abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35644580
Ik heb het bernini mysterie ook eerst gelezen en vond de al eerder genoemde strijd tussen wetenschap en religie ook boeiender. Maar over het algemeen snap ik de hele hype rondom de boeken niet. Het zijn vermakelijke pageturner thrillers, maar zeker niet boeken die bij mij echt een indruk hebben achter gelaten.
Ook vind ik het vrij irritant om te zien dat mensen beweringen in zijn boek gelijk voor waar aannemen zonder zich verder te verdiepen in de materie. Maarja, dat vind ik in het algemeen al heel irritant
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_35644595
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:06 schreef -Dries- het volgende:
Ik heb de Da Vinci Code en Het Bernini Mysterie uitgelezen. Wat ik me afvroeg, is Dan Brown zelf eigenlijk wel gelovig?
Ja op zijn website zegt hij Christen te zijn.

ARE YOU A CHRISTIAN?
Yes. Interestingly, if you ask three people what it means to be Christian, you will get three different answers. Some feel being baptized is sufficient. Others feel you must accept the Bible as absolute historical fact. Still others require a belief that all those who do not accept Christ as their personal savior are doomed to hell. Faith is a continuum, and we each fall on that line where we may. By attempting to rigidly classify ethereal concepts like faith, we end up debating semantics to the point where we entirely miss the obvious--that is, that we are all trying to decipher life's big mysteries, and we're each following our own paths of enlightenment. I consider myself a student of many religions. The more I learn, the more questions I have. For me, the spiritual quest will be a life-long work in progress.

(bron: z'n website)
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  Redactie Frontpage donderdag 2 maart 2006 @ 17:33:02 #103
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35648772
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:47 schreef Étoile het volgende:

[..]

Ja op zijn website zegt hij Christen te zijn.
Dan Brown zegt ook dat alle locaties en gebeurtenissen en genootschappen echt bestaan en dat hij het allemaal zelf heeft verzonnen
pi_35658762
Tijdens mijn vakantie in Rome was ik trouwens naar alle plekken uit t boek geweest
pi_35658855
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:46 schreef Étoile het volgende:
Ik heb het bernini mysterie ook eerst gelezen en vond de al eerder genoemde strijd tussen wetenschap en religie ook boeiender. Maar over het algemeen snap ik de hele hype rondom de boeken niet. Het zijn vermakelijke pageturner thrillers, maar zeker niet boeken die bij mij echt een indruk hebben achter gelaten.
Ook vind ik het vrij irritant om te zien dat mensen beweringen in zijn boek gelijk voor waar aannemen zonder zich verder te verdiepen in de materie. Maarja, dat vind ik in het algemeen al heel irritant
Sommige zaken die hij noemt zijn ook gewoon bijzonder interessant. Het is niet alleen een kwestie van meteen geloven en aannemen. Maar ook een reden om eens anders tegen een aantal dingen aan te kijken van het christendom...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_35728537
Ik ben zojuist begonnen in Angels & Demons. Een geillustreerde versie, wordt het wel fijn beeldend van. Maar ik ben pas op pagina 15, dus heb nog weinig inhoudelijks te melden. Meer zal wellicht spoedig volgen.
  maandag 6 maart 2006 @ 09:54:18 #107
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_35765838
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  Redactie Frontpage maandag 6 maart 2006 @ 09:55:58 #108
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35765863
Porbeer je m nu nog steeds te slijten voor 20 euro
  maandag 6 maart 2006 @ 10:01:09 #109
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_35765964
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:55 schreef SunChaser het volgende:
Porbeer je m nu nog steeds te slijten voor 20 euro

17,50 is ook goed
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_40112546
Jaja, toch best wel een stomme schop.

Ik had eerst geen zin om A&D en TDV te lezen, maar heb het nu toch maar gedaan uit verveling. Allebij in 1 ruk van 5 uur uit gelezen

Toch maar de boeken op volgorde gelezen. Had toch gevolg dat ik TDV zwáár vond tegenvallen.

A&D was al slecht geschreven, met een ongelofelijk slecht einde, maar had toch iets spannends. Temeer omdat ik zelf ook bijna al die plekken in Rome al had gezien, dat maakt het boek dan juist wel weer erg interresant.

Om normaal en goed commentaar te kunnen leveren plaats ik het voor de zekerheid maar tussen spoilers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naja, weer even genoeg geklaagd. Achteraf klagen is altijd makkelijk, want met name tijdens en na het lezen van A&D had ik toch echt wel het gevoel een leuk, en spannend enz boek te hebben gelezen.
Pas toen ik er wat meer over na ging denken, werd ik wat kritischer.

Met TDV was ik tijdens het lezen wel gelijk al een stuk kritischer, omdat het plot zo bekend en afgezaagd al was vanaf het begin. Daarom had ik er dus niet zoveel lol in.

Dus om maar op de TT antwoord te geven:
Ik zou vanuit mijn persoonlijke standpunt en ervaringen gezien, als eerste het boek lezen aan welke je het meeste plezier wilt hebben. De 2e is gewoon minder leuk omdat het plot zo ontzettend hetzelfde is.

Nu heeft niemand meer wat aan deze raad, want iedereen die dit topic leest heeft al wel 1 van de boeken gelezen neem ik aan.

Zo. Genoeg voor nu getypt.
Tsjonge.
pi_40117556
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:52 schreef Farbe het volgende:
Allebij in 1 ruk van 5 uur uit gelezen
Omg, das best ziekelijk snel.
  maandag 24 juli 2006 @ 20:20:47 #112
3038 Emel
realist
pi_40142904
ik moet het nog lezen.. the da vinci code vond ik wel erg spannend.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')