Paar keer voorzichtig geluisterd, het is een zware plaat iigquote:Op donderdag 29 juli 2004 16:26 schreef DaisyDuke het volgende:
The Fiery Furnaces met "Blueberry Boat" wordt mij van alle kanten aangeraden, indienummers van soms wel 10 minuten(!), toch komende week maar eens gaan luisteren dan..... "Gallowbirds Bark" was in ieder geval een prima plaat!
Lees en huiver.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:37 schreef keijz het volgende:
Wat is het sideproject van Modest Mouse dan?
Ik kan maar niet verzinnen waar ik dat van ken... Misschieen een voorprogramma ofzo, ik weet het niet meerquote:Op donderdag 29 juli 2004 19:13 schreef dr_diablos het volgende:
Ik heb pas sinds kort de laatste plaat van Reigning Sound ontdekt,
quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:31 schreef Z het volgende:
Tsja en die "Blueberry Boat", die is niet te vergelijken met "Gallowbirds Bark". Het is echt een soort opera...
Die zoekfunctie werkt ook voor geen meterquote:Op woensdag 4 augustus 2004 10:55 schreef DaisyDuke het volgende:
The Beta Band is dood......
Ook een goede optie maar aan ruimte nog geen gebrek. Hij mag nog even blijvenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 11:15 schreef Z het volgende:
Of gewoon wegflikkeren, heb ik ook gedaan(weg van de harde schijf bedoel ik natuurlijk)
Ik heb het ook, sommige nummers spreken enorm aan, maar sommige nummers zijn echt om tequote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:19 schreef Grobbel het volgende:
Een van mijn vrienden is wild enthousiast over Xiu Xiu, maar zelf kom ik niet veel verder dan wat losse nummers (zoals de Joy Division cover Cemetery en I luv the valley OH!); Fabulous Muscles kom ik ook niet echt doorheen. Ze waren een tijdje terug in Nederland voor een optreden (Melkweg of zo), maar zijn toen toch maar niet gegaan i.v.m. tijdgebrek.
Dank voor de tipquote:Op donderdag 5 augustus 2004 09:19 schreef Z het volgende:Ik luister trouwens erg vaak naar "Indie Pop Rocks" dat is een internetradiostation, wat je kan vinden op www.somafm.com . Erg fijn station. Tot zover de nuttige tips...
Ik kende alleen Death In Vegas.....quote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:41 schreef thaleia het volgende:
Hahaha, geweldig is dit topic toch! Ik noem een hele rits dingen op die mij totaal onbekend zijn, en iedereen kent gewoon alles
Gisteren bij de eerste luisterbeurt beviel Casiotone ftpa me het beste, waarschijnlijk omdat dat het meest toegankelijk is. The Books (the lemon in pink) vond ik maar een vage bedoening idd, maar aangezien zowel mijn bron als enkele heren hier erg van ze gecharmeerd zijn, ga ik toch nog even de tijd nemen om te proberen aan ze te wennen.
Geef 'm wat tijd, die plaat zit echt ingenieus in mekaar - begin ook zo langzamerhand verslaafd aan Blueberry Boat te raken.quote:Op donderdag 29 juli 2004 18:44 schreef Z het volgende:
Het is vooral een bijzondere plaat, niet zo zeer een buitengewoon goede ofzo, geen pakkende ;iedjes enz...
Haar stem staat me nog steeds een beetje tegen, muzikaal is het wel enorm oke, ik begin het langzamerhand ook steeds gaver te vinden!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:56 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Geef 'm wat tijd, die plaat zit echt ingenieus in mekaar - begin ook zo langzamerhand verslaafd aan Blueberry Boat te raken.
Ik wacht in spanning tot het komend najaarquote:Suimasen duikt de studio in om hun derde album op te nemen. Met Pasen worden er zes nummers opgenomen, de tweede sessie volgt een week later. Volgens het management van de band wordt er meer gebuik gemaakt van electronica en zal de cd toegankelijker zijn dan de twee voorgangers. Hoe het album heet is nog niet bekend, maar het schijfje moet in het najaar in de winkels liggen.
O ja, ik zal vanavond even de informatie uit het door mij op het Liability-forum gestarte topic met als strekking "Welke Franstalige bands moeten ook buiten de Franstalige wereld gehoord worden" op een rijtje zetten, zodat u allen daarop kunt reageren en natuurlijk ook kunt aanvullingen kunt plaatsen. Ik ben namelijk ook weer niet zo heel erg uitgebreid op de hoogte hoor.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:35 schreef Z het volgende:
Hé Meadowmeal, doe jij nog een 'Franse Bandjes Topic' openen?
Ik wilde al bijna weer techno gaan luisteren. Veel gastvrijer publiek...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:10 schreef Meadowmeal het volgende:
[..]
O en Corc, ik bedoelde het niet vervelend hoor
Kabbelt voort... daarom heet hij waarschijnlijk Flow. Er zitten inderdaad veel stukken in, die vooral sfeervol zijn, en niet om aandacht schreeuwen. Ik vind het meer een CD voor lange autoritten of om bij te lezen. En daarvoor ook heel erg aangenaam en sfeergevend. En niet eens echt een kabbelende sfeer, daarvoor zijn de drums te gejaagd, en het gitaargeluid is best zenuwachtig, omdat het continu om een tremolo heenzwabbert.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 19:26 schreef Grobbel het volgende:
[...]
Ik heb vooral wat moeite om de aandacht er continu bij te houden, kabbelt me iets te veel voort bij bepaalde tracks.
Ik wil deze invloeden ook niet ontkennen, maar de manier waarop ze vaak worden aangehaald doet Suimasen (mijns inziens) tekort. Alsof er niets toegevoegd is aan de invloeden. Als SY het idioom verzorgd, kun je daar nog heel veel verschillende dingen mee zeggen.quote:
[...] Incense [...] Sonic Youth [...] Motorpsycho [...]
Deze vergelijking is wel een beetje overdreven, alsof het geven van een referentiekader hetzelfde is als het gelijkstellen van een bepaalde band met schaamteloze naspelers. Maar goed...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:30 schreef corc het volgende:
Ik wil deze invloeden ook niet ontkennen, maar de manier waarop ze vaak worden aangehaald doet Suimasen (mijns inziens) tekort. Alsof er niets toegevoegd is aan de invloeden. Als SY het idioom verzorgd, kun je daar nog heel veel verschillende dingen mee zeggen.
Het voelt voor mij een beetje alsof je iemand die nooit naar pop luistert een willekeurige pop-CD geeft die jij fantastisch vind, en een week later zegt diegene: "ja, het lijkt wel op de Beatles. Coupletje, refreintje etc." Alsof alle popmuziek daarom slechts een voetnoot bij de Beatles zou zijn.
http://www.haldern-pop.de/de/festival/programm.phpquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 05:17 schreef Maestrov het volgende:
Voor de onwetende indie... Wat is Haldern?
dEUS, i am kloot en Ghinzu binnen een paar uur na elkaar.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:06 schreef thaleia het volgende:
[..]
http://www.haldern-pop.de/de/festival/programm.php
Natuurlijk is de vergelijking wat gechargeerd, als je een vergelijking neemt die net zo subtiel is, dan wordt er ook niets duidelijker. Het is niet gelijk, en het gebeurd allebei. Referentie kader geven is OKquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 07:52 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Deze vergelijking is wel een beetje overdreven, alsof het geven van een referentiekader hetzelfde is als het gelijkstellen van een bepaalde band met schaamteloze naspelers. Maar goed...
Die mogen in de stront zakken. Patrick speelt nu. NU :'(quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 13:03 schreef pfaf het volgende:
dEUS, i am kloot en Ghinzu binnen een paar uur na elkaar.![]()
Zijn laatste album was wel aardig maar prikkelde me niet voor meer Ron.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:03 schreef methodmich het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van Ron Sexsmith hier?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:33 schreef Zander het volgende:
Ik wilde hier alweer een sneer over de kwaliteit van de gemiddelde Pitchfork-review neerzetten, maar goed.. laat maar.
Welke? Tom Is Doing Great? Die is top. Dat nog meer mensen die kennen / hebben.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:29 schreef thaleia het volgende:
Hij heeft iig een lange wachtrijIk ga die cd van Tom Helsen na mijn vakantie nog maar eens proberen
Ja, die, maar ik ken hem dus nog niet he, heb hem alleen als tip gekregen. Staan wel meer leuke dingen tussen die lijst van G., trouwensquote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:00 schreef methodmich het volgende:
Welke? Tom Is Doing Great? Die is top. Dat nog meer mensen die kennen / hebben.
Zoals Z al opmerkte, heb ik nagenoeg alles van Pavement origineel in de kast staan - waarvan binnenkort ook nog de semi-bootleg raritiesverzamelaar Stuff up the cracks op de deurmat zou moeten vallen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:03 schreef thaleia het volgende:
Heh, kwam bij het zoeken naar een bepaalde artiest bij ene Grobbel uit op soulseek. De filelist deed mij vermoeden dat het de onze was (Vlaamse bandjes ertussen e.d.), maar: GEEN PAVEMENT. Het is dus ongetwijfeld toch een ander
Ik ken ze al een tijdje, maar vond ze niet echt speciaal.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:36 schreef pfaf het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Out Of The Shadow van Rogue Wave?
Een Shins kloon, maar er staan zeker een paar schitterende nummers op.
Ik doel ook vooral op het feit dat ze naast dezelfde muziekstijl ook nog eens bij hetzelfde label zitten en in het voorprogramma van The Shins speelden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 20:58 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik ken ze al een tijdje, maar vond ze niet echt speciaal.
En ik vraag me ook af of "Shins-kloon" wel een juiste benaming is voor een muziekstijl die al een jaartje of 40 bestaat en sowieso al redelijk verzadigd was toen the Shins nog niet eens bestonden... Het feit dat ze een aantal kwalitatief zeer goede albums uitbrachten maakt ze nog niet direct tot 'voorbeelden', laat staan een graadmeter voor imitatiegedrag.
Mooi! Weet iemand hier trouwens hoe ik kan zien welke naam ik in godsnaam heb gekozen bij Soulseek?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:43 schreef Grobbel het volgende:
Het beste wat je kunt doen is gewoon een keer een berichtje bij me achterlaten, dan zet ik je wel op de voorkruiplijst.
Toevallig deed een vriendin van me vandaag een envelop op de bus om te proberen nog kaartjes te winnen. Weet niet hoe of wat. Maar misschien kun je even rondzoeken op internetquote:Op vrijdag 3 september 2004 20:32 schreef JantjeB het volgende:
Kut, Interpol is al uitverkocht!
Dat is wel hard gegaan.
Lightning Bolt is inderdaad wel een interessante band - eens kijken of ik er wat vrienden voor kan porren.quote:Op vrijdag 3 september 2004 20:32 schreef JantjeB het volgende:
Iets anders: kennen jullie Lightning Bolt?
Het is een drummer/bassist duo dat supergekke muziek maakt. Op de plaat is het al bestwel bizar maar live schijnt het helemaal ongelooflijk te zijn. Ze komen deze maand in Rotterdam en Groningen en oktober staan ze in de OCCII (A'dam). Zie hun website.
ik heb het album al een tijdje op mn computer staan, maar ik kan niet anders zeggen dat het gewoon herrie isquote:Op vrijdag 3 september 2004 20:32 schreef JantjeB het volgende:
Kut, Interpol is al uitverkocht!
Dat is wel hard gegaan.
Iets anders: kennen jullie Lightning Bolt?
Het is een drummer/bassist duo dat supergekke muziek maakt. Op de plaat is het al bestwel bizar maar live schijnt het helemaal ongelooflijk te zijn. Ze komen deze maand in Rotterdam en Groningen en oktober staan ze in de OCCII (A'dam). Zie hun website.
neuhhhquote:Op zaterdag 4 september 2004 10:07 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dus dan zien we je bij het concert?
Ja, ook beluisterd, maar vond het niet zo interessantquote:Op maandag 6 september 2004 19:14 schreef methodmich het volgende:
Kennen we Dresden Dolls al? Punkachtig, maar dan met meer gevoel voor melodie en een zangeres die klinkt als Björk, Patti Smith en Tori Amos door elkaar.
Geen last van. Hele weekend Mates of State in high-rotation.quote:Op donderdag 9 september 2004 21:27 schreef Z het volgende:
als ik een nummer van ze hoor wordt ik altijd instant blij, maar een hele CD is niet te doen (twee nummers is eigenlijk al te veel)
Coolquote:Op zondag 12 september 2004 15:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
Geen last van. Hele weekend Mates of State in high-rotation.![]()
* Downloadtquote:Op donderdag 9 september 2004 22:01 schreef keijz het volgende:
http://www.matesofstate.com/media.html
klinkt wel leuk ja
wow, ik ben benieuwdquote:Op maandag 13 september 2004 22:07 schreef Z het volgende:
Hi. Pitchfork geeft deze plaat een 9,7. Dat had van mij misschien ook wel een 10 mogen zijn! Nou zit ik nog wel in de 'eerste keer beluisteren roes' maar het is een erg goede plaat!
O ja, het gaat om The Arcade Fire - Funeral
http://www.pitchforkmedia(...)e-fire/funeral.shtml
Vooral hun laatste cd ( eind vorig jaar ) is super.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:31 schreef Grobbel het volgende:
En The Arcade Fire is niet verkeerd, inderdaad. The Mates of State heb ik ook beluisterd (ik geloof een wat oudere cd van het collectief), en ik kreeg net als bij the Dresden Dolls een beetje een Fiery Furnaces-gevoel (ik ruik een zinloos nieuw genre-etiketje), maar dan weer wat minder dwars en rauw. Wel okay in ieder geval, misschien dat ik na aandachtiger beluisteren er meer over kan zeggen.
En nogmaals maar een keer benadrukken hoe fijn het is dat Pitchfork er nog cijfers bijgeeft, want de bijbehorende recensie was weer ouderwets onleesbaar, pompeus en quasi-intellectueel. Blijft toch een vervelend trekje van PF.quote:Op maandag 13 september 2004 22:07 schreef Z het volgende:
Hi. Pitchfork geeft deze plaat een 9,7. Dat had van mij misschien ook wel een 10 mogen zijn! Nou zit ik nog wel in de 'eerste keer beluisteren roes' maar het is een erg goede plaat!
O ja, het gaat om The Arcade Fire - Funeral
http://www.pitchforkmedia(...)e-fire/funeral.shtml
Ja, die heb ik ook al eens getipt in een ander topic... Banquet en Little Thoughts, zeker?quote:Op woensdag 15 september 2004 01:07 schreef bukgeit het volgende:
Bloc Party heeft z'n eerste twee singles op een EP gezet. Erg goed! In het voorprogramma van Interpol op 22 november.
Wat een belabberde site hebben zij.quote:Op woensdag 15 september 2004 01:07 schreef bukgeit het volgende:
Bloc Party heeft z'n eerste twee singles op een EP gezet. Erg goed! In het voorprogramma van Interpol op 22 november.
Er staan wat mp3s op de site, maar heb nu even niet de mogelijkheid om ernaar te luisteren. Maar kende ze nog niet in ieder geval.quote:Op woensdag 15 september 2004 18:37 schreef Z het volgende:
Klinkt als een mooie combie! Zal het eens opzoeken.
Dat zijn echt drie prima nummers.quote:Op woensdag 15 september 2004 19:54 schreef DaisyDuke het volgende:
http://www.playinginfog.com/presents/032704.html
Nog 3 mp3s van BLA....
Het gaat om het album Ta Det Lungt van het Zweedse Dungen, die daar zomaar een 9.3 mee verdienen.quote:a hybrid sound that meets somewhere between The Kinks, Olivia Tremor Control and Amon Düül II
Dat klinkt bij voorbaat al interessant.quote:Op zaterdag 18 september 2004 11:33 schreef ranja het volgende:
(1/2 van de 5 sterren)
Als voorproefje is het nummer "Slumberdoll" vast te beluisteren. Ook "The Boy With The Aluminum Stilts", de single van het vorige album uit 2000, kan ik aanbevelen.quote:new addition to our family this four piece band from Pasadena in California brought the infamous Lift to Experience to our attention back in 2001 and played a number of explosive shows with them across the States. Traumas with US labels saw them disappear off the radar for a year or two until out of the blue, this jewel appeared on our desks. With the falsetto voice of Mat Kelly, the extraordinary orchestral arrangements at times reminiscent of the fantastic Edward Scissorhands soundtrack, space-rock has never sounded more welcome.
Grappig trouwens dat TinyMixtapes zijn teksten weer juist een van de sterkere elementen vond... (2 uit 5 sterren, trouwens)quote:Op dinsdag 28 september 2004 13:59 schreef Z het volgende:
'Song for the Orca' ken ik, en dat is best een goed nummer idd. Zal de rest een op gaan zoeken. Die recensie op pitchfork gaat ook grotendeels over z'n teksten, daar luister ik nooit zo naar...
http://www.tinymixtapes.com/musicreviews/m/travis_morrison.htmquote:Ranging from politics to social critique, while retaining a certain degree of introspective reflection and off-beat humor, Morrison obviously worked long and hard on the lyrics. Though the delivery is a bit too sugary and preachy for my tastes (not to mention a bit annoying at times), there's no doubt that Travis is continuing the successful lyrical ventures he sought throughout his career with the Dismemberment Plan.
Mis je dus ook Bloc Party.quote:Op woensdag 29 september 2004 10:45 schreef Grobbel het volgende:
En ik las net dat het Interpol-concert van 22 november in Paradiso (dus al 2 maanden van te voren!) al is uitverkocht. Wat gaat dat bezopen snel, zeg...
Volgens de site van Interpol is het in ieder geval uitverkocht... Maar ik ga op hoop van zegen straks nog effe langs het plaatselijke VVV-kantoor. Ik vrees alleen het ergste.quote:Op woensdag 29 september 2004 10:48 schreef Z het volgende:
Dat meen je niet, ik ging vandaag kaarten halenIk heb ze al twee keer gezien (kleine zaal paradiso en op LL) maar wilde ze graag nog een keer zien...
A Story In White, het debuut, is erg goed. Sleep And Release en Seclusion kunnen me niet boeien.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:01 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Oh, en Aereogramme vind ik eigenlijk niet zo'n hele interessante band... Te wisselvallig naar mijn smaak.
Zie ook Pixies fans opgelet: McLusky!quote:Op woensdag 29 september 2004 23:17 schreef thaleia het volgende:
McLusky zei u? Zal eens ergens luisteren.
Hmm - op de site van The Clientele zelf kon ik zo gauw niks vinden, maar volgens ThinkSmall staan er mp3s op de labelsites van de band. Maar die links zijn dus ook dood...quote:Op donderdag 30 september 2004 12:49 schreef Z het volgende:
The Clientele is idd erg leuk. Thinksmall had ze een tijdje geleden als band van de maand, en op SomaFM komen ze ook regelmatig voorbij. Heb je die EP al gehoord bukgeit? Op de site is volgens mij best veel van ze te beluisteren.
Nee, maar ik heb 'm besteld. Voor mij DE band van het nog prille decennium.quote:Op donderdag 30 september 2004 12:49 schreef Z het volgende:
The Clientele is idd erg leuk. Thinksmall had ze een tijdje geleden als band van de maand, en op SomaFM komen ze ook regelmatig voorbij. Heb je die EP al gehoord bukgeit? Op de site is volgens mij best veel van ze te beluisteren.
Slut!quote:Op donderdag 30 september 2004 14:35 schreef bukgeit het volgende:
Geinspireerd door jouw signature heb ik mij er ook een aangemeten.
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 09:19 schreef Z het volgende:
Ik luister trouwens erg vaak naar "Indie Pop Rocks" dat is een internetradiostation, wat je kan vinden op www.somafm.com . Erg fijn station. Tot zover de nuttige tips...
En als je die EP goed vindt, moet je ook zeker de single van Little Thoughts eens beluisteren, in mijn optiek het beste Bloc Party nummer tot dusver. Verwachtte eigenlijk dat deze ook wel op de EP zou staan, maar helaas niet.quote:Op woensdag 15 september 2004 01:07 schreef bukgeit het volgende:
Dat staat op Thinksmall, dus bukgeit, ga je toch The Bloc Party mislopenquote:Ma 22 Interpol, Bloc Party Paradiso Amsterdma
Er wordt aan gewerkt dus...quote:Our stupid ISP has once again screwed up our network connection at the studio as of Midnight pacific time last night. They are "working on it" whatever this means. So we are off the air until they fix it.
decemberist zijn super cool!quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:40 schreef Z het volgende:
Decemberists vind ik ook leuk, ze staan in november ook her en der solo geprogrammeerd. Je moet even opzoek gaan naar het nummer 'Angel, Won't You Call Me?' dat is een fantastisch nummer. (staat op de '5 songs EP').
Ja, een paar nummers, die wat Belle & Sebastian-achtig klonken. Ken ze verder niet goed.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:34 schreef thaleia het volgende:
Kent iemand hier Herman Dune?
Inmiddels besteld. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 30 september 2004 21:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En als je die EP goed vindt, moet je ook zeker de single van Little Thoughts eens beluisteren, in mijn optiek het beste Bloc Party nummer tot dusver. Verwachtte eigenlijk dat deze ook wel op de EP zou staan, maar helaas niet.
Nou goed, hopelijk staat ie straks wel op het eerste album van de heren.
En bukgeit, ik heb de band eerder dit jaar al gepromoot dus ik weet niet zeker of je er al bekend mee bent; maar in het straatje van Bloc Party kan ik ook zeker controller.controller's eerste EP History aanraden.
Het is toch zeker niet voor Mauro's festivalletje he? Ik heb me er BIJNA bij neergelegd dat ik niet kan gaan, maar wil nog even geen zout in m'n wondenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:31 schreef Z het volgende:
En heeft iemand wel eens hier kaarten gekocht?
https://www.abconcerts.be
Mij lukt het op een of andere manier niet...
leuk bandje, in de frs goedkoop te scoren denk ikquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:41 schreef Z het volgende:
Hé methodmich, vertel eens wat over 'The Long Winters'! (ik hoor ze wel eens voorbij komen op het nog steeds fantastisch SomaFM).
Niet door mij, maar ik vind hem erg leuk. Hij heette eerst Rocky Dennis, in de haast verzonnen door zijn platenmaatschappij, en hij baalde daar ontiegelijk van.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:23 schreef bukgeit het volgende:
En is de Zweed Jens Lekman al getipt?
Gewoon wat vaker draaien, dat kwartje valt vanzelf wel. Qua dansvloer-potentieel doen ze in ieder geval zeker niet onder, al is controller.controller misschien net wat tegendraadser, op een Pretty Girls Make Graves-achtige manier. Ik denk dat Diso Blackout nog het dichtste bij Bloc Party komt, trouwens.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:23 schreef bukgeit het volgende:
Grobbel, ik heb controller.controller binnen. Valt op het eerste gehoor wat tegen, niet van het niveau Bloc Party.
Mijn nick is fightthisgeneration en ik heb geen user list, want ik weet niet hoe dat werktquote:Op zaterdag 6 november 2004 17:22 schreef MadScientist het volgende:
hebben we een soulseek-namen-lijstje btw? Ik heb Grobbel er wel op staan maar dat is de enige geloof ik. Mijn nick is Cassette-tape. en dan wel extra user list d/l aanzetten natuurlijk he.
(volgens mij heb ik dat AYWKUBTTOD album al staan namelijk)
Kijk, dat zijn nog eens tips... heb meteen een bestelling geplaatst!quote:Op zondag 7 november 2004 11:54 schreef methodmich het volgende:
www.eastonmusic.tk doet het weer. Dikke aanrader.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:10 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb die Trail of Dead plaat al bijna twee maanden, geloof ik.
Eerste luisterbeurten vielen nog wat tegen; het is allemaal net een tikje gladder and minder noisy als het vorige werk - en de wat stevigere punk-achtige elementen zijn steeds meer aan het verdwijnen, wat het geheel ook wat minder divers maakt. En vooral in het middengedeelte staan wat zwakke tracks die enigszins uit de toon vallen (All White heeft bijvoorbeeld maar weinig met ToD's normale geluid te maken, klinkt meer als een b-kantje van The Wrens of zo. En wat hebben ze ineens met foute Grease-achtige vrouwelijke koortjes en irritante samples van kindergejuich? Maar goed...)quote:Op maandag 8 november 2004 09:26 schreef Z het volgende:
[..]
Helemaal gemist. Is het wat?
Ik vergeleek Easton met Fiel Garvie vanwege de 'neuzeligheid'. En bij biede vind ik de melodieen en arrangementen niet goed ...quote:Op maandag 8 november 2004 12:25 schreef DaisyDuke het volgende:
Vind "Leave me out of this" van Fiel Garvie best een aardige plaat hoor! De vergelijking met Easton hoor ik eigenlijk niet zo... Naast de vocalen is Fiel Garvie is een stuk zoeter en ook wat speelser. Maar misschien dat dit live niet helemaal uit de verf kwam.
Heb de nieuwe Trail of Dead ook al een tijdje.. Als ik het goed heb is dit hun debuut op een major, en of het hier nu door komt of niet, de nummers zijn een stuk gladder en dynamischer dan voorheen. Er valt toch wel een stijlbreuk met het verleden te horen...
25 januari, 2005 is de releasedatum.
In dezelfde categorie zijn Meeting Places en Air Formation ook zeker aan te raden! Guitar schijnt ook goed te zijn, kent iemand dat?quote:Op woensdag 10 november 2004 02:28 schreef bukgeit het volgende:
De tip van hedennacht is Airiel. Honderd betoverende minuten muziek op de Winks & Kisses EP's.
Ja! Mooie plaat, vele malen beter dan Devandra in ieder geval... komende vrijdag ook op Crossing Border!quote:Op woensdag 10 november 2004 19:07 schreef methodmich het volgende:
Iemand Joanna Newsom al eens gehoord? Topplaatje, gaat zo mijn top 3 over 2004 in denk ik!
Ikara Colt is afgelast in Vera dus ik weet niet hoe het met de rest van de concerten staat?!quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:17 schreef Z het volgende:
Volgens mij hebben ze die ook gespeeld. Wordt een leuke avond als ze voor Interpol spelen, Interpol + Bloc Party, net zo leuk als Ikara Colt + Kaito. Fijn toch die herfst/winter, bakken met nieuwe uitgaves en leuke concerten
Je hebt gelijk. Ik lees het net op de Ekko site. Jammer ...quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Ikara Colt is afgelast in Vera dus ik weet niet hoe het met de rest van de concerten staat?!
Bedankt voor de tip! Klinkt zeer okequote:Op zondag 7 november 2004 11:54 schreef methodmich het volgende:
www.eastonmusic.tk doet het weer. Dikke aanrader.
klopt, ik heb ze vanmiddag opgehaaldquote:Op maandag 15 november 2004 11:41 schreef DaisyDuke het volgende:
Volgens de site is het nog niet uitverkocht in ieder geval......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |