Ik ook, ik raad je het Bernini Mysterie met enige reserve wel aan, ik vond hem minder dan De Da Vinci Code en qua structuur lijken de twee boeken wel erg veel op elkaar, het verrassingselement is er een beetje af. Maar het blijft toch wel een goed boek waarvan ik tot de laatste bladzijde van genoten heb.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:09 schreef jappe22 het volgende:
Ik vond de Da Vincy code van Dan Brown een erg goed boek.
Nu wil ik misschien ook het Bernini Mysterie kopen. Een van zijn eerder boeken.
Is dat ook zo goed? M.a.w. is dat de moeite waard?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Isabeau op 05-12-2004 12:45:58 ]"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de mensen die the Da Vinci Code nog moeten lezen (lees deze spoiler dan dus NIET)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de mensen die een van beide boeken nog niet heeft gelezen: ga dat eens heel snel doenHeeft iemand een tip welk boek ik hierna het beste kan lezen, Digital Fortress of Deception Point? Heb nadat ik the Da Vinci Code uit had meteen al zijn boeken gekocht
[ Bericht 90% gewijzigd door Nokia3310 op 05-12-2004 01:04:58 ]NSJ & Lowlands still on my mind
quote:Op zondag 5 december 2004 00:58 schreef Nokia3310 het volgende:Wen daar maar aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke je als volgende leest, maakt vrij weinig uit omdat het losstaande verhalen zijn, zonder Robert Langdon of andere continuïteit. Ik vond persoonlijk Digital Fortress wat voorspelbaarder - Deception Point was wat spannender. Dat wil overigens niet zeggen dat DF minder is, het leest net zo lekker weg als de andere boeken van Dan Brown![]()
Thanks voor de tip, begin hierna aan Deception Point, hou wel van spannend en dan blijf ik wat meer in de stijl van the Da Vinci Code en Angels and Demons. Kon trouwens slecht slapen in de nachten dat ik die 2 boeken las, er zit dan een soort spanning in mijn lijf waar ik niet vanaf komquote:Op zondag 5 december 2004 02:39 schreef Leshy het volgende:
[..]
Wen daar maar aan
Welke je als volgende leest, maakt vrij weinig uit omdat het losstaande verhalen zijn, zonder Robert Langdon of andere continuïteit. Ik vond persoonlijk Digital Fortress wat voorspelbaarder - Deception Point was wat spannender. Dat wil overigens niet zeggen dat DF minder is, het leest net zo lekker weg als de andere boeken van Dan Brown
Mwoah, zowel Digital Fortress als Deception point hebben qua setting weinig gemeen met A&D en TDVC. Deze twee gaan over heel wat moderner zaken, respectievelijk NSA Cryptography en NASA en behandelen dus geen historische zaken met geheime genootschappen et ceteraquote:Op zondag 5 december 2004 02:52 schreef Nokia3310 het volgende:
Thanks voor de tip, begin hierna aan Deception Point, hou wel van spannend en dan blijf ik wat meer in de stijl van the Da Vinci Code en Angels and Demons.
Oke, het is qua stijl dan misschien verschillend (historisch gezien) maar ik bedoel vooral qua spanning. En dat er een lichtelijk romantisch plot in verwerkt zit verbaasd me helemaal nietsquote:Op zondag 5 december 2004 02:58 schreef Leshy het volgende:
[..]
Mwoah, zowel Digital Fortress als Deception point hebben qua setting weinig gemeen met A&D en TDVC. Deze twee gaan over heel wat moderner zaken, respectievelijk NSA Cryptography en NASA en behandelen dus geen historische zaken met geheime genootschappen et cetera
Ze hebben wel gemeen met de andere boeken dat ze dezelfde spannende stijl en combinatie van fictie en feiten volgen met een "licht romantisch plot" erin verwerkt
heb jij die in het engels of nederlands gelezen...quote:Op zondag 12 december 2004 19:02 schreef boskov het volgende:
Ik vond A&D tegen vallen. Eerste 200 pagina's waren erg leuk en spannend, maar het niveau van schrijven daalt zo in de 200 pagina's erna. Echt heel erg jammer, mooi opgezet, slecht afgemaakt.
Had ik ook met the DaVinci Code overigens.
Gelet op de titels die hij geeft (dus in het Engels) ga ik ervan uit dat hij ze in het Engels gelezen heeft?quote:Op zondag 12 december 2004 19:04 schreef EvilCole het volgende:
[..]
heb jij die in het engels of nederlands gelezen...
Same here, het Bernini mysterie bevat ook meer personages die regelmatig in het verhaal voorkomen. Het verhaal speelde zich op meer lokaties af, die afwisseling trok mij ook meer aan in het Bernini mysterie.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:32 schreef Locusta het volgende:
Ik vind "het Bernini Mysterie" zelf leuker dan "De Da Vinci Code" omdat ik het onderwerp (Vaticaanstad) veel leuker vind.
engelsquote:Op zondag 12 december 2004 19:04 schreef EvilCole het volgende:
[..]
heb jij die in het engels of nederlands gelezen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wheehee
quote:Op zondag 19 december 2004 17:07 schreef scoll0n het volgende:ja dat vind ik ook, ik vind het eerder al slecht,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar...quote:Op maandag 20 december 2004 11:08 schreef nikao het volgende:
iemand een overzichtje wat feit en wat fictie is in dit boek?
Ik ook! (verkapte tvp)quote:Op woensdag 8 december 2004 03:56 schreef shredder het volgende:
Vandaag Angels & Demons gekocht voor ¤ 6,50 bij de kruidvat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm just a Soul whose Intentions are Good
Wat is daar tegendraads aan? Een hoop lezers hier vonden A&D beter.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:21 schreef MightyV het volgende:
Tegendraads als ik ben vond ik, geheel tegen verwachting in, [i]Angels & Demons[/i[ veel beter dan TDC.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS, iemand die 'puzzeltoch' op www.danbrown.com gedaan? Hij's leuk! En houdt je even van de straat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierdoor heb ik geen behoefte aan nóg een Dan Brown."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zondag 30 januari 2005 11:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de Da Vinci Code na Angels and Demons gelezen en ik vond beide boeken wel heel erg veel dezelfde ingrediënten hebben.Ben het helemaal met je eens (zie ook mijn reactie ergens hierboven). De twee boeken lijken qua opbouw wel ERG veel op elkaar! Met name in het begin irriteerde me dat, de eerste 50 bladzijden zijn zowat identiek aan elkaar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierdoor heb ik geen behoefte aan nóg een Dan Brown.
Heb zelf alle Dan Brown boeken gelezen en in al die boeken komen bepaalde ingredienten steeds voor:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb daarom momenteel ook wel even genoeg van Dan Brown, hoewel ik van mening blijf dat zijn boeken spannend zijn en interessant. Alleen als je het trucje door hebt gaat het een beetje vervelen, vooral bij Angels and Demons en the Da Vinci Code: die lijken te veel op elkaar!NSJ & Lowlands still on my mind
Die 'diamant' en zijn 'compenenten' zijn inderdaad heel mooi gemaakt!quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:42 schreef ASSpirine het volgende:
ik vond de illuminati tekens echt mooi gedaan
vooral het "diamant"
ik vroeg me ook al af hoe in godsnaam iemand een woord als water zo moest maken
hulde voor de maker
Ja precies... pageturners noemen ze dat.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:46 schreef Isabeau het volgende:
Het feit dat ik de boeken in één adem heb uitgelezen wijt ik eigenlijk aan de cliffhangers: elk hoofdstuk lijkt wel te eindigen met een gebeurtenis waardoor je wel door moet lezen.
Het juvinalis dilemma moet ik nog lezen... vind het wel jammer dat Robert Langdon hier niet in voorkomt! Ben er al wel in begonnen, maar kom op de een of andere manier geen steek verderquote:Op woensdag 9 februari 2005 11:00 schreef Thomas B. het volgende:
2 dagen??
Ik dacht dat ik rap was met 6
Vond Berninimysterie de beste van de drie, daarna da vinci code en dan juvenalisdilemma.
Alhoewel het concept zeker grappig is (ok understatement) zijn er naar mijn mening veel betere boeken verkrijgbaarquote:Op donderdag 3 februari 2005 14:54 schreef Talietje het volgende:
ik heb bijna de Da vinci code uit! beste boek dat ik ooit gelezen heb![]()
Er staat echt niet op de achterkant dan Becker voor jan lul naar Spanje gaat hor...quote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:40 schreef Fiddlergurl het volgende:
Dat is geen spoiler, dat staat achterop het boek :S Ik ben net begonnen, dus ik wist het ook zonder dat boek te lezen :S
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ben benieuwd waar Brown nu mee komt. Ik vind Michael Grichton een stuk beter schrijven, die schrijft ook over wetenschappelijke dingen en speurtochten, zoals Rising Sun, Disclosure Airframe, Prooi en Timeline, maar die blijft wel geloofwaardig. Dat lees veel lekkerder weg ook en tot het einde.
De titels zullen wel zo blijven in het Nedlerands, lidwoord, bijvoeglijk naamwoord zelfstandig naamwoord.
Ludlum moest trouwens van zijn Amerikaanse uitgever dergelijke titels maken omdat dat beter verkocht.
The Bourne Ultimatum - 1990
The Icarus Agenda - 1988
The Matlock Paper - 1987
The Bourne Supremacy - 1986
The Aquitaine Progression - 1984
The Parsifal Mosaic - 1982
The Bourne Identity - 1980
The Matarese Circle - 1979
The Holcroft Convenant - 1978
The Chancellor Manuscript - 1977
The Gemini Contenders - 1976
The Rhinemann Exchange - 1974
The Osterman Weekend - 1972
The Scalatti Inheritance - 1971
Idem...quote:Op dinsdag 14 december 2004 20:28 schreef Showtime het volgende:
[..]
Same here, het Bernini mysterie bevat ook meer personages die regelmatig in het verhaal voorkomen. Het verhaal speelde zich op meer lokaties af, die afwisseling trok mij ook meer aan in het Bernini mysterie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor Thomas B.:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Stpan op 19-03-2005 18:15:26 ]
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:28 schreef Stpan het volgende:
Zeg dan niet dat je die hele zoektocht niet snapt
Overigens ook raar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tering! Dat is echt ziekquote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:51 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb Da Vinci code gelezen.. Ben nu bezig in Het Bernini Mysterie en heb Het Juvenalis Dilemma ook hier ergens slingeren..
K vond het leuk boek, misschien iets te gehypt
Oja ik heb 1 dag gedaan over De Da Vinci Code
Ik heb als eerste De Da Vinci Code gelezen, omdat ik toen nog niet wist dat die andere boeken bestonden en of ze wat waren. Dus toen ik De Da Vinci Code uit had, ben ik de volgende dag die andere twee boeken gaan halen.quote:Op zondag 20 maart 2005 12:33 schreef Stpan het volgende:
Vreemd overigens dat veel mensen eerst de Da Vinci-code lezen en dan pas Het Bernini-mysterie ipv andersom.
Maar die twee boeken hebben dat extra's dat er schitterende religueze complottheorien vanuit het Vaticaan en 100 andere groeperingen zijn verzonnen naast de 'standaard'-thriller van Robert Langdon op puzzeltocht. Daarom zijn allebei de boeken zeer vermakelijk.
Bij het Juvenalis-dillema blijft alleen de verhaallijn zonder al die religieuze meuk over, en is het gelijk behoorlijk matig.
Nee heb alleen nog Da Vinci Code gelezen, ik vond dat er wel een beetje een strijd was tussen de kerk en wetenschap.......quote:Op zondag 20 maart 2005 13:57 schreef Thomas B. het volgende:
Denk dat je Bernini-mysterie bedoelt.
Maar dat is niet wat het zo leuk maakt... dat is gewoon waar het boek over gaat. Vind 'm ook beter dan de andere twee.
Ik heb Da Vinci Code ook eerst gelezen. Gewoon omdat iedereen zei dat ie zo master was. Dag nadat ik 'm uit had meteen begonnen in Bernini en een paar dagen later Juvenalisdilemma
Dat is niet zo vreemd hoor, als je bedenkt dat DVC eerder uitkwam in het Nederlands dan de eerdere boeken.quote:Op zondag 20 maart 2005 12:33 schreef Stpan het volgende:
Vreemd overigens dat veel mensen eerst de Da Vinci-code lezen en dan pas Het Bernini-mysterie ipv andersom.
Wat is daar dan de wetenschappelijke kant van?quote:Op zondag 20 maart 2005 14:14 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Nee heb alleen nog Da Vinci Code gelezen, ik vond dat er wel een beetje een strijd was tussen de kerk en wetenschap.......
Da Vinciquote:Op zondag 20 maart 2005 21:45 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Wat is daar dan de wetenschappelijke kant van?
Daar zie ik in dit geval meer het culturele en artistieke aspect van. Bij het Berinimysterie is het juist het hoofdthemaquote:
valt toch wel mee? elk boek (heb ze nu alledrie gelezen) heb ik rond een uurtje of 4 's middags gekocht en om 12 uur 's nachts was het boek toch echt uit hoorquote:Op zondag 20 maart 2005 12:03 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
tering! Dat is echt ziek
Dan heb je 'm in feite real-time gelezen want het hele verhaal speelt zich natuurlijk ook af in 24 uur.
op zich doet hij dat ook, het gaat ook over christus en het vaticaan komt er ook in voor (alleen dan meer de negatieve kant, dat de hooge inquisitie toch nog bestaat en dat soort gein), maar ja de titel en de achterkant spraken me aan, dus had m gekocht, en hij valt me toch wel tegen, tenminste hij is minder mooi dan ik dachtquote:Op maandag 4 april 2005 11:10 schreef Thomas B. het volgende:
Mja ik lees niet zo snel denk ik
Van dat messias mysterie heb ik ook wat gehoord, maar alleen de naam al geeft me het idee dat het een schrijver was die op het succes van dan brown probeerde mee te liften.
Dat ging over de Da Vinci Codequote:Op maandag 11 april 2005 06:03 schreef buzzer het volgende:
ik ben nu over de helft, en ik begrijp steeds beter waarom het Vaticaan dit geen leuk boek vindt
hoewel het fictie is komt het vaticaan er niet erg genadig vanaf...quote:
quote:Op woensdag 13 april 2005 18:24 schreef SunChaser het volgende:
Ergerde het jullie niet dat LangdonDe eerste twee vond ik nog niet zo gek, de andere twee waren een beetje overdreven....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ergerde het jullie niet dat LangdonneeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kick toch![]()
Ergerde het jullie niet dat LangdonJa vooral die laatste, dat vond wel een beetje jammer. Maar voor de rest niets dan hulde aan dit boek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb het boek nu even niet bij de hand maar ik moet weten hoe die tekens van de Iluminati nou ook al weer heten. Weet iemand het nog??
BVD...drop it like it's hot...
Precies. Wat zouden jullie van het boek vinden als er geen geschiedenis in voorkwam? Ik denk dat ik het echt een enorme saaie B 'thriller' had gevondenquote:Op woensdag 27 april 2005 12:26 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik heel jammer vond is dat de afloop van dat laatste al in het begin van het boek vermeld stond.
Viel me vooral op dat de schrijver kennelijk op het laatste moment aan die mooie fontein dacht, en daar een scene wilde bedenken. Maar hoe moet je een boekenwurm zoiets laten overleven in gevecht met een beroepsmoordenaar? Juist, je maakt hem waterpolokampioen!!!quote:Op woensdag 13 april 2005 18:24 schreef SunChaser het volgende:
Ergerde het jullie niet dat Langdon
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:28 schreef Enigmatic het volgende:
Het is wel een aardig boek, er komen weer wat leuke feitjes naar boven over het vaticaan, maar verder is het beduidend minder dan de da vinci code. De da vinci code was in bepaalde mate nog geloofwaardig, maar das bij het bernini mysterie veel minder het geval.
Alleen kloppen veel van die weetjes helemaal niet. De Priory of Sion heeft bv nooit bestaan.quote:Op woensdag 27 april 2005 14:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de boeken met veel plezier gelezen juist om de culturele weetjes. Als kaal verhaal stelt het niet zoveel voor.
Ik vind een beschrijving van een geheime sekte geen cultureel weetje.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 02:58 schreef SunChaser het volgende:
Alleen kloppen veel van die weetjes helemaal niet. De Priory of Sion heeft bv nooit bestaan.
Ergerde het jullie niet dat Langdonalles weer wegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Sigmund_Freud op 26-08-2005 11:11:59 ]Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
Je zit in het verkeerde topic ja, dit gaat over het Bernini mystery en niet over de Da Vinci Code. Misschien kun je je samenvatting van de spoiler even weghalen voor de mensen die dit boek nog moeten lezen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:20 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Hoi,
net je spoiler gezien. Op vakantie heb ik de da vinci code gelezen. NL - versie. Ik heb op vakantie best veel bier gedronken en ben misschien ook echt wel iets vergeten maar in mijn boek ging de hoofdpersoon echt niet 4 keer bijna dood door bovenstaande omstandigheden... of gaat dit over een ander boek ... ?
Ja op zijn website zegt hij Christen te zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:06 schreef -Dries- het volgende:
Ik heb de Da Vinci Code en Het Bernini Mysterie uitgelezen. Wat ik me afvroeg, is Dan Brown zelf eigenlijk wel gelovig?
Dan Brown zegt ook dat alle locaties en gebeurtenissen en genootschappen echt bestaan en dat hij het allemaal zelf heeft verzonnenquote:Op donderdag 2 maart 2006 15:47 schreef Étoile het volgende:
[..]
Ja op zijn website zegt hij Christen te zijn.
Sommige zaken die hij noemt zijn ook gewoon bijzonder interessant. Het is niet alleen een kwestie van meteen geloven en aannemen. Maar ook een reden om eens anders tegen een aantal dingen aan te kijken van het christendom...quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:46 schreef Étoile het volgende:
Ik heb het bernini mysterie ook eerst gelezen en vond de al eerder genoemde strijd tussen wetenschap en religie ook boeiender. Maar over het algemeen snap ik de hele hype rondom de boeken niet. Het zijn vermakelijke pageturner thrillers, maar zeker niet boeken die bij mij echt een indruk hebben achter gelaten.
Ook vind ik het vrij irritant om te zien dat mensen beweringen in zijn boek gelijk voor waar aannemen zonder zich verder te verdiepen in de materie. Maarja, dat vind ik in het algemeen al heel irritant
quote:Op maandag 6 maart 2006 09:55 schreef SunChaser het volgende:
Porbeer je m nu nog steeds te slijten voor 20 euro![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naja, weer even genoeg geklaagd. Achteraf klagen is altijd makkelijk, want met name tijdens en na het lezen van A&D had ik toch echt wel het gevoel een leuk, en spannend enz boek te hebben gelezen.
Pas toen ik er wat meer over na ging denken, werd ik wat kritischer.
Met TDV was ik tijdens het lezen wel gelijk al een stuk kritischer, omdat het plot zo bekend en afgezaagd al was vanaf het begin. Daarom had ik er dus niet zoveel lol in.
Dus om maar op de TT antwoord te geven:
Ik zou vanuit mijn persoonlijke standpunt en ervaringen gezien, als eerste het boek lezen aan welke je het meeste plezier wilt hebben. De 2e is gewoon minder leuk omdat het plot zo ontzettend hetzelfde is.
Nu heeft niemand meer wat aan deze raad, want iedereen die dit topic leest heeft al wel 1 van de boeken gelezen neem ik aan.
Zo. Genoeg voor nu getypt.Tsjonge.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |