meningsuiting staat ZEER hoog aangeschreven in de VS.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 10:18:56 #131
136 V.
pi_21418622
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 10:13 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Hoe kun je iemand "pakken" op basis van suggestie in een propagandastuk? De vrijheid van meningsuiting staat ZEER hoog aangeschreven in de VS.

Dat valt reuze tegen...
Punitive damages staan iig veel hoger aangeschreven in de VS

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21421670
Ik denk dat op "politiek" gebied niet zo snel rechtzaken ontstaan of grote bedragen toegewezen worden. Anders zou elke presidentskandidaat enkele tientallen miljoenen dollars in zijn campagnebudget moeten reserveren voor schadeclaims als gevolg van de traditionele lastercampagnes. Voor kranten zou het dan ook erg riskant zijn om opiniestukken te publiceren dus ik denk dat het wel meevalt.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 23:19:02 #133
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_21435864
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 00:25 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Ondertussen wachten we nog steeds op al die rechtzaken he
Je hebt van context uit mijn bericht niet helemaal bergrepen blijkbaar. Ik doelde op de quote.

Michael Moore is de westerse al-sahaf
pi_21752944
Een documentaire? Moore heeft Anti-Bush-sentimenten, zoekt daar fragmenten bij, knipt, plakt, zet er een muziekje onder, en probeert er humor in te brengen. Het was een [volkomen eenzijdige film. Onthutsend eenzijdig. Gisteravond heb ik warempel sympathie voor Bush gekregen, want gisteravond heb ik Fahrenheit 9/11 gezien.

Ik ben altijd tegen interventie in Irak geweest, en ik vind dat daar heel veel goede argumenten voor zijn. De soevereiniteit van een staat is daar een van. Moore meent echter aan goede argumenten niet genoeg te hebben. Hij suggereert in de film nota bene dat de Irakezen een gelukkig en zorgeloos leventje leidden alvorens Bush er een zondebok voor 9/11 ging zoeken. Ik denk dat ik daar nog wel het meest aanstoot aan heb genomen. Waarom maakt hij zijn verhaal nu compleet ongeloofwaardig door zulke insinuaties?

En hier zit de film vol mee. Het is het fundament van de film, en het begint er zelfs mee: Moore oppert dat Bush de presidentiële verkiezingen heeft gewonnen doordat Fox als eerste met dit nieuwtje kwam.

Waarom nemen zoveel mensen Moore dan serieus? Waarom wint de film zoveel prijzen? Waarom liet het bioscooppubliek zich gisteravond zo meevoeren? Ik begrijp het niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 4 september 2004 @ 20:52:46 #135
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_21753325
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
Een documentaire? Moore heeft Anti-Bush-sentimenten, zoekt daar fragmenten bij, knipt, plakt, zet er een muziekje onder, en probeert er humor in te brengen. Het was een [volkomen eenzijdige film. Onthutsend eenzijdig. Gisteravond heb ik warempel sympathie voor Bush gekregen, want gisteravond heb ik Fahrenheit 9/11 gezien.

Ik ben altijd tegen interventie in Irak geweest, en ik vind dat daar heel veel goede argumenten voor zijn. De soevereiniteit van een staat is daar een van. Moore meent echter aan goede argumenten niet genoeg te hebben. Hij suggereert in de film nota bene dat de Irakezen een gelukkig en zorgeloos leventje leidden alvorens Bush er een zondebok voor 9/11 ging zoeken. Ik denk dat ik daar nog wel het meest aanstoot aan heb genomen. Waarom maakt hij zijn verhaal nu compleet ongeloofwaardig door zulke insinuaties?

En hier zit de film vol mee. Het is het fundament van de film, en het begint er zelfs mee: Moore oppert dat Bush de presidentiële verkiezingen heeft gewonnen doordat Fox als eerste met dit nieuwtje kwam.

Waarom nemen zoveel mensen Moore dan serieus? Waarom wint de film zoveel prijzen? Waarom liet het bioscooppubliek zich gisteravond zo meevoeren? Ik begrijp het niet.
Zoveel prijzen? valt wel mee.. wtf stelt het filmfestival in cannes nou voor? juist ja.. nominaties en prijzen voor afgedankte B & C films.
  zaterdag 4 september 2004 @ 21:03:29 #136
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21753544
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 20:52 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Zoveel prijzen? valt wel mee.. wtf stelt het filmfestival in cannes nou voor? juist ja.. nominaties en prijzen voor afgedankte B & C films.
Idd.

De naam filmfestival onwaardig.

De enige filmprijzen die iets voorstellen, zijn de MTV Movie Awards.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_21753562
quote:

Goed. Waarom wint deze film uberhaupt een prijs? Waarom oogst de film zoveel lof?

Ik begrijp niet dat iets 'goed' en 'knap gemaakt' genoemd wordt alleen omdat er iets in gezegd wordt wat mensen graag willen horen. Ik ben een Bush-hater, maar ik had graag een gedegen documentaire gezien. Moore heeft genoeg argumenten, genoeg feitjes waar veel mensen geen weet van hebben, genoeg om te choqueren.

Hij kan zich prima hiertoe beperken en de film toch zijn typische humoristische stempel geven. Het naar congresleden gaan om ze te vragen of ze hun kinderen naar Irak zouden willen sturen is typisch Moore en niet ongeloofwaardig of onoprecht. Eenzijdig was de scene wel, omdat het logisch is dat kinderen van congresleden relatief minder in het leger zitten dan kinderen van gezinnen uit de midden- en onderklasse. Maar hij maakt er z'n punt prima mee, en wel op geoorloofde wijze.
  zaterdag 4 september 2004 @ 21:08:00 #138
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_21753620
quote:

[..]

Filmfestival in Cannes is het belangrijkste filmfestival ter wereld en na de Oscars misschien wel de meest prestigieuze filmprijs die er is. Films als Pulp Fiction, Taxi Driver, The Pianist en Dancer in the Dark wonnen in het verleden. Een nogal boute uitspraak om te stellen dat het niets voorstelt .

Tijdens het uitreiken van de prijs werd er bijgezegd dat Fahrenheit 9/11 de prijs voornamelijk kreeg voor de vorm en niet de inhoud. Puur technisch gekeken is het een sterk staaltje propagandistische ( ) montagetechniek in een vermakelijk jasje gestoken. Er wordt veel gesuggereerd en alle dingen waarvoor hij aangeklaagd zou kunnen worden omzeilt hij. Puur op dat vlak vind ik de prijs zeker terecht en wordt tegelijkertijd een ondergeschoven kindje van de bioscoopfilm, de documentaire, wat meer in het daglicht gezet. Inhoudelijk kun je er flink wat kanttekeningen bij plaatsen, maar erg vermakelijk vond ik hem wel.
pi_21753808
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 21:08 schreef Gorro het volgende:

Puur technisch gekeken is het een sterk staaltje propagandistische ( ) montagetechniek in een vermakelijk jasje gestoken.
Puur technisch gezien vond ik de film misschien wel nóg slechter. De montages hebben een hoog 'wat heeft dát er nu weer mee te maken'-gehalte. De muziek is slecht gekozen. Aan de attentiespanne van de kijker wordt door Moore niet veel aandacht besteed. Nu eens wordt er veel te veel informatie tegelijk over je uitgestort, en dan weer val je in slaap omdat er te weinig vaart in zit en er te veel aandacht aan één item of persoon wordt besteed. Bovendien is de film heel slecht gestructureerd en zwalken de insinuaties en onderwerpen alle kanten uit.
pi_21753889
quote:

[..]

Filmfestival in Cannes is het belangrijkste filmfestival ter wereld en na de Oscars misschien wel de meest prestigieuze filmprijs die er is. Films als Pulp Fiction, Taxi Driver, The Pianist en Dancer in the Dark wonnen in het verleden. Een nogal boute uitspraak om te stellen dat het niets voorstelt .

Tijdens het uitreiken van de prijs werd er bijgezegd dat Fahrenheit 9/11 de prijs voornamelijk kreeg voor de vorm en niet de inhoud. Puur technisch gekeken is het een sterk staaltje propagandistische ( ) montagetechniek in een vermakelijk jasje gestoken. Er wordt veel gesuggereerd en alle dingen waarvoor hij aangeklaagd zou kunnen worden omzeilt hij. Puur op dat vlak vind ik de prijs zeker terecht en wordt tegelijkertijd een ondergeschoven kindje van de bioscoopfilm, de documentaire, wat meer in het daglicht gezet. Inhoudelijk kun je er flink wat kanttekeningen bij plaatsen, maar erg vermakelijk vond ik hem wel.
Maar Gorro:

1972: Solaris - Tarkovsky
2004: Fahrenheit 9/11 - Michael Moore
  zaterdag 4 september 2004 @ 21:33:57 #141
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_21754127
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 21:21 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Maar Gorro:

1972: Solaris - Tarkovsky
2004: Fahrenheit 9/11 - Michael Moore
Solyaris had de Grand Prize of the Jury gewonnen en niet eens de Palm d'Or. Shame on them!
Er zaten dit jaar ook wel betere films tussen in de officiële selectie in mijn ogen. In elk geval OldBoy die dit jaar de Grand Prize of the Jury gewonnen heeft, maar ook van 2046 en The Motorcycle Diaries verwacht ik dat ik ze beter vond, maar ik kan me wel voorstellen dat ze voor deze film gekozen hebben. Zeker ook omdat het een belangrijke film is, die heel misschien wel de doorslaggevende factor blijkt te zijn over 2 maanden, hoewel ze natuurlijk heel politiek correct gezegd hebben dat dit niet meegespeeld heeft in de keuze.
pi_21762745
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 21:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Puur technisch gezien vond ik de film misschien wel nóg slechter. De montages hebben een hoog 'wat heeft dát er nu weer mee te maken'-gehalte. De muziek is slecht gekozen. Aan de attentiespanne van de kijker wordt door Moore niet veel aandacht besteed. Nu eens wordt er veel te veel informatie tegelijk over je uitgestort, en dan weer val je in slaap omdat er te weinig vaart in zit en er te veel aandacht aan één item of persoon wordt besteed. Bovendien is de film heel slecht gestructureerd en zwalken de insinuaties en onderwerpen alle kanten uit.
De muziek slecht gekozen?! Op minstens twee momenten van de film sluit de muziek perfect bij wat er te zien is. Fire Water Burn is op een geniale manier gebruikt en over Rockin' in the Free World nog maar te zwijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toffe_Ellende op 05-09-2004 12:16:16 ]
  zondag 5 september 2004 @ 12:12:43 #143
136 V.
pi_21762852
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

De muziek slecht gekozen?! Op minstens twee momenten van de film sluit perfect bij wat er te zien is. Fire Water Burn is op een geniale manier gebruikt over Rockin' in the Free World nog maar te zwijgen.

"We gotta get out of this place..."

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 5 september 2004 @ 13:07:13 #144
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_21763876
quote:

[..]

Te weinig vaart??? LOL
Dit is juist een docu met veel vaart en gemaakt voor het grote publiek. Het had van mij juist nog veel inhoudelijker gemogen (maar dan krijg je het niet in de bios).
Muziek is perfect gekozen (moet je het natuurlijk wel verstaan) ;-)
pi_21766288
quote:
Op zondag 5 september 2004 13:07 schreef Nyrem het volgende:

Te weinig vaart??? LOL
Nee, ik schreef dat het nu eens te snel ging, en dan weer veel te traag. Veel te traag en langdradig waren bijvoorbeeld de scenes omtrent de moeder van die Amerikaanse soldaat. Zelfs de plebejische MM-fanaat naast me zat uitgebreid te gapen en zich rot te ergeren.

En oh, zat er maar een structuur in. Was MM bezopen toen hij in de montagekamer zat? En laten we wel wezen: veel meer dan in de montagekamer zitten, heeft hij niet gedaan.
quote:
Muziek is perfect gekozen (moet je het natuurlijk wel verstaan) ;-)
De muziek was zo tacky, dik aangezet. Is er dan geen enkele link die ik zelf mag maken? Moet álles voorgekauwd en erin gestampt worden?
pi_21767551
Misschien ben je gewoon te intelligent voor dit soort vermaak.
  zondag 5 september 2004 @ 17:50:56 #147
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_21768814
quote:

[..]

Grapje zeker?

9 van de 10 mensen weet niet dat het uberhaupt bestaat en er is weinig tot geen media aandacht voor.

Dus hoe je bij dat belangrijkste filmfestival ter wereld komt is mij een raadsel...
  zondag 5 september 2004 @ 22:57:03 #148
136 V.
pi_21775048
quote:
Op zondag 5 september 2004 17:50 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Grapje zeker?

9 van de 10 mensen weet niet dat het uberhaupt bestaat en er is weinig tot geen media aandacht voor.

Dus hoe je bij dat belangrijkste filmfestival ter wereld komt is mij een raadsel...
***NEWSFLASH***

Als JIJ iets niet kent, zegt dat iets over jou. Niet over 90% van de wereldbevolking.

***NEWSFLASH***

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 5 september 2004 @ 23:01:31 #149
136 V.
pi_21775132
quote:
Op zondag 5 september 2004 15:29 schreef Claudia_x het volgende:

De muziek was zo tacky, dik aangezet. Is er dan geen enkele link die ik zelf mag maken? Moet álles voorgekauwd en erin gestampt worden?
Ik denk dat de muziek bewust zo is gedaan. Vet aangezet, ja. Dat is een keuze, maar omdat jij het anders zou willen is het toch nog niet slecht?

Ik denk ook niet dat jij (of ik, of velen, zo niet allen uit dit topic) Moores eerste beoogde doelgroep bent.

Dat zijn Amerikanen die blijkbaar de boodschap op deze manier binnengeragd moeten krijgen voor ze überhaupt gaan nadenken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 5 september 2004 @ 23:31:23 #150
67640 SaintOfKillers
pi_21775798
quote:
Op zondag 5 september 2004 17:50 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Grapje zeker?

Ik verwacht dat er wel meer dingen zijn die jou een raadsel zijn, grapjas.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_21777439
quote:
Op zondag 5 september 2004 23:01 schreef Verbal het volgende:
Ik denk dat de muziek bewust zo is gedaan. Vet aangezet, ja. Dat is een keuze, maar omdat jij het anders zou willen is het toch nog niet slecht?
De muziekkeuze was inderdaad een van de weinige pluspunten van de film.
quote:
Ik denk ook niet dat jij (of ik, of velen, zo niet allen uit dit topic) Moores eerste beoogde doelgroep bent.

Dat zijn Amerikanen die blijkbaar de boodschap op deze manier binnengeragd moeten krijgen voor ze überhaupt gaan nadenken.
Heb je de komma bewust weggelaten?

Moores doelgroep bestaat natuurlijk uit liberals. Niets leuker dan met een groepje gelijkgestemden twee uur lang jezelf feliciteren dat je aan de goede kant staat.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
  maandag 6 september 2004 @ 00:56:08 #152
136 V.
pi_21777462
quote:
Op maandag 6 september 2004 00:54 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

Heb je de komma bewust weggelaten?
Welke komma?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21777488
De komma achter "Amerikanen" in "Dat zijn Amerikanen die blijkbaar de boodschap op deze manier binnengeragd moeten krijgen voor ze überhaupt gaan nadenken."
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
  maandag 6 september 2004 @ 01:03:59 #154
136 V.
pi_21777563
quote:
Op maandag 6 september 2004 00:57 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
De komma achter "Amerikanen" in "Dat zijn Amerikanen die blijkbaar de boodschap op deze manier binnengeragd moeten krijgen voor ze überhaupt gaan nadenken."
1) Wat zou daar belangrijk aan zijn...
2) als het al nodig was om daar een komma te planten (wat het niet was)?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21777606
quote:
Op maandag 6 september 2004 01:03 schreef Verbal het volgende:
1) Wat zou daar belangrijk aan zijn...
Het zegt nogal wat over je beeld van Amerikanen en het zou totaal de betekenis van je zin veranderen.
quote:
2) als het al nodig was om daar een komma te planten (wat het niet was)?
Je hebt toch wel eens van uitbreidende en beperkende bijvoeglijke bijzinnen gehoord? En je kent het verschil daartussen toch wel?
  maandag 6 september 2004 @ 01:14:45 #156
6941 APK
Factual, I think.
pi_21777676
Ook een leuk stukje muziekkeuze was het korte fragment van het nummer 'cocaine' bij het tonen van het document over de gemiste medische test tijdens zijn diensttijd.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 6 september 2004 @ 09:27:17 #157
136 V.
pi_21780246
quote:
Op maandag 6 september 2004 01:08 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Het zegt nogal wat over je beeld van Amerikanen en het zou totaal de betekenis van je zin veranderen.
Inderdaad
quote:
Je hebt toch wel eens van uitbreidende en beperkende bijvoeglijke bijzinnen gehoord? En je kent het verschil daartussen toch wel?
Ja. Als ik een verklarende bijzin (ik neem aan dat je dat bedoelt met uitbreidend) had willen produceren had ik dat wel gedaan.

Vooralsnog beperk ik de zaak tot die Amerikanen die -in mijn ogen- wakker geschud zouden mogen worden (heb ik genoeg werkwoorden gebruikt om te voorkomen dat men erover valt dat ik niet voldoende zou kunnen hebben nagedacht over wat ik typ?).

Wat het zegt over mijn beeld van 'de Amerikanen', is dat ik niet alle Amerikanen over één kam scheer.

Of strookt wat ik schreef gewoon niet met jouw beeld van mijn beeld van 'de Amerikanen'

Of wilde je gewoon zeiken om het zeiken?

Gooi het er maar uit, joh

Kommaneuker.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21782302
quote:
Op zondag 5 september 2004 23:01 schreef Verbal het volgende:

Het is inderdaad een bewuste keuze, net zoals zijn montagetechniek dat ook is, een 'gimmick'. Om een of andere reden moest ik erg denken aan Benny Hill: het ligt je, of het ligt je niet. Ik kan heel slecht tegen de passiviteit die van mij als kijker verlangd wordt. Er wordt me niet alleen verteld wat er is gebeurd, maar daarin zitten al suggesties besloten, worden verbanden al voor me gelegd, en de muziek is hier ondersteunend in.

En omdat ik het anders zou willen, vind ik het inderdaad bedroevend slecht.
quote:
Dat is een argument dat ik vaak hoor. Als Bush en de zijnen zich schuldig maken aan propaganda, dan mag Moore best van hetzelfde middel gebruik maken om de andere kant van de zaak te laten zien. Allereerst vind ik dat Moore zoveel suggestiviteit helemaal niet nodig heeft. Soms weet hij met zijn typische humor een hele verfrissende kijk op reeds bekende misstanden te geven. Dat is wel gebleken uit zijn televisieserie. Hij kan best strenger voor zichzelf zijn. Verder vind ik dat mensen nooit beschouwd mogen worden als kinderen die een opvoedkundige les nodig hebben, maar dat is politiek wellicht een ongunstige houding.
pi_21782459
quote:
Op maandag 6 september 2004 09:27 schreef Verbal het volgende:

Ja. Als ik een verklarende bijzin (ik neem aan dat je dat bedoelt met uitbreidend) had willen produceren had ik dat wel gedaan.
Ik zie inderdaad ook niet in wat er opmerkelijk is aan het weglaten van de komma. Sterker nog, je omissie getuigt van een haast onVerbaliaanse genuanceerde houding.
  maandag 6 september 2004 @ 12:56:42 #160
136 V.
pi_21783451
quote:
Op maandag 6 september 2004 11:58 schreef Claudia_x het volgende:

En omdat ik het anders zou willen, vind ik het inderdaad bedroevend slecht.
Dat kan. Maar ik merk sowieso dat er -vaak- verschil zit in hoe Amerikanen hun publiek aanspreken en hoe 'de Europeaan' soms wenst te worden aangesproken.
Ook ik -hoewel ik Moores visie wel snap- ben persoonlijk ook niet overdreven gecharmeerd van de moker die hij hanteert. Maar in zijn cultuur, zijn beoogde publiek (dat niet puur bestaat uit zichzelf op de rug slaande liberals) en zijn bedoeling slaagt hij in mijn optiek toch behoorlijk met deze film.
Al was dat Lyla-deel ook te uitgesmeerd, wat mij betreft.
quote:
Dat is een argument dat ik vaak hoor. Als Bush en de zijnen zich schuldig maken aan propaganda, dan mag Moore best van hetzelfde middel gebruik maken om de andere kant van de zaak te laten zien.
Dat is niet een visie die ik één op één ondersteun, hoor. Mijn mening is meer: waar zeiken die Republikeinen over kwa zuivel op den bol...
quote:
Allereerst vind ik dat Moore zoveel suggestiviteit helemaal niet nodig heeft. Soms weet hij met zijn typische humor een hele verfrissende kijk op reeds bekende misstanden te geven.
Dat klopt. Hij is soms tè suggestief. Aan de andere kant heb ik in de afgelopen discussie over F911 ook opgevangen dat mensen zijn vraagstellende manier als suggestie opvatten. En dat doe ik niet. Ik zie die vragen van hem (enkele uitzonderingen daargelaten) ook precies als dat: vragen. Er zijn gewoon veel te veel onbeantwoorde vragen. Laat de antwoorden maar komen.
quote:
Hij kan best strenger voor zichzelf zijn. Verder vind ik dat mensen nooit beschouwd mogen worden als kinderen die een opvoedkundige les nodig hebben, maar dat is politiek wellicht een ongunstige houding.
Ik denk dat hij minder zou zijn doorgedrongen tot veel Amerikanen als hij strenger voor zichzelf was geweest. en hij heeft gewoon een politieke bedoeling met deze film.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 september 2004 @ 13:01:34 #161
136 V.
pi_21783529
quote:
Op maandag 6 september 2004 12:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zie inderdaad ook niet in wat er opmerkelijk is aan het weglaten van de komma.
Ik denk dat die griekgriek zelf een beetje in de war is voor wat betreft de beperkende en de 'uitbreidende' bijvoeglijke bijzinnen... en daar vervolgens met zijn arrogante gelul zelf riant mee op zijn bek gaat.
quote:
Sterker nog, je omissie getuigt van een haast onVerbaliaanse genuanceerde houding.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21783750
quote:
Op maandag 6 september 2004 12:56 schreef Verbal het volgende:

Ik denk dat hij minder zou zijn doorgedrongen tot veel Amerikanen als hij strenger voor zichzelf was geweest. en hij heeft gewoon een politieke bedoeling met deze film.

V.
Merk de laatste tijd in reacties van Amerikanen op tv en de Amerikanen waarmee ik af en toe contact heb, dat MM juist bereikt wat hij had willen voorkomen namelijk 4 Moore years Bush. Alhoewel uit zakelijk oogpunt dat mischien juist zijn bedoeling is

De Amerikanen waar ik af en toe mee chat/mail etc die deze film gezien hebben ergeren zich juist aan de vooringenomen manier van MM (of deze groep representatief is laat ik in het midden maar een tijd terug waren ze kritischer t.o.v Bush). Dus mischien had hij juist wel wat strenger voor zichzelf moeten zijn.

Weer een aardige column van Kuitenbrouwer over deze materie

Cyclopen (2)
Auteur: Jan Kuitenbrouwer
Bron: HP/De Tijd, 27 augustus 2004

Wie beweert dat wij Moore's missers door de vingers moeten zien omdat hij zulk nuttig werk doet in de binnenlanden van de VS, maakt een fout die vaker is gemaakt.

Amerika-kenner Jan Donkers maakt zich kwaad over de manier waarop 'de Nederlandse weekbladen' kritiek leveren op Michael Moore's Fahrenheit 9/11. HP/De Tijd en Vrij Nederland bedoelt hij. Afgelopen zaterdag reageerde hij in NRC Handelsblad. Media en journalistiek zijn in de VS dermate verschraald, meent Donkers, dat de gemiddelde burger geen toegang heeft tot betrouwbare en onafhankelijke informatie, maar het moet doen met patriottistische propaganda. De Nederlandse critici van Moore 'hebben geen idee wat zijn film betekent voor het openbaar debat in de VS, dat zo ongeveer non-existent was totdat mensen in Duluth en Poughkeepsie, in Peoria en Chattanooga de bioscoop konden binnenlopen en naar Fahrenheit 9/11 konden kijken'. En: "Moore heeft het publieke discours teruggebracht in Amerika tot aan het punt waar er niet alleen over wordt gepraat in de universiteitskantines van Berkeley en New York, maar ook in de ijssalons en de wasserettes en bij de barbecues in Wichita, Akron en Laramie."

Donkers klinkt als een soort Oude Wereld-missionaris die precies weet wat goed is voor de zwartjes en blankjes van Duluth, Poughkeepsie, Peoria, Chattanooga, Wichita, Akron, Laramie - al die afgelegen oorden waar hij het liefst morgen nog een missiepost zou openen. Een loodsje van golfplaten met een tv-toestel op een verhoging, waar de inlanders de hele dag naar de stichtelijke werken van St. Michael Moore kunnen kijken.

Gelukkig hoeft dat niet, want op een of andere raadselachtige wijze heeft dat perfide Amerikaanse mediasysteem dat uitsluitend propaganda verspreidt, Michael's subversieve pamflet zomaar in duizend kopieën in roulatie gebracht! Hou zou dat kunnen? Wat is dat voor een atypisch distributiekanaal, dat volledig immuun blijkt voor het gif dat de rest van de Amerikaanse media-industrie zo verziekt heeft? Is de Amerikaanse bioscoop een geheim backchannel van een liberaal-democratisch syndicaat, dat op die manier het electoraat toch nog weet te bereiken?

Nee, zoals vrijwel alles in de Verenigde Staten beantwoordt ook de Amerikaanse bioscoop gewoon aan de wet van vraag en aanbod. In het gemiddelde Amerikaanse huishouden zijn 85 televisiekanalen te ontvangen. Zeventig procent van die huishoudens beschikt over internet. En de Amerikaanse burger zou geen toegang hebben tot alle informatie waar hij behoefte aan zou kunnen hebben? Zou het misschien ook zo kunnen zijn dat de gemiddelde Amerikaan op dit moment misschien gewoon niet zo geïnteresseerd is in het soort informatie dat Jan Donkers voor heilzaam houdt? Als het Amerikaanse tv-nieuws vooral uit patriottistisch tromgeroffel bestaat, zoals Donkers stelt, dan is dat niet door toedoen van een sinistere oligarchie rond de familie Bush, maar simpelweg omdat er kennelijk vraag naar is, en als er vraag was naar tien Michael Moore-films zouden er tien draaien.

Gelooft Donkers werkelijk dat er in de ijssalons van Huntsville, Alabama, en St. Olaf, Minnesota, niet over Irak en Al-Qaida werd gediscussieerd vóórdat Fahrenheit 9/11 werd uitgebracht? Waar ziet hij de gemiddelde Amerikaan voor aan? Een zombie? En als dat zo is, gaat een bezoek aan Fahrenheit 9/11 daar dan plots verandering in brengen? Waar ziet hij Michael Moore voor aan: een magiër?

"Och, ze zijn nog zo achterlijk," zucht de missionaris handenwringend, terwijl de kinderen van het dorp om een hoekje lachend zijn krant lezen.

Hooguit vijf procent van de Amerikaanse bevolking neemt deel aan het openbare debat, schrijft Donkers, een percentage dat wij kennelijk als schokkend laag dienen te ervaren. Heeft het in de VS ooit hoger gelegen? Sterker: denkt hij dat het hier in Nederland veel hoger ligt? Als alle Nederlandse kwaliteitskranten tezamen een oplage van één miljoen hebben en we die lezers voor het gemak (en iets te royaal, denk ik) even opvatten als de groep die 'deelneemt aan het publieke debat', dan is dat ook altijd nog maar een kleine 7,5 procent van de bevolking. En dat in Nederland, een van de meest lezende, best opgeleide landen ter wereld.

George W. Bush is een gewetenloze domkop die terwille van zijn politieke hachje een zinloze oorlog is begonnen en dankzij wie nu elk moment ergens in Nederland een dirty bomb kan afgaan, dat ben ik volledig met Michael Moore en Jan Donkers eens. Maar wie beweert dat wij Moore's missers maar door de vingers moeten zien omdat hij zulk nuttig werk doet in de binnenlanden van Amerika, zoals Donkers, maakt een fout die in de geschiedenis vaker is gemaakt, en soms met gevolgen die qua lelijkheid niet onderdoen voor wat er in Irak gebeurt.

Serieuze, onafhankelijke media, het soort media dat Donkers de VS zo graag gunt, zijn het aan hun stand verplicht zo'n film kritisch te analyseren, en ik blijf erbij dat zoiets verwacht had mogen worden van bijvoorbeeld Marc Chavannes en Jan Tromp, de Amerika-correspondenten van NRC Handelsblad en de Volkskrant. Of van 'Amerika-kenner' Jan Donkers, van wie ik ook dacht dat hij journalist was.

Kennelijk heb ik me vergist, want volgens Donkers kunnen Joost Niemöller, Flip Vuijsje en ik, de Moore-criticasters over wie hij zich boos maakt, beter eens een onderzoek instellen naar de leugens van het door hem zo verafschuwde Fox News. Ik zou zeggen: beste Jan, je weet kennelijk al ongeveer hoe het zit, nog even wat research en tikken maar! Of moeten 'de weekbladen' het weer doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2004 13:16:26 ]
pi_21788889
quote:
Op maandag 6 september 2004 13:01 schreef Verbal het volgende:
Ik denk dat die griekgriek zelf een beetje in de war is voor wat betreft de beperkende en de 'uitbreidende' bijvoeglijke bijzinnen... en daar vervolgens met zijn arrogante gelul zelf riant mee op zijn bek gaat.
Waar maak je je zo druk over?

Ik vroeg gewoon even voor de zekerheid of je het inderdaad zo had bedoeld. Dat blijkt zo te zijn. Mooi toch? Ik snap echt niet waarom je je zo aangevallen voelt. Of heb je gewoon een probleem met het woord 'uitbreidende'?
  maandag 6 september 2004 @ 20:08:01 #164
136 V.
pi_21789269
quote:
Op maandag 6 september 2004 19:51 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

Of heb je gewoon een probleem met het woord 'uitbreidende'?
Flikker toch een eind op, tragische zuignap

V.

[ Bericht 26% gewijzigd door V. op 06-09-2004 20:16:30 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21798954
Kuitenbrouwer snapt blijkbaar niet wat Donkers bedoelde. Ik ben met em eens dat die onwaarheen zeker niet onbesproken moeten worden. Maar de stukjes van oa Niemoller en Vuijsje gngen totaal voorbij aan het verhaal en hamerde louter op de fouten. Te ver doorgeslagen naar de andere kant dus.
pi_21799133
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 10:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kuitenbrouwer snapt blijkbaar niet wat Donkers bedoelde. Ik ben met em eens dat die onwaarheen zeker niet onbesproken moeten worden. Maar de stukjes van oa Niemoller en Vuijsje gngen totaal voorbij aan het verhaal en hamerde louter op de fouten. Te ver doorgeslagen naar de andere kant dus.
Kuitenbrouwer snapt juist heel goed wat Donkers bedoelde volgens mij.

Vind de argumenten van Donkers ook zeer zwak, prima dat je de misstanden van Bush wil aankaarten maar doe het dan goed. De vergelijking Donkers - missionaris is in deze ook zeer treffend. Donkers toont ook alleen maar aan wat een minnachting hij heeft voor Amerikanen, iets waar wel meer mensen last van hebben.
pi_21839151
quote:

[..]
De muziek is slecht gekozen.
Ik vond de muziekkeuze juist WEL erg goed, vooral bij het 9/11 fragment, een stuk Arvo Part en dan al dat dwarrelende papier. En natuurlijk dat nummer met 'i feel like i'm on top of the world...it should have been someone else'

Zonde dat het verder zo'n schaamteloos van-dik-hout-zaagt-men-planken contragandading is. Ik vind Bush een incapabele gek, maar dat maakt Moore niet ineens een capabele documentairemaker.
pi_21839274
quote:
Op donderdag 9 september 2004 14:43 schreef anneja het volgende:

Ik vond de muziekkeuze juist WEL erg goed, vooral bij het 9/11 fragment, een stuk Arvo Part en dan al dat dwarrelende papier. En natuurlijk dat nummer met 'i feel like i'm on top of the world...it should have been someone else'
Het is net zoiets als een (slechte) grap maken en hem uitleggen. Too obvious.
pi_21893519
EINDELIJK, ja eindelijk heb ik de film gezien waar ik al zolang over gedebatteerd heb met vrienden en kennissen. Ik achtte voortijdig debatteren mogelijk omdat ik een behoorlijk groot vertrouwen had in mijn extrapolerende kwaliteiten, betreffende de inhoud van deze film. En ik had gelijk.

Michael Moore probeert niet eens een objectief werk neer te zetten. Dit is pure anti-propaganda gepaard met een enorm gevoel voor dramatiek en vlagen van kunstzinnigheid even als een enorme kennis van emotionele manipulatie. Precies wat ik verwachtte, en waar ik op hoopte.
Want subtiliteit is een onbekend begrip bij de meerderheid van de Amerikaanse bevolking.

Als je een goede documentaire wil maken, is dit niet de juiste weg.
Als je een wanhopige poging wil doen om een aantal vooringenomen Amerikanen te laten nadenken over de twijfelachtigheid van hun ongezonde en onvolwassen sociaal maatschappelijke en nationalistische filosofieen, heb je gewoon brute en melodramatische cinematische hamers nodig, die zo onsubtiel mogelijk hun doel raken.
Moore heeft dit wederom begrepen, en laat dan ook qua subtiliteit misschien zelfs Bush en zijn aangevers achter zich.

Een mooie documentaire is het zeker niet, maar het is juist de verkrachting van dat begrip, die mij doet geloven dat Moore echt gepassioneerd is, wat betreft het uitroeien van ziekelijke concepten als Bush. Niet de man zelf of wat voor een man door moet gaan, maar het poppenspel waarin deze niet-mens Bush al of niet bewust even een hoofdrolspeler in is geweest.

Dus mijn mening is; geen mooi project, maar hopelijk wel een nuttig project.
pi_22096278
Ik heb hem net gezien, ben wel behoorlijk onder de indruk. Ik had al een hekel aan Bush, maar nu háát ik hem echt. Misschien zijn een paar dingen overdreven of niet waar, maar ookal is dat zo en is maar de helft waar, dan is het nog steeds verschrikkelijk..

Heel indrukwekkend ook het verhaal van die moeder die haar zoon verloor, toen ze voor het witte huis stond stortte ze zowat echt in.
Wat hoop ik dat die vent niet herkozen gaat worden..
I smile because I haven't the slightest idea what's going on..
pi_22096735
ik heb m pas bekeken, ok we zullen het met een flinke korrel zout moetten nemen, maar dan nog, bush is een eikel en de amerikaanse regering is nog corrupter dan heel colombia
eikels daar.
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_22099538
En dan dat nieuws van de fouten van CBS weer. Ik krijg verdomme steeds meer sympathie voor Bush.
  dinsdag 21 september 2004 @ 10:10:42 #173
136 V.
pi_22099863
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
En dan dat nieuws van de fouten van CBS weer. Ik krijg verdomme steeds meer sympathie voor Bush.
Ja, dat zal het zijn... omdat CBS te eager was en zich heeft laten tillen, is die arme Bush ineens wèl komen opdagen bij de champagne unit en niet AWOL geweest?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 23 september 2004 @ 22:54:35 #174
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22162974
Ik heb em ook gezien
Maar jezus wat een slechte docu/film whatever het moet zijn

Knip zoveel mogelijk stukjes uit en plak ze achter elkaar op zo'n manier dat gesuggereerd wordt wat je zelf wilt en lever daar zelf commentaar bij. Dat tussen sommige stukken 10 jaar zit en totaal niets met elkaar te maken hebben en sommige zelfs geintjes zijn, dat maakt niet uit

Echt heel slecht en wie dit serieus goede journalistiek vindt die mag zich gaan schamen want ik kan dezelfde dingen suggereren met filmbeelden van Willem Alexander of om het even welk regelmatig gefilmd personage

Bush is een lul, maar meneer Moore net zo goed en dit wanproduct dat echt niets met journalistiek maar meer met de prive te maken heeft verdiend zeker de naam docu niet.
Als ik morgen niet meer leef, dan ben ik geliquideerd door moslimterroristen. Zoals al duizenden voor mij...
pi_22168270
Michael Moore is geen journalist. Dat pretendeert hij ook niet. Hij is een filmmaker. Net zoals Oliver Stone bijvoorbeeld.
  vrijdag 24 september 2004 @ 18:34:22 #176
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22179409
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 09:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Michael Moore is geen journalist. Dat pretendeert hij ook niet. Hij is een filmmaker. Net zoals Oliver Stone bijvoorbeeld.
Zeg dat maar tegen de mensen die zijn films voor de waarheid aannemen.
Als ik morgen niet meer leef, dan ben ik geliquideerd door moslimterroristen. Zoals al duizenden voor mij...
  vrijdag 24 september 2004 @ 18:44:30 #177
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_22179594
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 18:34 schreef Puta het volgende:

Zeg dat maar tegen de mensen die zijn films voor de waarheid aannemen.
En blijkbaar tegen de mensen die zich in allerlei bochten proberen te wringen om een paar van Moores terecht kritiek punten niet onder ogen te hoeven zien.
  vrijdag 24 september 2004 @ 18:46:49 #178
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22179642
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 18:44 schreef IPdaily het volgende:

[..]

En blijkbaar tegen de mensen die zich in allerlei bochten proberen te wringen om een paar van Moores terecht kritiek punten niet onder ogen te hoeven zien.
Hij heeft een aantal terechte punten, maar eerlijk is eerlijk: 95% is gewoon slappe prive-praat.
  vrijdag 24 september 2004 @ 20:09:33 #179
136 V.
pi_22181550
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 18:46 schreef Puta het volgende:

[..]

Hij heeft een aantal terechte punten, maar eerlijk is eerlijk: 95% is gewoon slappe prive-praat.
...en dat kun jij natuurlijk op overtuigende wijze aantonen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22182021
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:09 schreef Verbal het volgende:
Was het niet ook zo dat Moore een heel leger 'fact-checkers' had aangenomen? Je zou dan juist heel weinig fouten moeten tegenkomen.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  vrijdag 24 september 2004 @ 20:32:00 #181
136 V.
pi_22182061
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:30 schreef MrData het volgende:

[..]

Was het niet ook zo dat Moore een heel leger 'fact-checkers' had aangenomen? Je zou dan juist heel weinig fouten moeten tegenkomen.
Tsja... ik zou iig van mensen, die getallen als 95% in de mond nemen, graag wat bewijzen zien.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22183133
Het blijft inderdaad akelig leeg in dit topic wat bewijzen betreft.
  vrijdag 24 september 2004 @ 23:11:11 #183
136 V.
pi_22185715
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 21:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het blijft inderdaad akelig leeg in dit topic wat bewijzen betreft.
...en niet alleen dit topic.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 25 september 2004 @ 11:15:29 #184
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22191531
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:09 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Net zo overtuigend als Moore bedoel je? Stukjes achter elkaar plakken en verbanden suggereren? Ja hoor.
  zaterdag 25 september 2004 @ 13:39:45 #185
136 V.
pi_22193684
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 11:15 schreef Puta het volgende:

[..]

Net zo overtuigend als Moore bedoel je? Stukjes achter elkaar plakken en verbanden suggereren? Ja hoor.
Ja, dat is nou waar je Moore van beschuldigt. Maar als jij daar dus kritiek op uit, en zegt dat 95% procent onwaar is, verwacht ik dus niet stoere praat als 'stukjes plakken en verbanden suggereren kan ik ook', maar dan verwacht ik dus dat je met bronnen komt. Dat doet Michael Moore namelijk ook.

Dat hij niet 100% objectief is in zijn film (DUH!) is algemeen bekend. Dat hij inderdaad bij tijd en wijle kinderachtig uit de hoek komt in die film èn dat er wel een aantal onzuiverheden in zitten, daar ben ik het wel mee eens.

Maar geblaat over 95% leugens is gewoon blatante kolder. Moore stelt hele, HELE legitieme vragen. Vragen over de man die het belangrijkste ambt ter wereld vervult, en daar mogen - nee, móeten- wel eens antwoorden op komen. Maar wat doet men? Men put zich uit om vooral maar aan te tonen dat MM niet deugt. Tot op zekere hoogte, prima, vier er feest mee, maar het uitblijven van goede antwoorden op de vragen die hij stelt, belooft bitter weinig goeds.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 26 september 2004 @ 11:36:33 #186
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_22211543
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 13:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, dat is nou waar je Moore van beschuldigt. Maar als jij daar dus kritiek op uit, en zegt dat 95% procent onwaar is, verwacht ik dus niet stoere praat als 'stukjes plakken en verbanden suggereren kan ik ook', maar dan verwacht ik dus dat je met bronnen komt. Dat doet Michael Moore namelijk ook.

Dat hij niet 100% objectief is in zijn film (DUH!) is algemeen bekend. Dat hij inderdaad bij tijd en wijle kinderachtig uit de hoek komt in die film èn dat er wel een aantal onzuiverheden in zitten, daar ben ik het wel mee eens.

Maar geblaat over 95% leugens is gewoon blatante kolder. Moore stelt hele, HELE legitieme vragen. Vragen over de man die het belangrijkste ambt ter wereld vervult, en daar mogen - nee, móeten- wel eens antwoorden op komen. Maar wat doet men? Men put zich uit om vooral maar aan te tonen dat MM niet deugt. Tot op zekere hoogte, prima, vier er feest mee, maar het uitblijven van goede antwoorden op de vragen die hij stelt, belooft bitter weinig goeds.

V.
Nou zijn "bronnen" zijn allemaal afkomstig van mensen die anti-bush etc. zijn. Daarnaast rukt hij "feiten" uit hun context en beweerd vervolgens dat het zo is gegaan. Vind je het raar dat niemand op enkele idioten na hem geloven.
  zondag 26 september 2004 @ 11:42:48 #187
136 V.
pi_22211611
quote:
Op zondag 26 september 2004 11:36 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Nou zijn "bronnen" zijn allemaal afkomstig van mensen die anti-bush etc. zijn. Daarnaast rukt hij "feiten" uit hun context en beweerd vervolgens dat het zo is gegaan. Vind je het raar dat niemand op enkele idioten na hem geloven.
Ben je daar weer?

Nee, niet 'alle bronnen' zijn van subjectieve aard. Ja, hij vliegt een paar keer uit de bocht kwa suggestie. Nee, hij beweert niet, hij suggereert/ speculeert, maar VOORAL: hij stelt vragen.

Dat kun je afleiden uit de manier waarop hij zijn zinnen aan het eind tonaal hoger maakt.

En dàt is wat mij het meest frappeert; er komen geen antwoorden op die vragen, er wordt alleen gepield op microscopisch niveau om aan te tonen dat Bush maar 37% vakantie heeft gehad in plaats van 42%. Maar toch echt heel opvallende zaken worden volkomen genegeerd.

Ik vind dat veelzeggend.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 26 september 2004 @ 11:45:55 #188
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22211638
quote:
Op zondag 26 september 2004 11:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ben je daar weer?

Nee, niet 'alle bronnen' zijn van subjectieve aard. Ja, hij vliegt een paar keer uit de bocht kwa suggestie. Nee, hij beweert niet, hij suggereert/ speculeert, maar VOORAL: hij stelt vragen.

Dat kun je afleiden uit de manier waarop hij zijn zinnen aan het eind tonaal hoger maakt.

En dàt is wat mij het meest frappeert; er komen geen antwoorden op die vragen, er wordt alleen gepield op microscopisch niveau om aan te tonen dat Bush maar 37% vakantie heeft gehad in plaats van 42%. Maar toch echt heel opvallende zaken worden volkomen genegeerd.

Ik vind dat veelzeggend.

V.
Met alle respect, maar de 'vragen' die gesteld werden over Willem en Maximas huwelijksproblemen waar geen antwoord op komt suggereren dus de waarheid?

DAT is het gevaarlijke. Je geeft zelf al toe dat hij een aantal maal uit de bocht vliegt maar dat is blijkbaar geen teken aan de wand?

Moore knipt en plakt en met knip en plakwerk kan je heel erg veel suggereren. En dat is exact wat hij doet. Hij suggereert verbanden die er niet zijn en stelt daar dan 'vragen' over, maar hij stelt helemaal geen vragen want hij wil geen antwoorden. Hij stelt 'vragen' maar feitelijk geeft hij het antwoord al. Dat is wat hij doet, dat is extreem subjectief en dat sommige mensen dat voor zoete koek slikken, dat vind ik veelzeggend.
  zondag 26 september 2004 @ 11:54:13 #189
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22211753
Dit is wat Moore in 9/11 doet.

Is Willem-Alexander een gevaarlijke toekomstige militaire moordende dictator?

Zoals jullie zien is er een direct verband tussen WA en Videlas Junta. En wie staat er hier in zijn militaire praalpakje op dezelfde wijze te groeten?

zondag 26 september 2004 @ 11:57:31 #190
136 V.
pi_22211806
quote:
Op zondag 26 september 2004 11:45 schreef Puta het volgende:

[..]

Met alle respect, maar de 'vragen' die gesteld werden over Willem en Maximas huwelijksproblemen waar geen antwoord op komt suggereren dus de waarheid?
Huh? Ja, da's echt te vergelijken, ja. Vragen op basis van duidelijke bronnen of iets bedenken over een blond manwijf en een prins...
quote:
DAT is het gevaarlijke. Je geeft zelf al toe dat hij een aantal maal uit de bocht vliegt maar dat is blijkbaar geen teken aan de wand?
Tsja, dàt heet nou nuance. Iets dat in deze topics nog wel eens wil ontbreken. Dat iemand in zijn enthousiasme dingen soms te ver doordrijft wil niet zeggen dat hij over alles ongelijk heeft. Sterker nog, er zijn ZO veel aanwijzingen over meneer Bush dat hij onzuiver op de graat is (van heel veel kanten) dat ik het wonderbaarlijk blijf vinden dat men zich zo weet vast te bijten in Moore, en dus wenst de overduidelijk verkeerde zaken aan Bush te negeren...

En het feit dat ik de punten herken waar Moore de bocht uitvliegt, zou toch voldoende moeten zeggen over mijn onderscheidingsvermogen, mag ik hopen. Maar als het voor jou makkelijker is om mij een naïeveling te vinden, so be it.
quote:
Moore knipt en plakt en met knip en plakwerk kan je heel erg veel suggereren. En dat is exact wat hij doet. Hij suggereert verbanden die er niet zijn en stelt daar dan 'vragen' over, maar hij stelt helemaal geen vragen want hij wil geen antwoorden. Hij stelt 'vragen' maar feitelijk geeft hij het antwoord al. Dat is wat hij doet, dat is extreem subjectief en dat sommige mensen dat voor zoete koek slikken, dat vind ik veelzeggend.
Als filmliefhebber ben ik bekend met effecten van montage, maar dank je voor de les. En er zijjn heel veel mensen die niet alles voor zoete koek slikken. Er zijn zelfs mensen die jouw mening niet delen, die ook dingen lezen, zelf dingen uitzoeken en nadenken. Ja, het is schokkend, maar het gebeurt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 26 september 2004 @ 11:58:50 #191
136 V.
pi_22211826
quote:
Op zondag 26 september 2004 11:54 schreef Puta het volgende:
Dit is wat Moore in 9/11 doet.

Is Willem-Alexander een gevaarlijke toekomstige militaire moordende dictator?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals jullie zien is er een direct verband tussen WA en Videlas Junta. En wie staat er hier in zijn militaire praalpakje op dezelfde wijze te groeten?

[afbeelding]
Ik kan mij herinneren je te hebben gevraagd of je met concrete bewijzen kon komen voor je bewering dat 95% is gelogen. Dat moet niet al te moeilijk voor je zijn, gezien je stelligheid en heilige verontwaardiging.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 26 september 2004 @ 12:05:37 #192
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22211904
quote:
Op zondag 26 september 2004 11:58 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik kan mij herinneren je te hebben gevraagd of je met concrete bewijzen kon komen voor je bewering dat 95% is gelogen. Dat moet niet al te moeilijk voor je zijn, gezien je stelligheid en heilige verontwaardiging.

V.
Gelogen? Er werd toch niets beweerd?

Zoals je zegt doet hij niets anders dan vragen. Hij suggereert er op los en maakt extreme dwarsverbanden.

zondag 26 september 2004 @ 12:08:18 #193
136 V.
pi_22211940
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:05 schreef Puta het volgende:

[..]

Gelogen? Er werd toch niets beweerd?
Wel door jou.

Maar je hebt dus duidelijk geen bronnen voor je beweringen (niet dat ik daaraan twijfelde).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 26 september 2004 @ 12:12:51 #194
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22212008
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wel door jou.

Maar je hebt dus duidelijk geen bronnen voor je beweringen (niet dat ik daaraan twijfelde).

V.
Hoe durf jij om bronnen te vragen terwijl je Moores bronloze gesuggereer wel geloofd!?

Goed, voorbeeldje: jij haalde dat vakantiegedoe aan. Wat doet Moore? Moore laat plaatjes zien van een Bush die wat golft, en nog een paar filmpjes. En suggereert dat dat hij enorm veel op vakantie was. Hij tovert een cijfer uit de hoge hoed en presenteert dit als feit. Waar haalt hij dat vandaan? Wordt dat getoond? Nee. En als mensen een dergelijke trivialiteit dan ontcijferen met andere cijfers, dan is het opeens 'microscopisch' gelul.

Maar dit heeft amper nut. Jij hebt een hekel aan Bush en de Republikeinen en zal dus altijd de vijanden daarvan eerder geloven. Leuk voor je, als je daar gelukkig van wordt vooral doen. Of het iets met de waarheid te maken heeft? Nee.
  zondag 26 september 2004 @ 12:19:51 #195
136 V.
pi_22212101
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:12 schreef Puta het volgende:

[..]

Hoe durf jij om bronnen te vragen terwijl je Moores bronloze gesuggereer wel geloofd!?
Fijn voor je dat je ROFLOLT. Maar als je jezelf even van de grond zou willen opdweilen en zou teruglezen, dan zou je kunnen zien dat ik het heb over bronnen.
quote:
Goed, voorbeeldje: jij haalde dat vakantiegedoe aan. Wat doet Moore? Moore laat plaatjes zien van een Bush die wat golfd, en nog een paar filmpjes. En suggereert dat dat hij enorm veel op vakantie was. Hij tovert een cijfer uit de hoge hoed en presenteert dit als feit. Waar haalt hij dat vandaan? Wordt dat getoond? Nee.
Ja (nou ja, het wordt gezegd, mag dat ook?). "In his first eight months in office before September 11th, George W. Bush was on vacation, according to the Washington Post, forty-two percent of the time."
quote:
En als mensen een dergelijke trivialiteit dan ontcijferen met andere cijfers, dan is het opeens 'microscopisch' gelul.
Ik vind het microscopisch gelul dat je je wenst bezig te houden met die 5% om aan te tonen dat Moore bronloos kwaadaardig bezig is (terwijl je dan hooguit de WP kunt bekritiseren), terwijl je je beter zou kunnen bezighouden met potentieel en voortdurend impeachable gedrag van de president, ja.
quote:
Maar dit heeft amper nut. Jij hebt een hekel aan Bush en de Republikeinen en zal dus altijd de vijanden daarvan eerder geloven.
Heb ik met jou in de zandbak gezeten ofzo? Dacht het niet. Houd dus je zogenaamde 'kennis' lekker voor je.
quote:
Leuk voor je, als je daar gelukkig van wordt vooral doen.
Vooralsnog ben JIJ degene die anderen kwalificeert en af wenst de doen als idioten en die erg vooringenomen overkomt.
quote:
Of het iets met de waarheid te maken heeft? Nee.
O nee. Die heb JIJ in pacht. Dat was ik even vergeten. Mijn excuses.

V.

[ Bericht 1% gewijzigd door V. op 26-09-2004 12:36:59 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 26 september 2004 @ 12:27:16 #196
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22212206
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:19 schreef Verbal het volgende:

[..]
O nee. Die heb JIJ in pacht. Dat was ik even vergeten. Mijn excuses.

V.
Nee absoluut niet. En ik vind Bush een Jan Lul.
Maar Moore film is gewoon verschrikkelijk slecht suggestieve bullshit.

Dat jij je daardoor zo aangevallen voelt, dat zegt genoeg

Ik ben geen Pro-Bush iemand, maar daar heeft deze verschrikkelijk slechte film/docu geen enkele invloed op gehad. Het heeft me alleen anti-Moore gemaakt met betrekking tot deze film in ieder geval.

Ik vind hem slecht, en dat komt door het verschrikkelijk suggestieve, bronloze gelul.

Hier staan zowel zijn pro's als zijn contra's met betrekking tot deze film, en ik ben het daar mee eens.

http://www.startribune.com/stories/411/4841275.html

Vooral iets proberen te bewijzen door iemand te filmen als hij een beetje staat te suffen, jezus wat is dat voor onzin? Alsof Moore er lekker bijzit altijd
  zondag 26 september 2004 @ 12:30:06 #197
136 V.
pi_22212250
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:27 schreef Puta het volgende:

[..]

Nee absoluut niet. En ik vind Bush een Jan Lul.
Maar Moore film is gewoon verschrikkelijk slecht suggestieve bullshit.

Dat jij je daardoor zo aangevallen voelt, dat zegt genoeg
Ik voel me niet aangevallen door kritiek op de film. Ik voel mij aangevallen door kwalificaties als 'idioot' en 'jij bent toch anti-Bush, dus...'

En het is moelijk lullen met iemand die het noemen van een bron in een film betitelt als het nergens noemen van bronnen.

Dan moet ik mij toch echt afvragen hoe goed je hebt zitten opletten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 26 september 2004 @ 12:39:47 #198
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22212409
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:30 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik voel me niet aangevallen door kritiek op de film. Ik voel mij aangevallen door kwalificaties als 'idioot' en 'jij bent toch anti-Bush, dus...'

En het is moelijk lullen met iemand die het noemen van een bron in een film betitelt als het nergens noemen van bronnen.

Dan moet ik mij toch echt afvragen hoe goed je hebt zitten opletten.

V.
Ik heb jou nergens idioot genoemd.
  zondag 26 september 2004 @ 13:04:11 #199
136 V.
pi_22212776
Dat was iemand anders, inderdaad.

Sorry.

Maar dat soort kwalificaties maakt dat ik mij persoonlijk aangevallen voel. Kritiek op de film, prima. Daar kan dan dus over gediscussieerd worden. Desnoods zonder bronnen, als dat je beter uitkomt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 26 september 2004 @ 13:35:56 #200
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22213371
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:04 schreef Verbal het volgende:
Dat was iemand anders, inderdaad.

Sorry.

Maar dat soort kwalificaties maakt dat ik mij persoonlijk aangevallen voel. Kritiek op de film, prima. Daar kan dan dus over gediscussieerd worden. Desnoods zonder bronnen, als dat je beter uitkomt

V.
Okay
Ik heb zelfs gezegd dat hij wel degelijk een paar rake punten heeft, maar de presentatie, het overloze suggereren en het knip en plakwerk maakt dat ik dit een hele slechte docu/film vind. Als Moore daadwerkelijk zoveel wist en te vertellen had, dan had hij dat moeten laten zien met bewijzen. Niet alleen overloos suggereren gecombineerd met discutabel knip- en plakwerk.

Vooral omdat hele niet al te snuggere volksstammen zijn film en alles wat daar gesuggereerd wordt voor waarheid aannemen. Dat vind ik nu verontrustend en Moore heeft daar wat mij betreft wel degelijk een verantwoordelijkheid voor, anders had hij Star Wars deel 14 moeten regisseren
  maandag 27 september 2004 @ 18:59:36 #201
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_22242042
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:35 schreef Puta het volgende:

[..]

Okay
Ik heb zelfs gezegd dat hij wel degelijk een paar rake punten heeft, maar de presentatie, het overloze suggereren en het knip en plakwerk maakt dat ik dit een hele slechte docu/film vind. Als Moore daadwerkelijk zoveel wist en te vertellen had, dan had hij dat moeten laten zien met bewijzen. Niet alleen overloos suggereren gecombineerd met discutabel knip- en plakwerk.

Vooral omdat hele niet al te snuggere volksstammen zijn film en alles wat daar gesuggereerd wordt voor waarheid aannemen. Dat vind ik nu verontrustend en Moore heeft daar wat mij betreft wel degelijk een verantwoordelijkheid voor, anders had hij Star Wars deel 14 moeten regisseren
idd. moore is gewoon een leugenaar zonder bewijs!

oh enne hijos de puta!
  maandag 27 september 2004 @ 19:04:29 #202
6941 APK
Factual, I think.
pi_22242169
quote:
Op maandag 27 september 2004 18:59 schreef sanniejj het volgende:

Als ze bewijzen niet vrijgeven moet je inderdaad andere manieren gaan zoeken om te zorgen dat die mongool niet herkozen wordt.
  maandag 27 september 2004 @ 20:27:14 #203
136 V.
pi_22244207
quote:
Op maandag 27 september 2004 18:59 schreef sanniejj het volgende:

[..]

En toch schijn jij niet met duidelijke bewijzen te kunnen komen omtrent deze herhaalde uitlating van jouw kant...

Dit mag je beschouwen als de -zoveelste- uitnodiging om dat nog eens te doen. Vooralsnog heeft die 'leugenaar' meer bronnen aangevoerd dan jij

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:12:03 #204
67640 SaintOfKillers
pi_22489438
quote:
FAHRENHEIT 9/11 HOT ON DVD

Michael Moore's Fahrenheit 9/11 has set another record -- the biggest first-day sales of a documentary on home video in history. Columbia TriStar Home Entertainment said that it sold about two million DVD and VHS copies of the Bush-bashing film on Tuesday and that it expects to sell an additional million by the end of the week.
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 10:11:17 #205
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_22507228
quote:
Op maandag 27 september 2004 20:27 schreef Verbal het volgende:

[..]

En toch schijn jij niet met duidelijke bewijzen te kunnen komen omtrent deze herhaalde uitlating van jouw kant...

Dit mag je beschouwen als de -zoveelste- uitnodiging om dat nog eens te doen. Vooralsnog heeft die 'leugenaar' meer bronnen aangevoerd dan jij

V.
pfffffffffffffffffff

Dat zie je toch zelf ook wel als je die film kijkt Bepaalde uitspraken heeft bush ook gedaan (sommigen opgezocht) maar het is volledig uit de context gerukt zodat de uitspraak "evil" lijkt terwijl dat niet het geval is. En dat maakt die film zo enorm ongeloofwaardig.
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 10:13:12 #206
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_22507243
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:12 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat geld kan moore wel gebruiken als hij zich aan zijn afspraken houd (iedereen krijgt duizenden dollars als hij de "feiten" van zijn film onderuit kan halen
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 11:58:48 #207
67640 SaintOfKillers
pi_22508517
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 10:13 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Dat geld kan moore wel gebruiken als hij zich aan zijn afspraken houd (iedereen krijgt duizenden dollars als hij de "feiten" van zijn film onderuit kan halen
Ondertussen is wel duidelijk geworden dat jij daar zeker niet bijhoort.

Verder dan (terechte) beschuldigingen van een éénzijdig en suggestief verhaal van Moore lijkt niemand te komen (wat mijns inziens niet thuishoort in een respectable docu, noem het dan gewoon een aanklacht tegen Bush of zo, maar geen documentaire).
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 14:57:14 #208
136 V.
pi_22511068
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 10:11 schreef sanniejj het volgende:

Dat zie je toch zelf ook wel als je die film kijkt Bepaalde uitspraken heeft bush ook gedaan (sommigen opgezocht) maar het is volledig uit de context gerukt zodat de uitspraak "evil" lijkt terwijl dat niet het geval is. En dat maakt die film zo enorm ongeloofwaardig.
V o o r b e e l d e n .

Alvast bedankt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22511432
Een grenzeloos geduld heb je Verbal.
pi_22511478
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 14:57 schreef Verbal het volgende:

[..]

V o o r b e e l d e n .

Alvast bedankt.

V.
Zeg lieverd, waarom vraag je aldoor om voorbeelden als die ook al gegeven zijn in de 3 vorige topcs?
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 15:40:43 #211
136 V.
pi_22511817
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 15:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zeg lieverd, waarom vraag je aldoor om voorbeelden als die ook al gegeven zijn in de 3 vorige topcs?
Boordevol, inderdaad. En ook vooral overtuigend en niet te weerleggen

Een en al leugens, die Moore.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 18:27:22 #212
67640 SaintOfKillers
pi_22515188
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 15:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

In de vorige 3 topics wordt vooral veel gemeld dat er genoeg voorbeelden zijn die al gemeld zijn. Echter zonder effectief een voorbeeld te geven. Bijvoorbeeld.
pi_22519289
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

In de vorige 3 topics wordt vooral veel gemeld dat er genoeg voorbeelden zijn die al gemeld zijn. Echter zonder effectief een voorbeeld te geven. Bijvoorbeeld.
Zo ik de vorige 3 nog eens goed doorlezen, staan genoeg links
pi_22529033
grappig toppic met veel naieve zieltjes, da's wel duidelijk...

Bush heeft misschien wat verkeerde beslissingen genomen, maar volgens de MM is het zijn schuld dat 9/11 is gebeurd omdat hij het budget voor anti-terrorisme had verminderd of zo, maar als je nu echt denkt dat zoiets van die schaal te verhinderen is, heb je echt wel teveel naar 24 gekeken...

Dat Bush en co misschien corrupt werkt met de olie-industrie is waarschijnlijk gewoon een feit, maar daarom niet raar
kijk naar de afgelopen weken, de olieprijs stijgt en de halve aardbol wordt hysterisch...
het lijkt mij dus bijna logisch dat een "leidinggevend" land zoals de VS die leiding wil behouden en daarom nauw samenwerkt met de Saudi's

de dreiging van terrorisme is (als ze echt willen) enorm, kijk maar naar alle aanslagen van de laatste tijd, als ze 1 atoombom hebben en willen is een scenario zoals in The Sum of All Fears echt niet zo ver weg vrees ik

Clinton was geliefd voor z'n vreedzame aanpak, vond het wel een goede president denk ik, maar in zijn 8 jaar heeft hij toch ook niet het probleem met de Israelisch kunnen oplossen, sommigen proberen dan een andere aanpak, daarom moet je die niet goedkeuren, maar als je geloofd dat beslissingen in het Witte huis gemaakt worden door idioten ben je dik mis, de oorlog in Irak is uiteindelijk ook goedgekeurd door de Senaat (waar Kerry ook in zat)

dan het ultra zwakste punt van MM in z'n docu: de moeder van die overleden soldaat...
je gaat in het leger, en dan verwachten sommigen blijkbaar dat je een bureaujob hebt?
de VS geven miljarden aan defensie, als het dan eens gebruikt wordt en er sterven zeg nu 1000man (versta me niet verkeerd, da's niet weinig, maar voor een oorlog is dat ook niet veel), moet je dan boos zijn op Bush? sorry, maar naar mijn mening, als je 100 jaar wil worden, wordt bediende en ga dan zeker niet in het leger, politie of brandweer, die vakken hebben nu eenmaal risico's
(hoewel er massa's in het leger gaan die denken nooit iets te hoeven doen)
  zondag 10 oktober 2004 @ 11:34:28 #215
136 V.
pi_22529377
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 11:01 schreef catfish het volgende:
grappig toppic met veel naieve zieltjes, da's wel duidelijk...
...maar gelukkig ben jij er om de boel te redden...
quote:
Bush heeft misschien wat verkeerde beslissingen genomen, maar volgens de MM is het zijn schuld dat 9/11 is gebeurd omdat hij het budget voor anti-terrorisme had verminderd of zo
Nee. Volgens MM is 9/11 gebeurd, en WELLICHT had men beter voorbereid kunnen zijn als men wat actiever was geweest dan men is geweest. Dat hij daar zo'n punt van maakt is dat de huidige Amerikaanse regering zich op de borst loopt te hengsten over hoe goed ze zijn, hoe hard ze terrorisme aanpakken en hoe veilig alles is geworden onder hun leiding. Bush et al buiten 9/11 uit voor hun politieke gewin, en MM is daar een tegengeluid in.
quote:
Dat Bush en co misschien corrupt werkt met de olie-industrie is waarschijnlijk gewoon een feit, maar daarom niet raar
O? Leg uit.
quote:
kijk naar de afgelopen weken, de olieprijs stijgt en de halve aardbol wordt hysterisch...
En waardoor stijgt die aardolieprijs precies? Enig idee?
quote:
het lijkt mij dus bijna logisch dat een "leidinggevend" land zoals de VS die leiding wil behouden en daarom nauw samenwerkt met de Saudi's
Het gaat er niet om dat de VS 'nauw samenwerken' met de Saudi's... (wat op zichzelf al vreemd zou zijn, als ze zich zo laten voorstaan op 'het verwijderen van onderdrukkende regimes die de mensenrechten schenden' (de cognitieve dissonantie voor Irak), aangezien Saoedi-Arabië zelf een dergelijk land is). Wat nog vreemder is, in dit licht, is dat 15 van de 19 kapers Saoedi's waren. Maar Irak wordt binnengevallen. Ja, ja. Daarnaast stelt Moore een aantal opvallende vragen aangaande nauwe persoonlijke (zaken)belangen tussen de Saoedi's en de familie Bush.
quote:
de dreiging van terrorisme is (als ze echt willen) enorm, kijk maar naar alle aanslagen van de laatste tijd, als ze 1 atoombom hebben en willen is een scenario zoals in The Sum of All Fears echt niet zo ver weg vrees ik
Agossie... en anderen kijken teveel '24' Zou het dan dus niet handiger zijn geweest om je bezig te houden met de man achter de aanslagen, in plaats van officiële fondsen voor de jacht op OBL in Afghanistan illegaal richting een actie in Irak te sluizen? Illegaal, als in onwettig en onconstitutioneel. Verder heb ik nog een paar namen voor je, in deze: Iran, Noord-Korea en Abdul Kadir Kahn.
quote:
Clinton was geliefd voor z'n vreedzame aanpak, vond het wel een goede president denk ik, maar in zijn 8 jaar heeft hij toch ook niet het probleem met de Israelisch kunnen oplossen, sommigen proberen dan een andere aanpak, daarom moet je die niet goedkeuren, maar als je geloofd dat beslissingen in het Witte huis gemaakt worden door idioten ben je dik mis, de oorlog in Irak is uiteindelijk ook goedgekeurd door de Senaat (waar Kerry ook in zat)
De Senaat heeft gestemd, naar aanleiding van door de regering Bush aantoonbaar opgeklopte info (en weglating van tegenbewijzen). Daarnaast heeft de Senaat niet gestemd om Irak binnen te vallen, maar "to keep the peace" zoals Bush het noemde toen hij het vroeg. Er is gestemd om Saddam te dwingen WMD-controles toe te staan. Geweld was een zogeheten 'last resort'. Bush heeft het als 'first resort' gebruikt, en heeft zich Irak in gehaast om, zo lijkt het wel, te voorkomen dat wapeninspecteurs konden aantonen dat er geen WMD waren.
quote:
dan het ultra zwakste punt van MM in z'n docu: de moeder van die overleden soldaat...
Dat was inderdaad niet het sterkste deel.
quote:
je gaat in het leger, en dan verwachten sommigen blijkbaar dat je een bureaujob hebt?
Nee. Maar ze verwachten ook niet onder valse voorwendsels, met te weinig manschappen en materieel een hopeloze oorlog te moeten uitvechten.
quote:
de VS geven miljarden aan defensie, als het dan eens gebruikt wordt en er sterven zeg nu 1000man (versta me niet verkeerd, da's niet weinig, maar voor een oorlog is dat ook niet veel), moet je dan boos zijn op Bush?
Ja. Maar duidelijk is dat jij, ondanks je zelfingenomen betiteling van anderen als zijnde 'naïef', er zelf niet veel van begrijpt. De oorlog is om verkeerde redenen, onder valse voorwendsels gevoerd. De grote meerderheid van de gesneuvelde soldaten is gestorven NADAT Bush vol trots aankondigde dat 'main combat operations in Irak' voorbij waren. Hij wil iedereen laten geloven dat Irak binnenvallen een goede beslissing was en dat alles op de goede weg is. De waarheid is dat het er met de maand slechter gaat, dat het een diepe put ellende is waar de Amerikanen zich niet -en zeker niet op deze manier- in hadden hoeven (mogen) storten.
quote:
sorry, maar naar mijn mening, als je 100 jaar wil worden, wordt bediende en ga dan zeker niet in het leger, politie of brandweer, die vakken hebben nu eenmaal risico's (hoewel er massa's in het leger gaan die denken nooit iets te hoeven doen)
Ja, jij hebt het inderdaad niet begrepen.

V.

[ Bericht 1% gewijzigd door V. op 10-10-2004 12:01:48 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 10 oktober 2004 @ 14:10:17 #216
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_22531762
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 15:40 schreef Verbal het volgende:

[..]

Boordevol, inderdaad. En ook vooral overtuigend en niet te weerleggen

Een en al leugens, die Moore.

V.
Idd. Nobelprijs voor de grootste leugenaar! dat verdiend moore
pi_22536217
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 11:34 schreef Verbal het volgende:

[..]

...maar gelukkig ben jij er om de boel te redden...
Heb ik nooit gezegd,... maar JIJ doet wel aardig je best om iedereen te tonen hoe jij alles weet, is er in dit topic 1 reactie waar je nog niet op gereageerd hebt?
quote:
Nee. Volgens MM is 9/11 gebeurd, en WELLICHT had men beter voorbereid kunnen zijn als men wat actiever was geweest dan men is geweest. Dat hij daar zo'n punt van maakt is dat de huidige Amerikaanse regering zich op de borst loopt te hengsten over hoe goed ze zijn, hoe hard ze terrorisme aanpakken en hoe veilig alles is geworden onder hun leiding. Bush et al buiten 9/11 uit voor hun politieke gewin, en MM is daar een tegengeluid in.
Wanneer is ontkend dat 9/11 geburd is? MM geeft tss de lijnen duidelijk ter hore dat Bush 9/11 had kunnen en moeten voorkomen... wat belachrlijk is, want iedereen weet hoe snel een "democratie" werkt (we hebben zelf zo'n mooi voorbeeld) dus op 2 jaar kan er eigenlijk nog niks veranderd zijn tov de vorige regering
quote:
O? Leg uit.
iedereen weet dat een grootmacht wel wat extra doet voor olie, als jij denkt dat de internationale wereldmarkt volgende "fair trade" werkt, moet je even wakker worden, wees maar gerust dat dit een "krap mijn rug, dan krap ik jouw rug" wereldje is (en ondertussen zelf wat poen scheppen)
quote:
En waardoor stijgt die aardolieprijs precies? Enig idee?
Als je het nieuws zou volgen, dan weet je dat er problemen zijn in Latijns-Amerika door de stormen waardoor daar de olieproductie stil ligt, en ook Yucos ligt stil door die fraude zaak, Irak draait niet 100%, maar dat was voor de oorlog ook niet echt, nog iets?
quote:
Het gaat er niet om dat de VS 'nauw samenwerken' met de Saudi's... (wat op zichzelf al vreemd zou zijn, als ze zich zo laten voorstaan op 'het verwijderen van onderdrukkende regimes die de mensenrechten schenden' (de cognitieve dissonantie voor Irak), aangezien Saoedi-Arabië zelf een dergelijk land is). Wat nog vreemder is, in dit licht, is dat 15 van de 19 kapers Saoedi's waren. Maar Irak wordt binnengevallen. Ja, ja. Daarnaast stelt Moore een aantal opvallende vragen aangaande nauwe persoonlijke (zaken)belangen tussen de Saoedi's en de familie Bush.
Om dat er een paar terroristen blijken te komen van een land gaan we er van uit dat het hele land rot is? leuk dat we jouw mening weten...
Dat het bestuur daar anders is, is niet zo speciaal, noem 1 land in het midden oosten die volledig democratisch is...

Niet echt een goede reden, maar om zijn gezicht niet te verliezen moest hij bijna een land binnenvallen, nu kan je Saudi-Arabië van veel beschuldigen, maar dat land is vrij westers en wat erger is, we hebben ze nodig, dus dat land binnenvallen kon niet echt
quote:
Agossie... en anderen kijken teveel '24' Zou het dan dus niet handiger zijn geweest om je bezig te houden met de man achter de aanslagen, in plaats van officiële fondsen voor de jacht op OBL in Afghanistan illegaal richting een actie in Irak te sluizen? Illegaal, als in onwettig en onconstitutioneel. Verder heb ik nog een paar namen voor je, in deze: Iran, Noord-Korea en Abdul Kadir Kahn.
Mijn stelling was dat terroristen tegenhouden zeer moeilijk is (volgens Jack Bauer kun je alles tegenhouden), maar dat een aanslag plegen relatief simpel is, da's wel duidelijk geworden door de recente gijzeling in Rusland
Ook heb je totaal geen atoombom nodig voor een kleine ramp een busje richting groot gebouw doet ook wonderen hoor.
quote:
De Senaat heeft gestemd, naar aanleiding van door de regering Bush aantoonbaar opgeklopte info (en weglating van tegenbewijzen). Daarnaast heeft de Senaat niet gestemd om Irak binnen te vallen, maar "to keep the peace" zoals Bush het noemde toen hij het vroeg. Er is gestemd om Saddam te dwingen WMD-controles toe te staan. Geweld was een zogeheten 'last resort'. Bush heeft het als 'first resort' gebruikt, en heeft zich Irak in gehaast om, zo lijkt het wel, te voorkomen dat wapeninspecteurs konden aantonen dat er geen WMD waren.
Moet ik nu werkelijk geloven dat de senaat wat goedkeurd en dat Bush de dag erna zegt, hei, laten we gewoon binnenvallen, lijkt mij beter,... yeah right
quote:
Nee. Maar ze verwachten ook niet onder valse voorwendsels, met te weinig manschappen en materieel een hopeloze oorlog te moeten uitvechten.
Ik denk dat jij van sommige soldaten een te hoge dunk hebt, in het stuk van recruiting en andere beelden zie je duidelijk dat dit niet de slimsten van het land zijn (no offence), en dat sommigen zelf BLIJ zijn dat ze mochten vechten, dat ze daarbij konden doodgaan was dan weer iets dat niet kon

De pers laat je misschien graag veel geloven, maar 150000 manschappen is echt wel voldoende hoor, alleen is het zeer moeilijk vechten tegen guerrilla, welke trouwens al meer irakezen hebben vermoord dan Amerikanen
quote:
Ja. Maar duidelijk is dat jij, ondanks je zelfingenomen betiteling van anderen als zijnde 'naïef', er zelf niet veel van begrijpt. De oorlog is om verkeerde redenen, onder valse voorwendsels gevoerd. De grote meerderheid van de gesneuvelde soldaten is gestorven NADAT Bush vol trots aankondigde dat 'main combat operations in Irak' voorbij waren. Hij wil iedereen laten geloven dat Irak binnenvallen een goede beslissing was en dat alles op de goede weg is. De waarheid is dat het er met de maand slechter gaat, dat het een diepe put ellende is waar de Amerikanen zich niet -en zeker niet op deze manier- in hadden hoeven (mogen) storten.
Waarom is het zo raar dat erna reeds meer soldaten zijn gesneuveld? dat wil enkel zeggen dat de verovering zeer goed is gegaan
of ben jij iemand die denk dat het normaal is om oorlog te voeren zonder doden, feit is, ik leg mij erbij neer dat de oorlog er is en nu moet opgelost worden en niet blijven jammeren dat de oorlog er nooit had mogen zijn
dat hij wil laten geloven dat het een goede beslissing was is logisch, ooit een politieker geweten die tijdens de verkiezingen zei dat ie een flater heeft begaan?

je kan wel mooie vissies hebben en wannebe wereldverbeteraar zijn Verbal, maar vanuit je stoel achter je pc gaat er niks gebeuren hoor

ik zeg enkel dat MM een ZEER subjectief beeld geeft van Bush, ten tijde dat hij gouverneur was van Texas, was hij extreem populair, het enigste dat ik uit de docu kan op maken is dat Bush het blijkbaar bij elk baantje zou verpest hebben

terzijde, MM zou dringend eens op dieet moeten gaan want hij hoort duidelijk tot de 66% Amerikanen met overgewicht, wat van Bus of Kerry niet kan gezegd worden
en zijn nek is niet alleen letterlijk dik, een oscar voor beste film is echt wel hoog gegrepen voor een dergelijk iets, Bowling for C. was dan toch een stuk beter
(maar ook toen rukte hij al graag dingen uit de context)

als laatste, ik vind Clinton z'n aanpak beter, maar ik ben bijna zeker dat Bush de verkiezing zal winnen aangezien Kerry ongeveer de zwakste van de 3 democraten was bij de voorverkiezing, Kerry was wel de enige die duidelijk anti-Bush was, wat bij sommigen wel blijkt aan te slaan, maar een anti- programma is niet echt veelbelovend
  zondag 10 oktober 2004 @ 23:16:50 #218
136 V.
pi_22543711
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 18:17 schreef catfish het volgende:

[..]

Heb ik nooit gezegd,... maar JIJ doet wel aardig je best om iedereen te tonen hoe jij alles weet
Mwah, ongeveer de helft van de tijd vraag ik om voorbeelden. Die toch nooit komen, bij de weg.
quote:
is er in dit topic 1 reactie waar je nog niet op gereageerd hebt?
Ja. 177 stuks, om precies te zijn.
quote:
Wanneer is ontkend dat 9/11 geburd is?
Geen idee, hoezo?
quote:
MM geeft tss de lijnen duidelijk ter hore dat Bush 9/11 had kunnen en moeten voorkomen... wat belachrlijk is
Als iemand zich op zijn borst slaat over hoe goed hij het doet aangaande de veiligheid, roept dat hij alles -ook vantevoren maximaal heeft gedaan- en dat blijkt niet zo te zijn, integendeel: don't shoot the messenger.
quote:
want iedereen weet hoe snel een "democratie" werkt (we hebben zelf zo'n mooi voorbeeld) dus op 2 jaar kan er eigenlijk nog niks veranderd zijn tov de vorige regering
...en al helemaal niet als je zaken laat sloffen, dus.
quote:
iedereen weet dat een grootmacht wel wat extra doet voor olie, als jij denkt dat de internationale wereldmarkt volgende "fair trade" werkt, moet je even wakker worden, wees maar gerust dat dit een "krap mijn rug, dan krap ik jouw rug" wereldje is (en ondertussen zelf wat poen scheppen)
Ik maak mij geen illusies over de eerlijkheid van big business. Maar waar staat dan precies in steen gehouwen dat ik het er dan en daarom maar mee eens moet zijn Of dat een land, zeker een land dat zichzelf presenteert als de hoeder van de wereld, zich niet crimineel op zou moeten stellen
quote:
Als je het nieuws zou volgen, dan weet je dat er problemen zijn in Latijns-Amerika door de stormen waardoor daar de olieproductie stil ligt, en ook Yucos ligt stil door die fraude zaak, Irak draait niet 100%, maar dat was voor de oorlog ook niet echt, nog iets?
Ja, dat het een retorische vraag was en dat je de bijdrage van Irak enigszins bagatelliseert, volgens mij.
quote:
Om dat er een paar terroristen blijken te komen van een land gaan we er van uit dat het hele land rot is? leuk dat we jouw mening weten...
Tut tut tut... Niet dingetjes uit zijn verband trekken als het je niet bevalt... Nergens zeg ik dat SA rot is omdat een 'paar terroristen' uit dat land komen. Wat ik zeg is dat het vreemd is dat Irak wordt aangevallen, onder de noemer dat het land met 9/11 te maken zou hebben en nog een paar onbelangrijke voorwendsels (WMD's etcetera), terwijl dat land er NIETS mee te maken heeft. En dat ongeveer 75% uit SA komt wordt maar even vergeten. Als 15 van de 19 terroristen uit Iran, Noord-Korea of -vooruit- Irak waren gekomen, was er geroepen dat het betreffende land de V.S. had aangevallen en was er binnen no-time actie tegen dat land ondernomen. Niet tegen SA, en eventuele banden van de familie Bush met dat land zouden daar een reden voor kunnen zijn. En dat mag best eens onderzocht worden.
quote:
Dat het bestuur daar anders is, is niet zo speciaal, noem 1 land in het midden oosten die volledig democratisch is..
O? Maar Irak wordt in dat opzicht dan wel anders behandeld. Vreemd.
quote:
Niet echt een goede reden, maar om zijn gezicht niet te verliezen moest hij bijna een land binnenvallen,
Op deze nonsens ga ik niet serieus in.
quote:
nu kan je Saudi-Arabië van veel beschuldigen, maar dat land is vrij westers en wat erger is, we hebben ze nodig, dus dat land binnenvallen kon niet echt
En op de voortduring van die onzin ook niet.
quote:
Mijn stelling was dat terroristen tegenhouden zeer moeilijk is (volgens Jack Bauer kun je alles tegenhouden), maar dat een aanslag plegen relatief simpel is, da's wel duidelijk geworden door de recente gijzeling in Rusland. Ook heb je totaal geen atoombom nodig voor een kleine ramp een busje richting groot gebouw doet ook wonderen hoor.
Hou eens op over Jack Bauer. En ga eens inhoudelijk in op wat ik zei: Iran, Noord-Korea, Kahn.
quote:
Moet ik nu werkelijk geloven dat de senaat wat goedkeurd en dat Bush de dag erna zegt, hei, laten we gewoon binnenvallen, lijkt mij beter,... yeah right
Het zal niet een dag later zijn geweest. en dat zeg ik ook niet, dus van mij hoef je dat niet te geloven. Beperk je nou maar tot wat ik wèl zeg, dat discussieert een stuk handiger.
quote:
Ik denk dat jij van sommige soldaten een te hoge dunk hebt
En waar baseer je dat precies op?
quote:
in het stuk van recruiting en andere beelden zie je duidelijk dat dit niet de slimsten van het land zijn (no offence), en dat sommigen zelf BLIJ zijn dat ze mochten vechten, dat ze daarbij konden doodgaan was dan weer iets dat niet kon
Hebben wij dezelfde Fahrenheit 9-11 gezien?
quote:
De pers laat je misschien graag veel geloven, maar 150000 manschappen is echt wel voldoende hoor
Dan weet jij het beter dan Paul Bremer en vele andere experts. Mag ik je aanraken?
quote:
alleen is het zeer moeilijk vechten tegen guerrilla,
Ja, en waarom en hoe is die guerilla er? En wanneer is het moeilijk vechten tegen guerilla? Onder andere als je te weinig manschappen hebt, die te weinig materiaal hebben om een verkeerde oorlog te voeren. Bedankt voor het bekrachtigen van mijn punt.
quote:
Waarom is het zo raar dat erna reeds meer soldaten zijn gesneuveld?
Ik vind dat niet raar, zeker niet gezien het hoe en waarom van Irak. Wat het wèl wil zeggen is dat de regering Bush heeft geblunderd door de oorlog te beginnen, dat men heeft geblunderd door hem verkeerd te voeren, dat men te vroeg heeft gejuichd en dat de puinhopen met de dag groter worden, terwijl de Amerikaanse regering pretendeert dat alles hunky-dory is.
quote:
dat wil enkel zeggen dat de verovering zeer goed is gegaan
Ja, dat is een leuk citaat van Bush... en een onbegrijpelijke, zou je hem even kunnen uitleggen? De verovering van Irak is zo goed gegaan dat het een puinhoop is en er maandelijks steeds meer Amerikaanse soldaten sneuvelen. Josti-logica.
quote:
of ben jij iemand die denk dat het normaal is om oorlog te voeren zonder doden
Nee, waarom vraag je dat?
quote:
feit is, ik leg mij erbij neer dat de oorlog er is en nu moet opgelost worden en niet blijven jammeren dat de oorlog er nooit had mogen zijn
Leuk dat jij je er bij neerlegt. Ik zal het doorgeven. Maar ja, de oorlog is er, en dat moet opgelost worden. Alleen lukt dat de regering Bush niet, da's nou net het punt hè?
quote:
dat hij wil laten geloven dat het een goede beslissing was is logisch, ooit een politieker geweten die tijdens de verkiezingen zei dat ie een flater heeft begaan?
Nee, ik snap wel waarom Bush dat niet wil toegeven, maar waarom zou iemand die erop wijst DAT hij flaters heeft begaan en begaat dan fout zijn? Nogmaals: don't shoot the messenger.
quote:
je kan wel mooie vissies hebben en wannebe wereldverbeteraar zijn Verbal, maar vanuit je stoel achter je pc gaat er niks gebeuren hoor
Ik heb geen 'vissies', ik ben op geen enkel front een 'wannebe'. En wat doe jij, behalve achter je computer zitten en pijnlijk dom en argumentarm uit de hoek komen? Hoe verander jij de wereld? Wat voor schokkende dingen heb jij allemaal gedaan, dat jij meent het recht te hebben verworven mij de les te lezen over achter een computer zitten (waarover jij overigens bitter weinig weet, net als het onderhavige onderwerp, might I add)
quote:
ik zeg enkel dat MM een ZEER subjectief beeld geeft van Bush
Dat is niet 'enkel wat jij zegt' maar goed. Ja, hij geeft een zeer subjectief beeld van Bush. Maar da's geheel bezijden de kwestie, want het is niet iets dat hij ontkent.
quote:
ten tijde dat hij gouverneur was van Texas, was hij extreem populair, het enigste dat ik uit de docu kan op maken is dat Bush het blijkbaar bij elk baantje zou verpest hebben
Bush heeft zeer veel verknald, ja. En hij was niet alleen maar populair als gouverneur.
quote:
terzijde, MM zou dringend eens op dieet moeten gaan want hij hoort duidelijk tot de 66% Amerikanen met overgewicht, wat van Bus of Kerry niet kan gezegd worden
Da's inderdaad een enorme terzijde. En irrelevant. En een beetje dieptragisch om erbij te halen.

V.

[ Bericht 0% gewijzigd door V. op 10-10-2004 23:22:45 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 10 oktober 2004 @ 23:18:12 #219
136 V.
pi_22543748
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 14:10 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Idd. Nobelprijs voor de grootste leugenaar! dat verdiend moore
Hee, pssssssst . . .v o o r b e e l d e n . . .

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22562155
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 23:16 schreef Verbal het volgende:
Mwah, ongeveer de helft van de tijd vraag ik om voorbeelden. Die toch nooit komen, bij de weg.
niet iedereen speelt graag voor journalist (sorry)
quote:
Ja. 177 stuks, om precies te zijn.
leuk dat je ze geteld hebt
quote:
Als iemand zich op zijn borst slaat over hoe goed hij het doet aangaande de veiligheid, roept dat hij alles -ook vantevoren maximaal heeft gedaan- en dat blijkt niet zo te zijn, integendeel: don't shoot the messenger.
zoals ik dus zie, als je aan de macht komt duurt het minstens 2 jaar voor er iets veranderd...
quote:
...en al helemaal niet als je zaken laat sloffen, dus.
jij geloofd in het feit dat de president alleen het land bestuurd? in vele gevallen is hij niet meer dan de spokesman, dat we dus Bush hebben zien golven doet niks terzake en is pure speculatie
(wat je ervan denkt is iets anders, vond het ook niet super)
quote:
Ik maak mij geen illusies over de eerlijkheid van big business. Maar waar staat dan precies in steen gehouwen dat ik het er dan en daarom maar mee eens moet zijn Of dat een land, zeker een land dat zichzelf presenteert als de hoeder van de wereld, zich niet crimineel op zou moeten stellen
komaan, de VS heeft een geschiedenis vol van manipultie van andere landen, wat is er nieuw?
quote:
Tut tut tut... Niet dingetjes uit zijn verband trekken als het je niet bevalt... Nergens zeg ik dat SA rot is omdat een 'paar terroristen' uit dat land komen. Wat ik zeg is dat het vreemd is dat Irak wordt aangevallen, onder de noemer dat het land met 9/11 te maken zou hebben en nog een paar onbelangrijke voorwendsels (WMD's etcetera), terwijl dat land er NIETS mee te maken heeft. En dat ongeveer 75% uit SA komt wordt maar even vergeten. Als 15 van de 19 terroristen uit Iran, Noord-Korea of -vooruit- Irak waren gekomen, was er geroepen dat het betreffende land de V.S. had aangevallen en was er binnen no-time actie tegen dat land ondernomen. Niet tegen SA, en eventuele banden van de familie Bush met dat land zouden daar een reden voor kunnen zijn. En dat mag best eens onderzocht worden.

O? Maar Irak wordt in dat opzicht dan wel anders behandeld. Vreemd.
irak had nu eenmaal een mindere achtergrond...
quote:
Op deze nonsens ga ik niet serieus in.
deze nonsens noemt politiek...
quote:
Hou eens op over Jack Bauer. En ga eens inhoudelijk in op wat ik zei: Iran, Noord-Korea, Kahn.
sorry, grapje (had gezien dat je er een dvdbox van hebt)
Iran houdt zich de laatste tijd vrij rustig (officieel dan toch), niet slim dus
Noord-Korea durven ze gewoon niet aanvallen (zielig eigenlijk)
quote:
En waar baseer je dat precies op?

Hebben wij dezelfde Fahrenheit 9-11 gezien?
heb ik van een andere docu, maar toch, als je die moeder eerst hoorde stoefen over "legerfamilie" weet je genoeg vind ik
quote:
Dan weet jij het beter dan Paul Bremer en vele andere experts. Mag ik je aanraken?
die experts zijn wel leuk enzo, zeg niet dat ik het beter weet, maar om het land te veroveren was het blijkbaar voldoende
quote:
Ja, en waarom en hoe is die guerilla er? En wanneer is het moeilijk vechten tegen guerilla? Onder andere als je te weinig manschappen hebt, die te weinig materiaal hebben om een verkeerde oorlog te voeren. Bedankt voor het bekrachtigen van mijn punt.
je kan veel zeggen van het amerikaans leger, maar ze zijn toch wel mooi uitgerust hoor
tegen guerilla is het altijd moeilijk, zelf al heb je op elke hoek van de straat een soldaat
die verkeerde oorlog heeft daar weinig mee te maken aangezien de guerilla strijders tot een minderheidsgroep behoren in irak en dus echt wel terecht mogen aangepakt worden
quote:
Ik vind dat niet raar, zeker niet gezien het hoe en waarom van Irak. Wat het wèl wil zeggen is dat de regering Bush heeft geblunderd door de oorlog te beginnen, dat men heeft geblunderd door hem verkeerd te voeren, dat men te vroeg heeft gejuichd en dat de puinhopen met de dag groter worden, terwijl de Amerikaanse regering pretendeert dat alles hunky-dory is.
geef ik je volledig gelijk in, maar het is meer de legerleiding die dan geblunderd heeft vind ik
hun begroting en inschatting was blijkbaar volledig fout
quote:
Ja, dat is een leuk citaat van Bush... en een onbegrijpelijke, zou je hem even kunnen uitleggen? De verovering van Irak is zo goed gegaan dat het een puinhoop is en er maandelijks steeds meer Amerikaanse soldaten sneuvelen. Josti-logica.
[quote]
de oorspronkelijke bedoeling was enkel de regering af te zetten, wat snel gelukt is, ze hadden (en ik eigenlijk ook wel) waarschijnlijk verwacht dat de opgerichte politie daar beter zou werken, maar die blijken nu de grootste klappen te krijgen...
[quote]
Leuk dat jij je er bij neerlegt. Ik zal het doorgeven. Maar ja, de oorlog is er, en dat moet opgelost worden. Alleen lukt dat de regering Bush niet, da's nou net het punt hè?
meer zelfs, op dezee manier zal het zelf nooit lukken, tezij die groepjes zelf hun ruzie bijleggen, aanslagen plegen brengt weinig op, maar daar komen ze wel achter
quote:
Nee, ik snap wel waarom Bush dat niet wil toegeven, maar waarom zou iemand die erop wijst DAT hij flaters heeft begaan en begaat dan fout zijn? Nogmaals: don't shoot the messenger.
omdat MM dezelfde docu op een objectieve manier had kunnen maken, misschien minder commercieel interessant, maar veel sterker
quote:
Ik heb geen 'vissies', ik ben op geen enkel front een 'wannebe'. En wat doe jij, behalve achter je computer zitten en pijnlijk dom en argumentarm uit de hoek komen? Hoe verander jij de wereld? Wat voor schokkende dingen heb jij allemaal gedaan, dat jij meent het recht te hebben verworven mij de les te lezen over achter een computer zitten (waarover jij overigens bitter weinig weet, net als het onderhavige onderwerp, might I add)
het feit dat je voorbeelden wil en constant reageert zegt genoeg...
  zaterdag 6 november 2004 @ 23:27:49 #221
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_23132065
Het enige wat ik kwijt wil is dat Nederland geen troepen naar Irak heeft gestuurd om offensieve operaties aan te gaan. Nerderland had patriot raketsystemen in zuid-turkije staan om eventuele aanvallen op een NATO land af te slaan.

MM, je film geeft goed beeld van hoe het werkelijk zag, maar get some facts straight !!
BFC Heren 3 steunen? Dat kan! Ga naar www.team-hs3.tk en click away!
  zondag 7 november 2004 @ 00:32:00 #222
6941 APK
Factual, I think.
pi_23133189
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 23:27 schreef DarthNick het volgende:
Het enige wat ik kwijt wil is dat Nederland geen troepen naar Irak heeft gestuurd om offensieve operaties aan te gaan. Nerderland had patriot raketsystemen in zuid-turkije staan om eventuele aanvallen op een NATO land af te slaan.

MM, je film geeft goed beeld van hoe het werkelijk zag, maar get some facts straight !!
Wat doen die Nederlandse soldaten nu in Irak dan
Patriots oppoetsen?
  zondag 7 november 2004 @ 00:41:11 #223
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_23133336
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 23:18 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hee, pssssssst . . .v o o r b e e l d e n . . .

V.
Pfffffffffff

Stel dat jij in een roddelblad staat met onwaarheden, moet jij jezelf dan ook verantwoorden met feiten om het tegendeel te bewijzen?

Denk bij roddelblad MM in en bij jezelf bush..

Doe niet zo lomp en kom uit je droomwereld, je weet zelf dondersgoed dat 90% van zijn beweringen kul zijn.
  zondag 7 november 2004 @ 00:43:53 #224
6941 APK
Factual, I think.
pi_23133406
quote:
Op zondag 7 november 2004 00:41 schreef sanniejj het volgende:
je weet zelf dondersgoed dat 90% van zijn beweringen kul zijn.
Als je slechts 50% van zijn beweringen onderuit kunt halen verdien je een hoop respect.

En als je dat niet kunt hou je gewoon je mond, okay?
  zondag 7 november 2004 @ 17:37:10 #225
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_23144968
Nee, we hebben geen patriots in Irak staan. In Irak doen we hulpverlening bieden aan de bevoling op een tal van manieren. Maar we doen geen offensieve operaties uitvoeren
  zondag 7 november 2004 @ 17:44:28 #226
6941 APK
Factual, I think.
pi_23145112
quote:
Op zondag 7 november 2004 17:37 schreef DarthNick het volgende:
Nee, we hebben geen patriots in Irak staan. In Irak doen we hulpverlening bieden aan de bevoling op een tal van manieren. Maar we doen geen offensieve operaties uitvoeren
Maar wij worden wel gerekend tot 'the coalition of the willing' oid, toch?
  zondag 7 november 2004 @ 17:52:57 #227
67640 SaintOfKillers
pi_23145280
quote:
Op zondag 7 november 2004 00:43 schreef APK het volgende:

En als je dat niet kunt hou je gewoon je mond, okay?
Vrijheid van meningsuiting. Daaronder valt ook de flauwekul.
  zondag 7 november 2004 @ 17:56:04 #228
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_23145330
De amerikanen zien dat helemaal verkeerd dus, ook MM. Nederland heeft altijd gezegd geen offensieve operaties te willen doen. In de eerste Golf Oorlog deden we dat ook niet. Ik weet niet of je het je herinnert, maar tijdens een presconferentie gedurende de tweede golfoorlog van de amerikanen stond er opeens ook een Nederlandse militair bij. Dit is toen scherp veroordeelt door onze regering !!

Persoonlijk vind ik dat ze het in 1990 al hadden moeten afmaken, maar goed wie ben ik
pi_23145808
Ik denk dat iedereen daar het mee eens is. George Bush heeft toen een grote fout gemaakt.
  zondag 7 november 2004 @ 19:30:48 #230
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23147301
Uiteindelijk komt het er op neer dat dit een leuke komedie was
[..]
  maandag 8 november 2004 @ 01:54:21 #231
6941 APK
Factual, I think.
pi_23156935
quote:
Op zondag 7 november 2004 18:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik denk dat iedereen daar het mee eens is. George Bush heeft toen een grote fout gemaakt.
Mwa, 'Objection your honour! Speculation!'

Misschien zaten de amerikanen dan nu nog steeds in Irak en was Baby-Bush niet eens voor een eerste termijn gekozen.
  vrijdag 12 november 2004 @ 22:17:20 #232
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23277404
quote:
Michael Moore's film has been boosted with free media coverage on a scale unprecedented for any US film supposedly attacking US policy. This would never have happened if the Establishment perceived Moore's film as a threat. But it is not a threat to US policy because it hides the truth about the most world-threatening US action since the supposed end of the Cold War: the invasion of Central Asia.
http://emperors-clothes.com/analysis/moore.htm

Klinkt logisch, wat denken jullie?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23282897
quote:

Moore maakt vervolg op Fahrenheit 9/11

Regisseur Michael Moore en producent Harvey Weinstein hebben besloten een vervolg op Fahrenheit 9/11 te maken. Nu George Bush de komende vier jaar in Amerika opnieuw met de scepter zal zwaaien meent de documentairemaker dat er voorlopig geen eind komt aan de leugens die de president over het Amerikaanse volk uit zal storten. Fahrenheit 9/11½ wordt de titel van de sequel en opnieuw zullen Irak en het terrorisme de twee onderwerpen zijn. Nog moeten de opnames voor het vervolg van start gaan.

Moore wil het Amerikaanse volk met zijn vervolgfilm Fahrenheit 9/11½ opvoeden, zodat ze bij de volgende presidentsverkiezing zullen inzien dat Bush en zijn Republikeinen nooit herkozen hadden moeten worden. Miramax willen de sequel over drie jaar klaar hebben. De Amerikanen hebben dan een jaar de tijd om de boodschap van Fahrenheit 9/11½ te laten bezinken, zodat de Amerikanen bij de verkiezingen over vier jaar een betere keuze kunnen maken.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_41663973
Morgen op ned3 voor de weinigen die hem nog niet gezien hebben. De timing is briljant uiteraard
  Redactie Frontpage zondag 10 september 2006 @ 11:57:51 #235
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41670303
Ja, en voor en na is er een leuke docu over andere complottheorien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')