Jaja, toch best wel een stomme schop.
Ik had eerst geen zin om A&D en TDV te lezen, maar heb het nu toch maar gedaan uit verveling. Allebij in 1 ruk van 5 uur uit gelezen
![]()
Toch maar de boeken op volgorde gelezen. Had toch gevolg dat ik TDV zwáár vond tegenvallen.
A&D was al slecht geschreven, met een ongelofelijk slecht einde, maar had toch iets spannends. Temeer omdat ik zelf ook bijna al die plekken in Rome al had gezien, dat maakt het boek dan juist wel weer erg interresant.
Om normaal en goed commentaar te kunnen leveren plaats ik het voor de zekerheid maar tussen spoilers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naja, weer even genoeg geklaagd. Achteraf klagen is altijd makkelijk, want met name tijdens en na het lezen van A&D had ik toch echt wel het gevoel een leuk, en spannend enz boek te hebben gelezen.
Pas toen ik er wat meer over na ging denken, werd ik wat kritischer.
Met TDV was ik tijdens het lezen wel gelijk al een stuk kritischer, omdat het plot zo bekend en afgezaagd al was vanaf het begin. Daarom had ik er dus niet zoveel lol in.
Dus om maar op de TT antwoord te geven:
Ik zou vanuit mijn persoonlijke standpunt en ervaringen gezien, als eerste het boek lezen aan welke je het meeste plezier wilt hebben. De 2e is gewoon minder leuk omdat het plot zo ontzettend hetzelfde is.
Nu heeft niemand meer wat aan deze raad, want iedereen die dit topic leest heeft al wel 1 van de boeken gelezen neem ik aan.
Zo. Genoeg voor nu getypt.
Tsjonge.