abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 maart 2005 @ 18:28:18 #51
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_25591992
Zeg dan niet dat je die hele zoektocht niet snapt

Overigens ook raar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_25592562
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 18:28 schreef Stpan het volgende:
Zeg dan niet dat je die hele zoektocht niet snapt

Overigens ook raar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_25593959
Ik heb Da Vinci code gelezen.. Ben nu bezig in Het Bernini Mysterie en heb Het Juvenalis Dilemma ook hier ergens slingeren..
K vond het leuk boek, misschien iets te gehypt

Oja ik heb 1 dag gedaan over De Da Vinci Code

[ Bericht 31% gewijzigd door MaRySe op 20-03-2005 03:18:14 ]
pi_25606882
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 19:51 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb Da Vinci code gelezen.. Ben nu bezig in Het Bernini Mysterie en heb Het Juvenalis Dilemma ook hier ergens slingeren..
K vond het leuk boek, misschien iets te gehypt

Oja ik heb 1 dag gedaan over De Da Vinci Code
tering! Dat is echt ziek
Dan heb je 'm in feite real-time gelezen want het hele verhaal speelt zich natuurlijk ook af in 24 uur.

Het is idd te gehyped en ik moet bekennen dat dat ook wel een van de redenen is dat ik 'm ben gaan lezen, maar het is wel een heerlijk boek dus boeie
  zondag 20 maart 2005 @ 12:33:59 #55
73305 Stpan
pi_25607446
Vreemd overigens dat veel mensen eerst de Da Vinci-code lezen en dan pas Het Bernini-mysterie ipv andersom.
Maar die twee boeken hebben dat extra's dat er schitterende religueze complottheorien vanuit het Vaticaan en 100 andere groeperingen zijn verzonnen naast de 'standaard'-thriller van Robert Langdon op puzzeltocht. Daarom zijn allebei de boeken zeer vermakelijk.
Bij het Juvenalis-dillema blijft alleen de verhaallijn zonder al die religieuze meuk over, en is het gelijk behoorlijk matig.
pi_25609324
quote:
Op zondag 20 maart 2005 12:33 schreef Stpan het volgende:
Vreemd overigens dat veel mensen eerst de Da Vinci-code lezen en dan pas Het Bernini-mysterie ipv andersom.
Maar die twee boeken hebben dat extra's dat er schitterende religueze complottheorien vanuit het Vaticaan en 100 andere groeperingen zijn verzonnen naast de 'standaard'-thriller van Robert Langdon op puzzeltocht. Daarom zijn allebei de boeken zeer vermakelijk.
Bij het Juvenalis-dillema blijft alleen de verhaallijn zonder al die religieuze meuk over, en is het gelijk behoorlijk matig.
Ik heb als eerste De Da Vinci Code gelezen, omdat ik toen nog niet wist dat die andere boeken bestonden en of ze wat waren. Dus toen ik De Da Vinci Code uit had, ben ik de volgende dag die andere twee boeken gaan halen.

Ja het verhaaltje is wel redelijk standaard en toegankelijk, wat De Da Vinci Code zo leuk maakt is het conflict tussen wetenschap en religie.
pi_25609578
Denk dat je Bernini-mysterie bedoelt.
Maar dat is niet wat het zo leuk maakt... dat is gewoon waar het boek over gaat. Vind 'm ook beter dan de andere twee.

Ik heb Da Vinci Code ook eerst gelezen. Gewoon omdat iedereen zei dat ie zo master was. Dag nadat ik 'm uit had meteen begonnen in Bernini en een paar dagen later Juvenalisdilemma
pi_25610013
quote:
Op zondag 20 maart 2005 13:57 schreef Thomas B. het volgende:
Denk dat je Bernini-mysterie bedoelt.
Maar dat is niet wat het zo leuk maakt... dat is gewoon waar het boek over gaat. Vind 'm ook beter dan de andere twee.

Ik heb Da Vinci Code ook eerst gelezen. Gewoon omdat iedereen zei dat ie zo master was. Dag nadat ik 'm uit had meteen begonnen in Bernini en een paar dagen later Juvenalisdilemma
Nee heb alleen nog Da Vinci Code gelezen, ik vond dat er wel een beetje een strijd was tussen de kerk en wetenschap.......
  zondag 20 maart 2005 @ 14:21:59 #59
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_25610185
quote:
Op zondag 20 maart 2005 12:33 schreef Stpan het volgende:
Dat is niet zo vreemd hoor, als je bedenkt dat DVC eerder uitkwam in het Nederlands dan de eerdere boeken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Redactie Frontpage zondag 20 maart 2005 @ 21:37:22 #60
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_25620480
Ja, door Davinci gaan mensen Bernini lezen, niet andersom.
pi_25620727
quote:
Op zondag 20 maart 2005 14:14 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Nee heb alleen nog Da Vinci Code gelezen, ik vond dat er wel een beetje een strijd was tussen de kerk en wetenschap.......
Wat is daar dan de wetenschappelijke kant van?
pi_25620984
quote:
Op zondag 20 maart 2005 21:45 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Wat is daar dan de wetenschappelijke kant van?
Da Vinci
pi_25621913
quote:
Op zondag 20 maart 2005 21:53 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Da Vinci
Daar zie ik in dit geval meer het culturele en artistieke aspect van. Bij het Berinimysterie is het juist het hoofdthema

Ik denk trouwens dat ik een goede Assassijn zou zijn
Beetje mensen pijn doen en daarna een blow roken... geniaal

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2005 22:31:04 ]
  maandag 21 maart 2005 @ 19:37:16 #64
73305 Stpan
pi_25642506
Idd, bij het Bernini (of A&D als je hem in het Engels hebt gelezen) gaat het vooral om het wetenschappelijk bewijzen van God, terwijl de kerk juist al eeuwen in de clinch ligt met de wetenschap, en dan breekt de pleuris uit. (De beste samenvatting van Bernini al zeg ik het zelf).

Bij DVC gaat het meer om het geharrewaar rondom de geschiedenis van Jezus en Maria Magdalena.

Maar het zijn juist deze 2 thema's die de boeken doen ontstijgen van het niveau standaardthriller. Bij het Juvenallis Dillema is het thema (overheidstoegang tot communicatie en het gebruik/misbruik/kwetsbaarheid hiervan) flinterdun, minder aansprekend en minder knap bedacht. Hoewel ik gister op Netwerk een plan van de EU zag (1 jaar opslaan van alle gegevens van iedereen mbt mobiele telefonie & internet) die zelfs Dan Brown niet kon verzinnen.
  maandag 28 maart 2005 @ 19:18:53 #65
73305 Stpan
pi_25812433
Nu op ned 3 een discussie over Da Vinci Code bij B&W.
pi_25812725
O ik ga kijken !
Ik heb BM nu uit, en dan valt het godsdienst/wetenschapsconflict van DVC in het niet ja.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 01:00:13 #67
3604 MightyV
Just Breathe
pi_25821471
Overigens moet je net als TdVC ook A&D met een korreltje zout nemen. Vooral de geschetste strijd tussen geloof & wetenschap is wat gesimplificeerd. Zo is het proces rond Galilei veel complexer en niet zo zwart wit van "Galilei heeft gelijk en de Kerk niet". In retrospect natuurlijk wel, maar dat is bijzaak.
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:04:48 #68
6775 Hunk
Perfectomundo
pi_25940645
De camerlengo. Zonder dit boek had ik niet geweten wie die was nu de Paus dood is. Dus t is ook educatief.
Clerasil heb ik niet nodig
pi_25943083
Dat had ik ook
Door dat boek weet ik wat er over 15 dagen gaat gebeuren.
pi_25971017
quote:
Op zondag 20 maart 2005 12:03 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

tering! Dat is echt ziek
Dan heb je 'm in feite real-time gelezen want het hele verhaal speelt zich natuurlijk ook af in 24 uur.
valt toch wel mee? elk boek (heb ze nu alledrie gelezen) heb ik rond een uurtje of 4 's middags gekocht en om 12 uur 's nachts was het boek toch echt uit hoor

misschien een aanrader (iets minder een pageturner, maar op zich ook wel een leuk boek) voor de dan brown fans, het messias mysterie, dat is van een duitse schrijver, ben er nu zelf mee bezig, vind hem wel leuk, maar hij is wat moeilijker om doorheen te komen, vooral doordat het een andere stijl is en zo.

en als je wil weten wat feit en fictie is, je hebt nu ook een speciaal boekje daarover voor het bernini mysterie.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_25972636
Mja ik lees niet zo snel denk ik

Van dat messias mysterie heb ik ook wat gehoord, maar alleen de naam al geeft me het idee dat het een schrijver was die op het succes van dan brown probeerde mee te liften.
pi_25983021
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:10 schreef Thomas B. het volgende:
Mja ik lees niet zo snel denk ik

Van dat messias mysterie heb ik ook wat gehoord, maar alleen de naam al geeft me het idee dat het een schrijver was die op het succes van dan brown probeerde mee te liften.
op zich doet hij dat ook, het gaat ook over christus en het vaticaan komt er ook in voor (alleen dan meer de negatieve kant, dat de hooge inquisitie toch nog bestaat en dat soort gein), maar ja de titel en de achterkant spraken me aan, dus had m gekocht, en hij valt me toch wel tegen, tenminste hij is minder mooi dan ik dacht
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_26097413
Ik begon met het Bernini mystrie met een vreemd gevoel in mijn maag ... na het lezen van de ge-illustreerde DVCode, vond ik de eerste 100 pagina's erg taai ... maar kwam in het verhaal en kon het wederom niet los laten, wederom ronduit geweldig !!! en zo heerlijk toepasselijk momenteel met de Camerlengo aan de macht.... ........ ........

Ik heb nog wel een vraag welke versies zijn in het nederlands vertaalt en vooral waarneer volgens mij is Deception Point nog niet in het nederlands of wel ..??
  maandag 11 april 2005 @ 06:03:15 #74
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_26139487
ik ben nu over de helft, en ik begrijp steeds beter waarom het Vaticaan dit geen leuk boek vindt
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  Redactie Frontpage maandag 11 april 2005 @ 07:45:54 #75
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_26139760
quote:
Op maandag 11 april 2005 06:03 schreef buzzer het volgende:
ik ben nu over de helft, en ik begrijp steeds beter waarom het Vaticaan dit geen leuk boek vindt
Dat ging over de Da Vinci Code
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')