abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:09:13 #1
98797 jappe22
saltshaker halffull of cocaïne
pi_20441467
Ik vond de Da Vincy code van Dan Brown een erg goed boek.

Nu wil ik misschien ook het Bernini Mysterie kopen. Een van zijn eerder boeken.
Is dat ook zo goed? M.a.w. is dat de moeite waard?
  FOK!fotograaf dinsdag 6 juli 2004 @ 15:16:47 #2
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20441635
ik hoorde gisteren mijn tante er over praten.
hij klonk erg goed.
mag ik vragen wat jou er aan boeide?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 7 juli 2004 @ 13:14:40 #3
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_20462456
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:09 schreef jappe22 het volgende:
Ik vond de Da Vincy code van Dan Brown een erg goed boek.

Nu wil ik misschien ook het Bernini Mysterie kopen. Een van zijn eerder boeken.
Is dat ook zo goed? M.a.w. is dat de moeite waard?
Ik ook, ik raad je het Bernini Mysterie met enige reserve wel aan, ik vond hem minder dan De Da Vinci Code en qua structuur lijken de twee boeken wel erg veel op elkaar, het verrassingselement is er een beetje af. Maar het blijft toch wel een goed boek waarvan ik tot de laatste bladzijde van genoten heb.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_23721144
Grappig dat je zegt dat het 'verrassingselement' eraf is aangezien Angels & Demons (het Bernini mysterie) er eerder was dan de Da Vinci Code.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Isabeau op 05-12-2004 12:45:58 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 5 december 2004 @ 00:58:29 #5
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23770241
Aangezien ik het Da Vinci Code topic niet helemaal vol wil gooien met Angels and Demons ga ik hier even verder.

Heb het boek net uitgelezen en vind het echt geweldig! Kan niet echt een keuze maken tussen the Da Vinci Code en Angels and Demons, ze zijn beide briljant! Even wat inhoudelijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de mensen die the Da Vinci Code nog moeten lezen (lees deze spoiler dan dus NIET)
SPOILER
Voor de mensen die een van beide boeken nog niet heeft gelezen: ga dat eens heel snel doen Heeft iemand een tip welk boek ik hierna het beste kan lezen, Digital Fortress of Deception Point? Heb nadat ik the Da Vinci Code uit had meteen al zijn boeken gekocht

[ Bericht 90% gewijzigd door Nokia3310 op 05-12-2004 01:04:58 ]
NSJ & Lowlands still on my mind
  zondag 5 december 2004 @ 02:39:52 #6
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23772000
quote:
Op zondag 5 december 2004 00:58 schreef Nokia3310 het volgende:
SPOILER
Wen daar maar aan

Welke je als volgende leest, maakt vrij weinig uit omdat het losstaande verhalen zijn, zonder Robert Langdon of andere continuïteit. Ik vond persoonlijk Digital Fortress wat voorspelbaarder - Deception Point was wat spannender. Dat wil overigens niet zeggen dat DF minder is, het leest net zo lekker weg als de andere boeken van Dan Brown
  zondag 5 december 2004 @ 02:52:33 #7
13857 Nokia3310
pi_23772157
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:39 schreef Leshy het volgende:

[..]

Wen daar maar aan

Welke je als volgende leest, maakt vrij weinig uit omdat het losstaande verhalen zijn, zonder Robert Langdon of andere continuïteit. Ik vond persoonlijk Digital Fortress wat voorspelbaarder - Deception Point was wat spannender. Dat wil overigens niet zeggen dat DF minder is, het leest net zo lekker weg als de andere boeken van Dan Brown
Thanks voor de tip, begin hierna aan Deception Point, hou wel van spannend en dan blijf ik wat meer in de stijl van the Da Vinci Code en Angels and Demons. Kon trouwens slecht slapen in de nachten dat ik die 2 boeken las, er zit dan een soort spanning in mijn lijf waar ik niet vanaf kom Vannacht zal ik dus wel weer heerlijk slapen haha.
  zondag 5 december 2004 @ 02:58:47 #8
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23772251
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:52 schreef Nokia3310 het volgende:
Thanks voor de tip, begin hierna aan Deception Point, hou wel van spannend en dan blijf ik wat meer in de stijl van the Da Vinci Code en Angels and Demons.
Mwoah, zowel Digital Fortress als Deception point hebben qua setting weinig gemeen met A&D en TDVC. Deze twee gaan over heel wat moderner zaken, respectievelijk NSA Cryptography en NASA en behandelen dus geen historische zaken met geheime genootschappen et cetera

Ze hebben wel gemeen met de andere boeken dat ze dezelfde spannende stijl en combinatie van fictie en feiten volgen met een "licht romantisch plot" erin verwerkt
  zondag 5 december 2004 @ 03:05:05 #9
13857 Nokia3310
pi_23772332
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:58 schreef Leshy het volgende:

[..]

Mwoah, zowel Digital Fortress als Deception point hebben qua setting weinig gemeen met A&D en TDVC. Deze twee gaan over heel wat moderner zaken, respectievelijk NSA Cryptography en NASA en behandelen dus geen historische zaken met geheime genootschappen et cetera

Ze hebben wel gemeen met de andere boeken dat ze dezelfde spannende stijl en combinatie van fictie en feiten volgen met een "licht romantisch plot" erin verwerkt
Oke, het is qua stijl dan misschien verschillend (historisch gezien) maar ik bedoel vooral qua spanning. En dat er een lichtelijk romantisch plot in verwerkt zit verbaasd me helemaal niets Ik hoop wel dat het qua opbouw wat anders is, want dat trucje ken ik nu wel...
pi_23826333
Vandaag Angels & Demons gekocht voor ¤ 6,50 bij de kruidvat.
Ik ben benieuwd wanneer ik het uit heb...
pi_23924949
Ik vond A&D tegen vallen. Eerste 200 pagina's waren erg leuk en spannend, maar het niveau van schrijven daalt zo in de 200 pagina's erna. Echt heel erg jammer, mooi opgezet, slecht afgemaakt.
Had ik ook met the DaVinci Code overigens.
  zondag 12 december 2004 @ 19:04:21 #12
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_23924980
quote:
Op zondag 12 december 2004 19:02 schreef boskov het volgende:
Ik vond A&D tegen vallen. Eerste 200 pagina's waren erg leuk en spannend, maar het niveau van schrijven daalt zo in de 200 pagina's erna. Echt heel erg jammer, mooi opgezet, slecht afgemaakt.
Had ik ook met the DaVinci Code overigens.
heb jij die in het engels of nederlands gelezen...
"Moord is de meest extreme vorm van censuur." George Bernard Shaw (1856-1950)
  zondag 12 december 2004 @ 19:57:27 #13
13857 Nokia3310
pi_23926164
quote:
Op zondag 12 december 2004 19:04 schreef EvilCole het volgende:

[..]

Gelet op de titels die hij geeft (dus in het Engels) ga ik ervan uit dat hij ze in het Engels gelezen heeft?

Ben het hier trouwens niet mee eens. The Da Vinci Code vond ik van begin tot einde spannend. Bij Angels and Demons vond ik het begin juist totaal niet spannend, met name de eerste 100 bladzijden. Daarna werd het een stuk spannender.

Ben nu overigens in Digital Fortress bezig. Heb pas 50 bladzijdes gelezen maar het leest prettig weg. Niet echt spannend maar dat hindert me niet
pi_23967238
Ik vind "het Bernini Mysterie" zelf leuker dan "De Da Vinci Code" omdat ik het onderwerp (Vaticaanstad) veel leuker vind. Het is net als "De Da Vinci Code" is "Het Bernini Mysterie" goed geschreven en leest lekker makkelijk weg. Ik ben benieuwd of hij nog meer van dit soort boeken gaat schrijven (die 2 andere die nu ook in de boekhandel liggen waren volgensmij wat anders van opzet) al moet 'ie wel uitkijken dat het concept dan niet te veel uitgemolken wordt....
pi_23974594
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 14:32 schreef Locusta het volgende:
Ik vind "het Bernini Mysterie" zelf leuker dan "De Da Vinci Code" omdat ik het onderwerp (Vaticaanstad) veel leuker vind.
Same here, het Bernini mysterie bevat ook meer personages die regelmatig in het verhaal voorkomen. Het verhaal speelde zich op meer lokaties af, die afwisseling trok mij ook meer aan in het Bernini mysterie.
Viper 4 life
pi_24064151
quote:
Op zondag 12 december 2004 19:04 schreef EvilCole het volgende:

[..]

engels
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:40:17 #17
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24065645
Angels en Demons is zeker een leuk boek. Ik vind Dan Brown alleen kwa beschreven natuurkunde en kunstgeschiedenis leuk. Het verhaal (de personages en hoe het geschreven is) en dergelijke vind ik persoonlijk heel erg standaard en niet echt hoogstaand ofzo. Pak voor zoiets een Ludlum boek uit de kast. Dat vind ik pas echt page-turners.
SPOILER
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24084533
SPOILER
Wheehee
pi_24088539
quote:
Op zondag 19 december 2004 17:07 schreef scoll0n het volgende:
SPOILER
ja dat vind ik ook, ik vind het eerder al slecht,
SPOILER
pi_24098032
iemand een overzichtje wat feit en wat fictie is in dit boek?
ben het nu aan het lezen.. en ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet kan wachten tot ik vanavond weer verder kan
pi_24280940
quote:
Op maandag 20 december 2004 11:08 schreef nikao het volgende:
iemand een overzichtje wat feit en wat fictie is in dit boek?
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar...

Wat ik overigens bijzonder irritant vinden worden in zijn boeken, dat echt daadwerkelijk alles op de laatste minuut net wel of net niet opgelost of gevonden wordt.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_24314162
quote:
Op woensdag 8 december 2004 03:56 schreef shredder het volgende:
Vandaag Angels & Demons gekocht voor ¤ 6,50 bij de kruidvat.
Ik ook! (verkapte tvp)
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_24430567
Ik heb het gisteren uitgelezen. Vandaag ga ik (opnieuw) beginnen aan het Juvenalis Dilemma. Ik was er al ooit in begonnen maar het boeide me lang niet zoveel als TDC. IK wist overigens niet dat er nóg/alwéér een boek uitwas van Dan Brown.

Ik geloof, dat, de vrouw over wie gesproken wordt in TDC inderdaad Vittoria is. Maar dat dat min of meer uitgaat omdat ze elkaar nooit zien.

Vond het een erg spannende ontknoping en ik dacht elke keer dat k een stukje had opgelost (op dader gebied) maar dat viel op het einde vies tegen. Zeker toen ik het stukje over de videobeelden las.....

Ben ook erg benieuwd naar de feiten/fictie
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:00:34 #24
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24440409
Ik ga hem ook lezen, even langs de bieb van de week
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24440572
Ik vond beide boeken echt leuk om te lezen. Ik ging ook meteen van alles opzoeken op internet enzo... dus ookal is het grotendeels fictie, je steekt er toch wel wat van op....
SPOILER
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:21:25 #26
3604 MightyV
Just Breathe
pi_24441994
Tegendraads als ik ben vond ik, geheel tegen verwachting in, [i]Angels & Demons[/i[ veel beter dan TDC. Vond het 'gevecht' tussen kerk/religie en wetenschap/rationaliteit veel interessanter dan de vraag wat de graal nou toch is. Ja, blij dat A&D toch gelezen heb.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 08:59:53 #27
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_24447737
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 23:21 schreef MightyV het volgende:
Tegendraads als ik ben vond ik, geheel tegen verwachting in, [i]Angels & Demons[/i[ veel beter dan TDC.
Wat is daar tegendraads aan? Een hoop lezers hier vonden A&D beter.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 22 januari 2005 @ 20:37:29 #28
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_24694298
Ik vond A&D ook beter. In beide boeken stoor ik me soms aan de psyche van de karakters. De liefdesgedachten zijn vaak tenenkrommend en de personages reageren af en toe zo gruwelijk ongeloofwaardig.
Maar goed, je leest hem heerlijk vlot uit, niet teveel nadenken terwijl je toch het gevoel hebt intellectueel bezig te zijn met al die historische en kunstfeitjes.
Maar op de 1 of andere manier sprak A&D mij qua onderwerp veel meer aan. Het Vaticaan is voor mij veel tastbaarder dan die sekte in DDC. En bovendien vond ik alles intriges en complottheorien in A&D beter en geloofwaardiger overkomen.
SPOILER
PS, iemand die 'puzzeltoch' op www.danbrown.com gedaan? Hij's leuk! En houdt je even van de straat.
pi_24726290
Ik vond Bernini Mysterie beter dan Da Vinci Code... had em echt in week uit
Ben nu in Juvenalis Dilemma bezig
pi_24783527
ik vond de illuminati tekens echt mooi gedaan

vooral het "diamant"
ik vroeg me ook al af hoe in godsnaam iemand een woord als water zo moest maken
hulde voor de maker
pi_24829910
Ik heb de Da Vinci Code na Angels and Demons gelezen en ik vond beide boeken wel heel erg veel dezelfde ingrediënten hebben.
SPOILER

Hierdoor heb ik geen behoefte aan nóg een Dan Brown.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 januari 2005 @ 16:37:03 #32
13857 Nokia3310
pi_24834853
quote:
Op zondag 30 januari 2005 11:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de Da Vinci Code na Angels and Demons gelezen en ik vond beide boeken wel heel erg veel dezelfde ingrediënten hebben.
SPOILER

Hierdoor heb ik geen behoefte aan nóg een Dan Brown.
Ben het helemaal met je eens (zie ook mijn reactie ergens hierboven). De twee boeken lijken qua opbouw wel ERG veel op elkaar! Met name in het begin irriteerde me dat, de eerste 50 bladzijden zijn zowat identiek aan elkaar!

Heb zelf alle Dan Brown boeken gelezen en in al die boeken komen bepaalde ingredienten steeds voor:
SPOILER
Heb daarom momenteel ook wel even genoeg van Dan Brown, hoewel ik van mening blijf dat zijn boeken spannend zijn en interessant. Alleen als je het trucje door hebt gaat het een beetje vervelen, vooral bij Angels and Demons en the Da Vinci Code: die lijken te veel op elkaar!
  woensdag 2 februari 2005 @ 15:46:41 #33
73305 Stpan
pi_24884875
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:42 schreef ASSpirine het volgende:
ik vond de illuminati tekens echt mooi gedaan

vooral het "diamant"
ik vroeg me ook al af hoe in godsnaam iemand een woord als water zo moest maken
hulde voor de maker
Die 'diamant' en zijn 'compenenten' zijn inderdaad heel mooi gemaakt!

Verder eens met de kritiek van Isabeau. Maar ik ga wel nog een Dan Brown lezen, want die heb ik voor de kerst gekregen. Hopelijk is het Juvenalis Dillema anders qua opzet, maar dat merk ik vanzelf.
pi_24886296
Juvenalis Dilemma is niet echt anders qua opzet. Alleen Robert Langdon is vervangen door iemand anders. Heb nu Da Vinci Code, Bernini Mysterie en Juvenalis Dilemma gelezen en ik heb het nu wel weer even gezien met Dan Brown. Het zijn alle drie erg goede boeken, waarin het gewoon moeilijk is om te stoppen met lezen, maar in feite zijn het gewoon scripts voor een Hollywood-film. De populariteit van de boeken is ook vooral de oorzaak van de eenvoud waarin ze geschreven zijn. De opzet is makkelijk en iedereen begrijpt het. Dit maakt het boeken die je in een adem uitleest. Dan Brown moet in z'n volgende boeken wel van dat standaard patroon gaan afwijken vind ik. Ik lees zn volgende boek toch wel maar ik zou het leuk vinden als het nu iets anders ging dan:
knappe kerel wordt uit bed gebeld, moet ergens heen, ontmoet een lekker wijf, moet ergens heen om met zijn hoge intelligentie en puzzelskillz de wereld te gaan redden... en dan binnen 24 uur.
pi_24886979
Het feit dat ik de boeken in één adem heb uitgelezen wijt ik eigenlijk aan de cliffhangers: elk hoofdstuk lijkt wel te eindigen met een gebeurtenis waardoor je wel door moet lezen.
pi_24887485
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:46 schreef Isabeau het volgende:
Het feit dat ik de boeken in één adem heb uitgelezen wijt ik eigenlijk aan de cliffhangers: elk hoofdstuk lijkt wel te eindigen met een gebeurtenis waardoor je wel door moet lezen.
Ja precies... pageturners noemen ze dat.
Ookal wil je stoppen...
  donderdag 3 februari 2005 @ 14:44:41 #37
73305 Stpan
pi_24902788
Kan dit topic ondertussen niet beter het Dan Brown-topic gaan heten?
pi_24902980
ik heb bijna de Da vinci code uit! beste boek dat ik ooit gelezen heb
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_25002466
Het bernini mysterie is ook een heel goed boek. Ik heb eerst de Da Vinci code gelezen en vervolgens bernini.
Het bernini mysterie is een prachtig en spannend boek. Ik heb hem in 2 dagen uitgelezen, en ga nu aan het Juvinalis Dilemma beginnen.
“I'm just like anyone. I cut and I bleed. And I embarass easily.” M.J.J.
[quote]Op woensdag 12 augustus 2009 21:21 schreef ... het volgende:
Is fiddlergurl nog een kloon van Paul?
pi_25003450
2 dagen??
Ik dacht dat ik rap was met 6
Vond Berninimysterie de beste van de drie, daarna da vinci code en dan juvenalisdilemma.
pi_25019328
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 11:00 schreef Thomas B. het volgende:
2 dagen??
Ik dacht dat ik rap was met 6
Vond Berninimysterie de beste van de drie, daarna da vinci code en dan juvenalisdilemma.
Het juvinalis dilemma moet ik nog lezen... vind het wel jammer dat Robert Langdon hier niet in voorkomt! Ben er al wel in begonnen, maar kom op de een of andere manier geen steek verder
pi_25030475
Juvenalis-dilemmaspoiler!!!!
SPOILER
pi_25043354
Dat is geen spoiler, dat staat achterop het boek :S Ik ben net begonnen, dus ik wist het ook zonder dat boek te lezen :S
  vrijdag 11 februari 2005 @ 17:47:41 #44
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25043495
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 14:54 schreef Talietje het volgende:
ik heb bijna de Da vinci code uit! beste boek dat ik ooit gelezen heb
Alhoewel het concept zeker grappig is (ok understatement) zijn er naar mijn mening veel betere boeken verkrijgbaar
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25043883
Ik denk dat er erg veel mensen zijn die het Bernini Mysterie pas na de Da Vinci Code hebben gelezen, terwijl die eerste eerder geschreven is. De Da Vinci Code heeft een betere promotie gekregen en ik denk dat vooral komt doordat de meeste mensen veel bekender zijn met Da Vinci dan met Bernini. Volgens mij gingen de meeste mensen zich na de DVC pas realiseren dat Dan Brown nog 'zo'n' boek had geschreven.
Persoonlijk vond ik het Bernini Mysterie veel spannender en interessanter, inderdaad ook vanwege de strijd tussen religie en wetenschap. Ik ben benieuwd naar de volgende! Ik had wel ergens gelezen dat hij met een nieuw boek bezig was, als 'vervolg' op de DVC. Deze moet in de zomer van 2005 af zijn ofzo? Weet iemand hier soms meer over?
Ik ben benieuwd waar het zich dan afspeelt!
pi_25047851
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 17:40 schreef Fiddlergurl het volgende:
Dat is geen spoiler, dat staat achterop het boek :S Ik ben net begonnen, dus ik wist het ook zonder dat boek te lezen :S
Er staat echt niet op de achterkant dan Becker voor jan lul naar Spanje gaat hor...
  Redactie Frontpage zaterdag 19 maart 2005 @ 09:09:57 #47
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_25581774
Ik vond zowel Bernini als Davinci wel aardig maar ook vaak ronduit saai. Saai geschreven. Zo erger ik me aan zinnen als:

'Landon kon niet vermoeden dat die wetenschap hem later het leven zou reddden'
'Toen nam hij het besluit. Het ongelooflijke besluit.'
'Als hij wist wat haar nog te wachten stond had hij gewild dat ze... etc etc'

Ik heb zulke zinnen niet nodig om iets spannend te vinden. En het sleept zich soms voort. Het is echt op een 'en toen en toen ' manier geschreven, terwijl ik altijd geleerd heb dat het 'en dus en dus' moet zijn. En ook: Net als in Davinci speelt t verhaal zich af in een krappe 24 uur. Maar ik ga daar dus niet in mee, dat dat allemaal in die tijd gebeurd.
SPOILER
Maar ben benieuwd waar Brown nu mee komt. Ik vind Michael Grichton een stuk beter schrijven, die schrijft ook over wetenschappelijke dingen en speurtochten, zoals Rising Sun, Disclosure Airframe, Prooi en Timeline, maar die blijft wel geloofwaardig. Dat lees veel lekkerder weg ook en tot het einde.

De titels zullen wel zo blijven in het Nedlerands, lidwoord, bijvoeglijk naamwoord zelfstandig naamwoord.

Ludlum moest trouwens van zijn Amerikaanse uitgever dergelijke titels maken omdat dat beter verkocht.

The Bourne Ultimatum - 1990
The Icarus Agenda - 1988
The Matlock Paper - 1987
The Bourne Supremacy - 1986
The Aquitaine Progression - 1984
The Parsifal Mosaic - 1982
The Bourne Identity - 1980
The Matarese Circle - 1979
The Holcroft Convenant - 1978
The Chancellor Manuscript - 1977
The Gemini Contenders - 1976
The Rhinemann Exchange - 1974
The Osterman Weekend - 1972
The Scalatti Inheritance - 1971
pi_25582852
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 20:28 schreef Showtime het volgende:

[..]

Same here, het Bernini mysterie bevat ook meer personages die regelmatig in het verhaal voorkomen. Het verhaal speelde zich op meer lokaties af, die afwisseling trok mij ook meer aan in het Bernini mysterie.
Idem...
En ik heb ook eerst de Da Vinci Code gelezen voor ik het Bernini mysterie las.
In eerste instantie lijkt het erg op de Da Vinci Code, maar daar kwam gelukkig snel verandering in.
Ieder zijn mening. Ik hou ook van smarties...
  zaterdag 19 maart 2005 @ 18:10:19 #49
73305 Stpan
pi_25591604
Goed, ik heb net het Juvenalis Dillema uit. En nu stop ik met Dan Brown. Samenvatting van de spolier: Dan Brown gebruikt dezelfde opbouw en tactieken om de lezer op het verkeerde been te krijgen. Die heb ik nu wel door. Zonder een verrassend plot (want dat valt na 2 boeken Dan Brown wel te voorspellen) en zonder goed verzonnen theorien over het Vaticaan blijft er een matig boek vol tenenkrommende karakters over. Het blijft een pageturner, dus ik hoefde me niet door het boek heen te ploegen, maar nu ik het uit heb zou ik het niemand echt aanraden.
Weer een intelligente cryptologe, weer een docent aan de universiteit (dit keer vreemde talen) t'is mooi geweest.
SPOILER
Voor Thomas B.:
SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door Stpan op 19-03-2005 18:15:26 ]
pi_25591791
@ Stpan
SPOILER
  zaterdag 19 maart 2005 @ 18:28:18 #51
73305 Stpan
pi_25591992
Zeg dan niet dat je die hele zoektocht niet snapt

Overigens ook raar:
SPOILER
pi_25592562
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 18:28 schreef Stpan het volgende:
Zeg dan niet dat je die hele zoektocht niet snapt

Overigens ook raar:
SPOILER
SPOILER
pi_25593959
Ik heb Da Vinci code gelezen.. Ben nu bezig in Het Bernini Mysterie en heb Het Juvenalis Dilemma ook hier ergens slingeren..
K vond het leuk boek, misschien iets te gehypt

Oja ik heb 1 dag gedaan over De Da Vinci Code

[ Bericht 31% gewijzigd door MaRySe op 20-03-2005 03:18:14 ]
pi_25606882
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 19:51 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb Da Vinci code gelezen.. Ben nu bezig in Het Bernini Mysterie en heb Het Juvenalis Dilemma ook hier ergens slingeren..
K vond het leuk boek, misschien iets te gehypt

Oja ik heb 1 dag gedaan over De Da Vinci Code
tering! Dat is echt ziek
Dan heb je 'm in feite real-time gelezen want het hele verhaal speelt zich natuurlijk ook af in 24 uur.

Het is idd te gehyped en ik moet bekennen dat dat ook wel een van de redenen is dat ik 'm ben gaan lezen, maar het is wel een heerlijk boek dus boeie
  zondag 20 maart 2005 @ 12:33:59 #55
73305 Stpan
pi_25607446
Vreemd overigens dat veel mensen eerst de Da Vinci-code lezen en dan pas Het Bernini-mysterie ipv andersom.
Maar die twee boeken hebben dat extra's dat er schitterende religueze complottheorien vanuit het Vaticaan en 100 andere groeperingen zijn verzonnen naast de 'standaard'-thriller van Robert Langdon op puzzeltocht. Daarom zijn allebei de boeken zeer vermakelijk.
Bij het Juvenalis-dillema blijft alleen de verhaallijn zonder al die religieuze meuk over, en is het gelijk behoorlijk matig.
pi_25609324
quote:
Op zondag 20 maart 2005 12:33 schreef Stpan het volgende:
Vreemd overigens dat veel mensen eerst de Da Vinci-code lezen en dan pas Het Bernini-mysterie ipv andersom.
Maar die twee boeken hebben dat extra's dat er schitterende religueze complottheorien vanuit het Vaticaan en 100 andere groeperingen zijn verzonnen naast de 'standaard'-thriller van Robert Langdon op puzzeltocht. Daarom zijn allebei de boeken zeer vermakelijk.
Bij het Juvenalis-dillema blijft alleen de verhaallijn zonder al die religieuze meuk over, en is het gelijk behoorlijk matig.
Ik heb als eerste De Da Vinci Code gelezen, omdat ik toen nog niet wist dat die andere boeken bestonden en of ze wat waren. Dus toen ik De Da Vinci Code uit had, ben ik de volgende dag die andere twee boeken gaan halen.

Ja het verhaaltje is wel redelijk standaard en toegankelijk, wat De Da Vinci Code zo leuk maakt is het conflict tussen wetenschap en religie.
pi_25609578
Denk dat je Bernini-mysterie bedoelt.
Maar dat is niet wat het zo leuk maakt... dat is gewoon waar het boek over gaat. Vind 'm ook beter dan de andere twee.

Ik heb Da Vinci Code ook eerst gelezen. Gewoon omdat iedereen zei dat ie zo master was. Dag nadat ik 'm uit had meteen begonnen in Bernini en een paar dagen later Juvenalisdilemma
pi_25610013
quote:
Op zondag 20 maart 2005 13:57 schreef Thomas B. het volgende:
Denk dat je Bernini-mysterie bedoelt.
Maar dat is niet wat het zo leuk maakt... dat is gewoon waar het boek over gaat. Vind 'm ook beter dan de andere twee.

Ik heb Da Vinci Code ook eerst gelezen. Gewoon omdat iedereen zei dat ie zo master was. Dag nadat ik 'm uit had meteen begonnen in Bernini en een paar dagen later Juvenalisdilemma
Nee heb alleen nog Da Vinci Code gelezen, ik vond dat er wel een beetje een strijd was tussen de kerk en wetenschap.......
  zondag 20 maart 2005 @ 14:21:59 #59
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_25610185
quote:
Op zondag 20 maart 2005 12:33 schreef Stpan het volgende:
Dat is niet zo vreemd hoor, als je bedenkt dat DVC eerder uitkwam in het Nederlands dan de eerdere boeken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Redactie Frontpage zondag 20 maart 2005 @ 21:37:22 #60
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_25620480
Ja, door Davinci gaan mensen Bernini lezen, niet andersom.
pi_25620727
quote:
Op zondag 20 maart 2005 14:14 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Nee heb alleen nog Da Vinci Code gelezen, ik vond dat er wel een beetje een strijd was tussen de kerk en wetenschap.......
Wat is daar dan de wetenschappelijke kant van?
pi_25620984
quote:
Op zondag 20 maart 2005 21:45 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Wat is daar dan de wetenschappelijke kant van?
Da Vinci
pi_25621913
quote:
Op zondag 20 maart 2005 21:53 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Da Vinci
Daar zie ik in dit geval meer het culturele en artistieke aspect van. Bij het Berinimysterie is het juist het hoofdthema

Ik denk trouwens dat ik een goede Assassijn zou zijn
Beetje mensen pijn doen en daarna een blow roken... geniaal

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2005 22:31:04 ]
  maandag 21 maart 2005 @ 19:37:16 #64
73305 Stpan
pi_25642506
Idd, bij het Bernini (of A&D als je hem in het Engels hebt gelezen) gaat het vooral om het wetenschappelijk bewijzen van God, terwijl de kerk juist al eeuwen in de clinch ligt met de wetenschap, en dan breekt de pleuris uit. (De beste samenvatting van Bernini al zeg ik het zelf).

Bij DVC gaat het meer om het geharrewaar rondom de geschiedenis van Jezus en Maria Magdalena.

Maar het zijn juist deze 2 thema's die de boeken doen ontstijgen van het niveau standaardthriller. Bij het Juvenallis Dillema is het thema (overheidstoegang tot communicatie en het gebruik/misbruik/kwetsbaarheid hiervan) flinterdun, minder aansprekend en minder knap bedacht. Hoewel ik gister op Netwerk een plan van de EU zag (1 jaar opslaan van alle gegevens van iedereen mbt mobiele telefonie & internet) die zelfs Dan Brown niet kon verzinnen.
  maandag 28 maart 2005 @ 19:18:53 #65
73305 Stpan
pi_25812433
Nu op ned 3 een discussie over Da Vinci Code bij B&W.
pi_25812725
O ik ga kijken !
Ik heb BM nu uit, en dan valt het godsdienst/wetenschapsconflict van DVC in het niet ja.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 01:00:13 #67
3604 MightyV
Just Breathe
pi_25821471
Overigens moet je net als TdVC ook A&D met een korreltje zout nemen. Vooral de geschetste strijd tussen geloof & wetenschap is wat gesimplificeerd. Zo is het proces rond Galilei veel complexer en niet zo zwart wit van "Galilei heeft gelijk en de Kerk niet". In retrospect natuurlijk wel, maar dat is bijzaak.
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:04:48 #68
6775 Hunk
Perfectomundo
pi_25940645
De camerlengo. Zonder dit boek had ik niet geweten wie die was nu de Paus dood is. Dus t is ook educatief.
Clerasil heb ik niet nodig
pi_25943083
Dat had ik ook
Door dat boek weet ik wat er over 15 dagen gaat gebeuren.
pi_25971017
quote:
Op zondag 20 maart 2005 12:03 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

tering! Dat is echt ziek
Dan heb je 'm in feite real-time gelezen want het hele verhaal speelt zich natuurlijk ook af in 24 uur.
valt toch wel mee? elk boek (heb ze nu alledrie gelezen) heb ik rond een uurtje of 4 's middags gekocht en om 12 uur 's nachts was het boek toch echt uit hoor

misschien een aanrader (iets minder een pageturner, maar op zich ook wel een leuk boek) voor de dan brown fans, het messias mysterie, dat is van een duitse schrijver, ben er nu zelf mee bezig, vind hem wel leuk, maar hij is wat moeilijker om doorheen te komen, vooral doordat het een andere stijl is en zo.

en als je wil weten wat feit en fictie is, je hebt nu ook een speciaal boekje daarover voor het bernini mysterie.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_25972636
Mja ik lees niet zo snel denk ik

Van dat messias mysterie heb ik ook wat gehoord, maar alleen de naam al geeft me het idee dat het een schrijver was die op het succes van dan brown probeerde mee te liften.
pi_25983021
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:10 schreef Thomas B. het volgende:
Mja ik lees niet zo snel denk ik

Van dat messias mysterie heb ik ook wat gehoord, maar alleen de naam al geeft me het idee dat het een schrijver was die op het succes van dan brown probeerde mee te liften.
op zich doet hij dat ook, het gaat ook over christus en het vaticaan komt er ook in voor (alleen dan meer de negatieve kant, dat de hooge inquisitie toch nog bestaat en dat soort gein), maar ja de titel en de achterkant spraken me aan, dus had m gekocht, en hij valt me toch wel tegen, tenminste hij is minder mooi dan ik dacht
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_26097413
Ik begon met het Bernini mystrie met een vreemd gevoel in mijn maag ... na het lezen van de ge-illustreerde DVCode, vond ik de eerste 100 pagina's erg taai ... maar kwam in het verhaal en kon het wederom niet los laten, wederom ronduit geweldig !!! en zo heerlijk toepasselijk momenteel met de Camerlengo aan de macht.... ........ ........

Ik heb nog wel een vraag welke versies zijn in het nederlands vertaalt en vooral waarneer volgens mij is Deception Point nog niet in het nederlands of wel ..??
  maandag 11 april 2005 @ 06:03:15 #74
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_26139487
ik ben nu over de helft, en ik begrijp steeds beter waarom het Vaticaan dit geen leuk boek vindt
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  Redactie Frontpage maandag 11 april 2005 @ 07:45:54 #75
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_26139760
quote:
Op maandag 11 april 2005 06:03 schreef buzzer het volgende:
ik ben nu over de helft, en ik begrijp steeds beter waarom het Vaticaan dit geen leuk boek vindt
Dat ging over de Da Vinci Code
  maandag 11 april 2005 @ 08:31:45 #76
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_26140008
quote:
Op maandag 11 april 2005 07:45 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dat ging over de Da Vinci Code
hoewel het fictie is komt het vaticaan er niet erg genadig vanaf...
Nu ben ik er voor mezelf van overtuigd dat het Vaticaan een enorme beerput herbergt, maar ik denk dat ze niet zitten te wachten op negatieve verhalen.

-edit- ow ik zie het nu, ik zit eik in het verkeerde topic

[ Bericht 6% gewijzigd door buzzer op 11-04-2005 15:20:02 ]
pi_26193580
Ik vond het Bernini Mysterie een stuk beter lezen dan De Da Vinci Code.
Werd in DVC tot op het irritante af het slappe verhaal onderbroken door pagina's (meestal foutieve) feitenuitleg, is dit in BM toch een stuk minder.
Het BM blijft echter, net als DVC een minuscuul overamerikaans cowboyverhaaltje, over een man, die oh zo gewoon moet zijn, maar in ieder boek weer een andere extraatje krijgt toebedeeld (in BM die van "man van Atlantis") om maar te compenseren aan het wannabe-Indiana Jones-zijn.
Kort omvat: Minder slecht dan DVC, maar niet veel meer dan een stuiverromannetje.
Heb een tijdje staan te twijfelen om na DVC ooit nog een boek van hem te lezen, maar besloot het toch nog een 2e kans te geven na een aanbieding van de AH.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_26200344
Ik heb gisteren het Bernini Mysterie in 1 dag uitgelezen. Nu ben ik er opzich wel lang mee bezig geweest (van 12 uur s'middags tot 12 uur s'nachts), maar ik lees ook eigenlijk nooit. Ik ben pasgeleden begonnen met het lezen van boeken en heb een paar heel erg slechte gelezen. Maar het Bernini Mysterie vond ik echt geweldig. Ik houd wel van verhalen (boeken/films etc.) waar je ook veel van kan leren.

Ik zit eigenlijk nog te wachten tot iemand een lijstje maakt met de feiten uit het boek.

Wat zijn nog meer schrijvers die je veel leren tijdens het lezen?
Misschien niet een correcte vraag in het tot "Dan Brown" gebombadeerde topic maar goed.

Het mooiste deel van het Bernini Mysterie vond ik nog wel de toespraak over het geloof en de wetenschap. Het zal nog wel een heletijd een grote strijd blijven
  Redactie Frontpage woensdag 13 april 2005 @ 18:24:55 #79
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_26201121
Ergerde het jullie niet dat Langdon
SPOILER
pi_26201205
quote:
Op woensdag 13 april 2005 18:24 schreef SunChaser het volgende:
SPOILER
De eerste twee vond ik nog niet zo gek, de andere twee waren een beetje overdreven....
pi_26201463
quote:
SPOILER
nee
kick toch
pi_26541596
quote:
SPOILER
Ja vooral die laatste, dat vond wel een beetje jammer. Maar voor de rest niets dan hulde aan dit boek.

Ik heb het boek nu even niet bij de hand maar ik moet weten hoe die tekens van de Iluminati nou ook al weer heten. Weet iemand het nog??

BVD
...drop it like it's hot...
pi_26541860
Wat ik heel jammer vond is dat de afloop van dat laatste al in het begin van het boek vermeld stond.
  woensdag 27 april 2005 @ 12:52:57 #84
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26542487
quote:
Op woensdag 27 april 2005 12:26 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik heel jammer vond is dat de afloop van dat laatste al in het begin van het boek vermeld stond.
Precies. Wat zouden jullie van het boek vinden als er geen geschiedenis in voorkwam? Ik denk dat ik het echt een enorme saaie B 'thriller' had gevonden
  woensdag 27 april 2005 @ 12:57:42 #85
91373 Blumchen
Your body is a wonderland
pi_26542579
Ik hou eigenlijk helemaal niet van lezen.. maar ik heb de Da Vinci Code gelezen.. en vind t echt een geweldig boek
And if you want love, We'll make it
Swimming a deep sea, Of blankets
Take all your big plans, And break 'em
pi_26544569
Ik heb de boeken met veel plezier gelezen juist om de culturele weetjes. Als kaal verhaal stelt het niet zoveel voor.
pi_27805424
quote:
Viel me vooral op dat de schrijver kennelijk op het laatste moment aan die mooie fontein dacht, en daar een scene wilde bedenken. Maar hoe moet je een boekenwurm zoiets laten overleven in gevecht met een beroepsmoordenaar? Juist, je maakt hem waterpolokampioen!!!

Doe mij dan maar de matrix-manier en upload het bestand "zwemkunsten" even naar je hersens.

Maar goed, dat Dan Brown geen kwaliteitsschrijver is, maar de schrijver van een toevallig bekend geworden stuiverromannetje met een indiana jones-fetish, wisten we allang.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  vrijdag 10 juni 2005 @ 16:28:36 #88
118774 Enigmatic
Question everything?
pi_27809552
Het is wel een aardig boek, er komen weer wat leuke feitjes naar boven over het vaticaan, maar verder is het beduidend minder dan de da vinci code. De da vinci code was in bepaalde mate nog geloofwaardig, maar das bij het bernini mysterie veel minder het geval.
SPOILER
pi_27810041
soms heb je geluk
  vrijdag 10 juni 2005 @ 17:25:29 #90
3604 MightyV
Just Breathe
pi_27811143
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 16:28 schreef Enigmatic het volgende:
Het is wel een aardig boek, er komen weer wat leuke feitjes naar boven over het vaticaan, maar verder is het beduidend minder dan de da vinci code. De da vinci code was in bepaalde mate nog geloofwaardig, maar das bij het bernini mysterie veel minder het geval.
SPOILER
pi_27811355
Ik heb een tijdje geleden TDVC gelezen, en genoten tot de laatste pagina.
Nu heb ik voor m'n verjaardag de speciale geillustreerde versie van Angels & Demons gekregen. .

Ik had trouwens niet door dat De Bernini Mysterie en A&D hetzelfde waren . Die had ik nl al van iemand anders gekregen .

(En nu prijkt Digital Fortress ook al op mn plank..)
  vrijdag 10 juni 2005 @ 17:37:46 #92
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_27811513
Dan Brown is beter in het schrijven in Clancy stijl zoals Deception Point dan Indiana Langdon verhalen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:43:23 #93
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_29591839
Bernini Mysteri in 8 uur uitgelezen, Da Vinci code in 14. Maar dat ter zijde...:)

Aan het begin van dit topic vroeg er iemand naar de feiten en fictie van BM. Ik ken ze natuurlijk niet allemaal, maar de grootste fouten (als je ze zo mag noemen) worden gemaakt in de regels rond het conclaaf. Die sommige aspecten zijn veranderd zodat ze beter uitkomen voor het boek. Zo mag het conclaaf onder GEEN beding worden onderbroken, als er iemand dodelijk ziek word (een keer voorgekomen in 17-zoveel) moet het conclaaf volgens de Vatikaanse wet worden afgerond voordat een dokter de kapel mag betreden. De kardinalen zijn trouwens over het algemeen erg geleerd, en er zit bijna altijd wel een doctor in de geneeskunde tussen.

Verder is vooral de link tussen Bernini en de Illuminati verzonnen. Als voorbeeld neem ik de Chigi-kapel. De staande kunst en beelden zijn ontworpen door Bernini, maar de pyramides, en andere aardse tekenen zijn later toegevoegd, ver na de dod van Bernini. De Chigi-kapel is trouwens ook niet de derde nis van rechts (zoals het boek zegt, 3=5-2, allebei Illuminati getallen). Dit is gedaan voor verfraaiing van het boek.

Oh, en het maken van antimaterie op die manier is wetenschappelijk onmogelijk, het opslaan van die materie al helemaal.

Hoop dat ik hiermee wel een vraag heb beantwoord. Ben nu bezig om het boek voor de 8e keer te lezen. Ik vind deze beter dan DVC. MNaar dat is mijn bescheiden mening.
Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
  Redactie Frontpage zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:58:35 #94
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_29596291
quote:
Op woensdag 27 april 2005 14:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de boeken met veel plezier gelezen juist om de culturele weetjes. Als kaal verhaal stelt het niet zoveel voor.
Alleen kloppen veel van die weetjes helemaal niet. De Priory of Sion heeft bv nooit bestaan.
pi_29602017
Heb m maandag gekocht,en ben nu halverwege..onwijs spannend en intrigerend boek..nooit geweten dat er van dat soort symbolen bestonden en dat die ook op de dollarbriefjes staan..ghehe ik leer er nog wat van ook ! Ik heb wel t idee dat als je nu naar rome gaat,het boek meteen nog meer gaat leven..ik zou echt de drang hebben die route te gaan zoeken en alle symbolen te gaan bekijken..in hoevvere dat echt is natuurlijk.
top boek tot nu toe, moet m nog uitlezen..en mischien ga ik dan ook voor zijn andere boeken
pi_29617517
Het boek leest leuk weg, maar meer is het ook niet. Geef mij maar Umberto Eco
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_29621931
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 02:58 schreef SunChaser het volgende:
Alleen kloppen veel van die weetjes helemaal niet. De Priory of Sion heeft bv nooit bestaan.
Ik vind een beschrijving van een geheime sekte geen cultureel weetje.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:20:09 #98
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_29982580
quote:
SPOILER
alles weer weg

[ Bericht 21% gewijzigd door Sigmund_Freud op 26-08-2005 11:11:59 ]
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:51:50 #99
13857 Nokia3310
pi_29987980
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 01:20 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Hoi,

net je spoiler gezien. Op vakantie heb ik de da vinci code gelezen. NL - versie. Ik heb op vakantie best veel bier gedronken en ben misschien ook echt wel iets vergeten maar in mijn boek ging de hoofdpersoon echt niet 4 keer bijna dood door bovenstaande omstandigheden... of gaat dit over een ander boek ... ?
Je zit in het verkeerde topic ja, dit gaat over het Bernini mystery en niet over de Da Vinci Code. Misschien kun je je samenvatting van de spoiler even weghalen voor de mensen die dit boek nog moeten lezen?
pi_35636353
Ik heb de Da Vinci Code en Het Bernini Mysterie uitgelezen. Wat ik me afvroeg, is Dan Brown zelf eigenlijk wel gelovig?
pi_35644580
Ik heb het bernini mysterie ook eerst gelezen en vond de al eerder genoemde strijd tussen wetenschap en religie ook boeiender. Maar over het algemeen snap ik de hele hype rondom de boeken niet. Het zijn vermakelijke pageturner thrillers, maar zeker niet boeken die bij mij echt een indruk hebben achter gelaten.
Ook vind ik het vrij irritant om te zien dat mensen beweringen in zijn boek gelijk voor waar aannemen zonder zich verder te verdiepen in de materie. Maarja, dat vind ik in het algemeen al heel irritant
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_35644595
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:06 schreef -Dries- het volgende:
Ik heb de Da Vinci Code en Het Bernini Mysterie uitgelezen. Wat ik me afvroeg, is Dan Brown zelf eigenlijk wel gelovig?
Ja op zijn website zegt hij Christen te zijn.

ARE YOU A CHRISTIAN?
Yes. Interestingly, if you ask three people what it means to be Christian, you will get three different answers. Some feel being baptized is sufficient. Others feel you must accept the Bible as absolute historical fact. Still others require a belief that all those who do not accept Christ as their personal savior are doomed to hell. Faith is a continuum, and we each fall on that line where we may. By attempting to rigidly classify ethereal concepts like faith, we end up debating semantics to the point where we entirely miss the obvious--that is, that we are all trying to decipher life's big mysteries, and we're each following our own paths of enlightenment. I consider myself a student of many religions. The more I learn, the more questions I have. For me, the spiritual quest will be a life-long work in progress.

(bron: z'n website)
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  Redactie Frontpage donderdag 2 maart 2006 @ 17:33:02 #103
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35648772
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:47 schreef Étoile het volgende:

[..]

Ja op zijn website zegt hij Christen te zijn.
Dan Brown zegt ook dat alle locaties en gebeurtenissen en genootschappen echt bestaan en dat hij het allemaal zelf heeft verzonnen
pi_35658762
Tijdens mijn vakantie in Rome was ik trouwens naar alle plekken uit t boek geweest
pi_35658855
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:46 schreef Étoile het volgende:
Ik heb het bernini mysterie ook eerst gelezen en vond de al eerder genoemde strijd tussen wetenschap en religie ook boeiender. Maar over het algemeen snap ik de hele hype rondom de boeken niet. Het zijn vermakelijke pageturner thrillers, maar zeker niet boeken die bij mij echt een indruk hebben achter gelaten.
Ook vind ik het vrij irritant om te zien dat mensen beweringen in zijn boek gelijk voor waar aannemen zonder zich verder te verdiepen in de materie. Maarja, dat vind ik in het algemeen al heel irritant
Sommige zaken die hij noemt zijn ook gewoon bijzonder interessant. Het is niet alleen een kwestie van meteen geloven en aannemen. Maar ook een reden om eens anders tegen een aantal dingen aan te kijken van het christendom...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_35728537
Ik ben zojuist begonnen in Angels & Demons. Een geillustreerde versie, wordt het wel fijn beeldend van. Maar ik ben pas op pagina 15, dus heb nog weinig inhoudelijks te melden. Meer zal wellicht spoedig volgen.
  maandag 6 maart 2006 @ 09:54:18 #107
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_35765838
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  Redactie Frontpage maandag 6 maart 2006 @ 09:55:58 #108
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35765863
Porbeer je m nu nog steeds te slijten voor 20 euro
  maandag 6 maart 2006 @ 10:01:09 #109
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_35765964
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:55 schreef SunChaser het volgende:
Porbeer je m nu nog steeds te slijten voor 20 euro

17,50 is ook goed
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_40112546
Jaja, toch best wel een stomme schop.

Ik had eerst geen zin om A&D en TDV te lezen, maar heb het nu toch maar gedaan uit verveling. Allebij in 1 ruk van 5 uur uit gelezen

Toch maar de boeken op volgorde gelezen. Had toch gevolg dat ik TDV zwáár vond tegenvallen.

A&D was al slecht geschreven, met een ongelofelijk slecht einde, maar had toch iets spannends. Temeer omdat ik zelf ook bijna al die plekken in Rome al had gezien, dat maakt het boek dan juist wel weer erg interresant.

Om normaal en goed commentaar te kunnen leveren plaats ik het voor de zekerheid maar tussen spoilers.
SPOILER
Naja, weer even genoeg geklaagd. Achteraf klagen is altijd makkelijk, want met name tijdens en na het lezen van A&D had ik toch echt wel het gevoel een leuk, en spannend enz boek te hebben gelezen.
Pas toen ik er wat meer over na ging denken, werd ik wat kritischer.

Met TDV was ik tijdens het lezen wel gelijk al een stuk kritischer, omdat het plot zo bekend en afgezaagd al was vanaf het begin. Daarom had ik er dus niet zoveel lol in.

Dus om maar op de TT antwoord te geven:
Ik zou vanuit mijn persoonlijke standpunt en ervaringen gezien, als eerste het boek lezen aan welke je het meeste plezier wilt hebben. De 2e is gewoon minder leuk omdat het plot zo ontzettend hetzelfde is.

Nu heeft niemand meer wat aan deze raad, want iedereen die dit topic leest heeft al wel 1 van de boeken gelezen neem ik aan.

Zo. Genoeg voor nu getypt.
Tsjonge.
pi_40117556
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:52 schreef Farbe het volgende:
Allebij in 1 ruk van 5 uur uit gelezen
Omg, das best ziekelijk snel.
  maandag 24 juli 2006 @ 20:20:47 #112
3038 Emel
realist
pi_40142904
ik moet het nog lezen.. the da vinci code vond ik wel erg spannend.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')