Wat is daar dan de wetenschappelijke kant van?quote:Op zondag 20 maart 2005 14:14 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Nee heb alleen nog Da Vinci Code gelezen, ik vond dat er wel een beetje een strijd was tussen de kerk en wetenschap.......
Da Vinciquote:Op zondag 20 maart 2005 21:45 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Wat is daar dan de wetenschappelijke kant van?
Daar zie ik in dit geval meer het culturele en artistieke aspect van. Bij het Berinimysterie is het juist het hoofdthemaquote:
valt toch wel mee? elk boek (heb ze nu alledrie gelezen) heb ik rond een uurtje of 4 's middags gekocht en om 12 uur 's nachts was het boek toch echt uit hoorquote:Op zondag 20 maart 2005 12:03 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
tering! Dat is echt ziek
Dan heb je 'm in feite real-time gelezen want het hele verhaal speelt zich natuurlijk ook af in 24 uur.
op zich doet hij dat ook, het gaat ook over christus en het vaticaan komt er ook in voor (alleen dan meer de negatieve kant, dat de hooge inquisitie toch nog bestaat en dat soort gein), maar ja de titel en de achterkant spraken me aan, dus had m gekocht, en hij valt me toch wel tegen, tenminste hij is minder mooi dan ik dachtquote:Op maandag 4 april 2005 11:10 schreef Thomas B. het volgende:
Mja ik lees niet zo snel denk ik
Van dat messias mysterie heb ik ook wat gehoord, maar alleen de naam al geeft me het idee dat het een schrijver was die op het succes van dan brown probeerde mee te liften.
Dat ging over de Da Vinci Codequote:Op maandag 11 april 2005 06:03 schreef buzzer het volgende:
ik ben nu over de helft, en ik begrijp steeds beter waarom het Vaticaan dit geen leuk boek vindt
hoewel het fictie is komt het vaticaan er niet erg genadig vanaf...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 april 2005 18:24 schreef SunChaser het volgende:
Ergerde het jullie niet dat LangdonDe eerste twee vond ik nog niet zo gek, de andere twee waren een beetje overdreven....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ergerde het jullie niet dat LangdonneeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kick toch![]()
Ergerde het jullie niet dat LangdonJa vooral die laatste, dat vond wel een beetje jammer. Maar voor de rest niets dan hulde aan dit boek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb het boek nu even niet bij de hand maar ik moet weten hoe die tekens van de Iluminati nou ook al weer heten. Weet iemand het nog??
BVD...drop it like it's hot...
Precies. Wat zouden jullie van het boek vinden als er geen geschiedenis in voorkwam? Ik denk dat ik het echt een enorme saaie B 'thriller' had gevondenquote:Op woensdag 27 april 2005 12:26 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik heel jammer vond is dat de afloop van dat laatste al in het begin van het boek vermeld stond.
Viel me vooral op dat de schrijver kennelijk op het laatste moment aan die mooie fontein dacht, en daar een scene wilde bedenken. Maar hoe moet je een boekenwurm zoiets laten overleven in gevecht met een beroepsmoordenaar? Juist, je maakt hem waterpolokampioen!!!quote:Op woensdag 13 april 2005 18:24 schreef SunChaser het volgende:
Ergerde het jullie niet dat Langdon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:28 schreef Enigmatic het volgende:
Het is wel een aardig boek, er komen weer wat leuke feitjes naar boven over het vaticaan, maar verder is het beduidend minder dan de da vinci code. De da vinci code was in bepaalde mate nog geloofwaardig, maar das bij het bernini mysterie veel minder het geval.
Alleen kloppen veel van die weetjes helemaal niet. De Priory of Sion heeft bv nooit bestaan.quote:Op woensdag 27 april 2005 14:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de boeken met veel plezier gelezen juist om de culturele weetjes. Als kaal verhaal stelt het niet zoveel voor.
Ik vind een beschrijving van een geheime sekte geen cultureel weetje.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 02:58 schreef SunChaser het volgende:
Alleen kloppen veel van die weetjes helemaal niet. De Priory of Sion heeft bv nooit bestaan.
Ergerde het jullie niet dat Langdonalles weer wegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Sigmund_Freud op 26-08-2005 11:11:59 ]Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
Je zit in het verkeerde topic ja, dit gaat over het Bernini mystery en niet over de Da Vinci Code. Misschien kun je je samenvatting van de spoiler even weghalen voor de mensen die dit boek nog moeten lezen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:20 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Hoi,
net je spoiler gezien. Op vakantie heb ik de da vinci code gelezen. NL - versie. Ik heb op vakantie best veel bier gedronken en ben misschien ook echt wel iets vergeten maar in mijn boek ging de hoofdpersoon echt niet 4 keer bijna dood door bovenstaande omstandigheden... of gaat dit over een ander boek ... ?
Ja op zijn website zegt hij Christen te zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:06 schreef -Dries- het volgende:
Ik heb de Da Vinci Code en Het Bernini Mysterie uitgelezen. Wat ik me afvroeg, is Dan Brown zelf eigenlijk wel gelovig?
Dan Brown zegt ook dat alle locaties en gebeurtenissen en genootschappen echt bestaan en dat hij het allemaal zelf heeft verzonnenquote:Op donderdag 2 maart 2006 15:47 schreef Étoile het volgende:
[..]
Ja op zijn website zegt hij Christen te zijn.
Sommige zaken die hij noemt zijn ook gewoon bijzonder interessant. Het is niet alleen een kwestie van meteen geloven en aannemen. Maar ook een reden om eens anders tegen een aantal dingen aan te kijken van het christendom...quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:46 schreef Étoile het volgende:
Ik heb het bernini mysterie ook eerst gelezen en vond de al eerder genoemde strijd tussen wetenschap en religie ook boeiender. Maar over het algemeen snap ik de hele hype rondom de boeken niet. Het zijn vermakelijke pageturner thrillers, maar zeker niet boeken die bij mij echt een indruk hebben achter gelaten.
Ook vind ik het vrij irritant om te zien dat mensen beweringen in zijn boek gelijk voor waar aannemen zonder zich verder te verdiepen in de materie. Maarja, dat vind ik in het algemeen al heel irritant
quote:Op maandag 6 maart 2006 09:55 schreef SunChaser het volgende:
Porbeer je m nu nog steeds te slijten voor 20 euro![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naja, weer even genoeg geklaagd. Achteraf klagen is altijd makkelijk, want met name tijdens en na het lezen van A&D had ik toch echt wel het gevoel een leuk, en spannend enz boek te hebben gelezen.
Pas toen ik er wat meer over na ging denken, werd ik wat kritischer.
Met TDV was ik tijdens het lezen wel gelijk al een stuk kritischer, omdat het plot zo bekend en afgezaagd al was vanaf het begin. Daarom had ik er dus niet zoveel lol in.
Dus om maar op de TT antwoord te geven:
Ik zou vanuit mijn persoonlijke standpunt en ervaringen gezien, als eerste het boek lezen aan welke je het meeste plezier wilt hebben. De 2e is gewoon minder leuk omdat het plot zo ontzettend hetzelfde is.
Nu heeft niemand meer wat aan deze raad, want iedereen die dit topic leest heeft al wel 1 van de boeken gelezen neem ik aan.
Zo. Genoeg voor nu getypt.Tsjonge.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |