Mja, een tribal. Zijn weinig voorstanders van merk ikquote:Op donderdag 22 juli 2004 10:42 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe groot je deze gaat plaatsen. Ik mis trouwens een stukje zwaan als ik het zo bekijk.
Waarom eigenlijk een tribal? Ben je van plan dit op den duur uit te werken?
Ehm, eh wauw! Dat is nu een mooie afbeelding voor 'n tattoo. En ik moet wel zeggen dat je behoorlijk (zeg maar gerust geweldig) goed kan tekenen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 11:00 schreef Nuek het volgende:
........
Ik kies dus voor een volledige cover up. Ik heb foto's gemaakt van mijn rug en heb die groot nagetekend incl. de oude tattoo en heb er een nieuw design overheen getekend. De tekening is nog niet helemaal af en ik ben ook nog niet 100% zeker of ik dit wel ga doen maar ik laat dus wel effe een preview zien.
http://www.trutje.nl/images/drawings/random/preview1.jpg
en een detailfoto:
http://www.trutje.nl/images/drawings/random/preview.jpg
Thanksquote:Op donderdag 22 juli 2004 11:02 schreef cosmick het volgende:
Erg mooi Nuek, schitterend!!!!
Je kunt ook fantastisch tekenen zie ik
Yeps ik ontwerp tats (en verkoop ze ook sinds een tijdjequote:Op donderdag 22 juli 2004 11:12 schreef cosmick het volgende:
NICE!!!! Je ontwerp dus (o.a.) tattoo's? Mooi hoor.
Maar, als ik nog even op 'de zwaan' mag terugkomen; jij vindt dat ie mooier kan?
Exact onder die grote roos...quote:Op donderdag 22 juli 2004 11:28 schreef nappel het volgende:
Nuek, waar moet ik dat dartbord zien/ waar zat dat dartbord?
Prachtig getekend idd..
Dan neem je toch mijn tattoo en een ander modelquote:Op donderdag 22 juli 2004 11:07 schreef Nuek het volgende:
[..]
Thanks
Dit is trouwens niet de eerste tattoo die ik op deze manier custom design.
http://www.trutje.nl/images/drawings/random/chineseroos.jpg
[afbeelding]
Het hoofd lijkt iets raar omdat de foto scheef genomen is ivm het weerkaatsende licht op het potlood helaas). Was wel een levend modelDe tattoo heb ik later toen ik haar lichaam op papier had bedacht en getekend. Daar doe ik nl. best lang over.
Dat is wel een aardige prent geworden. Met name de schaduwbanen kunnen beter, maar verder is het idee goed.quote:Op donderdag 22 juli 2004 11:07 schreef Nuek het volgende:
[..]
Thanks
Dit is trouwens niet de eerste tattoo die ik op deze manier custom design.
http://www.trutje.nl/images/drawings/random/chineseroos.jpg
[afbeelding]
Het hoofd lijkt iets raar omdat de foto scheef genomen is ivm het weerkaatsende licht op het potlood helaas). Was wel een levend modelDe tattoo heb ik later toen ik haar lichaam op papier had bedacht en getekend. Daar doe ik nl. best lang over.
Hoezo? Is er iets mis met dat design?quote:Op donderdag 22 juli 2004 11:56 schreef Mukie het volgende:
[..]
Dan neem je toch mijn tattoo en een ander model
Ik snap eigenlijk niet helemaal waar je het over hebt.quote:Op donderdag 22 juli 2004 11:57 schreef baantie het volgende:
[..]
Dat is wel een aardige prent geworden. Met name de schaduwbanen kunnen beter, maar verder is het idee goed.
Op fok! mag niet gehandeld wordenquote:Op donderdag 22 juli 2004 12:03 schreef Netsplitter het volgende:
Nuek, wat zijn jou gemiddelde prijzen voor een one of a kind tattoo???
Is ook niet om te handelen, pure interesse...quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:04 schreef Nuek het volgende:
[..]
Op fok! mag niet gehandeld worden
Ligt aan de grootte en op welke manier je je design wilt hebben. En of ik het design nog verder mag gebruiken uiteraard...quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is ook niet om te handelen, pure interesse...
Aangezien ik misschien een 2de wil...
Oeh, japans schijnt ook mooi te zijn...quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:11 schreef Nuek het volgende:
Tribals doe ik eigenlijk niet tot nauwelijksWel new school, futuristic en japans...
neej man!quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:00 schreef Nuek het volgende:
[..]
Hoezo? Is er iets mis met dat design?
Ik heb het zelf niet maar heb wel van mensen horen zeggen dat het pijn doet. Heel pijnlijk...quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:45 schreef p-etr-a het volgende:
Heeft iemand hier een tattoo onder zijn voet?
Ik vraag me namelijk af hoe pijnlijk dat is.
Hm, ik kan die link dus niet bekijken, dan begint mijn computer raar te doen..quote:Op donderdag 22 juli 2004 13:09 schreef p-etr-a het volgende:
http://images.google.nl/i(...)ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Dat is mijn google afbeeldingen resultaat voor 'unicorn'. Staan wel mooie bij.
www.bmezine.comquote:Op donderdag 22 juli 2004 13:28 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Hm, ik kan die link dus niet bekijken, dan begint mijn computer raar te doen..
Is er mss een site waar gewoon héél véél tattoos te zien zijn? Ik heb nog veel te weinig gezien en wil zeker weten dat ik de juiste keus maak.
Dat ik heb ik laten doen, aanpassing...quote:Op donderdag 22 juli 2004 13:36 schreef Nuek het volgende:
[..]
www.bmezine.com
Maar waarom stap je niet eens een tattooshop binnen? Ik krijg niet het idee dat je dat al gedaan hebt... Ze hebben daar duizenden voorbeelden liggen en het is helemaal niet erg om te vragen naar een aanpassing op een design.
Klopt, ik ben me eigenlijk nog een beetje aan het oriënteren. Ik ben er ook nog niet 100% zeker van óf ik er wel een wil. En een tattooshop binnen stappen doe ik pas als ik geen twijfels meer heb en er echt helemaal voor gaquote:Op donderdag 22 juli 2004 13:36 schreef Nuek het volgende:
[..]
www.bmezine.com
Maar waarom stap je niet eens een tattooshop binnen? Ik krijg niet het idee dat je dat al gedaan hebt... Ze hebben daar duizenden voorbeelden liggen en het is helemaal niet erg om te vragen naar een aanpassing op een design.
Een tattooshop is er juist op gebouwd om je te oriënteren.quote:Op donderdag 22 juli 2004 14:01 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Klopt, ik ben me eigenlijk nog een beetje aan het oriënteren. Ik ben er ook nog niet 100% zeker van óf ik er wel een wil. En een tattooshop binnen stappen doe ik pas als ik geen twijfels meer heb en er echt helemaal voor ga
Dit wordt um dan héél waarschijnlijk..
[afbeelding]
Ja, ik wil een woord laten tatoeëren daar. Ik had al zo'n vermoeden dat het veel pijn zou doen, maar ik vind het een erg mooie plaats.quote:Op donderdag 22 juli 2004 13:21 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik heb het zelf niet maar heb wel van mensen horen zeggen dat het pijn doet. Heel pijnlijk...
Wil je dat dan?
Het heelt slecht, wordt vaag en slijt er extreem snel af.quote:Op donderdag 22 juli 2004 14:58 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ja, ik wil een woord laten tatoeëren daar. Ik had al zo'n vermoeden dat het veel pijn zou doen, maar ik vind het een erg mooie plaats.
Ik ga er nog eens over denken.quote:Op donderdag 22 juli 2004 14:59 schreef Nuek het volgende:
[..]
Het heelt slecht, wordt vaag en slijt er extreem snel af.
Wat heb ik in een tattooshop te zoeken als ik er voor mezelf nog niet eens uit ben óf ik überhauptquote:Op donderdag 22 juli 2004 14:55 schreef Nuek het volgende:
[..]
Een tattooshop is er juist op gebouwd om je te oriënteren.
Ik dacht dat je niets kon vinden op het net... Gelukkig heb je het nu wel gevonden.quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:41 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Wat heb ik in een tattooshop te zoeken als ik er voor mezelf nog niet eens uit ben óf ik überhaupt
wel een tattoo wil laten zetten? Die keus zal ik toch eerst voor mezelf uit moeten maken.
En er is verder zat info op i-net te vinden, dus in dat opzicht hoef ik ook niet meteen langs te gaan.
Dat heb ik niet gezegd. Ik was alleen een beetje makkelijk en had even geen zin om zelf te zoekenquote:Op donderdag 22 juli 2004 15:54 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik dacht dat je niets kon vinden op het net... Gelukkig heb je het nu wel gevonden.
TATTOO MAN IN DEEP POOHquote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:50 schreef Nuek het volgende:
Iemand heeft hier een probleem!
Vandaag in het nieuws:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/southern_counties/3921927.stm
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2004340699,,00.html
http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/uk/newsid_3920000/3920375.stm
http://www.dailyrecord.co(...)-pooh-name_page.html
Hoe ziet het er verder uit?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 22:54 schreef -pollem- het volgende:
Ik heb een vraagje en dit lijkt mij een geschikt topic om hem te stellen.
Ik heb woensdag een tattoo laten zetten op mijn rechter arm en alles gaat in principe prima. Alleen merk ik dat mijn huid daar warmer is dan op de zelfde plek op mijn linker arm. Ik ga er vanuit dat dit het genezingsproces of zo is, maar wil het toch even checken.
Iemand een idee?
Ah, dan zou ik me geen zorgen maken als ik jou was. Gewoon blijven invetten en vooral niet aan de korstjes krabben. Plaats je nog een foto?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:15 schreef -pollem- het volgende:
Het ziet er verder prima uit. Hier en daar een klein rood plekje, meer niet. Alsof je een klein krasje hebt, zeg maar. Maar dat is verder normaal, als ik het goed heb begrepen.
Ik ben nergens allergisch voor. Ik denk ook niet dat er iets aan de hand is, eerlijk gezegd. Het is mijn eerste, dus het is allemaal nieuw voor me.
is dit een grap?quote:Op zondag 25 juli 2004 14:50 schreef Dix-Huit het volgende:
ik wil best wel lang een tattoo maar ik ben nog pas 15... maar hoe oud moet je zijn om bij een goede tattooshop een tattoo te laten zetten?
en als ik er dan zo 1 laat zetten: http://www.bmezine.com/tattoo/A40316/high/dsc001710.jpg
doet dat dan niet heel erg pijn?
Een tattoo artist mag tatoeeren op personen vanaf 16. Als je tussen de 16 en de 18 bent, dan moeten je ouders een formulier ondertekenen dat zij er mee akkoord gaan.quote:Op zondag 25 juli 2004 14:50 schreef Dix-Huit het volgende:
ik wil best wel lang een tattoo maar ik ben nog pas 15... maar hoe oud moet je zijn om bij een goede tattooshop een tattoo te laten zetten?
en als ik er dan zo 1 laat zetten: http://www.bmezine.com/tattoo/A40316/high/dsc001710.jpg
Ik mag het hopen ja.quote:Op zondag 25 juli 2004 15:48 schreef Nuek het volgende:
[..]
is dit een grap?
Mocht je serieus zijn:quote:Op zondag 25 juli 2004 14:50 schreef Dix-Huit het volgende:
Is dat trouwens niet gewoon een advies waar de meeste shops zich aan houden? Ik ken de Nederlandse wet niet uit m'n hoofd (ik ben dan ook geen Nederlanderquote:Op zondag 25 juli 2004 16:27 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Een tattoo artist mag tatoeeren op personen vanaf 16. Als je tussen de 16 en de 18 bent, dan moeten je ouders een formulier ondertekenen dat zij er mee akkoord gaan.
ken wel iemand die heeft dat op onderkant hand.quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:45 schreef p-etr-a het volgende:
Heeft iemand hier een tattoo onder zijn voet?
Ik vraag me namelijk af hoe pijnlijk dat is.
ik was 15 bij eerste tattoo.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:27 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Een tattoo artist mag tatoeeren op personen vanaf 16. Als je tussen de 16 en de 18 bent, dan moeten je ouders een formulier ondertekenen dat zij er mee akkoord gaan.
bij mij deden ze het gewoon voor de tattoo.quote:Op maandag 26 juli 2004 02:26 schreef LifeTap het volgende:
-Is het slim om een dag (of 2) van te voren de plek waar je de tattoo wil al te scheren? Ivm met huidirritaties etc.'
1ste en 2de keer ( bij zelfde tattoo )quote:Op maandag 26 juli 2004 12:54 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
bij mij deden ze het gewoon voor de tattoo.
eerst scheren en dan alles erop. ( plaatje enzo )
Ik ben zelf 2x bij Tattoo Richard op de Voorstreek in Leeuwarden geweest. Hij heeft ook een zaak in Sneek. Zelf ben ik er heel tevreden over, anderen waarvan ik weet dat ze daar geweest zijn ook.quote:Op maandag 26 juli 2004 02:26 schreef LifeTap het volgende:
Nog even een schopje van m'n vraag, waar ik niet echt veel reacties op kreeg, uit het vorige topic:
'Even wat vraagjes van het broertje van m'n vrouw:
-Kent iemand nog een goede tattoowinkel in het noorden (Friesland of evt Groningen)?
-Is het slim om een dag (of 2) van te voren de plek waar je de tattoo wil al te scheren? Ivm met huidirritaties etc.'
Volgens mij scheert iedere tatoeëerder eerst de plek waar de tattoo moet komen. Ten eerste om het voorbeeldje te plakken en de lijnen duidelijk moet zien die hij/zij moet trekken, en ten tweede omdat het makkelijker werkt dunkt me.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 09:18 schreef namecy11 het volgende:
Geschoren is wel mooier, indien je idd een tattoo op bv je kuit hebt laten zetten. Het is echter niet zo dat het "verschrikkelijk" uitziet als je besluit om niet meer te scheren. Geschoren is de tattoo duidelijker en indien je hem goed verzorgt ook beter van kleur.
Ben een meisje, dus tja... Benen scheren is standaard.quote:Op maandag 26 juli 2004 17:42 schreef Fixers het volgende:
Lijkt me dat als je en tattoo op een behaarde plaats zet, zoals een been, dat je daar wel aandacht aan moet besteden. Lijkt me namelijk niet echt mooi als er haar uit een tattoo groeit.
* Mukie denk terug aan een grap in de serie M*A*S*H:
Als jongen heb ik een pin-up op mijn borst laten zetten. Toen mijn borsthaar begon te groeien werd het de 'vrouw-met-de-baard'.
Cool. Ik heb alleen zo'n yingyangding op mijn bovenarm en wil er ook zo'n 'zon' omheen laten zettenquote:Op donderdag 29 juli 2004 11:04 schreef Kamigot het volgende:
[afbeelding]
M'n eerste sinds gisteren![]()
In Bangkok laten doen voor 1100 baht. 2 uurtjes werk
Had beter dit zonnetje kunnen laten zetten :pquote:Op donderdag 29 juli 2004 11:04 schreef Kamigot het volgende:
[afbeelding]
Vind dit een origineel tattoo!quote:Op donderdag 29 juli 2004 17:59 schreef Black_Crow het volgende:
Vanmiddag heb ik een nieuwe tattoo laten zetten.
Het is een voetafdruk van mijn zoon, 1 dag na de geboorte.
[afbeelding]
[afbeelding]
Tattoo Guus in Maastricht is goed !quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:39 schreef Miss_kausalaya het volgende:
in Groningen zit Tattoo Wim aan het zuiderdiep...werkt wel op afspraak..maar schijnt een hele goeie te zijn
Wel met dat voetje maar je bent niet de enige met een voetje van zijn/haar kind op zijn lichaam getattoeerd.quote:Op donderdag 29 juli 2004 18:41 schreef Black_Crow het volgende:
Zodra de zwelling weg is blijven de rimpels en naden van de voetafdruk zichtbaar.
Hij is inderdaad heel appart. Ik weet van deze tattoo dat ik de enige ben die hem heeft.
Haaaaiquote:Op zondag 1 augustus 2004 15:00 schreef HAL9000S het volgende:
Hallo mensen...ben weer een weekje terug in Nederland en ik ga morgen naar m´n tattooshop om een afspraak te maken en voor nieuwe ontwerpen!
Na overleg heb ik besloten om een sleeve te nemen en de rest van mijn arm op te vullen met de traditionele japanse stijl en mijn keltische tattoo wordt lichtelijk aangepast...wat grijstinten, meer detail en dikkere omlijning.
Het is de bedoeling dat mijn onderarm gevuld gaat worden met een kooikarper, water en op mijn gehele schouder gaat een japans masker komen met subtiele keltische invloeden zodat het beter bij mijn andere tattoo past.
Het kindervoetje zal vast vaker voorkomen. Maar ik weet dat ik de enige ban die deze afdruk heeft. En teven heb ik het idee dat er weinig zullen rondlopen die de afdruk van een overleden kind zullen hebben.quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:58 schreef Nuek het volgende:
Wel met dat voetje maar je bent niet de enige met een voetje van zijn/haar kind op zijn lichaam getattoeerd.
Dat geeft echt een heel grote meerwaarde aan je tattoo.quote:Op zondag 1 augustus 2004 21:56 schreef Black_Crow het volgende:
[..]
Het kindervoetje zal vast vaker voorkomen. Maar ik weet dat ik de enige ban die deze afdruk heeft. En teven heb ik het idee dat er weinig zullen rondlopen die de afdruk van een overleden kind zullen hebben.
Mijn zoon is 1 dag oud geworden en dit zie ik als iets dierbaars van hem wat ik bij me draag voor de rest van mijn leven.
Die vind je niet zo maar... Ik heb er zelf een ontworpen en loop al er zo'n 8 jaar mee rond. Niet elke tattoeerder kan klakkeloos op je handen werken en dat kan dus vreselijke eindresultaten geven omdat de huid echt dun is en de inkt gauw onder de huid kan gaan 'bloeden'. Daarnaast verkleurd het behoorlijk snel door de weersomstandigheden en bv. afwaswater.quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:53 schreef Here2Stay het volgende:
ik zit te denken (inmiddels al een jaar ofzo) een tattoo te zetten op m'n linkermiddelvinger. Een ringtattoo dus. Nu ben ik op internet wezen zoeken naar voorbeelden en afbeeldingen, maar sowieso weinig kunnen vinden. Iemand goede links voor me waar ik dit soort specifieke tattoos zeker tegen zal komen?
BVD
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 00:48 schreef RedLine het volgende:
Ben op zoek naar een afbeelding van een Keltisch teken met een driehoek er in verwerkt.
Ik heb hem ooit eens bij iemand gezien, het figuur was een slag gedraaid, met de punt naar beneden.
Deze dus, maar dan met strakkere lijnen.
Ik heb de afgelopen maanden heel google en heel veel flash-sites afgezocht, maar kan het figuur en de betekenis er van niet vinden..
Please help..
Dat is niet waar hoor, ik was 17 en hoefde nergens iets te ondertekenen. Er werd ook niet naar mijn leeftijd gevraagd. Terwijl het een prima tattoo kerel was die hem heeft gezet, heel hygienisch en netjes. Misschien was het omdat ik bij hem thuis was, en niet in een zaak?quote:Op zondag 25 juli 2004 16:27 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Heel veel tattooshops tatoeren daar trouwens niet eens.quote:Op donderdag 22 juli 2004 14:59 schreef Nuek het volgende:
[..]
Het heelt slecht, wordt vaag en slijt er extreem snel af.
Vanaf 16 mag er op je lijfje worden getekend, maar alleen met toestemming van je ouders.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 12:31 schreef the_legend_killer het volgende:
mij is verteld dat je vanaf je 16 geen toestemming meer hoeft van je ouders.
Dank je voor je reactie, al ben ik nog wel wat huiveriger dan hiervoor.. Zal het er morgen nog eens over hebben met een collega, zij heeft haar trouwring laten tatoeren.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 00:23 schreef Nuek het volgende:
[..]
Die vind je niet zo maar... Ik heb er zelf een ontworpen en loop al er zo'n 8 jaar mee rond. Niet elke tattoeerder kan klakkeloos op je handen werken en dat kan dus vreselijke eindresultaten geven omdat de huid echt dun is en de inkt gauw onder de huid kan gaan 'bloeden'. Daarnaast verkleurd het behoorlijk snel door de weersomstandigheden en bv. afwaswater.
Fijne lijntjes of een ingewikkeld motief kun je eigenlijk al wel vergeten. Denk er nog eens over na en probeer een tattoeerder te vinden die het aandurft en die kan aantonen dat hij/zij het kan.
Website links kan ik zo 1,2,3 niet vinden maar voor een leuk designtje ben ik misschien ook nog wel te porren.
dus dan hebben ze het bij mij illigaal gedaan.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:18 schreef Mukie het volgende:
[..]
Vanaf 16 mag er op je lijfje worden getekend, maar alleen met toestemming van je ouders.
Na je 18e mag je doen wat je wilt.
ik ookquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:31 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
dus dan hebben ze het bij mij illigaal gedaan.
Was 15bij eerste tattoo.
bronquote:Angelina Jolie: tijger boven haar bips
Actrice Angelina Jolie heeft wéér een nieuwe tatoeage. Ze vloog naar Thailand om een grote tijger boven haar bips te laten prikken.
Angelina heeft her en der op haar lichaam al zo'n dozijn grote en kleine afbeeldingen en teksten laten graveren. Ze liet deze tattoo zetten om te vieren dat haar het ereburgerschap van Cambodja is aangeboden voor het vele goede werk dat ze voor het land doet.
Jolie, vooral bekend als Lara Croft in de Tomb Raider-serie, koos een brullende tijger. De afbeelding onderaan haar rug is 20 centimeter hoog en 30 centimeter breed. De bekende tattoo-kunstenaar Sompong Kanphai in Bangkok viel de eer te beurt haar onder handen te mogen nemen.
Het is de tweede keer dat Jolie van Kanphai gebruik maakt. Zijn vorige tattoo - een oude Cambodjaanse spreuk om ongeluk te weren - heeft haar veel geluk gebracht, zegt ze, en daarom wilde ze nu weer naar hem toe.
Tijdens de sessie zong Kanphai een oude hymne om de tijger-tatoeage te zegenen en rijkdom en macht aan zijn drager te schenken.
Met de tijger boven haar billen vloog ze vervolgens naar Cambodja, dat ze leerde kennen tijdens opnamen voor de eerste Tomb Raider-film. Maddox, het jongetje dat de 29 jaar oude actrice twee jaar geleden adopteerde, komt ook uit Cambodja. Ze wil een huis bouwen in Cambodja, zodat haar zoon zijn cultuur en achtergrond kan leren kennen.
die is erg mooi zegquote:Op donderdag 29 juli 2004 11:04 schreef Kamigot het volgende:
[afbeelding]
Leuk!!quote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:56 schreef glossy het volgende:
[..]
die is erg mooi zeg
ik vind zelf deze ook erg mooi
Dat lijkt op een vorm van traditioneel tattoeren...erg pijnlijk volgens mij...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:18 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Jammer dat je het resultaat niet kan zien.
quote:quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:38 schreef KingB het volgende:
[..]
Nou mn eerste en nog enige tatoo is een tribal, die ik samen met de artist heb ontworpenen bedekt de zijkant van mn rechterkuit, de tweede wil ik eigenlijk wel laten doorstromen naar mn bovenbeen, dus wel een donkere stijl. ben wel onder de indruk van maori of een andere stammentatoo.
Any suggestions?
quote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:12 schreef Nuek het volgende:
Ik heb eigenlijk geen suggesties. Ik heb geen idee hoe je tribal eruit ziet dus show es off those legs!
Angelinaquote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:18 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Jammer dat je het resultaat niet kan zien.
Even een stukje uit mijn eindwerkstuk van school (vrije school) over tatoeages:quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:25 schreef deliberator het volgende:
waarop moet je eigenlijk letten bij een tatoe shop als je een tatoe wil laten zetten?
iemand tips om te voorkomen dat je er geen spijt van krijgt?
dus niet van dat je een tatoe wil, maar van kwaliteit e.d.
Verder: loop eens een zaak binnen en kijk rond. Vraag of je de behandelkamer mag zien. Ga eens rondvragen bij mensen die al getatoeeerd zijn wat een goeie zaak is.quote:§10 Hygiëne
Als je een tattooshop uitkiest, kijk dan ook goed naar de hygiëne in de zaak. Er zijn namelijk heel wat dingen waar een tatoeëerder op moet letten in zijn shop. Een groot nadeel is dat er geen officiële controle is op tattooshops. Iedereen kan een tattoowinkel beginnen, niemand zal even langskomen om de boel even te controleren. Het is dan ook essentieel dat je informatie vergaard over de tattooshop waar je je wilt laten behandelen.
Er zijn drie manieren waardoor er infecties verspreid kunnen worden: van de klant naar de tatoeëerder, van de tatoeëerder naar de klant en van klant naar klant.
Van de klant naar de tatoeëerder kunnen onder andere hepatitis-B en herpes simplex overgedragen door bijvoorbeeld een wond. Er bestaat ook een kans op infectie als de tatoeëerder zich per ongeluk prikt met het tatoeëermachientje. De kans op daadwerkelijke overbrenging is in dit geval wel erg klein.
Van de tatoeëerder naar de klant kunnen er ook infecties overgedragen worden. Bijvoorbeeld door wondjes aan de vingers van de tatoeëerders.
Van klant naar klant kan er ook besmet worden, maar die kans is nihil als de tatoeëerder zijn zaak gewoon goed schoon houdt.
Er zijn een aantal ongeschreven regels waar de meeste tatoeëerders zich aan houden. Een aantal voorbeelden: de behandelkamer moet schoon zijn, de tatoeëerder draagt tijdens het tatoeëren en tijdens andere handelingen plastic wegwerphandschoenen en de inkt wordt uit de fles in een cupje gegoten, de naald mag niet direct in de inktpot gestoken worden. Ook moet de tatoeëerder voor elke klant nieuwe handschoenen aantrekken en na elke tatoeëerbeurt de naald vervangen. De dingen die gebruikt zijn bij het tatoeëren moeten gereinigd worden en daarna gesteriliseerd in een autoclaaf. De naalden moeten beschermd weggegooid worden. Ook is het aangeraden dat de tatoeëerder zich laat vaccineren voor hepatitis-B.
EN vraag daar of ze aan je tekening willen werkenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 19:19 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Even een stukje uit mijn eindwerkstuk van school (vrije school) over tatoeages:
[..]
Verder: loop eens een zaak binnen en kijk rond. Vraag of je de behandelkamer mag zien. Ga eens rondvragen bij mensen die al getatoeeerd zijn wat een goeie zaak is.
Metallica?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 18:54 schreef Suzziieee het volgende:
Hier nog maar een keer de mijne
http://www.forumparadijs.com/fotomap/tatoosuz.jpg
Moet "strenght" niet "strength" zijn?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:14 schreef deliberator het volgende:
ben trouwens in paint beetje gaan tekenen voor een tatoo.
kan iemand deze ietwat mooier maken?
[afbeelding]
Ziet er netjes uit. Wie heeft de tattoo ontworpen en gezet?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:16 schreef Suzziieee het volgende:
Jaaaaaaaaa.... die hard fan he
Mooie tattoo...and nice legsquote:Op donderdag 5 augustus 2004 00:24 schreef KingB het volgende:
Zo, na de vakantie eindelijk een fototje van mn tatoo:
[afbeelding]
Hier wil dus vanuit verder werken, alleen hoe is nog volledig onduidelijk, een donkere stij spreekt me het meest aan, daarnaast moet t ook met mn lichaam meebewegen. Je ziet het niet helemaal duidelijk, maar de tatoo loopt met de spierlijn van mn kuit mee, en verbreed naar de achterzijde met de bolling v/d kuit mee.
Naar mijn idee is er iets mis met die tattoo...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:22 schreef Untitled het volgende:
[..]
Mooie tattoo...and nice legs
En dat is?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:50 schreef Nuek het volgende:
Naar mijn idee is er iets mis met die tattoo...
Zou ik wel doen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 23:55 schreef TimoBasso het volgende:
[afbeelding]
Sinds dinsdag mijn nieuwe aanwinst
*trouwens nog een vraagje : ik kan hem sinds morgen insmeren met ongeparfumeerde bodylotion ,maar moet dat nou echt ongeparfumeerde lotion zijn?
Niet strak genoeg ingekleurd. De plaatsing vind ik zelf nogal vaag en te klein maar vooral dat het niet strak gestoken is zou mij enorm gaan irriteren.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 23:19 schreef Untitled het volgende:
[..]
En dat is?
Houdt het bij natuurlijke producten als uierzalf of vaseline. Dat heelt echt het best en mooiste en irriteerd het minst.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 23:55 schreef TimoBasso het volgende:
[afbeelding]
Sinds dinsdag mijn nieuwe aanwinst
*trouwens nog een vraagje : ik kan hem sinds morgen insmeren met ongeparfumeerde bodylotion ,maar moet dat nou echt ongeparfumeerde lotion zijn?
Hij wilt hem vanuit daaruit toch uitbreiden geloof ik.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 00:47 schreef Nuek het volgende:
Niet strak genoeg ingekleurd. De plaatsing vind ik zelf nogal vaag en te klein maar vooral dat het niet strak gestoken is zou mij enorm gaan irriteren.
Over smaak valt altijd te twisten. Het plaatje wat je hier laat zien heeft 100x meer balans dat hetgeen die jongen op zijn been heeft staan (en het staat er retestrak op).quote:
als je kijkt naar de muur achter "het been" dan zou het ook aan de kwaliteit vande foto kunnen liggen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 00:47 schreef Nuek het volgende:
[..]
Niet strak genoeg ingekleurd.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:24 schreef manny het volgende:
[..]
als je kijkt naar de muur achter "het been" dan zou het ook aan de kwaliteit vande foto kunnen liggen.
ga nou nietquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:28 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ja en de kreukels in zijn broek zijn ook nep.
Ik waag er geld op te wedden dat een detailfoto het nog erger maakt. Aan KingB om deze hier te posten.
strength is het idd, foutjequote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:20 schreef Zorro. het volgende:
[..]
Moet "strenght" niet "strength" zijn?
ik ook verjaardag kado.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:09 schreef moussy het volgende:
[..]
ik ook![]()
Maar mijn moeder was mee, ik kreeg hem kado voor mijn verjaardag
quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:07 schreef Here2Stay het volgende:
Zat vandaag voor m'n werk eens de kranten door te lezen (jaja waar je niet allemaal betaald voor krijgt tegenwoordig..) en kwam allerlei artikelen tegen uit de Gelderlander geloof ik.. waaruit bleek dat de helft van de mensen met een tatoeage er spijt van kreeg op den duur en de veel tattoo's verwijderd werden om de kansen op de arbeidsmarkt te vergroten..
Het grote spijtpercentage werd op de relatief jonge leeftijd gegooid waarop mensen een tattoo laten zetten.
Just ter info..
Ja wat nou? Het gaat toch over tattoo's, dat het nou niet het positiefste bericht ter wereld is boeit toch niet? Zit vast een mooi discussiepuntje in..quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:18 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
![]()
Ik neem aan dat deze groep mensen meelopen met trends en daardoor hun keuze door laten beinvloeden. Echte tattoofreaks willen er alleen maar meer of zitten al vol.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:07 schreef Here2Stay het volgende:
Zat vandaag voor m'n werk eens de kranten door te lezen (jaja waar je niet allemaal betaald voor krijgt tegenwoordig..) en kwam allerlei artikelen tegen uit de Gelderlander geloof ik.. waaruit bleek dat de helft van de mensen met een tatoeage er spijt van kreeg op den duur en de veel tattoo's verwijderd werden om de kansen op de arbeidsmarkt te vergroten..
Het grote spijtpercentage werd op de relatief jonge leeftijd gegooid waarop mensen een tattoo laten zetten.
Just ter info..
Tja, als je op je 14e wat laat zetten, kun je spijt krijgen ja.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:27 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ja wat nou? Het gaat toch over tattoo's, dat het nou niet het positiefste bericht ter wereld is boeit toch niet? Zit vast een mooi discussiepuntje in..
quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:28 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik neem aan dat deze groep mensen meelopen met trends en daardoor hun keuze door laten beinvloeden. Echte tattoofreaks willen er alleen maar meer of zitten al vol.
Volgens mij kun je altijd spijt krijgen, je hebt geen flauw idee wat er op je pad komt. Het is maar of je dát er voorover hebtquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:30 schreef Untitled het volgende:
[..]
Tja, als je op je 14e wat laat zetten, kun je spijt krijgen ja.
Wat Nuek al zegt; echte liefhebbers willen alleen maar meer.
Naah, op een bepaald moment heb je het geaccepteerd en hoort het bij je lichaam. Ik kan me niet voorstellen dat ik er ooit spijt van krijg.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Volgens mij kun je altijd spijt krijgen, je hebt geen flauw idee wat er op je pad komt. Het is maar of je dát er voorover hebt![]()
Zou echt iedereen dat kunnen, zonder spijt? Accepteren is één (als je geen geld voor een laserbehandeling hebt, dan moet je wel), spijt is twee.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:54 schreef Nuek het volgende:
[..]
Naah, op een bepaald moment heb je het geaccepteerd en hoort het bij je lichaam.
Volgens mij is het van te voren moeilijk te beslissen of je er wel écht goed over hebt nagedacht.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:35 schreef HAL9000S het volgende:
Op een gegeven moment kies je dr gewoon voor, als je dan nog spijt krijgt is het gewoon je eigen schuld en heb je er niet goed genoeg over nagedacht.
Mischien vind jij dat, maar ik heb echt wel goed nagedacht over de tatoeages die ik heb laten zetten.quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:02 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Volgens mij is het van te voren moeilijk te beslissen of je er wel écht goed over hebt nagedacht.
Gelukkig maarquote:Op maandag 9 augustus 2004 19:12 schreef Tazman01 het volgende:
mooie tatoo's allemaal
Maar volgens mij ben ik nog de enige met een tatoo van de tazmanian devil
Zo bedoelde ik het niet helemaal... Je zal er vast ernorm hard over hebben nagedacht, daar ging het mij ook niet om. Maar wanneer weet je dat je genoeg hebt nagedacht? Als je van te voren hebt besloten dat wat er ook gebeurd, je tat het belangrijkste is en je nooit spijt zult krijgen, of pas achteraf als je echt in een situatie komt waar je spijt zou kunnen krijgen van een tat en je dat dus niet krijgt. Wanneer heb je goed genoeg gedacht, waar zit de grens? Jij weet uit ervaring misschien wel wanneer een beslissing juist is op dit gebied, ik zou het niet weten.quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:15 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Mischien vind jij dat, maar ik heb echt wel goed nagedacht over de tatoeages die ik heb laten zetten.
En dan nog, kun je heel veel tattoos bedekken.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:07 schreef Here2Stay het volgende:
...waaruit bleek dat de helft van de mensen met een tatoeage er spijt van kreeg op den duur en de veel tattoo's verwijderd werden om de kansen op de arbeidsmarkt te vergroten..
* Gomorrah meldt zich!! ben weer druk bezig met een volgend ontwerp en de koi zou daar weleens onderdeel vanuit kunnen maken!!quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:31 schreef Nuek het volgende:
Nieuwe tekeningen van koikarpers. Heeft iemand er belang bij?
Het feit dat het een paar jaar terug mode was om tattoo's te laten zetten heeft daar uiteraard niets mee te makenquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:07 schreef Here2Stay het volgende:
Volgens mij krijgen de meeste mensen spijt van het ontwerp, en niet van het feit dat ze een tattoo hebben.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:07 schreef Here2Stay het volgende:
Just ter info..
quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:28 schreef Nuek het volgende:
[..]
Echte tattoofreaks willen er alleen maar meer of zitten al vol.
in het begin vond ik het raar bij eerste tattooquote:Op maandag 9 augustus 2004 18:54 schreef Nuek het volgende:
[..]
Naah, op een bepaald moment heb je het geaccepteerd en hoort het bij je lichaam. Ik kan me niet voorstellen dat ik er ooit spijt van krijg.
De enige spijt bij mij kan nog komen maar dan zal het gaan over dat ik het eerder had moeten doen
je had gelijk.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:43 schreef manny het volgende:
[..]
Laat KingB die post maar doen, mischien heb je gelijk.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:56 schreef manny het volgende:
[..]
je had gelijk.![]()
Het lijkt een beetje (maar ik kan het niet zo heel goed zien) dat dit aan de tattoeerder heeft gelegen. Het ziet er zo uit alsof er in vlakjes is ingekleurd en dat het hier en daar niet diep genoeg is geweest.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 20:33 schreef KingB het volgende:
@Untitled; Bedankt voor je compliment!Ik ben er ook zeker tevreden over! Er is inderdaad maar één ding wat moet gebeuren,
dat is wat Nuek ook al zei; het inkleuren is niet wat het zou moeten zijn, wat nogal lelijke lichte plekjes heeft achtergelaten. Maar daar gaat absoluut nog verandering in komen.
De tatoo is gezet bij tatoo Jan in Rotterdam. Ik heb me wel aan de adviezen van de shop gehouden qua verzorging, en de eerste driekwart jaar heeft mn been amper zon gezien. Ik heb m namelijk in September laten zetten.
Kan dit aan de artist zelf hebben gelegen, of is mijn huid ook een boosdoener?
Tja, één van mijn tattoo's begint ook vlekjes te vertonen, maar dat is nu na jaren en ook aardig wat zon, dus begint het tijd te worden om hem bij te laten kleuren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 20:33 schreef KingB het volgende:
@Untitled; Bedankt voor je compliment!Ik ben er ook zeker tevreden over! Er is inderdaad maar één ding wat moet gebeuren,
dat is wat Nuek ook al zei; het inkleuren is niet wat het zou moeten zijn, wat nogal lelijke lichte plekjes heeft achtergelaten. Maar daar gaat absoluut nog verandering in komen.
De tatoo is gezet bij tatoo Jan in Rotterdam. Ik heb me wel aan de adviezen van de shop gehouden qua verzorging, en de eerste driekwart jaar heeft mn been amper zon gezien. Ik heb m namelijk in September laten zetten.
Kan dit aan de artist zelf hebben gelegen, of is mijn huid ook een boosdoener?
Je kunt de eerste weken met je nieuwe tattoo niet zwemmen en in de zon, omdat de tattoo dan nog genezen moet. Dus daar moet je wel rekening mee houden.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 01:00 schreef iebie het volgende:
ik wil al best een poosje een tattoo, maar ik wil er 2 of 3 en ik weet niet welke ik eerst wil zetten. Verder heb ik gehoord dat je het beter niet in de zomer kan doen ivm zon, chloorwater enzo. Ik weet niet of iemand adviezen heeft over dit?
nog een poging dan maar...quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:31 schreef Nuek het volgende:
Hai. Ik heb je een paar dagen terug gemaild...quote:Op woensdag 11 augustus 2004 08:58 schreef Gomorrah het volgende:
[..]
nog een poging dan maar...![]()
Ik zou ze graag eens willen zien...
mail of msn maarquote:Op woensdag 11 augustus 2004 09:13 schreef blindfolt het volgende:
Neuk is het mogelijk om je tekeningen van de Koi's hier te plaatsen of een link er na? Ik heb er zelf twee op mijn arm en ben erg nieuwsgierig naar jou design. Of anders mailen?
je hebt mail!! waarschijnlijk werkt dit mail-adres beter!!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 09:27 schreef Nuek het volgende:
[..]
mail of msn maar
Je hebt mail!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 23:08 schreef Nuek het volgende:
Het lijkt een beetje (maar ik kan het niet zo heel goed zien) dat dit aan de tattoeerder heeft gelegen. Het ziet er zo uit alsof er in vlakjes is ingekleurd en dat het hier en daar niet diep genoeg is geweest.
Ik kan er geen mooier verhaal van maken. Ik kan het nog gaan hebben over genezingsproces en blabla vervellen etc... maar dat is hier helemaal niet van toepassing. Dan zouden de lijnen het ook moeten hebben en bij jou is het duidelijk allemaal binnen de lijntjes niet netjes.
Over het design zal ik het niet hebbenIk zou graag een betere foto in mijn emailbox ontvangen om dat eens wat beter te bekijken.
(Volgens mij heb je garantie mits je binnen een bepaalde periode teruggaat (6-8 weken ofzo). Dit om oneffenheden weg te werken. Dan kleuren de nieuw gekleurde vlakken nog aardig bij het oude aan. Ik vrees dat je nu alleen mooi resultaat krijgt als je de hele tattoo opnieuw laat inkleuren.)
Yeps.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:55 schreef HAL9000S het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk een leuk tattoo-blad om lid van te worden??
Ik ken iemand met een PSV tattoo.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 15:44 schreef Bananenman het volgende:
Jullie verklaren me vast voor gek
Maar ik denk dat ik volgend jaar een Ajax tattoo laat zetten. En wel het oude Ajax logo (dat nieuwe logo is zo). Plaatje:
[afbeelding]
Waarom? Ik vind het een ontzettend mooi logo en Ajax betekent gewoon veel voor me. Heel veel. Ik weet ook zeker dat ik er nooit spijt van zal krijgen. Sommige mensen zeggen wel wat van 'ja merken of logo's krijg je spijt van' maar zo denk ik er niet over, ik weet zeker dat ik hier nooit spijt van krijg omdat Ajax veel voor me betekent. Zo'n Tribal tattoo of iets vind ik wel mooi maar ik heb er niks mee, het betekent niks voor me.
zeg kan je even optiefen met je racistische Kutopmerking?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:14 schreef F1908 het volgende:
[..]
*********. !
Negatief commentaar neem ik aan?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:06 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik ken iemand met een PSV tattoo.
En ik kan je zeggen dat hij commentaar van iedereen krijgt.
joa vooral negatief.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:14 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Negatief commentaar neem ik aan?Ik weet ook al waar ik hem wil en da's niet bepaald een plaats waar je hem meteen ziet. Alleen als ik m'n shirt uitheb zou je hem dan zien, want ik wil hem op m'n borst. Schuin onder m'n sleutelbeen, schuin boven m'n tepel. Op die grootte van het plaatje ook
Zou je ze mij misschien kunnen mailen (adres zie profiel)?quote:Op maandag 9 augustus 2004 19:31 schreef Nuek het volgende:
Dat was ook bittere ellende. Een benauwde tent met slechts een handvol tatoueerders. En het grootste deel daarvan was ook nog eens matig.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:03 schreef Nuek het volgende:
We hebben het nog niet gehad over de tattooconventie van Weert afgelopen weekend.
Ik was er niet bij. De meneer die dit schreef wel:
http://tinyurl.com/6b2un
http://www.tattooconventie-weert.com/index1.htm
draak was nog niet af op foto.quote:
Of je edit je eerste postquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:34 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
draak was nog niet af op foto.
Ik heb nog geen foto waar die af op staat.
Draak is gedeeltelijk uit de hand getekent![]()
tattoo Guus in Maastrichtquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:08 schreef Nuek het volgende:
[..]
Of je edit je eerste post![]()
Wie heeft ze gezet? Ziet er prima uit. Alleen jammer van dat wit in die draak.
Ok, daar heb ik niets van terugquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 03:20 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
En dat wit moet het is een zwart witte draak![]()
Goed ideequote:Op donderdag 12 augustus 2004 15:44 schreef Bananenman het volgende:
Jullie verklaren me vast voor gek :')
Maar ik denk dat ik volgend jaar een Ajax tattoo laat zetten. En wel het oude Ajax logo (dat nieuwe logo is zo).
O wauwquote:Op zondag 15 augustus 2004 16:08 schreef Nuek het volgende:
http://www.fr0glet.org/pix/humor/SNL_TattooRemover.wmv
Om effe te lachen
Foto van de eerste sessie op mijn rug (coverup oude tattoo):
[afbeelding]
Tnx. Ben zelf ook al erg tevredenquote:Op zondag 15 augustus 2004 20:09 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
O wauwHij is nu al mooi
Ziet er strak uit, Nuek...erg mooi... Hoe lang is ie er nou mee bezig geweest?quote:Op zondag 15 augustus 2004 16:08 schreef Nuek het volgende:
http://www.fr0glet.org/pix/humor/SNL_TattooRemover.wmv
Om effe te lachen
Foto van de eerste sessie op mijn rug (coverup oude tattoo):
[afbeelding]
Ruim 2 uurquote:Op zondag 15 augustus 2004 21:34 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ziet er strak uit, Nuek...erg mooi... Hoe lang is ie er nou mee bezig geweest?
Buiten het feit dat bovenarmen in de loop der jaren wel eens willen gaan blubberen (wees gerust, die van mij ook hoor) vind ik het zelf niet zo'n prima plek omdat je bij sommige werkgevers in ieder geval nooit mouwloos gekleed zal kunnen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 15:32 schreef Qwea het volgende:
oke, die andere van mij kan dichtIk vroeg me dus af of een kleine tattoo op de bovenarm van een vrouw ( mij dus) lijkt
Hai Kamigot,quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:23 schreef Kamigot het volgende:
Ik heb een probleempje met een tattoo die ik meer dan 2 weken geleden heb laten zetten. In het begin zag alles er strak uit, goed genezen etc. Maar nu sinds 2 dagen zwelt hij op en begint te jeuken. Is dit een allergische reactie tegen de inkt ? en wat kan ik er eventueel tegen doen ?
Ah ja.. Dat zijn de oudste tattoos ooit gevonden op lichamen van jagers in de Alpen ofzo.... Heel sierlijkquote:Op maandag 16 augustus 2004 18:05 schreef Aschkael het volgende:
[afbeelding]
...nog steeds aan het nadenken over een eventuele volgende tattoo. Zoiets als dit vind ik erg mooi...denk nog even verder.
Dat is gelukkig bij mannen een wat minder groot probleem, weinig werkgevers stellen het überhaupt al op prijs als we mouwloos rondlopen, blubberend of nietquote:Op maandag 16 augustus 2004 15:58 schreef kleinmeiske het volgende:
Buiten het feit dat bovenarmen in de loop der jaren wel eens willen gaan blubberen (wees gerust, die van mij ook hoor) vind ik het zelf niet zo'n prima plek omdat je bij sommige werkgevers in ieder geval nooit mouwloos gekleed zal kunnen.
Ik stel mouwloze heren zeer op prijs bij mij op het bedrijf. Maar dat zijn dan ook allemaal mouwloze spierballenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is gelukkig bij mannen een wat minder groot probleem, weinig werkgevers stellen het überhaupt al op prijs als we mouwloos rondlopen, blubberend of niet.
quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:05 schreef Aschkael het volgende:
[afbeelding]
...nog steeds aan het nadenken over een eventuele volgende tattoo. Zoiets als dit vind ik erg mooi...denk nog even verder.
Ik heb daar wel foto's van...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:33 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
[..]
Er is nog zo'n lijk gevonden met dergelijke tats, maar daar zijn nergens foto's of tekeningen van te vinden, maar ik blijf zoeken. Ook kan je eens kijken naar verder scytische kunst, daar zitten ook een hoop ideeën in, want die stroming is vrij strak in consistentie.
Tof!
schitterend!quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:05 schreef Aschkael het volgende:
[afbeelding]
Tattoo Mania in Apeldoorn is heel erg goed! M'n broer heeft daar ook z'n tattoo laten zetten. Heeft er zelfs een prijs mee gewonnen....quote:Op donderdag 29 juli 2004 23:39 schreef Kore het volgende:
Ik zoek nog een mooi plaatje van een wasbeertje voor een tweede tatoo....heb nog niet gevonden waar ik naar zocht helaas....
Wat zit hier in apeldoorn trouwens qua tatoeëerder?
Uhmmm...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:17 schreef BettyB het volgende:
Ikzelf heb nu 3 tattoo's
M'n laatste is eigenlijk ook wel m'n favoriet, Vorig jaar laten zetten door een Maori. Hij is echt super (al zeg ik het zelf ) Het is een traditionele Ta Moko en hij zit op de wreef van m'n voet.![]()
Ah, da's wel een cutiequote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:45 schreef BettyB het volgende:
[[url=http://www.tweakers.net/ext/f/39380/thumb.jpg]afbeelding][/url]
Hierbij dan!
Oja, de betekenis staat ook bij: Betekenis van jouw tattoo"
best vetquote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:45 schreef BettyB het volgende:
[[url=http://www.tweakers.net/ext/f/39380/thumb.jpg]afbeelding][/url]
Hierbij dan!
Oja, de betekenis staat ook bij: Betekenis van jouw tattoo"
Wie gaat je tattoeren? En in welk tijdsbestek wil je het gaan doen? 2 Maand?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:41 schreef HAL9000S het volgende:
Mooi, al m'n ontwerpen zijn klaar en ik zit morgen om 11.00 in de tattooshop voor m'n eerste sessieIk heb nu 4 afspraken staan voor de komende maand, het gaat naar schatting 16 uur duren voor de hele sleeve af is..
* HAL9000S heeft er zin in
Rotterdam Tattooconventiequote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:07 schreef HAL9000S het volgende:
Skin-a-matik te Nijmegen gaat me tattoeren, bij dezelfde gast waar ik m'n meeste andere tatoeages heb laten zetten. Ik heb nu 4 afspraken a 3 uur staan voor de komende 4 weken, hij begint met de koi op m'n onderarm, een week later begint ie aan m'n bovenarm, week later weer onderarm etc. Over een klein maandje heb ik dus zo'n 12 uur eropzitten, dan staan alle outlines er waarschijnlijk op en hij schatte nog zo'n 4 uur nodig te hebben voor het inschaduwen etc.
wat bedoel je zondag??
Eeeh... Wat voor tattoo heb je gezet? Een tribal? Of een met kleur? En waar?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:27 schreef Qwea het volgende:
Ik heb een probleemIk heb maandag een tattoo laten zetten.En volgens mij werdt die eer gisteren als witjes.Dus ik dat wijf gebelt die hem gezet heeft "Ja dat kan.Kom de 31ste maar langs,Kleuren we hem opnieuw in" Naja, oke.Wtf weet ik ervan.Dus ik smeer net mn tattoo in met uierzalf, wat blijkt nou, de inkt kun je zo van mn tattoo vegen
Dus ik naar mn zus, vragen of het normaal is ( zij heeft ook 1 ) Nah, zij vondt het dus niet normaal. Dus ik die doos bellen, neemt ze niet op.Dus ik naar dr huis.Is ze niet thuis. En nu?
Heeft dit grote gevolgen voor mn tattoo? Ik bedoel.Opnieuw inkleuren, oke.Als ik meer geen fucking littekens krijg. En hij jeukt en tintelt ook
I'm very pissed right now!![]()
Mijn tattoo bladert afquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:27 schreef Qwea het volgende:
Ik heb een probleemIk heb maandag een tattoo laten zetten.En volgens mij werdt die eer gisteren als witjes.Dus ik dat wijf gebelt die hem gezet heeft "Ja dat kan.Kom de 31ste maar langs,Kleuren we hem opnieuw in" Naja, oke.Wtf weet ik ervan.Dus ik smeer net mn tattoo in met uierzalf, wat blijkt nou, de inkt kun je zo van mn tattoo vegen
Dus ik naar mn zus, vragen of het normaal is ( zij heeft ook 1 ) Nah, zij vondt het dus niet normaal. Dus ik die doos bellen, neemt ze niet op.Dus ik naar dr huis.Is ze niet thuis. En nu?
Heeft dit grote gevolgen voor mn tattoo? Ik bedoel.Opnieuw inkleuren, oke.Als ik meer geen fucking littekens krijg. En hij jeukt en tintelt ook
I'm very pissed right now!![]()
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:58 schreef Nuek het volgende:
[..]
Eeeh... Wat voor tattoo heb je gezet? Een tribal? Of een met kleur? En waar?
De bovenste laag van je huid is eerst ook gekleurd uiteraard en die kleur gaat er dus af omdat je gaat vervellen. Dat gaat in stadia. Eerst zacht vervellen en daarna kan het nogmaals vervellen. Nieuwe huid is ook strak en het helen van je tattoo veroorzaakt jeuk.
Je krijgt nu dus een extra filmpje huid over je tattoo heen. Dit betekent dat jouw huid je tattoo heeft ingekapseld en dat het dus blijvend is. Hierdoor wordt het dus ietsje waziger (misschien bedoel jij dat met wit?)
Opnieuw inkleuren is niet erg en heeft ook geen gevolgen (mits je het binnen een bepaald tijdsbestek doet). Ik snap niet waar je je druk over maakt. Wacht eerst maar af hoe het lijkt na 2 weken als het helemaal geheeld is. Verzorg je tattoo gewoon goed en relax maar een beetje!
Anders mail je me effe een fotootje, ik wil best even kijken.
Succes en relax. Ik denk dat het meevalt.
Goh... zitten we op 1 lijn of zitten we op 1 lijn ?quote:Btw als je nu met alleen water ff alle bloed etc draf spoelt.
Met een schone! handdoek even zacht dept en dan ff een foto ervan maakt, kunnen we ook zien waar het over gaat.
Ik zou geen geparfmueerde gebruiken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 01:39 schreef HAL9000S het volgende:
Verdomme, ik heb net m'n tatoeage laten zetten (morgen foto's) alles schoon/drooggemaakt wil ik hem insmeren heb ik GVD alleen geparfumeerde uiercreme in huisWat is nou het beste? Met niks insmeren tot morgen of toch voor de geparfurmeerde creme gaan??
*spannend*quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 01:47 schreef HAL9000S het volgende:
Oke dan, dan wacht ik tot morgen met insmerenVolgende week donderdag heb ik m'n 2e sessie trouwens.
Ik ben ook zeer benieuwd. Kun je niet een weblogje maken met fotootjes hoe het zich ontwikkeld?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 01:47 schreef HAL9000S het volgende:
Oke dan, dan wacht ik tot morgen met insmerenVolgende week donderdag heb ik m'n 2e sessie trouwens.
Had je geen boter ofzo in huis?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 01:39 schreef HAL9000S het volgende:
Verdomme, ik heb net m'n tatoeage laten zetten (morgen foto's) alles schoon/drooggemaakt wil ik hem insmeren heb ik GVD alleen geparfumeerde uiercreme in huisWat is nou het beste? Met niks insmeren tot morgen of toch voor de geparfurmeerde creme gaan??
Ik heb de link bekeken. Niet veel nuttige info behalve de foto van de tattoo. 'Iemand' had zich beter kunnen inlichten voor moord en brand te gaan schreeuwen. Zoals ik al verwachtte betreft het een tribal en tribals kunnen witte of kale plekjes vertonen vlak na het genezen. Dit trekt meestal wel bij. Dit had je kunnen weten als je wat meer geinteresseerd was in je 'tattoo'.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 01:01 schreef Mukie het volgende:
[..]
Mijn tattoo bladert af
Ff linkje naar aparte topic geplaatst voor extra info (deze is btw gesloten)
Ik heb hem ruim een week ingepakt gehouden met folie en flink vet gehouden met calandulan van vsm.Ik heb geen korstjes gehad en geen jeuk.De tatooshop hanteert 3 dagen op deze manier..maar omdat ik slecht genees en snel littekenweefsel krijg heb ik het zo gedaan.perfect genezen en geen problemen..terwijl ik daar wel een klein beetje huiverig voor was.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 01:46 schreef Mukie het volgende:
[..]
Ik zou geen geparfmueerde gebruiken.
De eerste avond laat ik het meteen insmeren na het zetten.
Daarna folie eromheen (kleine 3 uur).
Folie eraf en alleen met water lichtjes afspoelen.
Deppen met een schone! handdoek.
Schoon t-shirt aan, als het je bovenlijf betreft (dan komen je lakens niet onder het bloed te zitten.
Dan laat ik het 's nachts drogen/inttrekken/helen/luchten (hoe je het maar net wilt noemen).
Dag erna, zachtjes afspoelen (t-shirt moet ws weken)
1e keer insmeren klaar
Maar er zijn veel verschillende manieren.
Een vriend van me "schroeit" het direct na het zetten dicht door er een hete handdoek op te drukken.
hmmm, op zich wel een leuk idee maar daar ben ik te lui voor :') Ik wilde net foto's maken maar de batterijen van m'n toestel waren opquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 09:43 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik ben ook zeer benieuwd. Kun je niet een weblogje maken met fotootjes hoe het zich ontwikkeld?
Nee dus heb ik maar voor cola gekozenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 09:45 schreef Nuek het volgende:
[..]
Had je geen boter ofzo in huis?![]()
Respectquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:45 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Vanmiddag om 13.00 heb ik de volgende tattoo op m'n bovenarm laten zetten. Het duurde zo'n 2,5 uur eer 'ie klaar was. En godver, hij's echt de moeite waard. Klasseding!
[afbeelding]
Ziet er lief uit. Is het een eigen ontwerp? Wie heeft de tat gezet?quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:45 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Vanmiddag om 13.00 heb ik de volgende tattoo op m'n bovenarm laten zetten. Het duurde zo'n 2,5 uur eer 'ie klaar was. En godver, hij's echt de moeite waard. Klasseding!
[afbeelding]
Gigerstyle idee...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 23:55 schreef pAin het volgende:
Ik heb al een beetje zitten te piekeren wat het zal gaan worden volgende zomer en ik denk dat ik er uit ben:
[afbeelding]
Iets als dit, ik wil het alleen nog ietsje meer real life hebben, dus proberen mijn eigen spieren en botten na te bootsen.
Ziet er anders al verdomd goed uitquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:51 schreef HAL9000S het volgende:
Een erg crappy foto van het resultaat van m'n eerste sessie, japanse demonengezicht op m'n bovenarm/schouder. Niemand was in de buurt om een foto te maken dus moest ik het noodgedwongen zelf doen in de spiegel. Links en rechts van het hoofd lopen bloemen, die worden over 2 weken ingekleurd.
[afbeelding]
Gezellig. Heel andere sfeer als in mei in Amsterdam. Indrukwekkende maar kleine autoshow buiten en binnen was het druk en warm. Er waren goeie artiesten en de accomodatie was donker maar ok.quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:57 schreef HAL9000S het volgende:
Nee andere arm blijft vrij........denk ik...
Hoe was Rotterdam??
Wow, vetquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:51 schreef HAL9000S het volgende:
Een erg crappy foto van het resultaat van m'n eerste sessie, japanse demonengezicht op m'n bovenarm/schouder. Niemand was in de buurt om een foto te maken dus moest ik het noodgedwongen zelf doen in de spiegel. Links en rechts van het hoofd lopen bloemen, die worden over 2 weken ingekleurd.
[afbeelding]
Thanxquote:Op zondag 22 augustus 2004 20:08 schreef pAin het volgende:
[..]
Wow, vet
Gaaf!quote:Op zondag 22 augustus 2004 19:51 schreef HAL9000S het volgende:
[afbeelding]
Dat is nou juist wat ik wil. Je ziet al genoeg mensen met chinese designs rond lopen (sorryquote:Op zondag 22 augustus 2004 20:14 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
ThanxLeuk dat je voor biomechanick kiest, een mooie maar ook erg resolute stijl die je niet veel ziet.
Ik had het idee dat de artiest elke keer z'n 'pen' schuin naar boven haalde. Niet dat ik het zo'n apart gevoel vond, maar meer dat het duidelijk voelbaar was. Zeker bij die getatoeerde veertjes van me.quote:Op zondag 22 augustus 2004 20:10 schreef HAL9000S het volgende:
Nog bijzondere artiesten gezien, die echt boven de rest uitstaken??
Wat is dat 'inschaduwen' een apart gevoel trouwens...weer heel anders dan lijnen trekken/inkleuren.
Ik kan het daarmee absoluut eens zijn. Op de conventies zie je tegenwoordig enorm veel old/new school en japans. Biomechanic zie je minder (daar moet je ook echt van houden aangezien het bijna agressief over vergeleken met een roosje en een zeilbootjequote:Op zondag 22 augustus 2004 20:27 schreef pAin het volgende:
[..]
Dat is nou juist wat ik wil. Je ziet al genoeg mensen met chinese designs rond lopen (sorry). Wel een mooie stijl opzich, maar imho al redelijk uitgemolken.
Daarbij ben ik toch wel geinteresseerd in het menselijk wezen en de daarbij horende techniek (zowiezo techniek)
Je hebt voor een groot deel wel gelijk over dat iets is uitgemolken. Ik bedoel alleen te zeggen: veel mensen zullen niet direct een keuze maken voor biomechanic, maar sneller voor iets uit de chinese kunst / tekens, aangezien dat wat toegankelijker is dan bijvoorbeeld biomechanic. Ik wil orgineel blijven in mijn ideeen en toevallig trekt dit me wel. Ik zeg hiermee niet dat mensen met chineses tat's of mensen die er nog eentje willen laten zetten onorigineel zijn, maar je begrijpt denk ik wel een beetje wat ik bedoel.quote:Op zondag 22 augustus 2004 20:51 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik kan het daarmee absoluut eens zijn. Op de conventies zie je tegenwoordig enorm veel old/new school en japans. Biomechanic zie je minder (daar moet je ook echt van houden aangezien het bijna agressief over vergeleken met een roosje en een zeilbootje). Maar of het biomechanic te noemen is wat jij wilt is te betwisten... En om iets niet te kiezen omdat het al uitgemolken is ook.
Inschaduwen is lekkerquote:Op zondag 22 augustus 2004 20:10 schreef HAL9000S het volgende:
Nog bijzondere artiesten gezien, die echt boven de rest uitstaken??
Wat is dat 'inschaduwen' een apart gevoel trouwens...weer heel anders dan lijnen trekken/inkleuren.
Liever Japans dan een tribal op je onderrug...quote:Op zondag 22 augustus 2004 20:56 schreef pAin het volgende:
[..]
Je hebt voor een groot deel wel gelijk over dat iets is uitgemolken. Ik bedoel alleen te zeggen: veel mensen zullen niet direct een keuze maken voor biomechanic, maar sneller voor iets uit de chinese kunst / tekens, aangezien dat wat toegankelijker is dan bijvoorbeeld biomechanic. Ik wil orgineel blijven in mijn ideeen en toevallig trekt dit me wel. Ik zeg hiermee niet dat mensen met chineses tat's of mensen die er nog eentje willen laten zetten onorigineel zijn, maar je begrijpt denk ik wel een beetje wat ik bedoel.
En wat ik had gepost is meer een voorbeeld plaatje, het lijkt wel biomechanic, vooral met die slangen die er aan de linkerkant uitsteken en er eigenlijk door heen geregen zijn.
Ja bedankt he?!quote:Op zondag 22 augustus 2004 21:09 schreef Nuek het volgende:
[..]
Liever Japans dan een tribal op je onderrug...
quote:Op zondag 22 augustus 2004 21:23 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Ja bedankt he?!
tuurlijk zijn we vriendjesquote:Op zondag 22 augustus 2004 21:28 schreef Nuek het volgende:
[..]
Graag gedaan.
Vriendjes?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(dat krijg je ervan als je niet komt!)
Paul Boothquote:Op zondag 22 augustus 2004 16:12 schreef Mukie het volgende:
[..]
Gigerstyle idee...
Wauw
Wie was daar ook alweer super goed in?
Doom, Doop, damn ik ben zn naam kwijt.
Die super goeie uit Amerika.
Zou je ze willen mailen? Pretty please?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:50 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik heb daar wel foto's van...
Dat heb je goed begrepenquote:Op zondag 22 augustus 2004 21:09 schreef Nuek het volgende:
[..]
Liever Japans dan een tribal op je onderrug...
Ik meende dat je het trouwens eerder had over spieren e.d. Alles wat je onder je huid hebt in je huid steken. Of heb ik dat nou verkeerd begrepen?
Niet digitaal maar in boeken...quote:Op maandag 23 augustus 2004 09:56 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
[..]
Zou je ze willen mailen? Pretty please?
quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:27 schreef _Vixion_ het volgende:
*Kon een open versie van de Grote Tattoo Thread niet vinden*
Ik ben al een maand of 3 van plan een tattoo te laten zetten, omdat ik a.s. donderdag 18 word, en het ook als een soort van ding voor het 'volwassen worden' wil hebben, heb ik al een tijd geleden mijn keuze gemaakt.
Het is een tekenreeks van 4 karakters in het Hiragana (Chinees) en heeft een hele mooie betekenis (zelf opgezocht, na gevraagt, onderzocht).
Toch zit ik met een probleem, namelijk het volgende;
Als ik ergens een wondje heb, en er komt bloed uit, proef ik de smaak van bloed in mijn mond. Dit is ook het geval, als ik een wondje heb, en ik reinig het met dethol, dan proef ik de dethol in mijn mond. Nu ben ik 'bang' dat ik de 'smaak' van inkt in mijn mond proef, als ik getattooeerd word, er word toch een soort van wond gecreeerd.
Daarnaast, ook jullie mening over;
Is het wel zo slim op de eerste tattoo, die je laat zetten, direct midden op de rug te doen. Ik wil namelijk de tattoo, midden om mijn rug hebben, direct op de ruggengraat. Maar omdat ik toch weinig vet om me botten heb, en zo beetje overal me ruggengraat voel zitten, zit ik beetje in dilemma.
Antwoorden....
Dat is waar ik op wacht.
Dus je gaat naar de tattooshop?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:22 schreef _Vixion_ het volgende:
@ Nuek... Ik wil wel een tattoo, maar omdat ik geen idee heb wat voor smaak ik kan verwachten... ik proef echt alles in mijn mond als het via een wond naar binnen komt.
Twijfelen over het nemen van een tattoo doe ik al niet meer, ben er goed zeker van, en dat mag denk ik ook wel, na die redelijke tijd dat ik er over nagedacht heb.
Als je nog 2 weken geduld hebt..quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:49 schreef bonootje het volgende:
hoi,hoi,, ik zit er over te denken om een pols tatootje te laten zetten ... iemand ervaring hiermee ??
greetzzz Ro
Dat is België is KapelleN, Zeeland dus, ter informatie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:57 schreef bonootje het volgende:
ooo gaaf.... en wat ga je laten zetten ???????
greetzz ro
Kapelle... zeeland of belgië ??? paranoid ??
Het was niet evil bedoeld, maar t is al goedquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:02 schreef bonootje het volgende:
nou,nou,nou niet gelijk op je zeeuwse teentjes getrapt zijn :-))) dan wonen we in ieder geval behoorlijk dicht bij elkaar ( ik woon OP Tholen) greetzzzz ro
Ik ben echt benieuwdquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:00 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Een R met een soort armbandje er omheen geflanst.
pfffttt gelukkig ... :-)))))quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:06 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Het was niet evil bedoeld, maar t is al goed
Ja, leuk is ie geworden, die banner onderin ook. Mooi, had ik zelf niet zo snel bedacht denk ik maar ziet er koel uit.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:45 schreef The_NiteAngyl het volgende:
[afbeelding]
Ga je er nog meer aan doen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:15 schreef AntiChrist het volgende:
tijdje terug heb ik deze laten zetten door een vriend van me
[afbeelding]
Ik kwam erachter dat ik allergisch ben voor uierzalf Allemaal kleine blaasjes die jeukten kreeg ik er van:( Nu gebruik ik tea tree oil creme.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 20:48 schreef krakkemieke het volgende:
Hihihi, ik geloof toch dat ik een klasse artist had, ik kreeg zelfs zuurvrije vaseline mee..... (naast advies, ja)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |