abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20883836
De Nederlandse regering (wij dus met z'n allen) heeft vandaag besloten om 100 miljoen euro over de balk te smijten naar Soedan. Daar hadden in Nederland ook duizenden banen mee gered kunnen worden. Daarmee zouden veel bezuinigingsmaatregelen in de gezondheidszorg niet nodig geweest zijn. Als ik geld naar Afrika wil sturen (en dat wil ik helemaal niet), dan doe ik dat zelf wel, daar heb ik onze regering niet voor nodig.
Weliswaar de meest onzinnige maar desalniettemin ook de leukste internetsite:
Volg je eurobiljetten op hun reis door Europa
pi_20883867
ik vond het ook ff teveel van het goeie....
pi_20883871
wij hebben het hier heel goed vergeleken met hun daar

beter geld aan hun dan aan anti rook reclame's (maar dan moeten ze erook voor zorgen dat er wat nuttigs met het geld wordt gedaan en niet wapens gekocht worden ofzo)
pi_20883885
Welke banen hadden er gered kunnen worden?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_20883895
laat maar eerst de boel daar bedaren voordat we er 100 miljoen in pompen.
pi_20883898
Maar het is zo zieleugh

Benieuwd hoeveel van dat geld echt bij de bevolking terecht komt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_20883930
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:11 schreef Lucille het volgende:
Het makkelijkst zijn natuurlijk overheidsbanen. Er zijn de laatste 2 jaar veel gedwongen ontslagen gevallen...met die 100 miljoen had dat niet gehoeven... en dat zijn gelijk een heleboel banen omdat elk ontslag maar weinig oplevert.. daarnaast had het geld gebruikt kunnen worden om de lastendruk op personeel te verlichten.. scheelt ook al snel weer een paar baantjes
pi_20883938
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:12 schreef Strolie75 het volgende:
Maar het is zo zieleugh

Benieuwd hoeveel van dat geld echt bij de bevolking terecht komt.
Gaan we de etnische zuiveringen sponsoren, leuk

Voordat je gaat bouwen moet je eerst zeker weten dat de boel niet direkt wordt kapotgeschoten, dus ik zou zeggen wacht tot het daar rustig is.
pi_20883948
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:10 schreef cyberterrorist het volgende:
(maar dan moeten ze erook voor zorgen dat er wat nuttigs met het geld wordt gedaan en niet wapens gekocht worden ofzo)
Ooit een Soedanees iets nuttigs zien doen met 100 miljoen euro?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:15:36 #10
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_20883949
100 miljoen??? Is dat niet een beetje overdreven veel? Natuurlijk is het goed dat we als Nederland iets proberen te doen aan de situatie in Darfur, maar 100 miljoen staat in geen verhouding tot wat andere landen ervoor over hebben. We krijgen in ons eigen land de begroting al niet rond zonder flink te bezuinigen ...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:16:19 #11
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20883962
Ach, aan de andere kant: Van die 100 miljoen wordt wrs. voor 90 miljoen wapens gekocht en laten we nu toevallig een paar tanks, houwisters en geweren over hebben.
Komt het toch weer mooi terug.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_20883978
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:15 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

euh....nee
pi_20884009
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:15 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

dinsdag 27 juli 2004 @ 10:21:55 #14
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20884054
Dus ze pakken 60 miljoen van het Noorden en sturen dit vervolgens naar verwegiekanmenietintresseriestan.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_20884058
Stelletje achterlijke randmongolen in onze regering. Weggegooid geld.
pi_20884060
Het komt er dus feitelijk op neer dat er een collectant voor Soedan aan je deur komt die zegt dat per huishouden 20 euro VERPLICHT moet worden afgedragen.. da's dus 44 piek... Ik ben benieuwd hoe mensen zouden reageren als ze het zo zouden aanpakken...
pi_20884079
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:21 schreef Tyrhraustur het volgende:
Dus ze pakken 60 miljoen van het Noorden en sturen dit vervolgens naar verwegiekanmenietintresseriestan.
yep... en dan nog eens 40 miljoen...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:23:23 #18
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_20884084
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:08 schreef Eurobilltracker het volgende:
De Nederlandse regering (wij dus met z'n allen) heeft vandaag besloten om 100 miljoen euro over de balk te smijten naar Soedan. Daar hadden in Nederland ook duizenden banen mee gered kunnen worden. Daarmee zouden veel bezuinigingsmaatregelen in de gezondheidszorg niet nodig geweest zijn. Als ik geld naar Afrika wil sturen (en dat wil ik helemaal niet), dan doe ik dat zelf wel, daar heb ik onze regering niet voor nodig.
Bron?
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
pi_20884095
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:22 schreef Eurobilltracker het volgende:
Het komt er dus feitelijk op neer dat er een collectant voor Soedan aan je deur komt die zegt dat per huishouden 20 euro VERPLICHT moet worden afgedragen.. da's dus 44 piek... Ik ben benieuwd hoe mensen zouden reageren als ze het zo zouden aanpakken...
Bij de volgende verkiezingen kan je er wat aan doen.
pi_20884097
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:23 schreef Mikkel het volgende:
Bron?
RTL Nieuws
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:24:21 #21
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20884102
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:23 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

yep... en dan nog eens 40 miljoen...
Leuk zo'n Nederlandse regering met een aantal xenofielen.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_20884120
De enige xenofielen zittten in de oppositie. Des te vreemder dat dit xenofobe kabinet dergelijke stappen neemt.
pi_20884130
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Bij de volgende verkiezingen kan je er wat aan doen.
Of dan wordt het nog erger... een coalitie PvdA, GroenLinks en SP bijvoorbeeld... dan maken we ons hele budget in één keer over naar 'de zwakkeren' en zetten vervolgens de grenzen wagenwijd over om de restjes te laten plunderen...
pi_20884166
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:25 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Of dan wordt het nog erger... een coalitie PvdA, GroenLinks en SP bijvoorbeeld... dan maken we ons hele budget in één keer over naar 'de zwakkeren' en zetten vervolgens de grenzen wagenwijd over om de restjes te laten plunderen...
Lul niet.
pi_20884194
tjah, ontwikkelingshulp in eigen land is toch minder belangrijk blijkbaar

Subsidies Noorden worden gestopt, wel 'nieuwe Betuwelijn'
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:30:45 #26
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20884210
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De enige xenofielen zittten in de oppositie. Des te vreemder dat dit xenofobe kabinet dergelijke stappen neemt.
Ik zeg ook niet dat ze allemaal xenofiel zijn, ik beweer naar aanleiding van deze 'gift' dat we een aantal xenofielen in onze Nederlandse regering hebben zitten. Dat de oppositie een nog groter aantal xenofielen bevat maakt het allemaal nog enger, op wie moet je tegenwoordig stemmen wanneer je een Nederlandse regering wil hebben voor de Nederlanders?
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:34:25 #27
24293 Mikkel
pi_20884255
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:24 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

RTL Nieuws
Inderdaad

Dit is toch te gek voor woorden, bezuinigen op alles en iedereen en vervolgens 100 miljoen in zo'n bodemloze put flikkeren. Begrijp me niet verkeerd, Nederland mag die mensen best helpen, maar daar kunnen ze beter even mee wachten tot de boel daar wat bedaard is, en moet dat perse 100 miljoen (!) zijn?
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
pi_20884258
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:11 schreef Lucille het volgende:
Je zou de belasting met 100 miljoen kunnen verlagen; dat zou iets van 3500 banen kunnen creëren.

In Sudan uitgeven is in ieder geval weggegooid geld.
pi_20884278
Zwaar belachelijk, ik weet het ontwikkelingshulp heeft een eigen "vast" potje / budget maar toch, dit is wel tegen mijn normen en waarden in.
De "hulp" komt nooit bij diegenen die het nodig hebben en dat geld wordt gebruikt om wapens te kopen in dat soort landen. Walgelijk hoe ze zo'n dom regime / land hulp willen bieden.
Het ideaal is natuurlijk goed, het idee ook maar de praktijk is gewoon waardeloos en weggegooid geld.

Laten ze dat dan besteden aan opvang van vluchtelingen DAAR en hier een actief uitzet beleid op soedanezen hanteren bij de grens.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:36:43 #30
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20884294
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:16 schreef Kaalhei het volgende:
Ach, aan de andere kant: Van die 100 miljoen wordt wrs. voor 90 miljoen wapens gekocht en laten we nu toevallig een paar tanks, houwisters en geweren over hebben.
Komt het toch weer mooi terug.
Zo gaat het meestal wel helaas.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:37:23 #31
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20884301
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:34 schreef pberends het volgende:

Je kan natuurlijk ook hele continenten laten uitsterven, is nog goedkoper..
pi_20884312
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:34 schreef pberends het volgende:

[..]

Je zou de belasting met 100 miljoen kunnen verlagen; dat zou iets van 3500 banen kunnen creëren.

helemaal mee eens. ALS je al ontwikkelingshulp wil geven, wacht dan eerst tot dat land enigzins stabiel zodat niet de boel aan gort wordt geschoten (zoals bij Gaza met die haven dacht ik?) of dat het geld gebruikt wordt door de arabieren om de afrikanen nog effectiever te terroriseren.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:38:32 #33
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20884319
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:37 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

helemaal mee eens. ALS je al ontwikkelingshulp wil geven, wacht dan eerst tot dat land enigzins stabiel zodat niet de boel aan gort wordt geschoten (zoals bij Gaza met die haven dacht ik?) of dat het geld gebruikt wordt door de arabieren om de afrikanen nog effectiever te terroriseren.
Hoe weet jij hoe dat geld gebruikt gaat worden
pi_20884339
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:30 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ze allemaal xenofiel zijn, ik beweer naar aanleiding van deze 'gift' dat we een aantal xenofielen in onze Nederlandse regering hebben zitten. Dat de oppositie een nog groter aantal xenofielen bevat maakt het allemaal nog enger, op wie moet je tegenwoordig stemmen wanneer je een Nederlandse regering wil hebben voor de Nederlanders?
NR of NVU.
pi_20884346
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:34 schreef Mikkel het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, Nederland mag die mensen best helpen, maar daar kunnen ze beter even mee wachten tot de boel daar wat bedaard is, en moet dat perse 100 miljoen (!) zijn?
Van mij mogen ze best weer een TV-actie of collecte organiseren, dan heb ik tenminste de keuze of ik iets wil geven.. en als mensen willen, kunnen ze dan zelfs meer overmaken... maar dit is gewoon Sinterklaasje spelen met onze centen!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:41:53 #36
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20884364
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:40 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Van mij mogen ze best weer een TV-actie of collecte organiseren, dan heb ik tenminste de keuze of ik iets wil geven.. en als mensen willen, kunnen ze dan zelfs meer overmaken... maar dit is gewoon Sinterklaasje spelen met onze centen!
Net zoals de Betuwelijn of welk project dan ook. Dat is ook allemaal van jouw centen zonder iets te vragen. Moeten ze voor alles wat geld kost een TV-collecte houden?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:42:31 #37
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20884375
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:41 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Net zoals de Betuwelijn of welk project dan ook. Dat is ook allemaal van jouw centen zonder iets te vragen. Moeten ze voor alles wat geld kost een TV-collecte houden?
Om maar te zwijgen over kansloze oorlogen in Irak
pi_20884389
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:21 schreef Tyrhraustur het volgende:
Kroegpraat. Die 60 miljoen aan subsidies gaat niet naar Soedan. Van Gennip stopt met de subsidie van de noordelijke provincies (na 2006) en gaat het geld wat daar heen ging besteden aan het stimuleren van de zogenaamde topregio's: gebieden (in Nederland ja!) met veel economische potentie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2004 10:44:30 ]
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:43:38 #39
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20884390
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:41 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Er zijn genoeg andere manieren van financiering.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_20884391
quote:
100 miljoen voor wederopbouw Darfur

Nederland trekt 100 miljoen euro uit voor de wederopbouw van de door geweld en hongersnood getroffen regio Darfur in Soedan. Dat heeft minister Van Ardenne voor Ontwikkelingssamenwerking gezegd in Met het oog op morgen.

Vrienden
Van Aardenne zei dat ze de groep 'De Vrienden van Darfur' gaat oprichten. Die groep bestaat uit landen die samen geld bij elkaar leggen voor de wederopbouw van Darfur en Soedan. De 100 miljoen euro is bedoeld om vast te beginnen met de voorbereidingen van de wederopbouw.

Noodhulp
Nederland gaf de afgelopen tijd al 27,5 miljoen euro aan Soedan voor noodhulp. Dat is volgens Van Aardenne voldoende.

Doden
De Verenigde Naties hebben het dodental in Soedan bijgesteld naar 50.000. Meer dan 1,5 miljoen mensen zijn gevlucht uit de provincie Darfur.
Waarom noemen ze het wederopbouw? Wat je wederopbouwt wordt binnen een maand toch weer vernield
pi_20884407
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:42 schreef Posdnous het volgende:
Om maar te zwijgen over kansloze oorlogen in Irak
Kost inderdaad ook klauwen met geld... als die Irakezen graag van hun dictator afwillen, moeten ze dat zelf maar doen... en als die oelewapper van een George W Bush zijn vader een plezier wil doen met een oorlogje, dan gaat 'ie er zelf maar naartoe (zou ook een oplossing zijn)
pi_20884421
Geef het geld liever aan Duitsland, kunnen ze daar veel beter gebruiken om de economie te hervormen.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:45:51 #43
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20884427
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:43 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Er zijn genoeg andere manieren van financiering.
Want jij bent het eens met alles wat er van jouw belastingcenten gebeurt?
pi_20884452
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Kroegpraat. Die 60 miljoen aan subsidies gaat niet naar Soedan. Van Gennip stopt met de subsidie van de noordelijke provincies (na 2006) en gaat het geld wat daar heen ging besteden aan het stimuleren van de zogenaamde topregio's: gebieden (in Nederland ja!) met veel economische potentie.
Niks niet kroegpraat! Zonder deze Soedanese wegwerpactie hadden BEIDE projecten kunnen plaatsvinden... althans voor anderhalf jaar natuurlijk want de projecten voor Noord-Nederland zijn structurele uitgaven en Soedan is een incidentele uitgave (althans dat hoop ik)
pi_20884455
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:38 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hoe weet jij hoe dat geld gebruikt gaat worden
hoe vaak gebeurt het wel niet dat geld voor ontwikkelingshulp in de zakken van de leiders in dergelijke landen belandt?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:48:33 #46
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20884464
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:25 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Of dan wordt het nog erger... een coalitie PvdA, GroenLinks en SP bijvoorbeeld...
Zozo, toch weer een kans gevonden om "links" te beschuldigen terwijl "rechts" hier totaal verantwoordelijk is?

Maar ik snap niet hoe dit bedrag kan worden gezien als weggegooid geld. Ik weet niet hoe dit geld precies gaat worden besteed (het gaat iig NIET aan de regering worden gegeven omdat die onderdeel zijn van het erkende probleem), maar ik vind het redden van levens daar, en het proberen tegenhouden van genocide veel, en dan ook veel belangrijker dan het redden van een paar honderd banen hier.

Ik ben eigenlijk al voor militair ingrijpen. Het kabinet wil de regering van Sudan nu alleen maar een waarschuwing geven, want het vindt zelfs sancties te ver gaan. Dus sowieso wordt die 100 miljoen niet gebruikt om maar te geven aan de regering aldaar. Waarschijnlijk gaat het naar verschillende humanitere en medische organisaties om direct de bevolking te helpen. Niet een lange-termijn-oplossing, maar wel noodzakelijk totdat er een echte oplossing is. En zolang de regering in Sudan niet effectief ingrijpt, dan moeten wij, de internationale gemeenschap, dat doen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_20884468
Hoe halen ze het in hun hoofd om met MIJN en JULLIE centen 100 miljoen... JA HONDERD MILJOEN EURO .. oftewel 223 MILJOEN GULDEN te investeren in ontwikkelingshulp.

Laten we eerst de problemen hier in dit land oplossen.. dan kunnen we later altijd nog bezien of we nog centen overhebben voor schurkenstaten en bodemloze-put-landen..
Daarbij; laat 'Europa' maar opdraaien voor deze ontwikkelingshulp. Daar dragen wij al MEER DAN GENOEG aan bij..
stelletje prutsers.. het wordt hoog tijd dat er hier flink wat verandert.. ik betaal me scheel aan allerlei belastingen, accijnzen enz. en aan de andere kant wordt het met vrachtwagens tegelijk over de balk geflikkerd...
A sick mind is a joy forever
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:50:13 #48
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20884489
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:47 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

hoe vaak gebeurt het wel niet dat geld voor ontwikkelingshulp in de zakken van de leiders in dergelijke landen belandt?
Klopt, kwalijke zaak. Hopelijk hebben ze dat nu beter geregeld. (Tenzij de grote landen weer hebben afgedwongen dat de leiders wel hun producten, lees wapens, moeten kopen).

Maar da's natuurlijk geen reden om dan maar miljoenen mensen te laten sterven.
pi_20884511
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:48 schreef Sidekick het volgende:
maar ik vind het redden van levens daar, en het proberen tegenhouden van genocide veel, en dan ook veel belangrijker dan het redden van een paar honderd banen hier.
Ik betaal me niet scheel aan belastingen om de hele wereld te redden of andere utopische gedachten...
pi_20884524
Ik zou wel eens willen weten wat voor bedrag andere landen schenken aan Darfur....
100 miljoen, kom op zeg! Is dat niet wat teveel? Er zijn meer landen die ook geld kunnen geven, waarom geven wij zoveel?
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_20884533
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:47 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Niks niet kroegpraat! Zonder deze Soedanese wegwerpactie hadden BEIDE projecten kunnen plaatsvinden... althans voor anderhalf jaar natuurlijk want de projecten voor Noord-Nederland zijn structurele uitgaven en Soedan is een incidentele uitgave (althans dat hoop ik)
Heb jij de nota 'Pieken in de Delta' van van Gennip gelezen? Ik durf haast te wedden van niet. Het stopzetten van de subsidies voor het Noorden heeft helemaal niets te maken met de noodhulp aan Soedan.
Kroegpraat dus.

En nu nog even over de noodhulp aan Soedan. Ben je Soedan deskundige? Of ben je er zelf geweest? Je lijkt nu al te kunnen voorspellen dat dit weggegooid geld is.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:53:49 #52
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20884546
Je betaalt direct en indirect bakken met geld voor het slopen van de halve wereld en het onderdrukken van mensen, maar als er iets sociaals mee gedaan wordt is het opeens belachelijk dat jouw geld daar voor gebruikt wordt.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:54:49 #53
24293 Mikkel
pi_20884563
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:48 schreef powertony het volgende:
Hoe halen ze het in hun hoofd om met MIJN en JULLIE centen 100 miljoen... JA HONDERD MILJOEN EURO .. oftewel 223 MILJOEN GULDEN te investeren in ontwikkelingshulp.

Laten we eerst de problemen hier in dit land oplossen.. dan kunnen we later altijd nog bezien of we nog centen overhebben voor schurkenstaten en bodemloze-put-landen..
Daarbij; laat 'Europa' maar opdraaien voor deze ontwikkelingshulp. Daar dragen wij al MEER DAN GENOEG aan bij..
stelletje prutsers.. het wordt hoog tijd dat er hier flink wat verandert.. ik betaal me scheel aan allerlei belastingen, accijnzen enz. en aan de andere kant wordt het met vrachtwagens tegelijk over de balk geflikkerd...
Puur technisch gezien zou het dan 220.371.000,- gulden zijn, maar ja, tomeeto, tomaato.

Blijft natuurlijk een idioot hoog bedrag, en helemaal gezien het huidige economische klimaat.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:55:35 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_20884576
Het geld komt gewoon uit het bidget Ontwikkelingssamenwerking, dus is allang ge-oormerkt voor hulp aan de Derde Wereld. Het is alleen niet zo slim, mede getuige de reacties in dit topic (van overigens dezelfde mensen die zo'n fan zijn van deze regering), om dat op deze manier naar buiten te brengen in deze tijd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:56:52 #55
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20884591
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Simplistisch kroegpraat kan echter ook verhelderd werken, een voorstel om de noordelijke gebieden van Nederland te korten op subsidies tegenover een actie om 100 miljoen naar verwegiekanmenietinteresseriestan lijkt natuurlijk onredelijk. En dat is het ook. Blijkbaar worden de posten binnen het rijk niet naar gelang gevoed. Wanneer er niet 120 miljoen beschikbaar is om zowel het noorden als westen te subsidieerden, maar wel 100 miljoen om een naar etnisch en economisch inzicht oninteressant gebied te subsidieerden is er iets mis binnen de overheid.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_20884609
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:51 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Ik betaal me niet scheel aan belastingen om de hele wereld te redden of andere utopische gedachten...
Nee, je betaalt je scheel aan belasting om hier te mogen wonen, waar er (vergeleken bij andere landen) verdomd goed voor je gezorgd wordt.

al vind ik ¤ 100 miljoen óók een beetje veel van het goede...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:58:29 #57
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20884623
Binnenkort gaan jullie hier aan meebetalen: 'Iran kan binnen enkele maanden kernbom maken'

En nog wel wat meer dan deze 100 miljoen waarschijnlijk. En dan om de verkeerde redenen, maar ja, daar hoor je die mensen nooit over klagen.
pi_20884634
quote:

[..]
Maar ik snap niet hoe dit bedrag kan worden gezien als weggegooid geld. Ik weet niet hoe dit geld precies gaat worden besteed (het gaat iig NIET aan de regering worden gegeven omdat die onderdeel zijn van het erkende probleem), maar ik vind het redden van levens daar, en het proberen tegenhouden van genocide veel, en dan ook veel belangrijker dan het redden van een paar honderd banen hier.
Ja... ze zijn allemaal zielig daar.. en wij hebben zoveel geluk gehad dat we hier zijn geboren. Zo ken ik er nog wel een paar.. .allemaal van die linkse dooddoeners.

Toevallig zitten we hier in Nederland, en die paar honderd banen, zijn er al vlug een paar duizend (tenzij we 100 directeuren voor het UWV willen aanstellen, die kosten wel minimaal 1 miljoen euro per jaar.. )..

Wat mij betreft cancellen we het hele Europa, alle ontwikkelingsonzin, alle militaire operaties en zorgen we eerst dat hier alles op orde is. We kunnen de militairen hier prima gebruiken om de criminaliteit in de getto's in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht op te lossen.

De overheid moet eens leren om de centen in de zak te houden. Kunnen we een keer dat begrotingstekort wegwerken.. en dit land weer gezond maken.
A sick mind is a joy forever
pi_20884647
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:56 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Simplistisch kroegpraat kan echter ook verhelderd werken, een voorstel om de noordelijke gebieden van Nederland te korten op subsidies tegenover een actie om 100 miljoen naar verwegiekanmenietinteresseriestan lijkt natuurlijk onredelijk. En dat is het ook. Blijkbaar worden de posten binnen het rijk niet naar gelang gevoed. Wanneer er niet 120 miljoen beschikbaar is om zowel het noorden als westen te subsidieerden, maar wel 100 miljoen om een naar etnisch en economisch inzicht oninteressant gebied te subsidieerden is er iets mis binnen de overheid.
Het is helemaal geen beleid om zowel het Noorden als het Westen te subsidieren. Dat zou nooit gebeurd zijn, Soedan of geen Soedan. Ontwikkelingshulp heeft gewoon een budget, daar komt dit geld vandaan. Net als Onderwijs een budget heeft, Gezondheidszorg, Milieu, Defensie, etc.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:01:52 #60
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20884687
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:59 schreef powertony het volgende:

Wat mij betreft cancellen we het hele Europa, alle ontwikkelingsonzin, alle militaire operaties en zorgen we eerst dat hier alles op orde is. We kunnen de militairen hier prima gebruiken om de criminaliteit in de getto's in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht op te lossen.

De overheid moet eens leren om de centen in de zak te houden. Kunnen we een keer dat begrotingstekort wegwerken.. en dit land weer gezond maken.
Volgens mij besef jij niet helemaal wat het kost als je je isoleert van de rest van de wereld
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:05:18 #61
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20884755
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het is helemaal geen beleid om zowel het Noorden als het Westen te subsidieren. Dat zou nooit gebeurd zijn, Soedan of geen Soedan. Ontwikkelingshulp heeft gewoon een budget, daar komt dit geld vandaan. Net als Onderwijs een budget heeft, Gezondheidszorg, Milieu, Defensie, etc.
Dat schrijf ik toch elke uitgaven post heeft zijn potje. Het probleem is blijkbaar dat het ééne potje te veel gevuld is tenopzicht van het andere potje, wat ik weer even lekker simpel schreef en schrijf is dat wanneer het potje waar deze ontwikkelingshulp uit put 60 miljoen lichter was geweest en het potje voor Noorden 60 miljoen zwaarder had er 60 miljoen naar het Noorden kunnen gaan EN 60 miljoen naar die zogenoemde top gebieden in het Westen.

Onderwijs, Gezondheidszorg, Milieu, Defensie, etc hebben alle betrekking op Nederland Ontwikkelingshulp over het algemeen niet, en nooit een directe betrokkenheid.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:07:36 #62
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_20884799
Er is nu weer 1 Pronk-look-a-like-minister die zichzelf op de borst kan slaan en vannacht weer lekker slaapt omdat hij 100000000 euro die niet van hem zijn heeft weggegeven.....
En ja, dat is het probleem: d'r zit 1 malloot, die blijkbaar dit soort dingen mag, en dan bij z'n andere bobo-vriendjes kan opscheppen hoe goed hij wel niet is..... :-(
censuur :O
pi_20884802
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:05 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Dat schrijf ik toch elke uitgaven post heeft zijn potje. Het probleem is blijkbaar dat het ééne potje te veel gevuld is tenopzicht van het andere potje, wat ik weer even lekker simpel schreef en schrijf is dat wanneer het potje waar deze ontwikkelingshulp uit put 60 miljoen lichter was geweest en het potje voor Noorden 60 miljoen zwaarder had er 60 miljoen naar het Noorden kunnen gaan EN 60 miljoen naar die zogenoemde top gebieden in het westen.
Al was het geld er wel geweest, dan nog waren niet en de zwakke gebieden in het Noorden gesubsidieerd en de sterke regio's in het Westen gestimuleerd.
quote:
Onderwijs, Gezondheidszorg, Milieu, Defensie, etc hebben alle betrekking op Nederland Ontwikkelingshulp over het algemeen niet.
Waren we niet met z'n allen zo voor opvang in de regio in plaats van in Nederland? Put your money where your mouth is! (en dat mag je letterlijk nemen).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2004 11:08:20 ]
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:08:16 #64
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20884810
quote:

Laten we eerst de problemen hier in dit land oplossen.
Er zullen altijd problemen blijven in Nederland. Het is onrealistisch om te denken dat er een moment komt dat er geen problemen meer zijn. Al weten we al de huidige porblemen op te lossen, dan komen er wel weer nieuwe problemen, mede door de hogere eisen die we dan gaan stellen.

De situatie in Sudan is nog een paar graadjes erger dan in Irak. Toch pompen we ook geld in Irak, en meer dan 100 miljoen. Maar nu is het opeens niet goed?

Ik vind het schandalig als wij het daar laten afweten. Het is niet zo dat ze wat probleempjes hebben. Ethnische zuivering is geen kattepis. Meer dan 50.000 doden en meer dan een miljoen vluchtelingen.

Nee, wij moeten een paar banen hier redden.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:09:03 #65
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20884831
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Er is nu weer 1 Pronk-look-a-like-minister die zichzelf op de borst kan slaan en vannacht weer lekker slaapt omdat hij 100000000 euro die niet van hem zijn heeft weggegeven.....
En ja, dat is het probleem: d'r zit 1 malloot, die blijkbaar dit soort dingen mag, en dan bij z'n andere bobo-vriendjes kan opscheppen hoe goed hij wel niet is..... :-(
Heb je wel enig besef van politiek of niet?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:09:58 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_20884846
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Pssst.. Deze minister is een mevrouw....

dinsdag 27 juli 2004 @ 11:15:15 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20884925
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:59 schreef powertony het volgende:

[..]

Ja... ze zijn allemaal zielig daar.. en wij hebben zoveel geluk gehad dat we hier zijn geboren. Zo ken ik er nog wel een paar.. .allemaal van die linkse dooddoeners.
Dat zeg ik ook niet.

Maar zeggen dat het onze zaak niet is, terwijl er tienduizenden mensen dood gaan vanwege een ethnische zuivering, is een rechtse dooddoener. 100 miljoen echt het minste om te helpen. En je zal zien dat dat bedrag nog wel wat zal groeien zodra we militair ingrijpen, want dat is onvermijdelijk, gezien de opstelling van de Sudanese regering.
pi_20884980
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Waren we niet met z'n allen zo voor opvang in de regio in plaats van in Nederland? Put your money where your mouth is! (en dat mag je letterlijk nemen).
Precies.

Maar dat begrijpen sommigen niet echt, als Sudanezen hierheen komen omdat er een (burger)oorlog woedt dan is dat uiteraard fout (behalve als ze Hirsi Ali heten natuurlijk), dan moeten ze terug worden gestuurt...en als de dan zo luidkeels gevraagde, nee geeiste, opvang in de regio er is en geld kost dan begint de domheid weer te blaaten dat het een lust is.

Kortom, dit topic is weer een staaltje van domme rechtse kroegpraat, maar dat zijn we inmiddels wel gewend hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2004 11:20:26 ]
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:20:57 #69
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20885010
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Al was het geld er wel geweest, dan nog waren niet en de zwakke gebieden in het Noorden gesubsidieerd en de sterke regio's in het Westen gestimuleerd.
[..]

‘My money’ wordt afgenomen en gedeeltelijk naar Soedan gestuurd,
Ik ben ook niet voor opvang in de regio, ik ben ook niet voor opvang in Nederland.

Wat is je punt nou? Iedereen kan begrijpen dat die subsidies voor het Noorden nogsteeds verplaatst zouden worden naar het Westen door die grijpgraage handen, maar iedereen snapt toch ook dat nuttiger is wanneer er 160 miljoen naar het Noorden en/of Westen gaat inplaats van slechts 60 miljoen met daartegenover 100 miljoen naar een totaal oninteressant gebied.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:21:29 #70
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20885017
Precies, daar wordt schijnbaar even overheen gekeken.

Zo zie je maar weer hoe deze mensen in elkaar zitten. Je schopt die mensen het land uit onder het mom van: 'opvangen in eigen regio is beter' (kutexcuus om te zeggen dat ze niet belangrijk genoeg zijn) en dan zitten ze daar in de problemen en dan is het opeens een bodemloze put omdat je er toch geen last van hebt.

Fijne maatschappij
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:25:07 #71
66444 Lord_Vetinari
pi_20885088
Joehoe!
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het geld komt gewoon uit het budget Ontwikkelingssamenwerking, dus is allang ge-oormerkt voor hulp aan de Derde Wereld. Het is alleen niet zo slim, mede getuige de reacties in dit topic (van overigens dezelfde mensen die zo'n fan zijn van deze regering), om dat op deze manier naar buiten te brengen in deze tijd.
Er wordt dus helemaal geen geld afgepakt, dat geld is allang in de Begroting opgenomen.
pi_20885129
Overigens gaat er helemaal geen 100 miljoen naar Soedan voorlopig. Er wordt voor 27 miljoen euro aan noodhulp in de vorm van goederen zoals voedsel, noodonderkomens & medicamenten verstrekt en mogelijk zal Nederland 100 miljoen willen bijdragen aan een fonds van 'rijke' landen mits er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan.
Belangrijkste daarvan is een evenredigheid van bijdrages door andere (vermogende) landen.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:28:44 #73
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20885158
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Joehoe!
[..]

Er wordt dus helemaal geen geld afgepakt, dat geld is allang in de Begroting opgenomen.
En dus is er geld afgepakt door die mensen die het 'verkeerd' begroot hebben.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_20885159
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:20 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

‘My money’ wordt afgenomen en gedeeltelijk naar Soedan gestuurd,
Ik ben ook niet voor opvang in de regio, ik ben ook niet voor opvang in Nederland.
Je bent dus tegen alle vormen van noodhulp aan het buitenland?
quote:
...maar iedereen snapt toch ook dat nuttiger is wanneer er 160 miljoen naar het Noorden en/of Westen gaat inplaats van slechts 60 miljoen met daartegenover 100 miljoen naar een totaal oninteressant gebied.
Dat dat nuttiger is ben ik nog niet zo zeker van. En Soedan een totaal oninteressant gebied? Hoe goed ken jij Soedan?????????

Maar goed als jij het belangrijker vindt dat er een beetje extra geld in het toch al rijke Nederland blijft, dan dat er (tienduizenden levens) worden gered in Soedan, dan mag je dat vinden.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:30:38 #75
66444 Lord_Vetinari
pi_20885186
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:28 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Men wordt er in dit forum niet moe van erop te wijzen, dat 'de bevolking' (dus jij ook) voor deze regering gekozen heeft. Je weet dus waar je moet gaan klagen...
pi_20885219
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:28 schreef Tyrhraustur het volgende:

Er is begroot door de regering die democratisch is gekozen, alle partijen in deze regering hadden paragrafen over ontwikkelingshulp en daar is de kiezer mee akkoord gegaan blijkbaar, dat jij dat verkeerd vind is jammer voor jou, in dit land regeert nog altijd de meerderheid en niet jouw persoonlijke en egoistische voorkeur.

Da's nou een democratische samenleving...hoe erg jij dat ook mag vinden, als hij je niet bevalt zijn er nog zat landen in deze wereld te vinden waar men er nog dicators op na houdt .

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2004 11:33:39 ]
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:34:19 #77
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20885272
Het is zeker goed dat er hulp die kant opgaat. Al lijkt me die 100 miljoen euro een tikje veel; Frankrijk heeft bv 30 miljoen gegeven.

Nederland moet als klein land ook een beetje z'n beperkingen kennen. Als een beetje in de gaten gehouden wordt of het goed besteed wordt dan zal het ook wel goed terecht komen, daar niet van, maar juist omdat er meer plaatsen in de wereld is waar het een puinhoop is ontgaat me de logica om als klein land ergens een dergelijk bedrag in te pompen.
Vampire Romance O+
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:35:06 #78
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20885288
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je bent dus tegen alle vormen van noodhulp aan het buitenland?
[..]

Dat dat nuttiger is ben ik nog niet zo zeker van. En Soedan een totaal oninteressant gebied? Hoe goed ken jij Soedan?????????

Maar goed als jij het belangrijker vindt dat er een beetje extra geld in het toch al rijke Nederland blijft, dan dat er (tienduizenden levens) worden gered in Soedan, dan mag je dat vinden.
Wanneer noodhulp etnisch of economisch oninteressant is, vindt ik het besteden van belastinggeld daaraan een zonde. Laat mensen vrijwillige geld storte voor zulke enkel ideoligische doelen ik zou ook geld storten voor Soedan, en met mij nog meer mensen die het graag willen. Maar nogmaals breng geen geld naar een gebied wat de staat niet kan dienen en dat is Soedan, voor zo’n conclusie hoef je Soedan niet tot in detail te kennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tyrhraustur op 27-07-2004 11:53:32 ]
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_20885326
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:35 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Wanneer noodhulp etnisch of economisch oninteressant is, vindt ik het besteden van belastinggeld daaraan een zonde. Laat mensen vrijwillige geld storte voor zulke enkel ideoligische doelen ik zou ook geld storten voor Soedan storten en met mij nog meer mensen die het graag willen. Maar nogmaals breng geen geld naar een gebied wat de staat niet kan dienen en dat is Soedan, voor zo’n conclusie hoef je Soedan niet tot in detail te kennen.
Wat leef jij in een kleine wereld zeg !
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:37:45 #80
66444 Lord_Vetinari
pi_20885336
quote:

[..]

Wanneer noodhulp etnisch of economisch oninteressant is,
En wie bepaalt dat dan in jouw rood-wit-zwart rozegekleurde wereldje?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:41:48 #81
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20885409
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En wie bepaalt dat dan in de wereld?
Etnische banden bepalen het etnische nut.
Economische banden of belang bepalen het economisch nut.

Etnisch gezien heeft Soedan geen waarde voor Nederland, economisch gezien heeft Soedan ook geen nut en/of waarde. En dus draagt het subsidieerden van Soedan niet bij aan de staat, het bevredigt enkel gevoelens en ideologieën, laat het dan ook een niet-staats aangelegenheid zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tyrhraustur op 27-07-2004 11:51:41 ]
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_20885438
quote:

Wanneer noodhulp etnisch of economisch oninteressant is, vindt ik het besteden van belastinggeld daaraan een zonde. Laat mensen vrijwillige geld storte voor zulke enkel ideoligische doelen ik zou ook geld storten voor Soedan storten en met mij nog meer mensen die het graag willen. Maar nogmaals breng geen geld naar een gebied wat de staat niet kan dienen en dat is Soedan, voor zo’n conclusie hoef je Soedan niet tot in detail te kennen.
etnisch oninteressant? Ik hoop dat jij ethisch bedoelde.,.. maar ik zie al dat ik het verkeerd heb, kortom, Sudanezen zijn niet blank dus we geven hulp als ze op sterven liggen, alleen als ze blank zijn geven we hulp voortaan in jouw optiek.
Misselijk makende denkwereld hou jij er op na.

En wat lul je nu weer dom over ideologische doelen? Dit is humanitaire hulp, niks geen ideologie bij.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2004 11:45:45 ]
pi_20885550
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:57 schreef ernie09 het volgende:
Nee, je betaalt je scheel aan belasting om hier te mogen wonen, waar er (vergeleken bij andere landen) verdomd goed voor je gezorgd wordt.
Het recht om hier te mogen wonen heb ik gekregen van mijn bloedeigen voorouders die dit land hebben opgebouwd en daar hoef ik onze regering niet dankbaar voor te zijn. Daarnaast is er maar één die vor mij zorgt en dat ben ikzelf. Ik verdien mijn eigen geld en ik draag meer aan deze maatschappij bij dan ik er ooit van zal oogsten. Daarom wil ik dat mijn geld op zijn minst nuttig wordt besteed... projecten overver, nogmaals, ze mogen wel... maar niet van mijn belastinggeld
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:50:21 #84
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20885574
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

etnisch oninteressant? Ik hoop dat jij ethisch bedoelde.

En wat lul je nu weer dom over ideologische doelen? Dit is humanitaire hulp, niks geen ideologie bij.
Neen etnisch. Het verplichten van humanitaire hulp buiten de staat vind ik geen daad die de staat zou moeten vervullen. Het paternalistisch behandelen van de eigen burgers kan worden gezien als een directe aangelegenheid van de Nederlandse staat, maar het bevogen van niet Nederlandse burgers enkel vanuit een humanitairisch oogpunt behoort geen directe staatsverantwoordelijkheid te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tyrhraustur op 27-07-2004 11:57:44 ]
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_20885576
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:47 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Er komt altijd sowieso een deel terecht, niet direct, danwel indirect.

Nederland is alleen niet op de hoogte van dergelijke problematiek, men houdt op deze manier regimes in stand, maar probeert de achterban tevreden te stellen door een goed idee uit te dragen wat averechts werkt...
Als je de 100 miljoen wilt besteden aan de bevolking zul je eerst het regime + aanhangers moeten liquideren, maar dat schijnt onmenselijk te zijn, nog veel erger dan de 50.000 die er nu gestorven zijn..
Yeah baby Yeah!
pi_20885584
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:08 schreef Sidekick het volgende:
Meer dan 50.000 doden en meer dan een miljoen vluchtelingen.
Even voor de goede orde... daar ben ik als belastingbetaler niet schuldig aan, hoor... laat ze maar aankloppen bij landen die Islamitische expansie sponsoren... want dat is wèl de oorzaak van het probleem daar...
pi_20885645
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:18 schreef Tijger_m het volgende:
Maar dat begrijpen sommigen niet echt, als Sudanezen hierheen komen omdat er een (burger)oorlog woedt dan is dat uiteraard fout (behalve als ze Hirsi Ali heten natuurlijk), dan moeten ze terug worden gestuurt...en als de dan zo luidkeels gevraagde, nee geeiste, opvang in de regio er is en geld kost dan begint de domheid weer te blaaten dat het een lust is.
Je zal mij nooit horen zeggen dat opvang in de regio van mijn centen moet gebeuren.. Steun aan projecten die Nederland niet aangaan... (ik blijf het herhalen).. mag van mij best.. helemaal geen bezwaar tegen... maar niet van mijn belastingcenten... organiseer maar een collecte
pi_20885650
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:51 schreef Eurobilltracker het volgende:

Even voor de goede orde... daar ben ik als belastingbetaler niet schuldig aan, hoor... laat ze maar aankloppen bij landen die Islamitische expansie sponsoren... want dat is wèl de oorzaak van het probleem daar...
Ga dan eens even zoeken welke landen momenteel noodhulp verlenen voor je weer een keer dom blaat?

Dit is even een snel overzicht van de betreffende landen:

vs
canada
Frankrijk
Engeland
duitsland
Denemarken
noowegen
zweden
Finland
italie
spanje
mexico
austrailie
new zeeland

Buurlanden hulp in natura

saoedie arabie
jordanie
Zuidafrika
pi_20885693
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
Dit is even een snel overzicht van de betreffende landen:
Daar staan maar twee Islamitische landen bij... met hulp 'in natura'...
pi_20885700
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:15 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.

Maar zeggen dat het onze zaak niet is, terwijl er tienduizenden mensen dood gaan vanwege een ethnische zuivering, is een rechtse dooddoener. 100 miljoen echt het minste om te helpen. En je zal zien dat dat bedrag nog wel wat zal groeien zodra we militair ingrijpen, want dat is onvermijdelijk, gezien de opstelling van de Sudanese regering.
Ik ben een voorstander van de uitstekende hand en ook het bedrag is te rechtvaardigen omdat het gewoon binnen het budget valt.
Ik vind soevereiniteit een steeds dubieuzer begrip worden heden ten dage, omdat we lijdzaam moeten toezien hoe de bevoling crepeert.
Als het aan mij lag, waren de troepen onderweg om de regering duidelijk te maken dat men per direct een einde maakt aan de zuiveringen, op straffe van executie.
Dan kan er pas met de opbouw beginnen, intussen kan er wel voedsel (grootste directe probleem) persoonlijk aan de bevolking gegeven worden en de vluchtelingenkampen in Tsjaad kunnen ook wat hulp gebruiken denk ik.
De opbouw mag pas plaats vinden als er geen oorlog of wrok meer is, anders zien we over 10 jaar weer van de Srebrenica huizen waar zelfs de emmenthaler jaloers op is.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 11:58:25 #91
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20885717
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:51 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Nee, het gaat om een burgeroorlog die niets met de Islam te maken heeft.

En nee, jij bent niet schuldig. Doe je tv maar uit, en ga lekker slapen. Probleem opgelost.
pi_20885757
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:58 schreef Sidekick het volgende:
En nee, jij bent niet schuldig. Doe je tv maar uit, en ga lekker slapen. Probleem opgelost.
Was dat maar waar... niets opgelost.. ik krijg dan nog steeds mijn exorbitante belastingaanslag, hoor
pi_20885775
Met dat geld kan je alle daklozen helpen
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:02:41 #94
66444 Lord_Vetinari
pi_20885805
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:00 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Was dat maar waar... niets opgelost.. ik krijg dan nog steeds mijn exorbitante belastingaanslag, hoor
Van een regering die je zelf gekozen hebt, zoals men niet moe wordt in dit forum te roepen...
pi_20885828
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:54 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Je zal mij nooit horen zeggen dat opvang in de regio van mijn centen moet gebeuren.. Steun aan projecten die Nederland niet aangaan... (ik blijf het herhalen).. mag van mij best.. helemaal geen bezwaar tegen... maar niet van mijn belastingcenten... organiseer maar een collecte
Moegen mensen die dan uit Soedan wegvluchten omdat ze hun leven niet zeker zijn in Nederland worden opgevangen?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:03:41 #96
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20885830
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Van een regering die je zelf gekozen hebt, zoals men niet moe wordt in dit forum te roepen...
Dat een regering democratisch is gekozen betekent natuurlijk niet dat je dan maar je mond moet houden over hun beleid...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:05:47 #97
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_20885888
.

[ Bericht 98% gewijzigd door ExtraWaskracht op 27-07-2004 12:34:27 ]
pi_20885889
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, het gaat om een burgeroorlog die niets met de Islam te maken heeft.

Een burgeroorlog komt vrijwel altijd voort uit een godsdienstig conflict, dus ik denk dat de Islam (en natuurlijk de tegenhanger Het Christendom) wel zeker iets met dit probleem te maken heeft.
Geizen ons koloniale verleden zijn we wel schuldig imo, indirect welteverstaan
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:06:35 #99
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20885912
quote:

[..]

Ben je soms ook tegen de vredesmissie naar Irak? Dat kost ook geld en het is onze zaak niet.

Ach, voor sommige dingen zou ik ook niet belasting willen betalen, maar je kan niet alles hebben in het leven.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:06:47 #100
66444 Lord_Vetinari
pi_20885920
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:03 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat een regering democratisch is gekozen betekent natuurlijk niet dat je dan maar je mond moet houden over hun beleid...
Jawel hoor. Want dat werkt andersom ook in POL. Je mag niet klagen over het bezuinigings-beleid want we hebben met zijn allen hiervoor gekozen.
pi_20885921
quote:

[..]

Wat heb jij het toch zwaar in het leven zeg itt de sudanezen.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:07:34 #102
66444 Lord_Vetinari
pi_20885936
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Een burgeroorlog komt vrijwel altijd voort uit een godsdienstig conflict, dus ik denk dat de Islam (en natuurlijk de tegenhanger Het Christendom) wel zeker iets met dit probleem te maken heeft.
Wat heeft ons Koloniale verleden met Soedan te maken? hebben we een kolonie gehad die op de verborgen lijst heeft gestaan?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:08:13 #103
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20885952
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Moegen mensen die dan uit Soedan wegvluchten omdat ze hun leven niet zeker zijn in Nederland worden opgevangen?
Een ander onderwerp: Als ze vluchten waarom vluchten ze dan o.a. 'helemaal' hierheen. Waarom komen ze uberhaubt helemaal hier wanneer Egypte, Nigeria etc. om de hoek liggen
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:08:22 #104
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_20885960
Net was Van Aardenne op RTLZ. En goede onderbouwing waarom we zoveel geld moeten geven kon ze niet geven. Belachelijk dit, we kunnen niet de last van de hele wereld op onze schouders nemen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_20885991
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:08 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Een ander onderwerp: Als ze vluchten waarom vluchten ze dan o.a. 'helemaal' hierheen. Waarom komen ze uberhaubt helemaal hier wanneer Egypte, Nigeria etc. om de hoek liggen
Het antwoord is dus dat jij niet bereid bent ze op wat voor manier dan ook te helpen?
pi_20886027
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:08 schreef Strolie75 het volgende:
... Belachelijk dit, we kunnen niet de last van de hele wereld op onze schouders nemen.
Doen we dat dan ?
pi_20886057
quote:
Net was Van Aardenne op RTLZ. En goede onderbouwing waarom we zoveel geld moeten geven kon ze niet geven. Belachelijk dit, we kunnen niet de last van de hele wereld op onze schouders nemen.
20 miljoen aan noodhulp omdat tienduizenden op sterven liggen noem ik niet de last van hele wereld op onze schouders nemen. Dat noem ik normaal...erger nog, dat noem ik mensenlijk.
Maar dat soort elementaire humanitaire waardes schijnen bij 'Rechts' niet langer te bestaan.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:15:33 #108
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20886110
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja, 20 jaar geleden was de oorzaak inderdaad te vinden in religie. Maar zoals bij elke oorlog wordt de oorzaak steeds meer uit het oog verloren, en speelt het een kleine rol. Ik vind de oorzaak niet zo boeiend eigenlijk, laten we eerder kijken naar de oplossing.
quote:
De crisis in Soedan begon in 1983 toen de islamitische wetgeving, de sharia, werd ingevoerd. Een verheviging van de strijd volgde in 1989 wegens de gedwongen islamisering van het voornamelijk christelijke en animistische zuiden. Maar de buitenwereld weet weinig van de erbarmelijke toestand van de zuiderlingen en de in het Nubiagebergte levende Soedanezen
Maar goed, nu de oorzaak in de Islamitische hoek te vinden is, kunnen we rustig slapen en doen alsof het niet bestaat?
pi_20886172
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat heeft ons Koloniale verleden met Soedan te maken? hebben we een kolonie gehad die op de verborgen lijst heeft gestaan?
Het is geen kolonie van Nederland geweest inderdaad, maar waarschijnlijk (mijn geschiedniskennis laat me hier in de steek) wel van een ander. Door ons worden corrupte regeringen wel in stand gehouden die geen draagvlak hebben onder de bevolking, waardoor het ontaard in dit soort praktijken.
Yeah baby Yeah!
pi_20886177
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:15 schreef Sidekick het volgende:

Maar goed, nu de oorzaak in de Islamitische hoek te vinden is, kunnen we rustig slapen en doen alsof het niet bestaat?
Als ik het goed samenvat dan is het ok om tienduizenden te laten sterven als ze;

A: Moslims zijn
B: niet blank zijn.

Als ze en moslim en niet blank zijn dan mogen ze dubbel sterven natuurlijk.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:20:15 #111
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_20886202
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als ik het goed samenvat dan is het ok om tienduizenden te laten sterven als ze;

Uitstekende analyse. Ik geloof dat bij sommige mensen hier alleen het blanke ras nog mag overleven. Komt me bekend voor die theorie....
pi_20886233
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:15 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, 20 jaar geleden was de oorzaak inderdaad te vinden in religie. Maar zoals bij elke oorlog wordt de oorzaak steeds meer uit het oog verloren, en speelt het een kleine rol. Ik vind de oorzaak niet zo boeiend eigenlijk, laten we eerder kijken naar de oplossing.
[..]

Nee naturlijk niet, dat is mijn intentie ook niet. Het oplossen is in deze zaak belangrijker dan de schuldige aan te wijzen of erop aan te spreken (dat doen we al eeen tijdje, maar die slaan onze adviezen en waarschuwingen in de wind).
Ik vind het wel een EN/EN kwestie.
En we geven geld (lees hulp) en we zorgen dat de oorlog over 5 jaar niet nog eens uitbreekt om dezelfde redenen.
De oplossing heb ik al gegeven.
Yeah baby Yeah!
pi_20886240
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mogen mensen die dan uit Soedan wegvluchten omdat ze hun leven niet zeker zijn in Nederland worden opgevangen?
Natuurlijk niet.. dat kost helemaal een hoop geld en ellende... laat die gasten maar eens leren om hun eigen problemen op te lossen, doe ik ook...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:23:01 #114
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_20886265
quote:

Beter had ik het niet kunnen verwoorden.
Satan Stole My Teddybear
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:23:05 #115
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20886267
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, het zijn meer de moslims in de regeringsmilities die de ondrukkers zijn, die de Christelijke zuiderlingen onderwerpen aan de Sharia.
pi_20886279
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:21 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.. dat kost helemaal een hoop geld en ellende... laat die gasten maar eens leren om hun eigen problemen op te lossen, doe ik ook...
Alleen zit jij in een iets makkelijkere positie om je boontjes te KUNNEN doppen, niet?
Als jij geen eten hebt, geen studie hebt (kun je niet betalen) en ook ongeschooold geen baan kunt vinden, zou jij je boontjes dan ook kunnen doppen?

Ze willen het wel leren, maar daarvoor gelden wel bepaalde randvoorwaarden of ken je dat begrip niet?
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:24:01 #117
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20886281
quote:

[..]

Gelukkig zijn er nog mensen die normaal kunnen nadenken.
pi_20886295
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:20 schreef Maerycke het volgende:
Uitstekende analyse. Ik geloof dat bij sommige mensen hier alleen het blanke ras nog mag overleven. Komt me bekend voor die theorie....
Kul... iedereen mag van mij overleven en gelukkig zijn... maar wel op zijn eigen plek en van zijn eigen centen...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:24:48 #119
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20886296
quote:
Precies, troepen weg uit Irak dus?
pi_20886342
quote:

[..]

Heel stoere praat van een egoïstisch klootzakje. De problemen van de gemiddelde Nederlander bestaan uit de vraag wat je vanavond eet, waarheen de vakantie dit jaar gaat, of je tijd hebt op zaterdag de auto te poetsen en of er nog bier is. Niet echt vergelijkbaar met wat er in Soedan aan de hand is vind je?
pi_20886345
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:23 schreef Elgigante het volgende:
Alleen zit jij in een iets makkelijkere positie om je boontjes te KUNNEN doppen, niet?
Mijn ouders kwamen op het lumineuze idee om alleen kinderen op de wereld te zetten als ze die een fatsoenlijke toekomst konden geven. Als er elders mensen zijn die kinderen krijgen zonder hun zaakjes op orde te hebben... prima.. maar da's dan niet mijn probleem..
pi_20886394
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:27 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Mijn ouders kwamen op het lumineuze idee om alleen kinderen op de wereld te zetten als ze die een fatsoenlijke toekomst konden geven. Als er elders mensen zijn die kinderen krijgen zonder hun zaakjes op orde te hebben... prima.. maar da's dan niet mijn probleem..
Soedan is niet te vergelijken met Nederland idioot !
pi_20886396
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heel stoere praat van een egoïstisch klootzakje.
Dit egoïstische klootzakje betaalt anders al jaren een hele hoop belasting waar een heleboel andere mensen van vreten... als iedereen hier in Nederland nou eens evenveel aan de samenleving zou bijdragen als ik (aka egoïstisch klootzakje), dan hadden we een stuk minder problemen...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:31:50 #124
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_20886412
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:24 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Kul... iedereen mag van mij overleven en gelukkig zijn... maar wel op zijn eigen plek en van zijn eigen centen...
Wat een bofkont ben jij dat je in een rijk land geboren bent...
pi_20886441
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:30 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Dit egoïstische klootzakje betaalt anders al jaren een hele hoop belasting waar een heleboel andere mensen van vreten... als iedereen hier in Nederland nou eens evenveel aan de samenleving zou bijdragen als ik (aka egoïstisch klootzakje), dan hadden we een stuk minder problemen...
Oh god wat hebben we het slecht in Nederland. Ik betaal ook veel belasting, heel veel zelfs. En ik ben me er wel van bewust dat niet iedereen de middelen heeft om zichzelf te redden. Ik vind het een goede zaak dat het rijke westen af en toe eens iets doet aan noodsituaties waar de bevolking van een land als Soedan op eigen kracht niet meer uit komt. Soms heb je hulp nodig van anderen omdat je het in je eentje niet meer redt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2004 12:33:35 ]
pi_20886456
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:31 schreef Maerycke het volgende:
Wat een bofkont ben jij dat je in een rijk land geboren bent...
Zoals ik al eerder zei ... ik ben hier geboren uit mijn bloedeigen familie die bijgedragen heeft aan de opbouw van dit 'rijke land'... ik ben dus echt geen dank verschuldigd anders dan aan mijn eigen voorouders (die ik graag met mijn belastinggeld onderhoud, hoor)
pi_20886467
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het een goede zaak dat het rijke westen af en toe eens iets doet aan noodsituaties waar de bevolking van een land als Soedan op eigen kracht niet meer uit komt.
Mooi... mag jij betalen...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:35:25 #128
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_20886472
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:24 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Precies, troepen weg uit Irak dus?
Dat irak zit je nogal hoog is het niet? De Irak missie kost ook geld, maar die militairen en matrieel moet zowiezo toch betaald worden. In Soedan gaan ze gewwon 100 Miljoen in een bodenloze put gooien. Die van Aardenne is nog erger als Pronk.
Satan Stole My Teddybear
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:35:49 #129
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_20886481
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:34 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei ... ik ben hier geboren uit mijn bloedeigen familie die bijgedragen heeft aan de opbouw van dit 'rijke land'... ik ben dus echt geen dank verschuldigd anders dan aan mijn eigen voorouders (die ik graag met mijn belastinggeld onderhoud, hoor)
Jouw bloedeigen familie die door puur toeval blank en rijk is?
pi_20886490
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:35 schreef Maerycke het volgende:
Jouw bloedeigen familie die door puur toeval blank en rijk is?
Nee... door toeval blank maar door HARD TE WERKEN rijk
pi_20886501
quote:

[..]

Ik vind je posts erg merkwaardig, heb je ooit geschiedenis of aardrijkskunde, maatschappijleer, danwel godsdienst/katechese/levensbeschouwing gehad of ben je gewoon egoïstisch?

Wij in het westen hebben de keuze om kinderen te krijgen, of niet. Voor ons is het leuk om de naam voort te zetten en het is leuk om ze op te zien groeien..
Voor mensen in die landen gelden deze principes niet. Een kind is a) een natuurlijk proces van, instinct tot voortplanting
b) een oudedagsvoorziening (hier hebben we bejaardentehuizen), omdat ze ooit kostwinnaar zullen zijn voor het gezien en ze mee moeten helpen in de huishouding.

Je zaakjes in orde hebben in Nederland is je eigen keuze en je eigen succes, in Sudan betekent je zaakjes in orde hebben (zoals jij dat noemT) dat je bij 1 promille van de machthebbende kliek behoort, niet echt representatief voor de bevolking wel?

Voor die mensen is kinderen krijgen een noodzaak.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:41:47 #132
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_20886566
quote:

[..]

Jouw bloedeigen familie die door puur toeval blank en rijk is? :')
Over het algemeen is het geen toeval dat de ouders van een in Nederland geboren iemand blank of 'rijk' is

Maar het is natuurlijk wel een punt. Waarom zou de overheid veel meer betalen dan de overheden van andere landen doen? Waarom zou de overheid miljoenen euro's geven terwijl de overheid ons op dit moment alleen maar meer in de schulden steekt? Ja, er is een humanitair probleem waar hulp zeer zeker niet misstaat (om maar een understatement te gebruiken) ook al is de kans groot dat het weer terecht komt in een bodemloze put. Maar moeten alle burgers dan maar gedwongen worden een deel van hun inkomen er aan uit te geven, in de wetenschap dat het in een put gegooid wordt, geen structurele problemen oplost, we onszelf ervoor in de schulden steken, zonder dat we er echt schuldig aan zijn? Dat lijkt me niet.
pi_20886575
quote:

[..]

Weet je wat? Als jij in elkaar gemept wordt zal ik geen poot naar je uitsteken. Het is tenslotte jouw probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2004 12:42:46 ]
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:45:56 #134
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20886633
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Weet je wat? Als jij in elkaar gemept wordt zal ik geen poot naar je uitsteken. Het is tenslotte jouw probleem.
Precies, als meneer de eurobilltracker op straat een hartaanval krijgt en half dood ligt te gaan vindt hij het waarschijnlijk ook normaal dat niemand iets doet, zijn toch hun zaken niet.
  Moderator dinsdag 27 juli 2004 @ 12:47:05 #135
8781 crew  Frutsel
pi_20886649
quote:

[..]

Tja... Of het nu wel of niet naar de regering gaat, het feit is dat je er geen flikker van ziet wat er mee gebeurd. Ik vind 100 miljoen zwaar overtrokken voor Nederland. Laten ze nu de EU eens bij elkaar roepen en gewoon per hoofd van de bevolking 1 euro geven, dus geeft Nederland ca 16 miljoen en kan Frankrijk en Duitsland eens de portomonnee trekke. Es kijken hoe lang dat EU pact stand houdt. Zij willen de macht, hier hebben ze de macht... Met die andere ruim 80 euro hadden we hier de zorg weer een steuntje kunnen geven
quote:
Ik ben eigenlijk al voor militair ingrijpen. Het kabinet wil de regering van Sudan nu alleen maar een waarschuwing geven, want het vindt zelfs sancties te ver gaan. Dus sowieso wordt die 100 miljoen niet gebruikt om maar te geven aan de regering aldaar. Waarschijnlijk gaat het naar verschillende humanitere en medische organisaties om direct de bevolking te helpen. Niet een lange-termijn-oplossing, maar wel noodzakelijk totdat er een echte oplossing is. En zolang de regering in Sudan niet effectief ingrijpt, dan moeten wij, de internationale gemeenschap, dat doen.
D'r vallen meer en meer slachtoffers en de enige militairen die straks gaan ingrijpen zijn de Amerikanen weer evt met de Britten. Waar zijn de Fransen en de Belgen? Eigenlijk hoop ik dat amerika eens niet ingrijpt...d'r wordt toch al volop gekankerd op hun militaire interventie in het buitenland, maar dit zou de lokale bevolking niet ten goede komen. Waar is de Arabische Liga? Laat hun dit zooitje oplossen... en sorry dat ik het zeg maar het probleem wordt daar toch niet opgelost, net als in Ruanda. Het blijven brandhaarden en dat zal het altijd blijven. Er is al een burgeroorlog sinds 1954!!! (dat is bijna net zolang als het uitroepen van onafhankelijkheid in 1956.) En net als in Congo komt het nu even in het nieuws en wordt straks weer op de achtergrond gedrukt. Straks is het weer "het westen" dat de zwarte piet krijgt. Zij bemoeien zich immers weer met zaken die ze niets aan gaat... Hoe lullig ut ook is... laat ze d'r eigen shit opruimen met hulp van bijv de Arabische Liga waar Sudan lid van is.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:48:44 #136
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20886668
quote:

[..]

Jouw bloedeigen familie die door puur toeval blank en rijk is? :')
Zijn familie is hoogst waarschijnlijk blank omdat het volk hier van oorsprong blank is, zijn familie is ‘rijk’ omdat het volk hier door de eeuwen heen vanuit een stammenoorsprong een welvarend werelddeel heeft opgebouwd. Waar we naar de verdrijving van de Romeinen vele dijken kwijtraakten en met dat vele hectare’s aan land hebben we de zee tot op redelijke hoogte kunnen bedwingen na de terugdringing van de Friezen door de Franken. Waar er hier vroeger vele conflicten heersten hebben we tegenwoordig een redelijk stabiele situatie kunnen creëren, maar niet nadat gehele volken en ideologie verdreven of uitgewist werden.

Zijn familie is dus rijk en blank omdat zij als overwinnaars van de geschiedenis dit gebied hebben getemd en bedwongen.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:50:56 #137
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20886714
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:48 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Zijn familie is hoogst waarschijnlijk blank omdat het volk hier van oorsprong blank is, zijn familie is ‘rijk’ omdat het volk hier door de eeuwen heen vanuit een stammenoorsprong een welvarend werelddeel hebben opgebouwd. Waar we naar de verdrijving van de Romeinen vele dijken kwijtraakten en met dat vele hectare’s aan land hebben we de zee tot op redelijke hoogte kunnen bedwingen na de terugdringing van de Friezen door de Franken. Waar er hier vroeger vele conflicten heersten hebben we tegenwoordig een redelijk stabiele situatie kunnen creëren, maar niet nadat gehele volken en ideologie verdreven of uitgewist werden.

Zijn familie is dus rijk en blank omdat zij als overwinnaars van de geschiedenis dit gebied hebben getemd en bedwongen.
Pleur toch op man, als zijn moeder toevallig door de eerste de beste neger versierd werd op vakantie had hij nu wel anders gepiept. Het is niet zijn 'lot' om hier geboren te worden
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:53:31 #138
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20886751
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:50 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Pleur toch op man, als zijn moeder toevallig door de eerste de beste neger versierd werd op vakantie had hij nu wel anders gepiept. Het is niet zijn 'lot' om hier geboren te worden
Als zijn moeder door "de eerste de beste neger" was versierd was hij een vertakking geworden van zijn moeder en "de eerste de beste neger", en zouden zijn voorouders in Nederland hun oorsprong vinden en in "neger"land. Dus zou hij of in Nederland zijn opgegroeid of in "neger"land.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:54:53 #139
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20886777
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:53 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Als zijn moeder door "de eerste de beste neger" was versierd was hij een vertakking geworden van zijn moeder en "de eerste de beste neger", en zouden zijn voorouders in Nederland hun oorsprong vinden en in "neger"land. En zou hij of in Nederland zijn opgegroeid of in "neger"land.
Dat zeg ik.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:56:42 #140
66444 Lord_Vetinari
pi_20886812
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:48 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Zijn familie is hoogst waarschijnlijk blank omdat het volk hier van oorsprong blank is,

Hij is leuk... Die houden we erin...
quote:
zijn familie is ‘rijk’ omdat het volk hier door de eeuwen heen vanuit een stammenoorsprong een welvarend werelddeel heeft opgebouwd. Waar we naar de verdrijving van de Romeinen vele dijken kwijtraakten en met dat vele hectare’s aan land hebben we de zee tot op redelijke hoogte kunnen bedwingen na de terugdringing van de Friezen door de Franken. Waar er hier vroeger vele conflicten heersten hebben we tegenwoordig een redelijk stabiele situatie kunnen creëren, maar niet nadat gehele volken en ideologie verdreven of uitgewist werden.
Um, misschien een idee eens een echt geschiedenisboek open te slaan in plaats van de NVU propaganda blaadjes te lezen?
quote:
Ik zou bijna roepen "Sieg Heil" of "Houzee"

Maar dat doe ik maar niet
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:00:22 #141
66444 Lord_Vetinari
pi_20886890
Overigens, in Bangladesh is ook een noodtoestand

Bangladesh voor tweederde onder water.

Mag ook geen geld heen? Is ook de schuld van religie en zo?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:01:28 #142
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20886910
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Bekijk het maar eens andersom, waarom krijgt sudan wel 100 miljoen en vooralsnog bangladesh niet?
Vampire Romance O+
pi_20886948
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:45 schreef Posdnous het volgende:
Precies, als meneer de eurobilltracker op straat een hartaanval krijgt en half dood ligt te gaan vindt hij het waarschijnlijk ook normaal dat niemand iets doet, zijn toch hun zaken niet.
Je hebt helemaal gelijk... ik krijg namelijk ook niet zomaar hulp... daar betaal ik namelijk ook grif voor..
  Moderator dinsdag 27 juli 2004 @ 13:03:42 #144
8781 crew  Frutsel
pi_20886956
quote:

Nee das elk jaar utzelfde liedje...
Daar moeten de "dijk-bouwers" van Nederland naar toe...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:04:11 #145
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20886971
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hij is leuk... Die houden we erin...
[..]

Um, misschien een idee eens een echt geschiedenisboek open te slaan in plaats van de NVU propaganda blaadjes te lezen?
[..]

Ik zou bijna roepen "Sieg Heil" of "Houzee"

Maar dat doe ik maar niet
Het is doodnormale geschiedenis dat dit in jouw blijkbaar enkel na-2WO gerichte geschiedenis lesjes niet voorkomt is jouw probleem. De Nederlandse volkeren zijn gevormd uit die volkeren die zich hier het beste in stand hebben kunnen houden , dit is niet alleen logisch het is ook nog eens een pure natuurwet.

Wanneer dit ook bij jouw totaal irrelevante waanbeelden oproept is er toch iets mis.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_20886989
quote:

Als het Nederlandse volk zijn klauwen niet had uitgestoken in de afgelopen eeuwen, hadden wij ook onder water gestaan...
pi_20887014
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:03 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk... ik krijg namelijk ook niet zomaar hulp... daar betaal ik namelijk ook grif voor..
Ow BTW ik kan de eurobiljetten die ik in Soedan krijg niet invoeren in de eurobilltracker . Soedan staat niet in het landenlijstje.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2004 13:07:27 ]
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:06:36 #148
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20887024
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:04 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Het is doodnormale geschiedenis dat dit in jouw blijkbaar enkel na-2WO gerichte geschiedenis lesjes niet voorkomt is jouw probleem. De Nederlandse volkeren zijn gevormd uit die volgeren die beste in stand hebben kunnen houden hier, dit is niet alleen logisch het is ook nog eens een pure natuurwet.

Wanneer dit ook bij jouw totaal irrelevante waanbeelden oproept is er toch iets mis.
Dat heet meeliften op de successen van enkele krijgsheren omdat het stukkie land waar jij vandaan komt toevallig net onder hen viel.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:07:04 #149
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20887035
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ow BTW ik kan de eurobiljetten die ik in Soedan krijg niet invoeren in de eurobilltracker . Soedan staat niet in het landenlijstje.
!
pi_20887054
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hahaha... ja, ik weet graag waar mijn geld blijft maar het geld dat we in Soedan uitgeven, vind je toch nooit weer... het heeft dus geen zin om het in eurobilltracker.com in te voeren

Maar goed... wil je verder wel even on-topic blijven?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:08:21 #151
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20887067
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:05 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Als het Nederlandse volk zijn klauwen niet had uitgestoken in de afgelopen eeuwen, hadden wij ook onder water gestaan...
Weet je wel hoeveel hulp wij uit het buitenland kregen tijdens de watersnoodramp. En als andere landen Nederland niet kwamen helpen was je nu Duitser geweest.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:09:01 #152
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20887084
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:07 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Hahaha... ja, ik weet graag waar mijn geld blijft maar het geld dat we in Soedan uitgeven, vind je toch nooit weer... het heeft dus geen zin om het in eurobilltracker.com in te voeren

Ik denk dat jij het 'willen weten waar je geld naartoe gaat' iets te letterlijk neemt.
pi_20887090
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:07 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Alles is al gezegd. Jij kan jezelf prima redden. Je vindt het kennelijk normaal om mensen die zichzelf niet kunnen redden maar gewoon dood te laten gaan.
pi_20887110
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:09 schreef Posdnous het volgende:
Ik denk dat jij het 'willen weten waar je geld naartoe gaat' iets te letterlijk neemt.
pi_20887165
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Alles is al gezegd.
Vraag ik me af... mijn stelling is dat ik vind dat dergelijke hulp niet van belastinggeld betaald hoort te worden maar vanuit vrijwillige privé-giften... op het eerste deel van die stelling is al veel gereageerd, maar op het tweede deel niet...
pi_20887193
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:13 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Vraag ik me af... mijn stelling is dat ik vind dat dergelijke hulp niet van belastinggeld betaald hoort te worden maar vanuit vrijwillige privé-giften... op het eerste deel van die stelling is al veel gereageerd, maar op het tweede deel niet...
Ik vind het een heel goed idee dat de overheid een potje heeft voor ontwikkelingshulp. Dat vind ik wel degelijk ook een overheidstaak. Verder werd er vooral gereageerd op opmerkingen van jou als 'dat ze daar hun eigen problemen maar moeten oplossen'.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2004 13:15:33 ]
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:15:04 #157
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20887200
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:06 schreef Posdnous het volgende:
Dat heet meeliften op de successen van enkele krijgsheren omdat het stukkie land waar jij vandaan komt toevallig net onder hen viel.
Krijgsheren?
Nederland is van oorsprong een kruispunt van volkeren waar ook nog eens verschillende volkeren doorheen getrokken zijn, deze volkeren hebben door de kracht vanuit zichzelf verloren of overwonnen, de Bataven zijn zo bijvoorbeeld compleet geassimileerd door de Franken, de Friezen hebben dankzij de omgeving en kranig verweer zich als volk kunnen handhaven.

Dit is niet meeliften op succes van een stelletje machtsgeile warlords? (het was geen Warcraft) dit is je vokseigen in stand houden door deze te verdedigen.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:16:18 #158
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20887230
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:15 schreef Tyrhraustur het volgende:

Dit is niet meeliften op succes van een stelletje machtsgeile warlords? (het was geen Warcraft) dit is je vokseigen in stand houden door deze te verdedigen.
zucht....en what the fuck heb jij daarmee te maken? Jij hebt je nergens tegen verdedigd hoor.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:18:54 #159
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20887289
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:16 schreef Posdnous het volgende:
zucht....en what the fuck heb jij daarmee te maken? Jij hebt je nergens tegen verdedigd hoor.
Je blijft vragen stellen bij het rechtmatige eigenaarschap op Nederland van de Nederlandse volkeren en brengt de term krijgsheren in dit topic…

Ontopic, vind ik netzoals Eurobilltracker dat zoals ik al heb geschreven zulke zaken geen uitgave van onze overheid behoort te zijn wanneer deze geen staatsaangelegenheid dient. Nou wat is het voor reden vatbare argument om dit wel te doen?
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_20887318
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Verder werd er vooral gereageerd op opmerkingen van jou als 'dat ze daar hun eigen problemen maar moeten oplossen'.
Dat zeg ik omdat ík er niet aan zal bijdragen... maar als iemand anders dat vrijwillig wèl wil doen heb ik daar... zoals gezegd... geen probleem mee...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:22:04 #161
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_20887364
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:16 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ze zijn beiden vast al harstikke oud en hebben het land met hun zuurverdiende rietvork staan verdedigen...

Anyways, het land waarin je geboren wordt, is 1 grote loterij en voor hetzelfde geld (of gebrek aan geld) had je dus een Soedanees jongetje geweest dat momenteel sterft van de honger. Daarom is op de borstklopperij over wat je voorvaderen wel niet bereikt hebben, nogal dom.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:22:39 #162
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20887378
quote:

[..]

Ok, dus als mensen in een oorlogssituatie geen kinderen krijgen, dan lost het probleem zich vanzelf op?

Ja, na 3 generaties wanneer iedereen is uitgestorven.

Misschien moeten ze harder werken, daar heb je gelijk in. Misschien dat ze dan niet vermoord worden.

Dan kan je wel weer opportunistisch grijpen op "Waarom kan het niet met prive-gelden worden geholpen", maar iemand met zo'n gedachtegang over oorlog, ethnische zuiveringen als zijnde eigen schuld en niet hard genoeg werken, die is een schande voor dit land, dat ook door hulp van anderen boven oorlogen en rampen is gekomen.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:31:03 #163
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20887543
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:22 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ze zijn beiden vast al harstikke oud en hebben het land met hun zuurverdiende rietvork staan verdedigen... :')

Anyways, het land waarin je geboren wordt, is 1 grote loterij en voor hetzelfde geld (of gebrek aan geld) had je dus een Soedanees jongetje geweest dat momenteel sterft van de honger. Daarom is op de borstklopperij over wat je voorvaderen wel niet bereikt hebben, nogal dom.
Wat is hier trouwens de theorie achter, deze is mij namelijk onbekend. Is er een groot lotto-achtige balletjes draaimachine waaraan god een goeie slinger heeft en waardoor je willekeurig als compleete persoonlijkheid uit je moeder floept?

Of wordt je als gelijke als voortvloeisel van je ouders geboren en van hun voorouders wier voortleven in je vader en moeder, en vervolgens gesmeed en gevormd door je opvoeding en omgeving?
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_20887602
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:13 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Feit blijft dat jij dus gewoon een egoistische klootzak bent zonder historisch besef.

Of was jij even vergeten dat jouw ouders (en jij dus ook) dik hebben geprofiteerd van de miljarden dollars die Nederland via de Marshall hulp heeft ontvangen?
Ga jij dat eerst even terugbetalen en DAN mag je blaaten over humanitaire hulp aan Soedan.

En lul aub niet zo vreselijk dom, jij hebt de samenleving in je leven meer gekost dan jij ooit aan belasting hebt betaald of ben jij niet naar school geweest soms? Nooit in een ziekenhuis geweest? Nooit een dokter bezocht, nooit OV gebruikt?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2004 13:36:29 ]
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:39:14 #165
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_20887687
Op zich ben ik groot voorstander van het geven van hulp (ook financieel) aan andere landen. Alleen is het enige wat ik nu hoor is "100 miljoen naar Soedan", en dat zegt mij niets. Als je dat geld aan de regering geeft zijn alleen de vriendjes van de president een stukje rijker en gebeurt er geen kloot voor het volk.
Stuur anders geen geld, maar militairen (we hebben er toch nog wat die van mij meteen uit Irak mogen), voedsel en hulpmiddelen die kant op.

Maar het kan ook best zijn dat dit al zo is, en dan heb ik niks gezegd
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_20887883
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
Of was jij even vergeten dat jouw ouders (en jij dus ook) dik hebben geprofiteerd van de miljarden dollars die Nederland via de Marshall hulp heeft ontvangen?
En lul aub niet zo vreselijk dom, jij hebt de samenleving in je leven meer gekost dan jij ooit aan belasting hebt betaald of ben jij niet naar school geweest soms? Nooit in een ziekenhuis geweest? Nooit een dokter bezocht, nooit OV gebruikt?
De Marshall-hulp had niets met liefdadigheid te maken maar was niets meer dan een Amerikaanse investering in Europa. Daar lagen alleen economische en politieke redenen aan ten grondslag, allen in het voordeel van de VS.

En geloof me maar: ik heb meer aan de samenleving bijgedragen dan ik ooit op zal maken, om over mijn familie maar te zwijgen...
pi_20888037
Ontwikkelingshulp naar Afrika in de vorm van geld heeft al jaren geen fuck geholpen, en 100 miljoen geven resulteert uiteindelijk alleen maar in de aankoop van nieuwe wapens en de verrijking van de elite, zodat we over 5 jaar een nieuw conflict hebben waar we 100 miljoen voor gaan geven. Hoe lang duurt het voordat ze dat hier doorhebben? De erfenis van Pronk (gadverdamme)

Geef a.u.b. hulp in de vorm van kennnis (landbewerking, irrigatie, onderwijs) en stuur er direct een vredesmissie heen die het geld/kennis goed kan coordineren.

Het ministerie van Sinterklaas, afschaffen. Oh nee het is geen ministerie meer. En dan nog 100 miljoen durven te geven.
pi_20888333
quote:
...
In Darfur zijn ruim 1 miljoen mensen van huis en haard verdreven door gewelddadige milities; een groeiend aantal van deze ontheemden wordt opgevangen in kampen, maar een nog onbekend aantal mensen bevindt zich buiten het bereik van hulpverleners. Circa 200.000 mensen zochten een veilig heenkomen over de grens met Tsjaad, maar voor lang niet iedereen is er een plek in de opvangkampen.
En zelfs in de vluchtelingenkampen in Darfur en Tsjaad is nog aan alles gebrek. Hulpverleners in Tsjaad melden dat 1 op de 3 kinderen ernstig is ondervoed en dringend levensreddende bijvoeding nodig heeft. Recent werd een eerste geval van cholera gemeld, waarschijnlijk als gevolg van het drinken van vervuild water. Om dit risico in te perken, leveren de hulporganisaties op grote schaal miljoenen liters schoon drinkwater aan de ontheemden. Sanitaire voorzieningen worden in hoog tempo in de opvangkampen aangelegd. Samen met lokale organisaties worden tentzeilen uitgedeeld voor onderdak, voedsel gedistribueerd, worden medische posten ingericht en worden noodscholen opgezet.
...
bron: http://www.giro555.nl/
quote:
Persbericht

16 juli 2004

MINBZ: Vrachtwagens voor Darfur

De minister voor Ontwikkelingssamenwerking, Agnes van Ardenne, heeft 120 vrachtwagens ter beschikking gesteld aan het World Food Programme (WFP). Deze vrachtwagens zullen in de West-Sudanese regio Darfur worden ingezet. Het WFP had via een internationale oproep om de trucks gevraagd. Ze zijn aan het WFP geschonken om voedsel en andere noodhulp te verspreiden. De totale waarde van de trucks, inclusief reserve-onderdelen en onderhoud, is 4 miljoen Euro. Deze bijdrage maakt deel uit van het Nederlandse pakket aan noodhulp voor Sudan, dat in totaal 27,5 miljoen euro omvat.
bron: http://overheid.nieuwsbank.nl/

Dat is het soort hulp dat verwacht kan worden. Lijkt me een heel zinnige vorm van hulp.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2004 14:12:17 ]
  dinsdag 27 juli 2004 @ 14:18:18 #169
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_20888485
Waar komt eigenlijk het bedrag van 100 miljoen euro vandaan? Waarom niet 50 miljoen of 200 miljoen? En wat is die 27,5 miljoen euro waar in het persbericht hierboven van wordt gesproken?
pi_20888644
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 14:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waar komt eigenlijk het bedrag van 100 miljoen euro vandaan? Waarom niet 50 miljoen of 200 miljoen? En wat is die 27,5 miljoen euro waar in het persbericht hierboven van wordt gesproken?
Die 27,5 miljoen komt uit een oud persbericht. Ik heb die teksten aangehaald omdat hierboven regelmatig wordt gesproken over dat het geld in een bodemloze put terecht zou komen, of dat er wapens voor zouden worden gekocht. Dat is dus niet zo. Het geld gaat niet naar de Soedanese overheid, maar wordt ingezet om het werk van (internationale) hulporganisaties te bekostigen. Ook sturen diverse westerse overheden waarnemers en houden ze zelf een vinger aan de pols. Het lijkt me dat het geld op een constructieve manier wordt ingezet. Ik blijf er bij dat een paar mensen in dit topic populistische borrelpraat verkondigen, zonder te weten waar ze het eigenlijk over hebben. Het is zo makkelijk om kritiek te hebben als je niet wordt gehinderd door kennis van zaken.

Op http://www.overheid.nl/ is ook het volgende bericht van vandaag te vinden:
quote:
27 jul 2004

100 MILJOEN EURO VOOR WEDEROPBOUW DARFUR

Nederland stelt 100 miljoen euro beschikbaar voor de wederopbouw van de provincie Darfur en de rest van Sudan. Minister Van Ardenne zal een groep van vrienden voor Darfur oprichten, die gaan meebetalen aan de wederopbouw.

Minister Van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) kondigde dat aan in het radioprogramma Met het oog op morgen.

De group of friends for Darfur moet gaan bestaan uit rijke donorlanden die geld bij elkaar leggen voor de wederopbouw en de uitgave daarvan coördineren. Het bedrag van 100 miljoen euro is bedoeld om een begin te maken met de voorbereidingen voor de wederopbouw in het gebied, waar volgens de minister 'verschrikkelijk is huisgehouden' en 'zoveel nodig is, ook na de noodhulp'.

Het geld is vooral bedoeld voor Darfur, maar er zijn geen 'ijzeren schotten' tussen Darfur en de rest van Sudan, stelt de minister. 'Het geld wordt uitgegeven daar waar het het hardst nodig is.' Sudan moet straks, als er een vredesakkoord komt tussen Noord en Zuid, volledig worden opgebouwd.

Noodhulp
Tot nu toe stelde het kabinet 27,5 miljoen euro beschikbaar voor noodhulp aan Sudan. Minister Van Ardenne riep enkele weken geleden haar EU-collega's op om de noodhulp voor de Sudanese regio op korte termijn te verhogen. Daarop is een goede respons gekomen, volgens de minister: 'Europa scoort buitengewoon hoog met meer dan 200 miljoen euro.'

In Sudan woedt al meer dan twintig jaar een burgeroorlog tussen strijdende partijen uit het noorden en zuiden van het land. Sinds begin 2003 wordt er ook gevochten in de west-Sudanese provincie Darfur. Daarbij zijn al duizenden doden zijn gevallen en meer dan 1 miljoen mensen op de vlucht geslagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2004 14:31:05 ]
pi_20888663
Ik heb even vluchtig dit topic doorgelezen:

Maar voor degenen die zeggen: Niet ons probleem, niet nuttig dus geen geld.

Beseffen jullie ook dat dit niet enkel gezien kan worden als humanitaire hulp, maar ook zeker in een islamitisch gebied als Sudan als preventief bestrijden van Moslimterreur? Iets waar "jullie soort" (ja die is expres, hoef je niet op te reageren ) ook nog al mee bezig is?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 14:29:41 #172
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_20888716
Dank je voor wat toelichting, maar ik zie echt geen uitleg waar het getal van 100 miljoen vandaan komt. Wat willen ze exact bereiken met 100 miljoen? Of is 100 miljoen gewoon een bedrag dat wel leuk in de oren klinkt?
pi_20888856
Waarom het exact 100 miljoen is weet ik niet. Ik weet wel dat van Ardenne gezegd heeft dat dat bedrag, samen met andere Europese bijdragen bedoeld is om een begin te maken met de wederopbouw. Ik heb afgelopen week iemand op de radio een schatting horen maken van het bedrag dat voor de totale wederopbouw nodig is, onder de voorwaarde van een blijvende vrede. Die schatting kwam uit op 10 miljard euro over meerdere jaren verspreid. Er is niet gezegd dat dat allemaal door de internationale gemeenschap moet worden opgebracht, maar zeker is wel dat Soedan het alleen niet redt. Ik weet helaas niet meer wie de bron van deze schattting was.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 14:53:40 #174
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20889291
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 14:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dank je voor wat toelichting, maar ik zie echt geen uitleg waar het getal van 100 miljoen vandaan komt. Wat willen ze exact bereiken met 100 miljoen? Of is 100 miljoen gewoon een bedrag dat wel leuk in de oren klinkt?
Het is een ruwe schatting van wat ze van het budget kunnen missen waarschijnlijk.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 15:07:48 #175
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_20889598
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 14:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het is een ruwe schatting van wat ze van het budget kunnen missen waarschijnlijk.
Maar dat kunnen ze toch niet missen? De staatsschuld loopt nog steeds op, met de alsmaar loerende 3% daarbij. Of bedoel je het budget voor OS ipv het algehele budget?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 15:19:47 #176
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20889802
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 15:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Maar dat kunnen ze toch niet missen? De staatsschuld loopt nog steeds op, met de alsmaar loerende 3% daarbij. Of bedoel je het budget voor OS ipv het algehele budget?
Ik denk het budget van OS. Andere projecten lijken mij allereerst slachtoffer te gaan worden hiervan. Ik denk dat er ook heel veel onvoorziene uitgaven zijn gepland bij OS, wat je nu zal kunnen aanspreken.
pi_20892431
jaja, het mag best wat kosten om NL de naam te laten behouden van het meest 'gulle' land ter wereld want daar zijn we zo verdomd trots op met z'n allen.
pi_20892450
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 17:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
jaja, het mag best wat kosten om NL de naam te laten behouden van het meest 'gulle' land ter wereld want daar zijn we zo verdomd trots op met z'n allen.
Voor 100 miljoen ballen wil ik die naam best inleveren, hoor
pi_20892677
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 17:23 schreef Eurobilltracker het volgende:

[..]

Voor 100 miljoen ballen wil ik die naam best inleveren, hoor
Ga protesteren bij de regering zou ik zeggen, nog beter, zoveel mogelijk medestanders krijgen, burgerlijk ongehoorzaam zijn en weigeren belasting te betalen.
  Moderator dinsdag 27 juli 2004 @ 19:56:33 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20895055
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 15:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

zal toch wel van het budget van het ministerie van buitenlandse zaken afkomen???

dat is er voor dit soort dingen, ik zie echter liever dat de centjes besteed worden aan het installeren van een pantserinfanterie bataljon en een zestal jachtvliegtuigen ofzo.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:26:56 #181
29429 Dissection
King of all kings
pi_20895741
*zucht*
Eens kijken wanneer dit op RTL5 komt......bij "over de balk"
pi_20902532
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:26 schreef Dissection het volgende:
*zucht*
Eens kijken wanneer dit op RTL5 komt......bij "over de balk"
Hahaha, over de balkenende
pi_20905769
Ik heb geen problemen met dit geld als het maar structureel wordt ingezet en wat er nu gebeurt is dat er weer wat water geleverd wordt en dat we volgend jaar weer 100 miljoen kunnen geven.

de enige structurele bijdrage is een legermacht erheen en dan over opbouwen gaan praten niet wanneer het orginele regime er nog zit. Maar dan krijg je weer de hypocrisie dat we bezetters zijn en dat we ons nergens mee moeten bemoeien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_20948394
De hulpverlenings gieren hebben weer een fantastische mogelijkheid om de zakken te vullen.
Tranen trekkende beelden van Darfur (het is erg) worden weer volop gebruikt door zogenaamde hulpverleners. Maar het geld zal weer voor een belangrijk deel opgaan aan beroeps zakkenvullers met hoge salarissen en een HEEEL klein beetje voor de vorm naar Darfur.
Telkens zitten ze te wachten op shit ergens in de wereld en de TV reclame tijd wordt weer volop ingekocht om de vette salarisen voor de komende jaren veilig te stellen.
Geef geen geld aan de gieren ze geven de mensen vis maar geen hengel logisch anders worden ze namelijk werkloos.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 09:56:10 #185
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20948426

SIR YES SIR!
pi_20948467
Doe je nu een oproep ?
Ik voel me niet verplicht om iets te schenken omdat ik een regering heb die dat automagisch doet, ook al ben je het er niet mee eens.
Aan de deur geef ik ook nooit wat, behalve de krantenbezorgers.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:07:51 #187
84945 Redmer
Zolang het nergens over gaat..
pi_20948623
Ze hebben inderdaad al genoeg gekregen en dat is betaald door ons allemaal!
My mind is glowing!
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:09:16 #188
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20948653
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:07 schreef Redmer het volgende:
wat hebben ze gekregen dan?

Er ligt 100 miljoen klaar welliswaar. Maar iets gekregen hebben ze nog niet
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:09:55 #189
16632 Xlarge
========
pi_20948668
er is idd al 100 miljoen door de regering beschikbaar gesteld wat eigenlijk betaald is door de werkende klasse, dat lijkt me meer als genoeg per hoofd van de bevolking
pi_20948707
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:07 schreef Redmer het volgende:
Maar goed, jij doet alsof je bestolen bent, dat is misschien ook wel zo maar dit geld wordt verkeerd gebruikt dat is bij voorbaat al duidelijk.
Kijk hulp is daar gewoon nodig, stuur er dus gezamelijk troepen heen om de orde te handhaven of verzorg vluchtelingen opvangkampen, zodat italië niet vol loopt.

Nee, nederland geeft meteen 100 miljoen euro en rest van europa gezamelijk een heel stuk minder zoals het gewoonlijk altijd gaat. Kolder is het juiste woord.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:27:05 #191
74480 VicEd
Kenya Njema!
pi_20949006
Nee, nix doen lijkt me een goed idee.
Zolang we ze daar kunnen helpen komen ze niet naar Europa en zijn we dus eigenlijk goedkoper uit. Daarnaast kan je ook overdrijven met het grootste deel gaat naar zakkenvullers. Er moet nog een hoop veranderen in de ontwikkelingszorg, maar er gaat ook wel eens iets goed.

De oproep om geld te doneren is van GMO's en niet van de overheid. Ons belastinggeld gaat dus helemaal niet naar deze groep. Hooguit als de overheid het ingezamelde bedrag verdubbeld, maar hier heb ik nog nix van gehoord.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:27:38 #192
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_20949017
100 miljoen en wij maar bezuinigen :S
pi_20949275
Ik heb een hele tijd geleden (met die zware aardbeving in turkije) 's nachts om 4 uur 0900-8008 gebeld voor het telefoonnummer van Wim Kok.

Die kerel wilde het niet geven of mocht het niet geven en vroeg zich af waarom ik in godsnaam Wim zou willen bellen midden in de nacht en kutzat.

Kok gaf destijds 5 miljoen gulden en ik was het daar niet mee eens.
Ik wilde mijn 33 cent terughebben.

Kreeg het nummer nog steeds niet. Ik zeg tegen die kerel komop man, doe nou niet zo flauw, geef me dat nummer en dan vraag ik jouw 30 cent ook wel terug!

ja, was lache
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:42:43 #194
96309 Bard_Yttap
Hitsige hoofddoekjes zijn sexy
pi_20949337
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:27 schreef Radjesh het volgende:
100 miljoen en wij maar bezuinigen :S
De LPF maakt zich ook zorgen over de bestemming van het geld dat Van Ardenne voor wederopbouw heeft toegezegd;
quote:
Fractievoorzitter Herben wil niet dat het terecht komt bij VN-gezant voor Sudan Pronk, omdat de voormalige minister van Ontwikkelingssamenwerking een "big spender" zou zijn. Ook de " misdadige" Sudanese regering moet van het geld afblijven, vindt Herben. De hulp zou het best in een speciaal fonds gestort kunnen worden of worden gebruikt voor een interventiemacht.
Schopje van Nieuws en Achtergronden naar Politiek
pi_20949372
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:40 schreef -Xerxes- het volgende:
Ik heb een hele tijd geleden (met die zware aardbeving in turkije) 's nachts om 4 uur 0900-8008 gebeld voor het telefoonnummer van Wim Kok.

Die kerel wilde het niet geven of mocht het niet geven en vroeg zich af waarom ik in godsnaam Wim zou willen bellen midden in de nacht en kutzat.

Kok gaf destijds 5 miljoen gulden en ik was het daar niet mee eens.
Ik wilde mijn 33 cent terughebben.

Kreeg het nummer nog steeds niet. Ik zeg tegen die kerel komop man, doe nou niet zo flauw, geef me dat nummer en dan vraag ik jouw 30 cent ook wel terug!
Dat hele telefoontje heeft vast meer gekost dan 30 eurocent, maar ik begrijp je principes.
heb je het nummer nog gekregen?
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_20949663
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:44 schreef Blinky het volgende:

[..]

Dat hele telefoontje heeft vast meer gekost dan 30 eurocent, maar ik begrijp je principes.
heb je het nummer nog gekregen?
Nee, niet meer gekregen. Daags erna vroeg mn vader waarom ik niet gewoon het nummer gedraaid had, hij had shijnbaar een partijboekje waar gewoon zn prive nummer in stond
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:09:26 #197
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20949946
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:42 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

De LPF maakt zich ook zorgen over de bestemming van het geld dat Van Ardenne voor wederopbouw heeft toegezegd;
[..]

Schopje van Nieuws en Achtergronden naar Politiek
probeer je hier nou reclame te maken voor de lpfffffffffffff door het dikgedrukt te schrijven?
pi_20950124
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:40 schreef -Xerxes- het volgende:
dan vraag ik jouw 30 cent ook wel terug!

ja, was lache
en die overige 3 cent in je zak steken heh, gluiperd
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:18:26 #199
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_20950134
ik geef mijn geld wel aan teun.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:23:33 #200
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20950243
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 09:54 schreef jandek het volgende:
De hulpverlenings gieren hebben weer een fantastische mogelijkheid om de zakken te vullen.
Tranen trekkende beelden van Darfur (het is erg) worden weer volop gebruikt door zogenaamde hulpverleners. Maar het geld zal weer voor een belangrijk deel opgaan aan beroeps zakkenvullers met hoge salarissen en een HEEEL klein beetje voor de vorm naar Darfur.
Telkens zitten ze te wachten op shit ergens in de wereld en de TV reclame tijd wordt weer volop ingekocht om de vette salarisen voor de komende jaren veilig te stellen.
Geef geen geld aan de gieren ze geven de mensen vis maar geen hengel logisch anders worden ze namelijk werkloos.
Goh interessant.

Laten we niks geven doordat een paranoide nerd beweert dat er toch niks nuttigs van gedaan wordt.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:24:56 #201
96309 Bard_Yttap
Hitsige hoofddoekjes zijn sexy
pi_20950269
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 11:09 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

probeer je hier nou reclame te maken voor de lpfffffffffffff door het dikgedrukt te schrijven?
Uiteraard, want heeft Mat Herben dan geen gelijk met zijn opmerkingen?

Van Ardenne en Pronk zouden zelf ook geen stuiver uit eigen zak aan Sudan geven, omdat ze weten dat "ontwikkelings-samen* tegen * -werking" niet werkt, maar strooien met pepernoten en gemeenschapsgeld geeft natuurlijk zo'n heerlijk sinterklaasgevoel.

Modjes, nog steeds graag een schopje van Nieuws en Achtergronden naar Politiek (Pim zou 't ook zo gewild hebben!)
pi_20950482
Ach in nederland maken we ons altijd druk om dit soort conflicten, mij boeit het niet, en ik lig er ook niet wakker van, zoals Pim zij de Regio moet het oplossen, die hebben het voordeel dat ze de situatie beter kunnen inschatten, en ook economisch belang bij rust hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_20950483
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 11:24 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

Uiteraard, want heeft Mat Herben dan geen gelijk met zijn opmerkingen?

Van Ardenne en Pronk zouden zelf ook geen stuiver uit eigen zak aan Sudan geven, omdat ze weten dat "ontwikkelings-samen* tegen * -werking" niet werkt, maar strooien met pepernoten en gemeenschapsgeld geeft natuurlijk zo'n heerlijk sinterklaasgevoel.

Modjes, nog steeds graag een schopje van Nieuws en Achtergronden naar Politiek (Pim zou 't ook zo gewild hebben!)
Rot eens op met je pim, het enige wat pim gewild had was een lekkere donkere sudanees van achteren nemen.

En dan de insinuatie dat ardenne en pronk niets uit eigen zak zouden geven, bewijs dat maar eens dan.

vrijdag 30 juli 2004 @ 11:35:28 #204
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20950521
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 11:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Rot eens op met je pim, het enige wat pim gewild had was een lekkere donkere sudanees van achteren nemen.

En dan de insinuatie dat ardenne en pronk niets uit eigen zak zouden geven, bewijs dat maar eens dan.

vrijdag 30 juli 2004 @ 11:35:57 #205
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20950528
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 11:33 schreef raptorix het volgende:
Ach in nederland maken we ons altijd druk om dit soort conflicten, mij boeit het niet, en ik lig er ook niet wakker van, zoals Pim zij de Regio moet het oplossen, die hebben het voordeel dat ze de situatie beter kunnen inschatten, en ook economisch belang bij rust hebben.
Volgens mij bedoelde hij helpen in de regio, niet: laat de regio het maar oplossen
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:39:44 #206
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_20950599
Tuurlijk geef ik geen geld aan Darfur, ik krijg al kotsneigingen als ik dat spotje op tv zie
Met Maartje van Weegen
pi_20950606
Gelukkig maar dat Amerika, Engeland en andere landen niet geregeerd werd door dit soort asociale types toen Nederland na WO II hulp nodig had bij de wederopbouw. En gelukkig maar dat bij de watersnoodramp niet andere landen het prive nummer van ministers wilden gaan bellen in plaats van te helpen.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:41:52 #208
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_20950638
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 11:40 schreef Skyclad het volgende:
Gelukkig maar dat Amerika, Engeland en andere landen niet geregeerd werd door dit soort asociale types toen Nederland na WO II hulp nodig had bij de wederopbouw. En gelukkig maar dat bij de watersnoodramp niet andere landen het prive nummer van ministers wilden gaan bellen in plaats van te helpen.
Ohjee, een sukkel die er weer WOII bij moet halen
pi_20950686
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 11:40 schreef Skyclad het volgende:
Ja hallo ? Er wordt hulp geboden maar iedere vorm van hulp wordt afgeslagen, er wordt al gedreigd dat als er troepen komen er somalische toestanden gaan komen.
Hulpverleners zijn er dus niet welkom, dus een zakgeld afgeven is een no-go.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:44:41 #210
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20950701
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 11:41 schreef Darklight het volgende:

[..]

Is namelijk prima te vergelijken. Moeilijk is dat he, verbanden leggen?
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:46:00 #211
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20950730
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 11:44 schreef Sportguy het volgende:

[..]

Ja hallo ? Er wordt hulp geboden maar iedere vorm van hulp wordt afgeslagen, er wordt al gedreigd dat als er troepen komen er somalische toestanden gaan komen.
Dus omdat een paar idioten die de regio met geweld besturen vijandig zijn tegen hulp van buitenaf, moet je alle mensen die daar het slachtoffer van zijn maar laten creperen.

Fijne logica
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:46:51 #212
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20950746
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 11:39 schreef Darklight het volgende:
Tuurlijk geef ik geen geld aan Darfur, ik krijg al kotsneigingen als ik dat spotje op tv zie
Met Maartje van Weegen
Vervelend is dat he? Zien wat er gebeurt in de wereld.
pi_20950845
Denk je nou echt dat die Soedanesen iets structureels gaan doen als ze die hulp gehad hebben?

Volgens mij blijven ze gewoon doorfokken, burgeroorlogjes houden en ziektes krijgen. Hulp is m.i. alleen goed als er iets structureels bereikt wordt, en dat heb ik in Afrika nog maar bar weinig gezien.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:55:12 #214
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20950889
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 11:52 schreef Toeps het volgende:
Denk je nou echt dat die Soedanesen iets structureels gaan doen als ze die hulp gehad hebben?
Niet echt relevant. Er sterven duizenden mensen per dag. Lijkt me dus dat daar iets aan gedaan wordt.
pi_20951226
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 11:44 schreef Sportguy het volgende:

[..]

Er zit een dictator en er wordt genocide gepleegd onder zijn leiding. Daarom moet er collectief door de internationale gemeenschap worden ingegrepen, en daar is geld voor nodig.

Ook voor de opvang van alle vluchtelingen trouwens, Tsjaad heeft nu ook een voedseltekort in het grensgebied omdat het de stroom vluchtelingen niet aan kan. Wil je zowel de bevolking die die vluchtelingen opvangt als de vluchtelingen zelf laten creperen?
pi_20951259
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 11:41 schreef Darklight het volgende:

[..]

Ohjee, iemand die niet inhoudelijk wil reageren en dus maar gaat schelden
  vrijdag 30 juli 2004 @ 12:26:52 #217
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20951548
Volgens mij weet de gemiddelde fokker ben ik ook geen uitzondering op veel te weinig van de situatie daar af om hier iets inhoudelijks op te kunnen zeggen.

Ik vraag met trouwens een beetje af hoe ik die opmerking van Herben moet plaatsen: als die van iemand die zich geinformeerd heeft en iets zinnigs zegt of als ex-militair met een legerfetisj die geilt op interventies.
Vampire Romance O+
pi_20952299
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 11:52 schreef Toeps het volgende:

Volgens mij blijven ze gewoon doorfokken, burgeroorlogjes houden en ziektes krijgen. Hulp is m.i. alleen goed als er iets structureels bereikt wordt, en dat heb ik in Afrika nog maar bar weinig gezien.
Laat dan maar het imf de schulden last van de 3e wereld landen kwijtschelden, dan hoeven ze per jaar ook niet zoveel rente te betalen ,zodat ze zichzelf zouden kunnen voorizien in hun eigen noodhulp.

Feit : 3e wereldlanden benenden de sahara betalen per jaar 10 miljard dollar aan rente lasten, dat is 4* zoveel als die landen besteden aan onderwijs en gezondheidszorg.

Maar nee dit kan niet, want we moeten als westen natuurlijk wel een stok achter de deur blijven houden, om die landen te kunne laten doen wat wij willen.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 13:19:06 #219
97537 Dr_Weird
Let the mating begin!!!!!
pi_20952771
Wij moeten die landen geen vis geven ipv een hengel.
More corn!!!
pi_20953335
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 13:19 schreef Dr_Weird het volgende:
Ja, het is inderdaad beter voor die vluchtelingen als ze structureel geholpen worden, met goede medische voorzieningen, landbouw machines, en onderwijs. Ze zijn nu echter op de vlucht voor hun eigen regering, er heerst honger, dorst, er zijn geen medische voorzieningen, er is geen onderdak voor alle vluchtelingen en op het gebied van veiligheid zijn er ook nog steeds grote problemen. Nu zijn ze niet geholpen met een zak zaden en een machine om te planten/oogsten, op het moment hebben ze voedsel en medicijnen nodig. En vooral militaire interventie om te zorgen dat het weer veilig voor ze wordt.

Er wordt door veel organisaties ook gewerkt aan het structureel helpen in Afrika, maar andere organisaties (ik zal de Katholieke kerk maar niet specifiek noemen) werken hulp tegen door hun gedrag, en er hoeft maar 1 dictator te komen om al het werk ongedaan te maken.
Zolang ze zoveel schulden hebben is het voor veel van die landen zowieso onmogelijk een stabiele economie te kweken, en veel kunnen niet eens de jaarlijkse rentelasten betalen, laat staan de schulden zelf.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 13:43:47 #221
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20953407
Wat hij zegt.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 14:03:30 #222
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20953896
100 miljoen euro naar Soedan
Daar verder (topic in POL) graag

Terwijl ik vraag om een merge zodat dit topic eronder gehangen wordt
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 14:14:45 #223
97537 Dr_Weird
Let the mating begin!!!!!
pi_20954140
Als het aan mij ligt gaat er geen enkele cent naar Sudan maar containers vol tot op de tanden toe bewapende VN-Soldaten om de partijen van elkaar af te houden en evt. een Sudanese Kosovo te realiseren.
More corn!!!
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2004 @ 17:23:10 #224
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_20958334
Weggegooid geld.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 20:38:02 #225
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_20961952
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 13:41 schreef Skyclad het volgende:

[..]

Ja, het is inderdaad beter voor die vluchtelingen als ze structureel geholpen worden, met goede medische voorzieningen, landbouw machines, en onderwijs. Ze zijn nu echter op de vlucht voor hun eigen regering, er heerst honger, dorst, er zijn geen medische voorzieningen, er is geen onderdak voor alle vluchtelingen en op het gebied van veiligheid zijn er ook nog steeds grote problemen. Nu zijn ze niet geholpen met een zak zaden en een machine om te planten/oogsten, op het moment hebben ze voedsel en medicijnen nodig. En vooral militaire interventie om te zorgen dat het weer veilig voor ze wordt.

Er wordt door veel organisaties ook gewerkt aan het structureel helpen in Afrika, maar andere organisaties (ik zal de Katholieke kerk maar niet specifiek noemen) werken hulp tegen door hun gedrag, en er hoeft maar 1 dictator te komen om al het werk ongedaan te maken.
Zolang ze zoveel schulden hebben is het voor veel van die landen zowieso onmogelijk een stabiele economie te kweken, en veel kunnen niet eens de jaarlijkse rentelasten betalen, laat staan de schulden zelf.
zie hier geen structurele verbetering als ze zoveel rente moeten betalen hebben ze zoveel geleent dat er structureel wel wat verranderd zou moeten zijn.

maar nee er worden weeer wapens van gekocht.
en het zelfde gebeurt nu weer.

we moeten troepen sturen en dan pas geld
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_20963920
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 12:26 schreef MouseOver het volgende:
Ik vraag met trouwens een beetje af hoe ik die opmerking van Herben moet plaatsen: als die van iemand die zich geinformeerd heeft en iets zinnigs zegt of als ex-militair met een legerfetisj die geilt op interventies.
Mat Herben is een vrijmetselaar en ook lid van een club met werelddominatie-ambitie, dus ik had eigenlijk ook niets anders verwacht, dan dat hij tot deze conclusie was gekomen.

Er is een beste kans dat hij als ex-militair er dezelfde bronnen als het kabinet heeft.
  Moderator maandag 2 augustus 2004 @ 12:13:10 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21008246
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 13:19 schreef Dr_Weird het volgende:
hengel???

we moeten die figuren een stel geweren geven ... met soldaten eraan

want die van hun zijn schijnbaar maar een moorddadig stelletje kannibalen, als we die ervan overtuigen dat ze niet zulke moorddadige kanibalen moeten zijn dan kan de bevolking weer vishengels bouwen en aan de visserij beginnen.

en die milities moeten ontmanteld of evt vernietigd worden ... zolang die nog bestaan blijft de dreiging van een nieuwe etnische zuivering als een schaduw boven het land hangen.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 00:50:17 #228
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_21023817
100 miljoen!!! Verdeel dat onder de Nederlandse bevolking en iedereen is schatje-rijk! Zo'n 6,25 miljoen p.p.! Lijkt me wel eerlijker zo; zo bepaald ieder wat ie met het geld kan doen.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 01:02:22 #229
80615 greedkillingz
ik haat iedereen
pi_21024048
Vul eerst ff het staatstekort aan ofzo

Godverdomme hier in nederland de boel platbezuinigenlees de kleine man uitmelken
want de ministers zullen echt niks inleveren ofzo.

maar wel geld naar het buitenland pompen

dit is weer het bewijs, we kiezen in nederland onze eigen dictators

gij zult niet stelen,de overheid duld geen concurentie
-- Toen pissen plassen werd , Is het GEZEIK begonnen --
-- Therapy has taught me______ that nothing is my fault --
-- Bleeding inside a bubble of pain --
pi_21024115
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 00:50 schreef Dr_Crouton het volgende:
100 miljoen!!! Verdeel dat onder de Nederlandse bevolking en iedereen is schatje-rijk! Zo'n 6,25 miljoen p.p.! Lijkt me wel eerlijker zo; zo bepaald ieder wat ie met het geld kan doen.
Gebruik in het vervolg alsjeblieft een rekenmachine!
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 01:32:28 #231
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21024510
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 00:50 schreef Dr_Crouton het volgende:
Een kleine correctie voordat er SP-visioenen over geldverdeling ontstaan.

Op dinsdag 3 augustus 2004 01:22:10 (GMT +02:00) telt Nederland 16 276 556 geregistreerde
inwoners
, aldus het CBS.

Wij delen jouw ¤ 100.000.000,= door 16.276.556 geregistreerde inwoners en komen op een bedrag van ongeveer ¤ 6,14 p.p uit.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_21024531
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 01:32 schreef sjun het volgende:
...ongeveer ¤ 6,14 p.p uit.
Schatje-rijk toch?
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 02:18:55 #233
6290 Dr_Crouton
pi_21025019
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 01:32 schreef sjun het volgende:

[..]

Een kleine correctie voordat er SP-visioenen over geldverdeling ontstaan.

Op dinsdag 3 augustus 2004 01:22:10 (GMT +02:00) telt Nederland 16 276 556 geregistreerde
inwoners
, aldus het CBS.

Wij delen jouw ¤ 100.000.000,= door 16.276.556 geregistreerde inwoners en komen op een bedrag van ongeveer ¤ 6,14 p.p uit.
Wooooo! We zijn rijk!
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 03:06:01 #234
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21025294
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 02:18 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Wooooo! We zijn rijk!
Dat geld moet wel weer worden opgebracht door het belastingbetalende deel van onze natie, toch iets minder dan die miljoenen inwoners.

Jouw 'we' zijn rijk komt dus niet helemaal overeen met de alledaagse realiteit daar dit geld niet door 'we' is opgebracht.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_21027086
Ik vind 6 euro niet niks, zeker per persoon.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 01:38:07 #236
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21066954
100.000 Soedanezen betogen tegen VN-resolutie

wo 04/08/04 - Bij een betoging in de Soedanese hoofdstad Khartoem zijn zo'n 100.000 mensen op straat gekomen om te protesteren tegen de resolutie van de VN-Veiligheidsraad over Darfoer. De betoging was georganiseerd door de regering.

De betogers hebben een document overhandigd aan de afgevaardigden van de Verenigde Naties in Khartoem.

Volgens hen hebben de VN de crisis in Darfoer bewust overdreven met wat ze noemen "misleidende en negatieve propaganda over Soedan". Ze verwijten VN-baas Kofi Annan ook dat hij met zijn vijandige commentaar de Verenigde Staten en Israël steunt.

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties wil dat de regering de islamitische Janjaweed-milities binnen de maand ontwapent.

Die houden al maanden lelijk huis in de westelijke regio Darfoer, waar ze de niet-islamitische zwarte bevolking op de vlucht drijven en vermoorden. Daardoor zijn al zeker 50.000 mensen omgekomen en ongeveer een miljoen mensen zijn op de vlucht.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 5 augustus 2004 @ 02:17:15 #237
6290 Dr_Crouton
pi_21067397
quote:
De betoging was georganiseerd door de regering.
Typisch in dat soort landen.
pi_21068598
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 01:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
100.000 Soedanezen betogen tegen VN-resolutie

wo 04/08/04 - Bij een betoging in de Soedanese hoofdstad Khartoem zijn zo'n 100.000 mensen op straat gekomen om te protesteren tegen de resolutie van de VN-Veiligheidsraad over Darfoer. De betoging was georganiseerd door de regering.

De betogers hebben een document overhandigd aan de afgevaardigden van de Verenigde Naties in Khartoem.

Volgens hen hebben de VN de crisis in Darfoer bewust overdreven met wat ze noemen "misleidende en negatieve propaganda over Soedan". Ze verwijten VN-baas Kofi Annan ook dat hij met zijn vijandige commentaar de Verenigde Staten en Israël steunt.

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties wil dat de regering de islamitische Janjaweed-milities binnen de maand ontwapent.

Die houden al maanden lelijk huis in de westelijke regio Darfoer, waar ze de niet-islamitische zwarte bevolking op de vlucht drijven en vermoorden. Daardoor zijn al zeker 50.000 mensen omgekomen en ongeveer een miljoen mensen zijn op de vlucht.
Hoe kan dat nou? Hier op Fok! lees ik regelmatig dat Islamieten zo'n vredelievend volk zijn.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 06:30:06 #239
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_21068631
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 06:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hoe kan dat nou? Hier op Fok! lees ik regelmatig dat Islamieten zo'n vredelievend volk zijn.
Je mag niets vervelends zeggen over de islam. Als je dat doet dan ben je :
  • Een Zionist
  • Een varken
  • Rasist.
  • Relschopper.
  • Iemand die discrimineerd.
  • Iemand die geen respect toont tegen het Islamitische volk (en daarvoor gestaft moet worden)
  • Xenofoob
  • Atheist
  • Dora van Crizadak
  • etc.........
    Zucht.....
  • pi_21132985
    Het allerdomste van die gift is dat we dus de regering van Sudan steunen.
    deze regering is direct verantwoordelijk voor de wreedheden.

Hoe dom kun je zijn. Straks worden er weer wapens van gekocht waarmee ze dan de
    VN militairen die willen helpen weer bestoken.

Onze regering maakt fouten waar normale werknemers wel voor ontslagen worden.
    Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
      zondag 8 augustus 2004 @ 16:51:27 #241
    14509 reem
    Correspondent in Buenos Aires
    pi_21134093
    Er staat toch nergens dat het geld naar de regering gaat?
    [b]@RemiLehmann[/b]
      zondag 8 augustus 2004 @ 18:30:07 #242
    100712 RotterdamX
    Vier vrijheid! Welke vrijheid?
    pi_21135896
    Er gaan hier in Nederland mensen dood die op de wachtlijst staan omdat er geld tekort is! En dan toch geld weggeven?!

[ Bericht 99% gewijzigd door RotterdamX op 08-08-2004 18:37:30 ]
    De linkse kerk sloopt Nederland!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')